Net gebeld met tvhome er is nu een lijst waar je kunt checken als je erbij zit einde van de week ontvang je hem danVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:57:
Ik heb ook meegedaan aan de actie van TVHome en even de helpdesken gebeld na over en weer naar elkaar doorgestuurd te worden kreeg ik eindelijk iets met een brian eraan (van @home lol tv home waardeloos weten 0,0 ) die vertelde dat als je de reciever vandaag nog niet had ook nixs zou krijgen, volgens hem waren de actie e-mails al op 7 december verstuurd (iedereen kreeg hem rond 1:50 8 dec) en de actie was veel te lang doorgelopen en niet op tijd stopgezet( 9 dec) omdat de zeer beperkte aantal recievers al lang op waren (dit zijn ook vast allemaal refubished bakken)
Niemand weet wie eentje krijgt, er zijn 2 verzendingen gedaan allemaal al weg.
Dit is gewoon een rip-off om mensen naar de winkels te lokken bah bah bah
Ik heb vandaag de samsung ingeruild voor de nokia. Maar ik heb nu nog steeds hetzelfde probleem. Het ligt dus of aan de optische kabel of aan mijn home cinema set.
Via het xbox forum ben ik erachter gekomen dat het simpele instelling was op mijn home cinema (jvc th-a75r) set is. Alleen maar het knopje "decode" indrukken op de afstandbedieing.
Via het xbox forum ben ik erachter gekomen dat het simpele instelling was op mijn home cinema (jvc th-a75r) set is. Alleen maar het knopje "decode" indrukken op de afstandbedieing.
[ Voor 57% gewijzigd door jdeboer op 14-12-2004 22:12 ]
heb je mijn post gelezen?jdeboer schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:48:
Ik heb vandaag de samsung ingeruild voor de nokia. Maar ik heb nu nog steeds hetzelfde probleem. Het ligt dus of aan de optische kabel of aan mijn home cinema set.
Ik word ook van kastje naar de muur gestuurd, terwijl ik om 7 uur in de ochtend al had gereageerd op 8 december.
Maak je geen zorgen :-)detulp050 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:11:
Ik word ook van kastje naar de muur gestuurd, terwijl ik om 7 uur in de ochtend al had gereageerd op 8 december.
Ik heb om 8:00 in de ochtend gereageerd en vandaag het pakket binnen gekregen via TPG
Dat zegt wel genoeg toch? Als ze er al 100 hadden was het veel vrees ik.mdat de zeer beperkte aantal recievers al lang op waren
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb met Shop@home gebeld en ze hadden mijn gegevens nietMediacj schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:31:
[...]
Maak je geen zorgen :-)
Ik heb om 8:00 in de ochtend gereageerd en vandaag het pakket binnen gekregen via TPG
Dus ik kan het waarschijnlijk schudden.
Heb je, nadat je op de mail hebt gereageerd, ook een mail ontvangen van bevestiging ?
Zo ja, zou je die naar mij willen mailen ?
detulp050 at fok punt nl
Verwijderd
Ik zou es met TV-Home bellen ipv die stomme shop die heeft nixs met die actie te maken, ik heb ook TV-Home gebeld er is dus inderdaad een lijst met mensen die de reciever zullen ontvangen als je je E-mail, Naam, postcode en adres zegt kunnen hun zien of je erop staat, ik sta eropdetulp050 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:46:
[...]
Ik heb met Shop@home gebeld en ze hadden mijn gegevens niet
Dus ik kan het waarschijnlijk schudden.
Heb je, nadat je op de mail hebt gereageerd, ook een mail ontvangen van bevestiging ?
Zo ja, zou je die naar mij willen mailen ?
detulp050 at fok punt nl
@Home kan géén vragen over TV Home of de levering van uw bestelling beantwoorden. Bel naar het informatie nummer van TV Home 0800-0078.
Je kunt ons bereiken via ons gratis telefoonnummer
0800-0078
maandag t/m woensdag 10.00 – 19.00 uur
donderdag en vrijdag 10.00 – 22.00 uur
Btw ik heb geen ontvangst e-mail of wat dan ook gehad, toen ik de bestelling verzond stond er alleen bedank voor je aanmelding ofzoiets...
Echt hoor, alles met Home is niet altijd even duidelijk 
Ik heb deze ochtend minstens 2 maal @home aan de lijn gehad, 3 maal TVhome en éénmaal Shop@home. Allemaal verwezen ze me door naar een andere en nergens zagen ze mijn gegevens ertussen staan, terwijl ik om 7 uur in de ochtend op de 8e december al gereageerd had. Nu heb ik in een laatste poging TVHome gebeld en mijn mailadres gegeven. Deze meneer vertelde me dat het pakker vandaag is verzonden en dat ik het uiterlijk vrijdag heb (ivm de kerstdrukte). Ik kan me er zo over opwinden dat ik welgeteld zeven keer moet bellen voor een antwoord. Maar goed. Als ik dat apparaat vrijdag heb dan ben ik er blij (gaat toch om een euro of 150 !).
Lof voor de duidelijkheid van TVHome en een
voor de informatievoorziening van @Home (maar wel bedankt voor de actie
)
Ik heb deze ochtend minstens 2 maal @home aan de lijn gehad, 3 maal TVhome en éénmaal Shop@home. Allemaal verwezen ze me door naar een andere en nergens zagen ze mijn gegevens ertussen staan, terwijl ik om 7 uur in de ochtend op de 8e december al gereageerd had. Nu heb ik in een laatste poging TVHome gebeld en mijn mailadres gegeven. Deze meneer vertelde me dat het pakker vandaag is verzonden en dat ik het uiterlijk vrijdag heb (ivm de kerstdrukte). Ik kan me er zo over opwinden dat ik welgeteld zeven keer moet bellen voor een antwoord. Maar goed. Als ik dat apparaat vrijdag heb dan ben ik er blij (gaat toch om een euro of 150 !).
Lof voor de duidelijkheid van TVHome en een
Verwijderd
Ik heb de Panasonic ontvanger vandaag binnengekregen (donderdagmiddag aangemeld voor de actie)
Heb de juiste frequentie en netwerknummer ingesteld, maar het zoeken van kanalen lukt niet.
Blijft bij 14% hangen. Tevens staat de melding 'geblokkeerd' op het scherm.
Nu lees ik in de faq (http://www.tvhome.nl/service/faq-1.html) , dat ik al voor het insturen van de aanmeldkaart gebruik zou moeten kunnen maken van tvhome. Ik begrijp dan ook niet waarom de kaart blijkbaar geblokkeerd is.
