Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Het is ook 1 op 1, pak maar een willekeurig voorwerp rond je tafel en hou het op 1cm afstand van je ogen.py.mosjuh schreef op 09 januari 2004 @ 00:57:
macro = 1:1 fotografie, niets dus dat het op de foto groter is dan in het echt..
Enig probleem is dat je ogen daar niet meer op kunnen focussen en het "lijkt groter" omdat het zo dichtbij zit
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik heb het niet dat ze het zijn ... ik zeg dat het groter lijkt.py.mosjuh schreef op 09 januari 2004 @ 00:57:
macro = 1:1 fotografie, niets dus dat het op de foto groter is dan in het echt..
Want of wil jij zeggen dat een 2 Euro muntje zo groot is ..

Nee dat denk ik niet maar op de Foto lijkt hij wel groter
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Tja. dat ligt toch echt aan het papierformaat waarmee je die foto's uitprint he?Blackhole schreef op 09 januari 2004 @ 01:14:
[...]
Ik heb het niet dat ze het zijn ... ik zeg dat het groter lijkt.
Want of wil jij zeggen dat een 2 Euro muntje zo groot is ..
[afbeelding]
Nee dat denk ik niet maar op de Foto lijkt hij wel groter
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 02:01 ]

Alweer een poost geleden dat ik gepost heb, maar deze wil ik jullie niet onthouden
info:
Bloemetje in de achtertuin
Coolpix 990
1/62s
ISO 100
3.4f
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd
Om mee te beginnen: een macro die erg mooi had kunnen zijn als ie op het goede punt gefocussed was, de compositie vond ik wel mooi, tis een hommel.

Dan, een close up van de arm van mijn Micro Seiki DD40

Een rode bloem in de tuin

De hond, Sam de Jack Russell

En nog eens

En een mooie sigaret in de kroeg

En een serie van een mooi beestje in de tuin

Wij danken u voor uw aandacht, en de volgende keer zal ik ze nog iets kleiner dan 800*600 resizen, want dit is het net niet, maar nu ben ik moe.
Commentaar is welkom.
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 22:43 ]

Ik moet zeggen vind hem zeer geslaagt.
Ik vind 'm érg geslaagd. Het zand op de voorgrond en de schelp zelf zijn mooi scherp en vrijwel direct erachter is de foto al heel wazig, wat een mooi effect geeft. Ook die schaduw (van jezelf?) vind ik iets toevoegen omdat het zo mooi langs die schelp loopt. Voor één van je eerste foto's vind ik dit een uitstekend resultaatVerwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 11:56:
Mooie foto's gezien....
[afbeelding]
1 van mijn eerste foto's, auto en macro stand van de Powershot A80. fot is 'save for web' mbv fotosoep. Vinden jullie het wat?
>> klikbaar en bekijk dan eens het detail van de 'schelp-slijm'
Ook prachtige foto's zegVerwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 14:40:
Alle plaatjes zijn gemaakt met een Powershot A70, en zijn klikbaar. Zie EXIF-data voor meer info.
Om mee te beginnen: een macro die erg mooi had kunnen zijn als ie op het goede punt gefocussed was, de compositie vond ik wel mooi, tis een hommel.
[afbeelding]
Dan, een close up van de arm van mijn Micro Seiki DD40
[afbeelding]
Een rode bloem in de tuin
[afbeelding]
De hond, Sam de Jack Russell
[afbeelding]
En nog eens
[afbeelding]
En een mooie sigaret in de kroeg
[afbeelding]
En een serie van een mooi beestje in de tuin
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wij danken u voor uw aandacht, en de volgende keer zal ik ze nog iets kleiner dan 800*600 resizen, want dit is het net niet, maar nu ben ik moe.
Commentaar is welkom.
Die eerste foto heeft trouwens iets onrealistisch doordat de focus ligt op de achterste bladeren en je een grote, wazige hommel op de voorgrond ziet. Het mag dan niet helemaal de bedoeling geweest zijn, het is wel een speciaal effect
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen qua ruis, dat voegt wel wat toe aan de sfeer. En zoveel loze ruimte zie ik niet, alleen had de foto ietsje eerder genomen kunnen worden, omdat de vlam, in mijn ogen, iets te veel naar links zit nuMarcoC schreef op 09 januari 2004 @ 20:11:
Ik vind hem mooi, maar er is een beetje veel loze ruimte. Verder zou ik zeggen, haal NeatImage er eens overheen, op de achtergrondis een beetje ruis. Maar voor de rest aardige foto, die rook maakt ook wat dynamischer.
The devil is in the details.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Klikbaar voor 1600x1200
Cam: Minolta Dimage 7i (net zoals die G3 van mijn eerdere foto's is het toestel geleend, helaas
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
De laatste drie zijn nu ook echt klikbaar, dan kan je nog beter in zn ogen kijkenDecember schreef op 09 januari 2004 @ 20:22:
Ook prachtige foto's zegAllemaal knisperscherpe foto's met veel detail en vrijwel geen ruis. Die laatste drie foto's vind ik prachtig, omdat je zo dichtbij zit en je gewoon in de ogen van dat beest kan kijken.
Die eerste foto heeft trouwens iets onrealistisch doordat de focus ligt op de achterste bladeren en je een grote, wazige hommel op de voorgrond ziet. Het mag dan niet helemaal de bedoeling geweest zijn, het is wel een speciaal effect
de eerste foto is een voorbeeld van wat heel mooi had kunnen zijn, maar het niet was, zie ook de tekst die erboven staat

