TV Home van Essent; is het wat?

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.733 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:36:
[...]

De samsung word mij in vrijwel alle winkels streng afgeraden op basis van bugs, traagheid, beeldkwaliteit etc.
Ieder zijn eigen he.Paar draadjes erboven heb ik een test gedaan , kwam wel wat anders naar voren toe.Bugs heb ik geen last van gehad ook niet voor de software update , stond in dat de favoriete lijst gewist werd , nergens geen last van gehad :)
Had met name te maken met
1 - Goede scarts
2- verschillende tv's

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 13:50 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een week of 2 geleden een nieuwe coax kabel gelegd (A-kwaliteit kabel, metalen connectors), maar sindsdien hapert m'n geluid eens in de minuut ongeveer. Erg irritant. Ik heb de kabel vervangen omdat er kabelbreuk in zat: als ik langs liep op de houten vloer begon de ontvangst te storen. Ik baal er nu gigantisch van dat ik de boel heb vervangen, maar goed.

Ik heb een Nokia 119C en de ontvangst waarden zijn als volgt (navi --> opt --> OK):

C/N: 30-32dB
Pin: 53dBuV
BER: 3e-6 worst case, maar ook vaak langdurig 0 of 1e-8 ofzo.

Geen idee wat er verder van invloed kan zijn en hoe ik dat opzoek, maar dit zijn redelijk slechte waarden he? Ik heb al C/N waarden van 40-45dB voorbij zien komen en stabiele BER's van 0. Het vervelende is dat onze huisbaas het signaal heeft gedeelt voor 3 (!) woningen en een winkel. Het signaal komt dus in de winkel binnen en wordt daar vertakt in 4-en met een kabelversterker. Dan gaat het naar ons huis om daar nogmaals versterkt te worden (we willen boven wel fatsoenlijk TV kunnen kijken natuurlijk) en analoog werkt het redelijk. Een paar zenders ruisen wat, maar het is zeker niet heel slecht. Analoog werkte altijd prima, maar nu is het dus zoals gezegd hopeloos :( Vooral muziekzenders zijn gewoon niet leuk als je iedere minuut een hapering in het geluid hebt :(

Overigens is het soms een vrij heftige storing ofzo, dan krijg je wat blokken in beeld. Het kastje wordt ook gloeiendheet :X

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2005 14:32 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik heb gisteren een 2e hands Samsung gekocht en heb direct de software update gedraaid.
Ik kan zodoende geen uitspraak doen over de beeldkwaliteit en storingen bij gebruik van de "oude" software. Persoonlijk vind ik de Samsung qua beeld zeker niet onderdoen voor de Nokia.
Ik durf deze vergelijking te maken omdat mijn overbuurman de Nokia heeft op precies hetzelfdfe TV-toestel als ik zelf heb. Een Philips 100 Hz 70cm breedbeeld van 3 jaar oud.

Ik woon in Veghel, Nbr. Mogelijk zit er nog verschil tussen de diverse gemeentes/woonplaatsen?

Ik wilde trouwens de smartcard overzetten op mijn naam maar dat is niet mogelijk bij TV-home?? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 15:07 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

_PoTaToX_ schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:41:
Gisteren de samsung omgeruilt tegen de Nokia, wat een verschil _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Geen digitale artifacs meer te vinden! Ik raad iedereen die samsung af :p
Dat bedoel ik. Dit soort verhalen hoor ik heel veel van mensen (ik ben mij aan het orienteren) en in veel winkels. De mindere kwaliteit zou ook de reden zijn voor de prijsdaling van de samsung (nu 89) .

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 24-06-2005 16:28 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Grrrrrene
  • Niet online
Grrrrrene schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:05:
[knip]Spontaan ontvangstprobleem [/knip]
Niemand?

Verwijderd

Sinds een paar dagen is bij mij de preview periode verlopen van canal +. Het vreemde is echter dat ik nog wel gewoon teletekst van canal + kan ontvangen. Via de decoder en gewoon via de tv. :?

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 19:42

potatox

unz unz unz

Bor de Wollef schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:27:
[...]

Dat bedoel ik. Dit soort verhalen hoor ik heel veel van mensen (ik ben mij aan het orienteren) en in veel winkels. De mindere kwaliteit zou ook de reden zijn voor de prijsdaling van de samsung (nu 89) .
Na een aantal dagen de Nokia te hebben gebruikt is mij het volgende opgevallen. De Nokia geeft wel strakker beeld als de samsung, vééél minder artifacs enzo.. maar wel iets meer digitale horizontale rare lijnen. raar om uit te leggen, maar bijvoorbeeld letters of het logo van de zender heeft enkele lijnen erdoorheen. Niet echt een nadeel, blijft digitaal he ;)

--

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-12 17:08
Komt Essent ook nog eens met gratis decoders?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:32

Wildfire

Joy to the world!

Henkie-Jan schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:34:
Komt Essent ook nog eens met gratis decoders?
Waarom zouden ze? Het is geen liefdadigheidsinstelling...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Flappie
  • Laatst online: 18-12 12:35
Sinds gisteren heb ik geen EPG (Electronische Programma Gids) meer. Ik krijg van geen enkele zender informatie door. Iemand hier ook last van?

• Lars
  • Laatst online: 16-11-2021
Met welke decoder? Want bij mij loopt de EPG elke 2 weken vast en moet ik de panasonic terug naar de fabrieksinstellingen zetten ( eigenlijk gewoon een restart).

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb even een vraagje. Ik wil ook tvhome gaan aanschaffen (icm nokia decoder) Ik zit echter met 1 vraag. Ik wil het bij mij bovn op m'n kamer aansluiten. Is dit mogelijk, omdat hij dan niet zit aangesloten bij het binnenkomende punt. Of maakt hiet niet uit?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MazeWing schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:42:
Ik heb even een vraagje. Ik wil ook tvhome gaan aanschaffen (icm nokia decoder) Ik zit echter met 1 vraag. Ik wil het bij mij bovn op m'n kamer aansluiten. Is dit mogelijk, omdat hij dan niet zit aangesloten bij het binnenkomende punt. Of maakt hiet niet uit?
Dat is mogelijk hoor, ik heb 'm hierboven ook aangesloten. Weliswaar wel via een kabel die aangesloten is op mijn voormalige @Home F-connector bij het binnenkomende punt... :)

Mijn vader zit via de normale TV-kabel aangesloten.

Maar meerdere decoders in huis zijn gewoon mogelijk, mits je fatsoenlijke splitters en/of signaalversterkers gebruikt. Let erop dat versterker retoursignaalgeschikt moet zijn.

• Bor
  • Nu online

Bor

MazeWing schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:42:
Waarom kies je voor de nokia? Ik ben zelf nog aan het dubben welke ik moet nemen (en of ik er wel een wil nemen).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

Wildfire schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:51:
Maar meerdere decoders in huis zijn gewoon mogelijk, mits je fatsoenlijke splitters en/of signaalversterkers gebruikt. Let erop dat versterker retoursignaalgeschikt moet zijn.
Onzin, de versterker hoeft niet retour geschikt te zijn.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

job schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:00:
[...]

Onzin, de versterker hoeft niet retour geschikt te zijn.
En waarom dan niet? TV Home is immers geen éénrichtingsverkeer.

• job

job

Hoezo geen eenrichtingsverkeer?
Wat voor informatie moet er dan teruggestuurd worden??
dvb-c(tvhome & TVD) werkt volgens het zelfde principe als dvb-t(digitenne)/dvb-s(schotel), door middel van eenrichtingsverkeer.

