Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
hmmm, dan moet je toch nog maar een nooddeur erbij bouwen chironChiron schreef op 27 november 2003 @ 17:21:
rofl we hebben idd max capaciteit van 180 man (volgens de brandweer)
bandjes hebben we al jaren niet meer gehad eigenlijk..
djbooth had toch tegen de toiletten aan gemoeten, en dan naast de bar nog een nooduitgang
djbooth tegen de toiletten werd veel te krap
bovendien wie had er een booth getekend naast de bar?

en we zitten er nog over te brainstormen of we de deur van het berghok naar binnen toe kunnen ombouwen, dan hebben we onze extra deur ook.
bovendien zit met 180 man het 'gezellig' vol en niet hutje bij mutje vol zoals die ene keer dat we 350 man binnen hadden

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Deze plek is te koop.
Ik ga al jaren naar allerhande feestjes, soms ook veel te druk: varieerend van rock, metal, hiphop, drum&bass, house, techno.. Ik kan mij max 1 gevecht herrinneren..
[ Voor 18% gewijzigd door Yalopa op 03-12-2003 13:07 ]
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Je weet niet altijd of er gevonchten geweest is op een feestje. Je hoort soms achteraf dat er gevochten is zonder dat je het gezien hebtleffe_blond schreef op 03 december 2003 @ 13:06:
Waarom zou het? Kunnen julie niet beschaafd uitgaan ofzo?
Ik ga al jaren naar allerhande feestjes, soms ook veel te druk: varieerend van rock, metal, hiphop, drum&bass, house, techno.. Ik kan mij max 1 gevecht herrinneren..
neehoor dat was echt een te gek gaaf feest
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
maar wat ik wel merk is dat bij 'groteren' feesten minder gemat word omdat de mensen er voor de muziek komen en niet om op 'vrouwenjacht' te gaan
(en 70% van de matpartijen die ik heb voorbij zien komen in de kroeg gingen er toch wel over dames.)
just my 2 pleuros
Maar dus nogmaals vechtparetijen op feestjes/feesten ervaar ik in mijn midden als superuitzonderlijk. Mischien ben ik al oud en kom ik op relaxere plekken
Verwijderd
bij hardhouse / hardstyle / gabber en andere pillenmuziek is het denk ik sneller matten dan bij wat cultureel verantwoordere muziek zoals progressive, breakbeat en deephouse.
Maar ik denk dat er meer gevochten wordt op grote feesten dan op kleine feesten...
Kleine feesten zijn de mensen er echt voor de muziek en de gezelligheid.
Je moet het natuurlijk niet met de kroeg vergelijken jumbo...
hardhouse en hardstyle, das idd boerenmatmuziekVerwijderd schreef op 03 december 2003 @ 23:12:
Ligt er ook beetje aan welke muziek er gedraaid wordt..
bij hardhouse / hardstyle / gabber en andere pillenmuziek is het denk ik sneller matten dan bij wat cultureel verantwoordere muziek zoals progressive, breakbeat en deephouse.
Maar ik denk dat er meer gevochten wordt op grote feesten dan op kleine feesten...
Kleine feesten zijn de mensen er echt voor de muziek en de gezelligheid.
Je moet het natuurlijk niet met de kroeg vergelijken jumbo...
maar gabber?? als je daarnaartoe gaat, nooit problemen
er is gewoon geen reden om te vechten @ zo een feest
BTW > chiron > je draaide erg lekker, alleen, je moet op je publiek letten
je had ff naar boven moeten kijken, naar de lichtvent (ikke) en de VJ's
Deze plek is te koop.
geenidee
ik zal het eens aan een vriend van me vragen, die geeft samen met hem dj les in een studio in Amsterdam
Zie je die nog voor a.s. Zaterdag?Chiron schreef op 09 december 2003 @ 15:01:
[...]
geenidee
ik zal het eens aan een vriend van me vragen, die geeft samen met hem dj les in een studio in Amsterdam
[ Voor 7% gewijzigd door jadjong op 09-12-2003 15:09 ]
ik heb Harding afgelopen zaterdag nog gezien op Impulz, maar ik kan me niet herinneren hoe lang die gast was
Verwijderd
Klein broekkie is hetChiron schreef op 09 december 2003 @ 16:08:
misschien dat ik hem vrijdag nog tegen het lijf loop
ik heb Harding afgelopen zaterdag nog gezien op Impulz, maar ik kan me niet herinneren hoe lang die gast was
Mooi, hier kom ik al een heel eind meeReind schreef op 10 december 2003 @ 11:15:
[...]
Inderdaad ik gok tussen de 1,70 en 1,75.
Tis een ukkepuk
De mixer is compleet gereviseerd en alles is vervangen van binnen. Van potmeter tot aan kabeltje tot aan fader. Het enige oude wat er nog aan zit is de behuizing en de rest is nieuw. Factuur van de revisatie is in te zien.
Mixer is dus in princiepe nieuw van binnen en na revisatie eigenlijk niet meer gebruikt (staat nog steeds in de doos)
Vraagprijs is 450€.
Mailen -> r.dooyeweerd@zonnet.nl
Check je mail.
[ Voor 11% gewijzigd door Flake op 11-12-2003 08:43 ]
Was dat niet die mixer die compleet verneukt terug kwam van Dateq?Reind schreef op 10 december 2003 @ 22:17:
Aangezien ik hier onderhand m'n nek breek over de mixers en die dateqs wel heel erg lomp en groot zijn gaat de LPM7.2 er uit.
De mixer is compleet gereviseerd en alles is vervangen van binnen. Van potmeter tot aan kabeltje tot aan fader. Het enige oude wat er nog aan zit is de behuizing en de rest is nieuw. Factuur van de revisatie is in te zien.
Mixer is dus in princiepe nieuw van binnen en na revisatie eigenlijk niet meer gebruikt (staat nog steeds in de doos)
Vraagprijs is 450€.
Mailen -> r.dooyeweerd@zonnet.nl
Das inderdaad helemaal waar.jadjong schreef op 11 december 2003 @ 09:08:
[...]
