[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 20 ... 48 Laatste
Acties:
  • 276.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:09

Don Quijote

El Magnifico

marceltuit schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:44:

wat betreft de lucht: ik gok dat dit verschil hem net zit in een klein verschil in de nabewerking. het is namelijk precies dezelfde vogel, op hetzelfde paaltje, vanuit dezelfde hoek, met de zelfde camera instellingen. En ook nog eens nog maar 1 minuut na elkaar gemaakt :P
Dat dacht ik al :). Daarom haalde ik het ook aan, als het bij de vorige foto kon moet het hier ook kunnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
@ scirocco leuk die filmpjes, vooral die futen :)
@ scirocco vind het licht niet heel erg mooi bij foto 1, foto 2 vind ik dat een stuk beter.
de fuut vind ik juist wel leuk met de groene achtergrond.ook leuk dat z'n 'haren' nat zijn.

@Marceltuit erg leuk die boerenzwaluw. Ben het inderdaad wel met ravnoss eens dat de kleur van de lucht mooier is op je vorige foto. Blijft toch een leuk vogeltje ondanks dat ie redelijk algemeen voorkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

thanks schildje.

ik ga vanavond die foto's eens naast elkaar leggen, kijken waar het verschil hem nou in zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
@marceltuit, er leuk moment die startende zwaluw.
@Scirocco, wat een heerlijke platen weer, vooral twee is erg lekker door de weerspiegeling. Ik wil ook wel eens met een 500/4 spelen :P
Je filmpjes zijn ook leuk geworden.
@m.lammers, wat een verschillende wit balans heb je gebruikt bij 1 en 2, ik neem aan dat deze op de zelfde plek en tijd zijn gemaakt, 3 is erg lekker, jammer dat hij niet wat ruimer gekaderd is. 4 doet me niet zo veel.
@Ravnoss, leuke plaat die Myna met een waterbufel. de silhouet is ook erg gaaf, vind alleen het donkere in de linker onder hoek wat storend.
@marceltuit, Ook een leuke plaat, ietsje minder spannend dan de nieuwste, wel beter kleuren.

Ook weer eens een fotootje van mij:
Ik ben zelf niet tevreden met de scherpte, het origineel was behoorlijk onscherp door mijn beweging had weinig tijd om de foto te maken en de camera goed in te stellen en of ergens op te laten rusten.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6143/6034953824_f4260957f7_z.jpg
Steenuil, Little Owl, Athene noctua by renbull, on Flickr

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Leuke foto! Scherpte is wat betreft prima. Wat mij wel storen zijn de 'kerstballen' in de bokeh.

Gisteren even naar de zuiderpier van Scheveningen geweest, het is daar prima steenlopertjes fotograferen:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6192/6038718694_a2b056f44a_z.jpg
Steenloper / Ruddy turnstone / Steinwälzer / Arenaria interpres by Marcel Tuit, on Flickr

[ Voor 70% gewijzigd door Polariteit op 13-08-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 15:37
Volgens mij ontstaat er een probleem hier, de foto's worden zo goed dat het commentaar wat ik er bij kan zetten alleen maar is goede foto zeg.

Eens kijken of jullie verder dan mij komen bij de volgende foto's, ik hoop van wel.
Het was schoonmaaktijd in Delft. :)

1
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F9047.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F9113.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F9126.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F9131.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Rubencs:

#1 - Mooi licht, toffe houding. De crop vind ik niet zo geslaagd, de zwaan staat erg krap in zijn frame. Denk dat ik links/rechts en boven erg veel meer ruimte had overgelaten.

#2 - Deze eend vind ik zijn geheel te krap in beeld. Ook vind ik de rechterkant te donker. Jammer dat het zonnetje precies van links komt ;)

#3 - Deze is ook erg mooi qua houding. Ook hier vind ik de rechterkant te donker (voorkant van de eend dus).

#4 - Mooie reflectie, gaaf met die gebroken reflectie.

Alle vier wel met prachtig licht!

Hierbij nog eentje van mijn kant, zelfde sessie als mijn vorige plaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6181/6045850012_07a85affb9_z.jpg
Ready to jump... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Macel, ik vind foto foto 2 de beter, hou van wat actie in de foto en die zie ik niet in nummer 1.
mbt jou comentaar
1, kan wel wat ruimte creëeren aan de boven en onderkant, maar niet aan de zijkant, nadeel van 700 mm bij een grote vogel. >:) Ik vond dit een acceptabel compromis.
2. Nader inzien je hebt gelijk, is te krap.
4. Rechterkant kan ik nog wel oplichten, is onderstaande beter.

Hoe dan ook licht was vandaag al vroeg pittig vond ik.
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F9131-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
@marceltuit erg leuk die steenlopers, vind de tweede foto beter omdat die interessanter is. Woon ook in de buurt van scheveningen dus zal ook eens een keer langsgaan.

@RubenCS vind je eenden lekker scherp, maar de rechterkant is telkens net te donker. vooral de schaduw op het hoofd vind ik daardoor minder mooi. Het zijn zeker geen slechte foto's ofzo mocht je die indruk krijgen =) Nr3 is wel het leukst met zijn vleugels wijd. Vind nr2 zoals gezegd idd te krap, denk dat je de verkeerde foto hebt geupload als verbeterde versie?

@Renbull, vind het wel een leuke foto ondanks dat die niet helemaal scherp is. Op dit formaat zie je het sowieso niet :) Vind de blik van de ogen erg mooi. Was het een wilde vogel? Ben zelf nog nooit een wilde uil tegengekomen, mooi beest.

Zelf heb ik de laatste tijd ook wel af en toe foto's gemaakt, maar met de nieuwe lens wilt het nog niet echt lukken allemaal. Vaak bewegings onscherpte en ik krijg vaak een soort gloeiende rand om de vogels heen.

Weet iemand wat je daartegen kan doen? Of ligt het gewoon aan te fel licht wanneer ik de foto's maak?

voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6078/6046828549_e73d96266a_z.jpg
IMG_2168 by MankinN, on Flickr

Hier vooral zichtbaar bij de takken, maar bij veel foto's die ik op het water fotografeer (eenden, futen) zit die rand om de vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Die gloeiende rand zie ik niet in je foto terug, maar de beweginsonscherpte wel. Dat is eigenlijk heel eenvoudig te verklaren: je sluitertijd is te kort.

Ik probeer bij dieren altijd zoveel mogelijk een sluitertijd die ongeveer 1/ de brandpuntafstand is. Dus bij jou foto, die op 300mm genomen is zo te zien, zou je op 1/300ste uit kunnen komen. Als je te maken hebt met wat meer beweeglijke vogels, dan moet je nog sneller gaan.

Dus: probeer de iso eens omhoog te gooien ;)

over je foto: jammer van die takjes die onder uit beeld steken. qua compositie vind ik de plaat best relaxed.

edit: onzinformule weggehaald :X

[ Voor 7% gewijzigd door Polariteit op 16-08-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Schildje schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:52:
@RubenCS vind je eenden lekker scherp, maar de rechterkant is telkens net te donker. vooral de schaduw op het hoofd vind ik daardoor minder mooi. Het zijn zeker geen slechte foto's ofzo mocht je die indruk krijgen =) Nr3 is wel het leukst met zijn vleugels wijd. Vind nr2 zoals gezegd idd te krap, denk dat je de verkeerde foto hebt geupload als verbeterde versie?

Zelf heb ik de laatste tijd ook wel af en toe foto's gemaakt, maar met de nieuwe lens wilt het nog niet echt lukken allemaal. Vaak bewegings onscherpte en ik krijg vaak een soort gloeiende rand om de vogels heen.

Weet iemand wat je daartegen kan doen? Of ligt het gewoon aan te fel licht wanneer ik de foto's maak?

voorbeeldje:

[afbeelding]
IMG_2168 by MankinN, on Flickr

Hier vooral zichtbaar bij de takken, maar bij veel foto's die ik op het water fotografeer (eenden, futen) zit die rand om de vogel.
Met welke lens heb je de foto gemaakt? Heb je hem verscherpt?
Ik weet dat sommige lenzen voor randjes kan zorgen, maar dat zijn meestal paarse.
Heb ook wel eens gehoord dat oververscherping een witte rand kan veroorzaken
Maar denk dat het hier geen oververschepring is, denk meer iets van de lens.

Marcel, ik vermoed dat je formule een 0 te veel heeft, er staat nu dat als je schiet op 300 mm, je dan een sluitertijd gebruikt van 10x de sluitertijd, dan zou je op 3000 ste van een seconde komen inplaats van je 300ste van een seconde.
Al is je antwoord van 300ste seconde correct.
Ik zou overigens nog iets sneller gaan, ik zit indien mogelijk volgens mij vaak op 1,5 keer de brandpunt afstand voor mijn sluitertijd.

Mbt tot mijn eigen foto, mijn tweede foto is de juiste. Hij is aan de rechterkant opgelicht, alleen is het haast niet te zien, terwijl hij 1 stop extra belicht is. Was dus gewoon erg weinig licht aan die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
@marceltuit, leue steenloper, die zijn in Scheveningen idd erg makkelijk te fotograferen.
@Rubencs, geloof dat ik ook maar weer eens naar dat plasje in delft toe moet.
#1 Misschien wat krap gekaderd maar wel erg lekkerh!
#2 Lekker verfrissend, misschien is de linkerzijde(dus rechts op de foto ;) ) van de eend ietsje te donker
#3 Mooi gevangen, net niet helemaal stil, weet niet of ik het beetje onscherpte op de voorste vleugel nou wel of niet vind passen. De vliegende druppels zijn wel erg leuk
#4 Erg rustig en nieuwsgierig! jammer dat de reflectie net niet helemaal perfect is.
@marceltuit, nog eentje, iets spannender, vind de onscherpe nagel net wat jammer.
@Rubencs, meer detail rechts is idd leuk.
@Schildje, uil was idd wild. reed op een landweggetje toen er opeens een wel erg gekke merel van het asfalt opvloog. hij verdween achter een heggetje, rustig verder gereden tot na de heg toen ik hem/haar 3 meter van mij vandaan op dit paaltje zag zitten. Auto stil gezet en uitgedaan. heel voorzichtig mijn tas achter mijn stoel vandaan gepakt en camera er uitgehaald. snel een foto gemaakt voor. Vervolgens camera proberen goed in te stellen maar toen was hij al gevlogen.
Zie hier niet echt gloeiend randen rond de aalscholver, wel aan de bovenkant van de takken en stam waar hij op zit. dit heb ik ook regelmatig volgens mijn komt dit door het felle licht en het ontbreken van een lens van €2000,- plus voor de sensor ;)
@marceltuit, wat zeg jij nou??? 10x de brandpuntsafstand??? huh??? de vuistregel is toch 1/(brandpuntsafstand in 35mm equivalent), je resultaat is wel goed, 1/300 maar als ik jou 'som' toepas kom ik uit op een sluitertijd van 300X10=3000? 3000? wat ;)

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Rubencs/renbull: jullie hebben helemaal gelijk, laten we het erop houden dat het nog vroeg was :X

Overigens is een ander mbt tot de sluitertijd ook afhankelijk van of je uit de hand schiet, of dat je een statief/monopoot/rijstzak/hek of wat dan ook eronder houdt. het scheelt sowieso al vind ik of je de camera met de hand vasthoudt of er iets onderlegt. als ik ondersteuning gebruik is de succesration bij mij iig vele malen hoger...

[ Voor 71% gewijzigd door Polariteit op 16-08-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
marceltuit schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:23:
Rubencs/renbull: jullie hebben helemaal gelijk, laten we het erop houden dat het nog vroeg was :X

Overigens is een ander mbt tot de sluitertijd ook afhankelijk van of je uit de hand schiet, of dat je een statief/monopoot/rijstzak/hek of wat dan ook eronder houdt. het scheelt sowieso al vind ik of je de camera met de hand vasthoudt of er iets onderlegt. als ik ondersteuning gebruik is de succesration bij mij iig vele malen hoger...
Kan gebeuren hoor ;)
Ben het idd eens met je dat de vuistregel over het algemeen geld voor uit de hand genomen foto's en dat voor foto's vanaf een steunpunt/monopod/rijstzak een korte sluitertijd zeker haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
Ziet er naaruit dat ik toch nog wat meer zal moeten oefenen :) En misschien een monopod aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Schildje schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:55:
Ziet er naaruit dat ik toch nog wat meer zal moeten oefenen :) En misschien een monopod aanschaffen.
Oefening baart kunst, begin met sluitertijden die je zekerheid bieden dat je onderwerp bevroren is en ga dan rustig met de sluitertijden naar beneden toe.
Ben zelf niet al te sterk maar via bovenstaande methode is mij tot op heden altijd gelukt.
Ja een monomod/statief maakt het wel makkelijker en minder vermoeiend voor de armspieren. :)

Denk dat ik trouwens zo nog even de spieren in blijdorp ga oefenen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@Renbull: Indd niet heel scherp, maar wel een heel leuk portret. Het draad achter de vogel ziet er wel gek uit, lijkt net of hij poept haha
@Marceltuit: Prima plaat, maar ik vind de foto een beetje simpel. Compositie kan misschien iets 'spannender'.
Jij bent toch 'polariteit' op BP? Toen ik jou foto zag, kreeg ik weer helemaal zin om naar de kust te gaan!
@Ruben: Weer op dezelfde plek in Delft geweest waar wij ook waren? Erg mooie serie, maar toch iets te krap gekaderd vind ik. Die poetsende eend is heel gaaf!
* Scirocco heeft zelf ook een erg krap gekaderde foto, zie beneden :X
@Marcel: Die is een stuk beter! Ik had de combo iets naar beneden geschoven omdat hij daarheen kijkt en gaat.
@Schildje: Ik weet precies wat je bedoeld. Je schiet met een Sigma lens zeker?
Sigma (tele) lenzen hebben het altijd erg moeilijk met highlights. Zeker als ze (net) niet in focus zijn. Je krijg dat inderdaad een soort witte ghosting. Een kleiner diafragma lost dat misschien iets op, maar dit is wel een sigma kwaaltje voor zover ik zie. Ik herken vaak aan foto's dat ze met een sigma gemaakt zijn, puur door deze eigenschap.

Gister weer eens naar Scheveningen en Hoek van Holland gegaan om wat Steen- en Strandlopers te fotograferen. Er waren een stuk minder vogels dan we gewend waren, maar op het einde vonden we een groepje steenlopers die wel goed wilde meewerken. Hier had ik even de 100-400 geleend van mn foto 'buddy' waar ik wel vaker mee fotografeer.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6069/6052117661_d001279024_z.jpg
Turnstone by freek.wijffels, on Flickr

Ik vond het portret zelf wel mooi door het licht, kleuren en scherpte, maar ook omdat hij heel erg lijkt op mn portret van de Waterspreeuw.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5099/5490677773_5e04a9e1e4_m.jpg
Another Dipper by freek.wijffels, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Strand! Jammer van het wolkje nog.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6090/6052227661_191a4965bc_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Scirocco schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:58:
@Renbull: Indd niet heel scherp, maar wel een heel leuk portret. Het draad achter de vogel ziet er wel gek ....
en helaas is de scherpt ook nog eens behoorlijk gepimpt in lichtroom.

