How to become a Dj... deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.663 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
Kom jij wel eens in Planet Plastic in Amstelveen? Ik denk nl dat ik je daar gezien heb. Die gast die daar gister was lijkt op jou van de foto op je site :)
Belde jij toen met Diablo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
Chiron schreef op 14 november 2003 @ 01:19:
hmm het lampje in mijn sl1200 is dood :(

is zoiets makkelijk te vervangen of zelfs te vervangen door een ledje?
t schijnt een ramp te zijn om die te vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 14 november 2003 @ 17:39:
[...]

t schijnt een ramp te zijn om die te vervangen :D
Een ramp is weer een beetje teveel van het goede maar het is wel een ontiegelijk kutwerk.

Rechtstreeks gejat van Dre zijn forum ->
ok, hier is de procedure:

schroef de gehele onderkant eraf(veel schroeven!) leg de SL op zijn kop op bv een kussen om beschadeging te voorkomen.

schroef de lamp ass'y eraf(2 schroefjes) nu met een KLEIN kruiskopschroevendraaiertje(wat een woord) het kleine schroefje van de cilinder los schroeven. nu kun je de alu cilinder eraf schuiven.

groups.msn.com/nijhuis/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=61

let wel: het lampje KAN op 2 manieren gesneuveld zijn.

1 - door ouderdom en dus doorbranding
2 - doordat de rubber dempingring is vergaan en de cilinder te ver naar buiten is gepoped en de draadjes doormidden gesneden heeft.

als die ring defect is (aangezien de tafel uit 85 komt zal dit wel het geval zijn) moet je de ring vervangen maar deze is niet los verkrijgbaar, dus moet je creatief zijn!

de lamp werkt op 20 volt DC en is te bestellen met NR. SFDN122-01 bij panasonic. anders een 24 volt lampe kopen bij de elektro boer.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
hm zoals het daar staat valt het dus wel mee met de ramp. .en ik denk dat 't lampje gewoon opgefikt is

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het is maar een lampje hé het is niet zo dat je TT kompleet kapot is..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mjah die dingen gaan zowiezo snel naar de kanker. Ook bij platenzaken waar ik Technicsjes zie staan zijn vrijwel altijd de powerknoppen ook verragt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Vash schreef op 15 november 2003 @ 09:35:
Mjah die dingen gaan zowiezo snel naar de kanker. Ook bij platenzaken waar ik Technicsjes zie staan zijn vrijwel altijd de powerknoppen ook verragt.
Dat is gewoon lomp gedrag. Gewoon al je draaiapparatuur op 1 schakelbaarstekkerblok aansluiten. 1 druk op de schakelaar en alles springt ineens aan

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik gebruik mn techs ook redelijk normaal en daar is geen knop of lampje van kapot. Dat er eens een lampje kapot gaat is niet vreemd, maar slijtage, en daar heeft elk produkt last van na verloop van tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 23:06

Eraser127

Nijkerk

tsjah, mijn lampjes branden ook al zwakker, zodra ze op zijn of als ik er tijd/zin in heb zet ik er mooi een witte LED in

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Universal Creations schreef op 15 november 2003 @ 11:28:
[...]

Dat is gewoon lomp gedrag. Gewoon al je draaiapparatuur op 1 schakelbaarstekkerblok aansluiten. 1 druk op de schakelaar en alles springt ineens aan
Het is ook geen groot punt opzich (een kleine draai aan die as onder die schakelaar is voldoende) maar het is gewoon een zwak punt op de Technics. Maar die powerknop is niet cruciaal (zoals je zelf zegt: gewoon stekkerdoos pakken) en een popuplamp is ook niet van levensbelang moet ik zeggen. Hoewel het een stuk fijner is als je de groeven op de plaat een beetje kan zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash schreef op 16 november 2003 @ 01:30:
[...]
Het is ook geen groot punt opzich (een kleine draai aan die as onder die schakelaar is voldoende) maar het is gewoon een zwak punt op de Technics. Maar die powerknop is niet cruciaal (zoals je zelf zegt: gewoon stekkerdoos pakken) en een popuplamp is ook niet van levensbelang moet ik zeggen. Hoewel het een stuk fijner is als je de groeven op de plaat een beetje kan zien!
Thuis maakt het natuurlijk geen fuck uit of die lampjes werken of niet, daar heb je toch wel genoeg ligt meestal. In een club vind ik het toch wel erg fijn als ze _wel_ werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
nou het is wel handig hoor.. heb meestal weinig licht aan in m'n kamer.. dus wil wel dat zulke dingen het doen dan :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Ik heb eindelijk mijn (met wat foutjes) dj set ergens op internet kunnen plaatsen (met dank aan Tampie).

klik

(Comments please als het kan, vooral over platenkeuze, daar heb ik geen verstand van, ik kies wat ik leuk vind en bij elkaar past. thats all :D)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
01...Armand van Helden - The phunk phenomena.mp3  
02...Constipated Monkeys - Cro Magnon.mp3
03...Kid Q - This Feeling.mp3
04...Freaks - Blam !.mp3
05...Ernesto A. - House Sex.mp3
06...Dj Sneak - Break it down.mp3
07...Submission - Women beat their Men.mp3
08...Zulu Nation - Cannibals.mp3
09...Olav Basoski - Fukking Oldskool.mp3
10...Micha Daniels - If you got the power.mp3
11...Wawa - GK.mp3
12...Slynus - Nobody listens to techno.mp3
13...Dj Stuart - Fuel to Fire.mp3
14...Seamus Haji - Work that sucka.mp3
15...Afro - High Life.mp3
16...Audio Bullys - Running back.mp3
17...Steve Silk Hurley   - The word is love.mp3
18...Raven Maize - Fascinated.mp3
19...David Morales - Winners.mp3
20...Product X - Oh baby.mp3
21...D. Naidano - Pavillion Blue.mp3
22...SupaKings - Back and Forth.mp3

[ Voor 96% gewijzigd door Virgil op 16-11-2003 18:36 ]

