TV Home van Essent; is het wat?

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.733 views sinds 30-01-2008

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-12 17:44

Wildfire

Joy to the world!

madzib schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:23:

[..]

En zijn die op veilingsites aangeboden DBox-II straks allemaal waardeloos nadat Essent op haar nieuwe systeem overstapt?
Zolang je een decoder hebt die met het NL digitale kabel-TV systeem werkt èn die Irdeto als codering ondersteunt kun je gewoon blijven kijken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:16
Is er eigenlijk voor de digitale kabel ontvangst geen ontvanger met harddisk recorder te krijgen? Zoals bijvoorbeeld de dreambox voor sateliet ontvangst?
En zijn die op veilingsites aangeboden DBox-II straks allemaal waardeloos nadat Essent op haar nieuwe systeem overstapt?
We zitten te twijvelen over de overstap naar digitale tv ontvangst maar willen eigenlijk ook een harddiskrecorder met een epg. Om dan een decoder en een aparte recorder te moeten kopen wordt wel een erg rommelig geheel. Zijn er ook tv tuner kaarten voor in de pc die als decoder kunnen werken?
Ik zit ook al een hele tijd te wachten op een decoder + harddisc-recorder

Phillips was als enige van plan een nieuwe decoder uit te geven, helaas is deze geschrapt vanwege technische problemen en wilde men een nieuw model uitgeven eind 2005.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalekabeltv.nl/decoder/img/dcr2001-1resize.jpg
Dit model zag er tenminste beter uit als die andere decoders.

Nokia heeft wel een model met harddisc:
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/BaseProject/Sites/NOKIA_MAIN_18022/CDA/Categories/HomeProducts/Products/Mediamaster260T/_Content/_Static_Files/260t_demo.jpg

Er staat niet bij of deze in NL gebruikt kan worden:
Nokia Mediamaster 260 C
Record and store your programs and images.
* DVB-C
* 80 GB hard drive
* Bluetooth,
Image Album
* EPG
* CIS, Conax
* Europe

[ Voor 17% gewijzigd door Schrijver op 08-08-2005 15:37 ]

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:10
Ik heb zelf de panasonic decoder, doet het prima alleen loopt de EPG iedere 2 a 3 weken vast.

Na doorlezen van dit topic is me nog steeds niet duidelijk of er ook andere ontvangers mogelijk zijn, zoals de dreambox etc.

Zitten we vast aan de 3 eerder genoemde decoders? Als het wel mogelijk is, waar kan een geschikte decoder dan aan herkend worden?

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:49:
Kijk, dat soort problemen zorgen er bij mij voor dat ik tot nu toe nog geen tvhome heb genomen. Ik ken een paar mensen met tv home maar eigenlijk hebben ze allemaal wel last van problemen, in grotere of in kleinere mate. Geluidssync niet goed, artifacts, hangend beeld etc. Ze zijn helaas allemaal bekend.
Ik heb echt geen enkel, maar dan ook geen enkel probleem hoor. Heb het al bijna een jaar en het gaat nooit maar dan ook nooit meer mijn huis uit.

Ik kan niet meer zonder, gisteravond bijv. nog erg lang naar de travel channel zitten kijken, super! Veel betere kanalen dan die bagger op rtl4 e.d.

Ik heb trouwens de panasonic decoder en altijd maar dan ook altijd perfect beeld en geluid.

Wat betreft de harddisc decoders, wat kan je met zo'n harddisc? Ik heb al een dvd recorder (zonder harde schrijf). Heeft het dan een meerwaarde? Ik zou graag reclame willen skippen (dat kan mijn dvd recorder niet ivm het ontbreken van een harde schrijf), kan dat wel met zo'n decoder of kan je beter een duurdere dvd recorder kopen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 17:26 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier ook geen enkel probleem, naja, een heel kleintje dan: als je de ontvanger 24/7 aan laat staan is hij eens in de zoveel weken de EPG kwijt. FF uitzetten en weer direct aan en hij update de info weer.

Als ik alles overnieuw zou mogen doen, zou ik alleen voor de Panasonic decoder zijn gegaan. Niet omdat deze Nokia niet bevalt, maar ik mis bij radio luisteren de zenderindicatie zoals de Panasonic op een LCD schermpje heeft :)

Edit: Ik heb een Pioneer DVD recorder, geweldige kwaliteit bij het opnemen zeg :9 Hoewel het handig zou zijn als de HD ingebouwd was in de decoder zelf (dan kun je als je weg bent de decoder ook de zender laten switchen als hij op moet gaan nemen en is er geen digitaal ---> analoog ---> digitaal omzetting met bijbehorend kwaliteitsverlies meer) :)

[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 08-08-2005 17:28 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:22:
Wat betreft de harddisc decoders, wat kan je met zo'n harddisc? Ik heb al een dvd recorder (zonder harde schrijf). Heeft het dan een meerwaarde? Ik zou graag reclame willen skippen (dat kan mijn dvd recorder niet ivm het ontbreken van een harde schrijf), kan dat wel met zo'n decoder of kan je beter een duurdere dvd recorder kopen?
Alleen een harddisk heeft niet zo heel veel toegevoegde waarde. Je kan ermee opnemen.
Wat mij interessant lijkt is de nieuwe decoderlijn van philips. Die gaat als het goed is een decoder met twee tuners uitbrengen. Kan je naar het ene kanaal kijken, en het andere opnemen.
Zoals ze aangeboden worden op ebay zijn ze inderdaad waardeloos. Ookal heb je er een linux distro op (moet wel om hem uberhaupt te kunnen gebruiken op het tvhome netwerk), zal je een cam en een kaartlezer voor irdeto moeten aanschaffen om te kunnen kijken na het omschakelen. Dus dan ben je weer een paar tientjes kwijt (minimaal 60 E dacht ik).
En dan is het de vraag of jij die dbox-II aan de praat krijgt met dat irdeto.
En dan moet je natuurlijk ook een abo afsluiten bij tvhome.
Gratis kijken is straks bij tvhome dus voorbij.

Weet iemand trouwens of je wel alternatieve decoders dan de drie die tvhome heeft goedgekeurd kan gebruiken? Ik meen dat ik ooit wat gelezen heb op het tvhome forum dat de irdeto smartcards van tvhome alleen werken in decoder die door hen zijn goedgekeurd. Kan alleen het topic daar niet zo snel vinden.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 08-08-2005 18:02 ]

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 15:21
Hhhmmm er is dus nog geen decoder met harddiskrecorder beschikbaar. Het gaat mij inderdaad om de kwaliteit van de opnames. Met een harddiskrecorder in een decoder maak je een direkte digitale kopie van een digitale bron. Geen kwaliteitsverlies dus.
Voordeel t.o.v. een dvd recorder is met name de omvang. Bijv. 200 gb ipv 4,5 gb.
Twee tuners zou ook wel handig zijn. Het ene kijken en het andere opnemen.
Niemand bekend met tv-kaart oplossingen?

