Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Digitaal zapt bij mij veeel sneller als analoog.Bor de Wollef schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:59:
[...]
Digitaal zapt niet sneller dan analoog. Period. Gewoon onzin als je het mij vraagt. Bovendien is de panasonic echt merkbaar traag bij het zappen (net als de andere decoders).
De reden heel simpel, mijn tv switch niet zo snel van kanaal, en aangezien ie bij digitaal vrolijk op 1 kanaal blijft staan, gaat het zappen digitaal lekker vlot.
Ik bedoel met "digitaal komt niet binnen" dat als ik met mijn kastje ga zoeken naar zenders dat hij aangeeft dat hij geen zenders kan vinden.job schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:43:
[...]
Wat bedoel je met: digitaal komt niet binnen?
Heb je geen beeld? of is het signaal te zwak?
Kan je mij vertellen hoe sterk/zwak je signaal is?
Heb je echt alles goed ingesteld?? Juiste freq en id?
Als dat allemaal oke is, en je wilt bijvoorbeeld een kapot filter/splitter uitsluiten dan zou je hem direct bij het aop kunnen aansluiten. Op de pansonic kan je aan het signal ledje zien of de decoder een lock heeft. Een lock betekend dat hij de zender laat zien. (Scheelt dus het slepen van een tv naar het aop).
Misschien dat de samsung/nokia ook een ledje hebben waar je dit aan zou kunnen zien.
Om even het een en ander uit te sluiten?? Je hebt toch wel een van de volgende irdeto decoders (samsung/panasonic/nokia) toch??
Ik kan niet zegen hoe sterk het signaal is want ik zou niet weten hoe ik dat bij mijn nieuwe nokia ontvangen moet aflezen , bij het eerste ingebruikname scherm waar ook freq en id veranderd kan worden staat ook iets van signaal sterkte balk met 3 kleuren maar die kleuren zijn allemaal 33.3% van de gehele 100% van de balk.
Ik heb verder ook alles goed ingesteld ik heb nog tvhome aan de telefoon gehad om wat dingen te vragen voor dat ik hier begon te posten, Die gozer van home zei dat bij mij op de 2e verdieping eerst het analoog binnen moest komen voor dat ik digitaal kan ontvangen ,wat ik zelf ook nog wel snap.
Dus ik dacht ik moet gewoon een versterker kopen en dan is het probleem opgelost maar wat ik dan niet snap is dat als ik tvhome op de eerste verdieping aansluit (waar analoog gewoon goed is op de tv) hij nogsteeds geen zeders kan vinden
Hier mijn plaatje nog x
none
Verwijderd
Zwart gedrukte:Bor de Wollef schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:59:
[...]
Digitaal zapt niet sneller dan analoog. Period. Gewoon onzin als je het mij vraagt. Bovendien is de panasonic echt merkbaar traag bij het zappen (net als de andere decoders).
Nee niet bij alle decoders.De Samsung zapt niet traag , vind hem snel zappen.
En inderdaad mijn TV zapt wel traag komt ook omdat hij beeldinstelling controlleert voordat hij beeld weergeeft en bij de meeste tv's(vooral breedbeelds)kun je met zappen niet paar zenders overslaan dit gaat pas nadat hij gecontrolleert heeft zit 3-4 seconde tussen.Digitaal kan ik zeer snel van nummer 1 naar nummer 10 gaan of verder.
Digitaal zapt sneller als Analoog.
Hebben meer mensen in jouw buurt dat ook dat EPG niet werkt?Bor de Wollef schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:32:
Nog steeds is hier de EPG niet goed. Wanneer gaat essent zijn zaakjes nou eens goed regelen? Bij de helpdesk konden ze er ook niets over vertellen behalve dat het probleem vaak voor kwam. Ik ben op zich tevreden over de beeldkwaliteit maar vind de service en de randzaken als EPG erg slecht.
Misschien toch dat het aan de decoder kan liggen.
Moet zeggen hier heb ik nergens problemen mee.EPG werkt goed , zappen gaat ook echt snel.
Valt op dat de problemen zich voordoen met mensen die Panasonic decoder hebben.
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 13:45 ]
Overigens is het ook zo dat de EPG er regelmatig flink naast zit qua programmering, zo beginnen programma's volgens de EPG gerust een kwartier tot een half uur later of vroeger dan in werkelijkheid en worden bijvoorbeeld op Jetix 's morgens de tekenfilms niet goed aangegeven, zit je bijvoorbeeld naar tekenfilm een te kijken terwijl die pas een uur later begint volgens de EPG.
[ Voor 62% gewijzigd door Grrrrrene op 16-10-2005 16:12 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
* csteelooper heeft daar ook last van op Ned. 3. Voor de rest alle zenders wel EPG. Alleen Nick Jr. en Boomerang hebben dus ook EPG maar je hebt er nix aan omdat er in beide gevallen geen kl**t van klopt. Op Nick Jr. komt dat waarschijnlijk doordat men gewoon geen zin heeft om al die kloteblokjes van nog geen 5 minuten per programma te vermelden, maar op Boomerang snap ik er echt helemaal geen hol van; daar staan long-play films en/of series genoemd die Boomerang bij mijn weten niet eens UITZENDT (o.a. Inspector Gadget).Grrrrrene schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:11:
* Grrrrrene heeft al dagen geen EPG, gewoon helemaal niks, op Nederland 3, in Enschede trouwens, postcode 7521
Overigens is het ook zo dat de EPG er regelmatig flink naast zit qua programmering, zo beginnen programma's volgens de EPG gerust een kwartier tot een half uur later of vroeger dan in werkelijkheid en worden bijvoorbeeld op Jetix 's morgens de tekenfilms niet goed aangegeven, zit je bijvoorbeeld naar tekenfilm een te kijken terwijl die pas een uur later begint volgens de EPG.
