TV Home van Essent; is het wat?

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.733 views sinds 30-01-2008

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:11
@Exter:

De handleiding online:
http://www.p4c.philips.co...8/28pt5105_58_dfu_nld.pdf
Het is een meertalige handleidng

Volgens de handleiding zou scart 1 RGB moeten ondersteunen

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
het ligt denk ik ook aan mijn tv dat RGB er niet zo goed uitziet, waarom weet ik niet :?, want met mn dvd speler heb ik tzelfde effect, terwijl toen ik voorheen mn DVX-6000 op RGB zette, het beeld wel beter was, ik gebruik nu dezelfde scartkabel full pinned enzo... ik vind RGB veelste dof en veel minder scherp... was vroeger niet zo :? kan er iets kapot zijn in de tv? kabel vervangen maakt nie uit... mijn beeldinstellingen van mijn tv heb ik zo staan:

deze tv: Philips 21PT5505-00
Helderheid: 34/63
Kleuren: 40/63
Contrast: 63/63
Scherpte: 63/63
Tint: Normaal (6500K dus)

dat ziet er op video allemaal heel scherp kleurrijk en lekker uit
op RGB is het heel dof en onscherp, en het beeld is meer naar links verschoven... :?
op video stand is het beeld van mn tv gewoon gecentreerd (OSD enzo) met RGB dus nie... :? ik heb de Panasonic ontvanger met Multikabel DTV (maar dat maakt geen verschil neem ik aan, kwa uitvoer)

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 22-12-2004 21:55 ]

Gallery V&A

Verwijderd

Athome schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:42:
@Exter:

De handleiding online:
http://www.p4c.philips.co...8/28pt5105_58_dfu_nld.pdf
Het is een meertalige handleidng

Volgens de handleiding zou scart 1 RGB moeten ondersteunen
Ja, ik heb het gezien zeg, bedankt hiervoor.
Wat ik dan weer merkwaardig vind dat ik in het menu van de DVDspeler geen RGB kan selecteren.
Het is allemaal wel wat offtopic dit verhaal, maar goed, wat afwisseling is ook niet verkeerd...

Verwijderd

mijn collega heeft een illigale decoder gekocht+smartcard hij beweerdt dat hij alle zenders kan ontvangen zonder abbo. ik heb hem gewaarschuwd dat hij te traceren is en zijn verbinding kan worden afgesloten,maar ik weet niet of dat echt zo is?

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
De decoder is niet illegaal. De kaart overigens wel.

Verwijderd

Ik sta op het punt een DVD recorder aan te schaffen, maar nu lees ik dat TV Home het basispakket ook digitaal aan gaat leveren. Ik weet dat er digitale recivers voor de schotel zijn met een HDD er in. Lekker makkelijk zou ik zo zeggen, kun je dus gewoon op HDD opnemen.

Maar nu mijn vraag, kan ik bij TV Home ook een reciver met HDD gebruiken. Ik kom er n.l. niet helemaal uit. Want het lijkt er op dat er verschillende type recievers zijn n.l. voor digitale antenne en voor sateliet.

Wie kan me verder helpen. Is het mogelijk om een digitale reciever met HDD recorder op TV Home aan te sluiten, en waar moet ik dan op letten?

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Bij de specs van de Dreambox( kan hdd in, draait onder linux, dus kan je lekker veel mee knutselen) staat ook gewoon DVB-C, dat is digitaal via de kabel
Zie verder:
http://www.dream-multimed...te/DM7000_featurelist.php

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

HyperMan schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:10:
Bij de specs van de Dreambox( kan hdd in, draait onder linux, dus kan je lekker veel mee knutselen) staat ook gewoon DVB-C, dat is digitaal via de kabel
Zie verder:
http://www.dream-multimed...te/DM7000_featurelist.php
Ik ben even into de Dreambox gekropen gedoken, is idd een mooi apparaat maar voordat ik ongeveer 350 euro uit geef excl. HDD moet ik wel echt overtuigd raken van dit apparaat.

Iemand TV Home ervaring met de Dreambox.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:01:
Ik sta op het punt een DVD recorder aan te schaffen, maar nu lees ik dat TV Home het basispakket ook digitaal aan gaat leveren. Ik weet dat er digitale recivers voor de schotel zijn met een HDD er in. Lekker makkelijk zou ik zo zeggen, kun je dus gewoon op HDD opnemen.

Maar nu mijn vraag, kan ik bij TV Home ook een reciver met HDD gebruiken. Ik kom er n.l. niet helemaal uit. Want het lijkt er op dat er verschillende type recievers zijn n.l. voor digitale antenne en voor sateliet.

Wie kan me verder helpen. Is het mogelijk om een digitale reciever met HDD recorder op TV Home aan te sluiten, en waar moet ik dan op letten?
Het video signaal komt via de scart naar buiten (RGB) en kan dus gewoon op de Scart Input van je DVD harddisk worden aangesloten en opnemen maar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:06:
[...]

Het video signaal komt via de scart naar buiten (RGB) en kan dus gewoon op de Scart Input van je DVD harddisk worden aangesloten en opnemen maar.
Eigenlijk is mijn vraag of het mogelijk is een digitale reciever met geintegreerde HDD aan te sluiten, dan hoef ik n.l. geen DVD recorder aan te schaffen en heb ik meteen digitale televisie. Twee vliegen in één klap dus dacht ik zo.

• Athome
Kan wel maar zijn ze er ook (DVB-C)

Verwijderd

Athome schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:59:
Kan wel maar zijn ze er ook (DVB-C)
DSat is dus de vraag, zijn ze er en heeft iemand er ervaring mee?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-12 17:44

Wildfire

Joy to the world!

Pokke TV-Home... nu al voor de vierde of vijfde keer, bij diverse zenders de mededeling dat ik er geen abbo op zou hebben... terwijl ik gewoon een vol abbonement heb met alle zenders... (behalve dan die betaal-per-zender gevallen zoals Zee TV enzo)

Bij bv. RTL5 krijg ik gewoon de melding dat ik er geen abbo op zou hebben. RTL4 Heb ik daarentegen wel gewoon...

En dat is dus zo bij best wel wat zenders. Ik zal nu eens gaan zappen om te zien bij welke precies.

Het gaat hier trouwens om zo'n ouwe Sagem ontvanger.

-- Edit: ik ben er na RTL5, ARD, ZDF, WDR, NDR, RTL+, Pro Sieben, Sat 1, Kabel 1, BBC 1, BBC 2, BBC 3, BBC 4, BBC Prime, TV 5, France 2, France 3, RTBF, Rai Uno, TVE Internacional en de TRT maar mee gestopt. Zo goed als alle zenders zouden niet tot mijn abbo behoren.

Ik heb dus wèl NL 1, 2 en 3, RTL4, SBS6, Net5, Yorin, Veronica, België 1 en 2

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 01-01-2005 21:33 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32

bladebla

<Piéééép>

Mijn Samsung-box geeft aan 'dat de preview periode is verlopen'.
Ik heb zo'n 4 weekjes geleden zo'n ding opgehaald bij een rtv-zaak in mijn stad. Ik dacht dat er een 2 maanden proefactie was voor het complete pakket en dat je daarna het basispakket kan zien. Want vreemd genoeg kan ik bv ook geen RTL4 en RTL5 meer kijken.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Athome
Als je in het menu van de Samsung decoder kijkt kun je zien bij welke zenders er een sleuteltje staat. Bij deze zenders ben je de smartcard nodig de andere zenders niet.

Je moet binnen 8 dagen de antwoordkaart invullen (en opsturen) en aan het einde van de 2 maand moet je opgeven welk pakket(ten) je hebben wilt

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 08:40
Ik heb een raar probleem met mijn TvHome, ik heb de ontvanger van Panasonic.
Maar nu wil het wel eens voorkomen dat mijn programma gids helemaal niet werkt, ik heb hier nu 2 keer last van gehad de 1e keer heb ik dit opgelost door alle zenders opnieuw in te stellen en toen werkte de gids weer en kon ik gelukkig weer zien waar ik naar aan het kijken was. Maar nu heb ik er voor de 2e keer last van, en het zal vast wel opgelost zijn door weer alle zenders opnieuw af te stemmen maar om dat iedere week te doen vind ik niet echt een oplossing....
Iemand anders hier ervaring mee, of enig idee waar het aan kan liggen?

