[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 22 ... 48 Laatste
Acties:
  • 276.050 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05

Polariteit

Fietsende fotografeur

@binne: wat betreft de paal vind ik altijd moeilijk kiezen, aangezien je al snel weer teveel paal in beeld hebt. Zeker als het zo'n klein paaltje is, vind ik het vrij moeilijk kiezen.

Jouw zwarte wouw is erg gaaf zeg! Mooie kleuren. Kom je volgens mij niet tegen in Nederland?

@Ruben: Ja, qua belichting is hij zeker beter. Maar je ziet er wel aan af dat je flink hebt zitten croppen; en dat is jammer. Heb je deze met je 500mm+extender genomen? Dan zat hij aardig ver weg denk ik?

Vogels in de lucht is erg moeilijk belichten is mijn ervaring, ik heb ook vaak dat de vogel pikzwart is. Meestal als ik verwacht vogels te fotograferen met de lucht als achtergrond dan meet ik ff hoeveel stops ik bij moet belichten om de vogel goed belicht te krijgen.

Als je bijv. kijkt naar deze buizerd, die heb ik 2 stops extra moeten belichten dan wat de camera in eerste instantie dacht :o

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7147/6447851753_55d34b2402_z.jpg
Jump! by Marcel Tuit, on Flickr

Jou foto van reiger is erg strak! mooi met die zwarte achtergrond!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 15:37
Had graag de extender er bij willen hebben, maar was bezig met scheepjes, en daar heb je geen extender voor nodig. Deze was dus zonder extender, maar op het randje qua sluitertijd zat volgens mij op 1/500, zit er meestal liever iets boven, maar had geen zin om richting iso 800 te gaan.
@reiger, in mij favoriete birdingspot. :) Blijdorp.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F6455.jpg
Beetje krapjes aan de rechterkan ik weet het. :(

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Kan je hem niet beter portrait croppen met alleen het linker vogeltje? Die vind ik er zelf ook leuker op staan :)

Verwijderd

@Marceltuit: Rode Wouw is gemaakt in Oost-Duitsland. Ga ik in januari weer heen. Zeearenden fotograferen. Maar met deze rode wouw was ik ook al blij ;)

@rubencs: die zitten er schattig bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Kan ik me voorstellen Binne, is een mooi roofbeest.

@Ruben: eens met Goku, rechter musje is een beetje jammer ;)

ijsvogel van paar maanden terug:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7169/6589359389_6d343686df_z.jpg
Blue bird group... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Ja wrijf het er maar in, was er net een beetje overheen. :) (sorry insiders joke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 12:51
@Ruben: heerlijk grappig kijkend musje! (rechter idd aan de krappe kant ;-) )
@Marcel: mooi licht, heerlijk scherp.. Super plaat!

Foto genomen op een picknick plek in het Kruger NP.
Afbeeldingslocatie: http://www.photoaddict.nl/forum/IMG_0194.jpg

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@ruben: TuurlijK! :P

@ivorijn: Altijd leuk om zulk soort vogeltjes op de foto te zetten. De uitvoering kan echter wel wat beter vind ik. Standpunt doe je helaas niks aan, maar de belichting kan nog wel aangepast worden met een beetje mazzel. Wellicht kan je het vogeltje en de boom iets lichter maken?

Weet niet wat voor software je gebruikt, maar met Lightroom kom je denk ik al een heel eind als je de 'Invullicht'-optie gebruikt, of in photoshop een beetje spelen met de levels en curves.

[ Voor 24% gewijzigd door Polariteit op 07-01-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:54
@Rubencs: Zijn deze musjes ook geschoten in Blijdorp? Ze zitten daar altijd ook in het vogelverblijf.. Altijd een grappig gezicht. Persoonlijk vind ik de krapte aan de rechterkant nog wel meevallen.

Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe camera (d7000) erop uitgeschoten. Wat een verademing ten opzichte van mijn "oude" D60.. Nog verre van perfect, maar vond deze toch wel aardig gelukt. Alleen jammer van het gaas. :X Maar ja.. tis dat of je vingers eraf.. Heb helaas nog niet de MM om ze in het wild te gaan spotten.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7029/6659435929_84bdf3d92a_z.jpg
Arend, Blijdorp by brombeer25, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Leuke foto, inderdaad jammer van het gaas.
Had er zelf een uurtje later wat minder last van, maar heb hem er ook niet helemaal op staan. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F7316.jpg

Deze van gisteren vond ik ook wel leuk.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F7302.jpg

Maar wat zijn dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F7305.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Drieteenstrandlopers dacht ik.

Leuke foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
Rubencs schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:53:
[...]
Leuke foto, inderdaad jammer van het gaas.
Had er zelf een uurtje later wat minder last van, maar heb hem er ook niet helemaal op staan. :)
[...]
Best een groot verschil in diafragma ook: die van jou is genomen op F/4.0, terwijl Brombeer f/7.1 gebruikt.

Om het gaas 'weg te filteren' is een zo klein mogelijk diagragma (wijd open dus) van belang. Natuurlijk helpt het ook om zo dicht mogelijk op het gaas te gaan zitten met je lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
guapper schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:35:
[...]
Best een groot verschil in diafragma ook: die van jou is genomen op F/4.0, terwijl Brombeer f/7.1 gebruikt.
Om het gaas 'weg te filteren' is een zo klein mogelijk diagragma (wijd open dus) van belang. Natuurlijk helpt het ook om zo dicht mogelijk op het gaas te gaan zitten met je lens.
Denk dat de lens ook een verschil maakt, mijn lens kan pas scherpstellen na 4,5 meter dus ben dan allang voorbij het gaas.
Had eigenlijk nog wel hoger kunnen gaan in de f waarde, was de snavel ook scherp geweest.
Kleiner diafragma had wel geholpen bij brombeer om het gaas op de achtergrond wat meer weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Minimale focusafstand heeft niet echt invloed op de manier waarop gaas op de foto komt hoor. Jij hebt hoogstens het voordeel dat je camera niet per ongeluk op het gaas focust ipv op het dier erachter. Met dezelfde diafragma instelling, hetzelfde aantal mm's en dezelfde afstand tussen jou en het gaas (en de vogel en het gaas) heb je met elke camera en lens (afgezien van verschillende sensorformaten natuurlijk) evenveel last van het gaas op de foto.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

marceltuit schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:19:
Drieteenstrandlopers dacht ik.

Leuke foto!
Yes, bijna altijd wel te vinden bij de branding.
Drieteentjes O+

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

Orion84 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:42:
Minimale focusafstand heeft niet echt invloed op de manier waarop gaas op de foto komt hoor. Jij hebt hoogstens het voordeel dat je camera niet per ongeluk op het gaas focust ipv op het dier erachter. Met dezelfde diafragma instelling, hetzelfde aantal mm's en dezelfde afstand tussen jou en het gaas (en de vogel en het gaas) heb je met elke camera en lens (afgezien van verschillende sensorformaten natuurlijk) evenveel last van het gaas op de foto.
Volgens mij was er toch echt een verschil tussen 'mooie' en 'lelijke' bokeh van verschillende lenzen, al weet ik niet precies waardoor dat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

heeft volgens mij meer te maken met de opbouw van de lens; ik meen uit het aantal glazen oid. en niet zozeer met de scherpstelafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

MBV schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:03:
[...]

Volgens mij was er toch echt een verschil tussen 'mooie' en 'lelijke' bokeh van verschillende lenzen, al weet ik niet precies waardoor dat komt.
Je hebt helemaal gelijk, ik was de kwaliteit van de bokeh even vergeten. Maar de "kwantiteit", dus de mate van onscherpte, zou niet lens afhankelijk moeten zijn, maar afhankelijk van focal length, diafragma en afstand.

