Weet iemand of ook mijn Humax 5400 kan gebruiken met een smartcard van tv home?????????
zodat ik niet zon ontvanger meer hoeft te kopen.
Verwijderd
dat is toch een satelliet ontvanger?Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:55:
Weet iemand of ook mijn Humax 5400 kan gebruiken met een smartcard van tv home?????????
[ Voor 192% gewijzigd door mace op 17-02-2005 13:22 ]
Zoals ik het hier begrijp heb je na een jaar dus elke maand een bedrag wat je over je normale abbo heen moet gaan betalen? Digitale basis is toch gratis? Zolang ik normale basis kabel heb, betaal ik voor digitale basis geen cent meer toch?Wat is de looptijd van een TV Home abonnement?
Een abonnement op een of meer TV Home-diensten wordt aangegaan voor minimaal 1 jaar. Na afloop van het eerste jaar is het betreffende abonnement per kalendermaand opzegbaar.
Geheel correct.Neejoh schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:37:
Ok, als ik het goed begrijp steekt het nu dus alsvolgt in elkaar...
• Het basisabbonement wat ik nu heb blijft gewoon bestaan.
• Daarnaast wordt er in dit abbo een digitaal signaal meegezonden waar ik gratis gebruik van mag maken.
• Als ik een decoder (150€) en een starterspakket (15€) aanschaf kan ik dit omzetten naar super helder, ruisvrij beeld en geluid op tv én audio decoder?
• Zodra ik in een andere kamer óók dit signaal wil ontvangen moet ik nog een decoder (150€) en een starterspakket (voor de 2e blijkbaar 4€?) aanschaffen?
Het opzeggen heeft (voor zover ik weet) alleen betrekking op het betaalde abo van 7,95 per maand. In dat geval kan je na 12 maanden, 13 maanden, 14 maanden etc opzeggen. De opzeg termijn is dan dus maar een maand, ipv een jaar als je net 't abo hebt. Dit is niet van toepassing als je het basis abonnement neemt zónder de extra kanalen.Verder kom ik op de website van TVhome.nl in de FAQ een vraag tegen waar ik nogal wat vraagtekens bij heb.
[...]
Zoals ik het hier begrijp heb je na een jaar dus elke maand een bedrag wat je over je normale abbo heen moet gaan betalen? Digitale basis is toch gratis? Zolang ik normale basis kabel heb, betaal ik voor digitale basis geen cent meer toch?
Het is dus neit zo dat ik elke maand een nieuwe kaart voor m'n decoder aan moet schaffen?
Staat er geloof ik ook wel, al is het maar heel klein met een sterretje ofzo.MaCe1337 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:34:
Dus ik bel ze op: "nee meneer cinenova is geen tv-home kanaal, het is een premium kanaal"
WTFwat is het verschil? Zeg dan gelijk in het foldertje dat cinenova er niet bij hoort
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door job op 19-02-2005 15:35 ]
PSN: djmurcielago
Nop je kan gewoon opnemen met je video.
alleen als je er een irdeto2 cam bijplaatst, zo 70 a 100 euro extradjmurcielago schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:45:
Wat betreft andere ontvangers, zou het mogelijk zijn om deze te gebruiken?
http://www.nokia.com/nokia/0,8764,54808,00.html

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 23-02-2005 00:35 ]
DVI gaat niet lukken, VGA kan wel, maar met een speciale converter.Brokenrules schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 02:04:
Als ik het goed begrijp zijn de digitale ontvangers ook gelijk tuners?
Heb hier namelijk een oude tv die ik graag zou vervangen door een 17inch tft'tje....
zijn er tuners die ook een dvi out of een vga out hebben
of zijn er omvormers van scart naar dvi of vga?
lijkt me namelijk wel wat...
Verwijderd
Zorg ervoor dat je een TFT krijgt met video in (Composite of Svideo), dan kun je zonder omvormer aansluiten. Denk ook aan je audiosignaal.Brokenrules schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 02:04:
Als ik het goed begrijp zijn de digitale ontvangers ook gelijk tuners?
Heb hier namelijk een oude tv die ik graag zou vervangen door een 17inch tft'tje....
zijn er tuners die ook een dvi out of een vga out hebben
of zijn er omvormers van scart naar dvi of vga?
lijkt me namelijk wel wat...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 12:47 ]
Even mijn ervaring delen over de samsung.Ptoeneigh schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:52:
De mensen die deze dienst al gebruiken, wat kan ik het beste nemen, welke ontvanger?
