[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 21 ... 48 Laatste
Acties:
  • 276.051 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:06

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave foto's Ruben, vooral nummers 2 en 3.

Heb gisteren weinig tijd gehad om de foto's te bewerken, dus heb het er bij 1 gehouden. Een slobeendje:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6178/6204719330_ec1c6c17ae_z.jpg
Slobeend / Norhtern Shoveler by Marcel Tuit, on Flickr

Vanavond misschien nog wat foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 15:05
Mooie foto's!

@ Rubencs, nummer 4 is toch een krakeend? Toch?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 15:37
BjornE schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:33:
Mooie foto's!

O verkeerde veronderstelling, heb geen idee wat voor soorten ik exact fotografeer.
Nou ja ik weet nog net dat het een eendensoort is bij deze, maar daarna houdt het toch echt op, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

BjornE schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:33:
Mooie foto's!

volgens mij wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

@Rubencs:
1: Deze vind ik vrij donker, maar het is een mooi shot.
2: Ook deze is nogal donker, en bovendien staat de horizon scheef. Ook denk ik dat de crop beter kan.
3: Vet shot, maar ook redelijk donker, en rechts wat krap.
4: Gaaf moment! Wel een tikkeltje scheef naar mijn idee.
5: Deze vind ik wat moeilijk. De Fuut is mooi scherp, maar de DoF is vrij groot, en door het donkere water kijkt hij wat lastig.
6: Super! Mooie bokeh, fijne kleuren en goede belichting.

@marceltuit: Ik vind 'm nogal donker, en ook wat scheef. Doordat de eend voor een groot deel ook vrij donker is steekt hij niet echt af tegen de achtergrond.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

dank voor je comment Ghost Dog! Helaas al te veel op lichting ging niet zo goed, dat werd snel te lelijk. denk dat het grote probleem hier eigenlijk vooral de combinatie donkere eend / donkere achtergrond is. is eigenlijk niet zo ideaal.

Hoe zie jij dat hij scheef is? ik vind dat altijd erg moeilijk om te zien als er geen rechte lijnen zijn...

Hierbij een ijsvogeltje van dezelfde hut van zaterdag:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6140/6207874549_4c44abf596_z.jpg
Flamboyancy... by Marcel Tuit, on Flickr

[ Voor 11% gewijzigd door Polariteit op 06-10-2011 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

marceltuit schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:45:
Hoe zie jij dat hij scheef is? ik vind dat altijd erg moeilijk om te zien als er geen rechte lijnen zijn...
Als ik naar de kringen kijk, ligt de kring aan de linkerkant hoger dan het gedeelte even ver van de eend aan de rechterkant, terwijl water natuurlijk altijd horizontaal ligt.

Die IJsvogel is super btw! Mooie pose, goed belicht, en goed scherp. Als ik ga mierenneuken vind ik de achtergrond een beetje saai, maar de vogel springt er in elk geval wel goed uit. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ghost Dog op 03-10-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ah ok op die fiets ;)

tsja dat was nou eenmaal de achtergrond, om er nou kunstmatig iets in te shoppen vind ik ook een beetje ver gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:01

breinonline

Are you afraid to be known?

@mareltuit: die ijsvogel staat er prachtig op, wel vind ik de vaal blauwe achtergrond jammer.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6rYtt1xMaMPZ8m5hmK3cWBn0/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wunNBwa27AnoM0IvjaWyStzm/medium.jpg
Eigen plaatjes: zilvermeeuw en jonge kapmeeuw.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Marchel, goede ijsvogel.
Breinonline, meeuw op de brug ziet er leuk uit.

1. Jeuk, je zal het maar hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F0674.jpg
2. Heb ook een poging op de ijsvogel gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F0710.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

@RubenCS - Gave platen! De kleuren spreken me wel aan.

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik ben onredelijk jaloers op die ijsvogelfoto's, maar een blauwe achtergrond doet het beter dan een vuilgroene...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Toff schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:49:
Ik ben onredelijk jaloers op die ijsvogelfoto's, maar een blauwe achtergrond doet het beter dan een vuilgroene...
Toff je kan best wel een keer mee hoor. :)
Het is vanuit een schuilhut dus hoe meer zielen hoe leuker het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Offtopic

Ik kwam de volgende link tegen op the-digital-picture.com : Backyard Bird Photography Setup Tips. Vond het een leuk artikel wat hier misschien wel gewaardeerd kan worden.

d:)b

/Offtopic

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

MarkCantPark schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:10:
Offtopic

Ik kwam de volgende link tegen op the-digital-picture.com : Backyard Bird Photography Setup Tips. Vond het een leuk artikel wat hier misschien wel gewaardeerd kan worden.

d:)b

/Offtopic
Interessante link Mark! Helaas is mijn tuin veel te klein voor zoiets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit en @rubencs: hoop ooit nog eens zo'n plaat te schieten van een ijsvogel. Wat een mooie platen en een nog mooiere vogel!

Weinig spannends de laatste tijd geschoten. Een eenvoudige huismus om de boel wat gevuld te houden:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6157/6258557784_412f5e1fd8_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Huismussen hoef je niet op ISO-1600 met 500mm (effectief 750mm) te schieten meestal. Nu heb je een slappe ruizige en niet optimaal scherpe foto (@ 1/250 s) van een.. nuja, een huismus... Als dan de bokeh ook nogeens onrustig is, dan vraag ik me af, waarom je deze foto met mij wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Omdat er ook mensen zijn die niet alles wat niet super-awesome is gelijk volledig afkraken.

Ik vind 'm leuk hoor Sooterd :) Op klein formaat valt de ruis me totaal niet op en op groter formaat vind ik de ruis ook alleszins meevallen. En ik vind de beetje bedroefde uitdrukking op z'n koppie grappig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Met ^ :)
Bovendien vind ik de bokeh in dit geval niet zo storend. Van mij hoeft het niet altijd zo supersmooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Toff schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:13:
Huismussen hoef je niet op ISO-1600 met 500mm (effectief 750mm) te schieten meestal. Nu heb je een slappe ruizige en niet optimaal scherpe foto (@ 1/250 s) van een.. nuja, een huismus... Als dan de bokeh ook nogeens onrustig is, dan vraag ik me af, waarom je deze foto met mij wilt delen?
Dude, wat is er mis met huismussen 8)7 :X

@Sooterd: Leuke foto. Scherpte + Compositie is goed. Jij schiet toch met de sigma 50-500? Bevalt die een beetje?

