[PC] Half-Life 2 - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.967 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles is weer up hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Kwartjuh schreef op 23 September 2003 @ 21:25:
Waar komtie release datum dan vandaan? :D
Van Gabe ;) Ten tijde van de E³ is dat gezegd, sindsdien doen ze alleen maar vaag. Vorige week antwoord van Gabe op de vraag op HL² 30/9 komt: "we'll see". Ja dan vraag je om dit soort hectische toestanden natuurlijk :P

Kan mij persoonlijk overigens weinig schelen of ie morgen of over een halfjaar komt, heb ik iig wat meer tijd om netjes te upgraden ;)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
HALF-LIFE 2 MYSTERY DEEPENS
I don't usually engage in total speculation here (total stupidity, maybe, but not total speculation), but this Half-Life 2 soap opera has really gotten my attention. Valve, as of today, still says there has been no slippage from the September 30 release date. Vivendi has told everyone in the world that the game is pushed back to November (or December, depending on who you're talking to). To further muck up the works, ATI is going to bundle Half-Life 2 (possibly a special edition with an exclusive level) with the Radeon 9800 XT, which is supposed to launch on September 30 as well.

I've been thinking about it today and it appears that these are the possible scenarios.
1. Valve announces that they've been unnecessarily jerking our chain and the game is indeed delayed until the end of the year. 9800 XT's are launched at the end of September with white slips of paper in them good for a copy of Half-Life 2. This scenario blows chunks, obviously. I'm also hoping that it's unlikely. Why would Valve so stubbornly refuse to make an announcement about the delay unless they had something up their sleeve?
2. Valve releases something on September 30, but it's not the full game. Maybe it's a two level demo with one multiplayer map. That would build anticipation to a fever pitch. ATI could ship that CD and also include a coupon for the full version when available. Again, though, if this was the plan, it could have been announced weeks ago.
3. The grassy knoll, X-Files, green men from outer space conspiracy theory. This is my favorite. Now before I even mention this, let me say explicitly that I have absolutely no inside information to indicate that any of what I'm about to say is true. However, this scenario would resolve many seemingly contradictory pieces of information.

Let's say that after the Blizzard founders left Vivendi (which probably reduced the asking price for their games division by several hundred million dollars), someone from Valve went to Vivendi and said that they were leaving as well--unless Vivendi allowed them to release Half-Life 2 via Steam without it being tied to the retail package release date. Vivendi, desperate to sell off the games unit and even more desperate to not have the price lowered any further, agrees. Plus Vivendi is thinking "How many copies could people buy through Steam, anyway? Ha!"

That 'Ha' was with a French accent, by the way. And the answer to that question is 'a freaking huge number of copies.'

If Half-Life 2 is available via Steam on September 30, and ATI bundles its special edition on September 30, but the retail store version isn't available until November, then everyone has been telling the truth. I know, it's terribly naive of me to think that everyone (or anyone) is telling the truth, but this scenario would accommodate everyone.

Plus we wouldn't have to wait two more months to play the game!
Bron: Gone Gold

Nog meer speculatie :Y)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Best aannemelijk desaltnietemin...

Maar het blijft speculaas :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kwartjuh op 23-09-2003 22:40 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben tot zeer kort geleden nog steeds een 'believer' geweest in de 30/9 release, maar het houdt nu echt op, ze redden het gewoon niet, als ze de retail release ook op 30/9 hadden willen doen had het nu al lang en breed uitgelekt geweest, er zijn simpelweg teveel mensen bij betrokken om zoiets geheim te houden.

Een Steam-Only release geloof ik niet in, op die manier sluiten ze iedereen zonder creditcard uit op deze wereld (en dat zijn heel wat potentiele gamers) en werken ze de warez-copy's alleen maar in de hand.
Lijkt me geen goede zet....

Ati... tja... ze hebben nog respijt, ze kunnen wel 30/9 aan de wereld verkondigen dat de kaart er is, maar wanneer ligt ie in de winkels ? Ze hebben nooit gezegd dat je op 30/9 ook direct naar je hardware boer kan rennen.
Ik verwacht een boodschap ala : 'will be shipping in a couple of weeks' eigenlijk.
En op die manier hebben zowel Ati en Valve nog wat tijd.