Inderdaad... Heb ook een TV die RETEtraag zapt (mag ook wel, is een meer dan 16 jaar oude 100Mhz Philips Matchline IDTV, maargoed). Als ik echt langs alle zenders zou zappen, ben ik daar zo'n 5 minuten mee bezig als ik pech heb (als het analoge signaal slecht is gaat het trager omdat de TV een 'no picture' stand heeft, die ook wordt ingeschakeld bij erg zwak signaal). Bij de Sansung decoder wordt het zappen eigenlijk alleen vertraagd als a) er een Irdeto-codering op een zender zit; de niet gecodeerde zenders heb je zo en b) er gewisseld moet worden van frequentie; de zenders binnen dezelfde TS heb je ook zo. Op het oude net van TVHome waren de Nederlandse zenders met uitzondering van RTL4 en 5 niet gecodeerd en zaten de meesten binnen dezelfde Transport Stream. Dát zapte pas snel. Dan was er zowel geen coderingssuche als geen frequentiewissel... Nu zit je vaak wel met de codierungssuche maar er zijn zelfs minder frequentiewissels omdat de zenders dusdanig gegroepeerd zijn dat de volgorde klopt met die van de Transport Streams... Dus: (bijna) alle muziekzenders zitten in dezelfde Transport Stream, (bijna) alle nieuwszenders zitten in dezelfde Transprot Stream, alle 'kinder'-zenders (m.u.v. Nickelodeon en Jetix) zitten in dezelfde transport stream, etc... En die zijn ook in de lijst goed gegroepeerd, dus je zapt er lekker snel door. Duurt LETTERLIJK minder dan een sec. voordat ik beeld heb hierzo, ook al zit je theoretisch met het gezeur van de Transport Streams en het bufferen van signaal... Maar (offtopic) ook DAB zapt VEEL sneller dan ik dacht....Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:35:
[...]
Zwart gedrukte:
En inderdaad mijn TV zapt wel traag komt ook omdat hij beeldinstelling controlleert voordat hij beeld weergeeft en bij de meeste tv's(vooral breedbeelds)kun je met zappen niet paar zenders overslaan dit gaat pas nadat hij gecontrolleert heeft zit 3-4 seconde tussen.Digitaal kan ik zeer snel van nummer 1 naar nummer 10 gaan of verder.
[ Voor 49% gewijzigd door csteelooper op 16-10-2005 17:24 ]
Ik heb alle decoders getest. Allemaal zappen ze trager dan bij het gebruik van het normale analoge signaal. Analoog zapt sneller dan Digitaal. Dit heb ik in de winkel overigens ook nog eens getest met 4 verschillende tv's.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:35:
[...]
Zwart gedrukte:
Over de problemen met de EPG: het is niet zo dat de EPG niet werkt, het is zo dat de informatie vaak gewoon niet klopt. Tijden kloppen vaak niet, sommige programma's en zelfs zenders hebben helemaal geen beschrijving etc. Dat probleem doet zich voor op alle decoders omdat het gewoon aan de door essent aangeleverde informatie ligt (is bevestigd door tvhome).
[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 16-10-2005 17:53 ]
Ge moogt dan in de regel misschien gelijkl hebben over de zapsnelheid van analoog, maar ik zou je bijna uitnodigen om het BIJ MIJ, met MIJN TV te testen. Dan ga je écht overstag wat dat betreft... Ik moet vaak 5sec wachten bij analoog zappen (meestal 3). Bij digi hoef ik helemaal niet (bij niet gecodeerd, zelfde TS) of heel kort te wachten (MAX 2sec).Bor de Wollef schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:51:
[...]
Ik heb alle decoders getest. Allemaal zappen ze trager dan bij het gebruik van het normale analoge signaal. Analoog zapt sneller dan Digitaal. Dit heb ik in de winkel overigens ook nog eens getest met 4 verschillende tv's.
Over de problemen met de EPG: het is niet zo dat de EPG niet werkt, het is zo dat de informatie vaak gewoon niet klopt. Tijden kloppen vaak niet, sommige programma's en zelfs zenders hebben helemaal geen beschrijving etc. Dat probleem doet zich voor op alle decoders omdat het gewoon aan de door essent aangeleverde informatie ligt (is bevestigd door tvhome).
Dat kun je toch helemaal niet zo eenvoudig stellen?Bor de Wollef schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:51:
[...]
Ik heb alle decoders getest. Allemaal zappen ze trager dan bij het gebruik van het normale analoge signaal. Analoog zapt sneller dan Digitaal. Dit heb ik in de winkel overigens ook nog eens getest met 4 verschillende tv's.
Als ik niks binnen krijg werkt het nietOver de problemen met de EPG: het is niet zo dat de EPG niet werkt, het is zo dat de informatie vaak gewoon niet klopt. Tijden kloppen vaak niet, sommige programma's en zelfs zenders hebben helemaal geen beschrijving etc. Dat probleem doet zich voor op alle decoders omdat het gewoon aan de door essent aangeleverde informatie ligt (is bevestigd door tvhome).
Dat is inderdaad beter verwoord wat ik ook bedoelde. Vandaar mijn verhaal over het testen met meerdere tv's en decoders. Je hebt helemaal gelijk.Grrrrrene schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 18:22:
[...]
Dat kun je toch helemaal niet zo eenvoudig stellen?Mijn Grundig TV zapt relatief traag, maar m'n Philips is vrij snel. Die Grundig zapt ongeveer even snel als m'n Panasonic decoder en die is op zijn beurt weer even traag/snel als m'n Nokia (naast elkaar getest, scheelt geen donder). Kortom: het maakt echt heel wat uit wat voor TV je hebt, maar niks welke decoder je hebt (tenzij die Samsung weer sneller is dan de Panasonic en de Nokia.
