Apple iBook G4 is uit!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.327 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Begonnen als topic over de introductie van de Apple iBook G4, uitgegroeid tot een topic voor de creativelingen onder ons.

Trots presenteer ik u!
Afbeeldingslocatie: http://www.monstar.nl/GoT/gr_apple_topic.gif
TADA!!!!

Links
www.voorjegemac.nl
www.macmice.com
www.macstuff.nl
www.missingbite.com

FAQ:
Q: Waar kan ik Apple's software-updates, knowledgebase documenten, specificaties en handleidingen vinden?
A: Apple Service & Support

Q: Hoe installeer ik bijvoorbeeld geheugen of een HD in een Mac?
A: De Apple Customer Installable Parts-site heeft documenten (PDF) en filmpjes met instructies.

Q: Waar kan ik software-updates vinden voor 3rd party Mac software en hardware?
A: Zowel Versiontracker als MacUpdate hebben elke dag de nieuwste releases op hun site staan.

Q: Waar kan informatie vinden over het upgraden van Macs in het algemeen?
Xlr8yourmac heeft een uitgebreide FAQ met allerhande technische vragen over Macs. Ook staat er op de site een Drive Compatibility Database en een Processor Upgrade Database met ervaringen van users met het upgraden van hun Mac.

Q: Ik heb problemen met m'n Mac! Welke sites hebben troubleshoot-informatie?
A: Op MacFixit en Macintouch zijn veel tips en trucs te vinden waarmee je je problemen kun oplossen.

Q: Wat zijn goede Mac nieuws-sites?
A: MacCentral, MacNN, MacObserver en MacMinute brengen allemaal up to date de nieuwste gebeurtenissen uit de Macwereld.

Q: Ik wil de nieuwste geruchten lezen over Apple. Waar kan ik die vinden?
A: De nieuwste roddel en achterklap kun je op een groot aantal sites vinden waaronder MacOSRumors, MacRumors, ThinkSecret, LoopRumors en AppleInsider.

Q: Bestaan er ook games voor de Mac?
A: Jazeker, kijk maar eens op MacGamer of Inside Mac Games. Ook op de Apple-site is een apart Games-gedeelte. Bij MacGameFiles kun je de nieuwste patches en demo's downloaden.

Q: Kan ik ook Office draaien op de Mac?
A: Ja, Microsoft heeft zelfs een aparte site voor al hun Mac-producten, de Mactopia-site. Er zijn ook Mac-versies van o.a. IE en Windows Media Player beschikbaar.

Q: En Linux?
A: Er zijn ook een aantal Linux distributies beschikbaar voor de Mac. De distributies met de beste ondersteuning voor de Mac zijn Yellow Dog Linux (familie van RedHat) en Mandrake.

Q: Welke Nederlandse Macsites zijn er zoal?
A: MacFreak, MacOSX.nl en MacNed hebben allemaal dagelijks nieuwsberichten en een uitgebreid forum waar je je vragen kunt stellen.

Op of aanmerkingen? got[at]x-interactive[dot]nl

[ Voor 216% gewijzigd door Slagroom op 22-01-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Hell no.

Het duurt vaak 6 maanden voordat apple z'n producten update. De nieuwe powerbooks zijn pas net uit dus je zult op z'n minst moeten wachten tot maart/april.

En je kunt de G4 iBook ook niet echt zien als een geduchte concurent van de Powerbook serie.

Een vergelijking om even aan te wijzen dat er nog steeds wel onderscheid is tussen de iBook en Powerbook.

iBook 12" VS Powerbook 12"
Powerbook is kleiner en lichter
Powerbook heeft een superdrive
iBook 12" is er alleen in 800Mhz variant
iBook heeft 256 kB L2 Cache en de Powerbook 512 kB
G4 voor de iBook schijnt geen altivec te hebben

iBook 14" VS Powerbook 15"
Powerbook heeft een widescreen
iBook max 1 GHz G4 (zonder altivec) en kleinere L2 Cache
Powerbook heeft Superdrive
Powerbook is maar 1.1"
Ambiant light sensor voor blacklit keyboard en auto helderheid
FW800
Radeon 9600

En dan ben ik vast nog wel wat dingen vergeten op te noemen.

Don't get me wrong here. Zou zelf bijna geneigd zijn om er een te kopen maar ik moet mezelf in bedwang houden en braaf doorsparen voor de 15" G4 1,25 GHz

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slagroom schreef op 22 oktober 2003 @ 20:09:
[...]

[afbeelding]
http://www.apple.com/nl/ibook/

Nu vroeg ik mij af... deze iBook is nu concurrent van de Powerbook G4... zou dat betekenen dat er binnenkort een Powerbook G5 uitkomt?
Apple iBook G4 is uit!
, ja uit de mode zeker.

Afbeeldingslocatie: http://www.mac-sucks.com/1_4.gifAfbeeldingslocatie: http://www.mac-sucks.com/1.jpg

Grapje hoor, zo`n apel is een mooi stukje speelgoed om af en toe plaatjes mee te kijken.
Ik wou dat ik er 1tje had, dan kon ik er mooi mee gaan patsen in de trein zoals al die andere apel users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 02:56:
[...]

[...]
, ja uit de mode zeker.

[afbeelding][afbeelding]

Grapje hoor, zo`n apel is een mooi stukje speelgoed om af en toe plaatjes mee te kijken.
Ik wou dat ik er 1tje had, dan kon ik er mooi mee gaan patsen in de trein zoals al die andere apel users.
Zeg dan niets....

Ik ben ook op zoek naar een mac, maar dan als desktop. Probleem is alleen de prijs, die is voor mij nog altijd iets te hoog. Was ook altijd critisch over Mac's, totdat ik zelf achter eentje zat, werkt perfect.

Het eerste wat ik dacht met het nieuwe ibook is dat het 'slechts' een G4 is, nu pas... valt met toch wat tegen...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

hoezo? De vorige ibooks waren G3's, dit is dan toch een stuk comfortabeler :). OS-X is echt geweldig, dat draait op een G4 800 met een slootje geheugen lekker soepel :). Ik zou best wel heel erg graag zo'n ibook willen hebben :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

JvS schreef op 23 October 2003 @ 09:21:
hoezo? De vorige ibooks waren G3's, dit is dan toch een stuk comfortabeler :). OS-X is echt geweldig, dat draait op een G4 800 met een slootje geheugen lekker soepel :). Ik zou best wel heel erg graag zo'n ibook willen hebben :)
Ik ook wel, daar niet van (en tja, met travelmate werkt ook top dus vandaar dat ik desktop zoek), maar G4 heeft na de introductie van de G5 toch een nasmaak van verouderd.

Tuurlijk issie dat niet en zal het laptoppie snel zat zijn (en Mac OS-X ruleerd gewoon de pan uit).. maar toch :/

Ik weet het, het slaat nergens op, puur marketingtechnisch, maar een ibook met mobile G5 en een sloot aan mem zou toch niet zo gek zijn :P

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan had je denk ik toch te hoge verwachtingen :). Ik vind een G4 niet direct verouderd, al issie wel ouder. Een G3, dat is iets wat inderdaad wat verouderd is.
Bij de introductie van de G5 was al duidelijk dat-ie niet echt geschikt was voor laprop gebruik en dat apple dan met waterkoeling ofzo op de proppen moest komen, daarnaast zullen eerst de powerbooks een G5 krijgen en dan pas de iBooks

(Ps: Wat vragen mensen toch achtelijk veel voor een 2ehands iBook :o).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
JvS schreef op 23 oktober 2003 @ 09:42:
Dan had je denk ik toch te hoge verwachtingen :). Ik vind een G4 niet direct verouderd, al issie wel ouder. Een G3, dat is iets wat inderdaad wat verouderd is.
Bij de introductie van de G5 was al duidelijk dat-ie niet echt geschikt was voor laprop gebruik en dat apple dan met waterkoeling ofzo op de proppen moest komen, daarnaast zullen eerst de powerbooks een G5 krijgen en dan pas de iBooks

(Ps: Wat vragen mensen toch achtelijk veel voor een 2ehands iBook :o).
LOL Marktplaats staat vol met iBook G3's nu :) en zeker niet goedkoop nee. Voor een 900MHz G3 wordt 1499,- gevraagd. Daar kan je makkelijk de nieuwe G4 800MHz voor kopen plus een kleine upgrade.

