Volgens mij draait het alleen onder panther en heb je de Pro versie nodig van quicktime om te kunnen encoden en misschien zelfs decoden aangezien het voor de prof. markt is bedoeld. Ik heb alleen nog nergens resultaten gezien wat het eventueel voor de huistuinkeuken gebruiker kan doen met dvd backups. Daar ben ik erg benieuwd naar, maar ik verwacht geen wonderen.
Werkt idd alleen onder Panther en Quicktime Pro 6.4 
Ik denk eigenlijk niet dat er een G5 inkomt, maar als het zo is
De G5 vreet energie en heb nog nergens gelezen dat ze dat binnen een jaar opgelost zouden hebben (voor in gebruikt van iMac's en PowerBooks bijvoorbeeld...)
Maar zoals de gezegte: "Apple staat voor alles
)
Ik denk eigenlijk niet dat er een G5 inkomt, maar als het zo is
De G5 vreet energie en heb nog nergens gelezen dat ze dat binnen een jaar opgelost zouden hebben (voor in gebruikt van iMac's en PowerBooks bijvoorbeeld...)
Maar zoals de gezegte: "Apple staat voor alles
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Tja ik ben bang dat ze het design vernielen
Volgens Bierbuik, en daarbij behorende link naar The Inquer (je weet wel welke site ik bedoel), heeft IBM dus energie zuiniger PPC970's in zijn Blade's gestopt. Als dat waar is dan is er denk ik ook wel een grote kans dat Apple de G5 in de high end iMac's gaat stoppen, zo niet alle iMac's. 
BTW: Ik ben toch maar voor de PowerBook 12" gegaan, mede door dat deze een hogere bus speed heeft en een dvd brander. Dit weekend ophalen in Woerden!
BTW: Ik ben toch maar voor de PowerBook 12" gegaan, mede door dat deze een hogere bus speed heeft en een dvd brander. Dit weekend ophalen in Woerden!
[ Voor 5% gewijzigd door Sage op 13-11-2003 18:10 ]
alvast gefeliciteerd met je PowerBookSage schreef op 13 november 2003 @ 17:52:
Volgens Bierbuik, en daarbij behorende link naar The Inquer (je weet wel welke site ik bedoel), heeft IBM dus energie zuiniger PPC970's in zijn Blade's gestopt. Als dat waar is dan is er denk ik ook wel een grote kans dat Apple de G5 in de high end iMac's gaat stoppen, zo niet alle iMac's.
Ik ga voor de iMac maar ik wacht nog even met de aanschaf ivm wel g5 versies en dan komt er natuurlijk zo 1
Alleen heb ik de neigingen om een G3 ibook te kopen me leverancier heeft er nog 1tje ligen.. die nog geen 950euro kost
[ Voor 3% gewijzigd door Qorne op 13-11-2003 18:37 ]
Er gaan trouwens ook geruchten dat Apple met een 30" versie van de Cinema Display gaat komen. De huidige displays (17"/20"/23") worden al enige tijd niet meer gefabriceerd, dus de huidige modellen staan op de nominatielijst om binnenkort vervangen te worden.
Argh, in januari een Dual 2,5 Ghz G5 met een 30" Cinema Display!
Ikke hebben!
@ Ballebek: ik heb gewerkt (nouja, stage gelopen) bij Apple Europa (ik zat een verdieping onder Apple Nederland in Bunnik) en vaak wisten ze daar ook slechts maar een paar vage details. Ze wisten bijvoorbeeld wel dat er nieuwe Macs aankwamen, maar die werden met codenamen aangeduid (P40 bijvoorbeeld). Wat de specs e.d. zouden zijn was compleet onduidelijk. (in mijn tijd in ieder geval)
Apple doet dus echt z'n best om zo min mogelijk te laten uitlekken over nieuwe producten (ook binnen het bedrijf zelf), in tegenstelling tot een hoop andere fabrikanten die uitgebreide roadmaps publiceren.
Argh, in januari een Dual 2,5 Ghz G5 met een 30" Cinema Display!
@ Ballebek: ik heb gewerkt (nouja, stage gelopen) bij Apple Europa (ik zat een verdieping onder Apple Nederland in Bunnik) en vaak wisten ze daar ook slechts maar een paar vage details. Ze wisten bijvoorbeeld wel dat er nieuwe Macs aankwamen, maar die werden met codenamen aangeduid (P40 bijvoorbeeld). Wat de specs e.d. zouden zijn was compleet onduidelijk. (in mijn tijd in ieder geval)
Apple doet dus echt z'n best om zo min mogelijk te laten uitlekken over nieuwe producten (ook binnen het bedrijf zelf), in tegenstelling tot een hoop andere fabrikanten die uitgebreide roadmaps publiceren.
[ Voor 8% gewijzigd door RVW op 13-11-2003 19:49 ]
Ik weet sinds vandaag wel een ander geil product welke uitkomt in JanuariRVW schreef op 13 november 2003 @ 19:45:
Er gaan trouwens ook geruchten dat Apple met een 30" versie van de Cinema Display gaat komen. De huidige displays (17"/20"/23") worden al enige tijd niet meer gefabriceerd, dus de huidige modellen staan op de nominatielijst om binnenkort vervangen te worden.
Argh, in januari een Dual 2,5 Ghz G5 met een 30" Cinema Display!![]()
Ikke hebben!