Was dat niet die mixer die compleet verneukt terug kwam van Dateq?
In eerste instantie hadden ze hem helemaal verkloot. Totdat meneer ......... (kut hoe heet ie ook alweer -> tis de baas in ieder geval) zich er mee ging bemoeien.
Toen is alles vervangen en was ie weer als nieuw. Ik heb daarna ook niets meer kunnen vinden waarvan ik zeg .....mwah dat kan er mee door.
Alles is gewoon weer in orde gemaakt en heb de oude onderdelen mee gekregen (waar ook nog goed spul tussen zit).
check de jouwe ook maar, niet die uit je profiel want die werkt niet, die uit je msn profiel hier op gotVash schreef op 11 december 2003 @ 08:36:
Hou 'm voor mij bezet. Als ik 450 euro kan krijgen voor mijn hagelnieuwe XTC (3 maanden oud?) dan issie voor mij.
Check je mail.
Verkoop jij je mixer ook?leffe_blond schreef op 11 december 2003 @ 19:41:
[...]
check de jouwe ook maar, niet die uit je profiel want die werkt niet, die uit je msn profiel hier op got

interesse??
Ik ben op zoek naar een andere mixer ja, als ik mn huidige waar technish gezien niets mis mee is kan verkopen zal ik het niet laten, ik heb genoeg aan 1 mixer..
[ Voor 34% gewijzigd door Yalopa op 11-12-2003 21:05 ]
EikelReind schreef op 11 december 2003 @ 20:51:
De mijne is vandaag verkocht voor de vraagprijs en is ook al opgehaald.
Hey me vriendin wou al 3 weken geen sex als straf omdat al die zooi van mij in de hal stond.
Ik moest wel
Enne nu kan er weer iets nieuws voor terug komen -> Synq SMX1.
Na het weekend een review denk ik (als ik hem zaterdag binnen heb)
ik wilde eerst bij de toiletten gaan staan met t djmeubel, dat weet je ook wel, alleen anderen wilden dat ding naast de barChiron schreef op 28 november 2003 @ 20:31:
ga jij even de muur verbouwen wazoo
djbooth tegen de toiletten werd veel te krap
bovendien wie had er een booth getekend naast de bar?
en we zitten er nog over te brainstormen of we de deur van het berghok naar binnen toe kunnen ombouwen, dan hebben we onze extra deur ook.
bovendien zit met 180 man het 'gezellig' vol en niet hutje bij mutje vol zoals die ene keer dat we 350 man binnen hadden
Sommige van mijn platen (oude) zijn statish erg geladen, de slipmat blijft eraan plakken van de statische electriciteit en ze zijn erg efficient als stofzuiger (letterlijk), iets wat de plaat natuurlijk niet te goede komt op lange termijn.
het is echt plaat specifiek, niet gebonden aan een TT
Ga is neopreen matten gebruiken zou ik zeggen. Ben je zo van het gedonder af en zet ff een plant bij je draaitafels in de buurt (helpt ook en nou niet meteen je draaitafels tussen je hennep plantage zettenleffe_blond schreef op 13 december 2003 @ 01:06:
iemand een idee hoe ik het volgende kan oplossen?
Sommige van mijn platen (oude) zijn statish erg geladen, de slipmat blijft eraan plakken van de statische electriciteit en ze zijn erg efficient als stofzuiger (letterlijk), iets wat de plaat natuurlijk niet te goede komt op lange termijn.
het is echt plaat specifiek, niet gebonden aan een TT
hmm mn matjes zijn hun print toch wel kwijt dus in princype kan ik eens gaan voor zulke matjes tnxReind schreef op 13 december 2003 @ 01:58:
[...]
Ga is neopreen matten gebruiken zou ik zeggen. Ben je zo van het gedonder af en zet ff een plant bij je draaitafels in de buurt
dat is illigaal bij ons(helpt ook en nou niet meteen je draaitafels tussen je hennep plantage zetten)
[ Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 13-12-2003 10:45 . Reden: gepruts met quotes ]

*kwijl*
jemig, wat een kermisverlichting
hmm een tientje is toch echt roodReind schreef op 13 december 2003 @ 13:11:
[...]
Dan heb je mijn nieuwe Synq SMX1 mixer nog niet gezien. Die is net zo blauw als een tientje.
Deze plek is te koop.
Owja das waar
Naja net zo blauw als een tientje wat we vroeger hadden.

Alleen is die van mij grijs en staat er synq op
Ben er net ff mee bezig geweest en deze mixer heeft BPM geralateerde effecten die ook echt werken (voor zover ik daar achter ben in het eerste half uur) en een werkende BPM counter (kan ik eindelijk ook een keer goed beatmixen
Tis alleen een volgestouwd ding en aardig gepropt. Naja moeten we maar aan wennen. En hij is na een uur nog niet echt warm geworden (da was bij de DJM wel anders die hier stond).
Alleen weer dat gruwelijk lelijke blauw er in

handy
was ff de specs van dit ding aan het bekijken! er compleet plus veel extra shit!
en dat voor 550 euro!
Ze zijn ook allemaal in te stellen en er zit zelfs een effect op waarmee je de beats mee kan knippen zoals op een CDJ800 (die is erg leuk).
Hij word niet warm en klinkt heel erg netjes. Geen tot heel weinig achtergrond geluiden en last but not least -> Hij blijft koel (naja handwarm en hij staat nu 3 uur te draaien.)
Ik vind alleen de potmeters (knoppen) een beetje dun en de faders een beetje kort. Maarja is ook wel weer makkelijk bij 2Step DnB en al die andere vage shit die ik nu draai. Tis alleen ff wennen.
En hij heeft goed werkende BPM counters
Verders is het net een DJM3000 -> compleet volgestouwd met knopjes.
BPM counters zijn voor watjes
[ Voor 12% gewijzigd door Yalopa op 13-12-2003 16:09 ]
Nee hier zitten andere effecten op. De crosfader effecten vind ik namelijk nergens terug op een pioneer en zo zijn er nog 2 of 3 die je nog niet iedere dag hoort.leffe_blond schreef op 13 december 2003 @ 16:08:
Jij had het toch niet begrepen op de effecten van de pioneer mixers? Wat doet je besluiten dat de effecten die hierop zitten wel erg leuk zijn??
