TV Home van Essent; is het wat?

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.727 views sinds 30-01-2008

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Essent is in maart dit jaar volgens mij begonnen met tv home digitaal, en dat hebben ze nu uitgebreid en goedkoper gemaakt. Op www.tvhome.nl staat informatie. Uit wat ik nu begrijp ben je 8,50 euro extra kwijt per maand en moet je eenmalig 99 euro uitgeven aan een set-top box voor je tv. Verder zie ik niets over aansluitkosten.

In het kort lijkt het er op neer te komen dat je vrijwel alle gangbare tv en radiostations digitaal kunt ontvangen.

Heeft iemand het en hoe bevalt het? Hoe is de kwaliteit? Zitten er nadelen aan?

Verwijderd

ja heb em al jaren ,heette eerst mr.zap en ben zeer tevreden.. bijna alles digitaal tegenwoordig dus een perfekte kwaliteit van het beeld. en alle zenders sja dan zul je een abbo moeten afsluiten, het standaard pakket is leuk maar als je cineniva of zo wilt zien zul je meer moeten betalen.

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
dan moet je zeker weer voor iedere tv zo'n set-top box kopen?????

• coen3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
Volgens mij is het gewoon 8.50 euro, en niet 8.50 euro extra.
Zou je een Essent specifieke set top box nodig hebben, of zou je met een andere digitale ontvanger ook alles kunnen ontvangen?

• Lars
  • Laatst online: 16-11-2021
Ah, mooi, daar had ik net een vraag over.

Als je tv home digitaal neemt, zijn dan alleen de nieuwe zenders digitaal, of worden de huidige zenders ( ned1,2,3,bbc 1 en 2 enz..) dan ook digitaal en in stereo? ( oa veronica en BBC1 krijg ik op dit moment niet in stereo door )

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
m@fkeez schreef op 08 October 2003 @ 22:49:
dan moet je zeker weer voor iedere tv zo'n set-top box kopen?????
Of zelf videokabeltjes naar de andere TV's doortrekken.
Maar tegelijk een ander kanaal kijken gaat idd niet.

Je kan echt beter een satelierontvanger aanschaffen want voor die 8,50 euro ben je er nog niet. Leuke (film-)kanalen kosten ook extra.

Binnen een paar jaar heb je een schotel-set eruit als je je normale TV-abbo ook opzegd. Met fun-kaarten kan het helemaal een feest zijn. ;)
Het enigste is dat niet met de goedkopere ontvangers niet tegelijk 2 dingen kan bekijken (als je meerdere TV's/radios hebt).

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

met een schotel ontvanger heb je ook een abo nodig voor filnkanalen dus das gelul en voor tv home kun je ook een goldcard gebruiken om gratis te kijken ..

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:38
av>nstm

Toch iets meer TV dan AV :)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-12 21:03
Heb inmiddels ook al enkele jaren TV Home (voorheen Mr.Zapp). Voorheen kon men ook nog films bestellen, maar dat is sinds de omschakeling van MrZapp naar TV Home niet meer mogelijk. Ik heb een basisabbonement + Cinenova. Films op Cinenova zijn altijd iets ouder als op filmnet, maar ik vind de verdeling van de films wel vaak beter.
Verder zitten in het basispakket tegenwoordig een groot aantal leuke zenders zoals:

- de hele Discovery serie (travel, sience, civil en channel)
- serie filmzenders met goude oude films en series (TCM, MGM en Hallmark)
- veel muziekzenders (Alle MTV's, VH-1, TMF, The box)
- wat sportzenders (waar ik alleen extreme leuk van vind)
- aantal nieuwszenders
- Cartoon Network :)
- Reality tv, de hele dag reportages over ongelukken, actervolgingen, etc.
- pr0n zenders (Private Gold = 24/7 echte pr0n. Playboy & adult zijn soft en alleen 's-avond & 's-nachts)
- Nog een stapel vage lifestyle zenders waar de hele dag reportages op zijn over mensen die vreemd gaan en over de misstappen van bekend hollywood.
- Heel zwikje duitse, franse, engelse, turkse, spaanse en belgische zenders

Best wel leuke dingen dus :)

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-12 18:44

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik heb het ook al een tijdje en het bevalt me prima. Wat me nog het beste bevalt is dat die pruts0rs bij UPC mijn rechten verkeerd ingesteld hebben :D

En ik dus voor 14,95 per maand oid alle zenders heb inclusief Champions League kanaal, die 2 pr0n zenders, Al Jazeera en al die aziatische zooi waar je voor moet betalen per zender.

Maar ook zonder dit kadootje blijft het een leuke toevoeging, je doet er namelijk minuutje of 5 langer over om tot de conclusie te komen dat er geen reet op tv is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 10:14:
met een schotel ontvanger heb je ook een abo nodig voor filnkanalen dus das gelul en voor tv home kun je ook een goldcard gebruiken om gratis te kijken ..
Hoeft niet, ikzelf heb ook een schotel en betaal niks om de filmkanalen te ontvangen. Goed, het is wel illegaal, maar dat is downloaden ook. Dus je kan idd beter een schotel kopen, aanschaf prijs is wel duur, maar dat heb je binnen 3 jaar eruit.

• Wildfire
  • Laatst online: 14:58

Wildfire

Joy to the world!

Pp de site van TV Home staat dat ik dan dus deze zenders krijg:
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
SBS 6
Yorin
Veronica
Net 5
TV Home Kanaal

Regionale Omroepen
TV Noord
Omrop Fryslân
TV Drenthe
TV Oost
TV Flevoland
TV Gelderland
Omroep Brabant TV
L1 Limburg

Vlaamse TV
VRT / TV1
Ketnet / Canvas

Duitse TV
ARD
ZDF
WDR
NDR
RTL+
Pro Sieben
Sat 1
Kabel 1

Britse TV
BBC 1
BBC 2
BBC Prime

Overig Buitenlands
TV5
France 2
France 3
RTBF
Rai Uno
TVE
TRT

Nieuws
CNN
BBC World
Euronews
Sky News
Bloomberg
CNBC Europe
Aljazeerah

Sport
Eurosport
Eurosport News
Extreme Sports
Motors TV
Sailing Channel

Kennis
Discovery Channel
National Geographic
Animal Planet
Discovery Travel & Adventure
Discovery Science
Discovery Civilisations
Travel Channel
Adventure 1

Film
MGM Movie Channel
TCM
Hallmark

Muziek
TMF
MTV
MTV 2
MTV Hits
MTV Base
VH-1
VH-1 Classic
Performance Channel
The Box
Mezzo

Amusement
Cartoon Network
Nickelodeon
E! Entertainment
Life TV
Reality TV

Lifestyle
Fashion TV
Club
Arte

Erotiek
Private Gold
Playboy TV
Adult Channel
Voor al dit betaal ik dan slechts €8.50 per maand? Echt geen andere kosten of rare voorwaarden?