Als je echt een G3tje wil scoren dan moet je niet op marktplaats zijn maar hier:
http://www.tweedehandsmac.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door Alpha-sphere op 23-10-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb mn 500mhz G3 ibookje ook op tweedehandsmac gekocht, 500 euro incl. 384 intern en 40gb HD, en een stapeltje zachtwaar.

OSX draait prima op een 500 hoor, heb je nog niet eens een 800mhz voor nodig, al is <500 toch aan de trage kant.

En nog even over de prijzen, die zijn idd erg hoog tweedehands over het algemeen, hou gewoon die site eens een maandje in de gaten, sla je slag en handel de boel gelijk af, ik zie "mijn" ibook met minder geheugen/hd ook nog regelmatig te koop voor rond de €800....

Nog even over de Ibook g4 en PBg4, ik denk dat de ibook passief gekoeld is wat toch flink scheelt in geluid.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Whoh:
iBook Dual USB 900 14

Processor: G3 - 900 MHz Geheugen: 256 MB Harddisk: 40 GB
Poorten: USB FireWire UTP
14" ibook (april 2003) 900 MHZ osx 10.2.8
airport kaart
combodrive(dvd-r/cd-rw)
geen dode pixels...batterij gaat 6 uur mee....+ tucano second skin (bellen is veel beter...850 alleeenn vandaag(23-10-03)
Prijs: Euro 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ja die zag ik ook staan en zeker WOW. Ben ik trouwens de enigste die vind dat de 14" iBook er niet uit ziet? Zal wel aan mij liggen :)

CAT7, waarom flame je? Weet je wel iets over de MAC?
Als je vragen heb stel ze gerust.

[ Voor 7% gewijzigd door Alpha-sphere op 23-10-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind eigenlijk dat de G4 verouderder is dan een G3, als je naar de toekomstplannen kijkt:
IBM wil de G3 1024MB L2-cache geven en later een Altivec-unit daarbij heeft IBM meestal de beschikking over de modernste productieprocessen.

Motorola lijkt niet meer echt gefocust op dit soort halfgeleiders.

Maar OK, ik geef toe dat de G4 momenteel voor de meeste toepassingen krachtiger kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 23 October 2003 @ 15:54:
[...]

Ja die zag ik ook staan en zeker WOW. Ben ik trouwens de enigste die vind dat de 14" iBook er niet uit ziet? Zal wel aan mij liggen :)

CAT7, waarom flame je? Weet je wel iets over de MAC?
Als je vragen heb stel ze gerust.
Ja sorry je hebt gelijk.

Het is gewoon naar mijn mijn mening een onding, die 1 muisknop bijvb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 17:00:
[...]

Ja sorry je hebt gelijk.

Het is gewoon naar mijn mijn mening een onding, die 1 muisknop bijvb.
Die 1 muisknop ding vinden vele MAC gebruikers ook vaag maar dan hang je er toch gewoon een masterlijke Logitech MX700 aan of de MX900. Werkt allemaal perfect.

En de tekst dat op je geposte plaatje staat klopt ook niet helemaal. Er zijn inderdaad veel mensen die op een MAC photoshopen maar dat is niet het enigste wat ze doen.

De rede waarom ik nu hard aan het sparen ben voor een 15" Powerbook G4 1,25GHz is dat ik geen zin meer heb om systeembeheertje te spelen. Ik wil gewoon dat het werkt punt uit. Hoe vaak heb ik en vele andere gefrustreerd achter de PC gezeten om een een of andere vage rede. Heb geen zin om fucking elke 3 ~ 4 maanden windows weer eens opnieuw te installeren omdat er iets weer gaar is.
Ik kan mijn tijd beter ergens anders in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wie gaat er btw vandaag voor 10.3 ? Ik heb er het geld niet voor...blijf nog ff op 10.2.8 en dan koop ik hem wel een keer down..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Not me.. tenzij iemand mij 1300,- kan lenen. Dan haal ik gelijk de 15" :)

Als er nog iemand een 12" iBook wil gaan halen met Airport extreme erbij dan raad ik 'm even aan om op tweedehandsmac te gaan kijken. Daar staat namelijk een 12" powerbook rev. A met combodrive, G4 867MHz, Airport extreme en dat alles met bon en doos. En ook nog Applecare erbij voor €1550

Geen slechte deal als je het aan mij vraag.

[ Voor 14% gewijzigd door Alpha-sphere op 24-10-2003 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
begintmeta schreef op 23 October 2003 @ 16:01:
Ik vind eigenlijk dat de G4 verouderder is dan een G3, als je naar de toekomstplannen kijkt:
IBM wil de G3 1024MB L2-cache geven en later een Altivec-unit daarbij heeft IBM meestal de beschikking over de modernste productieprocessen.

Motorola lijkt niet meer echt gefocust op dit soort halfgeleiders.

Maar OK, ik geef toe dat de G4 momenteel voor de meeste toepassingen krachtiger kan zijn.
idd, G3 is nog steeds ontzettend goed, maar helaas kiest Apple voor G4tje in iBook.
Als je benchmarks ziet van de 800 iBook G3 tov 800 iMac G4 met non-altivec aps, is de G3 sneller, komt oa door de 512 cache die hij heeft.
Hydraulik-Phunk schreef op 23 October 2003 @ 14:20:
Ik heb mn 500mhz G3 ibookje ook op tweedehandsmac gekocht, 500 euro incl. 384 intern en 40gb HD, en een stapeltje zachtwaar.

OSX draait prima op een 500 hoor, heb je nog niet eens een 800mhz voor nodig, al is <500 toch aan de trage kant.

En nog even over de prijzen, die zijn idd erg hoog tweedehands over het algemeen, hou gewoon die site eens een maandje in de gaten, sla je slag en handel de boel gelijk af, ik zie "mijn" ibook met minder geheugen/hd ook nog regelmatig te koop voor rond de �800....

Nog even over de Ibook g4 en PBg4, ik denk dat de ibook passief gekoeld is wat toch flink scheelt in geluid.
Nope, ook jouw ibookje heeft een fan, dat ie zelden aangaat komt omdat de G3 een heerlijk cpu-tje is met weinig warmte afgifte.
Ik heb oa een iBook en een pb ti, maar die laatste wordt een stuk warmer en fan slaat ook regelmatig aan.
Als ik puur design technisch kijk is de G3 die in iBook 700 en up kwam d8 ik, met 512 cache, heel fijn.
De huidige iBook G4 is kreupel gemaakt, maar das te begrijpen ivm powerbook lijn.

[ Voor 25% gewijzigd door dolby op 25-10-2003 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ik heb deze gekocht en hij is... VET! Lekker snel en ik heb er Panther bij! Ik wil nog wel even het geheugen naar 640 Mb upgraden en dan gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:10
Alpha-sphere schreef:

Euh, waar heb je dat vandaan?

Lijkt me vrij nutteloos om een G4 in een machine te stoppen en dan het element uit te schakelen die de snelheid het meest verbetert ten opzichte van de G3.

De integer performance van een G4 is (zonder altivec) maar marginaal beter dan een G3. Dat zie je wanneer je non-altivec enhanced applicaties draait.
Verder heeft de G3 soms ook betere specs, bijvoorbeeld: de 750fx kan hogere busclock aan dan G4 (200MHz vs 133MHz).

Effe gechecked op de Apple site, er staat gewoon:

"800MHz, 933MHz or 1GHz PowerPC G4 processor with Velocity Engine and 256K on-chip level 2 cache running at full processor speed"

[ Voor 18% gewijzigd door zakalwe op 25-10-2003 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Zakalwe schreef op 25 oktober 2003 @ 10:55:
Alpha-sphere schreef:

Euh, waar heb je dat vandaan?

Lijkt me vrij nutteloos om een G4 in een machine te stoppen en dan het element uit te schakelen die de snelheid het meest verbetert ten opzichte van de G3.

De integer performance van een G4 is (zonder altivec) maar marginaal beter dan een G3. Dat zie je wanneer je non-altivec enhanced applicaties draait.
Verder heeft de G3 soms ook betere specs, bijvoorbeeld: de 750fx kan hogere busclock aan dan G4 (200MHz vs 133MHz).