[ Voor 11% gewijzigd door Madzib op 08-08-2005 19:04 ]

madzib

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Grrrrrene schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:26:
Hier ook geen enkel probleem, naja, een heel kleintje dan: als je de ontvanger 24/7 aan laat staan is hij eens in de zoveel weken de EPG kwijt. FF uitzetten en weer direct aan en hij update de info weer.

Als ik alles overnieuw zou mogen doen, zou ik alleen voor de Panasonic decoder zijn gegaan. Niet omdat deze Nokia niet bevalt, maar ik mis bij radio luisteren de zenderindicatie zoals de Panasonic op een LCD schermpje heeft :)
De panasonic heeft toch alleen een display met 7 segmenten/4 cijfers? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:23
Bij irdeto is het helaas zo dat het alleen maar zal werken op decoders die daar een licentie voor hebben en op decoders waarvan de aanbieder wil dat het werkt. Met alleen een multicam en juiste software ben je er dus niet op een alternatieve decoder (dreambox of dbox-II). Als via-access dus word gestopt is het gedaan met alle dboxen, ook al heb je een multicam en werkende software voor irdeto, tot het moment dat er iemand een manier heeft uitgevonden om de ontvanger controle te omzeilen.

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12 11:57
Een paar weken geleden ben ik voor digitale TV overgegaan van Nutsbedrijven Maastricht naar TV Home. Begin deze week de volgende mail richting TV Home gestuurd (zonder antwoord tot op dit moment :{ ):
Sinds de overgang van Nutsbedrijven Maastricht naar TV Home zit er een vervelende storing op de kanalen 6 tot en met 10 (SB6, RTL7, Jetix/Veronica, Net5, Nickelodeon/Talpa). Het beeld flikkert en het geluid loopt niet synchroon met het beeld. Erg vervelend dus. Op dit moment zijn op andere zenders geen storingen. We zullen het maar een valse start van TV Home in Maastricht noemen.
Meer mensen in Maastricht met hetzelfde probleem? Ik mag hopen dat dit vóór de ruil-Sagem-voor-Samsung-actie wordt opgelost ...

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12 19:39
RoelJewel schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:38:
Een paar weken geleden ben ik voor digitale TV overgegaan van Nutsbedrijven Maastricht naar TV Home. Begin deze week de volgende mail richting TV Home gestuurd (zonder antwoord tot op dit moment :{ ):

[...]

Meer mensen in Maastricht met hetzelfde probleem? Ik mag hopen dat dit vóór de ruil-Sagem-voor-Samsung-actie wordt opgelost ...
Ik vrees het ergste; ik kan nl. de kanalen 6 tot en met 10 nog niet eens ontvangen met m'n oude Sagem. Het lijkt erop dat ik tot de omruil kan wachten voordat ik kan genieten van Talpa...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb nu enkele dagen de Samsung en ben behoorlijk tevreden :)
alleen baal ik dat ik geen nokia heb, want ik kan geen RGB doen en zit met de samsung dus vast een composite omdat ie geen s-video uitgang heeft. Helaas.

• RoelJewel
  • Laatst online: 17-12 11:57
Planetlithium schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:53:
[...]

Ik vrees het ergste; ik kan nl. de kanalen 6 tot en met 10 nog niet eens ontvangen met m'n oude Sagem. Het lijkt erop dat ik tot de omruil kan wachten voordat ik kan genieten van Talpa...
Ah, dus ik heb geluk dat ik in elk geval nog íets zie ... Het beeld van Talpa is beter dan dat van o.a. de kanalen 6, 7 en 9, maar het geluid loopt achter.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51

Klippy

Still Game

RoelJewel schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:38:

[...]

Ik heb nergens last van in Eijsden. Het is me in elk geval nog niet opgevallen, zijn wel niet de zenders waar ik het meeste naar kijk, maar tot nu toe werkt alles zover ik kan zien prima.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Planetlithium schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:53:
[...]

Ik heb nu op mijn Panasonic 6 t/m 10 ook niet, storing bij TV Home dus. E48 Geen signaal is de melding. En na even wachten E52 Bezig met zoeken naar signaal

Dit is trouwens in Tilburg.

-- Edit: #$^#$%@#$% je kunt op dit moment geen storing doorgeven omdat men gesloten is!!! :( :(

-- Update zondagochtend: hehe, eindelijk gefixed.

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 14-08-2005 11:18 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Administratief hebben ze de boel lekker op orde zeg...

Mijn vader en ik hebben ieder een TV Home abonnement. Nu bleek je abonnementen te kunnen koppelen waardoor de kosten wat lager zouden zijn (totaal E11,95 p/m voor twee abbo's).

Maand geleden doorgegeven, maar je raadt het al -- schrijven ze nog gewoon het oude bedrag af... :(

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55
Hebben jullie geen last van mpegblokjes eigenlijk...? Bij talpa hier wel namelijk, dan kijk ik nog liever naar een beetje ruis :X .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
ucchan schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:29:
Hebben jullie geen last van mpegblokjes eigenlijk...? Bij talpa hier wel namelijk, dan kijk ik nog liever naar een beetje ruis :X .
Hier nergens last van op net 1111 in 's-Hertogenbosch met 'n Samsung... En dat te bedenken dat men de Samsung meestal zo !@#$%^ vindt... Ik heb er in het algemeen geen problemen mee. Heb sowieso weinig last van MPEG2-artefacten en ook de rode/groene waas is in geen velden of wegen te bekennen. Dus ben erg tevreden totnogtoe. Alleen irri dat er geen PVR-functies op zitten, maar dat heeft totnogtoe geen enkele door TVHome gecertificeerde receiver.

Verwijderd

Hoi allemaal,

wat ik weet is dat de Sagem decoder na 16-9-2005 niet meer werkt.

ook philips en panasonic zijn uit de bussines gestapt van digitale decoder. alleen de samsung blijf verder ontwikkelen.

Verwijderd

Roeljewel,

kan aardig kloppen. Maar er kwamen ook klachten dat de beeld kwaliteit achter uit is gegaan. en dit kan dus niet want het netwerk is niets veranderd. alleen de naam is veranderd.

de sagem decoder hebben wel meer problemen. je krijgt binnen kort ( als je legaal in bezit bent) een nieuwe decoder aangeboden.

en lt op we praten hier over 23000 stuks..dus kan even duren. maar alles voor 16-9-05

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:47:

ook philips en panasonic zijn uit de bussines gestapt van digitale decoder. alleen de samsung blijf verder ontwikkelen.
Bronvermelding wat betreft panasonic please :) En wat dan met Nokia?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En er is weer storing... beeld hapert, blokkerig, valt af en toe weg met de melding E48 Geen signaal... en dat, zo te zien, niet alleen op de probleemkanalen van afgelopen week (6 t/m 10), maar ook bv. NL1.

-- Edit: dit was in Tilburg btw, met een Panasonic decoder. Ik heb de helpdesk gebeld en die vertelden me de decoder even van de stroom af te halen en daarna de fabrieksinstellingen te laden. Sinds ik dat gedaan heb is het weer ok... klote dat er blijkbaar geen enkele decoder is die 100% fatsoenlijk kan werken.