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 23:06

Eraser127

Nijkerk

ben ze aan't downen

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Serrver: Ik heb net even je set geluisterd.
De platenkeus vind ik erg goed, allemaal lekkere plaatjes (precies mijn stijl ook), alleen Afro - High Life past er niet helemaal tussen. De meeste opeenvolgende platen passen gewoon goed bij elkaar, niets op aan te merken :) En trouwens, welke mix van Raven Maize - Fascinated draai je? In ieder geval stukken beter (althans, meer house-achtig) dan het origineel en de remixes die ik ken.
Het viel me wel op dat er redelijk wat foutjes inzetten. Soms loopt de handel gewoon niet gelijk, en soms gaan de platen teveel door elkaar. Dat eerste is gewoon een kwestie van ervaring, veel oefenen dus :P Dat de platen met instrumenten/vocals te veel door elkaar lopen is een wat lastiger probleem (heb 't zelf ook regelmatig), maar ik denk dat 't het belangrijkst is om je platen goed te kennen (qua op- en afbouw). Daarnaast is 't natuurlijk afhankelijk van je eigen smaak/stijl, maar bijvoorbeeld bij de overgang van Slynus - Nobody Listens to Techno naar Stuart - Free klinkt niet echt tof.
Verder moet je proberen op je VU-meters te letten, op veel stukken (zeker bij de overgangen) vervormt het geluid zwaar. Het ergste was 't bij die plaat van Stuart, maar op een of andere manier zet ik die zelf ook altijd te hard. Dan klinkt 'ie gewoon een stuk lekkerder :P
Probeer trouwens de volgende keer naar 192 of 128 kbps MP3 te encoden (tenzij je een goede reden hebt om 't echt zo klein te maken), dat luistert namelijk een stuk prettiger :)

platenkeus: 8.5
stijl: 8
techniek: 6.5

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gomaster schreef op 14 november 2003 @ 14:36:
[...]

Kom jij wel eens in Planet Plastic in Amstelveen? Ik denk nl dat ik je daar gezien heb. Die gast die daar gister was lijkt op jou van de foto op je site :)
Belde jij toen met Diablo?
De nieuwe platenzaak in Amstelveen? Nee, daar kom ik niet. Heb voor zover ik weet geen soortelijke familieleden rondlopen die ook draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Flat: Ik denk dat dat komt door zijn brakke Behringer mixertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
platenzaak in amstelveen???

WAAR, Welke stijlen, en is t personeel ok??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
schijnt pas geopend te zijn, op het kostverlorenhof :)

ik moet er ook nog altijd eens heen, ff checken daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
MR_WAZOO schreef op 17 november 2003 @ 17:04:
platenzaak in amstelveen???

WAAR, Welke stijlen, en is t personeel ok??
Op het kostverlorenhof naast de sound shop.
Ze hebben trance beetje techno. Hebben niet heel veel staan maar ze kunnen wel veel bestellen.
Personeel is aardig. Verder rustige zaak niet te drukke indeling en zoals ik al zei aardige gasten. Ik dacht 4 luisterplekken.
net een plaatje besteld en ik schijn een sms te krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
jeuj heb vandaag me set binnen gekregen :)
2*Reloop RP-4000 MKIII en een gemini PS-626i + sennheiser koptelefoon.

Vinyl geeft echt wel merkbaar mooier geluid (heb nog nooit echt met vinyl gedraait..) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
gomaster schreef op 17 november 2003 @ 19:12:
[...]

Op het kostverlorenhof naast de sound shop.
Ze hebben trance beetje techno. Hebben niet heel veel staan maar ze kunnen wel veel bestellen.
Personeel is aardig. Verder rustige zaak niet te drukke indeling en zoals ik al zei aardige gasten. Ik dacht 4 luisterplekken.
net een plaatje besteld en ik schijn een sms te krijgen :9
hmm ik ben benieuwd wat voor techno ze dan hebben.. weet je ook welke labels ze ongeveer hebben liggen?

Hou zelf meer van de wat spacy funky techno a la EC, F-comm, Kanzleramt enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
RooT schreef op 17 november 2003 @ 22:17:
(heb nog nooit echt met vinyl gedraait..) :)
Ik ook niet. Gaatje is net iets te klein en ik heb al een vriendin dus tis ook niet nodig om het met vinyl te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Chiron schreef op 17 november 2003 @ 22:22:
[...]

hmm ik ben benieuwd wat voor techno ze dan hebben.. weet je ook welke labels ze ongeveer hebben liggen?
...
Dat zou ik niet weten. Het stond alleen maar in ons lokale krantje :Y). Ik zou voor die info maar eens langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

thx.

Als ik het goed heb is het Raven Maize - Fascinated (Rodox Dub)
het is een ministry of sound release.

En inderdaad. Dat het geluid soms vervormt komt omdat ik een kutbehringer mixertje heb plus dat destijds ik een kutgeluidskaart had (ALS4000).

iig het mixen gaat (gelukkig) beter nu. Nu ik ongeveer iedere 2 weken de kans krijg op 2 dd's te draaien ipv de Soundlab DLP12s en de ETP HT8201Q die ik thuis heb staan. (Deze laatste is dus al heel oud en draait onstabiel :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
gomaster schreef op 18 november 2003 @ 13:07:
[...]

Dat zou ik niet weten. Het stond alleen maar in ons lokale krantje :Y). Ik zou voor die info maar eens langsgaan.
mja ik zag op de publieksfinale van de P60 dj contest al posters hangen dat het winkeltje zou openen :) maar heb nog geen tijd gehad om er langs te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Reind schreef op 17 november 2003 @ 23:03:
Gaatje is net iets te klein en ik heb al een vriendin dus tis ook niet nodig om het met vinyl te doen :+
Hmm bij mij is ie toch wel een stuk te klein.. maargoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
RooT schreef op 18 november 2003 @ 20:32:
[...]

Hmm bij mij is ie toch wel een stuk te klein.. maargoed ;)
Ik heb een gogo gadget ... -> hoe langer ik hem maak hoe dunner ie word. Maar als ik hem zo lang maak dan blijft ie niet meer staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Reind schreef op 18 november 2003 @ 23:55:
[...]

Ik heb een gogo gadget ... -> hoe langer ik hem maak hoe dunner ie word. Maar als ik hem zo lang maak dan blijft ie niet meer staan :+
Dan val je voorover 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
ff ontopic

'k heb ze hier nog niet voor bij zien komen de nieuwe Nunark DXM serie
wat vinden jullie van deze diggetjes? iemand al zoon ding thuis staan?