Niet echt interessant voor ons maar wel gooooooooooooood stuffffffffffffffffff
Info volgt nog wel
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
ik heb sinds een week een ibook g4 12". heb er nu 384 in zitten, maar wil dat naar 640 doen. Hij werkt echt lekker, nu nog airport extreme kaartje erbij en alles is compleet 
wat me zo verrast is hoelang de accu meegaat. ik heb bijv 3 uur op gewerkt, en dan is de battrij nog 47% vol.
wat me zo verrast is hoelang de accu meegaat. ik heb bijv 3 uur op gewerkt, en dan is de battrij nog 47% vol.
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Ballebek schreef op 13 november 2003 @ 20:18:
[...]
Ik weet sinds vandaag wel een ander geil product welke uitkomt in Januari
Niet echt interessant voor ons maar wel gooooooooooooood stuffffffffffffffffff
Info volgt nog wel
WOWRVW schreef op 13 november 2003 @ 19:45:
Assume there are no rules and it's one big free for all
Krijg je er ook een verrijdbare bioscoopstoel bij ? Damn, 30" diagonaal dik 60 cm horizontaal

Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Uitgaande van het standaard metrische systeem zal dat 76,2cm wordenHydraulik-Phunk schreef op 13 november 2003 @ 21:55:
Krijg je er ook een verrijdbare bioscoopstoel bij ? Damn, 30" diagonaal dik 60 cm horizontaal![]()
Ik hoef mijn deur niet meer uit
EDIT: Ik hoop alleen wel dat ze dezelfde techniek gaan gebruiken als bij de 20"
De 23" heeft niet zoveel contrast namelijk.
[ Voor 18% gewijzigd door Uberprutser op 13-11-2003 23:38 ]
zelfde hier!xoror schreef op 13 november 2003 @ 21:25:
ik heb sinds een week een ibook g4 12". heb er nu 384 in zitten, maar wil dat naar 640 doen. Hij werkt echt lekker, nu nog airport extreme kaartje erbij en alles is compleet
heb hem gisteren binnen gekregen.
moet alleen nog goeie tas kopen, anders beschadigd m'n
Bij deze nieuwe schermen zou er ook een 16:10 verhoudingen gebruikt worden, dit is precies dezelfde verhouding als een echte breedbeeld tv.Ballebek schreef op 13 november 2003 @ 23:37:
[...]
Uitgaande van het standaard metrische systeem zal dat 76,2cm worden
Ik hoef mijn deur niet meer uit
EDIT: Ik hoop alleen wel dat ze dezelfde techniek gaan gebruiken als bij de 20"
De 23" heeft niet zoveel contrast namelijk.
Ik vraag me af welke resolutie's die dingen dan wel niet aankunnen. Ik zit hier voorlopig nog wel even op 15" van mijn iMac'je uit 2000.
PC-prive uiteindelijk ?RiCk schreef op 14 november 2003 @ 09:17:
[...]
zelfde hier!
heb hem gisteren binnen gekregen.
moet alleen nog goeie tas kopen, anders beschadigd m'nte snel!
Enne, een tip, als je alleen een beschermhoes zonder handvatten zoekt -> Tucano Second Skin, perfecte zachte/dikke bescherming en niet duur, ideaal voor in een tas/koffer.
ja die "hoesen" zijn wel erg mooi die zoek ik ook nog voor mijn notebook
(is geen apple) dus ik weet niet of die past..
is wel 15"...
Krijg je eigenlijk standaard een tas bij een PowerBook of iBook? 
Ik weet wel dat bij de optie's van BTO er verschillende tassen worden aangeboden maar dat is bij de iPod ongeveer hetzelfde en daar krijg je ook een hoesje mee.
Ik weet wel dat bij de optie's van BTO er verschillende tassen worden aangeboden maar dat is bij de iPod ongeveer hetzelfde en daar krijg je ook een hoesje mee.
Bij de MediaMarkt verkopen ze van die hoezen. Van Caselogic als ik me niet vergis.Qorne schreef op 14 november 2003 @ 19:45:
ja die "hoesen" zijn wel erg mooi die zoek ik ook nog voor mijn notebook(is geen apple) dus ik weet niet of die past..
is wel 15"...
Nee was het maar zo'n feest. Ik heb al vele foto's gezien van mensen die hun powerbook/iBook doos uitpakten en nergens een tas of iets dergelijks te bekennen.Sage schreef op 14 november 2003 @ 20:21:
Krijg je eigenlijk standaard een tas bij een PowerBook of iBook?
ik heb een 12" doos uitgepakt, helaas geen tas 
maruh iemand urls met plaatjes van die 2e 'skins' ? zodat je overal in kan stoppen ?
maruh iemand urls met plaatjes van die 2e 'skins' ? zodat je overal in kan stoppen ?
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Ik ken een merk met een paar hele geile second skins voor PowerBooks en iBooks.xoror schreef op 14 november 2003 @ 20:37:
ik heb een 12" doos uitgepakt, helaas geen tas
Het probleem echter, ik ben het merk eventjes vergeten.
Morgen heb je de URL; zal ff een paar mappen hier opentrekken moet nog wel een factuur voor zijn
Yup die heb ik ook.. perfect gewoon. Beter dan zo'n opzichtige dikke laptoptas (de meeste laptop tassen zijn zoiezo veel te groot voor mijn PBjeHydraulik-Phunk schreef op 14 november 2003 @ 19:03:
[...]
PC-prive uiteindelijk ?
