Mjah dat is een slimme strategie van Apple.. als je een krachtige 12" wil moet je voor de Powerbook gaan.RiCk schreef op 08 november 2003 @ 17:51:
Ai, de 12" spreekt mij meer aan dan de 14" alleen scheelt dat nogal in prestatie!
Dat denk ik nou ook, die iMac 17" is erg mooiHydraulik-Phunk schreef op 08 november 2003 @ 19:01:
Ok, duurt zowiezo wel lang..
Ik zat vandaag/gister es ff na te denken...een 17" iMac 1.25 ghz is wel heel erg verleidelijk he, vooral met een pc-prive regeling
Moet ik eerst mijn Ibook de deur uit zien te bonjouren, 2 maandjes behelpen met een cd-r gaat me wel lukken
Liefhebbers? Mailen mag)
Oke het renderen zou zo ie zo lang duren... maar kan je in final cut pro het zelfde als in Adobe Priemere? en kan je de *.PPJ bestanden van Priemere daar ook in laden?
Priemere 6 is er toch wel voor de iMac?
update:
nieuws: Microsoft komt met Media Player 9 voor Mac OS X daar doen we het voor
[ Voor 7% gewijzigd door Qorne op 08-11-2003 19:56 ]
Nou, ik gooi er dus echt geen Mediaplayer op, de voorlaatste versie werkte ook al niet goed.
MPlayer OS X werkt perfect (Linux based).
Ik weet trouwens niet of je projecten uitwisselbaar zijn, heb geen ervaring met Final Cut.
Toen bekend werd dat Premiere Pro niet meer voor de Mac gemaakt zou worden kon je je oude Premiere inruilen voor Final Cut Pro, dus misschien is het wel uitwisselbaar, al zit ik me nu af te vragen of dat echt wel zo is.
Transitions en effecten zijn natuurlijk heel anders...denk het niet eigenlijk
MPlayer OS X werkt perfect (Linux based).
Ik weet trouwens niet of je projecten uitwisselbaar zijn, heb geen ervaring met Final Cut.
Toen bekend werd dat Premiere Pro niet meer voor de Mac gemaakt zou worden kon je je oude Premiere inruilen voor Final Cut Pro, dus misschien is het wel uitwisselbaar, al zit ik me nu af te vragen of dat echt wel zo is.
Transitions en effecten zijn natuurlijk heel anders...denk het niet eigenlijk
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
hmm tja Final Cut Pro is ook weer zo duur, dat is dan wel lastig...
maar ik zet er dan wel een oude adobe priemere op en finalcutpro allebei gewoon
maar ik zet er dan wel een oude adobe priemere op en finalcutpro allebei gewoon
Ik weet niet hoe professioneel je met video bezig bent, maar Final Cut Express is op zich ook wel aardig. Zit zeg maar een beetje tussen iMovie en FCP in. En het is wel een stuk vriendelijker geprijsd.
Hier kun je testen welk programma het meest voor jou geschikt is
Hier kun je testen welk programma het meest voor jou geschikt is
TNX voor die test, ik kom op Final Cut Pro 4 uit.
het was niet echt een eerlijke test voor mij, want ze gingen er vanuit dat weet wat iMovie is (en heb daar nog geen idee van
)
Ik maak vaak presentatie filmpjes voor bedrijfen, maar ook soms lange film(2uur of meer) van projecten, of soms familie filmpjes.
het moet er altijd wel zo professioneel mogelijk uitzien
het was niet echt een eerlijke test voor mij, want ze gingen er vanuit dat weet wat iMovie is (en heb daar nog geen idee van
Ik maak vaak presentatie filmpjes voor bedrijfen, maar ook soms lange film(2uur of meer) van projecten, of soms familie filmpjes.
het moet er altijd wel zo professioneel mogelijk uitzien
iMovie is wel een beetje te simpel voor je... is meer bedoelt voor eenvoudige familiefilmpjes, niet voor echte pro-dingen (alhoewel je er best leuke dingen mee kunt doen.
http://www.apple.com/nl/imovie/
In de MacFan van deze maand staat trouwens een uitgebreide vergelijking tussen iMovie, Final Cut Express en Final Cut Pro.
http://www.apple.com/nl/imovie/
In de MacFan van deze maand staat trouwens een uitgebreide vergelijking tussen iMovie, Final Cut Express en Final Cut Pro.
Kan je de MacFan bij de lokale bruna kopen? want ik heb hem daar nog nooit zien liggen!
want dan ga ik dat blad even halen morgen
iMovie ziet er wel aardig uit, maar ik ben Priemere gewend.
maar ik denk dat ik wel een eind met iMovie kan komen, want je kan er vast wel makkelijk mee knippen en plakken en de special effects maak ik vaak in Flash MX of andere software die allemaal voor de MAC leverbaar is 
iMovie zit er geloof ik gratis bij
toch?
en hij zal ook wel kunnen renderen naar DIVX als de codecs zijn geinstalleerd, anders ga ik nog wel even uitkijken naar Final Cut Express want die is lang zo duur niet
TNX voor de tips, ik ga denk ik 18nov nog naar Utrecht voor de Phanter seminair
updatejhu: ik heb het verhaal over iMovie 3 gelezen
dat beloofd veel goeds! als het allemaal zo werkt zoals daar staat en ook een goeiekwaliteit neer zet dan heb ik daar denk ik eerst wel genoeg aan, want ik bedacht me ineens dat het eigenlijk alleen voor het knippen en plakken gebruikt wordt, de special effects maak ik bijna altijd in andere software 
Ik ben er zo goed als UIT!!! dankzij jullie hulp!
Nu moet ik alleen even bekijken wanneer ik hem ga aanschaffen
het wordt zo ie zo een 1.25Ghz en ik hoop er gelijk 1Gig ram in te kunnen stoppen
want dan ga ik dat blad even halen morgen
iMovie ziet er wel aardig uit, maar ik ben Priemere gewend.
iMovie zit er geloof ik gratis bij
en hij zal ook wel kunnen renderen naar DIVX als de codecs zijn geinstalleerd, anders ga ik nog wel even uitkijken naar Final Cut Express want die is lang zo duur niet
TNX voor de tips, ik ga denk ik 18nov nog naar Utrecht voor de Phanter seminair
updatejhu: ik heb het verhaal over iMovie 3 gelezen
Ik ben er zo goed als UIT!!! dankzij jullie hulp!
Nu moet ik alleen even bekijken wanneer ik hem ga aanschaffen
[ Voor 29% gewijzigd door Qorne op 09-11-2003 17:17 ]
Daar hoort die test die ik hierboven postte inderdaad ook bij.RVW schreef op 09 november 2003 @ 16:33:
[..]
rare vraag hoor
maar ik ga dus een iMac 17" 1.25Ghz bestellen maar er zit maar 256mb ram in nu ga ik daar 1gig in stoppen maar kan die overige 256mb ook in een gewone pc?
Ja, er zit standaard (laptop PC2700) DDR geheugen in...
Gefeliciteerd met je Mac trouwens!