De ruis in de formaten small t/m large stoort mij niet echt. Alleen in de original valt hij mij op, maar ik heb het vermoeden dat je er geen ruisreductie overheen gehaalt hebt? Zo'n beetje al mijn vogelfoto's zien er zo uit op groot formaat :D

Enige wat misschien beter kan aan de foto imo is de kleur, hij oogt wat flets. Ik denk dat je dit al een eind kan verbeteren door wat met het contrast te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Polariteit op 19-10-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Toff: Kan me van jou ook nog een huismus herinneren ;) Ik vind het, ondanks de bruine kleur, een prachtig vogeltje. Maar goed: als ik je toon wat afvlak kan ik er nog wel opbouwende kritiek uit halen. :)

@Hahn & @Ghost Dog: Vond de pose ook leuk. In de herfst en laaghangende zon heb je sneller een onrustige bokeh. Vind het zelf ook niet storend.

@marceltuit: Zal vanavond eens kijken of ik met Aperture de ruis wat meer kan onderdrukken en wat kleur kan ophalen om hem 'frisser' neer te zetten. De 50-500 bevalt wel: merk wel dat ik heel veel moet leren in fotografie. Qua instellingen. Maar ook de beperkingen van zo'n lens. Alles verder dan 20 meter moetje niet willen schieten met de intensie om een wereldplaat te maken. Hooguit puur het bewijs dat je een soortje heb gezien. Heb er nu een Sony 580 aanhangen in plaats van een 200. Dat scheelt ook al een hoop! De AF is niet supersnel, maar das een gegeven bij een telezoom. Pas met een Sigma 500 geschoten met vast brandpunt. Lens is wel 3x zo duur, maar dan merk je de snelheid van de AF en wat op 50m zit kan je nog scherp fotograferen. Alles dus naar zijn waarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Niks mis met huismussen, ik schiet er zelf ook wel eens eentje, maar met 750mm effectief erop schieten, wat vervolgens een flets en onscherp (1/250 s) resultaat oplevert, dat kan beter. Misschien een beetje nabewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat maken die mm's nou uit :? De mus mag van mij ook wel ietsje meer pit krijgen, maar verder vind ik 'm prima en snap ik niet waarom je zo op de mm's zit te hameren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Alles verder dan 20 meter moetje niet willen schieten met de intensie om een wereldplaat te maken.
Kan wel hoor (iig met de 150-500). Je onderwerp moet alleen niet te klein zijn ;)
Sigma 500 geschoten met vast brandpunt. Lens is wel 3x zo duur, maar dan merk je de snelheid van de AF en wat op 50m zit kan je nog scherp fotograferen. Alles dus naar zijn waarde...
Mee eens, heb zelf de canon 500 pasgeleden mogen lenen (zelfs met TC) en dat zag er ook erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Rubencs: echt mooie platen hoor, bij nr 1 krijg ik een "talk to the hand" gevoel haha
Sooterd: Niet echt spannend, maar zoals ik hem hier zie wel een nette foto.

Vandaag bij het Safaripark Beekse Bergen geweest en deze kraanvogel op de plaat gezet.
Was zelf wel erg blij met de lichtinval van de zonnestralen, die ook echt alleen op de kraanvogel vielen.
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC_6237.jpg

Genomen met de Nikon D50 en 70-300 F4.5

[ Voor 4% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 19-10-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hahn schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:55:
Wat maken die mm's nou uit :? De mus mag van mij ook wel ietsje meer pit krijgen, maar verder vind ik 'm prima en snap ik niet waarom je zo op de mm's zit te hameren :P
Omdat de scherpte niet optimaal lijkt, wat mij doet vermoeden dat de foto uit de hand is geschoten, wat bij gegeven lengte en sluitertijd een recept lijkt voor wat we te zien krijgen. Misschien kwam mijn commentaar scherper over dan bedoeld, maar het gaat er toch om, hoe we betere foto's kunnen maken?

@ Gh0stw4lk3r: Kraanvogel komt er lekker uit zo, in het zonnetje. Ik zie een paar kleine lichte vlekjes - mogelijk waterdruppels - die te onbeduidend zijn om iets bij te dragen aan de foto, maar die door het volle licht erop wel de aandacht kunnen afleiden. Ik zou ze wegclonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Toff schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:59:
Omdat de scherpte niet optimaal lijkt, wat mij doet vermoeden dat de foto uit de hand is geschoten, wat bij gegeven lengte en sluitertijd een recept lijkt voor wat we te zien krijgen. Misschien kwam mijn commentaar scherper over dan bedoeld, maar het gaat er toch om, hoe we betere foto's kunnen maken?
Ik ben het wel met je eens hoor : Vooral op hogere ISO's is het belangrijk dat je foto zo onbewogen mogelijk is, want anders valt de ruis NOG MEER op :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Vandaag met Scirocco op pad geweest. Van mijn kant geen bijzondere vangst qua foto's.
Zitten wel gelukkig nog een paar leuke bij.
Deze wilde ik alvast plaatsten.
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F2208.jpg
Achtergrond is expres zo zwart mogelijk, achtergrond was afleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Rubencs schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:58:
Vandaag met Siricco op pad geweest
Scirocco?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Vorige pagina:
@Marceltuit: Mooie landing van die Slobeend.Tikje donker en ruizig, maar toch een geslaagde plaat.
IJsvogel is ook goed gelukt! Leuk hoe hij even opkijkt naar je / al die burstende camera's in de hut :D
@breinonline: Bij de eerste is de scherptediepte en compo wel aansprekend, maar verder niet heel interessant.
@Ruben: Hé, die bonk riet ken ik sinds vandaag! Leuke plaat van de reiger, mooi die nagel bij het oog. Wel een beetje druk door t riet.
IJsvogel ook weer erg gaaf, compo had iets naar links verplaats kunnen worden misschien? Kleur en licht is erg mooi hier.
@Sooterd: Deze funky bokeh vind ik best prima. Ik vind hem wel een beetje flets. Scherpte en ruis zijn prima lijkt me!

@Ghostwalker: Ik vind m erg druk. Het harde contrast kijkt niet heel prettig en de achter en voor grond zijn vrij onrustig. Verder zie je nog best wat CA en helaas zie je heel goed dat hij gekortwiekt is. Het lage standpunt is goed en geeft meer diepte in je foto. (door geblurde voorgrond) En ook wel grappig hoe hij in de spotlights lijkt te staan.
@Ruben:
Je was druk aan het schieten toen de zwanen er waren, en niet voor niets zo te zien. Leuke actie plaat en dit prachtige licht geeft nog meer diepte in de foto. Heel mooi.
Hij is wel wat donker, maar met deze zon en een achtergrond die in de schaduw licht ontkom je er bijna niet aan.
Jep, it was me :)

Ruben vroeg of ik even zijn 500mm wilde lenen en 2 seconde later arriveerde de ijsvogel ineens. Dit was het resultaat. Met dank aan Ruben!
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6223/6269438791_cd0a05c4eb_z.jpg
Kingfisher, Alcedo atthis by freek.wijffels, on Flickr
Voor veel vogelaars een saaie foto, maar toch heel gaaf om 'm er zo op te hebben!