Enne, een tip, als je alleen een beschermhoes zonder handvatten zoekt -> Tucano Second Skin, perfecte zachte/dikke bescherming en niet duur, ideaal voor in een tas/koffer.
Idd, het valt ook zo lekker op dat je met 2000 piek onder je oksel loopt met zo'n lelijke samsonite-non-design tas..
@ Ballebek; bedoel je Crumpler ? Dat zijn ook vrij gerenomeerde Appletassen.
[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 14-11-2003 21:43 ]
Nee, is een soort van hoes die heel strak om je PB of iBook zit.Hydraulik-Phunk schreef op 14 november 2003 @ 21:43:
Zo kan je hem zonder prolemen in je tas donderen tussen allemaal andere meuk zoals schroevendraaiers enzo (ervaring @ here)
prcies heb die hoezen welgezien maar ik zoek het merk ook!Ballebek schreef op 14 november 2003 @ 22:13:
[...]
Nee, is een soort van hoes die heel strak om je PB of iBook zit.
Zo kan je hem zonder prolemen in je tas donderen tussen allemaal andere meuk zoals schroevendraaiers enzo (ervaring @ here)
heb ook een paar van die hoezen nodig die MEGA sterk zijn waar je zelfs met een scherp voorwerp niet doorheen komt eigenlijk
Dat is dus die Tucano Second skin, zit vrij strak om m'n iBook heen, neopreen surfstof dus in principe kan je er niks mee gebeuren.
Ik zag ook een ad staan in de MacFan van andere tassen waar je ook je eigen logo op kon laten borduren, zal nog eens kijken.
Ik zag ook een ad staan in de MacFan van andere tassen waar je ook je eigen logo op kon laten borduren, zal nog eens kijken.
Ja, hiero nog een Tucano Second Skin gebruiker! Echt h-e-l-e-m-a-a-l te gek die dingen. En zoals de anderen al riepen: je gaat zo'n mooie aaiboek natuurlijk niet in een lelijke CMG-laptoptas stoppen. Da's verschrikkelijke stijlbreuk en lelijk bovendien. Afgezien van de estetische kant is het praktisch gezien niet handig want die iBookies zijn doorgaans veel kleiner dan de stoeptegels van andere fabrikanten en liggen daardoor veel te los in die grote tassen.
Zelf gebruik ik dus die second skin en dat gaat dan in een Trunk&Co rugzak (van Samsonite overigens, maar dan mooi
)
Zelf gebruik ik dus die second skin en dat gaat dan in een Trunk&Co rugzak (van Samsonite overigens, maar dan mooi
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
zou een ACER 800 er ook in passen in een 15" versie? want mijn laptop is 3cm dik netzo dik als die powerbooks/ibooks toch?TheRitz schreef op 14 november 2003 @ 22:32:
Ja, hiero nog een Tucano Second Skin gebruiker! Echt h-e-l-e-m-a-a-l te gek die dingen. En zoals de anderen al riepen: je gaat zo'n mooie aaiboek natuurlijk niet in een lelijke CMG-laptoptas stoppen. Da's verschrikkelijke stijlbreuk en lelijk bovendien. Afgezien van de estetische kant is het praktisch gezien niet handig want die iBookies zijn doorgaans veel kleiner dan de stoeptegels van andere fabrikanten en liggen daardoor veel te los in die grote tassen.
Zelf gebruik ik dus die second skin en dat gaat dan in een Trunk&Co rugzak (van Samsonite overigens, maar dan mooi)
Volgens mij heb je alleen een 12" en een 14" versie. Maar check anders even de maten van jouw laptop & die van de iBook 14" (want yours truly weet die maten ook niet uit zijn blote hoofdje).
Heb je in ieder geval een mooie laptophoes
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
ja ik gooi hem nu in zon stoffen reclame tasje en dan in me school tasTheRitz schreef op 14 november 2003 @ 22:36:
Volgens mij heb je alleen een 12" en een 14" versie. Maar check anders even de maten van jouw laptop & die van de iBook 14" (want yours truly weet die maten ook niet uit zijn blote hoofdje).
Autsj!
Ik heb mijn second skin bij www.macstuff.nl vandaan. Volgens mij hebben ze alleen de zwarte versie.
Ik heb mijn second skin bij www.macstuff.nl vandaan. Volgens mij hebben ze alleen de zwarte versie.
De zilveren/grijze versie is idd slecht leverbaar, ik heb ook een zwarte.
Als je bij pcstuff.nl kijkt zie je ook de 15" versie staan
Als je bij pcstuff.nl kijkt zie je ook de 15" versie staan
ja maar me notebook past helemaal alleen hij is 2cm te diep...
Kheb ook een iBook G4 12 inch besteld, met 640 mb ram en een 60 gig schijf, Wifi en Bluetooth ingebouwd. Als ie aankomt post ik de fotos wel. Heeft iemand ervaring met de levertijd van een BTO? (Build to Order)
Meestal worden die machines eerder uitgeleverd dan de bulkzerocool schreef op 15 november 2003 @ 00:34:
Kheb ook een iBook G4 12 inch besteld, met 640 mb ram en een 60 gig schijf, Wifi en Bluetooth ingebouwd. Als ie aankomt post ik de fotos wel. Heeft iemand ervaring met de levertijd van een BTO? (Build to Order)
Dus misschien heb je geluk.
Heb vanmiddag ook een BTO geplaatst voor exact dezelfde als jou voor vriendin...