Nokia Samsung of Panasonic,
wat me opvalt is dat die Panasonic dingen veel te koop staan op marktplaats, en dat er op de tvhome site een software update voor beschikbaar is.. oei..
De Samsung heeft leuke specs, 2x scart en die previeuw is wel leuk.
Wie heeft ervaring, wie heeft tips, welke ontvanger moet ik absoluut (niet) nemen.
[ Voor 26% gewijzigd door job op 01-03-2005 04:35 ]
Mocht je beschikken over een macrovision decoder dan kan je wel weer films vanaf de Samsung opnemen.job schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 04:16:
[...]
Ook is er een probleem met de software van de samsung dat er voor zorgt dat veel mensen het beeld niet kunnen opnemen met hun dvd/hd-recorder. Met de nokia en panasonic kan dit probleemloos.
Binnenkort dus opgelost met een update.job schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 04:16:
[...]
Over de nokia lees ik veel slechte verhalen. geluid wat niet synchroon is met het beeld.
[ Voor 9% gewijzigd door job op 01-03-2005 16:50 ]
Neejob schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:43:
Heb jij het kopieren zelf uitgetest?
[ Voor 11% gewijzigd door Ad de Jong op 01-03-2005 17:01 ]
[ Voor 16% gewijzigd door MauriX op 01-03-2005 18:35 ]
[ Voor 58% gewijzigd door job op 03-03-2005 01:25 ]
Verwijderd
Welkom op got ray,Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:01:
Ik heb zojuist mn TVHome aansluiting aangesloten met de panasonic decoder. Nu kan ik geen optie vinden waarmee ik de kanalen kan sorteren(Zap-volgorde), het enige wat ik kan vinden is vinkjes zetten bij favoriete kanalen. Is dit inderdaad niet mogelijk of kijk ik gewoon verkeerd??
Alvast bedankt,
Ray
Verwijderd
Hmm jammer, misschien dat iemand met meer kennis van de panasonic je kan helpen.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:42:
Ok ik zal er aan denken:)
Ik kan helaas geen enkele functie vinden waarmee ik nieuwe mappen kan aanmaken, is wel erg irritant op deze manier, eerst langs tientallen kanalen zappen voordat je de goede hebt.
Nog iets anders: Wat is de gemiddelde signal strength bij jullie, ik heb namelijk gemiddeld 20% en dit lijkt mij vrij laag?
Verwijderd
hmm, das apart, is je kabel wel goed? controleer anders even je aansluitingen (stekkers openmaken en alles ff goed vastschroeven).Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:03:
Als ik de splitter ertussenuit haal en ik sluit de decoder direct aan op de kabelbox in de meterkast krijg ik een signal strength van 40% maar dat is echt het maximum...
snameroc
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door snameroc op 07-03-2005 22:29 ]
snameroc
Verwijderd
niet goed als in blokken? of als in rare verspringende beelden?Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:35:
Die staat bij de meeste zenders op 0000 dus dan zal het wel ok zijn, wel had ik vanmiddag een tijdje geen goede ontvangst bij de discovery's, heeft dit met mijn installatie temaken of had iedereen hier last van?
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door job op 08-03-2005 12:36 ]
job schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 00:34:
Wat de favorieten lijst betreft.
De panasonic heeft deze optie niet. Dat is dan ook zo'n beetje het enige nadeel van de panasonic.
Maarja, dat is altijd nog beter dan het slechte beeld van de panasonic samsung of het synchronisatie probleem met de nokia
[ Voor 9% gewijzigd door mace op 09-03-2005 08:46 . Reden: quote gefixt ]
[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 12-03-2005 01:08 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 12-03-2005 13:43 ]
Dat was de Philips DCR-2001, maar inmiddels heeft Philips bekend gemaakt niet op de markt komen met deze tuners.JanAlesi schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:27:
Voor diegene die niet weten welke tuner ze willen..... in Mei komt Philips ook met een tvhome tuner.
Ik heb er (nog) geen gegevens van, moet ook zeggen dat ik nog niet gezocht heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 19-03-2005 20:55 ]
[ Voor 112% gewijzigd door job op 19-03-2005 22:10 ]
[ Voor 31% gewijzigd door job op 19-03-2005 22:46 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 20-03-2005 00:16 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
www.tvhomeforum.tkPalomar schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:10:
Heb je ook een linkje naar dat tvhome forum? Op tvhome.nl kan ik het iig niet vinden (verwacht ook eigenlijk niet dat het daar op staat).