Effe gechecked op de Apple site, er staat gewoon:

"800MHz, 933MHz or 1GHz PowerPC G4 processor with Velocity Engine and 256K on-chip level 2 cache running at full processor speed"
Dat was het gesprek van de dag dat de iBook werd geupdate. Toen stond dat er namelijk niet bij en was iedereen ook bezorgd hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zich zijn ze wel mooi, maar ik heb er geen spijt van dat ik pas een 12" Powerbook gekocht heb aangezien de 12" maar 800MHz heeft (slim van Apple) en bovendien groter en zwaarder is (en de 14" vind ik niks aangezien die dezelfde resolutie heeft als de 12"). Maar de iBook is zeker weer erg sterk qua prijs/prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 17:58
Alpha-sphere schreef op 23 October 2003 @ 22:22:
[...]

Hoe vaak heb ik en vele andere gefrustreerd achter de PC gezeten om een een of andere vage rede. Heb geen zin om fucking elke 3 ~ 4 maanden windows weer eens opnieuw te installeren omdat er iets weer gaar is.
Ik kan mijn tijd beter ergens anders in steken.
Als jij windows elke 3/4 maanden opnieuw moet installeren doe je toch iets verkeerd, WinXP Pro draait bij mij al meer dan 2 jaar stabiel en ik reboot 1x in de 10/14 dagen :)

(als je foute software/drivers installeerd is het je eigen schuld en niet van Windows)

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Killalot op 25-10-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste vind ik zo'n mac er helemaal super uit zien, die batterij tijden die hij haalt vind ik ook super, maar waarvoor kan ik hem gebruiken!??

Ik wil hem thuis en onderweg gebruiken in een draadloosnetwerkje (geen probleem toch, windows omgeving?) en hem voor dit gebruiken:

Internetten
Tekstverwerking
Chatten
Patsen :)
En toch wel graag een spelletje af en toe, maar daar kom ik om de hoek met nog wat andere dingen ...

Ik heb dus allemaal originele software voor op de pc zoals:

Allerlei games
Office XP Prof
Antivirus

Etc etc

Hoe gaat dat nu?

Mijn games kan ik op m'n buik schrijven? En Office dan, moet ik een mac versie kopen? En hoe zit dat met die grafische kaart, is toch wel een leuke? Radeon 9200 32 MB geheugen. Kheb thuis een G4 Ti4200 128 Mb. Kan ik erg überhaupt games op spelen?

Veel vragen en die wil ik toch wel graag weten .... Want ik vind het een magistraal
ding :)

Want zoals ik hem kost hij dan €1.604,81 en dat heb ik er absoluut voor over, maar dan moet ik hem wel echt kunnen gebruiken zonder er nog meer kosten in te steken!

Onder deze link staat hij zoals hij moet worden dan:

http://store.apple.com/Ap...0LIiDY8E9i1/4.0.7.1.0.5.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 23:31:
Ten eerste vind ik zo'n mac er helemaal super uit zien, die batterij tijden die hij haalt vind ik ook super, maar waarvoor kan ik hem gebruiken!??

Ik wil hem thuis en onderweg gebruiken in een draadloosnetwerkje (geen probleem toch, windows omgeving?) en hem voor dit gebruiken:
Nope, geen probleem.. Airport is gewoon compatible met alle WiFi access points en Mac OS X heeft geen moeite met het benaderen van windows shares
Internetten
Tekstverwerking
Chatten
Patsen :)
En toch wel graag een spelletje af en toe, maar daar kom ik om de hoek met nog wat andere dingen ...
Nou voor internetten gebruik ik Safari en Mozilla heel af en toe Internet Explorer, dus dat is geen probleem.
Voor tekstverwerking heb je gewoon Office v.X
Voor het chatten wordt AIM meegeleverd in de vorm van iChat en voor MSN is een officiele Microsoft client te krijgen. Voor andere dingen zoals bijvoorbeeld IRC zijn genoeg clients te vinden (o.a. Xchat, bekend van Linux). ICQ heb ik eigenlijk geen idee van :)
Patsen gaat met de Mac vanzelf.. gewoon zorgen dat je dock gewoon altijd in beeld staat en af en toe expose gebruiken of een venstertje minimaliseren :D
En spelletjes? Ik ben niet echt een spelletjesfan, maar Quake 3 en Warcraft III - The Frozen Throne werken iig lekker op mijn Macje. Natuurlijk komen lang niet alle spellen voor de Mac uit en vaak moet je er wat langer op wachten, maar er is wel keus.
Ik heb dus allemaal originele software voor op de pc zoals:

Allerlei games
Office XP Prof
Antivirus

Etc etc

Hoe gaat dat nu?

Mijn games kan ik op m'n buik schrijven? En Office dan, moet ik een mac versie kopen? En hoe zit dat met die grafische kaart, is toch wel een leuke? Radeon 9200 32 MB geheugen. Kheb thuis een G4 Ti4200 128 Mb. Kan ik erg überhaupt games op spelen?
Sjah, games zul je Mac versies van moeten hebben (soms, o.a. bij Q3A en RTCW, kun je gewoon mac binaries downloaden die je kunt gebruiken met je windows CD).
Office moet je inderdaad de Mac OS X versie voor hebben (die ik persoonlijk veel beter vind dan Office XP)
Antivirus? He wat? :) Een van de voordelen van de Mac, de enige virussen waar Mac OS gevoelig voor is zijn de Macro virussen van Microsoft (ik zal geen voor de hand liggende grappan maken :) ) Office, maar daar waarschuwen die programma's zelf ook voor.
En de grafische kaarten presteren natuurlijk hetzelfde als die van hun PC-broertjes :)
Veel vragen en die wil ik toch wel graag weten .... Want ik vind het een magistraal
ding :)

Want zoals ik hem kost hij dan €1.604,81 en dat heb ik er absoluut voor over, maar dan moet ik hem wel echt kunnen gebruiken zonder er nog meer kosten in te steken!

Onder deze link staat hij zoals hij moet worden dan:

http://store.apple.com/Ap...0LIiDY8E9i1/4.0.7.1.0.5.3
Ik heb mijn Powerbook nu 1 maand en ik heb er absoluut geen spijt van. Sinds ik mijn Mac heb staat mijn PC zonder scherm in de hoek en VNC ik er alleen ff naartoe om wat downloads te starten :)
Het lijkt misschien eng om van Windows af te stappen, maar in de praktijk heb ik nog niks gemist, overal is gewoon een waardig alternatief voor. Had ik al gezegd dat ik blij ben dat ik ben geswitched? :)

P.S. Voordat het gezegd wordt, ik kan gewoon alle DivXen op mijn Mac kijken (incl. XviD en AC3 soundtracks).. dus dat is ook geen probleem :)

Zo dat was wel weer even genoeg mac-gespam, ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste: Hartstikke bedankt :) (mag niet, maar doe i toch) :) hahahaha

Kheb zeker wel wat aan, maar ik hang dus voor een nieuwe office om te kopen, want dat zou ik wel klote vinden zeg maar! Kost handen vol met geld ... (en van die antivirus had ik kunnen verwachten... 8)7 )

Enne, wat bedoel je met mac binaries?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Met mac binaries bedoel ik dat je gewoon de Macintosh versie van wat onder Windows de .exe bestandjes zijn download. Die kunnen dan gewoon de CD van de Windows-versie gebruiken om alle data vanaf te halen (levels, fimpjes, weet ik veel :) ). Maar dat is dus maar bij een paar spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Bigs schreef op 26 oktober 2003 @ 00:05:P.S. Voordat het gezegd wordt, ik kan gewoon alle DivXen op mijn Mac kijken (incl. XviD en AC3 soundtracks).. dus dat is ook geen probleem :)

Zo dat was wel weer even genoeg mac-gespam, ik hoop dat je er wat aan hebt :)
Waar kun jij de benodigde decoders downloaden want ik kan geen enkele DivX bekijken met de DivX decoder die ik gedownload heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op DivX.com kun je de Divx 5 codec halen en voor de rest (XviD e.d.) gebruik ik 3ivX. Voor AC3 moet je de avi wel eerst door 'DivX Doctor' laten behandelen, de URL daarvan vind je in de 3ivX readme.

