TV Home van Essent; is het wat?

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 16.727 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ondanks een stijging in signaalsterkte (panasonic van 69 naar 76%) is het beeld minder geworden? Alles nog wel op 100% verder.

Ik krijg nu op kanaal 211 steeds blokjes te zien, echt balen. Het is bij mij gewoon minder geworden sinds de overzetting en de reclame folders beweren heel iets anders. Als het zo langer doorgaat, dan moet ik maar eens een klachtmailtje sturen. Maarja, verspilde moeite is dat waarschijnlijk. Bellen dat kanaal 211 het niet meer goed doet is ook niet echt super gezien de content ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:16

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het mooiste van 211 vind ik nog wel het kanaal waar je heenzapt als je 1x op vorige zender drukt ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12 10:16

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Heeft iemand hier al iets gehoord over de Philips DCR2020 decoder? Volgens mij zou die ergens rond deze tijd uit moeten komen, of zijn er al mensen die hem hebben?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat ik mij herinner heeft Philips de ontwikkeling van digitale decoders gestaakt. Ik kan alleen niet zo snel een linkje vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

is er soms weer zo'n netwerk storing. ik start hem en krijg enkel het netwerkinstallatie scherm.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Janoz schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:35:
Het mooiste van 211 vind ik nog wel het kanaal waar je heenzapt als je 1x op vorige zender drukt ;)
Ik kom vaak op 211 uit als ik Cartoon Network bedoel. Dan druk ik op 121, maar komt soms de 1 niet helemaal goed door (die was een beetje brak op de vorige remote), dus dan klopt het nummer niet (er staat 21*) en druk je opnieuw 121 in waardoor je op die * een 1 invult. Leuk, als je ouders erbij zitten :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12 23:12

mace

Sapere Aude

Grrrrrene schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:51:
[...]

Ik kom vaak op 211 uit als ik Cartoon Network bedoel. Dan druk ik op 121, maar komt soms de 1 niet helemaal goed door (die was een beetje brak op de vorige remote), dus dan klopt het nummer niet (er staat 21*) en druk je opnieuw 121 in waardoor je op die * een 1 invult. Leuk, als je ouders erbij zitten :X
Daarom heb ik een pincode op die zenders gezet ;)
Werkt perfect :)

• Bor

Bor

Voor de abbo mensen:
per november :: Zazaro TV

TV Home blijft maar uitbreiden!! Per 1 november wordt er weer een nieuwe zender aan TV Home Digitaal Extra toegevoegd: Zazaro TV. Zazaro TV is gericht op Europese jongeren en brengt een multiculturele mix van urban fashion, evenementen, trends en muziek.

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12 10:16

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Bor de Wollef schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:00:
Wat ik mij herinner heeft Philips de ontwikkeling van digitale decoders gestaakt. Ik kan alleen niet zo snel een linkje vinden.
Het klopt idd dat Philips met de vorige decoder is gestopt, dat was de DCR2001 maar dit is het nieuwe model.

[ Voor 4% gewijzigd door Skarloc op 26-10-2005 22:53 ]

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:07:
Ik begin me toch steeds meer te ergeren aan die decoder van Nokia. Nu het weer winter is staat bij ons de verwarming nogal vaak in de huischkamer en dan loopt de decoder soms wel 2 x op 1 avond vast. Echt zwaar iritant. Hij heeft genoeg ventilatie dus daar ligt het niet aan.
Er zijn niet meer mensen die last hebben van deze problemen?

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Is het eigenlijk mogelijk om de digitale-tv (ik heb de nokia) op een monitor aan te sluiten? CRT / TFT / LCD
Dus een monitor zonder tv-tuner

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:05

job

Een tuner heb je niet nodig, geschikte aansluitingen wel.