blijf deze laatste 2 macro's prachtig vinden
die liebelle bleef brachtig zitten op de krant omdat ie helemaal op was omdat ie maar telkens tegen het raam aan het vliegen was..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Allemaal gemaakt met canon powershot A60, en bewerkt/geresized met Photocleaner.
Comments?
Cons:::BB4E
Het camera oogpunt in de foto met die hond is erg verrassend/onconventioneel/leuk!shameblaster schreef op 13 januari 2004 @ 18:21:
[...]
![]()
Allemaal gemaakt met canon powershot A60, en bewerkt/geresized met Photocleaner.
Comments?
Verder: pssst, het is geen wesp hoor, maar een of andere vlieg.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
bwahaha jah viel mij gelijk ook op.. das een zweefvlieg...JumpStart schreef op 13 januari 2004 @ 18:41:
[...]
Het camera oogpunt in de foto met die hond is erg verrassend/onconventioneel/leuk!
Macro van mijn sleutels (een andere heeft al in A60/70 topic gestaan, deze is anders scherp gesteld en in een beter licht)

Macro van een Orchidee van mijn moeder:

Een klein el-cheapo tsjechisch kristalen clown met afgebroken armpje:

Wat vinden jullie ervan? De laatste zou mss in Photoshop nog verbeterd kunnen worden(lichter) maar heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken. /me magicstar is nog steeds op zoek naar een goed photoshop boek/tutorial
[ Voor 18% gewijzigd door magicstar op 13-01-2004 19:19 ]
bedankt,JumpStart schreef op 13 januari 2004 @ 18:41:
[...]
Het camera oogpunt in de foto met die hond is erg verrassend/onconventioneel/leuk!
Ja ik wist ook niet zeker of het een wesp was, maar het lijkt er sprekend op:)
Dus waarschijnlijk is het een zweefvlieg wat ionize zegt
[ Voor 3% gewijzigd door shameblaster op 13-01-2004 19:50 ]
Verwijderd
Mooie foto's. De 5e en laatste zijn mijn favorietenshameblaster schreef op 13 januari 2004 @ 18:21:
Comments?
Hier nog een aantal van mij:
1:

2:

3:

4:

Geresized met Photoshop. 'k Hoop dat ze genoeg geresized zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 20:11 . Reden: aantal foto's offline gehaald ]
Verwijderd
http://www.unknownhosting.nl/~dapo1981/flits.jpg
Hij is best wel breed vandaar dat ik hem in een link post.
Contrast verschilt een beetje per foto, had geen zin om dit weg te werken aangezien het toch alleen maar een experimentje was
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 22:22:
Wat vindt men van deze?
Waterjutter
[afbeelding]
Commentaar is welkom
Hoe heb je dat gedaanVerwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 22:28:
Ik heb er ook nog een paar
http://www.unknownhosting.nl/~dapo1981/panodragon.jpg
Verwijderd
Verwijderd
owdie beesten heten trouwens waterjuFFers volges mij, niet dat het er ook maar een reet toe doet maar goed.
Edit: Heb het al veranderd.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 14:56 ]
Verwijderd
Nou, je moet ze eigenlijk gewoon heel voorzichtig naderen en geen snelle bewegingen maken.. Dat is alles.Mooi joh, mij is ut nou nog geen 1 keer gelukt om een insectje op blad, te fotograferen zo scherp, die krengen blijve nooit stillzitten
En zorg ervoor dat je camera geen geluidjes maakt..
Verwijderd
Deze is al een eerder gepost maar wou hem toch nog ff delen. Gemaakt met een Nikon CP 5700 - 1/36 sec - F 6.7 - ISO 140
Ben alleen beetje aan het croppen geweest.

Ik las trouwens dat je beter niet kan inzoomen. Maar met mijn camera haal ik toch de beste macro resultaten als ik tot halverwege inzoom. Ik denk dat het per camera verschilt maar je kan het natuurlijk altijd proberen.

Verwijderd
Die vind ik mooi. Wat ik wel jammer vind is dat hoekje rechtsonder. Zou mooier zijn als je daar ook gewoon nog dat hout zag imo.
Ja dat was mooier geweest maar ik kan helaas niet ander ik heb al zoveel mogelijk weggelaten.Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 16:30:
[...]
Die vind ik mooi. Wat ik wel jammer vind is dat hoekje rechtsonder. Zou mooier zijn als je daar ook gewoon nog dat hout zag imo.
maar om hem te cropen had ik geen zin in want dat had teveel van het hout weggehaald.
Maar ik heb wel even een nieuwe versie gemaakt

Zo beter ?
hier gelijk nog eentje

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 16-01-2004 20:59 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
@ Montana: Leuke bloem

Verwijderd
Hier nog een bijdrage van mij. Zitten wat cliché shots tussen, maar voor mij zijn ze niet cliché aangezien ik ze nu zélf voor het eerst maak
1:
http://members.lycos.nl/ziejouook/Bierdopjes.jpg
2:
http://members.lycos.nl/ziejouook/Electricity.jpg
3:
http://members.lycos.nl/ziejouook/FereroRochez.jpg
4:
http://members.lycos.nl/ziejouook/Cent.jpg
5:
http://members.lycos.nl/ziejouook/Money01.jpg
6:
http://members.lycos.nl/ziejouook/Money02.jpg
edit: ff links van gemaakt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 10:46 . Reden: links gemaakt ]
Verwijderd
Als ik een telelens (TC-DC52) op mijn A70 zou zetten welk effect krijg ik dan?
Wazige foto's of nog meer vergrootte foto's?
waarom vraagje dit niet hier in ?Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 18:44:
geen foto deze keer maar wel een vraagje.
Als ik een telelens (TC-DC52) op mijn A70 zou zetten welk effect krijg ik dan?
Wazige foto's of nog meer vergrootte foto's?
Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 6
Denk dat je dan meer antwoord krijgt .
alleen gecropped, ik was met de witbalans aan het spelen.
Dit is het resultaat.

De camera is te raden

a70Vittek schreef op 18 januari 2004 @ 22:45:
Macro foto:
alleen gecropped, ik was met de witbalans aan het spelen.
Dit is het resultaat.
[afbeelding]
De camera is te raden
[ Voor 92% gewijzigd door Josh op 04-07-2004 15:56 ]
Verwijderd
Toch jammer dat sommigen een beetje vaag (mistig) zijn.
Wat kan daar de oorzaak van zijn ? Te dichtbij ?

Oude typemachine

Iets waar zaden in gezeten hebben (?)