ZOhè die steenloper is wel lekker, vogels op 2,5m afstand met 400mm is altijd lekker voor de portretjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
@ Scirocco Inderdaad, dat is denk ik het probleem. in ieder geval goed om te weten dat het bij de lens hoort. Ik heb de zelfde lens als jij, ook niet gechipt (sigma 400mm/f5,6 apo tele macro HSM). Diafragma veranderen kan dus niet :P

Je steenloper is weer goed gelukt.Lekker scherp en mooi licht. Samen met de foto's van marceltuit is het een kleine serie :)

@T1mmy jammer dat de vogel zo klein erop staat, maar je kon waarschijnlijk niet meer inzoomen. Wel mooie blauwe lucht, eindelijk weer eens mooi zomerweer vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@renbull: Thanks :) Als een vogel zo dicht bij zit probeer ik altijd een portret, vind ik gewoon mooi. Ik had in dit geval ook kunnen uitzoomen aangezien ik de 100-400 gebruikte, maar dat was in dit geval niet heel mooi.
@Schildje: haha mooi! Er komen steeds meer van deze lenzen in bezit van een GoT'er. Ik ken er nu 3 volgens mij, excl mijzelf.

Maandag ook bijna 6gb aan video geschoten, vandaag wat bewerkt. Geluid kreeg ik niet beter, daar heb k gewoon een externe mic. voor nodig...
Het zijn gewoon een aantal beelden die ik tot 1 video heb samengebracht, ik wist niet echt hoe ik dit interessanter kon maken. Graag advies/ tips!

Ik wilde eens zien hoe 720p 60fps beelden eruit zagen dus daar zitten ook shots van in. De rest is gewoon 1080p 30fps. 1080p geeft uiteindelijk veel mooiere resultaten, met als nadeel dat je wel langere sluitertijden moet gebruiken. De 100-400 was wel handig hier, die kan tenminste diafragmeren :9 Hoewel de eerste paar shots zijn gemaakt met de sigma 400mm.
Helaas is mn statief gejat op de pier van Hoek van Holland, dus voorlopig even geen video's meer denk ik.... :(
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MJncSE6fA4A]

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Scirocco: Dat ben ik idd. Ik had vorige week precies hetzelfde, het is volgens mij een beetje over met de weidevogels (iig in de alblasserwaard). En aangezien steltlopertjes toch wel mijn favo vogels zijn, zal ik toch weer naar de kust moeten :D

Wat betreft de kadering van de tweede: heb je wel een punt... iets om rekening mee te houden.

Mooi portret van de steenloper, erg mooi! Zo dichtbij heb ik ze niet gekregen hehe.

Over je filmpje: best aardig, alleen wordt het een beetje statisch op een gegeven moment doordat je de camera niet draait en/of inzoomt. Zou denk ik interessanter zijn als je een vogel ook een stukje volgt. Al kan ik me best voorstellen dat dat effe oefenen is ;)

Balen van je statief.

• Rubencs
Leuk filmpje.
Moet ik misschien ook maar is gaan doen, merk dat het wel leuk is om te doen.
Maar laat ik eerst maar betere foto's gaan nemen. :)
Gisteren geoefend bij de lepelaarsplassen in flevoland.

Gegaan voor de IJsvogel en de Zeearend, helaas wel de IJsvogel gezien alleen niet goed kunnen fotograferen, afstand van 100 meter ga je niet redden met zo'n kleine vogel.
Zeearend was de dagen er voor gezien, echter vertoonde zich gisteren niet. :(

Dus maar wat andere vogels geprobeerd, die wel meewerkte, nou ja af en toe.
1. Soms wat het even wachten op actie, slaapverwekkend, soms wel.
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F0123.jpg
2. Deze vogel zie ik niet in mijn achtertuin. :)
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F9948.jpg
3. Fuut met zijn snack, bewerking 1 zwaar uitgesneden.
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F9823-2.jpg
4. Fuut met zijn snack, alleen beetje uitgesneden
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F9823.jpg
5.Sommige hadden er af en toe genoeg van en doken weg.
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F0087.jpg

Welke foto nummer 3 of 4 vinden jullie beter?

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave foto's Rubencs! Die eend is echt cool met dat duivelsoog :D

De uitgesneden fuut kijkt beter, wel mooi trouwens zo met die vis. zo heb ik ze nog niet gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Rubencs schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:48:
Welke foto nummer 3 of 4 vinden jullie beter?
Probeer eens een uitsnede die er tussenin zit.

Maak ik wat foto's van de mannelijke struisvogel in Krefeld. Begint dat dier opeens te poepen. Scherpgesteld op de kop, geen tijd om nog vlug te wisselen van focuspunt. Nooit geweten dat dat bij een vogel zo zit:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6194/6073116515_4a3840a364_z.jpg
2011-08-08-13h20m49.272P3577 by A.J. Haverkamp, on Flickr

De volgende foto's laten een beetje zien hoe het eruit komt. Weer wat geleerd :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

lekker :+

[ Voor 11% gewijzigd door Ghost Dog op 24-08-2011 01:05 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Afgelopen weekend een middagje naar zeeland geweest, en daar onder andere de volgende foto's gemaakt. Was een erg mooie plek, heleboel steltlopertjes op zeer dichte afstand :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6086/6080278902_d1a2cceefd_z.jpg
Look who's talking... by Marcel Tuit, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6081/6073800334_bd2c1a62f4_z.jpg
Catching fish 'n chips... by Marcel Tuit, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6197/6069507611_7dfd3fff1a_z.jpg
Zwarte ruiter / Spotted redshank / Dunkler Wasserläufer / Tringa erythropus by Marcel Tuit, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6074/6066309200_001bfbc0d8_z.jpg
Oeverloper / Common Sandpiper / Flussuferläufer / Actitis hypoleucos --> EXPLORED by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marceltuit
Mooi plaatjes zo zeker de eerste en de laatste zijn leuk met de reflectie.

Hier onder eentje van mij uit Blijdorp. De Quasimodo ziet er een beetje raar uit, volgens mij hoort ie er niet zo uit te zien.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6086/6085941538_19c161afb9.jpg
European Bee-eater Catch of the Day2, Blijdorp 2011 by Pasqual Demmenie, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
@ ajhaverkamp, jij wist het niet, ik weet niet zeker dat ik het wil weten. :)
@marceltuit, Weet eigenlijk geen verbeterpunten, dus goede foto's.
Enige wat mij nog opvalt zijn de iets wat donkere kopjes.
@Pasquald, je bijnaam voor de vogel is goed gekozen.
Ik vind oog ook wel passen bij de naam en de lichaamshouding.
Qua fotografie, je vogel is prima belicht, vaak merk ik dat deze vogel of te donker bij mij is of de foto over het geheel te licht.

Ben vandaag er ook op uitgeweest, nog een boel uitzoek werk te doen,1000+ foto's van vogels.
Voor waar ik nu ben qua uitzoek werk vind ik deze wel passend. :) 8)
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F4996.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Rubencs op 02-09-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:54
@marceltuit: De eerste ziet eruit of hij elk moment een aanval op je tenen kon uitvoeren :+ . De tweede vind ik het mooist. Bij de vierde is de weerspiegeling leuk, maar door de kuiltjes in het zand wordt het een beetje druk op m'n ogen en kijkt hij niet lekker weg.
@Pasquald: Mooie kleuren. Jammer dat de staartpen er net afvalt.
@Rubencs: Prachtig plaatje!

Deze zeemeeuw was voor de duvel niet bang en ging op zijn gemakje even zitten, wachtend op een kans om een blik te werpen in mijn rugzak die open naast mij stond:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6079/6107796591_57cf8c62e6_z.jpg
seagull4 by brombeer25, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

@ Marceltuit: Leuk dat je bij de eerste en de laatste ook de volledige reflectie op de plaat hebt staan. Daardoor krijg ik bij de andere 2 shots wel een wat krap gevoel, enkel een vogel in het water is toch wat saai.
@ Pasquald: Prachtige kleuren hoor! Een iets zachtere bokeh zou nog mooier staan, nu is de achtergrond wat onrustig.
@ Rubencs: Leuke houding! Wel jammer van de leegte boven en het afgeknipte hoofd in het spiegelbeeld. Iets lager standpunt was mooier denk ik.
@ Brombeer21: Hele mooie foto, precies scherp waar hij scherp moet zijn!

Hier een aantal plaatjes van de neushoornvogels die vrij rondvliegen op Pulau Pangkor in Maleisië. Deze foto's zijn nabewerkt met HDR-tonemapping (uit 1 RAW bestand) omdat de lichtomstandigheden best moeilijk waren met die felle zon daar. Deze vakantie was mijn eerste ervaring met een DSLR (geleend).