In hoeverre er een relatie is tussen min. focus afstand en bokeh kwaliteit zou ik niet weten, maar dat lijkt me niet gerelateerd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik dacht dat bokeh meer bepaald wordt door de opbouw van de verschillende lenzen/lensgroepen, aantal diafragmabladen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

diafragmabladen alleen als je afstopt, en je ziet ze dan vrij simpel terug (6-hoeken of 8-hoeken i.p.v. cirkels bij de highlights). min. focus afstand en bokeh kwaliteit zal niks met elkaar te maken hebben, hooguit dat hoe meer dingen een lens moet kunnen, hoe minder er echt goed kan zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hierbij van mij ook nog een drietal plaatjes:

Kleine zilverreiger:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7019/6695736465_0a8d972dcd_z.jpg
wp by Marcel Tuit, on Flickr

Aalscholver:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7173/6685517809_b623a57538_z.jpg
Great cormorant by Marcel Tuit, on Flickr

Slobbereend:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7008/6695737745_b097754547_z.jpg
Perfect mirror by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@marceltuit: De eerste vind ik de reiger wat zielig kijken en ietsje te grijzig, niet wit genoeg, het is toch een zilverreiger voor iets :) (dit kan ook mijn scherm zien, ik zie dit nu op mijn laptop). Voor de rest leuk van het visje, maar de foto doet mij niet zo veel. Het is allemaal wat te kleurloos voor mij, het grijze water.

De aalschover vind ik daarentegen wel een heel leuke foto, mooie compositie, leuke reflectie van bomen (?) in het water en dan die mooie, zeldzame witte veren.

De derde vind ik ook wel mooi, het water is idd heel rustig waardoor het lijkt alsof de slobbereend idd echt o peen spiegel zit, ook mooi licht in deze :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

De Kleine Zilverreiger vind ik inderdaad was kleur missen. Ook denk ik dat ik een crop met iets minder ruimte onder, en iets meer boven, mooier vind.

De Aalscholver is mooi belicht. Wel kan hij in mijn ogen links nog iets meer ruimte gebruiken.

Die laatste vind ik eruit springen. Dat vlakke water maakt het een aparte foto, en het licht is ook erg goed. :)

Overigens:
FTFY. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:28

Compizfox

Bait for wenchmarks

marceltuit schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:26:
Kan ik me voorstellen Binne, is een mooi roofbeest.

@Ruben: eens met Goku, rechter musje is een beetje jammer ;)

ijsvogel van paar maanden terug:
[afbeelding]
Blue bird group... by Marcel Tuit, on Flickr
Hier kan ik eigenlijk maar weinig kritiek op geven, die kleuren komen gewoon geweldig uit, en de achtergrond is mooi rustig.
Was die zo SOOC, of heb je nog veel kleurcorrecties e.d. gedaan eigenlijk?
Ivorijn schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:52:
@Ruben: heerlijk grappig kijkend musje! (rechter idd aan de krappe kant ;-) )
@Marcel: mooi licht, heerlijk scherp.. Super plaat!

Foto genomen op een picknick plek in het Kruger NP.
[afbeelding]
Beetje jammer dat de kleur van de uil eigenlijk hetzelfde is als de kleur van de boom. Dat maakt de foto een beetje saai en de uil springt er niet uit.
Wel grappig moment trouwens, het lijkt net alsof hij zit de slapen met z'n hoofd tegen die stam aan :P
brombeer21 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:15:
@Rubencs: Zijn deze musjes ook geschoten in Blijdorp? Ze zitten daar altijd ook in het vogelverblijf.. Altijd een grappig gezicht. Persoonlijk vind ik de krapte aan de rechterkant nog wel meevallen.

Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe camera (d7000) erop uitgeschoten. Wat een verademing ten opzichte van mijn "oude" D60.. Nog verre van perfect, maar vond deze toch wel aardig gelukt. Alleen jammer van het gaas. :X Maar ja.. tis dat of je vingers eraf.. Heb helaas nog niet de MM om ze in het wild te gaan spotten.

[afbeelding]
Arend, Blijdorp by brombeer25, on Flickr
Mooie foto! Vooral de kleuren van de snavel komen mooi uit en de hele vogel is mooi scherp.
Dat gaas viel me eigenlijk alleen in de bokeh op, totdat ik wat beter ging kijken op de vogel zelf ja. Maar het valt wel mee.

Gisteren even wat foto's zitten te bewerken van een paar maanden terug toen ik in Beekse Bergen was, en daar zaten uiteraard ook wat vogelfoto's tussen:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-EdKA_aBozhQ/TxM2ZsgUygI/AAAAAAAACCg/1Vi3BdoA-74/s640/IMG_0153_edit.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-V7-fpcHns7c/TxM2wT-8jHI/AAAAAAAACEE/h1A2thfOukM/s640/IMG_0221_edit.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-sUZZrPLbulY/TxM29l0Ok9I/AAAAAAAACFA/pPx_r8pZpyY/s640/IMG_0252_edit.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-7wAUdrcMDDo/TxM3I_RwqmI/AAAAAAAACF0/DckJk-_FYlI/s640/IMG_0285_edit.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-fOZpqzrW9Ww/TxM3C2zSx3I/AAAAAAAACFY/ZqLPEIi2szs/s640/IMG_0270_edit.jpg

Helaas moet ik het nu nog doen met een Canon 1000D (de meeste foto's hierboven zijn geschoten met een oude pre-digitale Sigma 70-300 lens), maar ik hoop binnenkort betere gear te hebben :9

[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 15-01-2012 22:09 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Zo, eerst weer even wat commentaar.

@RubenCS: Dat extra licht scheelt wel. Heeft inderdaad wel wat kroppigs en de compositie is ook niet super maar, laten we wel wezen, dit soort foto's zijn erg lastig. De reiger is gewoon flink te donker en je stond ook wat hoog.
@Marceltuit: Zo! Was dit in het wild? Nee toch?!

Vogels in vlucht... als je weet dat je dat gaat doen zet je camera op spot en meet op iets grijs op de grond. Stel de waardes die je dan krijgt in in M en ga dan aan de gang. Met de moderne cameras is het te makkelijk om op de lucht te meten waardoor je vogel zwaar onderbelicht is.

@rubencs: Schattig. Tikkie krap inderdaad maar toch. Deze pose zie je niet zo vaak bij mussen.

@marceltuit: Erg fraaie ijsvogel. Alleen tikkie donker op de kop. Als je met ACR werkt is dat makkelijk op te halen hoor.

@ivorijn: Ik weet hoe lastig het is om uilen te vinden als ze slapen maar toch, als vogel foto doet dit me erg weinig.

@brombeer21: Blijven pracht vogels. Alleen een D7000 en dan op automaat??

@rubencs: Mooie hoek maar naar mijn mening laat je in de nabewerking nu echt puntjes liggen. De scholekster staat er fijn op maar die foto lijkt iets naar links te buigen. De strandlopers.. die plaat wordt echt gemaakt door die ene nog in vlucht.

@marceltuit: Waar vind jij hier in deze tijd van het jaar een kleine zilverreiger? De aalscholver is mooi op kleur, mazzel dat je er eentje had met nog wat wit De slobeend.. ik zie graag die snavel maar dit is wel heel fijn zo simpel.

@compizfox:Je hebt zichtbaar last van de zon, hele stukken zijn overbelicht en de schaduwen zijn hard. Verder.. je kleuren... mijn smaak is het niet.

Mijn been is inmiddels zo ver hersteld dat ik de natuur weer in kan. Knielen kost echter nog veel moeite dus de standpunten zijn niet zo geweldig.

Even inkomen met een halsband parkiet:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7014/6707742261_c6088ea54f_z.jpg
rose-ringed parakeet by j_wijnands, on Flickr

Helaas staartje mist een stukje. |:(

En voor het eerst een koppel krakeenden wat rustig door bleef slapen toen ik een foto maakte. Die beesten zijn hier in de buurt nogal cameraschuw.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7012/6707742267_28d7246f44_z.jpg
Pair of gadwalls by j_wijnands, on Flickr

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@LaurentS: Op een ander forum kreeg ik juist het compliment dat de reiger zo mooi wit was. Daarnaast is hij op mijn scherm ook gewoon wit; dus ik ben eigenlijk geneigd te geloven dat het aan je laptop ligt ;)

Uiteraard wel eens met de troosteloze sfeer eigenlijk...

