Acer Travelmate 80x topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.142 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 19:43:
[...]

Deze post zie ik nu pas, maar Pick up en Delivery is toch echt 3 jaar, als jij 2 jaar hebt (voor 1 okt.) en er staat op je factuur ophalen en brengen dan moet je dat regelen bij Dynabyte, dat zijn geen Acer voorwaarden :P

Klinkt lullig, maar niet onze fout :)
weet ik, iig bedankt voor de waarschuwing.
maar volgens dynabyte den bosch kan ik m beter gelijk bij jullie in den bosch (europalaan) afleveren want dat scheelde een aantal dagen. (ik woon in waalwijk)
ik stuur m dan waarschijnlijk een keer rma ivm muisknop en vooral vanwege de pieptoon als ik geen usb apparaten heb aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
mijn travelmate is missing in action, of ja eigenlijk missing in transport...

hij is nooit bij de winkel aangekomen vanuit de leverancier... :'(

nu moet ik nog langer wachten

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar eens gebeld met Acer mbt de touchpads. In eerste instantie had de man die ik aan de lijn kreeg, nog nooit gehoord van problemen met touchpads op de 800 serie, nee meneer..hoe komt u daarbij? ..

Hele verhaal uitgelegd, en ging hij toch maar even rondbellen voor me. Uiteindelijk kwam hij met het volgende antwoord "Meneer dat was een probleem op de 1ste produktie van de laptop, maar dat is tegenwoordig allang niet meer".

Volgens hem hadden alle mensen die deze problemen hadden een oudere levering, .. van de 1ste produktie cyclus ofzo. :?

Ik vind het maar vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 14:49:
Ik heb maar eens gebeld met Acer mbt de touchpads. In eerste instantie had de man die ik aan de lijn kreeg, nog nooit gehoord van problemen met touchpads op de 800 serie, nee meneer..hoe komt u daarbij? ..

Hele verhaal uitgelegd, en ging hij toch maar even rondbellen voor me. Uiteindelijk kwam hij met het volgende antwoord "Meneer dat was een probleem op de 1ste produktie van de laptop, maar dat is tegenwoordig allang niet meer".

Volgens hem hadden alle mensen die deze problemen hadden een oudere levering, .. van de 1ste produktie cyclus ofzo. :?

Ik vind het maar vreemd..
Idd, want dit zijn allemaal rev 2

Namelijk met BT, de oude versies hadden geen bt.

Vreemd, en VWK, waar zitten dei schroeven dan? ik zie ze igg niet zitten ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VVK, ik heb de papieren voor de Acer Advantage New Light Edition opgestuurd naar Italie. Krijg je daar ook nog een bevestiging van? Ik heb het nu ongeveer een week geleden opgestuurd, en heb nog niks ontvangen...

RS003, wat houdt een klevende muisknop in? Dat ie hardwarematig blijft hangen, dus niet meer terugveert, of dat ie softwarematig blijft hangen, dus heel de tijd ingedrukt, terijl de knop niet ingedrukt is?? 8)7

Phusebox, weet je zeker dat je die bestelling niet wilt annuleren? Je hebt nu al zoveel pech, dadelijk streef je RS003 nog voorbij... :*)

Ik heb de 803 Lcib gekocht BTW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 16:22:
VVK, ik heb de papieren voor de Acer Advantage New Light Edition opgestuurd naar Italie. Krijg je daar ook nog een bevestiging van? Ik heb het nu ongeveer een week geleden opgestuurd, en heb nog niks ontvangen...

RS003, wat houdt een klevende muisknop in? Dat ie hardwarematig blijft hangen, dus niet meer terugveert, of dat ie softwarematig blijft hangen, dus heel de tijd ingedrukt, terijl de knop niet ingedrukt is?? 8)7

Phusebox, weet je zeker dat je die bestelling niet wilt annuleren? Je hebt nu al zoveel pech, dadelijk streef je RS003 nog voorbij... :*)

hmm tja annuleren, kheb dat dijng echt eergisteren al nodig zeg maar... dus dan zou het nog langer gaan duren
en mijn pech is acer zijn probleem, heb 3 jaar garantie, dus bij alles wat misgaat: jow kom maar halen die hap...
werk ik wel 5 daagjes thuis verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto

Ik heb het nooit klevend genoemd, maar als je klikt dan gaat hij heel zwaar en en werkt hij ook niet, maar na 10 of 20x ( en geen 1x minder ) rammen op het knopje doet hij het voor 95% goed voor de rest van de dag, als hij maar warm is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJ
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

IJ

Heb zelf de Advantage New Edition bij mijn TM803LCib gekocht, opgestuurd en daarna was het ruim 2.5 week wachten voordat ik post terugkreeg uit italie, te weten een certificaat en twee priority stickers voor als ie opgestuurd moet worden.

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Driver updates / ATi Catalyst 3.10

Iemand deze al geïnstalleerd?? Zouden die gewoon te installeren zijn met die dhmodtool 1.4??

• Roberto
Ik zou zeggen, probeer het ;)

• Reignman
yepz... got them working :P

Verwijderd

Hoi, ik ben Dick Engelen en ik heb een een paar mnd geleden een 800lci gekocht .De verkoper zei dat er een dvd-rw voor de 800 zou verschijnen(staat ook in de manual) maar ik kan nergens een adres vinden waar ik deze upgrade kan aanschaffen. Help jij me uit de brand?
Vriendelijke groet D.Engelen

• Reignman
hahahahaha :D....

dag Dick van Engelen...

Weet wel dat er een TM803 is die standaard deze DVD RW heeft.... denk dat je, als je hem voor de mediabay wilt, erg duur uit bent met deze upgrade...

kijk dan liever naar de externe USB 2.0/Firewire branders van bijv Plextor... die zijn erg mooi en die kun je ook nog eens op een andere pc aansluiten!

daaaag Dick van Engelen ;)

Verwijderd

Hoi reignman, bedankt voor je reactie maar je geeft geen antwoord op mijn vraag(ben me wel bewust van externe dvd-rw's, maar die hebben niet mijn voorkeur) en de prijs is niet het belangrijkste. Hahahahaha :?

• Reignman
Je stelt je zo voor en je zet er ook een groet onder.... dat zie je nooit op GoT... dus das wel geinig :P

Maar ik heb hiervoor laatst naar de Laptopper gebeld (www.de-laptopper.nl) en de prijs precies weet ik niet meer... weet wel dat het toen errug duur was... 400 euro ofzo... en dan heb je een DVD -R(W) op 2 speed geloof ik...

terwijl je voor minder als de helf een externe 8x DVD brander hebt

• Roberto
http://www.acer.nl/acereu...t-9-Dec-2003-notebook.xls
Als je op de prijslijst kijkt zie je dat er een dvd rw module te koop is.

Zo kan je bv ook een 2e harddisk bestellen of een accu.

Beetje voor onderzoek doen hé ! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Roberto op 18-12-2003 19:52 ]

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

RS_003 schreef op 18 december 2003 @ 19:51:
http://www.acer.nl/acereu...t-9-Dec-2003-notebook.xls
Als je op de prijslijst kijkt zie je dat er een dvd rw module te koop is.

Zo kan je bv ook een 2e harddisk bestellen of een accu.

Beetje voor onderzoek doen hé ! :)
Sorry maar ik kan geen DVD+/-RW module vinden voor de TM800 serie volgens deze llijst :?

