[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 35 ... 48 Laatste
Acties:
  • 275.965 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank Brombeer. De achtergrond in mijn blauwborst foto is inderdaad de kleur van het riet, verlicht door de rode ondergaande zon.

Jou Pimpelmees staat er leuk op, mooi laag standpuntje. Vind wel de kleuren wat grauw, ik houd persoonlijk wat meer van de knallende kleurtjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Bedankt voor de opbouwende kritiek :)

Ik zal eens kijken of dat ik hem dmv lightroom of paint shop te croppen nog wat scherper kan krijgen. Maar es bij de vrouw in de leer hoe die programma's werken :+ .

De stabilisatie op mn canon is toch niet altijd zo goed als het lijkt helaas.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

jokapo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:49:
De stabilisatie op mn canon is toch niet altijd zo goed als het lijkt helaas.
Je moet vooral niet vergeten dat stabilisatie alleen helpt de trillingen die jij met je handen veroorzaakt weg te nemen. Het doet dus niets voor bewegende onderwerpen zoals jouw gieren.

Er zit dus een verschil in bewegingsonscherpte (waar we bij jouw foto's een beetje last van hebben), en onscherpte veroorzaakt door zenuwachtige handjes (trillingen van de fotograaf/camera)
Om het nog wat lastiger te maken is er ook nog onscherpte die kan ontstaan doordat de camera focust op een verkeerde plaats (de achtergrond ipv een vogel bijvoorbeeld)

Een voorbeeld hiervan zie je bij mijn rode patrijs, waarbij de camera de focus net op het gras achter de patrijs heeft gelegd, gelukkig staat de vogel er ook redelijk scherp op vanwege een iets geknepen diafragma waardoor de DOF groter is.

Verder ziet het uit als een mooie dag. Ik dacht in eerste instantie dat je net als ik ook naar de Pyreneeën geweest was, want het zijn echt machtige vogels. Eigenlijk vind ik met name de vierde foto niet zo mooi omdat er zoveel groen voor de vogel zelf zit. Je laatste foto vind ik het beste gelukt, te meer omdat hier het licht mooi op de vogel zelf valt, en je meteen ook de achtergrond erbij hebt.

@marcel wederom een fraaie mees. Je bent goed bezig de laatste tijd 8) Jammer dat het rechter onderhoekje ook niet groen is dat zou het helemaal af hebben gemaakt. Maar het leidt verder niet af / stoort niet.

@brombeer leuk om eens een juveniele pimpelmees te zien. Erg leuk standpunt ook met een onderzoekende blik van de vogel zelf. Hoewel grauw houdt het m'n blik wel vast.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
En stabilisatie is geen wondermiddel, het werkt door middel van het tegenwerken van je bewegingen. Beweeg jij 'm omhoog, dan zorgt de stabilisatie ervoor dat de lens omlaag gaat, zodat 'ie uiteindelijk zo min mogelijk bewogen is.

Maar binnen de behuizing van je lens kan die lens natuurlijk maar vrij weinig bewegen, dus als je als een malle trilt en grote bewegingen maakt, dan kan de stabilisatie maar bar weinig beginnen. Het eindresultaat is dan dat je heel erg bewogen foto een iets minder heel erg bewogen foto wordt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

MBV

Vergeet ook niet dat stabilisatie het volgen van je onderwerp kan tegenwerken met de verkeerde instellingen. Bij de Nikon 70-200 heb je een speciale modus waarin hij alleen verticale bewegingen compenseert, als je vogels (of auto's of dat soort dingen) fotografeert helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:43
Ook ik belande gisteren in Avifauna, ik heb mijzelf kostelijk vermaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3812/9774388953_fe8c522b99_c.jpg
Sea -eagle cathing his prey in the water. by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

nustys schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:51:
Ook ik belande gisteren in Avifauna, ik heb mijzelf kostelijk vermaakt :)
Ik ook een tijdje geleden :

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7434/9777013931_fd7fa1d8f9_c.jpg
IMG_8638 by GTN355, on Flickr

Baalde er alleen van dat ik net die dag effe zonder de 100-400 onderweg was en ik de park eigenlijk totaal per ongeluk heb ontdekt :'(
Gaan we dus nog een keer bezoeken !! :Y

Leuke foto trouwens! Was het jou ook opgevallen hoe ze proberen te verbergen dat ze de roofvogels gewoon kleine kuikentjes zitten te voeren ?? Ik denk dat zo'n kuikentje ook op jouw foto uit het water wordt opgepakt :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zo, zal dit topic maar eens nieuw leven inblazen; voordat het echt een stille dood sterft :P

@nero355: Erg grappige foto met leuke actiemoment van de papegaai. Enige jammere vind ik dat hij je net niet aankijkt.

@nustys: hele gave vluchtplaat; van een even schitterend beest. nice!

Ik vind je watermerk overigens wel de plaat lichterlijk verzieken. Normaal gesproken zeur ik nooit over die dingen, maar echt midden in de foto is not done wat mij betreft :P

En van mij een aantal plaatjes:

Een Anhinga/Slangenkopvogel uit Florida eerder dit jaar:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3772/10095725293_3804559526_z.jpg
Snakebird @ Everglades NP by Marcel Tuit, on Flickr

En twee vogels op de Hoge veluwe:

Grote bonte specht:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3805/9788176233_c1c924c543_z.jpg
Great spotted woodpecker @ the trunk #2 by Marcel Tuit, on Flickr

Pimpelmees:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7304/9716370733_7f309f15a2_z.jpg
Blue tit @ NP Hoge Veluwe by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@nustys: Mooie foto. Heb je daar lang op gewacht om zo'n foto te krijgen of was het toeval?
@nero: Jammer dat de kop van de papegaai niet net iets beter in beeld is. Verder mooie kleuren.
@marceltuit: Mooie bokeh bij de laatste twee vogels en mooi scherp. Grappige vogel die slangenkopvogel. Nog nooit eerder van gehoord.

Hier drie van mij.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5456/10056478245_73093c8d2b_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3753/10056451515_4110ab3c55_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2858/10056629043_8c04139192_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dankje Sj44k13 :)

Jou foto's zijn mooi scherp. Vind de eerste echter toch wat minder geslaagd door de onscherpe grassprieten en het hoge standpunt.

Pelikaan en flamingo vind ik tof!

Van mij ook een pelikaan:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7448/10295102656_f47c230667_c.jpg
Brown pelican @ Florida by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:28
Mooie platen weer allemaal!

@ Marcel, Leuk die slangenkop vogel, had je er niet al eens eerder een geplaatst?
De specht vind ik wat minder. Is z'n keel echt zo groenig, of is het een kleurzweem?
Pimpelmeesje is erg fraai. Mooie pose, leuk met de tak, lekker scherp en rustige achtergrond. Enige dat ik kan bedenken is de bruine bokeh links, maar of dat echt storend is weet ik niet.

@ Sjaak, Mooi scherp die meerkoet. Jammer dat er wat onscherpe rietstengels voor zitten. Je pelikaan vind ik beter geslaagd.

@ Marcel, mooi dat de titel "Brown Pelican" is. Wist niet dat pelicanen zo bruin konden zijn en dat was t eerste dat ik me afvroeg bij de foto :P Mooi scherp en veel detail in de veren.