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

job schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:58:
Een tuner heb je niet nodig, geschikte aansluitingen wel.
wat voor een aansluiting moet een monitor dan hebben? Neem aan dat je ze niet op de reguliere aansluiting kunt inpluggen. (of heb je daar speciale verloop stukken voor? zal wel niet denk ik?)

ik heb ff een foto gemaakt van de aansluitingen die me oude CRT heeft die ik hier nog heb staan
(sorry voor de brakke webcamfoto maar digi-cam ligt nog beneden :9 )
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/9708/crtaansluiting0qk.th.jpg

ik zal zo eens kijken welke aansluitingen me tft's hebben

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 17:47
heeft iedereen al die nieuwe zenders? want ik krijg ze nog steeds niet door, ook niet na het terug zetten naar fabrieksinstellingen.. ik heb een panasonic

Verwijderd

thesystem schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:28:
heeft iedereen al die nieuwe zenders? want ik krijg ze nog steeds niet door, ook niet na het terug zetten naar fabrieksinstellingen.. ik heb een panasonic
Welke nieuwe zenders? Die tmf nl en oranje tv heb ik wel, maar die per 1 november komen, dat weet ik nog niet omdat ik nog op mijn werk zit.

• Bor

Bor

Die nieuwe zenders zou je al moeten hebben afaik. Heb je wel een abonnement? Als je die niet hebt zul je de zenders wel krijgen in het zenderoverzicht maar ze niet kunnen bekijken.

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 17:47
Die tmf zenders en boomerang enzo ja. Ik heb gewoon zo'n standaard abbonement zonder extra zenders maar met canal plus. horen die nieuwe zenders dus niet bij dat pakket?

• Bor

Bor

thesystem schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:13:
Die tmf zenders en boomerang enzo ja. Ik heb gewoon zo'n standaard abbonement zonder extra zenders maar met canal plus. horen die nieuwe zenders dus niet bij dat pakket?
De nieuwe zenders zitten in het normale abonnement. Dat kun je ook op de tvhome site vinden overigens.

• job

job

Awkwarding schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:23:
wat voor een aansluiting moet een monitor dan hebben? Neem aan dat je ze niet op de reguliere aansluiting kunt inpluggen. (of heb je daar speciale verloop stukken voor? zal wel niet denk ik?)

ik heb ff een foto gemaakt van de aansluitingen die me oude CRT heeft die ik hier nog heb staan
(sorry voor de brakke webcamfoto maar digi-cam ligt nog beneden :9 )
[afbeelding]

ik zal zo eens kijken welke aansluitingen me tft's hebben
Dat is een rgb ingang.. Je zou van scart naar rgb kunnen..
Maar dan moet je zelf een kabel gaan zitten solderen.. Zoek eens met de search op rgb en scart.

• job

job

thesystem schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:13:
De extra tmf zenders behoren niet tot het basispakket (wat jij dus hebt).
bron: http://www.tvhome.nl/9/index.html?groep=11

[ Voor 8% gewijzigd door job op 02-11-2005 11:54 ]

Verwijderd

Het enige wat je erbij krijgt als men Canal plus heeft is 7 sportkanalen :9 .
Voor sportliefhebbers erg fijn en vooral voetbalfans zoals ik. :)

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:38:
Het enige wat je erbij krijgt als men Canal plus heeft is 7 sportkanalen :9 .
Voor sportliefhebbers erg fijn en vooral voetbalfans zoals ik. :)
Sinds kort zijn het er zelfs 8 ;)

Ik vind het zelf alleen een beetje teveel van het goede, ik heb het er dus ook niet bijgenomen.

• Bor

Bor

Ik vind het aanbod abonnement zowiezo erg tegenvallen. Het enige wat interessant voor mij is zijn cartoonnetwork, de discovery's, travel channel etc. Al die muziek meuk en sport kanalen hoef ik persoonlijk niet. Daar wens ik dus ook niet voor te betalen. Jammer dat er geen mogelijkheid is om zelf een pakket samen te stellen (heb ik al eens eerder gepost).

Missen jullie die "feature" niet? Dus een systeem waarbij je zelf de kanalen kunt uitzoeken waarnaar je dan ook betaald?