Ik heb volgens mij wel meer leuke platen, maar daar kom ik later op terug.

Op de vorige pagina zag ik ook nog wat mooie foto's, die zal ik ook nog een bekijken en comments in deze post droppen.

...To be continued edited...

[ Voor 19% gewijzigd door Scirocco op 22-10-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Je wil niet weten hoe ik mij toen voelde. :(
Echter weer wisselen zou voor beide geen foto's opleveren. En heb de ijsvogel al een paar keer gehad.
Echt mooi zo als jij hem nu heb, heb jij een bepaalde nabewerking gedaan?
Want ik hem hem nog nooit zo gehad.

mbt mijn foto's 119 foto's over, waarvan 91 van zwanen. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F2349.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Rubencs schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:39:
Je wil niet weten hoe ik mij toen voelde. :(
Echter weer wisselen zou voor beide geen foto's opleveren. En heb de ijsvogel al een paar keer gehad.
Echt mooi zo als jij hem nu heb, heb jij een bepaalde nabewerking gedaan?
Want ik hem hem nog nooit zo gehad.

mbt mijn foto's 119 foto's over, waarvan 91 van zwanen. :)
[afbeelding]
Ja dat kwam ff heel onhandig uit |:( Ik zei nog, schiet jij maar, maar die wissel zou indd weinig foto's opleveren aangezien hij 5 sec later weer weg was :-(
Maar nogmaals erg bedankt voor het lenen!
Het word tijd dat ik ook eens zulk glas koop.. * Scirocco , keep on dreaming...

Nee geen vreemde bewerking, behalve ongeveer 1,5 stop overbelicht omdat ik m 1/3 onderbelicht had en m liever juist overbelicht had... 7(8)7
Hij zat hier op dat hoge takje waardoor ik geen groene achtergrond van het water had, maar de gele achtergrond van het riet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zo te zien een vruchtbare trip gehad Ruben en FreeK?

Je zwanen staat er mooi op Ruben! Vidn alleen de tweede erg krap gekaderd. Beiden hebben wel erg mooi licht!

Jouw ijsvogel staat er ook mooi op Freek! Mooie kleurtjes! Die gelige achtergrond vind ik wel mooi.
Voor veel vogelaars een saaie foto, maar toch heel gaaf om 'm er zo op te hebben!
Och, mooie kleuren kunnen een plaat ook maken en dat doen ze hier zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Ruben: Was dit het 'snavelportret' waar je het over had :D
Het was natuurlijk oppassen met overbelichten met die witte zwanen en felle zon, maar hij had toch wat lichter gemogen. Ik denk dat hij nog wel een stop lichter kan voordat het wit overbelicht raakt.
Wel eeerg lekker scherp!

Nog een drieluik van mij.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6230/6277820200_846173d30f_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6036/6277804022_dc13110978_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6217/6277819564_dd8bc1e288_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave platen Scirocco! Vooral de aalscholver en zwaan. De eend is ook aardig, alleen vind ik het standpunt daarin iets te schuin (nogal wiedes eigenlijk :P)

Achtergrond bij de aalscholver vind ik erg mooi. Mooie herfstachtige laat.

Ben een paar weken geleden naar de Kwade Hoek geweest, daar onder andere heel erg dichtbij een aantal steltlopertjes kunnen komen.

Drieteenstrandloper:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6035/6289388052_f0bef8ce4a_z.jpg
Drieteenstrandloper / Calidris alba / Sanderling by Marcel Tuit, on Flickr

Bontbekplevier:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6047/6264606990_eb04f74cb6_z.jpg
Moonwalk? by Marcel Tuit, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6015/6195480427_4a9e9694ef_z.jpg
Bontbekplevier / Common ringed plover / Charadrius hiaticula by Marcel Tuit, on Flickr

Ben al met al een uur ofzo met deze vogeltjes bezig geweest. kost je wel je nek als je zolang plat op de buik ligt :X

Morgen ben ik wsl weer in de kwade hoek; ben benieuwd of er nog wat moois zit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Polariteit op 28-10-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
@ Marcel: het is weer eens genieten van je foto's vanavond.

spoiler:
Ook de nog niet hier geplaatste foto's van de winterkoninkjes zien er schitterend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 13:50

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Ghostwalker: leuke pose en inderdaad super lichtval. Helaas ontbreekt echte scherpte waardoor de vogel er niet lekker uitspringt.

@Rubencs: Mooie zwaan. Achtergrond had toch wel iets lichter gemogen van mij. Ik snap dat de zwaan er zo lekker uitspringt maar mag wel iets minder. Verder erg mooie plaat. 2e plaat had naar mijn smaak wel wat ruimer gekaderd mogen worden.

@Scirocco: je kiest wel je moment om even iemands lens te lenen. En het resultaat mag er zijn. Blijven erg mooie beestjes.

@Marceltuit. Schitterend. Alle drie erg mooi maar nr 1 is mijn favoriet.

Zelf ook nog wat vogels geschoten afgelopen week. Wel in een vogelpark en dat blijft beetje vals spelen als ik de inspanning van anderen hier zie. Desalniettemin wel wat leuke platen geschoten met als persoonlijke favoriet deze Koningsgier (eerste keer dat ik er een in levende lijve zag en het zijn ook in het echt opmerkelijk beesten). Niet goed opgelet en wide-open geschoten met een Tamron 55-200 maar evengoed is de scherpte te doen. Klein stukje links en boven afgesneden maar verder onbewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6031/6300178144_53da571c13_z.jpg

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

thanks heren :)

@sys64738: mooie vogel vind ik dit, heb je er leuk opstaan! Enige 2 puntje van kritiek die ik heb zijn:
-bovenkant van zijn kop is nogal fel belicht. Dit zou je in de nabewerking wellicht nog wat kunnen proberen te temperen met behulp van 'hooglichten'
-Hij staat wel heel erg in het midden van de foto

verder boeit het mij iig niks dat hij in een vogelpark is genomen, who cares :P Zo lang ik maar geen storende hekken enzo zie, maar dat is bij jou niet het geval. Volgens mij zit Rubencs ook regelmatig in de dierentuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Marcel, bedankt voor de tips. Goede punten inderdaad. Even een nieuwe poging die inderdaad beter is dan de vorige. Achtergrond rechts wijkt iets af van de werkelijkheid (lees: erbij geGIMPt) maar dat mag de pret volgens mij niet drukken, toch? De ruis is iets nadrukkelijker aanwezig helaas.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6040/6319347265_a7938464fc_z.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door sys64738 op 06-11-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vind de winst in de highlights niet opwegen tegen de toegenomen ruis in de hele foto, al zit er een stuk verbetering in. Kan je met jouw programma niet "plaatselijk" werken, of alleen op de highlights, bv?
De bijgesoepte achtergrond veroorzaakt een zichtbare donkere baan op de "lasnaad". Dat moet beter kunnen, al is het een rotklus.