Afbeeldingslocatie: http://www.numark.com/images/products/overview/dxm01_overview.jpg

DXM01

- 24-bit digital mixing
- Noise-free digital mixing controls
- Steep 3-band EQ with frequency kill
- 2 phono (w/phono defeat switch)/2 line, 1 mic
- Microphone input with 2-band EQ
- Sub-Bass synthesis with intensity control
- High quality D-TYPE 100% digital crossfader with reverse switch and continuous rotary slope control
- Look-ahead peak limiting on headphone and master outputs
- RCA record output without microphone for making mixtapes

Afbeeldingslocatie: http://www.numark.com/images/products/overview/dxm03_overview.jpg

DXM03

- 24-bit digital mixing
- Steep 3-band EQ with frequency kill
- 12 column spectral display with different display modes (master L/R, master L+R, ch1/ch2)
- 2 phono (w/phono defeat switch)/2 line, 1 mic
- High quality D-TYPE 100% digital crossfader with reverse switch and continuous rotary slope control
- RCA record output w/o microphone for making mixtapes

Afbeeldingslocatie: http://www.numark.com/images/products/overview/dxm06_overview.jpg

DXM06

- 24-bit digital mixing
- 12 effects (6 effects for ch1/ch2, 6 effects for mic/aux), routable to ch1,ch2,mic/aux or master
- FX interface: beat sync tap button, wet/dry fader, rotary parameter control
- Steep 3-band EQ with kill switches
- 2 phono (w/phono defeat switch)/2 line inputs, 1 mic/stereo aux input
- RCA record output and balanced master output

[ Voor 87% gewijzigd door num-lock op 20-11-2003 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Er schijnt nog wel met enige regelmaat een crossfadertje te sneuvelen bij die dingen. Of ze het al opgelost hebben weet ik niet.

Ask Dre zou ik zeggen want die verkoopt ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Reind schreef op 19 november 2003 @ 23:39:
Er schijnt nog wel met enige regelmaat een crossfadertje te sneuvelen bij die dingen. Of ze het al opgelost hebben weet ik niet.

Ask Dre zou ik zeggen want die verkoopt ze :)
Bijdeze dan Dre, wat vind je van deze dingen? :+
6-0!

[ Voor 12% gewijzigd door num-lock op 19-11-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hmm DMX6 ook al een effecten/filterbak?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
High/Mid/Low knoppen liggen naast elkaar ipv boven elkaar. Vraag me af of je wel genoeg ruimte hebt voor je handen.

• Flake
Dat is alleen bij 3 en 6. Maar ik denk dat je voor deze prijs weinig digitale effecten en meuk kunt verwachten.

• num-lock
Vash schreef op 20 november 2003 @ 10:05:
Dat is alleen bij 3 en 6. Maar ik denk dat je voor deze prijs weinig digitale effecten en meuk kunt verwachten.
op de numark site is te lezen dat de DXM 06 een '12 effects' heeft.
(6 effects for ch1/ch2, 6 effects for mic/aux), routable to ch1,ch2,mic/aux or master
bij de DXM 03 lees ik niets over die effecten. B)
maar hij heeft wel '12 column spectral display with different display modes' wow! disco!

waar ik het meest benieuwd naar ben is eigelijk de '24-bit digital mixing', wat houd dit in? maakt het (duidelijk!) verschil in het geluid?

[ Voor 19% gewijzigd door num-lock op 20-11-2003 10:28 ]

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Ok, ik ga binnenkort (eindelijk) beginnen met een meubel.
Hoe hoog hebben jullie de draaitafels staan? Ik kom ongeveer op 90 cm. Is dat een beetje gangbaar?

• num-lock
huh? 90cm! ga jij er bij zitten ofzo? (of ben je gewoon zo klein)
je moet een beetje uit gaan van de je eigen lengte en het gemiddelde van de persoonen die hem ook/kunnen gebruiken.

een beetje op elleboog hoogte (dus net +/- 10cm er onder) vind ik altijd wel handig. volgens mij is dit ook weer een puur persoonlijke kwestie.

[ Voor 68% gewijzigd door num-lock op 20-11-2003 16:01 ]

• RooT
Hoe stel je eigenlijk het contragewicht (of hoe je dat ook noemt bij draaitafels) eigenlijk goed af? Bij mij kan je die dus een beetje verschuiven, maar wat de precieze goede afstand is weet ik dus niet. Moet je dat zelf een beetje uitzoeken of.. ?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RooT schreef op 20 november 2003 @ 16:35:
Hoe stel je eigenlijk het contragewicht (of hoe je dat ook noemt bij draaitafels) eigenlijk goed af? Bij mij kan je die dus een beetje verschuiven, maar wat de precieze goede afstand is weet ik dus niet. Moet je dat zelf een beetje uitzoeken of.. ?
http://www.new-line.nl/default.asp?i=30

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

num-lock schreef op 20 november 2003 @ 15:58:
huh? 90cm! ga jij er bij zitten ofzo? (of ben je gewoon zo klein)
je moet een beetje uit gaan van de je eigen lengte en het gemiddelde van de persoonen die hem ook/kunnen gebruiken.

een beetje op elleboog hoogte (dus net +/- 10cm er onder) vind ik altijd wel handig. volgens mij is dit ook weer een puur persoonlijke kwestie.
Ok, maar ik vroeg daarom ook of het een beetje gangbaar was. Of wat dan wel gangbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empathy schreef op 20 november 2003 @ 14:46:
Ok, ik ga binnenkort (eindelijk) beginnen met een meubel.
Hoe hoog hebben jullie de draaitafels staan? Ik kom ongeveer op 90 cm. Is dat een beetje gangbaar?
Het nieuwe meubel van mij wordt ongeveer 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik lees net op Feedback:
Allen & Heath - Xone 62

Echt PRO! O.a. een vierbands EQ en twee filters (1 per kant van de crossfader).

Van: € 1.415,-
Voor: € 899,-
zijn ze gek geworden bij feedback, willen ze van het merk af of komt er een nieuw model aan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
en had ik deze nog niet eens gezien:
Tascam - X 9

Super digitale mixer; X-9, met o.a. digitaal in en uit, 4 stereo kanalen, param. 3-band eq, 2 effect units en 2 samplers.