Het probleem is dat de site van hun niet al teveel info biedt (vind ik zelf dan) en ik heb al twee keer info aangevraagd, maar nu (drie weken later) heb ik nog niets van ze gehoord.

Ik wil voornamelijk weten of je twee van die digiboxjes in huis kunt hebben. Een voor m'n vader en eentje voor mezelf... (heb hierboven niet zo'n superkwaliteit beeld, met digitaal zou dat verholpen moeten zijn)
Lars schreef op 09 October 2003 @ 09:55:
Ah, mooi, daar had ik net een vraag over.

Als je tv home digitaal neemt, zijn dan alleen de nieuwe zenders digitaal, of worden de huidige zenders ( ned1,2,3,bbc 1 en 2 enz..) dan ook digitaal en in stereo? ( oa veronica en BBC1 krijg ik op dit moment niet in stereo door )
Essent levert die zenders hier gewoon in stereo...

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 09-10-2003 19:02 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Maar is die BBC dan ook in breedbeeld? Want Essent vertikt het dus om de breedbeeld uitzending ook als breedbeeld uit te zenden..

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

• Mark
Wildfire schreef op 09 October 2003 @ 18:54:
Pp de site van TV Home staat dat ik dan dus deze zenders krijg:

[...]

Voor al dit betaal ik dan slechts €8.50 per maand? Echt geen andere kosten of rare voorwaarden?
Inderdaad, alleen als je nog extra ethnische zenders of cinenova wilt komen er nog extra kosten bij. Ik heb op dit moment standaardpakket + cinenova. Voor basis betaal ik € 8,50 en voor Cinenova € 9,95 per maand. Toen ik de settop box kreeg heb ik niets hoeven te betalen aan aansluitkosten, was alleen wel zo dat er duidelijk bij stond dat de box eigendom bleef van Essent. Met de overgang van MrZap naar TV-Home heb ik een brief gekregen dat de settop box vanaf die dag van mij was en dus niet meer van essent. Zover als ik kan opmaken uit de AV en de site betaal je nog steeds geen aansluitkosten of huur voor de settop box.
Ik wil voornamelijk weten of je twee van die digiboxjes in huis kunt hebben. Een voor m'n vader en eentje voor mezelf... (heb hierboven niet zo'n superkwaliteit beeld, met digitaal zou dat verholpen moeten zijn)
Ik heb wel eens de box van een vriend van mij hier gehad en deze deed het ook gewoon terwijl de mijne ook aan stond. Lijkt me dus wel gewoon te kunnen. Waar je echter wel rekening mee moet houden is dat de kwaliteit van je antennesignaal wel goed moet zijn op de plaats waar het de settop box binnenkomt, anders krijg er echt geen fatsoenlijk beeld uit (blokkerig en schokkerig).
Toen ik de settop kreeg heb ik ook de coax kabel vanuit de meterkast naar de tv in de kamer moeten vervangen omdat deze gewoonweg te rot was. Zonder settop leverde me die oude kabel wat ruis op, maar met de settop er tussen was het beeld helemaal een drame.

• Mark
D.R. schreef op 09 oktober 2003 @ 20:24:
Maar is die BBC dan ook in breedbeeld? Want Essent vertikt het dus om de breedbeeld uitzending ook als breedbeeld uit te zenden..
Ik heb zelf geen breedbeeld TV, maar als ik uitzendingen op BBC bekijk via de settop zijn die dus geen breedbeeld.

Verwijderd

Mark schreef op 10 October 2003 @ 01:05:
[...]

Ik heb zelf geen breedbeeld TV, maar als ik uitzendingen op BBC bekijk via de settop zijn die dus geen breedbeeld.
In een online Franse handleiding van de Sagem ICD 4000, het door TVHome geleverde kastje staat: "Conversion 16/9 vers 4/3 en Pan & Scan ou Letter Box"

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 17:46:
[...]

In een online Franse handleiding van de Sagem ICD 4000, het door TVHome geleverde kastje staat: "Conversion 16/9 vers 4/3 en Pan & Scan ou Letter Box"
Allemaal leuk en aardig, maar het probleem is dat bij Essent zelf de apparatuur het originele breedbeeld-signaal naar een 4:3 beeld vernaggeld. Waardoor je thuis dus gewoon een 4:3 beeld krijgt waarbij links en rechts dus gedeeltes missen. Daar kan je digiboxje niets aan veranderen. Wat er niet is kan dat ding er echt niet bij verzinnen...

• RobbertC
  • Laatst online: 16:32
Hoe zit het eigenlijk met ondertiteling?

Ik neem aan dat de BBC enzo uiteraard niet zijn ondertiteld, maar de 'nieuwe' kanalen zoals de Discovery Channels?

Verwijderd

Wildfire schreef op 13 October 2003 @ 14:03:
[...]
Allemaal leuk en aardig, maar het probleem is dat bij Essent zelf de apparatuur het originele breedbeeld-signaal naar een 4:3 beeld vernaggeld. Waardoor je thuis dus gewoon een 4:3 beeld krijgt waarbij links en rechts dus gedeeltes missen. Daar kan je digiboxje niets aan veranderen. Wat er niet is kan dat ding er echt niet bij verzinnen...
Sinds vandaag heb ik zo'n kastje thuis, maar ik zou zweren dat ik echt breedbeeld heb als ik in de instellingen aangeef dat ik een 16:9 TV heb. Het is vooral te zien op het moment dat je net hebt overgeschakeld van 4:3 naar 16:9, de totale beeldinformatie wordt dan breder.

• Klippy
  • Laatst online: 16:35

Klippy

Still Game

Heb 't ook al een aantal jaar.

Alleen bij Nutsbedrijven Maastircht, heet ietsje anders, maar is verder precies hetzelfde pakket.
Het films bestellen mis ik niet met Cinenova.

Kost hier trouwens €14,95 per maand en dat is inclusief Cinenova. Zit hier in standaardpakket dus.

Maar alleen al beeldkwaliteit van de gewone zenders is die €8,50 waard, perfect gewoon :)

Totaal geen klachten en toch wel veel toegevoegde waarde van zenders, staat toch wel vaak een Discovery of Travel oid op hier, vaker dan ik verwacht had.