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Athome schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:23:[..]
Je moet binnen 8 dagen de antwoordkaart invullen (en opsturen) en aan het einde van de 2 maand moet je opgeven welk pakket(ten) je hebben wilt
Aha. Ik had een antwoordkaart waarop je alleen voor het extra zenderpakket kon kiezen, terwijl ik gewoon geinteresseerd ben in het basispakket, dwz die je kunt ontvangen door het betalen van je normale kabelabbo. Ik krijg het idee dat je voor dat 0,- euro abbonement ook moet registreren, dus maar even contact opnemen met tvhome dan want de bijgeleverde antwoordkaart zou wel verouderde informatie bevatten.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• kwiebus
  • Laatst online: 23:48
Tije schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:36:
Ik heb een raar probleem met mijn TvHome, ik heb de ontvanger van Panasonic.
Maar nu wil het wel eens voorkomen dat mijn programma gids helemaal niet werkt, ik heb hier nu 2 keer last van gehad de 1e keer heb ik dit opgelost door alle zenders opnieuw in te stellen en toen werkte de gids weer en kon ik gelukkig weer zien waar ik naar aan het kijken was. Maar nu heb ik er voor de 2e keer last van, en het zal vast wel opgelost zijn door weer alle zenders opnieuw af te stemmen maar om dat iedere week te doen vind ik niet echt een oplossing....
Iemand anders hier ervaring mee, of enig idee waar het aan kan liggen?
Ik heb nu zo'n 4 weken de panasonic ontvanger en heb bovengenoemd probleem eenmaal ervaren. Ik heb de ontvanger gewoon een keer opnieuw opgestart (stekker uit stopcontact en er weer in) en toen werkte de programmagids weer.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-12 18:02
Een kennis van mij heeft gevraagd of ik wil uitzoeken hoe hij met zijn Panasonic decoder van TV Home TV kan kijken op zijn PC. Er hoeven verder geen TV's op aangesloten te worden. TV Home wordt dus dedicated voor de PC.

Nu heb ik dit topic al doorgelezen en met Google wat websites gevonden over decoders, maar het is mij nu nog niet duidelijk wat je precies in je PC nodig hebt om de decoder erop aan te sluiten.

Hij heeft al een Pinnacle PCTV Pro kaart die gewoon aangesloten is op kabel-TV.

Kan iemand dit eens verduidelijken?

Verwijderd

Ik zit zelf ook te denken om de Nokia ontvanger aan te schaffen, maar nu is mijn vraag.
Weet iemand of de abonnementsprijs ook lager is, indien je 2 of meerdere aansluitingen (+ bijbehorende abonnementjes) realiseert thuis?

• Goodielover
  • Laatst online: 21-09 16:54

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Ik heb zelf ook meerdere apparaten en heb bij tvhome nagevraagd: voor ieder apparaat een abon. je kan tuurlijk wel kaartjes wisselen.
ik heb één cinenova abon en dat gebruik ik dus boven en beneden.
sinds 1-1-2005 is het standaard abon gratis, dus die heb ik voor de andere ontvanger.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:32:
Ik zit zelf ook te denken om de Nokia ontvanger aan te schaffen, maar nu is mijn vraag.
Weet iemand of de abonnementsprijs ook lager is, indien je 2 of meerdere aansluitingen (+ bijbehorende abonnementjes) realiseert thuis?

• BiG-GuY
  • Laatst online: 23:30

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
is het niet mogelijk bij @Home om het hoofd-abo te bundelen zeg maar, zodat al je zenders van je eerste pakket ook op andere ontvangers(+smartcards) in je huis te ontvangen valt, bij Multikabel is dat namelijk wel moglijk, max 3 ontvangers extra, en €0,50 per maand extra per extra ontvanger. kan dat nu alleen bij Multikabel?

Gallery V&A

• Athome
Nee, het zit schijnbaar echt aan je smartcard gekoppeld. Je basis abo is nu "gratis"

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-12 18:02
*schopje*

Een kennis van mij heeft gevraagd of ik wil uitzoeken hoe hij met zijn Panasonic decoder van TV Home TV kan kijken op zijn PC. Er hoeven verder geen TV's op aangesloten te worden. TV Home wordt dus dedicated voor de PC.

Nu heb ik dit topic al doorgelezen en met Google wat websites gevonden over decoders, maar het is mij nu nog niet duidelijk wat je precies in je PC nodig hebt om de decoder erop aan te sluiten.

• Athome
Volgens moet scart naar S-Video al voldoende zijn

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Canard schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:21:
*schopje*

Is het nu echt zo moeilijk om een nieuwe post te doen?
Wat heb je in de tussentijd allemaal uitgevonden? Welke pagina's ben je allemaal geweest.
Ik krijg namelijk helemaal na deze post niet echt het idee dat je info hebt gezocht.

Nothing to see here

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

Canard schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:21:
*schopje*

je pakt een tv-out van de decoder, die sluit je aan op de tv-in van de tv-kaart.
Zappen doe je met de decoder.

• kwiebus
  • Laatst online: 23:48
job schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:32:
[...]

je pakt een tv-out van de decoder, die sluit je aan op de tv-in van de tv-kaart.
Zappen doe je met de decoder.
Welk type panasonic decoder heb jij dan? Mijn panasonic decoder heeft alleen maar een scart aansluiting en geen tv-out. :?

• job

job

kwiebus schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:00:
Welk type panasonic decoder heb jij dan? Mijn panasonic decoder heeft alleen maar een scart aansluiting en geen tv-out. :?
Een scart is naar mijn idee ook een tv-out. :)
En tv-out kan verschillende soorten aansluitingen hebben.
scart, tulp, enz...
heeft de panasonic alleen scart uit, dan koop je toch een leuke scart > tulp kabel bijvoorbeeld.

Of in plaats van een tv-out kan hij ook de antenne uitgang nemen.
Die zit er ook op toch? (heb zelf geen panasonic)

[ Voor 11% gewijzigd door job op 11-01-2005 02:35 ]

• Athome
De antenne uitgang gaat niet werken. Dit is een doorlussing.

Gewoon Scart naar S-Video voor het beeld en Tulp naar 3,5mm voor het geluid klaar.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

kwiebus schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:00:
[...]

je hebt dit dingetje nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/100/108_185.jpg

vervolgens kan je die aansluitingen gebruiken om je decoder op je pc aan te sluiten

• Pindkaas
  • Laatst online: 01-11 22:39

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Wat is nou het wezenlijke verschil tussen de decoders?

Ik neem aan dat ze allemaal dezelfde kwaliteit leveren, maar qua extra functies?
Bij TV-Home hebben ze het alleen maar over spelletjes ed.

"Luie mensen worden ook moe!"

• Lanfear28
Ik heb alle decoders icm TVHOME getest op een 42 inch Plasma en voor mij is Panasonic de winnaar.
De Samsung is duidelijk de minste van de 3 qua beeld(af en toe wazig en zeker geen dvd kwaliteit). Het verschil tussen de Nokia en de Panasonic zit hem in het contrast. De Nokia gebruikt meer contrast(soms teveel) en kan goed met zwart en grijstinten overweg. De Panasonic heeft iets minder contrast en heeft meer moeite met de donkere vlakken, maar heeft daarintegen mooiere natuurlijke kleuren. Het geluid van de Nokia is het slechts van allen en daar komt ook nog eens het lipsync probleem bij wat uitermate irritant is. De Panasonic heeft het beste geluid maar het verschil met de Samsung is persoonlijk. Jammer dat de Panasonic niets extra's heeft(geen spelletjes of teletext en maar 1 scart), maar als het gaat om beeld en geluid heeft Panasonic het voor mij gewonnen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Lanfear28 op 11-01-2005 19:07 ]

• Athome
De Panasonic is na verschillende software update het meest betrouwbaar en geeft gewoon goed beeld. De Nokia ken ik niet maar heeft een slechte reputatie. De Samsung heeft inderdaad minder beeld maar heeft wel meer instellingsmogelijkheden dan de Panasonic

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52
Ik heb een Panasonic in combinatie met casema en ben er zeer blij mee ook het geluid is subliem van de radio zenders.
Wel heb ik de software moeten updaten omdat er bij somige tv zenders anders soms geen geluid was.
Hij heeft scart met zowel compesiet video als rgb video out, ook nog 2 tulpjes voor je stereo(wat ik gebruik) en optisch uit voor je home cinema.

snameroc

• mace

mace

Sapere Aude

Ik had gisteren iets vreemds gedaan, ik had mijn nokia aangemeld op netwerk 1000 ipv 9004 wat ik normaal heb, en ik was opeens aangemeld op het "1M main network" :?

