Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb een Panasonic.Lanfear28 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:00:
klopt wel als je de Samsung hebt zie je nauwelijks verschil tussen digitaal en analoog.
Dit is ook een major bug van de samsung en bekend op alle dig.tv forums
Videorecorder
En nogmaals 10 cm voor de TV zie ik best verschil maar vanaf de bank echt niet hoor. Ik heb ook geen plasma of lcd want dan zul je het waarschijnlijk iets beter zien.
Het is een 66cm breedbeeld Philips Matchline TV
[ Voor 10% gewijzigd door Mediacj op 21-04-2005 10:22 ]
Tsja, zelfs de good old Sagem kan op een videorecorder worden aangesloten. Bij de Sagem heeft het echter niet veel nut aangezien het ding niet geprogrammeerd kan worden. Aldus moet je zelf de Sagem op de goede zender zetten als je wilt opnemen. Niet echt handig dus.Bor de Wollef schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:12:
Bieden alle decoders trouwens de mogelijkheid om er een videorecorder op aan te sluiten? Of moet je hier weer met tussenstations gaan werken?
Dit antwoord is afkomstig van Revah op vragen mbt de klachten die ik heb over mijn Nokia
Er komt een zg. sofware-upgrade die beter bestand is tegen de oorzaken van
eventuele "hangers". Het niet reageren van de remote hangt hier mee samen
hoewel ook het gebruik van de TV/radio toets vaak verantwoordelijk is (app.
lijkt te blokkeren o.a wanneer in TV/radio mode naar standby wordt
geschakeld). Dit 'schoonheidsfoutje' is in de nieuwe software - die (via het
kabelnet) in week 20/21 beschikbaar komt - hersteld. Ook het wegvallen van
de volume-indicator komt met de nieuwe sw niet meer voor.
De verschillen in geluidsvolume worden veroorzaakt door de (vaak grote)
verschillen die er bestaan in de nivo's tussen de analoge en digitale
uitzendingen en door de grote onderlinge verschillen in geluidsvolume tussen
de zenders onderling. Nokia hanteert het voor audio gestandaardiseerde
uitgangsnivo van 0dB (0,707volt RMS). Dit nivo wordt gehanteerd om te
voorkomen dat versterkers/luidsprekers worden overstuurd.
--------------------------------------------------------------------------------
Antwoord TVHome:
Overzicht belangrijkste verbeterpunten:
- lipsync verbeterd / opgelosd
- volume verschil tussen TV / Nokia, aanzienlijk verbeterd
- stabiliteit enige verbetering
- volume aanduiding verdwijnt, opgelost
- tijdsaanduiding verdwijnt, opgelost
- epg missende regel in het infoscherm
- tuner in/uit
Laatste testen gepland voor week 20.
Uiteindelijke release week 21/22 indien alles verder goed verloopt.
Verwijderd
Edit: MaCe1337: thanx
[ Voor 7% gewijzigd door R Kuipers op 04-05-2005 11:53 ]
nee, dit kan niet, het is wel mogelijk met een DVB-C kaart, maar deze zijn vrij duur...R Kuipers schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:25:
Ik heb nog (waarschijnlijk een noob) vraag: kan ik het digitale signaal ook naar mijn PC sturen? Dus dat ik op mijn PC het digitale beeldsignaal zonder tvkaart kan bekijken?
edit: no prob
Dbox2 kan natuurlijk ook, niet aan gedacht..
Mja, probeer er maar eens aan te komen.
[ Voor 13% gewijzigd door mace op 04-05-2005 19:26 ]
Verwijderd
Ja dat kan, daar heb je een Nokia DBOX 2 voor nodig. Met een standaard decoder kan het helaas niet.R Kuipers schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:25:
Ik heb nog (waarschijnlijk een noob) vraag: kan ik het digitale signaal ook naar mijn PC sturen? Dus dat ik op mijn PC het digitale beeldsignaal zonder tvkaart kan bekijken?
Edit: MaCe1337: thanx
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 12:36 ]
Bron: TV Home infokanaal
[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 09-05-2005 11:20 ]
Verwijderd
TVHome bepaald voor mij dat Canal+ een beter filmaanbod kan bieden dan CineNova. Ik vind dit hetzelfde als iemand voor mij bepaald dat de Volkskrant per 18 mei wordt vervangen voor de Telegraaf (of omgekeerd). Als ik Canal+ beter had gevonden dan CineNova had ik er wel eerder voor gekozen (een kleine greep; erg prijzig en te vaak horror waar ik mijn kinderen niet achter zet). Je gaat voor een pakket dat je leuk en interessant vindt, je schaft een decoder aan en plots moet ik constateren dat ik straks zonder CineNova en met een decoder zit. Ik verwacht niet dat Canal+ wordt aangeboden voor dezelfde prijs als CineNova.
Hier sluit ik mij volledig bij aan, hetzelfde vond ik van music choice (niet dat essent daar veel aan kon doen), maar er wordt maar bepaald dat het beter is, nou, misschien vind ik het wel helemaal niet beterVerwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:43:
Ik ben wel eens benieuwd of er meer mensen zijn die het er niet mee eens zijn dat CineNova wordt vervangen door Canal+.
TVHome bepaald voor mij dat Canal+ een beter filmaanbod kan bieden dan CineNova. Ik vind dit hetzelfde als iemand voor mij bepaald dat de Volkskrant per 18 mei wordt vervangen voor de Telegraaf (of omgekeerd). Als ik Canal+ beter had gevonden dan CineNova had ik er wel eerder voor gekozen (een kleine greep; erg prijzig en te vaak horror waar ik mijn kinderen niet achter zet). Je gaat voor een pakket dat je leuk en interessant vindt, je schaft een decoder aan en plots moet ik constateren dat ik straks zonder CineNova en met een decoder zit. Ik verwacht niet dat Canal+ wordt aangeboden voor dezelfde prijs als CineNova.
En canal+ wordt 22,95 per maand
Klopt, maar wat als cinenova je wel beviel?Bigfoot schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:38:
Als het Canal+ aanbod niet bevalt kun je gewoon opzeggen hoor zonder opzeggingstermijn.....
Ik vind het gewoon niet geheel eerlijk.
Verwijderd
En je zit met een decoder waar je niets meer mee doet, voor het standaard pakket alleen hoef ik geen decoder, die kan ik ook zo wel bekijken.MaCe1337 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:52:
[....]
Klopt, maar wat als cinenova je wel beviel?
Ik vind het gewoon niet geheel eerlijk.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 10:10 ]
Dat is natuurlijk niet waar. Zonder decorder mis je dus een groot aantal zenders, zoals onder andere discovery zenders, film zenders (MGM, TCM en Hallmark), alle BBC zenders en nieuws zenders (CNBC, Sky, Euronews). Ik hoop (en ga er ook van uit) dat Canal+ zal komen met een gewijzigd film only abbonement (dus zonder buitenlands voetbal, boksen, honkbal, etc) te vervaning van Cinenova.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:03:
[...]