• Reignman
Moet zeggen dat ik hem ook niet zie staan :?

• Roberto
HJR schreef op 18 december 2003 @ 20:42:
[...]

Sorry maar ik kan geen DVD+/-RW module vinden voor de TM800 serie volgens deze llijst :?
Mhzzz.

My bad dan, ik weet dat er vroeger allemaal upgrade modules opstonden, maar ik kan op deze compu geen .xls openen dus dan zal het er wel niet meer tussen staan.

Maar bel anders acer even of het kan? Het zijn toch removable devices :)

Verwijderd

De ene lacht je uit, de ander is een expert "in voor onderzoek", k'ben niet zo op de hoogte van jullie forum-regeltjes, maar ben wel diep onder de indruk!!!
Harstikke bedankt, enne ik kijk wel even verder.
Vriendelijke groeten D.Engelen

Verwijderd

Ik ben erg positief over mijn Acer, echt alles wat ik van een laptop kan wensen. Gelukkig geen last van klevende muistoetsen, piepgeluiden of slecht WLAN ontvangst.

Er is echter een probleem: Wanneer ik de laptop op mijn bureau heb staan draait alles als en zonnetje. Wanneer ik echter de laptop voorzichtig verplaats of op mijn schoot gebruik dan krijg ik spontane reboots en vastlopers (geen BSOD, maar totaal bevroren!). Dit gebeurd niet alleen onder XP, maar ook onder het biospassword invoeren of mijn bootmenu ==> lijkt dus een hardware probleem. Batterij lijkt stevig vast te zitten ==> geen speling.

Dit was al vanaf de aankoop (augustus) maar het wordt steeds erger: nu echt al meerdere keren per dag ==> tijd om maar eens op te sturen. Helaas is het probleem niet reproduceerbaar; ik krijg mijn vinger er niet op bij welke beweging en bij welke druk dit gebeurd. Het lijkt wel erop dat als hij warm is het probleem eerder opduikt.

Ik ben echter bang voor het DEMO-EFFECT: dat wanneer de laptop bij support wordt getest, alles goed lijkt te werken en dat hij ongerepareerd retour wordt gezonden en ik nog steeds met het probleem zit.

Concrete vraag: wat kan ik doen om bovenstaande te voorkomen? Ik heb zelf op verschillende suport afdelingen gewerkt, dus kan me bovenstaande wel goed voorstellen.

Helpt het om een log mee te sturen van het event 'unexpected system shutdown' oid? (Bestaat wel in NT4.0, maar in XP kan ik het niet vinden). Of heeft er iemand nog andere tips? VWK misschien wat best-practise ervaringen?

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Vandaag las ik de nieuwe PCM, komt de acer als beste uit de duurtest van centrino-lappies... altijd leuk nieuws :) Ze hadden alleen problemen met het lettertype (da's de fonts/dpi setting, geavanceerd-scherm van de beeldschermeigenschappen...)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Roberto
Speedpete schreef op 18 december 2003 @ 23:21:
Vandaag las ik de nieuwe PCM, komt de acer als beste uit de duurtest van centrino-lappies... altijd leuk nieuws :) Ze hadden alleen problemen met het lettertype (da's de fonts/dpi setting, geavanceerd-scherm van de beeldschermeigenschappen...)
Ha ha, en dat wisten ze niet te vinden ? :D

He he, ze zouden dan igg de link naar dit topic er bij moeten zetten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 19:05:
Hoi, ik ben Dick Engelen en ik heb een een paar mnd geleden een 800lci gekocht .De verkoper zei dat er een dvd-rw voor de 800 zou verschijnen(staat ook in de manual) maar ik kan nergens een adres vinden waar ik deze upgrade kan aanschaffen. Help jij me uit de brand?
Vriendelijke groet D.Engelen
Dick, kun je niks regelen met Phusebox... Volgens mij heeft hij een 803 Lcib op het oog. Als je hem nou weet te overtuigen dat hij een 803 Lmib neemt, en je ruilt jouw DVD/CDRW tegen zijn DVD-RW, met bijbetalen, kunnen jullie elkaar gelukkig maken... :*)
Het is maar een optie hoor. Heb nog van niemand gelezen dat hij of een batterij, of een harddisk of een andere drive voor de mediabay heeft aangeschaft, dus die zullen schaars zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Uhuuuuu, ik heb na 2 maanden wachten via een pcprive project bij de NS vandaag mijn 803Lci binnen. Ik blij :)
Ik start de machine op, Windows XP registratie, geef computernaam op. Ik type in C...er, blijken verdomme meer dan de helft van de toetsen niet te werken. Godverdomme. Dat is NU mijn eerste ervaring met Acer. Morgen gelijk maar bellen, heb verdomme nog niet eens tijd gehad om mijn uitgebreide garantie optesturen naar Italie. Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen want ik sta nu al op het punt om een bijl door dat ding te raggen. Ja ik ben kwaad :(

Ik ga nu slapen, hopelijk sta ik straks weer wat rustiger op. :X

Welterusten.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

ik kan dus in januari zo'n 1500 euro uitgeven. ik heb nu een acer aspire 2001 WLCI op het oog. dat is er 1 met een 1.4ghz centrino en 15,4" tft. mooi dingetje. :) zag er ook goed uit bij dynabyte heb ik hem gezien. daar is ie 200,= euro duurder dan bij pcsnel.nl.

is er eigenlijk nog een travelmate rond de 1500,= euro? of raden jullie mij ook die aspire aan waar ik nu erg naar kijk :P ook ivm de mooie slot-in dvd / cdrw

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mix-o-math-oze
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Heb nu een ernstig probleem met me laptop :'(
Sinds gisteren, is mijn scherm vervormd :?
Als ik opstart krijg ik voor Het Acer boot-up scherm eerst een zwart beeld, met daarin allemaal verschillende tekens....
Als ik dan in windows zelf zit zitten er overal strepen in het scherm
Ook in het bios kan 'k niets wijzigen/veranderen omdat dit onleesbaar is geworden (letters zijn veranderd door andere tekens)

Wat ik reeds geprobeerd heb :
1. Nieuwe vga-drivers
2. Nieuwe bios geflasht
3. Laptop nacht zonder stroom gezet (batterij eruit + netstroom)
4. Scherm aan laptop gekoppeld -> beeld is daar ook vervormd

P.S.: Vroeger had ik dit ook maar als 'k heropstartte ging dit over, of achter 5min was dit gedaan (nu blijft het constant)
Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/h_o_m_e/Got/printscreen.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Mix-o-math-oze op 19-12-2003 07:38 . Reden: Toevoegen van screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op 19 december 2003 @ 01:47:
Uhuuuuu, ik heb na 2 maanden wachten via een pcprive project bij de NS vandaag mijn 803Lci binnen. Ik blij :)
Ik start de machine op, Windows XP registratie, geef computernaam op. Ik type in C...er, blijken verdomme meer dan de helft van de toetsen niet te werken. Godverdomme. Dat is NU mijn eerste ervaring met Acer. Morgen gelijk maar bellen, heb verdomme nog niet eens tijd gehad om mijn uitgebreide garantie optesturen naar Italie. Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen want ik sta nu al op het punt om een bijl door dat ding te raggen. Ja ik ben kwaad :(