Verder eigenlijk geen klachten, vroeger was het stuk duurder voor veel minder zenders, nu is 't stukken beter, ik vind het iig een goeie deal, zou niet meer zonder kunnen :)

edit:

http://www.nutsmaas.nl/blocks/zenderindeling.pdf
Hier staat hele zenderlijst toruwens op.

Die regionale zenders zijn overigens per regio (tot nu toe :? ) je hebt ze dus niet allemaal, alleen de zenders uit je regio.

Vergeet ook de radiozenders niet :)
Zijn hier 29 gewone zenders in digitale kwaliteit en 40 music choice zenders.

Kosten voor alles op de PDF is hier dus €14,99 per maand en eenmalige installatie €89,95.

www.nutsmaas.nl voor de mensen uit de buurt ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Klippy op 13-10-2003 21:53 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Klippy

Klippy

Still Game

Hebben de nieuwe abonnee's trouwens ook nog altijd de Sagem ICD 4000 :?

Of is er inmiddels een nieuw apparaat?

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 12:37
LiquidSilver schreef op 13 October 2003 @ 21:56:
Hebben de nieuwe abonnee's trouwens ook nog altijd de Sagem ICD 4000 :?

Of is er inmiddels een nieuw apparaat?
Is nog steeds hetzelfde apparaat

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Is het trouwens ook al iemand opgevallen dat het geen nut heeft via de site van TV Home informatie aan te vragen? Ik heb het al twee keer geprobeerd, het is nu enkele weken later en nog nul komma nul aan informatie gekregen van TV Home...

Verwijderd

Okee... en wat als je meerdere TV's hebt? Moet je dan meerdere van die boxes hebben?

Verwijderd

Ze hebben vandaag een set top box afgeleverd maar ik heb er geen besteld, als ik em aansluit werkt het dan meteen of......

• Nikel
  • Niet online
Worden er op een of andere manier ook ondertitels digitaal meegestuurd? Bijvoorbeeld bij BBC, of werkt teletekst nog gewoon?

Op de site van die set-top box staat:
- Subtitling
- Teletext decoding (displayed on OSD or VBI insertion)

Maar dat zegt mij verder dus niks. Ik ga eens langs een winkel die het verkoopt denk ik, ik heb Essent al geprobeerd te bellen maar er waren te veel wachtenden voor me.

• Nikel
  • Niet online
Ik heb net even gebeld met 0800-0078 (het info nr van tvhome, staat niet op de site).

- Het is dus 8,50 bovenop wat je sowieso al betaald.
- Je bent niet verplicht de decoder van Essent te kopen.
- Je analoge kabelsignaal blijft ook gewoon bestaan, dus als je meerdere tv's hebt zou je er voor kunnen kiezen op slechts een tv digitaal te kijken.

Ik heb verder niet doorgevraagd omdat ik het toch niet neem voorlopig, de enige reden om het snel te nemen is dat de standaard set-top box nu 99 ipv 149 euro kost, maar die voldoet toch niet aan mijn eisen, dus dat maakt voor mij niet uit.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:05

job

jooh relaxed, zit dit topic niet zo te kicken.
edit gewoon je bericht als je wat toe wil voegen.
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 14:14:
Ze hebben vandaag een set top box afgeleverd maar ik heb er geen besteld, als ik em aansluit werkt het dan meteen of......
haha, je krijgt zomaar dat ding gratis van de postbode :D.
nee, ik denk niet dat het zomaar werkt, ik denk dat het kastje eerst nog moeten activeren. net zoals ze bij @home internet eerst nog je modem moeten activeren.

[ Voor 70% gewijzigd door job op 15-10-2003 14:52 ]

Verwijderd

damster schreef op 15 October 2003 @ 14:50:
jooh relaxed, zit dit topic niet zo te kicken.
edit gewoon je bericht als je wat toe wil voegen.

[...]

haha, je krijgt zomaar dat ding gratis van de postbode :D.
nee, ik denk niet dat het zomaar werkt, ik denk dat het kastje eerst nog moeten activeren. net zoals ze bij @home internet eerst nog je modem moeten activeren.
Tja hij is idd verkeerd afgeleverd, kan ik tenminste eens kijken hoe zo'n set top box er uit ziet en of je er wat mee kunt voor ik hem terug stuur. :D

Verwijderd

Maar heb je voor iedere TV een aparte set top box nodig of niet om digitale TV op al je TV's te kunnen kijken?

• Mark
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 16:25:
Maar heb je voor iedere TV een aparte set top box nodig of niet om digitale TV op al je TV's te kunnen kijken?
Wel als je op al je TV's verschillende zenders wilt zien. Als je overal hetzelfde wilt zien kun je met een scart-splitter werken.

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met het geluid van TV-Home. Worden alle uitzendingen in 5.1 uitgezonden of is het gewoon stereo, anders heb je volgens mij helemaal nix aan TV-Home.
Lekker alle films in stereo kijken (zit de tweaker dan met z'n dolby-digital installatie).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 17:47:
Hoe zit het eigenlijk met het geluid van TV-Home. Worden alle uitzendingen in 5.1 uitgezonden of is het gewoon stereo, anders heb je volgens mij helemaal nix aan TV-Home.
Lekker alle films in stereo kijken (zit de tweaker dan met z'n dolby-digital installatie).
Tsja, de zenders zenden uit met gewoon stereogeluid, daar kan Essent toch echt geen DD5.1 van maken...

• Klippy

Klippy

Still Game

Wildfire schreef op 15 October 2003 @ 19:20:
[...]

Tsja, de zenders zenden uit met gewoon stereogeluid, daar kan Essent toch echt geen DD5.1 van maken...
Bovendien zou 5.1 beetje veel data zijn voorlopig denk ik.

Maar er is nog ProLogic ;)

Ondertitleling kiezen gaat overigens met teletekst balken onderin, is niet perfect, maar beter dan niks. Zijn wel een aantal talen meestal waaruit je kan kiezen.
Ma vind 't iig handig die ondertiteling :+

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 15 oktober 2003 @ 20:49:
[...]

Bovendien zou 5.1 beetje veel data zijn voorlopig denk ik.

Maar er is nog ProLogic ;)

Ondertitleling kiezen gaat overigens met teletekst balken onderin, is niet perfect, maar beter dan niks. Zijn wel een aantal talen meestal waaruit je kan kiezen.
Ma vind 't iig handig die ondertiteling :+
Werkt Prologic wel dan?

Ik hen n.l. met Essent gebeld en daar vertelde ze dat er alleen een stereo signaal met het beeld meegezonden wordt. En kreeg ik te horen dat je verplicht bent de standaard Sagem ontvanger aan te schaffen.