Een bloemetje

Deze is het beste gelukt, een kandelaar met waxinelichtje
Ik moet wel toegeven dat die van mij niet kunnen tippen aan bijv. Erik de Vries en GsJosh. Hebben vast een betere camera
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 14:14 ]

[ Voor 96% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 01-02-2004 17:07 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Goudentip nr 1: Nóóit flitsen bij macro
Verwijderd

De harddisks en de libelle zijn minder macro dan het lijkt De eerste zijn 5 1/4" SCSI schijven van zo'n 500Mb De libelle was dik 10cm, zat in mijn achtertuin en was niet eens weg te krijgen.
De veertjes is er uiteraard maar 1. De foto heb ik alleen samengesteld om de stabiliteit en snelheid van mijn PC te demonstreren. (Niet hier, maar ooit, voor iemand anders) Het enkele origineel bestaat uit een diascan van zo' 140Mb (48bits) vrijstaand gemaakt en in 10 lagen gecopieerd die vervolgens schduw gaven. Ondanks mijn 1GB geheugen zat ik op gegeven moment met een swapfile van photoshop van ruim 1500MB. Elke handeling ging steeds meer tijd kosten maar hij bleef functioneren
[ Voor 3% gewijzigd door wiewatwaar op 02-02-2004 20:00 ]
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Verwijderd
Gemaakt met een canon a70
1.

2.

3.

4.

5.

De meeste foto`s heb ik al eens in het canon a60/a70 topic neergezet (deel 3 ofzo)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 20:16 ]
doen met de hobby. En toch kriebelt het om mooie foto's te maken. Vooral met de mooie zomer die we in 2003 hebben gehad. Voor macro's mooi licht en een lekkere temperatuur. Dus voor nu nog maar wat van de bosjes bloemen thuis. Niet super orgineel. Maar wel een dankbaar/makkelijk onderwerp.

(Geinteresseerden moeten in Vraag & Aanbod op T-net maar zoeken, het paartje is, inclusief 2 AMD approved Coolermasters, te koop.)

*klikbaar*

Helaas is de druppel onscherp, maar ik vind em toch aardig gelukt.
Reacties zijn welkom!
Als ik maar een beetje kan computeren
Verwijderd
|
Camera: Canon EOS 300D
Lens: Sigma 70 - 300 mm F4 - 5,6 APO MACRO SUPER II
Belichting: 20W lampje van de IKEA
|
Hier + onboard flits.
Volgende week komt mijn Metz 54 MZ3 binnen, dus zal de belichting iets beter geregeld zijn..
Wat vinden jullie er van?
Verwijderd
reclamedoos schreef op 06 februari 2004 @ 08:45:
@Oeloe, waar heb je die lens gehaald, en wat heb je er voor neer moeten leggen?
De lens heb ik gekocht bij Combi City in Haarlem.
Verkoopprijs is €295,- maar ik heb minder betaald..
/me Ik heb korting bedongen omdat ik ook nog een camera heb gekocht en 3 andere lenzen...
lief beestje manHaeg schreef op 13 februari 2004 @ 17:40:
Dit is max van dichtbij, hij wil niet graag stil zitten
ik heb verder geen verstand van foto`s maken![]()
ik heb deze cam pas(het is mijn 1e)
cam Kodak DX6490
exposure 1/2 s
F-number 2.8
en op de macro stand
de rest auto
[afbeelding]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

[ Voor 19% gewijzigd door Ebayzo op 13-02-2004 18:15 ]
Default blanke hetero
met sony dsc p72
[ Voor 20% gewijzigd door woest85 op 13-02-2004 18:47 ]
[Signature]
Verwijderd

op hoge res issie wel mooier trouwens..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 18:52 ]
* Allemaal clickable
#1 - Kijkduin ergens onder een bankje...

#2 - Idem dito...

#3 - Op ons kleine balkonnetje begint er iets te groeien...

#4 - één van de orchideeen uit mijn moeder's collectie...

Meer foto's zijn te vinden op mijn Gallery.
Wees a.u.b. niet te hard / fel met uw kritiek / mening
Ik begin nu wel te begrijpen dat je beter meer foto's kunt schieten en later de beste uit deze reeks uit te kiezen; ik ben nog "bang" om men CFje te snel vol te schieten (terwijl ik makkelijk 250+ foto's op een 256 MB haal bij een resolutie van 2272x1704 @ Fine)