Alle decoders zappen ongeveer even snel, dit komt omdat als een decoder afstemt op een bepaalde stream, deze moet wachten op een zgn, keyframe. Een mpeg stream is opgebouwd uit keyframes, dwz volledige frames, en daaropvolgend frames met alleen het verschil met de vorige frame, simpel gesteld. Dus het is logisch dat de decoder moet wachten, anders heb je ff een paar vlekken op beeld tot de volgende keyframe weer voorbij komt. Omdat de keyframe interval bij de zenders gelijk is, zappen alle decoders even snel.....
[ Voor 9% gewijzigd door ThaHandy op 18-10-2005 02:15 ]
Niet helemaal dus, een decoder kan al wel vast de EPG weergeven. En op basis daarvan kan ik in 99% van de gevallen al wel zien of ik door moet zappen of niet. Daarvoor heb ik geen MPEG2 frames voor nodig.MaCe1337 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 02:10:
OK, om voor eens en voor altijd dat zapsnelheid verhaal uit de doeken te doen
Alle decoders zappen ongeveer even snel, dit komt omdat als een decoder afstemt op een bepaalde stream, deze moet wachten op een zgn, keyframe. Een mpeg stream is opgebouwd uit keyframes, dwz volledige frames, en daaropvolgend frames met alleen het verschil met de vorige frame, simpel gesteld. Dus het is logisch dat de decoder moet wachten, anders heb je ff een paar vlekken op beeld tot de volgende keyframe weer voorbij komt. Omdat de keyframe interval bij de zenders gelijk is, zappen alle decoders even snel.....
Ik heb het toch niet over epg?Hielko schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 05:22:
[...]
Niet helemaal dus, een decoder kan al wel vast de EPG weergeven. En op basis daarvan kan ik in 99% van de gevallen al wel zien of ik door moet zappen of niet. Daarvoor heb ik geen MPEG2 frames voor nodig.
Nee, je kunt alleen het basis pakket nemen of gaan betalen voor alle zenders. Er zit echt een hele hoop troep tussen (the sailing channel anyone) waar ik echt nooit naar zou kijken. Ik vind het dan ook jammer dat je niet je eigen pakket kunt samen stellen. Dan zou ik namelijk waarschijnlijk wel een abbo nemen.ThaHandy schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 02:14:
is mogelijk om alleen het "kennis" paket te krijgen bij TVhome? de rest intreseert me nl. niet
De radio zenders die je extra krijgt vind ik zowiezo al niet om over naar huis te schrijven. Sommige lijken direct te worden gestreamed vanaf internet met een slechte geluidskwaliteit als gevolg.
De EPG geeft hier trouwens nu wel weer informatie weer bij de regionale zenders.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Je wil niet weten hoe de boel hier aangesloten is, dus daar gaan we nog wat aan doen
Ohja, en dat jij 60% signaalsterkte haalt heb ik zeker wat aan, dan moet ik dat proberen te halen en weet ik dat 30% gewoon weinig is
[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 18-10-2005 22:30 ]
Weet je wat jij moet doen? Naar de kamer van koophandelGrrrrrene schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:28:
Ik kan wel raden waar het aan ligt: brakke aanleg van het signaal. 't Komt beneden in de winkel binnen, wordt daar met een kabelversterker van prutkwaliteit gesplitst in 2-en. Daarvan gaat er een via een splitter naar onze woonkamer alwaar een kabelversterker in de muur ingebouwd is. 2 Versterkers dus, dus ook versterking van ruis. Dat moet beter kunnen
Ohja, en dat jij 60% signaalsterkte haalt heb ik zeker wat aan, dan moet ik dat proberen te halen en weet ik dat 30% gewoon weinig is
Een hirschmann stersysteem aanleggen, dus met een versterker, een splitter en alle aansluitingen een eigen kabel, alles met f-connectors en KOKA 799 kabel.
Dan heb je nergens meer last van, gegarandeerd.
Beetje achtergrond info: In de winkel wordt het signaal eerst in 2-en gesplitst via een versterker. Een lijntje gaat naar onze woning, een TV in de winkel en naar de woning van de buren, de ander gaat verder de winkel in om daar weer gesplitst te worden via een el cheapo kabelversterker. Dan gaat er een 20m coax naar de achterburen en een naar de radio achterin de winkel. Er zitten dus in het kort een radio en een TV van de winkel op en vervolgens 9 studenten verdeeld over 3 huizen
[ Voor 60% gewijzigd door Grrrrrene op 18-10-2005 23:07 ]
Hmmja, ongeveer mijn plan maar dan zijn bij mij de multitaps niet regelbaar, maar met oplopende demping (bijvoorbeeld de 1e aansluiting heeft 7db, 2e 12 enz, ik weet niet of de waardes kloppen, maar you get the idea. )Grrrrrene schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:04:
Het plan is meer om met een flinke sterke versterker en multitaps (heet dat zo?) gaan werken met regelbare dempingGeen idee of dat stersysteem handiger is, maar aangezien de af te leggen afstanden nogal verschillen, weet ik niet of dat gaat werken
Die F-connectors heb ik zelf ook al voorgesteld, 't enige waar nog een normale plug in mag, is de apparatuur zelf
Beetje achtergrond info: In de winkel wordt het signaal eerst in 2-en gesplitst via een versterker. Een lijntje gaat naar onze woning, een TV in de winkel en naar de woning van de buren, de ander gaat verder de winkel in om daar weer gesplitst te worden via een el cheapo kabelversterker. Dan gaat er een 20m coax naar de achterburen en een naar de radio achterin de winkel. Er zitten dus in het kort een radio en een TV van de winkel op en vervolgens 9 studenten verdeeld over 3 huizenDan laat ik nog ff in het midden of het legaal of illegaal is om 1 Essent TV verbinding te delen met 3 huizen en 1 winkel, maar goed
De hirschmann GHV30E edit: de 30e is niet retourgeschikt, de GHV830A is misschien beter, heeft 30db versterking, dat zat voor 9 aansluitingen, de 20db versie heb ik zelf, maar voor zoveel aansluitingen zou ik het bij de 30 houden (is maar 10 euro duurder ofzo)

De multitap ziet er zo uit:

je moet er op letten dat 1 van de aansluitingen een doorluspoort is zonder demping, voor eventuele uitbreiding, deze poort moet je geen kabel op aansluiten en het liefst komt er een afsluitweerstand op.