Uit de faq:
Als de digitale ontvanger volgens de gebruiksaanwijzing is aangesloten (geen extra kabels of breek- en boorwerk nodig!), dan kan alvast tijdelijk gebruik gemaakt worden van de TV Home-diensten.
Nog 1 punt, hoe sterk moet het signaal minimaal zijn?
Heb de juiste frequentie en netwerknummer ingesteld, maar het zoeken van kanalen lukt niet.
Nu lees ik in de faq (http://www.tvhome.nl/service/faq-1.html) , dat ik al voor het insturen van de aanmeldkaart gebruik zou moeten kunnen maken van tvhome. Ik begrijp dan ook niet waarom de kaart blijkbaar geblokkeerd is.
Uit de faq:
Als de digitale ontvanger volgens de gebruiksaanwijzing is aangesloten (geen extra kabels of breek- en boorwerk nodig!), dan kan alvast tijdelijk gebruik gemaakt worden van de TV Home-diensten.
Ik denk niet dat het aan de kaart ligt. Heeft u de frequentie en het netwerknummer wel ingesteld? Zitten de kabels goed?Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:50:
Ik heb de Panasonic ontvanger vandaag binnengekregen (donderdagmiddag aangemeld voor de actie)
Uit de faq:
De kaart moet gewoon werken. Ik heb sinds maandag TVhome. De kaart werkt nog steeds. Het aanmeldformulier heb ik gisteren op de post gedaan.
Succes er mee.
Verwijderd
Ik heb geen zin om @home te bellen. Ik heb me aangemeld op 8 december om 15:15 in de middag en heb geen mail of iets dergelijks gehad dat ik hem niet zou ontvangen.
Ik vind het een vreemde gang van zaken dat je moet bellen om te zien of je op de lijst staat. Zo'n goede actie is het nu ook weer niet zeg. Vreemde gang van zaken van @home.
Afijn, afwachten maar.
Ik vind het een vreemde gang van zaken dat je moet bellen om te zien of je op de lijst staat. Zo'n goede actie is het nu ook weer niet zeg. Vreemde gang van zaken van @home.
Afijn, afwachten maar.
Verwijderd
Het is niet zo dat je moet bellen, tis gewoon handig om te weten dat je er eventueel eentje krijgt ivm voortijdige stoppen van die actie, hoef je niet voor de honds kl*te al die dagen te wachten voor misschien wel niks...Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:43:
Ik heb geen zin om @home te bellen. Ik heb me aangemeld op 8 december om 15:15 in de middag en heb geen mail of iets dergelijks gehad dat ik hem niet zou ontvangen.
Afijn, afwachten maar.
Verwijderd
Je hebt gelijk. Ik heb gebeld en ik sta er tussen. De vriendelijke jongen vertelde mij dat het 2 weken kan duren. Dus tussen nu en volgende week vrijdag voordat je hem ontvangt. Hij kon niet zien of hij al verzonden is.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:20:
[...]
Het is niet zo dat je moet bellen, tis gewoon handig om te weten dat je er eventueel eentje krijgt ivm voortijdige stoppen van die actie, hoef je niet voor de honds kl*te al die dagen te wachten voor misschien wel niks...![]()
Ik hoop dat ik hem vandaag krijg
Zul je altijd zien dat je op je dagje vrij nu net niet het pakket ontvangtVerwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:18:
[...]
Je hebt gelijk. Ik heb gebeld en ik sta er tussen. De vriendelijke jongen vertelde mij dat het 2 weken kan duren. Dus tussen nu en volgende week vrijdag voordat je hem ontvangt. Hij kon niet zien of hij al verzonden is.
Ik hoop dat ik hem vandaag krijgBen nu een dagje vrij en die vriend van mij die het al heeft kan dan mooi even helpen met aansluiten en uitleggen enzo (altijd makkelijk).
Heb ik ook altijd last van. Vraag je er extra een dag voor vrij, blijkt het pas de volgende dag aan te komen
Verwijderd
Hoe gaat het nou in zijn werk als ik me een DVB-C kaart zou halen voor de PC.
Kan ik daar een tvhome kaart insteken
??
Moet ik daar een aparte module voor erbij kopen? Zo ja, wat kost zoiets?
Of kan het gewoon via pc gedecodeerd worden?
Wie kan er beetje licht in de duisternis brengen....
Kan ik daar een tvhome kaart insteken
Moet ik daar een aparte module voor erbij kopen? Zo ja, wat kost zoiets?
Of kan het gewoon via pc gedecodeerd worden?
Wie kan er beetje licht in de duisternis brengen....
[ Voor 96% gewijzigd door ACM op 16-12-2004 15:14 ]
Daddy of 3 :)
En? is het al gelukt?Erik1 schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:54:
Ben benieuwd of ik ook op m'n PC beeld kan krijgen met m'n Siemens DVB-C Decoderkaart
(Heeft het ding eindelijk nu na een hele tijd stof vergaard te hebben)
Ik denk er aan om ook zo'n DVB-C kaart aan te schaffen, maar dan zou ik wel eerst zekerheid willen hebben dat het gaat werken.
Ik heb de ontvanger vandaag ontvangen, nadat ik me gisteren helemaal voor niets heb drukgemaakt
Verwijderd
hallo kan iemand mij misschien helpen? ik wil graag via de panasonic decoder op 2 tv's kijken. en ook op allebij de tv's kunnen zappen. weet iemand hoe dat moet?
groeten Gijs
groeten Gijs
Verwijderd
180 Euro voor een oude sagem MR.Zap box van 4 jaar oud is echt veel..!!!
"het is gewoon legaal want de mensen die deze kaarten + kastjes leveren die hebben de licentie hiervoor om de kaartjes die dus toegang leveren te verschaffen aan derden."
Jouw Mr.Zap box is niet legaal, het wil niet zeggen dat die sat winkel een licentie heeft voor orginele kaartjes te verkopen dat ie dan ook fun kaartjes voor 20 mag verkopen zonder enige vorm van abbo of registratie bij @Home dit is zeer zeker niet legaal..!! (zeker de losse verkoop van alleen kaartjes is nergens toegelaten)
Dat zou jij toch moeten weten... als @Home medewerker..