Van mij een aantal van wat jonge koolmeesjes afgelopen voorjaar. De achtergrond kan fraaier, maar ik heb me erg vermaakt met ze. De jonkies bleven in hetzelfde boompje zitten, was af en toe wat zoeken naar een goede doorkijk. Moeders was maar druk ze :Y) Het was overigens mooi om te zien hoe de jonkies tegen/in het boompje wegvielen met hun zachte kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5484/10325107753_64305db6df_z.jpg
130611_4217.jpg by P Pepping, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3793/10325110553_2a3b5f789b_z.jpg
130611_4238.jpg by P Pepping, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7329/10324965576_4208bbef98_z.jpg
130611_4264.jpg by P Pepping, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7342/10324955455_21216cb69e_z.jpg
130611_4246.jpg by P Pepping, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7353/10325114683_a1446c5aa1_z.jpg
130611_4244.jpg by P Pepping, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2826/10324939984_601d95e644_z.jpg
130611_4271.jpg by P Pepping, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5475/10325122923_82cf426a42_z.jpg
130611_4266.jpg by P Pepping, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Tnx :)

Sterker nog, volgens mij heet deze pelikaan gewoon echt 'bruine pelikaan' ;) Bruine pelikanen komen vooral rond de 3 Amerka's voor :)

Leuke serie heb je gemaakt. VOoral de actiefoto's zijn top. In je eigen tuin of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Nee, kwam ze tegen in de uiterwaarden aan de Rijn. Daar zaten ze in een door water omgeven boompje, het water liep nét niet mijn laarzen in. Ik prees mezelf erg gelukkig, ben er later nog naar terug gegaan, maar toen zaten ze in een andere boom. Daar zaten ze hoger, slecht benaderbaar (stond er nu een meter of 5 vanaf) en geen goede doorkijk. Je moet het ook maar een beetje treffen... Zie trouwens dat ik ze pimpelmees heb genoemd, zijn natuurlijk koolmeesjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@nustys: gaaf shot. Misschien moet ik daar ook eens gaan kijken. Lijkt me een mooie plek om m'n nieuwe telelens te leren kennen :)
@marceltuit: Mooi beest, die slangenkopvogel. De veluwe foto's, waar zijn die ergens gemaakt? Ziet er (gezien de lichtomstandigheden) goed uit :)
@Sj44k13: jammer van de storende voorgrond bij de meerkoet en de flamingo vind ik wat krap gekaderd, maar verder wel lekker scherpe platen :)
@marceltuit: fraai licht zeg d:)b
@douPel: inderdaad soms wat verstopt, maar wel een leuke serie zo van het voeren :)

Vandaag voor het eerst bij redelijk weer op pad geweest met de 200-400.

Jonge knobbelzwaan die recht voor me een landing maakte. Het kunnen uitzoomen naar 200mm en de vlotte AF kwamen hier goed van pas:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7319/10644416154_b2b014f26b_c.jpg
Jonge Knobbelzwaan - Juvenile Mute Swan by FrankVl, on Flickr

En nog een meerkoetje:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7429/10644404995_2fd2571bd5_c.jpg
Meerkoet - Eurasian Coot by FrankVl, on Flickr

Het is allemaal nog een beetje wennen en het is wat meer gesjouw dan met de 300mm F/4, maar de eerste indrukken van de lens zijn goed.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@orion84: Tnx :) De 'veluwe'-foto's zijn gemaakt op de Hoge Veluwe, in een vogelhutje vlakbij de ingang Schaarsbergen. Leuk hutje, heb er een ochtendje doorgebracht. Beetje pindakaas en zonnebloempitten erbij en gaan met die banaan :D Vogels kwamen eigenlijk vanzelf.

Jou zwanenfoto is best nice, al is het erg jammer dat de zwaan nog niet helemaal wit is.

De meerkoet is mooi scherp en goed belicht, maar verder vind ik de foto niet zo heel erg spannend...

Mooi lensje trouwens, doet goed zijn werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Zeker een best(e) lens(je) Orion! Veel plezier ermee :)

Qua commentaar ga ik met Marcel mee. Hoe is de bokeh van die 200-400? Kan het water zijn, maar bij de meerkoet lijkt ie wat onrustig? (verwacht toch wel zachte bokeh van die lens?)

Van mij een van mijn betere buizerd foto's. Kom toch nooit echt dicht genoeg bij ze in de buurt. Speciaal voor mij hupte ie van het paaltje en weer op het paaltje, want hij wist dat ie zo met de vleugels uit nog redelijk mijn beeld zou vullen :9 . De vleugels iets opgelicht. Vind het jammer dat het zwarte puntje van de snavel net weg valt in het donkere struikgedeelte. Ik ga er nog eens voor zitten om die naar voren te toveren.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5496/10578432995_75da99710a_z.jpg
IMG_6742.jpg by P Pepping, on Flickr

[ Voor 8% gewijzigd door douPel op 04-11-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

douPel schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:53:
Zeker een best(e) lens(je) Orion! Veel plezier ermee :)

Qua commentaar ga ik met Marcel mee. Hoe is de bokeh van die 200-400? Kan het water zijn, maar bij de meerkoet lijkt ie wat onrustig? (verwacht toch wel zachte bokeh van die lens?)
Thanks, dat plezier gaat vast goedkomen. De meerkoetfoto is inderdaad weinig boeiend. Met de kwaliteit van de bokeh heb ik nog niet heel veel ervaring. Op dit shot lijkt het inderdaad een tikje onrustig.

Ik zal als ik komend weekend weer thuis ben (zit doordeweeks in Frankfurt) wel eens kijken of ik tussen de foto's die ik er tot nu toe mee heb gemaakt wat foto's kan vinden waarop de bokeh te beoordelen is. Anders zal ik wel even kijken of ik wat testshots kan maken.
Van mij een van mijn betere buizerd foto's. Kom toch nooit echt dicht genoeg bij ze in de buurt. Speciaal voor mij hupte ie van het paaltje en weer op het paaltje, want hij wist dat ie zo met de vleugels uit nog redelijk mijn beeld zou vullen :9 . De vleugels iets opgelicht. Vind het jammer dat het zwarte puntje van de snavel net weg valt in het donkere struikgedeelte. Ik ga er nog eens voor zitten om die naar voren te toveren.

[afbeelding]
IMG_6742.jpg by P Pepping, on Flickr
Toffe plaat, mede ook door het mooie licht. Jammer inderdaad dat het wat ver weg is. Dat blijft met buizerds toch een beetje mazzel hebben of ze wel of niet dicht bij blijven zitten. De ene is wat schuwer dan de ander.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Orion84 schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:07:
[...]
Thanks, dat plezier gaat vast goedkomen. De meerkoetfoto is inderdaad weinig boeiend. Met de kwaliteit van de bokeh heb ik nog niet heel veel ervaring. Op dit shot lijkt het inderdaad een tikje onrustig.

Ik zal als ik komend weekend weer thuis ben (zit doordeweeks in Frankfurt) wel eens kijken of ik tussen de foto's die ik er tot nu toe mee heb gemaakt wat foto's kan vinden waarop de bokeh te beoordelen is. Anders zal ik wel even kijken of ik wat testshots kan maken.
ja, ben wel benieuwd, gewoon voor de leuk. Er zijn er hier volgens mij namelijk niet veel met die lens?
[...]

Toffe plaat, mede ook door het mooie licht. Jammer inderdaad dat het wat ver weg is. Dat blijft met buizerds toch een beetje mazzel hebben of ze wel of niet dicht bij blijven zitten. De ene is wat schuwer dan de ander.
Tnx. Ja, voorzichtig benaderen is ook maar relatief (en nooit dichtbij genoeg) en 400mm is uiteindelijk gewoon echt niet zo heel veel dan. Zelfs bij die koolmezen hierboven stond ik op een afstand van ik denk een beter of 5-6 en die zijn soms al 50% crop. Maargoed, dat zijn ook wel weer kleine vogeltjes natuurlijk. Het benaderen/dichterbij komen vind ik toch wel echt een van de lastigste dingen bij vogel fotografie (bij insecten trouwens ook). En dán nog zorgen dat je niet te snel met je lens zwaait, of ze zijn alsnog weg.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

'Sluipskills' zijn inderdaad eigenlijk veel belangrijker dan millimeters. Maar het enige wat eigenlijk echt goed werkt is gewoon in een of andere schuilhut/tent gaan zitten en wachten tot er wat in de buurt komt. Een auto kan als een aardig effectieve schuilhut dienst doen (daar zijn vogels om een of andere reden minder bang voor dan voor mensen), maar dan ook voornamelijk als je al stil stond. Langs een buizerd rijden is vaak geen probleem, maar zodra je dan stil gaat staan zijn ze vaak weg.

Met die koolmezen had je natuurlijk het geluk dat die jongen nog niet heel mobiel zijn, en de oude vogels toch wel blijven komen om te voeren, ondanks dat er iemand in de buurt is (mits je niet al te storend aanwezig bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

BEst wel een gave plaat hoor Doupel! Zeker heel mooi licht, en het moment is ook goed. Buizerd had voor mij ook een ietsiepietsie grote gemogen, maar hoeft niet perse beeldvullend. Het 'ruime' van deze foto vind ik ook zeker wel wat hebben.