Als laatste de apparaatstekkers,
Ik heb er veel geprobeerd, maar deze zijn toch echt het best, ook van hirschmann:

Een plaatje maakt alles duidelijk:
[ Voor 24% gewijzigd door mace op 18-10-2005 23:58 ]
30% is een beetje aan de krappe kant, maar zelf heb ik tijden met een signaalsterkte van circa 35% op alle zenders 100% kwaliteit gehaald. Alleen sinds de uitbreiding van het zenderaanbod niet meer, omdat somehow de zenders op lage frequentie maar een sterkte hadden van 20-25% en een kwaliteit van 60% ofzo. Sindsdien heb ik er een versterker tussen gezet en zit mijn signaalsterkte op 60%, maar ik heb niet echt het idee dat dit nou superveel heeft geholpen. Alle zenders staan nu wel op 100%, maar ik heb nog steeds wel es dat de BER boven de 0 komt.Grrrrrene schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:28:
Persoonlijk heb ik het idee dat een signaalsterkte van 30% in principe al genoeg is, mits er niet teveel ruis op de lijn zit. Als je dit signaal verder versterkt haal je wel iets aan winst, maar omdat de ruis net zo hard wordt versterkt neemt de kwaliteit van het signaal niet heel veel toe.
Ik vind het wel raar dat je gewoon overal klachten hoort over verminderd signaal na de uitbreiding
Verwijderd
Hier in Harlingen (verbinding met TV Home te Sneek) heb ik geen last van afname, signaalsterkte is gelijk. Maar ik heb ook geen verbetering kunnen waarnemen (was altijd eigenlijk al goed). Misschien komt het omdat ik een soort scart verdeel station gebruik (tv heeft maar 2 scart ingangen en ik heb 6 apparaten eraan hangen). Dit schakelstation maakt het beeld iets minder scherp, maar zorgt er wel voor dat ik geen scart kabels hoef om te pluggen. Dus misschien zie ik de verbetering niet.Grrrrrene schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:13:
Ik vind het wel raar dat je gewoon overal klachten hoort over verminderd signaal na de uitbreiding
Als je lage frequenties het niet doen heb je een kabelbreuk of een slecht gemonteerde connector. Ik ga ervan uit dat je de versterker zoveel mogelijk bij het AOP hebt geplaatst. Als hier al ruis zit(wat je wel zegt, ) wordt het signaal slecht aangeboden, als het slecht binnenkomt kan het een breuk of een ' ingewaterde' kabel zijn, ergens tussen je AOP en de eindversterker in de straat. Dit kun je controleren door te kijken of je op nederland 1(analoog) ook veel ruis hebt, kijken bij de box en op binnenkomst (bij het AOP)Hielko schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 01:36:
[...]
30% is een beetje aan de krappe kant, maar zelf heb ik tijden met een signaalsterkte van circa 35% op alle zenders 100% kwaliteit gehaald. Alleen sinds de uitbreiding van het zenderaanbod niet meer, omdat somehow de zenders op lage frequentie maar een sterkte hadden van 20-25% en een kwaliteit van 60% ofzo. Sindsdien heb ik er een versterker tussen gezet en zit mijn signaalsterkte op 60%, maar ik heb niet echt het idee dat dit nou superveel heeft geholpen. Alle zenders staan nu wel op 100%, maar ik heb nog steeds wel es dat de BER boven de 0 komt.
[ Voor 12% gewijzigd door DOA op 20-10-2005 22:59 ]
Verwijderd
Ik wil graag mijn HTPC Mythtv opstelling uitbreiden met digitale kabel televisie. Dus wat ik wil weten is:
Kan ik TVHome kijken onder linux mbv een onder linux ondersteunde low-budget DVB-C kaart icm bv een masterA programer en natuurlijk een originele legale keycard? (windows of linux, maakt niet uit)
Zijn er mensen bij wie dit in een dergelijke opstelling werkt? Zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan? (liefst linux)
Wat ik tot nu toe zelf heb gevonden aan verhalen op inet:
Er zijn DVB-C kaarten die door de linux kernel ondersteund worden. bv. KNC-One TV-Station DVB-C, Terratec Cinergy 1200 DVB-C
Er is linux software die als interface tussen de smartcard en een serieele phoenix interface softwarematig gecodeerde zenders kan decoderen. Hiertoe ben je dan dus een smartcard programmer nodig die irdeto2 ondersteund. bv. een MasterA II, (poorman's CAM met 6Mhz kristal ook??)
In theorie zou het dan ook moeten lukken.... maar in de praktijk???
Verwijderd
Ik krijg nu op kanaal 211 steeds blokjes te zien, echt balen. Het is bij mij gewoon minder geworden sinds de overzetting en de reclame folders beweren heel iets anders. Als het zo langer doorgaat, dan moet ik maar eens een klachtmailtje sturen. Maarja, verspilde moeite is dat waarschijnlijk. Bellen dat kanaal 211 het niet meer goed doet is ook niet echt super gezien de content
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Ik kom vaak op 211 uit als ik Cartoon Network bedoel. Dan druk ik op 121, maar komt soms de 1 niet helemaal goed door (die was een beetje brak op de vorige remote), dus dan klopt het nummer niet (er staat 21*) en druk je opnieuw 121 in waardoor je op die * een 1 invult. Leuk, als je ouders erbij zittenJanoz schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:35:
Het mooiste van 211 vind ik nog wel het kanaal waar je heenzapt als je 1x op vorige zender drukt
Daarom heb ik een pincode op die zenders gezetGrrrrrene schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:51:
[...]
Ik kom vaak op 211 uit als ik Cartoon Network bedoel. Dan druk ik op 121, maar komt soms de 1 niet helemaal goed door (die was een beetje brak op de vorige remote), dus dan klopt het nummer niet (er staat 21*) en druk je opnieuw 121 in waardoor je op die * een 1 invult. Leuk, als je ouders erbij zitten
Werkt perfect
per november :: Zazaro TV
TV Home blijft maar uitbreiden!! Per 1 november wordt er weer een nieuwe zender aan TV Home Digitaal Extra toegevoegd: Zazaro TV. Zazaro TV is gericht op Europese jongeren en brengt een multiculturele mix van urban fashion, evenementen, trends en muziek.
Het klopt idd dat Philips met de vorige decoder is gestopt, dat was de DCR2001 maar dit is het nieuwe model.Bor de Wollef schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:00:
Wat ik mij herinner heeft Philips de ontwikkeling van digitale decoders gestaakt. Ik kan alleen niet zo snel een linkje vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Skarloc op 26-10-2005 22:53 ]
Verwijderd
Er zijn niet meer mensen die last hebben van deze problemen?Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:07:
Ik begin me toch steeds meer te ergeren aan die decoder van Nokia. Nu het weer winter is staat bij ons de verwarming nogal vaak in de huischkamer en dan loopt de decoder soms wel 2 x op 1 avond vast. Echt zwaar iritant. Hij heeft genoeg ventilatie dus daar ligt het niet aan.
Dus een monitor zonder tv-tuner
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
wat voor een aansluiting moet een monitor dan hebben? Neem aan dat je ze niet op de reguliere aansluiting kunt inpluggen. (of heb je daar speciale verloop stukken voor? zal wel niet denk ik?)job schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:58:
Een tuner heb je niet nodig, geschikte aansluitingen wel.
ik heb ff een foto gemaakt van de aansluitingen die me oude CRT heeft die ik hier nog heb staan
(sorry voor de brakke webcamfoto maar digi-cam ligt nog beneden

ik zal zo eens kijken welke aansluitingen me tft's hebben
Verwijderd
Welke nieuwe zenders? Die tmf nl en oranje tv heb ik wel, maar die per 1 november komen, dat weet ik nog niet omdat ik nog op mijn werk zit.thesystem schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:28:
heeft iedereen al die nieuwe zenders? want ik krijg ze nog steeds niet door, ook niet na het terug zetten naar fabrieksinstellingen.. ik heb een panasonic
De nieuwe zenders zitten in het normale abonnement. Dat kun je ook op de tvhome site vinden overigens.thesystem schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:13:
Die tmf zenders en boomerang enzo ja. Ik heb gewoon zo'n standaard abbonement zonder extra zenders maar met canal plus. horen die nieuwe zenders dus niet bij dat pakket?
Dat is een rgb ingang.. Je zou van scart naar rgb kunnen..Awkwarding schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:23:
wat voor een aansluiting moet een monitor dan hebben? Neem aan dat je ze niet op de reguliere aansluiting kunt inpluggen. (of heb je daar speciale verloop stukken voor? zal wel niet denk ik?)
ik heb ff een foto gemaakt van de aansluitingen die me oude CRT heeft die ik hier nog heb staan
(sorry voor de brakke webcamfoto maar digi-cam ligt nog beneden)
[afbeelding]
ik zal zo eens kijken welke aansluitingen me tft's hebben
Maar dan moet je zelf een kabel gaan zitten solderen.. Zoek eens met de search op rgb en scart.
De extra tmf zenders behoren niet tot het basispakket (wat jij dus hebt).thesystem schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:13:
Die tmf zenders en boomerang enzo ja. Ik heb gewoon zo'n standaard abbonement zonder extra zenders maar met canal plus. horen die nieuwe zenders dus niet bij dat pakket?
bron: http://www.tvhome.nl/9/index.html?groep=11
[ Voor 8% gewijzigd door job op 02-11-2005 11:54 ]
Verwijderd
Voor sportliefhebbers erg fijn en vooral voetbalfans zoals ik.
Sinds kort zijn het er zelfs 8Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:38:
Het enige wat je erbij krijgt als men Canal plus heeft is 7 sportkanalen.
Voor sportliefhebbers erg fijn en vooral voetbalfans zoals ik.
Ik vind het zelf alleen een beetje teveel van het goede, ik heb het er dus ook niet bijgenomen.
Missen jullie die "feature" niet? Dus een systeem waarbij je zelf de kanalen kunt uitzoeken waarnaar je dan ook betaald?
Verwijderd
Ik heb er ook 8 met de achtste is mozaik kanaal waar je alle sportkanalen ziet.MaCe1337 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:37:
[...]
Sinds kort zijn het er zelfs 8![]()
Ik vind het zelf alleen een beetje teveel van het goede, ik heb het er dus ook niet bijgenomen.
Ik zag wel dat er inderdaad 8 sportkanalen waren zonder de mozaik.
Eens kijken even update doen kijken wat hij dan doet
"Vroeger" toen het nog MrZap was had je wel verschillende zender pakketten, maar dit is op een gegeven moment afgeschaft en kwam er 1 pakket welke net zo duur was als voorheen 1 los pakket...ik denk dat dit vooral komt door de veel lagere administratiekosten die ze op deze manier hebben. Volgens mij is TVHome trouwens 1 van de goedkoopste voor de extra zenders en ik vind € 7,95 voor al die extra zenders ook niet echt duur.Bor de Wollef schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:10:
Ik vind het aanbod abonnement zowiezo erg tegenvallen. Het enige wat interessant voor mij is zijn cartoonnetwork, de discovery's, travel channel etc. Al die muziek meuk en sport kanalen hoef ik persoonlijk niet. Daar wens ik dus ook niet voor te betalen. Jammer dat er geen mogelijkheid is om zelf een pakket samen te stellen (heb ik al eens eerder gepost).
