TV Home van Essent; is het wat?

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.733 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Weet iemand of ook mijn Humax 5400 kan gebruiken met een smartcard van tv home?????????
zodat ik niet zon ontvanger meer hoeft te kopen.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:55:
Weet iemand of ook mijn Humax 5400 kan gebruiken met een smartcard van tv home?????????
zodat ik niet zon ontvanger meer hoeft te kopen.
dat is toch een satelliet ontvanger?

zo ja, nee dat kan niet, je digitale ontvanger moet een kabeltuner hebben, geen satelliettuner

[ Voor 192% gewijzigd door mace op 17-02-2005 13:22 ]

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ok, als ik het goed begrijp steekt het nu dus alsvolgt in elkaar...

• Het basisabbonement wat ik nu heb blijft gewoon bestaan.
• Daarnaast wordt er in dit abbo een digitaal signaal meegezonden waar ik gratis gebruik van mag maken.
• Als ik een decoder (150€) en een starterspakket (15€) aanschaf kan ik dit omzetten naar super helder, ruisvrij beeld en geluid op tv én audio decoder?
• Zodra ik in een andere kamer óók dit signaal wil ontvangen moet ik nog een decoder (150€) en een starterspakket (voor de 2e blijkbaar 4€?) aanschaffen?

Verder kom ik op de website van TVhome.nl in de FAQ een vraag tegen waar ik nogal wat vraagtekens bij heb.
Wat is de looptijd van een TV Home abonnement?
Een abonnement op een of meer TV Home-diensten wordt aangegaan voor minimaal 1 jaar. Na afloop van het eerste jaar is het betreffende abonnement per kalendermaand opzegbaar.
Zoals ik het hier begrijp heb je na een jaar dus elke maand een bedrag wat je over je normale abbo heen moet gaan betalen? Digitale basis is toch gratis? Zolang ik normale basis kabel heb, betaal ik voor digitale basis geen cent meer toch?
Het is dus neit zo dat ik elke maand een nieuwe kaart voor m'n decoder aan moet schaffen?

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Neejoh schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:37:
Ok, als ik het goed begrijp steekt het nu dus alsvolgt in elkaar...

• Het basisabbonement wat ik nu heb blijft gewoon bestaan.
• Daarnaast wordt er in dit abbo een digitaal signaal meegezonden waar ik gratis gebruik van mag maken.
• Als ik een decoder (150€) en een starterspakket (15€) aanschaf kan ik dit omzetten naar super helder, ruisvrij beeld en geluid op tv én audio decoder?
• Zodra ik in een andere kamer óók dit signaal wil ontvangen moet ik nog een decoder (150€) en een starterspakket (voor de 2e blijkbaar 4€?) aanschaffen?
Geheel correct.
Verder kom ik op de website van TVhome.nl in de FAQ een vraag tegen waar ik nogal wat vraagtekens bij heb.
[...]
Zoals ik het hier begrijp heb je na een jaar dus elke maand een bedrag wat je over je normale abbo heen moet gaan betalen? Digitale basis is toch gratis? Zolang ik normale basis kabel heb, betaal ik voor digitale basis geen cent meer toch?
Het is dus neit zo dat ik elke maand een nieuwe kaart voor m'n decoder aan moet schaffen?
Het opzeggen heeft (voor zover ik weet) alleen betrekking op het betaalde abo van 7,95 per maand. In dat geval kan je na 12 maanden, 13 maanden, 14 maanden etc opzeggen. De opzeg termijn is dan dus maar een maand, ipv een jaar als je net 't abo hebt. Dit is niet van toepassing als je het basis abonnement neemt zónder de extra kanalen.

• mace

mace

Sapere Aude

ik ga vanmiddag me pa ook overhalen om tvhome te halen ;)

Wat ik trouwens wel schofterig vind is dat ze zeggen dat je 2 maand alle tvhome kanalen gratis hebt, maar ze zeggen er niet bij dat na 3 weken cinenova (en die chinese meuk, waar niemand op zit te wachten) op zwart gaat.

Dus ik bel ze op: "nee meneer cinenova is geen tv-home kanaal, het is een premium kanaal"
WTF :? wat is het verschil? Zeg dan gelijk in het foldertje dat cinenova er niet bij hoort :(

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MaCe1337 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:34:
Dus ik bel ze op: "nee meneer cinenova is geen tv-home kanaal, het is een premium kanaal"
WTF :? wat is het verschil? Zeg dan gelijk in het foldertje dat cinenova er niet bij hoort :(
Staat er geloof ik ook wel, al is het maar heel klein met een sterretje ofzo. ;)

Verwijderd

Even een vraag over tv home basis

Ik ben me aan het orienteren voor tv home basis als eerste instantie.Maar ik heb ook canal+ hoe gaat dit nou samen.

Ik heb de gebruiksaanwijzingen door genomen van tv home decoders(Panasonic , Samsung)maar ik zie niks van een decoder(canal+)aansluit etc etc.
Of is het zo dat je over kunt gaan bij Canal+ naar digitaal.De helpdesk van Canal+ zegt dat het bij Tv home basis mogelijk is.Iemand van jullie daar ervaring mee.Of hoe je dat moet doen?
Helaas is het weekend en kan ik tv home niet bereiken voor te informeren.

2e vraag - De Samsung decoder heeft 2 scart aansluitingen , dus handig als je wat wilt opnemen met de video of dvd recorder.Vanuit de samsung decoder 1 scart naar de TV en de andere naar de video/dvd recorder , maar nou hoor ik zeggen in een winkel dat dat niet gaat je zou een Scart schakelaar er tussen moeten hebben.Wil je dus opnemen dan zul je hem moet omschakelen.Dit zelf vind ik wel vreemd want waarom 2 scart aansluitingen normaal hoeft dat dan niet.Dat betekent dat de samsung decoder 1 uit en 1 ingang heeft met scart.En de uitgang word automatisch gebruikt voor de TV.Zie ik de gebruiksaanwijzing lijkt het inderdaad zo dat deze 1uit en 1 in heeft.
Mijn TV heeft genoeg scarts.
Iemand ervaring met deze decoder en een video/dvd recorder erbij?Gaat het goed met opnemen dan?

P.S ik weet als je opneemt dat je digitaal geen andere zender kunt kijken is logisch ;) Zelfde als Canal+ als je op canal rood wat opneemt kun je niet op canal blauw gaan kijken :+

3e vraag - Hoe zit het bij de panasonic?
Ik heb dus ook een opname bron.En de panasonic heeft maar 1 scart.En hoe zit het met de Canal+?
Inderdaad optie is een verdeeldoos van scarts?
Maar wat is jullie ervaring met deze decoder?

Hartelijk dank voor jullie moeite. _/-\o_

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

Je hebt je cai aansluiting, die sluit je aan op je decoder en lus je door naar je canal+ box.
Die canal+ box lus je weer door naar je tv.
(tenminste, zo heeft m'n zwager het volgens mij geregeld.)

De panasonic heeft inderdaad 1 scart aansluiting niet zo handig.
Maar de meeste tv's hebben wel meer als 1 scart aansluiting.
Heb je dat niet, dan moet je het anders oplossen.
Van decoder naar videorecorder met scart, en vanaf de videorecorder met scart naar de tv.
Tenminste dat lijkt mij logisch. Ik kan het niet uittesten omdat ik geen videorecorder heb.
Of heeft de decoder Macrovision protection?

