How to become a Dj... deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.538 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 02 januari 2004 @ 04:57:
[...]

magnetische puls ;)

maar ik beschouw heel t motordeel dus als 1, inclusief de drivers, alleen, nou moet er dus bepaalt worden wat er stuk is
en dat is ingewikkelt
dus garantie, en met dat keertje heen en weer red je t wel om die kosten van de reparatie te besparen
Als het geen electro magneet zou zijn dan zou er een constant magnetisme aawezig zijn (op de polen -> platter heeft natuurlijk wel een magneet) en das dus niet het geval. En dan zou je platter dus ook niet kunnen draaien. Oftewel de juiste pool geeft op het juiste moment een tegenovergestelde puls en dat is de werking van een magneet motor voor zover ik weet.

Aangezien een electromagneet alleen maar aan en uit kan kun je dat probleem snel uitsluiten. Het zit dus gewoon in het afregel gebeuren.

[ Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 02-01-2004 13:42 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:26

Erikie

www.erikie.nl

Adion schreef op 31 december 2003 @ 14:55:
[...]

Volgens mij geeft de scratchamp gewoon een audio signaal en zit alle verwerking in de software.
Hoe het signaal er uit ziet kan je eenvoudig zelf bekijken door een stukje in een programma zoals cool edit op te nemen en dat te bekijken.
De absoluut minimaal mogelijke latency om de snelheid te bepalen is dan ongeveer 3 ms aan normale snelheid geloof ik, en ongeveer 16 ms om de positie op de plaat te bepalen.
Op dit moment gebeuren de snelheidsupdates afhankelijk van de ASIO buffer grootte, wat hier nu op 5 ms staat. De snelheid word wel bepaald aan de hand van de laatste 16 a 20 ms, dus de delay is net iets groter, maar daar merk je niet zo heel veel van.
wtf, dan zou dat betekenen dat die scratchamp niet meer is dan een ordinaire (dubbele) geluidskaart!!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Erikie schreef op 02 januari 2004 @ 13:53:
[...]

wtf, dan zou dat betekenen dat die scratchamp niet meer is dan een ordinaire (dubbele) geluidskaart!!
denk dat het minder is dan dat... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 13:15
Erikie schreef op 02 januari 2004 @ 13:53:
Voor zover ik op het FinalScratch forum al gelezen heb is het inderdaad een gewone usb geluidskaart. Het enige verschil is ook nog dat er aan de ingangen phono voorversterkers staan, en dat de meeste geluidskaarten geen phono ingang hebben.

@Vash: Ik heb net je mix beluisterd, en ik vind em goed gelukt. Lekkere rustige trance allemaal, en geen fouten gehoord (wel af en toe dat je iets te hard bijregelde, maar das nog niet zo erg)

En natuurlijk ook iedereen nog een gelukkig nieuwjaar gewenst!

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
geen fouten gehoord? Dan mag jij die laatste overgang nog eens even luisteren :D Maar alsnog bedankt voor de feedback :)

[ Voor 26% gewijzigd door Flake op 02-01-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

afgelopen tijd weer wat cash verdiend, komende maand weer 2 feesies draaien, dus ik zit te denken waar ik me geld t beste aan kan uitgeven :P
Nu werk ik met 2x cdj20, en een alectro pro-147 mengpaneel, die laaste wil ik gaan vervangen.
Nu heb ik wel wat rond gekeken bij new-line en J&H, maar nog niet echt tot een keuze kunnen komen, want elk merk heeft mooi ogende mixers, maar de qualiteit is een 2e.
Ik zoek ze in de wat lagere prijsklasse, tot 250€ uiterst 300, als ik voor dat geld veel waarde meer kan krijgen.
Wat ik zoek:
• 3 directe kanalen, (2x cd en 1x PC)
• kill switch/ sterke toonregeling ( ben t mixen nog niet super aangeleerd)
• 19" is makkelijk vanwege de inbouw, maar geen must
• crossfader waarbij de kanalen pas na +/-50% beginnen af te lopen, nu heb ik dat als ik de fader in t midden zet t kanaal niet op volle sterkte speelt

Dr hoeven geen bijzondere opties op te zitten, want dan weet ik t wel weer, over 2 jaar ( als deze op begint te raken wellicht) zijn er weer veeeeeeel mooiere, en koop ik weer wat anders.

wat ik OA tegenkwam:
- Numark DM3000X 3 kanaals mixer( wat maakt die X uit? kwam em ook tegen zonder de X) 220€
- Numark DM3001X iets meer functies (kill switches) 256€
- Numark DM3002X led bar per kanaal
- JB-Systems MX 4 4 kanalen, beat led's, 3voudige toonregeling/kanaal 195€
- Gemini PS-700 i 4kanalen, gain, kill-switches 249€
- Behringer VMX-300 3 kanalen, beat counters :z , VUmeters per kanaal 219€

die laaste bevalt me wel door zijn lage prijs, vumeters/kanaal en veel functies en vrij goedkoop. Nu weet ik dat behringers geen lang leven schijnen te hebbem, maar ik gebruik ze ook niet dagelijks, dus denk dat dat niet zo'n probleem is ( die alectro doet t ook alweer een jaar of3 ) Dus hebben jullie ervaringen met 1 van deze mixers/merken, of nog een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Hey,
Na het vele luisteren naar Linkin Park en The X-ecutioners, heb ik besloten dat ik ook op soortgelijke manier muziek wil gaan mixen/maken(remixes van LP), maar puur voor mezelf, als een hobby (niets proffesioneels)

Ik ben dus een beetje gaan rondkijken wat ze bij LP gebruiken:
Joe:
Motor-driven Turntables
Rane TTM 54 DJ mixer
AKAI MPC 2000
Emagic Logic Audio
Various effects
Shure M44-7 needles
Custom-made vinyl
En nu heb ik dus wat vraagjes:

-Is het haalbaar om zelf een beetje te klooien met LP Vinyls of CD's (remixen oid)? (er zijn Vinyls van Meteora en Reanimation, niet van het eerste album)

-Wat is IN DIT GEVAL aan te raden? CD of Vinyl (zitten er voordelen aan vinyl/cd?)