Ik kreeg een stuk of 100 zenders als ik me niet vergis, meer dan normaal, maar ik kon helaas niks kijken, de decoder gaf aan dat hij geen signaal had, (E49), en vervolgens E52 "zoeken naar signaal" oid. Even later liep hij vast...

Als irdeto2 ooit gehackt wordt heb ik nog wat te kijken :p

• Athome
De melding E49 en E52 krijg je zowieso als je de decoder op een verkeerd netwerk aanmeld, dus bijzonder is dat van jou niet

• mace

mace

Sapere Aude

Sorry hoor :p

ik wist gewoon niet wat dat was, ik snap wel dat als ik hem op het verkeerde netwerk aanmeld dat ik "geen signaal" krijg, maar ten eerste vond hij zenders, en ten tweede waren het er meer dan normaal...

Ik zit er over te denken om een dvb-c kaartje aan te schaffen, nu las ik dat je je smartcard kan gebruiken icm een phoenix kaartprogger, en een software decrypter, weet iemand hier meer van?

• Pindkaas
  • Laatst online: 01-11 22:39

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik had het vandaag met iemand die bij It's werkt over TV home, hij zei tegen mij dat ik beter even kon wachten omdat panasonic binnenkort met een nieuw kastje uit zou komen. Deze zou beter zijn.

Het is me nu duidelijk dat de panasonic de voorkeur heeft. Binnenkort maar eens gaan kijken waar ze te krijgen zijn!

"Luie mensen worden ook moe!"

• Athome
Vandaar de actie met @Home breedband

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-12 18:17
Ik wil graag digitale tv nemen, maar de ideale settopbox is nog niet op de markt.

Wat ik zoek is:

- twee scart-uitgangen
- schermpje met RDS
- programmeermogelijkheid met instelmogelijkheden om dagelijks of wekelijks op te nemen
- analoog geluid uit (rood-wit stekkertjes)
- teletekst (natuurlijk met 999 pagina's geheugen)

[EDIT] - nog vergeten: zelf de volgorde van de kanalen kunnen bepalen

Op dit moment is er geen enkele box die al deze zaken in zich heeft.

En als extraatjes wens ik:

- een grote harde schijf om mee op te nemen (200+ gig)
- dubbele tuner

Dit komt ongetwijfeld op de markt, maar ik ken het niet. Suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door stokkom op 19-01-2005 14:29 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

- 2x scart, kan ook met splitter ;)
- Ik heb geen idee of ze uberhaupt wel rds meesturen. We hebben het hier over digitale TV, niet over analoge FM radio.
- Elke decoder kan op dit moment wel geprogrammeerd worden, echter zit er geen opneem functionaliteit in
- Kan heel simpel icm de scart natuurlijk
- Hebben de meeste ook wel, danwel meegestuurd met het signaal zodat de TV het teletekst gebeuren af kan handelen
- Zul je tussen de duitse decoders moeten kijken
- Dan heb je ook 2 smartcards nodig

Alle eisen op een rijtje gezet kom ik tot de conclusie dat je gewoon even een computertje met 2x een DVB-C kaartje moet aanschaffen. Hierin een dikke hardeschijf flikkeren en op zoek naar wat leuke programmatuur.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• stokkom
Pindkaas schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:22:
Ik had het vandaag met iemand die bij It's werkt over TV home, hij zei tegen mij dat ik beter even kon wachten omdat panasonic binnenkort met een nieuw kastje uit zou komen. Deze zou beter zijn.

Het is me nu duidelijk dat de panasonic de voorkeur heeft. Binnenkort maar eens gaan kijken waar ze te krijgen zijn!
Bij de Harense Smit hoorde ik afgelopen zaterdag dat ze nog niet van een nieuwe Panasonic hebben gehoord. Dus ik ben benieuwd wie er nu gelijk heeft. Waren de Panasonics bij It's misschien op of zo?

• stokkom
Janoz schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:45:
- 2x scart, kan ook met splitter ;)
- Ik heb geen idee of ze uberhaupt wel rds meesturen. We hebben het hier over digitale TV, niet over analoge FM radio.
- Elke decoder kan op dit moment wel geprogrammeerd worden, echter zit er geen opneem functionaliteit in
- Kan heel simpel icm de scart natuurlijk
- Hebben de meeste ook wel, danwel meegestuurd met het signaal zodat de TV het teletekst gebeuren af kan handelen
- Zul je tussen de duitse decoders moeten kijken
- Dan heb je ook 2 smartcards nodig

Alle eisen op een rijtje gezet kom ik tot de conclusie dat je gewoon even een computertje met 2x een DVB-C kaartje moet aanschaffen. Hierin een dikke hardeschijf flikkeren en op zoek naar wat leuke programmatuur.
Dag Janoz:
- een scart-splitter leidt tot kwaliteitsverlies
- wat bedoel je met analoge FM radio: het is volgens mij digitale radio, die je ook met RDS kunt uitzenden.
- er zijn dvb-boxen met een harde schijf voor satelliet en voor dvb-t volgens mij.
- geluid via de scart is leuk voor je tv, maar niet handig voor je stereo-installatie.
- ik wil graag dat de settopbox een teletekst-decoder heeft, zodat je niet de hele tijd met twee afstandbedieningen hoeft te werken (ja, ik weet dat er universele, programmeerbare afstandsbedieningen bestaan, maar het blijft handiger om zoveel mogelijk functionaliteit in een kastje te stoppen...).

Ach, ik wil misschien gewoon teveel.

• Ad de Jong
  • Laatst online: 21:35
Wat ik mij afvraag...
Er zit een optische audio uitgang op die tuners, Als zo'n film op cinenova uitgezonden wordt wat voor geluid krijg je dan???
Er staat bij de aftiteling wel eens DTS of DD bij, betekend dat als ik zo'n tuner op mijn Pioneer VSX-839RDS via de optische kabel aansluit dan ook DTS of DD geluid heb ??
Al iemand iets gehoord van de aanbieding die er aan zou zitten te komen bij tvhome voor jan/febr ??

Mijn profiel op Discogs

• mace

mace

Sapere Aude

JanAlesi schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:22:
Wat ik mij afvraag...
Er zit een optische audio uitgang op die tuners, Als zo'n film op cinenova uitgezonden wordt wat voor geluid krijg je dan???
Er staat bij de aftiteling wel eens DTS of DD bij, betekend dat als ik zo'n tuner op mijn Pioneer VSX-839RDS via de optische kabel aansluit dan ook DTS of DD geluid heb ??
Al iemand iets gehoord van de aanbieding die er aan zou zitten te komen bij tvhome voor jan/febr ??
Nee, bij de aftiteling staat het zodat je weet dat het in de bios met dts of dd geluid is \o/

cinenova heeft AFAIK geen AC3 (dolby) geluid stream, ik vind trouwens ook dat ze wel eens in breedbeeld mogen gaan uitzenden.

Andere zenders (pro7) hebben wel eens ac3, maar of je daar nou zoveel films wilt zien ;)

• stokkom
Ik heb Essent gemaild met de vraag of het mogelijk is om al hun producten in een aantrekkelijk geprijst pakket te krijgen: digitale tv, internet en telefoon.
Blijkbaar hebben ze al genoeg klanten, want ik hoor niks van ze.