@ghostdog: Wat betreft de ruimte bij de aalscholver valt wat voor te zeggen; hoeveel zou jij er nog bij doen dan?

@compizfox: weet niet wat je met SOOC bedoelt, maar ik heb de ijsvogel in in fotoshop nog wat nabewerkt (crop/camera-correctie/witbalans/levels/curves/vibrance/scherpte/ontruis). Dit is mijn vaste workflow voor vogels.

Die eerste foto van jou is wel gaaf, mooie vogels. Achtergrond is wel wat onrustig. De rest vind ik wat minder. Licht is te hard, en ook die mensen vind ik wat nadrukkelijk aanwezig ;)

@Wijnands: Leuk je weer eens voorbij te zien komen. Had niet meegekregen dat je geblesseerd was, hoop voor je dat je weer snel goed op de been bent!

De buizerd is wel degelijk in het wild gefotografeerd.

De zilverreigers had ik in Zeeland gevonden; tientallen in een gebied van een paar kilometer.

Met je eens wat betreft mijn eend en de snavel; maar ja dat wilde ze niet :P

Mooie platen heb jij geplaatst. Die parkieten blijf ik mooie vogels vinden; die vliegen in de buurt van mijn werk in Den Haag ook rond. Het afgeknipte staartje stoort niet echt. Wel de halve andere vogel achter de stam ;)

Je eenden staan er ook mooi op. Mooie kleurtjes, en de golfjes geven een mooie lijn naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja, meniscus gescheurd en da's niet fijn als je graag in de natuur bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
SOOC zal Straight Out of Camera zijn.

Overigens vindt ik die term niet altijd even gepast, of zelfs misleidend, omdat veel camera's standaard al aanpassingen aan het beeld doen, zeker als je niet in RAW opslaat.

'Onbewerkt', of 'zonder nabewerking' lijkt me beter.

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 17-01-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

marceltuit schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 07:58:
@ghostdog: Wat betreft de ruimte bij de aalscholver valt wat voor te zeggen; hoeveel zou jij er nog bij doen dan?
Ik denk ongeveer 10% van de totale breedte van de crop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wijnands schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:25:
@compizfox:Je hebt zichtbaar last van de zon, hele stukken zijn overbelicht en de schaduwen zijn hard. Verder.. je kleuren... mijn smaak is het niet.
marceltuit schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 07:58:
@compizfox: weet niet wat je met SOOC bedoelt, maar ik heb de ijsvogel in in fotoshop nog wat nabewerkt (crop/camera-correctie/witbalans/levels/curves/vibrance/scherpte/ontruis). Dit is mijn vaste workflow voor vogels.
SOOC betekent zoals al gezegd is Straigt Out Of the Camera.
Die eerste foto van jou is wel gaaf, mooie vogels. Achtergrond is wel wat onrustig. De rest vind ik wat minder. Licht is te hard, en ook die mensen vind ik wat nadrukkelijk aanwezig ;)
Ik heb even wat gedaan met jullie kritiek en een nieuwe bewerking gemaakt, met sommige foto's ook een andere crop:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-YeDGrRlJ1pg/TxWGpyV3CvI/AAAAAAAACLI/HhWcY0W03ro/s640/IMG_0153_edit2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Nn61vVU6vW4/TxWGqq_d-AI/AAAAAAAACLM/cdPjAEjD8NI/s640/IMG_0221_edit2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-W92B36w7AxA/TxWGroK0SBI/AAAAAAAACLQ/B7cbfU2nfh4/s640/IMG_0252_edit2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-16IaRUF1hT8/TxWGtvnYLUI/AAAAAAAACLY/Qgn5gWqO8bw/s640/IMG_0285_edit2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-miLx1mP6JKM/TxWGsrG_xaI/AAAAAAAACLU/0FUuSAhJjB4/s640/IMG_0270_edit2.jpg

Beter?

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 17-01-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Zeker beter. Jammer dat 3 niet helemaal scherp lijkt (en wat zichtbare ruis), en de nek erg overbelicht is (of lijkt op deze monitor). Ook 4 en 5 hebben in de nek wat blown highlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

#3 heb ik nu redelijk wat gecropt, en dan wordt inderdaad de ruis en onscherpte wat meer zichtbaar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

@marceltuit: Dat gebeurt niet vaak, zo mooi vlak water. Erg mooie foto van de eend. De reiger is lekker gedetailleerd!
@Wijnands, mooi licht op de parkiet, één stap naar links om de andere parkiet op de achtergrond weg te laten vallen achter de boom was denk ik beter.
@Compizfox: De kleuren in de nieuwe versies knallen wat meer. Jammer dat je tijdens zo'n show zoveel zaken in beeld hebt die je niet wilt waardoor je ze af moet snijden, vind ik zelf wat afleiden.

Zelf heb ik onlangs een Canon 70-300mm IS USM aangeschaft voor mijn Canon 550D. Dit weekend voor het eerst erop uit gegaan om wat foto's in de praktijk te schieten. Dat bleek nog best moeilijk met het keiharde zonlicht, en ik moest eigenlijk helemaal over op de Manual-stand. Ikzelf ben erg tevreden over de resultaten, maar wil graag leren over compositie, instellingen, etc. Alvast bedankt voor het commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7157/6716678361_c18911fd2d_z.jpg
Zwaan by DunkNL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7160/6716669513_ce91788d23_z.jpg
Meeuw by DunkNL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7175/6716669279_e0e0031901_z.jpg
Meeuw by DunkNL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7162/6716662873_f3eb04f560_z.jpg
Meerkoet by DunkNL, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Goku33 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:00:
@Compizfox: De kleuren in de nieuwe versies knallen wat meer. Jammer dat je tijdens zo'n show zoveel zaken in beeld hebt die je niet wilt waardoor je ze af moet snijden, vind ik zelf wat afleiden.
Tja, dat het nadeel inderdaad. Het mooiste is dat je ze vrij in de natuur kunt fotograferen, maar helaas zie je ze daar maar weinig natuurlijk.

Wat vinden jullie van deze papegaai (oid :P)?

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-oOupD-ih918/TxM3hK2KZCI/AAAAAAAACHg/4b5oikwW2Qg/s640/IMG_0384_edit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@compizfox: ze zijn nu idd beter; ze kijken een stukje prettiger.

@Goku33:
Dat bleek nog best moeilijk met het keiharde zonlicht
Niet zo gek; je kiest ook gelijk de niet al te makkelijke vogels uit voor hardlichtsituaties (zwaan/meerkoet) :P

#zwaan: Leuke foto qua pose. Oogje had iets meer zichtbaar mogen zijn. De zwaan zelf had ook iets lichter mogen zijn; het lijkt nu heel erg of hij in de schaduw zit.

#meeuw1: enerzijds leuk dat de paaltjes uit de linkeronderhoek kijken, maar anderzijds jammer dat de meeuw zo dicht op de rand zit en daarnaar kijkt. Lijkt net of hij stout is geweest en in de hoek is gezet :D Ik probeer zelf altijd bij vogel/dierenfoto's de meeste vrije ruimte over te laten aan de kant van waar de vogel heenkijkt.

#meeuw2: de schaduwen mogen iets lichter, en links zou ik iets meer ruimte erbij maken.

@meerkoet: Leuk dat je zijn poot ziet door het water. Vogel mag iets minder centraal, en jammer dat de snavel wat te wit is. Maar zoals gezegd: meerkoeten zijn eigenlijk klotevogels door het zwart en wit; Ik krijg ze vaak alleen goed als het bewolkt is...