Wat de scart aansluitingen van de samsung betreft.. Aan de handleiding te zien is die 2e aansluiting alleen een ingang. Dus ik denk dat als je wilt opnemen vanaf de videorecorder dan je dan de boel door moet gaan lussen.

Of zoals je zelf al zegt. ipv doorlussen een scartverdeeldoos.

[ Voor 87% gewijzigd door job op 19-02-2005 15:35 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Wat betreft andere ontvangers, zou het mogelijk zijn om deze te gebruiken?
http://www.nokia.com/nokia/0,8764,54808,00.html

PSN: djmurcielago

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
job schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:07:
.
Of heeft de decoder Macrovision protection?
Nop je kan gewoon opnemen met je video. :P
Niet dat ik het ooit geprobeerd heb hoor O-)

Mijn profiel op Discogs

• mace

mace

Sapere Aude

djmurcielago schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:45:
Wat betreft andere ontvangers, zou het mogelijk zijn om deze te gebruiken?
http://www.nokia.com/nokia/0,8764,54808,00.html
alleen als je er een irdeto2 cam bijplaatst, zo 70 a 100 euro extra

edit:

deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.nettomedia.ch/sat/images/Cam%20Irdeto%20Euro2.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 23-02-2005 00:35 ]

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Als ik het goed begrijp zijn de digitale ontvangers ook gelijk tuners?

Heb hier namelijk een oude tv die ik graag zou vervangen door een 17inch tft'tje....
zijn er tuners die ook een dvi out of een vga out hebben
of zijn er omvormers van scart naar dvi of vga?

lijkt me namelijk wel wat...

• mace

mace

Sapere Aude

Brokenrules schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 02:04:

Heb hier namelijk een oude tv die ik graag zou vervangen door een 17inch tft'tje....

DVI gaat niet lukken, VGA kan wel, maar met een speciale converter.

Deze zijn los te koop of zelf te maken

Verwijderd

Brokenrules schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 02:04:

Zorg ervoor dat je een TFT krijgt met video in (Composite of Svideo), dan kun je zonder omvormer aansluiten. Denk ook aan je audiosignaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 12:47 ]

• BrokenRules
  • Laatst online: 10-03 14:20
Ik heb al een tft met de volgende ingangen:
VGA (d-sub)
DVI

Ik heb nu die omvormer van scart naar VGA gevonden (vraag me alleen af naar de kwaliteit)
Alleen mis ik inderdaad dan nog het geluid, of is dit anders te realiseren.

Ook vroeg ik me eigen af.
Als ik dmv een tuner in een pc tv kijk op me tft ziet dit er belabbert uit. Zeker als je het verschil ziet als je dat zelfde tuner signaal naar je tv stuurt. (betrefd geen TV home signaal)

Nou vroeg ik me af, of het signaal uit zo'n TV Home tuner er wel goed uitziet op een tft?

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
De mensen die deze dienst al gebruiken, wat kan ik het beste nemen, welke ontvanger?

Nokia Samsung of Panasonic,
wat me opvalt is dat die Panasonic dingen veel te koop staan op marktplaats, en dat er op de tvhome site een software update voor beschikbaar is.. oei..
De Samsung heeft leuke specs, 2x scart en die previeuw is wel leuk.
Wie heeft ervaring, wie heeft tips, welke ontvanger moet ik absoluut (niet) nemen.

1 ding snap ik ook niet, wie weet - weet iemand dat ook,
als ik 2 ontvangers koop a 150 pst. en 2 smartcards wat betaal ik voor de 2e smartcard en voor het 2e abonnement per maand?
smartcard 1 = 15,- en dan een abonnement tvhome extra voor 2 smartcards in totaal 12,- per maand? Correct?

Thnx!

• Ad de Jong
Ik hoorde vandaagvan een klant dat hij 1 Panasomic en 1 Samsung had en absolute niet tevreden was over de Samsung.
Het beeld was daarvan slechter, die dubbele scart was het enige plus punt.
De panasonic is het snelste met zappen en heeft het beste beeld.
Van de Nokia kan ik zeggen dat die het fijnste menu heeft maar de cynchronisatie beeld en geluid is niet goed (er komt wel een update voor dat probleem).
Ik zit zelf nog te twijfelen tussen de Nokia & de Panasonic, ik wacht nog even tot er een versie komt met dubbel scart denk ik.

Mijn profiel op Discogs

• mace

mace

Sapere Aude

dubbel scart is overrated, je kan gewoon een splitter gebruiken...

• job

job

Ptoeneigh schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:52:
De mensen die deze dienst al gebruiken, wat kan ik het beste nemen, welke ontvanger?

Nokia Samsung of Panasonic,
wat me opvalt is dat die Panasonic dingen veel te koop staan op marktplaats, en dat er op de tvhome site een software update voor beschikbaar is.. oei..
De Samsung heeft leuke specs, 2x scart en die previeuw is wel leuk.
Wie heeft ervaring, wie heeft tips, welke ontvanger moet ik absoluut (niet) nemen.
Even mijn ervaring delen over de samsung.
Die dubbele scart is wel handig, maar een splitter werkt inderdaad ook.

Wat gebruiksgemak scoort de samsung goed. Je kan de zenders in je eigen volgorde instellen.
De epg is goed over nagedacht. Menu's zijn logisch ingedeelt, en zien er leuk uit.

Maar het belangrijkste, het beeld/geluid is bij de samsung erg slecht.
Ik had het geluk 8)7 om een decoder te ontvangen waarbij als ik gebruik maakte van rgb er een groene en rode waas over het scherm lag. Nou is dat al hoogst irritant, maar vervelender wordt het als die wazen continue verdwijnen en weer verschijnen.
Schakelde ik om naar composiet dan waren de wazen verdwenen.
Om de decoder dan maar op composiet te zetten is voor mijn geen oplossing.
De mensen die het verschil tussen composiet en rgb kennen weten wat ik bedoel.
composiet geeft een onscherp en een trillend beeld.

Het geluid was ook niet goed, als ik het volume op de decoder vrij hoog zette (13,14) dan had ik op sommige zenders krakend geluid. Dit werd veroorzaakt door de decoder want een lage volume instelling op de decoder en een hoge op mijn tv gaf wel goed geluid. Sommige zenders hadden last van een synchronisatie probleem.

Als het nou aan mijn exemplaar lag dan was het niet zo erg, maar nadat ik dit probleem tegen kwam ben ik eens wat gaan speuren op het internet en kwam gelijke verhalen tegen.
Ook is er een probleem met de software van de samsung dat er voor zorgt dat veel mensen het beeld niet kunnen opnemen met hun dvd/hd-recorder. Met de nokia en panasonic kan dit probleemloos.

Over de nokia lees ik veel slechte verhalen. Vastlopende decoder, geluid wat niet synchroon is met het beeld. voedingen die regelmatig de geest geven. Maar deze heb ik nooit gebruikt dus een echte mening laat ik over aan een ander.

Over de panasonic waren voorheen aardig wat klachten, maar sinds de nieuwste software versie.
L3 (november 2004) werkt het apparaat goed. Ik heb mijn samsung ingeleverd, en krijg binnenkort een panasonic geleverd (die was niet meer in voorraad).
Een nieuwe software die je moet installeren is niet een negatiefs iets (tenminste ik neem aan dat je dat bedoelde met oei), integendeel een software update lost juist problemen op.

De nokia en samsung draaien op dit moment "pas" met een eerste software versie.
De panasonic die een stuk langer op de markt is heeft al een derde software versie uit en alle hinderlijke kinderziekten zijn er zo'n beetje uit.