Kom maar langs, en ik zal je demonstreren dat het prima werkt met een goedkope eenrichtingsversterker.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 28-06-2005 14:22 ]

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-12 16:23
Meerdere decoders in 1 huis is inderdaad geen enkel probleem, ik heb op dit moment een oude Sagem MrZap doos en een DBox-2 thuis aangesloten en beiden werken ook.

• Grrrrrene
  • Niet online
Flappie schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:08:
Sinds gisteren heb ik geen EPG (Electronische Programma Gids) meer. Ik krijg van geen enkele zender informatie door. Iemand hier ook last van?
Dat heb ik ook gehad, maar momenteel doet hij het weer :)

Edit: Het lijkt er overigens op dat de Nokia ontvanger van ons toch aan het kapot gaan is :( Ik denk dat het de hitte was die die geluidsfouten veroorzaakte waar ik het eerder over had, want hij doet het met dit weer al heel wat beter, toch raar en vervelend straks met 30 graden in de zomer :/

Hij geeft alleen van tijd tot tijd blokken in het beeld die niet verdwijnen (hele linkerbovenkant groen ofzo) en dan moet hij eerst uit en weer aan voor dat weg is.

[ Voor 44% gewijzigd door Grrrrrene op 30-06-2005 09:43 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51

Klippy

Still Game

Mja warmte kan een probleem zijn geloof ik.
Tenminste bij onze Sagem die we al hebben sinds Mr. Zap bestaat gebeurden ook vreemde dingen afgelopen week toen het zo warm was.
Beeld dat bleef hangen, zenders niet kunnen vinden, storing van geluid en/of beeld.
werd erger als hij lang aan was, even uitzetten en laten afkoelen hielp.
En 's nachts als het minder warm was, ging alles weer goed...

Was maar 2 dagen ofzo, maar volgens mij kwam het echt door de warmte, al vind ik dat nog steeds een beetje raar idee.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• potatox

potatox

unz unz unz

Vandaag is tvhome vaag aan het doen hier :| De eerste 9 zender (Ned1 t/m sbs6 ofzo) haperen als een gek, geluid haperd ook, vaak wegvallend beeld (om 2 sec). Paar uur erna een andere hap zenders eruit en haperig. Analoog doet verder wel helemaal ok, die loopt via de loop door de Nokia. Hoop dat het morgen niet meer is anders ga ik wat telefoontjes plegen :/

Heb ook vaak (minstend 2x per uur wel) dat ineens dus het beeld ff vastloopt, dan zie je ff wat meer blokjes inbeeld en dan loopt het geluid niet meer sync met het beeld. Moet ik eerst weer zender terug/vooruit en dan weer terug. Ik dacht dat zulke problemen juist opgelost waren met de nieuwste update voor de Nokia?

[ Voor 31% gewijzigd door potatox op 01-07-2005 00:20 ]

--

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
_PoTaToX_ schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:18:
Vandaag is tvhome vaag aan het doen hier :| De eerste 9 zender (Ned1 t/m sbs6 ofzo) haperen als een gek, geluid haperd ook, vaak wegvallend beeld (om 2 sec). Paar uur erna een andere hap zenders eruit en haperig. Analoog doet verder wel helemaal ok, die loopt via de loop door de Nokia. Hoop dat het morgen niet meer is anders ga ik wat telefoontjes plegen :/

Heb ook vaak (minstend 2x per uur wel) dat ineens dus het beeld ff vastloopt, dan zie je ff wat meer blokjes inbeeld en dan loopt het geluid niet meer sync met het beeld. Moet ik eerst weer zender terug/vooruit en dan weer terug. Ik dacht dat zulke problemen juist opgelost waren met de nieuwste update voor de Nokia?
hhm vaag hier heb ik sinds een dag ook last van, heb je ook last van het niet synchoon lopen van sommige zenders kw beeld en geluid?

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Irritant ik wilde me gisteren aanmelden voor tvhome (heb nu nog startpakket), en daarvoor moet je de postcodecheck doen... Maar die doet het op het moment niet, paar dagen geleden nog wel en gisteren zei ie ineens dat m'n adres niet geschikt is en nu loopt de postcodecheck gewoon vast... (ook via digitelevisie.nl)

maarja dat wordt dan maar weer ouderwets het formuliertje invullen en op de post doen :)

www.nintendocasemods.com

• wizzzzzz
  • Laatst online: 18-12 12:35
Was vandaag in de Electroworld shop om eens te kijken naar een andere decoder. Heb nu al 2 jaar de sagem box, maar daar ben ik nooit tevreden over geweest. Vooral de laatste tijd heb ik heel veel last van artefacten en haperend geluid, ook op de radiokanalen. Lijkt wel iets met de warmte van de laatste tijd te maken te hebben.
Nou vertelde de verkoper mij dat de oudere key cards niet werken in de nieuwere decoders (Nokia, Panasonic). Kan iemand dat bevestigen? Ik kom er bij tvhome niet door.

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
wizzzzzz schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:44:
Was vandaag in de Electroworld shop om eens te kijken naar een andere decoder. Heb nu al 2 jaar de sagem box, maar daar ben ik nooit tevreden over geweest. Vooral de laatste tijd heb ik heel veel last van artefacten en haperend geluid, ook op de radiokanalen. Lijkt wel iets met de warmte van de laatste tijd te maken te hebben.
Nou vertelde de verkoper mij dat de oudere key cards niet werken in de nieuwere decoders (Nokia, Panasonic). Kan iemand dat bevestigen? Ik kom er bij tvhome niet door.
klopt inderdaad maar ik zou de Sagem niet weg doen maar proberen er een ander kaartje ;) bij te kopen. (voordeliger kun je geen tv kijken incl. alle kanalen)

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

@Lanfear28:
Kun jij mij een mailtje sturen over dit onderwerp, wil er graag wat meer over weten ;)
sur_g{ed}hotmail{punt}{kom}

Verwijderd

Hallo,

Ik heb in het verleden de sagem mr zap box gehad maar heb deze naar verloop van tijd weggedaan omdat ik gek werd van de super langzame werking van het zappen.

Nu overweeg ik toch om weer tvhome te nemen echter welke is de snelste met zappen?

Is het de nokia, samsung of de panasonic?

Als iemand dit weet graag een berichtje.

bedankt alvast. _/-\o_

Ruud

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-12 21:56
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:53:
Ik heb in het verleden de sagem mr zap box gehad maar heb deze naar verloop van tijd weggedaan omdat ik gek werd van de super langzame werking van het zappen.

Nu overweeg ik toch om weer tvhome te nemen echter welke is de snelste met zappen?

Is het de nokia, samsung of de panasonic?
Ik heb sinds gister de Panasonic en die zapt erg snel. Dat wil zeggen, je kunt met de +/- toetsen snel klikken naar het gewenste kanaal. De beeldopbouw zelf duurt wat langer, ongeveer 1 seconde, maar dat is met alle decoders zo. De decoder moet wachten op het eerstvolgende complete frame en controleren of de gekozen zender wel geautoriseerd is op de smartcard.

Heb in de winkel de Nokia ook geprobeerd. De zapsnelheid is ook goed. Ik vond alleen het beeld van de Panasonic mooier (scherper, vooral te zien bij ondertitels, en mooiere kleuren). De Nokia heeft een hele ander interface dan de Panasonic, het is maar net wat je handig vindt. Ik vond de Panasonic lekker overzichtelijk, maar de Nokia heeft meer mogelijkheden om te personaliseren.