-Wat heb je prescies allemaal nodig?, bij het lijstje hierboven staat ''motor driven
turntables'' maar dat is toch altijd? of kan elke platenspeler (zon oude bijvoorbeeld?)

Zelf heb ik dus naar dit zitten kijken bij marktplaats:
Gemini PS-626 i:
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/ps626i.jpg
Gemini CDJ-20:
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/cdj20.jpg
JB-Systems Q-30:
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/q30.jpg
Is de bovenstaande equipment aan te raden (te duur/goedkoop?)

En is dit dus een LP Vinyl?: http://www.vinyl.musik-id...ra-Vinyl-LP-Vinyl-LP.html

De muziek die ik dus wel mixen/maken is Hip-hop en wat rock achtige muziek.

Ik heb er op dit moment dus geen verstand van, maar wil graag als hobby wat proberen (echt puur voor de plezier)

[ Voor 14% gewijzigd door Collaborator op 05-01-2004 00:37 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14
TheEvilCuber schreef op 05 januari 2004 @ 00:33:
Hey,
Na het vele luisteren naar Linkin Park en The X-ecutioners, heb ik besloten dat ik ook op soortgelijke manier muziek wil gaan mixen/maken(remixes van LP), maar puur voor mezelf, als een hobby (niets proffesioneels)

Ik ben dus een beetje gaan rondkijken wat ze bij LP gebruiken:

[...]

En nu heb ik dus wat vraagjes:

-Is het haalbaar om zelf een beetje te klooien met LP Vinyls of CD's (remixen oid)? (er zijn Vinyls van Meteora en Reanimation, niet van het eerste album)

-Wat is IN DIT GEVAL aan te raden? CD of Vinyl (zitten er voordelen aan vinyl/cd?)

-Wat heb je prescies allemaal nodig?, bij het lijstje hierboven staat ''motor driven
turntables'' maar dat is toch altijd? of kan elke platenspeler (zon oude bijvoorbeeld?)

Zelf heb ik dus naar dit zitten kijken bij marktplaats:
Gemini PS-626 i:
[afbeelding]
Gemini CDJ-20:
[afbeelding]
JB-Systems Q-30:
[afbeelding]
Is de bovenstaande equipment aan te raden (te duur/goedkoop?)

En is dit dus een LP Vinyl?: http://www.vinyl.musik-id...ra-Vinyl-LP-Vinyl-LP.html

De muziek die ik dus wel mixen/maken is Hip-hop en wat rock achtige muziek.

Ik heb er op dit moment dus geen verstand van, maar wil graag als hobby wat proberen (echt puur voor de plezier)
Volgens mij worden die TT alleen gebruikt om het origineel over te zetten naar wav, de rest gebeurt met Logic en die Akai computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 16:27

Empathy

Extreme Audio

jadjong schreef op 05 januari 2004 @ 10:19:
[...]

Volgens mij worden die TT alleen gebruikt om het origineel over te zetten naar wav, de rest gebeurt met Logic en die Akai computer.
In dat geval is een hi-fi beltdrive dus het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

[...]

Nee, ik heb de live dvd gezien van LP, en de Clip van It's Going down (X-ecutioners ft LP) en zelfs toevallig gister bij MTV was er een show waar de X-ecutioners een liedje van Aerosmith remixte (live) en toen waren ze vooral aan het scratchen (klonk echt super)
En vooral de remixen van LP liedjes lijkt mij het vetst.

Wel gebruiken ze die Logic en Akai voor de effecten, maar de scatchen is de basis (om mee te beginnen)
edit 1:
toch?

Edit 2:
trouwens ligt het nou aan mij of is jullie IRC kanaal helemaal leeg :|

Edit 3:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/evilcuber/xecutionerspic.jpg
/\ zo draaien The X-ecutioners dus in ''Its Going Down'' (ft Linkin Park)

[ Voor 19% gewijzigd door Collaborator op 05-01-2004 15:07 . Reden: toevoegingen :P ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[...]

Laat het the x-ecutioners maar niet horen :X :p

anyway, je wil dus een vorm van turntablism gaan doen. Naast HOPEN skils heb je zeker nodig:

een goede Direct drive TurnTable (Koop AUB geen belt drive)
een Mixer die beetje gricht is op turntablism
naalden die geschikt zijn om mee te scratchen
soepel slipmatje
een cd kan doenbaar zijn voor gewoon feesten te mixen, voor turtablism is een CD speler waardeloos.

wat is je budget zo??

dat irc kanaal is niet leeg, het zit vol met meubilair, tegen de avond is het een leuk plek, overdag is er weinig te doen.... (* Yalopa rept zich naar zn irc sofa)

[ Voor 15% gewijzigd door Yalopa op 05-01-2004 20:21 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

leffe_blond schreef op 05 januari 2004 @ 20:17:
[...]
wat is je budget zo??

dat irc kanaal is niet leeg, het zit vol met meubilair, tegen de avond is het een leuk plek, overdag is er weinig te doen.... (* Collaborator rept zich naar zn irc sofa)
Mijn buget is ongeveer 150 euro per maand. Dit is niet veel, maar ik ben ook niet van plan om in éen keer alles te kopen.
Dus bijvoorbeeld eerst dit:
JB-Systems Q-30:
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/q30.jpg
en dan 1 plaatje erbij kopen, en een beetje klooien.