Van mij ook weer een vogel, een closeup van een Koningsstern waar ik heel erg dichtbij kon komen in het ochtendzonnetje:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5503/10622614775_6a85286459_c.jpg
Royal Tern @ Treasure Island beach (Explored) by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 15:46

MBV

Die is wel erg donker, ik zou er een halve of hele stop bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Hij is een beetje donker, maar om nou 'erg' te zeggen. Het geeft nu juist wel een beetje een avondschemer-sfeertje en misschien was het dat ook wel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

MBV schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:49:
Die is wel erg donker, ik zou er een halve of hele stop bij doen.
Nee, vind hem prima belicht zo. Ik vind fel belicht niet altijd de mooiste platen opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ik vind hem gaaf hoor Marcel! Veren zijn erg mooi zo.

Wat betreft mijn buizerd foto, had hem ook liever iets dichterbij, maar op groter formaat word de onscherpte dan teveel.

Vanochtend was ik met de mist en heldere hemel de uiterwaarden ingegaan in de hoop wat vogels in sfeervol licht met mist te kunnen maken. nou...letterlijk alles ging verkeerd, beslagen lens, stand nog op timer ipv highspeed burst, overbelicht, onderbelicht...soms krijg je er wat van. Maar op de terug weg werd ik beloond. En goed. Een buizerd mooi in het zonnetje op een kale tak! Nee...shit! Hij vliegt weg... toen zag ik wat bewegen in de hoek van de boom... wtf! een havik?! Die zie ik niet zo vaak :) Twee matige foto's voordat ook die wegvloog... Maar met dat die wegvloog, kwam de buizerd weer terug... en een tel later ook de havik weer. In dezelfde boom en dichtbij genoeg om ze beide in 1 foto te zetten. De foto boeide me allang niet meer, mijn ochtend kon al niet meer stuk.

Deze is crap, maar omdat het niet zo vaak voorkomt, laat ik hem toch zien. Beneden in de struiken zaten talloze vogels van de bessen te eten en blijkbaar vonden ze het allebei een mooi uitkijkpunt.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7361/10798926643_f09b141437_z.jpg
131111_6786.jpg by P Pepping, on Flickr

Ze zaten echt behoooooorlijk ver weg, des te verrassender was ik dan ook met het toch behoorlijke resultaat van een 100% crop (de foto hierboven is denk 1/3 van origineel). Het is overigens ook mijn enige foto van een volwassen havik.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7314/10798931123_41ca9d8424_z.jpg
131111_6789.jpg by P Pepping, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nice douPel, ondanks dat het voor echt fraaie foto's wat ver weg was, zijn dit gewoon erg gave momenten om mee te maken zoals je zelf al omschrijft. En die eerste plaat (ondanks dat er genoeg op aan te merken is) vind ik wel gewoon cool, vanuit dat verhalende oogpunt. Die twee rovers die elkaar aankijken _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@doupel Geen wereldplaten maar wel een fantastische ervaring en een leuk verhaal dat je met ons deelt!

@marceltuit Mooie scherpe opname van de koningsstern. Volgens mij reis je heel wat af ieder jaar. Ik ben een beetje in twijfel of ik 'm ook te donker vind of het nou juist bij de ochtendopname past. Gezien je opmerking ochtendzonnetje, zou ik denk ik de foto nog wat lichter proberen te maken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Stern van marceltuit niet te donker, maar denk wel dat de foto prettiger kijkt als ie een tikje lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Doupel: heel herkenbaar verhaal over de instellingen. Heb zelf ook al regelmatig gehad dat ik vogels wil fotograferen met mijn 'landschapsinstellingen' :')

Heel gaaf moment zo met die buizerd en havik, cool hoor! Lijkt net of ze op elkaar zitten te loeren. Ik zou hier zelf ook heel blij mee zijn :) En dan ook nog met zulk mooi licht. Denk dat de tweede crop een stuk ruiziger zou zijn bij bewolkt weer.

@rockhopper: Tnx. Valt wel mee hoor; al mijn 'buitenlandse' vogels in dit topic zijn van dezelfde vakantie begin dit jaar hoor ;) Probleem was in Florida dat er nogal heel veel vogels op de juiste plaats op het juiste moment waren :D

@Woutoud: Tnx :)

Ik zal vanavond eens kijken of ik de foto wat lichter kan maken, kijken hoe dat eruit ziet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Doupel - Mooie actiefoto met mooie lichtval op de buizerd
Marceltuit - Mooi scherp en mooi in beeld, maar ik vind dat hij een beetje aan de donkere kant is. Dat kan ook aan mijn TN scherm liggen overigens.
Doupel (2) :P - Leuk hoe die vogels elkaar aankijken op die eerste foto haha

Hieronder twee van mij. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Dit is de eerste keer dat ik echt vogeltjes heb proberen te fotograferen die snel rondvlogen. Dit is genomen met een D3200 met 55-300 lens, dus ik moest flink croppen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2825/10787258526_2aeae3fd11_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7429/10805696995_2ef274ddf0_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik vind bij beide foto's jammer dat de vogeltjes je net niet aankijken. Wel vind ik het licht erg mooi, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@sj44k13 Leuk dat je ook begint met vogelfotografie, voor je het weet loop je ook overal te vogelen ;)

Ik sluit me bij marcel aan en vind het licht ook mooi, goed moment voor fotografie. Je hebt ook de ogen er scherp op staan dus dat is al een belangrijk begin. De foto's zijn wel behoorlijk druk, erg afleidende achtergrond waar de vogels bijna in verdrinken met name bij de vink (tweede foto).
De koperwiek (eerste foto) staat wat beter gecentreerd maar is niet bepaald van de fraaiste kant geschoten. Maar dat heb je zo wel eens.
Je krijgt met beide foto's wel leuk een herfst-sfeertje.

Een tip, begin met de wat makkelijkere vogels, denk aan eenden, meeuwen en duiven of vogels bij een voerapparaat die mensen wat meer gewend zijn. Dan kan je je techniek wat makkelijker testen en aanpassen. Kleine vogels als deze zijn voor iedereen lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Ik heb er nog een paar gemaakt op dezelfde dag als bovenstaande foto'sm waar op zich de vogel je wel aankijkt, maar ik andere dingen wat minder vind. Zie bijvoorbeeld onderstaande foto.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3781/10805712326_7efb0b781f_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Je hebt niet goed gefocust, of je lens heeft last van backfocus.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
De lens is volgens mij gewoon prima. Dank eerder dat het de focus is gezien mijn ervaring met het schieten van snel bewegende vogels :p.

Gebruiken jullie 3d tracking? Ik probeerde dat eerst maar heb volgens mij bijna alles met af-c genomen zonder 3d tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

3D tracking werkt niet in zo'n setting. Veel te drukke voor en achtergrond en te weinig kleurverschil tussen onderwerp en omgeving. AF-C op een zelfgekozen veld lijkt me de beste optie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ah ja dat dacht ik dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

douPel schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:41:
Ze zaten echt behoooooorlijk ver weg, des te verrassender was ik dan ook met het toch behoorlijke resultaat van een 100% crop (de foto hierboven is denk 1/3 van origineel).
En dan te bedenken dat er mensen zijn die zeuren over "dSLR's hebben teveel Mp's tegenwoordig!" :D
Juist voor dit soort momenten zijn ze hartstikke handig !! Lekker croppen FTW :Y)
Universal Creations schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:59:
Je hebt niet goed gefocust, of je lens heeft last van backfocus.
Sluitertijd van 1/400 helpt ook niet echt bij zulke kleine beweeglijke vogels...

Heeft bij mij aardig wat foto's verpest in het verleden dus hou ik tegenwoordig minimaal 1/1000 aan, tenzij ik heeeel erg zeker weet dat het beestje perfect stil staat :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Volgens mij is het weer tijd voor wat vogeltjes :P

Willet in allereerste zonnetje in Florida:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2865/11224733944_c597b099ff_z.jpg
Willet @ Florida by Marcel Tuit, on Flickr

Steenloper op de zeedijk van Westkapelle:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5489/11131370715_1c1476c79d_z.jpg
Ruddy turnstone @ Westkapelle by Marcel Tuit, on Flickr

Blauwborst in de ochtendmist in de Vlaardingse rietputten:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3814/11104397615_4c65c6933b_z.jpg
Bluethroat @ Vlaardingen by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Goed bezig Marcel, mooi licht, mooie standpunten en lekker scherp.