Van: € 1.518,-
Voor: € 999,-
wtf is er aan de hand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Empathy schreef op 21 november 2003 @ 13:32:
[...]

Ok, maar ik vroeg daarom ook of het een beetje gangbaar was. Of wat dan wel gangbaar is
volgens mij is dit ook weer een puur persoonlijke kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
RooT schreef op 20 november 2003 @ 16:35:
http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/turntable2.htm

Zo dus en niet anders (als je het wel anders doet is het verkeerd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben ook zon eeuwige lezer in dit topic maar ga nu eindelijk weer eens wat posten (vorige keer was denk ik nog in het vorige topic :)). Ik heb een klein mixje gemaakt van een uurtje en ik wil graag vragen of jullie die zouden willen beluisteren en wat feedback en commentaar erop geven enzo :)

ik gebruik 2x CDJ-20 en een gemini 626i mixertje, deze heb ik al meer dan een jaar maar amper gebruikt afgelopen jaar door tijdgebrek, maar nu eindelijk weer eens wat tijd :)

Het is opgenomen via de microfoon ingang van een laptopje, dus de kwaliteit is ruk, maar toch net aan luisterbaar :D

de stijl die ik (probeer?) te draaien is UK Hardhouse :)

linkje: http://server.stt-gaming.nl/unex/mix/unex.mp3

playlist:
01. Arome - Hands Up (Paul Glazby Remix)
02. Sharkboy - Revolution
03. Tony de Vit - I Don't care (BK Remix)
04. Stimulant DJs - Legitimate Sounds (Original Mix)
05. Sharkboy vs. The Chillifreaks - Chase the Dragon
06. Andy Farley - Aspirations
07. Sharkboy - Night Time
08. Paul Maddox - Tension (Vicious Remix)
09. Benny Benassi - Satisfaction (Jim Justice Remix)
10. Tony de Vit - The Dawn (Dark by Design remix)
ik zou het erg leuk vinden als jullie hem zouden luisteren en wat commentaar etc geven want het is natuurlijk nog lang niet perfect, zitten een paar overgangen die COMPLEET verneukt zijn in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 18:29:
Hallo ik ben ook zon eeuwige lezer in dit topic maar ga nu eindelijk weer eens wat posten (vorige keer was denk ik nog in het vorige topic :)). Ik heb een klein mixje gemaakt van een uurtje en ik wil graag vragen of jullie die zouden willen beluisteren en wat feedback en commentaar erop geven enzo :)

ik gebruik 2x CDJ-20 en een gemini 626i mixertje, deze heb ik al meer dan een jaar maar amper gebruikt afgelopen jaar door tijdgebrek, maar nu eindelijk weer eens wat tijd :)

Het is opgenomen via de microfoon ingang van een laptopje, dus de kwaliteit is ruk, maar toch net aan luisterbaar :D
Waarom doe je het dan niet via de line-in? (ik zeg maar wat hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empathy schreef op 22 november 2003 @ 21:29:
[...]

Waarom doe je het dan niet via de line-in? (ik zeg maar wat hoor)
zit niet op die laptop :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 22:08:
[...]

zit niet op die laptop :/
Dan doe je het toch op een pc? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash schreef op 23 november 2003 @ 10:19:
[...]
Dan doe je het toch op een pc? :P
geen pc in de buurt, moet ik weer gaan slepen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:58:
[...]

geen pc in de buurt, moet ik weer gaan slepen :D
koop een lange kabel :)

voor 5 euro heb je op de markt zo een meter of 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hij is al langsgekomen maargoed:

Afbeeldingslocatie: http://www.efaclan.co.uk/images/technics.jpg

Deze cd speler of liever deze pic is al even uit, maar op de site van technics kan ik niets vinden over dit ding, niet erg ik hoef hem niet, maar ik wil meer weten over die mixer, ook deze is niet op de site te vinden, er is ook geen shop die hem verkoopt. Wie weet meer?? Bestaat dit ding eigenlijk wel?? Zo ja wat is het typenr en wat zijn de spec's??

[ Voor 3% gewijzigd door Yalopa op 23-11-2003 19:26 . Reden: resize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Dan raad ik je aan even terug te zoeken naar de vorige berichten over deze cd-speler. Daar wordt ook de mixer genoemt. En nee, ga het niet opzoeken voor je. :+

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Volg dit topic op de voet en voor zover ik me kan herrinneren wordt er over die mixer niets zinvols gezegd, zeker niet wat betreft releasedatum, specs, verwachte prijs enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ik zou ook niet weten waarom je geinteresseerd wil zijn in een technics mixer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash schreef op 24 november 2003 @ 09:43:
Ik zou ook niet weten waarom je geinteresseerd wil zijn in een technics mixer ;)
Vrijdag nog ff wat plaatjes op een Technics mixer ("official dj championship 2002 mixer") gemixed. Beetje karig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijd te denken dat ik ook een set wil kopen.
2 draaitafels en een mengpaneeltje.
Of ik begin eerst met 1 tafel dat kan ook.
Hangt ook even van mn budget af.

Ik zat te denken aan een Reloop of Gemini draaitafel.
Iemand enige tips waar ik verder op moet letten? wat ik het beste kan kopen etc.
Ik ben maar een beginner O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: lees dit forum door, alles is al een keer uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vash schreef op 24 november 2003 @ 09:43:
Omdat ik niet meer helemaal tevreden ben met mn huidige mixer, ik pioneer een overkill mixer vind, dateq in belgie moeilijker te krijgen is, rodec niet de mixer heeft die ik zoek, ik stanton algemeen niets vind, numark enz niet vertrouw en niet nog een mixer uit het JB gemini behringer segement wil ook al niet en ik toevallig ERG tevreden ben over mn andere technics spullen, daarom ben ik geinteresseerd in een technics mixer.

wie wel een nuttige bijdrage kan leveren graag ;)

Sten: jij bedoeld waarschijnlijk die battlemixer van technics?? is karig maar hij voelt prettig aan, hij heeft alleen een kanaal tekort, maar ik heb het dus niet over die battlemixer...

[ Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 24-11-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Google eens op shmz1200 en je komt hier oa op uit.....