Oh ja, is een andere second skin; kan je ook alleen maar bij dat bedrijf bestellen voor zover ik weet
[ Voor 33% gewijzigd door Uberprutser op 15-11-2003 01:44 ]
Jah! PC Prive, maar krijg niet alles vergoed (33%)Hydraulik-Phunk schreef op 14 november 2003 @ 19:03:
[...]
PC-prive uiteindelijk ?
Zal eens kijken bij die skins, maar zoek denk ik meer een tas oid...
Ik zag laatst een site met Apple gadgets.. heeft iemand daar een URL van? stond ook Kensington lampje/zooi..
[ Voor 12% gewijzigd door RiCk op 15-11-2003 09:06 ]
www.voorjegemac.nl
www.macmice.com
www.macstuff.nl
www.missingbite.com
www.macmice.com
www.macstuff.nl
www.missingbite.com
[ Voor 7% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 15-11-2003 10:38 ]
weet iemand of er al iets meer bekent is over de nieuwe mac's en dan met name de nieuwe iMac?
Dat is een domme vraagQorne schreef op 15 november 2003 @ 20:23:
weet iemand of er al iets meer bekent is over de nieuwe mac's en dan met name de nieuwe iMac?
Dat blijft altijd tot ongeveer 2 weken voor introductie geheim
Ofwel; rond de kerst zal hier wel een post verschijnen...
Gisteren de PowerBook gehaald!
Viel allemaal erg mee met de prijs enzo, bij MacHouse kregen we 512MB meer dan bji de online AppleStore! Nu met een totaal van 768MB dus!
Zit alleen met een klein probleempje. We zitten hier thuis op een WiFi netwerk van US.Robotics router, werkt allemaal goed behalve dat die hub er voor een vage reden tussen moest, alleen als we de WEP aanzetten op de router en we die vervolgens ook aan willen zetten op de PowerBook, krijgt de PowerBook geen goede verbinding meer. Hij krijgt wel een signaal maar het lijkt wel of hij het niet snapt ofzo.
Viel allemaal erg mee met de prijs enzo, bij MacHouse kregen we 512MB meer dan bji de online AppleStore! Nu met een totaal van 768MB dus!
Zit alleen met een klein probleempje. We zitten hier thuis op een WiFi netwerk van US.Robotics router, werkt allemaal goed behalve dat die hub er voor een vage reden tussen moest, alleen als we de WEP aanzetten op de router en we die vervolgens ook aan willen zetten op de PowerBook, krijgt de PowerBook geen goede verbinding meer. Hij krijgt wel een signaal maar het lijkt wel of hij het niet snapt ofzo.
Verwijderd
Ik Ben nu ook aan het kijken voor een 12 inch ibookje, Maar ik zit te twijfelen tussen een G3 900 mhz ibook (1079 euro) en een G4 800 mhz met vol geheugen en 60 gigabyte harddisk (1568 euro). Welke moet ik kiezen ????
Ik ben gegaan voor de G4, maar dat komt wellicht mede door het pc prive project waar ik um onder kon bestellen ivm de kosten. Niet alleen heeft de G4 Altivec, ook gaat het geheel iets beter met de accucapaciteit om en zijn de materialen verbeterd.
Ook is het toetsenbord van de G4 iBook beter dan die van G3, die toetsen buigen bij het tippen soms 'scheef door'. Tot slot is de slot-in dvd drive een stuk beter, aangezien alle bewegende onderdelen aan slijtage onderhevig zijn. Uiteraard is mijn mening geheel subjectief omdat ik al een g4 ibook besteld heb.
Ook is het toetsenbord van de G4 iBook beter dan die van G3, die toetsen buigen bij het tippen soms 'scheef door'. Tot slot is de slot-in dvd drive een stuk beter, aangezien alle bewegende onderdelen aan slijtage onderhevig zijn. Uiteraard is mijn mening geheel subjectief omdat ik al een g4 ibook besteld heb.
Ja is het ook, maar ik kan niet wachten tot mijn iMac, want mijn moeder kan totaal niet met computers omgaan, maar dat wil ze wel, ik heb haar vertelt dat ze ongetwijvelt met een mac kan omgaan, dus nu wil ik dat zo snel mogelijk laten zienBallebek schreef op 16 november 2003 @ 11:16:
[...]
Dat is een domme vraag
Dat blijft altijd tot ongeveer 2 weken voor introductie geheim
Ofwel; rond de kerst zal hier wel een post verschijnen...
Dus eigenlijk kan ik niet wachten tot de iMac
Zo, ik heb sinds donderdag mijn iBookje. Apple Centre Rotterdam mocht uiteindelijk toch die korting niet geven op de iPod, ook al was het een educatieve aanbieding. De aanbieding gold alleen via de Store, maar daar bleek'ie weer niet te gelden voor mijn 12". De verkoper vond echter dat hij wel een belofte na te komen had en heeft me uiteindelijk toch nog €90,- korting gegeven op de iPod. Toffe peer. Ik zit nu serieus te overwegen mijn PC te verkopen, ik werk sinds donderdag alleen maar op mijn iBook. Het is maar een 800 MHz, maar hij voelt sneller aan dan mijn Athlon XP 1700+, maar dat kan ook komen omdat er meer geheugen in mijn iBook zit. Ik programmeer veel in Java voor school en dan is het leuk om te zien dat Apple zelfs Java er mooi uit kan laten zien. Ik ben echt zo blij met dit ding. Het was een rib uit mijn lijf, maar driedubbel dwars waard.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Nou nou, alleen nog maar tevreden switcher's hierzo. 