• Athome
Dat heet monopolypositie. Voor een internetverbinding ben je vrij. Je telefoon ook maar voor je TV niet. Pas na de zomer kun je ook in het hele Essent gebied internet telefonie krijgen (volgens mij tevens vervanger voor Twinner). Logisch dat ze niet reageren

• stokkom
Athome schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:28:
Dat heet monopolypositie. Voor een internetverbinding ben je vrij. Je telefoon ook maar voor je TV niet. Pas na de zomer kun je ook in het hele Essent gebied internet telefonie krijgen (volgens mij tevens vervanger voor Twinner). Logisch dat ze niet reageren
Vind ik helemaal niet logisch. Ze kunnen met deze koppelverkoop een hele boel geld verdienen. En ik ben best bereid alles bij ze af te nemen als ik daarmee voldoende geld uitspaar.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik vind het ook een logische stap, dan kan ik rustig mijn KPN lijn afsluiten, en heb ik alles via de kabel...

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53
Ik ben aan het doorspitten van dit onderwerp hier en kom nergens DE beste aansluiting tegen van het kastje op je tv.

Ik heb de Nokia Tvhome kast en een LG plasma scherm .(42PX12X)
Beiden hebben een scart maar de plasma heeft ook composite en Rgb
Wat is nu de beste aansluiting.

Ik heb nu van nokia scart op Lg scart en denk dat ie dan vanzelf de Rgb pakt (?)
Of moet ik ergens op de LG instellen dat ie Rgb moet pakken en zo ja hoe?
Heb inmiddels betere coax kabel gekocht en je merkt wel verschil.
Puik beeld en geluid man..de nokia met optische kabel aangesloten op home cinema set :9~

Als laatste nog de vraag op welke site een evt software update komt voor de Nokia.
Antwoord : de nokia site ? :+

Thx in advance _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door scorpio op 24-01-2005 16:01 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• Athome
In je decoder geef je aan of het RGB of Composiet moet zijn. Je TV doet de rest

Verwijderd

scorpio schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:05:
Ik ben aan het doorspitten van dit onderwerp hier en kom nergens DE beste aansluiting tegen van het kastje op je tv.

Ik heb de Nokia Tvhome kast en een LG plasma scherm .(42PX12X)
Beiden hebben een scart maar de plasma heeft ook composite en Rgb
Wat is nu de beste aansluiting.

Ik heb nu van nokia scart op Lg scart en denk dat ie dan vanzelf de Rgb pakt (?)
Of moet ik ergens op de LG instellen dat ie Rgb moet pakken en zo ja hoe?
Heb inmiddels betere coax kabel gekocht en je merkt wel verschil.
Puik beeld en geluid man..de nokia met optische kabel aangesloten op home cinema set :9~

Als laatste nog de vraag op welke site een evt software update komt voor de Nokia.
Antwoord : de nokia site ? :+

Thx in advance _/-\o_
Een update wordt automatisch via TVHOME uitgevoerd. Men is er mee bezig (volgens forum).

• mace

mace

Sapere Aude

Ik hoorde ook van een helpdeskmedewerker dat ze er mee bezig waren, maar het hangt natuurlijk van nokia af...

ik citeer:
Er worden van nokia signalen afgegeven dat er een update aan zit te komen,
dit hebben ze alleen nog niet officeel toegezegd
signalen bedoelt hij natuurlijk menselijke mee, geen dvb signalen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 26-01-2005 09:58 ]

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de kwaliteit van Tv home, wanneer deze aangesloten wordt op een reeds flink verlengde kabel met versterker ertussen. Ik zit op zolder, dus de kabel is een meter of 10 á 15 verlengd, en met versterker levert dat hier redelijk beeld op, op een aantal zenders na (MTV, National Geographic, etc). De versterkers, splitters, kabels en stekkers zijn overigens wel allemaal van degelijke kwaliteit. Heeft het wel zin om op een dergelijke aansluiting Tv home te nemen, of boek ik daarmee praktisch geen winst qua kwaliteit? Ervaringsdeskundigen aanwezig? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Paradise op 01-02-2005 11:12 ]

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Ik weet niet of het al bekend was, maar ik zapte gisteren langs het essent kanaal waar ik het bericht las dat tv home digitaal basis nu net beschikbaar was geworden.
Dus de gewone gratis versie, zonder extra abbonnementskosten.

Het was al bekend dat dit zou komen, maar nog niet wanneer.
Dus ik denk dat ik vanavond maar eens bij de winkel langs ga om zo'n panasonic aan te schaffen.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• Albo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07-2024
asmoday schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:27:
Ik weet niet of het al bekend was, maar ik zapte gisteren langs het essent kanaal waar ik het bericht las dat tv home digitaal basis nu net beschikbaar was geworden.
Dus de gewone gratis versie, zonder extra abbonnementskosten.

Het was al bekend dat dit zou komen, maar nog niet wanneer.
Dus ik denk dat ik vanavond maar eens bij de winkel langs ga om zo'n panasonic aan te schaffen.
Dan heb je de laatste tijd denk ik niet goed opgelet, want deze gratis versie is al vanaf december beschikbaar. ;) Nog lang niet in elke plaats, hier in Delfzijl werkt het nog maar een paar weken, maar ben er zelf heel tevreden over. :P
Doe voor de zekerheid wel even een postcodecheck op de site van tvhome, want het is nog lang niet overal beschikbaar.

• Ad de Jong
Paradise schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:12:
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de kwaliteit van Tv home, wanneer deze aangesloten wordt op een reeds flink verlengde kabel met versterker ertussen. Ik zit op zolder, dus de kabel is een meter of 10 á 15 verlengd, en met versterker levert dat hier redelijk beeld op, op een aantal zenders na (MTV, National Geographic, etc). De versterkers, splitters, kabels en stekkers zijn overigens wel allemaal van degelijke kwaliteit. Heeft het wel zin om op een dergelijke aansluiting Tv home te nemen, of boek ik daarmee praktisch geen winst qua kwaliteit? Ervaringsdeskundigen aanwezig? :)
Hier hier hier :P
De kabel komt bij mijn huurbaas binnen en dan gaat er naar mijn chalet (of ziets) een kabel van zo'n 80 meter.
Daar heb ik 2x tvhome tuner op aangesloten gehad en werkte perfect.
Alles wat er ligt is Hirshmann van begin tot het eind en het gewone beeld is na al die meters nog super, heb ook een schotel hangen dus kan goed vergelijken.
De kwaliteit v.d. tvhome is een heel stuk te vergelijken met de schotel.
Ik wacht alleen nog ff een aanbieding af van Essent en dan nog de moeilijke keus Panasonic of Nokia.

Edit:Tip--> Je kan bij somige verkooppunten zo'n tuner lenen om te kijken of het iets uitmaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Ad de Jong op 01-02-2005 13:11 ]

Mijn profiel op Discogs

• Lanfear28
JanAlesi schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:08:
[...]

Ik wacht alleen nog ff een aanbieding af van Essent en dan nog de moeilijke keus Panasonic of Nokia.

Edit:Tip--> Je kan bij somige verkooppunten zo'n tuner lenen om te kijken of het iets uitmaakt.
september 2004 Nokia schrijft;
In december wordt begonnen met het vaststellen van de lijst met bugs en mogelijke verbeterpunten, mede aan de hand van de geleverde input via dit forum.
In januari zal gestart worden met de software ontwikkeling. Het traject van ontwikkelen testen en valideren vergt circa 2 maanden, alvorens de software voor een download beschikbaar komt.
We zullen jullie over de voortgang t.z.t informeren

Dit kun je vinden in het Forum voor fans van TVhome. Dus alle Nokiagebruikes moeten nog ff geduld hebben. Als je dus nog van plan bent om een digitale decoder aan te schaffen zou ik niet voor de Nokia gaan. A: nieuwe software laat nog even op zich wachten, B: Heb er ook niet al te veel vertrouwen in dat alle bugs met de toekomstige software opgelost zijn :( Nog iets verder terug zegt Nokia namelijk dat ze te weinig klachten over deze decoder hebben ontvangen om ook maar enige haast te maken met het ontwikkelen van nieuwe software. CONCLUSIE voor hetzelfde bedrag heb je nu wel een bijna bugvrije Panasonic _/-\o_

• Paradise
  • Niet online
JanAlesi schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:08:
[...]