@compizfox: scherpte mag iets beter, verder leuke compo en kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samen met een twee andere natuurfotografen een aantal dagen naar Feldberg geweest. Hier hadden we via Han Bouwmeester het bekende erdversteck gehuurd voor een aantal dagen. Vorig jaar geen zeearenden erop gekregen, dus de 2e keer waren we erg benieuwd. Helaas viel het weer tegen. Er was geen ijs en ook de zeearenden bleven in de bekende boom zitten. Wel zo'n 7 verschillende gezien. De vogels die we in de drie dagen wel constant voor onze lens hadden waren de ekster, bonte kraai, raaf en buizerd. Ook niet verkeerd ;)

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.binne.nl/wp-content/uploads/2012/01/zeearend-07.jpg
Jonge zeearend

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.binne.nl/wp-content/uploads/2012/01/buizerdfeldberg-03.jpg
Buizerd

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.binne.nl/wp-content/uploads/2012/01/raaf-25.jpg
Raaf bij zilverkarper

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.binne.nl/wp-content/uploads/2012/01/ekster-19.jpg
Bonte kraai in achtervolging bij ekster

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.binne.nl/wp-content/uploads/2012/01/Bontekraai-69.jpg
Bonte kraai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nr 5 is een bonte kraai. Stuk voor stuk mooie plaaten, hoewel de eerste een beetje centraal is.
Ook zou resizen naar max 640 pixels wel fijn zijn, nu zijn ze pas mooi na aanklikken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Leuke vogels; afwerking mag beter.

#1 - Vogel staat wel erg centraal. Kleuren vind ik ook wat flets, en scherpte mag beter.

#2 - Ook hier vind ik de kleuren erg flets, en scherpte mag ook in deze foto beter.

#3 - Kleuren zijn hier al wat beter. Enige wat ik op kan merken is dat er links wat meer ruimte mag zijn. Imposante bek zeg van die raaf!

#4 - Leuk moment; maar doordat de vogels allebei niet echt scherp zijn vind ik de foto niet echt lekker kijken.

#5 - Mooi beest! ook hier zou ik zeggen: kleuren iets opkrikken en kraai mag iets scherper.

Overigens staat het jou ook vrij om te reageren op de andere fotomakers hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja alleen nog geen tijd voor gevonden.

Nadeel van elk forum is dat ze allemaal weer andere maten hebben, ik maak de foto's 1x in 800x533 en upload ze dan overal.

@marceltuit: We hadden veel last van hard licht. Veel foto's zijn gecropt en daardoor staan sommige inderdaad centraal, maar anders je links een tak oid gehad wat vervolgens ook weer commentaar op leverde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
hè wat leuk: een kraai met een bodywarmer aan. :)

erg nette foto's, zelfs #4 vind ik niet verkeerd.
vraagje algemeen: Zou je met de 7D straffeloos naar 800iso kunnen gaan meer scherptediepte te krijgen in dit geval? (ben nieuwsgierig naar de kwaliteiten/mogelijkheden van een 7D tov. bijv. mijn 500D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

als je je iso omhoog gooit doet dat niks met je scherptediepte... althans niet zover ik weet :P

daarvoor moet je je diafragma hebben ;)

en wat betreft iso800 op 7d: doe ik heel veel. ik denk dat dat met mijn sigma 150-500 zo'n beetje de meest gebruikte isowaarde is...

als ik de isowaardes vergelijk met mijn 400D die ik hiervoor had: iso1600 op 7D ziet er beter uit dan iso800 op 400D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
@marcel:
Dat snap ik, maar een hogere iso geeft je de mogelijkheid om bij gelijke sluitertijd een hoger diafragma te kiezen. Daardoor heb je in een dergelijk geval meer kans om beide vogels er scherp op te krijgen. De sluitertijd lijkt me bij de foto waar het over gaat niet het probleem. Ik vind de bewegingsonscherpte van de vleugeluiteinden niet echt storend.

Misschien had ik die achterliggende redenering beter moeten verduidelijken, maar ik dacht: "goes without saying". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Al een tijdje niet actief geweest hier, shame on me :X

@Compizfox: Bewerking mag iets beter, het lijkt op iets teveel blacks. Helaas is de bokeh in foto 1 en 3 niet zo geweldig. De vliegende vogels lijken wat 'scheef' te staan.
@Goku33: Mooie scherpe plaatjes en goed belicht. Ik vind de zwaan het mooist.
@Compizfox: Bokeh is hier wel grappig. Prima kleuren en leuke plaat, maar jammer dat de staart er net niet helemaal op staat en dat er boven iets teveel ruimte is.
@Binne: Gave workshops zijn dat! Jammer dat je ze niet voor de lens kreeg zoals gehoopt, maar je zat toch op een mooi stekje zo te zien! Die eerste Zeearend staat er mooi statig op, buizerd ook!

Zondag met 2 andere tweakers (RubenCS en Marceltuit) naar Kwade hoek gegaan in Zeeland.
Ik heb net even tussen het schoolwerk door een foto bewerkt, misschien later nog 2.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7163/6756588815_a38ae87204_z.jpg
Hiding Dunlin by freek.wijffels, on Flickr

Eigenlijk zou ik hem iets lichter willen afwerken, maar veel mensen vinden het zo vaak mooier zo lijkt het. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Nu een Drieteenstrandloper in een groepje
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7163/6760520085_712b5d4c20_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

@Compizfox:
#1: Het bokeh in deze foto is een beetje raar, het lijkt op "swirling bokeh". Verder llijkt de foto wat donker.
#2: Een fraaie foto, alleen jammer dat de rechter (in de foto links) vleugeltip van de gier er niet helemaal opstaat
#3: DIt is persoonlijk, maar ik vind de vogel eigenlijk verkeerd om op de foto staan (of aan de verkeerde kant van de foto). Naar binnen kijkend vind ikzelf veel prettiger.
#4 en #5: Prachtige actiefotos, verder geen commentaar!

@Gokku33:
Hele leuke foto's, alleen had ik bij foto 2 de meeuw in de linkerhelft van de foto gezet

@Scirocco:
Vooral de foto met het groepje Drieteenstrandlopers is erg geslaagd.

@Binne:
#1: De vogel uit het midden is beter, ik zou de vogel meer rechts in beeld gezet hebben
#2: Goede compositie, alleen wat flets
#3, #4 en #5: Prima foto's!

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Scirocco: bij die 2e verwacht ik meer contrast, maar bij hiding dunlin vind ik de rust en het weinige contrast wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Scirocco: 2 mooie platen, de lichte bewerking van de tweede foto vind ik erg geslaagd! De eerste vind ik iets minder; vooral door de achtergrond. Ik denk dat die wat geblurred is door de wind?

wel grappig om te zien dat we totaal verschillende instellingen gebruikt hebben in de zelfde omstandigheden en ook in de nabewerking er een andere draai aan geven :)

Hierbij 2 platen van mij van zondag:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7028/6766871787_4e68795f32_z.jpg
WP by Marcel Tuit, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7016/6766796423_b2393d0b3f_z.jpg
Sanderling & co by Marcel Tuit, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Polariteit op 02-02-2012 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:54
@Scirocco: Ik sluit me aan bij MBV voor wat betreft die tweede plaat.
@marceltuit: Leuke foto's. Alleen bij de eerste had ik dat groene sliertje weggeshopt op de voorgrond. Mijn ogen worden elke keer van de vogels weggetrokken daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
@Scirocco:@marceltuit: Goede en leuke foto's.
Qua groen sliertje klopt het wel, hij trekt wat aandacht.
Vind het jammer dat ik niet tot zo ver ben meegegaan, ten minste dit was toch het tweede deel?
Echter mijn enkel is mij er nog steeds dankbaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Goed punt; zal het vanavond eens weghalen. nu ik de foto wat langer zie valt dat groene idd erg op.

Ruben: deze foto's zijn inderdaad van het tweede deel. Vogels zaten stukken dichterbij als 's morgens toen jij er nog bij was.

Licht was ook stukken beter: lekker zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:46

neevedr

Dat was ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@goku33: De zwaan, vind de compositie wel erg leuk. Plaat zelf is wat onderbelicht en je witbalans stond iets te blauw. De palen bij de eerste meeuw werken leuk als element, de 2e pose is beter. Meerkoetje is gewoon erg netjes, beestjes zijn een goede test voor je belichtingsvaardigheden.
Lijkt erop dat je heel lekker op weg bent.