[ Voor 44% gewijzigd door Wildfire op 18-08-2005 21:49 ]

• Bor

Bor

Wildfire schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:15:
En er is weer storing... beeld hapert, blokkerig, valt af en toe weg met de melding E48 Geen signaal... en dat, zo te zien, niet alleen op de probleemkanalen van afgelopen week (6 t/m 10), maar ook bv. NL1.
Regio / decoder?

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12 22:14
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:47:
Hoi allemaal,

wat ik weet is dat de Sagem decoder na 16-9-2005 niet meer werkt.

En phillips komt met een nieuwe.

Moet er bij zeggen dat mijn sagem nog wel steeds werkt..

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist lagen kanaal 1 t/m 9 eruit... flinke digitale artifacts, daarna het beeld op zwart... gedurende een paar minuten.

Momenteel zijn ze weer terug, ben benieuwd voor hoe lang.

• m-m
  • Niet online

m-m

Mij willen ze niet aansluiten :(

De postcodecheck zei hier dat het beschikbaar was, maar toen een tijdje niet meer gedaan en toen ik t ding had gekocht zei de site ineens van niet. Toch werktte het allemaal prima (goed signaal volgens de indicator bij alle zenders) dus lekker zo gelaten en kaartje opgestuurd. Brief teruggekregen dat ze me niet kunnen aansluiten en nu kan ik alleen nog de publieken en SBS ontvangen :P
Ik ga ze van de week wel ff bellen, want de reden dat het niet kan is omdat ik geen directe CAI-factuur krijg maar dit via de woningbouwstichting gaat en met de huur verrekent wordt. Ze kopen groot en dus aanzienlijk goedkoper in, dus dat betekent dat ze niet extra kosten kunnen doorberekenen, maar het basispakket is gewoon gratis, waarom ze dat niet voor mij willen activeren is me een raadsel. Najja, anders kan ik t altijd nog op t adres van mn moeder gooien :P

• Bor

Bor

Ik zit nu te twijvelen tussen de panasonic en de nokia omdat ik toch wel graag teletekst wil hebben. Dat heeft de panasonic niet maar dat is volgens velen wel weer de "beste" decoder. Moeilijk hoor. Is er niet ergens een vergelijkende test te vinden?

Geven de decoders trouwens ook RDS informatie of kan dit niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 26-08-2005 11:34 ]

• Schrijver
Ik heb sinds vorige week ook TVHome.

Ik heb voor de Nokia gekozen nadat ik de Panasonic en Nokia uitvoerig heb vergeleken met elkaar.

+ De beeldkwaliteit vind ik bij de Nokia een stuk scherper. de Panasonic lijkt wat softer/wazig. Ik gebruik een dikke prof. scartkabel via RGB en een coax met metalen pluggen voor goed signaal. Nokia benaderd bij goede zenders als BBC bijna DVD kwaliteit.

+ De Navigatie op de Nokia is erg handig en gebruiksvriendelijk.

+ De Afstandbediening van Nokia is fantastisch. De panasonic heeft erg veel knopjes die je nauwelijks gebruikt. Nokia heeft weinig gebruikte functies gewoon in het menu zitten. Nokia kan je dus lekker blindelings mee zappen en ligt goed in de hand. _/-\o_

De Panasonic deed wat ouderwets overkomen. De Nokia heeft bij mij nog geen enkel probleem opgeleverd. Geen vastlopers enzo. Let er op dat je de laatste firmware in de decoder download. Hierin zijn heel wat bugs opgelost. De Panasonic laat veel vaker artifacts zien dan de Nokia.

Voor mijn setup is Nokia duidelijk de winnaar. 8)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Heb gisteren de Samsung decoder bij de mediamarkt gehaald. kostte 77 euro hier in enschede.
Het beeld is prima en elke zender doet het.

Wel ranzig dat private gold overdag wel uitzend

PSN: djmurcielago

• Bor

Bor

schrijver schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:16:
Nokia benaderd bij goede zenders als BBC bijna DVD kwaliteit.
Vreemd dat TV home nog steeds adverteert met alle zenders in dvd kwaliteit. Maar ja, "wat" is dvd kwaliteit?
De Panasonic laat veel vaker artifacts zien dan de Nokia.
Waar baseer je dat op? Ik begrijp dat je zelf geen panasonic hebt?

Ik zit nu zelf ook naar de nokia te kijken trouwens maar ben er nog niet helemaal uit.

• Schrijver
Waar baseer je dat op? Ik begrijp dat je zelf geen panasonic hebt?

Ik zit nu zelf ook naar de nokia te kijken trouwens maar ben er nog niet helemaal uit.
Ik heb beide decoders een week met elkaar vergeleken. De panasonic laat vaak bij een zenderwissel artifacts zien.

Ik was eigelijk eerst van plan een Panasonic te kopen op basis van de info op diverse fora's maar na mijn eigen test heb ik die weer teruggebracht.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

schrijver schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:40:
[...]

Ik heb beide decoders een week met elkaar vergeleken. De panasonic laat vaak bij een zenderwissel artifacts zien.
Is dat zo'n ramp dan? Nee dus... :)

• job

job

schrijver schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:40:
[...]

Dat ligt misschien meer aan de sterkte van het signaal dat de decoder ingaat.
Mijn ervaring is dat de panasonic iets gevoeliger is voor een zwak signaal dan de samsung (ja ik heb ze beide gehad.)
Met een normaal degelijk signaal is hier geen artifact te zien als ik van kanaal wissel.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 26-08-2005 15:07 ]

• Bor

Bor

Ik heb inmiddels een panasonic decoder gekocht maar ben tot nu toe nog niet heel blij.

Ik heb namelijk het volgende probleem:

Bij mij blokt het beeld heel erg aan het begin van een grote "beeldsverandering" zoals het veranderen van een scene. Het beeld is dat 1 tot 2 seconden heel blokkerig waarna het weer goed is. Het is dus echt bij het overgaan van opnamestandpunten in een film of reclame.

Iemand die dit probleem (en hopelijk een oplossing) kent?

• job

job

Wat is je signaal sterkte?

• Bor

Bor

Dat staat op 60, kwaliteit 100%, moet goed zijn. Het vreemde is dat dit is met antenneversterker (direct aangelosten bij het binnenkomende signaal). Zonder antenneversterker zit ie op 58 ongeveer. Kwaliteit blijft 100% volgens de decoder.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 27-08-2005 12:57 ]

• job

job

Er zijn al meerdere mensen geweest die problemen hadden met een te hoog signaal.
Is er een mogelijk om je signaal lager te krijgen?

• Bor

Bor

job schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:00:
Er zijn al meerdere mensen geweest die problemen hadden met een te hoog signaal.
Is er een mogelijk om je signaal lager te krijgen?
Die signaalsterkte van 60 is te hoog bedoel je? Het omlaag halen van het signaal heeft natuurlijk ook weer direct nadelige gevolgen voor het analoge gedeelte (de rest in huis).