Ik ga nu slapen, hopelijk sta ik straks weer wat rustiger op. :X

Welterusten.
Als je nog geen respons terug hebt gehad, maar wel een bewijs van aanschaf, moet je een kopie factuur sturen, dat kan je dan vragen aan de agent die je krijgt, is no prob. :)

Over de dvd+-rw. De systemen die nu uitgeleverd worden hebben een +/-, wat voorheen alleen - was. Die staat natuurlijk niet als optie, de 803LMiB is toch al de optie t.o.v. de 803LCiB :?
De dvd-rw heeft toch ook nooit als optie gestaan, of denk ik nou onlogisch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 22:27
Mix-o-math-oze schreef op 19 december 2003 @ 07:26:
Heb nu een ernstig probleem met me laptop :'(
Sinds gisteren, is mijn scherm vervormd :?
Als ik opstart krijg ik voor Het Acer boot-up scherm eerst een zwart beeld, met daarin allemaal verschillende tekens....
Als ik dan in windows zelf zit zitten er overal strepen in het scherm
Ook in het bios kan 'k niets wijzigen/veranderen omdat dit onleesbaar is geworden (letters zijn veranderd door andere tekens)

Wat ik reeds geprobeerd heb :
1. Nieuwe vga-drivers
2. Nieuwe bios geflasht
3. Laptop nacht zonder stroom gezet (batterij eruit + netstroom)
4. Scherm aan laptop gekoppeld -> beeld is daar ook vervormd

P.S.: Vroeger had ik dit ook maar als 'k heropstartte ging dit over, of achter 5min was dit gedaan (nu blijft het constant)
Screenshot:

[afbeelding]
Lijkt op een typisch geval van oververhitting van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
kan dat ook voorkomen wanneer de videokaart alleen extra belast wordt zoals bij 3D games?? Want gewoon terug in WindowsXP zeg maar... dan doet ie het weer prima...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=579133

[ Voor 19% gewijzigd door Reignman op 19-12-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

ReseTTim schreef op 19 december 2003 @ 01:49:
ik kan dus in januari zo'n 1500 euro uitgeven. ik heb nu een acer aspire 2001 WLCI op het oog. dat is er 1 met een 1.4ghz centrino en 15,4" tft. mooi dingetje. :) zag er ook goed uit bij dynabyte heb ik hem gezien. daar is ie 200,= euro duurder dan bij pcsnel.nl.

is er eigenlijk nog een travelmate rond de 1500,= euro? of raden jullie mij ook die aspire aan waar ik nu erg naar kijk :P ook ivm de mooie slot-in dvd / cdrw
Maybe als je ergens nog een 800lci kan krijgen.... anders kom je bij de 660lci, vrijwel identiek aan de 800 alleen met onboard video.

Zag eergister de Aspire 2001 voor het eerst in echt eggie, en ik vind het een aardige bak om te zien, maar dat komt voornamelijk omdat ik het niet echt heb op breedbeeld schermen...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Reignman schreef op 19 december 2003 @ 11:43:
kan dat ook voorkomen wanneer de videokaart alleen extra belast wordt zoals bij 3D games?? Want gewoon terug in WindowsXP zeg maar... dan doet ie het weer prima...

[afbeelding]
Bij mij juist het zelfde probleem....
Alleen, bij mij wil ie niet meer terug gaan |:(
Blijft de ganse tijd zelfde beeldvervorming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik heb em binnen, de 803lcib...

maar ehm... is het normaal dat het scherm onderaan zo vaal is? erg weinig contrast zeg maar waar de startbalk zit?

en ik heb wlan niet aan de gang gekregen, geen idee wat ik moet doen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

ik had mijn laptop dus opgestuurt omdat ik problemen had met de grafische kaart...
ze hadden 'm 1 december binnen en ik heb m nog niet terug
ik krijg 'm maandag waarschijnlijk terug

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 11:19:
[...]

Als je nog geen respons terug hebt gehad, maar wel een bewijs van aanschaf, moet je een kopie factuur sturen, dat kan je dan vragen aan de agent die je krijgt, is no prob. :)
Ik heb ze vanochtend gebeld, ik moet een vel papier toevoegen in de doos met daarop mijn Code en wachtwoord van de AcerAdvantage "New Edition" waarvan ik inmiddels een sticker heb moeten plakken op het registratieformulier die ik vanochtend direct op de bus heb gedaan richting het zuiden.
Vanavond komt DHL mijn nog nooit gebruikte laptop ophalen. Zal ik hem volgend jaar wel pas terugkrijgen. Uhuuu. Klote zooi, waarom kunnen ze hem niet gewoon direct omruilen voor een andere ?! Nou ja, ik ben weer een beetje afgekoeld. :o

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

MrFish

Untitled

@fulgore:
Staat numlock toevallig aan? Dan veranderen de helft van de toetsen in cijfers en krijg je dus iets heel vreemds ;) Het is maar een wilde gok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Phusebox schreef op 19 december 2003 @ 14:37:
ik heb em binnen, de 803lcib...

maar ehm... is het normaal dat het scherm onderaan zo vaal is? erg weinig contrast zeg maar waar de startbalk zit?

Ja dat is normaal, omdat het scherm van onder wordt belicht (al is het niet heel erg).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Phusebox schreef op 19 december 2003 @ 14:37:
  • Energiebeheer in apparaatinstellingen uitgezet?
  • Kaartje ingeschakeld?
  • Netwerk ingesteld?
  • MAC-adres ingevoerd in accesspoint?
  • Juiste kanalen ingesteld?
Zomaar wat puntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hij doet het nu alleen als ik de wep zooi uitzet...

en dat het onderin vaag is. niet heel erg?
hmm ik klap het scherm nu dus zo'n 30 graden achterover zodat ik er geen last van heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Reignman schreef op 19 december 2003 @ 11:43:

[afbeelding]
Oh ja zeker. De Radeon 9000 Mobility heeft namelijk een feature die PowerPlay heet. Op het moment dat hij zware 3D toepassingen gaat draaien, dan klokt hij een aantal Mhz hoger dan wanneer er alleen maar 2D gebruikt wordt.
Omdat hij hoger geklokt gaat draaien, zal de GPU en het onboard video geheugen warmer worden en daardoor kunnen dit soort effecten optreden.

Wanneer de GPU te warm wordt krijg je over het algemeen een ander soort artifacts dan wanneer het geheugen te warm wordt. Dit lijkt op geheugen dat te warm wordt, je krijgt dan namelijk rare (anders gekleurde) patronen over je scherm of een soort van kleurrijke sneeuw.
Als de GPU te warm wordt kun je dat vaak merken aan delen in het spel die niet fatsoenlijk gerenderd worden, dus bv. het wegvallen van muren in een 3D spel.