En dan elke maand, langzaam wat erbij kopen (ik denk vooral veel 2e hands)

bijvoorbeeld als 2e:
Gemini EX-26 (6.5"/Hip-hop Adjustable Crossfader)
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/ex26.jpg

en
Shure M44-7:
Als je serieus wilt gaan scratchen dan is DIT het element voor je! Voor normaal mixwerk kun je echter beter de OM Pro van Ortofon nemen
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/m44-7.jpg

Zit ik nu een beetje in de goeie richting te kijken?
Ik ga het dus allemaal samendoen met iemand anders die dit ook heel graag wil.
We kopen bijvoorbeeld allebij de eerste maand 1 speler en 1 plaat, en dan samen veel oefenen.
de volgende maand kopen we allebij zon tussending (mixer ofzo) (kan ff niet op de naam komen) en uiteindelijk hebben we dan allebij een complete set :P

Of draaf ik een beetje te veel door?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 07:23

Chiron

Moderator Discord
wat je vooral bij turntablen nodig hebt is een draaitafel met torque.. veeeeeel torque.. kijk eens naar de synq.. 3x de torque van een sl1200

wordt sparen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318

Zijn er nog collega-deejays uit breda in dit draadje te vinden?

Ik draai Zaterdag 7 Februari met:

Bong-Ra, Eboman, John Doe, Druid & Sage @ Club Mezz Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
mixer :: Reloop Cut - 148euro
tt :: 2x RELOOP RP-6000 MK5s 732euro
naald :: 2x SHURE M44-7 98euro

totaal :: 978euro

Dat is dus een half jaar spaaren... of gaan werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Beetje rare mixer heb je in dat setje opgenomen, in verhouding met een OEM-bak zou ik eerder een lekkere Ecler nemen als mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
prima battel mixer (heb hem zelf ook, niks mis mee) is geloof ik helemaal het zelfde als de Gemini EX-26...

Waarom 'een lekkere' ecler? zelf evaring mee? deze jongen zoekt trouwens matriaal om mee te beginnen. ecler is geen instap model (budget) battel mixer...

[ Voor 43% gewijzigd door num-lock op 07-01-2004 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Als je wilt beginnen vind ik een OEM-bak ook meteen aan de lompe kant... volgens mij weet deze meneer zelf niet eens wat turntablism eigenlijk betekent.

En ja ik heb ervaring met een Ecler, 't zijn erg fijne mixers (zelfs met de brakke scratch skills die ik heb ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Waarvoor is dat aan 'de lompe kant' ?! lijkt mij juist een goede goedkope oplossing voor een beginnende turntabalist... snap je niet helemaal dude...
house mixen met een HAK lijkt mij erg irritant...
Hier zou ik dus zeker niet voor gaan! omdat zoals eerder al is gestelt dat er een te zwakke motor in zit!

ben zelf btw ook een beetje bezig met turntablism.. maar bak er eerlijk gezecht nog niks van :P

[ Voor 49% gewijzigd door num-lock op 07-01-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Dat doe ik dus al (hence the 150 euro max)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat doet eboman tegenwoordig? Vond hem mid 95 erg sterke tracks maken, maar daarna heb ik eigenlijk niets meer van hem gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Vash schreef op 29 december 2003 @ 16:28:
WAZOO vergeet niet dat een SL magnetisch aangedreven is en qua motor niet vergelijkbaar met een of andere Gemini of belt-drive geval.
Het gros van de motoren is "magnetisch" aangedreven hoor ;-)

Als een motor constant op 1 positie instabiel is dan is OF de positiedetector defect OF een van de polen van de motor heeft de geest gegeven OF het spindle lager is naar z'n grootje. Als de motor op diverse posities instabiel is dan kan het OF de sturing zijn OF inderdaad de pitch fader (en wellicht nog iets anders dat ik over het hoofd gezien heb).

Maar als je ergens heengaat om een draaitafel te halen... Probeer je hem dan niet eerst uit voordat je hem meeneemt? Meestal neem je hem toch compleet gemonteerd en afgesteld mee zodat je thuis gelijk lekker aan de slag kunt?

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

num-lock schreef op 07 januari 2004 @ 09:49:
[...]

mixer :: Reloop Cut - 148euro
tt :: 2x RELOOP RP-6000 MK5s 732euro
naald :: 2x SHURE M44-7 98euro

totaal :: 978euro

Dat is dus een half jaar spaaren... of gaan werken :?
Ik zou de Reloop Cut vervangen door een American Audio Q-D5. Een optische cross-fader (met curve adjust en een redelijk scherpe cut-in die altijd nog te "ecler modden" is) zie ik toch wat beter zitten voor battle werk dan een (relatief goedkope) koolbaanfader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

PS: Sorry voor lange afwezigheid... De verhuizing (die nu achter de rug is) heeft toch wel de nodige tijd van m'n toch al volle dagindeling afgesnoept de laatste 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

TheEvilCuber schreef op 05 januari 2004 @ 13:11:
[...]

Edit 3:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/evilcuber/xecutionerspic.jpg
/\ zo draaien The X-ecutioners dus in ''Its Going Down'' (ft Linkin Park)
ik zie ik zie... en zonder dat zal t niet werken...
juist, RCA kabeltjes. achjah t is maar een clip. hopen dat ze ze normaal wel altijd aansluiten ;)

Ik heb trouwens sinds 2 dagen de behringer vmx300, wat een heerlijk dingetje :D hij had eigenlijk alle dingetjes die ik wenste, met name mijn budget. Dus werd dat me keus. de BMP meters heb ik niet veel aan, laat staan die crossover lampjes. Maar t staat wel grappig, en hij werkt veel fijner dan me oude alectro. vooral omdat hier nu killswitches en toonregeling op zit, wat toch wel handig is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Ik weet eigenlijk zo goed als niets van turntablism, maar waarom heb je eigenlijk een supersterke motor er voor nodig?
Ik heb zelf een behoorlijk goedkope Omnitronic DD en die start behoorlijk snel op en blijft heel goed constant draaien lijkt mij.
Als je scratcht stop je toch alleen het scratchmatje, en de motor blijft dan toch gewoon draaien?
Als ik de plaat hier stop blijven de bolletjes die de snelheid aangeven bij mij constant, wat volgens mij betekend dat de motor dus niet afremt, en dat dus meer kracht niet echt zou uitmaken?

