"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Verder, en een huid shader aan het maken. Nu nog niks getextured dus.
to repetitive music."
Anoniem: 80198
ziet er mooi uit, alleen je hebt 3 bulten op zijn armen zitten, moeten er toch maar 2 zijnMaDDoG schreef op 17 September 2003 @ 06:49:
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 17-09-2003 07:58 ]

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
ARGH dat meen je nieMaDDoG schreef op 17 september 2003 @ 06:49:
[afbeelding]

Ik ga puur voor het armpjedrukken. Ging er vanuit dat dat niet jou idee was... nog niet aan gedacht in ieder geval bij het zien van jou WIP.the_Emperor schreef op 17 september 2003 @ 09:19:
[...]
ARGH dat meen je nievin ik beetje jammer van je angezien mijn wipje er al was
[afbeelding]
@3d--god: Hij is er maar tot zijn schouder. Alleen voor de shader moest ik ff iets er achter aan bouwen, anders sheen er licht door zijn schouder. En inderdaad, de hand wordt zeker het moeilijkst. Vooral hoe ze in elkaar moeten komen te zitten.
[ Voor 24% gewijzigd door MaDDoG op 17-09-2003 12:31 ]
to repetitive music."

1e keer dat organisch modellen een beetje wil lukken. Todo:
- voeten
- hoofd
- kleding
- character riggen
Mijn idee is om een scene te maken als in LOTR: TTT (de scene waarin de trollen de gates dicht draaien).
* party42 kijkt naar plaatje...Anoniem: 80198 schreef op 17 September 2003 @ 15:46:
Alleen anatomisch klopt er vrij weinig van....
iets zegt me dat dat ook niet echt de bedoeling is...
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
ArghMichel551813 schreef op 16 september 2003 @ 16:54:
He Questos, ik wilde al een raket gaan maken. Heb ook al een begin gemaakt.
[afbeelding]
Beetje lullig om nu 2 dezelfde ideeen te hebben.
Als ik op iets anders origineels kom, doe ik wel mee.
Anoniem: 92502
Maar ja, toch maar een wip:

Met zelfs al een autotje.
Hello fellow humans
Anoniem: 77157
Wat nog handiger is om die strepen te maken is een materiaal met mask te gebruiken. Als die wegen een object zijn kun je texporter gebruiken (zoek bijvoorbeeld op 3dluvr of iets in die geest).Anoniem: 92502 schreef op 17 September 2003 @ 17:09:
Ik ben dom bezig geweestZit ik bijna een uur de strepen op de weg te maken door steeds een blokje te kopieren, blijkt er een functie in 3dsmax te zitten die meerdere objecten langs een spline kan zetten.
Maar ja, toch maar een wip:
[afbeelding]
Met zelfs al een autotje.
Haal dat plaatje naar bv photoshop en teken de lijntes erin, laat de rest helemaal zwart. Maak een material met dat nieuwe plaatje in de diffuse en de mask et voila!
Ik ga een V8 gebruiken voor mijn ontwerp, maar daar begin ik morgen waarschijnlijk pas echt in 3d aan (te druk). Het wordt een robot (ja weer een) met een V8 motor in zn borstkas. Vlammen, kettingen, uitlaten you name itjoint_me schreef op 17 September 2003 @ 17:11:
ik had wel een V8 verwacht, maar ik zie dat ik weer anders denk
Dat klinkt erg handig, deze methode zou ik ook kunnen gebruiken voor m'n gebouwen. Ik ga het vanavond eens proberen! Eerst even op zoek naar texporter.Anoniem: 77157 schreef op 17 September 2003 @ 17:19:
[...]
Wat nog handiger is om die strepen te maken is een materiaal met mask te gebruiken. Als die wegen een object zijn kun je texporter gebruiken (zoek bijvoorbeeld op 3dluvr of iets in die geest).
Haal dat plaatje naar bv photoshop en teken de lijntes erin, laat de rest helemaal zwart. Maak een material met dat nieuwe plaatje in de diffuse en de mask et voila!
Die zit in m'n autotje, had je dat niet gezien?joint_me schreef op 17 September 2003 @ 17:11:
Er is een groot verschil tussen niet anatomisch correct en fantasie. Ook een monster zal zijn voet moeten kunnen optillen wil hij kunnen lopen, en daar moeten de spieren correct voor verbonden zijn. Geen kritiek op het plaatje, maar meer op het verschuilen achter fantasie voor fouten in modellen. Je ziet het te vaakparty42 schreef op 17 september 2003 @ 16:37:
[...]
* party42 kijkt naar plaatje...
iets zegt me dat dat ook niet echt de bedoeling is...
to repetitive music."
Ik wou wel een motor maken en ben daar gisteren mee begonnen als complete 3D-noob maar het lijkt echt nergens naarjoint_me schreef op 17 september 2003 @ 17:11:
edit:
Ik denk dat ik eerst eens iets heel eenvoudigs ga moeten leren tekenen.

[ Voor 27% gewijzigd door D-Three op 17-09-2003 19:34 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Netjes, paar puntjes:
- waar de "schemering" is, moet de kleur naast het donkere gedeelte iets naar het rode toe lopen (zonsondergang). Ook moet de overgang ietsje zachter.
- dat blauwe van de atmosfeer moet iets voller blauw ipv dat lichtblauw. Bij dat bovenste plaatje past het wel maar onder niet echt.
- Het ziet er mooier uit als je de wolken echt laat zweven. Maak een nieuwe sphere net iest groter dan de aarde en plaats daar je wolkenmap en mask map op, zo krijg je een mooie schaduwwerking.
Zie hier voor maps.
Edit: Zie hier voor een mooi voorbeeldje...
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 17-09-2003 21:51 ]

Weet eigenlijk verder niet wat ik in de scene kan maken.. iemand ideeen?
[ Voor 43% gewijzigd door geez op 17-09-2003 22:45 ]
heheh ff aanpassen idd...geez schreef op 17 September 2003 @ 22:01:
Hier een wip van mijn "Power" :\ ...
[afbeelding]
edit:
daar gaat de lay-out..
Misschien kun je er nog iets van een omgeving bij maken... een soort laboratorium of een fabriek ofzo waar die tesla-coil-achtige dingen in staan... Verder vind ik ze ook wel heel fel nu, misschien kun je dat iets minder maken, dan zou je een evt. omgeving ook beter kunnen zien...
ehehe, ik dacht al wat een raar plaatje ik mis iets, had niet gezien dat er nog meer rechts zat
Daar gaat de layout ja, als je hem dan toch edit om dat te zeggen pas hem dan gelijk even aangeez schreef op 17 september 2003 @ 22:01:
Hier een wip van mijn "Power" :\ ...
[afbeelding]
edit:
daar gaat de lay-out..
1
2
3
| [url=http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/V14/wip0002.jpg] [img=600,450]http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/V14/wip0002.jpg [/img][/url] |
ofzo... werkt ook. Kun je er nog op klikken voor het origineel...
maarreh, ik denk dat je er nu te dicht op zit, iets meer uitzoomen.
Ook vind ik die lichtballen een beetje raar, ze lijken er een beetje opgeplakt ipv dat je die 'coil' een klein stukje door ziet lopen.
Arf, loop ik hier te blaten over layout vernaaien doe ik het zelf

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 17-09-2003 22:33 ]
een lab.. goed idee.. russisch tesla-labDocB schreef op 17 September 2003 @ 22:06:
[...]
heheh ff aanpassen idd...
Misschien kun je er nog iets van een omgeving bij maken... een soort laboratorium of een fabriek ofzo waar die tesla-coil-achtige dingen in staan... Verder vind ik ze ook wel heel fel nu, misschien kun je dat iets minder maken, dan zou je een evt. omgeving ook beter kunnen zien...
edit:
IFASS, 2 extra kabeltjes zou handig zijn
[ Voor 13% gewijzigd door geez op 17-09-2003 22:49 ]
edit: het zal waarschijnlijk iets hiermee te maken gaan hebben

[ Voor 23% gewijzigd door MissingDog op 17-09-2003 23:23 ]
Anoniem: 23522

C&C zoals altijd welkom.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 23522 op 17-09-2003 23:47 ]
-Wat meer verlichting
-Texture (oneffenheden) op die staven zelf
-Zet eens een plaatje met een glasmateriaal voor die display, maak het misschien ook iets donkerder. Of probeer eens zo'n numeriek display font ergens vandaan te plukken.
-Misschien is het een idee het zo te maken dat je de eerste paar milliseconden van de explosie ziet, timer op 0, gloeiende barsten in de staven zelf, dat soort dingen
@MissingDog:
Heheh, moet dat zo'n citroenbatterij worden?
Verder iets te weinig poly's in je citroen.

@Bram: Benen lijken me veel te lang en bovenbenen zijn over het algemeen ook dikker dan de onderbenen.
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Over die benen, de bovenbenen heb je gelijk in. Dit is zijn basisvorm zeg maar. Nu gaat ie lekker opgepompt worden en alles neemt toe qua spiermassa. Ik heb het plaatje op basis van een referentie gemaakt en die benen zijn nou eenmaal zo lang. Anyway... mannetje dus oppompen, klein beetje detail erbij, en dan texturen.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 23522 op 18-09-2003 09:10 ]
ps, zijn dat getexturede plains of particles of anders?
[ Voor 16% gewijzigd door Rapzar op 18-09-2003 09:11 ]
@Bram: Die tut ken ik. Later ook maar eens gaan proberen.
Nog een ideetje: misschien kun je die sky.jpg daar op de achtergrond een motionblur geven, zodat t net is of de camera snel moet meebewegen om de raket te volgen
[ Voor 16% gewijzigd door Rapzar op 18-09-2003 09:40 ]
IFASS: ik zie alleen nog een zwarte plaat met groene cijfers en wat stipjes... kan aan mij liggen hoor... maar hij moet wat lichter
[ Voor 30% gewijzigd door Dark Blue op 18-09-2003 10:42 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Edit: Binnekort maar weer es me 3dMax uit de kast trekken, en wat experimenteren
Edit2: Dark Blue, zet je brightness es wat hoger, ik zie toch egt een vloer met een paar dynamiet staven en kogelhulzen
[ Voor 70% gewijzigd door Wussie op 18-09-2003 10:45 ]
Begin gemaakt met de borst en kleren. Zijn armen zijn nog puur voor het geheel, detail wordt hier uiteraard nog aan toegevoegd
edit:
zal wipje er maar ff bij doen, is al weer 2 pagina's terug

[ Voor 23% gewijzigd door Schuey op 18-09-2003 10:48 ]
Bij echte tesslacoils geven de bollen waar de stroom uit kan geen licht. Alleen de electrische ontlading. Die moet overigens nog een stuk blauwer. Aangezien vonken ook blauw zijn.
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
thxAnoniem: 77157 schreef op 17 September 2003 @ 20:50:
[...]
Netjes, paar puntjes:
- waar de "schemering" is, moet de kleur naast het donkere gedeelte iets naar het rode toe lopen (zonsondergang). Ook moet de overgang ietsje zachter.
- dat blauwe van de atmosfeer moet iets voller blauw ipv dat lichtblauw. Bij dat bovenste plaatje past het wel maar onder niet echt.
- Het ziet er mooier uit als je de wolken echt laat zweven. Maak een nieuwe sphere net iest groter dan de aarde en plaats daar je wolkenmap en mask map op, zo krijg je een mooie schaduwwerking.
Zie hier voor maps.
Edit: Zie hier voor een mooi voorbeeldje...
het valt overigens niet mee een planeet realistisch te maken

C&C plz

O nee het is wel een box. Ik heb alleen de polygonen in het midden van het zwaard heel klein gemaakt. Als je er dan eem emsh smooth over heen gooit krijg je net zoals bij eichte zwaarden en verdunnin in het midden.
Dat groene ding moet trouwens doorgaan voor groene edelsteen
Kewl, doet me heel erg denken aan een serie 3d plaatjes wat een hele tijd geleden hier is gepost (niet door een user gemaakt dacht ik).Barracuda_82 schreef op 18 September 2003 @ 12:59:
Misschien dat ik ook met deze contest mee ga doen met het onderstaande als entry. Dit is natuurlijk nog een vroege WIP.
[afbeelding]
1 rood vliegtuigje en 2 zwarte. Beetje speelgoedachtig, met van die korte dikke space vliegtuigjes.
Jammer dat ik de plaatjes niet meer kan vinden
Nogal een onpraktisch raam. Bouw daar eens iets van echte steen van, wat onregelmatiger dan wat je er nu letterlijk uit hebt gefreesd. Ook kun je misschien het volumetrische licht een kleurtje geven en wat gloeisel of zo, zodat 't wat indrukwekkender wordt
teveel zooi, te weinig tijd

Is al beter
Al weet ik nog niet echt wat het met power te maken heeft. Word de planeet vernietigd?
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Misschien die zonnepanelen, of een hele vergezochte.. OfzoQylos schreef op 18 September 2003 @ 14:35:
[...]
Is al beter
Al weet ik nog niet echt wat het met power te maken heeft. Word de planeet vernietigd?
|>
Ja, tenminste, zoiets....Qylos schreef op 18 September 2003 @ 14:35:
[...]
Is al beter
Het moet een soort Ion Canon worden, net als in bijvoorbeeld independence day, maar dan ´iets´ heftiger
planeet ziet er al erg mooi uit hoor. ik vind de stratossfeer (die glow) nog een beetje onrealistisch...
randen zijn wat te scherp zegmaar...
[ Voor 13% gewijzigd door party42 op 18-09-2003 15:30 ]
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

* Spierbal is te klein in verhouding met de arm. Hij moet breder (de spierbal dus)
* Bij de schouder klopt er iets niet, lijkt wel alsof er een vouw inzit. Het lijkt nog niet op een spier ofzo.
* De arm lijkt onder ietsje door te zakken ofzo... dat is ook niet zoals het hoort bij zo'n lichaam.
(niemand C&C's op mijn wips???)
BLIJF GEMOTIVEERD! HOE MEER ZIELIEN, HOE MEER VREUGD
vanavond beginnen aan mijn russisch lab
[ Voor 20% gewijzigd door geez op 18-09-2003 16:08 ]
Ja, ik denk dat je caracter breder (bij de scouders) moet zijn...Anoniem: 23522 schreef op 18 September 2003 @ 15:39:
Uhm, ziet er wel leuk uit, maaar comments:
* Spierbal is te klein in verhouding met de arm. Hij moet breder (de spierbal dus)
* Bij de schouder klopt er iets niet, lijkt wel alsof er een vouw inzit. Het lijkt nog niet op een spier ofzo.
* De arm lijkt onder ietsje door te zakken ofzo... dat is ook niet zoals het hoort bij zo'n lichaam.
(niemand C&C's op mijn wips???)
Kijk : http://members.lycos.nl/aniplace/hpbimg/vegeta.gif
Ik vond die vorige juist een stuk realistischer
Wat RareAap zegt van een rode zons-ondergang lijn klopt niet, op aarde zie je inderdaad wel een roodkleurige lucht, maar vanuit de ruimte toch echt niet.
comments??
(damn, wat een klote kwaliteit ziet er ineens een stuk slechter uit. Moet k nog ffe wat op verzinnen)
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 18-09-2003 17:48 ]

klik
@ emperor & bram: Als mensen heel breed worden krijgen ze een heel raar bolletje ipv een grote spierbal. Dus dat klopt wel.
Alleen bestaat in dit aanzicht onderarm uit drie duidelijk aanwezige groepen onder elkaar. De biceps, de triceps en nog een spiergroep daartussen, die allemaal redelijk horizontaal lopen.
De schouder is naar achteren gedraait, waardoor hij niet erg hoog is. En de 'punt' die normaal bovenop tussen de biceps en de triceps naar binnen duikt. Zit nu recht achter.
to repetitive music."

maar uhm weet iemand toevallig ook nog een skin tutorial
edit:
btw tnx for the comments bram en maddog
[ Voor 15% gewijzigd door Linc op 18-09-2003 17:59 ]
Ik heb het ooit eens op een foto gezien, maar het is heel subtiel, er loopt geen rode band overheen ofzo. Als de lucht rood kleurt reflecteerd dat op de aarde, ik denk dat je dat ziet en dat het daarom ook maar een kleine verkleuring is...handige_harrie schreef op 18 September 2003 @ 17:45:
[...]
Ik vond die vorige juist een stuk realistischerKijk maar eens naar NASA foto's.
Wat RareAap zegt van een rode zons-ondergang lijn klopt niet, op aarde zie je inderdaad wel een roodkleurige lucht, maar vanuit de ruimte toch echt niet.
Anoniem: 82720
http://www.excyste.com/arquelis/page.php?page=tutearth
Misschien dat je der wat aan hebt
Verder leuke contest, wou dat ik de tijd (laat staan de expertise) had om mee te doen, maar goed, misschien volgende keer beter (dat zeg ik ook al tijden tegen mezelf
Het is toch ook nog niet m'n final...slechts een WIP, even om te laten zien dat ik de andere batterijmodeler niet ga na-apen enzo en aan te geven dat ik mee doeAnoniem: 77157 schreef op 17 September 2003 @ 23:42:
@MissingDog:
Heheh, moet dat zo'n citroenbatterij worden?
Verder iets te weinig poly's in je citroen.
Maar idd het wordt deze renewable energysource waarmee ik iets leuks ga doen
[ Voor 12% gewijzigd door MissingDog op 18-09-2003 19:19 ]
Ben wel benieuwd naar die foto danAnoniem: 77157 schreef op 18 September 2003 @ 18:08:
[...]
Ik heb het ooit eens op een foto gezien, maar het is heel subtiel, er loopt geen rode band overheen ofzo. Als de lucht rood kleurt reflecteerd dat op de aarde, ik denk dat je dat ziet en dat het daarom ook maar een kleine verkleuring is...
Je hebt ook kans dat het 'false-color' is, dit zijn rode en blauwe randen langs sterke contractverschillen op een foto veroorzaakt door te sterke breking van de lens. Alleen met exotische glassoorten zoals fluorit is dit op te heffen.
Het is mij iig nog nooit opgevallen bij NASA foto's.

Dit is het begin van een lab... tis nog niet veel en vraag me al helemaal niet wat dat rode omni'tje daar doet
morgen avond lekker BBQ
[ Voor 9% gewijzigd door geez op 18-09-2003 21:36 ]
Anoniem: 67299
Maar nu ik toch bezig ben, hier wat comments geez
Probeer eens een andere texture voor op de muren, ik kan aan die texture zien welk 3d programma je gebruikt ( en dat is 3d max
Wat is het precies? Misschien kun je een beetje meer inzoomen zodat je wat meer te zien krijgt. Het is een beetje onduidelijk zo vind ikAnoniem: 80198 schreef op 18 september 2003 @ 20:48:
nog een wipje, niemand commentaar??????
[afbeelding]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

@ handige_harrie: Foto kan ik niet meer terugvinden

Wat jij zegt zou ook nog kunnen, hmm... zal eens kijken of er nog iets over kan vinden.
Trouwens, zo heel veel goede/scherpe foto's van de aarde zijn er niet echt wel? Toen ik nog bezig was met de aarde namaken (verschillende keren) ben ik ze nooit tegengekomen.
er zit een dikke rand tussen, (thin wall refraction) en op de eenof andere manier vervormt alles tegen de zijkanten aan....Anoniem: 77157 schreef op 18 September 2003 @ 23:04:
@3d---god: Het lijkt nu niet echt op een glazen bol; te weinig vervorming langs de randen, ik denk zelfs dat je dat landschap helemaal niet langs de randen moet zien...
.
en @ qylos zie je serieus niet wat t is
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 59679
Het komt wel uit de nieuwe ut 2004
Maar het geeft mooi weer, hoe het er moet uitzien.
Ik wil je niet bekritiseren ofzo, want ik vind het er wel goed uitzien.
Maar normaal als een raket in de lucht zweeft gaat de rook niet in een rechte lijn, de rook gaat van onderen als het ware al verspreiden in de lucht.
Daardoor krijg je onderaan een dikkere wolk.
Maar mijn plaatje zal het beter illustreren dan mijn uitleg
http://www.planetunreal.com/ut2004/screenshots/shot5.jpg
Hopelijk heb je der iets aan.

Riggen gaat niet gebeuren eigenlijk... ik had een tutorial gelezen, maar dat is mij nog te moeilijk (lag wellicht aan het tutorial). Jammer maar helaas

Beetje gebaseerd op foto's uit het nazitijdterk, communisme. Grote grijze gebouwen, met grote vlaggen en een kikvors perspectief.
Is het idee om het als een foto te laten lijken, goed, of not done? Er komt in het midden van het gebouw nog meer detail, er komen nog bomen ofzo bij, en misschien een enorme mensenmassa, al gaat dat wel lastig worden.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

C&C welcome
Nee dit steen moet een soort marmer voorstellen maar het komt niet helemaal goed uit
Ik zal kijken of ik het raam weer kan fixen
Deze steen zal ruw marmer moeten voorstellen, en zal dan niet glimmen en zeker niet spiegelen.Jaguar_e schreef op 19 September 2003 @ 15:27:
O
Nee dit steen moet een soort marmer voorstellen maar het komt niet helemaal goed uit
Ik zal kijken of ik het raam weer kan fixen
Thx!Anoniem: 82720 schreef op 18 September 2003 @ 18:19:
FragNeck: Als je in MAX werkt, heeft mn huisgenoot nog wel een aardige planet tutorial op zn site staan (zelfde tut is net nog gepubliceerd in 't 3D User magazine)
http://www.excyste.com/arquelis/page.php?page=tutearth
Misschien dat je der wat aan hebt
Verder leuke contest, wou dat ik de tijd (laat staan de expertise) had om mee te doen, maar goed, misschien volgende keer beter (dat zeg ik ook al tijden tegen mezelf)
Ik had ergens anders ook een mooie tut gevonden :
http://www.scifi-meshes.com/tutorials/deks/deks_earth.htm
Beetje hetzelfde
Toch valt het niet mee allemaal...
Maar nu ga ik weekend vieren hoor
Nofi, maar is "the real thing" niet beter om te tonen?Anoniem: 59679 schreef op 19 September 2003 @ 11:07:
@Michel, ik heb ff een plaatje gezocht voor rook/vuur uit een raket.
Het komt wel uit de nieuwe ut 2004![]()
Maar het geeft mooi weer, hoe het er moet uitzien.
Ik wil je niet bekritiseren ofzo, want ik vind het er wel goed uitzien.
Maar normaal als een raket in de lucht zweeft gaat de rook niet in een rechte lijn, de rook gaat van onderen als het ware al verspreiden in de lucht.
Daardoor krijg je onderaan een dikkere wolk.
Maar mijn plaatje zal het beter illustreren dan mijn uitleg![]()
http://www.planetunreal.com/ut2004/screenshots/shot5.jpg
Hopelijk heb je der iets aan.

Die eerst foto vind ik trouwens heel mooi!
Anoniem: 59679
Ja hoor laagvliegerke maar ja ik zag juist die prent en dacht bij mezelf, Waarom deze niet gebruiken? :d
[/off topic]
Het ziet er voor de rest allemaal wel vet uit, keep up the good work
misschien dat je die cijfertjes/laampjes lichtstalen op de muur kan laten maken
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
Ik weet niet of je op school iets heb geleerd over lichtbreking, maar dat afbuigen bij de randen, dat hoort. Maar thin wall refraction berekent het allemaal niet echt netjes.Anoniem: 80198 schreef op 19 September 2003 @ 08:47:
[...]
er zit een dikke rand tussen, (thin wall refraction) en op de eenof andere manier vervormt alles tegen de zijkanten aan....
en @ qylos zie je serieus niet wat t is. Lees dan es mijn posts
Beter kun je daarom een raytrace material gebruiken voor die bol. En als je wilt dat die een hol effect geeft, dan moet je ff de bol iets kleiner copiëren in edit mesh en dan van die kleine versie de normals omdraaien (selecteer kleine bol, voeg normal-modifier toe, zet flip normals aan).
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Eigenlijk niet neeAnoniem: 80198 schreef op 20 September 2003 @ 12:38:
voor qylos van dichterbij, als je t nou nog niet ziet.....
[afbeelding]
Die tanks hoeven trouwens toch ook niet netjes in rijtjes naast elkaar te staan? Het is toch geen parade?
Laatste opmerking; dat vliegtuig (neem ik aan) links staat verticaal... zonder dat 't lijkt neer te storten
Anoniem: 39951
Ik ook. Ik heb een hele tijd terug (een jaar ofzo) ook een spaceshuttle gemaakt. Aan de hand van foto's en een miniatuur spaceshuttle. Het is nog niet af. Ik kreeg het volgende:Laagvliegerke schreef op 20 september 2003 @ 13:15:
Die eerst foto vind ik trouwens heel mooi!

De 1e was uit een filmpje. Ik had voor het vuur/rook (1ste image). Zo een plugin gebruikt. Weet niet meer hoe die heet, maar je kon mooi realistisch rook/vuur van maken.
De 2e was een standaard vuur ding in 3dsmax.
hmm kleine details:Anoniem: 39951 schreef op 20 September 2003 @ 15:25:
[...]
Ik ook. Ik heb een hele tijd terug (een jaar ofzo) ook een spaceshuttle gemaakt. Aan de hand van foto's en een miniatuur spaceshuttle. Het is nog niet af. Ik kreeg het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
De 1e was uit een filmpje. Ik had voor het vuur/rook (1ste image). Zo een plugin gebruikt. Weet niet meer hoe die heet, maar je kon mooi realistisch rook/vuur van maken.
De 2e was een standaard vuur ding in 3dsmax.
foto 1:
rook die 2 kanten op gaat
en waar staat die shuttle op? lijkt wel een gebouw..
het enige waar een shuttle op kan staan is een heeeeel groot rijdend gevaarte dat hem naar zijn startplaats breng
*me have been @ space centre.
[ Voor 20% gewijzigd door Michel551813 op 20-09-2003 15:57 ]
thnx!Anoniem: 39951 schreef op 20 September 2003 @ 15:27:
@IFASS: ziet er best realistisch uit, zeg.
maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over, ik wil nog het lcd iets realistischer maken en nog wat finishing-touch dingetjes.
Het ziet er idd realistisch uit, maar wat denk je ervan om het eens te texturen. Vooral die dynamiet-staven schreeuwen er gewoon om op getextured te worden. Het zijn nu gewoon 3 rode cilinders, valt weinig lol mee te belevenIFASS schreef op 20 September 2003 @ 20:00:
[...]
thnx!
maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over, ik wil nog het lcd iets realistischer maken en nog wat finishing-touch dingetjes.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
oke je ziet niet wat het is, maar je ziet wel dat er tanks staan...LiToKi schreef op 20 September 2003 @ 15:14:
[...]
Eigenlijk niet nee. Het is dat we weten wat 't is, maar het is nogal klein en priegelig vanaf deze afstand. En render je 'm dichtbij is die texture die je (altijd) voor de grond gebruikt weer te blurry. Kan je niet een klein loopje met de realiteit nemen en die units wat groter maken?
Die tanks hoeven trouwens toch ook niet netjes in rijtjes naast elkaar te staan? Het is toch geen parade?
Laatste opmerking; dat vliegtuig (neem ik aan) links staat verticaal... zonder dat 't lijkt neer te storten

Dit topic is gesloten.