Wat vroeger werd gezien als een grote hindernis is nu juist de pull factor geworden.
Wat vroeger werd gezien als een grote hindernis is nu juist de pull factor geworden.
[ Voor 6% gewijzigd door Sage op 16-11-2003 15:16 ]
Idd, het is dus goed te zien dat Apple z'n best doet op het gebied van integratie met andere systemen en het bieden van goede alternatieven op een steeds groter vlak, programmeren, boekhouden etc.
Ook zijn er imho steeds meer mensen die wat minder gevoelig worden voor het aantal mhz'en en het begrijpen en willen ervaren dat een Mac ook zeker niet onder doet voor een PC qua performance, gebruikersgemak nog buiten beschouwing gelaten.(Dat komt automatisch(Goh, das makkelijk-syndroom))
Ook zijn er imho steeds meer mensen die wat minder gevoelig worden voor het aantal mhz'en en het begrijpen en willen ervaren dat een Mac ook zeker niet onder doet voor een PC qua performance, gebruikersgemak nog buiten beschouwing gelaten.(Dat komt automatisch(Goh, das makkelijk-syndroom))
Als je veel multimedia-bewerkingen gaat doen (photoshop, videogedoe, audio enz) kun je beter de G4 nemen. Als je alleen gaat internetten, proggen, office-en enz kun je ook uitstekend uit de voeten met de G3. Voor games is de iBook G4 superieur dankzij z'n Radeon 9200 (tegenover de 7500 in de G3 iBook)Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 14:38:
Ik Ben nu ook aan het kijken voor een 12 inch ibookje, Maar ik zit te twijfelen tussen een G3 900 mhz ibook (1079 euro) en een G4 800 mhz met vol geheugen en 60 gigabyte harddisk (1568 euro). Welke moet ik kiezen ????![]()
![]()
Zat daar Panther bij of Jaguar?Sage schreef op 16 november 2003 @ 13:27:
Gisteren de PowerBook gehaald!![]()
Volgens mij verschilt dat per moment wanneer de Mac geleverd is door Apple.
Ik zat nu net op www.macfan.nl te kijken en ik zag daar "Knife Verkoopdagen 2003, Ahoy Rotterdam, vr 28 nov 13:00-21:00 uur." staan dus ik super enthousiast naar www.knife.nl gaan krijg ik dit op de voorpagina.
Ik gelijkOnderwerp: KNIFE Verkoopdagen gaan NIET door.
PERSBERICHT
Geachte relatie,
In de afgelopen periode heeft u van ons informatie ontvangen over de aanstaande KNIFE Verkoopdagen in Ahoy te Rotterdam.
Tot onze spijt moeten wij u echter mededelen dat dit evenement geen doorgang kan vinden.
De reden hiervan is dat wij gisterenavond zijn geconfronteerd met een bericht van een bedrijf dat ons evenement in een compleet verkeerd daglicht stelt. Dit bericht hebben zij inmiddels verzonden aan al hun relaties.
Door deze actie hebben wij zoveel schade opgelopen, dat doorgang – voor zowel deelnemer als organisator – onverantwoorde risico’s met zich meebrengt.
Wij hebben ons ten zeerste verbaasd over het uitgegeven bericht, temeer daar dit was gebaseerd op pertinente onjuistheden. Zo zouden wij hun logo hebben gebruikt in onze correspondentie en kortingskaarten. Dit is geenszins het geval. Een en ander is des te verbazender, daar het bedrijf in 1e instantie het evenement grootschalig wilde opzetten, vervolgens dit door interne omstandigheden moest herzien, waarna men hun medewerking aanbood om een special voor leverancier samen te stellen om hun muziekdrager te promoten.
Onze teleurstelling wordt met name gevoed door het ontbreken van enige communicatie c.q. verificatie van het bedrijf richting ons. Slechts een foutieve aanname was voldoende voor het doen van hun mededeling.
Het zal u niet verbazen dat naast de emotionele schade, deze actie ook heeft geleid tot de nodige materiële schade.
Nogmaals onze spijt en wij danken u voor het door u gestelde vertrouwen aan ons.
Wij vertrouwen erop dat u onze beslissing zult begrijpen en verzoeken u zoveel mogelijk mensen te laten weten dat het evenement geen doorgang zal vinden.
Met vriendelijke groet,
Rob Schotema Jan Buis
Partner Partner
Ja, ik heb het ook gelezen... balen!
Misschien een kleine troost: een week later (6 december) is er weer de driemaandelijkse Apple beurs in de Blokhoeve in Nieuwegein. Daar kun je ook een heleboel spullen kopen (zowel nieuw als gebruikt).
http://www.klokhuis.nl/
Misschien een kleine troost: een week later (6 december) is er weer de driemaandelijkse Apple beurs in de Blokhoeve in Nieuwegein. Daar kun je ook een heleboel spullen kopen (zowel nieuw als gebruikt).
Jullie hadden nog wat te goed van mij; de link van de super uber sleeves 
Radtech USA

Waar je ook nog ff moet kijken is dit; heel handig namelijk
Wildeepz (ook van Radtech USA)
Radtech USA

Die rubber dopjes had ik ook nog nodig ja, lekker clean en mooi voor de onderkant ook.