* Orion84 had vandaag geluk met een geduldige torenvalk:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5536/11271231814_10d1c63378_c.jpg
Torenvalk - Kestrel by FrankVl, on Flickr
Op flickr staan nog een paar shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@Sj44k13: Bij je foto's valt het mij op dat de vogels er in een heel drukke omgeving opstaan, een rustigere omgeving is meestal mooier. Ook is het jammer dat ze van een lager standpunt genomen zijn dan de vogels, buikshots kijken niet zo lekker weg vind ik.

@Marcel: Erg mooi licht bij de eerste, prima standpunt. De tweede is ook prima, met dat pootje omhoog. Wel vind ik het formaat wat vreemd en had ik graag wat meer licht aan de linkerkant gezien. De laatste, natuurlijk jammer van die pluim er net voor, maar voor de rest goed licht en mooie compositie. Wel valt de scherpte wat tegen op groter formaat op Flickr bij de 3 foto's maar dat ligt meer aan je lens dan aan jou denk ik.

@Frank: Knappe foto! Lekker scherp, de staartveren zijn goed zichtbaar en een prima achtergrond. Enkel het paaltje is niet zo aantrekkelijk, maar je kiest natuurlijk niet waar ze gaan zitten. Je behaalt mooie resultaten met je 200-400, hoe bevalt hij tot nu toe? Waarom koos je eigenlijk voor deze lens en niet voor een Sigma 120-300 of een 500mm f/4 en dan je 300mm bijhouden?

Hierbij 2 plaatjes die ik deze namiddag heb gemaakt met mijn nieuwe 70d met de 120-300 + 2x TC. De lichtomstandigheden waren niet zo goed meer, ik was er wat laat bij waardoor het zeker geen wereldplaten zijn. Ik was onder de indruk van hoe de 70D presteerde, vooral qua AF, zoeker, buffer en burstsnelheid in vergelijking met mijn oude 450D. Ik heb in een burst 8 foto's gemaakt van die aalscholver en er waren er 6 van de 8 in focus. Bij de 450D had ik de foto nooit kunnen maken denk ik, die zou gezocht hebben naar focus en gefocust hebben op de achtergrond en tegen dat de focus goed op de vogel zou zijn, zou die al lang voorbij de mooiere achtergrond van bomen en struiken zijn en enkel nog lucht als achtergrond. Als je de omgeving wilt zien: http://www.flickr.com/photos/laurentstaes/11273500893/.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7448/11273507523_c5a1bb1084_b.jpg
Black headed Gulls by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2878/11273380985_ccbf89f37f_c.jpg
Great Cormorant in flight by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mooi licht bij die meeuwen en die aalscholver is inderdaad netjes gefocust. Bij de meeuwen is het wel wat jammer dat de onscherpte wat onrustig is (dat is dan weer een nadeel van supertele-zooms t.o.v. primes).
LaurentS schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:07:
@Frank: Knappe foto! Lekker scherp, de staartveren zijn goed zichtbaar en een prima achtergrond. Enkel het paaltje is niet zo aantrekkelijk, maar je kiest natuurlijk niet waar ze gaan zitten. Je behaalt mooie resultaten met je 200-400, hoe bevalt hij tot nu toe? Waarom koos je eigenlijk voor deze lens en niet voor een Sigma 120-300 of een 500mm f/4 en dan je 300mm bijhouden?
Flexibiliteit van het kunnen zoomen en de 200-400VR is ook nog net even wat draagbaarder dan een 500 (laat staan een 500+300). Bovendien was 500 kopen en 300 houden ook wel een behoorlijk stukje duurder geweest.

De Sigma heb ik nooit echt serieus overwogen. Wellicht ten onrechte, maar op de een of andere manier heb ik toch een voorkeur voor Nikkors.

Hij bevalt in elk geval prima, het is wel nog wat wennen aan het gewicht en formaat, maar het is heerlijk om gewoon goedwerkende stabilisatie te hebben en zowel aan boven als onderkant wat extra bereik. Optisch was de 300 f4 al erg goed.

Op 500px doet een van de valk foto's het trouwens ook erg goed, hikt tegen de 97 aan nu: http://500px.com/photo/54353134

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 08-12-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Orion84: Tof zo met die staartveren van die valk. Hij staat er supermooi op zo met die groene achtergrond. Alleen jammer dat hij geen fotogenieker paaltje uitkoos om op te gaan zitten ;)

@Laurents: Tnx. Ik vind het formaat van de tweede foto niet vreemd hoor, is gewoon een 1x1 uitsnede. Vind ik heel vaak mooi werken met vogelportretten :)

Je meeuwenfoto volg ik Orion84; de onscherpte is inderdaad erg onrustig. Jammer.

Aalschover is erg mooi!

Van mij een tweetal plaatjes uit de Rietputten van vorige week; Baardtietjes:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3785/11367700203_652d2641b6_c.jpg
Bearded tits @ Vlaardingen by Marcel Tuit, on Flickr

Had bij deze foto het diafragma per ongeluk op F6.3 staan; is een absolute no-go bij de sigma 150-500 imo :(
Vond het verder echter wel een erg gave foto, vandaar dat ik hem toch geplaatst heb.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2828/11252257426_171dfb6374_c.jpg
Bearded tit @ Vlaardingen by Marcel Tuit, on Flickr

En wederom een 1x1 uitsnede, speciaal voor laurent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@Marcel en Frank: Helemaal akkoord met jullie meningen over mijn foto's, ik had mij ingedekt op voorhand, 'het zijn geen wereldfoto's' :p

Marcel, over jouw foto's:

1 Mooi moment maar de scherpte is idd wel niet om over naar huis te schrijven... Wordt het niet eens tijd voor een betere lens? :p
2 Ik zou nog even de ruis in de achtergrond wegwerken, is vrij storend zo vind ik. Verder vind ik ook hier de 1x1 uitsnede niet werken, een stuk van de bovenkant erof verbetert de foto vind ik :p

Hier nog een foto van mij, een bukkende fuut:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3747/11382462185_ae3d274e68_c.jpg
Great Crested Grebe by LaurentSt, on Flickr
1/400 ƒ/8 ISO 400 600 mm

En een eendensoort die ik niet onmiddellijk herken? Als iemand het weet, shoot!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3683/11382462765_9c90a3b8e8_c.jpg
IMG_7534 by LaurentSt, on Flickr
1/250 ƒ/5 ISO 200 420 mm

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 15:37
Heren, kan het zijn dat ik hier een bepaald vogel soort mis?
Terwijl het volgens mij vogelend nederland wel bezig houdt.
De zogehete Sperweruil?
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F7023.jpg

@1x1 van marc, ik ben een cropper dat weet ik, maar als je de beeldkwaliteit hebt, waarom niet een stuk van de bovenkant en van de rechterzijkant ?

[ Voor 25% gewijzigd door Rubencs op 15-12-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nog geen tijd gehad om naar Zwolle te gaan, maar als ie nog een poosje blijft zitten ga ik 'm denk ik nog wel even opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

1 Mooi moment maar de scherpte is idd wel niet om over naar huis te schrijven... Wordt het niet eens tijd voor een betere lens
Nee waarom, deze foto is zoals al aangegeven een duidelijk geval van user-error. Elke lens heeft een 'scherpste' diafragma... Zolang ik F8 blijf gebruiiken ben ik zeer tevreden met de lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@Rubencs: Zwolle is een beetje ver voor mij :p Over je foto, is bedoeld als waarnemingsfoto, neem ik aan?

En nog 2 van daarstraks erbij. Deze zwaan poseerde mooi. Allebei met de nieuwe 70D met Sigma 120-300 f/2.8 OS en Sigma 2x TC.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7373/11386422186_841e6c861c_c.jpg
Mute Swan by LaurentSt, on Flickr
1/320 ƒ/8 ISO 800 600 mm

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3820/11386548813_d32f52131e_c.jpg
Mute Swan portrait by LaurentSt, on Flickr
1/160 ƒ/8 ISO 800 377 mm

[ Voor 0% gewijzigd door LaurentS op 16-12-2013 11:49 . Reden: Hooglichten nog wat getemperd op het portretje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00
@ Marcel: jammer van de ruis, deze verpest voor mij een beetje de foto's.
@ LaurentS: Mooie foto's van de zwaan Laurent, mooi scherp met fijne kleuren.
Bevalt de 70D? Zit in dubio om deze ook te kopen of te wachten op de 7DII.
Het eendje is volgens mij een juveniel krooneend.