En dan natuurlijk nog ff een goeie player downloaden (bv. BitPlayer) om fullscreen te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 00:17:
Kheb zeker wel wat aan, maar ik hang dus voor een nieuwe office om te kopen, want dat zou ik wel klote vinden zeg maar!
In je profile staat dat je student bent, dus je hebt een kans dat je instelling meedoet aan Surfspot. Je kunt dan voor een bijzonder lage prijs aan allerlei software kopen -- ook Office v.X staat in de lijst. De prijs en beschikbaarheid van de software hangt wel af van het door je instelling gesloten contract, maar de kans is groot dat dit er wel tussenstaat. Om je alvast een beetje lekker te maken: in mijn geval zou Office v.X me maar EUR 13,75 kosten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Nu gebruik ik hiervoor een 12" iBook (600 Mhz). Deze is wat aan de trage kant. Oorspronkelijk was het idee om een vervangende powerbook aan te schaffen i.v.m. de G4-processor. Voornamelijk bioinformatica toepassingen zouden daar behoorlijk van moeten profiteren (Altivec). Maar nu de G4 iBooks uit zijn zit ik toch wel sterk te twijfelen tussen de 12" Powerbook en de 14" iBook.

De laptop zal voornamelijk voor programmeren, internet en office worden gebruikt. Daarnaast zullen er ook een aantal bioinformatica toepassingen draaien.

Zijn de geringe performance verschillen de duurdere powerbook waard?

Punten.

PB:
+(Iets) sneller
+toetsenbord
-kwetsbaarder
-dual display option
-duur

iBook:
+groter scherm
+sterker
+goedkoper
-Langzamer
-Geheugen beperkt tot 640Mb

Wat me erg prettig lijkt is het betere toetsenbord van de PB en de mogelijkheid om een extra beeldscherm aan te sluiten.

Heeft iemand advies voor mij? Vergeet ik nog iets wat ik in mijn overweging mee moet nemen. Of zal ik toch maar die 15" PB kopen om het voor mezelf makkelijker te maken? :P

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Vergeet niet dat het scherm van de 14" iBook dezelfde resolutie heeft als dat van de 12". Verder is de meerprijs van de Powerbook z'n geld niet echt waard denk ik (de 12" dan, de 15" is natuurlijk de king van alle laptops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Rene, er zijn wel "hacks" om dual monitor output te verkrijgen op je Ibook.
Heb zo geen url, maar het is wel vrij eenvoudig te vinden dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Hydraulik-Phunk schreef op 28 October 2003 @ 20:25:
Rene, er zijn wel "hacks" om dual monitor output te verkrijgen op je Ibook.
Heb zo geen url, maar het is wel vrij eenvoudig te vinden dacht ik zo.
Ik heb hem gevonden!

Ik heb het uitgeprobeert op mijn 900 Mhz 14" iBook met combo drive en een ATI Mobility Radeon 7500 (Ati RageM7) werkt het wel.
The Patch
Since this patch is done in Open Firmware you have to boot your iBook with pressed Command-, Option-, O- and F-keys.

At the command line promt you have to enter the lines exactly as they appear in the gray box below (including spaces and quotation marks).
means you have to press the space bar.
return means you have to press the return or enter key.
ctrl-c means you have to press the ctrl- and the c-key.
00000000 are eight zeros, not o's!

Caution: The command line doesn't interpret international keyboard layouts. If you use a keyboard version other than english you might have to press other keys to achieve the appropriate character.

Please note that you won't get any feedback after you enter the 2nd and 3rd line. The line will just appear cleared. That is normal behavior (it's like a text editor that only displays one line so after a carriage return you will be at the next line which will be empty until you type something).

Boot
Command + Option + O + F
1nveditenter
2" /" select-deventer
300000000 " graphic-options" get-my-property 2drop !enter
4unselectenter
5ctrl-c
6nvstoreenter
7setenv use-nvramrc? trueenter
8reset-allenter

The last command will restart your iBook.
If you replace 00000000 with 00000008 you will also unlock clamshell mode for iBooks.

In case you want to return to your original configuration all you have to do is reset your nvram. This is usually done by pressing the Command-Option-P-R keys while you turn on your computer until the start sound chimes again. If you need more information on this you can search Apple's KBase (I'll add a direct link later when I have more time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Wat is de clamshell modus?

Ik ben misschien wel geinterreseerd in een iBook, maar de PowerBook wint in mijn ogen nog steeds. Mede door de SuperDrive en de, hoop ik snellere videokaart, die in mijn handen wel een goed plekje weet te vinden. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Sage schreef op 28 October 2003 @ 22:36:
Wat is de clamshell modus?
Da week niet... ik denk dat dat is wanneer je je scherm (bijna) hebt dichtgeklapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
En dat hij dan in slaap toestand gaat ofzo? :?

Clamshell iBook is ook wel de oude iBook met die leuke kleurtjes. Wat dit nou voor extra functionaliteit moet toevoegen? :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je Ibook morpht dan naar een 233 mhz oranje ouderwetse Ibook :+

Zonder gein, clamshell is gewoon een uitdrukking voor opklapbaar oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

wowh geen woorden voor... ik vind de ibook g4 12" echt geweldig...

alleen hoe zit het nu met de prijs? is ie bij de apple store daadwerkelijk het goedkoopste? of is ie ergens anders nog te verkrijgen? wellicht kortingen? door studentenpas misschien? (wat is trouwens precies die studentenpas, weet niet zeker of dat bij mij het geval is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MellyVille1 schreef op 30 oktober 2003 @ 08:57:
wowh geen woorden voor... ik vind de ibook g4 12" echt geweldig...

alleen hoe zit het nu met de prijs? is ie bij de apple store daadwerkelijk het goedkoopste? of is ie ergens anders nog te verkrijgen? wellicht kortingen? door studentenpas misschien? (wat is trouwens precies die studentenpas, weet niet zeker of dat bij mij het geval is...)
kijk dan op de site van apple, daar kan je de winkel voor studenten bekijken en zien of jij ervoor in aanmerking komt (verwacht geen 10tallen procenten korting),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Hydraulik-Phunk schreef op 29 oktober 2003 @ 19:29:
Zonder gein, clamshell is gewoon een uitdrukking voor opklapbaar oid.
Als je je ibook/powerbook in clamshell-mode gebruikt wil dat zeggen dat ie aan staat terwijl het scherm dichtgeklapt is.
Staat standaard uit, omdat het scherm dan veel sneller verouderd door de verhoogde temperatuur.
Zie ook http://www.macosxhints.co...hp?story=2003021813152137 .

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Dit is een dubbelpost, maar wel handig voor wie goedkoop uit wil zijn:

Het schijnt dat wanneer je studentlid wordt van de ADC je eenmalig ook nog eens 12-20% korting kunt krijgen. Een studentlidmaatschap kost 99 EURO/jaar.

Zie: http://developer.apple.com/membership/hardware.html
en http://developer.apple.com/students/

Heeft iemand hiermee ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

jvhaarst schreef op 30 oktober 2003 @ 09:23:
[...]

Als je je ibook/powerbook in clamshell-mode gebruikt wil dat zeggen dat ie aan staat terwijl het scherm dichtgeklapt is.
Staat standaard uit, omdat het scherm dan veel sneller verouderd door de verhoogde temperatuur.
Zie ook http://www.macosxhints.co...hp?story=2003021813152137 .
Waar ik me dus nog verder in ga verdiepen om hem als mp3player voor op de fiets te gebruiken :P

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
-RenE- schreef op 30 oktober 2003 @ 10:52:
Dit is een dubbelpost, maar wel handig voor wie goedkoop uit wil zijn:

Het schijnt dat wanneer je studentlid wordt van de ADC je eenmalig ook nog eens 12-20% korting kunt krijgen. Een studentlidmaatschap kost 99 EURO/jaar.

Zie: http://developer.apple.com/membership/hardware.html
en http://developer.apple.com/students/

Heeft iemand hiermee ervaring?
Die 12-20% korting is zeg maar once a lifetime bij studenten ADC.
Ik heb zelf nog eens gespit maar tis niet echt veel duidelijker geworden. Kan ook nergens een NL gedeelte vinden die dat uitlegt.