Het nut hiervan ontgaat me echter volledig;

[ Voor 42% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 16-11-2003 21:24 ]
Hmm wel mooi, maar beetje dun.. heb het idee dat mijn Second Skin toch wat meer bescherming bied.Ballebek schreef op 16 november 2003 @ 20:23:
Jullie hadden nog wat te goed van mij; de link van de super uber sleeves
Radtech USA
[afbeelding]
Toetsenbord in je scherm zien; zelfde als met iBook. Het vet wat op je handen zit komt op je toetenbord en als je hem dichtklapt komt dat weer op je scherm wat niet zo mooi is na een jaartje of watHydraulik-Phunk schreef op 16 november 2003 @ 21:23:
Die rubber dopjes had ik ook nog nodig ja, lekker clean en mooi voor de onderkant ook.
[afbeelding]
Ze zijn trouwens wel stevig hoor! Heb er 1 en pleur hem gewoon in me tas en heb nergens last van...
Hm, mijn toetsen kwamen niet tegen het scherm, vandaar dat ik het een beetje maf vind.
Stunten ze nog een beetje daaro? Want als ik voor dezelfde prijs een Pbook kan halen daar dan trek ik liever m'n jas aan en loop ik 2 straten verder. LJS is namelijk maar 2 straten van me verwijderdRVW schreef op 16 november 2003 @ 19:50:
Ja, ik heb het ook gelezen... balen!
Kan een MAC gewoon in elk windows netwerk? maar ook in een Novell netwerk?
Want bijmij opschool hebben ze novell, maar daar maak ik geen gebruik van als ik wil internetten dan hoef ik alleen even de proxy te instellen en ik heb internet.. kan dat ook met een mac? want zon aaiboekje lacht me wel toe
Want bijmij opschool hebben ze novell, maar daar maak ik geen gebruik van als ik wil internetten dan hoef ik alleen even de proxy te instellen en ik heb internet.. kan dat ook met een mac? want zon aaiboekje lacht me wel toe
@ Qorne: Mac OS X kan standaard niet met een Novell netwerk connecten, maar er is wel goede 3rd party software beschikbaar om dit mogelijk te maken, zie:
http://www.prosoftenginee...ucts/netware_client_x.php
Samba zit standaard in OS X ingebouwd, dus gewone Windows-netwerken zijn niet echt een probleem.
@ Alpha-sphere: Er staan ook een aantal dealers waaronder MacHouse en Mail-a-Mac, en die hebben vaak leuke aanbiedingen staan. Je moet er echter wel vroeg voor de deur staan, anders zijn ze snel weg. Als je zo dicht bij een goede dealer woont kun je misschien toch beter daar eerst kijken of ze iets in de aanbieding hebben voordat je afreist naar Nieuwegein.
Samba zit standaard in OS X ingebouwd, dus gewone Windows-netwerken zijn niet echt een probleem.
@ Alpha-sphere: Er staan ook een aantal dealers waaronder MacHouse en Mail-a-Mac, en die hebben vaak leuke aanbiedingen staan. Je moet er echter wel vroeg voor de deur staan, anders zijn ze snel weg. Als je zo dicht bij een goede dealer woont kun je misschien toch beter daar eerst kijken of ze iets in de aanbieding hebben voordat je afreist naar Nieuwegein.
[ Voor 24% gewijzigd door RVW op 16-11-2003 23:21 ]
Kijk omdat wij op kennisnet zitten, vul ik op mijn windows notebook bij explorer bij tools dan opties daar de proxy gegevens in.RVW schreef op 16 november 2003 @ 23:17:
@ Qorne: Mac OS X kan standaard niet met een Novell netwerk connecten, maar er is wel goede 3rd party software beschikbaar om dit mogelijk te maken, zie:
Als ik dat op een MAC doe kan ik dan wel internetten? op een kennisnet netwerk
Ja dat kan. Op de GLR in rotterdam hebben ze ook macs en elke keer als internet 't weer niet doet op de eMac dan is de proxy gewoon niet ingevoerd. Zodra ik dat heb ingevoerd kan ik gewoon internetten op die eMacs.Qorne schreef op 16 november 2003 @ 23:27:
[...]
Kijk omdat wij op kennisnet zitten, vul ik op mijn windows notebook bij explorer bij tools dan opties daar de proxy gegevens in.
Als ik dat op een MAC doe kan ik dan wel internetten? op een kennisnet netwerk
EDIT: Vroeger (7 jaar geleden toen ik nog aan het kloten was met een Mac LC) was ik wel eens naar zo'n macworld gebeuren geweest in amsterdam. Wordt dat tegenwoordig nog steeds 1 keer per jaar gehouden?
[ Voor 17% gewijzigd door Alpha-sphere op 17-11-2003 00:00 ]
Jaguar geinstalleerd, maar wel Panther meegeleverd in een apart hoesje in de doos.
Dat is er nog steeds, alleen de aanwezigheid van Apple is minder groot dan voorheen. Meestal was het namelijk het geval dat op de MacWorld beursen Apple ook zijn nieuwe producten aankondigde. De laatste keer hadden ze alleen wat kleine software dingetjes, zover ik mij herinner.Alpha-sphere schreef op 16 november 2003 @ 23:57:
[...]
Ja dat kan. Op de GLR in rotterdam hebben ze ook macs en elke keer als internet 't weer niet doet op de eMac dan is de proxy gewoon niet ingevoerd. Zodra ik dat heb ingevoerd kan ik gewoon internetten op die eMacs.
EDIT: Vroeger (7 jaar geleden toen ik nog aan het kloten was met een Mac LC) was ik wel eens naar zo'n macworld gebeuren geweest in amsterdam. Wordt dat tegenwoordig nog steeds 1 keer per jaar gehouden?