Missen jullie die "feature" niet? Dus een systeem waarbij je zelf de kanalen kunt uitzoeken waarnaar je dan ook betaald?
none
Verwijderd
Op marktplaats staan ze toch wel? Gewoon even prijzen vergelijken.kidfunk schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:11:
Ik ga mijn tvhome abbo wegdoen, weet iemand wat ik zou moeten vragen voor een nokia decoder op marktplaats.Ik neem aan dat die decoder nog wel een paar tientjes waard is
Niet echt, ik mis wel de optie om kanalen juist weg te laten die ik niet kijk, maar voor 7,95 in de maand hoor je mij niet klagen. Lekker veel muziekzenders nu, veel travel en discovery achtigen dingen en veel sport, wat wil je nog meer? Als je keuze vrijheid krijgt dan gaat de prijs mijn inziens omhoog (in iedergeval voor liefhebbers die van een paar categorieeen houden zoals ik).Bor de Wollef schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:10:
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 15:02 ]
Op marktplaats staan ze niet,Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:59:
[...]
Op marktplaats staan ze toch wel? Gewoon even prijzen vergelijken.
(anders zou ik het hier niet vragen)
none
Ik denk zo'n 40 a 50 eurokidfunk schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:25:
[...]
Op marktplaats staan ze niet,
Dan kan je niet zoekenkidfunk schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:25:
Op marktplaats staan ze niet,
http://kopen.marktplaats....3Blx%3A%3Bly%3A%3Bosi%3A2
80e lijkt me een mooi bedrag overigens.
[ Voor 6% gewijzigd door job op 05-11-2005 03:04 ]
De advertenties die 80 euro vragen staan er vaan al sinds augustus op
[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 05-11-2005 10:15 ]
Verwijderd
En de nieuwwaarde die iemand paar maanden terug betaald vervalt compleet met de huidige nieuwwaarde van de decoders.
Er zijn van zo'n klojo's die dat niet willen inzien dus daarom zoveel nog voor vragen.Zei kijken alleen op wat zei betaalt hebben maar niet wat ze nu nieuw kosten
Inderdaad 40-50 euro nette prijs , maar die 50 euro zal hoogwaarschijnlijk vervallen als men nog een keer verzendkosten er boven op moet betalen.Het verschil tussen nieuw en 2e hands is dan nihil , 80% kiezen dan voor nieuw.
Helaas komt het te veel voor dat verschil tussen 2e hands en nieuw bijna geen verschil in zit.Maar ja je hoeft maar van zo'n gekken te hebben die erin trappen
Verwijderd
Ik had een 2e-hands Samsung gekocht met Card en daarbij het standaard-pakket. Toen ik vervolgens op deze kaart het extra pakket à 7.95 wilde nemen ging dit dus niet en moest ik vervolgens dat pakket apart aan gaan kopen en dan wordt het voordeel van 2e-hands aankopen vaak minder interessant.
Let wel: je hebt via de oorspronkelijke kaart natuurlijk wel het basispakket digitaal.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 13:24 ]
[ Voor 80% gewijzigd door Grrrrrene op 09-11-2005 01:20 ]
dit heb ik ook echt irritant, eerst had ik het probleem dat het ineens een stuk zachter werd.Paradise schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:57:
Ik heb een raar probleem met de nieuwe zenders van TMF. Als ze een tijdje aanstaan (minuut of 10) wordt het geluid ineens heel dof en een stukje zachter. Aan- en uitzetten van de decoder (Panasonic) of switchen van kanaal werkt niet. Pas als de decoder een tijdje uit heeft gestaan en weer aan wordt gezet is het geluid weer normaal. Iemand die dit probleem herkent?
Net: 1111
Freq hoofdstream: 356.00Mhz
PC: 5224
Deco: Samsung
Verwijderd
Ik heb soms ook wel op dat tijdstip problemen. Niet dat ik vaan zo laat tv kijk (heb fulltime baan overdag), maar laatst was ik opeens al mijn zenders kwijt en de decover gaf aan dat ik geen abonnement had terwijl ik gewoon 7,95 in de maand betaal.Grrrrrene schreef op woensdag 09 november 2005 @ 01:18:
Dan morgen maar 's bellen... Wat me nml opvalt is dat het rond 1 uur 's nachts ongeveer ineens raar begint te doen. Zenders die ineens niet meer in ons pakket zitten, haperend beeld en geluid, terwijl het overdag normaal gewoon prima is
Na het opnieuw installeren deed alles het weer?
Vaker heb ik maar 1 of 2 zenders die even niet in mijn abonnement zitten, maar na wat zappen het opeens weer doen. Ook altijd na 23:00 geconstateerd (maar zoals ik zei zit ik overdag weinig er achter en in de avonduren voor 23:00 zap ik meestal niet zoveel).
Ze hadden de decoder niet aan staan met de grote update op RTL4.
Dacht makkelijk: Fabrieks instellingen herstellen, zenders opnieuw detecteren en klaar.
Maar nee, nu geeft hij de melding: E19 Preview mode verlopen.
Heb van alles geprobeerd maar krijg het niet weg.
Ned 1 is trouwens wel te ontvangen.
Extra gegevens: Abbonement: Basis
Decoder: Nokia geval.
Het gekke is, is dat ze met hun Basis abbonements, wel alle Extra zenders worden ingeladen?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Ik heb het sinds 6 okt trouwens..
www.teamgenie.nl
Wat kan je aan die E19 preview mode verlopen doen?