Hierbij scherpe foto's van de Sperweruil en 2 buizerd foto's van deze week.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3809/11386775315_e0b57eec9a_z.jpg
Northern Hawk-Owl by debeer88, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5515/11386776626_59e6473951_z.jpg
Northern Hawk-Owl by debeer88, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5491/11386777015_8a2a1b8be4_z.jpg
Buzzard by debeer88, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2832/11386778186_37bba084e7_z.jpg
Buzzard by debeer88, on Flickr

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@debeer: De 70d bevalt mij zeer goed. De 7 fps, snellere en nauwkeurigere focus, betere beeldkwaliteit vind ik uitstekend.

Ik heb bijna 2 jaar gewacht op de 7dII, altijd denkende dat die nu wel binnenkort zou komen. Nu is het niet eens zeker of hij komt, als ik canonrumors mag geloven. Als hij komt, dan zal hij wss zo'n 2000 euro kosten denk ik, het dubbel van de 70d. Dan mag die al echt heel veel beter zijn voordat dat de moeite is prijs/kwaliteit. De 70d levert echt veel voor zijn prijs. Ik heb enkel problemen met bounce flash met mijn 430EXII als ik 'trage' lenzen gebruik, zoals de 18-55, maar ik gebruik dat zelf nooit, binnen zit er meestal de 50 f/1.8 op en binnenkort een ook een f/2.8 lens (die onder de kerstboom terecht komt), dus daar zou ik geen problemen mee mogen hebben (zie mijn post hier: Canon EOS 70D).

Over jouw foto's:
1 Ik heb hem eens in het groot geopend en dan vind ik hem heel agressief verscherpt. Ook zie ik dat er nog maar zo'n 7 vd originele 18 MP overblijven? Had je er dan niet beter een 1.4 of 2x teleconverter tussen geschroefd? De Canon 300mm f/2.8L IS werkt goed samen met teleconverters, mits diafragmeren. Ook snap ik niet dat je hier f/5.6 gebruikt hebt, met f/4 was de foto even scherp geweest, je had dan ook nog genoeg scherptediepte en kon je je ISO naar 800 laten zakken, wat alleen maar goed kan zijn voor je beeldkwaliteit.
Op klein formaat zie je hier helemaal niets van, dan is het mooi scherp, en mooie blik van deze Sperweruil. Wel vind ik de plaats waar hij zit niet echt mooi. Op birdpix zag ik er waarbij hij in een boom zat, dat vond ik mooier :)

2 Die vind ik niet echt scherp, waarschijnlijk door de te lange sluitertijd. Ook zie ik niet wat deze moet toevoegen op de vorige foto, is quasi hetzelfde :)

3 Heel mooi licht en mooie pose van deze prachtige witte Buizerd! Op origineel formaat vind ik hem wel niet echt scherp en veel te zwaar verscherpt. Dit is een zware crop?

4 Veruit de beste foto van de 4 die je plaatste vind ik. Mooi scherp (maar weer op groot formaat wat te veel verscherpt vind ik). Wel zou ik deze Buizerd eerder aan de rechterkant van het beeld plaatsen, zodat je meer ruimte hebt in de kijkrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Foto 1 is inderdaad een aardige crop, kan ook haast niet anders met 300mm :) .
Ik heb wel een 1.4III converter maar deze is niet scherp met mijn combo.
Omdat ik een 650D heb kan ik geen micro adjust uitvoeren. Vandaar dat ik mede daarom een andere camera zoek. Over het diafragma moet ik nog het e.e.a. leren (bedankt voor de tip). Mijn vorige lens was een 400 5.6 en dat was eigenlijk altijd goed. Nu ik kan kiezen vanaf f2.8 en wordt het allemaal wat moeilijker.

Foto 2 zit de scherpte eigenlijk alleen op de kop vind ik. Vond de klauwen erbij wel leuk :) .
Foto 3 is niet echt een zware crop, misschien wel teveel verscherpt en origineel niet scherp genoeg.
Foto 4 bedoel je buizerd links en meer kijkrichting naar rechts? Daar zat meer boom en vond ik niet mooi, vandaar. Bedankt voor je opmerkingen.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Kijk eens of dat ook niet scherp is in liveview. Op 420mm f/5.6 zou het nog altijd erg scherp moeten zijn normaal gezien. Dat is alleszins bij mij zo en de Canon 300mm is niet minder scherp dan mijn 120-300. Als het ook niet zo scherp is in liveview, dan is er iets mis met de converter. AF micro adjustment heeft geen invloed op liveview. Wel een erg handige feature die micro focus adjustment. Ik vond mijn 50mm f/1.8 nooit echt aanvaardbaar scherp onder f/2.8. Blijkbaar had die +13 AF adjustment nodig! Nu bevalt die lens veel beter. Ook heb ik de indruk dat de 70D de AF van de lenzen een stuk sneller aandrijft dan mijn 450d.

Veel succes met het bijleren over diafragma! Ik houdt min of meer als stelregel aan met mijn 120-300, één stop diafragmeren als ik een converter erop gebruik. Dus 420mm f/5.6 en 600mm f/8. Ik durf daar wel eens van af te wijken als het licht te slecht wordt, bvb 420mm f/4.5 iso 1250 zal betere resultaten geven dan 420mm f/5.6 iso 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

LaurentS schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:28:
En een eendensoort die ik niet onmiddellijk herken? Als iemand het weet, shoot!
Hoewel eenden niet mijn sterkste punt is, lijkt me dat een krooneend woerd (mannetje) tijdens eclips-kleed (de rui dus) Ja daar had ik een boekje voor nodig.

De laatste tijd te druk geweest met niet fotograferen maar er zijn weer veel mooie plaatjes voorbij gekomen. De sperweruil zou ik ook nog wel willen zien, maar een ritje van 200+ km (heen en terug) voor alleen een uil vind ik ook weer zo iets.

@debeer je blonde buizerd heeft een mooie pose, maar toch vind ik je tweede buizerd de betere foto omdat ik 'm mooier vind tussen de takken ipv een paaltje

@Laurents je knobbelzwaan headshot is erg mooi, vooral het detail van de snaveltandjes is goed zichtbaar. Begon ie niet zenuwachtig te blazen op die afstand?

@marcel leuk moment de baardmannetjes, de tweede is inderdaad beter gelukt en de eerste is een beter moment. Altijd het geval met foto's ;)
Het lijkt erop dat de tweede foto ook nog erg veel ruis heeft, misschien nog een beetje weg proberen te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
rockhopper schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:07:
[...]

Hoewel eenden niet mijn sterkste punt is, lijkt me dat een krooneend woerd (mannetje) tijdens eclips-kleed (de rui dus) Ja daar had ik een boekje voor nodig.

De laatste tijd te druk geweest met niet fotograferen maar er zijn weer veel mooie plaatjes voorbij gekomen. De sperweruil zou ik ook nog wel willen zien, maar een ritje van 200+ km (heen en terug) voor alleen een uil vind ik ook weer zo iets.

@debeer je blonde buizerd heeft een mooie pose, maar toch vind ik je tweede buizerd de betere foto omdat ik 'm mooier vind tussen de takken ipv een paaltje

@Laurents je knobbelzwaan headshot is erg mooi, vooral het detail van de snaveltandjes is goed zichtbaar. Begon ie niet zenuwachtig te blazen op die afstand?

@marcel leuk moment de baardmannetjes, de tweede is inderdaad beter gelukt en de eerste is een beter moment. Altijd het geval met foto's ;)
Het lijkt erop dat de tweede foto ook nog erg veel ruis heeft, misschien nog een beetje weg proberen te werken?
Bedankt voor de tips over Krooneend. Daar had ik zelf ook aan gedacht, maar toen ik daar foto's van opzocht, leek die toch wat verschillend, vandaar de vraag.

Ivm het blazen, ja ze begonnen te blazen (ze waren met twee), op een punt richtte één van de twee zich zelfs helemaal op. Vrij indrukkend, zijn grote beesten van dichtbij als je zelf gehurkt zit voor een laag standpunt. Overigens kwamen zij naar mij, ofwel om te smeken om eten ofwel om hun territorium te verdedigen, was mij niet helemaal duidelijk. Het is een natuurgebied net naast een vrij grote stad (Leuven), waar ik studeer, dus vele mensen gebruiken het ook als wandelpark en af en toe zijn er wel mensen die brood aan de eenden en zwanen komen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als ze blazen ben je te dicht bij, daar hoef je niet over te twijfelen >:)
Maar goed om te horen dat ze mensen gewend zijn. Overigens zijn zwanen erg sterk, dus bij zulk agressief gedrag mag je best wel aan je eigen veiligheid gaan denken.

