@scirroco: 1 mooie foto, goed scherp (hier heb ik zelf altijd problemen mee zie
deze foto. Wat doe ik verkeerd? Of ligt het puur aan je 7D want de lens is dezelfde).
2 heel leuke foto, zijn idd de 2 `badboys', ik had wel liever de andere wat scherper gezien, maar ik heb hetzelfde euvel met mijn lens, daar kon je niets aan doen

3 Mooie reflectie in het water en ook goed scherp, maar vind hem iets minder interessant als de andere 3.
4 Prima foto, maar ik denk dat ik de clichefoto met de vleugels open mooier had gevonden
@gimpy 1 de kleine versie is iets te veel verscherpt, (ligt aan flickr weet ik

) De kleuren vind ik wel iets te gesatureerd en iets te veel contrast. Ik vind hem ook iets te krap in het kader.
2 Deze vind ik veel beter als de eerste, ook al is het een beetje een klassieker, mooie achtergornd, jammer genoeg weer iets te gesatureerde kleuren en contrast naar mijn persoonlijke smaak.
3 goede foto, goed scherp de tak linksboven stoort mij een beetje, voor de rest prima

Aalschoverfoto: De aalschover is te klein in beeld vind ik, en iets te centraal. Met een crop zou het eventueel wat beter kunnen worden.
@marceltuit: Goed uitgevoerd, ik heb er niets op tegen, ik heb het bij mijn tweede ook gedaan

Wel vind ik de kleuren niet goed. Veel te gesatureerd, niet meer realistisch. Wel een mooie compositie en pose van de vogel
Ik heb vanaf dit jaar besloten om de vogels eten te geven in mijn tuin. De buurman doet dit al jaaaaren dus, hij is veel `populairder' bij de vogeltjes, maar stilletjes aan komen ze toch naar mij. Ik zag vooral pimpelmeesjes, ook een koolmees (zie foto), een roodborstje en zelfs een winterkoninkje (aan de experten hier, dat is toch behoorlijk zeldzaam nee?

). De foto's werden gemaakt van achter het raam van mijn living.
1
Blue Tit by
LaurentSt, on Flickr
2
Blue Tit by
LaurentSt, on Flickr
3
Great Tit by
LaurentSt, on Flickr