Verwijderd

MaCe1337 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:37:
[...]

Sinds kort zijn het er zelfs 8 ;)

Ik vind het zelf alleen een beetje teveel van het goede, ik heb het er dus ook niet bijgenomen.
Ik heb er ook 8 met de achtste is mozaik kanaal waar je alle sportkanalen ziet.
Ik zag wel dat er inderdaad 8 sportkanalen waren zonder de mozaik.
Eens kijken even update doen kijken wat hij dan doet :Y)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:38
Bor de Wollef schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:10:
Ik vind het aanbod abonnement zowiezo erg tegenvallen. Het enige wat interessant voor mij is zijn cartoonnetwork, de discovery's, travel channel etc. Al die muziek meuk en sport kanalen hoef ik persoonlijk niet. Daar wens ik dus ook niet voor te betalen. Jammer dat er geen mogelijkheid is om zelf een pakket samen te stellen (heb ik al eens eerder gepost).

Missen jullie die "feature" niet? Dus een systeem waarbij je zelf de kanalen kunt uitzoeken waarnaar je dan ook betaald?
"Vroeger" toen het nog MrZap was had je wel verschillende zender pakketten, maar dit is op een gegeven moment afgeschaft en kwam er 1 pakket welke net zo duur was als voorheen 1 los pakket...ik denk dat dit vooral komt door de veel lagere administratiekosten die ze op deze manier hebben. Volgens mij is TVHome trouwens 1 van de goedkoopste voor de extra zenders en ik vind € 7,95 voor al die extra zenders ook niet echt duur.

• Bor

Bor

Het is voor al die zenders absoluut niet duur. Door de toeoeging van min of meer overbodige zenders als "the sailing channel" en de toevoeging van regionale zenders zijn ze tot een groot pakket gekomen waar voor mij net wel / net niet genoeg in zit wat interessant is. Adverteren met "wel 90 zenders" is leuk maar je moet niet kijken wat voor zenders dit voor een groot deel zijn imho. Mensen moeten geen 90 kwaliteitszenders verwachten.

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

Ik ga mijn tvhome abbo wegdoen, weet iemand wat ik zou moeten vragen voor een nokia decoder op marktplaats.Ik neem aan dat die decoder nog wel een paar tientjes waard is :?

none

Verwijderd

kidfunk schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:11:
Ik ga mijn tvhome abbo wegdoen, weet iemand wat ik zou moeten vragen voor een nokia decoder op marktplaats.Ik neem aan dat die decoder nog wel een paar tientjes waard is :?
Op marktplaats staan ze toch wel? Gewoon even prijzen vergelijken.
Bor de Wollef schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:10:
Niet echt, ik mis wel de optie om kanalen juist weg te laten die ik niet kijk, maar voor 7,95 in de maand hoor je mij niet klagen. Lekker veel muziekzenders nu, veel travel en discovery achtigen dingen en veel sport, wat wil je nog meer? Als je keuze vrijheid krijgt dan gaat de prijs mijn inziens omhoog (in iedergeval voor liefhebbers die van een paar categorieeen houden zoals ik).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 15:02 ]

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:59:
[...]

Op marktplaats staan ze toch wel? Gewoon even prijzen vergelijken.
Op marktplaats staan ze niet,
(anders zou ik het hier niet vragen)

none

• mace

mace

Sapere Aude

kidfunk schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:25:
[...]

Ik denk zo'n 40 a 50 euro

• job

job

kidfunk schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:25:
Dan kan je niet zoeken :P
http://kopen.marktplaats....3Blx%3A%3Bly%3A%3Bosi%3A2

80e lijkt me een mooi bedrag overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 05-11-2005 03:04 ]

• Bor

Bor

80 euro voor een 2e hands decoder lijkt me veel te veel eigenlijk. 40 a 50 euro komt veel beter in de buurt. Als je 80 euro gaat vragen kun je beter een nieuwe kopen imho.