[ Voor 10% gewijzigd door Slagroom op 10-11-2003 07:29 . Reden: klopt wat ze zeggen ]
Qorne schreef op 09 november 2003 @ 23:14:
rare vraag hoormaar ik ga dus een iMac 17" 1.25Ghz bestellen maar er zit maar 256mb ram in nu ga ik daar 1gig in stoppen maar kan die overige 256mb ook in een gewone pc?
Ja maar dan wel PC2700 SODIMM oftewel geheugen dat prachtig in een pc werkt maar dan wel alleen in een laptop past.Slagroom schreef op 09 november 2003 @ 23:32:
Ja, er zit standaard DDR geheugen in...
ow en ik heb me laptop al volzittensjuk schreef op 09 november 2003 @ 23:45:
[...]
[...]
Ja maar dan wel PC2700 SODIMM oftewel geheugen dat prachtig in een pc werkt maar dan wel alleen in een laptop past.
maar toch bedankt
ps. weet iemand toevallig welk type kingston er in een iMac moet, want ik wil er denk ik wel kingston in en ik zie het wel staan, maar dan staat er achter voor Powerbook
updatje:
ik zie net dat er gewoon ram in een iMac gaat hoor
http://www.apple.com/nl/imac/specs.html
[ Voor 27% gewijzigd door Qorne op 09-11-2003 23:54 ]
Bij de Powerbook staat ook 512 MB PC2700 (333-MHz) DDR SDRAM net als bij de iMac. En reken maar dat er geen gewone geheugen in de Powerbook gaat. Zeker als je kijk met hoe weinig ruimte een powerbook het moet doen.Qorne schreef op 09 november 2003 @ 23:48:
[...]
ow en ik heb me laptop al volzittenhmm, als ik het heb heb ik vanaf dat moment 256MB tekoop
(hij is nog niet bestelt hoor , gaat dit jaar wel gebeuren is wel de bedoeling!)
maar toch bedankt
ps. weet iemand toevallig welk type kingston er in een iMac moet, want ik wil er denk ik wel kingston in en ik zie het wel staan, maar dan staat er achter voor Powerbook
updatje:
ik zie net dat er gewoon ram in een iMac gaat hoorof ben ik nou gek:
http://www.apple.com/nl/imac/specs.html
Assume there are no rules and it's one big free for all
De Powerbook heeft net als alle laptops inderdaad de kleinere SODIMMs, maar de iMac gebruikt deze vanwege de beperkte ruimte ook. De iMac heeft echter wel PC2700 nodig, terwijl het normale Powerbook geheugen PC2100 is.
Zonder te willen spammen:
http://shop.tweakers.net/geheugen/?Action=Configurator
Hiermee kan je perfect zien wat voor geheugen er in een mac gaat
. Als ik een iMac G4 selecteer, kom ik op "apple soDimm" uit. Gaan er ook gewone SoDIMM's in dan? En in een iBook G4 dan? Kan je daar ook gewoon normale SoDIMM's in kwijt?
BTW: Is het misschien niet een idee om dit topic te renamen naar "overstappen op apple/iBook van een PC/Laptop" ofzo?
. Er worden wel nuttige vragen beantwoord.
http://shop.tweakers.net/geheugen/?Action=Configurator
Hiermee kan je perfect zien wat voor geheugen er in een mac gaat
BTW: Is het misschien niet een idee om dit topic te renamen naar "overstappen op apple/iBook van een PC/Laptop" ofzo?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb een gewone Dane-Elec SODIMM in mijn Powerbook zitten. In die memory configurator staat er inderdaad speciaal 'Apple' bij (alhoewel niet bij allemaal volgens mij), maar er is niks bijzonders aan die DIMMs.
Alleen de 12" powerbook gebruikt PC2100. De 15"en 17" gebruiken beide PC2700.Bigs schreef op 10 november 2003 @ 00:47:
De Powerbook heeft net als alle laptops inderdaad de kleinere SODIMMs, maar de iMac gebruikt deze vanwege de beperkte ruimte ook. De iMac heeft echter wel PC2700 nodig, terwijl het normale Powerbook geheugen PC2100 is.
Volgens mij wel, aangezien er meer raad word gegeven over overstappen dan de techniek v/d nieuwe G4JvS schreef op 10 november 2003 @ 00:53:
BTW: Is het misschien niet een idee om dit topic te renamen naar "overstappen op apple/iBook van een PC/Laptop" ofzo?. Er worden wel nuttige vragen beantwoord.
Ik wil een eMac gaan kopen voor dagelijks gebruik. Ik heb helaas afgelopen zomer een laptop aangeschaft (PC, via TU/e) die ik helaas niet kan verkopen zolang ik daar studeer, anders had ik denk ik een iBook/PowerBook aangeschaft.
Is zo'n eMac wel een goed idee? Hij moet niet te duur zijn (beetje instap model) en ik overweeg er een met een superdrive te nemen. Kan ik het beste dit aanschaffen bij de apple-store? of bij een winkel waar ze Apples leveren? Ik heb wel behoorlijk wat kennis van computers, dus verwacht niet te veel support nodig te hebben.
Is zo'n eMac wel een goed idee? Hij moet niet te duur zijn (beetje instap model) en ik overweeg er een met een superdrive te nemen. Kan ik het beste dit aanschaffen bij de apple-store? of bij een winkel waar ze Apples leveren? Ik heb wel behoorlijk wat kennis van computers, dus verwacht niet te veel support nodig te hebben.
Veel support zul je idd niet nodig hebben, maar met hardware probs is het met een apple toch wel fijn als je terug kan vallen op de leverancier.
Apple.nl is vrij duur, maar bij problemen sta je wel rechtstreeks in contact met hen, en ook daar is de eMakker niet echt vreselijk duur.
Voor 649 ex btw heb je een wat oudere eMac zonder Superdrive bij http://www.machouse.nl
De duurdere/nieuwere 1 ghz eMacs staan er uiteraard ook.
Voor mailorder macs kan je ook goed terecht bij http://www.mailamac.nl , zelfde prijzen ongeveer en goede service zo te horen.
Apple.nl is vrij duur, maar bij problemen sta je wel rechtstreeks in contact met hen, en ook daar is de eMakker niet echt vreselijk duur.
Voor 649 ex btw heb je een wat oudere eMac zonder Superdrive bij http://www.machouse.nl
Voor mailorder macs kan je ook goed terecht bij http://www.mailamac.nl , zelfde prijzen ongeveer en goede service zo te horen.
Kingston heeft geheugen met IMAC in het typenummer, maar dat is voorzo ver ik kan zien geen SOdimmBigs schreef op 10 november 2003 @ 01:02:
Ik heb een gewone Dane-Elec SODIMM in mijn Powerbook zitten. In die memory configurator staat er inderdaad speciaal 'Apple' bij (alhoewel niet bij allemaal volgens mij), maar er is niks bijzonders aan die DIMMs.