Waarom zijn alle nieuwe decoders voorzien van een Irdeto-2 Embedded Cam juist omdat Viaccess-1 gekraakt is en ook niet meer zolang zal meegaan..!! (kijk naar de sat wereld via-1)
"Als er iemand interesse heeft kan ik er eventueel voor zorgen dat die ook zo`n kastje krijgt. De verkoper ken ik namelijk best wel goed.[/quote]"
Mafia praktijken oude decoders voor grof veel geld verkopen + geen daarbij geen enkele garantie dat Viaccess-1 nog blijft (dus beeld) mensen trap hier niet in..!!! die dingen staan ook op marktplaats voor absurde prijzen gewoon grof geld voor shite ze zijn ong. 50-75 euro waard.!
Zegt ook weer veel over nivo van TV@Home kan me niet echt voorstellen dat zei NON payers supporten en zeer zeker niet die malafide zaak waar jij het over hebt.!
[ Voor 38% gewijzigd door ACM op 16-12-2004 15:16 ]
Als je een decoder hebt met een enkele tuner zul je nooit op twee TV's op hetzelfde moment iets anders kijken. Je hebt voor iedere TV die je onafhankelijk wilt bedienen een aparte tuner/decoder nodig of een decoder met een twin-tuner. Hetzelfde verhaal gaat op voor satellietontvangers.Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:49:
hallo kan iemand mij misschien helpen? ik wil graag via de panasonic decoder op 2 tv's kijken. en ook op allebij de tv's kunnen zappen. weet iemand hoe dat moet?
groeten Gijs
Juist ... dit klonk mij ook niet helemaal zuiver in de orenVerwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:52:
<<maffiaverhaal>>
<<verhaal>>
... malafide zaak waar jij het over hebt.!
[ Voor 34% gewijzigd door Wouter! op 16-12-2004 15:20 ]
het is mij nog niet gelukt: mede doordat ik geen cardreader erbij heb en ik nog via een antenneversterker zit, die waarschijnlijk ook niet echt bevordelijk is voor DVB-CCorona Extra schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:39:
[...]
En? is het al gelukt?
Ik denk er aan om ook zo'n DVB-C kaart aan te schaffen, maar dan zou ik wel eerst zekerheid willen hebben dat het gaat werken.
Ik heb het als volgt gedaan:Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:49:
groeten Gijs
Ik heb beneden de decoder staan met een scart splitter erop aangesloten. 1 scart kabel naar mijn TV beneden en 1 naar een Philips wireless transmitter die het videokanaal naar boven stuurt. Boven een ontvanger die via scart op de TV aangesloten zit en het leuke is: die zenders kunnen ook IR signalen naar beneden sturen. Ik kan dus 's avonds de AB mee naar boven nemen en daar zappen en kijken. Het enige wat niet mogelijk is (hiervoor heb je nu eenmaal een dure 2e ontvanger nodig), is boven de ene zender kijken en beneden de andere.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
"Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:52:
"het is gewoon legaal want de mensen die deze kaarten + kastjes leveren die hebben de licentie hiervoor om de kaartjes die dus toegang leveren te verschaffen aan derden."
Jouw Mr.Zap box is niet legaal, het wil niet zeggen dat die sat winkel een licentie heeft voor orginele kaartjes te verkopen dat ie dan ook fun kaartjes voor 20 mag verkopen zonder enige vorm van abbo of registratie bij @Home dit is zeer zeker niet legaal..!! (zeker de losse verkoop van alleen kaartjes is nergens toegelaten)
Dat zou jij toch moeten weten... als @Home medewerker..
Waarom zijn alle nieuwe decoders voorzien van een Irdeto-2 Embedded Cam juist omdat Viaccess-1 gekraakt is en ook niet meer zolang zal meegaan..!! (kijk naar de sat wereld via-1)
"Als er iemand interesse heeft kan ik er eventueel voor zorgen dat die ook zo`n kastje krijgt. De verkoper ken ik namelijk best wel goed.
Mafia praktijken oude decoders voor grof veel geld verkopen + geen daarbij geen enkele garantie dat Viaccess-1 nog blijft (dus beeld) mensen trap hier niet in..!!! die dingen staan ook op marktplaats voor absurde prijzen gewoon grof geld voor shite ze zijn ong. 50-75 euro waard.!
Zegt ook weer veel over nivo van TV@Home kan me niet echt voorstellen dat zei NON payers supporten en zeer zeker niet die malafide zaak waar jij het over hebt.![/quote]
Ow ehh nou sorry.. Ik zei alleen wat TVHOME mij vertelde..
Net mijn gratis decoder in ontvangst kunnen nemen. Allemaal mooi en aardig, maar ik kom maar niet uit een deel. Hoe kan ik teletekst opvragen? Waneer ik op i druk zie ik wel dat er een teletekst signaal wordt meegestuurt, maar ik kan de pagina's niet oproepen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Welk merk ontvanger heeft u?Janoz schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:13:
Net mijn gratis decoder in ontvangst kunnen nemen. Allemaal mooi en aardig, maar ik kom maar niet uit een deel. Hoe kan ik teletekst opvragen? Waneer ik op i druk zie ik wel dat er een teletekst signaal wordt meegestuurt, maar ik kan de pagina's niet oproepen.
Op de panasonic kun je geen teletekst kijken. Dat kan dan alleen via de tv.
wij wonen een beetje achteraf, we hebben dus ook geen kabel ( ook geen kabelinternet mogelijk) en bekijken nu alles via de sataliet...
zijn er nog andere
alternatieven
om digitale of HDTV technieken te ontvangen, ben best tevreden met de sataliet, maar het aantal zenders en de beeldkwaliteit kan altijd beter
zijn er nog andere
Verwijderd
Gisteren twee nieuwe zenders erbij gekregen 
BBC 3 + BBC 4
Het totaal bij mij komt nu op 94 zenders, maar dat zal binnenkort wel iets minder worden.
Ik vind wel jammer dat er niet echt een Amerikaanse zender te ontvangen is, ik zou graag Fox of Comedy Central willen kijken
BBC 3 + BBC 4
Het totaal bij mij komt nu op 94 zenders, maar dat zal binnenkort wel iets minder worden.
Ik vind wel jammer dat er niet echt een Amerikaanse zender te ontvangen is, ik zou graag Fox of Comedy Central willen kijken
Verwijderd
Ik heb gisteren ook m'n gratis Panasonic gekregen, werkt goed, alleen het geluid is een stuk zachter geworden.
