Apple iBook G4 is uit!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.328 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE.50 schreef op 21 januari 2004 @ 21:31:
Het begint er dus op te lijken dat de prijs mij iets te hoog wordt :(

Ik zal maar eens ff 2 weken de afwas doen en de hondjes uitlaten
en me vader lief aankijken! :P

nog 1 vraagje met betrekking tot het internet.

wij hebben thuis een router met daarin 4 computers aangesloten
als ik de kabel van MIJN computer vervang met dat basis station
heb ik dan direct verbinding?

want toen ik mijn nieuwe PC aansloot op de router deed 'ie het meteen
en mijn vaders nieuwe computer pakte vandaag ook meteen de verbinding
toen 'ie m vandaag aansloot
Heb zelf een ook een router/switch en op 3 poorten zijn pc's aangesloten en op de vierde poort is mijn Airport Extreme Basisstation aangesloten. Even de juiste instellingen invoeren en je kunt, wanneer je een Airport kaart in je iBook hebt, overal in het huis internetten en op je netwerk komen.

[off topic] En we zijn alweer bij post nr 1000 :7 :*) [/off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

Maximus

There is no substitute

Zullen we vervolgen in eerst een :

[GrootApple] Software topic

en dan zien we wel verder want de hardware word niet veel besproken omdat er niets mee aan de hand is ;)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat er weinig mis is met de hardware ben ik helemaal met je eens. Een Apple is eigenlijk ook niet echt een tweakers systeem.

Leuke software is altijd handig. Zo heb ik gisteren een Desktop Manager gedownload http://www.macupdate.com/info.php/id/12682 . Heel erg mooi en handig programma.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ik denk dat je er eigenlijk gewoon beter het algemene Apple topic van kan maken. Kunnen de mensen hier ook nog terecht voor als ze een vraag hebben over een nieuwe systeem of als ze uberhaupt iets niet snappen. :)

Damn, das handig die Window Manager! Werkt precies het zelfde als onder Linux. Is nog niet helemaal stabiel, probeer maar eens de namen van de desktops te veranderen, maar als je er verder niet aankomt, perfect! :>

[ Voor 35% gewijzigd door Sage op 22-01-2004 09:47 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Werkt zeker goed en gratis!, menumeters is ook zo'n handig freeware programmaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik had al een keer gevraag aan de moderators of ik er een switcher topic van mocht maken maar omdat nooit echt duidelijk was wat het nou precies moest worden heb ik nog niets veranderd... wat wordt het nou?

a. Een switchers topic
b. Een algemeen Apple topic
c. Een Apple hardware topic
d. Een Apple software topic

Kiest u maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Wij hier thuis zijn van plan om een wireless netwerk aan te schaffen. Dan de 804.11G versie met bereik van 2.4GHz tot 2.4 nog wat GHz. Hierbij natuurlijk ook de bij behoorende netwerkkaarten voor windows pc's en laptop. Echter de ibook kan die met de AirPort Extreme kaart gewoon contact zoeken met de wireless netwerkhub ?

@ Slagroom B, Algemeen Apple topic. Want de overige 3 zijn te klein om een eigen onderwerp te hebben en nu heb je alles samen.

[ Voor 19% gewijzigd door Maximus op 22-01-2004 12:29 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik ben ook voor een algemeen Apple Topic. Ik denk dat het wel een goede vervanger van dit topic gaat worden! :)

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik stem ook voor een algemene Apple topic :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

polletje er in gooien? ;)

Ik heb nu eigenlijk alleen maar positieve dingen gehoord over apple, maar zijn er ook nog negatieve dingen? Bv. websites die niet werken oid.?

[ Voor 75% gewijzigd door Pindkaas op 22-01-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat apple vaak moeilijk doet bij reparaties en dingen ontkent. Zo zijn er heel veel (duizenden) problemen met de dual usb ibook allemaal met het logicboard en video kabel maar apple onkent het. Zie bijvoorbeeld, http://www.sourapple.org/ en http://blackcider.com/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ja dat zijn een beetje de hardware foutjes, maar ik bedoel meer het Mac OS, heeft dat nadelen.. Zoals ik al als voorbeeld gaf; Websites die niet lekker werken onder Safari, of films die niet willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 13:46:
Dat apple vaak moeilijk doet bij reparaties en dingen ontkent. Zo zijn er heel veel (duizenden) problemen met de dual usb ibook allemaal met het logicboard en video kabel maar apple onkent het. Zie bijvoorbeeld, http://www.sourapple.org/ en http://blackcider.com/.
In dit geval gaat het dus om een probleem met het scharnier waar de draadjes doorheen lopen.
Bij een x (vaak?) aantal malen opendoen krijg je dus problemen.
Ik denk dat Apple even afgewacht heeft of je dit slijtage door exessief gebruik zou kunnen noemen, of dat je kunt spreken van een constructiefout.
Om daar duidelijkheid in te krijkgen kun je inderdaad het best afwachten tot je een beeld krijgt van het percentage iBooks met deze problemen.
Er is nu echter een nieuw scharnier ontworpen wat vervangen wordt bij reparatie.
Daarmee geeft Apple dus toe dat er sprake is van een ontwerpfout.
Of en hoe ze daar wat aan gaan doen voor de gedupeerde eigenaars is wel interessant.
De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb ff de eerste post aangepast... verder terug in dit topic werd er gesproken over "het grote Apple topic" waar een paar mensen (waar ik ook bij hoor) een "logo" hadden gemaakt. Ik weet niet welke het mooist is maar ik heb de mijne neer gezet... niet mee eens? Zegt u het maar...

"het grote Apple topic"

goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

ik ben er voor alleen moet HET er echt voor :?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik vind het een mooi logo, zeker met het oude apple logo en het huidige. van begin tot nu..

Erg mooi ook die Q & A opstelling!
Goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Waarvoor niet gewoon Groot Apple Topic? :)
En misschien een beetje mierenneukerij maar is het niet leuk om, zoals in jou icon, gewoon elke Apple tekentje erin te zetten, staat wel mooi. :)

Verder voor dingen die niet werken, heb ik zelf nog niks ontdekt. Misschien soms een echte foute site die je alleen in IE 5.2 op de Mac kan bekijken, verder niks. Voor films vind ik het beter geregeld dan op Windows. Gewoon mplayer downloaden, of anders VideoLanClient, en klaar. Hij speelt elk formaat af, al is wmv wat zwaarder heb ik gemerkt op een oude iMac. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sage op 22-01-2004 19:10 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ruim 1000 posts, nieuw deel is onderweg :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.