De stock G4 12" iBook kost met studenten korting €1.126,93 en zonder korting is dat €1199,-. De korting op de iBook is dan 6,01%
Gewoon naar de Apple store NL gaan en dan links klikken op Onderwijs. Dan hoef je alleen maar de naam van je school in te tikken en je wordt doorverwezen. Studenten korting kan je trouwens maar 1 keer per jaar krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Alpha-sphere op 30-10-2003 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

ja heel leuk, maar als je de kleine lettertjes leest, alleen op de duurdere modellen, ;) (dus niet de m9164, die ik wil)
en die super aanbiedingen alleen icm met printer van HP en ipod.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 30 oktober 2003 @ 11:18:
[...]

Waar ik me dus nog verder in ga verdiepen om hem als mp3player voor op de fiets te gebruiken :P

Thx.
Uhh.. in de handleiding van je iBook/Powerbook staat wel dat je hem het beste uit/in sluimer kunt zetten als je hem vervoert ivm de draaiende onderdelen :)
Een draaiende harddisk is op de fiets nogal kwetsbaar volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Als je de buffer hoog zet in de prefs van iTunes dan hoef je de HD helemaal niet op te spinnen. Daarbij komt nog dat het wel meevalt, de iPod heeft immers ook een HD. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10
Hmm, heb ook de neiging om m'n PC te deur uit te doen en een iBook te nemen!!
Erg interessant dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Was vandaag langs de Apple winkel geweest in rotterdam en OMG!!! Die 23" HD display is geil!!!! Wil nu echt mij PC alleen maar gaan gebruiken voor gaming en een G5 gaan halen met zo'n display. Enigste wat me tegenhoud is poen. I don't have it :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik denk dat dat nogal veel mensen dat tegen houd. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Als ik de poen had stond hier inderdaad ook wel een G5 met 2 cinema displays :) Of iig een 23" voor bij m'n Powerbook, maarja die vind ik ook nog niet echt betaalbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Werkt iemand toevallig met VirtualPC op een iBook G4? en hoe bevalt dat? en valt er een beetje op te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Er valt goed op te werken, ik heb wel eens W2k gedraaid op een Imac G4, gewoon supersoepel.
Verwacht alleen niet dat je er dikke games op zult kunnen spelen, 2D gaat wel, maar je videokaart kan je imho niet aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Laatst online: 16:32

RVW

Zorg wel dat je veel (minimaal 512 MB) geheugen hebt wanneer je Virtual PC wilt gebruiken, want het vreet echt geheugen. Op zich zijn de prestaties inderdaad best aardig bij het gebruik van gewone applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

dat is wel handig dat virtual pc werkt :)

ik heb nog even een ander vraagje aan de MAC users hier alsdat mag :P

ik heb zelf nu een AMD2000+ 512 mb ram
Nu wil ik graag over op apple omdat ik toch wat gek van die problemen van die computer wordt (meer hardware hoor software loopt wel aardig). maar met games ben ik toch zowat gestopt dus dat maakt me niet meer uit, nu zit ik echt aan een iMac 17" te denken maar ik wil er qua snelheid niet op achteruit gaan.

Nu wil ik de imac vooral hier voor gaan gebruiken > Office mail internet (dat zal ongetwijfelt werken)
Photoshop dreamweaver Flash MX enz.

maar ook videobewerking en dan met name het renderen daarvan.

gaan die dingen evensnel of sneller op een iMac 17" 1Ghz of een 1.25Ghz?
want ik zou het vervelend vinden als ik me notebook er bij moet pakken als ik iets wil doen :P me notebook is een 1.6Ghz Centrino en die is behoorlijk snel vind ik!

Want ik wil wel alles op die mac kunnen doen (de dingen die ik opnoemde) gamen intereseerd me nie.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Surfen (ADSL1Mb) met Safari is sneller op mijn dual G4 450 dan IE op mijn PC (Athlon XP1800).
Wat in de buurt komt is Opera, die ik nu dus ook gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ochoch schreef op 05 november 2003 @ 20:34:
Surfen (ADSL1Mb) met Safari is sneller op mijn dual G4 450 dan IE op mijn PC (Athlon XP1800).
Wat in de buurt komt is Opera, die ik nu dus ook gebruik.
dat is al fijn om te horen :) want ik ga dan toch denk ik voor een 1.25Ghz :9~
nu wil ik alleen nog even weten of het rederen enz ook sneller zou gaan dan ben ik klaar :P (bestellluu) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Qorne schreef op 05 november 2003 @ 21:09:
[...]

dat is al fijn om te horen :) want ik ga dan toch denk ik voor een 1.25Ghz :9~
nu wil ik alleen nog even weten of het rederen enz ook sneller zou gaan dan ben ik klaar :P (bestellluu) :+
Jemig zeg :D
Hoe sneller de processor, hoe beter lijkt mij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

RiCk schreef op 05 november 2003 @ 21:40:
[...]

Jemig zeg :D
Hoe sneller de processor, hoe beter lijkt mij toch?
ja dat wel ;) maar ik ben bang dat ik dik 2300eurie neer tel voor een tragere pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Qorne schreef op 05 november 2003 @ 19:31:
dat is wel handig dat virtual pc werkt :)

ik heb nog even een ander vraagje aan de MAC users hier alsdat mag :P

ik heb zelf nu een AMD2000+ 512 mb ram
Nu wil ik graag over op apple omdat ik toch wat gek van die problemen van die computer wordt (meer hardware hoor software loopt wel aardig). maar met games ben ik toch zowat gestopt dus dat maakt me niet meer uit, nu zit ik echt aan een iMac 17" te denken maar ik wil er qua snelheid niet op achteruit gaan.

Nu wil ik de imac vooral hier voor gaan gebruiken > Office mail internet (dat zal ongetwijfelt werken)
Photoshop dreamweaver Flash MX enz.

maar ook videobewerking en dan met name het renderen daarvan.

gaan die dingen evensnel of sneller op een iMac 17" 1Ghz of een 1.25Ghz?
want ik zou het vervelend vinden als ik me notebook er bij moet pakken als ik iets wil doen :P me notebook is een 1.6Ghz Centrino en die is behoorlijk snel vind ik!

Want ik wil wel alles op die mac kunnen doen (de dingen die ik opnoemde) gamen intereseerd me nie.
alvast bedankt
Veel PC gebruikers zullen dit misschien niet geloven, maar mijn 1GHz Powerbook voelt gewoon bijna net zo snel aan als m'n 2,4GHz Pentium 4 met de normale dingen als surfen, Office en Photoshop (bepaalde ingewikkelde filters uitgezonderd). Videobewerking gaat redelijk goed op mijn Mac (dwz simpel iMovie werk), maar ik moet zeggen dat ik dat op de PC nooit gedaan heb. Uiteraard geld hier wel gewoon de regel hoe sneller de processor hoe beter. Maar voor af en toe een filmpje monteren kom je met de 1GHz al een aardig eind en de 1,25GHz zal volgens mij niet veel onder doen voor je AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Zeer binnenkort heb ik m'n 1,25GHz powerbook dan gaan we het eens vergelijken met m'n 1,4GHz AMD. Iemand die benchmark progs weet die op beide OS draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nog 1 doorslaggevend argument om een Mac te kopen...ik ben gvd de hele avond al bezig met scannen, (de-)installeren, nog eens scannen, patchen, updaten, weer scannen etc. etc. om weer eens het zoveelste W32/Blaster/Gaobot virus (zonder succes vooralsnog) van m'n pc te krijgen..en dat na een verse XP install van 2 dagen :r

Heb me de laatste 2 weken zowel op het werk als thuis nog nooit zo geërgerd aan MS..
PC gaat wat mij betreft deze week de deur nog uit.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Alpha-sphere schreef op 05 november 2003 @ 23:10:
Zeer binnenkort heb ik m'n 1,25GHz powerbook dan gaan we het eens vergelijken met m'n 1,4GHz AMD. Iemand die benchmark progs weet die op beide OS draaien?
Photoshop ;)

PS: Ik ben zooooooooo blij met mijn nieuwe iBook! Ik ga denk ik helemaal over! Op naar de G5!

[ Voor 19% gewijzigd door Slagroom op 05-11-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me ook aan t verdiepen in een Ibook.
Wou eerst voor een Toshiba gaan maar deze zijn toch wel ubergeil.
Ik zit te denken aan de 12 inch variant en dan met een beetje meer geheugen. Ik heb nog wel een paar vraagjes:
-Zijn er gebruikers met de 12inch versie, is het erg klein of kan je er fatsoenlijk op werken?