[ Voor 64% gewijzigd door Sage op 17-11-2003 00:43 ]
In Amsterdam worden al enige jaren geen macbeurzen meer gehouden (zowiezo hadden die niks te maken met de MacWorld expo's waar Ome Steve vaak z'n keynotes geeft). De enige andere echt grote Mac-evenementen in Europa zijn in Londen en Parijs.
Woot!
Hij is onderweg:
Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up TAIPEI, TP, TW 17 Nov 2003 03:57
Hij is onderweg:
Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up TAIPEI, TP, TW 17 Nov 2003 03:57
Over beurzen... ik ken maar één beurs en dat is de Klokhuis dag in Utrecht dacht ik... wat zijn nog meer goede beurzen in Nederland?
Alleen is het niet meer in Utrecht maar in NieuwegeinSlagroom schreef op 17 november 2003 @ 10:19:
Over beurzen... ik ken maar één beurs en dat is de Klokhuis dag in Utrecht dacht ik... wat zijn nog meer goede beurzen in Nederland?
Utrecht, Niewegein... wat maakt het uit?sjuk schreef op 17 november 2003 @ 10:22:
[...]
Alleen is het niet meer in Utrecht maar in Nieuwegein
Verwijderd
Ik ga deze maand nog naar de HCC beurs.
Weet iemand of daaro ook stands staan die apple (die nieuwe ibooks) verkopen?
Wil nl een G4 14 inch gaan aanschaffen.
Weet iemand of daaro ook stands staan die apple (die nieuwe ibooks) verkopen?
Wil nl een G4 14 inch gaan aanschaffen.
Ik heb vorig jaar wel een stel iMac'jes gezien van een paar Duitsers. Maar dat waren ook echt oude modellen, gingen voor €500,- weg ofzo.
EDITAlpha-sphere schreef op 16 november 2003 @ 22:13:
[...]
Stunten ze nog een beetje daaro? Want als ik voor dezelfde prijs een Pbook kan halen daar dan trek ik liever m'n jas aan en loop ik 2 straten verder. LJS is namelijk maar 2 straten van me verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Uberprutser op 17-11-2003 16:53 ]
ej dan wil ik ook wel eens de prijs van een iMac 17" 1Gig ram SuperdriveBallebek schreef op 17 november 2003 @ 15:41:
[...]
Koop er 1 bij mij; dan hoef je niet eens je jas aan te doen; wordt ie gratis door mij thuisbezorgd ( met korting uiteraard)
Mail maar wat je wilt hebben
EDITQorne schreef op 17 november 2003 @ 15:52:
[...]
ej dan wil ik ook wel eens de prijs van een iMac 17" 1Gig ram Superdrive
[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 17-11-2003 16:52 ]
Verwijderd
Kan ik je ook mailen voor prijzen van i-book G4's ?
Ben je goedkoper als apple.nl ?
Ik ben zeeer geinteresseerd.
EDITVerwijderd schreef op 17 november 2003 @ 16:09:
Kan ik je ook mailen voor prijzen van i-book G4's ?
[ Voor 17% gewijzigd door Uberprutser op 17-11-2003 16:52 ]
"Koop er 1 bij mij; dan hoef je niet eens je jas aan te doen; wordt ie gratis door mij thuisbezorgd ( met korting uiteraard )
Mail maar wat je wilt hebben"
Zo Ballebek, gaan we op de commerciele toer? Ik denk niet dat GoT de plek is om Macs te gaan verkopen voor de dealer waar je werkt...
Zo Ballebek, gaan we op de commerciele toer? Ik denk niet dat GoT de plek is om Macs te gaan verkopen voor de dealer waar je werkt...

[ Voor 6% gewijzigd door RVW op 17-11-2003 16:51 ]
Zal ik het dan maar ff weghalenRVW schreef op 17 november 2003 @ 16:50:
"Koop er 1 bij mij; dan hoef je niet eens je jas aan te doen; wordt ie gratis door mij thuisbezorgd ( met korting uiteraard )
Wil je mij dan even mailen wat een iMac 17" 1Gig ram Superdrive kost?
80gig hdd
het liefst ook even wat het kost met de standaart ram
alvast bedankt!
LOL.. ik zal je wel even mailen ballebek
Had ik al gedaan en zal niet meer gebeurenPollewob schreef op 17 november 2003 @ 19:44:
Ballebek, dit is GEEN verkooptopic. Dus niet meer met aanbiedingen etc strooien graag.
Uit de grote rumorsbak:
http://www.thinksecret.com/news/nov03hardware.html
Morgen komt Apple (volgens bovenstaand artikel) met een 20" (!) iMac en een Dual 1,8 Ghz PowerMac G5.
http://www.thinksecret.com/news/nov03hardware.html
Morgen komt Apple (volgens bovenstaand artikel) met een 20" (!) iMac en een Dual 1,8 Ghz PowerMac G5.
nou het is dinsdag en ik merk er niet zoveel van.
Een 20" is wel een monster hoor he.
Een 20" is wel een monster hoor he.
Misschien dat ze wel een enorme midrange topbak neerzetten, voor een hele strakke prijs.
Al vind ik Apples niet duur in vergelijking met PC's, toch zijn die dingen alsnog te duur, wie weet hebben ze straks een 20" 1.8ghz "basissysteem" voor rond de 2500 euro.
