[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 34 ... 48 Laatste
Acties:
  • 275.974 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

djunicron schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 03:55:
[...]
Content aware fill na canvas vergroten, clone stamp, healing en dat soort trucks om het vervolgens te corrigeren / retouchen, binnen 1 min:

[afbeelding]

Mooi gedaan? Nee nog niet echt, maar waarom zou ik verder gaan voor nu, het is immers niet het fullsize bestand. Daarmee zou dit ook al beter gaan. PS was van mening dat de vleugels als patroon herhaald moesten worden in de lucht. Ik heb in plaats daarvan deze weer wit gecloned, dat viel wat donker uit, als een regen wolk zeg maar. Even de bomenlijn niet-direct herhalend gemaakt en het grasland wat veranderd.

Als je dit in 2 of 3 passes doet, komt het helemaal in orde zeker gezien hoe zacht de bokeh is. Je zou zelfs een andere foto kunnen transformen (warpen) en blurren en daarna hieraan kunnen plakken: weer even Healen / clonen om het aan elkaar te zetten en vlak te poetsen. Eventueel nog dodge / burn voor wat meer hands-on.

Content Aware is trouwens pas in CS5 geintroduceerd en naar mijn mening pas vanaf 5.5 "goed" geworden ook icm de healing brush. Die was sinds CS3 al perfect, maar nu is de resampling een stuk beter geworden.
(dit was 8% breedte (2 kanten) en 10% erboven extra)
Ah ik wist dat het kon, maar niet hoe. Mja alles is makkelijk als je weet hoe het moet he? >:)
Maar super bedankt voor de uitleg! _/-\o_ Je term 'dodge / burn' zeggen me eigenlijk niets als ik ze in fotobewerking moet vertalen (duiken??? branden???) misschien dat je dat nog even verder zou kunnen uitleggen?

Ik ga dit weekend als ik weer meer tijd heb eens experimenteren hoe het precies werkt. Ik begrijp uit je tekst dat je vooral met photoshop CS6? bezig bent geweest? Dat content aware heb ik wel eens gezien in een demo maar nog nooit mee geknoeid zelf. Ik vermoed dat ik zelf eerder alleen clone zou gebruiken omdat ik daar wat bekender mee ben. De laatste tijd ben ik vooral in de weer geweest met LR omdat ik beter één programma goed/redelijk wil beheersen als beide erg slecht, en LR is toch wat gebruiksvriendelijker. Helaas zijn de tools weer wat beperkter als je van het geijkte pad af wilt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00
Dodge is oplichten en burn (inbranden) is donkerder maken.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfa75qv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:57
@debeer: erg mooie serie die je hebt geplaatst. Ik ben jaloers, nog heel wat oefenen wil ik zulke foto's maken.

@Barrycade: Jammer dat je aalscholver net van achteren hebt gevangen. Qua scherpte is er volgens mij niet veel op aan te merken.

Enige tijd geleden tijdens wandeling paar zwanen tegen gekomen.
Leek mij wel geschikte foto om in zwart/wit om te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7426/8729197817_353ecf2301_z.jpg
Together forever by ToonS VisioN, on Flickr

Nog versie van zelfde tijdstip alleen dan in kleur
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7282/8714574737_276ab11e5f_z.jpg
Waddling through the Grass by ToonS VisioN, on Flickr

En musje op tak met tegenlicht
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7338/8714552051_f7b0c091ba_z.jpg
Silhouette by ToonS VisioN, on Flickr

[ Voor 34% gewijzigd door alfa75qv op 08-06-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
debeer schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:27:
Hierbij een kleine selectie van de afgelopen weken, shoot away >:)
Wow, wat een prachtige serie :)
rockhopper schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:43:
Zo nog even een kleine verzameling van mij van afgelopen week. De eerste drie van omgeving Arkemeense polder en de laatste drie van de Zouweboezem vanmiddag.
De boerenzwaluw en de grutto zijn prachtig gefotografeerd!
De grutto staat wel een beetje teveel in het midden naar mijn smaak.

Ik heb zelf vandaag nog een portret van een turkse tortel gemaakt.
Deze komt vaak bij ons in de achtertuin en is aardig tam geworden.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3682/8989442350_52ee32d578_z.jpg
P1100114b by LeendertV, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
leendertv schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:18:
[...]

Ik heb zelf vandaag nog een portret van een turkse tortel gemaakt.
Deze komt vaak bij ons in de achtertuin en is aardig tam geworden.
Mooi portret, heerlijk scherp, jammer dat het licht zo spijkerhard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@ leendertv Ik kan alleen maar zeggen 'wauw'. Persoonlijk ben ik wel fan van hard licht, kan soms toch mooi zijn. De detail van de veren en snavel zijn geweldig. Heb je deze vogel niet stiekum vastgelijmd? ;) Klein puntje van kritiek iets meer van de achterkant van het hoofd was wel leuker geweest, nu is het enorm in-your-face (wat ook een erg leuk effect is) maar een compleet hoofd maakt wat mij betreft een net iets beter portret.

@alfa75qv artistiek setje, vooral de eerste foto spreekt mij aan. De tweede is leuk ter vergelijking en om de setting te laten zien, maar raakt me eigenlijk niet zo. En de bomen in de achtergrond die onthoofd zijn storen me zelfs. De mus met tegenlicht is wel leuk gedaan, vooral de bokeh komt wel leuk uit. Het is jammer dat je net niet kan zien dat het mus is (het had ook een vink of iets dergelijks kunnen zijn) wat dat betreft volgende keer misschien een uniekere vogel als onderwerp kiezen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
@ DeBeer, je kleine karakiet en rietzanger vind ik het mooist. Met name de kleine karakiet heeft mooi zacht licht en algehele kleursetting sluit goed op elkaar aan.

@ iedereen erna: foto's zijn niet zichtbaar?

@ leendertv, mooi portret en erg veel detail inderdaad, mooi om te zien.

Zelf de afgelopen weken bezig geweest met rietvogels, maar die zijn zo gemakkelijk nog niet. Of mijn aanpak is gewoon niet de beste, dat kan natuurlijk ook :) Hier 2 van een Kleine karakiet waarvan ik dan aardig tevreden ben.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5330/9005011996_4850011d96.jpg
130608_4144.jpg by P Pepping, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3702/9005013908_81cc371e16.jpg
130608_4189.jpg by P Pepping, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5339/9005073020_bfde75e21b.jpg
130523_3908.jpg by P Pepping, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7399/9005077834_9c47d4efc3.jpg
130523_3888.jpg by P Pepping, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

DouPel, ik vind je 2e karekiet fijn qua compositie, maar deze komt een beetje flets over. Iets meer contrast wellicht? Maar dan kan ook aan mijn scherm liggen.
2e grutto(?) is goed gelukt, leuk dat hij/zij zo naar je kijkt.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2861/8980048977_665d42c9dd_z.jpg
Sanderlings bathing by Barrycades, on Flickr
Drieteenstrandlopers die aan het badderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Barrycade schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:02:
maar deze komt een beetje flets over. Iets meer contrast wellicht? Maar dan kan ook aan mijn scherm liggen.
Tnx :) Nee, ligt niet aan je scherm, heb je wel gelijk in!

Jij hebt een mooi moment gepakt zo met het badderen :) Een lager standpunt kijkt wel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfa75qv
@ leendertv: pff super scherpe foto in moeilijk licht.
@ rockhopper: bedankt! 2e foto heb je wel punt met bomen echter heb ik hier tijdens framing niet op gelet :(
3e foto is in achtertuin, daar zitten niet veel exotische vogels ;) heb trouwens geen conversie ofzo gedaan als je foto op groot formaat bekijkt kun je nog kleuren en patroon van mus zien.

@douPel: Mooie serie 1e is wel erg verdekt, 2e stukken beter en qua kleuren vind ik het nog wel prima. Licht denk ik ook beetje aan tijdstip waarop foto is genomen. Grutto's zijn beide erg mooi, waarbij 2e ook mijn favoriet is!

@Barrycade: leuk tafereel :) Je zat er wel redelijk dicht op met 85mm! Zoals douPel al zei is standpunt iets te hoog en mis ook beetje scherpte.

Afgelopen weekend naar ooievaar fokkerij geweest. Zal in ooghoek deze langs vliegen.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7284/9000662642_d068ec8561_z.jpg
Stork fly by by ToonS VisioN, on Flickr

[ Voor 0% gewijzigd door alfa75qv op 16-06-2013 23:21 . Reden: foto aangepast ivm vlekjes naar aanleiding comments ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@doupel Mooie serie, de eerste karekiet vind ik niet zo goed (ikzelf zou die denk ik getrashed hebben) en dat komt omdat de vogel wel heel erg verborgen is, en niet op een mooie artistieke manier.
De tweede karekiet daarentegen is om te smullen! Ik probeer ze altijd met zo'n mooie riet-sigaar te schieten maar mij lukt het nooit omdat ze er niet op gaan zitten, of ik te laat ben of .... (101 ways to go wrong)
Verder vind ik de tweede grutto ook erg leuk, nieuwsgierige blik naar de kijker toe. (polder arkemeen?) Ik kan op flickr niet meer zien waar foto's genomen zijn. Iemand die weet hoe dit weer zichtbaar krijg? Zo'n mooi landkaartje met fotolocatie?