De advertenties die 80 euro vragen staan er vaan al sinds augustus op ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 05-11-2005 10:15 ]

Verwijderd

Met 2e hands apparatuur dus nou een decoder moet wel verschil zitten tussen nieuwwaarde een verkoopprijs.

En de nieuwwaarde die iemand paar maanden terug betaald vervalt compleet met de huidige nieuwwaarde van de decoders.
Er zijn van zo'n klojo's die dat niet willen inzien dus daarom zoveel nog voor vragen.Zei kijken alleen op wat zei betaalt hebben maar niet wat ze nu nieuw kosten

Inderdaad 40-50 euro nette prijs , maar die 50 euro zal hoogwaarschijnlijk vervallen als men nog een keer verzendkosten er boven op moet betalen.Het verschil tussen nieuw en 2e hands is dan nihil , 80% kiezen dan voor nieuw.

Helaas komt het te veel voor dat verschil tussen 2e hands en nieuw bijna geen verschil in zit.Maar ja je hoeft maar van zo'n gekken te hebben die erin trappen ;) |:(

Verwijderd

Let wel, je kunt (volgens Essent) de smart-card niet overzetten naar een andere gebruiker als deze bij een decoder aangeboden wordt.

Ik had een 2e-hands Samsung gekocht met Card en daarbij het standaard-pakket. Toen ik vervolgens op deze kaart het extra pakket à 7.95 wilde nemen ging dit dus niet en moest ik vervolgens dat pakket apart aan gaan kopen en dan wordt het voordeel van 2e-hands aankopen vaak minder interessant.

Let wel: je hebt via de oorspronkelijke kaart natuurlijk wel het basispakket digitaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 13:24 ]

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb een raar probleem met de nieuwe zenders van TMF. Als ze een tijdje aanstaan (minuut of 10) wordt het geluid ineens heel dof en een stukje zachter. Aan- en uitzetten van de decoder (Panasonic) of switchen van kanaal werkt niet. Pas als de decoder een tijdje uit heeft gestaan en weer aan wordt gezet is het geluid weer normaal. Iemand die dit probleem herkent?

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, m'n vriendin en ik hadden een 2e uitgebreid abonnement aangevraagd, maar onze huisbaas wilde pas laat tekenen (abo staat op zijn naam). Daardoor hebben we niet binnen 5 dagen opgestuurd. Geen probleem volgens TV Home, maar ondertussen zitten we 3 weken later nog steeds met een basis abonnement-signaal. 't Is zelfs zo gaar dat ergens rond 1 uur 's nachts een paar zenders op "E16 Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement" springen :( Nu kregen we afgelopen week een brief waarin ze ons verwelkomen als klant (dat waren we al :?), maar helaas bleek daaruit niet wat voor abo we nu hebben gekregen. Ik weet zeker dat ik de optie "11,95 per maand voor 2e uitgebreide ontvanger" heb aangekruisd, maar dat is blijkbaar niet goed doorgekomen :(

• job

job

Een beller is sneller :P

De postverkwerking is bij @home nog steeds crap.

• Grrrrrene
  • Niet online
Dan morgen maar 's bellen... Wat me nml opvalt is dat het rond 1 uur 's nachts ongeveer ineens raar begint te doen. Zenders die ineens niet meer in ons pakket zitten, haperend beeld en geluid, terwijl het overdag normaal gewoon prima is :?

[ Voor 80% gewijzigd door Grrrrrene op 09-11-2005 01:20 ]

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Paradise schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:57:
Ik heb een raar probleem met de nieuwe zenders van TMF. Als ze een tijdje aanstaan (minuut of 10) wordt het geluid ineens heel dof en een stukje zachter. Aan- en uitzetten van de decoder (Panasonic) of switchen van kanaal werkt niet. Pas als de decoder een tijdje uit heeft gestaan en weer aan wordt gezet is het geluid weer normaal. Iemand die dit probleem herkent?
dit heb ik ook echt irritant, eerst had ik het probleem dat het ineens een stuk zachter werd.