Alweer een tijdje geleden dat ik in Leuven was, maar is dit dan bij dat klooster geschoten? Daar zaten dit voorjaar wel een stel leuke grote gele kwikstaartjes toen ik er toevallig was.

Ik heb de Anwb Vogelgids van Europa er op nageslagen dat naar mijn mening toch wel de meest duidelijke gids is die er momenteel in de Nederlandse taal verkrijgbaar is. Beetje aan de prijs, maar dan heb je ook meteen heel Europa met de vogels in diverse kleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Het was niet heel de tijd, en zij kwamen naar mij, dus ik ben gewoon stil blijven zitten en dan gingen ze na een tijdje vanzelf terug weg maar kwamen beetje later terug. Ik had meer de indruk dat ze nieuwgierig waren en kwamen kijken of ik eten voor hen had dan echt agressief gedrag. Anders was ik snel weggeweest, je moet zo'n beest niet onderschatten. Het was ook niet het typische blazen dat je van ganzen kent, met de kop omloog, was meer een beetje geluid door de tanden, maar met rechte kop, dus echt agressief leek het mij niet.

Dat was inderdaad bij dat klooster, Abdij van Park. Dat is het dichtstbijzijnde 'natuurgebied' voor mij, minder dan 10 minuten fietsen vanuit mijn studio in de binnenstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
LaurentS schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:00:
Kijk eens of dat ook niet scherp is in liveview. Op 420mm f/5.6 zou het nog altijd erg scherp moeten zijn normaal gezien. Dat is alleszins bij mij zo en de Canon 300mm is niet minder scherp dan mijn 120-300. Als het ook niet zo scherp is in liveview, dan is er iets mis met de converter. AF micro adjustment heeft geen invloed op liveview. Wel een erg handige feature die micro focus adjustment. Ik vond mijn 50mm f/1.8 nooit echt aanvaardbaar scherp onder f/2.8. Blijkbaar had die +13 AF adjustment nodig! Nu bevalt die lens veel beter. Ook heb ik de indruk dat de 70D de AF van de lenzen een stuk sneller aandrijft dan mijn 450d.

Veel succes met het bijleren over diafragma! Ik houdt min of meer als stelregel aan met mijn 120-300, één stop diafragmeren als ik een converter erop gebruik. Dus 420mm f/5.6 en 600mm f/8. Ik durf daar wel eens van af te wijken als het licht te slecht wordt, bvb 420mm f/4.5 iso 1250 zal betere resultaten geven dan 420mm f/5.6 iso 2000.
Ik ben terug gegaan naar de winkel en we hebben de lens met, en zonder converter, uitvoerig getest. Bleek dat mijn lens zonder converter +12 correctie nodig had. Toen kwam er een probleem aan het licht. Met de converter verschuift mijn scherp stel punt als ik van diafragma verander. De CameraNu medewerker had dit nog niet eerder gezien en gaat contact opnemen met Canon om te kijken hoe dit kan. Ligt misschien aan mijn combinatie Canon 70D, met 300 2.8 en converter III. Maar zou natuurlijk gewoon moeten werken.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Debeer, het is maar hoe zwaar je tilt aan ruis. Ik blijkbaar een stuk minder dan jij ;)

Van mij weer een vogeltje, een van mijn weinige geslaagde meerkoetenfotos. Heb vaak best moeite met dat wit. Dat vind ik nu redelijk acceptabel :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5548/11734588835_d4f3c107f2_c.jpg
Eurasian coot @ Alblasserdam by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@Laurents: Vooral die tweede foto vind ik mooi gelukt. Echt super scherp! Wel jammer dat je links een soort witte zweem ziet van wat waarschijnlijk het lichaam van de zwaan is?
@ debeer: de vogel die 'in zijn natuurlijke omgeving zit' vind ik naast foto 3 de beste van het rijtje. Wel jammer dat de lucht helemaal wit is, maar anders was de buizerd natuurlijk veel te donker. Foto 3 heeft een mooie compositie.
@Marceltuit. Mooi standpunt en mooie kleuren. Meestal zitten deze beesjes in het water, waardoor dit een originele foto is.

Hierbij een paar vogelfoto's uit Blijdorp. Ik had nooit verwacht om daar foto's van meeuwen te maken, maar ik vind ze goed gelukt, al vind ik dat de veren ietsjes vaag zijn.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7310/11859633314_ca3674c76d_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3795/11860640184_e1d45aa66e_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5508/11860642554_e25c2b5b7c_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
De meerkoet staat er goed op Marcel!
Die witte vlek op de kop is inderdaad al heel snel overbelicht.

Sj44k13; vooral de derde foto is veel te krap. Aan de kant waar de vogel heen kijkt moet je de meer ruimte geven. Dit kijkt niet lekker.
Net zoals op foto waarbij de poten en staart en opeens "afgeknipt" zijn.
En op de eerste foto lijkt de witbalans niet helemaal goed. Ziet er heel blauw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Die laatste heb ik helaas geen andere van gemaak. Ik heb ook een foto van de meeuw waar je wordt zijn poten ziet en zo, maar die vond ik saaier.

Op mijn telefoon en op mijn Samsung tn scherm ziet de eerste foto er niet blauw uit. Ik heb dan ook geen gekalibreerd scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sj44k13: Inderdaad, meestal zie je ze in het water. Deze foto was echter in de winter genomen toen zo'n beetje al het water dichtgevroren was. Gevolg: Hele kolonies meerkoeten op het vaste land ;) Lucky me :D

Jou foto's zijn best geslaagd, lekker dichtbij allemaal.

Ben het wel eens met Leendert wat betreft de eerste, die is echt te blauw. Ook jammer dat je links net niet een paar milimeter extra ruimte over had zodat de snavel er nog op stond. Wel grappig gezicht die snavel uit de borst van de linker vogel :P

De derde is ook iets te krap, de snavel had er van mij helemaal op gemogen. Verder wel lekker dichtbij en mooie kleuren :)

Mooie achtergrond bij de tweede!

Van mij ook weer een foto; afgelopen weekend weer eens naar de Kwade Hoek geweest en lekker in de blubber gelegen. Uiteraard waren de Drieteenstrandlopers ook weer aanwezig:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7357/11822241363_45893ba3f2_c.jpg
Hello @ the world by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik zal nog eens naar het blauwe kijken. Ik denk dat de vibrance slider iets te ver in doorgeschoten :). Bij de 1e zit een andere vogel dik op de voorgrond die ik niet op de foto wilde hebben, dus vandaar. Je ziet anders een vage vleugel in beeld.

Gisteren heb ik die 1e foto al naar hema gestuurd om op canvas afgedrukt te worden voor een verjaardagscadeau.. Hoop dat ie er goed uitkomt.

[ Voor 36% gewijzigd door Cobiwan op 10-01-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

[quoteIk zal nog eens naar het blauwe kijken. Ik denk dat de vibrance slider iets te ver in doorgeschoten [/quote]

Ik denk dat je er met het aanpassen van de witbalans ook wel mee komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hierbij een aangepaste versie:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7314/11884778034_61c806922a_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

@ Marcel: meerkoetje is fijn. Van oogje tot kont scherp.:)
3-teen heeft een leuke pose. En springt er goed uit.
@Sj44k laatste is fijner qua kleur. Linker vogelstaat wel erg dicht bij de rand van de foto.

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3817/11879014816_773a7352be_z.jpg
A Mouse! Where? by Barrycades, on Flickr
Zou volgens mij de Canadese Oehoe moeten zijn. Maar als ik daar op zoek vindt ik alleen bruinere versies vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@marceltuit: Die meerkoet staat er goed op, hoewel er een soort van halo om (vooral) de kop lijkt te zitten? Iets van de nabewerking? Vierkante uitsnede is niet mijn favoriet, maar het de meerkoet vult het beeld mooi.
@Sj44k13: Leuk zo'n groep Tureluurs! Jammer dat de linker zo krap aan de zijkant staat, de witbalans mag ook iets warmer naar mijn mening.
@marceltuit: Je foto doet het niet :)
@Barrycade: Mooi portretje hoor, gaaf ook die 'oren' die opzij waaien.