Hier hier hier :P
De kabel komt bij mijn huurbaas binnen en dan gaat er naar mijn chalet (of ziets) een kabel van zo'n 80 meter.
Daar heb ik 2x tvhome tuner op aangesloten gehad en werkte perfect.
Alles wat er ligt is Hirshmann van begin tot het eind en het gewone beeld is na al die meters nog super, heb ook een schotel hangen dus kan goed vergelijken.
De kwaliteit v.d. tvhome is een heel stuk te vergelijken met de schotel.

Dat klinkt goed. Maar Hirhmann versterker is dan ook wel haast top kwaliteit zou ik zeggen; hoe is het beeld bij jou als je gewoon gebruik maakt van het analoge signaal zónder Tv home? Is de kwaliteit dan ook minder dan wanneer je je tv direct bij de binnenkomst van de kabel in het huis aan zou sluiten, of is die nagenoeg gelijk? Bij mij is die namelijk wel een stukje minder, en juist daarom ben ik bang dat Tv home misschien niet goed werkt.

• Ad de Jong
Paradise schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:18:
[...]

Dat klinkt goed. Maar Hirhmann versterker is dan ook wel haast top kwaliteit zou ik zeggen; hoe is het beeld bij jou als je gewoon gebruik maakt van het analoge signaal zónder Tv home? Is de kwaliteit dan ook minder dan wanneer je je tv direct bij de binnenkomst van de kabel in het huis aan zou sluiten, of is die nagenoeg gelijk? Bij mij is die namelijk wel een stukje minder, en juist daarom ben ik bang dat Tv home misschien niet goed werkt.
Mijn beeld op zo'n afstand is niet eens slechter dan de tv op op een kabel van een paar meter zit.
De kans dat je niet genoeg signaal hebt voor tvhome is inderdaad aanwezig, We hebben het ooit meegemaakt bij het installeren van de Panasonic Tuner bij een klant. Was opgelost na het plaatsen van een versterker.
Probeer eens een tuner te lenen in de zaak waar je hem zou willen aanschaffen.

Mijn profiel op Discogs

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

ik heb een klein probleempje met het op de pc bekijken van tvdigi van maast.
ik heb nl. deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/100/108_185.jpg

maar het probleem is dat mijn beeld en geluid niet synchrron lopen.
beeld is aangesloten op 3d kaart en geluid op geluidskaart.
het probleem is dus dat het geluid en beeld niet synchroon lopen (geluid kom eerder)
én windows mce wil het geluid niet opnemen.
is er een manier om dit op te lossen?
een bepaalde kaart voor de pc?

Imperfectionist.

• Ad de Jong
Ik hoorde dat er in diverse tuners van Tvhome soort gelijke problemen waren, misschien ook software probleem ??

Mijn profiel op Discogs

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-12 16:51
wij hebben thuis een mr zap box nog van 2 jaar geleden ofzow toen het 35gulden kostte om erbij te kopen + 20 gulden p/m . nou wil ik binnenkort dat abbonement opzeggen (goldcard :*) )
moet ik dan mijn digitale decoder ( sagem ) inleveren?

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11 22:42
Mijn vader heeft sinds vandaag dus een breedbeeld tv, alleen ik begrijp het nut van de 16:9 instelling van zijn sagem ontvanger dan niet echt, er lijkt gewoon helemaal nix te gebeuren, als ik de tv dan zet op vast 16:9 heb ik de meeste zenders gewoon uitgerekte koppen of heel af en toe een passend beeld, menu's zijn eveneens uitgerekt, in feite geen verschil toch met de 4:3 instellingen? :/
Ik had gehoopt dat TvHome breedbeeld dan zou uitzenden, of moet ik daar nog wat anders voor instellen?

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Dnc1n schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:34:
Mijn vader heeft sinds vandaag dus een breedbeeld tv, alleen ik begrijp het nut van de 16:9 instelling van zijn sagem ontvanger dan niet echt, er lijkt gewoon helemaal nix te gebeuren, als ik de tv dan zet op vast 16:9 heb ik de meeste zenders gewoon uitgerekte koppen of heel af en toe een passend beeld, menu's zijn eveneens uitgerekt, in feite geen verschil toch met de 4:3 instellingen? :/
Ik had gehoopt dat TvHome breedbeeld dan zou uitzenden, of moet ik daar nog wat anders voor instellen?
Een breedbeeld uitzending kom je niet op elke zender tegen, en anders niet altijd (ned. 1, 2 en 3). Kijk anders eens naar de BBC. Grote kans dat je daar een 16:9 uitzending treft.

• Paradise
  • Niet online
JanAlesi schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:55:
[...]

Mijn beeld op zo'n afstand is niet eens slechter dan de tv op op een kabel van een paar meter zit.
De kans dat je niet genoeg signaal hebt voor tvhome is inderdaad aanwezig, We hebben het ooit meegemaakt bij het installeren van de Panasonic Tuner bij een klant. Was opgelost na het plaatsen van een versterker.
Probeer eens een tuner te lenen in de zaak waar je hem zou willen aanschaffen.
Ik heb net Tvhome aan de lijn gehad, en die wilden me TVhome niet aanraden, omdat ik de kabel dus al verlengd heb. Tevens zeiden ze dat het lenen van een decoder geen zin heeft (ik zou er bijvb ook een van een kennis kunnen lenen die ook sinds kort TVhome hebben) omdat deze op postcode + huisnr geregistreerd staat. Klopt dat? Ik vind het allemaal nogal verwarrend. Er is kennelijk geen manier om zekerheid te krijgen of de decoder hier zal werken, dus moet ik de gok maar wagen voor 150 euro? |:( Dat vind ik nogal een grote gok.

• Ad de Jong
Paradise schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:23:
[...]

Ik heb net Tvhome aan de lijn gehad, en die wilden me TVhome niet aanraden, omdat ik de kabel dus al verlengd heb. Tevens zeiden ze dat het lenen van een decoder geen zin heeft (ik zou er bijvb ook een van een kennis kunnen lenen die ook sinds kort TVhome hebben) omdat deze op postcode + huisnr geregistreerd staat. Klopt dat? Ik vind het allemaal nogal verwarrend. Er is kennelijk geen manier om zekerheid te krijgen of de decoder hier zal werken, dus moet ik de gok maar wagen voor 150 euro? |:( Dat vind ik nogal een grote gok.
Dat die dingen op postcode en huisnummer geregistreerd staan kan wel kloppen volgens mij.
Maar zou je naar een zaak ik de regio gaan dan zou die Tvhome tuner gewoon moeten werken hoor.
Ik werk als bezorger voor een wit/bruingoed zaak en ze verkopen die dingen ook bij ons, en heb al 2x een Sagem tuner mee gehad om te proberen.
Ik heb bij ons vernomen dat het mogenlijk is om zo'n ding te proberen, er zijn veel mensen die twijfelen, is dus een extra service lijkt mij.
Edit, je woont te ver weg bij ons, dus dat gaat niet werken, zou toch eens een zaak bij jullie in de buurt er eens op aanspreken, lijkt mij dat wij niet de enige zijn die die service geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Ad de Jong op 04-02-2005 17:17 ]

Mijn profiel op Discogs

• Paradise
  • Niet online
Heb gewoon eens geprobeerd dat ding van de kennis aan te sluiten; werkte perfect. Signaal sterkte = 65%, niks op aan te merken dus. Heb het hele zaakje meteen aangeschaft. Beeld is perfect! Verlenging van kabels hoeft dus helemaal geen probleem te zijn.

• Ad de Jong
Paradise schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:09:
Heb gewoon eens geprobeerd dat ding van de kennis aan te sluiten; werkte perfect. Signaal sterkte = 65%, niks op aan te merken dus. Heb het hele zaakje meteen aangeschaft. Beeld is perfect! Verlenging van kabels hoeft dus helemaal geen probleem te zijn.
Hehe nog eenvoudiger dus. :P
65% is niet slecht hoor, blijkt maar weer.
En nu de postbode kanalen maar bekijken en de andere educatieve kanalen :+ O-)
Veel kijk plezier.