@Barrycade ik ben het niet met alfa75qv eens, de foto is prima scherp hoor. Het standpunt is wel wat aan de hoge kant, het zou een intiemer plaatje zijn als je wat lager gegaan zou zijn. Nu is het meer "ik kijk op de vogels neer" beeld en dat doet afbreuk aan een gezellig samen badderen moment. Mooi licht verder.

@alfa75qv mooi silhouet shot. Ook mooi geframed. Het is jammer dat je nog een beetje contrast ziet (zwart en wit) van de ooievaar, dat had misschien wel helemaal zwart gekund, van de andere kant kan je nu wel beter zien dat het een ooievaar is. Verder zie ik rechts in het midden wat vlekjes, stofjes in de lucht of vieze lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

@alfa75qv: op zich leuk silhouet; aleen die brandende felle zon vind ik wat minder geslaagd.

@Barrycade: leuke foto; met mooi licht. Mooi ook die rimpeltjes in het water. Alleen jammer van het ietwat hoge standpunt.

@doupel: leuke serie. De foto's van de grutto hebben mooie kleuren. De eerste karekiet vind ik iets minder geslaagd; het vogeltje is te verstopt naar mijn smaak.

@leendertv: Gave scherpte, nice!

@alfa75qv: de dieptewerking in de eerste foto is wel nice; mooi gedaan. Silhouet van de mus vind ik het mooiste; alleen de achtergrond had geel moeten zijn ipv grijs :P

Heb zelf de laatste tijd weinig inspiratie om eropuit te gaan voor vogels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
tnx voor het commentaar! Ik deel jullie mening wel dat ie erg verstopt zit en twijfelde er dan ook een beetje over. Als de spriet voor z'n snavel en de grote voor z'n lichaam weg zouden zijn, zou het al een stuk beter zijn, maarja...zo blijft het :P En gelukkig maar, want nu heb ik weer een excuus terug te gaan en nog eens te proberen :) De polder is die tussen Limmen en Akersloot.

Wat betreft locatiekaartjes... ik heb bij mijn weten geen gegevens in mijn foto's van waar die genomen zijn, dus ik zou ook niet weten hoe flickr dat moet weten? Ik kan me voorstellen dat je zo'n kaartje wel te zien krijgt bij mensen die de locatie wel invullen?

@ Alfa, mooi silhouet, van mij had deze ook best egaal donker mogen zijn. Of juist iets meer detail, het lijkt er nu een beetje tussenin te zitten.

[ Voor 30% gewijzigd door douPel op 12-06-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Waar Rockhopper denk ik op doelt met betrekking tot de kaartjes: Flickr is sinds kort een beetje veranderd; en nu wordt dat kaartje standaard niet meer getoond (als de fotograaf dat dus heeft ingevuld), waar dat voorheen wel het geval was.

Je kan het kaartje nog wel tevoorschijn toveren. als de fotograaf de locatiegegevens heeft ingevuld, staat er rechts een plaatsnaam. Dit is een link, en als je die aanklikt komt het kaartje tevoorschijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Juist daar ben ik naar op zoek, maar kennelijk heeft (niemand?) hier in de thread die locatie-info ingevoerd want bij de laatste foto's sinds de verandering heb ik het niet meer gezien. Nu geef ik wel toe dat ik niet specifiek op plaatsnamen en linkjes overal getest heb. Bij m'n eigen foto's kan ik het wel zien, maar ja daar zie ik sowieso alles.
Gelukkig heb ik het via de foto's van marcel wel kunnen vinden, het werkt dus inderdaad nog gewoon. En ik moet eens vinden hoe ik meteen in de display de exif info e.d. kan zien want behalve eyecandy vind ik de techniek erachter ook leuk om te weten. Anyway bedankt voor de uitleg d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door rockhopper op 12-06-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

rockhopper schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:29:
Juist daar ben ik naar op zoek, maar kennelijk heeft (niemand?) hier in de thread die locatie-info ingevoerd want bij de laatste foto's sinds de verandering heb ik het niet meer gezien. Nu geef ik wel toe dat ik niet specifiek op plaatsnamen en linkjes overal getest heb. Bij m'n eigen foto's kan ik het wel zien, maar ja daar zie ik sowieso alles.
Gelukkig heb ik het via de foto's van marcel wel kunnen vinden, het werkt dus inderdaad nog gewoon. En ik moet eens vinden hoe ik meteen in de display de exif info e.d. kan zien want behalve eyecandy vind ik de techniek erachter ook leuk om te weten. Anyway bedankt voor de uitleg d:)b
U're welcome ;)

EXIF kan op 2 manieren: via de '3-bolletjes-knop' rechts onder de foto; dan komt er een menu en kan je 'view exif' kiezen.

Ook heb je rechts van de commentaren; ergens onderin; ook een tekstje 'Additional info'. Hier staat een linkje 'Show more' achter; en dan klappen er ook wat basis-exif gegeven open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja zover was ik al (toch bedankt voor de uitleg ;) ), maar het is niet bepaald 'user friendly' om iedere keer te scrollen en drie-vier-vijf keer te klikken voordat je zulke info ziet.

Ik wil eigenlijk gewoon ergens in de settings een optie hebben waarmee ik het aan of uit zet. Maar ik zal flickr maar een verzoek gaan sturen. Ik kan het zelf niet vinden mocht het er wel zijn staat het er niet erg duidelijk en ik vind al dat geklik maar een hoop werk om dat voor iedere foto individueel te doen. [einde rant, we raken een beetje off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Ik ben geen echte vogel fotograaf, maar afgelopen zondag kwam ik tijdens het fietsen een witte reiger tegen. Net toen ik mijn camera en telelens te pakken had vloog hij weg. Daar kwam deze foto uit, die ik wel aardig vind.

Afbeeldingslocatie: http://fotowolf.nl/wp-content/uploads//2013/06/SW20130609-fietsen-001-640x426.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Leuke foto, een mooi begin als vogelfotograaf wellicht? ;)
Je foto laat trouwens een grote zilverreiger zien, en die hoort net als de kleine wit te zijn. Het is dus geen albino of leukistische vogel. De zilverreigers zijn bezig aan een opmars in Nederland, als de trend zich doorzet word het zelfs misschien wel de meest algemene reiger in de toekomst. Je ziet overigens meer grote dan kleine zilverreigers.

[ Voor 33% gewijzigd door rockhopper op 12-06-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfa75qv
@Rockhopper vind het juist wel mooi dat er nog contrast in zit zodat zichtbaar is dat het om ooievaar gaat met zijn zwart/wit veren. Had hierin misschien wel iets duidelijkere keuze kunnen maken. Verder leken er idd wat stofjes op lens te hebben gezeten, want naar inspectie van de foto kwam ik nog wel meer vlekjes tegen. Inmiddels heb ik deze verwijderd. Scherp gezien!

@marceltuit de zon vind ik juist wel mooi in het beeld. Was misschien nog mooier geweest dat ooievaar zelf precies voor zon had gezeten. Bij musje heb ik witbalans al iets aangepast dat het meer naar gele ging, wou dit niet teveel doen omdat zo toch nog enigzins zwart/wit gevoel blijft bestaan. Wou er geen sepia van maken ;)

@duoPel zoals ik bij mijn opmerking richting Rockhopper al zei kan ik hier wel inkomen. Heb inmiddel aan wat schuifjes in LR gezeten maar kon hier nog geen mooi resultaat uit halen met meer detail zonder minder mooie bijverschijnselen. Trouwens mijn foto's hebben allemaal locatie gegevens en Exif binnen Flickr.

@Wolfensteijn prima resultaat lijkt mij zo. Helemaal als het zo snel even genomen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 20:06

rda

Ik ben geen fotograaf, noch iemand die vaak vogels op de foto zet, maar onderstaand plaatje (met filter) vind ik zelf wel aardig gelukt. Gemaakt met een nokia n8, geloof ik.
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/8bl0dm3ud/1342636601643.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Van mij een vinkje uit Luxemburg :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7343/9079494566_74dccc2578_z.jpg
Common chaffinch @ Grand Duchy of Luxembourg by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@rda: Mooie kleuring, goed getimed. Helaas niet echt scherp, maar voor een telefoonfoto zeker niet slecht.