En je zit met een decoder waar je niets meer mee doet, voor het standaard pakket alleen hoef ik geen decoder, die kan ik ook zo wel bekijken.
Dit abbonement zal dan vermoedelijk wel iets duurder zijn, Canal+ koopt films nu eenmaal een stuk eerder in als Cinenova. Ik vermoed dat er trouwens meer aan de hand is met Cinenova, het is niet voor niets dat zowel Essent als UPC stopt met de doorgifte. Ik zie trouwens dat Cinenova bij Casema nu ook 15,95 kost per maand, dus maar een paar euro minder als Canal+. Als ik dan zou moeten kiezen ging ik toch voor Canal+.
Oke, en weet iemand al hoe het zit met digitale TV ontvangst op je PC? Gezien het signaal digitaal is hoeft het dus minder omgezet te worden om op de PC getoond te worden, misschien eindelijk een scherm PAL signaal op de PC? Weet iemand hier meer van, zijn er al kaartjes voor bijv?Wildfire schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:22:
[...]
Heb je het überhaupt al wel eens gezien? Ga dat doen en dan praten we verder...
FF In het kort: de beeldkwaliteit gaat er op vooruit. Ook als je ruisloze ontvangst denkt te hebben, want elk analoog signaal is in meer of mindere mate toch gestoord.
Verwijderd
Ja daar zijn al kaartjes voor (DVB-C) en ja daar zijn ook al smardcard readers voor. Even zoeken op DVB-C hier op GOT levert al een heleboel leesvoer op.Yokozuna schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:00:
Oke, en weet iemand al hoe het zit met digitale TV ontvangst op je PC? Gezien het signaal digitaal is hoeft het dus minder omgezet te worden om op de PC getoond te worden, misschien eindelijk een scherm PAL signaal op de PC? Weet iemand hier meer van, zijn er al kaartjes voor bijv?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 12:25 ]
Zijn er trouwens meer mensen met lipsync problemen? Dat zou ik echt niet accepteren namelijk. Mijn decoder ging gelijk weer terug naar tvhome of de winkel.
Een deel van de aangeboden zenders wordt vastgesteld door de overheid, de programma raad geeft een advies over de overige zenders. Ze beslissen dus niets.Bor de Wollef schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:53:
Ja, een programma raad bepaald dit soort dingen.
Zijn er trouwens meer mensen met lipsync problemen? Dat zou ik echt niet accepteren namelijk. Mijn decoder ging gelijk weer terug naar tvhome of de winkel.
Een kabelmaatschappij hoeft hun advies dus ook niet op te volgen, maar doen dit bijna altijd wel.
En de programmaraad heeft alleen advies recht over het analoge televisie aanbod.
De digitale zenders hebben ze niets over te zeggen.
Ik denk dat de reden van de verdwijning te maken heeft met de leverancier van de zenders.
Essent laat (een deel van??) de zenders namelijk door een ander bedrijf aanleveren.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 11-05-2005 21:09 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Sur_G op 12-05-2005 02:01 ]
Daarnaast heb ik weer geen reden tot klagen. Bij Nutsbedrijven Maastricht was Cinenova al gratis en CANAL+ komt daar gratis voor in de plaats staat in de brief.
Dus voor 8,95 per maand CANAL+ erbij is geen bezwaar
En in de brief stond verder dat er eind van de maand nog 15 extra zenders bij komen. Dit zijn wel voor het grootste deel de regionale kanalen; die hadden wij nog niet nee, maarja boeit me ookniet veel.
En nog een paar buitenladse zenders. Totaal komt op 90 zenders daarmee.
Dus ik ben benieuwd.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Klopt, sterker nog, alle digitale kabelboeren laten het aanleveren door hetzelfde bedrijf, media higway of zoiets was het, je kan dit netwerk checken door je decoder in te stellen op netwerk 1000, dan zit je op het netwerk waar essent z'n zenders vandaan haaltjob schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:24:
[...]
Ik denk dat de reden van de verdwijning te maken heeft met de leverancier van de zenders.
Essent laat (een deel van??) de zenders namelijk door een ander bedrijf aanleveren.
Verwijderd
Geloof me... Cinenova ben je echt heel snel zat...Sur_G schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 02:00:
Ik heb dus echt geen behoefte aan "Filmnet" (Canal+) Ik heb juist mijn decoder dit jaar aangeschaft speciaal voor Cinenova en kijk al vier maanden lang met plezier naar dit kanaal en nu in eens dit!!... Ik schijt op canal+ de naam alleen al.... pfffff, vind dit echt niet leuk
Als voor de 38ste keer The Santa Clause 2 er op komt, midden in de lente
Voor de rest heeft Cinenova altijd één of twee leuke nieuwe films per maand, voor de rest is het aanbod echt waardeloos. Ik kan ook absoluut niet geloven dat daar mensen werken die verstand hebben van films. Ik stond op het punt om Cinenova op te zeggen, toen ik de brief van TV Home kreeg over Canal+. Dus toch nog maar even afwachten, misschien houd ik wel een Canal+ kanaal
Nu bagger+ ipv Cinenova komt heb ik alweer een reden meer om geen tvhome aan te schaffen, Ik heb hier een schotel hangen en Canal+ afgelopen maand een paar dagen kunnen proberen en moet zeggen het film aanbod is nog net zo bagger als een (paar) jaar geleden.
Is de keus voor het kanalenpakket nog eenvoudiger geworden, blijft alleen motorstv nog over waarvoor ik tvhome zou willen.
Oh ja en hallmark, daar schijnen regelmatig leuke series op te komen. (tenminste.... ik dl wel eens oudere series die hier niet op dvd te krijgen zijn en die hebben vaak het logo van Hallmark)
Verwijderd
Weet iemand hoe je je systeem moet configureren als je ook digitale tv wilt opnemen met je videorecorder ?
Ik heb nu een panasonic decoder, waar de de coaxkabel ingaat, vervolgens een rfkabel nar de videorecorder (antenne-in) en vandaaruit ( vanuit de antenne-outingang op de videorec.) een rfkabel naar de tv. Verder is de decoder - maar das logisch :-) - met een scartkabel op de tv aangesloten, de videorecorder niet, omdat de 2e scartingang op de tv voor de dvdspeler is.
Analoog opnemen is geen enkel probleem, precies hetzelfde als in de oude situatie. Maar het lukt me niet om de videorecorder zo in te stellen dat ie ook de digitale tvkanalen herkent. Nu is het al een 5 jaar oud beestje, misschien zit daar de bottleneck.
Er zit wel een AV knop op de afstandsbediening van de VCR, maar als ik die indruk, krijg ik aleen maar een blauw scherm, en kom ik verder niet "in contact"met de digitale kanalen.