• job

job

Het is maar een test natuurlijk.
Als dat de oorzaak is kan je kijken hoe je het oplost.

Of je test hem eens bij de buren. Bij vrienden, ouders.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 27-08-2005 19:06 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Is de nieuwe encryptie al gekraakt? Ik dacht dat het nog niet mogelijk was illegaal TV Home te kijken met hun nieuwe encryptie, maar m'n vader kent iemand die beweert illegaal te kunnen kijken op de nieuwe decoders.

Weet iemand hier wat meer van af? Dat wil zeggen, puur of het kan, ja of nee.

(geen links ofzo noemen om het binnen de grenzen van het legale te houden op het forum)

• Bor

Bor

Volgens mij is dat onzin. Alle bronnen die ik heb nagetrokken (dit beweren veel mensen al langer) lopen op niets uit.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Wildfire schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:12:
Is de nieuwe encryptie al gekraakt? Ik dacht dat het nog niet mogelijk was illegaal TV Home te kijken met hun nieuwe encryptie, maar m'n vader kent iemand die beweert illegaal te kunnen kijken op de nieuwe decoders.

Weet iemand hier wat meer van af? Dat wil zeggen, puur of het kan, ja of nee.

(geen links ofzo noemen om het binnen de grenzen van het legale te houden op het forum)
Voor zover ik weet kijk ik al maanden (illegaal) :X d.m.v. een D-Box 2 decoder.

Echter, schijnt het 16 september allemaal niet meer te kunnen werken. Essent gaat een hardwarematige verandering uitvoeren waarmee het niet meer mogelijk is om te kijken. M.a.w. de decoder wordt onbruikbaar totdat er een oplossing komt.

• Bor

Bor

pSycho-Y2K schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:00:
[...]

Voor zover ik weet kijk ik al maanden (illegaal) :X d.m.v. een D-Box 2 decoder.

Echter, schijnt het 16 september allemaal niet meer te kunnen werken. Essent gaat een hardwarematige verandering uitvoeren waarmee het niet meer mogelijk is om te kijken. M.a.w. de decoder wordt onbruikbaar totdat er een oplossing komt.
Dat is vast gerelateerd aan de sagem omruilactie :) Waarom ben je zo zeker dat er uberhaubt een oplossing komt?

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Dat ben ik ook niet, wat ik wou zeggen is dat de apparatuur gewoon niet functioneert totdat er een mogelijkheid komt die deze coderingstechnieken weer omzeilt. De D-Box 2 decoder is een heel flexibel apparaat en eenvoudig te herprogrammeren (Linux gebaseerde decoder). Mijn bronnen maken zich voor zover ik weet nog geen zorgen.

Het zou natuurlijk jammer zijn als het dan echt nooit meer zou kunnen werken, maar ik heb (desondanks de decoder kosten) gelukkig van het hele TV Home zenderaanbod kunnen genieten en testen voor mezelf :)

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 31-10 13:18
Ik heb van iemand een Sagem tv-home decoder gekregen. Nu kan ik in Schoonebeek (bij mijn vader thuis) gewoon bijna alle Nederlandse zenders bekijken (zonder kaartje), maar hier op mijn kamer in Groningen krijg ik het beeld dat het netwerknummer niet klopt. Het probleem is alleen, ik heb er geen afstandsbediening bij. Wie woont in (omgeving) Groningen en heeft toevallig nog een AB van een Sagem decoder? Mijn kabel kwaliteit is hier namelijk erg slecht en ik ben benieuwd of tv-home daar verandering in kan brengen. Die Sagem schijnt (volgens de helpdesk) nog tot 19 september te werken hier, dus dan kan ik het nog mooi even uitproberen.. :)

Owja, kan iemand mij ook direct vertellen wat het juiste netwerknummer is waarop ik moet aanmelden?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Bor

Bor

Ik vind overigens dat Tvhome de kreet "alle tv zenders in dvd kwaliteit" lang niet waarmaakt. Dvd kwaliteit is het alleen als je het vergelijkt met een slechte DVD imho.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:31
Bor de Wollef schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:08:
Ik vind overigens dat Tvhome de kreet "alle tv zenders in dvd kwaliteit" lang niet waarmaakt. Dvd kwaliteit is het alleen als je het vergelijkt met een slechte DVD imho.
Mja, daarom heet het nu meestal ook "Digitale Kwaliteit".. :)

Bij mij in de regio biedt multikabel ook digitale kabelTV aan.
De paar keer dat ik er een demonstratie van gezien heb werd ik ook niet echt vrolijk.
Er wordt gewoon teveel gecomprimeerd.

Intressant zou zijn om te weten welke resoluties en bitrate gebruikt worden bij de diverse digitale TV aanbieders.
Misschien dat iemand daar duidelijkheid in kan brengen?

• Bor

Bor

De compressie is inderdaad veel te hoog. Resultaat zijn blokjes en artifacts. De "digitale kwaliteit" radio zenders zijn ook niet echt super wat betreft kwaliteit. Sommige lijken wel gewoon internetstreams als het op geluidskwaliteit aankomt.

• job

job

Toch raar dat de kwaliteit zo varieert. Ik heb hier een strak beeld. Het is geen topdvd kwaliteit maar zeker beter dan de budget dvd's (indies bijvoorbeeld). Radio prima geluid.
En blokjes zie ik zelden. Soms eens tussendoor. afentoe bij snelle scenes. En verder alleen als het hevig onweert in de regio waar de schotels van essent staan.

Bor de Wollef, heb je je decoder al eens bij een ander thuis getest?

Kan natuurlijk ook zo zijn dat de compressie verschilt per regio.
Dat regio's waar er meer capaciteit is, er ook minder compressie wordt toegepast.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 07-09-2005 22:21 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53
we hebben thuis een nieuwe decoder gekregen. Heel klein ding. Werkt een stuk sneller en start 100x sneller op

die oude sagem deed er ong. 2 minuten over om op te starten, deze heeft na 5 seconden beeld

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 07-09-2005 22:38 ]

• Bor

Bor

job schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:14:
Toch raar dat de kwaliteit zo varieert. Ik heb hier een strak beeld. Het is geen topdvd kwaliteit maar zeker beter dan de budget dvd's (indies bijvoorbeeld). Radio prima geluid.
En blokjes zie ik zelden. Soms eens tussendoor. afentoe bij snelle scenes. En verder alleen als het hevig onweert in de regio waar de schotels van essent staan.

Bor de Wollef, heb je je decoder al eens bij een ander thuis getest?

Kan natuurlijk ook zo zijn dat de compressie verschilt per regio.
Dat regio's waar er meer capaciteit is, er ook minder compressie wordt toegepast.
Ja, zelfde resultaat. Een andere decoder hier geeft ook hetzelfde resultaat. Het is ook maar net wat je verwacht natuurlijk. Het radio geluid is op zich wel goed maar toch iets minder dan een goede radiozender. Blokjes zie ik ook niet heel vaak maar ik wil ze gewoon helemaal niet zien. Het is ook maar net hoe kritisch je bent en hoe ver je van de tv afzit (en de kwaliteit van je geluidsapparatuur).

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 31-10 13:18
Het viel mij ook op dat het beeld minder strak was dan dat van satteliet-tv, maar het is in ieder geval beter dan wat ik nu heb.. Alle zenders die een beetje hoog in de band zitten bevatten sneeuw..

Maar ik zag vanmiddag dat de Nokia decoder nu ook nog maar €89 (en de Panasonic €119) is, dus misschien dat ik van de week eens een kijkje moet gaan nemen bij de tv-boer.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Bor

Bor

Het beeld haalt de kwaliteit van een goede digitale satteliet opstelling helaas niet. Dat vind ik overigens wel een beetje misleiding van tvhome. De beloofde "dvd kwaliteit" is het niet tot lang niet.

• The_Doman
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:57:
Het viel mij ook op dat het beeld minder strak was dan dat van satteliet-tv, maar het is in ieder geval beter dan wat ik nu heb.. Alle zenders die een beetje hoog in de band zitten bevatten sneeuw..
Waarom laat je dit dan niet nakijken door je kabelboer?
Er moet gewoon een kwalitatief goed signaal aangeleverd worden!

• The_Doman
Bor de Wollef schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:52:
Blokjes zie ik ook niet heel vaak maar ik wil ze gewoon helemaal niet zien. Het is ook maar net hoe kritisch je bent en hoe ver je van de tv afzit (en de kwaliteit van je geluidsapparatuur).
Precies!
Maar de meeste mensen zijn gewoon al snel tevreden blijkt.
"Digitale Kwaliteit meneer!" jaja.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Er is momenteel trouwens weer een storing, diverse zenders geven een E48 Geen Signaal melding en korte tijd later E52 Bezig met zoeken naar signaal

Ik mis momenteel RTL4, RTL5, BBC Prime, CNBC Europe, Cartoon Network (ja, die zend 's nachts niet uit maar dan krijg je normaal gesproken geen E48 melding), Extreme Sports, Adventure 1, Playboy TV en The Adult Channel...

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 08-09-2005 00:09 ]

• job

job

Lijkt me regiogebonden.
Storingen zullen de komende periode afentoe voor komen.
Dit omdat essent zelf nieuwe kopstations aan het "bouwen" zijn.
418O2 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:37:
we hebben thuis een nieuwe decoder gekregen. Heel klein ding. Werkt een stuk sneller en start 100x sneller op
die oude sagem deed er ong. 2 minuten over om op te starten, deze heeft na 5 seconden beeld
De nieuwe decoder die je krijgt van tvhome is de samsung.
Dat hij snel opstart is eigenlijk een illusie. Als je de decoder uitzet gaat hij namelijk helemaal niet uit, maar schakelt alleen het beeld uit. druk op de knop en hij springt direct aan en je hebt direct beeld :).

[ Voor 81% gewijzigd door job op 08-09-2005 00:16 ]

• Schrijver
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:02:
Conclusie:
Zelf vind ik het zeer knap dat iemand zo maar een decoder kan beoordelen wie de beste is.Ik zou naar deze test het nog steeds niet kunnen.Ook nadat er dus in verschillende prijsklasses de scartkabels waren en de tv's.
Daarop refereer ik ook naar de testen die de consumentenbond doen of andere instanties doen.
Ze testen denk ik gewoon met een standaard kabel eraan dan een oordeel geven.Vind ik zeer knap.
Zelf kan ik geen oordeel geven wie nou de beste beeldkwaliteit heeft ja of nee.
1 ding kan ik wel zeggen en dat durf ik gerust te zeggen.
Het ligt niet helemaal bij de decoders maar de tv en nog belangrijker de Scartkabel!!!!!!

Punt 2 iedereen heeft andere oren en ogen en andere TV , voor hem is dit de beste decoder qua beeld en geluid de andere die.Dus simpelweg een oordeel zeggen van deze is het beste en met nadruk niet gaan zeggen "ik vind deze het beste"
Is niet als aanval bedoelt hoor , ga je hier op reageren op dat punt 2 vat je het persoonlijk op ;) :Y) dat moet niet.

Wat ik van deze decoders vind , alle drie evengoed , waarop basseer ik dit.
Eenvoudig elke decoder reageerde anders op de scartkabel en tv , maar met name de scartkabel.De ene decoder is er gevoellig voor dan de andere.Samsung is er gevoellig voor , conclusie bij deze decoder.Ik denk een goede scartkabel doet bij deze wonderen.Enige nadeel vind maar de goede scart :Y) (word verschillende scarts mee naar huis nemen)Nog nadeel zul je er 2 moeten kopen , ook eentje naar de video.
De Panasonic reageert goed op standaardscart maar reageerde weer niet goed op de MIT scart.
Nokia over het algemeen vermoeiend kijken maar met de siltech was hij wel goed.
Samsung had moeite met de standaardkabel met 2 meter lengte(daar zit het verschil al)
Hij is kieskeurig dat heb ik al door en al gezegt.
Alle drie de decoders liep het geluid goed synchroon mee.Alleen de Nokia en de Samsung met de standaard scart in kleine puntjes niet , kan dan ook aan de uitzending gelegen hebben.

Zelf heb ik de samsung met Siltech kabel geen slechte keus achteraf.
Maar van alle 3 zal ik niet kunnen zeggen wie nou beste beeld heeft.Elke decoder reageerde anders op de Scartkabels.

Nog iets waarom lengte uitmaakt.:
De MIT kabel :
FC geleiders en PE afscherming voor het laagverlies op lange lengtes , dubbele afscherming met metalen pluggen met vergulde pinnen. :> A
Siltech heeft dit ook alleen te veel om hier neer te zetten.

P.S ik heb alleen op beeldkwaliteit getest , dus niet op gebruiksvriendelijkheid en meer functies etc etc.Daar doe ik niet aan en begin ik niet aan.Dat moet iemand maar zelf concluderen welke voor hem het wordt of is.
Ik ben het helemaal met je eens! Een betere scart zorgt voor een stuk beter beeld. Ik had eerst goedkope € 2,- kabeltjes vervangen door HQ scarts van +/- € 25,- Met deze kabels krijg je al duidelijk beter beeld maar toch blijven er kleine oneffenheden..

Nu heb ik de HQ-scart vervangen door de QED AV41 en deze zet gewoon de puntjes op de i. _/-\o_ Het verschil zit hem in de subtiele details. randjes, overvloeien van kleuren etc. Het is net of je een smerige bril met een doekje schoonveegt.

- Rustiger.
- Dieper van kleur.
- Meer details in donkere kleuren.

Ik stond eerst erg sceptisch tegenover de duurdere kabels ala QED maar voor mij is het verschil duidelijk aanwezig. Meer dan ik had verwacht.

Het beeld is natuurlijk wel afhankelijk van een goede doorgaven van tvhome. BBC zenders zijn uitmuntend. Maar zoals België 1 en 2 zijn een stuk minder maar toch zijn ze scherper geworden door de betere kabel.