Mijn profiel op Discogs

• Paradise
  • Niet online
JanAlesi schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:51:
[...]

Hehe nog eenvoudiger dus. :P
65% is niet slecht hoor, blijkt maar weer.
En nu de postbode kanalen maar bekijken en de andere educatieve kanalen :+ O-)
Veel kijk plezier.
Idd, bedankt voor je hulp. :)

Ik heb echter nog 1 klein probleempje; via de 2 tulp uitgangen aan de achterkant (die overigens icm de scartkabel die ik heb waardeloos geplaatst zijn, de kabel gaat er bijna overheen, kan er maar nét 2 stekkertjes achter wurmen) krijg ik alleen uit het linker kanaal geluid. De rechter aansluiting vertitk het enig geluid weer te geven. Uit de Tv heb ik uiteraard wel gewoon van 2 kanten geluid. Iemand ervaring mee? Heb dus de Panasonic ontvanger.

• Dnc1n
Zou het ook mogelijk zijn andere ontvangers te gebruiken dan die essent aanbied? omdat je nu voor 14,95 een kaartje op kan halen en gratis digitaal kan tvkijken, leek mij dat ook wel leuk voor op mijn kamer :) , mijn ouders hebben het betaalde abonnement en vooral de beeldkwaliteit spreekt mij aan.
Is het mogelijk een ander type box te kopen dan de 4 die tvhome in het assortement heeft?
moet ik nog ergens op letten als ik een box koop, ik neem aan dat een digitale satalietbox niet gaat werken :S wilde namelijk kijken of ik veel goedkoper dan wel misschien het buitenland 2e hands een box kan kopen, waar ook zo'n 14,95 kaartje van @home inpast :p

voorbeeldje, een box uit engeland: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...9784&item=5749490690&rd=1

[ Voor 9% gewijzigd door Dnc1n op 06-02-2005 17:16 ]

• Ad de Jong
Paradise schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:33:
[...]

Idd, bedankt voor je hulp. :)

Ik heb echter nog 1 klein probleempje; via de 2 tulp uitgangen aan de achterkant (die overigens icm de scartkabel die ik heb waardeloos geplaatst zijn, de kabel gaat er bijna overheen, kan er maar nét 2 stekkertjes achter wurmen) krijg ik alleen uit het linker kanaal geluid. De rechter aansluiting vertitk het enig geluid weer te geven. Uit de Tv heb ik uiteraard wel gewoon van 2 kanten geluid. Iemand ervaring mee? Heb dus de Panasonic ontvanger.
Lijkt mij een kabelbreuk of een tulpaansluiting los op de print.
Als je de kabel beweegt heb je dan nog geen geluid.
Of test je kabel eens op een ander apparaat.

Mijn profiel op Discogs

• Dnc1n
is het uberhaupt mogelijk met meerdere tvhome ontvangers in 1 huishouden te werken?
of kan er maar 1 ontvanger gebruikt worden?

• Athome
Je kunt op iedere scart aansluiting een losse decoder aansluiting met zijn eigen smartcard. Dit maakt niets uit. Ook kun je meerder decoder hebben met 1 smartcard. Je kunt niet alle zender bekijken omdat sommige zender gecodeerd zijn. Hier ben je dan sowiezo de smartcard voor nodig. De zender die niet gecodeerd zijn kun je zonder smartcard ook bekijken via de decoder.

• Paradise
  • Niet online
JanAlesi schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:24:
[...]

Lijkt mij een kabelbreuk of een tulpaansluiting los op de print.
Als je de kabel beweegt heb je dan nog geen geluid.
Of test je kabel eens op een ander apparaat.
Als ik de rode kabel in de linker aansluiting gebruik, heb ik wel gewoon geluid uit het rechter kanaal. Dus de kabel zou goed moeten zijn. Heen en weer bewegen van de kabel in de aansluiting heeft geen effect, vandaar dat ik dacht dat het een probleem in de aansluiting moest zijn.

• Ad de Jong
Terug gaan dan met die Tuner zou ik zeggen, of eerst ff bellen voordat je terug gaat.
Misschien dat ze daar even willen proberen of omruilen.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Dnc1n schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:52:
Zou het ook mogelijk zijn andere ontvangers te gebruiken dan die essent aanbied? omdat je nu voor 14,95 een kaartje op kan halen en gratis digitaal kan tvkijken, leek mij dat ook wel leuk voor op mijn kamer :) , mijn ouders hebben het betaalde abonnement en vooral de beeldkwaliteit spreekt mij aan.
Is het mogelijk een ander type box te kopen dan de 4 die tvhome in het assortement heeft?
moet ik nog ergens op letten als ik een box koop, ik neem aan dat een digitale satalietbox niet gaat werken :S wilde namelijk kijken of ik veel goedkoper dan wel misschien het buitenland 2e hands een box kan kopen, waar ook zo'n 14,95 kaartje van @home inpast :p

voorbeeldje, een box uit engeland: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...9784&item=5749490690&rd=1
Daar ben ik ook mee bezig, maar dan een duitse dbox2. Let op dat het zenderzoeken niet goed verloopt doordat een ander frequentiebereik gekozen kan zijn. Als je niet de mogelijkheid hebt dit (handmatig) te wijzigen zoals dit niet het geval is in de meeste decoders dan gaat het niet werken. Heb mijn duitse box ook nog niet aan de gang (ook niet met de nieuwste Linux-image erop)

Heb wel allerlei "zenders" gevonden met firmware voor alle ontvangers die op dit moment ondersteund worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 12:00 ]

• Paradise
  • Niet online
JanAlesi schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:09:
Terug gaan dan met die Tuner zou ik zeggen, of eerst ff bellen voordat je terug gaat.
Misschien dat ze daar even willen proberen of omruilen.
Ik zie nu dat het stekkertje er gewoon niet helemaal inzat. Vervelende is dat de scartkabel die ik erbij gekocht heb vrij vlak over de tulp ingangen heen gaat, het past allemaal maar nét. (Eigenlijk net niet) Maar goed, het werkt. :)

• Dnc1n
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:58:
[...]

Daar ben ik ook mee bezig, maar dan een duitse dbox2. Let op dat het zenderzoeken niet goed verloopt doordat een ander frequentiebereik gekozen kan zijn. Als je niet de mogelijkheid hebt dit (handmatig) te wijzigen zoals dit niet het geval is in de meeste decoders dan gaat het niet werken. Heb mijn duitse box ook nog niet aan de gang (ook niet met de nieuwste Linux-image erop)

Heb wel allerlei "zenders" gevonden met firmware voor alle ontvangers die op dit moment ondersteund worden.
Ja die kwam ik ook tegen oa ook ebay een engelse versie, maar dat leek mij al geen probleem omdat je softwarematig het 1 en ander kan regelen.

Maar kun je 2 ontvangers in huis plaatsen en op beide ontvangers verschillende zenders kijken?

• Athome
De Decoder is de tuner. Dus 2 decoders betekent 2 verschillende zenders tegelijkertijd. 4 decoders 4 verschillende zenders enz, enz.

• Paradise
  • Niet online
Vandaag zou bij mij de zenderindeling moeten veranderen. Ben benieuwd, volgens TVHome moet de tuner de hele dag aanstaan om de nieuwe indeling op te vangen. Als ik 'm nou toch per ongeluk uitzet oid, zou ik dan alsnog met het herstellen van de fabrieksinstellingen de nieuwe indeling krijgen?

Edit: Volgens mij zijn ze al begonnen, ik heb nu 2x BBC1t/m4 en 'Nieuw programma' duikt hier en daar op. Zappen wordt er zo niet makkelijker op. :p

[ Voor 22% gewijzigd door Paradise op 10-02-2005 11:50 ]

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-12 10:40
ik heb net ook een andere topic wat ook over essent gaat:
HTPC met DVB-C (meerdere) en Essent Digitaal.

Gaat meer over om GEEN tuner/decoder van essent te gebruiken.. Maar gewoon meerdere tuners in een HTPC.. Dat is allemaal veel handiger dan die losse kastjes. Iemand uit deze thread daar ervaring mee?