BPM counters zijn voor watjes
Ik heb op zich niets tegen effecten zolang ze maar niet overmatig gebruikt worden en dat gebeurd dus wel heel erg vaak door dj's (overmatig effect gebruik)
En waarom ik deze mixer heb gekocht -> Ik was op zoek naar een meerkanaals mixer met wat leuke extra dingetjes voor thuis. En aangezien deze mixer net uit was en hij er erg netjes uit ziet heb ik deze genomen.
Verwijderd
*De gain knoppen zitten achterop de mixer. Je moet dus helemaal over de tafels heen buigen om aan de gain te zitten. Niet alleen onhandig, maar ook ergonomisch onverantwoord.
*De Eq-ledjes zijn te gevoelig en om de een of ander reden vind ik de mixer niet natuurgetrouw reageren op wat ik met de faders doe (hij lijkt een beetje traag te reageren op wat ik doe).
Wat ik wel erg fijn vind: lekkere "blaas tegen me en ik beweeg" crossfader, de transformbuttons die super werken.
Das inderdaad een behoorlijke misser en aardig irritant. Maar je kunt de Xone zo modden dat ze bovenop komen te zitten.Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 18:07:
Ik heb voor het eerst op de Xone32 gemixt afgelopen week, en was er niet zo heel erg tevreden over. Begrijp me goed, hij is echt niet slecht hoor. Maar een paar dingen vind ik echt niet praktisch.
*De gain knoppen zitten achterop de mixer. Je moet dus helemaal over de tafels heen buigen om aan de gain te zitten. Niet alleen onhandig, maar ook ergonomisch onverantwoord.
Heb ik eerlijk gezegd nog nooit eerder van gehoord.*De Eq-ledjes zijn te gevoelig en om de een of ander reden vind ik de mixer niet natuurgetrouw reageren op wat ik met de faders doe (hij lijkt een beetje traag te reageren op wat ik doe).
Wat ik wel erg fijn vind: lekkere "blaas tegen me en ik beweeg" crossfader, de transformbuttons die super werken.
Wat wel erg mooi is aan de Xone serie vind ik de 68mm faders -> niet te kort en ook niet te lang. Gewoon precies goed.
je kan ook gewoon je tafel zo inregelen dat je de schuiven niet helemaal open hoeft te knallen, je hebt in principe geen gain nodig, gain is voor mietjesVerwijderd schreef op 13 december 2003 @ 18:07:
Ik heb voor het eerst op de Xone32 gemixt afgelopen week, en was er niet zo heel erg tevreden over. Begrijp me goed, hij is echt niet slecht hoor. Maar een paar dingen vind ik echt niet praktisch.
als je alles op 0dB mixt, en daarbij je schuiven iets onder ze max houd, kun je altijd dat beetje extra pakken if nodig
het probleem is alleen dat heel veel dj's nix snappen van al die knoppen en denken van gain is ook volume, dus t kan harder, terwijl gain eigenlijk bedoelt is om t zachter te zetten, en je master bedoelt is om een net signaal naar je eindmixer te sturen, en daarvandaan een mooi signaal naar je amps die altijd op vol vermogen staan
dit kan zelfs zonder eindmixer, dan is de master je volumeknop van je versterker, en niet je gain...
hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. alles kan harder, maar de manier hoe, das een ander verhaal
soepele faders zijn een must bij mixen, ben ik met je eens, stroevere faders zijn rampzalig*De Eq-ledjes zijn te gevoelig en om de een of ander reden vind ik de mixer niet natuurgetrouw reageren op wat ik met de faders doe (hij lijkt een beetje traag te reageren op wat ik doe).
Lekker verhaal dat.MR_WAZOO schreef op 14 december 2003 @ 02:21:
[...]
je kan ook gewoon je tafel zo inregelen dat je de schuiven niet helemaal open hoeft te knallen, je hebt in principe geen gain nodig, gain is voor mietjes
als je alles op 0dB mixt, en daarbij je schuiven iets onder ze max houd, kun je altijd dat beetje extra pakken if nodig
het probleem is alleen dat heel veel dj's nix snappen van al die knoppen en denken van gain is ook volume, dus t kan harder, terwijl gain eigenlijk bedoelt is om t zachter te zetten, en je master bedoelt is om een net signaal naar je eindmixer te sturen, en daarvandaan een mooi signaal naar je amps die altijd op vol vermogen staan
dit kan zelfs zonder eindmixer, dan is de master je volumeknop van je versterker, en niet je gain...
hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. alles kan harder, maar de manier hoe, das een ander verhaal(en sorry, ik werk nou eenmaal tussen geluidstechs
vandaar deze wijze woorden)
Je gain is om een bijvoorbeeld zacht inkomend signaal ff bij te schroeven zodat ie netjes gelijk met de rest over de master gaat. Omgekeerd geld dat dus ook van harder naar zachter.
Daar is een gain knop voor zover ik weet voor uit gevonden.
En ik zou gek worden als ik de hele avond op moest gaan letten tot hoever een schuif open kan en dat ik hem niet te ver schuif etc. Nee dan pak ik wel gewoon een gain knop en stel ik het signaal net zo hard in als de rest. Kan ik die fader tenminste zonder zorgen helemaal open gooien.
Zulke wijze woorden vind ik het dus helemaal niet en het gaat simpelweg niet op voor een dj die lekker zijn plaatjes staat te draaien.
In een studio kan ik het me voorstellen maar das weer een ander verhaal.
Ondertussen zijn er al enkele beta-versies van djDecks gereleased waarmee het ongeveer werkt. Het is nog een hele weg om het even goed te maken als de originele finalscratch, maar ondertussen begint het toch al aardig te lukken.
Op deze kan je er meer informatie over vinden, en ik heb ook een kort filmpje (wel nogal donker) gemaakt waarop je kan zien hoe het momenteel werkt.