Wat wel veel meer lijkt uit te maken is eigenlijk de platen. Sommige platen zijn een beetje bol of hol, waardoor ze vaster aan de slipmat zitten en daardoor ontzettend traag lijken op te starten, terwijl andere platen juist heel snel opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
huisman schreef op 07 januari 2004 @ 18:54:
[...]

Ik zou de Reloop Cut vervangen door een American Audio Q-D5. Een optische cross-fader (met curve adjust en een redelijk scherpe cut-in die altijd nog te "ecler modden" is) zie ik toch wat beter zitten voor battle werk dan een (relatief goedkope) koolbaanfader.
dit heeft de reloop ook btw. Alleen is hij ietsjes goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Adion schreef op 07 januari 2004 @ 22:05:
Ik weet eigenlijk zo goed als niets van turntablism, maar waarom heb je eigenlijk een supersterke motor er voor nodig?
Ik heb zelf een behoorlijk goedkope Omnitronic DD en die start behoorlijk snel op en blijft heel goed constant draaien lijkt mij.
Als je scratcht stop je toch alleen het scratchmatje, en de motor blijft dan toch gewoon draaien?
Als ik de plaat hier stop blijven de bolletjes die de snelheid aangeven bij mij constant, wat volgens mij betekend dat de motor dus niet afremt, en dat dus meer kracht niet echt zou uitmaken?

Wat wel veel meer lijkt uit te maken is eigenlijk de platen. Sommige platen zijn een beetje bol of hol, waardoor ze vaster aan de slipmat zitten en daardoor ontzettend traag lijken op te starten, terwijl andere platen juist heel snel opstarten.
Hmm, mijn 1200 wil wel afremmen hoor als ik eraan zit.
Hoest met je FS project trouwens? Wanneer kom je weer eens op irc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

huisman schreef op 07 januari 2004 @ 18:56:
PS: Sorry voor lange afwezigheid... De verhuizing (die nu achter de rug is) heeft toch wel de nodige tijd van m'n toch al volle dagindeling afgesnoept de laatste 2 maanden.
En, hoest geworden.... Zijn er trouwens pics beschikbaar O-)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Zeg Reind, heb je foto's van hoe goed een TT1/TT2 stofkap op een OEM bak past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Triple-D schreef op 08 januari 2004 @ 10:36:
[...]
Hmm, mijn 1200 wil wel afremmen hoor als ik eraan zit.
Hoest met je FS project trouwens? Wanneer kom je weer eens op irc?
Mhh, ik zal er eens beter op letten dan, maar als ik gewoon de plaat stil houd blijven de bolletjes nog behoorlijk constant.

FS Project gaat behoorlijk goed vind ik. Ik heb nog enkele ideeen om de latency nog wat te verlagen, en dan denk ik dat het toch echt goed werkt.
Helaas wel enkel in ASIO mode (dus niet met een ScratchAmp)
Ik heb wel een usb-audio ASIO driver gevonden, waarmee je usb soundkaarten ASIO support zou kunnen geven, maar ik denk niet dat die driver ook werkt met de ScratchAmp. Als iemand het eventueel eens wil proberen, je kan em downloaden op http://www.usb-audio.com/

In de kerstvakantie heb ik erg weinig tijd gehad om op IRC te komen, en nu ben ik nog een tijdje vollop bezig met m'n examens, dus ik weet nog niet wanneer ik tijd zal hebben om nog op IRC te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
prima

Btw mensen, we hebben een verjaardag onder ons. (of eigenlijk net gemist)

Eergister bestond ons IRC kanaal precies 2 jaar!

om te vieren kom:
irc.tweakers.net
#gotdj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Adion schreef op 07 januari 2004 @ 22:05:

bij scratchen heb je sterke torque nodig, want als je veel wilde bewegingen maakt scheelt dat echt wel in snelheid, je drukt tenslotte met je hand op de plaat en de platter remt daardoor echt wel af (scratchen doe je in tegenstelling tot cue'en/beatmixen door gewoon je hand plat op de plaat te leggen, ipv deze bij de rand te pakken)

ook als je de plaat weer 'loslaat' kost het kracht om de massa van het vinyl in beweging te zetten (natuurkunde ;)) en met een hele sterke motor is de plaat gelijk op toeren

ik weet niet wat voor draaitafel je hebt precies qua torque, maar de torque van een sl1200 is in de meeste gevallen wel voldoende.. als ik zoiets probeer op mijn gemini xl500 heb ik toch echt een probleem en jengelt het alle kanten uit, dat ding heeft echt een torque van niks.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-05 20:31
op chronical.nl stonden een aantal mixen van dj's hier op GoT... maar blijkbaar is het wachtwoord veranderd. Weet iemand dat wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
mensen mensen.... 3 dagen geen enkele post op dit draadje.

Eerste Bumb :PPP

we moeten wel een record breken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083

De dj's raken verzadigd binnen GOT ;)
bovendien heeft niemand zin om (weer) te reageren op posts als "Welke mixer/TT kan ik het best kopen?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

volgens mij is het winterslaapie tijd in DJ land ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24301

Voor mij niet!
Zaterdag m'n Reloop RP-4000's gekregen en sindsdien zoveel mogelijk gedraaid.