Je kan er zelf weinig aan doen.... terugsturen die zooi, want je hebt geld genoeg betaald en je mag daar gewoon een fatsoenlijke videokaart voor verwachten!
hij doet het nu alleen als ik de wep zooi uitzet...

en dat het onderin vaag is. niet heel erg?
hmm ik klap het scherm nu dus zo'n 30 graden achterover zodat ik er geen last van heb
Klopt de inkijkhoek is niet om over naar huis te schrijven. Maar ga eens wat verder van je beeld afzitten, dan heb je veel minder last van dat effect.
Ik heb hier alleen las van als ik 20 cm van me beeld vandaan zit.... en arbo-technisch gezien is dat toch geen gezonde houding. Lekker relaxed zitten, schem op een cm of 70 van je vandaan en dan ziet het er een stuk prettiger uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Schmoove op 19-12-2003 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Schmoove schreef op 19 december 2003 @ 20:45:
Klopt de inkijkhoek is niet om over naar huis te schrijven. Maar ga eens wat verder van je beeld afzitten, dan heb je veel minder last van dat effect.
Ik heb hier alleen las van als ik 20 cm van me beeld vandaan zit.... en arbo-technisch gezien is dat toch geen gezonde houding. Lekker relaxed zitten, schem op een cm of 70 van je vandaan en dan ziet het er een stuk prettiger uit.
En op een wat verdere afstand vallen stofjes, plekjes, vlekjes en andere rare trekjes niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een mooie TravelMate gekocht, maar klopt het dat infrarood niet werk (Bluetooth en Wlan overigens wel), althans niet met de standaardconfiguratie; moet daar nog een speciale adapter voor worden aangeschaft?

Alvast bedankt voor jullie reactie/antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
is het niet mogelijk om het contrast ergens in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 23:25:
Heb een mooie TravelMate gekocht, maar klopt het dat infrarood niet werk (Bluetooth en Wlan overigens wel), althans niet met de standaardconfiguratie; moet daar nog een speciale adapter voor worden aangeschaft?

Alvast bedankt voor jullie reactie/antwoord.
Even in de bios aanzetten.

@Phusebox: kijken even bij de geavanceerde beeldschermeigenschappen....

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of met de FN-toetsen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik kan het volgende doen met de fn toetsen:

Hot key
Function
Description

Fn-F1
Hot key help
Displays this help file

Fn-F2
Notebook Manager
Accesses the notebook configuration utility

Fn-F3
Power scheme toggle
Selects suitable power scheme to the notebook

Fn-F4
Sleep
Puts the computer in Sleep mode, which can be defined via the advanced section of the Power Mangement Properties in the Windows Control Panel

Fn-F5
Display toggle
Switches display output between the notebook LCD, an external monitor and both the notebook LCD and external monitor

Fn-F6
Screen blank
Turns the LCD backlight off to save power; press any key to resume

Fn-F7
Touchpad on/off
Turns the internal touchpad on and off

Fn-F8
Speaker on/off
Turns the speakers on and off

Fn-F11
Number lock
Turns on the numeric keypad on and off.

Fn-F12
Scroll lock
Locks and unlocks the scroll keys

Fn-<right arrow>
Brightness up
Increases the screen brightness

Fn-<left arrow>
Brightness down
Decreases the screen brightness

Fn-<up arrow>
Volume up
Increases the volume

Fn-<down arrow>
Volume down
Decreases the volume

Daarstaat en contrast en infrarood niet bij. Maar verlicht me (ons), hoe gaat dat in zijn werk O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
idd, en vertel dan ook ff waar die schroefjes zitten voor het scherm vaster te maken :?

Maar goed, gewoon in het bios dus :) ( Dacht Irda )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik kan contrast ook niet vinden bij geavanceerde beeldschermeigenschappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand wat het betekent als dat blauwe bluetooth lampje heel snel knippert?
Hij knippert nu ongeveer 4x per seconde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kan ik eigenlijk ook gewoon met de windows cd formatten en opnieuw installen?
ik heb liever 2x20gb partities...

of zijn er dingen die op de HD staan die bewaart moet blijven, recovery shit ofzo?

want bij de eerste x aanzetten moest ik em ook nog installen... vanaf de hd dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje:

Heeft er iemand een programmatje (of een manier) om die hotkeys te werwijzen naar bijvoorbeeld winamp ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 20 december 2003 @ 12:08:
kan ik eigenlijk ook gewoon met de windows cd formatten en opnieuw installen?
ik heb liever 2x20gb partities...

of zijn er dingen die op de HD staan die bewaart moet blijven, recovery shit ofzo?

want bij de eerste x aanzetten moest ik em ook nog installen... vanaf de hd dan
Je kunt ook de partities veranderen met Partition Magic, dan blijft alle data gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Schmoove schreef op 19 december 2003 @ 20:45:
[...]

Oh ja zeker. De Radeon 9000 Mobility heeft namelijk een feature die PowerPlay heet. Op het moment dat hij zware 3D toepassingen gaat draaien, dan klokt hij een aantal Mhz hoger dan wanneer er alleen maar 2D gebruikt wordt.
Omdat hij hoger geklokt gaat draaien, zal de GPU en het onboard video geheugen warmer worden en daardoor kunnen dit soort effecten optreden.

Wanneer de GPU te warm wordt krijg je over het algemeen een ander soort artifacts dan wanneer het geheugen te warm wordt. Dit lijkt op geheugen dat te warm wordt, je krijgt dan namelijk rare (anders gekleurde) patronen over je scherm of een soort van kleurrijke sneeuw.
Als de GPU te warm wordt kun je dat vaak merken aan delen in het spel die niet fatsoenlijk gerenderd worden, dus bv. het wegvallen van muren in een 3D spel.

Je kan er zelf weinig aan doen.... terugsturen die zooi, want je hebt geld genoeg betaald en je mag daar gewoon een fatsoenlijke videokaart voor verwachten!
Je bedoeld het geheugen van de videokaart neem ik aan hè... thx voor je reactie in ieder geval... ga maandag maar es ff bellen... maar ik denk dat ik hem pas in het nieuwe jaar ga aanmelden bij hun RMA...

Voor het nieuwe jaar zal er daaro toch wel nix meer van komen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 11:51:
Weet er iemand wat het betekent als dat blauwe bluetooth lampje heel snel knippert?
Hij knippert nu ongeveer 4x per seconde...
Dan is er een BT device in de buurt.

Kijk maar eens bij bt nieghbourhood ofzo 8)7
Ten minste, zo is het bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 12:36:
[...]

Je kunt ook de partities veranderen met Partition Magic, dan blijft alle data gewoon staan.
partition magic, da's toch pruts-ware zeg maar?
ik bedoel, vroegah ( ;) ) werkte dat dus voor geen meter, en sloopte het meestal je partities en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
superproggie hoor... check emule anders is voor Partition Magic 8.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 20 december 2003 @ 13:14:
[...]

Dan is er een BT device in de buurt.

Kijk maar eens bij bt nieghbourhood ofzo 8)7
Ten minste, zo is het bij mij
Ohw thanx ik zie het al.
Het is als hij aan het zoeken is in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 20 december 2003 @ 13:16:
[...]

ik bedoel, vroegah ( ;) ) werkte dat dus voor geen meter, en sloopte het meestal je partities en dergelijke
is een topprogramma, nooit problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Phusebox schreef op 20 december 2003 @ 13:16:
[...]

Er zijn weinig programma's die zo goed zijn in het partitioneren als PartitionMagic. Gebruik het al jaren en heb er maar 1 keer problemen mee gehad... en dat was dat de stroom uitviel tijdens het partitioneren. Verder niks dan lof over dit stuk software. Werkt PERFECT en zeker geen pruts-ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm ok ben er nu mee bezig... maar welke idioot bij acer haalt het in zijn hoofd om die harddisk fat32 te formatten? zucht...

en klopt het dat dat ding als ie nieuw uit de doos komt 7 gb opvreet?

zo blijft er weinig over van mijn hdd

hmm windows geeft aan dat er maar 2,2 gb opstaat, maar er is wel 7 gb verdwenen... kan ook geen hidden files vinden

en al die files op de d: schijf? die hidden data, kan dat allemaal weg?
of heb ik dat later nog nodig en kan ik beter een backup maken?

[ Voor 68% gewijzigd door Phusebox op 20-12-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Reinstall em anders even, dan kun je zelf kiezen wat je installeert en hoe je de partities instelt...

Ik gebruik zelf de omega drivers, die zijn (naar mijn idee) beter dan de standaart acer drivers. Maar ik begon erover omdat het kan zijn dat contrast bijstellen alleen een feature is van deze drivers.
Maar, to the point, om contrast aan te passen: --> beeldscherm --> geavanceerd --> tablad kleur --> en dan lukt het je zelf wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oh ja voor omzetten naar NTFS --> type in dosbox "convert x: /fs:NTFS" X staat voor harddisk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nou bij dat tabblad kleur staat dus geen contrast, zeker dus alleen bij die drivers

overigens kan ik niet installen? alleen recovery cd?
ik wil dus juist niet de shit recoveren maar zelf installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 20 december 2003 @ 19:09:
nou bij dat tabblad kleur staat dus geen contrast, zeker dus alleen bij die drivers

Kan niet, helaas. Zit alleen een recovery-image bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:20
Phusebox schreef op 20 december 2003 @ 19:09:

PhuseBox, wil je nu vertellen waar je hem hebt gekocht trouwens? :+
(ben je er al klaar voor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Weet iemand welke software je nodig hebt, om de smartcard reader uit te lezen, ik zoek een soort van HEX editor. :) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er toevallig al iemand die 'onderzoek' heeft gedaan naar de compatibiliteit met DVD-R schijven? (en dan bedoel ik afspelen met de DVD-rom drive)
Ik heb iig problemen met MAM-E 4x DVD-R welke gebrand zijn op mijn LiteOn LDW-411S (maar deze combinatie is ook waardeloos ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

MrFish

Untitled

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 17:15:
Is er toevallig al iemand die 'onderzoek' heeft gedaan naar de compatibiliteit met DVD-R schijven? (en dan bedoel ik afspelen met de DVD-rom drive)
Ik heb iig problemen met MAM-E 4x DVD-R welke gebrand zijn op mijn LiteOn LDW-411S (maar deze combinatie is ook waardeloos ;))
Bij mij werkt iig TDK 2.4x DVD+R goed. Ook de DVD+RW die bij de 411S zat werkt goed. Laatst kreeg ik ook nog 'n JVC DVD-RW van iemand toegestopt, deed ie ook probleemloos... niets dan lof dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFish schreef op 21 december 2003 @ 18:15:
[...]

Bij mij werkt iig TDK 2.4x DVD+R goed. Ook de DVD+RW die bij de 411S zat werkt goed. Laatst kreeg ik ook nog 'n JVC DVD-RW van iemand toegestopt, deed ie ook probleemloos... niets dan lof dus!
DVD+R die er bij zat doet het bij mij helemaal niet, wordt niet eens herkend in mn TM800.
Ik weet nog steeds niet welke media ik moet bestellen voor mn 411S zodat ie lekker afspeelbaar is op mn notebook, maar ook op dvd spelers en niet te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik heb em gekocht bij partshop.nl

contrast lukt nu wel met omega drivers, die eerst niet wilden installeren

als ik gewoon een win xp pro cd erinstop, en dan install, mis ik dan essentiele onderdelen?

of kan ik met de recovery discs ook zelf bepalen wat ie wel en niet moet installen

en vooral hoe tover ik die verloren 6 gigabyte terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er toevallig iemand die ondanks de geïntegreerde intel wireless lan-adapter gebruik maakt van een pcmcia-kaartje en problemen heeft met het transporteren van grote bestanden? Ik gebruik een 100mbps turbo setje van US Robotics (PCMCIA, PCI, Router) en bij het transporteren van een zip-bestand van 400MB naar mijn desktop-pc houdt ie er opeens mee op en is de complete wlan-verbinding weg. Wat ik dan kan doen is de boel opnieuw opstarten of het kaartje eruit halen en weer erin doen. Link quality (100%) en signal strength (>80%) zijn in orde. Het is best jammer, aangezien het pcmcia-kaartje 3 tot 4 keer sneller als de geintegreerde lan-adapter. Het voordeel van de lan-adapter is echter dat ie wel functioneert. Daarnaast laat ie ook redelijk constante transfer rates zien itt het pcmcia-kaartje, waarbij de transfer rates plotseling inzakken en weer er bovenop krabbelen (of niet).

btw: ik heb de laatste firmware en drivers geinstalleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb er een tijdje geleden Omega drivers ingeknald (gebaseerd op de 3.7 Catalyst drivers) , maar nu krijg ik met geen mogelijkheid andere drivers meer geinstalleerd.

Wanneer ik de Omega's de-installeer, dan lukt dat wel, maar als ik dan een andere driver wil installeren (3.10, 3.9 van Catalyst etc) dan geeft hij de foutmelding "INF fout, kan bestand niet openen". Na reboot krijg ik een BSOD bij het opstarten. Ik kan dan alleen een systeemherstel uitvoeren en dan heb ik weer mijn originele Omega drivers.

Het maakt hierbij niet uit welke Catalyst drivers (versie) ik gebruik.
Iemand een idee? Ik heb een TM800

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 22-12-2003 09:11 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
HellBeast schreef op 22 december 2003 @ 09:11:
Ik heb er een tijdje geleden Omega drivers ingeknald (gebaseerd op de 3.7 Catalyst drivers) , maar nu krijg ik met geen mogelijkheid andere drivers meer geinstalleerd.

Wanneer ik de Omega's de-installeer, dan lukt dat wel, maar als ik dan een andere driver wil installeren (3.10, 3.9 van Catalyst etc) dan geeft hij de foutmelding "INF fout, kan bestand niet openen". Na reboot krijg ik een BSOD bij het opstarten. Ik kan dan alleen een systeemherstel uitvoeren en dan heb ik weer mijn originele Omega drivers.

Je kan niet zomaar een Catalyst versie installeren. Alleen de versie van Acer en de Omega drivers kun je er zo opzetten.
Andere Catalyst versies moet je eerst modden, omdat deze normaal niet te installeren zijn op een pc met een Radeon Mobility.

Je kan de Catalyst drivers modden met dit tooltje:
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33717450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Weet er soms iemand de default frequentie van de GPU en memory graka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HellBeast schreef op 22 december 2003 @ 09:11:

ik kreeg dezelfde foutmelding bij het installeren van de omega drivers..., toen ik handmatig installeerde, dus via config scherm, en dan upgrade drivers, selecteer zelf welke... toen werkte het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ja hoor mensen:

een 3 dagen oude travelmate 803, ter waarde van 2200+ euro's, en de tabknop flikkert eraf...

djeeze wat een baggerzooi zeg, ik ga eens kijken of ze bij acer zo lief willen zijn een tabknopje met de post op te sturen, want ik heb em er zelf weer opgeklikt en er blijkt dus gewoon aan 1 kant een pootje niet goed te klikken, als je links drukt laat ie los, als je rechts drukt niet

zouden ze dat doen? anders moet ik mijn laptop zeker een week of meer missen vanwegen een knopje... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Phusebox schreef op 22 december 2003 @ 22:44:
ja hoor mensen:

een 3 dagen oude travelmat 803, ter waarde van 2200+ euro's, en de tabknop flikkert eraf...

djeeze wat een baggerzooi zeg, ik ga eens kijken of ze bij acer zo lieven willen zijn een tabknopje met de post op te sturen, want ik heb em er zelf weer opgeklikt en er blijkt dus gewoon aan 1 kant een pootje niet goed te klikken, als je links drukt laat ie los, als je rechts drukt niet

zouden ze dat doen? anders moet ik mijn laptop zeker een week of meer missen vanwegen een knopje... :S
Oei oei RS_003 de tweede :+ 8)7

Ik zelf krijg de knopjes amper los, ik had er nml een kruimeltje brood onder laten vallen maar die zit er nu nog :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RS_003 schreef op 22 december 2003 @ 23:01:
[...]

Oei oei RS_003 de tweede :+ 8)7

Ik zelf krijg de knopjes amper los, ik had er nml een kruimeltje brood onder laten vallen maar die zit er nu nog :|
arf, tja ik snap het ook niet, hij zal wel al lang slecht zijn geweest maar nu na een beetje gebruik los zijn gekomen.

Ik hoop echt zo dat ze me een knopje willen opsturen, ik bedoel wat kost dat nou? Is voor hen ook goedkoper dan laptop komen halen en weer terugbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Phusebox schreef op 22 december 2003 @ 22:44:
ja hoor mensen:

een 3 dagen oude travelmate 803, ter waarde van 2200+ euro's, en de tabknop flikkert eraf...
Hoe krijg je dat voor mekaar?? M'n neefje van 8 had al moeite om de pijl-omhoog toets van de de tosh. van me oom...
RS_003 schreef op 22 december 2003 @ 23:01:
Stofzuiger :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Phusebox schreef op 22 december 2003 @ 23:07:
[...]

arf, tja ik snap het ook niet, hij zal wel al lang slecht zijn geweest maar nu na een beetje gebruik los zijn gekomen.

Ik hoop echt zo dat ze me een knopje willen opsturen, ik bedoel wat kost dat nou? Is voor hen ook goedkoper dan laptop komen halen en weer terugbrengen...
Acer en logisch ? 8)7 ;)

Die moet dus RMA en tb vervangen gok ik zo :P
De mond op het TB gezet en zuigen maar (NOOIT MEER DOEN, BAH DAS VIES :r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Speedpete schreef op 22 december 2003 @ 23:18:
[...]

Hoe krijg je dat voor mekaar?? M'n neefje van 8 had al moeite om de pijl-omhoog toets van de de tosh. van me oom...

[...]

Stofzuiger :Y)
ik deed niks, was wat aan het surfen, wil op tab drukken ligt ie er gewoon naast :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 22 december 2003 @ 23:27:
[...]

Acer en logisch ? 8)7 ;)

Die moet dus RMA en tb vervangen gok ik zo :P
Zulke reacties bedoel ik nou :| :X

Wat bereik je nou hier mee :?
Open je daarom een Acer topic, om je gal te spuien? Bah :r

Als je de helpdesk belt is de kans groot dat ze zeggen van, ja, hij moet RMA.

Is dat zo vreemd? Nee, ze zitten immers in Ierland en hebben géén stock, en procedures.
Het hoofdkantoor, waar ik zit, is dat anders. Niet dat daar van af geweken word, maar het kan wel. Als een klant opbelt met een defect klein iets krijgt hij dat stuk gewoon vervangen, kan je makkelijker filteren.
Parts die defect zijn (HD, DVD-RW, CD/RW) die als onderdeel binnenkomen, waar dus zeker van is dat het alleen dat onderdeel is, zijn ook sneller gerepareerd als het notebook zelf. Voor de rest hanteren we gewoon procedures.
Adapter, keyboard. In principe moet eerst het oude part binnen zijn.
Als ik mijn sparepartslijstje bij elkaar optel, is dat aan waarde van "coulance" onderdelen meer dan ik in een maand verdiend met mn fulltime job.

Uitzonderingen zijn bij ons makkelijker te maken, dat zegt helemaal niks over de helpdesk.

Plaats jezelf nou eens voor een keer in onze schoenen. Jij zit op de helpdesk, gevestigd te Ierland. Je moet voor 5 klanten in de week een klein onderdeeltje opsturen, moet geen probleem zijn toch. Hoe wil je dat gaan realiseren?
Elke keer een mailtje sturen naar Headoffice in NL :?
Nee, dan word je medewerker van het jaar...
Voor afwijken van de regels en inefficient werken jah :Y)

Je moet eens ophouden alles zo over een kam te scheren.
Het is Acer, dus het is slecht. Het notebook is bij jou een doffe ellende (geweest), de support zuigt, alles zuigt. Als je nou eens stopt met dat stemmingmakend gezever, er zijn hier sowieso 2 mensen in dit topic die ik met naam kan noemen die perfect geholpen zijn door Acer.
Dat dat door mij persoonlijk gebeurd heeft er niks mee te maken, ik werk uit naam van Acer en gebruik de vrijheid die mij en mijn collega's gegeven word.

Ik stop met deze eindeloze discussie. Ik bepaal hier niet de stemming, er zijn forumregels en als dit daar binnen valt, fine.
Maar ik weiger om mijn vrije tijd te besteden aan een hoop negatief gezever n.a.v. een of twee niet vlekkeloos verlopen RMA afhandelingen, waar na bijna 6000 (!!!) posts nog over nagemolken MOET worden.
Jammer voor de mensen die het wel waarderen, maar imo verziek je:
a) de stemming
b) je eigen topic
c) het produkt

Verder verhaal, zoals hierboven als een uitgebreid beschreven :/

Bah :|

Ow ja, Phusebox, ik vind het erg lullig voor je. Ik zal morgen kijken of ik ergens een passend toetsje kan vinden, ik neem via mail wel contact met je op om die aan je te doen toekomen. Als ik hem heb gaat ie morgen op de post :)

(zo kan het dus ook...)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Heb als eenmanszaakje al heel wat Acer laptopjes verkocht...
Heb eigenlijk maar bij eentje een keer een defect gehad.. toen was er iets met het moederbord...

ik heb toen zelf de laptop naar Den Bosch gebracht (woon in Vught onder Den Bosch en moet regelmatig in die straat van Acer zijn) werd de volgende dag gebeld toen dat het nog een dag duurde en dat ik hem dus de dag daarop weer kon ophalen... echt perfect hoor... :*)

Nu maar hopen dat het defect aan mijn eigen TM800 snel verholpen wordt (heb een probleem met de videokaart, eerder al gepost in dit topic) maar de laptop werkt in Windows XP nog gewoon goed... dus probeer het wel via de RMA in het nieuwe jaar.... kan hem niet lang missen nl... en het zal nu zo voor het nieuwe jaar wel erg druk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 00:13:
[...]

Als je de helpdesk belt is de kans groot dat ze zeggen van, ja, hij moet RMA.