Die mail-a-mac is idd vrij goedkoop... Hoe langer ik die apple-verkoop sites bezoekt, hoe meer spijt ik ervan krijg dat ik die gare TU/e laptop heb aangeschaftHydraulik-Phunk schreef op 10 november 2003 @ 11:38:
Veel support zul je idd niet nodig hebben, maar met hardware probs is het met een apple toch wel fijn als je terug kan vallen op de leverancier.
Bij mail-a-mac zijn de prijzen wel ex. btw
voorbeeld 15" Powerbook G4 1,25
Bij apple - 2973.81
Bij apple met studenten korting - 2.735,81
Bij mail-a-mac met BTW - 2914.31
voorbeeld 15" Powerbook G4 1,25
Bij apple - 2973.81
Bij apple met studenten korting - 2.735,81
Bij mail-a-mac met BTW - 2914.31
De meeste prijzen van shops zijn idd zonder btw, let daar wel even goed op.
de prijzen zijn ook zo verschillend, bij de ene winkel kost het gewoon 500euro meer als bij de andere
ok om ff wat kort te sluiten, apple heeft een hele mooi support page,Qorne schreef op 10 november 2003 @ 11:39:
[...]
Kingston heeft geheugen met IMAC in het typenummer, maar dat is voorzo ver ik kan zien geen SOdimmvaag, maar ik geloof best dat er SOdimms ingaan want zoveel ruimte is er niet in de mac
http://www.info.apple.com/
Daar is ech alles te vinden over elk apple product.
zo dus ook over het verwisselen/installen van geheugen van een iMac:
Er zit in het nieuwe model dus wel degelijk een 184pins DDR SDram slot maar daar mag je als consument dus niet bij en is dus ook verzegeld.iMac (17-inch 1GHz) computers only work with PC2100 266 MHz DDR SDRAM. The maximum installed RAM that can be used is 1 GB. RAM modules of 128 MB, 256 MB and 512 MB can be used in both slots.
There are two RAM slots in the iMac (17-inch 1GHz) computers. They are:
A user-accessible 200-pin SO-DIMM slot
An internal (factory-installed) 184-pin DIMM slot
The Apple System Profiler will show the two different types of slots and what amount of RAM is installed there.
The user-accessible slot requires PC2100 266 MHz speed DDR SDRAM SO-DIMMs. When installing larger 256 MB or 512 MB DIMMs in this slot, use low-profile SO-DIMMs.
Alleen een Authorized Apple Dealer mag daar aan komen in verband met verzegeling en garantie voorwaarden.
Als je em bij een dealer koopt en er voor een meerprijs meer 184pins geheugen in laat zetten denk ik dat je alsnog meer kwijt bent dan als je een cheap ass SOdimmetje van 512Mb op de kop tikt.
Nog een mooie pdf met plaatjes van het slot waar je dus wel bij kan:
http://www.info.apple.com...c/imacfp.1ghz-mem-cip.pdf
Volgens mij niet hoor. Veel sites zijn Exc. BTW. Mag ik die sites van je ook even bezichtigen dan?Qorne schreef op 10 november 2003 @ 21:43:
de prijzen zijn ook zo verschillend, bij de ene winkel kost het gewoon 500euro meer als bij de andere
500eurie moet 50 zijn.Alpha-sphere schreef op 10 november 2003 @ 23:39:
[...]
Volgens mij niet hoor. Veel sites zijn Exc. BTW. Mag ik die sites van je ook even bezichtigen dan?
ik koop het bij me leverancier dus ik zou er zelf ook wel geheugen in mogen stoppen
Dus het is wel gewoon DDR ram geen SODIMM? want dan weet ik wat ik er bij moet bestellen
Nee dus, SODIMMThe user-accessible slot requires PC2100 266 MHz speed DDR SDRAM SO-DIMMs. When installing larger 256 MB or 512 MB DIMMs in this slot, use low-profile SO-DIMMs.
Ook de nieuwe iMacs 1.25Ghz?
update:
dat houd dan in dat er eerst 512mb gewone dim in moet en 512 SOdimm om 1Gig te krijgen... is die gewonen dimm een beetje makkelijk te doen? ben wel dealer geen Authorized Apple Dealer
[ Voor 48% gewijzigd door Qorne op 10-11-2003 23:57 ]
Verwijderd
Ik heb nog eens even zitten kijken en een vergelijking zitten maken tussen de Ibook en de Powerbook en nu viel mij op dat de powerbook niet met Panther wordt geleverd. Klopt dit? Dit zou ik namelijk wel een beetje jammer vinden want die powerbook is ook wel erg interesant. Wel iets duurder maar wat denken jullie? Ik wil hem gaan gebruiken voor verslagen enz. beetje Photoshoppen, internet, een beetje muziek maken Cubase SX icm. Reason 2 en af en toe een spelletje. Ik doe niet aan videobewerking dus voldoet een Ibook dan of kan je toch beter voor de Powerbook gaan?
PS heeft er toevallig nog iemand een site met echte goede foto's van ofwel de Ibook of de powerbook. Kan ik weer lekker wegkweilen.
PS heeft er toevallig nog iemand een site met echte goede foto's van ofwel de Ibook of de powerbook. Kan ik weer lekker wegkweilen.
Voor muziek e.d. is een Powerbook toch wel heel mooi, al zal het op een nieuwe G4 iBook ook goed gaan denk ik.
Ik heb gister nog ff met Mail-a-mac gemaild met de vraag of de iMac G4 ook met Panther wordt geleverd, en ik heb gelijk alweer een net mailtje terug met het antwoord dat dat waarschijnlijk wel zo is.
Mijn conclusie; de nieuwe lichting computers wordt gewoon geleverd met Panther, even informeren voor de zekerheid dus.
Enne, ik heb nog wle het een en ander aan foto's van m'n iBook eventueel
Ik heb gister nog ff met Mail-a-mac gemaild met de vraag of de iMac G4 ook met Panther wordt geleverd, en ik heb gelijk alweer een net mailtje terug met het antwoord dat dat waarschijnlijk wel zo is.
Mijn conclusie; de nieuwe lichting computers wordt gewoon geleverd met Panther, even informeren voor de zekerheid dus.
Enne, ik heb nog wle het een en ander aan foto's van m'n iBook eventueel
jah laat maar even wat pics zien
Hier staan wat vlot (dus wazig) geschoten foto's van mijn 12" PB. Ik heb geen zin om ze te resizen
lol mijn telefoon ligter er ook 
leuke pics
leuke pics
"Ik heb geen zin om ze te resizen"
Terwijl dit met iPhoto een fluitje van een cent is...
Maak een selectie, kies exporteer, resolutie aanpassen, klaar is Kees.
Toch?
Toch?
hahaochoch schreef op 11 november 2003 @ 10:57:
"Ik heb geen zin om ze te resizen"
Toch?