Ik verwacht dus van mijn panasonic goede dingen, maar ik kan je pas echt vertellen hoe die is als ik hem binnen heb.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 01-03-2005 04:35 ]

• Ad de Jong
job schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 04:16:
[...]

Ook is er een probleem met de software van de samsung dat er voor zorgt dat veel mensen het beeld niet kunnen opnemen met hun dvd/hd-recorder. Met de nokia en panasonic kan dit probleemloos.
Mocht je beschikken over een macrovision decoder dan kan je wel weer films vanaf de Samsung opnemen.
job schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 04:16:
[...]

Over de nokia lees ik veel slechte verhalen. geluid wat niet synchroon is met het beeld.
Binnenkort dus opgelost met een update.

Mijn profiel op Discogs

• job

job

Heb jij het kopieren zelf uitgetest?
Het blijkt dat als het kopieren niet werkt dat je dan een paar keer de stekker van de decoder uit het stopcontact moet trekken en nog eens moet proberen. Dat lijkt mij niet duiden op de macrovision beveiliging.

Wat de nokia betreft.
De update is gepland voor april, en zoals je weet met planningen komen ze vaak niet uit.
En je moet dan maar afwachten of de update ook echt het probleem oplost.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 01-03-2005 16:50 ]

• Ad de Jong
job schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:43:
Heb jij het kopieren zelf uitgetest?
Nee
Maar we waren gisteren bij een klant die had een Samsung en een Panasonic tvhome tuner staan ( en nog een hele hoop apparatuur meer :9~ _/-\o_ maar das offtopic)
Naar aanleiding van het verhaal van die persoon (en gezien de app) wil ik hem graag geloven, dat hij het uitgeprobeert heeft.

Edit:stekker eruit en erin...... wel leuk om te proberen als je een film wil opnemen..... :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ad de Jong op 01-03-2005 17:01 ]

Mijn profiel op Discogs

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Het beeld dat ik heb is vaak heel vreemd. Te mooi belicht(te scherp lijkt het) en te 'plat'. Het is soms net alsof je naar dat programma stuntmasters kijkt, allemaal net iets te nep.... Het lijkt een slechte serie zoals Dinasty of Bold and the beautiful. Heel vreemd. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

[ Voor 16% gewijzigd door MauriX op 01-03-2005 18:35 ]

• job

job

Welke decoder heb je?
En gebruik je rgb of composiet?

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-12 18:17
Ik heb ook even de settopbox van Panasonic in huis gehad en de digitale tv van Essent getest. Hier zijn mijn ervaringen:

1. Het beeld viel me tegen. Het is zeker geen dvd-kwaliteit. Er zaten veel digitale artefacten in het beeld (blokvorming en kleine haperingen). Bovendien vond ik het beeld niet veel beter dan het analoge beeld. Dit kan aan mijn scartkabels hebben gelegen.
2. De settopbox werkt niet samen met mijn harddisk videorecorder: je moet beide apparaten instellen om een programma te kunnen opnemen. Dat is te omslachtig. Enige handige oplossing is om gewoon analoog op te blijven nemen (en dan kun je net zo goed analoog blijven kijken).
3. Zappen met de box gaat veel te langzaam, maar:
4. De EPG is erg handig: je kunt direct zien naar welk kanaal je zapt en hoe het programma heet dat wordt uitgezonden. Ook is het handig om door alle programma's heen te lopen (in plaats van zappen gebruik je de EPG).
5. Voor mensen die twee scartkabels aansluiten op hun tv: ik heb gelezen dat de 2e scart-ingang op veel televisie's alleen maar composite-signaal doorgeeft. Dat levert dus een veel slechtere beeldkwaliteit op dan RGB.
6. Al die extra zenders vind ik weinig toevoegen. Dat is trouwens het grote gotspe van 'een tv-beeld op dvd-kwaliteit': terwijl de beeldkwaliteit verbetert, worden de tv-programma's steeds slechter en neemt de hoeveel reclame enorm toe, waardoor je steeds minder tv wilt kijken (naar steeds minder zenders)...
7. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de prijs van het digitale basispakket flink wordt verhoogd.

Al met al vond ik de voordelen te gering en heb ik de box teruggebracht. Ik wacht op een snellere versie, wellicht met ingebouwde harde schijf. Als je veel programma's opneemt, is digitale tv wat mij betreft geen aanrader.

• job

job

Echt razendsnel zal het zappen niet gaan, dat had geloof ik te maken met de manier van uitzenden.
Het hoe en wat weet ik niet meer zo snel, maar het staat hier ergens op got (misschien wel in dit topic). Maar het is een hele verbetering tov de sagem.

Het argument van 2 scarts heb je gelijk in, maar is natuurlijk helemaal afhankelijk van de tv.
Ik heb een tv met maar 1 aansluiting, maar gelukkig kan die wel rgb aan, en een scart verdeelbox zijn de kosten ook niet (3,95 euro).

Opnemen is inderdaad niet handig, al is het ook afhankelijk van je dvdrecoder.
Een moderne dvd/hd recorder heeft guide+ of een dergelijk systeem. je recorder stuurt dan je decoder aan en kan deze van kanaal laten verwisselen.
Maar je hebt gelijk, niet veel recorders kunnen dit, dus praktisch is anders.
Het is wachten op nieuwere decoders met 2 tuners en een hd om op te nemen.

Wat de kwaliteit betreft, blokvorming en haperingen duiden op een te slecht signaal.
En dan niet het signaal wat over de scart gaat, maar het signaal wat over de coax kabel gaat.
Blokvorming komt bij mij erg weinig voor, en als het voorkomt dan is het een fractie van een seconde.
Ik heb zelf tvhome, dvd kwaliteit is het niet maar het ziet er zeker goed uit.
(Al zijn er ook een boel slechte dvd's in omloop die beduidend slechter zijn dan tvhome).
Als bij jou analoge tv beter is dan digital tv (via rgb dan wel teverstaan) dan heb ik het idee dat het bij jou met bekabeling niet helemaal ok zit. Wat was de signaal sterkte op jouw decoder?
Digitale tv is geen wonder product, de bekabeling moet goed zijn wil je goede kwaliteit ontvangen.
En ook goedkopere versterkers verslechteren het signaal.

Ik vind tvhome een prima product. De beeldkwaliteit is stukken beter dan het analoge signaal.
En of het zender aanbod je bevalt is natuurlijk erg persoonlijk. Ik heb het genomen voor de extra zenders en gewoon omdat het leuk is om te hebben. Het heeft voor mij wel een hoog gadget gehalte..
Het is geen volledig uitgeëvolueerd product, dus foutloos en perfect is het niet.
Maar voor mij is het goed genoeg, en ik zit nu naar beter en strakker beeld te kijken dan ik met m'n analoge signaal kan halen. (ja ook als ik m'n tv in de meterkast zet).

Voor de mensen die geinteresseerd zijn. Ga eens kijken in een winkel waar ze tvhome verkopen.
Of bekijk het bij de buurman of een kennis zodat je ook duidelijk het verschil tussen analoog en digitaal kunt zien.
Lees de recencies over de decoders. (op dit moment is de panasonic de enige vrijwel foutloze decoder). Zorg er wel voor dat je coax kabels in orde zijn. 30 meter dunne gamma kabel is ook voor tvhome niet genoeg.
En ga er vanuit dat het nog niet 100% foutloos is.

Je kan het sowieso het basispakket nemen wat gratis is (45 zenders).
En denk er over na of het extra pakket voor jou toegevoegde waarde heeft.