Dat probleem heb ik af en toe ook (inderdaad vaak 's avonds laat of 's nachts), maar bij mijn moeder is het nog veel erger. Die heeft er regelmatig last van gedurende de hele avond.Grrrrrene schreef op woensdag 09 november 2005 @ 01:18:
Dan morgen maar 's bellen... Wat me nml opvalt is dat het rond 1 uur 's nachts ongeveer ineens raar begint te doen. Zenders die ineens niet meer in ons pakket zitten, haperend beeld en geluid, terwijl het overdag normaal gewoon prima is
Ze heeft nog een ander raar probleem, gemiddeld zo'n 2 keer per avond springt hij spontaan op een andere zender (in t begin eigenlijk altijd naar RTL7, de laatste dagen ook vaak naar NED3).
Iemand een idee of dit een TVHome probleem is, of dat ik haar beter eens met de Samsung decoder terug kan sturen om hem om te laten ruilen ?
Welke ontvanger heb je??? Ik weet dat de Samsung deze melding af en toe ten onrechte weergeeft, in plaats van E07 Controleert Smartcard. Dat gebeurt dan meestal vlak nadat hij is ingeschakeld. In dat geval is er niks aan te doen, maar is er evenmin iets aan de hand waarover je je zorgen hoeft te maken. De melding verdwijnt namelijk na een paar seconden. In andere gevallen kan het bijvoorbeeld zijn dat men bij TVHome je abonnementswijziging en/of activatie nog niet heeft verwerkt. Dan zie je bijvoorbeeld ten onrechte die melding op zenders die je wel had moeten ontvangen. Neem in dat geval contact op met TVHome.Henkie-Jan schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:21:
Ja, maar de mensen waar ik het over heb hebben het abbonement al voor September geloof ik.
Wat kan je aan die E19 preview mode verlopen doen?
Dat laatst is het geval.csteelooper schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:43:
[...]
Welke ontvanger heb je??? Ik weet dat de Samsung deze melding af en toe ten onrechte weergeeft, in plaats van E07 Controleert Smartcard. Dat gebeurt dan meestal vlak nadat hij is ingeschakeld. In dat geval is er niks aan te doen, maar is er evenmin iets aan de hand waarover je je zorgen hoeft te maken. De melding verdwijnt namelijk na een paar seconden. In andere gevallen kan het bijvoorbeeld zijn dat men bij TVHome je abonnementswijziging en/of activatie nog niet heeft verwerkt. Dan zie je bijvoorbeeld ten onrechte die melding op zenders die je wel had moeten ontvangen. Neem in dat geval contact op met TVHome.
Tis een Nokia ontvanger.
Ik zal ff opbellen naar TV home.
ik heb verschillende topics gelezen maar het gaat telkens over verschillende dingen. Want het maakt volgens mij uit of het van rgb > scart of van scart > rgb (klopt dat?) En verder ook veel over scart naar rgb-scart? Ik weet niet of jij misschien het juiste topic weet.. ik kon het eerlijk gezegd niet vindenjob schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:52:
[...]
Dat is een rgb ingang.. Je zou van scart naar rgb kunnen..
Maar dan moet je zelf een kabel gaan zitten solderen.. Zoek eens met de search op rgb en scart.
mijn nokia decoder doet trouwens de laatste 2 weken ofzo vaag. Heb ook het probleem dat hij snachts soms niet wil, moet hem dan opnieuw aanzetten. En altijd als ik hem aanzet krijg ik ff een melding dat ik geen rechten heb ofzoiets. En dat bij de gewone zenders dan (rtl, sbs, etc.) ik heb basis abbo.
Volgens mij ben je een beetje in de war met de benamingen. Scart is gewoon een aansluiting waarover verschillende signalen worden verstuurd. Zowel S-video, composiet, RGB en audio signalen worden over deze aansluiting beschikbaar. Niet alle apparaten die een scart aansluiting hebben sturen ook een RGB signaal uit, meestal zijn dit de digitale apparaten (DVD speler, digitale ontvanger etc). Naast 3 verschillende lijntjes voor de kleuren, Rood Groen en Blauw (RGB dus) is er ook een synchronisatie lijntje aanwezig. Een computermonitor heeft echter 2 sync lijntjes nodig, een horizontale en een verticale. Het is dus (voor zover ik weet) niet mogelijk, of in ieder geval niet gemakkelijk om het signaal geschikt te maken voor je computer monitor.Awkwarding schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:01:
[...]
ik heb verschillende topics gelezen maar het gaat telkens over verschillende dingen. Want het maakt volgens mij uit of het van rgb > scart of van scart > rgb (klopt dat?) En verder ook veel over scart naar rgb-scart? Ik weet niet of jij misschien het juiste topic weet.. ik kon het eerlijk gezegd niet vinden![]()
mijn nokia decoder doet trouwens de laatste 2 weken ofzo vaag. Heb ook het probleem dat hij snachts soms niet wil, moet hem dan opnieuw aanzetten. En altijd als ik hem aanzet krijg ik ff een melding dat ik geen rechten heb ofzoiets. En dat bij de gewone zenders dan (rtl, sbs, etc.) ik heb basis abbo.
www.teamgenie.nl
* ephymerous meldkidfunk schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:11:
Ik ga mijn tvhome abbo wegdoen, weet iemand wat ik zou moeten vragen voor een nokia decoder op marktplaats.Ik neem aan dat die decoder nog wel een paar tientjes waard is
Pa en ma hebben ook zon ding sinds vorige week, hoef verder geen abo te betalen geloof ik
[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 15-11-2005 14:28 ]
XXXVI
ik wil 'm graag overkopen, voor 2e tv, maar ik zie geen email of iets dergelijks om contact met je op te nemen?kidfunk schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:11:
Verwijderd
daarnaast duurt het soms 20 seconden voordat kanaal 211 in beeld is?
en al info over de update voor de panasonic?