Het filmpje kan je hier downloaden.
Ik maak dus gebruik van een gewone SoundBlaster Live! met kxDrivers, een oude versterker die dient als phono voorversterker en een originele finalscratch plaat.
en de VU leds zijn omdat je je faderstand zou zien
Gain: inkomend signaal op 0 brengen, en dat is de enige reden waarom dat ding eropzit. Ik mag er niet aan denken dat je met je faders zou moetten kijken: och deze plaat is hard opgenomen ik mag mn faders niet vol zetten.
Adion:
Net je filmpje gezien, sterk hoor, doe zo verder, hopelijk krijg je geen problemen met stanton want dit gaan ze niet leuk vinden denk ik...
[ Voor 16% gewijzigd door Yalopa op 14-12-2003 12:08 ]
Verwijderd
Met gepaste trots presenteert de fckn wckd* crew u weer een nieuw feest...
Ohja, vorige keer was het uitverkocht (475 bezoekers), dus haalt uw kaartjes snel of kom vroeg want anders is de deur dadelijk dichtwanneer: zaterdag zeventien januari
waar: nuldertien tilburg [kleine zaal: drum&bass / batcave: hiphop]
lineup kleine zeel: kjeld, tek, john doe en gast-dj pressure
visuele aankleding: revA00 vj's
prijs: vier euro (vier euro zeventig in voorverkoop via nuldertien)
voorverkoop: vanaf twintig december voor vier euro zeventig
bio van pressure
Pressure is an Irish born dj, whose love for drum 'n bass started back in 1991. After his move to the Netherlands in 1997 he was snapped up by the now defunct Fusion nights at Mazzo, Amsterdam. His talent was soon spotted and so he went on to become a resident at the Bullitproof nights @ Mazzo for 3 years. Besides this he played loads of Amsterdam gigs, he also was a resident dj at the huge Ignition parties at Melkweg (organised by Boeng Diepie) and @ Retox (at various venues including Club More, Item and Hotel Arena). Pressure's home base is now Red Zone with members in Eindhoven, Rotterdam and Hilversum. Red Zone took the Best Dutch DNB Crew 2002 Award in last year's Award Ceremonies. Pressure himself got voted 2nd in the Best DJ category.
Pressure's style actually is to not stick to any style! He prefers to play whatever is running at the moment. Because he has been into drum 'n bass for so long, he's got a good oldskool background which reflects in his sets now and again. His favorite dj's include Doc Scott, Fabio and Bukem. Pressure has, through the years, played with the following uk artists: Dj Lee (5x), Ed Rush (4x), Optical (3x), A-Sides (4x), Suv, Andy C (3x), Usual Suspects (3x), Total Science (2x), Bad Company, Storm, Dillinja & Lemon D, Fierce (4x), Jay Jay, Randall, Fabio, Dphie (Cyantific), Kasra, loxy (2x), Ink, Dylan, Facs, Friction.
Verwijderd
inderdaad..... dat zou flink kut zijn ja....leffe_blond schreef op 14 december 2003 @ 11:52:
[...]
Gain: inkomend signaal op 0 brengen, en dat is de enige reden waarom dat ding eropzit. Ik mag er niet aan denken dat je met je faders zou moetten kijken: och deze plaat is hard opgenomen ik mag mn faders niet vol zetten.
Adion:
Net je filmpje gezien, sterk hoor, doe zo verder, hopelijk krijg je geen problemen met stanton want dit gaan ze niet leuk vinden denk ik...
kan je niet eens een plaat erin knallen!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 18:07 ]
Verwijderd
Mijn favoriete openingsplaat van dit moment (realaudio, click om te luisteren).
Verwijderd
Lukt vast, u heeft nog 1 maand en 1 dag de tijdChiron schreef op 15 december 2003 @ 15:14:
hmm toch eens kijken of ik een autootje kan fixen met wat drum 'n bass gekken
Ik kan t filmpje neit downlaoden adion, maar ben wel benieuwdAdion schreef op 14 december 2003 @ 11:41:
Misschien herinneren jullie je nog dat ik een tijd geleden zei dat ik bezig was met het implementeren van finalscratch in djDecks.
Ondertussen zijn er al enkele beta-versies van djDecks gereleased waarmee het ongeveer werkt. Het is nog een hele weg om het even goed te maken als de originele finalscratch, maar ondertussen begint het toch al aardig te lukken.
Op deze kan je er meer informatie over vinden, en ik heb ook een kort filmpje (wel nogal donker) gemaakt waarop je kan zien hoe het momenteel werkt.
Ik maak dus gebruik van een gewone SoundBlaster Live! met kxDrivers, een oude versterker die dient als phono voorversterker en een originele finalscratch plaat.
het is juist bedoelt voor die mensen denken gain is extra volumeknopje dus t moet harder, en die verder niet op de kwaliteit van de muziek lettenReind schreef op 14 december 2003 @ 03:11:
[...]
Lekker verhaal dat.
Je gain is om een bijvoorbeeld zacht inkomend signaal ff bij te schroeven zodat ie netjes gelijk met de rest over de master gaat. Omgekeerd geld dat dus ook van harder naar zachter.
Daar is een gain knop voor zover ik weet voor uit gevonden.
En ik zou gek worden als ik de hele avond op moest gaan letten tot hoever een schuif open kan en dat ik hem niet te ver schuif etc. Nee dan pak ik wel gewoon een gain knop en stel ik het signaal net zo hard in als de rest. Kan ik die fader tenminste zonder zorgen helemaal open gooien.
Zulke wijze woorden vind ik het dus helemaal niet en het gaat simpelweg niet op voor een dj die lekker zijn plaatjes staat te draaien.