[ Voor 13% gewijzigd door InsjaHH op 25-02-2004 19:40 ]
Nice pixInsjaHH schreef op 13 februari 2004 @ 22:16:
Na gisteren mijn eerste tocht achter de boeg te hebben gehad op jacht naar leuke/mooie foto's omgeving Den Haag, heb ik met men Canon Digital IXUS 400 o.a. deze macro's gemaakt:
* Allemaal clickable*
#1 - Kijkduin ergens onder een bankje...
[afbeelding]
#2 - Idem dito...
[afbeelding]
#3 - Op ons kleine balkonnetje begint er iets te groeien...
[afbeelding]
#4 - één van de orchideeen uit mijn moeder's collectie...
[afbeelding]
Meer foto's zijn te vinden op mijn Gallery.
Wees a.u.b. niet te hard / fel met uw kritiek / mening(sinds ik nog aan het oefenen ben met mijn eerste digitale camera
), maar lever deze gerust! Je leert meer van mensen die al meer ervaring / knowledge hebben dan steeds maar dezelfde fout maken en dus "slechte" foto's blijft maken.
Ik begin nu wel te begrijpen dat je beter meer foto's kunt schieten en later de beste uit deze reeks uit te kiezen; ik ben nog "bang" om men CFje te snel vol te schieten (terwijl ik makkelijk 250+ foto's op een 256 MB haal bij een resolutie van 2272x1704 @ Fine).
* Ebayzo wil zijn Dimage Z1 terug
Default blanke hetero
Ik las later o.a. hier op GoT dat je bij macro's niet moet gaan flitsen... nu kan deze foto eigenlijk nog steeds, want het is niet een "echte" macro (in mijn herinnering op het moment van het maken van die foto nog niet die macro functie/knop ontdekt en enkel optical gezoomed op de orchidee)
Waarom plaats ik deze dan bij deze topic: ach, 'k ik vond hem wel mooi geworden, je ziet de condens op de ramen vrij duidelijk. Maar zoals ik al zei, meeer foto's te vinden op men Gallery.
Wat is er mis met je Minolta Dimage? Die had dacht ik toch zo'n super 6x optical zoom toch (ofzoiets?).
[ Voor 25% gewijzigd door InsjaHH op 14-02-2004 11:32 ]
Nee...10x optical zoom. Alleen was de lens al na dag 1 niet meer te gebruikenInsjaHH schreef op 14 februari 2004 @ 11:29:
offtopic:
Wat is er mis met je Minolta Dimage? Die had dacht ik toch zo'n super 6x optical zoom toch (ofzoiets?).
Default blanke hetero

Had je met de camera net zoals anderen ook last van blauw/paar licht bij het volledig inzoomen met 10x optical? Ik heb even de naam van dit verschijnsel kwijt, maar je begrijpt me vast wel...
Ben opzoek naar software om te gebruiken om ze online te publiceren, maar ook om thuis te ordenen en bij te bewaren. Iemand met ervaringen van bepaalde pakketen? Gaarne alles wat mogelijk is, dan kan ik zelf vergelijken en tot aanschaf over gaan.
Adobe Photoshop gebruik ik reeds om te editten.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ah ja, thanksVerwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 12:21:
purple fringing heet dat. stel de apertuurvoorkeuze wat lager in, dat helpt
Zelf heb ik de IXUS 400, maar tot nu toe dat fringing niet tegen gekomen gelukkig; is er een bepaalde omstandigheid dat dit voorkomt (nachtfoto's etc.) ?
Software om ze online te produceren? Wat bedoel je hier precies, wil je zoiets als een omgeving waar je via IE je foto's kunt uploaden en beheren in albums zoals hier. Hiervoor heb je ergens ruimte nodig waar ze PHP ondersteunen op de server of zelf een server hosten. Het script heet Gallery v1.4.1 en is hier te vinden (je moet natuurlijk wel de nodige kennis hebben wat betreft PHP om het te configureren en/of het uploaden/chmodden).bjck schreef op 14 februari 2004 @ 14:23:
Ben opzoek naar software om te gebruiken om ze online te publiceren, maar ook om thuis te ordenen en bij te bewaren. Iemand met ervaringen van bepaalde pakketen? Gaarne alles wat mogelijk is, dan kan ik zelf vergelijken en tot aanschaf over gaan.
Mocht je dat niet per se nodig hebben/vinden, kun je ze gewoon uploaden naar je webspace die je vast bij je ISP hebt? Als je daarbij programma's gebruikt zoals Irfanview of Adobe Photo Album, kun je HTML pagina's laten genereren, zodat je deze kunt uploaden en op je website kunt navigeren door de foto's.
Je kunt bij Photoshop zogenaamde "Actions" creeeren. Het principe is ongeveer hetzelfde als een macro; je "record" de handelingen die moeten gebeuren (zoals resizen, canvas size om de randjes erom heen te maken, copyright tekst toe te voegen etc.) en slaat deze op. Dan kun je van deze Action een batch uitvoeren zodat hij bijvoorbeeld een hele map automatisch doet. Een andere mogelijkheid is om een droplet ervan te maken, zodat je enkel de foto's waarom je een kader wilt maken over de droplet hoeft te slepen en los te laten: en zie daarbjck schreef op 14 februari 2004 @ 14:23:
Adobe Photoshop gebruik ik reeds om te editten.
Uitgebreidere how-to verwijs ik je toch naar de search hier op GoT, er zijn hier al tal van draadjes over. Want eigenlijk hoort deze post niet bij dit topic...