8)

Hier nog even een fototje van mn set:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/BVOAGMIN2G/picserver.jpeg

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 24301 op 14-01-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
KeeZ schreef op 14 januari 2004 @ 11:52:
Ik denk dat iedereen juist druk aan het draaien is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
KeeZ schreef op 14 januari 2004 @ 11:52:
januari/februari staat idd bekend om de 'komkommertijd' in dj land... zo rond maart/april beginnen de eerste juweeltjes weer binnen te druppelen in de platenzaak wat releases betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vash schreef op 08 januari 2004 @ 11:46:
Zeg Reind, heb je foto's van hoe goed een TT1/TT2 stofkap op een OEM bak past?
Euhmmmmmmmm nee heb ik zo niet bij de hand en de draaitafels staan nu ook ergens in een verdomhoekje tussen de rest van de zooi aangezien ik door alle drukte maar niet toe kom aan het afbouwen van de dj booth thuis.

Zal van de week anders wel een keer proberen een draaitafel er tussen uit te vissen en ff een pic maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind schreef op 14 januari 2004 @ 14:32:
[...]
ergens in een verdomhoekje tussen de rest van de zooi aangezien ik door alle drukte maar niet toe kom aan het afbouwen van de dj booth thuis.
Nog steeds niet? Dit wordt volgens mij een 10 jaren plan op zo'n manier. hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48994

ik zie hier wat mensen die ook op clubcharts.nl zitten dus join ik ook maar ff :)

dj just is de naam

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djjust/DJ%20Gear/Gear2.jpg

sl 1200's, stanton rm3s, gemini cdj-20's

Net nieuw kastje eronder
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djjust/DJ%20Gear/Kastje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Triple-D schreef op 14 januari 2004 @ 01:00:
mensen mensen.... 3 dagen geen enkele post op dit draadje.

Eerste Bumb :PPP

we moeten wel een record breken
welk record???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Anoniem: 48994 schreef op 14 januari 2004 @ 14:58:
ik zie hier wat mensen die ook op clubcharts.nl zitten dus join ik ook maar ff :)

dj just is de naam

[afbeelding]

Net nieuw kastje eronder
[afbeelding]
Hoe bevalt die Stanton mixer je? Ik had getwijfeld tussen de Gemini UMX-7 en de Stanton RM3S, maar het is uiteindelijk toch de UMX geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 8083 schreef op 14 januari 2004 @ 14:52:
[...]

Nog steeds niet? Dit wordt volgens mij een 10 jaren plan op zo'n manier. hehe
Minimaal 15 zoals het er nu uit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smerik
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 01:12
Anoniem: 48994 schreef op 14 januari 2004 @ 14:58:

dj just is de naam

[afbeelding]

Net nieuw kastje eronder
[afbeelding]
Ik zie dat je ook producer bent? (Die keyboard achter je kast) :+

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Empathy schreef op 14 januari 2004 @ 22:01:
[...]

Hoe bevalt die Stanton mixer je? Ik had getwijfeld tussen de Gemini UMX-7 en de Stanton RM3S, maar het is uiteindelijk toch de UMX geworden.
Heb je spijt van je UMX-7? ;) (Ik heb er zelf ook een en ik vind het een heerlijk mixertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 10:38
Hmm kut, de naald is bij mij verbogen :( De arm was me laatst van de houder afgeglipt (moest ff de draaitafel verplaatsen, en heb nog geen meubel, en had de arm niet vast gemaakt |:() en zodoende is dus de naald verbogen. Nouja eigen stomme schuld natuurlijk, maar ik ben nu aan het zoeken naar een nieuwe naald. Moet ik perse een heel nieuw element ervoor kopen of kan ik ook alleen de naald vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RooT schreef op 15 januari 2004 @ 13:29:
Hmm kut, de naald is bij mij verbogen :( De arm was me laatst van de houder afgeglipt (moest ff de draaitafel verplaatsen, en heb nog geen meubel, en had de arm niet vast gemaakt |:() en zodoende is dus de naald verbogen. Nouja eigen stomme schuld natuurlijk, maar ik ben nu aan het zoeken naar een nieuwe naald. Moet ik perse een heel nieuw element ervoor kopen of kan ik ook alleen de naald vervangen?
Wat voor naald heb je. Maar in principe hoef je alleen de naald te vervangen.

mits het element ook niet meeverbogen is, maar dat is logisch ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 10:38
Het element is nog heel gelukkig :)

Het is een ortofon omb5 element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318

laatste herinnering

Zaterdag as @ 013 fckn wckd
Zaal Open :: 22.00
Kleine Zaal :: T3KST3P / PRESSURE / JOHN DOE / KJELD (drum&bass)
Bat Cave :: GROOVE B / CRIMECUTZ (hiphop)
Entree :: € 4,00

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 26318 op 15-01-2004 15:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Empathy schreef op 14 januari 2004 @ 22:01:
[...]

hij bevalt uitstekend, knoppen draaien goed faders gaan soepel, 1 keer kraakte hij iets zat iets stof tussen maar dat doet hij nu niet meer

faders kan je ook zo losschroeven en een nieuwe erin zetten
smerik schreef op 15 januari 2004 @ 01:48:
[...]

Ik zie dat je ook producer bent? (Die keyboard achter je kast) :+
ik ben af en toe wel eens aan het pingelen ja :)
is nog niet echt iets moois uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Canard schreef op 15 januari 2004 @ 08:18:
[...]