Op dit moment zijn dat de enige decoders die out of the box werken.Bor_de_Wollef schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:21:
Wat is nu "de beste" decoder om te kiezen en waarom? Ik hoor / lees veel nagatieve verhalen over de samsung wat betreft beeldkwaliteit en de nokia schijnt weer langzaam te zijn. Zijn de samsung / panasonic / nokia de enige decoders die op dit moment verkrijgbaar zijn?
Decoders kunnen geflasht worden met nieuwe firmware, deze wordt door de kabelexploitant op het kabelnet gezet, en dan wordt automatisch je software geupdate.Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:52:
Is het mogelijk de decoders te flashen met nieuwe firmware? Ik hoor jullie steeds over fouten spreken namelijk. Ik voel niet zo veel voor een product waar echt duidelijk fouten in zitten. Kun je een voorbeeld geven van het soort fouten waar we het over hebben?
[ Voor 20% gewijzigd door mace op 22-03-2005 12:48 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Palomar op 22-03-2005 12:57 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
En je hebt de samsung via RGB aangesloten? (scart aansluiting op de TV die RGB aan kan dus). Via composiet zijn de kleuren bij mij nl. ook wel goed, maar dan is het beeld lang zo scherp niet.Blue_White_Army schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:57:
Ik heb een samsung en het beeld is perfect, geen kleurverschil tussen standaard tv signaal of een DVD
[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 22-03-2005 13:02 ]
[ Voor 36% gewijzigd door backupdevice op 22-03-2005 15:18 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door job op 26-03-2005 14:32 ]
Vreemd dat deze dan nog wel gewoon op de philips site te vinden is.CremersDH schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:39:
[...]
Dat was de Philips DCR-2001, maar inmiddels heeft Philips bekend gemaakt niet op de markt komen met deze tuners.
Wel zal Philips met een ander nieuwer model in het najaar 2005 uitkomen.
[ Voor 13% gewijzigd door Exocet op 29-03-2005 14:55 ]
ik doelde op een soort filter zodat je tijdens het zappen niet aldoor zenders tegenkomt welke de melding 'preview periode verlopen' geven. Is nl. best irritant....job schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:16:
Ja dat kan vrij eenvoudig via de favorieten lijst.
In de handleiding staat hoe je een favorieten lijst aanmaakt.
Je kan dan ook de zenders in de volgorde plaatsen zoals jij dat wilt.
edit: hmm.. snap niet helemaal wat je bedoelt met zonder ze handmatig verwijderen.
Je zult toch eenmalig een bepaalde actie uit moeten voeren om de zenders te verwijderen.
[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 29-03-2005 23:29 ]
Verwijderd
Sorry hoor met not completed is geen software fout.Is helemaal niet waar.Is ook eenvoudig te verhelpen.job schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:17:
De enige manier om te doen wat jij wilt, is zoals ik al zei via de favorieten lijst.
Eenvoudig alle zenders naar de favorieten lijst plaatsen behalve de zenders die je niet kan zien.
Het not completed probleem is een ernstige fout in de samsung software, dus je moet hopen dat dat opgelost wordt met de eerst komende software update.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 00:15 ]
[ Voor 33% gewijzigd door job op 31-03-2005 18:27 ]
Dat ligt het meestal ook...kenny89 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:01:
klopt heb ik nu ook ...
ik dacht allemaal dat het aan mij lag
[ Voor 57% gewijzigd door Wildfire op 05-04-2005 19:02 ]
[ Voor 10% gewijzigd door job op 05-04-2005 19:04 ]
Je zit wellicht in een ander netwerksegment. Ik zit hier in Brabant.job schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:03:
Bijzonder.. Wat voor scherm heb je dan precies??
Ik heb gewoon beeld (met m'n panasonic welliswaar).