Vandaag eindelijk weer eens erop uit getrokken om te fotograferen. Duikers en futen zijn al heel lang mijn favoriete vogels en ik zag dat er een Parelduiker in Stellendam zat!
Parelduikers komen voor in Scandinavie maar zijn in de winter, met enig geluk, aan de Nederlands kust te zien.
Vrijdag zag ik in de weersvoorspellingen dat het weer ging bijtrekken en dat zondag ochtend een beetje mistig en vooral zonnig zou zijn. Dat zijn de mooiste ochtenden, dus dat moest hem worden!

Zoals verwacht zag ik al een groep vogelaars op de steigers in de haven staan. De Parelduiker hield de eerste 1,5 uur afstand. Naar mijn idee, omdat er nogal wat onrustige mensen met grote lenzen rondliepen. Ook wel soortenjagers genoemd, even snel langs een bijzondere vogel en dan weer naar de volgende.
Na een tijdje waren ze weg en was ik met 3 anderen over.
De Parelduiker werd wat rustiger en kwam ons wat beter bekijken, helaas was dat net in de schaduw.
Al met al een hele mooie dag gehad en wat leuke foto's kunnen maken.

1. Ik was niet de enige die nog slaperig was
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3800/11910288176_7c8360646f_c.jpg

2. Een gele boot gaf een mooi effect in de achtergrond
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3689/11909405795_6afdf65243_c.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3811/11909694083_c830c6e34a_c.jpg

4. Een portretje op z'n tijd vind ik altijd wel leuk
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7352/11909695253_aa83637292_z.jpg

5. Ook nog een Buizerd kunnen fotograferen, voor het eerst ook goed scherp :)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5549/11909400295_6abcfb6d5b_c.jpg

Ik zie dat de verkleinde versie's van flickr niet zo mooi verscherpt zijn, as usual. Grotere formaten zijn wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Fraaie platen Scirocco! En een fotogeniek beestje ook die duiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01

Don Quijote

El Magnifico

Scirocco het portret zorgde er voor dat ik flink moest glimlachen :). Ook de buizerd ziet er erg goed uit. Ik krijg zo nooit scherp op de plaat.

Hier een Kolibrie die ik in Canada tegenkwam. Uiteraard was ik weer niet in staat op het vogeltje echt scherp op de plaat te krijgen, terwijl dit nu net een vogel is die vaak "stil" blijft hangen

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7420/11915576133_a04bbf8bc4_c.jpg
Kolibrie by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Scirocco: #3 en 4 kunnen zo in een boek ofzo en die buizerd is ook niet mis.
@Ravnoss: Inflitsen misschien een oplossing? Ze hangen wel op dezelfde plek, maar niet echt stil natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie serie Scirocco! Vooral nummer 4 het portret is erg gaaf, mooi zo dichtbij. Toch wel een erg mooie soort.

Ravnoss: ondanks de onscherpte toch nog wel een gaaf plaatje. Mooie kleurtjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Belachelijk fris groen gras voor midden januari, wanneer wordt het eens echt winter?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2857/12012411823_a8010b3c9d_c.jpg
DSC_6262.jpg by FrankVl, on Flickr

Note to self: voortaan beter opletten dat (ook) het kopje scherp is...

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 18-01-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@Ravnoss: mooie kleuren bij de koliebrie. Ik stoor me niet aan de bewegende vleugels.

@Orion84: de scherpte van de kop valt hier niet zo op... Wel een beetje onrustige 'bokeh'.

HIer nog een van mij. Volgens mij is zijn staart net iets bewogen, maar de kop is wel mooi stil.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2839/12026647235_abbd17b56d_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@orion: Wat sjaak zegt; scherpte op de kop is inderdaad niet storend. De vogel had wel nog net iets meer naar jou toe gedraaid mogen staan :)

@sjaak: Leuke foto van deze schuwe soort. Bewogen staart boeit niet, past wel. Storender vind ik dat het zwart zo donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Op dit formaat en met de sharpening die flickr toepast valt het inderdaad nauwelijks op.

@sjaak: ik sluit me aan bij Marcel. Verder lijkt me de witbalans wat blauwig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Naar aanleiding van de adviezen een aangepaste versie. Ik heb de blacks iets lichter gemaakt en de witbalans iets veranderd.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3810/12031808273_7e8254b547_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

De balans oogt wel beter in je nieuwe versie; maar het zwart ziet er volgens mij nog net zo dichtgelopen uit. Maakt ook niet zo heel veel uit ; blijft sowieso een moeilijke vogel met dat zwart/wit.

Topic maar weer eens voorzien van wat beelden":

Kramsvogel:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3739/12248927046_f5c0df1a7b_c.jpg
Fieldfare @ The ice by Marcel Tuit, on Flickr

Pimpelvogel:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7390/12175775295_88376c3498_c.jpg
Blue tit @ Tree trunk by Marcel Tuit, on Flickr

Meeuwvogel:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5519/12105547046_5b0589cecc_c.jpg
Lauging gull @ Treasure Island by Marcel Tuit, on Flickr

[ Voor 72% gewijzigd door Polariteit op 01-02-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01

Don Quijote

El Magnifico

@marceltuit Heerlijke shots. Vooral de tweede en derde vind ik qua kleur en scherpte prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Ruim een maand heb ik een Tamron 150-600mm in mijn bezit en ga de lens steeds meer waarderen. Aangezien ik ook een 300mm 2.8 IS met TC 2x heb kan ik uitgebreid vergelijken op 600mm. De 300 is mischien tikkie scherper maar dat is voor mij te verwaarlozen. Krijg er ook meer flexibiliteit voor terug en minder gewicht.
De eerste 3 foto's zijn in mijn tuinopstelling gemaakt en er zijn vanwege het slechte licht op dat moment 1 of 2 draadloze flitsers gebruikt voor een beetje extra licht.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7298/13016254113_16e8db6fe1.jpg
2014_70D_IMG_6592-mod by RMRJ_L, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7318/13016483094_fd71ea3f0d.jpg
2014_70D_IMG_6591-mod by RMRJ_L, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3740/12415703534_367f1c936c.jpg
2014_70D_IMG_6239-mod by RMRJ_L, on Flickr
Zonder flits
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3671/12887841924_0fd2bd7e30.jpg
2014_6D_IMG_5860-mod by RMRJ_L, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Scherpte is niks mis mee als ik die zwaan zo zie. Hoe is hij wide open?

Die flitsshots zijn op zich netjes belicht, maar door de zwarte achtergrond dusdanig onnatuurlijk dat ik er niet echt warm van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Eens met Orion. Scherpte is prima, maar ook ik vind die zwarte achtergronden niet zo geslaagd.

Geef mij maar gele achtergronden :P

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7320/13163180084_8dde2210d6_c.jpg
Backlight @ Reed bunting by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@ Marcel tuit en Marcel tuit: mooie compositie en scherpte en vage achtergrond bij je een na laatste foto's. Vooral de Pimpelvogel vind ik goed gelukt. Je laatste vind ik persoonlijk wat minder interessant.

@RMRJ: ik ben het eens met Orion. Jammer dat de achtergronden zo donker zijn geworden. De zwaan is dan wel weer grappig.

Dit tafereeltje kwam ik vandaag tegen bij de jaarbeurs te Utrecht. Kon ik mooi mijn nieuwe RX100 gebruiken :). Ik vind hem best aardig gelukt, al had een kleiner diafragma beter geweest. Tien seconde later gingen de duiven op elkaar staan... Dat heb ik helaas niet erop kunnen zetten :( Dit is btw amper 20 cm afstand :p
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7414/13545399444_927148412a_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:47
mja, ze schamen zich ook nergens voor rond deze tijd van het jaar huh...

ontopic zou ik willen zeggen dat het gekozen diafragma niet verkeerd is, aangezien de kop van de duivin al enige onscherpte begint te vertonen (buiten DOF). De doffer staat er lekker scherp op.
Ik vind m wel geslaagd, en je had ook niet echt de tijd om nog veel te veranderen aan de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Leuke foto, ik ben eigen vooral verbaasd dat er nog mensen zijn die die vieze stadsduiven een ring meegeven. Ik sluit me bij guapper aan dat de diafragma keuze prima is. Als je echt een OOF achtergrond had willen hebben had je meer naar een tele-afstand moeten stappen en dat zou toch een ander plaatje hebben opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hmm, zeg ik het verkeerd of begrijpen we elkaar verkeerd :p. Ik wilde dus eigenlijk iets meer in focus hebben, niet minder... Een groot diafragma is f/1.8,terwjjl een klein diafragma f/20 is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het ligt er aan of je het over het getal of de opening hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Edit: oeps, dubbel.