• Bor

Bor

De BBC zenders zijn inderdaad erg goed. Talpa heeft daarintegen last van compressie artifacts soms.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:47

houthakker

Poehé

Goed nieuws:

http://www.firedtv.lanzes...func,view/id,30/catid,13/
http://www.firedtv.lanzes...on,com_phpshop/Itemid,34/

Dus kunnen we misschien eindelijk zelf een decoder met CI kiezen.

Specs

• csteelooper
schrijver schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:41:
[...]
[knip]

Het beeld is natuurlijk wel afhankelijk van een goede doorgaven van tvhome. BBC zenders zijn uitmuntend. Maar zoals België 1 en 2 zijn een stuk minder ... [/knip]
BBC 1, 2, 3, 4 en Prime worden DIRECT aan de kabelaars geleverd. België 1 en 2 worden uit de ether geplukt; ze zijn buiten vlaanderen niet digitaal aan te leveren. Voor de regionale omroepen die nog nét binnen het Essent Verzorgingsgebied vallen (o.a. TV Gelderland) geldt hetzelfde... Dát speelt net zo goed mee met wat voor 'n beeldkwaliteit er is. Talpa gaat vanaf oktober rechtstreeks aan de kabelaars leveren; de Duitsers leveren rechtstreeks aan de kabel; de Fransen leveren rechtstreeks. Ook de SI zenders zijn rechtstreeks. Maar Cartoon Network bijvoorbeeld wordt van de satelliet geplukt (daar staat geen directe transceiver voor de kabel te draaien. En dat gebeurt ook nog bij heel veel zenders... Een directe transceiver is de beste oplossing, daarna komt satelliet-simulcast (ivm de ter beschikking gestelde bandbreedte aan beide kanten) en daarna komt ether. Zenders die worden opgepakt uit de ether zijn ALTIJD onderhevig aan atmosferische storingen, of je ze nu uiteindelijk analoog, digitaal of zelfs in HDTV bekijkt; het zit 'm dan in de bron. Dus als de doorgifte vanaf het begin digitaal is, krijg je sowieso betere kwaliteit.

• Schrijver
Ik les net op het tvhome forum dat Casema de kwaliteit van de Belgische zenders sterk heeft verbeterd en nu zelfs anamorph doorgeeft.

Ik hoop dat tvhome deze aanpassing ook kan doen met hun nieuwe ontvangststation.

• csteelooper
schrijver schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:15:
Ik les net op het tvhome forum dat Casema de kwaliteit van de Belgische zenders sterk heeft verbeterd en nu zelfs anamorph doorgeeft.

Ik hoop dat tvhome deze aanpassing ook kan doen met hun nieuwe ontvangststation.
Dat zou wel mooi zijn idd.... Maar totnogtoe worden de Belgische zenders buiten België niet digitaal aangeboden. Wellicht maakt Casema gebruik van een andere etherfreqientie en voegen ze zelf AFD's toe...

• Bor

Bor

Ik vind dat tvhome van te voren moet melden dat de beeldkwaliteit wisselend is per zender. De belgische zenders boeien mij eigenlijk niet zo maar vind het wel jammer dat andere door mij veel bekeken zenders ook niet super zijn.

Verwijderd

Dag mannen,

even een vraagje tussendoor he, ik heb hier thuis ook de nieuwe TV-Home ontvanger gekregen (de Samsung).
In de brief staat dat je de Sagem nu weg kunt gooien, alleen dat leek mij nogal zonde. Weet iemand of het mogelijk is om dat ding ook na 19 september te gebruiken.

leek me wel een leuk cadeautje voor mezelf :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:50:
Dag mannen,

even een vraagje tussendoor he, ik heb hier thuis ook de nieuwe TV-Home ontvanger gekregen (de Samsung).
In de brief staat dat je de Sagem nu weg kunt gooien, alleen dat leek mij nogal zonde. Weet iemand of het mogelijk is om dat ding ook na 19 september te gebruiken.

leek me wel een leuk cadeautje voor mezelf :)
Je hebt er straks niets meer aan... TV Home stapt volledig over op een andere codering, een codering die de Sagem niet ondersteunt.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Waar halen ze bij TV Home de EPG informatie vandaan? De EPG klopt gewoon erg vaak niet...

Zojuist ook weer, op Veronica begint nu de film Ticker (stond ook in de papieren gids) maar volgens de EPG begint nu Enemy at the gates.

En zo kom ik regelmatig dingen tegen in de EPG die niet kloppen.

Nogal klote.

• MR_VIPER
  • Laatst online: 15-12 10:16

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

De hele sagem omruilaktie is bagger. Ik had ook nog zo een sagem staan en ik heb al eerder een dure andere ontvanger gekocht vanwege die bagger sagem. Nu is vanmorgen mijn panasonic defect gegaan. Geen stroom meer. Nu zit ik dus met het probleem dat ik die sagem nog heb en dus niet kan gebruiken. Ik ben dan van mening ruil deze sagem dan ook maar om. Nee zeggen ze dan. Aangezien uw sagem niet geregistreerd staat als zijnde aangesloten word deze niet omgeruild en heeft u dus pech. Wat een bullshit. Ik heb toendertijd ook duur zo een apparaat aangeschaft en dan zou ik nu ineens het apparaat niet meer kunnen gebruiken. Persoonlijk vind ik dus dat ook mijn sagem ook omgerolen moet worden. Ik heb toendertijd niet voor niks veel euri's betaald voor een werkend apparaat.

*empty*

• Bor

Bor

Ik kan me het wel voorstellen hoor. Anders krijg je dat iedereen een goedkope sagem via marktplaats gaat kopen om deze voor een moderner toestel te laten omruilen. Als je hem niet gebruikte (dus inderdaad niet aangesloten had) zie ik er niet zo'n probleem in eigenlijk. Het is natuurlijk niet leuk voor je , maar da's wat anders.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-12 17:08
Misschien is het onderwerp hier al aan bod gekomen.
maar gaat Essent nog gratis decoders weggeven?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Henkie-Jan schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:10:
Niet dat ik weet... en waarom zouden ze ook? Kost ze alleen maar geld.

Zoiets zullen ze pas doen op het moment dat ze het gehele analoge gedeelte willen laten vervallen en zover is het nog niet denk ik.

• Bor

Bor

Henkie-Jan schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:10:
Lijkt me niet. Noem eens 1 reden waarom ze dat zouden doen?

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:03
Heb even een kort vraagje. Gister van een vriend van me z'n decoder gekregen (samsung), want hij wilde hem niet meer, paste niet meer in z'n tv kast volgens hem. Ik vond het allang prima! Nu het volgende, heb alles aangesloten en heb alle zenders, incl. canal+ rood geel blauw en dergelijke... maar hij heeft gewoon een standaard abonnement van 8,50€ per maand. Zitten deze zenders er tijdelijk gratis bij ofzo?
Ik dacht dat je hiervoor extra moest betalen...

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• Bor

Bor

De eerste week krijg je alle zenders (5 dagen officieel) tenzij je een abo hebt / neemt.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 12-09-2005 14:41 ]

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:03
Bor de Wollef schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:41:
De eerste week krijg je alle zenders (5 dagen officieel) tenzij je een abo hebt / neemt.
Ik heb dus zijn decoder + abo bij mij aangesloten, en het werkte allemaal gewoon ondanks dat hij dus maar 8,50 betaalt. Kan het ook te maken hebben met het feit dat ik de decoder nieuw uit de doos heb aangesloten dat dan de "eerste week" weer ingaat ofzo?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• Bor

Bor

Heb je zijn kaartje erbij dan?

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik ben persoonlijk blij met de Samsung, zag nu pas hoe verouderd die Sagem was ;)

Fijn dingetje enige nadeel is de afstandsbediening, maar ik gebruik toch een universele voor alles dus dat boeit me net niks :P
Eindelijk weer een TV gids die werkt en een box die snel opstart.

Maar er is ook anders nieuws:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=619569/sc=7d8c61

En op het TV home forum:
http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=tvhomenl&t=299373
Binnen twee weken maakt Essent uitbreidingen bekend op haar digitale televisiepakket. Het aantal zenders op het Extra-abonnement wordt volgens de woordvoerder sterk uitgebreid. "En de beeld- en geluidskwaliteit gaat fors vooruit omdat we ons eigen ontvangststation in gebruik nemen." Nu neemt Essent nog de tv-signalen af van het Mediakabel. Ook Casema besloot eerder al een eigen ontvangststation in bedrijf te nemen en de samenwerking met Mediakabel op dat punt te beëindigen.

Tot de nieuwe digitale tv-zenders van Essent behoort onder meer TV Oranje, een zender van Krijn Torringa die 24 uur per dag Nederlandse muziek uitzendt.

Daarnaast vergroot Essent het aantal digitale themakanalen dat ze van de Publieke Omroep uitzendt. De themakanalen van de Publieke Omroep komen in het Extra-pakket, waarvoor abonnees 7,95 per maand extra betalen.
Op het TV Home forum wordt melding gedaan van de volgende zenders:
Wat 100% zeker nog in dit rijtje hoort zijn de VPRO zenders:

- Holland Doc
- /Geschiedenis
- 3voor12 On stage
- Journaal24

Daarnaast komt er nog TV Limburg (2e zender voor Limburg na L1)
De zenders uit andere regio's zoals AT5 e.d is men nog mee bezig maar zal op zijn vroegst Januari worden.

- Nieuws TV Digitaal (verwacht 1 oktober) kanaal 108
- Boomerang (verwacht einde jaar) kanaal 122
- Nick Jr. (1 oktober) kanaal 123
- Sportkanaal Mozaiek * (1 oktober) kanaal 137
- Sportkanaal 3 * (1 oktober) kanaal 141
- Sportkanaal 4 * (1 oktober) kanaal 142
- Sportkanaal 5 * (1 oktober) kanaal 143
- Sportkanaal 6 * (1 oktober) kanaal 144
- Sportkanaal 7 * (1 oktober) kanaal 145
- TMF Pure (1 oktober) kanaal 174
- TMF NL (1 oktober) kanaal 175
- TMF Party (1 oktober) kanaal 176
- TV Oranje (verwacht 1 oktober) kanaal 185
- Tien (SBS Broadcasting) (verwacht einde jaar) kanaal 192
- Retro (SBS Broadcasting) (verwacht einde jaar) kanaal 193
- Family 7 (per 1 december) kanaal 205
- Zazaro TV (per 1 november) kanaal 206
Die TMF zenders, tien en Retro zijn niet zeker zover ik begrijp, maar de rest wordt van meerdere kanten bevestigd, dus ik ben benieuwd wanneer TVHome met nieuws komt.

Sportkanaal zenders met een * zijn alleen voor de mensen die nu ook sportkanaal in het abbo hebben zitten.

Het is in elk geval zeker dat er binnen een paar weken wat dingen gaan veranderen!

Ben, zoals altijd, benieuwd en laat me verrassen :P

• Bor

Bor

Zullen er ook zenders voor de mensen zonder abo komen? Welke zullen dit zijn? Dat de kwaliteit omhoog gaat is alleen maar goed. Dat mag ook wel want imho halen ze de beloofde kwaliteit bijna nooit (ik ben een kritische kijker).

Als ik dat topic op het tvhome forum lees lees ik ook reacties van mensen die het niet geloven. Verder staat er nog: De analoge ontvangst zal ook beter worden.

Het zijn overigens zenders die ik totaal niet hoef te hebben. Nog meer sport, nog meer flut tmf / mtv zenders waar allemaal dezelfde troep op is.

[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 13-09-2005 23:04 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

Op de meeste zenders zit ik ook niet echt te wachten, maar die VPRO zenders lijken me wel aardig.
En TV Limburg vind ik belangrijk, want die mis ik nu echt in het digitale pakket, kijk nu nooit meer omdat ik heb alleen analoog heb, nooit veel zin om te wisselen, maar dat zal voor jullie niet zo boeiend zijn.
AT5 enzo volgend jaar misschien vind ik ook handig.

Maar ik zie het wel allemaal, ga me nu niet druk maken om wat wel of niet komt, zou alleen graag wat Belgische zenders zien denk ik...

Geloof trouwens niet dat er andere zenders komen voor het gratis pakket.

• Bor

Bor

Ik vind het zenderaanbod voor de abo mensen trouwens zowiezo tegenvallen eigenlijk. De franse zenders, zenders als "the sailing channel" etc mogen er van mij zo uit. Van die laatste begrijp ik uberhaubt niet wat die in het zenderpakket doet.

Verwijderd

Da klopt ja. Er zitten heel wat zenders bij die er van mij uit mogen. En zoveel bijzondere zenders zitten er niet tussen. Het zou wel tof zijn als die TMF zenders door zouden gaan.

• Henkie-Jan
Bor de Wollef schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:19:

Lijkt me niet. Noem eens 1 reden waarom ze dat zouden doen?
Omdat andere kabel providers ook gratis decoders weggeven?

• Bor

Bor

Henkie-Jan schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:38:
[...]

Omdat andere kabel providers ook gratis decoders weggeven?
Ik zie niet in wat dat voor reden is eigenlijk. Welke andere kabelproviders geven hier in nederland gratis decoders weg dan?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Als 't al gratis is, dan is het gewoon in het abonnementstarief van digitale kabel-TV verrekend.

• Henkie-Jan
Bor de Wollef schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:03:
[...]

Ik zie niet in wat dat voor reden is eigenlijk. Welke andere kabelproviders geven hier in nederland gratis decoders weg dan?
CaiW weet ik toevalig.
Zonder meer te betalen voor het analoge abbo, weet natuurlijk niet wat voor kwaliteit decoder je krijgt, maar gratis is het wel.