Heb je spijt van je UMX-7? ;) (Ik heb er zelf ook een en ik vind het een heerlijk mixertje)
Absoluut geen spijt van.. alleen lijkt het me op de iets langere termijn wel fijn om een extra kanaal te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
De nieuwe van Midor & Six4Eight heeft vanavond z'n eerste airplay gehad in A State of Trance (Armin van Buuren _/-\o_ ). Heet geloof ik Nomansland. Vond em erg goed klinken. Gaat volgens mij erg goed met Six4Eight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Wicked Shit 648!

Heel goed. Net als je sensatie album track :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
Triple-D schreef op 16 januari 2004 @ 01:00:
Wicked Shit 648!

Heel goed. Net als je sensatie album track :P
Volgens mij heeft ie niet eens een nieuwe voor zover ik weet, of bedoelen jullie de nieuwe Somatic Sense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimsterrr schreef op 15 januari 2004 @ 22:34:
De nieuwe van Midor & Six4Eight heeft vanavond z'n eerste airplay gehad in A State of Trance (Armin van Buuren _/-\o_ ). Heet geloof ik Nomansland. Vond em erg goed klinken. Gaat volgens mij erg goed met Six4Eight.
Coolio !! Heb gisteren maar 15 minuten kunnen luisteren. Probeer deze week de uitzending wel ergens vandaan te trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101933

heren DJ's

In een grijs verleden heb ik ooit ook nog gedraaid. ik heb nu nog 2 curver bakken vol met div 12'', maar ik wil ze eigenlijk wel verkopen. wat zijn de beste verkoop kanalen voor deze (soms unieke stukjes) muziek. voornamenlijk wat club(outland e.d.) (happy)hardcore(pengo, mokum, terrortrax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 21:48

Reacher

oldschool

Anoniem: 101933 schreef op 16 januari 2004 @ 15:22:
heren DJ's

In een grijs verleden heb ik ooit ook nog gedraaid. ik heb nu nog 2 curver bakken vol met div 12'', maar ik wil ze eigenlijk wel verkopen. wat zijn de beste verkoop kanalen voor deze (soms unieke stukjes) muziek. voornamenlijk wat club(outland e.d.) (happy)hardcore(pengo, mokum, terrortrax).
Post is een lijst van wat je hebt, classics zijn meestal er goed kwijt te komen.

En beetje dj's helpen elkaar wel.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 10:21

Eraser127

Nijkerk

idd, post de lijst hier gewoon

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101933

Ik zal dit weekend ff de bakken erbij pakken en ff een lijstje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

ik ben zeer benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah, ben ook benieuwd ;)
Beetje muziek uit de oude doos is altijd leuk voor de verzameling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
happygroover: Op IDP (tegenwoordig dj2dj.nl) zijn ze ook altijd geïnteresseerd in tweedehands vinyltjes. Maar natuurlijk willen wij ze eerst horen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-05 11:39
goeiedag mensen :)
IK heb weer eens een mixje gemaakt en ik wil graag jullie mening weten hierover..
Het is te vinden op de GOT dj FTP (voor details verwijs ik jullie graag naar het irc kanaal) onder mijn naam met als mp3naam : 'liveset2' (hoe kan het ook anders? :))

Het is volgens mij een set die van funky minimaal naar progressief gaat dan weer tikkeltje in de buurt komt van acid, dan weer doorgaat naar een vleugje techno en dan een afbouw naar progressief en funky..

Hier is de tracklist :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Sting - Send your love (wink deeper vocal mix)
Louie Vega - Nico's Song
Daft Punk - Around the World (MAW Mellow mix)
Louie Vega & Jay 'Sinister' Séalee - Diamond Life (Original mix)
MAW - Tranz (Wink Deep Journey Interpretation)
Rithma - Tracks for a Weirder Day
Josh Wink - Oakish
Range of Motion - What you mean to me (Wink remix)
David Alvarado - Auburn
FC Kahuna - Machine Says Yes (Josh Wink's Acid Dub Interpretation)
Wink - 516 Acid
Umek - Voices of Africa 7
Devil Fish - Man Alive
Adam Beyer - Remainings III
Agoria - Sky is clear

[ Voor 16% gewijzigd door Glorix Jim op 18-01-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37139

Drazzic schreef op 16 januari 2004 @ 01:41:
[...]

Volgens mij heeft ie niet eens een nieuwe voor zover ik weet, of bedoelen jullie de nieuwe Somatic Sense?
Nee het klopt wel, de nieuwe plaat heet 'After Midnight EP'. A kant daarvan is 'Point Zero' en de B kant is 'No Man's Land' (laatste draaide Armin). Het is niet die nieuwe Somatic Sense plaat, M.I.D.O.R. & ik hebben nl. geen invloed in Somatic Sense meer. Hij komt dan ook uit op Intensive Music, een sublabel van het Engelse Duty Free :)

Van wat ik tot nu toe heb gehoord staat ie al op de playlists van Armin Van Buuren, Graham Gold (Kiss FM), Danny Slade, Matt Darey, Paul Kershaw (Galaxy FM) en Scott Mac :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 37139 op 17-01-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 10:21

Eraser127

Nijkerk

kan iemand het ww mailen van de FTP? Het wachtwoord is veranderd en ik heb in FlashFXP het oude nog staan. Mailen omdat ik geen IRC heb.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

ik ben nog steeds zeer benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Eraser127 schreef op 17 januari 2004 @ 14:13:
kan iemand het ww mailen van de FTP? Het wachtwoord is veranderd en ik heb in FlashFXP het oude nog staan. Mailen omdat ik geen IRC heb.
Ik ook graag alstublieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Harry Choo Choo Romero en Jorge Jaramillo vermist
Harry Choo Choo Romero en Jorge Jaramillo, beiden bekend van Who Da Funk, zijn onder mysterieuze omstandigheden vermist in Colombia. De twee DJ's zijn al twee weken vermist, nadat was gebleken dan ze niet ingecheckt waren in hun hotel. Beiden kunnen niet bereikt worden op hun mobiele telefoon en ook hebben ze beiden niet naar huis of naar hun label gebeld.