[ Voor 79% gewijzigd door Orion84 op 01-04-2014 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Laatst online: 21-08 13:05
rockhopper schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 00:33:
Leuke foto, ik ben eigen vooral verbaasd dat er nog mensen zijn die die vieze stadsduiven een ring meegeven.
Dan zal het een postduif zijn gok ik, gebeurt zo vaak dat ze niet terug gaan naar huis. Als je steeds wordt ontvoerd en vanuit Spanje weer helemaal terug moet vliegen dan houdt dat een keer op natuurlijk. Als je dan een knappe doffer ontmoet en er ligt friet op straat, waarom zou je?

OT, hij is wel wat korrelig maar als ik die straat lantaarns zie op de achtergrond dan had je niet het licht om daar iets aan te doen. Vaak wordt er dan een noise filter toegepast, maar persoonlijk doe ik dat liever niet omdat je dan weer detail verliest. Hij is dus wel prima zo :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ploink op 01-04-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Voor het feit dat het een RX100 is waarmee ik de foto heb genomen en niet mijn DSLR ben ik eigenlijk qua ruis aardig tevreden :p. Ik ben ook meer van dan maar iets meer ruis dan minder detail :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
@marceltuit: mooi silhouet en mooie achtergrond kleur.
@Sj44k13: jammer, net het verkeerde moment.

Ben het eens met jullie kritiek op de donkere achtergrond maar het waren nog maar testfoto's. Voor de liefhebbers die interesse hebben in de nieuwe Tamron 150-600 hier nog wat foto's gemaakt met deze lens. Ik wil geen reclame maken ;) maar ben er wel blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3740/13163699385_c9f60be6d9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7348/13519440665_95e3602b41.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Die roodborst lijkt wel opgezet zoals hij op dat houtje poseert.
Bovendien heeft hij een ring om! Als hij daadwerkelijk zo in je tuin rondscharrelt is dat heel bijzonder, dan daag ik je bij deze uit om de ring geheel te ontcijferen en te melden aan het Vogeltrekstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
Had ik er even bij moeten zetten maar dit is vanuit een vogelhut van Bouwmeester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel fraai, dat Roodborstje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Is een roodborstje een trekvogel dan? AFAIK juist een van de weinige vogeltjes die het hele jaar in mijn tuin te zien is. Gelukkig zelf nog nooit een ring gezien. Als je ziet hoe bv huismussen worden volgehangen met 4 gekleurde ringen, dan vraag je je af of dit nog wel in het belang van de diertjes is.

Mooie foto trouwens!

[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 01-04-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
http://www.hanbouwmeester...ps/foto-schuilhutten.html
Het bestaan van deze fotohutten is te danken aan de samenwerking met een vogelwerkgroep en Landschap Overijssel. Bij fotohut 1 en 2 zult u dus tevens geringde vogels aantreffen.
Ter plaatse geringd dus.

@Tof Volgens wikipedia is het wel een trekvogeltje.
De exemplaren die men 's winters in de tuin ziet zijn veelal afkomstig uit noordelijker gelegen gebieden. Deze komen in de herfst naar de Lage Landen afgezakt, maar aangezien de bosterritoria dan reeds bezet zijn door onze inheemse exemplaren moeten ze hun toevlucht in tuinen zoeken. De broedvogels van Nederland en België zijn deels trekvogels die in Spanje overwinteren en deels overwinteraars, die dan vaak ook opschuiven naar stadstuinen.
Ze zijn erg territoriaal en pikken vaak elkaars territorium in, dus je ziet meestal maar 1 roodborstje in de tuin maar dat is niet altijd dezelfde. Jouw roodborstje kan dus best roodborstje #7 zijn, maar wij mensen zien het verschil niet tussen de een en de ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@ Ploink oh ja, postduiven die heb je ook nog. Nou ja stadsduif of postduif het maakt er de foto niet minder mooi om :)

@RMRJ leuke set, van mij had de duif iets ruimer gemogen, met name wat meer nek zichtbaar zou ik leuker vinden denk ik. Maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre je hebt moeten wegcroppen. Wel een reflectie om jaloers op te zijn. Die roodborst is toch de mooiere van de twee (qua foto en vogel).
De roodborst is inderdaad een trekker, en omdat ie zichzelf zo druk maakt (vechten om territoria enzo) worden de meeste roodborstjes ook niet erg oud (gemiddeld minder maar 1.1 jaar hoewel de meeste sterfte in het eerste levensjaar ligt en ze kunnen op zich wel 12 worden) Overigens had ik er twee in de tuin deze winter, een hele dikke en een uiterst magere. Zo kon zelfs ik ze uit elkaar houden. Geen foto's van kunnen maken omdat mijn tuin te lelijk is voor foto's helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sj44k13: Leuke foto, moment is top! Achtergrond is niet helemaal de mooiste maar daar kan je in zo'n moment weinig aan doen. Wel zou ik nog even die reflecties(?) van die 3 lampen wegklonen in nabewerking :)

@RMRJ: Mooie foto's! Vooral de roodborst, die heeft erg mooie kleuren en een iets minder storende achtergrond. Uiteraard is de reflectie bij de duif wel erg gaaf.

Van mij een drieteenstrandloper van een poosje terug bij de vuurtoren van Ouddorp. Ik weet dat de scherpte niet top is, maar de vogeltjes gaven me de kans niet om dichterbij te komen. Het licht echter was ik echter erg blij mee; het was vlak voor zonsondergang en er zat een dunne laag bewolking voor de zon die resulteerde in mooi gefilterd licht.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3677/13223628105_0df8eb2b53_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

@marceltuit:
Dat ziet er goed uit. Mooie compositie en een haast monochrome foto met al die beige tinten, heel mooi!

@RMRJ:
De gespiegelde duif is natuurlijk geweldig, een zeldzame foto. Het roodborstje is mooi gefotografeerd, maar dit soort foto's zie je vaker (roodborsten zijn nu eenmaal populair). De foto met de duif daarintegen heeft iets unieks.

@sj44k13:
Hehe, klaar voor de start zullen we maar zeggen. Gewoon zo laten. Een foto hoeft niet perfect te zijn.

De laatste tijd loopt hier om de haverklap een fazant om het huis. Omdat de ramen tot op de grond lopen, ziet de vogel een weerspiegeling van zichzelf in elk raam. Tsja, "daar is de concurrentie!" denkt ie dan en begint fanatiek tegen het glas te pikken. En dat bij elk raam waar hij langs loopt....

Vanuit het huis maakte ik deze foto van de fazant:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3682/13327500804_100e54a07b_z.jpg

De foto is wat flets; een combinatie van een reflex lens en een niet al te schoon raam. Hier en daar wat donuts moeten wegwerken die werden veroorzaakt door vuil op het raam. Ik heb geprobeerd het contrast verder te verhogen, maar dan lopen delen van de foto dicht, zoals bv. de snavel. Dus heb ik het maar zo gelaten.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hele leuke foto! Kon je erg dichtbij komen ofzo, dat hij je niet zag door het raam ofzo? Mij is het echt nog nooit gelukt een fazant zo dichtbij te naderen dat ik er een fatsoenlijke plaat uit kon halen. En deze foto vind ik eigenlijk prima! Mooie kleurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

De minimale focusafstand van de Minolta 500mm reflex is 4 meter. Dat is hier ook ongeveer de afstand tussen mij en de vogel. Was ik dichterbij gekomen, zou de fazant me waarschijnljk gezien hebben.

De vogel is sowieso niet zo heel erg schuw meer. Gisterenavond zat ie weer tegen het glas van de schuifpui te pikken en kwam ik achterom gefietst. Hij ziet me komen en trekt een sprintje de tuin in, om daar gewoon te blijven zitten kijken wat er ging gebeuren.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Mooie foto, lekker veel detail!
Ook erg mooie foto met dat rood en die oranje ogen!
Pagina: 1 ... 35 ... 48 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)