In een studio kan ik het me voorstellen maar das weer een ander verhaal.
van die blokgolf uitsturende, roodverslaafde, versterkerverneukende mafketels die niet normaal uitsturen
en reind, zolang jij ervoor zorgt dat jou gaingebruik beperkt blijft tot een bepaalt percentage, en t niet zo is dat je een hardere plaat niet zachter draait, want dat kan ook ,maar gewoon harder dan de vorige gebruikt, dan gaat t nog goed, en anders > doe wat aan je draaistijl want ik heb t niet over studiowerk maar over geluidstechwerk @ poppodium
en vind je als dj dat t harder moet, dan heb je de geluidstech nog, kan t daarentegen niet harder, dan heb je gewoon pech
[quote]leffe_blond schreef op 14 december 2003 @ 11:52:
[...]
[quote]
watbetreft je schuif niet helemaal open mogen knallen > dat is ook gewoon weer kwestie van of dat kleine stukje harder wat je wil nodig is, meestal valt er met de master ook wel te boosten
maar de gain is er enkel en alleen om het inkomende signaal netjes gelijk te houden, MAAR DRAAI DAT DING OOK WEEREENS TERUG
[ Voor 21% gewijzigd door NightOwlNL op 16-12-2003 17:16 ]
Beweerde ik iets anders dan?MR_WAZOO schreef op 16 december 2003 @ 17:09:
maar de gain is er enkel en alleen om het inkomende signaal netjes gelijk te houden, MAAR DRAAI DAT DING OOK WEEREENS TERUGdas t enige wat ik probeer duidelijk te maken
En als je met je gain netjes het inkomende signaal gelijk trekt hoef je niet op te letten hoe ver je je schuif open kan gooien.
Het enige waar je op moet letten is dat je VU meter niet als een disco lampje in het rood staat te bonjouren that's all.
Verwijderd
indeed, als meteen al je eerste plaat op je eerste live set ooit verkeerd gaat, en uitgejoelt word door het publiek moet je wel erg sterk in je schoenen staanVerwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:11:
Thuis maak je natuurlijk al je eerste selectie: wat gaat er in de koffer/tas, en wat blijft er thuis. Ik probeer vantevoren altijd wat setjes te beluisteren van de deejays die ook die avond draaien en stem daar een beetje mijn begin/eind selectie op af zonder "mijn sound" te verwaarlozen. De openingsplaat kies ik heel zorgvuldig, dat is hetzelfde als de eerste noot die een zanger(es) zingt. Is 'ie vals is je publiek gauw ontevreden en gaan ze op elk foutje leten, gooi je een enorme relplaat op is iedereen aan het feesten.
Mijn favoriete openingsplaat van dit moment (realaudio, click om te luisteren).
Locatie vind ik nog steeds niet zo goed (RAI). Als je pech hebt moest je heel de RAI rond lopen om in een andere zaal te komen.
Verwijderd
Licht effecten waren ook erg goed, sfeer was goed, logistiek was voor de rest ook goed gedaan. Top feest dus.
Verwijderd
Het begon al goed door anderhalf uur in de file te staan (eerste keer dat mij dat is overkomen). Auto moest zo'n 15 minuten lopen v/d rai worden geparkeerd (dat deed mij al doen denken ...) Garderobe + fouilleren ging "zowaar" vrij vlot. Vervolgens dus naar de mainstage, "ff kijken naar tiesto dan maar" (het was inmiddels 1 uur). Door dat eenrichtingssyteem in die veel te kleine en te hete gangetjes hebben we er ruim een half uur over gedaan om in de main te komen. Uiteindelijk in die (veel te volle) main een plekje bemachtigd en daar ff gestaan. Dat ging ook niet goed omdat het er veeeel te druk was (ondanks het systeem vol-is-vol). Gauw weer weg daar (na bijna te zijn doodgedrukt) en daarna de rest v/d avond maar een beetje op de techno stage doorgebracht.
Kortom, id&t : SCREW you. nooit meer IC. Ieder jaar worden er maar meer mensen toegelaten net zo lang tot het fout gaat (en dat gaat het ...)
Wat mij verder (weer) opviel is dat alleen de main mooi aangekleed was. Rest v/d zalen is nauwelijks aandacht aan besteed. Erg jammer.
Overigens, ik heb Don Diablo vrijdagavond nog ff gesproken en vroeg 'm wat'ie ging doen op IC. Helaas stond ik nog in de file toen hij moest draaien. Al luisterend naar een deel van zijn set (op de radio in de auto) hoorde ik continu een hangende cd ... Iemand dit nog gehoord? Hij zal enorm slecht geslapen hebben die nacht.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 10:07 ]
Verwijderd
Vond het decor ook niet helemaal top.
sfeer was ruk veels te veel ouders met kinderen. en andere oudere mensen die het een keertje meegemaakt wilde hebben. Dat vind ik zowieso de laatste tijd met grote feesten dat er veel te veel mensen komen om het meegemaakt te hebben dat komt niet ten goede van de sfeer.
De dj´s vond ik ook niet super draaien.. veels te veel standaard sets weinig vernieuwends gehoord.
maar genoeg gezeikt.. voor mij is het ffies over met id&t.. ik ga weer de kleine feestjes opzoeken.
Verwijderd
Wel kwam er in de set van Ferdy een enorme brom in, eerst dacht iedereen dat dit bij t nummer hoorde, klonk ook best vet, daarna duurde het toch erg lang.... tot er een technische gast bij kwam kijken.
Volgens mij had de dj het zelf ook kunnen behelpen door ff zijn aarde naar zijn mixer te controleren maar die deed er niks aan.
Verwijderd
Opbouwend van breakbeatachtige techno tot het stevige werk. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Was voor mij een uitdaging omdat dit de eerste keer is dat ik op een 100% techno feest stond (normaliter draai ik techtrance-achtige dingen).
Ik vind hem best goed klinken.Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 21:15:
Mijn (techno)set, gedraaid op Supreme Grooves vorige week zaterdag, staat online op mijn site. Klik hier om 'm te downloaden (right click -> save as).
Opbouwend van breakbeatachtige techno tot het stevige werk. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Was voor mij een uitdaging omdat dit de eerste keer is dat ik op een 100% techno feest stond (normaliter draai ik techtrance-achtige dingen).
Het geluid is op een gegeven moment even 5 seconden iets harder als de rest van de track, maar dat valt bijna niet op.
Niet mijn favo muziek, maar het blijft een goede mix
Zou je misschien de playlist willen posten, ben wel benieuwd wat erin zit
Verwijderd
01. Tribal Tech - "Kurieh" (original mix)
02. Salez Soundworks - Factory
03. Remy - Dustsucker
04. Remy - Bang
05. Bandulu - Blank Tape
06. Montana - Holla (original)
07. Max Walder - Compressor
08. DK8 - Murder Was The Bass
09. F.Massiv - Understatement
10. Project 247 - Crasher
11. Scott Mac vs U.X.B. - Profile
12. Cave - Carnival (Max Walder remix)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 19:45 ]
Daarmee teruggegaan (80 km heen, 80 km terug) en ik heb netjes een nieuwe gekregen.
Op de doos van die nieuwe stond een raar etiket van UPS, waaruit ik kon afleiden dat de doos alvorens hij bij de winkel (Blackfield) terecht kwam eerst verkeerd verzonden was naar een andere winkel of persoon. Naja, kan gebeuren, dus gewoon er mee naar huis gegaan.
Bij thuiskomst natuurlijk meteen opengemaakt en toen bleek dat het piemschuim finaal door midden was gebroken. Het is vrij dik piepschuim, dus ik vond het toch wel vreemd dat dat door midden gebroken was.
Draaitafel aangezet, beetje gaan mixen enzo, maar het lukte allemaal voor geen meter, terwijl ik toch aardig kan mixen.
Toen viel me ineens op dat de dikke dots niet netjes stil stonden als de pitch op 0% stond, maar dat ze aan het wiebelen waren. Paar mensen gevraagd. De een zegt dat het niet erg is, de ander zegt van wel. Platters verwisseld om te controleren of het misschien een oneffenheid in de platter was, maar het verschijnsel bleef zich voordoen bij dezelfde draaitafel.
Toen had ik dus al zoiets van:"Hmmm, koop ik daarvoor een dure Technics?", maar nog niet eens bij stilgestaan dat ik nog geen enkele plaat gelijk had gekregen.
Tot vandaag toen een goeie maat van mij op bezoek kwam die toch al enige tijd draait en zelfs een tijd in een club heeft gedraaid. Ook hij kreeg de platen niet gelijk.
Nog ff wat tests gedaan, door een mp3 van de pc te mixen met een plaat. Resultaat. Draaitafel 1 die ik al vanaf het begin heb, doet het perfect. Hiermee heb ik de plaat binnen no-time strak gelijk lopen. Draaitafel 2 die ik dus precies een week geleden gekregen heb, loopt zo instabiel als de neten en is niet gelijk te krijgen.
Die zaak had ik zondag (twee dagen na aanschaf) al gemaild dat er iets niet goed was met die draaitafel. Gisteren kreeg ik eindelijk antwoord met de mededeling dat hij naar Technics opgestuurd moet worden en daar gerepareerd wordt.
Ik vind het echter vrij klote dat zij mij een instabiele dus defecte draaitafel verkocht hebben en em dan willen laten repareren. Zeker omdat ik dan weer minimaal twee keer 80 km heen en 80 km terug moet rijden. Dat zou neerkomen op in totaal 4 keer 160 km die ik dan gereden heb. Ruim 70 Euro benzine. Had ik ze net zo goed in Nederland kunnen kopen.
Weet iemand hoe ik hier in m'n recht sta?
In principe moet die shop jou natuurlijk garantie geven. Ik denk dat je geen garantie kan claimen bij technics NL aangezien je hem niet in nl gekocht hebt, dus je zal bij die winkel moeten zijn, of technics duitsland
Als die shop moeilijk blijft doen: laten repareren in nl (tegen betaling helaas) en je les onthouden. Hoe klote het ook is nog een paar keer rijden zal je waarschijnlijk meer kosten aan benzine dan een reparatie.... Je staat waarschijnlijk keihard in je recht maar het zou wel eens duurder kunnen zijn om je gelijk te halen dan dat je je erbij neerlegd...
succes iig
Verwijderd

Zwaar kut ook al is hier een europees recht op van toepassing.GoodspeeD schreef op 27 december 2003 @ 04:18:
Godverdegodver. Ik baal als een stekker.
Weet iemand hoe ik hier in m'n recht sta?
Die duitsers nemen het namelijk niet zo nauw met de garantie in veel gevallen en laten de koper er voor opdraaien hoe kut dat ook is.
Ik ken iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt en die na 350€ en een uiteindelijke reparatie in NL eindelijk zijn zuurverdiende SL's had staan.
Als je ze nou in NL had gekocht was het al een stuk makkelijker geweest om te gaan claimen.
ik denk ook dat je dit door technics zelf moet laten oplossen
Verwijderd
Mooie flyer !Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 19:53:
Zo, gisteren in Tivoli gedraaid (aan de oude gracht te Utrecht). Dat is een vette tent zeg, uitzinning publiek. Prachtige afsluiting van de kerst
[afbeelding][afbeelding]
Heb Technics Nederland al gemaild, maar nog geen antwoord helaas. Morgen anders maar even bellen.MR_WAZOO schreef op 28 december 2003 @ 02:54:
ik gok zelf trouwens dat de motor defect is, en dat je dus echt een nieuwe tafel moet krijgen, aangezien t nog garantie is....
ik denk ook dat je dit door technics zelf moet laten oplossendie willen soms lief zijn
Technics is een onderdeel van Panasonic tegenwoordig, weet je zeker dat je het goeie hebt gebeld?GoodspeeD schreef op 28 december 2003 @ 15:21:
[...]
Heb Technics Nederland al gemaild, maar nog geen antwoord helaas. Morgen anders maar even bellen.
Het kan nooit de motor zijn want dan doet ie het gewoon niet. De motor kan namelijk niets anders als een magnetische stroom geven op het juiste moment. Als je motor dus onregelmatig is dan zit dat 99 van de 100 keer in een potmetertje wat ligt te etteren.MR_WAZOO schreef op 28 december 2003 @ 02:54:
ik gok zelf trouwens dat de motor defect is, en dat je dus echt een nieuwe tafel moet krijgen, aangezien t nog garantie is....
ik denk ook dat je dit door technics zelf moet laten oplossendie willen soms lief zijn
Het zal hoogstwaarschijnlijk dus een afregelpotje zijn die je pitchfader/motor aan stuurt of de fader zelf.
hmmmmmm... bij mij werkt t niet, maar t is waarschijnlijk meer dan je usb plug omzettenAdion schreef op 14 december 2003 @ 11:41:
Misschien herinneren jullie je nog dat ik een tijd geleden zei dat ik bezig was met het implementeren van finalscratch in djDecks.
/edit
phat man! mixen is onmogelijk, maar het werkt
ps, ik dacht eerlijk gezegd dat die scratchamp het geluid al encoded naar bitjes en die via de scratchamp naar de pc verstuurd. Dit zou dus realtime moeten zijn, en asio of niet.. Heb je niet al geanaliseerd wat er uit die scratchamp komt?! ik heb nog nooit een laptop gezien met 2 phono ingangen
ps, je mag je kamer wel es opruimen
[ Voor 30% gewijzigd door Erikie op 29-12-2003 08:35 ]
traktor scratch!
ik zie zelf een draaitafel in blokjes, kast, schijf, audiodeel, arm, motorReind schreef op 29 december 2003 @ 01:47:
[...]
Het kan nooit de motor zijn want dan doet ie het gewoon niet. De motor kan namelijk niets anders als een magnetische stroom geven op het juiste moment. Als je motor dus onregelmatig is dan zit dat 99 van de 100 keer in een potmetertje wat ligt te etteren.
Het zal hoogstwaarschijnlijk dus een afregelpotje zijn die je pitchfader/motor aan stuurt of de fader zelf.
motor is dus ook de stuur electronica..
Ik heb het filmpje trouwens ondertussen ook geupdate (enkele dagen geleden), en heb er nog wat mee geexperimenteerd.Erikie schreef op 29 december 2003 @ 08:19:
hmmmmmm... bij mij werkt t niet, maar t is waarschijnlijk meer dan je usb plug omzetten. Ben je niet bang dat je de patenten aantast van final scratch?! wel phat trouwens, want dan zou je de 1e zijn die final scratch op een windows bak aan de praat krijgt!
/edit
phat man! mixen is onmogelijk, maar het werktwel met een dikke vette delay tussen m'n scratchamp en m'n pc, maar het werkt. Ook kan hij nog maar 1 draaitafel tegelijk aan, want bij 2 gaat ie dik clippen.. keep up the good working en report t ff op finalscratch.com als je klaar bent
vele mensen zullen je dankbaar zijn
..
ps, ik dacht eerlijk gezegd dat die scratchamp het geluid al encoded naar bitjes en die via de scratchamp naar de pc verstuurd. Dit zou dus realtime moeten zijn, en asio of niet.. Heb je niet al geanaliseerd wat er uit die scratchamp komt?! ik heb nog nooit een laptop gezien met 2 phono ingangen.. oja, en voorbeluisteren gaat nu dus ook niet, t mooiste zou zijn dat je (net als nu) het voorbeluisteren etc via je mengtafel doet, en niet via pc software..
ps, je mag je kamer wel es opruimen
Met een ScratchAmp werkt het waarschijnlijk inderdaad nog niet echt, en ik ben nog niet 100% zeker of ik dat volledig werkende ga krijgen, tenzij er ASIO drivers komen voor de ScratchAmp.
Het werkt ondertussen wel volledig als je ASIO kan gebruiken, dan is de latency al behoorlijk laag, en zeker voor gewoon mixwerk en licht scratchen perfect bruikbaar.
Als je de outputmode zet op Player1->Card 1 en Player2->Card 2 kan je het trouwens voorbeluisteren via je mengpaneel ipv via pc.
En voor een laptop zou de oplossing zijn om de ScratchAmp te vervangen door een externe soundcard. Ik denk dat de SoundBlaster Extigy 2 ingangen, 2 uitgangen en ASIO support heeft, dus die zou in ieder geval moeten voldoen.
Enige nadeel is dan wel dat je ook apparte RIAA voorversterkers nodig hebt om de phono out van je draaitafel naar line signaal om te zetten.
Of ik problemen kan krijgen met patenten enzo weet ik nog niet echt. Ik heb nergens op de site ook maar iets gevonden over dat de technologie gepatenteerd zou zijn.
Ik heb ook de originele software niet geinstalleerd of gedecompileerd, en ik heb de finalscratch plaat gewoon legaal gekocht, en daar staat enkel een copyright boodschap op.
Misschien post ik later nog wel eens een filmpje dat wat meer scratchen laat zien, maar helaas zijn m'n scratch-kunsten zelfs bij echte vinyl nog verre van goed
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
(ook te gebruiken als rear speaker bij suround)
Perfect zuiver geluid, vooral in samen werking met mijn boombox *voor in de auto*

Ga ze alleen nog wel aan mijn balken monteeren.
Voor een setje was ik 59 eurotjes lichter.
dude, iedere stappenmotor is t zelfde, das dus ook wat er in een SL of welke andere directdrive zit, gewoon een grote stappenmotorVash schreef op 29 december 2003 @ 16:28:
WAZOO vergeet niet dat een SL magnetisch aangedreven is en qua motor niet vergelijkbaar met een of andere Gemini of belt-drive geval. Ik ben het ook gedeeltelijk met Reind eens, ik denk ook dat het aan de pitch fader of iig aan de snelheidsaansturing ligt. Waar ik het niet mee eens ben ik dat een defecte SL motor geen fuck meer uitvoert: Als het aan de motor ligt dan geeft het wél meestal hevigere schokken dan beetje trillen.
motoren zijn een onderdeel van me werk en ik sloop altijd alles open, dus ook SL's
weet dus waar ik over praat
gemini is technisch geen technics, dus is t wat gammeler, maar t principe is t zelfde
Nee, ik moest zijn DJ setup in elkaar flansen en daarom wilde ik zijn lengte weten. Ik ben zelf nogal lang dus kan het voor een andere DJ gauw te hoog zijn, maar hij was er tevreden mee
http://195.169.217.157/~jan/Vash%20-%20New%20Session.mp3
Als antwoord op dat de laatste mix erg scheel was: dat was mijn pa's schuld
Tracklist:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 1) Mark Otten - Mushroom Therapy (Lightscape remix) 2) Andain - Beautiful Things (Photon Project remix) 3) Fictivision vs C-Quence - Symbols 4) Electrique Boutique ft. Taz - Heal (Instrumental) 5) Solid Globe - North Pole (Liquid Life remix) 6) Motorcycle - As The Rush Comes (Universal Religion remix) 7) Empyreal Sun - Twisted Reality 8) Carlo Resoort - 'o' Class 9) Starr - Sunstroke 10) Clokx - Overdrive |
[ Voor 60% gewijzigd door Flake op 01-01-2004 22:33 ]
Waarom staat bij de openings post geen heuff.nl als 2e hands zaak? hier haal ik alles vandaan! op het vraag en aanbot worden bijna elke 5 minuten nieuwe dingen gezet! hier is dan ook vaak voor goedkoop een leuk DJ setje te koop!
Een vrien heeft daar 2 Technics MKII tavels vandaan kunnen halen met Flightcase voor 1000 eurotjes! (+2 nieuwe naalden erbij)
Een aanrader dus!
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Wat voor signaal geeft die scratchamp naar de pc dan?! hopelijk geen audio maar soort van bitwaardes?! want dan zou dat echt realtime zijn dacht ik ( <1 ms). maargoed, desalnietemin (?!) ik ben erg trots op jeAdion schreef op 30 december 2003 @ 13:15:
[...]
Ik heb het filmpje trouwens ondertussen ook geupdate (enkele dagen geleden), en heb er nog wat mee geexperimenteerd.
Met een ScratchAmp werkt het waarschijnlijk inderdaad nog niet echt, en ik ben nog niet 100% zeker of ik dat volledig werkende ga krijgen, tenzij er ASIO drivers komen voor de ScratchAmp.
..........................................
traktor scratch!
En mocht het programma helemaal af zijn en goed werkend dan verkoop je het gewoon aan stanton want die zijn vast wel naar een goed progsel op zoek wat stabiel en zonder bugs onder windhoos draait.
Volgens mij geeft de scratchamp gewoon een audio signaal en zit alle verwerking in de software.Erikie schreef op 31 december 2003 @ 07:06:
Wat voor signaal geeft die scratchamp naar de pc dan?! hopelijk geen audio maar soort van bitwaardes?! want dan zou dat echt realtime zijn dacht ik ( <1 ms). maargoed, desalnietemin (?!) ik ben erg trots op je. Alleen zou ik toch maar een beetje oppassen, want de boel is dus wel gepatenteert.. alhoewel je nu geen gebruik maakt van de scratchamp dan.
Hoe het signaal er uit ziet kan je eenvoudig zelf bekijken door een stukje in een programma zoals cool edit op te nemen en dat te bekijken.
De absoluut minimaal mogelijke latency om de snelheid te bepalen is dan ongeveer 3 ms aan normale snelheid geloof ik, en ongeveer 16 ms om de positie op de plaat te bepalen.
Op dit moment gebeuren de snelheidsupdates afhankelijk van de ASIO buffer grootte, wat hier nu op 5 ms staat. De snelheid word wel bepaald aan de hand van de laatste 16 a 20 ms, dus de delay is net iets groter, maar daar merk je niet zo heel veel van.
Maar de kans blijft heeeeeeeeeeeeeeeel klein dat het bij de motor ligt aangezien daar weinig mis mee kan gaan. Een magneet aangedreven motor doet het of niet en alle kuren die ernaast bij komen zijn te wijten aan slecht functionerende onderdelen die de motor aan sturen.MR_WAZOO schreef op 30 december 2003 @ 19:32:
[...]
dude, iedere stappenmotor is t zelfde, das dus ook wat er in een SL of welke andere directdrive zit, gewoon een grote stappenmotor
motoren zijn een onderdeel van me werk en ik sloop altijd alles open, dus ook SL's
weet dus waar ik over praat
gemini is technisch geen technics, dus is t wat gammeler, maar t principe is t zelfde
Het enige wat die spoelen (de motor in feite) doen is op het juiste moment een elecktro magnetische puls geven.
Verwijderd
tracklilst ziet er goed uit.. dus ga hem ffies sjeckuhVash schreef op 31 december 2003 @ 00:36:
Nieuw setje online (rustige trance):
http://195.169.217.157/~jan/Vash%20-%20New%20Session.mp3
Als antwoord op dat de laatste mix erg scheel was: dat was mijn pa's schuld
Tracklist:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1) Mark Otten - Mushroom Therapy (Lightscape remix) 2) Andain - Beautiful Things (Photon Project remix) 3) Fictivision vs C-Quence - Symbols 4) Electrique Boutique ft. Taz - Heal (Instrumental) 5) Solid Globe - North Pole (Liquid Life remix) 6) Motorcycle - As The Rush Comes (Universal Religion remix) 7) Empyreal Sun - Twisted Reality 8) Carlo Resoort - 'o' Class 9) Starr - Sunstroke 10) Clokx - Overdrive
magnetische pulsReind schreef op 31 december 2003 @ 14:57:
[...]
Maar de kans blijft heeeeeeeeeeeeeeeel klein dat het bij de motor ligt aangezien daar weinig mis mee kan gaan. Een magneet aangedreven motor doet het of niet en alle kuren die ernaast bij komen zijn te wijten aan slecht functionerende onderdelen die de motor aan sturen.
Het enige wat die spoelen (de motor in feite) doen is op het juiste moment een elecktro magnetische puls geven.
maar ik beschouw heel t motordeel dus als 1, inclusief de drivers, alleen, nou moet er dus bepaalt worden wat er stuk is
en dat is ingewikkelt
dus garantie, en met dat keertje heen en weer red je t wel om die kosten van de reparatie te besparen
Dit topic is gesloten.