@marceltuit: Leuke uitdrukking (zijn die beestjes nieuwschierig?), wel een beetje een drukke bokeh.

Dan van mij een ordinaire meeuw :)
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2r22he8.jpg
Genomen op slechts 200mm, die krengen zijn echt nergens bang voor. Ze komen tijdens het zeilen rustig op de boot landen (1m van je af) en blijven dan 15 minuten meevaren:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/29uqa03.jpg

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank je :)

Deze vink was op zich niet zo heel nieuwsgierig; volgens mij reageerde hij gewoon op het geklik van de camera; ik was namelijk aan het bursten.

Onrustige achtergrond heb je zeker een punt; baal ik zelf ook een beetje van. Helaas zat het beestje vrij dicht op de achtergrond; en er zat een riviertje en steile wand van >3 meter tussen mij en het vogeltje. Ik kon de afstand dus ook niet echt beïnvloeden. En een groter diafragma is op mijn lens geen optie :(

Jou eerste plaat is best geslaagd, mooi qua kleur. de tweede vind ik wat minder; vooral door de donkere schaduwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Polariteit op 19-06-2013 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Oh, die laatste is ook verder niet serieus bedoeld, geen nabewerking o.i.d. Camera afgegeven aan m'n zusje, ben allang blij dat ze wist hoe ze de meeuw scherp kreeg :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@tobiasvs: Je zusje toch eens vertellen dat de horizon meestal horizontaal ligt. ;) Kop van de meeuw staat er wel netjes op, al lijken de lichte partijen wat overbelicht.

Vlaamse gaaien zie ik hier weinig in de buurt. Des te verrassender om er vanmiddag, na een fikse regenbui, een in mijn tuin te zien. Het lijkt een jong exemplaar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cdFVrnlAX08DVTziQ74eJRpK/full.jpg (klik foto voor groter)

Vergeef me de onrustige achtergrond, ik kreeg slechts één kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Toff schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:34:
Vlaamse gaaien zie ik hier weinig in de buurt. Des te verrassender om er vanmiddag, na een fikse regenbui, een in mijn tuin te zien. Het lijkt een jong exemplaar:
Zoals vogelboeken vaak schrijven: Jonge vogels laten zich vaak op manieren zien, waar volwassen exemplaren niet eens over zouden peinzen.

Het verregende shot heeft wel wat, maar er is inderdaad genoeg ruimte voor verbetering. Voor een haastige opportunistische opname zou ik er tevreden mee zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@Tobiasv: Mooi kopportret, wel weinig detail bovenop de kop, mss de hooglichten nog wat terugtrekken dus :)
@Toff: Dit vind ik erg mooie vogels, als je niet in een schuilhut zit, zijn deze erg moeilijk te fotograferen vind ik meestal. Jonge vogels willen al wel eens wat beter meewerken. Zoals rockhopper zegt, voor een haastig getrokken foto, prima, maar er is idd nog heel wat ruimte voor verbetering. De achtergrond is afleidend, etc.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vandaag even tijd om de heide in te trekken. Ik had gehoopt op de boomvalk, deze wel gezien maar niet voor de lens.
Wel deze leuke jonge roodborsttapuit (denk ik, ik sta open voor suggesties als het iets anders is)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3743/9137006471_1981ed8e39_z.jpg
Juvenile stonechat by rockhopperpinguin, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
rockhopper schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:58:
Wel deze leuke jonge roodborsttapuit (denk ik, ik sta open voor suggesties als het iets anders is)
Knap dat je dat kan zien. Voor mij zijn dat soort beestjes (niet speciaal deze) gewoon huismussen, tenzij het gedrag opvallend afwijkt (er bleek al jaren een heggemus in mijn tuin te resideren...). Jouw onderwerp is wel aan de kleine kant, in het geheel van je foto, al is een beetje habitat ook wel weer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Juvenielen zijn inderdaad vaak wel lastig ja. Als ik zoek op plaatjes van juveniele roodborsttapuiten dan kom ik de nodige goed lijkende plaatjes tegen, dus ik denk dat je wel goed zit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja, je ziet daar eigenlijk alleen maar roodborsttapuiten en veldleeuwerikjes dus de keuze is relatief beperkt. Desalniettemin hoor ik natuurlijk graag second (en third, fourth.. etc) opinions. Het ging mij bij de foto ook om de fijne achtergrond (al zeg ik het zelf) en weer eens beetje meer habitat. Ik twijfelde nog om het wit weg te werken, maar uiteindelijk besloten niet te doen.
Overigens had ik het niet erg gevonden als de vogel wat langer was blijven zitten, maar het is daar nogal druk met fietsers helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Als ik 'm op groter formaat bekijk valt me op dat de foto nét niet echt scherp is. De 640*4xx-weergave hier is op zich nog goed. Daarnaast vind ik het beestje ook wat klein in beeld.
Verder is het een vrij typische robotap-foto. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Paar weken geleden weer een keer met Rubencs naar Hut 1 van Han Bouwmeester geweest. Paar highlights:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5528/9113719041_b984e6fa95_z.jpg
Roodborst - European Robin by FrankVl, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5470/9115952474_3b13a9fbf9_z.jpg
Merel - Blackbird by FrankVl, on Flickr

Meer: http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157634276192025/

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Marcel weer erg mooie foto. Leuk moment ook!
tobiasvs: scherpe foto goeie kleuren maar de schaduwen vind ik wel iets teveel afleiden. Oh btw, jammer dat je met je 1111 stemmen niet in de top 10 gekomen bent van die NRC wedstrijd :'(

Rockhopper erg mooi man! Ik vind het kleine onderwerp niet storend. Mooie foto!

Beide mooie platen Orion. De eerste lekker zacht en rustig, de 2e met actie, leuk die merel. Ik heb er ook nog 1 van een mereltje:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q71/s720x720/1000766_3123728067981_1428546269_n.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mooie merels heren.

@orion84 hoewel de roodborst er mooi opstaat en de achtergrond erg fijn is, mist de foto "iets". Misschien komt het omdat de roodborst zelf er uitziet alsof ie wil zeggen "wat doe ik hier eigenlijk?" De kleuren combi is trouwens wel heel erg geslaagd.
Je merel vind ik geweldig! Het enige jammere is dat het knipvlies net voor het oog zit, maar de actie is super vastgelegd. Dat je op ooghoogte zit maakt de foto ook nog eens lekker intiem. Alsof je samen in bad bent met een merel.

@deathchant grappige houding vooral met die staart er helemaal opgezet bij. Landingsfoto of juist 'ready for take off'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

rockhopper schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:38:
@orion84 hoewel de roodborst er mooi opstaat en de achtergrond erg fijn is, mist de foto "iets". Misschien komt het omdat de roodborst zelf er uitziet alsof ie wil zeggen "wat doe ik hier eigenlijk?" De kleuren combi is trouwens wel heel erg geslaagd.
Je merel vind ik geweldig! Het enige jammere is dat het knipvlies net voor het oog zit, maar de actie is super vastgelegd. Dat je op ooghoogte zit maakt de foto ook nog eens lekker intiem. Alsof je samen in bad bent met een merel.

Ik snap wel wat je bedoelt bij de roodborst ja. Wellicht een tikkeltje te clean (helpt ook niet dat het zo'n kaal takje is). Bij de merel moet ik eigenlijk nog eens kijken of ik er het oog in kan shoppen van een frame later, die een stuk minder mooi is, maar inderdaad wel met open oog.

Daad bij woord: http://tweakers.net/ext/f/Uih4OmoXrDLY3GGXv1x9BvfN/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 28-06-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ marceltuit: Leuke pose, achtergrond misschien een beetje druk inderdaad, maar ik vind het nog wel prima.

@ Toff: Lekker rommelig verenpak :)

@ Rockhopper: Fijne kleuren, mooi hoor!

@ Orion84: Eerste een erg fijne bokeh en het beestje er lekker scherp op. Tweede erg grappig moment, goed er op gezet.

@ Deathchant: Grappige houding inderdaad.

Ben zelf net terug uit de USA. Ook wat vogeltjes kunnen platen. Wat ik erg lastig vind met mijn 60D is dat de ruis erg duidelijk aanwezig is (met name bij bewolking, zelfs bij lage iso) en ik het lastig vind om dan nog een mooie foto over te houden. Als iemand hier tips voor heeft? Bijvoorbeeld de laatste foto. Hij is misschien al niet retescherp, maar als ik dan probeer te ontruisen wordt het al helemaal niets. Ik heb nog een aantal van deze foto's (zowel vogels als ander wildlife zoals beren). Ik gebruik nu Lightroom.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3685/9168017866_871985c8e0_z.jpg
American Robin (NL: Roodborstlijster) @ Yellowstone NP, WY, USA by wsrdam, on Flickr

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3809/9168813332_8aa01e7835_z.jpg
Lark Sparrow (NL: Roodoorgors) at Badlands National Park, South Dakota, USA by wsrdam, on Flickr

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2844/9166592543_0e74a1ef5d_z.jpg
Lark Bunting (NL: Prairie Gors) @ Badlands National Park, SD, USA by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroezy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Leuk filmpje, je 'kraaien' zijn overigens kauwen (en dus geen kraaien). Bevalt je nieuwe camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:06:
@ marceltuit: Leuke pose, achtergrond misschien een beetje druk inderdaad, maar ik vind het nog wel prima.