* InsjaHH gaat zometeen weer es leuke macro's proberen

[ Voor 70% gewijzigd door InsjaHH op 14-02-2004 14:35 ]

Andere lichtinval:

Tandem rulez.... IBM s*cks
Thx, dat van photoshop had ik ook kunnen bedenken eigenlijk, ga ik eens proberen te vinden hoe dat moet.InsjaHH schreef op 14 februari 2004 @ 14:24:
[...]
* InsjaHH gaat zometeen weer es leuke macro's proberen
Dat van die online image gallary had ik ook al gevonden, mooi script is dat.
Maar zoals hierboven bijvoorbeeld Montana heeft staan, dat lijkt wel 'een bepaalde aplicatie'? En zoals InsjaHH
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 14-02-2004 17:01 ]
Mocht je een voorbeeld nodig hebben, wil ik die best sharen met je
Als je hem zou willen mailenInsjaHH schreef op 14 februari 2004 @ 19:38:
Het lijkt een applicatie, maar het is toch echt wel een Action. Ik heb mijn kader + copyright tekst gewoon met PhotoShop gemaakt en dat recorded in een Action file. Je kunt voor nog meer gemak ook zo'n Droplet maken, Photoshop maakt dan gewoon een .exe bestand voor je en je kunt dan gewoon foto's erop loslaten en hij doet alles automatisch voor je.
Mocht je een voorbeeld nodig hebben, wil ik die best sharen met je.
Nee komt door lens / CCD volgens mij...maar is goed te verhelpen met simpele handelingen in photoshop!InsjaHH schreef op 14 februari 2004 @ 14:24:
[...]
Ah ja, thanks. Ligt dat nu aan de camera's z'n lens, dat hij veel optical zoom heeft (10x) of kan dat iedere camera "overkomen"?
Zelf heb ik de IXUS 400, maar tot nu toe dat fringing niet tegen gekomen gelukkig; is er een bepaalde omstandigheid dat dit voorkomt (nachtfoto's etc.) ?
[...]
Default blanke hetero
Ik doe dat met photocleaner:

Allemaal gemaakt met canon powershot A60 in de ''P mode'', en bewerkt/geresized met Photocleaner.
Verwijderd
don't get me wrong, maar zie je zelf waarom die 2 foto's die ik noemde spannender zijn?
de hond heeft een interessant perspectief, en die bloem heeft een leuke kleine scherptediepte. Probeer ermee te spelen, 't is leerzaam
Plaatje verneukt de layout een beetje

Het is mijn eerst macro foto (ik had 5 sec eerder de macro knop gevonden).
De instellingen weet ik niet zeker meer maar stonden volgends mij op auto zonder flits.
** edit **
Gedaan
[ Voor 15% gewijzigd door Mr GAmba op 15-02-2004 19:53 ]
Signature unavailable

Hmm...denk dat een mini statiefje wel een idee voor je is! Hij is best bewogen (onscherp)Mr GAmba schreef op 15 februari 2004 @ 17:38:
Dit is de mijne, genomen met A70.
Plaatje verneukt de layout een beetje![]()
Het is mijn eerst macro foto (ik had 5 sec eerder de macro knop gevonden).
De instellingen weet ik niet zeker meer maar stonden volgends mij op auto zonder flits.
** edit **
Gedaan
Default blanke hetero
Dit topic is gesloten.