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/71677/B3DamKz1kW9e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/71678/ZnVkx1QAS.jpg

Overigens werden ze wel 1x per dag gevoerd, anders zouden ze wel ergens op het eiland vertoeven waar minder mensen zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/71680/lIgwf9nMo5z.jpg

Magnifieke vogels om in het 'wild' mee te maken!

[ Voor 14% gewijzigd door Goku33 op 05-09-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hey het topic leeft weer :D

@pasquald: aparte vogel! wel nice op de foto gezet, mooi zo met die vlieg in zijn snavel. de achtergrond vind ik wel iets te druk

@rubencs: je opmerking over de donkere kopjes slaat zeker vooral op de eerste en derde? Dat komt doordat de zon een beetje van links kwam. heb geprobeerd het in de nabewerking iets minder schaduwachtig te maken, maar dat moet je niet te fanatiek doen is mijn idee.

Jou fuut staat er leuk op, al heb ik wel het idee dat er wat bewegingsonscherpte op de kop zit.

@brombeer: lol, dat was ook een van de eerste gedachten die ik had bij het zien van de eerste foto :D

Je meeuw staat er mooi op. mooi laag standpunt, mooi licht, mooi scherp. netjes!

@Goku33: Gave vogels. Qua compositie vind ik de foto's (op de derde na) best geslaagd. Qua bewerking vind ik de foto's wat minder geslaagd; de kleuren vind ik niet zo mooi.

De derde zou ik weggelaten hebben. die is in mijn ogen gewoon mislukt...

Nog eentje van mij op de brouwersdam:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6207/6111553337_93a4c01392_z.jpg
Bontbekplevier / Common Ringed Plover / Sandregenpfeifer / Charadrius hiaticula by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

marceltuit schreef op maandag 05 september 2011 @ 07:01:
@Goku33: Gave vogels. Qua compositie vind ik de foto's (op de derde na) best geslaagd. Qua bewerking vind ik de foto's wat minder geslaagd; de kleuren vind ik niet zo mooi.

De derde zou ik weggelaten hebben. die is in mijn ogen gewoon mislukt...
Bedankt voor je commentaar! Ik heb de 3e weg gehaald, inderdaad niet presentatiewaardig. Wat vind je precies niet mooi aan het kleurgebruik? Mijn doel was om toch een beetje een tropisch sfeertje neer te zetten.

Over jouw laatste toevoeging, mooi vogeltje en een nette compositie met goede scherpte-diepte. Je bokeh is alleen wat hard; vooral de spikkeltjes op de steentjes meteen voor en achter het vogeltje leiden hierdoor wat af. Ook had ik geprobeerd om op een wat lagere iso te schieten, nu zie ik best veel noise in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ik vind het te flets en te hard. maar dat is meer mijn smaak hoor, ik heb zelf liever wat meer opvallende en warmere kleurtjes.

wat betreft de iso: ben ik niet met je eens. er was daar een grote aaneenschakelingen van verschillend gekleurde vlakken: het ene moment had ik met deze instellingen sluitertijd van 1/1250 oid; vogeltje loopt 50cm naar rechts en sluitertijd is nog maar 1/500. en om nou steeds te gaan zitten wisselen vind ik ook wat ver gaan. Eigenlijk had ik gewoon ff ruisreductie uit moeten voeren, en dat heb ik dus niet gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Zoals al gemeld ben ik er vorige week even op uit geweest.
Wederom richting flevoland, voor twee vogels.
De ijsvogel liet zich wel zien, maar was tekort te zien om plaatsbare foto's op te leveren.
En de
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F4460.jpg
1
Zeearend.
Wat is dat een grote vogel.
Heb een paar vliegende foto's maar daar is de kop naar mijn mening voor de grote op GOT niet goed belicht, meer een zwarte vlek. :(
I want more of it, dus zal er meer tijd in moeten stoppen.

Zelfs als de zeearend niet te zien is, gebeurd er nog genoeg, en kom je zat mensen tegen. :)
Geeft een apart gevoel als je in een rijtje zit van 4 man met allemaal 500mm lenzen plus converters. O+
En allemaal minimaal een 7D dus je wist precies wanneer er iets intressants gebeurde. :9~

2
We beginnen simpel, een eend, maar vond het water wat er zo afspoeld wel mooi.
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F4637.jpg

3
Futen zijn ook aanwezig.
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F5104.jpg

4
Lunch.
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F5477.jpg

De grote zilverreiger, jawel in serie.
Het is de zelfde maar verspreid over de dag.
5
Invlucht.
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F4870.jpg
6
Landing
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F4792.jpg
7
Jagend
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F4968.jpg
8
En etend.
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F5336.jpg

9
Doet mij aan iets denken.
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F4940.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
Ach, hij is niet de enige die over water kan/kon lopen.
;)
Erg knappe serie weer hoor. *petje af neemt*

@marcel: Mooie volle kleuren voor wat een bewolkte dag lijkt door het gebrek aan schaduw.

@Goku33: Jammer dat ze een beetje flets ogen. Misschien kun je eens kijken of je ze op een andere wijze kunt nabewerken? De compositie en scherpte zijn wel goed.

@brombeer: Heerlijk dromerige meeuw door de lichtval en de kleur..

@Pasquald: Ik moet telkens even goed kijken voor ik zie wat het onderwerp is... :) Zou ie door zijn lunch gestoken zijn?

Omdat we toch lekker aan het afwisselen zijn met onderwerpen, een paar vakantiefoto's uit Polen.
Zwart-witte vogels in de volle zon is een uitdaging voor het bereik van de sensor in mijn 500D

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6075/6117128131_5096323a10_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6061/6117268943_e199287308_z.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door guapper op 05-09-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat een fraaie platen weer, complimenten :)

* Orion84 heeft deze week de D40 vervangen door een D7000. Met meer pixels, betere AF, meer FPS moeten de vogelplaten ook naar een hoger niveau kunnen. Dan kan ik de 300 f4 echt goed benutten.

Voorlopig nog veel wennen aan de camera, en nog niet de tijd en het geduld gehad om een en ander dicht genoeg voor de lens te krijgen, maar onderstaande Blauwe Kiekendief wilde ik jullie toch niet onthouden. Maar even als linkje, want niet geheel scherp (stevige crop) en niet netjes resized:
http://home.orion84.nl/pu...gen/20110905-DSC_1132.jpg

Ik zag hier ook al wat filmpjes langskomen, dat is toch wel erg leuk met vogels. Heb zelf al wat geëxperimenteerd met de Nikon Fieldscope van mijn pa. Voor foto's is die optisch niet ideaal, maar voor filmpjes voldoet het best aardig en zo'n 1000mm lens is toch wel leuk spelen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@rubencs: Die zeearend is echt supergaaf zeg, prachtige vogel :o

* Polariteit is jaloers

de rest van je foto's is ook best gaaf. vooral die landende reiger en reiger recht van voren zijn leuk. goed bezig! Ik zit te denken zelf ook binnenkort eens naar de oostvaardersplassen te gaan. heb je wat tips voor leuke plekken?
Geeft een apart gevoel als je in een rijtje zit van 4 man met allemaal 500mm lenzen plus converters
Erg herkenbaar, dat had ik 2 weken geleden op de veluwe bij de herten. daar zat ik niet in een rijtje van 4 fotografen; maar in een rijtje van wel 25 fotografen :o Moet zeggen dat ik me toen best knullig voelde met mijn sigma 150-500 :X

@guapper: was niet echt een bewolkte dag, maar er zat wel af en toe een wolk voor de zon. Wat mij betreft ideaal :)

Jou foto's zijn best leuk, vooral die eerste. alleen dat touw(?) is een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Tips ja
Waarneming.nl, Ze houden daar prachtig bij per subgebied wat er te zien is, met vermelding van de hut.
Dan via vogelkijkhut.nl uitzoeken hoe je er kan komen.