De mixer zal volledig digitaal zijn, en verwacht word dat ie 479 pond gaat kosten....

(Damn, heb ik toch lopen zoeken voor je.....)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
LangTall schreef op 25 november 2003 @ 00:17:
Google eens op shmz1200 en je komt hier oa op uit.....

De mixer zal volledig digitaal zijn, en verwacht word dat ie 479 pond gaat kosten....

(Damn, heb ik toch lopen zoeken voor je.....)
Niets meer of minder dan speculaties wat betreft de prijs en de uiteindelijke kwaliteiten/kwantiteiten van de mixer zelf.

Op plasa heb ik zelf even aan die mixer gezeten en het zag er op zich netjes uit maar daar kun eigenlijk pas een echt oordeel over geven als de mixer tot op het laatste schroefje uit elkaar voor je neus op tafel ligt.
En aangezien op Plasa de gewoonte heerst om er gear neer te planten die ten eerste nog niet eens compleet uit ontwikkeld is en ten tweede het nog maar de vraag is of het uberhaupt uit gaat komen.

Het lijkt in ieder geval ergens op moet ik eerlijk toegeven want na 25 jaar met de armpjes over elkaar knaken vangen was wel erg makkelijk en ik hoop voor technics zelf dat dit een geslaagd iets word want anders is het best wel een doodsteek. Numark komt tenslotte met een mixer en cd speler die qua features veel verder gaan als de mixer en cd speler van technics. Nu weet iedereen dat Numark retegoeie cd spelers kan maken en dat ze ook best een mixertje kunnen maken (pro sm1 en 2 zijn daar voorbeelden van). Helaas is het ook zo dat numark er ook wel is een potje van maakt -> men neme de TTX1 en alle slappe aftreksels er van.
De CDX1 van numark is eigenlijk voor zover ik mee heb gekregen niets anders als een CDN90 in een draaitafel jasje + wat extra features. En iedereen weet dat de CDN90 een absolute top cd speler is.
Iedereen weet ook dat Numark best wel tegen een relatief lage prijs loopt te verkopen als je naar de andere high end gevestigde merken kijkt zoals pioneer en technics. Bij technics zullen ze dus echt wat aan de delay van de platter/cd reactie moeten doen (want dat was een probleem) en wat aan de shockproofnes moeten doen want ik gaf er een tik tegen en de cd speler was toen gewoon voor een seconde of 3 het spoor bijster (er stond tenslotte niet voor jan l*l een afscherming om heen)
De final release is trouwens al een keer uitgesteld (want de cd speler had er al moeten zijn) en dat bewijst dus maar weer dat er nog zat gefixt moest worden (bij alle fabrikanten by the way want pioneer presteerde het om een djm909 neer te zetten met krakende faders e.d).
Tsja Plasa is leuk maar je moet altijd nog maar zien wat er werkelijk van terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
leffe_blond schreef op 24 november 2003 @ 19:45:
[...]
Sten: jij bedoeld waarschijnlijk die battlemixer van technics?? is karig maar hij voelt prettig aan, hij heeft alleen een kanaal tekort, maar ik heb het dus niet over die battlemixer...
Das gewoon een mixer die je tussen de behringers en gemini's kunt plaatsen want ik ken weinig mixers die zoveel kosten en uit zulke bagger onderdelen (vooral de faders) in elkaar gezet worden.

Tsja en toch zijn er mensen die er maar al te graag mee werken. Waarom is voor mij nog steeds de vraag maarja zo vraag ik mezelf wel vaker dingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Was dan ook maar 1 voorbeeld wat er met google te vinden is Reind. ;) Ik had 50 hits, waarvan ook een paar bij Technics/Panasonic zelf......

M'n vorige post iets botter (NOFI) leffe_blond, UTFG! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
tja hier gaat het waarschijnlijk toch echt een Allen & Heath Xone62 worden.. nog meer mensen ervaring met dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Chiron schreef op 25 november 2003 @ 11:23:
tja hier gaat het waarschijnlijk toch echt een Allen & Heath Xone62 worden.. nog meer mensen ervaring met dat ding?
* BtM909 geeft een voorzet, zodat Reind deze kan inkoppen...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
leffe_blond schreef op 24 november 2003 @ 19:45:
[...]

Omdat ik niet meer helemaal tevreden ben met mn huidige mixer, ik pioneer een overkill mixer vind, dateq in belgie moeilijker te krijgen is, rodec niet de mixer heeft die ik zoek, ik stanton algemeen niets vind, numark enz niet vertrouw en niet nog een mixer uit het JB gemini behringer segement wil ook al niet en ik toevallig ERG tevreden ben over mn andere technics spullen, daarom ben ik geinteresseerd in een technics mixer.
Ik denk dat een willekeurige internetdealer er geen probleem van maakt om een Dateq ff naar België te mikken.

Overigens, een UMX-7 is denk ik precies wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Inderdaad, Ik heb hem vandaag binnen *(yeey)* en heb hem al es eerder gebruikt (Met Vash op elemental). En het is een zeeeeeee....eeeer fijn mixertje (-: tegen een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Reind schreef op 25 november 2003 @ 02:56:
[...]
Das gewoon een mixer die je tussen de behringers en gemini's kunt plaatsen want ik ken weinig mixers die zoveel kosten en uit zulke bagger onderdelen (vooral de faders) in elkaar gezet worden.

Tsja en toch zijn er mensen die er maar al te graag mee werken. Waarom is voor mij nog steeds de vraag maarja zo vraag ik mezelf wel vaker dingen af.
Jaja.. daarom is deze battelmixer nog veel gezien op dj battels (o.a. DMCworld)
'k vind deze battelmixer nog steeds _/-\o_
(al heb ik wel eens een fader zien dood gaan, maar dat komt dan ook door erg ruig gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
BtM909 schreef op 25 november 2003 @ 12:32:
[...]

* BtM909 geeft een voorzet, zodat Reind deze kan inkoppen...
Waar blijft ie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vash schreef op 25 november 2003 @ 13:07:
[...]
Ik denk dat een willekeurige internetdealer er geen probleem van maakt om een Dateq ff naar België te mikken.