@compizfox: Nette plaat van een ara, lijkt blijdorp wel.

@binne: Sjongejonge, daar word ik toch wel jaloers van. Enige is, vind ik, dat je bij de eerste twee iets laat liggen in nabewerking. Tikkie onderbelicht en iets warmte toevoegen had ik gedaan. Verder.. :p

@scirocco: Ik vind ze alletwee wat donker. #1 is wat druk. #2 is typisch voor jou, net die ene die anders staat en zo een interessante plaat maakt. Weer erg netjes.

@marceltuit: #2 doet 't niet. #1... ik weet 't niet. Compositie is wel erg uit balans zo.

@neevedr: Da's een heel nadrukkelijek roodborst! Lijkt wel ingeflitst bijna.

Ik trof vandaag deze buizerd aan die wel aardig lang bleef zitten. Foto's in vlucht zijn helaas vrij brak geworden, was zelf wat traag.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7144/6803035917_eeb69a73d8_z.jpg
Common Buzzard by j_wijnands, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

@neevedr: Wow, erg mooie plaat! De DoF spreekt me erg aan en de kleuren zijn inderdaad erg goed.

@Wijnands: Thanks, was niet in Blijdorp maar in Safaripark Beekse Bergen :)

Over jouw foto: Ik heb het gevoel dat de 'buik' van de buizerd iets wat overbelicht is. Daarnaast jammer dat alles een beetje dezelfde kleur heeft (bruinachtig)
Maar mooi scherp! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 01-02-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@marceltuit: #2 doet 't niet. #1... ik weet 't niet. Compositie is wel erg uit balans zo.
Nu weer wel ;)

Jou plaat heeft mooie warme tonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inderdaad. Netjes.. boel is iets te rommelig om er heel enthousiast over te worden maar toch heel aardig om naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Een paar vogels die ik op vakantie in Curaçao gefotografeerd heb:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oKbxmy11rZbGeZqAHnaOIJXF/full.jpg
Kolibrie

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9KI1OLePKfJ9EWDh2E0gEUnU/full.jpg
Pelikaan

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W1beVEUFYo3LH0ymeE9Z4JLS/full.jpg
Suikerdiefje

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:46

neevedr

Dat was ik niet!

Met een beetje voer en een beetje sneeuw heb je de hele dag vogels in je tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@scirroco: Goed scherpe foto's, jij hebt dan ook zo'n toplens he ;) Vooral de eerste vind ik mooi, op de tweede kijkt hij wat angstig vind ik.

@marceltuit: Vooral de tweede vind ik een mooie. De eerste vind ik niet zo dat qua compositie, wat te veel zee. Aan de andere kant toont het wel mooi de hoeveelheid vogels.

@wijnands: Erg mooie foto van deze buizerd! Hij zit mooi te kijken op de tak en is ook goed scherp.

PS: Ik reageer niet op mensen die geen reacties geven op andere foto's, als je reacties wilt, moet je er ook geven vind ik.

Ik trok er vandaag op uit met een medefotograaf naar de Demerbroeken in Langdorp (België). Hieronder vind je een paar vogelfoto's die ik er genomen heb. In het [Verzamel] Landschappen deel 2 staat nog een panorama. Ik ben benieuwd wat jullie vinden van het resultaat, veel foto's zien er mooier uit in het groter, dus klik door :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7016/6825660551_a883bd5c21_z.jpg
Buzzard by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7174/6825641271_4979791b54_z.jpg
Great Cormorant by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7168/6825659067_0ba88f50c7_z.jpg
DIF by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7021/6825659557_463009e6ac_z.jpg
Tufted Duck by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7141/6825661143_45645574a5_z.jpg
Eurasian Coot by LaurentSt, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door LaurentS op 12-02-2012 20:05 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
@neevedr: moet het niet zijn 'biddend Roodborstje'?

@LaurentS: mooie vlucht eenden; knap gemaakt.

Dit weekend voor het eerst serieuze foto's gemaakt met m'n Sigma 400mm hsm tele-macro. Het zal me nog de nodige oefening kosten voor ik daar echt goed mee overweg kan. M'n oude Velbon VB3 blijkt ook ineens minder stabiel te zijn dan ik ooit dacht. Gelukkig waren er toch nog een paar goed gelukt.

De foto's van vandaag roepen 1 vraag op: wat heeft ie nou in z'n snavel? Is dat het beschermkapje dan moet voorkomen dat iemand per ongeluk gespiesd wordt? Ik heb een hele serie foto's genomen over een tijdspanne van een uur waarbij steeds dat ding tussen de punten van de snavel zit.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7008/6825779877_876d6fc401_z.jpg

[knip]

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7009/6825778889_22fb02b6a1.jpg

Heeft iemand trouwens een lens correctie profiel voor de sigma 400mm hsm tele macro gevonden of gemaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 06-02-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@breinonline: erg jammer dat je kolibrie niet scherp is en dat hij van de kijker is afgekeerd. had een leuke plaat opgeleverd!

Pelikaan mag iets minder centraal en wat lichter.

Suikerdiefje is leuk, zou ik alleen ook wat minder centraal plaatsen.

@neevedr: leuke actieplaat; alleen jammer dat je hebt scherpgesteld op het voerbolletje ipv de vogel :P

@laurents: leuke plaat van die buizerd zo tegen die blauwe achtegrond. jammer dat de vogel toch nog best ver weg is.

Aalscholvergroep is erg leuk; jammer van de takken voor de vogels!

Zittende aalscholver is erg leuk! mooi contrast tegen de sneeuw.

Eendenvlucht is nice; jammer dat de vrouwtjeseend net voor een andere eend vliegt.

De kuifeend heeft mooie kleuren. ik stoor me alleen aan die onscherpe streep linksboven.

Meerkoet is ook nice. jammer van de gebroken reflectie :P

@guapper: Vooral foto 2 spreekt me aan. denk dat de foto's wel nog iets scherper mogen. geen idee wat hij in foto 1 heeft; is het geen larve of schelpje ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7002/6808055673_1e4e78ae0b_z.jpg
Harmony... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Een stukje ijs?

Over je foto's: jammer dat ze niet zo scherp zijn. #1 vind ik wel wat hebben; hij is een beetje onconventioneel.
Bij #2 vind ik de compositie vrij centraal, en daardoor minder spannend.

marcel: Mooie plaat. Leuk dat de drieteentjes t.o.v. elkaar gespiegeld zitten, en hij is lekker scherp. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ghost Dog op 06-02-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
@Laurents: Vooral dat groepje vliegende eenden is goed gelukt!
De laatste twee foto's vind ik niet zo geslaagd (geen mooie kleuren)
En het grote probleem bij het fotograferen van meerkoeten is dat de witte vlek boven de snavel zo snel overbelicht is!

@guapper: De ijsvogels staan er erg mooi op! Ik denk dat je door betere nabewerking op de pc er nog veel meer uit kan halen!

@Marceltuit: Prachtig weer! mooie kleuren, goede scherpte...

Ik heb vandaag ook weer eens een uurtje wat vogeltjes gefotografeerd hier in een park in Rotterdam.
Deze roodborst is het best gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7143/6830431215_0cb623c2fb_z.jpg
Roodborst by Leendert Visser, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

staat er mooi op leendert; mooi scherp. vind alleen de groenige kleur van de tak een beetje gek ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7028/6837549599_b2f9427d3c_z.jpg

Net begonnen met fotograferen en hier 1 van mijn eerste vogelshoots.
Persoonlijk vind ik de vleugelpositie erg aanspreken.
Fototechnisch valt er zat op aan te merken.

[ Voor 231% gewijzigd door melly op 07-02-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ik vind hem vooral erg blauw! zou ik sowieso eens proberen te fixen.

pose is idd wel nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 18:14

YSK

het roodborstje is mooi in beel gebracht Leendert. Het lijkt er alleen op dat het iets teveel verscherpt is in de nabewerking.