Deze foto's waren allemaal in de lepelaarshut genomen.

Laat even weten wanneer je gaat, misschien wel leuk om samen op te trekken.
Zijn wel meer plekken dan deze namelijk bij de oostvaardersplassen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Rubencs op 06-09-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
marceltuit schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 06:49:
[...] alleen dat touw(?) is een beetje jammer.
Electriciteit en telefoon kabel, bovengronds aangelegd. Belgische stijl zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Orion84 schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:28:[...]
Voorlopig nog veel wennen aan de camera, en nog niet de tijd en het geduld gehad om een en ander dicht genoeg voor de lens te krijgen, maar onderstaande Blauwe Kiekendief Steppekiekendief wilde ik jullie toch niet onthouden. Maar even als linkje, want niet geheel scherp (stevige crop) en niet netjes resized:
http://home.orion84.nl/pu...gen/20110905-DSC_1132.jpg
[...]
Kleine correctie, ik werd er op waarneming.nl op gewezen dat het wel eens een zeer zeldzame Steppekiekendief kon zijn, wat inmiddels door verschillende WN Forum bezoekers bevestigd is :)

Het eerste felrode item in mijn lijstje waarnemingen :*)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Orion84: dat is wel gaaf zeg! Mooi vogel ook trouwens :) kwaliteit van me niet tegen trouwens, maar denk dat het meespeelt dat het licht is..

@guapper: haha ok duidelijk.

@rubencs: daar ben ik altijd voor in, je hoort nog van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Van mij even geen vogelfoto's dus dan maar wat commentaar:

@ Orion84, wat een geweldige waarneming zeg O+ Je foto is op waarneming.nl grote ook prima, de op GOT gestuurde link is wat onscherp.

@ guapper, leuke ooievaar serie.

@ Rubencs,
#1 wat een machtige vogel hè die zeearend. Moet ik ook nog eens goed op de plaat krijgen.
#2 Leuke was actie. wel een wat hoog standpunt.
#3 Leuk de fuut buiten de DOF, had ook wat lager gemogen.
#4 Lekker visje... wat krap gekaderd.
#5 Enorm zijn de zilver reigers. Mooie vluchtfoto!
#6 Leuke houding, wat krap gekaderd
#7 Mooie structuur op het verendek en hals zeg, misschien de achtergrond iets te donker.
#8 haha, lekkere closeup! wel enorme crop zeker?
#9 staat hij nou op een vis? ;) Leuk en niet alledaags!!

@ marceltuit, wat een lekkere kleuren zeg! Toppertje.

@ Goku33
#1 leuke compositie, jammer dat de staart er net niet helemaal op staat en de vogel zelf iets te donker is.
#2Mooi portret! Top!!
#3 Lijkt wel nep, leuk gezicht hoor. jammer van de linker bootje.

@ brombeer21, Heerlijke kleuren, lekkere DOF en zachte bokeh! Top!

@ Rubencs, leuk nieuwsgierige houding. verder niet zo spannend.

@ Pasquald, idd een rare houding. leuke compositie, wel iets onrustige bokeh.

@ marceltuit, leuke serie, allemaal weinig mis mee en van hoge kwaliteit! Keep them comming!

@ ajhaverkamp :X _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tnx :)

Foto is inderdaad wat onscherp, is ook bijna 100% crop die ik hier postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
renbull schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:52:
@ Rubencs,
#1 wat een machtige vogel hè die zeearend. Moet ik ook nog eens goed op de plaat krijgen.
#2 Leuke was actie. wel een wat hoog standpunt.
#3 Leuk de fuut buiten de DOF, had ook wat lager gemogen.
#4 Lekker visje... wat krap gekaderd.
#5 Enorm zijn de zilver reigers. Mooie vluchtfoto!
#6 Leuke houding, wat krap gekaderd
#7 Mooie structuur op het verendek en hals zeg, misschien de achtergrond iets te donker.
#8 haha, lekkere closeup! wel enorme crop zeker?
#9 staat hij nou op een vis? ;) Leuk en niet alledaags!!
En dank je.
Qua hoogte, weinig aan te veranderen, vogelhut. Of nog meer MM om optisch lager te komen..
Mbt kaderig, ik zie het punt, Maar ik zit nog op de methode croppen om er dichter op te komen om de details te zien te krijgen. En ik had zelfs al geprobeerd om groter te kaderen.
#8, ja, denk dat het nog 1/4 van de foto is, terwijl hij nogmaar op 5 of 6 meter stond van de hut.
#9 Hij staat volgens mij op een tak zich zelf te drogen na een jaagpartijd. Helaas daar geen goede foto's van want je weet nooit waar hij weer boven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:05
Zou iemand mij kunnen vertellen wat voor vogel dit is?

Heb hem in mexico gespot en ben wel benieuwd.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6194/6124252511_eb7fce6ec1_z.jpg
IMG_3912 by Killa_Z, on Flickr

[ Voor 55% gewijzigd door KillaZ op 07-09-2011 20:57 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zoektocht door google images op "Bird Mexico yellow chest black and white head" brengt me bij: Wikipedia: Bananaquit

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:05
Ah google skills!

K to the KillaZ

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

van mijn kant een kleine plevier, ook nog vanuit de vogelhut bij wissenkerke:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6073/6127359083_f110438296_b.jpg
Wet feet in the mirror... by Marcel Tuit, on Flickr

• renbull
Marcel, je word er echt goed in! _/-\o_

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

lol dat zal ik dan maar als compliment zien :)

oefening baart kunst, daar ben ik inmiddels wel achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@guapper: jammer van de elektriciteitsdraad, mss dat je die kan wegwerken met photoshop? Vooral de eerste vind ik goed geslaagd, door de landende vogel.

@killaZ: de foto is een beetje te donker vind ik, je kan zijn ogen amper zien. Voor de rest wel goed scherp en
mooie background.

@marceltuit: mooie scherpe foto met een goede weerspiegeling. Een vraagje, heb je dit moeten croppen of geraak je zo dicht?

Nu de examens eindelijk voorbij zijn, heb ik ook eens wat tijd om terug wat foto's te maken.
Deze foto is gemaakt met mijn nieuwe Sigma 400mm F5.6 Tele Macro HSM. Er zit jammer genoeg een beetje ruis in de foto, iso 1600 op een 450D levert wat ruis op in de schaduwgebieden.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6064/6130795036_0fae519d70_z.jpg
Duck by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
@Marcel: mooie plevier. Ik had er laatst ook 1 gezien met een feller kleed; dat zal het mannetje geweest zijn. Is dit een vrouwtje of een juveniel?

@LaurentS: Knapppe kleuren en gefeliciteerd nog met je aankoop. Ik hou MP en eB ook al een tijd in de gaten maar zie er niet veel voorbij komen (€375,- vond ik toch echt te veel ;)).
Ik heb GIMP eens opgestart (net zo makkelijk als PS, en gratis/legaal) en ben daarmee wat aan het borstelen gegaan. Zie hieronder het resultaat.

./offtopic: Heeft hier al iemand in een Linux omgeving gespeeld met DarkTable (opensource Lightroom tegenhanger)?
Ik heb het een poos terug geprobeerd, en dat werkt best aardig. Ik kan het van harte aanbevelen, maar helaas ontbreekt het vooralsnog aan een Windows versie.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6192/6130574909_f9d1c5fca6_z.jpg

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@laurents: Ik heb ook wel een deel moeten croppen, maar ik zat ook best dichtbij. het zijn nou weer niet zulke grote vogeltjes. Deze foto is vanuit een kijkhut genomen. En dan is het een kwestie van geduld hebben tot ze dichtbij genoeg komen ;)

Jou plaat is best goed getimed, netjes! Ruis valt mij niet zo op trouwens.

@guapper: om eerlijk te zijn, ik heb geen idee of het juveniel is of vrouw of man.

Mooi bewerkt jou plaat, die telefoon paal is netjes weggewerkt.

Linux ken ik niet, dus kan je helaas niks vertellen over darktable ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

marceltuit schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 08:55:
@guapper: om eerlijk te zijn, ik heb geen idee of het juveniel is of vrouw of man.
Het is een adult winter Kleine Plevier, vanwege de volledige zwarte/donkerbruine borstband, maar verder weinig zwart meer op de kop, alleen nog wat tussen het oog en de snavel.
Een juveniel heeft vrijwel geen zwart, en een onderbroken borstband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

hey thanks voor de uitleg ghostdog :)

Zaterdag even de OVP verkend; op vogelgebied was het niet heel veel. Alleen HEEL VEEL spreeuwen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6087/6136309062_a617f8cbc2_z.jpg
Watching the show... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

offtopic:
Psst, Flickr heeft een handige Share-knop waarmee je foto's eenvoudig kan delen.
Je krijgt dan voorgebakken BBCode die doorlinkt naar de Flickr-pagina, en wij krijgen geen lelijke rode balk onder de foto te zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

psst, weet ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

offtopic:
Waarom dan zo? Ik vind de rode balk vrij storend en kan de foto niet goed bekijken, waardoor ik me genoodzaakt voel door te klikken, terwijl ik dat anders niet zo vaak doe.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghost Dog op 12-09-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

tsja, aangezien GOT zo'n beetje het enige forum is dat geen foto's van > 600px toestaat wil het weleens voorkomen dat die handige knop op flickr nog op large staat en ik het iets te snel doe en er geen erg in heb...

:')

overigens zie ik het nut er niet zo van in dat ze die rode rand erbij stoppen... maar goed dat is een andere discussie.

maar geen gezeik meer hierover, nu weer naar de foto's,... dus iemand nog wat leuks gefotografeerd de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:44

breinonline

Are you afraid to be known?

Ghost Dog schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:58:
[...]

offtopic:
Waarom dan zo? Ik vind de rode balk vrij storend en kan de foto niet goed bekijken, waardoor ik me genoodzaakt voel door te klikken, terwijl ik dat anders niet zo vaak doe.
offtopic:
Die rode balk kan je gewoon uitzetten in je voorkeuren.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

breinonline schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:09:
[...]

offtopic:
Die rode balk kan je gewoon uitzetten in je voorkeuren.
offtopic:
Hoe dan? Het enige dat ik zie wat daar het dichtst bij in de buurt komt is 'Image resize uitschakelen', maar dat is 'm niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Ghost Dog op 13-09-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@marceltuit: Dat zijn er idd wel heeel veel :P Verder, mooi licht in de foto, hoe laat is deze genomen?

Ik heb er nog een paar van een weekendje aan de Belgische kust, hier de eerste 2, allebei getrokken met mijn nieuwe Sigma 400mm f5.6 APO Tele Macro HSM, de eerste vanop statief, de tweede uit de hand.

1Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6066/6143937673_c613df7719_z.jpg
Plover by LaurentSt, on Flickr

2Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6082/6144489016_5a86607a41_z.jpg
Plover by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

@Verzoek van Marceltuit : Na de GOT Spotters Meeting samen met RubenCS doorgereden naar de lepelaarsplassen om daar op een ander soort vogels te gaan jagen. Was voor mij de eerste ervaring in een vogelhut en het was eigenlijk wel leuk moet ik eerlijk bekennen. Misschien lag het ook wel een beetje dat er een 500L op mijn 7D zat :9 (nogmaals bedankt Ruben!) Maar het is nog behoorlijk lastig (nog mild uitgedrukt) om een interessant plaatje te schieten. Zeker als het zo klein is als een ijsvogel. Als er dan eentje voor de lens verschijnt is de FPS toch wel fijn van een 7D. Hier alvast twee drie plaatjes die ik dit topic waardig vind.

#1 Wat zijn die ijsvogels klein :X Daar heb je echt gewoon mm-ers voor nodig.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6071/6144157903_2545553a6a_z.jpg
The Kingfisher by MarkCantPark, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6151/6144714836_7684bd92c9_z.jpg
Enjoy your meal by MarkCantPark, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6198/6144187649_b737edf0e5_z.jpg
Kingfisher by MarkCantPark, on Flickr

[ Voor 9% gewijzigd door MarkCantPark op 13-09-2011 20:21 . Reden: Foto #3 toegevoegd... iets met vergeten... ]

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
[quote]MarkCantPark schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:54:

Goed bezig, Mark.
Ik denk dat er meerdere hier zijn die daar graag mee thuis zouden komen, ik in iedergeval wel.
Ik heb gisteren al mijn foto's van zaterdag in de hut verwijderd, 300 mm, is naar mij mening echt onvoldoende.
Ik zie trouwens zo wel een voordeel van de 7D je komt nog dichterbij dan ik met een 1d.
Overal gezien, laat de 2x extender maar komen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
In het algemeen is men niet zo erg enthousiast over de 2x extender. Zelf heb ik de 1.4xEXII, i.c.m. o.a. EF300/F4IS en daarbij twijfel ik nog steeds wat beter is: 300mm achteraf croppen of de extender gebruiken. Als het fotograferen van klein spul in de vrije natuur echt jouw ding is, zal er uiteindelijk toch een 500mm komen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@LaurentS: Volgens mij iets rond 12:35 in de middag. Had last van best hard licht, maar af en toe kwam er een wolk voor de zon. Dat scheelt best veel :)

Jou platen van de steenloper zien er goed uit! Prachtig scherp en mooie kleuren. De eerste van statief? Zou je niet zeggen, lijkt of je plat op de grond ligt :)

@MarkCantPark: superstrakke platen zeg! Vooral van de ijsvogel. De fuut mag iets lichter imo. Wel mooi moment. Zo te zien hadden jullie daar meer geluk dan ik in de OVP ;)

7D is overigens idd ideaal, en dan heb ik er niet eens een 500L opzitten maar een sigma'tje :')

@Toff: ik ken mensen met de 300mmF4+TC1.4 die echt superstrakke vogelplaten maken, waar ik U tegen zeg...

Zaterdag onderweg vanuit de OVP via de polder naar huis gereden, zie ik opeens een tapuit op een hekkie zitten. Uiteraard als fotonerd die ik ben, gelijk de auto in de berm gezet en ff een foto gemaakt :D

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6201/6144479061_9fc1fe192d_z.jpg
Tapuit / Northern wheatear / Steinschmätzer / Oenanthe Oenanthe by Marcel Tuit, on Flickr

EDIT: overigens kwam ik nog een erg interessante site tegen over vogelfotografie. Staat een hoop interessante info tussen :)

Check: http://www.digitalbirdphotography.com/windows/cover.html

[ Voor 7% gewijzigd door Polariteit op 13-09-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
marceltuit schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:51:
@Toff: ik ken mensen met de 300mmF4+TC1.4 die echt superstrakke vogelplaten maken, waar ik U tegen zeg...
Ik ook, maar als ik op pixelniveau kijk, ben ik er nog steeds niet uit, of het voordeel tegen het nadeel opweegt. Ik ben niet zo theoretisch ingesteld, maar het voelt niet als echt verschillend, croppen tov extendergebruik. Een voordeel is wel, dat je met extender in het veld meer beleving hebt. De 2x wordt weinig gebruikt. Misschien kan AJHaverkamp er iets over zeggen, of anders een van de gebroeders dV, die beter thuis zijn in optische eigenschappen?

• Rubencs
Toff schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:16:
[...]

In het algemeen is men niet zo erg enthousiast over de 2x extender. Zelf heb ik de 1.4xEXII, i.c.m. o.a. EF300/F4IS en daarbij twijfel ik nog steeds wat beter is: 300mm achteraf croppen of de extender gebruiken. Als het fotograferen van klein spul in de vrije natuur echt jouw ding is, zal er uiteindelijk toch een 500mm komen. >:)
@toff, heb ik toch een klein probleem, de 500mm canon heb ik al.
De 300 had ik er van Marcant even opzitten zodat hij de 500 kon gebruiken.
Doet mij herinneren dat ik al met de 2.0 heb geschoten, vanavond even die foto's opzoeken, zijn dan wel vliegtuigen maar wat maakt het uit.

• MarkCantPark

MarkCantPark

@RubenCS - Thanks!

@Marceltuit - Ook bedankt voor de leuke reactie! Die link die je gepost hebt is erg gaaf om te lezen! Echt alles word besproken. Misschien een idee om deze in de begin post te zetten?

@Toff - 2x extender is iig geen optie op een 300L F4.0 IS. Echter met de 1.4 extender op een 300L F4.0 heb je redelijk wat licht nodig naar mijn mening. Anders vallen de resultaten wat tegen. Heb nu hier ook foto's van een 500L + 1.4 extender(II), zal die is naast die van de 300L F4.0 IS + 1.4 extender (II) vergelijken.

• Toff

Toff

FP ProMod
Rubencs schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:02:
[...]
@toff, heb ik toch een klein probleem, de 500mm canon heb ik al.
De 300 had ik er van Marcant even opzitten zodat hij de 500 kon gebruiken.
Doet mij herinneren dat ik al met de 2.0 heb geschoten, vanavond even die foto's opzoeken, zijn dan wel vliegtuigen maar wat maakt het uit.
Had je me even op het verkeerde been... Als je al een 500 hebt - wat mijn bewering aardig onderschrijft - lijkt me een 1.4x eigenlijk ook meer voor de hand te liggen dan 2.0x.
Vogels vs vliegtuigen maakt wel uit, lijkt mij, al was het alleen maar de afstand van waarop je schiet. Meer DoF, bij grotere afstand en het zou verschil kunnen maken, wanneer een objectief voor een bepaalde afstand geoptimaliseerd is. Zo vind ik mijn EFS17-55/F2.8IS voor dichtbij prima, maar in de verte overtuigt hij me niet (kan exemplarisch zijn natuurlijk). Verder is een metalen vliegtuig waarschijnlijk eenvoudiger - of iig ander - te corrigeren dan een donzig vogeltje, waar veel bewerkingen al snel een vreemd of lelijk resultaat opleveren. Ik verzin maar wat dingen.
MarkCantPark schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:49:
@Toff - 2x extender is iig geen optie op een 300L F4.0 IS.
Zou niet weten waarom niet, als je dat zou willen. Met de hand scherpstellen was vroeger de enige manier.
Zelf heb ik de behoefte niet, om een 2.0 extender op mijn 300mm te schroeven en Rubencs gaf geen nadere omschrijving voor de door hem gebruikte - blijkbaar geleende - 300mm. Met een F/2.8 behoud je de AF, zoals bekend mag worden verondersteld hier.

Hopelijk laten de mods deze discussie hier in stand, daar ik meen dat deze relevant is voor veel vogelaars. Zelf heb ik niet voldoende inbreng op een apart topic "croppen vs teleconverteren" te rechtvaardigen iig.

• Rubencs
Toff schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:17:
[...]

Had je me even op het verkeerde been... Als je al een 500 hebt - wat mijn bewering aardig onderschrijft - lijkt me een 1.4x eigenlijk ook meer voor de hand te liggen dan 2.0x.
Vogels vs vliegtuigen maakt wel uit, lijkt mij, al was het alleen maar de afstand van waarop je schiet. Meer DoF, bij grotere afstand en het zou verschil kunnen maken, wanneer een objectief voor een bepaalde afstand geoptimaliseerd is. Zo vind ik mijn EFS17-55/F2.8IS voor dichtbij prima, maar in de verte overtuigt hij me niet (kan exemplarisch zijn natuurlijk). Verder is een metalen vliegtuig waarschijnlijk eenvoudiger - of iig ander - te corrigeren dan een donzig vogeltje, waar veel bewerkingen al snel een vreemd of lelijk resultaat opleveren. Ik verzin maar wat dingen.
Klopt een vliegtuig is erg vergevingsgezind voor een extender, zag dat wel aan de 300mm 2.8 van sigma plus 2.0 extender van sigma, voor vliegtuigen scherp zat. Vogels, vergeet het maar.

Heb ook de 1.4 extender van canon al in de tas, maar die moet er eigenlijk vaker op bij het vogelen.
Vergeet hem vaak omdat ik niet aan die dingen gewent ben. Qua kwaliteitverlies bij de 1.4 merk ik wel iets, maar niks dramatisch bij de 500 en zeker niet voldoende om niet voor een 2.0 extender te gaan.

Enige probleem is je diafragma die wordt F8, dus je hebt wat licht nodig. Scherpstellen is het probleem niet. 8)

Croppen of extender
1. Beide indien mogelijk.
2. Extender, optisch dicherbij is indien qua kwaliteit haalbaar beter
3. Croppen indien 2 niet van toepassing is.

Wat archief werk om de plaatjes wel aanwezig te laten zijn.
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F5246.jpg

• MarkCantPark

MarkCantPark

Haha die is geniaal Ruben, hele gave plaat :)

Ik kwam deze nog tegen op mijn CF kaartje

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6062/6147700995_2e0fdc0905_z.jpg
The Kingfisher poses infront of the lens by MarkCantPark, on Flickr

Verwijderd

@Rubencs: Goeie foto, laat duidelijk zien waarom het belangrijk is om lange benen te hebben.
@MarkCantPark: Ijsvogel staat er mooi op. Heb er zelf nog nooit een in het echt gezien.

Kwam vanochtend dit fotogenieke Roodborstje tegen :) :

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6166/6147990012_91c3fbfbe4_z.jpg
Roodborstje by T van der Velden, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6166/6147440881_17d1d7fbd0_z.jpg
Roodborstje 2 by T van der Velden, on Flickr

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@MarkCantPark:
@Marceltuit - Ook bedankt voor de leuke reactie! Die link die je gepost hebt is erg gaaf om te lezen! Echt alles word besproken. Misschien een idee om deze in de begin post te zetten?
Ik zal hem ook even in het natuurfotografie-topic plaatsen, wellicht dat die daar in de startpost gezet kan worden.

@Ruben:
Enige probleem is je diafragma die wordt F8, dus je hebt wat licht nodig.
Ik zie dit niet echt als een probleem. Met mijn sigma 150-500 zit ik bijna altijd op F8 aangezien dat er iets beter uitziet dan F7.1 of F6.3 (lager gaat niet op 500mm); maar als je niet al te moeilijk doet over wat ruis in de achtergrond kan je met iso 1000/1250 nog best snelle sluitertijden krijgen.

Die lepelaar is echt gaaf! Met recht op het juiste moment de knop indrukken :D

@markcantpark: mooie ijsvogel weer. super! Ik twijfel alleen over de positie in de foto, ik denk dat ik hem voor het mooie iets te hoog vind zitten. Iets minder stok zou wellicht wat relaxter kijken.

@sargonaut: Mooie scherpe foto's van het roodborstje, met fijne kleuren. Bij allebei de foto's vind ik het jammer dat je iets van boven kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Vandaag even naar mijn favouriete plekje geweest, de vogels werkte weer goed mee.
Niet uitgesneden. 8)
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/vogels/JE7F9812.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@rubensc: Dit is zeer mooi, goed scherp, mooie kleuren, mooi licht, alleen een beetje jammer van die paar sprietjes die voor de vogel staan.
En waar mag deze favoriete lokatie dan wel zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
LaurentS schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:25:
@rubensc: Dit is zeer mooi, goed scherp, mooie kleuren, mooi licht, alleen een beetje jammer van die paar sprietjes die voor de vogel staan.
En waar mag deze favoriete lokatie dan wel zijn? :)
Daar waar deze vogels maximaal 15 meter van je af zijn, blijdorp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie Wulp Ruben :)

ALleen oogt hij (hier althans) een beetje blauwig. ook vind ik zijn rechterkant (voor ons links) te fel belicht.

Nog eentje van mij, een wilde:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6203/6158912792_9233914cf9_z.jpg
Gotcha! by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik wordt er stapelgek van: de hele week wordt ik al 2x per dag uitgelachen door een groene specht, die luid lachend de vleugels verkiest wanneer ie me aan ziet komen op m'n fietske.
Geen groene specht hier dus.

Wel een vogel die me aan een bekend politicus doet denken...
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6165/6175750049_7db9a7e941_z.jpg
edit: eigen kritiek: Ook op deze foto is de bokeh niet erg lekker. Dan bedoel ik de dubbele lijnen, die nog het meest aan golfjes doet denken. Ik zie dit vaker gebeuren bij mijn Canon 55-250 4-5.6 IS.

[ Voor 19% gewijzigd door guapper op 24-09-2011 20:33 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bokeh valt best mee. Ik zie meer scherpte issues en wat ruis teveel samen met een klein contrast tekort :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

second that. Het zwart van die vogel zou ik zwarter verwachten, en ik mis wat scherpte in de veren. Lag de focus te ver naar achteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
:F uhm, erger nog: ik heb gewoon de verkeerde gepost...

De geplaatste foto was overbelicht, en ik heb de zwart-tinten wat opgehaald, wat in combinatie met 800iso op m'n 500D de ruis kan verklaren. Daarbij was deze ook niet helemaal scherp.

betere versie (paar seconden later):
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6179/6182453637_e33236573a_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Jammer van het ding dat links in beeld staat. Daar naast begrijp ik de keuze voor iso 800 niet zo goed? Je zit nu op 194mm f8 iso800 en 1/800s? Dat is toch helemaal niet nodig? Je kon gemakkelijk op iso 400 (of zelfs 200 met een vaste hand of de IS aan) de foto maken. Ook staat het onderwerp erg centraal in beeld en is het allemaal wat contrastloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
@LaurentS je bedoelt zeker andere links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Servertje schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:29:
@LaurentS je bedoelt zeker andere links ;)
Vanuit het oogpunt van de vogel bedoelde ik uiteraard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
LaurentS schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:28:
[...]

Vanuit het oogpunt van de vogel bedoelde ik uiteraard :p
Oow ja, zo logisch!

@guapper

Ik vind de foto nog steeds erg 'flets'. Weinig contrast en weinig levendigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Het was ook een behoorlijk fletse dag, die 11e september van 2011.

Als topic kicker doet ie het niet slecht, maar ik had liever een betere plaat geplaatst. ;)

@laurents:
Die 800iso was niet zozeer een keuze, maar ik was vergeten de iso-waade terug te schroeven na de foto's ervoor, van een onderwerp in een donker hoekje.

[ Voor 34% gewijzigd door guapper op 26-09-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik zal ook eens een topickick doen, hopelijk heeft deze genoeg kracht in de benen om dit topic terug op gang te krijgen :p Een fazant van deze namiddag.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6159/6186275840_93d721b66f_z.jpg
Pheasant by LaurentSt, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Je fazant staat er goed scherp op, mooie kleuren ook!

Ik ben vandaag ook na lange tijd weer eens wat vogeltjes wezen fotograferen.

Onder andere deze paarse strandlopers:

-

[ Voor 113% gewijzigd door leendertv op 30-09-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
LaurentS schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:28:
Ik zal ook eens een topickick doen, hopelijk heeft deze genoeg kracht in de benen om dit topic terug op gang te krijgen :p Een fazant van deze namiddag.
Een "kick", 3 minuten na de laatste post, lijkt me wat onnodig...
Ik vind de onscherpte onderin teveel in beeld en de ruimte links te groot. De ruimte aan de bovenkant en rechts, is mij dan weer te krap. Kortom, anders croppen, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Toff schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:32:
[...]

Een "kick", 3 minuten na de laatste post, lijkt me wat onnodig...
Ik vind de onscherpte onderin teveel in beeld en de ruimte links te groot. De ruimte aan de bovenkant en rechts, is mij dan weer te krap. Kortom, anders croppen, naar mijn mening.
De kick als reactie bedoeld op de post van guapper dat zijn kick niet goed gewerkt had ;)

Hier zie je de originele foto, hoe zou jij dan precies gecropt hebben? Een andere crop vond ik storend door de haag die dan in beeld komt.

• Toff

Toff

FP ProMod
LaurentS schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:02:
Hier zie je de originele foto, hoe zou jij dan precies gecropt hebben? Een andere crop vond ik storend door de haag die dan in beeld komt.
Origineel? Lijkt me niet, @ 1500x1000 px, maar oké, voor zover mogelijk mijn crop van jouw pic:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dn8Yqwn5EFjMdyba85NRmFvV/full.jpg
Ja, ik heb de heg een stukje verplaatst. ;)
Met een 400mm zou je iets dichterbij moeten kunnen komen, een volgende keer.

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@guapper: sorry, ik vind dit geen prettige foto om te zien. te ruizig, vieze kleuren, 'nutteloos' ding rechtsonder en ik zie de ogen van de vogel niet.

tevens mis ik commentaar van jou op de voorgaande foto's. ik denk dat als iedereen wat meer commentaar op voorgaande foto's geeft, dat het topic wat meer leven houd... als er niet meer gereageerd wordt wordt het ook niet interessant om zelf foto's te plaatsen...

@laurents: Mooie kleuren van de vogel. vind wel de borst wat donker, en ook vind ik de crop niet ideaal.

@gimpy: mooie foto's. Zou de vogel wel iets meer contrast/kleur geven. Ook misschien in de achtergrond wat ruis eruit halen?

• LaurentS
Toff schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:22:
[...]

Origineel? Lijkt me niet, @ 1500x1000 px, maar oké, voor zover mogelijk mijn crop van jouw pic:
[afbeelding]
Met een 400mm zou je iets dichterbij moeten kunnen komen, een volgende keer.
Het is de niet gecropte foto, wel wat verkleind, ik zet geen volle resolutie bestanden op het net ;) Ik vind hem zo wat tegen de linkerkant plakken, maar wel idd een stuk beter aan de bovenkant :)

• Toff

Toff

FP ProMod
LaurentS schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:43:
ik zet geen volle resolutie bestanden op het net ;)
Dat zie ik vaker, maar vreemdgenoeg zelden bij foto's die het stelen waard zijn. >:) Overigens is het mij overkomen dat een foto van mij in zeer matige webkwaliteit zonder toestemming in het plaatselijke huis-aan-huis krantje werd gebruikt zonder toestemming, dus garanties heb je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
marceltuit schreef op woensdag 28 september 2011 @ 06:54:
@gimpy: mooie foto's. Zou de vogel wel iets meer contrast/kleur geven. Ook misschien in de achtergrond wat ruis eruit halen?
Je hebt gelijk! Hier de beste van de drie zonder ruis:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6174/6198833440_a7dae46546_z.jpg
Paarse strandloper by Leendert Visser, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Toff schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:22:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik heb geprobeerd met de clone stamp tool maar dat werkt erg slecht, dan zie je overal lijnen en kleurverschillen :p Ook met de spot healing tool met content aware lukt het mij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Een stuk gras uitknippen (met verlopende randen ("feather") en een paar keer plakken. Is eigenlijk hetzelfde als klonen met een grote stamp, denk ik? Ik gebruik PaintShopPro, maar wss verschilt het kunstje niet zo veel in andere programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Gisteren met Mareltuit op pad geweest naar de Lepelaarsplassen en Ooostvaardersplassen.
Siricco zegde helaas op het laatste moment af.
We hebben twee hutten van binnen gezien en hadden volgens mij wel een redelijke vangst.
Zelfs de zeearend gezien, helaas op 2 km afstand door een zeer sterke verrekijker van Staatsbosbeheer.
Weet nu ook gelijk het nest te vinden, maar wordt niet te doen met 700 mm.

De vangst, deel 1.
Deel 2 volgt na macel waarschijnlijk.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F0572.jpg
2.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F0610.jpg
3.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F0615.jpg
4.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F0617.jpg
5.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F0651.jpg
6. Marco fotogafie, kan ook prima met een 500 plus extender. 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/JE7F0758.jpg
Pagina: 1 ... 20 ... 48 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)