• k5052
pff , vandaag nieuwe zender indeling ontvangen , doet mijn zusje de decoder uit....
nu kan ik met mijn decoder geen 1 zender meer ontvangen omdat hij zegt dat het signaal te zwak is :/ mooie boel daar..

lag aan mijn zenderlijst instellingen , stonden nog op B

[ Voor 15% gewijzigd door k5052 op 11-02-2005 20:30 ]

Verwijderd

Paradise schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:35:
Volgens mij zijn ze al begonnen, ik heb nu 2x BBC1t/m4 en 'Nieuw programma' duikt hier en daar op. Zappen wordt er zo niet makkelijker op. :p
Had ik ook, daarna maar fabrieksinstellingen teruggezet en toen werkte het perfect.

Ik heb de Pansonic via de @home actie, maar ik meende dat je een paar maand gratis tv home erbij kreeg? Er is gisteren opeens iets van 4 euro door tv home afgeschreven?!

Edit: ik kreeg dus maar 2 maanden gratis lees ik net in een oude mail. Dacht dat het 6 maanden was, nouja, big deal...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 20:04 ]

• job

job

Waarom is er dan 4 euro afgeschreven??
Het basis abonnement is gratis.
En een uitgebreidde pakket is 7,50.
Dus waarom zo'n raar bedrag van 4 euro?

Of hoefde je maar een deel van de maand te betalen?

[ Voor 18% gewijzigd door job op 11-02-2005 20:16 ]

Verwijderd

Even een update op 2 fronten:
Een andere (goedkopere) ontvanger dan die van Essent heb ik aan de gang zonder het kaartje, het gaat om een Duitse Dbox2 met daarop Enigma-Linux. Deze kan alle kanalen vinden maar omdat ik het smartkaartje nog niet aan de gang heb kan ik maar een aantal zenders zien (iets minder dan het basis-pakket), de rest kan 'ie natuurlijk niet decrypten. 2ehands is zo'n ontvanger vanaf zo'n 60 euro te vinden. Als alles loopt dan zou je ook via de netwerkverbinding van de box in MPEG2 kunnen opnemen, dus zonder omzetten of kwaliteitsverlies.

Verder ben ik nog bezig met een Siemens DVB-C kaart in m'n PC, hiermee heb ik ook alle zenders kunnen vinden maar nog niks kunnen zien behalve de EPG. Heb hiervoor een Irdeto2-CAM aangeschaft voor 40 euro, maar deze heb ik nog niet kunnen testen.

P.S. 4 euro is het bedrag voor een 2e smartcard

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 22:42 ]

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 22:41:

Verder ben ik nog bezig met een Siemens DVB-C kaart in m'n PC, hiermee heb ik ook alle zenders kunnen vinden maar nog niks kunnen zien behalve de EPG. Heb hiervoor een Irdeto2-CAM aangeschaft voor 40 euro, maar deze heb ik nog niet kunnen testen.
Ik kan met een standaard Siemens-Nixdorf multimediabox, daar heb jij denk ik ook je DVB-C kaart uit (of niet?), alle niet-gescrambelde kanalen bekijken en opnemen, zelfs time-shiften. Hiervoor gebruik ik linvdr, zie ook topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1008504/.
In voornoemd topic geeft MaCe1337 http://gathering.tweakers...message/22769785#22769785 een alternatief voor een CI-module plus CAM aan. Toch ben ik benieuwd naar je Irdeto2-CAM. Kun je misschien merk en type noemen, en waar heb je die gekocht als ik vragen mag? Deze moet op zijn beurt toch weer in een Common Interface module worden gestopt? Die CI-module is volgens mij niet universeel, maar echt specifiek voor in dit geval de Siemens DVB-C kaart. Ook ben ik benieuwd naar de software die je wil gaan gebruiken, die moet wel overweg kunnen met een cam.

Verwijderd

Beuzelarij schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 20:16:
Ik kan met een standaard Siemens-Nixdorf multimediabox, daar heb jij denk ik ook je DVB-C kaart uit (of niet?), alle niet-gescrambelde kanalen bekijken en opnemen, zelfs time-shiften. Hiervoor gebruik ik linvdr, zie ook topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1008504/.
In voornoemd topic geeft MaCe1337 http://gathering.tweakers...message/22769785#22769785 een alternatief voor een CI-module plus CAM aan. Toch ben ik benieuwd naar je Irdeto2-CAM. Kun je misschien merk en type noemen, en waar heb je die gekocht als ik vragen mag? Deze moet op zijn beurt toch weer in een Common Interface module worden gestopt? Die CI-module is volgens mij niet universeel, maar echt specifiek voor in dit geval de Siemens DVB-C kaart. Ook ben ik benieuwd naar de software die je wil gaan gebruiken, die moet wel overweg kunnen met een cam.
Heb inderdaad dezelfde DVB-C kaart, gekocht van een Duitser op Ebay incl. CI-module. Heb een officiele Irdeto CAM 1.06 gekocht in deze winkel: http://www.euroglobal.nl voor 40 euro. Kreeg de CAM nog niet aan de gang onder MCE2005 met de driver/applicatie van Siemens zelf. Mijn volgende optie was LinVDR, daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Voor de mensen die op zoek zijn naar keys om illegaal TV-Home te kunnen kijken (kreeg er al enkele mailtjes over): Dit is niet mogelijk, Irdeto2 is (nog) niet te kraken.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 15:17
Ik heb een simpele vraag. Als ik naar een witgoedzaak ga en zo'n panasonic kastje koop voor 149 euro, heb ik dan alles compleet of moet ik dan nog appart een TVhome pakket met een smartcard aanschaffen?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• k5052
als je tv /radio hebt van essent kabelcom kun je een smartcard voor 15 € kopen. bij de dichtsbijzijnde tv zaak volgens tv home.
"De smart card is onderdeel van het TV Home Startpakket, dat u voor € 14,95 bij de dichtstbijzijnde TV Home dealer bij u in de buurt kunt kopen. Deze heeft voor u ook een voor TV Home geschikte digitale ontvanger in de aanbieding."
dan heb je tv home basis ( alle zenders die je nu via je normale kabel ontvant plus 15 extra zenders)

of de smartcard + tv home extra (7,95 bovenop je huidige kabelkosten) en dan heb je ruim 90 zenders in huis in digitaal kwaliteit.

[ Voor 32% gewijzigd door k5052 op 15-02-2005 09:43 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die smartcard zit gewoon bij dat pakket in. Je zult een Je moet een klein formuliertje invullen en dat opsturen. Plug je kasje tussen de aansluiting en je tv. Vul de juiste frequenties in. Download de zenderindeling en klaar.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mace

mace

Sapere Aude

Beuzelarij schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 20:16:
[...]

Mijn oplossing werkt met wat gekloot zonder problemen, maar je moet het zelf weten.

De irdeto CAM is niet specifiek voor de siemens, of wat voor ontvanger dan ook, ze _horen_ universeel te zijn. d.w.z dat ze in alle ontvangers met een CI slot passen en ook werken.

Overigens is het misschien wel interessant om te zeggen dat irdeto2 volledig compatible is met oudere irdeto1 cams.

edit: Ook wel interessant misschien is dat tvhome nog steeds uitzend in viaccess, wat aan alle kanten lek is, dus daar is nog wel wat mee te doen, meer zeg ik niet :P

[ Voor 12% gewijzigd door mace op 15-02-2005 10:31 ]

• Beuzelarij
  • Niet online
MaCe1337 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:16:
[...]

Mijn oplossing werkt met wat gekloot zonder problemen, maar je moet het zelf weten.

De irdeto CAM is niet specifiek voor de siemens, of wat voor ontvanger dan ook, ze _horen_ universeel te zijn. d.w.z dat ze in alle ontvangers met een CI slot passen en ook werken.
Lezen is ook een kunst. >:)
De cam behoort inderdaad universeel te zijn. Ik beweerde echter dat de CI-module waar de cam in moet niet universeel is, maar (DVB-C-)kaart-specifiek. Zie bijvoorbeeld http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/Common_Interface

Verder vind ik die phoenix interface die je eerder noemde een aantrekkelijke optie, in ieder geval een stuk goedkoper dan wanneer je zowel een CI-module als cam moet aanschaffen. Ik ben dan ook wel benieuwd naar welke software je gebruikt, en wat dat "gekloot" precies inhoudt. :)
Met name of de phoenix interface goed herkend wordt (bijv. onder linux; linvdr?), en hoe de software ingesteld moet worden, opdat deze de sleutels van de smartcard kan halen.