Ik heb thuis 2 XP computers in een netwerkje. Hier is ook de ADSL modem op aangesloten. Is het echter mogelijk om de adsl aansluiting te delen met een Airport extreme bol(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Slagroom schreef op 05 november 2003 @ 23:32:
[...]

Photoshop ;)

PS: Ik ben zooooooooo blij met mijn nieuwe iBook! Ik ga denk ik helemaal over! Op naar de G5!
Met PS kan je idd iig wat dezelfde filtertjes laten renderen e.d., maar pin je niet teveel daarop vast, exacte tijden e.d. krijg je er natuurlijk niet uit, meer een gevoelskwestie.
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 00:12:
Ik zit te denken aan de 12 inch variant en dan met een beetje meer geheugen. Ik heb nog wel een paar vraagjes:
-Zijn er gebruikers met de 12inch versie, is het erg klein of kan je er fatsoenlijk op werken?

Ik heb thuis 2 XP computers in een netwerkje. Hier is ook de ADSL modem op aangesloten. Is het echter mogelijk om de adsl aansluiting te delen met een Airport extreme bol(?)
Ik heb een 12" Ibook, werkt prima, 1024*768, doe er altijd mijn stageverslag/internet/msn op.

Heb 'm thuis ook in een W98/XP/ADSL netwerk hangen, en moet in principe probleemloos op iedere 802.11x wireless router kunnen hangen m/e airport kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online

Ik heb zelf een 12" Powerbook, maar het beeld is echt uitstekend.. lekker scherp en letters zijn goed te lezen. Volgens mij heb ik hierboven ook al een keer gezegd dat de 14" imo weinig zin heeft aangezien de resolutie gewoon hetzelfde is (er zijn zelfs 15" TFTs met dezelfde resolutie!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dus 12 inch is fijn.
Nu hoor k alleen dat veel geheugen veel uitmaakt. Hoe is jullie ervaring hiermee? Ik zat te denken om 640 mb erin te stoppen maar heeft dit echt nut of is het een beetje overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Kan ik eigenlijk ook de onderwijs korting krijgen? ben wel geen student/medewerker maar werk wel op een ROC (in Almelo) als sys. beheerder.....
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 10:02:
Oke dus 12 inch is fijn.
Nu hoor k alleen dat veel geheugen veel uitmaakt. Hoe is jullie ervaring hiermee? Ik zat te denken om 640 mb erin te stoppen maar heeft dit echt nut of is het een beetje overkill?
Wil er ook 640 in doen. Het maximum. Lijkt mij wel genoeg.. Moet wel VirtualPC kunnen draaien. Software kost overigens ook 149 euro.. naatje. Das toch minder dat software minder via de minder legale wegen te verkrijgen is :P

[ Voor 66% gewijzigd door RiCk op 06-11-2003 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

RiCk schreef op 06 november 2003 @ 11:20:
Kan ik eigenlijk ook de onderwijs korting krijgen? ben wel geen student/medewerker maar werk wel op een ROC (in Almelo) als sys. beheerder.....

[...]

Wil er ook 640 in doen. Het maximum. Lijkt mij wel genoeg.. Moet wel VirtualPC kunnen draaien. Software kost overigens ook 149 euro.. naatje. Das toch minder dat software minder via de minder legale wegen te verkrijgen is :P
Daarvoor neme men "nieuwsberichten", ff wat meer zoeken dan pc-software idd maar het is er wel.

ROC in Almelo, Twente plus ? M'n pa is docent daar en er loopt een pc-prive project, ik zit ook nog te denken via hem een iMac/eMac te kopen. Misschien is dat een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Hydraulik-Phunk schreef op 06 november 2003 @ 13:29:
[...]

Daarvoor neme men "nieuwsberichten", ff wat meer zoeken dan pc-software idd maar het is er wel.

ROC in Almelo, Twente plus ? M'n pa is docent daar en er loopt een pc-prive project, ik zit ook nog te denken via hem een iMac/eMac te kopen. Misschien is dat een optie ?
Twente Plus ja :) PC Prive papiertjen heb ik hier ook!. Het scheelt niet al te veel geloof ik (onderwijs apple of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 10:02:
Oke dus 12 inch is fijn.
Ik heb zelf 512mb en dat is het minimum om lekker (multitasking) te kunnen werken, dus ik zou zeker 640 nemen. Want met 384 (als dat de stap lager is) zul je echt spijt krijgen na een tijdje. Overigens zou ik het gewoon bij interngeheugen.com bestellen, dan betaal je een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geheugen? Is dat zelf te plaatsen?
En hoe zit het dan met eventuele garantie bij het openmaken van de Ibook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Geheugen is gewoon zelf te plaatsen, je toetsenbord kan je dmv 3 palletjes verwijderen, daaronder kan je je Airport kaartje installeren, en met ietsjes meer moeite (schroefje los) kan je bij je RAM, zonder problemen ivm garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere

Ik zou geen Airport extrme bol ding gaan halen. Het is gewoon een Accespoint/router Kan je beter voor wat minder geld een Linksys wap54 accespoint gaan halen.

Een apple accespoint kost €240 terwijl de linksys maar ongeveer €120 kost. Ze doen bijde hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op 06 november 2003 @ 16:47:
[...]

Ik zou geen Airport extrme bol ding gaan halen. Het is gewoon een Accespoint/router Kan je beter voor wat minder geld een Linksys wap54 accespoint gaan halen.

Een apple accespoint kost €240 terwijl de linksys maar ongeveer €120 kost. Ze doen bijde hetzelfde.
En de Asus WL300G kost bij de MyCom maar 99 :) Die werkt ook probleemloos met mijn PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:07:
Het geheugen? Is dat zelf te plaatsen?
En hoe zit het dan met eventuele garantie bij het openmaken van de Ibook?
Geheugen en Airport kaart zijn 2 dingen die door de gebruiker zelf geplaatst/vervangen mogen worden. Je kunt er ook gewoon via speciale luikjes bij, dus het gaat niet ten koste van je garantie. Er staat op de Apple site ook uitgelegd hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Wat ik eigenlijk nog een keer wil doen is een DVD brander en een grotere harde schijf in mijn iBook je zetten... lijkt me opzich niet zo moeilijk maar waar kan ik de onderdelen krijgen?

Of is het wel moeilijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat is vrij moeilijk, al is het wel te doen, ik was laatst op een site waar je de hele prut kon bestellen. Als ik 'm weer tegenkom post ik het hier ff.

Een HD vervangen is ook enig werk, maar niet moeilijk, en er past gewoon een standaard laptop-hd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 06 november 2003 @ 19:03:
Dat is vrij moeilijk, al is het wel te doen, ik was laatst op een site waar je de hele prut kon bestellen. Als ik 'm weer tegenkom post ik het hier ff.

Een HD vervangen is ook enig werk, maar niet moeilijk, en er past gewoon een standaard laptop-hd in.
wordt die dan geconferteerd door het os van apple? of heb je daarook weer software voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Laatst online: 16:32

RVW

Nee, gewoon formatteren met Apple's Schijfhulpprogramma, en je kunt hem gebruiken...

iBook HD upgraden:

http://www.yourmaui.com/ibook.html (nieuw model)

http://caslis.com/mac/ibook/ibdrive.html (oud model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

RVW schreef op 06 november 2003 @ 21:35:
Nee, gewoon formatteren met Apple's Schijfhulpprogramma, en je kunt hem gebruiken...

iBook HD upgraden:

What need I say more? Die pagina's idd dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Kun je eigenlijk bij een Apple winkel onderwijs korting krijgen of is dat alleen via het internet of via Apple telefonisch bestellijn. ?!

[ Voor 22% gewijzigd door RiCk op 07-11-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
RiCk schreef op 07 november 2003 @ 13:11:
Kun je eigenlijk bij een Apple winkel onderwijs korting krijgen of is dat alleen via het internet of via Apple telefonisch bestellijn. ?!
Kan ook bij een Apple reseller. In Rotterdam in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
RVW schreef op 06 november 2003 @ 21:35:

iBook HD upgraden:

Hell! Ik heb mijn iBook gedemonteerd en weer gemonteerd, gewoon om even te kijken hoe hij nou inelkaar zit... best wel vet moet ik zeggen maar ook zeeeer moeilijk en priegelig... maarrrr... een combo-drive verwisselen of een harde schijf is niet onmogelijk... trouwens... de processor is fan-loos... heel grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

zijn hier al mensen met een 1.25Ghz apple pc/notebook ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Qorne schreef op 07 november 2003 @ 18:00:
zijn hier al mensen met een 1.25Ghz apple pc/notebook ?!
15" Powerbook heet dat ding.
http://www.apple.com/powerbook/

Hoop 'm eind deze maand te kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Alpha-sphere schreef op 07 november 2003 @ 22:03:
[...]