Ik dacht dat omdat het signaal digitaal is er ook wel minimaal prologic geluid meegezonden zou worden.

Kan iemand hier opheldering over geven B)

• CAP-Team
  • Laatst online: 15-12 12:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

krijg je dan de volgende situatie:

code:
1
2
kabelaansluitpunt --> settop --> antennekabel --> video --> tv
                             \_> antennekabel --> versterker / radio

Of gaat het via een scartkabel :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Ik heb zo'n box in handen gehad en het loopt vanaf de box verder via scart.

• Mark
CAP-Team schreef op 16 October 2003 @ 08:50:
krijg je dan de volgende situatie:

code:
1
2
kabelaansluitpunt --> settop --> antennekabel --> video --> tv
                             \_> antennekabel --> versterker / radio

Of gaat het via een scartkabel :?
Gaat via de scart of audio uit. De 'tuner' voor de digitale zenders (radio en tv) zit in de settop. Daarom krijg de tv het signaal via de scart en de versterker via de line-out.

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 08:06:
[...]

Werkt Prologic wel dan?

Ik hen n.l. met Essent gebeld en daar vertelde ze dat er alleen een stereo signaal met het beeld meegezonden wordt. En kreeg ik te horen dat je verplicht bent de standaard Sagem ontvanger aan te schaffen.

Ik dacht dat omdat het signaal digitaal is er ook wel minimaal prologic geluid meegezonden zou worden.

Kan iemand hier opheldering over geven B)
ProLogic zet zover ik weet stereo signaal om in 4 signalen dus... :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

LiquidSilver schreef op 16 oktober 2003 @ 11:59:
[...]

ProLogic zet zover ik weet stereo signaal om in 4 signalen dus... :)
Je hebt stereo front, center, en mono rear. Voordeel van ProLogic boven normaal surround is een groter frequentiegebied voor de rear speakers.

Verwijderd

Iemand de USB-aansluiting achterop al geprobeerd ? Kun je daarme beeld op je PC krijgen met de juiste software ?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 14:31:
Iemand de USB-aansluiting achterop al geprobeerd ? Kun je daarme beeld op je PC krijgen met de juiste software ?
Ik denk eerder dat zo'n ding bedoeld is voor het leggen van een service-connectie...

• CAP-Team

CAP-Team

Mark schreef op 16 October 2003 @ 11:56:
[...]

Gaat via de scart of audio uit. De 'tuner' voor de digitale zenders (radio en tv) zit in de settop. Daarom krijg de tv het signaal via de scart en de versterker via de line-out.
Dan krijg je dus nog een extra afstandsbediening? Ik heb er nog maar 4 :|

• Mark
CAP-Team schreef op 16 oktober 2003 @ 15:39:
[...]

Dan krijg je dus nog een extra afstandsbediening? Ik heb er nog maar 4 :|
Dat is correct....en het is ook nog eens een vrij grote afstandsbediening ook nog.

• Klippy

Klippy

Still Game

Mark schreef op 16 October 2003 @ 17:52:
[...]

Dat is correct....en het is ook nog eens een vrij grote afstandsbediening ook nog.
Maar ligt wel prettig in de hand ;)

En die van je TV heb je niet meer nodig :P
Nouja je moet de TV wel nog aanzetten enzo... maarja 't went wel snel hoor :)

• CAP-Team

CAP-Team

maar als dat via de scart gaat.. kun je dan gewoon kiezen om via coax te kijken of via dat kastje? dat lijkt mij dan wel ofniet?

• Mark
CAP-Team schreef op 16 October 2003 @ 18:49:
maar als dat via de scart gaat.. kun je dan gewoon kiezen om via coax te kijken of via dat kastje? dat lijkt mij dan wel ofniet?
Als je de settop uit zet kijk je via de coax, als hij aan staat dan kijk je via de scart en zap je dus ook met de settop. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de tv zapper ook bijna niet meer gebruik, alle zenders (en nog veel meer) zitten namelijk ook in TVHome met een veel betere kwaliteit :)

• job

job

iemand die weet wat een normale analoge kabelverbinding eigenlijk kost?
wat die kosten moet je dus ook betalen, las ik hier.

• Klippy

Klippy

Still Game

damster schreef op 16 October 2003 @ 20:45:
iemand die weet wat een normale analoge kabelverbinding eigenlijk kost?
wat die kosten moet je dus ook betalen, las ik hier.
Hier €10.57 per maand.

Maar dat betalen we al jaren, vind ik niet echt een probleem, maar dat komt denk ik omdat pa dat betaald :P
Moet je idd erbij blijven betalen, je kan niet je gewone analoge abbo opzeggen zover ik weet en alleen digitaal kijken. Is ook logisch, anders zou je goedkoper uitzijn en zonder kabelverbinding kom je ook niet ver.

Verwijderd

Wildfire schreef op 13 oktober 2003 @ 23:39:
Is het trouwens ook al iemand opgevallen dat het geen nut heeft via de site van TV Home informatie aan te vragen? Ik heb het al twee keer geprobeerd, het is nu enkele weken later en nog nul komma nul aan informatie gekregen van TV Home...
Heb gister eindelijk een brief met folder gekregen, dezelfde als in m'n box zat.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 23:13:
[...]

Heb gister eindelijk een brief met folder gekregen, dezelfde als in m'n box zat.
Wij kregen uiteindelijk afgelopen zaterdag een folder thuisgestuurd, welgeteld drie weken na aanvraag op internet...

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
kun je ook een andere / eigen setop box gebruiken? en zo ja, welke komen er dan in aanmerking?

ik begrijp dat de box van sagem welke standaard geleverd wordt nogal traag zapt.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mughato schreef op 21 October 2003 @ 21:37:
kun je ook een andere / eigen setop box gebruiken?

[..]
Lezen is ook zo moeilijk hè. Zie hier...

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 21-10-2003 23:15 ]

• job

job

informatie aanvragen via die site heeft weinig nut inderdaad.
ik doe de postcode check. op mijn postcode is het nog niet beschikbaar.
maar, gelukkig, ik kan me wel laten informeren wanneer het bij mij beschikbaar is.

jammer dat ik dan een week later een alleen folder thuiskrijg met een aanvraag formulier.
terwijl het dus nog niet beschikbaar is bij mij thuis....
stelletje domme }:O -en daar bij essent

Verwijderd

mughato schreef op 21 oktober 2003 @ 21:37:
kun je ook een andere / eigen setop box gebruiken? en zo ja, welke komen er dan in aanmerking?

ik begrijp dat de box van sagem welke standaard geleverd wordt nogal traag zapt.
Het schijnt dat je een willekeurige Viaaccess(2) decoder kunt gebruiken, ik ben bezig om het op m'n Siemens DVB-C kaart aan de gang te krijgen.