[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 05-04-2005 21:52 ]
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 21:26 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Lanfear28 op 19-04-2005 14:09 ]
Je link is niet goed, maar de RX v450 heeft optische ingangen dus dit is geen probleemLanfear28 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:39:
Weet er iemand of je de optische digitale uitgang op de Nokia ook door kunt lussen naar een digitale ingang op een reciever of moet dit perse een optisch digitale ingang zijn. De reciever die ik van plan ben aan te schaffen is deze: yamaha rx-v450 (de rx-v550 heeft wel 3 opt.dig. ingangen maar is een stuk duurder)
http://www.yamaha-hifi.de...ang=h&country=NL&idcat1=1
Geen last van, welke ontvanger heb je?RoD schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:14:
Ik heb dit ook, erg leuk
Wat ik zo jammer vind, is dat de teletekst bij de digitale tv zo buggy is, soms valt de helft van een pagina weg, soms veranderen de kleuren.
Bij analoge tv heb ik hier geen last van.
Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben?
[ Voor 21% gewijzigd door Yokozuna op 19-04-2005 21:14 ]
Al heb je ruisloze analoge ontvangst, digitale ontvangst is een stap vooruit.Yokozuna schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:08:
[..]
- beeld en geluid in DVD kwaliteit
Onze TV ontvangst is al perfect hier in Roosendaal, alle kanalen zijn perfect scherp en hebben waar mogelijk altijd geluisloos stereo geluid. Hier kan niets beters aan, of je moet een HDTV kanaal gaan uitzenden.
Je doet nu net alsof dat regelmatig voorkomt. Ik heb nu iets van 2.5 jaar TV Home, dit is de eerste keer dat ik asynchroon geluid opmerk.Dan vind ik de nadelen zwaarder wegen. Zoals gezegd, geluid en beeld dat soms niet synchroon lopen is voor mij al genoeg reden om geen TV Home te nemen.
1. Wat is momenteel het voordeel daarvan?Wildfire schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:13:
[...]
1. Al heb je ruisloze analoge ontvangst, digitale ontvangst is een stap vooruit.
[...]
2. Je doet nu net alsof dat regelmatig voorkomt. Ik heb nu iets van 2.5 jaar TV Home, dit is de eerste keer dat ik asynchroon geluid opmerk.
[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 19-04-2005 21:20 ]
ik heb hem ook, en ik heb geen problemen met de teletekst, gebruik je de teletekst van je TV of van je ontvanger, bij mij werkt de teletext van de ontvanger beter.
Heb je het überhaupt al wel eens gezien? Ga dat doen en dan praten we verder...Yokozuna schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:17:
[...]
1. Wat is momenteel het voordeel daarvan?
2. Oke prima, maar ik heb nog geen noemenswaardig voordeel gehoord, buiten dat alle radio stations zoieso geruisloos zijn te ontvangen?
Trouwens, als dat signaal digitaal is, kan het dan niet heel simpel verstuurd worden naar de computer, gewoon via draadloos netwerk? 54mbit lijkt me zat, ook nog wel voor een 720P signaal (HDTV).
Ik post hier, mijn ouders konden geen enkel voordeel uit TV Home waarnemen via de informatie (buiten geruisloze radio dan?), ik ook niet, daarom. Misschien kun je me overtuigen, dat doe je niet door te zeggen dat digitale ontvangst een stap vooruit isGraag concreter.
IDD, het beeld is gewoon veel scherper (en mijn analoge aansluiting is hier gewoon goed), met beter contrast en minder "bloedende" kleuren.Wildfire schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:22:
[...]
Heb je het überhaupt al wel eens gezien? Ga dat doen en dan praten we verder...
FF In het kort: de beeldkwaliteit gaat er op vooruit. Ook als je ruisloze ontvangst denkt te hebben, want elk analoog signaal is in meer of mindere mate toch gestoord.
hmm, dan doe je iets niet goed, heb je hem wel via rgb aangesloten? of moet je ff langs de opticien?Mediacj schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:00:
Ik heb ook TV Home maar ik zie amper verschil tussen het digitale en de anologe weergave.
Je moet het alleen overwegen als je alle extra zenders de moeite waard vind. In de praktijk kijk ik maar zelden naar alle extra zenders.
[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 20-04-2005 20:52 ]
Ik heb hier een Philips sat tuner en heb in die tijd dat ik een Sagem tuner (TVHome) thuis had om te proberen bijna geen verschil.Bor de Wollef schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:51:
Wat vinden jullie de beste decoder? Is de beeldkwaliteit trouwens vergelijkbaar met digitale schotelantenne? Staan er nog nieuwe decoders op het punt van verschijnen? Ik hoor nogal wisselende verhalen over de beeldkwaliteit namelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Ad de Jong op 20-04-2005 21:19 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq