Alleen maar goede .....stefanbstefan schreef op 26 October 2003 @ 10:29:
Ik wil vanmiddag voor FS2004 de Microsoft Joystick Sidewinder Force Feedback 2 kopen.
Heeft iemand hier goede / slechte ervaringen mee ?
alvast bedankt.
Verwijderd
Heeft die MS Sidewinder FF2 ook de 'kwaliteit'
dat die weer naar het midden springt? Want ik heb nu een Logitech Force 3D maar die springt niet naar het midden en dat kan nogal eens lastig zijn

Als de fotocell singaal geeft wel ja.Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 11:50:
Heeft die MS Sidewinder FF2 ook de 'kwaliteit'dat die weer naar het midden springt? Want ik heb nu een Logitech Force 3D maar die springt niet naar het midden en dat kan nogal eens lastig zijn

Wie heeft er zin om zo (ergens na 12'en
TGA UM609 SKI UP602 VES UN873 JUIST UA7 EEL
[ Voor 14% gewijzigd door McFlipp op 26-10-2003 12:34 ]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Ik probeer FS2002 + de DF aan de praat te krijgen op mn laptoppie.
Dat zou moeten lukken met niet al te hoge settings (Pentium4 2.4 GHz, 512 MB, 64 MB Mobility Radeon)
Misschien kan ik dan wel mee, wat is ETD ?
Dat zou moeten lukken met niet al te hoge settings (Pentium4 2.4 GHz, 512 MB, 64 MB Mobility Radeon)
Ergens na 12'enSleepie schreef op 26 October 2003 @ 12:17:
Ik probeer FS2002 + de DF aan de praat te krijgen op mn laptoppie.
[ Voor 8% gewijzigd door McFlipp op 26-10-2003 12:20 ]
Die heeft ie, maar niet in FS2004. Want MS heeft em daar uitgezet omdat het in het echt ook niet return to centert (as real as it gets?)Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 11:50:
Heeft die MS Sidewinder FF2 ook de 'kwaliteit'dat die weer naar het midden springt? Want ik heb nu een Logitech Force 3D maar die springt niet naar het midden en dat kan nogal eens lastig zijn
waar staat de update voor fs2004 voor norway airports?
Heb veel gezocht, maar kon niet ergens een linkje vinden
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
http://www.norway-airport...ile=index&req=getit&lid=3weststar schreef op 26 October 2003 @ 13:02:
waar staat de update voor fs2004 voor norway airports?
thnx Mcflipp
Hier ff mijn plaatjes van vanmiddag, EGGW (London Luton) - EHAM (Amsterdam Schiphol)

Hier ff mijn plaatjes van vanmiddag, EGGW (London Luton) - EHAM (Amsterdam Schiphol)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
OMG het treft mij weer ens een keer 
Zijn we opweg ENVA EHAM, krijg mn VNAV niet aan. Ikke kijken, ja bij TGA (mn 1e waypoint) zou de fuel al 0,0 lbs zijn. WTF denk ik, mn plane zit zo goed als vol!!!
Snap er geen reet van, ik reload mn plane. en hoppa ja hoor, ALLES kwijt, FMC fpl kwijt (wel voorheen gesaved), AP uit, alles bekant uit. Ik krijg mn AP niet aan voor een established flight, en ik krijg ook de fmc niet meer geprogged
(kon geen route meer invoeren/loaden wat dan oo) nou k*t vlucht weer 
Ik ga de gotters straks dan maar als atc binnenhalen.
Westar, mooie pics!
Zijn we opweg ENVA EHAM, krijg mn VNAV niet aan. Ikke kijken, ja bij TGA (mn 1e waypoint) zou de fuel al 0,0 lbs zijn. WTF denk ik, mn plane zit zo goed als vol!!!

Westar, mooie pics!
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Wie heeft er een versie van Active Camera (2004 werkt niet op FS2002) voor FS2002 voor mij? Even er van uitgaand dat het freeware is 
MSN/Mail: Ragonite@GMX.net
Ik wou vanavond EHAM-LOWI gaan vliegen op de FMC met de PMDG 737NG!
Misschien kan ik eens als een soort ''spectator'' mee vliegen, gewoon individueel vliegen zonder ATC, zou dit mogelijk zijn? Is maar ideetje, weet verder niet hoe Vatsim werkt..
MSN/Mail: Ragonite@GMX.net
Ik wou vanavond EHAM-LOWI gaan vliegen op de FMC met de PMDG 737NG!
[ Voor 54% gewijzigd door El_Bandito op 26-10-2003 15:55 ]
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Je moet Active Sky gebruiken..Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 15:55:
Gebruiken jullie trouwens vaak Jeppeson's Real Time Weather als jullie vliegen?
Wow, thanks, ik heb lopen zoeken met google maar die vond niet echt iets.. TOP!
Iemand een idee waar ik een SID/STAR dBASE kan vinden voor mijn FMC in de PMDG 737NG ? Die dBASE van PM zelf is down, en hun link ook.
Ik heb namelijk helemaal geen SID/STARS voor mijn vlucht van EHAM naar LOWI
Ik heb namelijk helemaal geen SID/STARS voor mijn vlucht van EHAM naar LOWI
OMG &@&*@*&@* voice!
pfff ik ging als ACC (want Fly had mn geplande plaats al ingenomen, stinkzooi
) krijg je weer dat gezeik met voice dat t half half doet. Daardoor vergeten de ILA1925 op tijd te laten dalen
Makkelijker gezegd dan gedaan volgens mijVerwijderd schreef op 26 October 2003 @ 17:06:
Ik zou zeggen pak de charts erbij en vlieg (of programmeer ze in je fmc) manueel
El Bandietje: download wat charts en ram ze er zelf in 
http://www.precisionmanua...G%20Procedures%200309.ZIP
deed deze link het niet bij jou dan?
http://www.precisionmanua...G%20Procedures%200309.ZIP
deed deze link het niet bij jou dan?
[ Voor 5% gewijzigd door weststar op 26-10-2003 17:10 ]
Nou Noof, dat lukte prima tochND schreef op 26 October 2003 @ 15:20:
Ik heb er nog ff aan zitten denken om 7500 on the box te zetten om jullie te pesten, maar aangezien ik al moeite genoeg had om alles op mn laptop draaiend te houden heb ik dat maar niet gedaan.
Thanx voor de duidelijke ATC (daar kan EKDK_CTR nog wat van leren, die was bijna onverstaanbaar), hij was geweldig !!
Ikzelf heb ook wel de nodige troubles gehad onderweg. Ten eerste ramde ik per ongeluk op de E tijdens p/b, dus meteen engine troubles, alleen #1 reageerde nog. Eenmaal airborne mn kist opnieuw geladen en dat probleem was opgelost (sorry Noof
Met kunst en vliegwerk heb ik m in de lucht kunnen houden en mn vlucht kunnen vervolgen. Uiteindelijk zag ik dat mn Pitot Heat niet aanstond
Verder voorspoedige vlucht, allen de LOC Intercept wilde niet echt vloeiend lopen, maar uiteindelijk toch established ILS RWY06.
Landing was niet super, maar redelijke touchdown en vacated S3.
geen pics hier, mn laptop had t al zwaar zat, ik heb een kokende proc nu gloof ik
[ Voor 35% gewijzigd door Sleepie op 26-10-2003 17:15 ]
Best goed te doen, als je er even voor zit. Op DutchVACC staat een documentje hoe SIDs en STARs in elkaar zitten. Beetje gedoe met VORDME's en radialen, kan niet al te moeilijk zijn. Zeker niet als je alle EH0xx fixes gebruikt
Maar LOWI is nu niet echt de makkelijkste approach ...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Idd, ooit eens geprobeerd met PMDG 737-700 om een approach naar LOWI met fixes in fmc te steken, maar die was niet echt strict en vloog niet precies over de waypoints waarna ik het manueel heb moeten verder doen of ik was tegen een bergflank geëindigdkenneth schreef op 26 October 2003 @ 17:12:
[...]
Best goed te doen, als je er even voor zit. Op DutchVACC staat een documentje hoe SIDs en STARs in elkaar zitten. Beetje gedoe met VORDME's en radialen, kan niet al te moeilijk zijn. Zeker niet als je alle EH0xx fixes gebruikt
Maar LOWI is nu niet echt de makkelijkste approach ...

Ik zat hier dus een paar nm voor, en had eigenlijk helemaal geen probsSleepie schreef op 26 October 2003 @ 17:09:
[...]
Nou Noof, dat lukte prima toch
Ik heb er nog ff aan zitten denken om 7500 on the box te zetten om jullie te pesten, maar aangezien ik al moeite genoeg had om alles op mn laptop draaiend te houden heb ik dat maar niet gedaan.
Thanx voor de duidelijke ATC (daar kan EKDK_CTR nog wat van leren, die was bijna onverstaanbaar), hij was geweldig !!
Ikzelf heb ook wel de nodige troubles gehad onderweg. Ten eerste ramde ik per ongeluk op de E tijdens p/b, dus meteen engine troubles, alleen #1 reageerde nog. Eenmaal airborne mn kist opnieuw geladen en dat probleem was opgelost (sorry Noof). Daarna ging opeens alle speed eruit, dikke STALL
Met kunst en vliegwerk heb ik m in de lucht kunnen houden en mn vlucht kunnen vervolgen. Uiteindelijk zag ik dat mn Pitot Heat niet aanstond
Verder voorspoedige vlucht, allen de LOC Intercept wilde niet echt vloeiend lopen, maar uiteindelijk toch established ILS RWY06.
Landing was niet super, maar redelijke touchdown en vacated S3.
geen pics hier, mn laptop had t al zwaar zat, ik heb een kokende proc nu gloof ik
Alleen met landen, zat ie maar te zeiken van "terrain, terrain!!" "pull up, pull up!!"... Hallo... we gaan landen eikel... Gare FMC
Screenshooter vergeten aan te zetten...

[ Voor 3% gewijzigd door McFlipp op 26-10-2003 17:24 ]
Ik heb nu Active Camera 2002, maar hoe doe ik die "engine-view" ?
npg nooit met pmdg geprobeerd, maar met de pic ging het bij mij geweldig hoor!Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 17:18:
[...]
Idd, ooit eens geprobeerd met PMDG 737-700 om een approach naar LOWI met fixes in fmc te steken, maar die was niet echt strict en vloog niet precies over de waypoints waarna ik het manueel heb moeten verder doen of ik was tegen een bergflank geëindigd
charts erbij gepakt, fix er in gezet, vor ndb approach.. heerlijk
---
Mijn vlucht vanaf ENVA ging ook niet echt top
ik was klaar voor vertrek, nofri kwam net online, ging chello er uit
Ik de hele tijd reconnecten, mcflipp nog ff een smsje gestuurd dat internet er uit lag, en niet wist hoe lang het ging duren...
Toen ik eindelijk weer kon connecten was sleepie net rolling...
Ik had tijdens het wachten ff de engines uit gezet, die moesten nu weer aan, maar de rode knop van engine #2 wou niet helemaal mee werken, dus op 1 engine gataxiet, en ondertussen proberen de 2e te starten... lukte niet, danmaar plane reload... Snel de eerste paar legs van de sid er in gegooid, de rest komt in flight wel...
Helaas pindakaas, de fmc deed heel vreemd, als ik isec JUIST er in wou gooien, kwam die ineens helemaal bovenaan, met 3 route disq's er in
Dus, weer plane gereload voor een schone FMC, maarja, dan kan je geen dep. airport meer invoeren, en dus ook nix op de RTE of LEGS page...
Dan maar direct Naar de VOR's SKI, VEN, en EEL
Dat ging gelukkig goed, snel charts er bij gezocht (laptop naast me met simcharts
Helaas was nofri me ff vergeten ofzo
Een lange downwind van chi wai zodat ik verder kon dalen, helaas was ik zo druk met navigeren dat ik wel de alt van 4500 naar 2000 had gezet, maar vergeten op VS te rammen

Resulteerde in een go-around, want om zo snel te dalen gaat je speed vreselijk omhoog, en kreeg ik tot 2 maal toe een overshoot...
Missed approach, en toen wel een mooie manual landing, exit S2
Toen naar onze vriend colling de jong... krijgt nooit taxi instructions van hem, alleen maar een Gate... dus 'interline 1925, taxi to gate charlie mumble'
'please repeat for 1925' 'taxi to gate mumble'
Dus op text, Ik versta je niet hoor !
en ipv dat ik de gate op text krijg;
'Je bent de eerste die dat zegt'
'dus omdat ik de eerste ben die je niet verstaat mag ik niet weten waar ik heen moet?'
'C10'
'rgr c10 ila1925'
pics komen zo
vanavond nog een vluchtje doen??
Verwijderd
Ben benieuwd naar je pics
Ik wil vanavond wel mee een vluchtje doen, if you don't mind, maar ben nu nog bezig op vatsim KJFK-MMMX als DAL570
Ik wil ook vliegen, als ik nou eens die verdomde sids/stars konden vinden voor de 737NG
Ik verstond Collin toch wel goed hoor, kreeg "Taxi via Bravo to Charlie12".
"I don't have charts here, please advise which exit, klm1622"
"klm1622, take the second to the left"
"second on the left, that will be Alpha4, klm1622"
"affirm alpha4"
Vanavond lijkt me gezellig, maar ik ben pas rond 10 uur thuis..... da's misschien te laat voor jullie ?
"I don't have charts here, please advise which exit, klm1622"
"klm1622, take the second to the left"
"second on the left, that will be Alpha4, klm1622"
"affirm alpha4"
Vanavond lijkt me gezellig, maar ik ben pas rond 10 uur thuis..... da's misschien te laat voor jullie ?
Wat doe je toch de hele tijd moelijkEl_Bandito schreef op 26 oktober 2003 @ 17:44:
Ik wil ook vliegen, als ik nou eens die verdomde sids/stars konden vinden voor de 737NG
Goed, ik ben nog een balans aan het zoeken tussen quality en performance, omdat ik dat nog niet optimaal heb, staan mn settings nu op performance
veel kartel geweld dus, maar heb het ff zo gedaan omdat ik wist dat het waarschijnlijk behoorlijk druk zou worden op schiphol, en niet wist hoe mn systeem daar op zou reageren...

Pushing back... iedereen is al vertrokken

taxiien, beetje lastig op 1 engine, maar het gaat

Taking off... A/T leek raar te doen, dus ff throttle schermpje open gedaan om te checken dattie het gas niet dicht gooit..

Stable rate of climb, Gear up

schapen wolkjes en rustig verder klimmen...

richting de SKI VOR

Nog meer kleine wolkjes.. Sound staat uit want de controller was onverstaanbaar

R 240 PAM

Go around!

Established on the localizer, op naar 119.22

Op het handje
gaat best lekker al zeg ik het zelf 

30, 20, 10...

Een andere die binnenkomt na mij...

wachten op mn taxi instructies van Colling de Jong... zucht
veel kartel geweld dus, maar heb het ff zo gedaan omdat ik wist dat het waarschijnlijk behoorlijk druk zou worden op schiphol, en niet wist hoe mn systeem daar op zou reageren...

Pushing back... iedereen is al vertrokken

taxiien, beetje lastig op 1 engine, maar het gaat

Taking off... A/T leek raar te doen, dus ff throttle schermpje open gedaan om te checken dattie het gas niet dicht gooit..

Stable rate of climb, Gear up

schapen wolkjes en rustig verder klimmen...

richting de SKI VOR

Nog meer kleine wolkjes.. Sound staat uit want de controller was onverstaanbaar

R 240 PAM

Go around!

Established on the localizer, op naar 119.22

Op het handje

30, 20, 10...

Een andere die binnenkomt na mij...

wachten op mn taxi instructies van Colling de Jong... zucht
[ Voor 4% gewijzigd door nealzie op 26-10-2003 17:54 ]
Ja, dan krijg je ook zo'n mooie kerstboom ND van.rdluca schreef op 26 October 2003 @ 17:48:
[...]
Wat doe je toch de hele tijd moelijkEen SID/STAR zijn gewoon wat navigatiepunten achter elkaar. Die kan je zelf toch ook wel in de FMC achter elkaar zetten?
MEt de hand die handel inrammen is de manier, vaak fouten in de Dbase en je moet je punten toch controleren aan de hand van een kaart.
Nee dus.rdluca schreef op 26 October 2003 @ 17:48:
[...]
Wat doe je toch de hele tijd moelijkEen SID/STAR zijn gewoon wat navigatiepunten achter elkaar. Die kan je zelf toch ook wel in de FMC achter elkaar zetten?
ja, hij staat op 2992 maar waar zit nou dat knoppie waar je op moet rammen???Sleepie schreef op 26 oktober 2003 @ 18:00:
[...]
Mooie pics hoor, maar kijk eens naar je barometer setting
Je hoeft m niet eens op 2992 te zetten. Je ramt op dat knoppie waar "STD" op staat op je EFISnealzie schreef op 26 October 2003 @ 18:47:
[...]
ja, hij staat op 2992 maar waar zit nou dat knoppie waar je op moet rammen???
Linksbovenin.. met BARO erbij
EHAM - EGSS.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Ik wist zonder naar de username te kijken dat dit weer zo'n post van jou was
Lees jij nooit ofzo? Of alleen selectief?

Verwijderd
even rondgekeken op Tahiti , hier een paar plaatjes

en ja ik zat een beetje hoog
maar wel veilig geland

en ja ik zat een beetje hoog
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 19:26 ]
Nieuwe water textures. Te vinden op avsim. Werkt trouwens alleen met een DX9 videokarte....
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Nog een tippie Nielsnealzie schreef op 26 oktober 2003 @ 17:37:
[...]
npg nooit met pmdg geprobeerd, maar met de pic ging het bij mij geweldig hoor!
charts erbij gepakt, fix er in gezet, vor ndb approach.. heerlijk
---
Mijn vlucht vanaf ENVA ging ook niet echt top
ik was klaar voor vertrek, nofri kwam net online, ging chello er uit
Ik de hele tijd reconnecten, mcflipp nog ff een smsje gestuurd dat internet er uit lag, en niet wist hoe lang het ging duren...
Toen ik eindelijk weer kon connecten was sleepie net rolling...
Ik had tijdens het wachten ff de engines uit gezet, die moesten nu weer aan, maar de rode knop van engine #2 wou niet helemaal mee werken, dus op 1 engine gataxiet, en ondertussen proberen de 2e te starten... lukte niet, danmaar plane reload... Snel de eerste paar legs van de sid er in gegooid, de rest komt in flight wel...
Helaas pindakaas, de fmc deed heel vreemd, als ik isec JUIST er in wou gooien, kwam die ineens helemaal bovenaan, met 3 route disq's er in
Dus, weer plane gereload voor een schone FMC, maarja, dan kan je geen dep. airport meer invoeren, en dus ook nix op de RTE of LEGS page...
Dan maar direct Naar de VOR's SKI, VEN, en EEL
Dat ging gelukkig goed, snel charts er bij gezocht (laptop naast me met simcharts). Na eelde richting artip (weet ff de radial niet meer) en vervolgens SPL.
Helaas was nofri me ff vergeten ofzodus moest ik als een gek gaan dalen...
Een lange downwind van chi wai zodat ik verder kon dalen, helaas was ik zo druk met navigeren dat ik wel de alt van 4500 naar 2000 had gezet, maar vergeten op VS te rammen![]()
Resulteerde in een go-around, want om zo snel te dalen gaat je speed vreselijk omhoog, en kreeg ik tot 2 maal toe een overshoot...
Missed approach, en toen wel een mooie manual landing, exit S2
Toen naar onze vriend colling de jong... krijgt nooit taxi instructions van hem, alleen maar een Gate... dus 'interline 1925, taxi to gate charlie mumble'
'please repeat for 1925' 'taxi to gate mumble'
Dus op text, Ik versta je niet hoor !
en ipv dat ik de gate op text krijg;
'Je bent de eerste die dat zegt'
'dus omdat ik de eerste ben die je niet verstaat mag ik niet weten waar ik heen moet?'
'C10'
'rgr c10 ila1925'
pics komen zo
vanavond nog een vluchtje doen??
Vooral bij het noemen van je C/S, slik je vaak het laatste stukje in, terwijl de airliner me eik weinig boeit, maar wel the numbers
Probeer voor de FL's de volgende regel aan te houden:
- Westbound: even FL
- Easybound: oneven FL
Ik zie nu nl dat je naar EDDF gaat en FL360 hebt gefiled
Wat Collin betreft.....sjah, die gast ken het nooit hebben als je kritiek geeft, weet alles beter enzo etc. etc.
"Je bent de eerste die dat zegt"
"Ja en?....."
Zo moet je de handel aanpakken. Veel succes next time
owk, ik zal gaan schreeuwen van nu af aanVerwijderd schreef op 26 October 2003 @ 19:33:
[...]
Nog een tippie Niels: Probeer de next time de readback gewoon uit te schreeuwen
Je bent best moeilijk te verstaan. Niet te verlegen hè
Vooral bij het noemen van je C/S, slik je vaak het laatste stukje in, terwijl de airliner me eik weinig boeit, maar wel the numbers
Probeer voor de FL's de volgende regel aan te houden:
- Westbound: even FL
- Easybound: oneven FL
Ik zie nu nl dat je naar EDDF gaat en FL360 hebt gefiled
Wat Collin betreft.....sjah, die gast ken het nooit hebben als je kritiek geeft, weet alles beter enzo etc. etc.
"Je bent de eerste die dat zegt"
"Ja en?....."
Zo moet je de handel aanpakken. Veel succes next time
wat FL's betreft, ik dacht ik doe het nu eindelijk eens goed. maar dat dacht ik toen ik in de fmc aan het proggen was.. vervolgens dus vergeten te veranderen in mn fp
Dus ik kreeg net climb 360, dus ik dacht heh, ik dacht dat ik het eindelijk goed had gedaan. toen bleek dus dat ik het niet zo gefiled had
volgende keer beter
Zeg mensen gaan we morgen nog online vliegen? (want de pics van de pagina hiervoor bevallen me wel
)
's middags dan, want in de avond ga ik als atc aan de bak
En na weer goeddenken en gesprekkie met Fly High maar besloten app links te laten liggen en nu eens EHAM Ground te doen, juist geen tower, want iemand anders wilde al op tower
's middags dan, want in de avond ga ik als atc aan de bak
En na weer goeddenken en gesprekkie met Fly High maar besloten app links te laten liggen en nu eens EHAM Ground te doen, juist geen tower, want iemand anders wilde al op tower
Verwijderd
*Schrik niet*
Heeft iemand hier enig idee of suggesties hoe ik de PMDG met een ander model, de FFX 737NG serie kan mergen? Ik heb het via de normale alias manier geprobeerd maar bood geen soelaas
. Ik kreeg steeds de message: "Invalid USER ID" Wat ik wel merkte was dat ik de nodige frames rijker werd
En op m`n bescheiden systeempje van nu icm FS9 is elke frame mooi meegenomen 
Heeft iemand hier enig idee of suggesties hoe ik de PMDG met een ander model, de FFX 737NG serie kan mergen? Ik heb het via de normale alias manier geprobeerd maar bood geen soelaas
gvd, in geen tijden gehad, en ook allaaang die blaster fix geinstalled
toch 3 pics geproduceerd... wie gaat er mee met de terug vlucht?

offtopic:
chi wai, praat is tegen me op msn, me lijst zat vol dus kon je niet adden
[ Voor 16% gewijzigd door nealzie op 26-10-2003 20:31 ]
Verwijderd
Oeps! Weet je zeker dat je alle patches hebt geïnstalleerd?nealzie schreef op 26 oktober 2003 @ 20:29:
was ik bijna in de approach op eddf krijg ik een RPC
gvd, in geen tijden gehad, en ook allaaang die blaster fix geinstalled
toch 3 pics geproduceerd... wie gaat er mee met de terug vlucht?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
offtopic:
(Ik hoop dat een echte 737 geen last heeft van dit soort meldingen

Op weg na LIEO
Heb er 512 ram bij gezet en zit nu op 1 gig, nou dat is iedereen aan te raden

REGEN OP FL410

Zal voortaan ook mijn scenery toevoegen ....
Iemand weleens eerder regen tegen gekomen op FL410 ??
Heb er 512 ram bij gezet en zit nu op 1 gig, nou dat is iedereen aan te raden

REGEN OP FL410

Zal voortaan ook mijn scenery toevoegen ....
Iemand weleens eerder regen tegen gekomen op FL410 ??
[ Voor 3% gewijzigd door Ensinker op 26-10-2003 21:31 ]
mooie plaatjes 
Ik heb zojuist de terugtocht ondernomen, EHAM-EGGW
Met een collega easy-jet die mijn approach in de weg zat, maar die door de atc vriendelijk verzocht werd om een Go Around te doen.......

Ik heb zojuist de terugtocht ondernomen, EHAM-EGGW
Met een collega easy-jet die mijn approach in de weg zat, maar die door de atc vriendelijk verzocht werd om een Go Around te doen.......

even voor de niet zo ingewijden, waarom is je groundspeed zo hoog op fl410 en je airspeed dan een stuk lager? ik weet hoe het dan zit met de mach getallen / luchtdruk e.d. maar verder heb ik de klok slechts horen luiden zeg maar. mooie pics btw. saludos aan alle iberia piloten

Haha, mooie line-ups maakt die ATC van FS altijd he

Ik kom tot zover:el_salvador schreef op 26 October 2003 @ 21:43:
even voor de niet zo ingewijden, waarom is je groundspeed zo hoog op fl410 en je airspeed dan een stuk lager? ik weet hoe het dan zit met de mach getallen / luchtdruk e.d. maar verder heb ik de klok slechts horen luiden zeg maar. mooie pics btw. saludos aan alle iberia piloten
MACH = IAS/C
C=geluidssnelheid
Hoe hoger je komt hoe lager de C (luchtdichtheid en temp nemen af dus ook C). Dus hoe hoger met zelfde mach IAS wordt kleiner.
Maar waarom GS dan toeneemt, moet ik nog even achter komen
Hmmz volgens mij doordat de luchtweerstand afneemt wordt je GS (TAS wordt groter (luchtdichtheid minder -> luchtweerstand minder -> TAS groter) GS = TAS + windspeed) groter, zie ook:
http://www.tscm.com/mach-as.pdf
Als je zo kijkt zou je kunnen denken dat je GS gelijk zou moeten blijven. Aangezien TAS = IAS aangepast voor de luchtweerstand en andere ongein.
Want dan krijg je hoe hoger je vliegt hoe lager je IAS -> TAS omlaag -> GS omlaag. Maar de correctie voor de luchtweerstand is groter dan de daling van de IAS wanneer je hoger komt. Uiteindelijk neemt TAS dus toe hoe hoger je komt -> GS neemt toe hoe hoger je gaat vliegen.
[ Voor 39% gewijzigd door McFlipp op 26-10-2003 22:17 ]
Melk horen klotsen, maar nu de tepel nog ...el_salvador schreef op 26 October 2003 @ 21:43:
Zal is een poging doen.
IAS Indicated AirSpeed gebasser op 1mbar.
TAS Treu AirSpeed als de luchtdruk om je heen 1mbar zou zijn, maar dat is die op groote hoogte niet, dus daarom is die dan hoger.
GS Ground Speed snelheid ten opzichte van de grond, gelijk aan TAS + of - de windcorrectie.
Verwijderd
Es ff kiekke.
Hoe hoger, des te kouder de lucht, des te lager de geluidsnelheid.
Mach is gebaseerd op de relatieve geluidssnelheid (vandaar dat de concorde zo "makkelijk Mach2 vliegt:P )
Lokale geluidssnelheid is Alpha = 38.967 * wortel(273 + buitentemperatuur).
Als je hoger gaat, is de temp. lager...dus is alpha kleiner.
M=TAS/Alpha 0.8 = ??? / Alpha
Je zit op FL410 in de tropopauze en is het -67 graden. Alpha is dus 574.
0.8 = X / 570
X= 0.8 * 570 = 459 TAS
Mach is gebaseerd op de relatieve geluidssnelheid (vandaar dat de concorde zo "makkelijk Mach2 vliegt:P )
0.8 = X / 570
X= 0.8 * 570 = 459 TAS

TAS = correct. (wat Fly zegt danGilly schreef op 26 October 2003 @ 22:21:
[...]
Melk horen klotsen, maar nu de tepel nog ...
Zal is een poging doen.
IAS Indicated AirSpeed gebasser op 1mbar.
TAS Treu AirSpeed als de luchtdruk om je heen 1mbar zou zijn, maar dat is die op groote hoogte niet, dus daarom is die dan hoger.
GS Ground Speed snelheid ten opzichte van de grond, gelijk aan TAS + of - de windcorrectie.
Alleen ik twijfel of het niet gebasseerd is op 1013,25 milibar
IAS word lager dan TAS omdat de lucht ijler is (er 'stroomt minder' wind langs, dus minder snelheid in je IAS)
GS=Groundspeed, zoals jij die met je auto aflegt, maar dan voor een vliegtuig. GS=TAS+windcomponent (let wel de wind recht van voren of achteren, wind van voren is negatieve windcomponent)
Dan heb je ook nog CAS, Calibrated Air Speed, dat weet ik niet zeker, maar was geloof ik iets met gecorrigeerde nogwat
Btw, toenet als EHAM_W_APP gezeten en meteen 5 inbounds!!!
Dus als alpha nou eens 500 zou zijn omdat je nog wat hoger gaat vliegen dan gaat de TAS naar benedenVerwijderd schreef op 26 October 2003 @ 22:39:
Es ff kiekke.
0.8 = X / 570
X= 0.8 * 570 = 459 TAS
Dus opzich klopt dit verhaaltje wel, alleen moet je ff van TAS IAS maken
Daarna ff rekening houden met luchweerstand, je gaat dus metzelfde IAS harder dus je TAS neemt toe. (en dus je GS = antwoord op vraag)
oeps, verkeerd gelezen
Ik klas een IAS ipv een TAS
[ Voor 98% gewijzigd door ND863 op 26-10-2003 22:55 ]
EDDF-EHAM 
die simflyers scenery is wel mooi, maar wel echt hell voor je fps zeg

GND was online, maar reageerde na een tijdje niet echt meer. Op eigen initiatief naar TWR gegaan om clearance te vragen. Precies toen ik die binnenhad kwam de hele meute ook naar twr, resulteerde in zo'n 15 minuten voorsprong op een collega die net na mij clearance vroeg

Pushing back

lining up 25R

Airborn. FDC doet gear en flaps enzo, en op dit moment de After Takeoff checks

Verder de SID vliegen. Ondertussen wat contact met nofri

Direct SPL en descending, met schiphol aan uw linkerhand

Nogmaals schiphol in zicht

R255 SPL

Turning to final. Was steeds mn callsign vergeten, en reageerde steeds te laat op nofri's berichten daardoor, dus een beetje een late draai naar final (korte termijn geheugen?
)

Short final

Vacating S2

Taxiing
die simflyers scenery is wel mooi, maar wel echt hell voor je fps zeg

GND was online, maar reageerde na een tijdje niet echt meer. Op eigen initiatief naar TWR gegaan om clearance te vragen. Precies toen ik die binnenhad kwam de hele meute ook naar twr, resulteerde in zo'n 15 minuten voorsprong op een collega die net na mij clearance vroeg

Pushing back

lining up 25R

Airborn. FDC doet gear en flaps enzo, en op dit moment de After Takeoff checks

Verder de SID vliegen. Ondertussen wat contact met nofri

Direct SPL en descending, met schiphol aan uw linkerhand

Nogmaals schiphol in zicht

R255 SPL

Turning to final. Was steeds mn callsign vergeten, en reageerde steeds te laat op nofri's berichten daardoor, dus een beetje een late draai naar final (korte termijn geheugen?

Short final

Vacating S2

Taxiing
Ja ik zeg ook dat Gs niet afhangt van IAS maar de luchtweerstandND schreef op 26 October 2003 @ 22:49:
[...]
Neen dat laatste lijkt me fout, ik bedoel stel wij gan allebei naar ENVA, heading 360. (en zonder FS9 crashesh) en jij krijgt de wind van voren met 50 knoopjes, en ik van achter met 50 knoopjes. Jouw IAS is hoger, maar toch ga ik harder als jou
![]()
Eigenlijk komt het allemaal hier op neer:
Hoger flight level -> minder luchtweerstand -> Met zelfde IAS grotere TAS (dus GS).
[ Voor 15% gewijzigd door McFlipp op 26-10-2003 22:56 ]
Nice Niels, je hebt mooi beeld man
Ennuh, zag je op base leg (met je late draai) niet een 747 boven je, oppesite direction, 1000ft above? (ging recht boven je, 400km/u verschil in snelheid
)
Vlucht gemaakt , geladen , klaar voor vertrek EGKK at KJFK met een b757 .
En wat denkje , klap hij vast en groot zwart beeld en laden , laden , maar niets meer doen .
Ja resetten maar die pc .
en dat heb ik 2 keer gehad , dus wordt het weer geen vliegen .
Morgen maar even een nieuwe install .
Daar gaat weer 8 gig
Weet iemand of er geen Complete backup van te maken is .
dus met alle updates en planes er in .
Dus dat je als een soort recover cd alles kan terug zetten na een schone install.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Op zich kun je met Norton Ghost wel Recovery CD's maken. Probleem is alleen dat je ook alle registry-entries moet hebben, en dat wordt moeilijk denk ik.Blackhole schreef op 26 October 2003 @ 23:49:
denk ik eindelijk weer eens tegaan vliegen , zeg FS 2004 doet het zelf maar .
En wat denkje , klap hij vast en groot zwart beeld en laden , laden , maar niets meer doen .
Daar gaat weer 8 gigopnieuw er op .
Dus dat je als een soort recover cd alles kan terug zetten na een schone install.
Dan zou je een complete backup van je hele systeem moeten maken elke keer.
VOOR een komma of punt doe je nooit een spatie, alleen achter een komma is dat gebruikelijk.Blackhole schreef op 26 October 2003 @ 23:49:
denk ik eindelijk weer eens tegaan vliegen , zeg FS 2004 doet het zelf maar .
Daar gaat weer 8 gigopnieuw er op .
Een regel overslaan wordt slechts gebruikt wanneer je een nieuwe alinea wilt beginnen.
En sinds wanneer ligt EGKK op dezelfde plek als KJFK?

[ Voor 5% gewijzigd door McFlipp op 27-10-2003 00:02 ]
Ja daar zat ik aan te denken , alleen dat is teveel cd denk ik .Sleepie schreef op 26 October 2003 @ 23:54:
[...]
Op zich kun je met Norton Ghost wel Recovery CD's maken. Probleem is alleen dat je ook alle registry-entries moet hebben, en dat wordt moeilijk denk ik.
Dan zou je een complete backup van je hele systeem moeten maken elke keer.
Want mijn systeem is behoorlijk groot bij kale install.
Anders had ik het al een keer gedaan .
van mijn hele systeem zou ik er best wel een willen .
maar dat gaat mij teveel cd kosten .
Alleen al mijn Prog cds zijn er al 4
Dus dat kan aardig oplopen .
Dus ik denk dat het toch maar even elke keer een format doet .
aan MCflipp , mijn tijd komt wel . alles wordt genoteerd.
en er zijn al meerdere mensen die aan jou gedrag lopen te storen, en jou er ook op aan gesproken hebben .
dit zijn juist dingen die tot ergenissen kunnen lijden.
en ik zie het ook als uit lokking zulke dingen zo open te gooien op een forum.
Want je moet rekening mee dat er ook mensen zijn die fouten maken.
Maar jij loop je de laaste tijd aan alles wel te ergen.
ps geef je een tip ga even naar het RIAGG of zo , als je ergens mee zit .
en loop niet je mede Gotters lastig tevallen .
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 27-10-2003 00:12 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Flipper, ja vreselijk erritant lezen is het zeker.McFlipp schreef op 26 October 2003 @ 23:55:
[...]
VOOR een komma of punt doe je nooit een spatie, alleen achter een komma is dat gebruikelijk.
Een regel overslaan wordt slechts gebruikt wanneer je een nieuwe alinea wilt beginnen.
En sinds wanneer ligt EGKK op dezelfde plek als KJFK?![]()
Ik lees die berichten ook nooit meer, weet je wat dat scheelt .... een hoop spierpijn achter je oogbollen
Blackhole schreef op 27 October 2003 @ 00:07:
[...]
en er zijn al meerdere mensen die aan jou gedrag lopen te storen .

[ Voor 22% gewijzigd door Ensinker op 27-10-2003 00:11 ]
Sinds wanneer is McFlipp aan het mierenneuken over dingen die toch wel erg duidelijk zijn?
Oh, wacht. Dat is waar.
Oh, wacht. Dat is waar.
Die PMDG is erg leuk maar PIC is toch wel absoluut superieur
My god wat heerlijk weer die FMC

Ik onthoud altijd het rare woord SWEVEN : South & West : EVENnealzie schreef op 26 oktober 2003 @ 20:03:
[...]
wat FL's betreft, ik dacht ik doe het nu eindelijk eens goed. maar dat dacht ik toen ik in de fmc aan het proggen was.. vervolgens dus vergeten te veranderen in mn fp
Dus ik kreeg net climb 360, dus ik dacht heh, ik dacht dat ik het eindelijk goed had gedaan. toen bleek dus dat ik het niet zo gefiled had
volgende keer beter
Misschien helpt dat
Verwijderd
Black het is inderdaad heel moeilijk te volgen wat je soms nou wilt zeggen.Blackhole schreef op 27 oktober 2003 @ 00:07:
[...]
en er zijn al meerdere mensen die aan jou gedrag lopen te storen, en jou er ook op aan gesproken hebben .
Want je moet rekening [word missing] mee dat er ook mensen zijn die fouten maken.
ps geef je een tip[komma] ga even naar het RIAGG of zo , als je ergens mee zit .
Je hebt ooit gezegd dat je nieuw werk zoekt van niveau........moet je wel niveau hebben hè, toch?
Hoe doe jij dat, mensen laten noteren wat een User allemaal uitvreet? Vertel eens, dan ga ik dat ook doen.
Persoonlijk skip ik je messages ook na het lezen van 2 zinnen, het is niet echt leuk meer zo.
En het RIAGG? Sjah, kan je beter niet gebruiken...zo ben ik ook eens op m'n bek gegaan. Sommige mensen zijn daar eenmaal gevoelig voor.
Maar vind je het echt zo moeilijk om correct Nederlands te schrijven? (serieuze vraag!)
Dat is goed nieuwsVerwijderd schreef op 27 October 2003 @ 04:09:
Afcad2 is af te halen op AVSim....
(binnen 1½ minuut al meer dan 80 Downloads...)
![]()
Word ook eens tijd dat ik mijn update voor AITP online gooi
Verwijderd
Wie heeft nog ff de SID's en STAR's voor Schiphol voor mij?

offtopic:
Fly-High, ga je naar Innercity?
Volgens mij is het een ongeschreven regel om mensen niet aan te vallen op spelling/grammatica fouten in dit soort fora. Daar voorkom je onzinnige discussies mee zoals hierboven. Als je correct Nederlandsch wilt lezen ga je maar naar de bibliotheek.
En als je om die reden iemands post niet meer leest is dat je goed recht, maar dat interreseert de rest van het forum niet zoveel...
En als je om die reden iemands post niet meer leest is dat je goed recht, maar dat interreseert de rest van het forum niet zoveel...
Misschien moet je eens een keer wakker worden en realiseren dat jij degene bent aan wie iedereen zich ergert. Voor mensen zoals jij is er zelfs een topic overgestart in Lieve Adjes!Blackhole schreef op 27 oktober 2003 @ 00:07:
[...]
Ja daar zat ik aan te denken , alleen dat is teveel cd denk ik .
Want mijn systeem is behoorlijk groot bij kale install.
Anders had ik het al een keer gedaan .
van mijn hele systeem zou ik er best wel een willen .
maar dat gaat mij teveel cd kosten .
Alleen al mijn Prog cds zijn er al 4
Dus dat kan aardig oplopen .
Dus ik denk dat het toch maar even elke keer een format doet .
Want je moet rekening mee dat er ook mensen zijn die fouten maken.
ps geef je een tip ga even naar het RIAGG of zo , als je ergens mee zit .
[rml][ postgedrag] Zelf enteren ongewenst of niet?[/rml]
Zijn er al goede AFCAD's voor EHAM?
[ Voor 87% gewijzigd door Floppie op 27-10-2003 11:42 ]
Forum was down man, drukte makerVerwijderd schreef op 27 October 2003 @ 10:17:
Zwak hoor, een heel stuk weghalen.
En toch is het een kleine moeite om het een beetje fatsoenlijk te doen, zeker als je eerder heb laten zien dat je dat best kunt.achappey schreef op 27 October 2003 @ 11:39:
Volgens mij is het een ongeschreven regel om mensen niet aan te vallen op spelling/grammatica fouten in dit soort fora. Daar voorkom je onzinnige discussies mee zoals hierboven. Als je correct
*knip
zoveel...
En nu hou ik erover op
[ Voor 58% gewijzigd door Ensinker op 27-10-2003 11:41 ]
Verwijderd
Maak je niet druk j0h.. tjonge jongeMcFlipp schreef op 27 October 2003 @ 11:40:
[...]
Misschien moet je eens een keer wakker worden en realiseren dat jij degene bent aan wie iedereen zich ergert. Voor mensen zoals jij is er zelfs een topic overgestart in Lieve Adjes!
[rml][ postgedrag] Zelf enteren ongewenst of niet?[/rml]
www.dutchvacc.nl, voor elke plane beschikbaarVerwijderd schreef op 27 October 2003 @ 11:34:
Wie heeft nog ff de SID's en STAR's voor Schiphol voor mij?![]()
offtopic:
FF serieus, voor wat/iets/welke?
Zo zeg! Jouw plaatjes zijn NOG mooier geworden nu met die extra 512MB! Ik denk dat ik op de HCC dagen ook maar ff 512Mb erbij koopt, mits mijn budget het toelaat
Is de FPS er ook beter op geworden? En zijn de laadtijden van de landtextures en/of de mesh korter geworden?
[ Voor 5% gewijzigd door McFlipp op 27-10-2003 12:28 ]
Verwijderd
Ohh kut, bedoel voor de PMDGND schreef op 27 October 2003 @ 11:57:
[...]
www.dutchvacc.nl, voor elke plane beschikbaar
FF serieus, voor wat/iets/welke?
Ja de ground tex zijn er zeker beter op geworden.McFlipp schreef op 27 October 2003 @ 12:27:
[...]
Zo zeg! Jouw plaatjes zijn NOG mooier geworden nu met die extra 512MB! Ik denk dat ik op de HCC dagen ook maar ff 512Mb erbij koopt, mits mijn budget het toelaat
Is de FPS er ook beter op geworden? En zijn de laadtijden van de landtextures en/of de mesh korter geworden?
Ja als je nu speelt ben je van al het laden af bij schermwisselingen etc. De hardeschijf hoeft enkel maar in te laden nu wat er nodig is en dat is niet veel meer, terwijl hij met 512 aan het swappen etc is en dat kost wel cpu uit.
De FPS zien er niet direct echt beter op geworden, maar het spel loopt veel soepeler.
Helemaal met PMDG en de PSS A330/A340 (Airbus, was dat ook weer
Gramaticaal in orde ??
http://www.xs4all.nl/~famstive/SIDSTARS.rar
Dit zijn iets van 10 airports met correcte SIDS/STARS voor de PMDG, afkomstig van navdata.
Precies waar ik op doelde! Dat wachten bij view-wisselingen, dat is echt heel irritant! Kijk nu al uit naar het moment dat ik 1024Mb hebGilly schreef op 27 October 2003 @ 12:33:
[...]
Ja de ground tex zijn er zeker beter op geworden.
Ja als je nu speelt ben je van al het laden af bij schermwisselingen etc. De hardeschijf hoeft enkel maar in te laden nu wat er nodig is en dat is niet veel meer, terwijl hij met 512 aan het swappen etc is en dat kost wel cpu uit.
De FPS zien er niet direct echt beter op geworden, maar het spel loopt veel soepeler.
Helemaal met PMDG en de PSS A330/A340 (Airbus, was dat ook weer) want die models hebben er veel geheugen nodig, en als je dan 512 hebt loopt dat gewoon 100% vol.
Gramaticaal in orde ??
Laten we er over ophouden
[ Voor 61% gewijzigd door McFlipp op 27-10-2003 12:36 ]
Nu kunnen we de airports beetje realistisch volgooien, alleen wordt wel alle aircrafts.cfg wijzigen 

