Ik denk niet dat tvhome zo snel al overgaat op HDTV.pim schreef op maandag 19 september 2005 @ 09:47:
Kun je met het digitale pakket van AtHome het WK voetbal 2006 in HDTV ontvangen?
Ten eerste zijn er nauwelijks zenders die uitzenden in HDTV.
Ten tweede is het tvhome net op dit moment nog niet eens volledig dekkend, dat moet eerst geregeld worden.
Ten derde is de bandbreedte op dit moment nog niet toereikend (Een HD zender kost veel meer bandbreedte).
Ten vierde zal je een HD decoder moeten aanschaffen, en die zijn op dit moment nog niet te koop.
Misschien wel te koop of te importeren, maar ze worden niet ondersteund door tvhome en zullen daarom ook niet werken.
En sinds gisteren of eergisteren was de EPG al niet helemaal fris, het overzicht dat je bij het zappen kreeg liet programma's van middernacht zien. Doet 'ie nu nog, maar de fullscreen EPG bevat geen gegevens meer.
dat heb ik ook soms, even de decoder uit- en aanzetten hielp, dus kan je dat even proberen.Wildfire schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:40:
Gezellig dat de EPG momenteel niet werkt. Al de hele dag zo.
En sinds gisteren of eergisteren was de EPG al niet helemaal fris, het overzicht dat je bij het zappen kreeg liet programma's van middernacht zien. Doet 'ie nu nog, maar de fullscreen EPG bevat geen gegevens meer.
Het is op beide decoders in huis (Tilburg btw, beide zijn Panasonics).MaCe1337 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:12:
[...]
dat heb ik ook soms, even de decoder uit- en aanzetten hielp, dus kan je dat even proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 22-09-2005 08:42 ]
-- Edit: opgelost door terugzetten naar fabrieksinstellingen. Maf.
[ Voor 37% gewijzigd door Wildfire op 22-09-2005 11:22 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik vermoed zelf de televisie..
Ik denk de kwaliteit van je scart-kabel.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:39:
Ik heb nogal last van een trillend beeld bij de Nokia. Letters en teletekst is zo ontzettend scherp dat het beeld nogal lijkt te trillen. Weet iemand mischien hoe dat komt?
Ik heb namelijk hetzelfde bij mijn scart kabel, maar sinds ik er een dvdrecorder tussen heb zitten met een component kabel naar de tv is het beeld (zeker bij teletekst) een stuk beter.
Deze was volgens de meeste hier toch echt beter als de Sagem, toch?
In ieder geval ben er echt blij mee, heel klein dat ding, i.t.t die sagem, dus meer ruimte voor de rest van de Hi-Fi/game set. Het zappen en de hele OSD gaan vele malen sneller dan met die oude sagem. Goede Actie Essent !!
[ Voor 4% gewijzigd door Sur_G op 22-09-2005 20:46 ]
Inderdaad. Ik had hetzelfde probleem. Het is onrustig kijken, maar net geen trillen. Ik heb een duurdere QED AV41 scart geplaats en nu heb ik een zeer rustig en prettig beeld.Exocet schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:54:
[...]
Ik denk de kwaliteit van je scart-kabel.
Ik heb namelijk hetzelfde bij mijn scart kabel, maar sinds ik er een dvdrecorder tussen heb zitten met een component kabel naar de tv is het beeld (zeker bij teletekst) een stuk beter.
Ook het afstellen van je TV met behulp van een calibratie-DVD helpt een stuk.
Als je in je decoder de instellingen op RGB zet, dan krijg je een stuk beter beeld!
Let wel: vaak hebben tv's maar 1 scart ingang die RGB aankan, de andere is dan gewoon composiet+s-video
Verwijderd
Maar volgens mij kan het nokia kastje alleen maar RGB, tenminste ik zie dat staan bij opties. (RGB Mode)MaCe1337 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:38:
Het trillende beeld komt door de extreme crappy manier van beeld transporteren dat composiet heet.
Als je in je decoder de instellingen op RGB zet, dan krijg je een stuk beter beeld!
Let wel: vaak hebben tv's maar 1 scart ingang die RGB aankan, de andere is dan gewoon composiet+s-video
Waar koop ik een goede scartkabel? Online mischien?
zo vertelden ze mij, ze hadden de registratie een maand geleden niet ontvangen, twee weken geleden al gebeld, maar die jongen deed zo raar dat ik maar heb opgehangen. gister had ik weer tijd, dus heb gebeld, maar helaas nu moet ik wachten tot 6 oktober
PSN: djmurcielago
Dat geldt alleen voor abbo's neem ik aan? Ik heb vorige week nog 2x basis aangemeld. Geen probleem. De starterskits en de decoders worden ook gewoon doorverkocht natuurlijk.djmurcielago schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:43:
tv home is bezig met het netwerk, pas op 6 oktober accepteren ze weer klanten
zo vertelden ze mij, ze hadden de registratie een maand geleden niet ontvangen, twee weken geleden al gebeld, maar die jongen deed zo raar dat ik maar heb opgehangen. gister had ik weer tijd, dus heb gebeld, maar helaas nu moet ik wachten tot 6 oktober
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ja, maar zoals ik al zei, moet je TV het wel kunnen, sowieso moet de scart ingang zwart zijn, en geen oranje (ja dit maakt verschil, andere bedrading nl). Probeer hem in de 1e scartingang.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 14:22:
[...]
Maar volgens mij kan het nokia kastje alleen maar RGB, tenminste ik zie dat staan bij opties. (RGB Mode)
Waar koop ik een goede scartkabel? Online mischien?
Een goede scartkabel vind je bij elke fatsoenlijke radio/tv boer.
Verwijderd
Okee ga ik proberenMaCe1337 schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:13:
[...]
Ja, maar zoals ik al zei, moet je TV het wel kunnen, sowieso moet de scart ingang zwart zijn, en geen oranje (ja dit maakt verschil, andere bedrading nl). Probeer hem in de 1e scartingang.
Een goede scartkabel vind je bij elke fatsoenlijke radio/tv boer.
Thx "Mace"
Verwijderd
Maar ik kan niks vinden op de site van tv home?
Staat er pas op, maar het stond al eerder in het topic:Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:46:
Op http://www.planet.nl/plan...ontentid=619569/sc=7d8c61 valt te lezen dat Essent binnen 2 weken (dus vandaag uiterlijk) bekend maakt welke nieuwe zenders we krijgen.
Maar ik kan niks vinden op de site van tv home?
Vrij nutteloos dus.Binnenkort heb je nóg meer reden om een abonnement op TV Home te nemen. Momenteel wordt er hard gewerkt om de capaciteit van de kabel uit te breiden, zodat je binnenkort kunt gaan genieten van nog meer zenders in digitale kwaliteit. Vanaf begin oktober zullen er een aantal digitale zenders worden toegevoegd aan het TV Home Extra pakket, hieronder vind je alvast een aantal voorproefjes.
Vanaf oktober: TMF Pure
24 uur per dag de lekkerste R&B, HipHop en Rap bij jou in de huiskamer. Is Urban jouw style en wil je alle ins en outs in de R&B, HipHop en Rap weten? Dan mag je TMF Pure niet missen!
website: www.tmf.nl
Vanaf oktober: TMF NL
Vind jij dat er te weinig Nederlandstalige hits voorbij komen op TV? Elke dag het beste van eigen bodem, van pop tot rock, van Marco Borsato tot Kane!
Vanaf oktober: TMF Party
Op TMF Party is het altijd feest met de beste Dance Music, DJ's en more. Geef je eigen party in de huiskamer met de vetste hits van Special D, Scooter of Tiësto. Met TMF Party krijg je pas echt zin in het weekend!
Vanaf oktober: TV Oranje
Deze nieuwe Nederlandse zender brengt non-stop videoclips van van uitsluitend Nederlandse artiesten in verschillende genres. Van pop tot rap en van cabaret tot klassiek.
Daarnaast zijn er specials rond bijvoorbeeld Thomas Berge en Jannes. TV Oranje: jouw plek voor het Nederlandse lied!
website: www.tvoranje.nl
Vanaf oktober: Nick Jr.
Voor de allerkleinsten is er Nick Jr., het kleine broertje van Nickelodeon. Voor elke wat wils, maar ook voor ouders is er genoeg te zien.
website: www.nickelodeon.nl
Vanaf oktober: Boomerang
Met Boomerang krijg je 24 uur per dag classic cartoons, zoals Tom & Jerry, The Flinstones, Scooby Doo, the Loony Tunes en nog veel meer.
Vanaf november: Zazaro TV
Zazaro TV is een commerciële digitale televisiezender die gericht is op Europese stadsjongeren en jong volwassenen. Met een uitgekiende multiculturele mix van urban fashion, evenementen trends en muziek, is Zazaro dé perfecte aanvulling op een urban lifestyle.
website: www.zazaro.com/ztv/
Vanaf december: Family 7
Family7 stelt zich ten doel om verantwoorde familieprogramma's aan te bieden via digitale televisie. Family7 richt zich op iedereen die participeert in of sympathiseert met het Christelijke geloof.
website: www.family7.nl
Maarja wel leuk meegenomen.
Alleen die Family7 ga ik maar blokkeren denk ik
Alleen jammer dat die VPRO zenders er (nog) niet bij komen.
Zou leuk zijn als TVhome eens een enquete zou houden onder de leden de volgedne keer als ze willen uitbreiden.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Maar ik zie net pas dit:
Daar maak ik dus uit op dat dit niet alle zenders zijn die erbij komen?hieronder vind je alvast een aantal voorproefjes.
Ben benieuwd dan
Dit zal zo'n gigantisch juridisch uitzendrechten circus worden, dat het van z'n levensdagen niet zal gebeuren vrees ikGrrrrrene schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:41:
Boomerang vind ik wel leuk, Tom&Jerry is toch gaaf?Maar inderdaad, de rest vind ik weinig aan. Zouden we in de toekomst nog 's Amerikaanse zenders in Europa kunnen ontvangen? Lijkt me erg leuk om ipv het te downloaden gewoon de grote comedy series rechtstreeks te kunnen kijken of opnemen
Ik zou het wel tof vinden als die vpro zenders er bij zou komen inplaats van die zooi die ze nu er bij gaan gooien.
none
Zucht.
[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 28-09-2005 19:17 ]
Je kan problemen verwachten totdat de ombouw afgelopen is. De ombouw zou 5 oktober klaar moeten zijn.
Verwijderd
Persoonlijk zou ik hier best voor willen betalen, en dan doel ik op de HBO zenders en SCI-FI (de Amerikaanse, niet de Engelse). Rond de 15 euro in de maand heb ik er dan ook voor over (maar het zal wel weer ala Canal + ontzettend duur worden). Maar volgens mij kan je die zenders niet eens met de satelliet ontvangen, dus het zal wel lastig worden (gelukkig kan je nog downloaden).Grrrrrene schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:41:
Boomerang vind ik wel leuk, Tom&Jerry is toch gaaf?Maar inderdaad, de rest vind ik weinig aan. Zouden we in de toekomst nog 's Amerikaanse zenders in Europa kunnen ontvangen? Lijkt me erg leuk om ipv het te downloaden gewoon de grote comedy series rechtstreeks te kunnen kijken of opnemen
Tja, dat wil ik ook bij een deel van de zenders, maar met de Panasonic decoder kan je alleen favorieten aanmaken en dan moet je op een heel onhandige manier gaan zappen waardoor je het maar zo laat...Klippy schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:25:
Alleen die Family7 ga ik maar blokkeren denk ikBah, lijkt me helemaal, niks, maarja ieder z'n ding he!
Wanneer krijgen we nu de nieuwe zenders? 1 oktober toch?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 21:16 ]
Klopt, is ook wel logisch, gezien het feit dat de aarde bol is, en amerikaanse satellieten simpelweg achter onze horizon hangen.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:12:
[.....]
Maar volgens mij kan je die zenders niet eens met de satelliet ontvangen, dus het zal wel lastig worden (gelukkig kan je nog downloaden).
Als de ombouw klaar is.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:12:
Wanneer krijgen we nu de nieuwe zenders? 1 oktober toch?
En aangezien tvhome wat extra wil testen duurt het een paar daagjes langer.
Ga maar uit van 3 a 5 oktober.
Toen mijn vader en ik op TV Home over gingen, was er nog geen gecombineerd abonnement. Een paar maanden terug kwamen we erachter dat dat er nu wel was dus we gaven aan TV Home door dat onze abonnementen gecombineerd dienden te worden.
Wat doen ze? Eerst 2x E7.95 bij m'n vader afschrijven en de maand erop zelfs E25.68, terwijl we na de foutieve eerste afschrijving contact hadden opgenomen over deze fout.
Nu nog maar 's een brief wegdoen... als ze het dan nog fout blijven doen dan trekken we de machtiging in en maken we zelf elke maand het juiste bedrag wel over.
Verwijderd
Je moet bellen met Essent, niet schrijven. Dat is ook zo bij @home internet. Brieven verdwijnen daar volgens mij gelijk in de prullenbak, ik krijg nooit reacties.Wildfire schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:44:
Nu nog maar 's een brief wegdoen... als ze het dan nog fout blijven doen dan trekken we de machtiging in en maken we zelf elke maand het juiste bedrag wel over.
We hebben al twee keer gebeld, maar dat heeft blijkbaar niet geholpen. Wat blijft er dan nog over?Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:32:
[...]
Je moet bellen met Essent, niet schrijven. Dat is ook zo bij @home internet. Brieven verdwijnen daar volgens mij gelijk in de prullenbak, ik krijg nooit reacties.
Verwijderd
Ik ken het van UPC... ellendig kan je ervan worden. Gewoon terugboeken en wachten totdat je een rekening krijgt. Als je ongevraagd gaat betalen raken ze volgens mij helemaal in de war. Doe je het toch, zorg dan voor een goede administratie wat je gedaan hebt als ze erom vragen.Wildfire schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:19:
We hebben al twee keer gebeld, maar dat heeft blijkbaar niet geholpen. Wat blijft er dan nog over?
Verwijderd
Dus ik zou er maar niet teveel van verwachten, want het aanbod is gewoon te triest voor woorden..
Zelfs in bv IndonesIé kun je een extra HBO movie of tv show kanaal nemen. Als je even rondkijkt in de wereld zie je hoever wij eigenlijk achterlopen op dat gebied..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 02:30 ]
Wij liggen echt niet achter op dat gebied hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 02:29:
Wij hebben boomerang al een klein maandje en die andere pauper tmf zenders die erbij komen. Boomerang is half engels gesproken, half een turks of poolse taal? Iig iets oost europees.. Net het leuke, de flintstones of the jetsons zijn nagesynchroniseerd in 1 of ander wazig taaltje..
Dus ik zou er maar niet teveel van verwachten, want het aanbod is gewoon te triest voor woorden..
Zelfs in bv IndonesIé kun je een extra HBO movie of tv show kanaal nemen. Als je even rondkijkt in de wereld zie je hoever wij eigenlijk achterlopen op dat gebied..
Jij hebt het over satelliet en dat is een techniek die al jaren bestaat, ook in Nederland.
In India hebben ze echt geen kabel en al zeker geen glasvezel. misschien in wat grote steden ja, maar zeker niet zoals hier.
Zelfs dat satelliet signaal daar zal niet altijd digitaal zijn.
Heb een tijdje in Zuid-Afrika gewoond en daar hadden we ook satelliet, maar ik was blij dat ik weer in NL was qua TV.
In dat soort landen is het nationale TV aanbod ook laag, een land als ZA heeft 3 TV zenders, zoals wij vroeger NL 1,2 en 3 hadden en dat is het dan wel. Wil je meer moet je een schotel op je dak zetten en dan betaal je relatief heeel veel geld voor je abbo en decoder.
Van kabel TV hebben ze daar nog nooit gehoord, je mag blij zijn als je daar een telefoon lijn hebt.
En daarnaast is het zoals al gezegd hier lastig om die kanalen te ontvangen uit de USA ivm de satteliet positie.
Als je op bijvoorbeeld http://satelliet-televisie.pagina.nl/ kijkt zie je welke zenders hier te ontvangen zijn. Dan vind ik de keuze van TVHome nog niet zo slecht.
Verwijderd
Of de zender gewoon origineel laten en ondertiteling (selecteerbaar) toevoegen. Dan is het probleem ook opgelost toch.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:12:
Wat heb heb je nu aan boomerang als de jetsons niet in het engels zijn? Afschuwelijk, laat die dingen in de eigen taal en voeg een 2e audio kanaal toe voor die nasynchronisatie... dat kan toch bij digitale tv? Waarom is er dan geen enkele fatsoenlijke zender die het gebruikt? Hoe moeilijk is dat nu?
DarkinForcer riep ook maar wat zo te zien.
Alleen jammer dat tvhome er voor gekozen heeft om alleen de Nederlandse stream door te sturen. Ik kijk liever naar johnny bravo en dexter in het engels. Die Nederlandse stemmen lijken nergens op.
Verwijderd
Maar ik hoor het wel of jullie wel gewoon 100 % engelse versie hebben, want dan ga ik ff klagen bij Caiway.
Btw je hebt wel gelijk van dat hier wel overal glasvezelnetwerken liggen enz en allemaal via de kabel gaat, maar als je het allemaal met een compact digitaal schoteltje kan ontvangen op een remote plekje in de woestijn, wat is dan je voordeel van zo een kabel omtrent digitale televisie?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 21:26 ]
Verwijderd
Ik ken Caiway niet zo, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze die cartoons in een wazige taal gaan uitzenden, maar we zullen het wel zien he.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:22:
Nee ik roep niet zomaar wat, ongeveer de helft van de cartoons op boomerang is in 1 of ander vaag taaltje, althans de boomerang op Caiway! Misschien worden er meerdere boomerang kanalen in europa uitgezonden, of verschillende nasynchronisaties meegezonden.. ik zou het niet weten. Iig werd bij Caiway wel aangegeven dat begin 2006 Boomerang Nederlands ondertiteld zou gaan worden. Dus misschien ergens in NL een computertje neerzetten van cartoonnetwork europe met de correcte engelse versies en met dutch subs. Of net als Travel channel enz gewoon kiesbare subs kunt nemen, van zweeds tot aan italiaans. Vind ik persoonlijk veel handiger.. Maar sommige mensen zoals de duitsers en andere grote landen lopen alles na te syncroniseren.
Maar ik hoor het wel of jullie wel gewoon 100 % engelse versie hebben, want dan ga ik ff klagen bij Caiway.
Btw je hebt wel gelijk van dat hier wel overal glasvezelnetwerken liggen enz en allemaal via de kabel gaat, maar als je het allemaal met een compact digitaal schoteltje kan ontvangen op een remote plekje in de woestijn, wat is dan je voordeel van zo een kabel omtrent digitale televisie?
En het voordeel van kabel kan je zelf bedenken denk ik. Die schotels overal is ook lelijk, zeker in zo'n dichtbevolkt land als NL. En je bent veel minder gevoelig voor storing etc.
Daarnaast is de snelheid die gehaald kan worden veel hoger, je kan TV kijken en internetten met hoge snelheid etc.
Ik weet ook dat in de praktijk je internet nog afgekapt wordt en veel zenders van de schotel geplukt worden en daarna via de kabel verder worden gezonden, maar de mogelijkheden zijn gewoon beter.
Maar dat maakt ook niet veel uit, satelliet TV is ook prachtig, maar ik ben blij dat we daar in NL niet afhankelijk van zijn. Nu hebben we veel concurrentie op de kabel en daardoor is satelliet hier goedkoop. In de landen waar je alleen satelliet hebt is het ook duur en de kwaliteit is echt niet alles, zeker in zo'n tropische stortbui van 3 dagen, dan heb je dus 3 dagen praktisch geen beeld.
Verwijderd
Ik vind het geen stijl, iets meer informatie vrijgeven had ook gemogen..
btw
Boomerang (French)
Boomerang (Italian)
Boomerang (Pan European)
Boomerang (Spain)
en der zullen nog wel een hoop meer zijn..
Wat wij missen zijn wat grote buitenlandse namen, zoals the disneychannel, of paramount (comedy) network, sci fi channel, comedy central en een gewone ESPN, niet de classic.. en HBO enz..
Het zal er wel nooit van komen, maar wie weet
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 00:22 ]
Verwijderd
Moet je deze site zien: http://www.timewarnercabl...oducts/cable/default.htmlVerwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:13:
Wat wij missen zijn wat grote buitenlandse namen, zoals the disneychannel, of paramount (comedy) network, sci fi channel, comedy central en een gewone ESPN, niet de classic.. en HBO enz..
Het zal er wel nooit van komen, maar wie weet
Heel mooi allemaal, maar hoe ze het betalen? Internet + digitale tv + telefonie in 1 pakket is 150 dollar in de maand!What is Digital Cable?
* Get up to 300 channels - all of your favorite TV programming, including dozens of music channels, all with crystal-clear digital picture and sound. Plus if you subscribe to premium services like HBO®, Showtime®, Cinemax®, STARZ!® or The Movie Channel®, you get multiple channels of that service at no extra cost.
Voor 14 dollar heb je wel als upgrade 14 HBO channels erbij
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 12:09 ]
Verwijderd
Dus met 300 kanalen en alles erop eraan is 150 tot 200 dollar niet eens zo gek! dat is 150 eur ofzo. Weet de koers ff niet.
als dat aangeboden werd in NL zo voor de prijs, zou ik het wel weten.
Maaruh cable kan daar best prijzig zijn, daarom hoor je vaak in amerikaanse tv series, have you got cable? of HBO?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 17:23 ]
Lijkt me een behoorlijke update, zullen oook wat frequenties wisselen enzo zo te zien. Ben benieuwd of dat te merken is in kwaliteit.
Maar jullie gaan toch niet die ontvanger 2 dagen tussen 8:00 en 11:00 aanzetten op RTL4 zeker?
Ik doe wel een update daarna ofzo
Same here, ik ga de ontvanger echt niet aan laten staan hoor. Ik doe gewoon een reinstall. De "fav" lijsten ben je toch al kwijt. Veel meer valt er niet in te stellen ook.Klippy schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:47:
Ook iedereen die brief gekregen vandaag over de ombouw?
Lijkt me een behoorlijke update, zullen oook wat frequenties wisselen enzo zo te zien. Ben benieuwd of dat te merken is in kwaliteit.
Maar jullie gaan toch niet die ontvanger 2 dagen tussen 8:00 en 11:00 aanzetten op RTL4 zeker?
Waarom heb je geen Samsung dan?Cade_Foster schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:06:
Ik heb het vandaag op gezegt. Ik had eerst een sagem decoder die al 3 keer is omgeruild omdat hij defect was. 2 weken geleden een nokia gehad. Heel blij mee, veel beter dan die sagem. Vorig weekend kon ik ineens niet meer, hij reageerde niet meer op de AB. Nieuwe batterijen geprobeert maar dat hielp niets. Maandag ochtend gelijk gebelt, na wat reset pogingen bleek dat hij defeect was ik moest hem opsturen en zou zsm een nieuwe krijgen. Vandaag 1-10-05 nog niks gehoord dus maar even gebelt. Ik kreeg te horen dat het 10 tot 12 werkdagen duurde voordat ik een nieuwe zou krijgen. Ik was het zo beu dat ik gelijk een brief geschreven heb om het op te zeggen. Ik ga over op schotel. tv home
Waarom was je daar niet blij mee? Die nokia is imho verreweg beter dan die samsung hoor. Ben benieuwd waarom jij liever een samsung had? Digitale schotel is ook niet alles tegenwoordig hoor, veel (bijna alles wat interessant is) zit achter een encoder.Cade_Foster schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:14:
Die waren niet voorradig. Ik kreeg daarom een nokia, was ik eerst ook niet blij mee.
Haha, ze hebben vast met RTL afgesproken dat hij op dat kanaal moet, lekker voor de kijkcijfersKlippy schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:47:
Nee, waarschijnlijk zenden ze hun "update" op de achtergrond op dat kanaal mee. Net zoals je de firmware ook maar op 1 kanaal kunt updaten. Kijkcijfers worden op een heel andere wijze gemeten hoor.MaCe1337 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:02:
[...]
Haha, ze hebben vast met RTL afgesproken dat hij op dat kanaal moet, lekker voor de kijkcijfers
Dat weet ik wel, het was grappig bedoeldBor de Wollef schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:22:
[...]
Nee, waarschijnlijk zenden ze hun "update" op de achtergrond op dat kanaal mee. Net zoals je de firmware ook maar op 1 kanaal kunt updaten. Kijkcijfers worden op een heel andere wijze gemeten hoor.
Maar hoe worden kijkcijfers dan wel gemeten bij TVHome?
Ik ben wel benieuwd hoe het er "anders" aan toe gaat
Kijkcijfers worden over het algemeen gemeten door een bepaalde groep mensen (in de ogen van de tv maatschappijen een representatieve groep) een "extra" device te geven waar mee ze zappen en wat bijhoud naar welke zenders ze kijken. Zo gaat dat bij de normale tv ook. Hoe tvhome dat doet zou ik je niet kunnen zeggen. Ik kan me voorstellen dat je de decoders gewoon op afstand kan uitlezen oid.MaCe1337 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 08:08:
[...]
Dat weet ik wel, het was grappig bedoeld![]()
Maar hoe worden kijkcijfers dan wel gemeten bij TVHome?
Ik ben wel benieuwd hoe het er "anders" aan toe gaat
Verwijderd
In Harlingen (Friesland) is niks aangepast. Mijn RTL4 doet ook vreemd sinds een paar dagen , het geluid is soms opeens vervormd (merk je vooral bij stemmen die gaan kraken). Hopen dat dat ook opgelost is morgen.
Verwijderd
Vind ik ook. Het duurt trouwens een kwartier ongeveer begreep ik van een website als het netwerk is aangepast en geen minuutje. Als hij download moet je er ook niet aanzitten, anders werkt de decoder niet meer... even geduld dus als je hem niet aanlaat.Bor de Wollef schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:18:
Dat zou moeten komen omdat Essent nog bezig is. Ik laat mijn decoder in ieder geval niet aan staan. Ik zie het later wel. Een reinstall is zo gedaan, duurt nog geen minuut. Ik ben wel benieuwd hoeveel beter en scherper de beeldkwaliteit zal gaan worden. Op dat punt is er inderdaad nog wel wat verbetering nodig imho.
Dan kun je het schudden -- ik heb een paar dagen terug een uurtje vertoefd op het testnetwerk hier in Brabant. Ik zag eigenlijk geen verschil...Bor de Wollef schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:18:
Dat zou moeten komen omdat Essent nog bezig is. Ik laat mijn decoder in ieder geval niet aan staan. Ik zie het later wel. Een reinstall is zo gedaan, duurt nog geen minuut. Ik ben wel benieuwd hoeveel beter en scherper de beeldkwaliteit zal gaan worden. Op dat punt is er inderdaad nog wel wat verbetering nodig imho.
Zijn er trouwens nog meer mensen in Tilburg die geen nieuwe decoder hebben ontvangen?
(niet dat het echt een ramp is, ik heb al een Panasonic maar dat weet TV Home niet
[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 04-10-2005 11:57 ]
Ik heb genoeg berichten gelezen van mensen in zwolle waarbij het beeld stukken beter is geworden terwijl dit nog niet het geval was op het testnetwerk. Ik ga er dus vanuit dat het nog iets beter wordt.Wildfire schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:56:
Dan kun je het schudden -- ik heb een paar dagen terug een uurtje vertoefd op het testnetwerk hier in Brabant. Ik zag eigenlijk geen verschil...
Zijn er trouwens nog meer mensen in Tilburg die geen nieuwe decoder hebben ontvangen?
(niet dat het echt een ramp is, ik heb al een Panasonic maar dat weet TV Home niet)
Jij hebt een panasonic, en dus een irdeto2 smartcard. Hoezo zou tvhome dat niet weten?
Staat die niet op jouw naam?
Weet tvhome uberhaupt wel dat jij een sagem hebt?
Oftewel, was je wel lid van tvhome toen de sagem nog werkte? Volgens mij klopt er iets niet bij jou.
Als je echt abonee was van tvhome had je allang een nieuwe decoder gehad.
[ Voor 15% gewijzigd door job op 04-10-2005 12:59 ]
De algemene voorwaarden er vaag over, waar de helpdesk mij natuurlijk mee om de oren probeerde te slingeren. Ze dimden pas in op het moment dat ik vroeg welk artikel want ik had ze voor mijn neus. Dus zijn er meer mensen die een rekening hiervoor gekregen hebben?
Hufters zijn het, als ik dat geweten had:)
HT & NAS & Inventaris
Anders ga ik nog ff extra op zoek naar een Nokia, maar daarvan is het jammer dat de bediening niet zo logisch is ingedeeld (ik heb in de winkel een poosje terug even mogen spelen met de Nokia)..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Niet logisch ?? Ik vind de afstandbediening van Nokia fantastisch.DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:12:
...
Anders ga ik nog ff extra op zoek naar een Nokia, maar daarvan is het jammer dat de bediening niet zo logisch is ingedeeld (ik heb in de winkel een poosje terug even mogen spelen met de Nokia)..
Denk dat hij meer op de menu structuur doelt ofzo?schrijver schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:31:
[...]
Niet logisch ?? Ik vind de afstandbediening van Nokia fantastisch.
Heb geen eraringm et de Nokia, maar ik gebruik altijd de universele afstandsbediening voor alles, dus dat zou mij het minste interesseren.
Heb nog steeds geen ervaing met de Nokia, maar ik kan me heel moeilijk voorstellen dat de kwaliteit heel veel zal verschillen.DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:12:
Aangezien de Samsung nog zo'n beetje de enige decoder is die nog een beetje verkrijgbaar is, heb ik de volgende vraag. Ik had begrepen dat de beeldkwaliteit sinds de laatste software update aanzienlijk verbeterd is, klopt dit? Dat is namelijk nog zo'n beetje de reden dat ik nog geen TV Home heb.
Ik vind de Samasung kwaliteit goed genoeg. Maar ik heb hem pas sinds de laatste firmware, dus kan niet vergelijken.
En we hebben niet de beste TV, misschien dat je op een mooie LCD of plasma TV verschil ziet, maar dat zal meer aan de de aansluiting liggen. De Samsung heeft alleen SCART dus volgens mij komt het meeste kwaliteitsverschil daardoor.
En de sterkte van je signaal is natuurlijk belangrijk.
Maar als jij de interface van Nokia niet fin vind zou ik dat zelf belangrijker vinden dan een minimaal kwaliteitsverschil.
Je kijkt in principe toch de hele tijd naar je interface, elke keer als je zapt zie je programma info etc. En die EPG ga je ook vaker gebruiken dan je denkt, dus dat moet wel een beetje logsich zijn vind ik.
Maarja dat is mijn mening.
Je moet in elke gavel maar eens op www.tvhomeforum.tk kijken voor de gebruikerservaringen zou ik zeggen.
Laten we het hopen...job schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:57:
[...]
Ik heb genoeg berichten gelezen van mensen in zwolle waarbij het beeld stukken beter is geworden terwijl dit nog niet het geval was op het testnetwerk. Ik ga er dus vanuit dat het nog iets beter wordt.
Ik zit al jaren bij TV Home, heb destijds een Sagem gekocht. Alleen een tijd terug, voordat bekend werd dat de TV Home abbo's een nieuwe decoder kregen, heb ik een nieuwe decoder aangeschaft.Jij hebt een panasonic, en dus een irdeto2 smartcard. Hoezo zou tvhome dat niet weten?
Staat die niet op jouw naam?
Weet tvhome uberhaupt wel dat jij een sagem hebt?
Oftewel, was je wel lid van tvhome toen de sagem nog werkte? Volgens mij klopt er iets niet bij jou.
Als je echt abonee was van tvhome had je allang een nieuwe decoder gehad.
Ik heb wèl een brief van TV Home gehad dat ik een nieuwe decoder zou krijgen. En toen ik een tijdje terug met de Panasonic wat problemen had, zei de medewerker nog dat ik geluk had en een gratis nieuwe decoder zou krijgen...
Dus de vraag is, waarom heb ik er geen?
Dat moet je toch niet aan ons vragen
Als je een brief hebt gekregen bel je toch op en dan doe je of je een beetje simpel bent en nog geen decoder hebt gekregen.
Misschien ligt hij nog wel op het postkantoor
En op het moment dat jij een nieuwe decoder kocht (met een nieuwe smartcard want anders werkt het niet) heb jij je nieuwe smartcard laten registreren. Want als je de boel niet registreert heb je na 3 week zwart beeld. Dus hoe kom je erbij dat tvhome niet weet dat jij een panasonic hebt??Wildfire schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:50:
Ik zit al jaren bij TV Home, heb destijds een Sagem gekocht. Alleen een tijd terug, voordat bekend werd dat de TV Home abbo's een nieuwe decoder kregen, heb ik een nieuwe decoder aangeschaft.
(niet dat het echt een ramp is, ik heb al een Panasonic maar dat weet TV Home niet)
Tja dat weet ik niet.Ik heb wèl een brief van TV Home gehad dat ik een nieuwe decoder zou krijgen. En toen ik een tijdje terug met de Panasonic wat problemen had, zei de medewerker nog dat ik geluk had en een gratis nieuwe decoder zou krijgen...
Dus de vraag is, waarom heb ik er geen?
Misschien dat de brieven (aanmelding van je irdetokaart, en die nieuwe decoder brief) elkaar gekruist hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door job op 04-10-2005 18:18 ]
Verwijderd
ik neem aan dat je meer tv kanalen hebt, vanochtend om 09:30 waren het er nog "maar" 95, ik neem aan dat dat straks op 106 ofzo staat?Bor de Wollef schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:11:
Is er eigenlijk iets waaraan je kunt zien dat de decoder is omgeschakeld? Kun je het downloaden door de decoder bv zien?
Is er iemand thuis die wat resultaten kan posten? Vanochtend had ik omstreeks 09:00 veel last van flikkerend beeld en mijn favoriete kanaal (211
Het is 11:00 uur geweest, de omschakeling zou achter de rug moeten zijn. Check bv. kanaal 123 op je decoder, als je daar nu de nieuwe zender Nickelodeon Junior hebt dan ben je omgeschakeld.Bor de Wollef schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:11:
Is er eigenlijk iets waaraan je kunt zien dat de decoder is omgeschakeld? Kun je het downloaden door de decoder bv zien?
-- Edit: in Tilburg is het iig achter de rug.
[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 05-10-2005 11:47 ]
Dat gaat voor iemand zonder abbo (zoals ik) natuurlijk niet op.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:25:
[...]
ik neem aan dat je meer tv kanalen hebt, vanochtend om 09:30 waren het er nog "maar" 95, ik neem aan dat dat straks op 106 ofzo staat?
[ Voor 97% gewijzigd door Bor op 05-10-2005 11:37 ]
En de kwaliteit van de digitale TMF zenders is hier opvallend goed.
Op de andere zenders zie ik niet super veel verschil, beetje misschien.
Bij de panasonic kan je zien hoeveel zenders erzijn gevonden (als je hem opnieuw laat zoeken). Je komt dan uit op een aantal van 107 zenders. (of je nou voor zenders betaalt of niet)Bor de Wollef schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:36:
[...]
Dat gaat voor iemand zonder abbo (zoals ik) natuurlijk niet op.
Maar iedereen is nu overgeschakeld. Als je de decoder niet aan hebt gelaten zul je opnieuw moeten laten zoeken.
[ Voor 5% gewijzigd door job op 05-10-2005 15:38 ]
Verwijderd
Heb de nieuwe zenders erbij.Voorheen had ik sportkanaal 1 & 2 nou 1t/m7
Krijg je gratis erbij als men Canal+ heeft.
Ik als voetballiefhebber klaag er niet over.Moest al de CL wedstrijd man Utd - Benfica missen omdat ik voorheen maar 2 kanalen had en kwam op kanaal 3
Alles wat blauw is is vernieuwd geworden.Dus het zijn veel zenders die vernieuwd geworden zijn.
Moet zeggen het was al goed hier het beeld met een zeer goede scart maar het is beter geworden
Zonder opnieuw te zoeken heeft mijn decoder alles gevonden.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 16:18 ]
Er waren toch ook veranderingen / verbeteringen aangekodingd wat betreft de programma gids? Heeft iemand hier al iets van gemerkt?
Verwijderd
Is bij jullie het geluid van die nieuwe tmf zenders ook zachter dan bijv. tmf of mtv zelf? Hoop dat ze dat nog gelijk trekken.Klippy schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:19:
TV Oranje roeleert!
En de kwaliteit van de digitale TMF zenders is hier opvallend goed.