Verwijderd
Gisteren een Nokia 119C gehaald en hoor/zie dat het beeld/geluid niet synchroon is (soms). Net Home gebeld en zegt dat er een software update komt voor de Nokia begin van volgend jaar. Zijn er andere mogelijkheden dan wachten en hebben meer mensen dit probleem?
qua kwaliteit kan er niet zoveel tippen aan de schotel.cky schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 00:11:
wij wonen een beetje achteraf, we hebben dus ook geen kabel ( ook geen kabelinternet mogelijk) en bekijken nu alles via de sataliet...
zijn er nog anderealternatieven
om digitale of HDTV technieken te ontvangen, ben best tevreden met de sataliet, maar het aantal zenders en de beeldkwaliteit kan altijd beter
Als jij geen goede kwaliteit hebt dan is er wat mis..
dan staat je schotel scheef. dan is hij te klein. of de schotel heeft geen vrij zicht op de satelliet.
En ook wat de hoeveelheid zenders betreft kan er niets tippen aan de schotel.
Via de schotel kan je heel veel zenders binnenhalen.
Afhankelijk hoeveel je er voor wilt betalen. Of je moet de boel illegaal gaan zitten bekijken.
Maar je vraag is wel redelijk oftopic. Misschien dat je eens moet kijken of een forum over satelliet televisie.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 17-12-2004 13:06 ]
Welke versie software staat erop?Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 09:46:
Ik heb gisteren ook m'n gratis Panasonic gekregen, werkt goed, alleen het geluid is een stuk zachter geworden.
Op het tvhome forum stond een keer dat je versie L-3 moet hebben(staat op het netwerk) en dat je nadat je hebt opgewaardeerd een factory default moet doen, anders kun je last krijgen van dat zachte geluid en vastlopers.
Ik ben er inderdaad al achter gekomen dat de panasonic geen teletekst heeft.
Het geluid is trouwens zachter omdat die panasonic het geluid automatishc op 50% zet. Met de afstandsbediening van je decoder kun je dit wel voluit zetten, maar voorzover ik nu kan zien moet dat elke keer weer. Ik ben benieuwd hoe dat wordt waneer ik de decoder optisch aangesloten heb op mijn HT set.
Het geluid is trouwens zachter omdat die panasonic het geluid automatishc op 50% zet. Met de afstandsbediening van je decoder kun je dit wel voluit zetten, maar voorzover ik nu kan zien moet dat elke keer weer. Ik ben benieuwd hoe dat wordt waneer ik de decoder optisch aangesloten heb op mijn HT set.
Verwijderd
Dat is apart. Ik heb ook de panasonic vandaag gekregen en net geinstalleerd. Ik heb geen problemen met het geluid, is precies goed. Misschien komt dit omdat ik een breedbeeld tv van panasonic (zelfde merk) eraan heb hangen?Janoz schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:26:
Ik ben er inderdaad al achter gekomen dat de panasonic geen teletekst heeft.
Verwijderd
Wat kost zo'n wireless transmitter van philips? Iets van 200 euro toch? Ik ga dit ook overwegen, misschien kan je het type nummer of iets dergelijks geven zodat ik een houvast heb? Het klinkt heel interessant dit. Kan ik vast ook mijn tv out van de pc op aansluiten? Hoop dat je meer info kan geven.Grrrrrene schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:42:
[...]
Ik heb het als volgt gedaan:
Ik heb beneden de decoder staan met een scart splitter erop aangesloten. 1 scart kabel naar mijn TV beneden en 1 naar een Philips wireless transmitter die het videokanaal naar boven stuurt. Boven een ontvanger die via scart op de TV aangesloten zit en het leuke is: die zenders kunnen ook IR signalen naar beneden sturen. Ik kan dus 's avonds de AB mee naar boven nemen en daar zappen en kijken. Het enige wat niet mogelijk is (hiervoor heb je nu eenmaal een dure 2e ontvanger nodig), is boven de ene zender kijken en beneden de andere.
Hoe zijn de voetbalkanalen trouwens bij jullie? Alle kanalen zijn beeldvullend, maar voetbalkanalen hebben zwarte balken aan linker en rechterkant? (decoder staat op 16:9 omdat ik breedbeeld tv heb).
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 19:52 ]
bedankt voor je reactie!job schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 13:04:
[...]
qua kwaliteit kan er niet zoveel tippen aan de schotel.
Als jij geen goede kwaliteit hebt dan is er wat mis..
dan staat je schotel scheef. dan is hij te klein. of de schotel heeft geen vrij zicht op de satelliet.
En ook wat de hoeveelheid zenders betreft kan er niets tippen aan de schotel.
Via de schotel kan je heel veel zenders binnenhalen.
Afhankelijk hoeveel je er voor wilt betalen. Of je moet de boel illegaal gaan zitten bekijken.
Maar je vraag is wel redelijk oftopic. Misschien dat je eens moet kijken of een forum over satelliet televisie.
ik heb gisteren de boom eens gesnoeit waar hij in de buurt staat, maakt idd een groot verschil.
ik zal binnenkort eens kijken wat er aan zenders ronddwaalt, je kunt namelijk zoeken maar dat duurt meestal een uurtje ofzo.
ik zal kijken in een ander topic misschien dat ik daar wijzer word.
Verwijderd
Het geluid was goed totdat ik de aanbevolen softwareupdate deed, daarna was het dus een stuk zachter. Ik heb toen de fabrieksinstellingen teruggezet, wat geen verbetering opleverde.
Vanmiddag heb ik de decoder ff van de stroom gehad en laten rebooten, het geluid is nu weer goed.
Vanmiddag heb ik de decoder ff van de stroom gehad en laten rebooten, het geluid is nu weer goed.
Ik neem aan dat je bij een decoder met meerdere scartuitgangen (zoals bijvoorbeeld de samsung) geen splitter nodig hebt? Ook ik wil graag weten welk type/prijs dit apparaat heeft (hoewel ik even zelf zal zoeken)Grrrrrene schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:42:
[...]
Ik heb het als volgt gedaan:
Verwijderd
Ja, maar met het decodervolume op max was het geluid nog stukken zachter dan dat van het analoge signaal, pas na de reboot was het weer gelijik.BiG-GuY schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:42:
ik heb die panasonic ontvanger ook met de update (heb wel Multikabel, maar dat moet niet uitmaken denk ik) en bij mij slaat die per zender het volume op, dus stel als je Nederland op max hebt gezet, dan blijft die daar ook opgeld ook voor alle andere zenders..