De enige nadelen die ik verder nog kan bedenken is de extra afstandbediening en de vertraging in het beeld tov het analoge signaal. Niet leuk om te horen aan het geschreeuw bij de buren dat het Nederlands eftal een doelpunt maakt, en het zelf pas 2 seconden later zien.

[ Voor 58% gewijzigd door job op 03-03-2005 01:25 ]

Verwijderd

Ik heb zojuist mn TVHome aansluiting aangesloten met de panasonic decoder. Nu kan ik geen optie vinden waarmee ik de kanalen kan sorteren(Zap-volgorde), het enige wat ik kan vinden is vinkjes zetten bij favoriete kanalen. Is dit inderdaad niet mogelijk of kijk ik gewoon verkeerd??

Alvast bedankt,

Ray

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:01:
Ik heb zojuist mn TVHome aansluiting aangesloten met de panasonic decoder. Nu kan ik geen optie vinden waarmee ik de kanalen kan sorteren(Zap-volgorde), het enige wat ik kan vinden is vinkjes zetten bij favoriete kanalen. Is dit inderdaad niet mogelijk of kijk ik gewoon verkeerd??

Alvast bedankt,

Ray
Welkom op got ray,
even een tip: wij zeggen hier niet zo vaak alvast bedankt, en sluiten ons bericht nooit af met onze naam :) gewoon netjes vragen volstaat al :)

Nu we dat uit de weg hebben,

Volgens mij moet je gewoon een nieuwe favorietenmap aanmaken, dit moet iig wel zo op mijn nokia.

Verwijderd

Ok ik zal er aan denken:)

Ik kan helaas geen enkele functie vinden waarmee ik nieuwe mappen kan aanmaken, is wel erg irritant op deze manier, eerst langs tientallen kanalen zappen voordat je de goede hebt.

Nog iets anders: Wat is de gemiddelde signal strength bij jullie, ik heb namelijk gemiddeld 20% en dit lijkt mij vrij laag?

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:42:
Ok ik zal er aan denken:)

Ik kan helaas geen enkele functie vinden waarmee ik nieuwe mappen kan aanmaken, is wel erg irritant op deze manier, eerst langs tientallen kanalen zappen voordat je de goede hebt.

Nog iets anders: Wat is de gemiddelde signal strength bij jullie, ik heb namelijk gemiddeld 20% en dit lijkt mij vrij laag?
Hmm jammer, misschien dat iemand met meer kennis van de panasonic je kan helpen.

Weet je zeker dat je signal strength 20% is? dit is wel erg laag. Ik heb zelf 85~90%

Sneeuwt de analoge TV? Hoe lang is je kabel?
Controleer iig je kabel en vervang als het nodig is, als het een lange kabel is ( >10m ) denk er dan over een signaalversterker te kopen.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:48
Ik dacht dat bij bij de signaalsterkte laag was met 32%, maar het kan blijkbaar nog lager.

Verwijderd

Als ik de splitter ertussenuit haal en ik sluit de decoder direct aan op de kabelbox in de meterkast krijg ik een signal strength van 40% maar dat is echt het maximum...

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:03:
Als ik de splitter ertussenuit haal en ik sluit de decoder direct aan op de kabelbox in de meterkast krijg ik een signal strength van 40% maar dat is echt het maximum...
hmm, das apart, is je kabel wel goed? controleer anders even je aansluitingen (stekkers openmaken en alles ff goed vastschroeven).

Misschien toch maar beter een versterker halen.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52
Mijn panasonic geeft 61% aan terwijl bij mijn buurman met de zelfde panasonic het maar 31 % is.
Bij hem sneeuwt analoog behoorlijk maar digitaal zie ik niet echt verschil tussen die 31 % van hem en die 61 % van mij.

snameroc

Verwijderd

Heb net van een vriend een versterker geleend en heb het signaal naar 63% gekregen. Maar als ik het goed begrijp maakt de signal strength niets uit zolang de signal status maar 100% is??

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52
Inderdaad volgens mij kun je aan de ber getalletjes zien of er momentele fouten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door snameroc op 07-03-2005 22:29 ]

snameroc

Verwijderd

Die staat bij de meeste zenders op 0000 dus dan zal het wel ok zijn, wel had ik vanmiddag een tijdje geen goede ontvangst bij de discovery's, heeft dit met mijn installatie temaken of had iedereen hier last van?

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:35:
Die staat bij de meeste zenders op 0000 dus dan zal het wel ok zijn, wel had ik vanmiddag een tijdje geen goede ontvangst bij de discovery's, heeft dit met mijn installatie temaken of had iedereen hier last van?
niet goed als in blokken? of als in rare verspringende beelden?

maakt nogal uit bij digitale tv :)

Verwijderd

Als in springende beelden/geen beelden, hakkelend geluid en soms ook een soort van blokken.

• job

job

Een signaal van 25% is voldoende voor een goed beeld. (meer is beter het signaal is nooit helemaal stabiel)
Meeste versterkers verprutsen het tvhome signaal.
Zoals je zelf als zei werd het kwaliteitssignaal hoger toen je de versterker verwijderde.

Wat de favorieten lijst betreft.
De panasonic heeft deze optie niet. Dat is dan ook zo'n beetje het enige nadeel van de panasonic.
Maarja, dat is altijd nog beter dan het slechte beeld van de panasonic samsung of het synchronisatie probleem met de nokia :)

[ Voor 13% gewijzigd door job op 08-03-2005 12:36 ]

• mace

mace

Sapere Aude

job schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 00:34:
Wat de favorieten lijst betreft.
De panasonic heeft deze optie niet. Dat is dan ook zo'n beetje het enige nadeel van de panasonic.
Maarja, dat is altijd nog beter dan het slechte beeld van de panasonic samsung of het synchronisatie probleem met de nokia :)
;)

en Ray: Soms doen bepaalde kanalen dat, heb ik ook...

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 09-03-2005 08:46 . Reden: quote gefixt ]

• job

job

sorry, bedoelde samsung inderdaad.. oeps :P

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Even een vraagje van 'organisatorische' aard ;) Wij hebben zo'n 2 week geleden een tv home decoder gekocht en gekozen voor het standaard pakket (waarbij je dus niet per maand hoeft te betalen). Nu lag er alleen van de week een brief in de bus van TV Home met de mededeling dat 'het bedrag' automatisch zou worden afgeschreven. Nu is dat een beetje raar, want het gaat dus om het gratis pakket en dat is naar mijn weten ook zo ingevuld op het formuliertje toen we het startpakket kochten. HEt is dus niet de bedoeling dat er geld gaat worden afgeschreven, zoals die brief suggereeert.

Mijn vraag is dus of meer mensen met het gratis pakket zo'n (verwarrende) brief hebben gekregen? Ik kan anders wel ff bellen met de helpdesk morgen, maar als meer mensen zo'n brief hebben gehad bespaart dat weer lang wachten aan de telefoon enzo ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 12-03-2005 01:08 ]

• Palomar
  • Niet online
^^ Inmiddels al gebeld met TV Home en het blijkt dus gewoon een onduidelijke brief te zijn.

Maar ik heb nu nog een ander probleempje kom ik net achter. We hebben zo'n samsung reciever en sinds kort doet teletext het niet meer. Dit heeft het in het begin wel gedaan. Als je nu op dat teletext knopje drukt en voor "dut" kiest krijg je wel boven in beeld een balkje met het nummer 100 van teletext, maar verder gebeurt er niks. Hij zoekt ook niet. Dit is met elke zender. De ontvangst is verder prima, dus daar ligt het denk ik niet aan.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 12-03-2005 13:43 ]

• job

job

Ja, daar schijnt de samsung wel vaker last van te hebben.
Trek de stekker er even uit, dan zou het weer moeten werken.