Colombia staat bekend om zijn toeristen-kidnappers, met groepen als Revolutionary Armed Forces of Colombia, verantwoordelijk voor bijna 3000 ontvoeringen per jaar.

Fans van de DJ's moeten niet in panike raken, omdat een ontvoering van de twee niet erg waarschijnlijk is. Het is mer waarschijnlijk dat de twee er even tusenuit gegaan zijn om uit te rusten, vooral omdat Harry Choo Choo Romero een zware tijd achter zijn rug heeft na zijn arrestatie in Ierland na een vechtpartij aan boord van een vliegtuig. Als je 1 van de DJ's ziet of iets van ze hoort, neem dan contact op met hun platenmaatschappij, Subliminal.

(Bron: djmag.com)
vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20384

http://www.djmag.com/news_detail.asp?id=32

ze zijn inmiddels weer terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

ah, ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ey gasten, vraagje, hangen jullie weleens vinyl op omdat het gewoon mooi is?
(soort van poster dus)
ik heb namelijk daarnet een plaat gekocht, en die was ik toch al niet echt van plan om te draaien B) maar meer om hem als decoratie te gebruiken. Het liefst wil ik hem aan de muur hangen. hoe doe je dat het beste?

(ohwj a, de plaat moet echt stevig zitten, want als hij valt is de kans groot dat het breekt en de plaat moet nog supergaaf blijven :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

edit: hier ff de desbetreffende plaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/kylie.jpg
:)

[ Voor 72% gewijzigd door randje op 23-01-2004 20:31 . Reden: quote is toch wat anders dan edit :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54653

Dan heb ik nog een leuke platenhoes voor je:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperweb.nl/RIMG0083.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Anoniem: 54653 schreef op 23 januari 2004 @ 21:12:
Dan heb ik nog een leuke platenhoes voor je:
[afbeelding]
ghehe, net had ik ook bijna een plaat gekocht voor alleen de hoes. was een supermooi rokje op te zien namelijk.
maarja toen d8 ik, zonde van je geld B)

hmm enige manier die ik kan bedenken om die plaat op te hangen is in te lijsten. Iemand anders nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
pokeran schreef op 23 januari 2004 @ 21:59:
[...]

hmm enige manier die ik kan bedenken om die plaat op te hangen is in te lijsten. Iemand anders nog andere ideeen?
Ja aan mij geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27464

Hiya! Voor alle DJ'S

Deze maand komt de nieuwe single uit van de oudste Dance groep ter wereld (sinds 1975) van CAPPELLA! De single heet " U R My Angel" en komt dus eind Januari uit. Het zal wel weer een lekkere Dance Single zijn. Lekkere dance muziek die DJ's niet in hun platencollectie mogen ontbreken! ;)

Ben benieuwd of de DJ's hier nog steeds Cappella in hun assortiment hebben, de laatste release van hun was "U Got 2 Know 2002" Dit is een remix versie van het origineel. Remixes waren van o.a Joy Kitikonti. Het is uitgegeven als Progressive Dance.

Lange leve de muziek en de DJ's :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pokeran schreef op 23 januari 2004 @ 21:59:
[...]

ghehe, net had ik ook bijna een plaat gekocht voor alleen de hoes. was een supermooi rokje op te zien namelijk.
maarja toen d8 ik, zonde van je geld B)

Nou, eerlijk gezegd: ik heb hem online gekocht en wist dus echt niet hoe die hoes eruit zag. Was dus een leuke verassing toen ik hem binnen kreeg :)
Dus ik heb hem echt voor de muziek gekocht en niet voor de hoes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ey reind, deze gozer heeft dezelfde icoon als jij
SkyAccess

of jij hetzelfde als hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:26

Erikie

www.erikie.nl

voor de finalscratch users onder ons :

finalscratch 1.5 komt uit voor windows XP. harstikke leuk natuurlijk en hopelijk gaat het ook lekker werken. alleen de prijs, weer 49 dollar voor een update. Ik betwijfel of ik de update ga kopen, ik wacht eerst nog wel wat reacties af op het finalscratch forum :)

http://www.finalscratch.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6196

Afbeeldingslocatie: http://www.nem0nic.com/fsw.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Erikie op 24-01-2004 02:05 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
woei net terug van total confusion, het eerste gabberfeest in P60

en wie hobbelt daar rond, jawel, het dochtertje van patty brard

kheb nog nooit zo een omhooggevallen tuthola gezien :D jammer dat ze mee lift op t succes van der bestwel toffe ma

maarjah, boeie, iig waren promo en darkraver uitermate lekker aan t mixen, en heb ik nu een gesigneerde darkraver cd, 100% hakkuh, 200% Darkraver en een gesigneerde welleuk van promo en catscan!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06-2024

Movinghead

ing.

Ik ben op zoek naar een online CD winkel die bijna alles kan leveren bv Explode ... free record shop kan dat allemaal niet leveren is er een online shop die dat kan leveren en nog veel meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 21:48

Reacher

oldschool

Ik heb een plaat aan de muur hangen pokeran, ik heb die kado gehad van Ferry Corsten voor mijn verjaardag. Vind het erg zonde om die in me platen tas te doen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

* Yalopa 's mening:

platen horen tussen een slipmat en een naald te liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
pokeran schreef op 23 januari 2004 @ 20:17:
ey gasten, vraagje, hangen jullie weleens vinyl op omdat het gewoon mooi is?
(soort van poster dus)
ik heb namelijk daarnet een plaat gekocht, en die was ik toch al niet echt van plan om te draaien B) maar meer om hem als decoratie te gebruiken. Het liefst wil ik hem aan de muur hangen. hoe doe je dat het beste?