En UPC toch ook?
Maar dat weet ik niet zo zeker.

• Bor

Bor

Niet verkeerd bedoelt maar gratis bestaat niet. Je betaalt die decoder dan echt wel in de vorm van verhooge basis bijdrage, abo etc.

• Klippy

Klippy

Still Game

Nouja, mijn Sagem decoder was ook gratis hoor.
Heb mijn abbo afgesloten toen hier net Mr. Zap werd aangeboden een paar jaar geleden. En bij veel nieuwe diensten heb je van die acties zonder aansluitkosten en gratis decoder. die actie duurde toen ook maar en maand ofzo.
Ik heb nooit meer betaalt.

Maar nu alles goed loopt denk zie ik ook geen reden meer om nog gratis decoders weg te gaan geven.

• Bor

Bor

Yep, bij een abbo. Dan betaal je die decoder alsnog :)

• Henkie-Jan
Ja, ik weet wel dat je het indirect toch wel betaald ;), niets is gratis.
Maar jullie snappen denk ik wel wat je bedoelt. :)
En die decoders zullen ook wel steeds goedkoper worden...

• Bor

Bor

Ik hoorde dat al meerdere fabrikanten hebben aangekondigd te stoppen met de productie. Hieronder zou panasonic ook zijn. Ik kan echter nergens een betrouwbare bron vinden. Iemand die hier meer van weet?

• job

job

Panasonic is gestopt met de productie van de huidige decoder, en is nu bezig met nieuwe decoders.

Is de importuur van panasonic betrouwbaar genoeg als bron?? http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=tvhomenl&t=302490

Nokia zou helemaal stoppen met het decoder gebeuren, maart daar heb ik niet zo snel een betrouwbare bron van gevonden.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 14-09-2005 22:19 ]

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Is de sagem nu helemaal niet meer bruikbaar? Ik heb een kunnen bemachtigen en vroeg me af of er na 19 september nog wat mee te doen valt?

Pentax k10d - Blog - Flickr

• Bor

Bor

job schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:16:
Panasonic is gestopt met de productie van de huidige decoder, en is nu bezig met nieuwe decoders.

Is de importuur van panasonic betrouwbaar genoeg als bron?? http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=tvhomenl&t=302490

Nokia zou helemaal stoppen met het decoder gebeuren, maart daar heb ik niet zo snel een betrouwbare bron van gevonden.
Thanks voor de bron! Er komen dus nieuwe decoders :) Vandaar dat panasonic veel gevraagde functies niet meer wil / kan onderbrengen in een nieuwe firmware voor de hudige decoder.

Kun je de panasonic trouwens ook gewoon op tijd programmeren? Dus niet via de programmagids, want die klopt vaak niet. Programma's starten eerder, lopen langer door etc.

• job

job

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:23:
Thanks voor de bron! Er komen dus nieuwe decoders :) Vandaar dat panasonic veel gevraagde functies niet meer wil / kan onderbrengen in een nieuwe firmware voor de hudige decoder.
Het is zeker geen onwil. het is gewoon een hardwarematige beperking.
De panasonic heeft zeer weinig flash geheugen. Althans veel minder dan de andere decoders.
En met beperkte ruimte moet je nu eenmaal prioriteiten stellen.

• csteelooper
Frank|A schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:58:
Is de sagem nu helemaal niet meer bruikbaar? Ik heb een kunnen bemachtigen en vroeg me af of er na 19 september nog wat mee te doen valt?
Tnx voor de datum; die wist ik nog niet... Maar NEE, na 19 september heb je op de netwerken van de Nederlandse kabelaars (m.u.v. UPC, voorlopig) geen RUK meer aan de Sagem decoder, tenzij je 'm zelf zou (laten) modificeren. De Sagem decoder heeft geen CA slot waar je zelf een andere CAM in frot, en werkt alleen met Viaccess... De Nederlandse kabelaars gaan straks alleen nog met Irdeto2 werken. Dus heb je nix meer aan een niet gemodificeerde Sagem-box. Helaasch is ook de Software-update van de Sagem-decoder om 'm wel te laten werken met Irdeto geen succes geworden omdat 't ding te instabiel werd. En áls je een modificatie laat uitvoeren, dan moet je ervoor zorgen dat de modificatie ook TVHome-proof is, want TVHome werkt (net als de andere voormalig-Mediakabel kabelaars [CayW, MultiKabel, etc.]) met een Regio Key (althans, dat schijnen ze gedaan te hebben), waardoor ook weer niet Elke Irdeto2-decoder op de netten werkte... Maar ik weet niet hoe het dáár op dit moment mee hangt.

• Trebbors
  • Laatst online: 22:23

Trebbors

Failure is no option!

Een misser dat de panasonic een optische uitgang heeft, en de meeste versterkers een coaxiale ingang hebben.

• Bor

Bor

Trebbors schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:08:
Een misser dat de panasonic een optische uitgang heeft, en de meeste versterkers een coaxiale ingang hebben.
Absoluut geen misser imho. Optische uitgangen hebben een voordeel boven coaxiale ingangen: je bent gelijk een mogelijke groundloop via die verbinding kwijt. Overigens is er een groot aantal versterkers met optische ingangen hoor. Eigenlijk hebben de betere versterkers allemaal wel een of meerdere optische ingangen.

• Trebbors
  • Laatst online: 22:23

Trebbors

Failure is no option!

Bor de Wollef schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:14:
[...]
Eigenlijk hebben de betere versterkers allemaal wel een of meerdere optische ingangen.
Dan heb ik duidelijk de verkeerde versterker / home cinema set gekocht :-)
Een optisch -> coax omzetter is dat een aanrader?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je niet anders kunt is dat zeker een aanrader ;)

Nou, onze Nokia Mediamaster 119C is kapot aan het gaan hoor. Hij veroorzaakt op de een of andere manier een magnetisch veld waardoor het beeld in de rechteronderhoek wordt verstoord, als ik een stuk of 10x een knop indruk om te zappen, volume te veranderen of wat info over een programma op te vragen is een soort "command queue" vol ofzo, hij accepteert dan gewoon 10 minuten lang geen commando's meer en de rij komt heel langzaam weer vrij. Na 10 minuten kan ik dan weer 1 commando doorsturen en hij zit weer vast. Ontvangst gaat dan wel weer door, maar ff de zenders langszappen om te zien of er wat op is, is er niet meer bij :(

* Grrrrrene zit er dus over te denken die Panasonic maar te kopen, bij nader inzien vind ik dat ook een praktischer apparaat :) Of komen er nou toch eindelijk wat nieuwe ontvangers aan?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bor

Bor

Trebbors schreef op maandag 19 september 2005 @ 08:17:
[...]

Dan heb ik duidelijk de verkeerde versterker / home cinema set gekocht :-)
Een optisch -> coax omzetter is dat een aanrader?
Wat voor home cinema set heb je? Die "regel" die jij aangaf gaat helaas wel vaak op voor de goedkopere "alles in 1 in een doos" sets die je bij de mediamarkt etc koopt.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.