[ Voor 5% gewijzigd door Toff op 07-11-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hier een GIMP werkbeschrijving om highlights bij te werken. (gewoon met vriendelijke intenties bedoelt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Die methode (clone stamping) werkt alleen lekker, wanneer er een min of meer egaal oppervlak kan worden ingevuld, zoals vaak in een achtergrond. Bij deze vogel zou je de al snel details gaan verliezen, of een erg onnatuurlijke kop krijgen, wanneer je donkerder delen van de kop over de highlights gaat plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Qua highlights bovenop de kop is hij idd een stukje beter. ik ken GIMP niet, maar ik zou gewoon proberen om de overbelichte plek te selecteren, en van die selectie dan de belichting terug te brengen. Pas als dat niet gaat werken, kan je aan clonen gaan denken. Maar zoals Toff al zegt, dan loop je wel risico dat je details lichterlijk verkracht worden als je niet goed clonet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

OK, mijn poging van gister was inderdaad niet zo'n succes. Net even andere aanvliegroute en die werkt een stuk beter. Originele achtergrond gebruikt (dus geen toename van de ruis), wel highlights verminderd op de kop en stuk achtergrond er aan geplakt zonder lasnaad (toch?). Ik ben zelf best te spreken over het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6060/6326379411_ddac72b72c_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Nice!

Nu alleen die lichtvlek op zijn schouder nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Marceltuit:
Ik vind de eerste iets te donker, verder erg leuke platen weer. Grappige vogels zijn het toch :)

@sys64738:
Aparte gier is dat :P Het licht zat niet mee inderdaad, gevalletje "volgende keer beter" want ik denk dat je hier niet veel meer uit gaat halen.

Gister een dagje naar IJmuiden geweest. Er waren veel leuke soorten gezien en ik was al een tijdje niet naar de kust geweest. Helaas was de pier dicht ivm werkzaamheden :/ :F
Behalve een sperwer die van de pier vloog heb ik niet zoveel gezien. Een groepje groenlingen die niet te fotograferen waren, veel meeuwen as always en wat aalscholvers..
Toen heb ik me maar een beetje op het strand en in de omgeving van de haven vermaakt.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6113/6333885191_34dd612928_z.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6038/6334640374_724746f41f_z.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6038/6333885005_0c7cb5bf5f_z.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6211/6333885347_f835804ee1_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
@scirocco: Leuke serie weer, vooral de tweede foto!

Ik heb alweer een tijdje niet gepost in dit topic.
Maar ik heb ondertussen een nieuwe camera gekocht (Panasonic G3). Erg compacy en licht dus neem je veel sneller mee ergens naar toe. Camera + lens wegen samen nog niet eens een kilo.
Nu heb ik ook de Panasonic 100-300mm gekocht (door de 2x cropfactor ongeveer vergelijkbaar bereik als 150-400mm op een Canon). Ik had erg goede reviews gelezen over deze lens. Hij is lekker klein en licht (ongeveer 500 gram) en goed scherp. Vanmorgen even uitgeprobeerd in het park en onder andere deze eenden gefotografeerd. Allemaal op 300mm (behalve de laatste die is 228mm), F7.1 en ISO800:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6119/6336628281_2ce2ef6c48_z.jpg
Eend 1 by Leendert Visser, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6109/6336628169_70eb825e57_z.jpg
Eend 2 by Leendert Visser, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6224/6336771637_2612b8bd0a_z.jpg
Kraai by Leendert Visser, on Flickr

[ Voor 30% gewijzigd door leendertv op 12-11-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Scirocco: leuke platen en vooral 1 is erg mooi; lekker scherp en goed getimed. Alleen 2 vind ik wat minder dan de rest. Niet zo spannend en die rechter is niet scherp. Ik woon vlak bij IJmuiden en moet ook eens wat vaker naar de kust met mn fotospullen.

Oh en ik vond het licht op mijn eigen foto juist wel ok. Alleen die schouder is inderdaad niks meer aan te redden, jammer genoeg.

@gimpy. Aardige platen. Vooral 1 spreekt me wel aan met die kleuren zo. Maar waarom schiet je op ISO 800 overdag (op een zonnige dag)? Heb je volgens mij zelfs op 7.1 niet nodig en zorgt alleen maar voor extra ruis (of waren het echt van die snelle eenden? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
sys64738 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:43:
@gimpy. Aardige platen. Vooral 1 spreekt me wel aan met die kleuren zo. Maar waarom schiet je op ISO 800 overdag (op een zonnige dag)? Heb je volgens mij zelfs op 7.1 niet nodig en zorgt alleen maar voor extra ruis (of waren het echt van die snelle eenden? :+ )
ISO400 zou inderdaad ook goed geweest zijn. Maar hij stond nog op ISO800 omdat ik vlak daarvoor wat pimpelmezen had proberen te fotografen in de bosjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Scirocco: Leuke serie, vooral de eerste en de derde. Hoe lang ben je bezig geweest om de eerste te krijgen; of was het een lucky shot?

Van de tweede erg jammer dat niet allebei de vogels scherp zijn.

@gimpy: Prima resultaten zeg met je combi. qua kleuren spreken de eenden me erg aan, mooi. De kraai is ook mooi scherp enzo, maar die vind ik qua compo wat minder geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Gimpy: Ze hadden van mij iets lichter en minder gesatureerd mogen zijn. Maar verder erg nette closeups met een mooie achtergrond!
@Marceltuit: Viel wel mee hoe lang. Ik zat voor de branding te wachten op laag over het water vliegende meeuwen toen deze kokmeeuw opeens langskwam om te jagen. Hij had een aantal van deze aanvallen achter elkaar en ik heb een paar bursts gedaan (+/- 4 of 5fps, omdat hij niet sneller doet met mn sigma op AI Servo)
Maar het was prima te timen eigenlijk.