@ Toff: Lekker rommelig verenpak :)

@ Rockhopper: Fijne kleuren, mooi hoor!

@ Orion84: Eerste een erg fijne bokeh en het beestje er lekker scherp op. Tweede erg grappig moment, goed er op gezet.

@ Deathchant: Grappige houding inderdaad.

Ben zelf net terug uit de USA. Ook wat vogeltjes kunnen platen. Wat ik erg lastig vind met mijn 60D is dat de ruis erg duidelijk aanwezig is (met name bij bewolking, zelfs bij lage iso) en ik het lastig vind om dan nog een mooie foto over te houden. Als iemand hier tips voor heeft? Bijvoorbeeld de laatste foto. Hij is misschien al niet retescherp, maar als ik dan probeer te ontruisen wordt het al helemaal niets. Ik heb nog een aantal van deze foto's (zowel vogels als ander wildlife zoals beren). Ik gebruik nu Lightroom.

1.
[afbeelding]
American Robin (NL: Roodborstlijster) @ Yellowstone NP, WY, USA by wsrdam, on Flickr

2.
[afbeelding]
Lark Sparrow (NL: Roodoorgors) at Badlands National Park, South Dakota, USA by wsrdam, on Flickr

3.
[afbeelding]
Lark Bunting (NL: Prairie Gors) @ Badlands National Park, SD, USA by wsrdam, on Flickr
Mooie serie van aparte vogeltjes. Vooral de eerste vind ik een mooi soortje. Leuke compo ook met dat stuk mos. Eigenlijk vind ik alleen de derde wat minder omdat ik het idee heb dat die net wat minder scherp is en ook heb je het wit teveel terugproberen te halen volgens mij (ik zie er grijze banden in).

Wat betreft je ruis: hier loop ik met mijn 7d ook tegenaan als het bewolkt is. Wat ik sowieso vaak doe is +1/3 of +2/3 bij belichten (exposure to the right). Dan schuif ik de belichting in de nabewerking meestal iets terug met als resultaat wat minder nadrukkelijke ruis.

Een andere oplossing: selectief ontruisen op de achtergrond. Ik gebruik hier eigenlijk altijd photoshop voor en niet lightroom; omdat ik het in PS iets makkelijker vind omdat je dan gewoon de vogel kan selecteren en de selectie 'omdraaien' zodat de achtergrond geselecteerd is. Werkt vaak uitstekend; en gaat niet ten koste van de scherpte van de vogel.

Met lightroom kan dit ook wel met de Brush; maar daarvan vind ik de instellingsmogelijkheden voor het onruisen niet zo geweldig.

@Deathchant: toffe houding; mooi werk! Je zit ook mooi recht voor dat 'plateautje'.

@Orion: Mooie foto's. Roodborst heeft een mooie zachte achtergrond; en de merel heeft uiteraard een mooie actie. Alleen dat oog ziet er weird uit :P

@Rockhopper: Geen idee wat voor vogel het is; maar de achtergrond vind ik wel tof. Mooi dat geel :D

Van mij ook een vogeltje uit de USA; geen idee wat voor soort het is. Weet alleen dat het bewolkt was en in een dicht bos :o

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7404/9171553937_6fec7a0b31_z.jpg
Balancing bird @ Everglades National park by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroezy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-07-2020
rockhopper schreef op zondag 30 juni 2013 @ 03:47:
Leuk filmpje, je 'kraaien' zijn overigens kauwen (en dus geen kraaien). Bevalt je nieuwe camera?
Zeker. heb alleen nog wat technise gezeur met het geluid over zit een ruisje onder maar verder TOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

De merel is ready for take off :) Is een straat lantaarn overigens, geen plateautje ;)

@marcel, ik zie ruis....hoge iso?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marceltuit, zeker niet slecht gezien het weer, heb je hem veel gecropt?

Dat is iets waar ik voorlopig nog mee sukkel. Ik had een 80-400 die een tijdje geleden gestolen is, die lens op de D700 leverde aardige plaatjes op, nu zit ik met een Nikon 105 macro op mijn D800 als meest lange lens, wat natuurlijk niet denderend is, maar mits wat croppen kom ik op deze plaatjes:

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2862/9182900437_95f9a1431f_z.jpg
Collibri in the Rain by DarthVador, on Flickr

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7345/9185111986_a782cc0c8b_z.jpg
Unknown Bird by DarthVador, on Flickr

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7427/9182895407_b3352808b9_z.jpg
Flying Collibri by DarthVador, on Flickr

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3761/9182888687_b2a167724c_z.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3711/9182887511_3739965074_z.jpg
Hovering Collibri by DarthVador, on Flickr

6.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3708/9185100946_bc8c0cc402_z.jpg

De vliegende collibris zijn niet zo scherp, maar het is behoorlijk moeilijk om er 1 in vlucht te schieten dus ik dacht ze toch te uploaden. Dit was overigens mijn eerste probeersel met collibris in de tuin van mijn schoonouders, met bagger weer. Ik hoop volgende week met wat beter weer en meer geduld iets interessanter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend wat meeuwen op de foto gezet, vond deze 2 wel aardig

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3682/9195613504_25f927247d_z.jpg
Santa Barbara by FerLigt, on Flickr

Zie nu dat de horizon niet helemaal horizontaal staat, al weet ik zeker dat ik dat in LR wel heb gedaan :F

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7300/9192747963_8f7655f4ea_z.jpg
Santa Barbara by FerLigt, on Flickr

Mis bij deze net de scherpte helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:18:
Mis bij deze net de scherpte helaas..
Ik ook... De eerste is wel netjes, maar die tweede doet er afbreuk aan, IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfa75qv
Kevinneke Helemaal geen slecht resultaat voor 105mm, heb je die colibri achter in de tuin zitten?

Fer 1e is wel aardig foto. 2e doet mij niks net als Toff zegt. Vignetten later zelf toegevoegd?

In dierentuin te Epe onder andere onderstaande foto's gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7383/9059803153_0ece413a51_z.jpg
Bad hair day by ToonS VisioN, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2828/9079254348_a2039927a7_z.jpg
Through your Ankles by ToonS VisioN, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De bovenste vind ik te ruim van boven en te krap aan de onderkant. De "uitdrukking" is wel fantastisch!
De titel van de onderste is in tegenspraak met de scherpte van de foto, die dan op de achterste vogel had moeten liggen, nmm. Ik kan het niet helpen om mij af te vragen of de voorste flamingo ook zo door z'n poten gaat. Nu is hij een beetje afgezaagd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21
@Fer: Die 1e echt toppie :)

Deze niet zozeer gepost voor technische kritiek e.d., maar vond het wel een leuk moment verder ben ik ook niet zo van de vogels volgens mij is dit mijn eerste bijdrage in dit topic :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3834/9212279429_27cc4c854b_z.jpg
IMG_7019 by Alex de Groot, on Flickr

:Y)

[ Voor 6% gewijzigd door hypz op 05-07-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@alfa75qv

ja die zitten hier inderdaad in de tuin, met wat geduld is dus veel te bereiken.

Jouw eerste foto is schitterend btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ marceltuit: Lekker scherp! Leuk die houding ook, lijkt inderdaad bezig met proberen zich een beetje staande te houden.

@ Kevinneke: Mooi dat je de kans hebt ze wat vaker te fotograferen. Zou mooi zijn als je ze dan ook een beetje kunt isoleren, de achtergronden leiden wel wat af, nu.

@ Fer: eerste inderdaad mooi!

@ alfa75qv: De eerste is erg leuk, mooie blik. Tweede vind ik wat minder, kleuren zouden denk ik wat sprekender kunnen, maar het onderwerp doet me niet zo veel.

@hypz: Prima foto, al vind ik het met dit soort platen altijd jammer dat je ziet dat het vogels in gevangenschap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@hypz: Erg leuke foto; grappige houding zo. Enerzijds grappig zeg ik; anderzijds ziet het er ook een beetje gek uit omdat niet gelijk duidelijk is wat er precies te zien is. De grijze lucht vind ik overigens ook wat saai. En dat groene dingetje linksonder zou ik wegwinkelen ;)

@alfa75: die eerste vind ik best een leuk portret door het standpunt recht van voren met die kuif en snavel zo. ALleen het licht vind ik een beetje futloos.