Ach hou op
Ben er ongeveer 3 uur mee bezig geweest

code:
1
| KLM NLDM EURG |
nu is het enkel
code:
1
| KLM |
ND schreef op 26 oktober 2003 @ 22:52:
Nice Niels, je hebt mooi beeld manEnnuh, zag je op base leg (met je late draai) niet een 747 boven je, oppesite direction, 1000ft above? (ging recht boven je, 400km/u verschil in snelheid
)
[ Voor 8% gewijzigd door nealzie op 27-10-2003 15:25 ]
Ow hehe, volgende keer laat ik je uplinen 2,5 mijl achter een jumbo, als je dan niks van je ruige approach merktnealzie schreef op 27 October 2003 @ 15:16:
[...]
nee ff gemist
ach, twas al laat, en mn FDC zat ff te zeiken over 'correct checklist item' maar kwist niet wat

Jonguh, jij moet FDC links laten liggen, zo te merken op de pics word je er lui van
Overigens, zoiets als S-Combo die ALLEEN je checklist doorneemt is wel iets goeds
* Nd wilde al sinds 14:00 een vluchtje doen, maar word telkens door zn klasgenoten opgebeld mbt projectwerk, aaaaaarg geen vlucht dus

[ Voor 12% gewijzigd door ND863 op 27-10-2003 15:26 ]
als ik eenmaal precies weet was fdc wel en niet doet, is het perfect!ND schreef op 27 October 2003 @ 15:25:
[...]
Ow hehe, volgende keer laat ik je uplinen 2,5 mijl achter een jumbo, als je dan niks van je ruige approach merkt![]()
![]()
![]()
Jonguh, jij moet FDC links laten liggen, zo te merken op de pics word je er lui vanrelaxen tijdens de vlucht? Je moet helemaal niet relaxen!
![]()
![]()
Overigens, zoiets als S-Combo die ALLEEN je checklist doorneemt is wel iets goeds
gear up/down, flaps, boven TA naar 2992, onder t/l naar de goede QNH, en ga zo maar door
dus ook die checklists, met landing lights etc moet je dan dus verbeteren als het fout is... spoilers armed, etc
Verwijderd
Wat is FDC preciesND schreef op 27 October 2003 @ 15:25:
[...]
Ow hehe, volgende keer laat ik je uplinen 2,5 mijl achter een jumbo, als je dan niks van je ruige approach merkt![]()
![]()
![]()
Jonguh, jij moet FDC links laten liggen, zo te merken op de pics word je er lui vanrelaxen tijdens de vlucht? Je moet helemaal niet relaxen!
![]()
![]()
* Nd wilde al sinds 14:00 een vluchtje doen, maar word telkens door zn klasgenoten opgebeld mbt projectwerk, aaaaaarg geen vlucht dus
En ik heb ook S-combo, maar dat is toch alleen voor extra geluiden en mededelingen?
mensen,
ik heb nog steeds last van belachelijke hoge temperaturen. ik heb zelf het idee dat ik de temp in fahrenheit door krijg en niet in Celsius. iemand ? ik gebruikt trouwens active wxre maar daar kan ik dergelijke instelling niet vinden.
ik heb nog steeds last van belachelijke hoge temperaturen. ik heb zelf het idee dat ik de temp in fahrenheit door krijg en niet in Celsius. iemand ? ik gebruikt trouwens active wxre maar daar kan ik dergelijke instelling niet vinden.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
zie bovenVerwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 15:30:
[...]
Wat is FDC precies:)
En ik heb wel ook S-combo, maar dat is toch alleen voor extra geluiden en mededelingen?
FDC is een soort co-piloot die allerlei dingen voor je doet, en dingen roept enzo..
ook hoor je op de achtergrond de stewardess safety dingen uitleggen enzo
het is helaas wel Payware, en de website is http://www.oncourse-software.co.uk/
Dit topic is gesloten.