Op de andere zenders zie ik niet super veel verschil, beetje misschien.
Verder merk ik niks van een kwaliteitsverbetering? Het was prima en het is prima. Met mijn panasonic decoder gaat het zappen iets trager, maar dat is geen probleem.
tv oranje is afschuwelijk, die meuk mag er af en doet bij iemand boomerang het al?
Ik vind het nogal een teleurstellende update. Vooral het zappen is lastiger geworden met 7 overbodige sportkanalen die je toch niet kan ontvangen zonder overgeprijsd canal+ abonnement... Hopen dat er nog een keer een leuk kanaal erbij komt wat echt interessant is, dit is 3 keer niks in mijn ogen.
Bij de panasonic is het wel zo dat je moet zappen met de prog +/- toetsen, ga je zappen met de pijltjes toetsen dan kom je alle zenders tegen.
Wat de verbeterde programma gids betreft (epg). Het uiterlijk is niet veranderd, kan ook niet want dat is afhankelijk van de decoder. Het enige wat veranderd is, is de hoeveelheid informatie. Je kan nu al merken dat de informatie over programma's uitgebreider is. En het doel is om bij alle zenders (waar het nut heeft) epg aan te bieden.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 05-10-2005 17:45 ]
Ik heb nu zelf minder last van onderbrekingen, blokken en ploppen, dus wat dat betreft vind ik het geslaagd, wel jammer dat boomerang het niet doet, tom&jerry enzo is gewoon hartstikke leuk
Ik hoop wel dat het engels gesproken is, of dat je kan kiezen tussen engels en nederlands, want nederlands nagesynchroniseerde tekenfilms zijn gewoon stom, daarom kijk ik ook geen cartoon network meer, dexter, johnny bravo enz. zijn gewoon niks meer aan.
Verwijderd
Dat heb ik een keer geprogrammeerd (die favorieten), na 3 dagen was ik het zo zat om zo onhandig te zappen (die knoppen zitten gewoon niet op de goede plek).job schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:45:
Zenders die je niet wilt zien kan je natuurlijk altijd uit je "favorietenlijst" gooien.
Bij de panasonic is het wel zo dat je moet zappen met de prog +/- toetsen, ga je zappen met de pijltjes toetsen dan kom je alle zenders tegen.
Ik moet eens op zoek naar een programmeerbare afstandsbediening, dan ben ik ook van dat gezeik af. Iemand al een idee wanneer boomerang actief wordt? Ik had scooby doo wel even willenzien vanmiddag, maar helaas... de epg doet het al wel van dat kanaal...
Het valt me op dat bepaalde zenders die voor de verandering wel een epg hadden deze nu niet meer hebben. Voorbeeld hiervan is de playboy channel.job schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:45:
Zenders die je niet wilt zien kan je natuurlijk altijd uit je "favorietenlijst" gooien.
Wat de verbeterde programma gids betreft (epg). Het uiterlijk is niet veranderd, kan ook niet want dat is afhankelijk van de decoder. Het enige wat veranderd is, is de hoeveelheid informatie. Je kan nu al merken dat de informatie over programma's uitgebreider is. En het doel is om bij alle zenders (waar het nut heeft) epg aan te bieden.
Ik merk wel een klein beetje verschil, het lijkt alsof het net een tikkeltje scherper is geworden, maar "echte" verschillen merk ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:23:
[...]
Verder merk ik niks van een kwaliteitsverbetering? Het was prima en het is prima. Met mijn panasonic decoder gaat het zappen iets trager, maar dat is geen probleem.
Inderdaad, allemaal meuk waar geen hond naar kijkt (denk ik, ik in ieder geval niettv oranje is afschuwelijk, die meuk mag er af en doet bij iemand boomerang het al?
Ik vind het nogal een teleurstellende update. Vooral het zappen is lastiger geworden met 7 overbodige sportkanalen die je toch niet kan ontvangen zonder overgeprijsd canal+ abonnement... Hopen dat er nog een keer een leuk kanaal erbij komt wat echt interessant is, dit is 3 keer niks in mijn ogen.
Geduld is een schone zaak.Bor de Wollef schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:00:
Het valt me op dat bepaalde zenders die voor de verandering wel een epg hadden deze nu niet meer hebben. Voorbeeld hiervan is de playboy channel.
Verwijderd
Ik had voorheen al mooi beeld en goed beeld maar is duidelijk verbeterd.
Zullen we zeggen ik heb goede decoder met goede scart.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 19:45 ]
107 klopt het was eerst minder, ik denk dat je ff naar de opticien moetBor de Wollef schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:51:
Dan hoop ik dat er bij mij nog wat moet gebeuren. Het beeld is namelijk precies zo als voorheen. Ik heb de decoder al 1.5 uur lang op rtl 4 gehad en opnieuw laten zoeken (vind er dan 107).
Verwijderd
Lol, of het beeld was hier al gewoon zo "goed" als het zou worden. Ik vind het in ieder geval nog niet hetzelfde als een goede DVD of digitale satteliet.MaCe1337 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:21:
[...]
107 klopt het was eerst minder, ik denk dat je ff naar de opticien moet![]()
Verwijderd
Wat kan @home eraan doenVerwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:31:
ok, leuk en aardig... maar nu heeft mijn schoonvader oranje tv ontdekt en gisteren de hele avond naar die bagger bij mij gekeken.... @home, bedankt
Tv Home wel
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Dit topic is gesloten.
![]()