De smartcard is alleen incl. de Sagem box te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 11:17 ]

Verwijderd

damster schreef op 21 October 2003 @ 23:17:
informatie aanvragen via die site heeft weinig nut inderdaad.
ik doe de postcode check. op mijn postcode is het nog niet beschikbaar.
maar, gelukkig, ik kan me wel laten informeren wanneer het bij mij beschikbaar is.

jammer dat ik dan een week later een alleen folder thuiskrijg met een aanvraag formulier.
terwijl het dus nog niet beschikbaar is bij mij thuis....
stelletje domme }:O -en daar bij essent
Volgens mij werkt de postcodecheck niet helemaal lekker, k'heb n.l. ook eens op I-net naar de postcode gekeken en toen gebeld. Op I-net zeggen ze dat het niet kan en als je belt kan het wel :/

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zojuist zo'n TV Home box gehaald, moet de boel nog aansluiten.

Maar wat zie ik in de handleiding:
Ivm illegaal kopiëren is het niet mogelijk films op te nemen
Huh??? :? Wat is dat voor iets raar? Dus als ik iets wil opnemen omdat ik niet thuis ben, heb ik pech?

Of geldt dit alleen maar voor de 'extra' zenders zoals Cinenova?

• Mark
Wildfire schreef op 24 October 2003 @ 16:39:
Ik heb zojuist zo'n TV Home box gehaald, moet de boel nog aansluiten.

Maar wat zie ik in de handleiding:

[...]

Huh??? :? Wat is dat voor iets raar? Dus als ik iets wil opnemen omdat ik niet thuis ben, heb ik pech?

Of geldt dit alleen maar voor de 'extra' zenders zoals Cinenova?
Maak je geen zorgen, je kunt gewoon films opnemen. Voorheen kon je ook films bestellen via TVHome (toen nog MrZap) welke op hetzelfde moment net in de videotheek lagen en ik denk dat het zinnetje er om die reden in staat.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mark schreef op 24 October 2003 @ 19:09:
[...]

Maak je geen zorgen, je kunt gewoon films opnemen. Voorheen kon je ook films bestellen via TVHome (toen nog MrZap) welke op hetzelfde moment net in de videotheek lagen en ik denk dat het zinnetje er om die reden in staat.
Aha... ik vond het al zo vreemd.

Ik moet trouwens zeggen dat je toch vaak goed kunt zien dat er compressie is toegepast, mij vallen regelmatig compression artifacts op... :(

Weet iemand trouwens wat de optimale bit error rate is voor TV Home? Bij mij staat 'ie op "< 1.00E-8" en uiterlijk op 2.00E-8. Frequentie offset schommelt, momenteel op zo'n 40 kHz maar eerder op de avond rond de 25 kHz gezien.

• Mark
Wildfire schreef op 24 October 2003 @ 21:48:
[...]

Aha... ik vond het al zo vreemd.

Ik moet trouwens zeggen dat je toch vaak goed kunt zien dat er compressie is toegepast, mij vallen regelmatig compression artifacts op... :(
Had ik in het begin ook veel last van, totdat ik de tvkabel die vanaf het CAI aansluitpunt naar mijn tv heb vervangen door een kabel van goede kwaliteit. Hierna waren alle artifacts weg (hooguit tijdens het zappen van de ene naar de andere zender).
Weet iemand trouwens wat de optimale bit error rate is voor TV Home? Bij mij staat 'ie op "< 1.00E-8" en uiterlijk op 2.00E-8. Frequentie offset schommelt, momenteel op zo'n 40 kHz maar eerder op de avond rond de 25 kHz gezien.
Mijn error rate schommelt altijd tussen de 1.00E-7 en 9.00E-8. De frequentie offset zit tussen de -30 en -15kHz. Deze cijfers worden bij mij wel behoorlijk beinvloed door het tijdstip en de hoeveelheid apparatuur welke aan staat welke gebruik maakt van de CAI. Heb zo'n vaag vermoeden dat mijn bekabeling nog steeds niet helemaal optimaal is.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik ga morgen nog een signaalversterker aanschaffen om de signaalsterkte naar de bovenverdieping op te vijzelen... ik koop er dan eentje van 50 euro ofzo, niet zo'n goedkoop Gamma-ding van 10 euro.

Voor de zekerheid koop ik er dan maar eentje die retourgeschikt is, lijkt me wel handig.

• job

job

moet je niet een speciale kabelversterker hebben nu je dus digitale televisie hebt?
ik neem aan dat deze zenders een eigen frequentie hebben..

net als @home internet, leuk als je daar een normale versterker voor gooit.
heb je geen internet meer omdat die frequenties niet doorgegeven wordt.

en wat betreft die 50 euro. wil je echt een goede versterker, dan ben je een stuk meer kwijt.
maar kijk eerst eens naar de bekabeling als je goede bekabeling hebt, is versterking nauwelijks nodig.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

damster schreef op 25 oktober 2003 @ 01:57:
moet je niet een speciale kabelversterker hebben nu je dus digitale televisie hebt?
ik neem aan dat deze zenders een eigen frequentie hebben..

net als @home internet, leuk als je daar een normale versterker voor gooit.
heb je geen internet meer omdat die frequenties niet doorgegeven wordt.
Zoals ik al zei - een versterker met retourkanaal.

Daarnaast zit TV Home hier in Brabant op 357 mHz, een frequentie die door een versterker gewoon meeversterkt wordt.
en wat betreft die 50 euro. wil je echt een goede versterker, dan ben je een stuk meer kwijt.
Weet ik ook wel, maar ik heb hier niet een supergoede nodig. Gewoon een fatsoenlijke is al goed genoeg.

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

kan er iemand eens een foto posten van box + ab?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

damster schreef op 25 October 2003 @ 01:57:

en wat betreft die 50 euro. wil je echt een goede versterker, dan ben je een stuk meer kwijt
Ik heb zojuist een Hirschmann van 90 euro aangesloten: resultaat - net zo slecht beeld als voorheen. Aardig wat ruis bij veel zenders, bijregelen helpt niet (op minimumstand erg veel ruis en bijna geen beeld, op maximum redelijk beeld met ruis) - ik blijf in de gunstigste situatie met Hirschmann op dezelfde situatie als zonder Hirschmann... wat betreft gewoon analoog beeld dan, de TV Home box is er enigszins op vooruit gegaan in die zin dat de Bit Error Rate nu zo ongeveer continu op <1.00E-8 blijft staan waar dat voorheen nog enigszins fluctueerde.