15" Powerbook heet dat ding.
http://www.apple.com/powerbook/

Hoop 'm eind deze maand te kunnen bestellen.
ja dat weet ik ook wel :P maar ben nieuwsgierig hoe snel de proc. is vergeleken met een amd2000+ daarom vraag ik dat ik wil zelf een iMac 1.25Ghz!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik ga binnenkort ook voor een iMac 1.25 of 1ghz, want die XP2000+ komt me dus echt m'n strot uit, zowel Windows als de performance.
Performance van het systeem an sich is zeker niet verkeerd, loopt lekker soepel, maar icm Win XP heb ik toch iedere 3 maand weer last van een of ander syndroom dat m'n pc flink afgeremd is in vergelijking met een frisse install.
Op een iMac G4 werkt alles minstens zo soepel is mijn ervaring (Photoshop, Quark, Flash, Dreamweaver & internet) en blijft dit ook langere tijd gehandhaafd.

En ja, je kunt wel constant willen vergelijken, maar zie toch even dat je er zelf de hand op kunt leggen, want als iedereen roept dat het fenomenaal werkt t.o.v. je XP2000 systeem kan het jouw alsnog tegenvallen.
Ik ken je eisen en normen niet, en keiharde vergelijkingen kan je niet maken tussen een pc en Mac.

(Wat is het verschil tussen een Opel Vectra en een Volvo S40)

[ Voor 30% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 08-11-2003 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 08 november 2003 @ 00:17:
Ik ga binnenkort ook voor een iMac 1.25 of 1ghz, want die XP2000+ komt me dus echt m'n strot uit, zowel Windows als de performance.
Performance van het systeem an sich is zeker niet verkeerd, loopt lekker soepel, maar icm Win XP heb ik toch iedere 3 maand weer last van een of ander syndroom dat m'n pc flink afgeremd is in vergelijking met een frisse install.
Op een iMac G4 werkt alles minstens zo soepel is mijn ervaring (Photoshop, Quark, Flash, Dreamweaver & internet) en blijft dit ook langere tijd gehandhaafd.

En ja, je kunt wel constant willen vergelijken, maar zie toch even dat je er zelf de hand op kunt leggen, want als iedereen roept dat het fenomenaal werkt t.o.v. je XP2000 systeem kan het jouw alsnog tegenvallen.
Ik ken je eisen en normen niet, en keiharde vergelijkingen kan je niet maken tussen een pc en Mac.

(Wat is het verschil tussen een Opel Vectra en een Volvo S40)
Klopt daar heb je helemaal gelijk in, dat wil ik ook niet doen, maar ik zou het zonde vinden als photoshop sneller opstart op mijn amd2000+ bak als op een iMac
ik wordt ook strond ziek van me XP bak (kan komen omdat ik eerst altijd intel had ofzo) maar ik wil gewoon apple want ik doe alleen nog maar office achtige applicaties. mijn notebook gebruik ik straks alleen nog voor school games enzow :) en me iMac als desktop :D want ik gebruik me desktop eigenlijk nooit nouja hij staat aan omdat mijn 5.1 set er op zit en ik dan goed muziek kan luisteren :)

ik zoek dus nog wel een 5.1 geluidskaartje want de iMac bied geloof ik geen 5.1 ondersteuning dus ik zal even moeten zoeken naar een goeie USB oplossing denk
ik...

[offtopic]
PS heb je MSN ofzo? wil wel even met je praten over een iMac als je dat wilt :P
mail me maar even anders dan kan je me MSN adres krijgen :) of ICQ maar die heb ik nu ff niet geinstalt maar zeg maar even ofzo :+

[ Voor 7% gewijzigd door Qorne op 08-11-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Qorne schreef op 07 november 2003 @ 23:35:
[...]

ja dat weet ik ook wel :P maar ben nieuwsgierig hoe snel de proc. is vergeleken met een amd2000+ daarom vraag ik dat ik wil zelf een iMac 1.25Ghz!!!
Ja sorry :) het kwam even over alsof je nog helemaal niks wis van Apple omdat je het een pc/notebook noemde.

Ik weet dat je een G4 moeilijk kan vergelijken met een AMD/Intel maar je moet niet verwachten dat de G4 1,25 GHz een AMD 2000+ eruit draait. Misschien komt ie op hetzelfde niveau met genoeg ram maar dat is nog even afwachten tot iemand een G4 1,25 GHz heeft. De G4 1,25 GHz mag dan misschien niet zo snel zijn als de AMD 2000+ maar je zal veel minder last hebben van rare windows syndromen om de zoveel tijd waardoor je er toch weer een hoop tijdwinst uit haal. Ik weet precies hoe het is. Heb net ook m'n PC moeten formateren vanwegen een onverklaarbare slowdown op sommige fronten die ik niet kon fiksen. En geloof mij dat ik alles na heb gegaan. Windows is mij ook iets teveel zorgen daarom ga ik ook een Apple erbij halen. Iedereen zegt altijd dat Apple duur is maar de grootste voordeel ziet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Alpha-sphere schreef op 08 november 2003 @ 00:52:
[...]

Ja sorry :) het kwam even over alsof je nog helemaal niks wis van Apple omdat je het een pc/notebook noemde.

Ik weet dat je een G4 moeilijk kan vergelijken met een AMD/Intel maar je moet niet verwachten dat de G4 1,25 GHz een AMD 2000+ eruit draait. Misschien komt ie op hetzelfde niveau met genoeg ram maar dat is nog even afwachten tot iemand een G4 1,25 GHz heeft. De G4 1,25 GHz mag dan misschien niet zo snel zijn als de AMD 2000+ maar je zal veel minder last hebben van rare windows syndromen om de zoveel tijd waardoor je er toch weer een hoop tijdwinst uit haal. Ik weet precies hoe het is. Heb net ook m'n PC moeten formateren vanwegen een onverklaarbare slowdown op sommige fronten die ik niet kon fiksen. En geloof mij dat ik alles na heb gegaan. Windows is mij ook iets teveel zorgen daarom ga ik ook een Apple erbij halen. Iedereen zegt altijd dat Apple duur is maar de grootste voordeel ziet niemand.
Ik noemde het even snel een pc/notebook omdat ik toch even wou reageren maar superhaast had :+ dus dat kon ik even het snelst typen haha, maar ik verdiep me al een paar jaar in apple :)

Klopt ik denk ook dat een AMD2000+ niet sneller is, maar als alles gewoon goed werkt dan is het goed, mij maakt het niet uit hoe snel de pc/mac is als hij maar doet wat die moet doen en niet te lang moet wachten. ik denk alleen dat die wel iets trager is met het renderen van movies maar dat moet je dan maar voor lief nemen hij is toch veeel stiller als mijn PC, dus dan kan die snachts mooi aan het werk :D

Ik vind apple helemaal niet zo duur... zoek maar eens een PC uit met het zelfde + alle software die er bij zit, ben je even duur of duurder uit! want er zit zoveel software bij als je die legaal voor de computer moet kopen ben je zo 800euro verder!

Want je betaalt ook voor het design, ik vind dat ze het aardig doen als je die g4 iBook ziet voor 1199 euro, nou dat vind ik echt niet duur! een centrino die het zelfde kan is duurder!!! (ik vind dat je de apples wel met Centrino kan vergelijken omdat ze allebij goed met de accutijd omgaan!) ik heb zelf ook een centrino laptop waar ik zeeeer tevreden over ben dus ik ga niet nog een notebook aanschaffen :+

maar het wordt gewoon een iMac want voor gamen heb ik toch geen tijd meer! te druk op school en wat jij ook zegt. die problemen die je met een pc tegen komt, als je het eenmaal goed zet en er verder niet veel mee doet kan die het wel een hele tijd volhouden tenzij je een virus krijgt :(

ik heb nu bij het opstarten ook weer van die vage foutmeldingen die ineens komen voorbeeldje "Can't find C drive" ja wat moet ik daar nou weer mee? C drive werkt gewoon 8)7.