• Beuzelarij
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:18:
[...]

Kreeg de CAM nog niet aan de gang onder MCE2005 met de driver/applicatie van Siemens zelf. Mijn volgende optie was LinVDR, daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Ik neem aan dat je de DVB-C kaart zelf, dus niet specifiek de cam, ook niet aan de gang hebt gekregen onder MCE2005. Althans niet in het echte mediacenter gedeelte, gewoon installeren lukt wel. MCE2005 kan ook geen gebruik maken van de TV-uit van de DVB-C kaart, en ondersteunt voor zover ik weet standaard geen DVB-C op dit moment. Ik geloof dat media portal dit overigens wel doet.

Ik vind persoonlijk linvdr een veel elegantere oplossing. Dit is ook echt voor digitale TV ontwikkeld, en heeft verder nauwelijks ballast. Laat effe weten wanneer je de cam onder linvdr werkend hebt. :)

• mace

mace

Sapere Aude

Beuzelarij schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:09:
[...]

Lezen is ook een kunst. >:)
De cam behoort inderdaad universeel te zijn. Ik beweerde echter dat de CI-module waar de cam in moet niet universeel is, maar (DVB-C-)kaart-specifiek. Zie bijvoorbeeld http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/Common_Interface

Verder vind ik die phoenix interface die je eerder noemde een aantrekkelijke optie, in ieder geval een stuk goedkoper dan wanneer je zowel een CI-module als cam moet aanschaffen. Ik ben dan ook wel benieuwd naar welke software je gebruikt, en wat dat "gekloot" precies inhoudt. :)
Met name of de phoenix interface goed herkend wordt (bijv. onder linux; linvdr?), en hoe de software ingesteld moet worden, opdat deze de sleutels van de smartcard kan halen.
Lezen is een kunst, maar juiste termen gebruiken ook ;)

een CAM wordt soms ook wel CI module genoemd dus het was een beetje verwarrend. :)

Onder linux heb ik nog niks voor elkaar gekregen, ik ben aan het stoeien met progdvb voor windows, ik moet nog een dvb-c kaart kopen, maar ik heb nu geen geld. Ik heb echter het wel werkend gezien bij een maat van me, ik mocht ook zijn dvb-c kaart lenen, maar deze is inmiddels weer terug bij hem.

Als ik een kaartje heb (volgende maand) dan zal ik het je laten weten :)

(nog goedkope adresjes voor zo'n kaart?)

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 15-02-2005 15:11 ]

Verwijderd

Voor mij was de prijs voor een CAM en de prijs voor een Phoenix-interface gelijk omdat ik al een CI module had. Heb trouwens geen TV-out op mijn DVB-C kaart, alleen op mijn videokaart. In MCE2005 heb ik alleen Siemens eigen applicatie aan de gang gekregen, ben nu bezig met linvdr. Weet iemand hoe je linvdr automatisch kan laten inloggen ? Krijg nu na het booten een zwart scherm, verder niks.

Verwijderd

Kan ik mijn Humax 5400 ook gebruiken met een smartcard van tv home??
zodat ik niet zon ontvanger meer hoeft te kopen.

• Beuzelarij
  • Niet online
MaCe1337 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:10:
[...]

Lezen is een kunst, maar juiste termen gebruiken ook ;)

een CAM wordt soms ook wel CI module genoemd
Maar niet door mij, hè! })
Onder linux heb ik nog niks voor elkaar gekregen, ik ben aan het stoeien met progdvb voor windows, ik moet nog een dvb-c kaart kopen, maar ik heb nu geen geld. Ik heb echter het wel werkend gezien bij een maat van me, ik mocht ook zijn dvb-c kaart lenen, maar deze is inmiddels weer terug bij hem.
Dat "werkend" bij die maat van je, was dat met progdvb of andere software? En met "werkend" bedoel je dus ook de cam? Ik ben met name benieuwd hoe hij dié werkend heeft gekregen. Voordat ik met LinVDR aan de slag ben gegaan, heb ik ook wat gestoeid met progdvb. Daarmee kon ik geen enkele zender ontvangen, zelfs geen EPG van een zender. Dat zal echter ongetwijfeld aan mezelf hebben gelegen. :|
Met LinVDR had ik het binnen een mum van tijd voor elkaar. Althans de niet-gescrambelde zenders, want zoals je weet heb ik nog geen cam of phoenix-interface. ;)
Het voordeel van LinVDR vind ik bovendien, dat je dat gewoon met een afstandsbediening kunt bedienen, direct vanaf de TV. Je hoeft geen windows op te starten en een monitor aan te zetten, om met de muis het programma te kunnen besturen.
Ik ben benieuwd naar hoe bij die maat van je, de smartcard-sleutels via de cam worden opgehaald, opdat ik dat dan ook in LinVDR kan proberen toe te passen.

Omdat ik binnen GoT geen specifiek topic over (Lin)VDR kon vinden, ben ik er zelf maar een gestart:

(Lin)VDR, PC als videorecorder voor Digitale Televisie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1010386

Het is misschien wel nuttig om in bovengenoemd topic verder te gaan, omdat in dit tot nu toe gebruikte topic ook veel algemene vragen, over bijvoorbeeld de standaard Nokia en Panasonic ontvangers, worden gesteld. Het wordt anders zo'n warboel.
Als ik een kaartje heb (volgende maand) dan zal ik het je laten weten :)

(nog goedkope adresjes voor zo'n kaart?)
Een goedkoop adresje nog wel. :+
Volgens mij valt het überhaupt nog tegen om een DVB-C kaart in Nederland te kopen. Bij verschillende computerzaken waar ik ben geweest (om te informeren naar een cam bijvoorbeeld ;) ), denken ze automatisch dat je een kaart voor windows mce bedoelt. Als je ze dan een beetje weet uit te leggen dat het om een kaart voor digitale TV gaat, komen ze meestal niet verder dan een satelliet-kaart (DVB-S). Kortom, ik weet geen adres in Nederland waar ze DVB-C kaarten verkopen. Je zou wellicht kunnen proberen om (een DVB-C kaart van) een Siemens-Nixdorf multimediabox op de kop te tikken. Anders kun je het beste naar duitse winkels (webshops?) kijken. Daar is DVB-C wat meer ingeburgerd.

• Beuzelarij
  • Niet online
Verwijderd schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 23:43:
Voor mij was de prijs voor een CAM en de prijs voor een Phoenix-interface gelijk omdat ik al een CI module had. Heb trouwens geen TV-out op mijn DVB-C kaart, alleen op mijn videokaart.
CI-module plus CAM is volgens mij ook beter aan de praat te krijgen, althans als ik de diverse (duitse) fora moet geloven. Als het echter met de door MaCe1337 getipte Phoenix-interface ook lukt, dan is dat voor mij goedkoper, omdat ik nog geen CI-module heb.

Jij zei eerder (http://gathering.tweakers...message/22786761#22786761) dat je de kaart uit een Siemens-Nixdorf multimediabox hebt. Deze heeft wel een TV-out, echter niet via s-video.
Jouw kaart heeft deze aansluitingen:
http://www.vdr-wiki.de/wi...-siemens_dvb-c_blende.jpg
en daar moet je een dergelijke kabel op aansluiten:
http://www.vdr-wiki.de/wi...s_dvb-c_kabelpeitsche.jpg

Zoals reeds in een bovenstaand bericht gemeld, heb ik een topic over (Lin)VDR geopend, omdat een dergelijk topic op GoT nog niet bestond. Het lijkt mij makkelijker om daar verder te discussiëren, omdat in dit tot nu toe gebruikte topic, ook veel algemene onderwerpen aan de orde komen, wat nogal verwarrend is:

(Lin)VDR, PC als videorecorder voor Digitale Televisie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1010386
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.