@marceltuit: Die meerkoet staat er goed op, hoewel er een soort van halo om (vooral) de kop lijkt te zitten? Iets van de nabewerking? Vierkante uitsnede is niet mijn favoriet, maar het de meerkoet vult het beeld mooi.
@Sj44k13: Leuk zo'n groep Tureluurs! Jammer dat de linker zo krap aan de zijkant staat, de witbalans mag ook iets warmer naar mijn mening.
@marceltuit: Je foto doet het niet

@Barrycade: Mooi portretje hoor, gaaf ook die 'oren' die opzij waaien.
Vandaag eindelijk weer eens erop uit getrokken om te fotograferen. Duikers en futen zijn al heel lang mijn favoriete vogels en ik zag dat er een Parelduiker in Stellendam zat!
Parelduikers komen voor in Scandinavie maar zijn in de winter, met enig geluk, aan de Nederlands kust te zien.
Vrijdag zag ik in de weersvoorspellingen dat het weer ging bijtrekken en dat zondag ochtend een beetje mistig en vooral zonnig zou zijn. Dat zijn de mooiste ochtenden, dus dat moest hem worden!
Zoals verwacht zag ik al een groep vogelaars op de steigers in de haven staan. De Parelduiker hield de eerste 1,5 uur afstand. Naar mijn idee, omdat er nogal wat onrustige mensen met grote lenzen rondliepen. Ook wel soortenjagers genoemd, even snel langs een bijzondere vogel en dan weer naar de volgende.
Na een tijdje waren ze weg en was ik met 3 anderen over.
De Parelduiker werd wat rustiger en kwam ons wat beter bekijken, helaas was dat net in de schaduw.
Al met al een hele mooie dag gehad en wat leuke foto's kunnen maken.
1. Ik was niet de enige die nog slaperig was
2. Een gele boot gaf een mooi effect in de achtergrond
3.
4. Een portretje op z'n tijd vind ik altijd wel leuk
5. Ook nog een Buizerd kunnen fotograferen, voor het eerst ook goed scherp
Ik zie dat de verkleinde versie's van flickr niet zo mooi verscherpt zijn, as usual. Grotere formaten zijn wel goed.