Zou wel zo moeten kunnen ja, heeft iemand hier ook zin om eens een filmpje te maken van een paar programma's ofzo dat die gene gewoon ff iets doet en dat dan even onscreen filmt
(lazy mode)
Welke filmpjes op de applesite, ik kan ze niet vinden
(/lazy mode)

(/lazy mode)
http://www.apple.com/nl/software/ daar kan je van de meeste software filmpies bekijkenMellyVille1 schreef op 11 november 2003 @ 13:01:
(lazy mode)
(/lazy mode)
Als je presentaties wil zien dan moet je hier zijn.
http://www.apple.com/quicktime/whatson/appleevents/
Sommige presentaties duren wel 2 uur lang
Hier zijn de plaatjes dan!!!! Het zijn niet alleen maar Powerbooks en iBooks. Er staan ook G5 setups tussen. De meeste plaatjes heb ik van het MACNN forum gehaald. 90% van die plaatjes zijn van amerikanen wat dan ook wel verklaard waarom er zoveel Cinema Displays staan. (Mac is daar ietsjes goedkoper als hier en de mac markt is daar ook groter als in dit kikkerlandje)
Trouwens die 23" HD Cinema display is niet eens zo duur als je het vergelijkt met andere 23" TFT schermen.
Hier zijn de plaatjes dan!!!! Het zijn niet alleen maar Powerbooks en iBooks. Er staan ook G5 setups tussen. De meeste plaatjes heb ik van het MACNN forum gehaald. 90% van die plaatjes zijn van amerikanen wat dan ook wel verklaard waarom er zoveel Cinema Displays staan. (Mac is daar ietsjes goedkoper als hier en de mac markt is daar ook groter als in dit kikkerlandje)
Trouwens die 23" HD Cinema display is niet eens zo duur als je het vergelijkt met andere 23" TFT schermen.
[ Voor 65% gewijzigd door Alpha-sphere op 11-11-2003 14:30 ]
Ik heb net ook ff een filmpje gemaakt van PS7, achtergrondje gemaakt.
Moet alleen nog ff zien dat ik hem een beetje klein kan maken, ik kan zo snel niet naar DivX encoden geloof ik..naja ik zie wel ff.
Moet alleen nog ff zien dat ik hem een beetje klein kan maken, ik kan zo snel niet naar DivX encoden geloof ik..naja ik zie wel ff.
oke ik heb de tijd hoor
ben allang blij dat jullie uberhaupt de moeite er voor nemen

Apple levert er nooit scroll muizen bij toch? of wel? zo niet kan je de scroll van een logitech gebruiken dan?
Apple levert er nooit scroll muizen bij toch? of wel? zo niet kan je de scroll van een logitech gebruiken dan?
[ Voor 39% gewijzigd door Qorne op 11-11-2003 15:11 ]
Woei!Alpha-sphere schreef op 11 november 2003 @ 13:53:
Als je presentaties wil zien dan moet je hier zijn.
Daar staan wel erg leuke opstellingen bij
Wat voel je je dan prutserig met van die lelijke standaard-grijze-dozen-x86-computers op je bureau
www.mac-kauf.de is een leuke site om prijsfluctuaties in de gaten te houden.
Tuurlijk kan dat. Je kan er zelfs een microsoft muis aan hangen. OSX herkent het gelijk. je kan de extra muisknoppen zelfs mappenQorne schreef op 11 november 2003 @ 14:29:
oke ik heb de tijd hoorben allang blij dat jullie uberhaupt de moeite er voor nemen
![]()
(op een paar pics staan allemaal Klipsch speakers op de achtergrond
Ik kan niet wachten, als ik het geld had kocht ik er gelijk even een iBook bij (op een of andere manier vind ik die mooier als de powerbook

Dit is inderdaad te erg zeg,
Woei! eindelijk m'n iBook G4 12" besteld!, hopelijk vrijdag binnen!
natuurlijk maak ik foto's
!!!
natuurlijk maak ik foto's
Qorne is heeeel jaloers!!!RiCk schreef op 11 november 2003 @ 16:53:
Woei! eindelijk m'n iBook G4 12" besteld!, hopelijk vrijdag binnen!
natuurlijk maak ik foto's!!!
alleen een iMac en een iBook wordt wat duur
Wie heeft er hier nu eigenlijk allemaal een Apple, wat voor één is het en wat vindt je ervan?
Ik zelf heb hier een Apple iBook 900Mhz 14"
Ow ja, ik heb ook nog een Apple Powermac 7200 met 21" beeldscherm en MacOS 7.5 ofzo... heel grappig
Ik hoop trouwens niet dat deze topic uitloopt op een mac vs pc strijd...
Ik zelf heb hier een Apple iBook 900Mhz 14"
Ow ja, ik heb ook nog een Apple Powermac 7200 met 21" beeldscherm en MacOS 7.5 ofzo... heel grappig
Ik hoop trouwens niet dat deze topic uitloopt op een mac vs pc strijd...
[ Voor 41% gewijzigd door Slagroom op 11-11-2003 21:30 ]
Nu nog een 500mhz iBook, verkocht aan Foxke, en ik ga een 1.25 ghz iMac G4 17" halen denk ik.
Ik vind het heerlijk werken, vooral Office werkt gewoon lekkerder dan op de PC, Photoshop idem. Het OS steekt logischer in elkaar wat een groot voordeel is, geen instellingen hoeven zoeken in ontoepasselijke menu's etc.
Wel moet ik zeggen dat je in Windows meer kan op het gebied van registry aanpassen e.d., al ben ik pas sinds kort een Maccer en heb ik dat welllicht nog niet ontdekt.
Wat ik verschrikkelijk vervelend vind van Windows is de bijna mongoloide integratie van te behulpzame, menu's, wizards en onlogische mappen. (De een ziet er heel anders uit dan de ander, XP standaard install).
Plus het feit dat er in Windows veel processen draaienop de achtergrond die contact willen leggen met internet (neem messenger) terwijl ik dat absoluut niet nodig vind.
Vat dit trouwens niet verkeerd op, dit is om aan te geven waarom ik Windows zat ben en eigenlijk wel compleet over wil naar OSX, je moet eerst een dag systeembeheer draaien voordat je je Windows op orde hebt.
Ik vind het heerlijk werken, vooral Office werkt gewoon lekkerder dan op de PC, Photoshop idem. Het OS steekt logischer in elkaar wat een groot voordeel is, geen instellingen hoeven zoeken in ontoepasselijke menu's etc.
Wel moet ik zeggen dat je in Windows meer kan op het gebied van registry aanpassen e.d., al ben ik pas sinds kort een Maccer en heb ik dat welllicht nog niet ontdekt.
Wat ik verschrikkelijk vervelend vind van Windows is de bijna mongoloide integratie van te behulpzame, menu's, wizards en onlogische mappen. (De een ziet er heel anders uit dan de ander, XP standaard install).
Plus het feit dat er in Windows veel processen draaienop de achtergrond die contact willen leggen met internet (neem messenger) terwijl ik dat absoluut niet nodig vind.
Vat dit trouwens niet verkeerd op, dit is om aan te geven waarom ik Windows zat ben en eigenlijk wel compleet over wil naar OSX, je moet eerst een dag systeembeheer draaien voordat je je Windows op orde hebt.
Verwijderd
Ook ik zit er zwaar aan te denken zo'n nieuwe i-book aan te schaffen.
Lijkt me echt te gek!