@Fer: Die eerste is best nice; mooie kleuren. Ze kijken wel als een stel etterbakken!

@Kevinneke: Stel jij je vraag mbt het crop ivm de zogenaamde ruis? Dat komt door de mist; ik heb zelfs amper gecropt.

Van jou foto's vind ik eigenlijk alleen de 2e geslaagd; leuke setting zo. Is weer eens wat anders. De rest vd foto's vnd ik allemaal te rommelig.

Van mij een boerenzwaluw in de Biesbosch:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3750/9264369768_0b7f348c57_z.jpg
Barn swallow @ National Park de Biesbosch by Marcel Tuit, on Flickr

AChteraf was alleen het licht nog net iets te hard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ marceltuit: misschien een beetje hard licht, maar nog steeds mooi hoor. Ook tegen die achtergrond.

Twee stuks van mij, ik twijfel of de tweede een rietgors is? Snavel lijkt daar een beetje lang voor.

Edit: blijkt dus een jonge Blauwborst te zijn...

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2892/9287834044_b81ec147db_z.jpg
Bluethroat (NL: Blauwborst) by wsrdam, on Flickr

2. Jammer van het stukje gras, lukte even niet om het in Lightroom weg te werken, moet ik nog een beetje mee oefenen...
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2890/9292536613_ef252e44aa_z.jpg
Young Bluethroat (NL: Blauwborst) by wsrdam, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@marceltuit: Idd het licht iets te hard, maar mooie achtergrond en veel detail.
@wrsdam: Vooral de tweede vind ik knap, het stukje gras stoort idd wel wat, maar viel mij pas op toen ik de tekst las. Mooi licht en aangename achtergrond.

Hierbij van mij een foto van een Kwak, meer zullen volgen. Deze werd gemaakt tijdens mijn reis in Frankrijk. De Kwak was eerst zo'n 50m van mij vandaan, aan de overkant van een vijver. Na geduldig wachten (en foto's nemen van Futen, Kokmeeuwen en Meerkoeten), kwam deze steeds dichterbij waardoor ik deze foto kon maken op 300mm, dus zonder teleconverters. De foto werd enkel een heel klein beetje gecropt om de compositie te verbeteren. Met mijn 450d moet ik namelijk steeds het centrale AF punt gelijk houden met het oog bij bewegende onderwerpen, wat de compositie niet ten goede komt natuurlijk.
1600px versie beschikbaar op flickr, as usual.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2880/9299796688_44e6d3e4cc_c.jpg
Black-crowned Night Heron by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! Was het niet mogelijk hem helemaal met reflectie er op te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:20:
Mooi! Was het niet mogelijk hem helemaal met reflectie er op te krijgen?
Jazeker, dat was mogelijk en ik heb ook zo'n foto's, met reflectie erbij, maar ik vond deze mooier omdat het water niet perfect stilstond en de rimpels in het water een niet uniforme reflectie veroorzaakten, wat ik niet echt een meerwaarde vind.

Hierbij een tweede foto, deze keer van een Kluut met de 2x teleconverter.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3704/9301896686_e8f5df2980_c.jpg
Pied Avocet by LaurentSt, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Kwam deze nog tegen in mijn vakantie foto's zuid afrika

Wilde hem jullie niet onthouden ..... Hij is niet perfect maar ik vond hem erg leuk

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3705/9299815880_0412d44d36_c.jpg
Siuthern Masked Weaver by JoPo78, on Flickr

Ik krijg hem niet als afbeelding vanaf mijn flickr account geen idee hoe dit te doen.

Fixed, druk rechtsonder op "more ways to share" (bakje met pijltje) en kies dan voor Medium 800 :)

[ Voor 36% gewijzigd door PowerUp op 16-07-2013 19:14 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

En gevonden hoe het moet dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@jokapo: mooi vogeltje! Jammer dat hij wat aan de donkere kant is en je het oogje daardoor niet zo goed ziet.

@Laurents: Hele mooie plaat van die kluut. Hele grappige houding en erg mooi licht. De laagjes op de voorgrond doen het ook goed voor wat extra diepte.

De kwak staat er ook mooi op; maar vind ik qua compo wat minder interessant.

@wrsadam: 2 erg mooie plaatjes, vooral de eerste. Bij de 2e is het inderdaad jammer van dat grasje; maar ja als je weet hoe die rietvelden eruit zien valt 1 grasje in beeld nog best mee :P

Van mij ook een blauwborst; ze werkten erg goed mee eergisterenavond:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3785/9316909530_945bd7ce51_z.jpg
Bluethroat @ golden hour by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Gaaf met dat insect in z'n bekkie, en tegelijk zo jammer dat die net wegvalt in de rietpluim erachter. Mooie pose en fraaie setting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Heb je een punt, ik vroeg nog aan hem of ie even anders wilde gaan zitten maar hij luisterde niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Don Quijote

El Magnifico

@marceltuit hele fijne foto. Vooral de kleuren zijn precies raak, lekker warm waardoor het blauw er extra mooi uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Pff weer een hoop mooie foto's gepost tijdens m'n vakantie. Die kwak en kluut van LaurentS springen er voor mij uit. Toevallig zelf ook nog een kwak op de plaat gezet alleen wat minder mooie omgeving (betonnen afwateringskanaaltje)
Verder zijn de blauwborsten ook mooi. Ik heb ze alleen maar gezien dit jaar (en gehoord) voor mij willen ze niet poseren. Hopelijk in de loop van de week weer wat tijd om ze te sorteren zodat ik ook wat kan showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@jokapo: Op dit forum is het de gewoonte om te reageren op je voorgangers als je zelf een foto post ;) Als je enkel een foto post, commentaar verwacht, maar zelf geen commentaar geeft, komt dat een beetje egoïstisch over. Je foto zou ik eens oplichten in de nabewerking, nu zie je amper detail in de donkere veren van deze vogel. Daarnaast lijkt de witbalans mij niet helemaal juist, wat groenig. Ook de hooglichten zijn er wat over. Kortom leuk als waarnemingsfoto, maar niet meer.

@marceltuit: Erg mooi licht in deze foto, ook de bokeh is dik in orde. Ik volg douPel ivm de rietpluim erachter. Tja, dat is zo met natuurfotografie, het is een combinatie van geluk, kennis en geduld en niet elke foto die je maakt, is exact zoals je het wilt. Professionele natuurfotografen lopen soms jaren rond met een foto in hun hoofd die ze ooit willen maken. Zo bvb deze: http://www.edwinkatsphoto.../birds90-270.html#joomimg van Edwin Kats die ik prachtig vind.

@Rockhopper: Bedankt voor het compliment! Ik ben van plan een testcase te maken met een aantal foto's en ik kan je zeggen dat (volgens mijn mening) ik nog niet de beste foto's gepost heb die ik gemaakt heb van deze 2 soorten. Deze hou ik voor de testcase ;)
Ik ben benieuwd naar jouw foto's en je mag gerust je Kwak ook laten zien hoor. Ik vond het een fascinerende vogel, ik heb hem een uurtje van dichtbij kunnen observeren en fotograferen. Soms legde ik gewoon even mijn camera opzij om dit prachtige, wilde dier te kunnen observeren. Hierdoor heb ik een aantal actieshots gemist, maar genoten van het moment.

[ Voor 0% gewijzigd door LaurentS op 21-07-2013 00:27 . Reden: 'niet' vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

LaurentS schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:08:
@Rockhopper: Bedankt voor het compliment! Ik ben van plan een testcase te maken met een aantal foto's en ik kan je zeggen dat (volgens mijn mening) ik nog de beste foto's gepost heb die ik gemaakt heb van deze 2 soorten. Deze hou ik voor de testcase ;)
Ik ben benieuwd naar jouw foto's en je mag gerust je Kwak ook laten zien hoor. Ik vond het een fascinerende vogel, ik heb hem een uurtje van dichtbij kunnen observeren en fotograferen. Soms legde ik gewoon even mijn camera opzij om dit prachtige, wilde dier te kunnen observeren. Hierdoor heb ik een aantal actieshots gemist, maar genoten van het moment.
Misschien dat ik ook maar een testcase moet maken. Ik ben naar Spanje geweest maar het fotograferen was lastig daar buiten hut. Erg warm en de vogels zijn schuwer dan in Nederland. Het helpt natuurlijk helemaal niet mee dat je de meeste vogels ook niet goed genoeg kent.