Ja, ik heb de F-connectoren goed aangesloten enzo... dus dat is het probleem ook niet...

Kortom: versterker heeft om de een of andere reden geen nut... :(

• Mark_640
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Wildfire schreef op 25 oktober 2003 @ 15:58:
[...]

Ik heb zojuist een Hirschmann van 90 euro aangesloten: resultaat - net zo slecht beeld als voorheen. Aardig wat ruis bij veel zenders, bijregelen helpt niet (op minimumstand erg veel ruis en bijna geen beeld, op maximum redelijk beeld met ruis) - ik blijf in de gunstigste situatie met Hirschmann op dezelfde situatie als zonder Hirschmann... wat betreft gewoon analoog beeld dan, de TV Home box is er enigszins op vooruit gegaan in die zin dat de Bit Error Rate nu zo ongeveer continu op <1.00E-8 blijft staan waar dat voorheen nog enigszins fluctueerde.

Ja, ik heb de F-connectoren goed aangesloten enzo... dus dat is het probleem ook niet...

Kortom: versterker heeft om de een of andere reden geen nut... :(
Waar heb je je versterker aangesloten dan?? Meteen bij het 1ste aansluitpunt, of bij je tv??

• job

job

inderdaad wat Mark_640 zegt.
waar heb je dat ding aangesloten?
en wat voor kabels gebruik je?
je kan een dure versterker kopen, maar slechte kabels kunnen je beeld weer verpesten.

maar wel bijzonder dat het beeld er niet beter van wordt, je moet toch wel enige verbetering zien. en hirschmann is geen slecht spul..
raar

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mark_640 schreef op 26 oktober 2003 @ 14:38:
[...]

Waar heb je je versterker aangesloten dan?? Meteen bij het 1ste aansluitpunt, of bij je tv??
Meteen op het kastje waar de kabel ons huis binnenkomt natuurlijk... ik snap ook wel dat als ik 'm hierboven aansluit dat dat geen nut zal hebben.

De coaxkabel naar boven is een normale kabel, niet van die dure extra afgeschermde ofzo. Ongeveer 15 meter.

Afijn, ik laat het nu maar zo en breng die Hirschmann komende week terug naar de winkel... ik heb er helaas 3x niets aan... :(

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12 17:40
Wildfire schreef op 26 October 2003 @ 19:26:
[...]

Meteen op het kastje waar de kabel ons huis binnenkomt natuurlijk... ik snap ook wel dat als ik 'm hierboven aansluit dat dat geen nut zal hebben.

De coaxkabel naar boven is een normale kabel, niet van die dure extra afgeschermde ofzo. Ongeveer 15 meter.

Afijn, ik laat het nu maar zo en breng die Hirschmann komende week terug naar de winkel... ik heb er helaas 3x niets aan... :(
Misschien heb je al te veel ruis bij binnenkomst
Tja dan zet je er een versterker tussen die dan ook het ruis versterkt

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

tafmaf schreef op 26 October 2003 @ 19:31:
[...]

Misschien heb je al te veel ruis bij binnenkomst
Tja dan zet je er een versterker tussen die dan ook het ruis versterkt
Dat is het zeker niet, de TV beneden heeft een haarscherp beeld.

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12 16:49
Ik heb het afgelopen donderdag ook aangeschaft.

Er komt bij mij 1 coax kabel uit de muur, die gaat naar een kastje van @home waar 2 uitgangen op zitten: 1 voor het kabelmodem en 1 voor radio/TV.

Op de uitgang van Radio TV zit een T-stuk waarmee radio en TV gescheiden wordt. Op dat T-stuk had ik de decoder van TV Home aangesloten, maar dat werkte dus niet. Had sowieso al opeens veel ruis op de gewone kabel.

Zaterdag een splitter gekocht en deze direct op het kastje gezet waar de kabel mn huis binnen komt. Nu deed TV Home het wel, prima beeld, nog niets gezien van compressie ofzo. Ben er heel tevreden mee. :)

iRacing Profiel

• CAP-Team

CAP-Team

Ik was afgelopen donderdag bij mijn zus, die hebben dus ook al een paar weken TV Home.. maar ik vind (vooral als je er dicht op zit) je vrij goed kunt zien dat het een digitaal signaal betreft.. blokjes enzo.. vond ik toch iets tegenvallen..
Mijn zwager kennende heeft ie absoluut geen slechte kabels ofzo gebruikt..

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-12 23:24

Fisico

by Fabian

Las net dat JvS het graag in AV wil hebben.

nstm > av dan maar :)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Mark
CAP-Team schreef op 17 november 2003 @ 16:04:
Ik was afgelopen donderdag bij mijn zus, die hebben dus ook al een paar weken TV Home.. maar ik vind (vooral als je er dicht op zit) je vrij goed kunt zien dat het een digitaal signaal betreft.. blokjes enzo.. vond ik toch iets tegenvallen..
Dan moet hij toch echt maar eens goed naar zijn kabels/connectoren kijken, ik heb namelijk perfect beeld. Alleen met het zappen heb ik eventjes last van blokjes/artifacts. Na enkele seconden zijn deze weg en hen ik dus een perfect strak beeld.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

CAP-Team schreef op 17 november 2003 @ 16:04:
Dat probleem heb ik dus ook... duidelijk zichtbaar dat er compressie is toegepast. Ik verwachtte iets in de buurt van DVD-kwaliteit, maar dat is dit toch echt niet.

De signaalsterkte hier is hoog genoeg, de Bit Error Rate ligt continu < 1.0E-8 (laagste wat het digidoosje kan meten).

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:54

Stewie!

Keen must die!

Wat een afzetters van UPC, ik moet 8 euro/maand meer betalen dan mensen die het bij Essent halen. En ik krijg ook nog eens minder kanalen in het digital pakket :(
Blij dat ik dus dit nog niet heb aangeschaft :r

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 06:37
Is het ook mogelijk, hoe dan ook, om TVhome op je pc te bekijken, dus zoals in mijn geval, wanneer je normale tv bestaat uit een pci-kaartje in de pc?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Arjenn schreef op 18 november 2003 @ 10:45:
Is het ook mogelijk, hoe dan ook, om TVhome op je pc te bekijken, dus zoals in mijn geval, wanneer je normale tv bestaat uit een pci-kaartje in de pc?
De TV-Home decodeer sluit je via SCART aan op je TV... en volgens mij zit er ook nog eens iets zoals Macrovision op.