Is dat zo vreemd? Nee, ze zitten immers in Ierland en hebben géén stock, en procedures.
Het hoofdkantoor, waar ik zit, is dat anders. Niet dat daar van af geweken word, maar het kan wel. Als een klant opbelt met een defect klein iets krijgt hij dat stuk gewoon vervangen, kan je makkelijker filteren.
Parts die defect zijn (HD, DVD-RW, CD/RW) die als onderdeel binnenkomen, waar dus zeker van is dat het alleen dat onderdeel is, zijn ook sneller gerepareerd als het notebook zelf. Voor de rest hanteren we gewoon procedures.
Adapter, keyboard. In principe moet eerst het oude part binnen zijn.
Als ik mijn sparepartslijstje bij elkaar optel, is dat aan waarde van "coulance" onderdelen meer dan ik in een maand verdiend met mn fulltime job.

Uitzonderingen zijn bij ons makkelijker te maken, dat zegt helemaal niks over de helpdesk.

Plaats jezelf nou eens voor een keer in onze schoenen. Jij zit op de helpdesk, gevestigd te Ierland. Je moet voor 5 klanten in de week een klein onderdeeltje opsturen, moet geen probleem zijn toch. Hoe wil je dat gaan realiseren?
Elke keer een mailtje sturen naar Headoffice in NL :?
Nee, dan word je medewerker van het jaar...
Voor afwijken van de regels en inefficient werken jah :Y)

Je moet eens ophouden alles zo over een kam te scheren.
Het is Acer, dus het is slecht. Het notebook is bij jou een doffe ellende (geweest), de support zuigt, alles zuigt. Als je nou eens stopt met dat stemmingmakend gezever, er zijn hier sowieso 2 mensen in dit topic die ik met naam kan noemen die perfect geholpen zijn door Acer.
Dat dat door mij persoonlijk gebeurd heeft er niks mee te maken, ik werk uit naam van Acer en gebruik de vrijheid die mij en mijn collega's gegeven word.

Ik stop met deze eindeloze discussie. Ik bepaal hier niet de stemming, er zijn forumregels en als dit daar binnen valt, fine.
Maar ik weiger om mijn vrije tijd te besteden aan een hoop negatief gezever n.a.v. een of twee niet vlekkeloos verlopen RMA afhandelingen, waar na bijna 6000 (!!!) posts nog over nagemolken MOET worden.
Jammer voor de mensen die het wel waarderen, maar imo verziek je:
a) de stemming
b) je eigen topic
c) het produkt

Verder verhaal, zoals hierboven als een uitgebreid beschreven :/

Bah :|

Ow ja, Phusebox, ik vind het erg lullig voor je. Ik zal morgen kijken of ik ergens een passend toetsje kan vinden, ik neem via mail wel contact met je op om die aan je te doen toekomen. Als ik hem heb gaat ie morgen op de post :)

(zo kan het dus ook...)
thanks!

zelf met het hoofdkantoor in nederland bellen gaat zeker niet he hierover?
of kan dat wel?

hoe zit het overigens met de extra garantie (acer advantage), ik heb die meteen erbij gekocht, echter is ie nog niet geleverd.
moet ik hem binnen een bepaalde periode registreren of activeren?
anders moet ik misschien naar een andere shop uitwijken voor de garantie?

ps. vwk, als je dit leest, zou je me dan misschien voor 14 uur kunnen mailen? dan kan ik daarna nog zelf actie ondernemen

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 23-12-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:20
Wat zijn eigenlijk de kosten voor:
Advantage en light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Smirnoff schreef op 23 december 2003 @ 11:11:
Wat zijn eigenlijk de kosten voor:
Advantage en light.
adviesprijs is volgens mij
199 en 149 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Zit nu op m'n werk en heb m'n 803lcib naast de nieuwe Asus M2400N van de directeur staan :P

Asus is een P-M 1.3, 512mb, 14" model, en ziet er eigenlijk best wel strak uit. Mooi, degelijk apparaat dat ook erg stevig aanvoelt... is wel dikker dan m'n acer maar rondom +/- een centimeter kleiner.

Mooi laptoppie maar met 14" 1024x768 scherm en Intel Extreme toch wat minder snel, en dat voor 68 euro minder dan m'n 803lci (en de asus heeft een 1.3ghz i.p.v. de 1.6 in m'n 803). Gewoon een goed laptop maar naar mijn mening met een mindere prijs/kwaliteit-verhouding dan m'n Acer.

Overigens werd bij de Asus de linkerkant van het laptop (polssteun / tobo) ook warm, dat is dus niet iets dat alleen de acer heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Speedpete schreef op 23 december 2003 @ 11:19:
Zit nu op m'n werk en heb m'n 803lcib naast de nieuwe Asus M2400N van de directeur staan :P

Asus is een P-M 1.3, 512mb, 14" model, en ziet er eigenlijk best wel strak uit. Mooi, degelijk apparaat dat ook erg stevig aanvoelt... is wel dikker dan m'n acer maar rondom +/- een centimeter kleiner.

Mooi laptoppie maar met 14" 1024x768 scherm en Intel Extreme toch wat minder snel, en dat voor 68 euro minder dan m'n 803lci (en de asus heeft een 1.3ghz i.p.v. de 1.6 in m'n 803). Gewoon een goed laptop maar naar mijn mening met een mindere prijs/kwaliteit-verhouding dan m'n Acer.

Overigens werd bij de Asus de linkerkant van het laptop (polssteun / tobo) ook warm, dat is dus niet iets dat alleen de acer heeft...
volgens mij hebben ze dat warm worden tegenwoordig bijna allemaal wel hoor

bij de ene is het de hd die voor die warmte zorgt, bij de ander de dvd/cd drive... enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

[...]

heel verhaal...
vwk ik ben het helemaal met je eens. enne ik ben een van die personen die gewoon goed is geholpen. Maar je weet het. Nederlanders zijn gewoon een stel zeikerds. Zeer irritant. Overal worden fouten gemaakt. Het gaat er juist om hoe hier dan mee om wordt gegaan. En wat dat betreft doen ze het erg goed mij Acer....

Ow en van die muisknoppen? Hij doet het nog steeds .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Acer is prima afhandeling van het invullen van je garantie kaart duurt wel lang, maar uiteindelijk krijg je wel een mailtje \o/ (totaal onverwachts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Woei, ik wordt vandaag verwend :P Zojuist de bestelde Latitude D500 binnengekomen... Lijkt wel alsof ik mezelf moet opwerpen als Lappie-tester :)

Tja, over de Latitude kan ik kort zijn, stevig, mooi ontwerp, werkt lekker maar is algemeen gezien niet zo goed als de Asus een paar posts eerder... geeft ook de verhouding met de TM weer...
Phusebox schreef op 23 december 2003 @ 11:24:
[...]

volgens mij hebben ze dat warm worden tegenwoordig bijna allemaal wel hoor

bij de ene is het de hd die voor die warmte zorgt, bij de ander de dvd/cd drive... enz
Klopt :) De Dell die ik hier heb heeft een plastic-behuizing en doet er dus iets langer over om warm te worden, maar heeft nu ook een polsverwarming aan de linker kant zitten :P

[ Voor 41% gewijzigd door Speedpete op 23-12-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
[...]

(zo kan het dus ook...)
VWK.

Jij post ook niks anders dan wij kunnen er niks aan doen.