Omdat ik steeds een betrouwbaarder systeem nodig heb ga ik naar mac.
paar jaar geleden had ik een computer for the fun, gamen internetten thats all.
maar nu gebruik ik hem voor serieuse zaken dus dan moet die ook werken. ik kom nu wel eens thuis, computer aan... allemaal fout meldingen #&*@#*^ klere ding is het dan, maar op dat moment kan je dus helemaal NIKS ja format c gaat weer 1,5 dag overheen voordat alles weer een beetje werkt met al dat driver gezeik :(

ik wil gewoon computer aan en KLAAR hupakee even mail checken briefje schrijven en klaar! en niet van die meldingen die uit het niets komen opdagen!!!

(langverhaal) :P

update:
nog even over dat "duur" veel mensen zien een Apple niet als vervanger dus die willen hem naast hun computer kopen, dan is een apple idd wel erg duur voor er bij maar je moet zoiets als een vervanger zien dan zijn ze niet zo erg duur meer (oke G5 uitgesloten maar dat is ook allemaal net nieuw)

[ Voor 5% gewijzigd door Qorne op 08-11-2003 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op m'n 500mhz Ibook speelt een DivX beter dan m'n XP2000, zodra je gaat scrubben (naar een ander punt in de film) is 'ie er ook gelijk, m'n pc moet daar eerst nog ff altijd hard over nadenken. Met zulk soort dingen merk je gewoon dat er efficienter met resources word omgesprongen, en er niet ondertussen nog ff een Messenger service 5x contact probeert te leggen met internet met alle gevolgen van dien.

Een een Mac was duur ja, maar qua aanschaf tegenwoordig ook al niet meer, voor onder de 700 heb je een verschrikkelijk mooie eMac.
Ze zijn minder snel aan vervanging toe, en ze blijven een stuk waardevaster. (Pech voor de kopende partij, maar voordeel voor jezelf).

En nu ga ik weer doen alsof ik hard aan het werk ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 08 november 2003 @ 09:53:
Op m'n 500mhz Ibook speelt een DivX beter dan m'n XP2000, zodra je gaat scrubben (naar een ander punt in de film) is 'ie er ook gelijk, m'n pc moet daar eerst nog ff altijd hard over nadenken. Met zulk soort dingen merk je gewoon dat er efficienter met resources word omgesprongen, en er niet ondertussen nog ff een Messenger service 5x contact probeert te leggen met internet met alle gevolgen van dien.

Een een Mac was duur ja, maar qua aanschaf tegenwoordig ook al niet meer, voor onder de 700 heb je een verschrikkelijk mooie eMac.
Ze zijn minder snel aan vervanging toe, en ze blijven een stuk waardevaster. (Pech voor de kopende partij, maar voordeel voor jezelf).

Dat divx is idd vaag op een pc moet ie er altijd overna denken dat klopt :P als dat echt zo is ook bij zwaar gecomprimeerd spul dan neem ik gewoon een iMac want dat zou al fijn zijn als je in Priemere niet 1min hoeft te wachten als je aan het scrubben bent in de film, en dat renderen boeid me niet zoveel meer eigenlijk, doe ik wel snachts merk ik er toch niks meer van :Y)

Nu ga ik mijn 3 computers maar verkopen en als dat is gebeurt :D iMac :)
(dit jaar denk ik niet meer :( )

[ Voor 3% gewijzigd door Qorne op 08-11-2003 10:06 . Reden: typow ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Hydraulik-Phunk schreef op 08 november 2003 @ 09:53:

Dat is iets wat ik echt super vindt aan de mac! Je kunt naar alle punten in een film gaan zonder dat hij er echt over na moet denken. Bij windows is dit echt anders... trouwens, naast dat windows er zo lang over doet loopt het geluid meestal ook niet meer synchroon met de film...

Trouwens, heeft één van jullie Panther al? Wie heeft er ervaring met XCode icm Java?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ja die ervaring heb ik ook ga je scrubben loopt het geluid totaal verkeerd :(
Is zon Apple Care plan een goed plan? :+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Qorne schreef op 08 november 2003 @ 10:20:
Ja die ervaring heb ik ook ga je scrubben loopt het geluid totaal verkeerd :(
Is zon Apple Care plan een goed plan? :+ :?
Mwoh, ik zou het zelf nooit doen omdat ze zo verrekte duur zijn en ik een computer toch nooit langer dan een jaar hou. En laat dat jaar nou net de standaard garantie periode zijn :)

En ook al hou ik een computer wel langer dan een jaar, zou ik het nog niet doen omdat ik van dat geld liever een geheugen upgrade, AirPort kaartje, enz koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Slagroom schreef op 08 november 2003 @ 10:46:
[...]

Mwoh, ik zou het zelf nooit doen omdat ze zo verrekte duur zijn en ik een computer toch nooit langer dan een jaar hou. En laat dat jaar nou net de standaard garantie periode zijn :)

En ook al hou ik een computer wel langer dan een jaar, zou ik het nog niet doen omdat ik van dat geld liever een geheugen upgrade, AirPort kaartje, enz koop...
Ja klopt ik heb al een iMac samengestelt (niet op de apple site maar bij mij leverancier) en dan zijn die applecareplan en de airport dingen niet zo duur meer >:) het kan wel handig zijn omdat je ook telefonische ondersteunig hebt.... want ik wil toch wel een paar jaar met zon iMac doen moet ook kunnen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Qorne schreef op 08 november 2003 @ 10:03:
[...]

Dat divx is idd vaag op een pc moet ie er altijd overna denken dat klopt :P als dat echt zo is ook bij zwaar gecomprimeerd spul dan neem ik gewoon een iMac want dat zou al fijn zijn als je in Priemere niet 1min hoeft te wachten als je aan het scrubben bent in de film, en dat renderen boeid me niet zoveel meer eigenlijk, doe ik wel snachts merk ik er toch niks meer van :Y)

Nu ga ik mijn 3 computers maar verkopen en als dat is gebeurt :D iMac :)
(dit jaar denk ik niet meer :( )
Welke premiere ga je gebruiken eigenlijk ? 6.5 ? Pro 7 is niet meer voor de Mac he..kom je op Final Cut Pro uit.

Ik heb de afgelopen weken ff met Pro gestoeid met een Matrox RT.X100 op een 3.06 P4, zolang het werkte was het heerlijk, dikke realtime, maar soms nog traag als stront, vastlopers, rare geheugenlekken..erg vreemd.
Maffe is ook dat matrox nog niet eens een final versie van de X-Tools voor de RT.X100 heeft, dan loopt 6.5 toch een stuk relaxter nog.

En wat render je precies ? (Duur/formaat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Ai, de 12" spreekt mij meer aan dan de 14" alleen scheelt dat nogal in prestatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 08 november 2003 @ 13:41:
[...]

Welke premiere ga je gebruiken eigenlijk ? 6.5 ? Pro 7 is niet meer voor de Mac he..kom je op Final Cut Pro uit.

Ik heb de afgelopen weken ff met Pro gestoeid met een Matrox RT.X100 op een 3.06 P4, zolang het werkte was het heerlijk, dikke realtime, maar soms nog traag als stront, vastlopers, rare geheugenlekken..erg vreemd.
Maffe is ook dat matrox nog niet eens een final versie van de X-Tools voor de RT.X100 heeft, dan loopt 6.5 toch een stuk relaxter nog.

En wat render je precies ? (Duur/formaat?)
Ik gebruik nu 6.0 (die heb ik officeel :P ) en ik render de laatste tijd meestal DIVX en dan de nieuwste codec 5.12 ofzo :? weet het niet prcies uit me hoofd maar wel 5.xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ok, duurt zowiezo wel lang..

Ik zat vandaag/gister es ff na te denken...een 17" iMac 1.25 ghz is wel heel erg verleidelijk he, vooral met een pc-prive regeling :9
Moet ik eerst mijn Ibook de deur uit zien te bonjouren, 2 maandjes behelpen met een cd-r gaat me wel lukken :P

Liefhebbers? Mailen mag)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.