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
Zeg nog een ander vraagje over TV Home. Wij hebben namelijk ook kabel internet van @home.
Als je digitale TV neemt, zijn er dan nog nadelige effecten voor je internet snelheid/reactietijd?

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
op dit moment zit er al een digitale tv signaal op de kabel dus dan zou je nu al de effecten moeten merken.. en dat doe je niet..

• Palomar
  • Niet online
Neem aan dat ze dat wel getest hebben he ;) Ik heb zelf ook tv home en @home internet, en dat werkt allemaal prima :)

• mace

mace

Sapere Aude

Tuurlijk werkt het prima, het zit op hele andere frequenties, tvhome zit doorgaans vanaf 356 mhz en kabel zit op iets van 800 ofzo...

• Ad de Jong
Voor diegene die niet weten welke tuner ze willen..... in Mei komt Philips ook met een tvhome tuner.
Ik heb er (nog) geen gegevens van, moet ook zeggen dat ik nog niet gezocht heb.

Mijn profiel op Discogs

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12 11:50
JanAlesi schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:27:
Voor diegene die niet weten welke tuner ze willen..... in Mei komt Philips ook met een tvhome tuner.
Ik heb er (nog) geen gegevens van, moet ook zeggen dat ik nog niet gezocht heb.
Dat was de Philips DCR-2001, maar inmiddels heeft Philips bekend gemaakt niet op de markt komen met deze tuners.

Wel zal Philips met een ander nieuwer model in het najaar 2005 uitkomen.

• Palomar
  • Niet online
Ik heb al het een en ander gelezen in dit topic over mensen die de decoder aangesloten hebben via Scart/RGB en dan een vaal beeld krijgen. Dit heb ik dus ook :( Het ziet er gewoon veel scherper uit dan via composiet signaal, maar de kleuren zijn zo flets ;(
Heeft iemand hier inmiddels al een oplossing voor? Kan een betere kabel misschien uitkomst bieden? Of een instelling in de decoder? (alhoewel ik alle instellingen al bij langs ben geweest).
Het gaat om de samsung decoder op een JVC breedbeeld tv.

Best jammer dit, want het composiet signaal zoals ik dat nu heb geeft maar weinig verschil in verg. met het normale kabelsignaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 19-03-2005 20:55 ]

• job

job

Welke decoder heb je?, niet alle decoders geven even scherp beeld.
De samsung geeft een wat waziger beeld dan de andere 2 decoders.

edit: :P hmm samsung dus. helemaal overheen gelezen.
Je zou een andere decoder kunnen nemen.
De meeste winkels zijn wel zo coulant om hem om te ruilen.

Als je nog een excuus wilt hebben om hem in te ruilen.
Problemen die voorkomen bij de samsung:
groene/rode zweem over het beeld, alleen bij rgb.
geluid van de actieve zender wat het geluid stoort, ook alleen bij rgb.
(zie dit topic: http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=tvhomenl&t=138504)
Of gooi het op problemen met opnemen van het digitale beeld op een dvd/hd recorder.

[ Voor 112% gewijzigd door job op 19-03-2005 22:10 ]

• Palomar
  • Niet online
hmja we hebben dat ding al een week of 3.. ik weet niet of ruilen dan nog zo makkelijk gaat. Ik kwam er ook pas geleden achter dat ie op RGB ingang scherper beeld gaf (afgezien van die fletse kleuren dan).

Maar een digitale tv decoder is toch juist bedoeld om mooi scherp helder beeld te geven? Lijkt me niet dat dit normaal is voor zo'n apparaat. Zijn er ook mensen met een Samsung op RGB die wél mooie kleuren weergeeft? (vergelijkbaar met composiet signaal).

• job

job

RGB is sowieso wat fletser dan composiet, maar ik kan vanaf hier niet bepalen of het nou echt slecht is.
Vergelijk het rgb beeld eens met het rgb van je dvd-speler.
En dan dus niet je dvd speler doorlussen via de samsung, maar rechtstreeks op je tv.
(en let er op dat niet alle scart aansluitingen rgb aankunnen)

Ik ben rgb gewend, en vind composiet veels te fel (zeker de composiet van de samsung).
Dus misschien is het een kwestie van wennen.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 19-03-2005 22:46 ]

• Palomar
  • Niet online
idd, wennen dacht ik ook al aan ;) Op zich valt er nog best naar te kijken, maar als je dan weer even terug schakelt naar gewoon kabelsignaal valt het meteen op dat de kleuren dan veel mooier zijn.

Ik zal es kijken of DVD er ook zo uitziet. Misschien ligt het ook wel aan de TV.

[edit] even getest met een DVD'tje (Top Gun :7) en dat zag er gewoon goed uit. Het ligt dus niet aan de TV lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 20-03-2005 00:16 ]

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ligt aan de Samsung. Die geeft gewoon een beroerd beeld. Zie ook het tvhome forum.
De Panasonic en de Nokia hebben beiden een goed beeld.

• Palomar
  • Niet online
Heb je ook een linkje naar dat tvhome forum? Op tvhome.nl kan ik het iig niet vinden (verwacht ook eigenlijk niet dat het daar op staat ;)).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat is nu "de beste" decoder om te kiezen en waarom? Ik hoor / lees veel nagatieve verhalen over de samsung wat betreft beeldkwaliteit en de nokia schijnt weer langzaam te zijn. Zijn de samsung / panasonic / nokia de enige decoders die op dit moment verkrijgbaar zijn?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• job

job

Palomar schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:10:
Heb je ook een linkje naar dat tvhome forum? Op tvhome.nl kan ik het iig niet vinden (verwacht ook eigenlijk niet dat het daar op staat ;)).
www.tvhomeforum.tk
of een directere link: http://www.xsbb.nl/phpbb/index.php?id=tvhomenl
Bor_de_Wollef schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:21:
Wat is nu "de beste" decoder om te kiezen en waarom? Ik hoor / lees veel nagatieve verhalen over de samsung wat betreft beeldkwaliteit en de nokia schijnt weer langzaam te zijn. Zijn de samsung / panasonic / nokia de enige decoders die op dit moment verkrijgbaar zijn?
Op dit moment zijn dat de enige decoders die out of the box werken.
Je zou een dbox II kunnen kopen en hier moet je een andere cam en kaartlezer in bouwen.
Andere software opzetten, hoop gedoe en dan ben je nog een stuk duurder uit.

Op dit moment is de panasonic het stabielste wat de software betreft. Er zitten in de 3e software weinig fouten. je kan helaas alleen geen favorietenlijst aanmaken (zenders in eigen volgorde zetten).

De nokia heeft vrij veel synchronisatie problemen, maar daar komt volgende maand een update voor.
hopen dat het die problemen oplost. (heb verder geen ervaring met deze decoder)

De samsung heeft als enige 2 scarts, handig als je maar 1 rgb aansluiting op je tv hebt en deze al door je dvd in gebruik is. je kan dan eenvoudig doorlussen. Er zijn alleen wat mensen die problemen hebben met het rgb signaal. (waaronder ik) De favorieten lijst wordt soms opeens gewist.
De favorieten lijst zal vast softwarematig zijn, de vraag is alleen wanneer er nieuwe software uit komt.
Wat de rare problemen bij rgb betreft lijkt het erop dat het een afschermingsprobleem van de scart is.