(ohwj a, de plaat moet echt stevig zitten, want als hij valt is de kans groot dat het breekt en de plaat moet nog supergaaf blijven :) )
ophangen.. hmm punaise door het gat heen? ;)

deze heb ik niet gekocht niet vanwege de picturedisc maar gewoon een lekker plaatje was:

Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/thewolf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

num-lock schreef op 07 januari 2004 @ 23:42:
[...]
dit heeft de reloop ook btw. Alleen is hij ietsjes goedkoper.
Volgens Reloop zelf heeft de Cut Pro GEEN optische cross-fader maar een Alps cross-fader met een VCA erachter. Zou kunnen dat Reloop zich vergist (bron: Reloop site), zou ook kunnen dat jij je wellicht vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 54653 schreef op 23 januari 2004 @ 23:21:
[...]

Nou, eerlijk gezegd: ik heb hem online gekocht en wist dus echt niet hoe die hoes eruit zag. Was dus een leuke verassing toen ik hem binnen kreeg :)
Dus ik heb hem echt voor de muziek gekocht en niet voor de hoes...
Ja ja ;)

Iig, welke track / style / plaat is dit? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Er zijn zat platen die het ophangen waard zijn. Kweet niet hoe het komt maar het simplistische design van oude Armind platen zijn echt gewéldig (dat engeltje rules :D)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ermer004/Temp/darkstar.jpg

Plus ik heb de foto gevonden die ik al een tijdje in gedachten had: Dit is een hele leuke manier om je platen op te hangen (zou ik ook erg graag willen maken)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gsbrt/myroom.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Flake op 24-01-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

dat lijkt me niet moeilijk, gewoon een latje aan de muur met het gepaste profiel:

code:
1
2
3
4
---       ---
|  \     |  |
|   ----    |
-------------

en daar zet je dan je plaatjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BtM909 schreef op 24 januari 2004 @ 20:05:
[...]

Ja ja ;)

Iig, welke track / style / plaat is dit? O-)
http://www.only-djs.com/i...harts/single.php&id=28886
En nee, de afbeelding van de hoes had ik niet gezien toen ik hem kocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 12:54

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Lange tijd hier niet meer geweest :)

Ik heb op internet gekeken, maar het wil me niet lukken:

Ik heb 2 maal een Gemini PT-2000 (draaitafel, direct drive), waarvan 1 soms (steeds vaker) de vibratie van de motor aan het behuizing doorgeeft en dus via de plaat de naald laat trillen: de naald trilt letterlijk van de plaat af (ook met 5.5 gram instelling). Als ik mijn hand erop houd dan voel ik dat ook: het zit echt in de motor, en gebeurt steeds vaker.

Is hier een oplossing voor (ja een nieuwe kopen, maar ik heb vanwege deze mankementen 2 maal pdt-6000 gekocht sinds deze week, dus ben ook wel weer blij!!!!), maar ik zou deze graag willen -proberen- te maken, want dan kan ik ze per 2 verkopen (uiteraard met mededeling dat die andere kapot is/was :d).

weet iemand een site of kan iemand zijn ervaring/kennis met mij delen? Ik wil New-Line er niet mee storen (no spam intended).

Anders kan ik er maar 1-tje verkopen: duo is altijd aantrekkelijker.
De andere werkt -nog??- perfect dus ik kan niets wisselen/vergelijken met elkaar.

ps: ik heb al andere elementen/naalden geprobeerd: stanton 500, tonar banana, trackmaster. En ik heb ookhet draaiplateau verwisseld tussen de 2 pt-2000; mocht niet baten. Ik merk dan ook echt dat het vanuit de motor komt, en niet vanuit de arm of ander onderdeel!!!

ps 2: ik heb hem ook al opengeschroefd (geen garantie meer uiteraard, 4 a 5 jaar oud), maar er leek niets aan te lopen tegen iets anders.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56057

Ik vroeg mij af of iemand weet hoe die scratch competities heten die lang geleden altijd op de Megafestatie gepromoot werden met video's op projectieschermen.

edit:
DMC zeker?

Weet iemand nog andere interessante scratch competities die vast gelegd zijn op video en te koop zijn? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 56057 op 27-01-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vash schreef op 24 januari 2004 @ 20:10:
Plus ik heb de foto gevonden die ik al een tijdje in gedachten had: Dit is een hele leuke manier om je platen op te hangen (zou ik ook erg graag willen maken)

[afbeelding]
ziet er vet uit op die manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ohw ja, dat is een vet idee.

gewoon een latje met nog een latje erop aan de muur hangen :)
(ik neem aan dat het zo is gedaan)
|
|
|__| zoiets dus van de zijkant af gezien
|
|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Anoniem: 56057 schreef op 27 januari 2004 @ 17:39:
Ik vroeg mij af of iemand weet hoe die scratch competities heten die lang geleden altijd op de Megafestatie gepromoot werden met video's op projectieschermen.

edit:
DMC zeker?

Weet iemand nog andere interessante scratch competities die vast gelegd zijn op video en te koop zijn? :)
http://www.htfr.com/products/category/?id=video

Kijk hier maar es... Staat zat tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Weet iemand toevallig waar ik de CD single van Ard und Jorn met 16 kan bestellen, de free record shop heeft hem niet meer staan, iemand nog een idee of toch de vinyl pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Anoniem: 56057 schreef op 27 januari 2004 @ 17:39:

edit:
DMC zeker?

die dmc's zijn heeel vet. ik weet niet of je plus one heb gezien in 2001? vast wel.
wat hij met die naald doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

sorry haal reply maar weg

[ Voor 92% gewijzigd door Movinghead op 28-01-2004 22:31 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.