@melly, er zit inderdaad een erg blauwe gloed overheen. Eens kijken of je dit in een fotobewerkingsprogramma kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ehmmm...dat blauwe is juist door bewerken toegevoegd met lightroom.
Ik zelf vond het wel iets apparts toevoegen.
Maar nu ik de algemene geplaatste foto's zie hier krijg ik het idee dat het hier not done is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldev
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 18:55
hallo allemaal!
ik heb dit forum al een aantal keer bekeken, maar nog nooit zelf foto's gepost. er zitten een hoop mooie foto's tussen en ik hoop ook een leuke bijdrage te kunnen leveren. ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

ik zal (erg origineel) ook met een tweetal roodborstjes beginnen ;)

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.canonrumors.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=2603.0;attach=18661;image

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.canonrumors.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=2603.0;attach=18662;image

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.canonrumors.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=2603.0;attach=18660;image

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.canonrumors.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=2603.0;attach=18663;image

@melly
ik vind dat blauwe wel wat hebben. misschien moet je 't iets minder saturated toevoegen, zodat je een soort van sepia effect krijgt (alleen dan met blauw ipv bruin, if you know what i mean)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@guapper: Wss een stukje ijs. Een mooi vondst deze ijsvogel(s) maar dat moet toch scherper kunnen! Ik weet niet precies wat je mis hebt gedaan, wat waren je instellingen op je camera? Je moet de lens zo goed mogelijk stil proberen te houden en best AI-servo gebruiken en meerdere foto's bursten bij vogels. Over dat lensprofiel, ik heb er geen en dat stoort mij eigenlijk niet, waarvoor zou je dat willen gebruiken? Vervorming en/of CA?

@marceltuit: Leuk zo de symmetrie van beide vogels. Ik zou persoonlijk wel een stukje van de bovenkant afsnijden.

@leendertv: Hij lijkt wat oververscherpt en de tak is erg vreemd van kleur. Als ik het groter bekijk ziet het er beter uit.

@melly: Ik heb persoonlijk liever natuurlijk ogende foto's als het om vogelfoto's gaat :) Dus het blauwe verpest de foto mijns inziens. Wel een mooie positie van de vleugels idd.

@xROELOFx: De eeerste vind ik jammer dat je maar een deel van het tweede oog ziet, ik heb liever ofwel alletwee helemaal ofwel maar 1 van de twee; Ook stoort de spriet rechts mij een beetje. De tweede vind ik het jammer dat de kop van de vogel een beetje donker is en de achtergrond is wat te afleidend. De 3de is erg mooi scherp; mooi licht op de kop, jammer van de takken voor de vogel, de derde is een leuke acrobatenpose maar ook hier vind ik de achtergrond iets te afleidend.

Nog een paar van de Demerbroeken, Langdorp (BE)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7156/6842285707_3af5da33eb_z.jpg
Great cormorant by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7143/6842286125_529e7a2c94_z.jpg
Great cormorant by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7033/6842286659_56ca68397e_z.jpg
Ducks flying away by LaurentSt, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7149/6843151653_02cba71d3b_z.jpg

Ok,poging 2...en nu zonder blauwe waas.
Persoonlijk vind ik die met blauwe waas leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Die waas maakte het wel ontiegelijk nep, het leek net alsof het een screenshot uit de film Ultraviolet was :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Hij is nog blauw zat, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@melly: als jij dat blauwe mooi vindt; zou ik zeggen gewoon zo laten en ook gewoon blijven plaatsen ;) Maar als ik naar mijzelf kijk; ga ik toch liever voor de natuurlijke bewerking ;) Daarom vind ik je tweede versie ook veel prettiger om te zien.

@roelofx: allevier mooie plaatjes. goedde scherpte, fijne kleuren en fijn licht. qua compositie vind ik ze echter nogal wat rommelig; door de vele takjes die voor/achter/naast/onder/boven de vogels langslopen.

@LaurentS: nette serie. Vooral de tweede met de witte veren op de kop vind ik nice.

Jammer dat je vluchtfoto de eenden net in het schaduwdeel vliegen en niet in de zonnige deel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Melly: ik vind ze allebei mooi. Ik kan me voorstellen dat je die blauwe als een soort van kunstwerk aan de muur hangt, dat verwacht ik niet bij de gewone.

Heb je ruimte over buiten de huidige uitsnede? Ik verwacht dat hij mooier uitkomt met de meeuw rechts van het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Bedankt voor de reactie.
En nee,ik zag hem zelf ook liever meer naar de rechterkant gepositioneerd maar dan kom er links in beeld een grote zuil.
Ik zit hierdoor helaas aardig vast aan deze uitsnede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Is die zuil ook het licht schuine dunne donkere wazige vlakje linksbovenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

van mij een dodaarsje van een poosje terug:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7063/6847692543_e788493da9_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

je bedoelt een dood baarsje? ;) Mooi die druppels op z'n rug, verder jammer dat het erg grijs weer was.

[ Voor 53% gewijzigd door MBV op 10-02-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
tis een schele pos die hij gevangen heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@marceltuit:Dat is toevallig, ik ben gisteren ook een dodaars tegengekomen (zie foto's hieronder). De foto is goed, goed scherp en leuk visje, maar ik zou het oog wat oplichten.

Ik kan niet kiezen tussen beide foto's van de dodaars, de ene vind ik de achtergrond wat afleidend, de andere vind ik het standpunt wat te hoog. Kortom ik moet nog eens terug, hopelijk zie ik hem vanmiddag opnieuw. Ik wou hem toch al eens laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7045/6852460753_7a82452d80_z.jpg
Little Grebe by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7056/6852460427_a8edaaff84_z.jpg
Little Grebe by LaurentSt, on Flickr

Mijn eerste BIF die op pixelniveau haarscherp is :D
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7174/6852458839_a4c3576ca5_z.jpg
DIF by LaurentSt, on Flickr

Die kwam zo dicht dat ik er de staart en pootjes niet meer op kreeg met mijn 400mm prime.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7154/6852458661_e75b182659_z.jpg
Robin by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7052/6852458299_b09bc84beb_z.jpg
Robin headshot by LaurentSt, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Oh Laurents, erg jammer dat het roodborstje er niet helemaal op staat! Laatste foto is ook mooi!
Die vliegende eenden staan er ook goed op!

Een pimpelmees van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7204/6858359617_1e556359fa_z.jpg
Pimpelmees by Leendert Visser, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 11:22

iew

What the...?!

@LaurentS

Ik vind de foto van de vliegende eenden mooi om naar te kijken, evenals de laatste foto van het roodborstje, lekker zacht en rustig, en mooie kleuren.

@leendertv

Ik vind het wel een mooie compo en houding van de pimpelmees, maar ik vind de foto een beetje druk in zijn geheel, ik vind em een beetje onrustig kijken,

Deze foto maakte ik vorig jaar op landgoed Hoenderdaell bij de roofvogel show.
Ik ben niet zo'n vogelaar maar roofvogels vind ik wel erg gaaf.

Afbeeldingslocatie: http://ilinden.home.xs4all.nl/foto/oehoe.JPG

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@leendertv: De takjes op de achtergrond storen mij een beetje, de witbalans zit niet helemaal goed, het is wat blauwig. Je hebt met mooi deze vogel in zijn karakteristieke acrobatietoeren gevangen.

@ De uil staat een beetje te centraal, wat te veel contrast/te donker waardoor er niet zo veel detail meer in de vogel zit. Kortom na een andere bewerking en crop kan dit best wel een mooie foto worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

iew schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:20:
Deze foto maakte ik vorig jaar op landgoed Hoenderdaell bij de roofvogel show.
Ik ben niet zo'n vogelaar maar roofvogels vind ik wel erg gaaf.

[afbeelding]
Deze foto zou ik in portret croppen als je die kwaliteit nog hebt.
Dan heeft deze best veel potentie. Nu valt de uil weg in zn omgeving.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Gutteguttegut schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:21:
[...]
Deze foto zou ik in portret croppen als je die kwaliteit nog hebt.
Dan heeft deze best veel potentie. Nu valt de uil weg in zn omgeving.
Daar heb je wel een punt ja, ik had de originele alleen wat bewerkt.
Nieuwe poging (crop)

Afbeeldingslocatie: http://ilinden.home.xs4all.nl/foto/oehoe2.JPG

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Neevedr: Leuke plaat van die roodborst, maar voor mij iets te donker.
@Wijnands: Fijne compo, licht is iets hard en bokeh niet top, maar eigenlijk heel mooi.
@Breinonline: Ze mogen wel iets bewerking gebruiken. En probeer wat meer 'contact' te krijgen met de vogels. Foto's waar de vogel weg kijkt, zoals bij 1 en 3, spreken minder aan.
@Neevedr: Goed getimed! Helaas niet helemaal scherp en redelijk wat ruis. Dat donkere weer helpt niet goed mee indd. Volgende keer zou ik de focus ook iets voorbij de bol leggen.
@LaurentS: haha ja we hebben een prima lens :) Leuke serie heb je, alleen de laatste 2 vind ik minder. De kuifeend zwemt wat te laag en heeft teveel takken ervoor en de meerkoet is iets te gewoon, zo zie ik ze altijd :9
buizerd en aalscholver zijn mooi!
@Guapper: Mooie ervaring en platen! Niet helemaal top scherp, maar verder heel goed.
@Marceltuit: Naar mijn mening te donker. Zowel de donkere delen als de lichte delen. De lichte delen kunnen nog een stuk lichter voordat ze gaan overbelichten. Verder gewoon een mooie compo en een fijne plaat, leuk hoe ze naar elkaar toe staan.
@Leendert: Nice! Jammer dat de roodborst zelf nog wat donker is en iets teveel verscherpt. Maar verder heel mooi.
@Melly: indd te blauw, de 2e is een stuk beter. Compo kijkt niet helemaal lekker, rechts te veel loze ruimte.
@xRoelofx: Prachtige serie! De roodborstjes zijn iets te donker naar mijn smaak. Ik vind de merel het mooist, goed licht en mooi hoe de kop tussen de takjes uit komt.
@LaurentS: De eerste is de beste denk ik, mooie compo, prima pose en goed licht.
@Marceltuit: Dodaars is teveel verscherpt en ik vind m donker. Wel heel tof om zo'n beestje zo dichtbij te krijgen met visje!
@LaurentS: Mooi licht bij de dodaars, maar compo niet helemaal super. Heel gaaf zo'n roodborstje voor je neus. Op zulke momenten ben je blij dat je 400mm zo dichtbij kan focussen. I know the feeling :)
@Leendert: Ongeveer de slechtste omstandigheden denk ik. Tegenlicht en een donkere achtergrond. Deze plaat zou bij mij de prullenbak ingaan, hoewel de pimpelmees er heel mooi op staat.
@iew: Bij zulke shows kun je vaak zelf bepalen waar je staat en ik had dan ook niet tegen het licht in gefotografeerd. Geen vliegende foto's gemaakt?

Een paar weken geleden zag ik bij het fotograferen een platgetrapt stukje riet op een perfecte plek waar veel vogels langs vliegen. Ik wilde er al vaker gaan zitten, maar het is eigenlijk altijd druk begroeit geweest.
Statief neer gezet met camera en lens erop en ik bleef maar bezig. Er vloog of zwom elke keer wel iets voorbij.
Ik heb ook lekker kunnen oefenen met vliegende beelden, zo'n video kop is daar echt perfect voor. Werkt ideaal om een vogel in de lucht te volgen, veel beter dan een gimbalhead van 200eu die ik ook een aantal keren heb gebruikt.
Zulke winterdagen die we gehad hebben vind ik helemaal geweldig. Vanwege de sneeuw, lage zon en de vogels, heerlijk!
Al met al 2 a 3 uur heel veel plezier gehad en een paar leuke platen gemaakt.

1. Aalscholver in vlucht. Leuk dat hij nog ff in de camera kijkt.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7199/6909900251_a3c95fe7bb_z.jpg

2. Duizenden Krakeenden vlogen over, dit vond ik wel een mooie formatie.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7193/6909900527_f3465384d9_z.jpg

3. Een Nonnetje (vrouwtje). Niet zo'n bijzondere plaat, maar het zijn prachtige vogels en je ziet ze alleen in de winter.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7205/6909900807_619499393d_z.jpg

4. Nog een vliegende Krakeend, ik vond de pose en het licht wel mooi.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7207/6909901195_8d65d1f61d_z.jpg

5. Niet zo bijzonder, maar deze zat er mooi bij in dit licht en de voorgrond voegt wel wat toe vond ik.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7203/6909901931_698706da5e_z.jpg

6. Dit Roodborstje speurde de slootkant af naar wat eetbaars, hier zat hij/zij even op een uitkijkpost.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7210/6909902365_d2fb943af7_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@LeendertV: Eens met marcel, dat groen oogt raar.
@melly: Heel blauw, rare lucht, veel schaduw op de vogel. Nee, ik vind dit niet mooi.
@xROELOFx: Alle vier technisch netjes. Bij #1 had ik het rietje midden achter de vogel weg gehaald. Mooie blik. De acrobaat van #4 vind ik ook fijn.
@laurents: Ik vind de aalscholvers op zich mooi alleen de compositie wat raar. Het licht op de eenden vind ik prachtig!
@melly: Veel beter!
@marceltuit: Damn! Ik was al blij dat ik er eentje zag. Deze is echt knap!
@Laurents: Het is een lastige foto maar ja, hard licht, rommelige scene en te hoog. Toch knap hoor bij zo'n vogel. De eenden zijn keurig. De roodborst is ook netjes. Waar schiet jij mee?!
@Leendertv: Witbalans is niet helemaal lekker, ook veel schaduw.
@iew: #2, Veel beter dan de eerste. Tamme roofvogels doen me niet zo veel.
@Scirocco: Wat een boel.De aalscholver vind ik de kop wel wat over belicht. Nonnetje staat er mooi op hoor. #4: Keurig, kan niet anders zeggen. Nette roodborst ook.

Ik was vandaag even bij de starrevaart en had deze:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7199/6911554003_2c0c125a8d_z.jpg
3 on final by j_wijnands, on Flickr

Technisch mwoah maar ik vond 't wel leuk om er 3 tegelijk te hebben.
Ik heb trouwens het idee dat mijn sigma steeds vreemder doet. Ik had 8 foto's van een reiger met molletje die totaal zwart waren. Ook de focus doet af en toe lastig.

Iemand nog een idee hoe je hier de kleuren netjes krijgt? AWB maakte er een zooitje van en zelf zit ik ook te worstelen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7049/6912046963_bb14210a24_z.jpg
Lady and her suitors by j_wijnands, on Flickr

[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 20-02-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

iew schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:32:
[...]
Daar heb je wel een punt ja, ik had de originele alleen wat bewerkt.
Nieuwe poging (crop)
[afbeelding]
Veel beter, zo komt hij veel mooier uit.

@Scirocco Zo zie je maar weer, met genoeg licht is het gewoon een top lens, erg mooie foto's! Ik krijg meteen weer zin om tijd vrij te maken om een dag met mooi weer er op uit te gaan.

@Wijnands De eerste foto vind ik erg ,mooi om te zien, mooi contrast en duidelijk onderwerp. De tweede vind ik wat saai, ik denk dat het onderwerp iets te ver weg is...teveel water zeg maar. En inderdaad de kleuren zijn niet "je van het"

Hier van mij een foto..omdat er zo veel om gevraagd wordt :P
Op een dag dat het sneeuwde dus eigenlijk te weinig licht (dus hoge iso's).
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7210/6913151911_21d48520a8_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Wijnands schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:38:
@Laurents: Het is een lastige foto maar ja, hard licht, rommelige scene en te hoog. Toch knap hoor bij zo'n vogel. De eenden zijn keurig. De roodborst is ook netjes. Waar schiet jij mee?!
Een Canon 1Dx en een 400mm f2.8L IS II met 2.0 III converter. Waarom?