Een stuk terug staat er in dit topic nog een kort verslag van iemand die alle drie de decoders heeft getest. zijn bevinden waren: De panasonic en de nokia geven het beste beeld. qua scherpte liggen ze dicht bijelkaar. de samsung geeft het minst scherpe beeld.

• Bor
  • Nu online

Bor

Is het mogelijk de decoders te flashen met nieuwe firmware? Ik hoor jullie steeds over fouten spreken namelijk. Ik voel niet zo veel voor een product waar echt duidelijk fouten in zitten. Kun je een voorbeeld geven van het soort fouten waar we het over hebben?

• mace

mace

Sapere Aude

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:52:
Is het mogelijk de decoders te flashen met nieuwe firmware? Ik hoor jullie steeds over fouten spreken namelijk. Ik voel niet zo veel voor een product waar echt duidelijk fouten in zitten. Kun je een voorbeeld geven van het soort fouten waar we het over hebben?
Decoders kunnen geflasht worden met nieuwe firmware, deze wordt door de kabelexploitant op het kabelnet gezet, en dan wordt automatisch je software geupdate.

En fouten in digitale ontvangers, jah, daar moet je mee leven, alle digitale ontvangers (of het nou kabel, antenne of satelliet is) hebben in meer of mindere mate fouten.

De nokia heeft nu de meeste fouten, maar volgende maand komt er een update AFAIK en dat zou veel moeten oplossen...

De andere decoders zijn zeker niet foutvrij, maar bij de nokia valt het gewoon wat meer op.

fouten zijn onder andere (persoonlijke ervaring):

-het geluid loopt soms niet synchroon
-elke keer als ik hem aanzet zegt hij: E19 preview verlopen, terwijl dit niet zo is, ff zappen naar bijv. NL1 lost dat op...
-Als hij te lang op radio staat, wil hij niet terug op TV, met het menu naar de tv lijst gaan lost dit op.
-Af en toe schokken beelden gigantisch, en is er geen geluid, maar dit ligt denk ik aan essent.

Meer schiet me even niet te binnen.

[ Voor 20% gewijzigd door mace op 22-03-2005 12:48 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Hebben veel mensen last van synchronisatie problemen tussen beeld en geluid dan? Dat zou namelijk voor mij al een reden zijn om absoluut geen tvhome te nemen namelijk.

• Palomar
  • Niet online
Met de samsung ben ik tot nu toe geen enkele fout/bug tegengekomen (en ik ben toch wel een 'poweruser' die alle knopjes uitprobeert ;)).Ook geen synchronisatieproblemen oid. Enige nadeel is dus dat beeld wat via RGB wat flets is. Dit zou je eigenlijk zelf even moeten bekijken of het voor jou op je eigen TV aanvaardbaar is.

[ Voor 28% gewijzigd door Palomar op 22-03-2005 12:57 ]

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12 10:26

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb een samsung en het beeld is perfect, geen kleurverschil tussen standaard tv signaal of een DVD

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Palomar
  • Niet online
Blue_White_Army schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:57:
Ik heb een samsung en het beeld is perfect, geen kleurverschil tussen standaard tv signaal of een DVD
En je hebt de samsung via RGB aangesloten? (scart aansluiting op de TV die RGB aan kan dus). Via composiet zijn de kleuren bij mij nl. ook wel goed, maar dan is het beeld lang zo scherp niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 22-03-2005 13:02 ]

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12 10:26

backupdevice

No Risk , Full Push

via RGB en superscherp

25 februari gekocht

[ Voor 36% gewijzigd door backupdevice op 22-03-2005 15:18 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Athome
  • Laatst online: 23:11
RGB lijkt zowiezo wat softer dan Composiet of S-Video. Dit komt omdat RGB de vervuiling die Composiet en S-Video hebben niet heeft

Verwijderd

Ik gebruik ook een samsung decoder en heb nergens geen last van.
Ook qua kleur niet , gebruik gewoon een scart.Oke niet zo maar een scart maar eentje van Siltech :Y) Deze zelfde scart gaat ook naar de video recorder.(Alleen deze scarts zijn al duurder als de decoder zelf)Maar ik had ze nog B) Kunnen ze beter gebruikt worden als dat ze stof zitten te vangen |:(

Sinds een maand abbonee.Ik heb gewoon het basis gepakt gewoon kijken als het de moeite waard is.En ja het is het zeer zeker.Ben net pas afgesloten van alle andere kanalen.Zondag 20 maart kreeg ik op de tv staan preview verlopen ;) Maar heb wel dik een maand kunnen genieten van de andere kanalen.Zoals voetbalkanaal :9~

Dus hier tevreden gebruiker en met de samsung geen enkel probleem ondervonden ook niet beeld technisch.Want daar let ik wel goed op. :)

• Palomar
  • Niet online
Iemand ook een idee of je op 1 of andere manier die geblokkeerde zenders eenvoudig eruit kunt filteren? (zonder ze handmatig allemaal te verwijderen). De preview periode is verlopen, maar al die extra zenders staan nog wel geprogrammeerd en geven een melding 'preview verlopen'. Dit zapt nogal irritant.

Gaat nog steeds om de Samsung decoder.

• job

job

Ja dat kan vrij eenvoudig via de favorieten lijst.
In de handleiding staat hoe je een favorieten lijst aanmaakt.

Je kan dan ook de zenders in de volgorde plaatsen zoals jij dat wilt.

edit: hmm.. snap niet helemaal wat je bedoelt met zonder ze handmatig verwijderen.
Je zult toch eenmalig een bepaalde actie uit moeten voeren om de zenders te verwijderen.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 26-03-2005 14:32 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CremersDH schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:39:
[...]

Dat was de Philips DCR-2001, maar inmiddels heeft Philips bekend gemaakt niet op de markt komen met deze tuners.

Wel zal Philips met een ander nieuwer model in het najaar 2005 uitkomen.
Vreemd dat deze dan nog wel gewoon op de philips site te vinden is.
Ook bij Hermes staat dat ie in mei komt : link

[ Voor 13% gewijzigd door Exocet op 29-03-2005 14:55 ]

• Palomar
  • Niet online
job schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:16:
Ja dat kan vrij eenvoudig via de favorieten lijst.
In de handleiding staat hoe je een favorieten lijst aanmaakt.

Je kan dan ook de zenders in de volgorde plaatsen zoals jij dat wilt.

edit: hmm.. snap niet helemaal wat je bedoelt met zonder ze handmatig verwijderen.
Je zult toch eenmalig een bepaalde actie uit moeten voeren om de zenders te verwijderen.
ik doelde op een soort filter zodat je tijdens het zappen niet aldoor zenders tegenkomt welke de melding 'preview periode verlopen' geven. Is nl. best irritant....
Met die favorieten heb ik al even zitten klooien, maar op een gegeven moment gaf ie ineens bij een heleboel zenders de naam niet meer weer, maar alleen "NOT COMPLETED". Dat stelt wel lekker in :X En een dag later waren er ineens een heleboel zenders verdwenen uit de favorieten.

Maar ik zal er van het weekend nog es goed naar kijken of er nog in te stellen valt.. ding staat bij mn ouders en ben daar alleen in het weekend dus...