Ik vind het juist wel leuk bij de 2e dat de 2e vogel niet scherp is. Het enige jammere is dat die wat groter lijkt waardoor je in eerste instantie zou denken dat hij niet achter, maar vóór de scherpe zou staan. Ik heb de foto gepost omdat ik hem wel stoer vond. Deze 2 waren namelijk de hele tijd samen en roofte overal wat eten vandaan. Ik vond dat ze dat ook goed uitstraalde op de foto. Allebei met een boze blik en stoere stappen op jacht tussen alle meeuwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ah dan heb je nog mazzel; ik ben eens bezig geweest om van een zilvermeeuw die mosselen wilde breken door ze te laten vallen foto's te maken. was een helse opgave :(

Hierbij van mij nog eens een plaatje. Pimpelmeesje deze keer.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6111/6345462076_496f23ac23_z.jpg

ik vond het origineel iets te druk:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6229/6345463146_277ab1e43b_z.jpg

Wat vinden jullie van dit soort bewerkingen? Done or Not done?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
ach Marcel: je hebt niet eens met een gekleurd spandoek als achtergrond gewerkt... ;)

edit: de kleurschakeringen zijn niet helemaal gelukt, ik zie allemaal overgangen tussen de verschillende tinten.

[ Voor 40% gewijzigd door guapper op 14-11-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Scirocco schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:48:
@Gimpy: Ze hadden van mij iets lichter en minder gesatureerd mogen zijn. Maar verder erg nette closeups met een mooie achtergrond!
Bedankt voor je reactie.
Ik heb alleen een laptop en kan dus foto's niet zo heel goed beoordelen. Volgens mij heb ik een heel licht mat scherm. Dus mijn foto's zijn op andere (betere) beeldschermen meestal donkerder en gesatureerder dan op mijn laptop scherm. Het wordt eens tijd voor een goed scherm om m'n foto's goed te kunnen bewerken.
marceltuit schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:56:
Van mij mag je, en je hebt het erg netjes gedaan! Ik heb het geduld er niet voor denk ik ;)

Vanmorgen deze foto gemaakt van een aalscholver in de mist.
Ik heb wel wat foto's waarbij de aalscholver er veel groter op staat, maar vind dit toch ook wel wat hebben.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6043/6344860251_471813e406_z.jpg
Aalscholver in de mist by Leendert Visser, on Flickr

[ Voor 27% gewijzigd door leendertv op 14-11-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
marceltuit schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:56:
De volgende stap is, dat je het beestje ook gaat natekenen? Het doel heiligt de middelen, maar naar mijn smaak wordt het wel erg steriel zo. Bovendien is het niet eenvoudig. Wie goed kijkt ziet op het overgebleven steeltje nog twee puntjes van weggepoetste bladeren, bijvoorbeeld. Zo hier en daar een storend elementje elimineren - zoals dat stukje dood blad bij je logo - daar kan ik me wel in vinden, maar ik vind het origineel fijner om naar te kijken dan de kale versie. Tenminste, dat is mijn gevoel erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@guapper: haha nee, dat ga ik niet doen ook :P

dat wat jij zegt van de kleurschakeringen zie ik nu ook op de grote versie; maar thuis op mijn eigen scherm zag ik het niet. raar...

@gimpy: extra werk valt wel mee, is maar 1 extra actie ten opzichte van mijn normale workflow ;)

@toff: Tnx voor je mening. Het onderwerp erin tekenen zal voor mij iig niet de volgende stap zijn; dat vind ik echt te ver gaan. Maar aangezien ik de originele achtergrond te druk en chaotisch vond, toch dit maar eens geprobeerd. Vind het resultaat niet tegenvallen; ondanks dat er nog wat finetuning plaats moet gaan vinden. Zal afhangen van hoeveel tijd dat gaat kosten of ik het vaker ga doen :P

@gimpy: toffe sfeerplaat. Vind wel dat de vogel er wel erg klein opstaat. Ik zie bijna niet dat het een aalscholver is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

@Marcel: ik vind hem over de top, ik zou eerder een radial blur met een grote radius hebben gepakt voor de achtergrond (als je dat nu ook hebt gedaan: een wat kleinere radius :P). Verder ben je een rijtje pixels aan de rechter-bovenkant van de vogel vergeten, en het donkere stukje links. Met een kleinere blur-radius was dat niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@scirroco: 1 mooie foto, goed scherp (hier heb ik zelf altijd problemen mee zie deze foto. Wat doe ik verkeerd? Of ligt het puur aan je 7D want de lens is dezelfde).
2 heel leuke foto, zijn idd de 2 `badboys', ik had wel liever de andere wat scherper gezien, maar ik heb hetzelfde euvel met mijn lens, daar kon je niets aan doen :)
3 Mooie reflectie in het water en ook goed scherp, maar vind hem iets minder interessant als de andere 3.
4 Prima foto, maar ik denk dat ik de clichefoto met de vleugels open mooier had gevonden :)

@gimpy 1 de kleine versie is iets te veel verscherpt, (ligt aan flickr weet ik :)) De kleuren vind ik wel iets te gesatureerd en iets te veel contrast. Ik vind hem ook iets te krap in het kader.
2 Deze vind ik veel beter als de eerste, ook al is het een beetje een klassieker, mooie achtergornd, jammer genoeg weer iets te gesatureerde kleuren en contrast naar mijn persoonlijke smaak.
3 goede foto, goed scherp de tak linksboven stoort mij een beetje, voor de rest prima :)
Aalschoverfoto: De aalschover is te klein in beeld vind ik, en iets te centraal. Met een crop zou het eventueel wat beter kunnen worden.

@marceltuit: Goed uitgevoerd, ik heb er niets op tegen, ik heb het bij mijn tweede ook gedaan :) Wel vind ik de kleuren niet goed. Veel te gesatureerd, niet meer realistisch. Wel een mooie compositie en pose van de vogel :)

Ik heb vanaf dit jaar besloten om de vogels eten te geven in mijn tuin. De buurman doet dit al jaaaaren dus, hij is veel `populairder' bij de vogeltjes, maar stilletjes aan komen ze toch naar mij. Ik zag vooral pimpelmeesjes, ook een koolmees (zie foto), een roodborstje en zelfs een winterkoninkje (aan de experten hier, dat is toch behoorlijk zeldzaam nee? :P). De foto's werden gemaakt van achter het raam van mijn living.

1 Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6239/6347893981_f2bdecf7b8_z.jpg
Blue Tit by LaurentSt, on Flickr

2 Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6034/6347893837_22a5c6eae1_z.jpg
Blue Tit by LaurentSt, on Flickr

3 Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6212/6348643672_3a2e240651_z.jpg
Great Tit by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@MBV: tnx. Ik heb een gaussian blur gebruikt, en idd met de grootste radius. Ik zal die radial blur eens uittesten :)

@LaurentS: wat betreft de saturatie, die heb ik zelf een beetje opgeschroefd. Ik houd wel van kleurrijke plaatjes. Vind het er zelf niet echt onnatuurlijk uitzien hoor, 'in het echt' scheen er een erg warm ochtendzonnetje op, en dat was ook behoorlijk gekleurd :D

Jou foto's zien er best geslaagd uit:

#1 - Leuke houding, alleen jammer van de overbelichting. Ook vind ik het linkerdeel van de achtergrond minder geslaagd (die 'veeg')

#2 - Is een stuk beter vergeleken met 1. Wellicht de voerbol iets groter in beeld?

#3 - Deze vind ik er gek uitzien. Volgens mij heb je hem heel erg opgelicht? Ook lijkt de kop blauwig ipv zwart (wat hij hoort te zijn).

Voeren in je tuin is wel een makkelijke manier om vogels in de buurt te krijgen. Helaas is mijn tuin niet echt goed ingericht om mooie vogelfoto's te maken.

Winterkoninkje is volgens mij niet echt zeldzaam hoor... ze zijn wel supersnel, dus als je een goede foto hebt is het wel zeldzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

@LaurentS: op mijn werkpc zien de kleuren er wat raar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

LaurentS schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:17:
@marceltuit: Goed uitgevoerd, ik heb er niets op tegen, ik heb het bij mijn tweede ook gedaan :)
En dat is te zien. ;) Om de vogel en het netje heen zie ik aan de rand een rare bruinige zone, en het verloop naar de achtergrond is vrij scherp.
Misschien iets meer feather met een grotere radius proberen?

Van 1 vind ik het jammer dat hij links zo overbelicht is, en lijkt de Koolmees heel erg los te staan van de rest van de foto. Daardoor vind ik hem niet zo lekker kijken.

3 heeft een rare belichting, en aan de rechterrand zit een wazig stukje (misschien wordt dit veroorzaakt door de zon die daarachter zit?). Bovendien zie ik wat rare donkerdere vlekjes linksbovenin. De compo is wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Van 1 vind ik het jammer dat hij links zo overbelicht is, en lijkt de Koolmees heel erg los te staan van de rest van de foto. Daardoor vind ik hem niet zo lekker kijken.
@LaurentS:
Hier lijkt ook een stuk van het vogeltje te ontbreken: de staart.
Gevalletje 'lost in retouch'?

edit: stuk van de klauw mist ook, en waar zit ie eigenlijk op?
:P

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 16-11-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
marceltuit schreef op woensdag 16 november 2011 @ 06:51:
#3 - Deze vind ik er gek uitzien. Volgens mij heb je hem heel erg opgelicht? Ook lijkt de kop blauwig ipv zwart (wat hij hoort te zijn).
Winterkoninkje is volgens mij niet echt zeldzaam hoor... ze zijn wel supersnel, dus als je een goede foto hebt is het wel zeldzaam :P
Niet opgelicht, maar geflitst, was met tegenlicht :)
Winterkoninkje was idd supersnel, hij heeft in het totaal mss 2 seconden op een tak gezeten in mijn tuin, dan was hij weg. Jammer genoeg heb ik geen foto kunnen nemen.
MBV schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:31:
@LaurentS: op mijn werkpc zien de kleuren er wat raar uit.
Verklaar je nader, wat is er mis mee? :) Ik zie niks speciaals?
Ghost Dog schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:21:
En dat is te zien. ;) Om de vogel en het netje heen zie ik aan de rand een rare bruinige zone, en het verloop naar de achtergrond is vrij scherp.
Misschien iets meer feather met een grotere radius proberen?

3 heeft een rare belichting, en aan de rechterrand zit een wazig stukje (misschien wordt dit veroorzaakt door de zon die daarachter zit?). Bovendien zie ik wat rare donkerdere vlekjes linksbovenin. De compo is wel prima.
Ik zal straks eens opnieuw proberen ;) Ik had het gedaan met het selecteren van de vogel, dan featheren met 5 px en knippen plakken op een andere achtergrond.
Over foto 36, dat is idd de zon die erachter zit.
guapper schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:26:
@LaurentS:
Hier lijkt ook een stuk van het vogeltje te ontbreken: de staart.
Gevalletje 'lost in retouch'?

edit: stuk van de klauw mist ook, en waar zit ie eigenlijk op?
:P
Ehm, nee deze foto is eigenlijk niet bewerkt buiten croppen en contrast/kleuren :P Geen idee waar zijn staartje naartoe is :P Hij zit op een oude gordijnrail :P Ik moet het eens vervangen door een echte tak, maar heb ik even geen tijd voor :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
@Marcel, dat bokeh is allemaal leuk en aardig. Persoonlijk (als bioloog) geniet ik in een plaat ook van 'achtergrond informatie'. En daarmee bedoel ik dus een niet al te egale achtergrond. Van mij mag de achtergrond soms best wat laten zien; hoe leeft het beestje, op welk moment van zijn activiteiten heb je hem vast kunnen leggen, waar was ie mee bezig. Ik vind dat interessant en voor mij is dat ook iets dat een plaat interessant maakt.

Ik geef ook direct toe dat het afleid van je onderwerp en het voegt zeker niet altijd iets toe. Wat ik wil zeggen is dat het niet altijd zo 'netjes' en fototechnisch-correct hoeft. Des meer plezier als je een foto maakt die er wél zo uitziet, zonder dat je veel hebt lopen nabewerken. Dát is namelijk de foto die je de voldoening geeft die je zoekt.

van een vrouw wil je ook dat ze zonder make-up al lekker is, en niet pas ná de laag plamuur :9

[ Voor 3% gewijzigd door douPel op 16-11-2011 22:38 ]

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@doupel: Ben ik op zich deels wel mee eens hoor douPel; ik zie dieren ook graag in hun natuurlijke omgeving. Alleen op een foto vind ik wel dat de achtergrond mij niet af moet leiden van het onderwerp; doordat deze bijvoorbeeld erg druk is zoals in dit geval. In zo'n geval vind ik het dus wel een mooie oplossing dat je er een mooie bokeh in kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Afbeeldingslocatie: http://swaptor.nl/pics/TNET/DSC_9033.jpg

Gray Jay (Perisoreus canadensis)
(95% crop, lichte sharpening en de kleurtemperatuur iets opgeschroefd)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Leuk dat die ff op de rand van je zonnekap ging zitten. :)

Wel een beetje jammer dat behalve hetde lijn tussen snavel en achterhoofd alles buiten scherpe gebied valt. Een iets groter diafragma had van mij wel gemogen in dit gevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Swaptor, het wordt gewaardeerd als je niet zomaar een foto dumpt, maar ook commentaar geeft op foto's van anderen, en op die van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Swaptor: Ook al is alleen de kop scherp, had ik toch liever het hele vogeltje in beeld gezien.