Overigens, een UMX-7 is denk ik precies wat je zoekt.
Ik koop degelijk dure gear niet in een internetshop, als er wat kapot is kan ik het gaan opsturen... Nee, ik wil in mn auto kunnen stappen en max een half uur rijden om hem binnen te doen in een winkel die ik van binnen gezien heb en de mensen die er werken kan vertrouwen

Verder is de UMX reeks niet meer te krijgen en snap ik niet hoe je dat ding nog de hemel kan inprijzen na jou ervaring met die geminimixers. Waarom heb jij hem weggedaan:? juist

LangTall tnx, nu weet ik tenminste het typenr van de mixer en heb ik 3/4 gezien ipv 1/4 pic :) nog ff wachten dus... (heb toch nog geen centen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
num-lock schreef op 25 november 2003 @ 14:56:
[...]

Jaja.. daarom is deze battelmixer nog veel gezien op dj battels (o.a. DMCworld)
'k vind deze battelmixer nog steeds _/-\o_
(al heb ik wel eens een fader zien dood gaan, maar dat komt dan ook door erg ruig gebruik)
Ja en weet je waarom ie daar nog steeds staat -> Moet je is achter op dat grote spandoek kijken wat achter de turntablists hangt (dat noemen we sponsering en niet zo zuinig ook)

Als je de battle mixer van technics vergelijkt met andere uit zijn prijsklasse is het simpelweg niets anders als een bagger mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Reind schreef op 25 november 2003 @ 21:01:
[...]
Ja en weet je waarom ie daar nog steeds staat -> Moet je is achter op dat grote spandoek kijken wat achter de turntablists hangt (dat noemen we sponsering en niet zo zuinig ook)

Als je de battle mixer van technics vergelijkt met andere uit zijn prijsklasse is het simpelweg niets anders als een bagger mixer.
kom zelf op genoeg feestjes zonder spandoek, altijd zeer perfect (voor een mixer die al een stukje ouder is, misschien is 't eens tijd voor iets nieuws technics :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Tis gewoon algemeen bekend dat de faders in de technics mixer van een behringer kwaliteit zijn en dan al helemaal de crosfader.

Mixers die al kraakten vanuit de doos of na een maand begonnen te bleeden zijn geen vreemde verhalen. Verder ruist die bak als de pest (lijkt mijn dateq wel) en is ie gewoon veel te duur.

Als je een bevestiging wil -> ga is zoeken op turtablist site's en lees daar de ervaringen van mensen die er al ff mee werken of vraag het desnoods na aan Dre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
je moet eens niet af gaan op wat 'algemeen bekend is'. praktijk evaring... te duur is een beetje het zelfde als met een technics en een oem bak. Technics blijft gewoon (te)duur.

ik heb even zitten zoeken, maar niks gevonden.. mischien heb jij wat links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
leffe_blond schreef op 25 november 2003 @ 19:12:
[...]

Verder is de UMX reeks niet meer te krijgen en snap ik niet hoe je dat ding nog de hemel kan inprijzen na jou ervaring met die geminimixers. Waarom heb jij hem weggedaan:? juist
De UMX-7 is gewoon nog verkrijgbaar bij Dré. Maar mijn ervaring was met een UMX-9 waarbij een VCA kaduuk was. De UMX-9 is écht op (anders had ik allang een vervangingsexemplaar gehad denk ik). Ik heb ook een tijdje een UMX-7 in bruikleen gehad waar ik zéér tevreden over was, maar ik moest en zou drie faders hebben (die de UMX-7 niet heeft). FF voor de duidelijkheid: UMXjes horen écht in een hogere prijsklasse thuis dan de andere Gemini budgetdinkies.

Overigens over het vertrouwen van verkopers: Ik heb meer vertrouwen in Dré dan die mafketel hier in Nijmegen of in een andere willekeurige stad. Onderdelen die ik in Nijmegen haal gaan niet verder dan kabeltjes of naaldjes (dingen die je gewoon ff snel nodig hebt).

[ Voor 16% gewijzigd door Flake op 26-11-2003 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Vash schreef op 26 november 2003 @ 10:06:
[...]
De UMX-7 is gewoon nog verkrijgbaar bij Dré. Maar mijn ervaring was met een UMX-9 waarbij een VCA kaduuk was. De UMX-9 is écht op (anders had ik allang een vervangingsexemplaar gehad denk ik). Ik heb ook een tijdje een UMX-7 in bruikleen gehad waar ik zéér tevreden over was, maar ik moest en zou drie faders hebben (die de UMX-7 niet heeft). FF voor de duidelijkheid: UMXjes horen écht in een hogere prijsklasse thuis dan de andere Gemini budgetdinkies.

Overigens over het vertrouwen van verkopers: Ik heb meer vertrouwen in Dré dan die mafketel hier in Nijmegen of in een andere willekeurige stad. Onderdelen die ik in Nijmegen haal gaan niet verder dan kabeltjes of naaldjes (dingen die je gewoon ff snel nodig hebt).
Jaaaa dat was wel weer genoeg reclame voor vandaag! (en van mijn part voor altijdin dit hele topic!)

Vash als je gelezen had:
leffe_blond schreef op 25 november 2003 @ 19:12:
[...]
Ik koop degelijk dure gear niet in een internetshop, als er wat kapot is kan ik het gaan opsturen... Nee, ik wil in mn auto kunnen stappen en max een half uur rijden om hem binnen te doen in een winkel die ik van binnen gezien heb en de mensen die er werken kan vertrouwen

wat ik niet snap dat gemini mixertjes steeds de hemel in geprezen worden hier, heb evaring met hun eerst redelijk bekende mixers (type nummers weet ik zo ff niet, maar er zat ook zoon sampler in) ik vond de faders altijd maar vies stroef en kwalitatief liggen ze onder numark... die ook betaalbare spulletjes maakt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
num-lock schreef op 26 november 2003 @ 10:40:
[...]