Voor mij was de aanrader plek de Ebro-delta. (let wel ben alleen in NO Spanje geweest (catalonie en arragon)) In één dag zie je makkelijk 8 van 9 Europese reigersoorten (alleen de roerdomp heb ik niet kunnen zien) en vanuit de auto kan je vaak prima schieten. Ook leuk veel sternen voor de lens. Echt wetlands gebied dus, maar dan wat tropischer. Verder ben ik tot de conclusie gekomen dat 35graden geen weer is om te fotograferen (of überhaupt iets te doen) ik smachtte echt weer terug naar Scandinavië waar ik normaal heen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@LaurentS: Dat is inderdaad een hele gave foto van Edwin Kats, kende hem al maar blijft tof hem te zien. Dit is wel typisch een plaat van 'juiste moment juiste plaats juiste knopje ingedrukt'.

Kom maar op met de testcase :P

@Rockhopper: platen uit de ebro; mooi ben benieuwd. Kom jij ook maar op met de plaatjes :D

Van mij nog maar een plaatje van mijn tochtje door de Rietputten, nu van een rietgors:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7438/9331240035_23ac35c8d0_z.jpg
Reed bunting @ the reed by Marcel Tuit, on Flickr

Ik had op een gegeven moment echt mazzel met het licht; vlak boven de horizon zat er een flinterdun laagje sluierbewolking voor de zon dat een erg mooie filtering gaf aan het licht. Het licht leek hierdoor extra warm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@marceltuit: Idd, het licht is erg mooi. Ook hier vind ik de stengel net achter het hoofdje een beetje jammer, maar tussen al dat riet, is dat natuurlijk niet gemakkelijk ;)

Over die foto van Edwin Kats, naar wat ik gehoord heb, zat hij al een hele tijd met die plaat in zijn hoofd en heeft hij een manier gevonden om dat te bereiken. Het is dus niet dat hij rondreed met de auto, dat baardmannetje dat zag doen en een foto maakte maar het resultaat van planning, kennis geduld en een goede dosis geluk natuurlijk.
Mijn testcase komt eraan, nog niet alle foto's ervoor zijn bewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Laatst een bezoekje gebracht aan Avifauna, blijft toch een erg moeilijke maar zeer uitdagende manier van fotograferen.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5495/9354005868_8c9d41aa54_z.jpg
Colorful Bird by MarkCantPark, on Flickr

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@ Markcantpark: Je colorful bird is een Jendayaparkiet (Jendaya Parakeet in het Engels).
Mooie zachte achtergrond en de vogel popt er mooi uit met zijn felle kleuren. Persoonlijk vind ik de vogel zelf een beetje strak gecropped (of gekaderd) maar de compositie is verder wel ok. Ik blijf het ook lastig vinden om iets leuks van dierentuinen te maken. Het zijn fijne oefenobjecten, maar ik haal zelf de meeste voldaanheid van natuurfoto's.

@Marcel mooie gors. Echt jammer dat z'n staart er net niet helemaal mooi op staat dan zou ie echt af geweest zijn. Het licht is bijzonder zacht inderdaad. Ik kan een vogelfoto in zijn natuurlijke omgeving altijd wel waarderen.

[ Voor 20% gewijzigd door rockhopper op 23-07-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Marcel mooie gors. Echt jammer dat z'n staart er net niet helemaal mooi op staat dan zou ie echt af geweest zijn. Het licht is bijzonder zacht inderdaad. Ik kan een vogelfoto in zijn natuurlijke omgeving altijd wel waarderen.
Als ik eerlijk moet zijn valt het mij nu pas op dat een puntje van de staart schuilgaat achter die wazige stengel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Helaas vallen dat soort details mij altijd op. Maar je ziet het inderdaad nauwelijks (het stoort dus niet).

Ik weet dat ik Ebro foto's belooft heb, maar ik ben natuurlijk ook de bergen in geweest. Dus hier de eerste foto, van een Aasgier. Deze is genomen tijdens een "voer-sessie" waar de vereniging "Fondo amigos del buitre" (vrienden van de gier) deze grote vogels bijvoeren. Op zo'n moment krijg je de vale gieren echt super dichtbij te zien. De aasgier is ook nog wel te doen alleen is deze wat schuwer. Met geluk komt ook de lammergier kijken, en met super veel geluk zie je ook de monniksgier. (einde promo praatje)
Over het plaatje zelf twijfelde ik of ik de achtergrond vogel erbij moest houden, en of ik 'm wat strakker moet croppen. Graag jullie mening.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5336/9359523165_a589d77613_c.jpg
Egyptian vulture / Aasgier by rockhopperpinguin, on Flickr

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 25-07-2013 01:05 . Reden: Aangepaste crop versie geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
rockhopper schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:41:
Helaas vallen dat soort details mij altijd op. Maar je ziet het inderdaad nauwelijks (het stoort dus niet).

Ik weet dat ik Ebro foto's belooft heb, maar ik ben natuurlijk ook de bergen in geweest. Dus hier de eerste foto, van een Aasgier. Deze is genomen tijdens een "voer-sessie" waar de vereniging "Fondo amigos del buitre" (vrienden van de gier) deze grote vogels bijvoeren. Op zo'n moment krijg je de vale gieren echt super dichtbij te zien. De aasgier is ook nog wel te doen alleen is deze wat schuwer. Met geluk komt ook de lammergier kijken, en met super veel geluk zie je ook de monniksgier. (einde promo praatje)
Over het plaatje zelf twijfelde ik of ik de achtergrond vogel erbij moest houden, en of ik 'm wat strakker moet croppen. Graag jullie mening.

[afbeelding]
Egyptian vulture / Aasgier by rockhopperpinguin, on Flickr
Knappe foto en wat een ervaring om ze allemaal te zien. Is dat vanuit een schuilhut dan? Ik heb tot nu toe enkel nog maar een Vale Gier kunnen fotograferen. Een Monniksgier heb ik al gezien door een veldkijker, maar nog niet kunnen vastleggen. De andere twee soorten heb nog nooit gezien, jammer genoeg.
Over de foto, ik zou hem croppen. Mooi licht ook.

Ik ben eindelijk klaar met het selecteren van foto's, hier staat mijn testcase: [Testcase] Loire-Atlantique :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hier een voorbeeld van hoe het daar aan toe gaat. Deze is met een echte camera genomen, maar ik heb vergelijkbare foto's met m'n mobieltje kunnen maken. Voor de liefhebber een echte aanrader. En je ziet dat het geld goed gespendeerd wordt.
Feeding Frenzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark

MarkCantPark

@Rockhopper - Thanks! Ga het er gelijk bij zetten d:)b Gave plaat! Persoonlijk zou ik hem wat strakker croppen in 16:9. Je kan aardig dichtbij komen zeg :+

Nog eentje van mijn kant, deze keer heb ik wel de naam goed onthouden geloof ik(?) B) Erg mooi die licht sterke lenzen, maar je DoF is echt giga klein als je wide-open schiet.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2822/9361523169_7560459939_z.jpg
Eurasian Eagle-Owl by MarkCantPark, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@rockhopper: Dat is idd wel heel dichtbij, een metertje of 2? :o Ik twijfel een beetje of ik dat goed vind... Op die manier maak je de gieren gewoon aan mensen en dat lijkt mij niet zo'n goed idee. Stel er land er één in een tuin waar kinderen aan het spelen zijn, de gier zal niets mis doen, maar de vader mss wel aan de gier. Het lijkt mij beter om de mensen de gieren te laten bekijken vanuit een schuilhut om zo de Gieren niet te laten gewoon worden aan de mens, maar mss zie ik dat wel verkeerd. Wel fantastisch om de 4 Europese Gierensoorten te zien en fotograferen. Kom maar op met de foto's!

Ik ben overigens een aantal jaar (ik denk in 2010) naar dezelfde streek geweest voor een week. Toen heb ik geen enkele gier gezien :p Wel Steenarend en andere soorten die ik ooit nog eens moet identificeren :p Ik ben toen op zoek geweest naar manieren om zo'n voedersessie mee te maken, maar nergens gevonden, deze organisatie heb ik dus duidelijk gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bedankt voor de complimenten! Foto's volgen maar er gaat wel wat tijd overheen, met deze hitte heb ik niet zoveel trek om na te bewerken, verder heb ik al meteen kou gepakt omdat ik op de tocht heb gezeten.

Nou het is inderdaad superdichtbij, meter of 0,5 eerder.
Let wel dat je hier bij zo'n voering superstrakke instructies krijgt. Er zijn maar 2 mensen die mogen voeren en mogen praten, waarvan er maar één aanwezig is bij een voering. Deze draagt een rode jas en is bekend met de gieren. Wij als bezoeker mogen alleen blijven zitten en zitten al voordat de gieren komen en mogen niet praten, je mag ook geen statieven of tassen meenemen. (deze staan een eind verderop)

Om te zeggen dat één zo'n voeding in de twee weken ze gewoon maakt aan mensen...? Ik denk het zelf van niet, zodra je op staat vliegen ze meteen weg, ze komen duidelijk op het eten af. Verder zit je slechts 10 minuutjes dichtbij. Let wel dat deze gieren nagenoeg geen natuurlijke vijanden hebben, en fors van formaat zijn. Ze zijn niet bang, maar houden gepaste afstand zonder 'motivatie'. Er waren ook kinderen bij en zodra deze wat snel bewogen zag je opschrikreacties.