Graag een advies hierover ( artikel of website is ook prima)
alvast veel dank !
rob sanders
Wat je denk ik bedoelt is het opneman vanaf de digitale tuner, je hebt van die scart splitters.
Ofwel, vanaf de scart uitgang van de tuner ga je naar de splitter, en daarvandaan met 1 scartkabel naar je tv en met de andere naar je video.
[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 15-05-2005 13:06 ]
Verwijderd
1.geldt dezelfde procedure als je een DVD recorder zou gebruken ipv een videorecorder, of kan een DVD recorder wel digitale kanalen ontvangen ?
2. Zijn de scartsplitters erg duur en heb je dan geen kans op "signaalverlies" , doordat je het inkomende signaal over 2 scarts moet verdelen ?
Dank !
mvg, rob
In de tuner wordt het digitale signaal omgezet naar analoog dus je kan het zover ik weet niet direct digitaal opnemen of er zou een pci kaart moeten zijn voor in je pc (dan hoor ik het heel graag
2. Ik zou zo snel niet weten wat die plitters kosten, ik ben er eigenlijk nooit een voorstander van geweest ivm signaal verlies/storingen (het kreng wat ik ooit geprobeert heb was echt bagger) al schijnen er tegenwoordig goede splitters te zijn gezien de reacties die ik op GoT wel een tegenkom.
Zodra ik een tuner aanschaf komt er ook zo'n splitter maar tot die tijd moet ik het antwoord schuldig blijven.
Edit: wat je ook zou kunnen proberen is de scart vanaf de tuner eerst naar de DVD-R en daar vandaan naar de tv, kan zijn dat je hem kan doorlussen op die manier, heb je geen splitter nodig, volgens mij hoeft de DVD-R niet eens continu aan te staan, ik weet niet wat de mogenlijkheden allemaal zijn tegenwoordig met die scart aansluitingen, misschien iemand anders hier .............
[ Voor 23% gewijzigd door Ad de Jong op 15-05-2005 13:30 ]
Verwijderd
Wil je de digitale zenders opnemen van je decoder, zijn er volgens mij (met deze setup) 3 mogelijkheden.Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:34:
Even een vraagje tussendoor:
Weet iemand hoe je je systeem moet configureren als je ook digitale tv wilt opnemen met je videorecorder ?
Ik heb nu een panasonic decoder, waar de de coaxkabel ingaat, vervolgens een rfkabel nar de videorecorder (antenne-in) en vandaaruit ( vanuit de antenne-outingang op de videorec.) een rfkabel naar de tv. Verder is de decoder - maar das logisch :-) - met een scartkabel op de tv aangesloten, de videorecorder niet, omdat de 2e scartingang op de tv voor de dvdspeler is.
Analoog opnemen is geen enkel probleem, precies hetzelfde als in de oude situatie. Maar het lukt me niet om de videorecorder zo in te stellen dat ie ook de digitale tvkanalen herkent. Nu is het al een 5 jaar oud beestje, misschien zit daar de bottleneck.
Er zit wel een AV knop op de afstandsbediening van de VCR, maar als ik die indruk, krijg ik aleen maar een blauw scherm, en kom ik verder niet "in contact"met de digitale kanalen.
Graag een advies hierover ( artikel of website is ook prima)
alvast veel dank !
rob sanders
Ik neem aan dat de decoder waar jij het over hebt de Panasonic TU-DC40RD is, met 1 scart aansluiting (zelf heb ik geen ervaring met dit ding, ik heb een Sagem en een JVC video van meer als 5 jaar oud)).
Methode 1: zoals jij hem nu heb aangesloten.
Je zult eerst moeten kijken op welke scart ingang de decoder moet binnenkomen (elke video werkt weer anders). Dan zul je via de afstandsbediening het juiste AV kanaal moeten selecteren, bv AV1, AV2, Front, enz. (afhankelijk van de aantal aansluitingen). Als je geen beeld krijgt kun je in het set-up menu van de recorder kijken of de scart en of decoder is geactiveerd (volgens mij moet in de set-up van de video, AV niet op decoder maar op vhs/svhs, dit laatste is weer afhankelijk waar de decoder zelf op staat). Ook ik kreeg met geen mogelijkheid beeld (omdat het 1 richtingsverkeer is). Ik zag echter wel uitslaande volume meters op het AV2 kanaal (alleen op scart 2; bij mij is scart 1 uit, scart 2 is in/decoder). Ik heb zo echter wel prima opnames kunnen maken. Als de opname is gemaakt dan druk je op play en dan is er weer 1 richtingsverkeer naar de decoder en deze springt (bij mij) automatisch op het AV kanaal en geeft het beeld door aan de TV.
Methode 2: zo heb ik het nu bij mij zelf gedaan.
Video op de TV aangesloten via scart en de decoder in de video via scart in. (jouw DVD player blijft aan de TV gekoppeld via scart)
Als mijn video uit staat geeft hij beeld en geluid van de decoder direct door naar de TV. Dus deze hoeft niet aan te staan. Bij opnemen moet je het AV kanaal van je video selecteren, zo zie je direct wat je opneemt.
Methode 3: is afhankelijk van je TV toestel.
Je kunt nl in sommige gevallen je TV gebruiken als doorlus toestel, dit moet je waarschijnlijk via de set-up van je TV in stellen.
Als er een doorlus functie is kun je kijken of je de decoder op scart 2 kunt zetten en de video op scart 1 (lees gebruiksaanwijzing TV), de DVD- player moet dan op je video worden aangesloten (scart in).
Verwijderd
iedereen dank voor de reacties, heb er veel aan gehad.
ik heb het voorlopig zo even gedaan ( lijkt veel op methode 2 ): de scart van de decoder in een scartsplitter (ff geleend:-) gedaan en vanuit de scartsplitter ook een scartkabel in de VCR ingeplugd.
De scart van de scartsplitter heb ik achterin de panasonic decoder geplugd.
Het "lijkt" erop dat de omweg via de scartsplitter geen kwaliteitsverlies oplevert voor het digitale signaal.En op de VCR kan ik nu via het AV kanaal het digitale signaal opnemen, ook via de timer, maar inderdaad met de beperking dat je slechts het digitale kanaal kunt opnemen wat op dat moment op de decoder wordt weergegeven. Dus als ik een film van een digitaal kanaal wil opnemen, moet ik er voor zorgen dat de decoder aanstaat op dat betreffende kanaal.
( en dan nu sparen voor een DVd recorder :-)
nogmaals dank,
mvg
rob
Verwijderd
zou in principe goedkoper zijn dan een abbo op canalplus per maand
groetjes,
rob
Hmm, dat is wel een interessant idee, maar volgens mij kan dit niet, omdat je je moet registreren bij tvhome, dus dan disablen ze de 2e kaart misschien wel, iig na een paar maadjes loopt het wel in de gaten denk ikVerwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:00:
Kun je overigens steeds - als je dat zou willen althans- een nieuw smartcard in de decoder stoppen als de proefperiode voorbij is en tvhome weer terugschakelt naar basis of op zwart gaat ?
zou in principe goedkoper zijn dan een abbo op canalplus per maand
groetjes,
rob
Je koopt een startpakket, stopt de kaart erin en je beeld gaat na 3 week op zwart.