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Ik heb sinds een paar dagen iets mafs met de doorgifte van Boomerang; daar zit af en toe een schommeling in de ptch van het geluid. Da's dan niet alleen tijdens cartoons, en het klinkt ook niet analoog, dus het is geen leeftijdsissue van de cartoons. Het zijn meer van die distortions in het geluid. Ik heb dit ALLEEN op Boomerang, dus niet op andere zenders in diezelfde transport stream. Iemand bekend met dit 'probleem'? Het is met name goed te horen als er passages zijn waar je alleen muziek hebt.
Net: 1111
Freq hoofdstream: 356.00Mhz
PC: 5224
Deco: Samsung

Verwijderd

Grrrrrene schreef op woensdag 09 november 2005 @ 01:18:
Dan morgen maar 's bellen... Wat me nml opvalt is dat het rond 1 uur 's nachts ongeveer ineens raar begint te doen. Zenders die ineens niet meer in ons pakket zitten, haperend beeld en geluid, terwijl het overdag normaal gewoon prima is :?
Ik heb soms ook wel op dat tijdstip problemen. Niet dat ik vaan zo laat tv kijk (heb fulltime baan overdag), maar laatst was ik opeens al mijn zenders kwijt en de decover gaf aan dat ik geen abonnement had terwijl ik gewoon 7,95 in de maand betaal.

Na het opnieuw installeren deed alles het weer?

Vaker heb ik maar 1 of 2 zenders die even niet in mijn abonnement zitten, maar na wat zappen het opeens weer doen. Ook altijd na 23:00 geconstateerd (maar zoals ik zei zit ik overdag weinig er achter en in de avonduren voor 23:00 zap ik meestal niet zoveel).

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:08
Ik ben een hele erge n00b op het gebied van digitale TV, maar heb hier een kastje van de buren staan.
Ze hadden de decoder niet aan staan met de grote update op RTL4.
Dacht makkelijk: Fabrieks instellingen herstellen, zenders opnieuw detecteren en klaar.
Maar nee, nu geeft hij de melding: E19 Preview mode verlopen.
Heb van alles geprobeerd maar krijg het niet weg.
Ned 1 is trouwens wel te ontvangen.

Extra gegevens: Abbonement: Basis
Decoder: Nokia geval.

Het gekke is, is dat ze met hun Basis abbonements, wel alle Extra zenders worden ingeladen?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Bor

Bor

Elke decoder laad de extra zenders in, dwz, de tuner zal ze vinden. Dat staat compleet los van het toekennen van de zenders aan de hand van je abonnement.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
Hoe lang duurt die previewperiode eigenlijk? ik heb namelijk nog steeds alle zenders.. :)
Ik heb het sinds 6 okt trouwens..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Bor

Bor

Die preview periode duurt officieel 5 dagen dacht ik. In de praktijk duurt ie een paar week meestal.

• Henkie-Jan
Ja, maar de mensen waar ik het over heb hebben het abbonement al voor September geloof ik.
Wat kan je aan die E19 preview mode verlopen doen?

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:45
Grrrrrene schreef op woensdag 09 november 2005 @ 01:18:
Dat probleem heb ik af en toe ook (inderdaad vaak 's avonds laat of 's nachts), maar bij mijn moeder is het nog veel erger. Die heeft er regelmatig last van gedurende de hele avond.
Ze heeft nog een ander raar probleem, gemiddeld zo'n 2 keer per avond springt hij spontaan op een andere zender (in t begin eigenlijk altijd naar RTL7, de laatste dagen ook vaak naar NED3).
Iemand een idee of dit een TVHome probleem is, of dat ik haar beter eens met de Samsung decoder terug kan sturen om hem om te laten ruilen ?