Al vind ik Apples niet duur in vergelijking met PC's, toch zijn die dingen alsnog te duur, wie weet hebben ze straks een 20" 1.8ghz "basissysteem" voor rond de 2500 euro.
WHOOOOT Qorne kan niet wachten,Hydraulik-Phunk schreef op 18 november 2003 @ 14:07:
Volgens mij gaan we zo een klein feestje vieren;
[afbeelding]
Ze zijn de store aan het updaten
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore/ WHOOOOT 20" IMAC!!!!!!!!!!
ik ben benieuwd wat de 20" gaat kosten in euro's want dan neem ik misschien wel een 20" WOEI!
ik ben benieuwd wat de 20" gaat kosten in euro's want dan neem ik misschien wel een 20" WOEI!
[ Voor 38% gewijzigd door Qorne op 18-11-2003 14:44 ]
Wat een scherm!! Ik voel me nu echt minderwaardig met m'n 17" CRT.
Heb er een nieuwsbericht over geschreven, inclusief alle prijzen op een rijtje:
http://www.macfreak.org/c...c.cgi?forum=16&topic=2923
Wel bruut hoor!
http://www.macfreak.org/c...c.cgi?forum=16&topic=2923
Wel bruut hoor!
[ Voor 50% gewijzigd door RVW op 18-11-2003 16:00 ]

2,199.00 USD in euro's kost die 2499

als je de USD omzet naar euro dan kost die imac nog "maar" 1,861.29 EUR
Dat scheelt nogal even...
en omdat er bij de USA site staat Free Shipping
eehm die USD price isnatuurlijk zonder tax...
[ Voor 64% gewijzigd door Qorne op 18-11-2003 16:15 ]
Wordt het niet tijd voor een centraal Apple-topic ofzo? Nu hebben we het in het iBook G4 topic over de 20" iMac en ondertussen worden in het Panther topic dezelfde vragen gesteld als hier
Misschien dat het overzichtelijker is om alles gewoon op 1 plek te doen.
Oooomg

Tjek de Apple site

Spuit 11, maar toch
Tjek de Apple site
Spuit 11, maar toch
[ Voor 26% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 18-11-2003 16:15 ]
Het schijnt dat er ook een pootje bij wordt geleverd voor onder het scherm ter voorkoming dat 'ie voorover valt.
edit; Volgens mij zijn er nog niet eens officiele foto's, deze zijn hetzelfde als de 17" of niet ?
edit; Volgens mij zijn er nog niet eens officiele foto's, deze zijn hetzelfde als de 17" of niet ?
[ Voor 33% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 18-11-2003 16:27 ]
http://store.apple.com/Catalog/US/Images/salespolicies.htmlQorne schreef op 18 november 2003 @ 16:01:
[afbeelding]
2,199.00 USD in euro's kost die 2499
als je de USD omzet naar euro dan kost die imac nog "maar" 1,861.29 EUR
Dat scheelt nogal even...
en omdat er bij de USA site staat Free Shippingdenk ik dat ik hem gewoon in de VS bestel is veel goedkoper.. alleen zit ik misschien met invoerskosten...
eehm die USD price isnatuurlijk zonder tax...
U.S. SALES ONLY
The Apple Store sells and ships products only within the continental United States, Alaska, and Hawaii. No shipments can be made to APO or FPO addresses, United States territories, or addresses outside the United States. You may not export any products purchased at the Apple Store.
[ Voor 8% gewijzigd door Alpha-sphere op 18-11-2003 16:44 ]
Goed dat je het even meld
Jammer dan moet ik jammer genoeg toch voor de 17" gaan want de 20" is vind ik te duur in Nederland
roflHydraulik-Phunk schreef op 18 november 2003 @ 16:27:
Het schijnt dat er ook een pootje bij wordt geleverd voor onder het scherm ter voorkoming dat 'ie voorover valt.
sure.
Peace is not simply the absence of war.
haha! 
Ik lees net op de Apple-site dat de 17" iMac 10,4 kilo weegt en de 20" iMac maar liefst 7,8 kilo meer... Het enige wat dus omvalt ben jij nadat je een driedubbele hernia hebt opgelopen van dat ding tillen!
Ik lees net op de Apple-site dat de 17" iMac 10,4 kilo weegt en de 20" iMac maar liefst 7,8 kilo meer... Het enige wat dus omvalt ben jij nadat je een driedubbele hernia hebt opgelopen van dat ding tillen!
[ Voor 10% gewijzigd door RVW op 18-11-2003 19:28 ]
Damn, wat dat is wel lekker zo'n 20" scherm met zo'n resolutie 
Moet ik toch eens naar een mac shop om me lekker te gaan maken
De G5 es in het echt bekijken, en dan de 17" powerbook, en de 20" iMac
Moet ik toch eens naar een mac shop om me lekker te gaan maken
De G5 es in het echt bekijken, en dan de 17" powerbook, en de 20" iMac
Alleen de specs vallen mij wel tegen. Ik had wel verwacht dat ze dan ook gelijk het hele ding zouden opwaarderen. Nu heeft hij nog steeds dezelfde specs als de 17" terwijl je wel behoorlijk wat meer betaald.
Ik had bijv. wel eerder een 1,45GHz G4 verwacht en een betere videokaart. Misschien is dat eerder de Januari update dan.
Ik had bijv. wel eerder een 1,45GHz G4 verwacht en een betere videokaart. Misschien is dat eerder de Januari update dan.
Dit topic is gesloten.