[ Voor 18% gewijzigd door job op 17-05-2005 16:01 ]
Maar moet je als je het startpakket koopt niet meteen registeren? dat heb ik wel gedaan tenminste in de winkel.job schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:00:
activeren hoeft niet.
Je koopt een startpakket, stopt de kaart erin en je beeld gaat na 3 week op zwart.
Verwijderd
Dus een snelle berekening zou uitkomen op:job schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:00:
activeren hoeft niet.
abbo canaplus 22,50 + uitgebreid pakket 7,95 = 30, 45 euro
smartcard is 3 weken geldig en vertegenwoordigt waarde van 3/4 x 30,45 = 22 , 85 euro (afgerond)
aanschafprijs smartcard: 14,95
dus potentieel voordeel is 30,45- 22,85 = 7,60
niet echt veel dus, maar wel handig als je bijv. een periode door ziekte aan huis gebonden bent
gr.
rob
niet dat iemand er naar kijkt, maar goed
Verwijderd
Volgens mij staan de startpakketten bij de Mediamarkt gewoon in de rekken, in een soort verzegelde dvd-doosjes, kun je zo meenemen en bij de kassa afrekenen. Komt geen verkoper aan te pas.MaCe1337 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:03:
[...]
Maar moet je als je het startpakket koopt niet meteen registeren? dat heb ik wel gedaan tenminste in de winkel.
gr.
rob
Niets moet.MaCe1337 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:03:
Maar moet je als je het startpakket koopt niet meteen registeren? dat heb ik wel gedaan tenminste in de winkel.
Maar sommige winkels doen dit omdat tvhome erg traag is met het verwerken van de aanmeldingen.
Stuur je je antwoordkaart bijvoorbeeld na twee week op, dan is de kans groot dat je tijdelijk (twee week) naar een zwart beeld zit te kijken.
Wil je een snelle aanmelding, meld je dan aan via internet.
Of bel de helpdesk.
Dan is de boel na een week geregistreerd.
Verwijderd
MaCe1337 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:38:
Vanmorgen is cinenova vervangen door canal+, wat ik nu graag zou zien is een extra preview periode, zodat ik kan bepalen of canal+ iets voor mij is
Toch blijf ik me afvragen of de kabelaar vanaf äfstand"kan zien wat voor smartcard iemand in z'n decoder heeft. Als je nou elke 3 weken er een nieuwe in stopt, kan men dan vanuit de "centrale" controleren welk nummer die card heeft. Met andere woorden: zit er in de chip op de card een dingetje dat een retoursignaal stuurt naar Essent ? Of is de chip op de card gewooon voorgeprogrammeerd ( this smartcard will destroy itself after 3 weeks :-) Sorry, ben beetje newbie in dit soort dingen, dus hopelijk niet te dom gevraagd...
rob
Bij UPC was het iig zo dat ze dat konden zien, ze konden ook je smartcard en receiver op afstand op non-actief zetten. Daarom was het in bepaalde gevallen slimmer om het kabelsignaal door te lussen vanaf je videorecorden naar de digibox, zodat een retoursignaal niet meer mogelijk wasVerwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:27:
[...]
![]()
Toch blijf ik me afvragen of de kabelaar vanaf äfstand"kan zien wat voor smartcard iemand in z'n decoder heeft. Als je nou elke 3 weken er een nieuwe in stopt, kan men dan vanuit de "centrale" controleren welk nummer die card heeft. Met andere woorden: zit er in de chip op de card een dingetje dat een retoursignaal stuurt naar Essent ? Of is de chip op de card gewooon voorgeprogrammeerd ( this smartcard will destroy itself after 3 weeks :-) Sorry, ben beetje newbie in dit soort dingen, dus hopelijk niet te dom gevraagd...
rob
Decoder (panasonic) al gereset, heeft niet geholpen.
Sinds gisteren deed het info blokje wat je te zien krijg als je zapt al raar, de info die er stond was van eergisteren ca 00.05 maar de guide deed goed.
@grolo: ik zal vanmiddag eens ff kijken of ik nog beeld heb.
Volgens mij zijn die kaartjes voor geprogrammeerd.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:27:
Met andere woorden: zit er in de chip op de card een dingetje dat een retoursignaal stuurt naar Essent ? Of is de chip op de card gewooon voorgeprogrammeerd ( this smartcard will destroy itself after 3 weeks :-) Sorry, ben beetje newbie in dit soort dingen, dus hopelijk niet te dom gevraagd...
De ontvanger laat beeld zien als de smartcard nummer met het tvhome signaal wordt meegestuurd.
Halen ze die code uit het signaal dan geeft je decoder zwart beeld.
Een retour signaal heeft overigens bij veel mensen geen zin.
Dit ivm signaal versterkers en meters lange coax kabels... andere apparaten op het coax/netwerk.
Daarom lijkt me ook sterk dat zo'n apparaat een retour signaal stuur.
Verwijderd
Dank voor de reply !job schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:28:
[...]
Volgens mij zijn die kaartjes voor geprogrammeerd.
De ontvanger laat beeld zien als de smartcard nummer met het tvhome signaal wordt meegestuurd.
Halen ze die code uit het signaal dan geeft je decoder zwart beeld.
Een retour signaal heeft overigens bij veel mensen geen zin.
Dit ivm signaal versterkers en meters lange coax kabels... andere apparaten op het coax/netwerk.
Daarom lijkt me ook sterk dat zo'n apparaat een retour signaal stuur.
Maar wat ik dan nog niet helemaal begrijp is: Hoe wordt bepaald of ik een basisabbo heb of een uitgebreid abbo ? Ergens moet er dan toch iemand een "knop"omzetten na afloop van de freeview periode, die zegt meneer x heeft nu alleen nog maar recht op basis. Kortom, wie of wat stuurt het signaal aan dat de vorm van het abonnement bepaalt en betekent dat dan dat tvhome toch op de een of andere manier kan kijken in je decoder ( of zoiets
groetjes, rob
De smart card is van te voren geprogrammeerd om 3 week lang alle zender te decoderen.
Dit voorgeprogrammeerde iets overruled het signaal wat de decoder krijgt.
Is deze 3 week afgelopen dan kijkt de decoder naar welke signalen er doorkomen.
Jou smartcard nummer wordt samen met een code (welke je pakketen aangeven) door tvhome verstuurd en ontvangen door je decoder.
Verwijderd
Maar goed, elke 3 weken 14,95 EN naar de winkel lopen is natuurlijk ook niet echt ideaal :-)
groet,
rob
Wij hebben hier thuis een paar dagen geleden TVHome ism de Samsung decoder aangeschaft, alles netjes aangesloten (Scart 1 richting TV, Scart 2 naar DVD Recorder) maar als ik nu probeer om met de DVD Recorder signaal op te nemen van TVHome geeft de recorder aan dat hij niet kan opnemen van de bron. iemand een id hoe dit op te lossen is?
Ik vermoed zelf dat het de MacroVision beveiliging op de decoder is die een signaal meestuurt naar de DVD recorder, en de recorder die weigert vervolgens de opname te starten.
de DVD Recorder is overigens een Sony RDR-GX7....
bvd.
Mess with the best, die like the rest
Trek de stekker er eens uit en probeer het opnieuw.
Werkt het niet, doe hetzelfde nog eens.
Net zolang totdat het werkt, en dan moet je vanaf dan de stekker er in laten zitten.
Een tip, de scart 2 uitgang geeft alleen een composiet signaal.
Dat signaal opnemen is zonde omdat je dan de goede opneem kwaliteit van je dvd recoder totaal niet benut.
Wil je het rgb signaal opnemen, lus dan door:
van decoder van scart 1 naar de recoder. Van decoder met scart naar je tv.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 22-05-2005 19:17 ]
Wat heeft een digitaal beeld signaal te maken met een digitaal kabel signaal ? Nee dus, de decoder heb je altijd nodig. Dit vormt als het ware de tuner voor je digitale signaal, de tuner in je TV kan (bij de huidige europese TV's) alleen maar analoog aan.Yokozuna schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:12:
Als je al een LCD-TV met DVI ingang hebt, dan heb je de decoder zelf toch niet meer nodig, omdat het signaal altijd digitaal kan blijven?
job schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:58:
Dat je niet kan opnemen komt door de brakke software van de samsung.
Trek de stekker er eens uit en probeer het opnieuw.
Werkt het niet, doe hetzelfde nog eens.
Net zolang totdat het werkt, en dan moet je vanaf dan de stekker er in laten zitten.
Een tip, de scart 2 uitgang geeft alleen een composiet signaal.
Dat signaal opnemen is zonde omdat je dan de goede opneem kwaliteit van je dvd recoder totaal niet benut.
Wil je het rgb signaal opnemen, lus dan door:
van decoder van scart 1 naar de recoder. Van decoder met scart naar je tv.
de opname kwaliteit blijft hetzelfde (even slecht) als ik em op SCART 1 zet, dus dat maakt niet zo'n groot verschil uit
Zeker weten dat je dvd recoder wel rgb opneemt??
Misschien moet je dit nog activeren..
daar kan ik nog wel eens even naar kijken inderdaad, maar heb ut nu niet bij de hand, dus moet paar dagen wachtenjob schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:25:
Alsjeblieft
Zeker weten dat je dvd recoder wel rgb opneemt??
Misschien moet je dit nog activeren..
Ik wou de decoder op m'n zolder tv aansluiten, deze zit op een signaalversterker die richting 3 andere tv's gaan. De signaalsterke is prima en over het algemeen geen ruis (een heel licht tintje ruis op twee zenders).
Nu is mijn vraag, kan ik zonder problemen de decoder aansluiten op de zolder tv?
Mag er uberhaupt een signaalversterker tussen zoals deze er nu zit? (deze is niet retour geschikt)
[ Voor 3% gewijzigd door pSycho-Y2K op 31-05-2005 21:02 ]
Meestal een verbetering (tenminste als je een slecht signaal hebt)
Een retour signaal is niet nodig.
Wil je zeker zijn dat een decoder het bij jou doet..
Leen er een van een kennis (zo heb ik het ook gedaan).
Een goed signaal kan helaas ook vertekenen.
Ik heb hier een slecht tv signaal (2 hoog achter tig splitters) maar het digitale signaal is vrij hoog.
Een kennis van mij heeft een goed analoog signaal, maar zijn digitale signaal is stukken lager dan dat van mij.
[ Voor 34% gewijzigd door job op 31-05-2005 21:22 ]
Niet, je kan met de decoder 1 zender tegelijk bekijken, dus digitaal opnemen en analoog kijken, of analoog opnemen en digitaal kijken.Bor de Wollef schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:45:
En hoe sluit men een video er bij aan zodat alle digitale zenders kunnen worden opgenomen (ook terwijl je naar een andere kijkt)?
Wat ook kan is dat je opneemt en kijkt tegelijk op hetzelfde kanaal.
Ik weet niet of je de panasonic kan programmeren, ik heb ten 1e een nokia en ten 2e neem ik nooit op.Bor de Wollef schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:02:
Er zit dus inderdaad maar één decoder chip in begrijp ik. Hoe doe je het dan met opnemen op video? De tuner zit in de decoder begrijp ik. Hoe kun je dan bv op een avond 4 programma's (elk op een andere zender) opnemen zonder dat je de decoder zelf elke keer op een andere zender zet?
Maar als je de decoder niet kan programmeren, dan moet je dus idd handmatig alles doen.
Als het wel kan word't dus EN de decoder EN de video programmeren? Lekker omslachtig.MaCe1337 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:58:
[...]
Ik weet niet of je de panasonic kan programmeren, ik heb ten 1e een nokia en ten 2e neem ik nooit op.
Maar als je de decoder niet kan programmeren, dan moet je dus idd handmatig alles doen.
Deze zet namelijk automatisch het juiste kanaal op de decoder voordat hij gaat opnemen
En werkt dat met MCE en een TV Home decoder ? En zo ja, met welke werkt dit dan ?Mediacj schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:58:
En dan is MCE dus best wel handig.
Deze zet namelijk automatisch het juiste kanaal op de decoder voordat hij gaat opnemen
Dan moet je de "ir-blaster" (een infrarood lampje wat je bij de afstandsbediening krijgt) in het zicht plaatsen van de decoder, dan verzet hij de kanalen.Mark schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:03:
[...]
En werkt dat met MCE en een TV Home decoder ? En zo ja, met welke werkt dit dan ?
Verwijderd
Alleen vragen ze wel opeens 23 euro extra voor een abonnement per maand als je het gaat nemen
Komop zeg, 23 euro? Het brakke cinenova was maar 10 euro. Absurd.
De panasonic is naar mijn idee de beste. Maar misschien dat je nog even een paar weken moet wachten. De nokia heeft net een nieuwe software uit. die ziet er voorlopig goed uit.Bor de Wollef schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:45:
Op aanraden van veel mensen hier ga ik denk ik voor de Panasonic decoder. Dit zou absoluut de beste moeten zijn op dit moment. Is dat nog steeds zo? Hoe werkt het trouwens met teletekst? Ik zie op de panasonic remote geen TT knopje zitten namelijk en dat is wel iets wat ik zeer vaak gebruik. En hoe sluit men een video er bij aan zodat alle digitale zenders kunnen worden opgenomen (ook terwijl je naar een andere kijkt)?