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 06:37
Wildfire schreef op 18 november 2003 @ 11:32:
[...]

De TV-Home decodeer sluit je via SCART aan op je TV... en volgens mij zit er ook nog eens iets zoals Macrovision op.
Wat is Macrovision precies?? :?
Wat betreft de scart; kun je die niet met verloopstukjes op video-in of coax aansluiten?

• job

job

Macrovision is een vorm van kopieerbeveiliging.
Apparatuur met macrovision zend een bepaald signaal mee.
In dit geval zend de decoder dit signaal mee.
Als een opneem apparaat (zoals videorecorder) dit signaal ontvangt geeft hij niets door, het Resultaat is dan alleen een zwart beeld op je videoband.

(als we er dus vanuit gaan dat macrovision op de decoder zit, misschien is het wel helemaal niet zo en kan je prima opnemen.)
Wildfire schreef op 17 november 2003 @ 17:35:
Dat probleem heb ik dus ook... duidelijk zichtbaar dat er compressie is toegepast. Ik verwachtte iets in de buurt van DVD-kwaliteit, maar dat is dit toch echt niet.

De signaalsterkte hier is hoog genoeg, de Bit Error Rate ligt continu < 1.0E-8 (laagste wat het digidoosje kan meten).
Hoe zijn de ervaringen van andere mensen....
ik nam net als Wildfire aan dat je echt goede kwaliteit krijgt, zoiets als sateliet kwaliteit.
Hoe is de kwaliteit van mensen die het nu al hebben...
en hoe is de kwaliteit in vergelijking met digitenne..

[ Voor 43% gewijzigd door job op 19-11-2003 12:06 ]

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 09:14
Hoe zit het nou met opnemen? Kan je decoder programmeren om op een bepaalde tijd op het gewenste kanaal te gaan staan?

Eigenlijk moet die decodertechniek gewoon ingebouwd zitten in elke TV en video, zodat je die apparaten tenminste weer onafhankelijk van elkaar kunt gebruiken en programmeren. Zoals het nu is met digitale TV vind ik het een enorme achteruitgang in gebruiksgemak. Het enige voordeel is de beeldkwaliteit, en zelfs dat blijkt dus niet altijd het geval.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

synthdood schreef op 21 november 2003 @ 12:57:
Hoe zit het nou met opnemen? Kan je decoder programmeren om op een bepaalde tijd op het gewenste kanaal te gaan staan?
Nope. Echt achterlijk van Essent om zo'n achterlijke digidoos uit te leveren. Je kunt 'm niet programmeren om te kunnen opnemen, als je wat sneller zapt loopt 'ie regelmatig vast, regelmatig zap ik naar een zender en dan is er geen AV-sync, de radiofunctie bevat ernstige visuele problemen (zenderlijst wordt af en toe onzichtbaar), het ding begint af en toe als 'ie uitstaat flink te knipperen en als je 'm dan aanzet doet 'ie niets waardoor je 'm eerst weer moet uitzetten èn dan als laatste struikelpunt dat je zelfs met een goed kabelsignaal (met < 1.0 E-8 Bit Error Rate, laagste wat de box kan meten en weergeven) regelmatig wordt opgezadeld met compression artifacts.

Leuk hoor Essent... maar niet heus... :(

• Mark
Wildfire schreef op 21 november 2003 @ 13:11:
Nope. Echt achterlijk van Essent om zo'n achterlijke digidoos uit te leveren. Je kunt 'm niet programmeren om te kunnen opnemen, als je wat sneller zapt loopt 'ie regelmatig vast
Bekend probleem, was er al met de oude MrZap firmware en is er nog steeds. Ik heb uit ervaring geleerd dat ik pas moet doorzappen als de blauwe balk uit beeld is.
regelmatig zap ik naar een zender en dan is er geen AV-sync
Hier heb ik nooit geen last van gehad
de radiofunctie bevat ernstige visuele problemen (zenderlijst wordt af en toe onzichtbaar)
Mooie hieraan is dat dat probleem pas is gekomen met de nieuwe TV Home firmware. Toen de MrZap firmware er nog in zat bestond dit probleem niet
het ding begint af en toe als 'ie uitstaat flink te knipperen en als je 'm dan aanzet doet 'ie niets waardoor je 'm eerst weer moet uitzetten
Knipperen kan betekenen dat hij een remote update krijgt, ik heb echter dit probleem alleen maar als ik de video (welke via de scart van de settop op de TV zit) heel kort aanzet en dan weer uitzet. Hier gaat mijn settop dus ook helemaal van flippen. Meestal is het dan voldoende om de box uit en aan te zetten, maar af en toe moet ik echt de stroom ervan af halen.
èn dan als laatste struikelpunt dat je zelfs met een goed kabelsignaal (met < 1.0 E-8 Bit Error Rate, laagste wat de box kan meten en weergeven) regelmatig wordt opgezadeld met compression artifacts.
Zoals al eerder gezegd heb ik daar alleen maar last van tijdens het zappen. Wat ik wel weet is dat er bij een aantal MrZap klanten een filter op hun kabelaansluiting is geplaatst. Ik heb er toen ook 1 gehad, deze is op dit moment niet meer aangesloten omdat ooit eens mijn hele bekabeling heb omgegooid. Ik kan me nog wel herineren dat mijn beeld er toen wel op vooruitging, echter is het beeld nu nog steeds net zo goed zonder dat ding sinds ik nieuwe bekabeling gebruik.
Ik heb trouwens een ander vaag probleem. Als mijn settop enige tijd aan staat (enkele uren) en ik zap naar een zender met kinder slot (mensen met zo'n box weten welke zender ik bedoel :P ) dan krijg ik helemaal niets. Alle andere zenders doen het dan nog wel, alleen die ene niet...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mark schreef op 21 november 2003 @ 13:43:

[...]

Knipperen kan betekenen dat hij een remote update krijgt, ik heb echter dit probleem alleen maar als ik de video (welke via de scart van de settop op de TV zit) heel kort aanzet en dan weer uitzet.
Nee, het is geen update. Ik heb het ding eens z'n gang laten gaan, na een uur stond 'ie nog te knipperen. Dat is echt geen update.

Dat met de video dat ken ik, dan springt 'ie even aan en daarna geeft 'ie weer gewoon het signaal van de video door.

Afijn, waar ik dus echt op zit te wachten is een mogelijkheid dat verfoeide ding te kunnen programmeren. Het is nu gewoon onmogelijk om een geplande opname te maken vanaf TV Home (tenzij je slechts van één zender opneemt, maar dan moet je er maar weer aan denken de goede zender op tijd op te zetten).