Zit te denken aan i-book G4 933Mhz 14 inch.
Nu ben ik er alleen nog niet echt uit met het geheugen enzo.
Ik ben zelf (ook beroepsmatig) it'er en weer dus dat je een windows XP PC met 256MB geheugen snel gaat vervloeken hehe
Hoe zit dat met een Mac?
Ben zelf echt een volledige newbie op Macintosh... dus ik weet het echt niet, iemand suggesties (persoonlijke ervaringen)
Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor natuurlijk internet en mail enzo, verder ook voor photoshop en dreamweaver.
Als office pakket wil ik officeX gaan gebruiken (ivm compatibiliteit met PC)
Oh ja, en ook moet natuurlijk mijn favo game warcraft III kunnen draaien, voor de rest overigens geen games enzo. Daar heb ik wel een pc voor.
Oh ja, en X11 moet natuurlijk beetje lekker draaien
iemand suggesties?
Lijkt me echt te gek!
Ik ben zelf (ook beroepsmatig) it'er en weer dus dat je een windows XP PC met 256MB geheugen snel gaat vervloeken hehe
Hoe zit dat met een Mac?
Ben zelf echt een volledige newbie op Macintosh... dus ik weet het echt niet, iemand suggesties (persoonlijke ervaringen)
Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor natuurlijk internet en mail enzo, verder ook voor photoshop en dreamweaver.
Oh ja, en ook moet natuurlijk mijn favo game warcraft III kunnen draaien, voor de rest overigens geen games enzo. Daar heb ik wel een pc voor.
iemand suggesties?
ik ben ook nog geen mac gebruiker, maar wat ik allemaal zo hoor, zoveel mogelijk gehuegen ik neem denk ik 1GIG in me iMac
Ik heb een iMac G4 15" 700. 1 van de 1e iMacs in nl 
Bevalt mij perfect. Heb vorige week nog een reepje 256 mb mem erbij gekocht, dus in totaal heb ik er dan 512 inzitten
En tegelijk panther gekocht 
En binnenkort dus de iBook van Hydraulik-Phunk
Ik gebruik dus ook nog een paar pc's ernaast
echt zonder pc kan ik niet
Bevalt mij perfect. Heb vorige week nog een reepje 256 mb mem erbij gekocht, dus in totaal heb ik er dan 512 inzitten
Zoals ik al eerder zei heb ik een iBook G3 900 Mhz. Hierop draaien Photoshop 7, Illustrator 10, Safari (Internet), Mail (dat mag je zelf raaien), XCode (IDE) allemaal bijhoorlijk soepel met 384 Mb ram. Dus ik denk dat als je een iBook G4 neemt dit helemaal lekker gaat. Stop er ook nog eens 640 (128 + 512) Mb geheugen in en je bent helemaal klaar.Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:49:
Ook ik zit er zwaar aan te denken zo'n nieuwe i-book aan te schaffen.
Lijkt me echt te gek!![]()
![]()
Hoe zit dat met een Mac?
iemand suggesties?
Voor games moet je eens kijken op:
http://www.apple.com/games
of:
http://apple-software.pagina.nl
kan je ook zeggen waarom je niet zonder pc kan? mis je dingen op de MAC? of is het dan alleen voor de games die je wel op de pc kan doen en niet op de MACFoxke schreef op 11 november 2003 @ 21:02:
Ik heb een iMac G4 15" 700. 1 van de 1e iMacs in nl
Bevalt mij perfect. Heb vorige week nog een reepje 256 mb mem erbij gekocht, dus in totaal heb ik er dan 512 inzittenEn tegelijk panther gekocht
Ik kan gewoon geen games doen op m'n mac (te langzaam of niet de games op mac uitgekomen), Divx krijg ik niet aan de praat op m'n mac, mijn pc is ook gelijk tv, en als ik voor mijn mac goed geluid wil, moet ik er een externe geluidskaart aanhangen voor mijn logitech Z680Qorne schreef op 11 november 2003 @ 21:35:
[...]
kan je ook zeggen waarom je niet zonder pc kan? mis je dingen op de MAC? of is het dan alleen voor de games die je wel op de pc kan doen en niet op de MAC
De meeste dingen zijn wel te overbruggen, maar daar heb ik gewoon ff geen zin in en geen geld voor
Want als ik geen pc meer zou hebben zou ik voor een G5 gaan met een 22" chinema display
iBook G4 plaatjes!!!!!!!!!
[ Voor 35% gewijzigd door Alpha-sphere op 11-11-2003 22:04 ]
je maakt me GEK
als jullie zo door gaan met die pics krijg ik de neiging om nog een 2e notebook te kopen naast me Acer 803
iBook 12"
[ Voor 25% gewijzigd door Qorne op 11-11-2003 22:13 ]
Verwijderd
Is dat geheugen (soDimm) voor i-book G4 trouwens hetzelfde geheugen als voor de powerbook G4 ?
Niet dat ik voorgaande pagina's niet heb gelezen ofzo maar ik kom eigenlijk op geneen van die pagina's nog de ibook G4 tegen met die geheugenconfigurator of op mailamac...
Dit moet ik wel even zeker weten eigenlijk... ik vin dat extra geheugen bij apple.nl vrij prijzig moet ik zeggen...
Dat kan volgens mij veel goedkoper als ik los geheugen ga halen, denk idd dat die 256 mb wel erg weinig is...
Ga denk ik gewoon voor the max.. 768 MB, lijkt me beter dan.
Sorry voor deze vragen, maar zoals ik al zei apple is echt geheel nieuw voor mij..
Niet dat ik voorgaande pagina's niet heb gelezen ofzo maar ik kom eigenlijk op geneen van die pagina's nog de ibook G4 tegen met die geheugenconfigurator of op mailamac...
Dit moet ik wel even zeker weten eigenlijk... ik vin dat extra geheugen bij apple.nl vrij prijzig moet ik zeggen...
Dat kan volgens mij veel goedkoper als ik los geheugen ga halen, denk idd dat die 256 mb wel erg weinig is...
Sorry voor deze vragen, maar zoals ik al zei apple is echt geheel nieuw voor mij..
http://shop.tweakers.net/geheugen/?Action=ConfiguratorVerwijderd schreef op 11 november 2003 @ 22:22:
Is dat geheugen (soDimm) voor i-book G4 trouwens hetzelfde geheugen als voor de powerbook G4 ?
Kijk hier eens
Best handig
Verwijderd
Die had ik idd al geprobeerd.. maar helaas kun je daar niet kiezen voor i-book g4
I-Book 800 is hoogste wat je daar kunt kiezen, en dat is toch een G3?
Of maakt dat niet uit?
I-Book 800 is hoogste wat je daar kunt kiezen, en dat is toch een G3?
Of maakt dat niet uit?
ik meende dat er speciaal G4 Powerbook geheugen is, dat zag ik bij mijn leverancier staan!
DivX is een eitje.. gewoon DivX 5.1 downloaden en vervolgens naar http://www.insaneness.com/ voor de XviD delegator (die xvid files ook door het DivX component af laat spelen) en een AC3 decoder. Ik kan met deze combinatie 90% van alle AVIs afspelen.Foxke schreef op 11 november 2003 @ 21:56:
[...]
Ik kan gewoon geen games doen op m'n mac (te langzaam of niet de games op mac uitgekomen), Divx krijg ik niet aan de praat op m'n mac, mijn pc is ook gelijk tv, en als ik voor mijn mac goed geluid wil, moet ik er een externe geluidskaart aanhangen voor mijn logitech Z680
De meeste dingen zijn wel te overbruggen, maar daar heb ik gewoon ff geen zin in en geen geld voor
Want als ik geen pc meer zou hebben zou ik voor een G5 gaan met een 22" chinema display
Ja DIVX gaat wel op de mac want dat heb ik in het begin al eens bij iemand geinstalleerd , was best dom voor het eerst in me leven achter een mac en heb gelijk DIVX ff geinstalt
En? Wat was je first impression?Qorne schreef op 11 november 2003 @ 23:13:
Ja DIVX gaat wel op de mac want dat heb ik in het begin al eens bij iemand geinstalleerd , was best dom voor het eerst in me leven achter een mac en heb gelijk DIVX ff geinstalt
Jongens 1 woord; Mplayer 2Qorne schreef op 11 november 2003 @ 23:13:
Hiermee kan je 99% van alle videobestanden openen en hoef je niet meer te rommelen met de toch best wel brakke DivX voor de Mac.
Mocht je nog een Ericsson telefoon hebben met bluetooth en denken "Goh, zou ik daar ook mijn iBook / PowerBook mee kunnen bedienen (mits Bluetooth module) download je eerst VLC Player 0.6.2 en dan deze
Persoonlijk gebruik ik liever Mplayer ivm het spoelen van 30 sec. in films met de cursorknoppen
Mochten jullie echt helemaal opgewonden raken over video, lees dan ook is verder over Pixlet daar heb ik van het weekend met zitten stoeien op mijn Dual G5

Oh ja, ikzelf heb een ruime verzameling mac's, zie hier alleen moet ik ze nog is uit de wasmand vissen...

Dit heb ik ook al mee mogen maken...

Ofwel; ik zit nog steeds te wachten op een nieuwe PowerBook G4 1,25
Productie wordt donderdag weer gestart als het goed is en ik hoop hem dan ook over 2 weken te hebben
Verder nog een Dual G5 en een G4 533.
+ nog een G4 en een blue en white G3 die in de kast staan niks te doen.
Laat maar zeggen het wasmand verhaal is hier ook op van toepassing (nog is kijken wat ik ermee ga doen).
[ Voor 26% gewijzigd door Uberprutser op 12-11-2003 01:11 . Reden: Anti blabla foto's :) ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Hey stadsgenootBallebek schreef op 12 november 2003 @ 01:04:
[...]
Jongens 1 woord; Mplayer 2
Hiermee kan je 99% van alle videobestanden openen en hoef je niet meer te rommelen met de toch best wel brakke DivX voor de Mac.
Mocht je nog een Ericsson telefoon hebben met bluetooth en denken "Goh, zou ik daar ook mijn iBook / PowerBook mee kunnen bedienen (mits Bluetooth module) download je eerst VLC Player 0.6.2 en dan deze
Persoonlijk gebruik ik liever Mplayer ivm het spoelen van 30 sec. in films met de cursorknoppen
Mochten jullie echt helemaal opgewonden raken over video, lees dan ook is verder over Pixlet daar heb ik van het weekend met zitten stoeien op mijn Dual G5
Oh ja, ikzelf heb een ruime verzameling mac's, zie hier alleen moet ik ze nog is uit de wasmand vissen...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Productie wordt donderdag weer gestart als het goed is en ik hoop hem dan ook over 2 weken te hebben
Laat maar zeggen het wasmand verhaal is hier ook op van toepassing (nog is kijken wat ik ermee ga doen).
Wat doe je zoal met de MAC? Iets voor je werk ofzo? Of gewoon een super MAC gek?
Productie wordt donderdag weer gestart? DAMN!!! ik was van plan aan het eind van deze maand 1tje op te pikken. Hopelijk hoef ik niet te lang te wachten. En hopelijk was de productie gestopt om die kinderziektes uit de wereld te helpen.
[ Voor 7% gewijzigd door Alpha-sphere op 12-11-2003 07:27 ]
Verwijderd
Zou je resultaten kunnen posten? Dus heb je bv een dvd omgezet naar het Quicktime Pixlet formaat en hoe ziet het eruit bij wilke bitrate etc.Ballebek schreef op 12 november 2003 @ 01:04:
Whooot!!! zoveel macsBallebek schreef op 12 november 2003 @ 01:04:
[...]
Jongens 1 woord; Mplayer 2
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik moet zo snel mogelijk een iMac want deed net me pc aan allemaal wazige foutmeldingen
ik zit de laatste tijd alleen nog maar op me notebook, maar als die iMac staks bevalt is de kans groot dat er ook een iBookje 12" komt voor school want me 15" acer803 is wel wat log
Maar als je nog een laptoppie te koop hebt
Allebei goed geantwoordAlpha-sphere schreef op 12 november 2003 @ 07:25:
[...]
Wat doe je zoal met de MAC? Iets voor je werk ofzo? Of gewoon een super MAC gek?
Ik werk nu 3 jaar Fulltime met Apple's en daarvoor heb ik 2 jaar vakantie / weekendwerk gedaan. Mijn werk bestaat dan uit "freelance" systeembeheer en reparaties, en ik ben Apple Authorised Dealer.
Kan dus wel van mezelf zeggen dat ik een beetje verstand heb van Apple ( was zelfs al Beta tester van OS 10; dit is de versie van voor OSX welke er ook nog grootendeels uitzag als OS9...)
Ik heb enkele projecten in Maya gerenderd icm Pixlet. Ik zal straks is kijken of ik de filmpjes op het net kan zetten (is door een vriend van mij gemaakt; als Pixlet geil zou zijn zou die namelijk ook een G5 kopenVerwijderd schreef op 12 november 2003 @ 13:05:
[...]
Zou je resultaten kunnen posten? Dus heb je bv een dvd omgezet naar het Quicktime Pixlet formaat en hoe ziet het eruit bij wilke bitrate etc.
De resolutie is 2x zo hoog MAAR: het neemt dezelfde ruimte in beslag als DIVX en ook is het zo dat je GEEN verlies in beeld hebt. Elk plaatje wordt appart gecomprimeerd en niet zoals bij MPEG dat alleen de veranderingen worden weergegeven (van die fijne rasters op je scherm...)
Ofwel: Compressie van 25:1 is mogelijk
EDIT: Misschien het standaard verhaal MAAR:
Dinsdag 6 Januari 's avonds rond 22:00u Nederlandse tijd zullen er waarschijnlijk (75% zeker) nieuwe iMac's uitkomen welke helemaal gerestyled zullen zijn.