Jaaaa dat was wel weer genoeg reclame voor vandaag! (en van mijn part voor altijdin dit hele topic!)
Kerel, nu moet je ff heel gauw ophouden. Ik begin nu wel ff strontziek te worden van dat tussenvallen van jou in dit topic. Ik geef eerlijk mijn mening over dat ding en als jij dat als reclame maken beschouwt denk ik dat je een bril nodig hebt.
Vash als je gelezen had:
Dat had ik ook gelezen, lees dat laatste stukje van mijn quote óók eventjes.
wat ik niet snap dat gemini mixertjes steeds de hemel in geprezen worden hier, heb evaring met hun eerst redelijk bekende mixers (type nummers weet ik zo ff niet, maar er zat ook zoon sampler in) ik vond de faders altijd maar vies stroef en kwalitatief liggen ze onder numark... die ook betaalbare spulletjes maakt. :?
Gemini budgetmixers wordt als de tering verkocht en daar komen maar heel weinig kapotte exemplaren van terug. Lijkt mij voldoende? BTW, áls ze gaan kraken of piepen of weet ik het allemaal dan is dat meestal omdat de eigenaar te lui is om dat ding af te dekken als hij 'm niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
laat ook maar.......

[ Voor 107% gewijzigd door num-lock op 26-11-2003 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

num-lock schreef op 26 november 2003 @ 10:40:
[...]

[...]

Je kunt van alles over de UMX zeggen, maar dus niet dat ie stroeve faders heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
Empathy schreef op 26 november 2003 @ 13:00:
[...]

Je kunt van alles over de UMX zeggen, maar dus niet dat ie stroeve faders heeft :)
Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
num-lock schreef op 26 november 2003 @ 08:45:
je moet eens niet af gaan op wat 'algemeen bekend is'. praktijk evaring... te duur is een beetje het zelfde als met een technics en een oem bak. Technics blijft gewoon (te)duur.

ik heb even zitten zoeken, maar niks gevonden.. mischien heb jij wat links!
Ik zal vanavond is ff wat voor je opzoeken wat betreft links (hoor nu eigenlijk beneden in de keuken te staan maar ben ff zogenaamd aan het roken en het rooster aan het maken :P )

Mocht ik zo snel geen linkjes kunnen vinden dan laat ik een vriend van me wel even een verhaal over die zogenaamde goede battle mixer posten want als je dat verhaal hoort en hoe de garantie afwikkeling bij technics was schrik je jezelf helemaal dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Reind schreef op 25 november 2003 @ 23:32:
Tis gewoon algemeen bekend dat de faders in de technics mixer van een behringer kwaliteit zijn en dan al helemaal de crosfader.

Mixers die al kraakten vanuit de doos of na een maand begonnen te bleeden zijn geen vreemde verhalen. Verder ruist die bak als de pest (lijkt mijn dateq wel) en is ie gewoon veel te duur.

Als je een bevestiging wil -> ga is zoeken op turtablist site's en lees daar de ervaringen van mensen die er al ff mee werken of vraag het desnoods na aan Dre.
wat is jouw mening over een A&H Xone62?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vash schreef op 26 november 2003 @ 11:14:
[...]
Kerel, nu moet je ff heel gauw ophouden. Ik begin nu wel ff strontziek te worden van dat tussenvallen van jou in dit topic. Ik geef eerlijk mijn mening over dat ding en als jij dat als reclame maken beschouwt denk ik dat je een bril nodig hebt.
Hoewel ik ik het niet altijd eens ben met de posts van num-lock vind ik niet dat jij dergelijke uitvallen (flames??) moet doen.. Ik vind jou reacties ook niet altijd top, en idd jij prijst iederen de UMX aan, had je mn oorspronkelijke vraag gelezen dan had je gezien dat zelfs gezien dat die voor mij niet in aanmerking komt om dezelfde reden dat jij hem niet goed vind: 2 (TWEE) kanalen das er voor mij eentje te weinig, bovendien heb ik ook gepost dat ik geen Gemini wil...

Over de battlemixers van Technics hoor ik hiphop/turntablism mensen niets dan lof spreken, en ja de faders slijten snel, maar wat dergelijke mensen doen op die faders is niet in vergelijking met wat een gemiddelde dance dj doet op zn faders, dus het is logisch dat die dingen snel slijten, als deze eenvoudig te vervangen zijn maakt mij dat trouwens niet uit, een fader slijt nu eenmaal (net zoals die van jou UMX brak was bij aankomst)...

Wat die nieuwe techmixer betreft: laten we maar eerst wachten tot ie er is, en dan een oordeel vellen, de oude vond ik iig een leuk ding, die helaas, net als de rodec mixbox niet in 3 kanaals versie uitgekomen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
leffe_blond schreef op 26 november 2003 @ 17:54:
[...]
Over de battlemixers van Technics hoor ik hiphop/turntablism mensen niets dan lof spreken, en ja de faders slijten snel, maar wat dergelijke mensen doen op die faders is niet in vergelijking met wat een gemiddelde dance dj doet op zn faders, dus het is logisch dat die dingen snel slijten, als deze eenvoudig te vervangen zijn maakt mij dat trouwens niet uit, een fader slijt nu eenmaal (net zoals die van jou UMX brak was bij aankomst)...
een leuk voorbeeld filmpje (hoor de (cross)faders tikken!)

noisy stylus turntable crew
2x winnaar Duitse DMC team champions

• R2D2
  • Niet online
Chiron schreef op 26 november 2003 @ 17:18:
[...]

wat is jouw mening over een A&H Xone62?
Ik heb hem zelf gehad en het is de beste mixer in zijn prijsklasse. Gewoon niets op aan te merken in princiepe want ik heb nooit een echt minpunt kunnen vinden.
De mixer heeft ook alles wat je ooit nodig kan/zult hebben dus ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom je geen A&H zou moeten kopen.

De enige reden waarom ik hem destijds heb weg gedaan is omdat ik alles te dicht op elkaar gepropt vond zitten en omdat mijn A&H zwaar verneukt was van binnen door de vorige eigenaar. Ik heb er nog iedere keer spijt van dat ik die mixer verkocht heb als ik thuis de LPM7.3 aan zet want ik had die A&H nooit van z'n levensdagen weg moeten doen.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Reind schreef op 27 november 2003 @ 00:11:
[...]

Ik heb hem zelf gehad en het is de beste mixer in zijn prijsklasse. Gewoon niets op aan te merken in princiepe want ik heb nooit een echt minpunt kunnen vinden.
De mixer heeft ook alles wat je ooit nodig kan/zult hebben dus ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom je geen A&H zou moeten kopen.