• Bigfoot
  • Laatst online: 05-12 23:54
Een ventilator inbouwen doet vaak wonderen bij dit soort hitte-gevoelige receivers!

Maar het blijft een wanprestatie van de fabrikant natuurlijk om een apparaat te verkopen wat het in de zomer niet goed doet.

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
@PhilipsFan en eenieder die overweegt een decoder aan te schaffen!

Bij de betere verkooppunten kun je gewoon alle decoders meenemen en na een X aantal dagen weer terugbrengen. Dit is niet onverstandig omdat elke decoder op een bepaalde TV "4:3-16:9-plasma-lcd-100hz-51cm-46 inch enz...enz..enz" icm de scartkabel zijn eigen specifieke (beeld)kwaliteit(en) heeft.

Zelf heb ik in de woonkamer een 106cm plasma scherm waarop de Nokia het mooiste beeld geeft.
In de slaapkamer op een normale 55cm TV heeft Panasonic bij mij weer een scherper beeld. Even vluchtig bij de dealer kijken welke decoder het beste beeld geeft heeft naar mijn mening dus geen zin.

[ Voor 25% gewijzigd door Lanfear28 op 05-07-2005 20:53 ]

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

ik heb bij mijn Nokia decoder er soms ook last van wanneer je hem bijvoorbeeld de hele nacht laat aanstaan en het is warm smorgens (zolder, dus nog warmer) dat hij dan slecht beeld geeft. Maar dan haal ik ff de stekker eruit, wacht ff, en dan doet hij het weer goed..
maar is er niet een manier om de decoder uit te zetten zonder de stekker eruit te halen? (combinatie van knoppen bijvoorbeeld?)

Ik heb trouwens tijdelijk (een paar maand wsl :/ ) een kleine tv op me kamer. Maar ik heb ergens nog 21" monitor staan. Is het niet mogelijk om op de crt tv te kijken via de decoder zonder dat een computer er tussenin nodig is? Want een monitor zal wsl ook wel beter beeld geven dan een (kleine) tv toch?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53
Nee. COAX naar VGA kan afaik niet. Of je moet zo'n omzetding hebben dat vrij duur is waardoor je beter een TV kan kopen :P Daarbij geeft het niet echt een goed beeld dan denk ik..

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Awkwarding schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 02:36:
ik heb bij mijn Nokia decoder er soms ook last van wanneer je hem bijvoorbeeld de hele nacht laat aanstaan en het is warm smorgens (zolder, dus nog warmer) dat hij dan slecht beeld geeft. Maar dan haal ik ff de stekker eruit, wacht ff, en dan doet hij het weer goed..
maar is er niet een manier om de decoder uit te zetten zonder de stekker eruit te halen? (combinatie van knoppen bijvoorbeeld?)
Echt uitzetten gaat niet, maar je kunt 'm wel in standby zetten door de MUTE knop een aantal seconden ingedrukt te houden.

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 03:28:
Nee. COAX naar VGA kan afaik niet. Of je moet zo'n omzetding hebben dat vrij duur is waardoor je beter een TV kan kopen :P Daarbij geeft het niet echt een goed beeld dan denk ik..
2e hands moet je dat toch kunnen kopen? Ik had er 15 jaar geleden 1 en dat werkte erg erg goed moet ik zeggen. Was toen 150 gulden meen ik. Maarja, op marktplaats heb je wel voor 25 euro een grote tv en dat is inderdaad goedkoper.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 23:14 ]

• job

job

Je gaat overigens niet van coax naar vga.
Maar dan zou je van scart naar vga gaan.
De decoder kan een rgb signaal uitsturen, dus misschien dat je er wat mee kan doen als je dit aan wilt laat sluiten op je monitor.
Ik zou zeggen, veel zoek plezier op got/google.

Verwijderd

Heb sinds gister de samsung decoder maar hoe sluit ik deze nu goed aan op mijn homecinemaset en tv en dvd- en videorecorder.(is allemaal sony)
Wil graag via de dig.ontvanger kunnen opnemen op dvd en video en geluid ook van de dig.ontvanger in oa dts kunnen horen via de hcs.
Wat is de goede volgorde en wat voor aansluitingen heb ik nodig.(scart of gele,rode stekkertjes of optische kabels)?
Kan dit allemaal? Wie biedt hulp?

Thnx alvast

• Bor
  • Nu online

Bor

Je hebt toch uberhaubt geen dts signaal met tv home of heb ik dat nu mis?

• Jimbolino
  • Laatst online: 12-12 21:45

Jimbolino

troep.com

1. Weet iemand of TVhome ook mogelijk is icm een Terratec Cinergy 1200 DVB-C

2. Welke ontvanger is kwalitatief het beste. (misschien idee voor startpost)
- Nokia Mediamaster 119C MK2 - 99 euro
- Panasonic TU-DC40RD - 129 euro
- Samsung DCB-9401R - 99 euro
De prijzen heb ik van een winkel hier in de stad, op de site wil het nogal eens varieren...

De verkoper vertelde mij dat de nokia het meest verkocht was, maar dat had vooral met naamsbekendheid en met zijn afmetingen te maken. De panasonic zou kwalitatief het beste zijn, enige nadeel was dat ie geen teletekst had.

Ik lees dat de meeste mensen hier een nokia hebben dus wat de verkoper vertelde klopt wel.

Zijn er nog verschillen, bijvoorbeeld het aantal aansluitingen op het apparaat, waardoor je voor een bepaald merk zou kiezen, of zijn ze eigenlijk allemaal hetzelfde?

3. Zijn er nog andere DVB-C alternatieven die geschikt zijn voor tvhome?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik hoor eigenlijk alleen mensen met de Panasonic om mij heen. Dat deze geen teletekst heeft hoeft geen probleem te zijn, dat is toch nog beschikbaar via het analoge deel. Daarbij heeft mijn tv iets van 2000 pagina;s geheugen en de decoders vrijwel geen. Daarbij vind ik de nokia ook nog eens erg lelijk. De samsung zie je her en der al voor 89 euro trouwens. Daar heb ik eigenlijk niet veel goeds over gehoord.

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Ja maar als je teletekst via je TV moet doen, heb je alsnog 2 afstandsbedieningen...

Ik ben nog niet zon hifi freak dat ik een 12in1 afstandsbediening heb namelijk :)

edit:
eigenlijk boeit teletekst niet zo veel, gebruik het eigenlijk nooit
soms voor bbc ondertiteling

is btw bij tvhome teletekst ook net zo real-time als bij normale tv?

[ Voor 35% gewijzigd door Jimbolino op 17-07-2005 00:05 ]

• Exocet
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:03:
Ik hoor eigenlijk alleen mensen met de Panasonic om mij heen. Dat deze geen teletekst heeft hoeft geen probleem te zijn, dat is toch nog beschikbaar via het analoge deel. Daarbij heeft mijn tv iets van 2000 pagina;s geheugen en de decoders vrijwel geen. Daarbij vind ik de nokia ook nog eens erg lelijk. De samsung zie je her en der al voor 89 euro trouwens. Daar heb ik eigenlijk niet veel goeds over gehoord.
Een erg groot nadeel van de panasonic is dat deze geen favorietenlijst heeft, dus de zenders staan altijd in de volgorde die TVhome aanbiedt.

• Bor
  • Nu online

Bor

Jimbolino schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:04:
Ja maar als je teletekst via je TV moet doen, heb je alsnog 2 afstandsbedieningen...

Wat bedoel je met "real time" in dit geval?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

Jimbolino schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:04:
Jazeker, sterker nog, het is stukken sneller dan normale teletekst.

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:03:
Hier ook de Panasonic. Ben echt tevreden over de beeld- en geluidskwaliteit.In combinatie met een DVD-recorder kun je zo films, muziek en andere programma's op nagenoeg digitale kwaliteit van de tv opnemen. ( gisteravond nog het concert van U2).En als je de tijd en zin er voor hebt, kun je de opnames op de pc bewerken door bijv. reclames te verwijderen met bijv. MPEG Videowizard of VideoRedo. Maar das mij weer net iets te veel werk :P

• Bor
  • Nu online

Bor

MaCe1337 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:22:
[...]

Jazeker, sterker nog, het is stukken sneller dan normale teletekst.
En waar vergelijk je dat mee? Mijn tv heeft iets van 2000 pagina's TT geheugen. Ik toest een nummer in en het staat er vrijwel gelijk. En dat is dus met een analoge aansluiting.

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Bor de Wollef schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:13:
[...]
Wat bedoel je met "real time" in dit geval?
Bijvoorbeeld bij ondertiteling via teletekst (BBC/888 of NED123/888)
Nederlandse ondertiteling loopt meestal achter, omdat ze dat vaak on-the-fly doen, maar bij veel films en series op de BBC loopt de ondertiteling precies gelijk met het geluid (zoals bij dvd's ook het geval is)
kortom: heeft tv-home teletekst vertraging (al is het maar 1 sec) of is het real-time?

• Digital-DNA

Digital-DNA

Als ik m'n hand op m'n Nokia leg voelt ie soms ook best wel warm aan. Ik heb hem eens een keer opengemaakt, zitten een stuk of 3 chips in die wel heet zouden kunnen worden. Deze chips worden helemaal niet gekoeld door een koelblokje ofzo. Binnenkort ga ik even voor de lol wat koelblokjes erop plakken, dan wordt ie vast niet meer zo heet.

Trouwens mijn previewperiode van 5 dagen duurde bij mij precies 4 week :), alleen wel jammer dat ik er achterkwam toen ik op het punt stond een film op Canal+ te gaan bekijken...

www.nintendocasemods.com

• Bor
  • Nu online

Bor

Als ie niet gekoeld is geleverd is dat blijkbaar niet nodig :)

• Digital-DNA

Digital-DNA

Nee maar als ik mensen hoor bij wie die waarschijnlijk te warm wordt en daardoor kuren krijgt...

M'n ding staat nu in de luchtstroom van het raam maar ik wil hem uiteindelijk op een andere plek plaatsen waar de warmte misschien iets minder makkelijk weg kan.

Ik heb net een sensor op m'n Nokia gezet, na 5 minuten is de hoofdchip 45 graden, valt nog mee maar ik laat hem even aanstaan :)

www.nintendocasemods.com

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Exocet schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:10:
[...]
Een erg groot nadeel van de panasonic is dat deze geen favorietenlijst heeft, dus de zenders staan altijd in de volgorde die TVhome aanbiedt.
van site van panasonic:
Een favorietenlijst kan worden aangemaakt met ruime mogelijkheden voor een kinderslot.

• Bor
  • Nu online

Bor

Zend tvhome ook surround signalen mee?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Bor de Wollef schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:53:
Zend tvhome ook surround signalen mee?
ja, alleen maar bij 2 duitse zenders: sat1 en pro sieben

• job

job

Die favorieten is een favorieten lijst in de zin van dat je bepaalde zenders kan verwijderen in de zapvolgorde.

De volgorde van de zenders zelf kan je niet veranderen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Heb sinds gisteren de Samsung... de oude Sagem de deur uitgedaan.

Al het gezeik op de Samsungs kan ik me niet bij aansluiten. Beeldkwaliteit is heerlijk, alles werkt lekker... ook opnemen dus. Maar ik moet zeggen, ik heb wel meteen een software-update gedraaid.

En de AV speciaalzaak waar ik 'm vandaan heb (Joosen in Tilburg) wist me te vertellen dat ze van de digitale decoders regelmatig Panasonics en Nokia's terugkregen vanwege problemen en maar zelden Samsungs.

• Bor
  • Nu online

Bor

Wildfire schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:02:
Heb sinds gisteren de Samsung... de oude Sagem de deur uitgedaan.

Al het gezeik op de Samsungs kan ik me niet bij aansluiten. Beeldkwaliteit is heerlijk, alles werkt lekker... ook opnemen dus. Maar ik moet zeggen, ik heb wel meteen een software-update gedraaid.

En de AV speciaalzaak waar ik 'm vandaan heb (Joosen in Tilburg) wist me te vertellen dat ze van de digitale decoders regelmatig Panasonics en Nokia's terugkregen vanwege problemen en maar zelden Samsungs.
Ik hoor hier juist het tegenovergestelde? Panasonics komen zowat nooit terug en samsungs geven veel problemen (bij meerdere zaken hoor ik dit) :?

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Heb me nu al een tijdje stil gehouden, maar het begint me nu wel een beetje te knagen. Zelf zit ik namelijk nog steeds te denken om TVhome aan te schaffen, maar ben een beetje bang geworden :D
Als ik dit topic doorlees, lees ik wel héél veel dat mensen problemen hebben (artifacts/geluid/warmte), maar weegt dit op tegen het kijkplezier? Lijkt mij niets irritanter als je lekker een film zit te kijken dat je blokken door het beeld gesmeten krijgt. Hoe zit het hiermee? Gebeurd dit vaak? Ik snap ook wel dat dit juist de plek is om problemen te bespreken, maar ben zomaar benieuwd :+

[ Voor 9% gewijzigd door Neejoh op 21-07-2005 22:52 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik denk dat je zowiezo te maken hebt met het fenomeen "als het bij mij goed werkt post ik niet" wat je in alle topics wel tegen komt. Mijn ervaring (ik zit zelf ook nog in dubio) is dat het veel uit maakt hoe goed het standaard (analoge) kabelsignaal is. Afhankelijk daarvan zul je een redelijke signaal / ruis verhouding hebben wat weer zorgt voor minder blokken en hangend beeld.

Wat mij wel op valt is dat de beeldkwaliteit niet zo goed is als ik had verwacht. Wat ik bij kenissen gezien heb was niet net zo mooi als een dvd of digitale schotel.

Het niet synchroon lopen van geluid zou trouwens voor mij al genoeg reden zijn om van de hele aanschaf af te zien. Als er iets irritant is dan is het dat wel!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ik ga op mezelf wonen en wil natuurlijk wel alle discovery zenders hebben :P
Echter, wat ik ook wil, is sommige uitzendingen opnemen op mijn pc. Als ik het signaal wat van de decoder afkomt naar mijn pctv pro kaart leidt, kan dit worken of heb ik ook een speciale tuner-kaart nodig in mijn pc?

Nog een ander vraagje, zijn hier mensen in (rondom) Maastricht die enige idee hebben wanneer Nutsbedrijven Maastricht de 'stop' eraf haalt? Heb al een mail gestuurd, maar helaas nog niks terug.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bor de Wollef schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:45:
[...]

Ik hoor hier juist het tegenovergestelde? Panasonics komen zowat nooit terug en samsungs geven veel problemen (bij meerdere zaken hoor ik dit) :?
Hmmm... ik begin me te bedenken. Ik heb nu al een paar keer gehad dat het beeld heel even op zwart sprong en zojuist heb ik een paar keer gehad dat het geluid kort even haperde...

Ik blijf het in de gaten houden, als 'ie vreemd blijft doen gaat 'ie terug en pak ik de Panasonic.

• Mark
Neejoh schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:51:
Heb me nu al een tijdje stil gehouden, maar het begint me nu wel een beetje te knagen. Zelf zit ik namelijk nog steeds te denken om TVhome aan te schaffen, maar ben een beetje bang geworden :D
Als ik dit topic doorlees, lees ik wel héél veel dat mensen problemen hebben (artifacts/geluid/warmte), maar weegt dit op tegen het kijkplezier? Lijkt mij niets irritanter als je lekker een film zit te kijken dat je blokken door het beeld gesmeten krijgt. Hoe zit het hiermee? Gebeurd dit vaak? Ik snap ook wel dat dit juist de plek is om problemen te bespreken, maar ben zomaar benieuwd :+
Ik heb ook al geruime tijd TVHome (al vanaf het nog MrZap was en je nog films kon bestellen :)), maar heb sinds dat ik zo'n 2 jaar geleden alle bekabeling en dozen heb vervangen voor goed hirschman spul eigenlijk nergens geen last meer van. Voor die tijd had ik af en toe last van wat artifacts, nu alleen nog soms de eerste paar seconde als ik hem op een kanaal zet, daarna helemaal niet meer. Ik heb ook nog steeds de oude Sagem, niets over te klagen. Sinds enige tijd heb ik ook nog een Nokia DBox-II (dit is eigenlijk een Duitse kabel ontvanger met aparte linux firmware er op voor TVHome) voor op mijn slaapkamer en deze doet ook gewoon zijn werk goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Mark op 22-07-2005 16:33 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Zo maar alle kabels vervangen is hier niet echt een optie om dat alles is weggewerkt in de muur. Hopelijk is er gewoon direct goed spul gebruikt.

Staan de prijzen trouwens (hard) vast? Ik zie nergens aanbiedingen voor de panasonic (en daar zit ik een beetje op te wachten).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bor de Wollef schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:40:
Zo maar alle kabels vervangen is hier niet echt een optie om dat alles is weggewerkt in de muur. Hopelijk is er gewoon direct goed spul gebruikt.

Staan de prijzen trouwens (hard) vast? Ik zie nergens aanbiedingen voor de panasonic (en daar zit ik een beetje op te wachten).
Tsja, @Home hanteert adviesprijzen dus acties zouden wel mogelijk zijn.

• Bor
  • Nu online

Bor

Wildfire schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:43:
[...]

Tsja, @Home hanteert adviesprijzen dus acties zouden wel mogelijk zijn.
Volgens de winkel hier stelt @home de prijzen vast, korting geven mag niet werd mij verteld :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bor de Wollef schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:59:
[...]

Volgens de winkel hier stelt @home de prijzen vast, korting geven mag niet werd mij verteld :(
Raar, op de teletekst van het TV Home infokanaal staan adviesprijzen. Hetgeen betekent dat winkels er vanaf mogen wijken.

• Bor
  • Nu online

Bor

Wildfire schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:02:
[...]

Raar, op de teletekst van het TV Home infokanaal staan adviesprijzen. Hetgeen betekent dat winkels er vanaf mogen wijken.
Klopt, maar als TVhome de adviesprijzen zelf aangeeft als verplichte minimumprijs... Ik heb net bij 3 zaken gevraagd en iedereen komt met hetzelfde verhaal "op de decoders mogen wij van tvhome geen korting geven". (ook niet als ik er een vaatwasser en stofzuiger bij koop (waar wel flinke korting op gegeven kan worden)).

Verwijderd

heb net 1 gekocht van marktplaats..

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:03:
heb net 1 gekocht van marktplaats..
Welke heb je gekocht?

Verwijderd

dbox2 sagem

snap er weinig van. zoek eigenlijk de handleiding...

iemand?

• Mark
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 08:49:
dbox2 sagem

snap er weinig van. zoek eigenlijk de handleiding...

iemand?
Is deze reeds voorzien van TVHome software ? Zo ja, juiste kanalenlijst er op (als je in een andere regio woont als de verkoper) en het zou moeten werken.

Verwijderd

ik was gisteren bezig hem op de pc aan te sluiten en iets te rommelen met ftp.

kein system

dus ook geen ip meer.
had gisteren alleen utp, krijg daar nu op geen enkele mannier meer verbinding mee.
niet rechtstreeks, niet via de router.
flashen gaat niet

ik ben vandaag vrij, mijn vriendin een boodschappen briefje gegeven voor een nul modem kabel.
dat maar even proberen
mijn image is dus weg, of er moet in een andere map op het apparaat nog wat staan...
iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 09:20 ]

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 20:16
harryslinger schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:18:
[...]

ja, alleen maar bij 2 duitse zenders: sat1 en pro sieben
En dan zal je even goed moeten kijken, dan zal je ontdekken dat het gewoon Dolby Digital 2.0 is dus gewoon stereo...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

nulmodem kabel

verbinding!!!

• Bor
  • Nu online

Bor

Mooi, maar ik denk niet dat dit soort posts voor iedereen interessant zijn (redelijk offtopic ook nog). Zou je bovendien leestekens en hoofdletters willen gebruiken?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, de Samsungs gaan hier de deur uit... vaak haperend geluid, beeld heeft vaak digitale storingen (was voorheen met de Sagem maar heel zelden), beeld valt af en toe helemaal weg (zwart beeld), mijn vader heeft af en toe gekleurde balken door het beeld heen...

Kortom - de Sagem heeft afgedaan. We gaan nu toch maar voor de Panasonic.

• Klippy

Klippy

Still Game

Zijn er nog mensen uit regio Maastricht hier?

Die hebben als het goed is paar weken geleden al een brief ontvangen over de overstap naar TVHome (met die DVD erbij :P)
Ik begreep die brief nou niet echt 100%, dus hier nog even een artikeltje dat wat duidelijker is voor de mensen die hem nog niet gezien hebben.

Van www.digitalekabeltelevisie.nl
Kritiek op kosten digitale TV Nutsmaas
24/07/2005

nutsmaas Via Pieter Janssen - web-log.nl uit dagblad de Limburger;

"Verschillende abonnees op digitale televisie in Maastricht hebben deze week kritiek geuit op een volgens hen heimelijk uitgevoerde verhoging van abonnementsgeld. De verandering in het abonnement wordt veroorzaakt doordat Essent Kabelcom per 1 augustus het project overneemt van Nutsbedrijven Maastricht."

"'We gaan drie euro per maand meer betalen, zonder dat Nutsbedrijven Maastricht het vermeldt in de informatiebrief die wij hebben gekregen. Nutsbedrijven doet juist alsof we erop vooruit gaan', zegt Maastrichtenaar F.van Lijf. Ook andere afnemers belden deze week met soortgelijke kritische reacties naar de krant."

De situatie in Maastricht was altijd al wat apart; Cinenova was standaard in het abonnement opgenomen, en dat abonnement kostte 14,99. Daarbij was de huur van een decoder inbegrepen. Voor de rest is het zender aanbod gelijk aan dat van TV Home. Bij het verdwijnen van Cinonova in mei is het vervangen door Canal+ tegen dezelfde prijs.

"In Maastricht hebben inmiddels 3.600 mensen een abonnement op TV Digitaal van Nutsbedrijven. Het betekent dat zij via een transponder negentig verschillende televisiekanalen en drie filmzenders van Canal+ kunnen ontvangen. Nutsbedrijven Maastricht zegt noodgedwongen tot de overstap naar TV Home van Essent Kabelcom te moeten overgaan omdat Mediakabel, het landelijk samenwerkingsverband van exploitanten van digitale televisie, wordt opgeheven. 'Gelukkig hebben we in Essent Kabelcom een betrouwbare nieuwe partner gevonden die een waarborg voor de toekomst geeft', zegt woordvoerder B.van Erp van Nutsbedrijven."

Waar hier 'transponder' staat wordt decoder bedoeld. En het signaal kwam altijd al van Essent, dat ook grotendeels eigenaar van Nutsmaas is.

"De woordvoerder bevestigt dat mensen bij Essent 2,91 euro meer betalen voor hetzelfde pakket dat mensen bij Nutsbedrijven hadden, maar dat nu juist goedkopere keuzepakketten beschikbaar komen. Voor een pakket met 45 zenders betalen mensen geen kosten. Als ze negentig zenders willen zijn de kosten 7,95 euro per maand. Toevoeging van Canal+ kost 9,95 per maand extra. In dat geval zijn klanten 2,91 euro duurder uit ten opzichte van de oude situatie."

En mensen die mensen die geen Canal+ willen zijn 7,04 goedkoper uit...

De 9,95 voor Canal+ is bij TV Home de overgangsregeling voor mensen die al een abonnement op Cinenova hadden. Tot eind dit jaar betalen ze 9,95 voor Canal+. Mensen die nu een nieuw abonnement op Canal+ nemen betalen 22,95 per maand. Dus het is te verwachten dat voor de mensen in Maastricht het nog erger wordt.

"Van Erp benadrukt dat de losse bedragen in de informatiebrief vermeld staan en dat Nutsbedrijven ervan uitgaat dat mensen zelf de optelsom kunnen maken. 'Eerst hadden mensen de keuze uit een pakket, nu zijn ze zonder Canal+ goedkoper uit.'"

"Volgens de klagers wordt hen voorgespiegeld dat ze rustig hun oude abonnement kunnen houden. Ze hekelen ook dat ze 'maar' tot 12 augustus de tijd hebben om hun abonnement aan te passen. Nutsbedrijven zegt in reactie coulant te zijn voor mensen die door vakantie later reageren."

"Nutsbedrijven benadrukt dat mensen de transponder die ze van Nutsbedrijven te huur hadden nu gratis mogen houden, terwijl nieuwe klanten van TV Home daar honderd euro voor moeten betalen."

"Nutsbedrijven heeft een speciaal informatienummer ingesteld voor vragen over de veranderingenen. Volgens Van Erp hebben ruim driehonderd klanten gereageerd."
OK dan, die €2,91 daar kan ik nog wel mee leven, maar vraag me af wat er gaat gebeuren in 2006.

Zit niet te wachten op die €22,95; dan zou het totaal dus uitkomen op €30,90 ipv de huidige €17,90.
Is toch een verschil van €13,- per maand.
Goed, ik betaalde het vroeger zelf maar, de laatste tijd heeft pa de kosten overgenomen omdat hij ook overtuigd was van de voordelen van digitale TV en pa en ma kijken ook veel Canal+, dus waarschijnlijk zullen ze het betalen, maar ben er toch minder blij mee. Kan me niet herinneren dat bij de overstap naar Canal+ door NutsMaas is aangegeven dat het maar 1 jaar lang voor die prijs te zien was, dacht dat dat voor altijd was voor mensen die al lid waren.

En dan heb ik nu dus wel een Sagem decoder "gekregen" die dus van mij is, maar dan vraag ik me af wat er gaat gebeuren als dat ding het begeeft. Moet ik zeker een nieuwe kopen voor €99,- en eerst huurde ik dus kon ik hem gratis omruilen lijkt me. Beetje onduidelijk.
Maar goed, ding staat hier nu al geloof ik 3 of 4 jaar dus ik neem aan dat hij het gewoon blijft doen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Die Sagems gaan er volgens mij uiteindelijk een keer uit omdat ze nog met Viaccess werken ipv Irdeto2. Maar dan zul je wel een aanbod krijgen.

Verder heb je eigenlijk niets te klagen, je verkeerde eerst in een -ten opzichte van andere TV Home abonnee's- oneerlijk goedkope positie. Dat wordt nu rechtgetrokken.

• ou812
  • Laatst online: 23:10
Die Sagems gaan eruit:

deze week of volgende week krijgt iedereen met sagem decoder bij tvhome een brief
met de omruil procedure voor een nieuwe decoder.

Kostenloos?!?!

Het word de samsung decoder in ieder geval.

Bewijs:

Kan ik ook een andere decoder krijgen dan een Samsung?
Nee, dat is niet mogelijk. Essent Kabelcom heeft voor de Samsung gekozen omdat deze het meest qua functionaliteit op de Sagem lijkt.

Wat is die technische aanpassing waarover u schrijft in de vooraankondiging? En waarom kan ik dan mijn Sagem niet meer gebruiken?
Voorheen hadden we 2 toegangssystemen voor digitale televisie, een voor de Sagem ontvangers en een toegangssysteem voor de ontvangers die na de Sagem op de markt zijn gekomen. We gaan nu over naar 1 uniform systeem waardoor de Sagem onbruikbaar wordt. Vandaar dat u van ons een nieuwe digitale ontvanger krijgt en een nieuwe smartcard.

Kan ik de Sagem ook terugsturen?
Nee, u kunt deze niet naar ons terugsturen. U kunt de Sagem inleveren bij een inzamelingsdepot van uw gemeente.

Als ik de Sagem bij de gemeente inlever, moet ik daar dan voor betalen? En zo ja, wie gaat dat betalen?
U kunt bij de gemeente navragen of er kosten aan verbonden zijn. U bent eigenaar van de Sagem digitale ontvanger en zult helaas zelf deze kosten moeten betalen.

Klantenservice
Heeft u toch nog vragen over de Sagem omruilactie, bel dan gerust onze klantenservice: 0800-0078 (gratis).

via site van www.tvhome.nl en dan zoeken bij veel gestelde vragen op: sagem

dan komt er het hierboven vermelde uit.

[ Voor 77% gewijzigd door ou812 op 02-08-2005 12:10 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

ou812 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:06:

Dat was te verwachten, dat is de goedkoopste decoder namelijk ;)

• ou812
  • Laatst online: 23:10
Dan had de nokia ook gekunnen: is net zo duur (goedkoop)

• Klippy

Klippy

Still Game

Wildfire schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:51:
Die Sagems gaan er volgens mij uiteindelijk een keer uit omdat ze nog met Viaccess werken ipv Irdeto2. Maar dan zul je wel een aanbod krijgen.

Verder heb je eigenlijk niets te klagen, je verkeerde eerst in een -ten opzichte van andere TV Home abonnee's- oneerlijk goedkope positie. Dat wordt nu rechtgetrokken.
Ik was eerst ook geen TV Home abonnee ;)
Goed, het is precies hetzelfde, maar dan via een andere aanbieder en onder andere naam, maar het was geen TV Home. we hebben ook pas sinds kort de regionale zenders bijvoorbeeld, die zaten er eerst niet bij, zijn er pas sinds Canal+ er is ipv CineNova.

Gaat me erom dat NutsMaas bij de overzetting naar Canal+ beloofde dat er niks zou veranderen qua abonnementsgeld voor de huidige mensen.
En nu wordt het opeens een paar weken later 2,91 duurder, lijkt me sterk dat ze dat toen nog niet wisten.
En durf te wedden dat het in januari dan wer 13 euro meer wordt, van die belofte komt dus niks uit.

Als die Sagems er dan uit gaan hoop ik dat die Samsung iig gratis is, anders zit je daar ook nog mee, ze noemen het een voordeel dat het mijn eigendom is nu, als ze me dan nu een nieuwe decoder laten aanschaffen binnen een week nadat ik de Sagem "gekregen" heb zijn ze helemaal gek geworden.

Ben benieuwd....

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Olé! Weer een voorbeeld van traagheid enzo...

Ongeveer twee weken terug kochten mijn vader en ik ieder een Samsung decoder ter vervanging van onze oude Sagems. Netjes de aanmeldformulieren ingevuld, brief erbij dat de oude abonnementen naar de nieuwe smartcards moesten worden overgezet.

Zet ik zojuist m'n decoder aan: E19 Previewperiode verlopen.

Zucht.

Godzijdank was de helpdesk gratis en zijn beide smartcards nu weer geactiveerd. Maar toch weer stom dat het zo moest lopen.

Ook een leuk nieuwtje: "meneer, binnenkort krijgen onze abonnee's met een Sagem een Samsung, u dus ook nog... die kunt u dan verkopen aangezien u al een nieuwe decoder heeft..."

:)

• Bor
  • Nu online

Bor

ou812 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:13:
Dan had de nokia ook gekunnen: is net zo duur (goedkoop)
De Nokia is 99 euro, de samsung op sommige plekken 89,-

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

ou812 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:06:
Die Sagems gaan eruit:

deze week of volgende week krijgt iedereen met sagem decoder bij tvhome een brief
met de omruil procedure voor een nieuwe decoder.

Kostenloos?!?!

Bewijs:

Kan ik ook een andere decoder krijgen dan een Samsung?
Nee, dat is niet mogelijk. Essent Kabelcom heeft voor de Samsung gekozen omdat deze het meest qua functionaliteit op de Sagem lijkt.

Wat is die technische aanpassing waarover u schrijft in de vooraankondiging? En waarom kan ik dan mijn Sagem niet meer gebruiken?
Voorheen hadden we 2 toegangssystemen voor digitale televisie, een voor de Sagem ontvangers en een toegangssysteem voor de ontvangers die na de Sagem op de markt zijn gekomen. We gaan nu over naar 1 uniform systeem waardoor de Sagem onbruikbaar wordt. Vandaar dat u van ons een nieuwe digitale ontvanger krijgt en een nieuwe smartcard.

Kan ik de Sagem ook terugsturen?
Nee, u kunt deze niet naar ons terugsturen. U kunt de Sagem inleveren bij een inzamelingsdepot van uw gemeente.

Als ik de Sagem bij de gemeente inlever, moet ik daar dan voor betalen? En zo ja, wie gaat dat betalen?
U kunt bij de gemeente navragen of er kosten aan verbonden zijn. U bent eigenaar van de Sagem digitale ontvanger en zult helaas zelf deze kosten moeten betalen.

Klantenservice
Heeft u toch nog vragen over de Sagem omruilactie, bel dan gerust onze klantenservice: 0800-0078 (gratis).

via site van www.tvhome.nl en dan zoeken bij veel gestelde vragen op: sagem

dan komt er het hierboven vermelde uit.
Ok lekker zeg, :)

Kan iemand mij vertellen die een sagem had en nu een samsung heeft wat er beter of slechter aan is kwa zappen en info over wat er op tv is

Ik heb die tv home nu een jaartje ofzo en in het begin had ik veel problemen met het signaal, maar nu eigenlijk al maanden geen storing meer,
(ik zou btw ook niet meer zonder tvhome kunnen)

none

• Klippy

Klippy

Still Game

Over de nieuwe decoders een artikeltje op http://www.tvhome.nl/nieuws/bericht-80.html :
Sagem digitale ontvanger omruilactie
Vanaf 16 september doet Essent Kabelcom een technische aanpassing aan haar kabelnetwerk. Dit heeft als gevolg dat alle Sagem ontvangers vanaf dat moment niet meer geschikt zijn voor de ontvangst van TV Home. Maar niet getreurd; alle TV Home klanten met een Sagem krijgen als vervanging een nieuwe Samsung digitale ontvanger t.w.v. € 89,- kado!

Waar moet ik de Samsung ophalen?
De Samsung digitale ontvangers worden afhankelijk van uw woonplaats op diverse data in augustus en september thuisgestuurd. Tegelijkertijd ontvangt u ook een nieuwe TV Home smartcard. De pakketten worden in de onderstaande gebieden aangeboden omstreeks:
Friesland 18 augustus
Drenthe en Groningen 31 augustus
Maastricht of Eijsden 6 september
Overijssel 8 september
Brabant en Limburg 13 september
Als u niet thuis bent op de bovengenoemde data, dan wordt het pakket de volgende dag nog één keer aangeboden. Bent u dan ook niet thuis? De postbode doet dan een kaartje in de brievenbus met daarop vermeld waar en wanneer u de decoder kunt afhalen.
Gelukkig gratis dus.
Hoop wel dat dat ding bevalt, vond die sagem best goed werken, maar dit zal ook wel prima zijn :)

Enige nadeel is dat die sleuf voor de smartcard zo lelijk aan de voorkant zit. Klein detail misschien, maar vind dat klepje op de Sagem mooier.

Wel fijn dat Eijsden nog apart vermeld wordt ook :+

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik krijg m'n ouders hier in Roosendaal (West-Brabant) nog steeds niet overtuigd over te stappen naar TV Home. Ze kunnen alle zenders analoog namelijk erg goed ontvangen, hebben alle zenders die ze willen, en de radio zenders zijn al geruisloos, alleen radio 1 niet, maar dat voordeel vinden ze maar klein.

"Dan komt er NOG een kastje bij terwijl we er verder nauwelijks op vooruitgaan."
zeggen ze dan. Het enige wat ik er tegenin te brengen heb ik dat je met digitale TV beter op de toekomst bent voorbereid (HDTV content enz.) maar dan zeggen ze weer dat ze tegen die tijd wel overstappen "Dan zijn er vast ook meteen betere/goedkopere/kastjes kastjes". Daar heb ik gewoon niets tegen in te brengen. Ze missen gewoon niets aan hun huidige setup.

Ik heb zelf ook geen zin meer m'n ouders te overtuigen want ik kan zelf nieteens met doorslaggevende argumenten komen, als iemand me nog kan helpen graag. Ik denk dat @Home na een jaar of langer TV Home er gewoon doorheen drukt, het zal vast hun doelstelling zijn dat alle abonnees binnen een bepaalde tijd gewoon digitale TV hebben en ze heel hun computerpark voor analoge TV weg kunnen doen.

En als het signaal bij binnenkomst al digitaal is, vind ik het ook suf dat er nog geen goedkope oplossing is dat signaal met bijv. een draadloze router te verspreiden naar PC's in het huis. Dat leek mij juist een voordeel van digitale TV.

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 05-08-2005 12:04 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Yokozuna schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:04:
"Dan zijn er vast ook meteen betere/goedkopere/kastjes kastjes".
En daar hebben ze waarschijnlijk ook gelijk in. Dat hele verhaal over "voorbereid zijn op de toekomst" gaat zowiezo niet op, kijk maar naar de omruilactie met de oude decoders nu. Die zijn nu dus ook al afgeschreven. Bovendien is de kans heel groot dat ze toch nieuwe apparatuur moeten kopen als ze ooit hdtv willen gebruiken.

Ik geef ze groot gelijk in hun geval.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Die zijn nu dus ook al afgeschreven. Bovendien is de kans heel groot dat ze toch nieuwe apparatuur moeten kopen als ze ooit hdtv willen gebruiken.
Ja, daar heb je ook gelijk in.

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik kon mijn ouders ook niet echt overtuigen, dus heb zelf het abbonement afgesloten al 5 jaar geleden.
Toen stelde het ook nog veel minder voor, minder kanalen, geen filmkanalen etc.
En toen na ongeveer 2 jaar hebben m'n ouders het overgenomen omdat ze meer TV keken dan mij :+
Dus.. als jij echt denkt dat je ouders het boeiend vinden is de beste manier om te overtuigen misschien een demonstratie :P
Als je iets graag wil hebben moet je er ook voor betalen ;)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zo, vandaag de Panasonics op kunnen halen ter vervanging van de Samsungs... meteen verlost van het geluidsprobleem op Discovery en het af-en-toe voor een seconde op zwart springen. Olé! :)

• potatox

potatox

unz unz unz

Had eerste de samsung, na een week meteen weer ingeleverd, slecht beeld (arifacts) en nu heb ik de Nokia. Wat een verschil. De Nokia is een stuk scherper, soms heeft ie alleen wel met sommige afbeeldingen in beeld dat je lijntjes gaat ziet. Van de nokia loopt ook bijna wel 1x per uur het beeld ff vast en daarna loopt de zender niet meer in sync. Moet je weer zender vooruit en achteruit doen en dan is het weer goed. Dit is erg irritant om 1x per uur heen en terug te zappen. Iemand anders ook zo'n soort iets met de nokia?

--

• Bor
  • Nu online

Bor

Kijk, dat soort problemen zorgen er bij mij voor dat ik tot nu toe nog geen tvhome heb genomen. Ik ken een paar mensen met tv home maar eigenlijk hebben ze allemaal wel last van problemen, in grotere of in kleinere mate. Geluidssync niet goed, artifacts, hangend beeld etc. Ze zijn helaas allemaal bekend.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bor de Wollef schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:49:
Kijk, dat soort problemen zorgen er bij mij voor dat ik tot nu toe nog geen tvhome heb genomen. Ik ken een paar mensen met tv home maar eigenlijk hebben ze allemaal wel last van problemen, in grotere of in kleinere mate. Geluidssync niet goed, artifacts, hangend beeld etc. Ze zijn helaas allemaal bekend.
Nou, met de Panasonic heb ik tot nu toe geen enkel probleem opgemerkt. Zoals zoveel mensen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Lol nu die sagems eruit gaan worden ze massaal aangeboden op marktplaats. Wat ik niet snap is dat ze bijvoorbeeld ook de panasonic durven aan te bieden voor prijzen als 175 euro etc.

[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 06-08-2005 17:03 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bor de Wollef schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:02:
Lol nu die sagems eruit gaan worden ze massaal aangeboden op marktplaats. Wat ik niet snap is dat ze bijvoorbeeld ook de panasonic durven aan te bieden voor prijzen als 175 euro etc.
Mijn vader en ik hebben onlangs onze Sagems nog zelf verkocht en vingen er ieder E75,- voor -- maar ja, op dat moment wisten we nog niet dat TV Home de Sagems ging schrappen en vervangen door Samsungs. De kopers dachten zeker nog lekker lang illegaal te kunnen kijken... :)

[ Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 06-08-2005 17:23 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Wildfire schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:22:
[...]

Mijn vader en ik hebben onlangs onze Sagems nog zelf verkocht en vingen er ieder E75,- voor -- maar ja, op dat moment wisten we nog niet dat TV Home de Sagems ging schrappen en vervangen door Samsungs. De kopers dachten zeker nog lekker lang illegaal te kunnen kijken... :)
Klopt, 75 euro vind ik ook niet zo'n rare prijs. Ik kwam er echter aardig wat tegen voor over de 100 euro (tot echt VER over de 100 euro).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bor de Wollef schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:31:
[...]

Klopt, 75 euro vind ik ook niet zo'n rare prijs. Ik kwam er echter aardig wat tegen voor over de 100 euro (tot echt VER over de 100 euro).
Maf... die dingen kostten destijds 129 euro (alhoewel mijn vader en ik toen profiteerden van een actie zodat ze 99 kostten). Maar ja, er zijn -denk ik- nog veel mensen die denken dat ze met de Sagem illegaal kunnen kijken en die vinden een hoog bedrag nog niet zo'n probleem, aangezien ze alle zenders gratis kunnen krijgen. Maar ja, in september wordt Viaccess eruit gemikt waardoor de Sagems niet meer werken... :)

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 20:32
Op advies van de verkoper toch de Samsung gekozen i.p.v. de Panasonic (die zou issues hebben met teletekst en te duur geprijsd zijn) en ik ben er supertevreden mee. Aangesloten met een satteliet-kwaliteit coax kabel van 9 meter met metalen pluggen en ruisonderdrukking uit op mijn 100 Hz TV. Echt superkwaliteit en een handige EPG.

Dit weekend wat rond lopen zappen en geen enkele artifact, stall of sync-problemen tegen gekomen. (Oudere woning in Enschede.)

• Bor
  • Nu online

Bor

Volgens mij heeft de Panasonic helemaal geen teletekst. Ik heb vorige week een samsung gekocht voor een kennis. Deze is ook alweer teruggebracht. Geluidssync problemen, slechte beeldkwaliteit (vergeleken met de panasonic die ik bij anderen heb gezien). Nu gaat hij waarschijnlijk voor de nokia (heeft ie zelf uitgezocht).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

roderickvd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:56:
Op advies van de verkoper toch de Samsung gekozen i.p.v. de Panasonic (die zou issues hebben met teletekst en te duur geprijsd zijn) en ik ben er supertevreden mee. Aangesloten met een satteliet-kwaliteit coax kabel van 9 meter met metalen pluggen en ruisonderdrukking uit op mijn 100 Hz TV. Echt superkwaliteit en een handige EPG.

Dit weekend wat rond lopen zappen en geen enkele artifact, stall of sync-problemen tegen gekomen. (Oudere woning in Enschede.)
Wacht maar, je komt gegarandeerd nog problemen tegen. De Panasonic heeft btw geen issues met teletekst, teletekst heeft 'ie gewoon helemaal niet. Te duur geprijsd? Mwah, hij doet het beter dan de Samsug dus ik vind van niet.

De Samsung was een ramp. Erg veel geluidsproblemen op Discovery Channel en daarnaast sprong het beeld regelmatig een seconde op zwart. Daarnaast ook regelmatig digitale artifacts...

Sinds mijn vader en ik ieder de Panasonic hebben, zijn alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 15:21
Is er eigenlijk voor de digitale kabel ontvangst geen ontvanger met harddisk recorder te krijgen? Zoals bijvoorbeeld de dreambox voor sateliet ontvangst?
En zijn die op veilingsites aangeboden DBox-II straks allemaal waardeloos nadat Essent op haar nieuwe systeem overstapt?
We zitten te twijvelen over de overstap naar digitale tv ontvangst maar willen eigenlijk ook een harddiskrecorder met een epg. Om dan een decoder en een aparte recorder te moeten kopen wordt wel een erg rommelig geheel. Zijn er ook tv tuner kaarten voor in de pc die als decoder kunnen werken?

madzib

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.