@LaurentS: Vind 2 het mooist, nette close up.

@gimpy: Sfeervolle foto, denk dat ie in het zwart/wit ook wel mooi zou zijn.

@marceltuit: Bij dit soort aanpassingen vind ik het zelf altijd belangrijk dat het niet opvalt, maar ik zie teveel foutjes om de nabewerking mooi te vinden. Persoonlijk had ik de achtergrond ook niet zo ver vervaagd. Maar wel leuk hoe het meesje met 't stukje riet in z'n bek richting de camera kijkt.

Aantal maanden terug ook een tijd bezig geweest met het maken van meesjes foto's. :) Erg gaaf om dingen terug te kunnen zien die normaal gesproken veel te snel gaan. Dit zijn er een paar uit de verzameling. :

#1:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6237/6378619397_062511f1f7_z.jpg

#2:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6220/6378618941_e33fa793b4_z.jpg

#3:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6092/6378618483_c4203ee9d6_z.jpg

#4:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6041/6378617843_5970e815b1_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik vind ze erg mooi. Het sillouette van de vleugels tegen de bijna witte lucht.. Kwam dit zo uit de camera, of heb je de foto's moeten bewerken om deze bijna abstracte plaatjes te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. :) De originelen zijn behoorlijk flets, dus heb ik flink wat contrast en helderheid toegevoegd. Verder was door de bewolking op iedere foto het licht net iets anders. Heb bij de nabewerking geprobeerd om de belichting gelijk te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sargonaut: Tnx voor je comment. Nu ik de foto wat langer online heb staan ga ik me ook steeds meer storen aan de 'foutjes'. Terwijl ik in eerste instantie nog best blij was met mijn resultaat :o

Jou foto's zijn best gaaf! Gave actie, en de scherpte van de vleugels is echt super.

Enige opmerking die ik heb is dat ik het geel van het voerzakje te chemisch vind; en het geel van de vogeltjes juist te flets...

Gisteren was deze torenvalk erg camerageil: hij was totaal niet schuw en bleef lekker dichtbij de auto zitten.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6058/6404923277_380830441d_z.jpg
Torenvalk / Common kestrel / Turmvalke / Falco tinnunculus by Marcel Tuit, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 26-11-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit: Mooi compo! En prachtige vogel. Wel nice dat je zo dichtbij mocht komen. Foto lijkt wel net wat te veel opgescherpt... (ben leek, dus kan het verkeerd zien)

@sargonaut: Leuke foto's. Soort van moderne look. Moest even kijken met welke sluitertijd je ze gemaakt had, want normaal gesproken zijn de vleugels een waas, zo snel als dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonOmar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06-2020
Deze is van vorig jaar winter:
Afbeeldingslocatie: http://img830.imageshack.us/img830/5589/009elf.th.jpg

Deze is van vorig jaar zomer
Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/1628/0547418281.th.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door DonOmar op 29-11-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Sargonaut: Vette serie! d:)b
Aparte look, het ziet er inderdaad op de een of andere manier vrij 'modern', bijna 'stylish' uit. Ik denk dat dat komt door de heldere achtergrond, en doordat ze er zo scherp op staan.
#3 is mijn favoriet. Hier komt het goed over dat ze elkaar daar niet willen hebben, vooral door de houding van de valeugels, met name bij onderste Koolmees.
Ik ben wel benieuwd naar hoe de originelen eruit zagen.

marceltuit: Prachtig beest, en goed op de foto gezet. Goede compo, zachte bokeh en toch interessante achtergrond. Ik ben wel benieuwd hoe een iets bredere crop eruit zou zien.

DonOmar: Het wordt gewaardeerd als je ook commentaar levert op anderen, en als je je foto's verkleint of een thumbnail weergeeft, want de rode balken zijn wat storend.
Over je foto's: de eerste is vrij donker, en nogal blauw. Ook zou ik de meeuw wel wat groter in beeld willen zien.
De Meerkoet heb je op een leuk moment op de foto gezet. Je ziet heel mooi de gelobde tenen, en dat hij/zij bij zijn/haar nestje staat is ook leuk. Door het riet is de foto helaas behoorlijk onrustig. Ook heb ik het idee dat het scherptepunt net te ver naar achteren ligt. Volgens mij is de foto het scherpst bij de rechterzij van de vogel, en niet op de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonOmar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06-2020
[b]Ghost Dog schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:20
DonOmar: Het wordt gewaardeerd als je ook commentaar levert op anderen, en als je je foto's verkleint of een thumbnail weergeeft, want de rode balken zijn wat storend.
Over je foto's: de eerste is vrij donker, en nogal blauw. Ook zou ik de meeuw wel wat groter in beeld willen zien.
De Meerkoet heb je op een leuk moment op de foto gezet. Je ziet heel mooi de gelobde tenen, en dat hij/zij bij zijn/haar nestje staat is ook leuk. Door het riet is de foto helaas behoorlijk onrustig. Ook heb ik het idee dat het scherptepunt net te ver naar achteren ligt. Volgens mij is de foto het scherpst bij de rechterzij van de vogel, en niet op de kop.
thanks voor de opbouwende kritiek en ik zal de volgende keer tumbs gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
DonOmar schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:07:
[...]

thanks voor de opbouwende kritiek en ik zal de volgende keer tumbs gebruiken :)
Wat let je om dat alsnog even te doen en je post te editten?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
@marceltuit: Geweldig die torenvalk!

Vandaag nog even gefotografeerd met de Panasonic G3 en Panasonic 100-300mm:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7166/6420917823_5ddbe76de6_z.jpg
Rietgors by Leendert Visser, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6109/6420917829_ca3e94cc83_z.jpg
Steenloper by Leendert Visser, on Flickr

[ Voor 90% gewijzigd door leendertv op 28-11-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sooterd: heb de foto idd wel iets opgescherpt; maar vind het zelf totaal niet 'negatief' opvallen. in welke versie vind je het storend? die je hier gelijk in mijn post ziet?

ben benieuwd of anderen dit ook vinden. sinds ik mijn nieuwe 'verscherpen-techniek' gebruik ben je de eerste die ik erover hoor...

@donomar: misschien handig je plaatjes tussen img-tags te plaatsen... nu is het gewoon een linkdump ;) daarnaast ben ik wel benieuwd wat jij allemaal vind van de andere foto's hier in het topic :)

@ghost dog: tnx. goede opmerking; vond het zelf minder geslaagd dan de vierkante versie. Ik zal hem vanavond even posten.