De enige reden waarom ik hem destijds heb weg gedaan is omdat ik alles te dicht op elkaar gepropt vond zitten en omdat mijn A&H zwaar verneukt was van binnen door de vorige eigenaar. Ik heb er nog iedere keer spijt van dat ik die mixer verkocht heb als ik thuis de LPM7.3 aan zet want ik had die A&H nooit van z'n levensdagen weg moeten doen.
okay dat lijkt me overtuigend genoeg ;)

hij is/was nu voor 899 euro te krijgen bij feedback, en anders kost ie 1100 ofzo btw..

• R2D2
  • Niet online
Chiron schreef op 27 november 2003 @ 00:52:
[...]

okay dat lijkt me overtuigend genoeg ;)

hij is/was nu voor 899 euro te krijgen bij feedback, en anders kost ie 1100 ofzo btw..
Dat waren demo modellen en voor zover ik weet zijn die 4 die er te koop stonden al weg.
Of heeft dat stelletje losers daar meteen maar alles voor de inkoopsprijs staan en zijn ze het nog net niet gratis weg aan het geven?

• Reacher
  • Laatst online: 23:27

Reacher

oldschool

Reind schreef op 27 november 2003 @ 02:25:
[...]

Of heeft dat stelletje losers daar meteen maar alles voor de inkoopsprijs staan en zijn ze het nog net niet gratis weg aan het geven?
If so, i don't really get the loser part ?

Het gebeurd toch wel vaker dat winkels dat winkels iig hun overstock voor een aardige prijs weg doen, alleen al om de afschrijving. En er zijn ook nog genoeg winkels die om de zoveel tijd aanbiedingen hebben om klanten aan te trekken dus meer naams bekendheid op bouwen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• Flake
leffe_blond schreef op 26 november 2003 @ 17:54:
[...]

Hoewel ik ik het niet altijd eens ben met de posts van num-lock vind ik niet dat jij dergelijke uitvallen (flames??) moet doen.. Ik vind jou reacties ook niet altijd top, en idd jij prijst iederen de UMX aan, had je mn oorspronkelijke vraag gelezen dan had je gezien dat zelfs gezien dat die voor mij niet in aanmerking komt om dezelfde reden dat jij hem niet goed vind: 2 (TWEE) kanalen das er voor mij eentje te weinig, bovendien heb ik ook gepost dat ik geen Gemini wil...
Als 2 te weinig zijn valt de UMX-7 idd af, maar wat ik dus wil zeggen is dat de kwaliteit van een UMX vér boven de kwaliteit van een PS/PMX-mixer van Gemini zit.
Dat was geen fader maar een VCA ;)

• R2D2
  • Niet online
Reacher schreef op 27 november 2003 @ 07:19:
[...]

If so, i don't really get the loser part ?

Het gebeurd toch wel vaker dat winkels dat winkels iig hun overstock voor een aardige prijs weg doen, alleen al om de afschrijving. En er zijn ook nog genoeg winkels die om de zoveel tijd aanbiedingen hebben om klanten aan te trekken dus meer naams bekendheid op bouwen.
Omdat dit maar weer is aan geeeft dat je voor service niet bij feedback hoeft te zijn maar dat je er alleen komt voor de dump prijzen die ze je kunnen bieden.
Daar komt nog is bij dat ze de zooi zo een beetje dood lopen te concureren alsof het niets is.

• Reacher
  • Laatst online: 23:27

Reacher

oldschool

Reind schreef op 27 november 2003 @ 11:57:
[...]

Omdat dit maar weer is aan geeeft dat je voor service niet bij feedback hoeft te zijn maar dat je er alleen komt voor de dump prijzen die ze je kunnen bieden.
Daar komt nog is bij dat ze de zooi zo een beetje dood lopen te concureren alsof het niets is.
Over service kan ik bij Feedback niks zeggen, heb nooit iets kapot gehad wat daarvan kwam, maar dan hun de strijdt aan gaan met die lage prijzen laten ze zien dat de andere zaken er nog meer dan genoeg aan kunnen verder, dus mogen die ook wel wat zaken imo.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• R2D2
  • Niet online
Reacher schreef op 27 november 2003 @ 12:32:
[...]

Over service kan ik bij Feedback niks zeggen, heb nooit iets kapot gehad wat daarvan kwam, maar dan hun de strijdt aan gaan met die lage prijzen laten ze zien dat de andere zaken er nog meer dan genoeg aan kunnen verder, dus mogen die ook wel wat zaken imo.
Vergeet niet dat een feedback echt massaal in koopt hé dus die kunnen dumpen tot ze er bij neer vallen. En bij feedback nemen ze inderdaad genoegen met een verrekte lage marge (ik zou er zelf niet eens voor willen werken :+)

• num-lock
Reind schreef op 27 november 2003 @ 13:12:
[...]
Vergeet niet dat een feedback echt massaal in koopt hé dus die kunnen dumpen tot ze er bij neer vallen. En bij feedback nemen ze inderdaad genoegen met een verrekte lage marge (ik zou er zelf niet eens voor willen werken :+)
Beter toch dat ze 'genoegen neemen met een lage marge!' :Y)
denk dat niemand daar mee zit hierzo :?
een beetje thuis dj`en is al duur genoeg!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Mja het is niet voor mijzelf maar voor het jongerencentrum waar ik werk, desnoods halen we hem ergens anders vandaan, budget is het punt niet :)

• num-lock
Chiron schreef op 27 november 2003 @ 15:14:
Mja het is niet voor mijzelf maar voor het jongerencentrum waar ik werk, desnoods halen we hem ergens anders vandaan, budget is het punt niet :)
totaal offtopic:
apart, regel optredens voor een punk band. mijn evaring is juist dat jongerencentrums alles erg lowbudget willen (zelfs bands)...
(nog intresse in een band die in de Finale staat van de grote prijs van nederland?)

• NightOwlNL
uhm, dit jongerencentrum is zo klein, dat een band de hele zaal in zou nemen, en er geen publiek meer bij past :P

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 27 november 2003 @ 16:58:
uhm, dit jongerencentrum is zo klein, dat een band de hele zaal in zou nemen, en er geen publiek meer bij past :P
Soort Reggea dus :P

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
rofl we hebben idd max capaciteit van 180 man (volgens de brandweer)

bandjes hebben we al jaren niet meer gehad eigenlijk..

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.