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Henkie-Jan schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:21:
Ja, maar de mensen waar ik het over heb hebben het abbonement al voor September geloof ik.
Wat kan je aan die E19 preview mode verlopen doen?
Welke ontvanger heb je??? Ik weet dat de Samsung deze melding af en toe ten onrechte weergeeft, in plaats van E07 Controleert Smartcard. Dat gebeurt dan meestal vlak nadat hij is ingeschakeld. In dat geval is er niks aan te doen, maar is er evenmin iets aan de hand waarover je je zorgen hoeft te maken. De melding verdwijnt namelijk na een paar seconden. In andere gevallen kan het bijvoorbeeld zijn dat men bij TVHome je abonnementswijziging en/of activatie nog niet heeft verwerkt. Dan zie je bijvoorbeeld ten onrechte die melding op zenders die je wel had moeten ontvangen. Neem in dat geval contact op met TVHome.

• Henkie-Jan
csteelooper schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:43:
[...]

Welke ontvanger heb je??? Ik weet dat de Samsung deze melding af en toe ten onrechte weergeeft, in plaats van E07 Controleert Smartcard. Dat gebeurt dan meestal vlak nadat hij is ingeschakeld. In dat geval is er niks aan te doen, maar is er evenmin iets aan de hand waarover je je zorgen hoeft te maken. De melding verdwijnt namelijk na een paar seconden. In andere gevallen kan het bijvoorbeeld zijn dat men bij TVHome je abonnementswijziging en/of activatie nog niet heeft verwerkt. Dan zie je bijvoorbeeld ten onrechte die melding op zenders die je wel had moeten ontvangen. Neem in dat geval contact op met TVHome.
Dat laatst is het geval.
Tis een Nokia ontvanger.
Ik zal ff opbellen naar TV home.

• Henkie-Jan
Probleem opgelost!
Ze hebben de rechten opnieuw ingesteld.

offtopic:
Dik 20minuutjes in de wacht gestaan.
Ben blij dat het een gratis nummer is...

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:45
ZO, heb vorige week ook een samsung decodertje gehaalt, met een tv home abbonement, en het werkt egt super! de kwaliteit is hier echt 100 % verschil met analoog -- digitaal!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

job schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:52:
[...]

Dat is een rgb ingang.. Je zou van scart naar rgb kunnen..
Maar dan moet je zelf een kabel gaan zitten solderen.. Zoek eens met de search op rgb en scart.
ik heb verschillende topics gelezen maar het gaat telkens over verschillende dingen. Want het maakt volgens mij uit of het van rgb > scart of van scart > rgb (klopt dat?) En verder ook veel over scart naar rgb-scart? Ik weet niet of jij misschien het juiste topic weet.. ik kon het eerlijk gezegd niet vinden ;( |:(

mijn nokia decoder doet trouwens de laatste 2 weken ofzo vaag. Heb ook het probleem dat hij snachts soms niet wil, moet hem dan opnieuw aanzetten. En altijd als ik hem aanzet krijg ik ff een melding dat ik geen rechten heb ofzoiets. En dat bij de gewone zenders dan (rtl, sbs, etc.) ik heb basis abbo.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
Awkwarding schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:01:
[...]

ik heb verschillende topics gelezen maar het gaat telkens over verschillende dingen. Want het maakt volgens mij uit of het van rgb > scart of van scart > rgb (klopt dat?) En verder ook veel over scart naar rgb-scart? Ik weet niet of jij misschien het juiste topic weet.. ik kon het eerlijk gezegd niet vinden ;( |:(