Dit rotprobleem is er vooralsnog de oorzaak van dat ik momenteel alleen nog maar opneem van de analoge zenders. Erg jammer, want ik neem best wel veel op.

• couchsniffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-12 17:06
Wat ik me dus afvraag is, zijn er ook andere decoders te krijgen? Desnoods in Amerika af China bestellen ;).

Heb een tijdje digitenne gehad en daar kun je via usb de decoder aansturen en video in mpeg opnemen.

Is er zoiets verkrijgbaar in de wereld en waar moet je op letten om te weten dat zo'n ding bij tvhome zou gaan werken (smartcard/digital input)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Hmm we hebben gister een brief gehad dat het nu bij ons beschikbaar is, en ik moet zeggen dat het me erg aanspreekt, vooral ook de digitale kwaliteit :9
Ik zou alleen graag willen testen hoe de kwaliteit is als je m hier zou aansluiten want zo bijzonder goed is de ontvangst op mn kamer niet :{
Behoorlijk kut als ik er voor een jaar aanvast zit en blijkt dat het niet lekker werkt hier. Of kan je vrij snel annuleren en dat kastje terugsturen?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
hmm mijn pa is geinteresseerd in tvhome,
alleen vraag ik mij af of het ook mogelijk is om meerdere topboxen te verspreiden door het huis op hetzelfde 8,50 abonnement, of is dat onmogelijk?
Is het mogelijk om 2 tv's van tvhome te voorzien in 1 huishouden?

kan er iemand btw is plaatjes schieten van wat er allemaal in het pakketje zit, ik ben erg benieuwd ;)

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

JA, want als je analoog kijkt hebben ze bij Essent de zijkanten eraf geknipt. In het digitale signaal geven ze gewoon alle beeldinformatie door. Als je de sagem box op 4:3 zet worden de zijkanten er weer ageknipt. Bij de 16:9 instelling is het anamorphisch widescreen.
De digibox kijkt dus wel ff naar een heel ander signaal als je tv, anders zou het niet veel verbetering zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door DOA op 22-11-2003 19:50 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

couchsniffer schreef op 22 november 2003 @ 12:22:
Wat ik me dus afvraag is, zijn er ook andere decoders te krijgen? Desnoods in Amerika af China bestellen ;).

Heb een tijdje digitenne gehad en daar kun je via usb de decoder aansturen en video in mpeg opnemen.

Is er zoiets verkrijgbaar in de wereld en waar moet je op letten om te weten dat zo'n ding bij tvhome zou gaan werken (smartcard/digital input)
Je bent bij TV Home verplicht hun ontvanger te gebruiken.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nog een vraagje: zowel bij mijn TV Home box als bij die van m'n vader valt het op dat de box regelmatig storing geeft in het beeld, in de vorm van een doorzichtige rode balk bovenin beeld.

Wie heeft hier ook last van?

• DOA
  • Niet online

DOA

Nog nooit gezien. Zie je dat op 2 verschillende tv toestellen en op een bepaalde zender of alle zenders?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DOA schreef op 24 november 2003 @ 21:04:
Nog nooit gezien. Zie je dat op 2 verschillende tv toestellen en op een bepaalde zender of alle zenders?
Twee verschillende TV's, twee verschillende decoders, alle zenders en ook als ik via een aangesloten DVD-speler kijk.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een aantal vragen over die TV home.

Zijn er decoders die op hetzelfde moment 2 zenders kunnen ontvangen? (Zodat ik 1 zender kan opnemen en de andere bekijken)?

Is er een manier om mijn pc te voorzien van digitale televisie?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• DOA
  • Niet online

DOA

Twee verschillende TV's, twee verschillende decoders, alle zenders en ook als ik via een aangesloten DVD-speler kijk.
Ook met 2 verschillende scart kabels?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DOA schreef op 25 november 2003 @ 20:48:
[...]

Ook met 2 verschillende scart kabels?
Natuurlijk. Zowel mijn vader als ik hebben een eigen TV Home decoder... beide vertonen ze hetzelfde manco.

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Even een vraagje. Ook ik heb sinds kort TVHome van Essent. De eerste week niets te klagen, lekker veel zenders en een prima beeld en geluid.

Maar nu heb ik het ineens op verschillende zenders (RTL4+5 / CineNova / Adult en Playboy kanaal) dat bij het inschakelen van deze zenders het beeld gedurende een seconde of 15 tot 30 wisselt tussen zwart/wit en kleur (inclusief de blauwe balk met zenderinformatie). Als je lang genoeg wacht dan houdt dit wel weer op en wordt de zender weer gewoon in kleur weergegeven, maar het is reuze irritant.

Volgens de helpdesk is dat een bekend probleem en zijn ze bezig met het zoeken naar een oplossing, maar ik geloof helpdesks niet echt meer (ex- @home abonnee, dan krijg je dat).

Zijn er meer mensen met dit probleem?

• coen3
  • Laatst online: 02-12-2021
Hier een overview van enkele receivers/decoders.
Humax heeft er enkele, weet alleen niet of deze op TV Home werken.

http://www.radio-rfs.de/sattvworld/dvb-c.shtml

En de humax site:
http://www.humaxdigital.com/products/ci-5100c.htm

Weet iemand trouwens of er al een combinatie DVB-C met HD, LAN, DIVX bestaat

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
Even iets wat al vaker voorbij is gekomen, maar m.i. nog niet voldoende beantwoord:

Is het verplicht de meegeleverde decoder te GEBRUIKEN? Dat je hem MOET kopen is me nu wel duidelijk. Maar is het mogelijk het TV Home signaal met het Essent abbo-kaartje in een andere decoder ook te decoderen?

Reden: ik heb alles van Philips en kan derhalve ook alles met 1 afstandsbediening bedienen. Als ik een Philips decoder gebruik kan ik op 'normale' wijze kanalen blijven kiezen en met teletekst werken zonder weer een extra remote.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoals al eerder vermeld is: dat kan gewoon. Er is nl al een persoon in dit topic die met 1 abo 2x digitale tv heeft dmv van een extra decoder.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Zoals al eerder vermeld is: dat kan gewoon. Er is nl al een persoon in dit topic die met 1 abo 2x digitale tv heeft dmv van een extra decoder.
Je kunt dus gewoon 2 decoders kopen in de winkel? Of moet je die tweede ergens anders vandaan halen? Ik heb zojuist toevallig gebeld met TVHome, ze zeiden dat het niet mogelijk was om twee tv's los aan te sluiten :?
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.