@
VinnyAMS Thanks. Wat betreft die koolmezen en waterbadje. Je kan proberen een patroon te vinden in hun gedrag. Vaak hebben ze een bepaalde aanvliegroute, of een plek waar ze eerst de buurt verkennen of het veilig is. Met een statief en remote trigger hoef je niet hele tijd achter je camera te schuilen voor t juiste moment. Aanhouder wint, maar het vereist wat geduld idd.
@
ImLegenJerry Ik vind de putter het mooist. Wellicht iets meer oplichten in post, geeft hem wat meer shine.En iets uit het midden plaatsen (rechts foto deel wegcroppen).
@
SmokingCrop Wow, wat een bloederige bende. Toffe aanblik!
@
Tommie12 Ik zou meer croppen. Daarnaast zijn de kleuren hetzelfde, en dat maakt de foto wat saai. Wellicht kan je de achtergrond van kleur aanpassen (vergroenen) of oplichten (exposure).
@
sys64738 Toffe grutto in omgeving. Misschien volgende keer nog net 5-10cm lagere positie nemen voor meer achtergrond separate (als dat mogelijk is...). Kwikstaart #1 kijkt wat weg en is daarmee niet spannend. Kwikstaart #2 (8-mei) is wel tof, zeker met die schaduw op het hout (geeft diepte).
@
renegrunn Mooie blauwborst. Ik vind de takken erachter wel wat afleiden. De pimpelmees is perfect. Nice!
@
Brammel toffe zwaluw (post 2-mei), maar ik vind de vleugels nu wat vreemd ogen. De koekoek shot is echt extreem goed(!), maar heeft wat aanpassingen nodig om echt perfect te worden. Achtergrond exposure is echter niet mooi. Ik zou rechts en onder (achtergrond en staartvleugels ) aanpassen zodat het een vlakke achtergrond exposure wordt.. Van de tweede set zwaluwen spreek mij laatste shot het meest aan, door de interactie tussen de twee.
@
wadwandelaar Toffe grasmus! Ik zou persoonlijk de achtergrond van kleur aanpassen (nu veel grijs op grijs), maar dat is subjectief. Goede fitis. De middelste zaagbek is echt goed; mooie pose en verlicht. Iets meer ruimte links was rustiger geweest, maar ik ben jaloers op deze toffe eend!
Ik was even een tijdje offline, maar heb weer een aantal foto's te delen.
1. Long-tailed Silky-Flycatcher, op zoek naar bessen
2. Scintillant Hummingbird. Ik stoei nog wat met kleuren, maar eerste versie vind ik al geslaagd.
3. Lesser Violetear, even aan het rusten
4. Rose-breasted Grosbeak, nieuwsgierig naar de camera
[
Voor 0% gewijzigd door
tvtilburg op 08-06-2025 21:31
. Reden: Typo ]