Als deze software zo goed blijkt te zijn als het nu lijkt is de nokia misschien een beter alternatief.
Hier wou ik nog even op reagerenVerwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 22:41:Een andere (goedkopere) ontvanger dan die van Essent heb ik aan de gang zonder het kaartje, het gaat om een Duitse Dbox2 met daarop Enigma-Linux. Deze kan alle kanalen vinden maar omdat ik het smartkaartje nog niet aan de gang heb kan ik maar een aantal zenders zien (iets minder dan het basis-pakket), de rest kan 'ie natuurlijk niet decrypten. 2ehands is zo'n ontvanger vanaf zo'n 60 euro te vinden. Als alles loopt dan zou je ook via de netwerkverbinding van de box in MPEG2 kunnen opnemen, dus zonder omzetten of kwaliteitsverlies.
De huidige d-Box 2 decoders kunnen absoluut alle zenders decrypten en vertonen!
Ik heb een kennis in Slochteren die onlangs een Nokia d-Box 2 decoder heeft aangeschaft van een handelaar op Marktplaats.nl Deze heeft hij vervolgens aangesloten en netjes geinstalleerd en geconfigureerd.
Hij heeft echt alle zenders die TV Home uitzend inclusief de premium kanalen! Hij betaalt echter helemaal niets bij Essent. Ik was dan ook erg enthousiast toen ik het heb gezien
Wat zijn jullie ervaringen rond de d-Box 2 decoders?
[ Voor 10% gewijzigd door pSycho-Y2K op 02-06-2005 18:29 ]
Wel wat raar om mezelf te quoten maar goed, na ruim een jaar wachten is er nu ook eindelijk een software update beschikbaar voor de Nokia. En eerlijk is eerlijk 'ER IS EEN NIEUWE WINNAAR' De Nokia lijkt nu bug vrij en het beeld is bijna DVD kwaliteit. Lypsync is definitief opgelost, geluidsterkte en de signaalbalk zijn nu goed en met een favorietenlijst en eigen TXT is deze decoder zijn prijs zeker waard.Lanfear28 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:30:
Ik heb alle decoders icm TVHOME getest op een 42 inch Plasma en voor mij is Panasonic de winnaar.
De Samsung is duidelijk de minste van de 3 qua beeld(af en toe wazig en zeker geen dvd kwaliteit). Het verschil tussen de Nokia en de Panasonic zit hem in het contrast. De Nokia gebruikt meer contrast(soms teveel) en kan goed met zwart en grijstinten overweg. De Panasonic heeft iets minder contrast en heeft meer moeite met de donkere vlakken, maar heeft daarintegen mooiere natuurlijke kleuren. Het geluid van de Nokia is het slechts van allen en daar komt ook nog eens het lipsync probleem bij wat uitermate irritant is. De Panasonic heeft het beste geluid maar het verschil met de Samsung is persoonlijk. Jammer dat de Panasonic niets extra's heeft(geen spelletjes of teletext en maar 1 scart), maar als het gaat om beeld en geluid heeft Panasonic het voor mij gewonnen
[ Voor 5% gewijzigd door Lanfear28 op 02-06-2005 22:51 ]
Verwijderd
Samsung digitale ontvanger en TV Home Startpakket voor slechts € 99 en tijdelijk gratis een Sitecom MP3-speler als snel bestelt !
Bij Shop@Home betaal je nu slechts € 99 voor een Samsung digitale ontvanger. En daar krijg je het TV Home Startpakket (normaal € 14,95) gratis bij! Wees snel, want dit aanbod is slechts tijdelijk beschikbaar. Bovendien krijg je nu een gratis Sitecom MP3-speler met 128-Mb als je uiterlijk woernsdag 8 juni bestelt.
Wel opschieten dus!
Heb ik er nog 1:Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:41:
Super aanbod momenteel in de shop van @home (www.home.nl):
Samsung digitale ontvanger en TV Home Startpakket voor slechts € 99 en tijdelijk gratis een Sitecom MP3-speler als snel bestelt !
Bij Shop@Home betaal je nu slechts € 99 voor een Samsung digitale ontvanger. En daar krijg je het TV Home Startpakket (normaal € 14,95) gratis bij! Wees snel, want dit aanbod is slechts tijdelijk beschikbaar. Bovendien krijg je nu een gratis Sitecom MP3-speler met 128-Mb als je uiterlijk woernsdag 8 juni bestelt.
Wel opschieten dus!
Bij BesteKeus.nl de nieuwste versie van de Nokia 119c (mk2) voor 95 euro incl. startpakket tvHome. Dan heb je dus de beste ontvanger van dit moment, na de update, voor het minste geld! En aangezien iedereen al een iPod heeft mis je dan de gratis Sitecom 128mb ook niet..
http://www.bestekeus.nl/s...nfo.php/products_id/13581
[ Voor 6% gewijzigd door Yeroen76 op 07-06-2005 19:55 ]
Verwijderd
Ik zit eraan te denken om een Nokia ontvanger aan te schaffen. Voordat ik dat doe heb ik de volgende vragen:
- Kan ik zelf bepalen op welke plaats ik de zender programmeer
- Kan ik alle functies van de afstandbediening van mijn tv gewoon blijven gebruiken (zappen, teletekst) of zal ik altijd de extra afstandsbediening bij de hand moeten houden
- klopt het dat de Nokia op dit moment kwalitatief gezien een van de beste ontvangers is.
- Is het inderdaad zo dat de beeld-/geluidskwaliteit beter wordt bij gebruik van een ontvanger.
Ik heb enkele dagen geleden een Philips 32PW9520 gekocht waar ik de ontvanger bij wil gaan gebruiken
Alvast bedankt voor jullie reactie
Dit kan bij de nokia en bij de samsung.
- teletekst kan je altijd via de afstandbediening van de tv kijken. Zappen zul je via de afstandbediening van de decoder moeten doen
- de nokia is inderdaad goed (sinds de software update). panasonic is ook goed, maar heeft net iets minder functies. de samsung zou ik links laten liggen.. duidelijk slechter beeld en slechte software.
- hoe bedoel je dat het beeld/geluid beter wordt?? beter dan het gewone kabel signaal??
Bij het gebruik van de nokia/panasonic sowieso, bij de samsung is dit door een slecht rgb signaal nauwelijks merkbaar.
Verwijderd
Dus meenemen die hap en testen.Wij draaien allebei op verschillende tv's en scartkabel.
De gebruikte apparatuur en kabels:
Tv's -
B&O Beovision 3
Sony KV 28fx60B breedbeeld(ouder model ongeveer 6 jaar)
Phillips 32PW9618 breedbeeld
Scartkabels -
Siltech Classic MK2 (gebruik ik)
MIT Scart one 1.2(gebruikt hij)
Standaard scart kabel(zijn ouders)
Oehlbach XXL-90 (bij iemand geleend)
Wij hebben voor 4 kabels gekozen dan is het verdeeld in prijsklasse van 10 euro 650 euro.