In de handleiding van de Panasonic (pdf) staat trouwens dat de instelling RGB een beter beeld zou geven dan de instelling VIDEO. Nou heb ik daar geen kaas van gegeten, maar bij mij is dat precies andersom, iemand die dat weet?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 10:35 ]
Verwijderd
Daar heb ik gisteren ook naar gekeken. Bij video lijkt het beeld een paar mm naar beneden te schuiven, maar verder zie ik geen verschil echt. Het lijkt iets anders te zijn, maar na een minuut kijken zie je niks meer.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:04:
[...]
Ja, maar met het decodervolume op max was het geluid nog stukken zachter dan dat van het analoge signaal, pas na de reboot was het weer gelijik.
In de handleiding van de Panasonic (pdf) staat trouwens dat de instelling RGB een beter beeld zou geven dan de instelling VIDEO. Nou heb ik daar geen kaas van gegeten, maar bij mij is dat precies andersom, iemand die dat weet?
Ik ga vandaag eens flink met het apparaat aan de slag. Even de videorecorder erop aansluiten en de kabel vanuit de videorecorder splitsen naar boven zodat ik boven ook tv home kan zien (zonder te zappen dan, maarja).
Ik heb 1 nadeel ontdekt van het apparaat: mijn analoge signaal wat toch al niet zo denderend was is een stuk slechter geworden. Bij Nederland 1 bijv. heb ik nu een soort streep door het beeld (analoog), bij digitaal is het perfect. Wel vervelend aangezien ik op zolder een beamer heb staan en de voetbalwedstrijden erop projecteerde met het analoge signaal.
Verwijderd
Dat nadeel heb ik hier ook met het analoge signaal, Door RTL4 en eurosport lopen schuine strepen.
Dat heb ik trouwens ook als analoog via de videorecorder gaat.
Het verschil in RGB en VIDEO ervaar ik als een fletser beeld met veel minder contrast als ie op RGB staat.
Het verschil in RGB en VIDEO ervaar ik als een fletser beeld met veel minder contrast als ie op RGB staat.
Verwijderd
Gisterenavond een e-mail ontvangen van TVhome dat ik me heb aangemeld voor de actie van @Home en dat de ontvanger eraan komt. Had er niet meer op gerekend, gezien sommige reacties. Leuk. Trouwens toch nog positief dat ik hierover een mailtje heb ontvangen. De Panasonic ontvanger is nog niet binnen, maar zal volgens het mailtje voor de kerst hier zijn. Verwacht hem maandag of dinsdag.
Vraag: staat in de eerste twee (gratis) maanden TVhome ook Cinenova open?
theoretisch zou RGB beter moeten zijn, want video gaat gewoon hetzelfde als een een tulp stekker (laagste kwaliteit dus) van laag naar hoog --> tulp (cinch)->S-Video->RGB->Composiet
maar ik heb hetzelfde 'probleem' met RGB, is ook zo met mn dvd speler
, mn tv ondersteund het cker weten wel.. maar op een of andere manier doet die er vreemd mee.. zelfde effecten als anderen beschrijven...
maar ik heb hetzelfde 'probleem' met RGB, is ook zo met mn dvd speler
[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 18-12-2004 19:16 ]
Tvhome via een digitale antenne? Volgens mij zit dat niet in het tvhome pakket maar in digitenne.
Verwijderd
Cinenova kan me niet zo boeien, vind het aanbod toch schraal en ik heb alles al gezien / gedownload. Ik had liever Canal+ in het pakket voor een extra 10 euro, dat had ik wel gelijk genomen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:04:
Je komt trouwens niet eens toe aan Cinenova, er is zoveel te zien op die andere netten
Vraagje: bij het zappen zie je de categorie van de programma's (Bijv. sport, erotiek of wetenschap). Volgens de handleiding kan je hier ook op sorteren ofzo, maar dat lukt me voor geen meter. Is het mogelijk om bijv. alleen langs de sport programma's te zappen? Zo ja, hoe?
Verwijderd
Heeft niemand een synchronisatie probleem (beeld en geluid)? Ik heb een Nokia 119c.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:41:
Gisteren een Nokia 119C gehaald en hoor/zie dat het beeld/geluid niet synchroon is (soms). Net Home gebeld en zegt dat er een software update komt voor de Nokia begin van volgend jaar. Zijn er andere mogelijkheden dan wachten en hebben meer mensen dit probleem?
Als iemand een tip heeft is ie welkom?
Verwijderd
geen probleem met de panasonicVerwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 09:31:
[...]
Heeft niemand een synchronisatie probleem (beeld en geluid)? Ik heb een Nokia 119c.
Als iemand een tip heeft is ie welkom?
Verwijderd
Blijkt dat er binnenkort een software update komt die dit zou moeten verhelpen. Het is niet altijd een probleem. Als het zich voordoet moet je nogmaals de zender selecteren en dan is het vaak opgelost.
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:37:
[...]
Hallo,
Ik heb een Nokia 119c en heb even gekeken hoe de ontvangst kwaliteit is hiervan.
De C/N (Carrier to Noise ratio) = 39dB
Pin = 51dBuV
BER (Bit error rate) = 0e0 (is stabiel)
Kan iemand checken wat xijn Nokia doet? Ik wil gewoon even vergelijken. Verder heb ik geen problemen. Werkt als een tierelier.
[...]
Hallo,
Ik heb een Nokia 119c en heb even gekeken hoe de ontvangst kwaliteit is hiervan.
De C/N (Carrier to Noise ratio) = 39dB
Pin = 51dBuV
BER (Bit error rate) = 0e0 (is stabiel)
Kan iemand checken wat xijn Nokia doet? Ik wil gewoon even vergelijken. Verder heb ik geen problemen. Werkt als een tierelier.
Wat is nu de beste decoder ?
Verwijderd
Ik ga nog snel voor het nieuwe jaar voor de '2-maanden-gratis-actie'...
Welke ontvanger kan ik het beste nemen, en waarom?
- Nokia
- Samsung
- Panasonic
Ik heb al een Samsung TV. Levert de combinatie Samsung TV en Samsung Ontvanger dan bijvoorbeeld nog wat extra opties op?
- Nokia
- Samsung
- Panasonic
Ik heb al een Samsung TV. Levert de combinatie Samsung TV en Samsung Ontvanger dan bijvoorbeeld nog wat extra opties op?
Verwijderd
Je kan misschien beter wachten tot @home weer met een actie komt waarbij je de ontvanger gratis krijgt, zo'n Panasonic betaal je adviesprijs 149 euro voor. Plus nog ergens 9,95 voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 12:32 ]
Heb je wel eens goed naar de echte beeldkwaliteit gekeken.Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:10:
Dat nadeel heb ik hier ook met het analoge signaal, Door RTL4 en eurosport lopen schuine strepen.
Het verschil tussen RGB en Video is best wel groot. RGB is op het oog iets fletser (bij mij verwaarloosbaar) dan Video maar de Video zit vol met bibberende beeldlijnen. De stand Video staat gelijk aan composiet. RGB en Composiet zijn elkaars uitersten wat beeldkwaliteit betreft voor een gewone TV. Dat mindere contrast heeft te maken dat Composiet een hoger contrast lijkt te hebben. Bij Composiet zit er nogal wat vervuiling in het signaal waardoor het contrast beter lijkt. RGB is zoals het zou moeten zijn wat contrast betreft
Verwijderd
Ik las inderdaad in dit topic (hier om precies te zijn) dat er in het voorjaar een nieuwe actie zou kunnen komen:Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:31:
Je kan misschien beter wachten tot @home weer met een actie komt waarbij je de ontvanger gratis krijgt, zo'n Panasonic betaal je adviesprijs 149 euro voor. Plus nog ergens 9,95 voor.
Maarja... is dat 't wachten waard.... Want ik betwijfel of 't weer zo'n spetterende actie zal worden (gratis digitale ontvanger)...Gezien het succes van de actie gaan we samen met TVHome zeker proberen om in het voorjaar van 2005 jou weer een spectaculaire aanbieding te kunnen doen.
Verwijderd
De Samsung heeft in ieder geval 2 scart uitgangen. Bij de It's hier in de buurt koste deze ontvanger inclusief startpakket van TVhome € 129,-.Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:09:
Ik ga nog snel voor het nieuwe jaar voor de '2-maanden-gratis-actie'...
- Nokia
- Samsung
- Panasonic
Verwijderd
Ik heb voor de Nokia gekozen omdat deze, volgens mij als enige, DTS ondersteund naast Dolby Digital (AC3).Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:38:
[...]
De Samsung heeft in ieder geval 2 scart uitgangen. Bij de It's hier in de buurt koste deze ontvanger inclusief startpakket van TVhome € 129,-.
Verwijderd
Daar heb je best gelijk in, maar ik vind het maar een mat plaatje als ie op RGB staat.Athome schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:41:
[...]
Heb je wel eens goed naar de echte beeldkwaliteit gekeken.
Het verschil tussen RGB en Video is best wel groot. RGB is op het oog iets fletser (bij mij verwaarloosbaar) dan Video maar de Video zit vol met bibberende beeldlijnen. De stand Video staat gelijk aan composiet. RGB en Composiet zijn elkaars uitersten wat beeldkwaliteit betreft voor een gewone TV. Dat mindere contrast heeft te maken dat Composiet een hoger contrast lijkt te hebben. Bij Composiet zit er nogal wat vervuiling in het signaal waardoor het contrast beter lijkt. RGB is zoals het zou moeten zijn wat contrast betreft
Misschien dat verschillende kabels nog wat verbetering kunnen geven. Ik heb bij nog eens vergeleken maar het verschil tussen RGB en Video verwaarloosbaar klein. Ik moet wel zeggen dat k mijn TV heb laten calibreren. Ook gebruik ik geen standaard kabels
Verwijderd
Ik gebruik de standaard bijgeleverde SCART-kabel.
Het verschil is hier duidelijk te zien, toen ik voor het eerst het beeld zag via de decoder was ik zwaar teleurgesteld, het leek wel of m'n beeldbuis 10 jaar ouder was geworden en ik was blij de oplossing gevonden (meende) te hebben door hem op VIDEO te zetten.
Nu hoor ik dus dat dat de oplossing helemaal niet is.
Misschien ligt het aan mijn toestel, het is een gewone grootbeeld 70 cm Philips 3:4 van 1,5 jaar oud.
Het verschil is hier duidelijk te zien, toen ik voor het eerst het beeld zag via de decoder was ik zwaar teleurgesteld, het leek wel of m'n beeldbuis 10 jaar ouder was geworden en ik was blij de oplossing gevonden (meende) te hebben door hem op VIDEO te zetten.
Misschien ligt het aan mijn toestel, het is een gewone grootbeeld 70 cm Philips 3:4 van 1,5 jaar oud.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 10:27 ]
Verwijderd
Heb je als je bijv. DVD via RGB kijkt geen problemen? Als het hetzelfde is dan is het de TV zou ik zeggen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:27:
Ik gebruik de standaard bijgeleverde SCART-kabel.
Verwijderd
Eindelijk vandaag de panasonic binnen
Leuk fijn kastje werkt goed, prima beeld signaal 59/100% geen blokken of andere artifacts
Leuk fijn kastje werkt goed, prima beeld signaal 59/100% geen blokken of andere artifacts
TV home lijkt me erg interresant, alleen heb ik toch nog wel een paar vraagjes:
-Is het iemand al gelukt om met zo'n DVB-C kaartje voor je pc TV home te kijken? Kan er in die dingen eigenlijk wel zo'n TV Home smartcard? Dat zou toch noodzakelijk zijn, of is die codering te kraken?
Ik heb namelijk al een een soort media-center pc bij mn TV, incl afstandsbediening. Als daar een DVB-C kaartje in kan, zou ie mooi het set-top boxje kunnen vervangen, en zou ik er ook mee kunnen opnemen (toch?). En ik neem aan dat zo'n DVB-C kaartje ook gewoon PCM en Dolby digital kan decoden en naar mn geluidskaart kan sturen, klopt dat?
-Stel dat ik een gewone set-top box neem, bv die samsung, als het goed is kan ik die via de SPDIF (optische) uitgang met mn soundblaster audigy 2 verbinden. Ontvangt ie dan alleen geluid als het dolby is, of ook gewoon stereo geluid? Anders zou dat namelijk via set-topbox naar tv gaan, dan naar mn line-in en dan maar mn boxen, das vast niet al te best.
edit: ik zie dat een Nokia het volgende heeft:
Digital Audio Output
* Connector Optical, TosLink®
* Format PCM, DTS, AC3
Dat past zeker niet op mn audigy 2?
-Is het iemand al gelukt om met zo'n DVB-C kaartje voor je pc TV home te kijken? Kan er in die dingen eigenlijk wel zo'n TV Home smartcard? Dat zou toch noodzakelijk zijn, of is die codering te kraken?
Ik heb namelijk al een een soort media-center pc bij mn TV, incl afstandsbediening. Als daar een DVB-C kaartje in kan, zou ie mooi het set-top boxje kunnen vervangen, en zou ik er ook mee kunnen opnemen (toch?). En ik neem aan dat zo'n DVB-C kaartje ook gewoon PCM en Dolby digital kan decoden en naar mn geluidskaart kan sturen, klopt dat?
-Stel dat ik een gewone set-top box neem, bv die samsung, als het goed is kan ik die via de SPDIF (optische) uitgang met mn soundblaster audigy 2 verbinden. Ontvangt ie dan alleen geluid als het dolby is, of ook gewoon stereo geluid? Anders zou dat namelijk via set-topbox naar tv gaan, dan naar mn line-in en dan maar mn boxen, das vast niet al te best.
Digital Audio Output
* Format PCM, DTS, AC3
[ Voor 10% gewijzigd door HyperMan op 21-12-2004 12:57 ]
Hier komt iets hips te staan
Verwijderd
Ik heb 39/100% en heb ook een blokken of artifacts e.d. Beeld is echt supergoed.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:30:
Eindelijk vandaag de panasonic binnen![]()
![]()
![]()
Zal het uitmaken of je nu 39 % of bijv. 80% hebt?
Verwijderd
Zolang je kwaliteit 100% is maakt het signaal niet veel uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 16:46 ]
Ik heb de nokia ontvanger. Al het geluid gaat bij mij via de optische kabel. Dus ook het stereo geluid. De zenders pro7 en sat1 zenden op dit moment alleen in dolby digital uit.HyperMan schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:48:
TV home lijkt me erg interresant, alleen heb ik toch nog wel een paar vraagjes:
Digital Audio Output
* Format PCM, DTS, AC3
Verwijderd
De grootste reden waarom ik digitale TV wil nemen is omdat ik bagger beeld ontvang op een paar maanden oude 100Hz breedbeeld TV...
Dit komt grotendeels omdat ik de slechtste aansluiting heb (ik woon op zolder
).
Wordt dit probleem opgelost met TVHome?
Dit komt grotendeels omdat ik de slechtste aansluiting heb (ik woon op zolder
Bij nokia staat juist Toslink, en bij de samsung/panasonic en bij mn geluidskaart staat SPDIF, dat zijn toch 2 verschillende types? Of kan ik die nokia wel gewoon op mn geluidskaart aansluiten? Waar heb jij em eigenlijk op aangesloten?jdeboer schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:13:
[...]
Ik heb de nokia ontvanger. Al het geluid gaat bij mij via de optische kabel. Dus ook het stereo geluid. De zenders pro7 en sat1 zenden op dit moment alleen in dolby digital uit.
Verwijderd
Toslink is een optische kabel en SPDIF is gewoon via een tulpstekker (RCA plug) dus via een coal kabel.HyperMan schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:51:
[...]
Bij nokia staat juist Toslink, en bij de samsung/panasonic en bij mn geluidskaart staat SPDIF, dat zijn toch 2 verschillende types? Of kan ik die nokia wel gewoon op mn geluidskaart aansluiten? Waar heb jij em eigenlijk op aangesloten?
Verwijderd
Ik heb ook een goede TV en met de nieuwe TV's van tegenwoordig zijn je kabels en stekkers erg belangrijk. Als er ruis binnenkomt kunnen de digital (software) features hier zit zo goed mee overweg. Bij mij scheelde het al een hele hoop na het leggen van een goede kabel met een goede stekker (van metaal) en ook een goed filter in de muur.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:22:
De grootste reden waarom ik digitale TV wil nemen is omdat ik bagger beeld ontvang op een paar maanden oude 100Hz breedbeeld TV...
Dit komt grotendeels omdat ik de slechtste aansluiting heb (ik woon op zolder).
Maar met TVhome is het beeld scherper en ruisvrij geworden.
Ik heb de optische kabel aangesloten op mij jvc home cinema set.HyperMan schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:51:
[...]
Bij nokia staat juist Toslink, en bij de samsung/panasonic en bij mn geluidskaart staat SPDIF, dat zijn toch 2 verschillende types? Of kan ik die nokia wel gewoon op mn geluidskaart aansluiten? Waar heb jij em eigenlijk op aangesloten?
De samsung ontvanger heeft net zoals de nokia alleen maar een optische uitgang voor het geluid. De panasonic heeft wel een analoge uitgang voor het geluid (de rood / wit tulpstekker).
Toslink en Coax zijn type kabel (optisch of coax) SPDIF is het type digitaal signaal. Dit kan dus zowel optisch als coaxiaal zijnVerwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:28:
[...]
Toslink is een optische kabel en SPDIF is gewoon via een tulpstekker (RCA plug) dus via een coal kabel.
Verwijderd
Kan in het menu van m'n DVDspeler geen mogelijkheid ontdekken om te kiezen tussen RGB en VIDEO maar aan het beeld te zien is het VIDEO.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:38:
[...]
Heb je als je bijv. DVD via RGB kijkt geen problemen? Als het hetzelfde is dan is het de TV zou ik zeggen.
Verwijderd
Als 't goed is komt er begin volgend jaar jan/feb. weer zo'n actieVerwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:38:
[...]
Ik las inderdaad in dit topic (hier om precies te zijn) dat er in het voorjaar een nieuwe actie zou kunnen komen:
[...]
Maarja... is dat 't wachten waard.... Want ik betwijfel of 't weer zo'n spetterende actie zal worden (gratis digitale ontvanger)...
dat werd mij in ieder geval verteld door een van de tv@sloom verkoopmedewerkers, nadat ik een uur had lopen "zeuren" om een gratis decoder, aangezien ik dat mailtje met de aanbieding voor @home abonnees corrupt en een dag te laat ontving....
Aktie was van te voren niet eens overlegd met de TVhome "afdeling" van essent
daardoor was er bijna geen voorraad , actie was groot succes, en dus snel afgelopen..
En dan zelf zeggen dat 't aan 't "overweldigende" succes ligt...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 23:32 . Reden: typo's ]
Ah dat maakt het helemaal helder! Mn SPDIF ingang ziet eruit als een jack ingang, dat zou het alleen optische kunnen zijn toch? Voor Coax zou je grotere ingang nodig hebben.Athome schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:07:
[...]
Toslink en Coax zijn type kabel (optisch of coax) SPDIF is het type digitaal signaal. Dit kan dus zowel optisch als coaxiaal zijn
Je kunt vaak kiezen uit RGB, S-Video of Composiet over scart. Als je speler geen scart aansluiting heeft zal RGB over het algemeen ook geen optie zijn. Je hebt dan vaak alleen de keuze tussen S-Video en ComposietVerwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 23:14:
[...]
Kan in het menu van m'n DVDspeler geen mogelijkheid ontdekken om te kiezen tussen RGB en VIDEO maar aan het beeld te zien is het VIDEO.
Verwijderd
Ik heb op mijn TV 4 SCARTS ingangen waarvan er in Composiet is en de rest RGB. Belangrijk is wel dat je hem in een RGB scart ingang plugt (zie manual TV)Athome schreef op woensdag 22 december 2004 @ 03:40:
[...]
Je kunt vaak kiezen uit RGB, S-Video of Composiet over scart. Als je speler geen scart aansluiting heeft zal RGB over het algemeen ook geen optie zijn. Je hebt dan vaak alleen de keuze tussen S-Video en Composiet
Ik heb sinds deze week ook TVHome met de Nokia decoder en het bevalt me prima.
Alleen, zat ik te denken ... ik heb boven ook een TV staan, het zou in principe toch mogelijk moeten zijn om daar met een tweede decoder ook een digitale toestand van te maken ?
De vraag is alleen of @Home dit ondersteunt. (Ik heb natuurlijk geen zin om daarvoor ook twee abonnementen te nemen)
Alleen, zat ik te denken ... ik heb boven ook een TV staan, het zou in principe toch mogelijk moeten zijn om daar met een tweede decoder ook een digitale toestand van te maken ?
De vraag is alleen of @Home dit ondersteunt. (Ik heb natuurlijk geen zin om daarvoor ook twee abonnementen te nemen)
Verwijderd
Ik heb nog de oude decoder (mr Zap) en ik vroeg me af of iemand hier al was overgestapt van de oude decoder naar de nieuwe en of je hier verschil in beeldkwaliteit kunt zien. Ik vraag me af of het die €149 wel waard is om die nokia te kopen
Verwijderd
De speler, een Philips DVD625, heeft wel scart, kan alleen niets ontdekken om te kiezen tussen RGB en VIDEO.Athome schreef op woensdag 22 december 2004 @ 03:40:
[...]
Je kunt vaak kiezen uit RGB, S-Video of Composiet over scart. Als je speler geen scart aansluiting heeft zal RGB over het algemeen ook geen optie zijn. Je hebt dan vaak alleen de keuze tussen S-Video en Composiet
Verwijderd
De 625 heeft een RGB uitgang maar is de scart van de TV wel een RGB input?Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:59:
[...]
De speler, een Philips DVD625, heeft wel scart, kan alleen niets ontdekken om te kiezen tussen RGB en VIDEO.
Het lijkt me dat alles beter is dan die k*t-Sagem ontvanger. Ik heb 'm zelf ook, dat ding is erg slecht. Zitten veel irritante fouten in èn je kunt nog geeneens opnames programmeren.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:30:
Ik heb nog de oude decoder (mr Zap) en ik vroeg me af of iemand hier al was overgestapt van de oude decoder naar de nieuwe en of je hier verschil in beeldkwaliteit kunt zien. Ik vraag me af of het die €149 wel waard is om die nokia te kopen
Ik vind eigenlijk dat TV Home haar "oude" klanten wel tegemoet mag komen in de aanschaf van een nieuwe ontvanger, maar een brief hierover (twee maanden terug verstuurd) is nooit beantwoord. Bah, stelletje *****...
Het is niet @Home, maar TvHome. En een abbo voor een tweede kaart is geen E8 maar iets van E5 extra waardoor het totaal op E13 komt. Je kunt voor boven natuurlijk ook gewoon geen extra abbo nemen. Dan heb je boven of beneden het minder uitgebreide pakket en betaal je slechts E8.Sleepie schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:21:
Ik heb sinds deze week ook TVHome met de Nokia decoder en het bevalt me prima.
Verwijderd
Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat daar het probleem steekt.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:01:
[...]
De 625 heeft een RGB uitgang maar is de scart van de TV wel een RGB input?
Verwijderd
Heb je geen meerdere SCARTS inputs op je TV zitten?Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:03:
[...]
Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat daar het probleem steekt.
Verwijderd
Er zijn 2 SCART aansluitingen aanwezig, op beide heb ik de DVDspeler aangesloten gehad, maar geen RGB mogelijkheid gevonden.
Verwijderd
Is het een Philips? Zo ja, als je een type nummer geeft kan ik het checken (werk nl. bij Philips).Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:45:
Er zijn 2 SCART aansluitingen aanwezig, op beide heb ik de DVDspeler aangesloten gehad, maar geen RGB mogelijkheid gevonden.
Excusez-le tiepfout. Als ik een tweede decoder zou bijkopen, dan zou ik dus het kaartje kunnen wisselen tussen boven en beneden, waar ik op dat moment het uitgebreide pakket wil, steek ik de kaart erin en de andere heeft dan nog steeds het basispakket beschikbaar.Janoz schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:00:
[...]
Het is niet @Home, maar TvHome. En een abbo voor een tweede kaart is geen E8 maar iets van E5 extra waardoor het totaal op E13 komt. Je kunt voor boven natuurlijk ook gewoon geen extra abbo nemen. Dan heb je boven of beneden het minder uitgebreide pakket en betaal je slechts E8.
Begrijp ik je zo goed ?
Wat ik begrepen heb van TVHome zelf, moet er in de decoder een smartcard zitten omdat anders er geen beeld zal komen op je TV. Vanaf 1 januari moet je dus wel een smartcard (en decoder) hebben maar hoef je voor het standaard pakket niet te betalen.
Verwijderd
Ik kan op dit moment alleen bij de wat nieuwe TV's. De persoon die ik nodig heb is al op vakantie tot het eind van het jaar. SorryVerwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:00:
Het is een Philips model 28PT5105/00
Verwijderd
Geen probleem, het VIDEO signaal van de Panasonic is toch al stukken beter dan het analoge kabelsignaal.
Verwijderd
De Panasonic uit de @Home actie net binnen gekregen en aangesloten. Werkt prima.
Ik gebruik een videozender om boven te kunnen kijken, maar helaas werkt de afstandbediening niet via de zender, werkte wel met de sat-ontvanger. Verder prima beeld en geluid. Moet ook nog een oplossing bedenken voor de videorecorder.
Ik gebruik een videozender om boven te kunnen kijken, maar helaas werkt de afstandbediening niet via de zender, werkte wel met de sat-ontvanger. Verder prima beeld en geluid. Moet ook nog een oplossing bedenken voor de videorecorder.
Dit topic is gesloten.
![]()