Maar wanneer starten de uitzendingen van de onlangs bijgekomen
"zazaro" The urban lifestyle?
Zie alleen nog maar reclame van die zender!
Verwijderd
Dat zazaro is volgens mij gewoon een reclame kanaal?0xrubennft schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:48:
kanaal 211? is hier toch echt private gold
Maar wanneer starten de uitzendingen van de onlangs bijgekomen
"zazaro" The urban lifestyle?
Zie alleen nog maar reclame van die zender!
Dat budgetcooking (nederlandstalig ook) op dat kanaal zou ik wel willen zien, maar nu heb je er inderdaad niet veel aan.
maar zijn er onder jullie ook mensen die van de digitale zenders opnemen?
de opties die r zijn zijn niet echt goedkoop.
of een digitale tuner+IC+Cam en daar duw je dan je TVhome smartcard in.
of je koopt een speciale tuner+cam die je aan je pc aansluit en neemt zo op.
is er iemand die een goedkopere manier heeft waarbij je toch de digitale beeld kwaliteit behoud?
bv als ik de tvhome tuner pak en zet dan tussen de tuner en tv mijn PC met een eventuele Analoge tuner van 70 merk ej dna echt de beeld kwaliteit achteruit gaan?
Hier zat ik dus ook aan te denken. Op eBay zijn best wel wat leuke DVB-C kaarten te vinden, ook icm een CI-module. Maar wat ik me afvraag, welke CAM heb je er bij nodig? Er zijn zoveel verschillende, dat ik door de bomen het bos niet meer zie (en werkt dan vervolgens elke CAM in elke CI-module?).Bigbot schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:42:
een digitale tuner+IC+Cam en daar duw je dan je TVhome smartcard in
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
je hebt ook Digitale Tuners waar het CI (Common Interface) al zit in verwerkt.
Als cam heb je nodig Alphacrypt 3.05
dit is de duurdere versie van de Alphacrypt kost dacht ik zon 80 euro.
je moet er wel naar kijken of de digitale tuner wel een interface heeft om de CI op aan te sluiten.
Digitale Tuners zijn niet duur het dure is dat er nog een CAM en CI bij moet.
was Essent maar zo dat je de standaard kanalen ook zonder smartcard kon ontvangen.
zit nu zelf naar een manier te zoeken om digitaal op te nemen voor onder de 200 euro
Hmmm helemaal onder de 200 euro gaat niet lukken maar een Dreambox 500c met kaartje a 15 euro et voila u kunt via het netwerk opnemen. Draait hier als een zonnetje nl. Boxje zelf zit rond de 200 euro. Vereist wel wat tweak werk maar dat is voor een tweakert geen probleem lijkt meBigbot schreef op donderdag 17 november 2005 @ 01:43:
elke cam werkt in elke CI
je hebt ook Digitale Tuners waar het CI (Common Interface) al zit in verwerkt.
Als cam heb je nodig Alphacrypt 3.05
dit is de duurdere versie van de Alphacrypt kost dacht ik zon 80 euro.
je moet er wel naar kijken of de digitale tuner wel een interface heeft om de CI op aan te sluiten.
Digitale Tuners zijn niet duur het dure is dat er nog een CAM en CI bij moet.
was Essent maar zo dat je de standaard kanalen ook zonder smartcard kon ontvangen.
zit nu zelf naar een manier te zoeken om digitaal op te nemen voor onder de 200 euro
[ Voor 7% gewijzigd door Chocovla op 17-11-2005 10:22 ]
"Better ask questions before you shoot"
Ik ben ook al tijden opzoek naar hardware om via WINDOWS Media Center digitaal op te kunnen nemen... is het mogelijk om op die dreambox MCE te installeren? Of is het alleen maar linux compatible?Chocovla schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:21:
[...]
Hmmm helemaal onder de 200 euro gaat niet lukken maar een Dreambox 500c met kaartje a 15 euro et voila u kunt via het netwerk opnemen. Draait hier als een zonnetje nl. Boxje zelf zit rond de 200 euro. Vereist wel wat tweak werk maar dat is voor een tweakert geen probleem lijkt me
MCE is een vereiste.. aangezien de vrouw ook wel eens wat wil opnemen
Mocht iemand al een opstelling hebben staan dan ben ik daar erg benieuwd naar!! (merken, prijs, prestatie)
[ Voor 6% gewijzigd door Smarty77 op 17-11-2005 10:28 ]
Dit is wel vrij duur: DVB kaart was €120, CAM €116 en CI €36.
Maar dan heb je wel een systeem dat je volledig aan kan passen.
PSN ID: Svennie-NL
Kan jou kaart ook werken met MCE 2005 van microsoft!?Svennie schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:00:
Ik heb het geheel werken met een full featured Hauppauge DVB-C kaart, een CI en een AlphaCrypt 3.0.5 CAM. Dit in een HTPC werken met VDR op Linux.
Dit is wel vrij duur: DVB kaart was €120, CAM €116 en CI €36.
Maar dan heb je wel een systeem dat je volledig aan kan passen.
En hoe vind je de kwaliteit met VDR?
MCE ondersteund voor zover ik weet geen DVB-C, dus dan werkt de kaart niet, geen enkele DVB-C zal dan werken.Smarty77 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:09:
[...]
Kan jou kaart ook werken met MCE 2005 van microsoft!?
En hoe vind je de kwaliteit met VDR?
de beeldkwaliteit is prima, zoals te verwachten met TVHome, de OSD kwaliteit is minder maar dat is nog te verbeteren met VDR plugins, dat moet ik nog doen.
PSN ID: Svennie-NL
@Chocovla
met een dreambox dm500c het aanpassen ervan zodat deze naar de hd kan opnemen vereist dit veel tijd en moeite?
ik neem aan dat de opgenomen kwaliteit goed is?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dit topic is gesloten.
![]()