Siltech die ik gebruik is het duurtste , MIT komt daar onder , dan is de oehlbach , dan de standaard.
Ze zijn allemaal 1 meter lang , dat moet geen enkel verschil uitmaken.Toch............
We zullen zien.
Decoders -
Samsung
Panasonic
Nokia met nieuwe software.
We begonnen met de standaard scartkabel , wat er op viel was zo'n groot verschil op alle 3 de tv's.
De panasonic had mooi helder beeld , samsung ook maar had wat moeite met de standaard scart(later bleek eruit de lengte)Nokia kende veel problemen bij B&O het beeld was niet helder te noemen en trok uitelkaar.
Oehlbach - Hierbij zag je al een aardige progressie naar voren toe komen.Op alle 2 de tv's zeer mooi helder beeld waar de Samsung al iets naar voren toe kwam.Panasonic kwam heel goed mee zelfs op paar punten iets meer detail in het beeld , vooral op de sony tv viel het op.Nokia beeld was niet om naar huis toe te schrijven , het was vermoeiend kijken.
MIT scart one - Nou kom je bij de betere scarts die nog voor vele betaalbaar zullen zijn.;)
De nokia was op alle tv's zeer goed te noemen , maar het blijft vermoeiend om er naar te kijken , is geen rustige weergave , dat hadden we dus ook al bijde oehlbach scartkabel.Wel helder beeld.
De Panasonic viel wat tegen maar toch was het aangenaamd kijken , met zeer strak beeld.
De Samsung kwam hier bij ons als winner eruit , eigenlijk weinig aan op te merken zeer goed beeld op alle tv's bijna geen onderscheid te zien(terwijl het andere beeldbuizen zijn
Siltech classic MK2 - De duurste kabel van vandaag.Wat opviel was dat er geen decoder was die echt problemen kende met deze scart.
Alle 3 probleemloos op alle 3 de tv's.We moesten echt lang zoeken naar de verschillen.
Hebben wij dan niks negatiefs gevonden bij deze kabel en decoder jawel
De Panasonic was na een uurtje kijken zeer vervelend , net als of de helderheid wegging , werd daarna ook vermoeiend om naar te kijken.
Conclusie:
Zelf vind ik het zeer knap dat iemand zo maar een decoder kan beoordelen wie de beste is.Ik zou naar deze test het nog steeds niet kunnen.Ook nadat er dus in verschillende prijsklasses de scartkabels waren en de tv's.
Daarop refereer ik ook naar de testen die de consumentenbond doen of andere instanties doen.
Ze testen denk ik gewoon met een standaard kabel eraan dan een oordeel geven.Vind ik zeer knap.
Zelf kan ik geen oordeel geven wie nou de beste beeldkwaliteit heeft ja of nee.
1 ding kan ik wel zeggen en dat durf ik gerust te zeggen.
Het ligt niet helemaal bij de decoders maar de tv en nog belangrijker de Scartkabel!!!!!!
Punt 2 iedereen heeft andere oren en ogen en andere TV , voor hem is dit de beste decoder qua beeld en geluid de andere die.Dus simpelweg een oordeel zeggen van deze is het beste en met nadruk niet gaan zeggen "ik vind deze het beste"
Is niet als aanval bedoelt hoor , ga je hier op reageren op dat punt 2 vat je het persoonlijk op
Wat ik van deze decoders vind , alle drie evengoed , waarop basseer ik dit.
Eenvoudig elke decoder reageerde anders op de scartkabel en tv , maar met name de scartkabel.De ene decoder is er gevoellig voor dan de andere.Samsung is er gevoellig voor , conclusie bij deze decoder.Ik denk een goede scartkabel doet bij deze wonderen.Enige nadeel vind maar de goede scart
De Panasonic reageert goed op standaardscart maar reageerde weer niet goed op de MIT scart.
Nokia over het algemeen vermoeiend kijken maar met de siltech was hij wel goed.
Samsung had moeite met de standaardkabel met 2 meter lengte(daar zit het verschil al)
Hij is kieskeurig dat heb ik al door en al gezegt.
Alle drie de decoders liep het geluid goed synchroon mee.Alleen de Nokia en de Samsung met de standaard scart in kleine puntjes niet , kan dan ook aan de uitzending gelegen hebben.
Zelf heb ik de samsung met Siltech kabel geen slechte keus achteraf.
Maar van alle 3 zal ik niet kunnen zeggen wie nou beste beeld heeft.Elke decoder reageerde anders op de Scartkabels.
Nog iets waarom lengte uitmaakt.:
De MIT kabel :
FC geleiders en PE afscherming voor het laagverlies op lange lengtes , dubbele afscherming met metalen pluggen met vergulde pinnen.
Siltech heeft dit ook alleen te veel om hier neer te zetten.
P.S ik heb alleen op beeldkwaliteit getest , dus niet op gebruiksvriendelijkheid en meer functies etc etc.Daar doe ik niet aan en begin ik niet aan.Dat moet iemand maar zelf concluderen welke voor hem het wordt of is.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 20:44 ]
Wat ik wel erg vreemd vind is dat oa in het TVhome forum, er nauwelijks mensen beeldproblemen melden in de Nokia/Panasonic Topics, maar een en al problemen met de beeldkwaliteit worden gemeld in het Samsung Topic. Ook bij het gebruik van diverse scarts, en naar ik mag aannemen een nog grotere diversiteit aan TV's.
Zelf heb ik een Nokia en een Panasonic en deze bevallen goed.
De Samsung heb ik ook 3 weken getest en was qua beeld de minste. Alle klachten die op de diverse forums met de verschillende ontvangers worden besproken heb ik met alle 3 de ontvangers waargenomen in dezelfde opstelling. Maar ook de verschillen in beeldkwaliteit tussen de 3 ontvangers met de standaard en de betere scarts. Ik zeg niet dat het verschil groot is maar er is wel verschil. Het was echter wel beter geweest als ik had gezegd 'Voor mij is er een nieuwe winnaar'
[ Voor 54% gewijzigd door Lanfear28 op 13-06-2005 08:15 ]
Ik zou zelf een dure scart kabel niet "verspillen" aan een tvhome decoder, alleen als je er geld voor over hebt, ikzelf heb bijvoorbeeld 1 oehlbach xxl 90 voor mijn DVD speler, en mijn tvhome decoder zit op een zware kwaliteit afgeschermde scart kabel met vergulde stekkers,het is geen oehlbach maar ik vind het prima zo, met een goede DVD speler heb je meer baat bij een goede kabel (Marantz DV12S2) dan met een digitale decoder.
[ Voor 84% gewijzigd door mace op 14-06-2005 01:18 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Dat is tijdelijk om je lekker te maken.Mooooody schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:13:
Sinds vandaag hebben we ook tv home (goedkoopste abonnement). Vreemd genoeg zitten zenders als Canal+ en Voetbalkanaal er gewoon bij. Is dit tijdelijk of hebben ze ons gewoon het verkeerde abonnement gegeven?
Zijn de decoders trouwens overal even duur? Ik zie nergens een aanbieding voor de panasonic terwijl de samsung met de maand goedkoper aan het worden is.
[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 22-06-2005 13:20 ]
ik snap het niet. de decoder moet ik toch via scart aansluiten? dat kan toch helemaal niet op de pc...
This is the Way.
@Mooooody
Eerste 2 weken heb je alles, eerste 2 maanden het plus pakket en daarna afhankelijk van het gekozen abbo.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ok, bedankt. Fijn dat dat nergens staat vermeld in ieder gevalJanoz schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:31:
@Mooooody
Eerste 2 weken heb je alles, eerste 2 maanden het plus pakket en daarna afhankelijk van het gekozen abbo.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik dacht dat dat gewoon op de tvhome site stond. Ik heb het in ieder geval meerdere malen ergens gelezen.Mooooody schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:13:
[...]
Ok, bedankt. Fijn dat dat nergens staat vermeld in ieder geval
Vaak is het verholpen door even het menu in te gaan en dan weer terug te keren.
Samsung kastje erachter, ook vandaag men Panasonic 37PA50 binnengekregen.
Moet zeggen dat met tvhome het beeld wel iets scherper word maar er zeker niet altijd mooier op wordt vegeleken met gewoon analoog signaal op men plasma scherm.
Bij sommige scenes zie je duidelijk de digitale artifacs en daar kan ik me dood aan ergeren. Volgens de decoder is het signaalsterke wel goed.
Is het handig om dan bijvoorbeeld voor de panasonic decoder te gaan, aangezien ik veel negatieve dingen over het beeld van de samsung voorbij hoor gaan? (Het mooiste aan die samsung vond ik nu juist die optische uitgang, die lekker direct in men pioneer versterker gaat
--
dan zou ik voor de Nokia gaan, die heeft (zeker na de update) prima beeld, en ook een optische uitgang._PoTaToX_ schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:41:
Zelfde als Mooooody sinds vanmiddag tvhome (goh, zal dat echt als je in het zelfde huis woond).
Samsung kastje erachter, ook vandaag men Panasonic 37PA50 binnengekregen.
Moet zeggen dat met tvhome het beeld wel iets scherper word maar er zeker niet altijd mooier op wordt vegeleken met gewoon analoog signaal op men plasma scherm.
Bij sommige scenes zie je duidelijk de digitale artifacs en daar kan ik me dood aan ergeren. Volgens de decoder is het signaalsterke wel goed.
Is het handig om dan bijvoorbeeld voor de panasonic decoder te gaan, aangezien ik veel negatieve dingen over het beeld van de samsung voorbij hoor gaan? (Het mooiste aan die samsung vond ik nu juist die optische uitgang, die lekker direct in men pioneer versterker gaat)
Huh,_PoTaToX_ schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:41:
(Het mooiste aan die samsung vond ik nu juist die optische uitgang, die lekker direct in men pioneer versterker gaat)
mmmm zo'n media markt gast zei dat alleen de samsung die had en dat samsung de mooiste beeldkwaliteit van de 3 hadLars schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:33:
[...]
Huh,. De panasonic heeft toch ook een optische uitgang, bij mij wel iig.
[update]
Nokia mediamaster 119c, duidelijk optische uitgang

En die navibars zien er ook geil uit

En die panasonic heeft ook optische uit, net gelezen.
Nu dus nog steeds de vraag, zijn ze qua beeldkwaliteit ongeveer zelfde
[/update]
[ Voor 30% gewijzigd door potatox op 23-06-2005 09:58 ]
--
Dat heb ik met de samsung ook een aantal keer gehad. Soms zie je het beeld ook erg storen en zie je een waas van digitale blokken voorbij knallen.Wildfire schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:15:
Ik merk regelmatig dat het geluid "hakkelend" ("choppy") is... (Sagem ontvanger)
Vaak is het verholpen door even het menu in te gaan en dan weer terug te keren.
[ Voor 4% gewijzigd door potatox op 23-06-2005 10:00 ]
--
Nee, daar heb ik dan weer geen last van. Het is puur het geluid._PoTaToX_ schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:00:
[...]
Dat heb ik met de samsung ook een aantal keer gehad. Soms zie je het beeld ook erg storen en zie je een waas van digitale blokken voorbij knallen.
Verwijderd
Moet zeggen het is er allemaal vooruit gegaan.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 13:29 ]
dat doen ze wel hoor!Bor de Wollef schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:18:
Jammer dat geen van de decoders teletekst ondersteuning bied trouwens.
Mijn nokia heeft z'n eigen teletekst decoder en je kan de teletekst van je TV ook nog gebruiken.
De samsung word mij in vrijwel alle winkels streng afgeraden op basis van bugs, traagheid, beeldkwaliteit etc.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:21:
Samsung heeft ook een software update gkregen.
Moet zeggen het is er allemaal vooruit gegaan.Voor mij was het al niet slecht
Nee, MCE ondersteunt op dit moment (nog) geen digitale TV. Ik geloof dat Media Portal wel (een begin van) ondersteuning biedt, evenals MythTV voor de linux-adepten. Ikzelf gebruik LinVDR.Janoz schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:31:
De enige werkbare manier voor het aansluiten op een mce machine is het vervangen van de analoge tv kaart door een digitale en het toevoegen van een cardreader (oid). Afaik zijn hiervoor op dit moment nog geen standaard oplossingen en ik weet ook niet of mce het ondersteund.
Het probleem is doorgaans het laten functioneren van de smartcard met de software. Daarbij zijn er grofweg 2 mogelijkheden:
- Een cardreader direct op de DVB-kaart
- Een universele cardreader (op bijv. USB)
Hoe dan ook, via MCE kun je op dit moment niet DVB kijken. Als je software DVB-kaarten ondersteunt, kun je overigens wel de ongecodeerde zenders bekijken. Je hebt daarvoor dan ook geen smartcard nodig.
Bovenstaand verhaal geldt natuurlijk enkel voor het direct "digitaal" bekijken en/of opnemen van DVB-kanalen. Als er via scarts of anderszins doorgelust wordt, gaat bovenstaand verhaal wellicht niet op, maar dan ben je (waarschijnlijk) digitaal -> analoog aan het omzetten.
De electronische gids van de nokia is maybe niet zo overzichtelijk als de samsung, maar dat boeit niet
Mijn tv signaal was orange alleen
--
Dit topic is gesloten.
![]()