Ikzelf zou het de 1,5 maand wachten waard vinden om er dan niet later achter te komen dat het zonde is
Wat ook een voordeel is: De huidige machines worden dan weer goedkoper
[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 12-11-2003 15:38 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Dat is interesant 6 januari.
pssst..... als jij zo goed geinformeerd bent heb je dan misschien ook een tip over de releasedatum van de nieuwe powerbooks. Dat zou ik erg op prijs stellen:)
pssst..... als jij zo goed geinformeerd bent heb je dan misschien ook een tip over de releasedatum van de nieuwe powerbooks. Dat zou ik erg op prijs stellen:)
gaaf zeg, maar als u apple dealer bent
heeft u een website, waar ik prijzen kan zien
Apple Authorised Dealer... waar is je winkel? Of waar werk je dan? LJS lutherse burgwal?Ballebek schreef op 12 november 2003 @ 15:32:
[...]
Allebei goed geantwoord
Ik werk nu 3 jaar Fulltime met Apple's en daarvoor heb ik 2 jaar vakantie / weekendwerk gedaan. Mijn werk bestaat dan uit "freelance" systeembeheer en reparaties, en ik ben Apple Authorised Dealer.
Kan dus wel van mezelf zeggen dat ik een beetje verstand heb van Apple ( was zelfs al Beta tester van OS 10; dit is de versie van voor OSX welke er ook nog grootendeels uitzag als OS9...)
[...]
Ik heb enkele projecten in Maya gerenderd icm Pixlet. Ik zal straks is kijken of ik de filmpjes op het net kan zetten (is door een vriend van mij gemaakt; als Pixlet geil zou zijn zou die namelijk ook een G5 kopen)
De resolutie is 2x zo hoog MAAR: het neemt dezelfde ruimte in beslag als DIVX en ook is het zo dat je GEEN verlies in beeld hebt. Elk plaatje wordt appart gecomprimeerd en niet zoals bij MPEG dat alleen de veranderingen worden weergegeven (van die fijne rasters op je scherm...)
EDIT: Misschien het standaard verhaal MAAR:
Dinsdag 6 Januari 's avonds rond 22:00u Nederlandse tijd zullen er waarschijnlijk (75% zeker) nieuwe iMac's uitkomen welke helemaal gerestyled zullen zijn.
Ikzelf zou het de 1,5 maand wachten waard vinden om er dan niet later achter te komen dat het zonde is
Wat ook een voordeel is: De huidige machines worden dan weer goedkoper
Alleen iMacs? of ook eMacs?Dinsdag 6 Januari 's avonds rond 22:00u Nederlandse tijd zullen er waarschijnlijk (75% zeker) nieuwe iMac's uitkomen welke helemaal gerestyled zullen zijn.
* Martin Sturm heeft geen iMac centjes
Zie trouwens ook http://www.appleinsider.com/article.php?id=222
The transition to the next-generation models will be reminiscent of the move from the bubble-like CRT machines to the current adjustable flat-screen units, as the new iMacs will sport an 'entirely new form-factor.' Beyond these vague details, little else is known at this time.
AppleInsider sources claim that the company is targeting the 3rd Generation iMacs for a release early next Spring, though one unconfirmed report states that the units may make their debut as early as this coming January. "Ideally, [Apple] would like to make a splash of excitement with these machines during the opening to next year's Macworld San Francisco Expo, though it is too early to tell if that will actually be plausible."
[ Voor 61% gewijzigd door Martin Sturm op 12-11-2003 16:23 ]
ik wil net een iMac kopen gaan ze hem restylen
NEE hmm dat vind Qorne niet zo leuk want dan moet die tot 6Januari wachten
dat wordt dus wachten!
Als ze maar niet in de Style van de G5 gaan, want op een of andere manier, vind ik dat niet zo mooi
Als ze maar niet in de Style van de G5 gaan, want op een of andere manier, vind ik dat niet zo mooi
[ Voor 37% gewijzigd door Qorne op 12-11-2003 16:23 ]
HEB ik wel gewerkt (vakantiewerk) een paar jaar terug.Alpha-sphere schreef op 12 november 2003 @ 16:02:
[...]
Apple Authorised Dealer... waar is je winkel? Of waar werk je dan? LJS lutherse burgwal?
Uit privacyredenen ga ik niet mijn naam en het bedrijf waar ik werk online zetten
Mocht je het toch willen weten mail dan even naar [c. helmus (a) zonnet .nl]
You Got MailBallebek schreef op 12 november 2003 @ 16:34:
[...]
HEB ik wel gewerkt (vakantiewerk) een paar jaar terug.
Uit privacyredenen ga ik niet mijn naam en het bedrijf waar ik werk online zetten
Ik denk dat ik dit jaar maar geen iMac meer koop, maar even wacht
misschien stoppen ze van wel gelijk Panter in de nieuwe Imacs en eventueel een G5
Mail Mail MailBallebek schreef op 12 november 2003 @ 16:34:
[...]
HEB ik wel gewerkt (vakantiewerk) een paar jaar terug.
Oeps met m'n stoppe hoofd naar wanadoo gestuurd. Nog een keertje dan maar.
[ Voor 12% gewijzigd door Alpha-sphere op 12-11-2003 17:21 ]
Verwacht maar niet dat je hem gelijk 7 januari hebt 
* Foxke heeft ook nog 1.5 maand moeten wachten totdat ik m'n iMac daadwerkelijk had
* Foxke heeft ook nog 1.5 maand moeten wachten totdat ik m'n iMac daadwerkelijk had
DAT zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat je beter even kan wachten tot 6 januari omdat je dan zeker weet dat je geen ouwe meuk koopt...Foxke schreef op 12 november 2003 @ 17:05:
Dit soort machines worden eigenlijk alleen in January en in Juni uitgebracht...
ja dat klopt, ik koop het wel bij mijn eigenleverancier, hun hadden al vrij snel de G5's dus zodra ik hem "gezien" heb en de specs weet met een prijs bestel ik hem bij mijn leverancier dan heb ik hem redelijk snel...Foxke schreef op 12 november 2003 @ 17:05:
maar ik zal het eerst nog even met een Windows computer moeten doen
[ Voor 5% gewijzigd door Qorne op 12-11-2003 17:08 ]
Heb jij als reseller ook al van te voren (zeg een week) inside info over wat er gaat komen?Ballebek schreef op 12 november 2003 @ 17:08:
[...]
DAT zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat je beter even kan wachten tot 6 januari omdat je dan zeker weet dat je geen ouwe meuk koopt...
Dit soort machines worden eigenlijk alleen in January en in Juni uitgebracht...
Ik krijg die informatie altijd op de zelfde dag, als de releas... ik weet niet hoe het zit als je een Officele dealer bent...Alpha-sphere schreef op 12 november 2003 @ 17:14:
[...]
Heb jij als reseller ook al van te voren (zeg een week) inside info over wat er gaat komen?
maar ik denk het niet Apple wil niet graag dat dingen uitlekken en als ze zo iets de wereld oversturen dan lekt het altijd uit.
beetje rare vraag misschien,maar is outlook ook voor de MAC leverbaar? want ik kan nu perfect met mijn telefoon en mijn PDA communiceren via outlook alle gegevens worden erg mooi weer gegeven in versie 2003, alleen is outlook er geloof ik niet voor de MAC, wat voor software heb ik dan nodig?