Er zijn in de Pyreneeën trouwens diverse bijvoerplekken. Deze zijn min of meer essentieel sinds er in 2005 er een Europese wet is ingevoerd die het laten liggen van dode dieren/karkassen in de natuur verbied. Zo'n voering dichtbij duurt misschien 10 minuutjes waarna we weer op afstand gezet worden. Dan pas komen de (witte) aasgieren pas kijken.
Ik zie een gier alleen bij mensen komen op het moment dat je een hoop vlees of dode dieren hebt liggen en dan nog komen ze niet in een stad, maar eerder op het platte land. Verder kan ik me niet indenken dat iemand die zo'n fan is van gieren iets op heeft gezet dat de vogels schade zou doen. Deze man is met zijn vriend al 30 jaar er mee bezig en heeft het vanuit niets opgezet.

Verder was mijn (berg)tripje als vogelaar beter dan als fotograaf, steenarend, dwergarend en slangenarend mogen zien en alle vier de gieren. Op supergrootte afstand de rotskruiper, maar daar moet ik voor terug. Niet gelukt: rotslijsters, beflijsters, steppehoenders, kleine trap, roerdomp. Niet gezien, laat staan foto.
Mijn info komt trouwens uit het boek "Spanish Pyrenees" wat een super nuttig boek bleek te zijn voor het soort trips dat ik leuk vind om te maken.

De monniks en lammergier heb ik wel op de foto gekregen maar dat zijn geen geweldige shots, monniksgier is daar een rariteit en vloog hoog over, de lammer heb ik wel iets beter in beeld gekregen maar nog steeds vrij ver weg. Meer het soort plaatje wat ik op waarneming.nl / observado zou zetten ter identificatie doeleinden.

@Markcantpark de Nederlandse naam van je uil is de oehoe. Omdat we hier op een Nederlands forum zitten vinden de medegebruikers het altijd wel fijn als je ook de NL naam neerzet. Mooi shot van dichtbij, de ogen zijn scherp en dat is het belangrijkste van de foto! Hoewel een minder ondiepe DOF wel kan is het nu niet storend. Wel is het een beetje jammer dat je "opkijkt" naar de vogel, bij zo'n intieme shot vind ik het leuker als je echt face-to-face bent, maar dat zul je wel niet voor het kiezen gehad hebben in Avifauna.

[ Voor 13% gewijzigd door rockhopper op 25-07-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Weer lang geen vogel foto's van mij...
Weer heel veel foto's van hoge kwaliteit in dit topic geplaatst zie ik.

Net even een buitenkansje.. een roodborstje die verkoeling zocht in de vijver.
En ik had de camera bij de hand (met 40-150mm lens).

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2887/9367924344_205b4965ac_c.jpg
20130725-P1110658 by LeendertV, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave plaat Leendert; altijd leuk van die verzopen vogeltjes. Volgens mij vond het vogeltje de verkoeling belangrijker dan jou; volgens mij zat je best wel dichtbij met zo'n lens?

@Rockhopper: Interessant stukje; ik heb de Spaanse Pyreneeen met de gieren ook hoog op mijn wishlist staan om te bezoeken als ik weer eens in Spanje ben; machtige ervaring lijkt me dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
marceltuit schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 06:45:
Gave plaat Leendert; altijd leuk van die verzopen vogeltjes. Volgens mij vond het vogeltje de verkoeling belangrijker dan jou; volgens mij zat je best wel dichtbij met zo'n lens?
Ja heel dichtbij.
Twee roodborstjes komen heel vaak in onze tuin.
Volgens mij zijn ze er gewoon aan gewend geraakt dat er mensen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@MarkCantPark: Veel detail in deze foto, op ooghoogte was idd beter geweest.
@Leendert: Ik vind die natte vogels ook altijd mooi, deze foto is ook mooi qua kleuren en scherpte is prima in orde. De compositie vind ik wel niet zo geslaagd. Ik zou het roodborstje in het linkerdeel van de foto plaatsen, zodat er plaats is in de kijkrichting, volgens de rule of thirds.

Nog een paar foto's van mij uit de Loire-Atlantique na de [Testcase] Loire-Atlantique:

1Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3691/9332019531_57816ce33f_c.jpg
Pied Avocet by LaurentSt, on Flickr

2Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5327/9401222995_cf78765b3c_c.jpg
Black-headed Gull chasing juvenile by LaurentSt, on Flickr

3Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7401/9403982878_9bd0408d13_c.jpg
Black-crowned Night Heron portrait by LaurentSt, on Flickr

4Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3718/9403982066_cd8fa84b55_c.jpg
Great-crested Grebe juvenile by LaurentSt, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark

MarkCantPark

@Rockhopper - Thanks! Het zou mogelijk moeten zijn, zat nu vrij laag op de tribune. Misschien nog is terug voor een face-to-face shot versie 2 :)

@Leendertv - Gave plaat! Misschien de vogel iets meer naar links zetten in de compositie? Gezien de vogel naar rechts kijkt, komt dat net wat mooier uit denk ik.

@LaurentS - Gave serie! Vind #1 het lekkerste weg kijken. Bij #4 vind ik de uitsnede niet helemaal werken, misschien iets meer in het midden en dan 16:9?

Vandaag zag ik in eens een moment ontstaan tussen mens & gevleugelde... en dan nog goed proberen te timen :D Weet niet of dit soort foto's gewaardeerd word in dit topic, graag jullie kritiek hier op.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7362/9401433169_7357d7596b_z.jpg
Feeding the seagull :-) by MarkCantPark, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Wel een gave foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MarkCantPark schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:58:
Vandaag zag ik in eens een moment ontstaan tussen mens & gevleugelde... en dan nog goed proberen te timen :D Weet niet of dit soort foto's gewaardeerd word in dit topic, graag jullie kritiek hier op.
Mooi moment, maar stel je voor dat je die foto vanaf de andere kant had gemaakt, met alleen het kind en de vogel in beeld c.q. scherp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben persoonlijk altijd een beetje terughoudend met mensen die je niet kent op een forum posten. Maar dat is mijn mening, op zich ben ik wel benieuwd naar wat de meningen zijn hierover.

Overigens is het wel een leuk moment, en inderdaad het zou nog leuker zijn als de foto van de andere kant genomen zou zijn en wat meer rondom de actie (kind + vogel) ipv een wide shot.

@Laurents je #1 ziet er leuk uit, maar haalt het niet bij je eerdere kluut. Goede keuze dus.
#2 is zo'n foto waar ik er honderden van heb (leuk moment met incomplete vogel). Mooie actie dus, maar ik baal altijd als de vogels er niet helemaal op staan.
Bij #3 stoor ik me een beetje aan de groene waas over de vogel heen. Verder wel een leuk portretje, hoe dichtbij was je hier?
#4 is wel een leuke foto, maar doet me verder niet zoveel. Er mist iets maar ik weet niet goed wat. Misschien dat een andere uitsnede helpt maar ik kan er zelf m'n vinger niet op leggen.
Als met al een geslaagde trip als ik de foto's zo zie hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@markcantpark: Ik heb niks tegen dit soort foto's of het gedrag van dit kind, itt bvb ouders die hun kinderen achter de duiven laten lopen in een stad. De foto zelf vind ik qua moment sterk, maar de uitvoering kon beter voor mij. Wat meer ingezoomd zodat je de vuilbak niet in beeld hebt bvb en de witte paal juist achter de meeuw is ook wat spijtig. Kortom ik vind het een leuke foto qua moment maar meer niet. Daarnaast vind ik het eigenlijk meer passen in bvb het testcase forum dan hier, het onderwerp lijkt mij namelijk vooral de jongen of het moment dan echt de meeuw.

@rockhopper: Idd, en er komen er nog ;) Ik zal bij die laatste eens een andere uitsnede proberen vnv, er klopt idd iets niet helemaal aan. Bij 3, volgens de exif op flickr, 14m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 17:21
@MarkCantPark timing :)

2 van mij kant, alleen de scherpe een beetje aangepast in viewnx,
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3703/9415846924_4944a799f9_z.jpg
Eurasian Coot by Sergio "DarkReptile", on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7398/9413083535_1008e62b22_z.jpg
Eurasian Coot by Sergio "DarkReptile", on Flickr

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34
Het felgroene van alle planten er omheen zorgt ervoor dat de vogels er niet echt uitspringen. Sowieso is het lastig om iets te isoleren met zoveel dingen in de buurt.