Nee grapje :p zoals in mijn sig staat, 450D met Sigma 400mm f5.6 APO Tele Macro HSM. Ik had gewoon geluk dat ze zo dichtbij kwam :)

Ivm met de aalscholvers, wat vind je vreemd aan de compositie? Ik begrijp je niet zo goed.
Gutteguttegut schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 01:58:

Hier van mij een foto..omdat er zo veel om gevraagd wordt :P
Op een dag dat het sneeuwde dus eigenlijk te weinig licht (dus hoge iso's).
[afbeelding]
Ah eindelijk :p Niet optimaal scherp als je hem op large bekijkt maar toch best wel een mooie foto. Wat is de exif? In elk geval zeker goed genoeg om hier te laten zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

LaurentS schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 02:02:

Ah eindelijk :p Niet optimaal scherp als je hem op large bekijkt maar toch best wel een mooie foto. Wat is de exif? In elk geval zeker goed genoeg om hier te laten zien :P
I know, exif staat toch gewoon op flickr?
Ik zal meer gaan posten..als ik er de tijd en zin voor kan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Gutteguttegut schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 02:06:
[...]
I know, exif staat toch gewoon op flickr?
Ik zal meer gaan posten..als ik er de tijd en zin voor kan maken :P
Ehm er staat geen exif op flickr, of toch niet op de gewoonlijke plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

LaurentS schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 02:12:
[...]

Ehm er staat geen exif op flickr, of toch niet op de gewoonlijke plaats
Hmm..ik zie toch echt het volgende staan als ik "View Exif info" selecteer bij Actions:
Exif data

Camera Canon EOS 40D
Exposure 0.006 sec (1/160)
Aperture f/5.6
Focal Length 400 mm
ISO Speed 1600
Exposure Bias 0 EV
Flash Off, Did not fire
etc.
Ok, nog 1 ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7180/6913351013_45872a6d9b_z.jpg
Exif data

Camera Canon EOS 40D
Exposure 1/3200 sec
Aperture f/5.6
Focal Length 400 mm
ISO Speed 320
Exposure Bias 0 EV
Flash Off, Did not fire

[ Voor 26% gewijzigd door Gutteguttegut op 21-02-2012 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Gutteguttegut schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 02:28:
[...]
Hmm..ik zie toch echt het volgende staan als ik "View Exif info" selecteer bij Actions:

[...]

Ok, nog 1 ;)
[afbeelding]

[...]
Die laatste moet je mij toch eens uitleggen, f5.6 en 1/3200s en iso 320? Waarom geen iso 200, f8 en wat overblijft van shutterspeed? Moet toch voldoende zijn en de lens is een stuk scherper op f8.

Ook lijkt de foto mij wat te donker en te grijzig. Met wat nabewerking kan dit nog best wel een mooie foto worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

@Gutteguttegut

Mooie foto van die mus, ik had alleen aan de onderkant die rand van de bak waar hij op zit er af gesneden.

@Wijnands

Ik vind de foto van die (mandarijn ?) eendjes wel mooi, alleen jammer dat niet alle eendjes scherp zijn.

Hier nog eentje van mij, afgelopen zomer geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://ilinden.home.xs4all.nl/foto/eagle1.JPG

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

LaurentS schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:46:
[...]

Die laatste moet je mij toch eens uitleggen, f5.6 en 1/3200s en iso 320? Waarom geen iso 200, f8 en wat overblijft van shutterspeed? Moet toch voldoende zijn en de lens is een stuk scherper op f8.

Ook lijkt de foto mij wat te donker en te grijzig. Met wat nabewerking kan dit nog best wel een mooie foto worden.
Het was een toeval shotje, alle andere foto's waren gemaakt van vogels in de schaduw en opeens zaten er een paar musjes in deze water bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@wijnands: Je upload je foto's altijd in volledige resolutie zie ik, maar het valt me altijd op dat de foto's eigenlijk helemaal niet scherp zijn. Ik kan me niet voorstellen dat die lens zo slecht is, maar op de een of andere manier verbaast het me altijd. Niet dat mijn foto's nou altijd zo super scherp zijn hoor, het viel me alleen op.
Zeker die smienten moeten een stuk scherper kunnen met dit licht en blijkbaar niet zo'n grote crop. Ze lijken wel out of focus, hoewel ik de focus nergens anders zie liggen.

@Gutteguttegut: hehe eindelijk een foto, mag de lens nu weer de vitrine in :9
Nice, ik heb zo ook eens van dicht bij een heel scherp portret van een spreeuw kunnen maken.
Je spreeuw is wel scherp, maar de scherpte ligt op de 'schouder' en wat minder op de kop. De mus moet duidelijk ook een stuk scherper kunnen.
* Scirocco , wat een gezeik over scherpte weer

@iew: Beetje ongemakkelijk standpunt zo van onder. Licht valt wel mooi.

Ik ben mn archief wat aan het opschonen en ordenen en soms kom ik weer wat leuke platen tegen.
Hier nog een Kuifduiker, geschoten in december 2010.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7189/6821165536_367d1e710b_z.jpg

PS. ben nu langzamerhand ook 500px.com aan het ontdekken. Wat staan daar mooie foto's tussen!

[ Voor 4% gewijzigd door Scirocco op 09-03-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wijnands, mooie in sync vlucht :) Dat groepje eendjes is in mijn ogen wat saai en afstandelijk.
@Gutteguttegut mooie winterfoto!
@iew, die kop straalt wel kracht uit, mooi!
@Scirocco nette foto al is hij wellicht ietsiepietsie krap onderin qua reflectie.

Ik heb recent dit schouwspel mogen ervaren, dit was weer een compleet was anders aangezien ik meestal niet zo op de natuur let. ;)
Blijkbaar heb ik niet goed op zitten letten bij biologie aangezien ik niet wist dat ze dit deden :)

Zoals altijd begon met een simpele foto van een Reiger:
1.Afbeeldingslocatie: http://wephoto.nl/publicaties/reiger-1.jpg

Totdat deze in actie kwam!
2.Afbeeldingslocatie: http://wephoto.nl/publicaties/reiger-2.jpg
3.Afbeeldingslocatie: http://wephoto.nl/publicaties/reiger-3.jpg
4.Afbeeldingslocatie: http://wephoto.nl/publicaties/reiger-4.jpg
5.Afbeeldingslocatie: http://wephoto.nl/publicaties/reiger-6.jpg
6.Afbeeldingslocatie: http://wephoto.nl/publicaties/reiger-7.jpg
7.Afbeeldingslocatie: http://wephoto.nl/publicaties/reiger-8.jpg
8.Afbeeldingslocatie: http://wephoto.nl/publicaties/reiger-9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gaaaf _O_ Beetje rare tint, maar wel 100% gelukt als reeks :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
hahaha, ja, die is zeker vet! wat dacht die reiger? Die muis beviel toch niet helemaal, ff naspoelen? Mooi man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het lijkt er op of ie die muis verdrinkt, voor 'm in te slikken? Interessante serie inderdaad :)

Hoorde vanochtend een verhaal van een blauwe reiger die een snoek van tegen de 40cm wegwerkte, dat moet ook wel een bijzonder gezicht zijn geweest.

Zo mijn foto's en filmpjes van vanochtend maar eens verwerken. De watervogels bij Rosmalen hadden de lente behoorlijk in de bol. Paarvorming alom en de nodige strijd bij de bergeenden en meerkoeten.

Foto's (filmpjes volgen nog):
http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157629560736303/

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7065/6972552355_2bb0f62eb7_z.jpg
Common Shelduck fighting over females by FrankVl, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7193/6826440370_7c6076637c_z.jpg
Great Crested Grebe by FrankVl, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7039/6826426450_4aaab3e051_z.jpg
Reed Bunting by FrankVl, on Flickr

Bewegend beeld van de vechtende bergeenden en meerkoeten:

En nog een van een koppel baltsende futen (helaas nog niet de volledige show, maar het kenmerkende draaien met de koppen is ook al een prachtig gezicht):

[ Voor 62% gewijzigd door Orion84 op 11-03-2012 17:31 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 48 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)