Gimpy: Mooie foto's; vooral de eerste. Wellicht had ik de rietpluim er helemaal op willen zien.

De steenloper-foto vind ik minder geslaagd. dit komt vooral door het groene vlak rechts. Die 'vloekt' met de rest van de foto vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit: heb nog even op m'n macbook gekeken en daar zag het er wel goed uit. Zal wel aan m'n gare scherm op m'n werk liggen! Je haalt iig een kwaliteit die ik bij lange na nog niet haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ouwehands H(aan)DR:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7012/6493302917_1663f14f26_z.jpg
2011-12-11-10h28m46.IMG_6646_7_8 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Leuke H(aan)DR :) De stenen linksonder trekken mijn aandacht doordat ze licht en scherp zijn. Verder is de foto best druk door de bomen op de achtergrond. De kleurcontrasten vind ik wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Op zich leuke HDR, maar ik vind de haan er op een of andere manier 'ingeplakt' lijken, en dit stoort me nogal.
De kleuren vind ik wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm prima gelukt eigenlijk :) Mooie kleurtjes op de haan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Qua kleuren is het een mooie plaat maar die haan is er echt "ingeplakt". De randen zijn veel te scherp. Weet niet precies hoe de plaat tot stand gekomen is maar wat (meer) fethering tijdens het selecteren zou geen kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het is een burst van 3 gebrackete foto's (dus geen pseudo HDR). Omdat hij geschoten is op 22 mm (x1,6 Canon crop) lijkt hij zo los te komen van de achtergrond. De 3 RAW's zijn door Photomatix getrokken, daarna ietsje gecropped in Lightroom. Qua aanpassingen is het minutenwerk geweest, waarbij het vooral wachten op mijn PC was. Niks geknipt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 09:48
Ik vind'm erg origineel. Leuk gedaan Arjan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

haan is wel mooi van kleur. Achtergrond vind ik lelijk, en dan bedoel ik de bomen en lucht. Zit een vieze waas overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De haan valt waarschijnlijk nog een stuk te verbeteren, door de beste opname ervan over de samengevoegde - en dus een tikkeltje onscherpe - te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Oops, dubbel, my bad........ :o

[ Voor 90% gewijzigd door EXX op 23-12-2011 15:01 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Er is al een tijdje niks gepost dus post ik maar even een Angry Bird ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7017/6559147697_9d7426b0b4_z.jpg

@ajhaverkam": de haan ziet er puik uit. Lekker bont gekleurd.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik word bijna duizelig van de bokeh, erg onrustig en niet fijn om naar te kijken :P En één keer is wel genoeg :+

Over boze vogels gesproken, daar heb ik er ook nog eentje van:

http://www.flickr.com/photos/marcohordijk/6345795222

Gelieve niet te crossposten op GoT, ook al is het een mooie foto

[ Voor 96% gewijzigd door Universal Creations op 23-12-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Hehe, reflex lens, dan krijg je dat. Vind het wel passen bij het thema ;)

offtopic:
Ergens zitten knoeien met de edit knop en op een of andere manier per ongeluk een repost gedaan. De eerste posting dan maar verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's van allerlei verschillende soorten vogels komen hier voorbij, tijd om ook maar eens wat te posten. Alles gemaakt met 7D en 100-400mm lens :)

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.binne.nl/wp-content/uploads/2011/11/ijsvogel/IMG_0014.jpg
IJsvogel

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.binne.nl/wp-content/uploads/2011/12/ruigpootbuizerd-047.jpg
Ruigpootbuizerd biddend

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.binne.nl/wp-content/uploads/wppa/468.jpg
Juveniel Torenvalkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
@Binne, dat zijn zeker mooie plaatjes om mee binnen te komen, de Ruigpootbuizerd heb ik hier nog nooit voorbij zien komen.
Je toont ook helaas gelijk aan dat ik verkeerd denk, had zojuist een bestemming gevonden voor de staatsloterijprijs die ik ga winnen.

Ligt niet aan de lens maar aan de persoon die er achter staat, prachtige foto's.

Ben zelf vandaag er ook op uitgeweest, de bedoeling was voor een stel scheepjes, maar daar is het niet geheel van gekomen.

Voor mij de eerste keer dat ik de torenvalk (correct? ben een ramp met vogelnamen) zie.
En waar landtong van rozenburg, omgeven door raffinaderijen en container terminals heb je daar een klein natuurgebiedje, omdat ze er niks anders kwijt konden.
Nu plaatjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F6784.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F6903.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@exx: Mooie kleurtjes en achtergrond. Wel heb ik het idee dat je gigantische ruisonderdrukking hebt gebruikt? Ik zie namelijk amper tot geen details in de vogel. hij oogt heel erg 'glad'

@binne:

#1 - Nice, niks op aan te merken.

#2 - Vind ik wat minder, oogt onscherp

#3 - Nice, mooi licht!

@rubencs: Is idd een torenvalk. Ik vind je foto's wel vrij donker. Heb je veel gecropt?

Als we dan toch met de torenvalken bezig zijn:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7154/6507085935_7f4cb460df_z.jpg
Shit man, betrapt! by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
@marcel, Ik vind die momenten altijd leuk om te hebben. Denk dat het komt door een opsomming van toevalligheden.

Mbt mijn foto's, ja het is een redelijk cropje, 1/9 van de orginele foto, ver wil ik meestal niet coppen.
Qua donkerte kan kloppen was zelf al redelijk tevreden, vergeet meestal dat de lucht er achter de lichtmeter fout laat gaan, dus kom vaak retour met zwarte vogels, deze keer had ik het door.
Maar zal hem de volgende keer nog een tikje extra oplichten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit gaff shot van de TV. Had hem alleen iets meer paal gegeven. Volgens mij poept hij net of niet ;)
@Rubencs: Idd de Torenvalk. Zijn alleen iets te donker. Kan je ze niet wat oplichten met photoshop?

Nog een leuke van begin dit jaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.binne.nl/wp-content/uploads/2011/02/Feldberg/rodewouw-15.jpg
Rode Wouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
@binne, ook een prachtfoto. Heb trouwens net even op je website gekeken, staan ook mooie foto's op.
Zag een paar bekende foto's die ik ook op eosdigitaal had gezien, maar dat klopt zelfde gebruikers naam.
Trwouwens weet je zeker dat de derde fto uit die serie een buizerd is, kan zijn dat het door mij fascinatie komt maar ik vind hem zo veel op een zeearend lijken.

Heb een van mijn foto's 0,33 stop extra licht gegeven, is hij zo beter?
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F6784-2.jpg

Een andere jager.:)
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F6347.jpg
Pagina: 1 ... 21 ... 48 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)