mijn nokia decoder doet trouwens de laatste 2 weken ofzo vaag. Heb ook het probleem dat hij snachts soms niet wil, moet hem dan opnieuw aanzetten. En altijd als ik hem aanzet krijg ik ff een melding dat ik geen rechten heb ofzoiets. En dat bij de gewone zenders dan (rtl, sbs, etc.) ik heb basis abbo.
Volgens mij ben je een beetje in de war met de benamingen. Scart is gewoon een aansluiting waarover verschillende signalen worden verstuurd. Zowel S-video, composiet, RGB en audio signalen worden over deze aansluiting beschikbaar. Niet alle apparaten die een scart aansluiting hebben sturen ook een RGB signaal uit, meestal zijn dit de digitale apparaten (DVD speler, digitale ontvanger etc). Naast 3 verschillende lijntjes voor de kleuren, Rood Groen en Blauw (RGB dus) is er ook een synchronisatie lijntje aanwezig. Een computermonitor heeft echter 2 sync lijntjes nodig, een horizontale en een verticale. Het is dus (voor zover ik weet) niet mogelijk, of in ieder geval niet gemakkelijk om het signaal geschikt te maken voor je computer monitor.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04
* ephymerous meld :) Mail ed. staat wel in mn profiel ;)

Pa en ma hebben ook zon ding sinds vorige week, hoef verder geen abo te betalen geloof ik :) Bevalt overigens goed :)

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 15-11-2005 14:28 ]

XXXVI

• 0xrubennft
ik wil 'm graag overkopen, voor 2e tv, maar ik zie geen email of iets dergelijks om contact met je op te nemen?

Verwijderd

meer mensen problemen met het geluid op talpa? Soms als ik erheen zap is er geen geluid, zap ik 1 omhoog en weer 1 omlaag, dan weer wel?

daarnaast duurt het soms 20 seconden voordat kanaal 211 in beeld is?

en al info over de update voor de panasonic?

• 0xrubennft
kanaal 211? is hier toch echt private gold :P

Maar wanneer starten de uitzendingen van de onlangs bijgekomen
"zazaro" The urban lifestyle?

Zie alleen nog maar reclame van die zender!

Verwijderd

0xrubennft schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:48:
kanaal 211? is hier toch echt private gold :P
Maar wanneer starten de uitzendingen van de onlangs bijgekomen
"zazaro" The urban lifestyle?
Zie alleen nog maar reclame van die zender!
Dat zazaro is volgens mij gewoon een reclame kanaal? :P
Dat budgetcooking (nederlandstalig ook) op dat kanaal zou ik wel willen zien, maar nu heb je er inderdaad niet veel aan.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:41
heb nu ook al een tijd TVhome met alles extra zenders.
maar zijn er onder jullie ook mensen die van de digitale zenders opnemen?

de opties die r zijn zijn niet echt goedkoop.
of een digitale tuner+IC+Cam en daar duw je dan je TVhome smartcard in.

of je koopt een speciale tuner+cam die je aan je pc aansluit en neemt zo op.

is er iemand die een goedkopere manier heeft waarbij je toch de digitale beeld kwaliteit behoud?

bv als ik de tvhome tuner pak en zet dan tussen de tuner en tv mijn PC met een eventuele Analoge tuner van 70 merk ej dna echt de beeld kwaliteit achteruit gaan?

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Bigbot schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:42:
een digitale tuner+IC+Cam en daar duw je dan je TVhome smartcard in
Hier zat ik dus ook aan te denken. Op eBay zijn best wel wat leuke DVB-C kaarten te vinden, ook icm een CI-module. Maar wat ik me afvraag, welke CAM heb je er bij nodig? Er zijn zoveel verschillende, dat ik door de bomen het bos niet meer zie (en werkt dan vervolgens elke CAM in elke CI-module?).

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Deadsy
elke cam werkt in elke CI
je hebt ook Digitale Tuners waar het CI (Common Interface) al zit in verwerkt.

Als cam heb je nodig Alphacrypt 3.05
dit is de duurdere versie van de Alphacrypt kost dacht ik zon 80 euro.
je moet er wel naar kijken of de digitale tuner wel een interface heeft om de CI op aan te sluiten.

Digitale Tuners zijn niet duur het dure is dat er nog een CAM en CI bij moet.
was Essent maar zo dat je de standaard kanalen ook zonder smartcard kon ontvangen.

zit nu zelf naar een manier te zoeken om digitaal op te nemen voor onder de 200 euro :(

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21
Bigbot schreef op donderdag 17 november 2005 @ 01:43:
elke cam werkt in elke CI
je hebt ook Digitale Tuners waar het CI (Common Interface) al zit in verwerkt.