Ik heb je bv nog steeds niet gehoord over dat scherm zgn. vaster maken. ( Al 2x gevraagd hoe dit zit )

Dus zit ajb niet zo te zeuren! Je ziet toch ook wel dat het een grapje is.
Het is een topic waar iedereen in mag posten en ik bepaal helemaal niet de sfeer en na ong. 5 van zulke replies van jou ga ik hier dan ook geen tijd meer aan besteden.

No hard feelings hoor, ik ben toch uit eindelijk ook goed geholpen met een compleet nieuwe laptop? (oké die moest ook 1x rma maar goed..)

Ik hoop dat als ik je ooit mocht spreken jij ook normaal reageert, als ik een helpdesk medewerker spreek van acer zit ik echt niet te schelden hoor maar leg ik mijn probleem voor, en dat het niet goed was gemaakt de 1e paar keren lag aan dat IMB reparatie bedrijf (of hoe het ook mag heten)

Ik heb het dus over het product en niet de service van Acer zelf.

En nu ga ik lekker verder met het inbouwen van mijn wc. ( Dit is dus gepost op een zonder problemen werkende TM-800 :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 23-12-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nog even over de muisknoppen, hier met de laatste revisie (ook nieuwst bios onboard vanuit de fabriek):

de muisknoppen doen het perfect hier, geen enkel probleem

wat ik wel nog even wil vragen:

hoe zit het met de accu? moet die eerst een paar keer opgeladen en ontladen zijn voor ie het effectiefst is?

nu haal ik naar schatting 3 uur, met wifi aan, en geen zware apps, alleen wat office gedoe...

is er ook een prog dat ongeveer aan kan geven hoeveel TIJD er nog resteert ipv hoeveel procent? dit natuurlijk op basis van eerdere metingen/ervaringen ...

en wat zijn nog meer nuttige progs? speedfan xp? wat kan je daarmee behalve je temp e.d. monitoren?

[ Voor 61% gewijzigd door Phusebox op 23-12-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Phusebox schreef op 23 december 2003 @ 13:53:
nog even over de muisknoppen, hier met de laatste revisie (ook nieuwst bios onboard vanuit de fabriek):

de muisknoppen doen het perfect hier, geen enkel probleem

wat ik wel nog even wil vragen:

hoe zit het met de accu? moet die eerst een paar keer opgeladen en ontladen zijn voor ie het effectiefst is?

nu haal ik naar schatting 3 uur, met wifi aan, en geen zware apps, alleen wat office gedoe...

is er ook een prog dat ongeveer aan kan geven hoeveel TIJD er nog resteert ipv hoeveel procent? dit natuurlijk op basis van eerdere metingen/ervaringen ...

en wat zijn nog meer nuttige progs? speedfan xp? wat kan je daarmee behalve je temp e.d. monitoren?
Ik gebruik gewoon speedswitch xp is te vinden onder duitse site met tips in de startpost.

Verder, ik heb gewoon meteen de 1e keer mijn accu normaal gebruikt en ik haal regelmatig 4.5 uur op 1 accu met wlan aan en interneten.
Dit wel op 600mhz.

Op school haal ik ongv 3 tot 3.5 uur met .pfd files en winamp constant aan.

Het zou wel beter zijn volgens mij om de eerste paar keer hem helemaal leeg te gebruiken, maar ik merk hier nog niks en ik heb deze toch al weer paar maanden en gebruik hem per week toch zon 30 tot 35 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

De helpdesk heeft zo'n lange wachttijden omdat er op elk moment van de dag wel tig mensen zijn met een acer en dus ook met problemen die bellen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]RS_003 schreef op 23 december 2003 @ 13:35:
[...]
VWK.
Het is vwk, met kleine letters.
Jij post ook niks anders dan wij kunnen er niks aan doen.
Volgens mij geef ik oplossingen buiten de standaardwegen om :?
Ik heb je bv nog steeds niet gehoord over dat scherm zgn. vaster maken. ( Al 2x gevraagd hoe dit zit )
Schroefjes aandraaien, hoe dat vast zit staat in de serviceguide
Dus zit ajb niet zo te zeuren! Je ziet toch ook wel dat het een grapje is.
Ik zeur niet, ik zal dan wel een andere manier van "humor" hebben.
Het is een topic waar iedereen in mag posten en ik bepaal helemaal niet de sfeer en na ong. 5 van zulke replies van jou ga ik hier dan ook geen tijd meer aan besteden.
5 van wat voor replies :?
No hard feelings hoor, ik ben toch uit eindelijk ook goed geholpen met een compleet nieuwe laptop? (oké die moest ook 1x rma maar goed..)

Ik hoop dat als ik je ooit mocht spreken jij ook normaal reageert, als ik een helpdesk medewerker spreek van acer zit ik echt niet te schelden hoor maar leg ik mijn probleem voor, en dat het niet goed was gemaakt de 1e paar keren lag aan dat IMB reparatie bedrijf (of hoe het ook mag heten)
Dit is mijn persoonlijke mening, ik vind mezelf redelijk correct. Het enige wat ik zie is dat op bijna elke post van iemand waar er iets niet goed gaat, jij daar weer overheen zeilt met een quote van "oh, dit en dat heb ik ook gehad", en ik vraag me af of dat wel zo nodig is.
DHuuf schreef op 23 december 2003 @ 14:15:
De helpdesk heeft zo'n lange wachttijden omdat er op elk moment van de dag wel tig mensen zijn met een acer en dus ook met problemen die bellen.
Werk jij voor Acer dan dat je het zo goed weet :?
Het is kerst, dus mensen zijn vrij. Wij hebben mindere bezetting, dus is het wat drukker. De telefoondrukte van enige tijd geleden is vorige week al de hele week weggeweest...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:41
@vwk.
Ik vind het fantastisch dat je hier in je vrije tijd een aantal helpt. TOP. maar laat je aub niet zo op de kast jagen... :/

@ RS_003
RS_003 schreef op 23 december 2003 @ 13:35:
[...]

Iemand hoeft niet te antwoorden ;)
Je hoeft niet te blijven herhalen wat er allemaal met je laptop is gebeurd.

Ik vind je openingsposten top, ik vind ook dat je behulpzaam bent naar anderen en dat je er volgens mij aardig wat tijd in steekt.... Allemaal top.
Maar ik vind ik ook dat je nogal betweterig overkomt, en nogal erg veel naar erkenning zoekt. Je vermeldt wel erg vaak wat er allemaal mis was.

Laten we proberen met zijn allen het topic goed lopende te houden en elkaar constructief te helpen en opbouwende kritieken te geven in plaats van iedere keer te roepen dat het mis ging, rma ging.. die dingen nog steeds niet opgelost zijn... :/ of op mekaar lopen te vitten .... :/

++++

Over die schroefjes... Ik vermoed dat ze onder de rubberen dopjes zitten @ je scherm, onderaan. Dat lijkt mij het meest logisch.

@Anderen die twijfelen over wel/niet kopen. Ik ben nog steeds een enthiousast bijna dagelijks gebruiker van mijn TM 800 LCi (met Bluetooth) niet revisie dus....
Voor mij bied hij gewoon veel beeldscherm en veel waar voor zijn geld.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mij best... het zat me ff hoog, ff stoom afblazen :P

Maar ik ben het met je eens Stiffener :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.