Potdikke, wil ik ook volgende week een nieuwe iMac bestellen, moet ik er dus nog ff 1.5 maand op wachten..hoop dat het de moeite waard is, anders koop ik gewoon een "oude" 17", lekker goeikoop
Dat is er wel en dat heet Entrourage of zo... ik gebruik het zelf niet....
Syncen met iCal en Addressbook doe ik met iSync
Syncen met iCal en Addressbook doe ik met iSync
ja irritant, maar ik had ook gebaalt als ik er nu een had bestelt en dat je dan dat leestHydraulik-Phunk schreef op 12 november 2003 @ 17:58:
Potdikke, wil ik ook volgende week een nieuwe iMac bestellen, moet ik er dus nog ff 1.5 maand op wachten..hoop dat het de moeite waard is, anders koop ik gewoon een "oude" 17", lekker goeikoop
Heb je wat meer info over de telefoon en PDA?Qorne schreef op 12 november 2003 @ 17:51:
beetje rare vraag misschien,maar is outlook ook voor de MAC leverbaar? want ik kan nu perfect met mijn telefoon en mijn PDA communiceren via outlook alle gegevens worden erg mooi weer gegeven in versie 2003, alleen is outlook er geloof ik niet voor de MAC, wat voor software heb ik dan nodig?
Dan heb ik de juiste oplossing voor je
Oh ja, inside informatie heb ik meestal dezelfde dag.
Maar wat voor geluk ik heb is dat ik grote vriendjes ben met meneertjes van Apple Benelux en met 1 iemand van Apple Europe (valt nog wel is iets los te peuteren).
Wat ik echter met hem afgesproken heb is dat ik niks publiceer wat ik van hem hoor en me daar netjes aan hou (anders zijn het m'n vrienden niet meer he
[ Voor 29% gewijzigd door Uberprutser op 12-11-2003 20:09 ]
Ik heb een Sony Clie NX70v als PDA (palm os5)
en een SonyEricsson t610
logische dat je niks loslaat, maar wel jammer
en een SonyEricsson t610
[ Voor 26% gewijzigd door Qorne op 12-11-2003 20:14 ]
Ik neem aan dat jij ook nog niet weet of het een G5 wordt, schermgrootte etc, anders zou het ook al wel uitgelekt zijn, maar enig idee over wanneer er meer info vrijkomt ?Ballebek schreef op 12 november 2003 @ 20:07:
[...]
Heb je wat meer info over de telefoon en PDA?
Dan heb ik de juiste oplossing voor je
Oh ja, inside informatie heb ik meestal dezelfde dag.
Maar wat voor geluk ik heb is dat ik grote vriendjes ben met meneertjes van Apple Benelux en met 1 iemand van Apple Europe (valt nog wel is iets los te peuteren).
Wat ik echter met hem afgesproken heb is dat ik niks publiceer wat ik van hem hoor en me daar netjes aan hou (anders zijn het m'n vrienden niet meer he)
Tja, prioriteiten stellen heQorne schreef op 12 november 2003 @ 20:13:
Ik heb een Sony Clie NX70v als PDA (palm os5)
en een SonyEricsson t610
Daarmee kan je zeker met iSync.
Voor de Clie moet je echter Palm Desktop installeren vanwege de Palm Conduit die je nodig hebt in iSync.
G5 wordt het zeker niet, maar wel sneller ieg.Hydraulik-Phunk schreef op 12 november 2003 @ 20:25:
[...]
Ik neem aan dat jij ook nog niet weet of het een G5 wordt, schermgrootte etc, anders zou het ook al wel uitgelekt zijn, maar enig idee over wanneer er meer info vrijkomt ?
Niemand weet echt wat het wordt; ik denk dat zo rond de kerst die info wel in ongeveer hapklare brokken deze kant op komt
Ikzelf wacht ook met spanning af -> iBook G4 voor vrouw bestellen of een iMac ?
allebeiBallebek schreef op 12 november 2003 @ 20:30:
[...]
G5 wordt het zeker niet, maar wel sneller ieg.
Niemand weet echt wat het wordt; ik denk dat zo rond de kerst die info wel in ongeveer hapklare brokken deze kant op komt
Ikzelf wacht ook met spanning af -> iBook G4 voor vrouw bestellen of een iMac ?
Uuhm iMac denk ik maar als je thuis airport hebt dan iBook kan ze overal internetten
ik heb op meerdere sites gelezen dat er wellicht iets met een kubus weer gaat komen (als de apple cube dus zoiets...) of het echt zo is, blijft natuurlijk de grote vraag 
Overigens is nu ook overal te lezen dat eind januari 2004 er een nieuwe versie van de PowerMac komt met een G5 op 2,5GHz. Het instapmodel wordt dan opgevoerd naar 2,0GHz.
Volgens AppleInsider is de nieuwe iMac overigens wél voorzien van een G5.A completely new case for the iMac is said to be due to be announced at Macworld SF 2004. According to information from a resin mold manufacturer in Taiwan the completely new case is curiously different and a cube shaped iMac case is currently in production.
Overigens is nu ook overal te lezen dat eind januari 2004 er een nieuwe versie van de PowerMac komt met een G5 op 2,5GHz. Het instapmodel wordt dan opgevoerd naar 2,0GHz.
[ Voor 62% gewijzigd door Martin Sturm op 12-11-2003 21:01 ]
Vrouw + Styliste = iMac (mooi in de huiskamer, daar mag mijn bakbeest niet staan denk ikQorne schreef op 12 november 2003 @ 20:39:
[...]
allebei
Uuhm iMac denk ik maar als je thuis airport hebt dan iBook kan ze overal internetten
Verwijderd
Ik was wat verder gaan lezen en zag dat het misschien niet zo geschiks was voor dvd backup aangezien daar al veel compressie overheen zit. Ik heb neem ik aan Panther nodig om het te kunnen bekijken?Ballebek schreef op 12 november 2003 @ 15:32:
[...]
Ik heb enkele projecten in Maya gerenderd icm Pixlet. Ik zal straks is kijken of ik de filmpjes op het net kan zetten (is door een vriend van mij gemaakt; als Pixlet geil zou zijn zou die namelijk ook een G5 kopen)
tja, ik vind persoonlijk geen 1 computer mooi in de woonkamer... dus ik zou voor de notebook gaanBallebek schreef op 12 november 2003 @ 20:55:
[...]
Vrouw + Styliste = iMac (mooi in de huiskamer, daar mag mijn bakbeest niet staan denk ik)
Ballebek kan je misschien iets meer vertellen over Pixlet? Op de site van Apple staat wel wat maar niet veel. Draait het alleen onder panther of kan je het ook draaien op een windows bak met Pixlet codec? Als ik straks een Pbook heb kan ik dan gelijk aan de slag met Pixlet of moet ik Quiktime Pro hebben?
Dit topic is gesloten.