Als cam heb je nodig Alphacrypt 3.05
dit is de duurdere versie van de Alphacrypt kost dacht ik zon 80 euro.
je moet er wel naar kijken of de digitale tuner wel een interface heeft om de CI op aan te sluiten.

Digitale Tuners zijn niet duur het dure is dat er nog een CAM en CI bij moet.
was Essent maar zo dat je de standaard kanalen ook zonder smartcard kon ontvangen.

zit nu zelf naar een manier te zoeken om digitaal op te nemen voor onder de 200 euro :(
Hmmm helemaal onder de 200 euro gaat niet lukken maar een Dreambox 500c met kaartje a 15 euro et voila u kunt via het netwerk opnemen. Draait hier als een zonnetje nl. Boxje zelf zit rond de 200 euro. Vereist wel wat tweak werk maar dat is voor een tweakert geen probleem lijkt me ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Chocovla op 17-11-2005 10:22 ]

"Better ask questions before you shoot"

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12 21:12
Chocovla schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:21:
[...]

Hmmm helemaal onder de 200 euro gaat niet lukken maar een Dreambox 500c met kaartje a 15 euro et voila u kunt via het netwerk opnemen. Draait hier als een zonnetje nl. Boxje zelf zit rond de 200 euro. Vereist wel wat tweak werk maar dat is voor een tweakert geen probleem lijkt me ;)
Ik ben ook al tijden opzoek naar hardware om via WINDOWS Media Center digitaal op te kunnen nemen... is het mogelijk om op die dreambox MCE te installeren? Of is het alleen maar linux compatible?

MCE is een vereiste.. aangezien de vrouw ook wel eens wat wil opnemen :) :X

Mocht iemand al een opstelling hebben staan dan ben ik daar erg benieuwd naar!! (merken, prijs, prestatie)

[ Voor 6% gewijzigd door Smarty77 op 17-11-2005 10:28 ]

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:35
Ik heb het geheel werken met een full featured Hauppauge DVB-C kaart, een CI en een AlphaCrypt 3.0.5 CAM. Dit in een HTPC werken met VDR op Linux.

Dit is wel vrij duur: DVB kaart was €120, CAM €116 en CI €36.

Maar dan heb je wel een systeem dat je volledig aan kan passen.

PSN ID: Svennie-NL

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12 21:12
Svennie schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:00:
Ik heb het geheel werken met een full featured Hauppauge DVB-C kaart, een CI en een AlphaCrypt 3.0.5 CAM. Dit in een HTPC werken met VDR op Linux.

Dit is wel vrij duur: DVB kaart was €120, CAM €116 en CI €36.

Maar dan heb je wel een systeem dat je volledig aan kan passen.
Kan jou kaart ook werken met MCE 2005 van microsoft!?
En hoe vind je de kwaliteit met VDR?

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:35
Smarty77 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:09:
[...]

Kan jou kaart ook werken met MCE 2005 van microsoft!?
En hoe vind je de kwaliteit met VDR?
MCE ondersteund voor zover ik weet geen DVB-C, dus dan werkt de kaart niet, geen enkele DVB-C zal dan werken.

de beeldkwaliteit is prima, zoals te verwachten met TVHome, de OSD kwaliteit is minder maar dat is nog te verbeteren met VDR plugins, dat moet ik nog doen.

PSN ID: Svennie-NL

• Deadsy
ik weet het niet meer 100% maar was MCE niet incompatible met een Common Interface?

@Chocovla
met een dreambox dm500c het aanpassen ervan zodat deze naar de hd kan opnemen vereist dit veel tijd en moeite?
ik neem aan dat de opgenomen kwaliteit goed is?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

owkay dit topic zit wel redelijk vol denk ik zo :) Nieuw deel en ook geen V&A posts svp :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.