Wat je ook zou kunnen proberen een volgende keer is nog wat lager bij de grond (water) te fotograferen, want nu zijn het qua hoek/compositie toch nog beetje standaard kiekjes :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De tweede vind ik eigenlijk behoorlijk geslaagd, gezien de omgeving en alles. Er is nog wel ruimte voor verbetering hoor ;) . Je bent bij deze foto al wat meer op ooghoogte van de vogel gaan zitten en dat zie je meteen.
De eerste foto is inderdaad 'standaard' prima scherpte en leuke interactie, maar de vogel 'verdringt' in zijn omgeving. Op zich is dat een goede zaak, dat betekend dat de vogel redelijk verborgen is maar voor de foto is het jammer.

Hier nog een foto van mij uit het voorgebergte van de Pyreneeën. Een rode patrijs.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7345/9413468405_7cf20816c1_c.jpg
Red-legged Partridge by rockhopperpinguin, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Laurent: leuke serie weer. Nummer 1 is netjes, en 2 is een tof moment. Jammer dat net de vleugels buiten beeld vallen ;)

@Markcantpark: Leuke actiefoto; al vind ik de uitsnede verder niet zo spectaculair.

@darkreptile: Leuk moment, vooral de eerste. De jongen komen mooi uit tussen het groen. Je standpunt vind ik persoonlijk wel iets teveel 'van boven'.

@rockhopper: erg mooie vogel, nice! Je hebt hier erg mooi licht en kleuren te pakken. Ik vind wel dat de voorgrond onderin beeld er een beetje gek uitziet qua onscherpte. Verder heb ik het idee dat de scherpte op de struikjes achter de vogel ligt ipv op de vogel zelf, maar is verder niet echt extreem opvallend. Ik zou sowieso blij zijn met deze plaat :)

Van mij ook weer een plaatje, van de Hoek van Holland-pier deze keer. Helaas niet echt superscherp aangezien ik niet echt lekker dichtbij kon komen...

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5329/9415175141_38e0be160f_c.jpg
Ruddy Turnstone @ Hook of Holland by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Zo, hier is het rustig geweest de laatste tijd ;)

@darkreptile: een laag standpunt had de foto's hier een stuk verbeterd, bij vogelfotografie is het doorgaans mooier om op ooghoogte te fotograferen.

@rockhopper: Speciale soort waar ik eigenlijk nog nooit van gehoord had. De achtergrond is wel erg druk en de scherpte lijkt mij meer te liggen op de struiken achter deze fazant dan op de fazant zelf, je zou kunne proberen om enkel de fazant te verscherpen ipv heel de foto.

@Marcel: Mooi standpunt, compositie en achtergrond. De scherpte valt mee op klein formaat, eenmaal je de grote versie bekijkt, valt het idd wat tegen.

Ik kreeg gisteren goed nieuws, ik had deelgenomen aan een fotowedstrijd van het Belgische tijdschrift 'Shoot' met onderstaande foto (die al eens langskwam in een testcase hier) en ik kreeg een eervolle vermelding met als prijs een gratis 30x30 fotoboek twv 44.95€ :D
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7336/9310637236_571003bc77_m.jpg
Black-crowned Night Heron by LaurentSt, on Flickr

Nog twee foto's van mijn vakantie in Frankrijk.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7318/9476120997_ccdf03dfd7_c.jpg
Marsh Harrier in flight by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3823/9478910522_3b9d0549c5_c.jpg
Common Shelduck juvenile by LaurentSt, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gefeliciteerd Laurent, zeer verdient imo :)

Mooi verenpatroon heeft die kiekendief. Je eend is mooi scherp, maar vind ik qua pose helaas niet zo interessant.

Van mij nog een blauwborstje van een paar weken geleden:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7301/9461178378_32b1477be0_c.jpg
Bluethroat @ reed by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bedankt voor de feedback, ik heb tijdens mijn Spanje trip wat geëxperimenteerd met de manier van focussen en dit pakte niet altijd even goed uit. Met de patrijs was het toch echt eerst schieten en dan kijken of ie wil blijven zitten, want ze zijn nou niet bepaald tam. Hij was dus ook zo verdwenen helaas.

@marceltuit De voorgrond ziet er wat vreemd uit omdat de vogel op een mini-dijkje staat met planten op de voorrand en achterrand terwijl de vogel zelf op kale zandgrond staat. De focus is inderdaad iets naar achteren toe, lastig goed te beoordelen tijdens een snel shot als onderwerp en achtergrond dicht bij elkaar staan.
@laurents ik heb nog niet de kennis om "alleen de vogel" te verscherpen, maar ik zal eens kijken of ik dit kan ontdekken. Postprocessing blijft een lastig punt voor mij hoewel er langzaam verbetering in komt.

Dan de nieuwe foto's:
@marceltuit de steenloper is wel aardig, maar niet heel bijzonder. Het is jammer dat ie tamelijk ver is en er ook niet helemaal lekker op staat.
Je blauwborst daarentegen is er eentje voor aan de muur. Heerlijk licht en fraaie pose met daarbij een mooie rustige achtergrond. Ik heb er dit jaar geen mogen vastleggen maar wel gezien gelukkig.

@LaurentS gefeliciteerd met je EV! Je bruine kiekendief staat er ook mooi op.
De bergeend is ook mooi maar kan m'n aandacht niet zo lang vasthouden. Wel mooi op ooghoogte en een lekkere achtergrond erbij. Ik zie dat ie een ring heeft, in een dierentuin geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
@ Rockhopper, mooi beessie en mooie kleursetting ook!!

@ Marcel, ik weet niet waarom, maar de schuine pier spreekt me erg aan. De steenloper is verder net zo grillig getekend als de pier zelf. Mooie plaat!

@ Laurent, Gefeliciteerd Laurent! :) Vliegbeeld van de Wouw is mooi, de 2e vind ik wat minder.

@ Marcel, mooie zachte kleuren, mooie pose, de onscherpte is precies goed (egaal, niet afleidend, maar nog zodanig dat je er een rietstengeltje in herkent). Erg fraai :)

• jdwrist

jdwrist

@MarcelTuit mooi vogeltje het lijkt wel of dat ie zo van de plaat af springt erg gaaf.

@ LaurentS Mooie valk zo in vlucht

Ik kwam tijdens een klimtochtje in de Gorges du Tarn wat vale gieren tegen wat een machtig mooie grote beesten zijn dat.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5494/9618807231_912ea424c4_c.jpg Griffon Vulture in flight by JoPo78, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2805/9618865285_61040b6696_c.jpg Griffon Vulture in Flight hoovering above me by JoPo78, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3783/9618863707_d97f9fa333_c.jpg Griffon Vulture in Flight 5 by JoPo78, on Flickr[/url]

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7400/9618837565_9cb15f5978_c.jpg Griffon Vulture in Flight 4 by JoPo78, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7398/9618837165_fd1427f50b_c.jpg Griffon Vulture in Flight 3 by JoPo78, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2845/9622060642_a3371e5bbf_c.jpg Griffon Vulture in Flight 2 by JoPo78, on Flickr

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Tnx :)

En zijn zeker indrukwekkend, je hebt ze mooi te pakken zo tegen die ruige achtergronden. Al vind ik wel dat de scherpte wat beter mag; en een volgende keer zou ik toch proberen ze wat meer uit het midden te halen :P

• jdwrist

jdwrist

Scherpte viel ik zelf ook al over. Zou dat nog bij te werken zijn met Lightroom om maart wat te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Nee, daar zijn ze imo te onscherp voor. Een eenmaal onscherpe foto kan je met LR niet opeens scherp maken :P

De crop en belichting kan uiteraard wel haha.

Van mij ook maar weer een foto'tje, om de vaart in het topic te houden:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5502/9624318968_602f0c2f25_z.jpg
Blue tit @ the forest by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MBV

Je kan geen details terugwinnen die er niet zijn, maar wel zorgen dat de foto er scherp uitziet. Dat zal hier niks worden, aangezien je dan ook de achtergrond scherp maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
Je kunt je onderwerp ook los van de achtergrond verscherpen. Contrast/clarity/verscherping kunnen nog best wel wat betekenen, mits je niet teveel inzoomt op je foto.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:53
@rockhopper: mooi foto.. het rood van de snavel en het oog springen er echt uit.

@marceltuit: mooi blauwborstje. De vogel springt er mooi uit. Heb je de achtergrondkleur bewerkt of is dit gewoon de kleur van het riet?

@jokapo: leuk gepakt. Ik had alleen foto 2 en foto 5 net anders gecropped. zodat er wat meer ruimte overblijft in de richting waarheen ze vliegen/kijken

Na maanden aanmodderen, eindelijk weer eens tijd gehad om wat meer bezig te zijn met fotograferen.

Afbeeldingslocatie: http://i143.photobucket.com/albums/r128/brombeer21/animals/birdie.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door brombeer21 op 30-08-2013 18:03 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 48 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)