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 29-03-2005 23:29 ]

• job

job

De enige manier om te doen wat jij wilt, is zoals ik al zei via de favorieten lijst.
Eenvoudig alle zenders naar de favorieten lijst plaatsen behalve de zenders die je niet kan zien.
Het not completed probleem is een ernstige fout in de samsung software, dus je moet hopen dat dat opgelost wordt met de eerst komende software update.

Verwijderd

job schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:17:
De enige manier om te doen wat jij wilt, is zoals ik al zei via de favorieten lijst.
Eenvoudig alle zenders naar de favorieten lijst plaatsen behalve de zenders die je niet kan zien.
Het not completed probleem is een ernstige fout in de samsung software, dus je moet hopen dat dat opgelost wordt met de eerst komende software update.
Sorry hoor met not completed is geen software fout.Is helemaal niet waar.Is ook eenvoudig te verhelpen.
Dat met not completed is dat hij opnieuw gezocht heeft.Is te verhelpen hoe:

Je gaat naar menu toe dan Installatie , kom je in een scherm daar zie je netwerkinstallaite staan klik op OK dan zie je frequentie staan etc etc.Als dat klopt klik je op OK , dan kom je op de volgende pagina dan gaat hij weer alle zenders zoeken(je ziet ook stausbalk hoe ver hij is)Als dat klaar is , is alles verholpen.Dus dan zie je geen Not completed meer staan.

Ik heb dit zelf ook gehad nadat mijn preview was afgelopen , kwamen zenders waar stond Not completed.Maar wat ik nou net uitgelegd heb heb ik gedaan en alles is verholpen.

Dus je hoeft echt niet te wachten tot er een nieuwe software update komt.Want het is echt geen software fout.Heeft met decoden te maken.

Probeer maar eens werkt echt ;)

P.S daarna moet je wel de favorieten lijst opnieuw instellen. :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 00:15 ]

• job

job

Een van de problemen van de samsung is het probleem dat bij zenders opeens de tekst not completed verschijnt.
Je hebt de samsung gewoon in gebruik, je hebt een favorietenlijst gemaakt, en opeens zijn er een boel zenders met de tekst not completed. En als je pech hebt verdwijnen die zenders ook uit je favorieten lijst en moet je je lijst opnieuw aanmaken.

Ik was tv aan het kijken en was aan het zappen door mijn favorietenlijst, toen er een boel zenders de melding not completed hadden. Zenders die het 5 minuten geleden gewoon deden.
Ik zap nog wat door, en hoppa de zenders met not completed werden uit mijn lijst gegooid.
Ja die not completed tekst verschijnt dus uit het niets.
Heb toen ook de zender opnieuw laten zoeken, maar het probleem kwam om de zoveel tijd gewoon terug. Zenders vernieuwen is ook geen oplossing.. de not completed melding blijft zo afentoe gewoon terug keren.
Het is gewoon een fout in de software waar vrij veel mensen last van hebben.
Kijk anders maar eens op het tvhomeforum, genoeg mensen die last van dit euvel hebben.
De samsung is een leuk apparaat, maar de huidige software is gewoon te brak.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 31-03-2005 18:27 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:32

Wildfire

Joy to the world!

Hebben ze een storing ofzo? Ik zet net m'n Sagem-kastje aan, ik vond het al vreemd dat 'ie erg lang deed over het opstarten... en nu kijk ik tegen het netwerkinstallatie-scherm aan.

-- Edit: yup, netwerkstoring. Ze zijn ermee bezig en hopen de boel in de loop van de avond weer aan de gang te hebben.
kenny89 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:01:
klopt heb ik nu ook ...
ik dacht allemaal dat het aan mij lag })
Dat ligt het meestal ook... >:)

[ Voor 57% gewijzigd door Wildfire op 05-04-2005 19:02 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-12 16:51
klopt heb ik nu ook ...
ik dacht allemaal dat het aan mij lag })

• job

job

Bijzonder.. Wat voor scherm heb je dan precies??

Ik heb gewoon beeld (met m'n panasonic welliswaar).

[ Voor 10% gewijzigd door job op 05-04-2005 19:04 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

job schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:03:
Bijzonder.. Wat voor scherm heb je dan precies??

Ik heb gewoon beeld (met m'n panasonic welliswaar).
Je zit wellicht in een ander netwerksegment. Ik zit hier in Brabant.

-- Edit: toen ik om 20:20 het weer eens probeerde, werkte de boel weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 05-04-2005 21:52 ]

Verwijderd

CybErik schreef op dinsdag 14 oktober 2003 @ 23:09:
edit: ik moet niet met koorts achter de pc zitten, zit ik een bericht uit 2003 te beantwoorden |:(

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 21:26 ]

• Lanfear28
Weet er iemand of je de optische digitale uitgang op de Nokia ook door kunt lussen naar een digitale ingang op een reciever of moet dit perse een optisch digitale ingang zijn. De reciever die ik van plan ben aan te schaffen is deze: yamaha rx-v450 (de rx-v550 heeft wel 3 opt.dig. ingangen maar is een stuk duurder)

http://www.yamaha-hifi.de...=1105&archivset=&newsset=

[ Voor 24% gewijzigd door Lanfear28 op 19-04-2005 14:09 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Lanfear28 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:39:
Weet er iemand of je de optische digitale uitgang op de Nokia ook door kunt lussen naar een digitale ingang op een reciever of moet dit perse een optisch digitale ingang zijn. De reciever die ik van plan ben aan te schaffen is deze: yamaha rx-v450 (de rx-v550 heeft wel 3 opt.dig. ingangen maar is een stuk duurder)

http://www.yamaha-hifi.de...ang=h&country=NL&idcat1=1
Je link is niet goed, maar de RX v450 heeft optische ingangen dus dit is geen probleem :)

• Lanfear28
Heb het gezien.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb dit ook, erg leuk :)
Wat ik zo jammer vind, is dat de teletekst bij de digitale tv zo buggy is, soms valt de helft van een pagina weg, soms veranderen de kleuren.
Bij analoge tv heb ik hier geen last van.
Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben?

• mace

mace

Sapere Aude

RoD schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:14:
Ik heb dit ook, erg leuk :)
Wat ik zo jammer vind, is dat de teletekst bij de digitale tv zo buggy is, soms valt de helft van een pagina weg, soms veranderen de kleuren.
Bij analoge tv heb ik hier geen last van.
Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben?
Geen last van, welke ontvanger heb je?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ligt het nou aan mij of zijn er op dit moment veel audiosync problemen? Normaal gesproken corrigeert de ontvanger (Sagem) het na een paar seconden, maar nu niet. Uit- en aanzetten hielp niet, opnieuw aanmelden op het netwerk ook niet.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Misschien is wat nu ik zeg allang behandeld, maar ik zie momenteel weinig reden om over te stappen op TV Home

Voordelen volgens Essent:

- 15 extra televisiezenders

Heb ik bekeken, zit geen enkele extra relevante zender bij.

- 30 radiozenders

We kunnen alle belangrijke zenders al ontvangen, wat wel een voordeel zou zijn is dat nu alle zenders met minimale ruis worden ontvangen? Sommige belangrijke Nederlandse radiozenders ontvangen momenteel we gewoon met ruis, ook via de kabel. Geen idee of dat ligt aan het feit of we in het zuiden wonen (West Brabant), of vlakbij een TV/radio toren (in het centrum van Roosendaal). Radio is verder van minder belang, we kijken 10x meer TV dan dat we radio luisteren.

- beeld en geluid in DVD kwaliteit

Onze TV ontvangst is al perfect hier in Roosendaal, alle kanalen zijn perfect scherp en hebben waar mogelijk altijd geluisloos stereo geluid. Hier kan niets beters aan, of je moet een HDTV kanaal gaan uitzenden.

- handige elektronische programmagids

Geweldig...

Dan vind ik de nadelen zwaarder wegen. Zoals gezegd, geluid en beeld dat soms niet synchroon lopen is voor mij al genoeg reden om geen TV Home te nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Yokozuna op 19-04-2005 21:14 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Yokozuna schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:08:

[..]

- beeld en geluid in DVD kwaliteit

Onze TV ontvangst is al perfect hier in Roosendaal, alle kanalen zijn perfect scherp en hebben waar mogelijk altijd geluisloos stereo geluid. Hier kan niets beters aan, of je moet een HDTV kanaal gaan uitzenden.
Al heb je ruisloze analoge ontvangst, digitale ontvangst is een stap vooruit.
Dan vind ik de nadelen zwaarder wegen. Zoals gezegd, geluid en beeld dat soms niet synchroon lopen is voor mij al genoeg reden om geen TV Home te nemen.
Je doet nu net alsof dat regelmatig voorkomt. Ik heb nu iets van 2.5 jaar TV Home, dit is de eerste keer dat ik asynchroon geluid opmerk.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Wildfire schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:13:
[...]

1. Al heb je ruisloze analoge ontvangst, digitale ontvangst is een stap vooruit.
[...]
2. Je doet nu net alsof dat regelmatig voorkomt. Ik heb nu iets van 2.5 jaar TV Home, dit is de eerste keer dat ik asynchroon geluid opmerk.
1. Wat is momenteel het voordeel daarvan?
2. Oke prima, maar ik heb nog geen noemenswaardig voordeel gehoord, buiten dat alle radio stations zoieso geruisloos zijn te ontvangen?

Trouwens, als dat signaal digitaal is, kan het dan niet heel simpel verstuurd worden naar de computer, gewoon via draadloos netwerk? 54mbit lijkt me zat, ook nog wel voor een 720P signaal (HDTV).

Ik post hier, mijn ouders konden geen enkel voordeel uit TV Home waarnemen via de informatie (buiten geruisloze radio dan?), ik ook niet, daarom. Misschien kun je me overtuigen, dat doe je niet door te zeggen dat digitale ontvangst een stap vooruit is :) Graag concreter.

[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 19-04-2005 21:20 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MaCe1337 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:33:
[...]

Geen last van, welke ontvanger heb je?
Ik heb de Nokia ontvanger.

• mace

mace

Sapere Aude

RoD schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:18:
[...]

Ik heb de Nokia ontvanger.
ik heb hem ook, en ik heb geen problemen met de teletekst, gebruik je de teletekst van je TV of van je ontvanger, bij mij werkt de teletext van de ontvanger beter.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Yokozuna schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:17:
[...]

1. Wat is momenteel het voordeel daarvan?
2. Oke prima, maar ik heb nog geen noemenswaardig voordeel gehoord, buiten dat alle radio stations zoieso geruisloos zijn te ontvangen?

Trouwens, als dat signaal digitaal is, kan het dan niet heel simpel verstuurd worden naar de computer, gewoon via draadloos netwerk? 54mbit lijkt me zat, ook nog wel voor een 720P signaal (HDTV).

Ik post hier, mijn ouders konden geen enkel voordeel uit TV Home waarnemen via de informatie (buiten geruisloze radio dan?), ik ook niet, daarom. Misschien kun je me overtuigen, dat doe je niet door te zeggen dat digitale ontvangst een stap vooruit is :) Graag concreter.
Heb je het überhaupt al wel eens gezien? Ga dat doen en dan praten we verder... :)

FF In het kort: de beeldkwaliteit gaat er op vooruit. Ook als je ruisloze ontvangst denkt te hebben, want elk analoog signaal is in meer of mindere mate toch gestoord.

• mace

mace

Sapere Aude

Wildfire schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:22:
[...]

Heb je het überhaupt al wel eens gezien? Ga dat doen en dan praten we verder... :)

FF In het kort: de beeldkwaliteit gaat er op vooruit. Ook als je ruisloze ontvangst denkt te hebben, want elk analoog signaal is in meer of mindere mate toch gestoord.
IDD, het beeld is gewoon veel scherper (en mijn analoge aansluiting is hier gewoon goed), met beter contrast en minder "bloedende" kleuren.

• Mediacj
  • Laatst online: 23:16
Ik heb ook TV Home maar ik zie amper verschil tussen het digitale en de anologe weergave.

Je moet het alleen overwegen als je alle extra zenders de moeite waard vind. In de praktijk kijk ik maar zelden naar alle extra zenders.

energienerds.nl

• mace

mace

Sapere Aude

Mediacj schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:00:
Ik heb ook TV Home maar ik zie amper verschil tussen het digitale en de anologe weergave.

Je moet het alleen overwegen als je alle extra zenders de moeite waard vind. In de praktijk kijk ik maar zelden naar alle extra zenders.
hmm, dan doe je iets niet goed, heb je hem wel via rgb aangesloten? of moet je ff langs de opticien? :+

Ikzelf vind de extra beeldkwaliteit wel leuk maar zeker niet de reden dat ik TVhome heb, ik kijk graag naar alle extra educatieve zenders zoals discovery science en discovery civilisation.

• Mediacj
  • Laatst online: 23:16
Ja ik heb hem via RGB aangesloten en als je er echt dicht op gaat zitten zie je wel verschil maar in de praktijk (gewoon tv kijken) zie ik het echt niet hoor.

Of het analoge signaal is gewoon goed hier.

Inderdaad als je een meerwaarde ziet in de educatieve zenders is dat zeker een goeie reden om TV home te nemen maar voor de beeldkwaliteit volgens mij niet

energienerds.nl

• Lanfear28
klopt wel als je de Samsung hebt zie je nauwelijks verschil tussen digitaal en analoog.
Dit is ook een major bug van de samsung en bekend op alle dig.tv forums

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat vinden jullie de beste decoder? Is de beeldkwaliteit trouwens vergelijkbaar met digitale schotelantenne? Staan er nog nieuwe decoders op het punt van verschijnen? Ik hoor nogal wisselende verhalen over de beeldkwaliteit namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 20-04-2005 20:52 ]

• Ad de Jong
Bor de Wollef schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:51:
Wat vinden jullie de beste decoder? Is de beeldkwaliteit trouwens vergelijkbaar met digitale schotelantenne? Staan er nog nieuwe decoders op het punt van verschijnen? Ik hoor nogal wisselende verhalen over de beeldkwaliteit namelijk.
Ik heb hier een Philips sat tuner en heb in die tijd dat ik een Sagem tuner (TVHome) thuis had om te proberen bijna geen verschil.
Tussen de normale kabel en de tvhome/sat tuner zat wel een groot verschil ondanks ik ook een heel goed signaal op de kabel heb.
Ik heb jammer genoeg geen panasonic/Nokia kunnen testen,
Er wordt wel een Philips tvhome tuner verwacht, maar die wordt keer op keer uitgesteld :(
Mijn voorkeur op het moment gaat uit naar de Panasonic met heel kort daar achter de Nokia(de Samsung mag niet eens genoemt worden is mijn mening)
Als er voor de Nokia een software update komt zodat het geluid synchone loopt met het beeld dan is het verschil met de Panasonic zeer klein.

[ Voor 17% gewijzigd door Ad de Jong op 20-04-2005 21:19 ]

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.