Ik begrijp alleen Valve zelf niet, waarom niet wat duidelijkheid ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:51

Maxow

Hidden Sound System

wat me helemaal pijnlijk lijkt is als eerst alleen steam versie + ATI icm HL2 te koop zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxow schreef op 23 September 2003 @ 22:50:
wat me helemaal pijnlijk lijkt is als eerst alleen steam versie + ATI icm HL2 te koop zullen zijn.
Dan werken ze de warez handel nog meer in de hand denk ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

jah, maar ze zullen ook wel een flinke omzet draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxow schreef op 23 September 2003 @ 22:50:
Dus alleen voor de mensen die A: zo'n 4 a 500 euro kunnen neerleggen voor een vid-kaart en B: ook een creditcard hebben.....

Dat zou een snelle doch pijnlijke dood betekenen voor HL2 denk ik......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
dat gaat Ati wel leuk vinden imho ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxow schreef op 23 September 2003 @ 22:53:
jah, maar ze zullen ook wel een flinke omzet draaien
Maar ook mislopen. Vaak gaan de games namelijk de eerste paar weken het hardst in de verkoop. Die eerste paar weken missen ze nu (hypothetisch) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Ik zei net al even tegen Terr dat het gewoon allemaal zo onlogisch is dat het bijna logisch is... wat er dan zo logisch aan is weet ik nog niet... :X Eeehm...

Ik moet gaan slapen, echt waar 8)7 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op 23 September 2003 @ 22:55:
Ik zei net al even tegen Terr dat het gewoon allemaal zo onlogisch is dat het bijna logisch is... wat er dan zo logisch aan is weet ik nog niet... :X Eeehm...

Ik moet gaan slapen, echt waar 8)7 :z
Biologisch, das heeeeel logisch! 8)7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 22:53:
[...]

Maar ook mislopen. Vaak gaan de games namelijk de eerste paar weken het hardst in de verkoop. Die eerste paar weken missen ze nu (hypothetisch) :(
mwa, ik weet niet... als de officiele release 3 dagen later komt... dan valt het wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxow schreef op 23 September 2003 @ 22:57:
[...]

mwa, ik weet niet... als de officiele release 3 dagen later komt... dan valt het wel mee denk ik.
Ja maar jij had het over maanden he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lach me dood, jullie maken elkaar helemaal gek... rukken jullie jezelf nou ook bij een plaatje van gordon freeman? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 23:00:
ik lach me dood, jullie maken elkaar helemaal gek... rukken jullie jezelf nou ook bij een plaatje van gordon freeman? :+
Hoi, welkom in de wondere wereld van de puberteit. Dit wat je nu ervaart is heel normaal hoor, het zijn je hormonen die razen. Vrees niet, dit zal nog een paar jaar doorgaan tot je volwassen bent :x.
Was dat nou echt nodig zo'n post? Mensen speculeren hier, en daar gaat deze thread toch over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxow schreef op 23 September 2003 @ 22:57:
[...]

Maar dan nog, ik gok dat je de distributie voor een wereldwijde release minimaal zo'n 1,5 week van te voren moet laten beginnen, en ik denk dat dit nog heel krap is.
Daar zijn zoveel mensen bij betrokken, onmogenlijk om dat geheim te houden.
maw dan hadden we het moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Alyx :X

[ Voor 15% gewijzigd door Kwartjuh op 23-09-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 23:01:
[...]
Hoi, welkom in de wondere wereld van de puberteit. Dit wat je nu ervaart is heel normaal hoor, het zijn je hormonen die razen. Vrees niet, dit zal nog een paar jaar doorgaan tot je volwassen bent :x.
Was dat nou echt nodig zo'n post? Mensen speculeren hier, en daar gaat deze thread toch over?
Well said 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 23:02:
[...]

Maar dan nog, ik gok dat je de distributie voor een wereldwijde release minimaal zo'n 1,5 week van te voren moet laten beginnen, en ik denk dat dit nog heel krap is.
Daar zijn zoveel mensen bij betrokken, onmogenlijk om dat geheim te houden.
maw dan hadden we het moeten weten.
dat moet ik ook toegeven... gewoon mission impossible om dat voor elkaar te krijgen, maarja, misschien erm... hebben ze een lening bij de bank genomen en hebben ze een drukpers gekocht en zijn ze stiekem in hun kelder HL2 aant drukken? ;)

(ik speculeer maar hoor 8)7 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, al die Valve medewerkers die hysterisch allemaal cd'tjes in en uit de branders aan het rukken zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

en dan met zo'n cd-label kit even de boel op de cd's plakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 23:01:
[...]

ik krijg eerder de indruk dat de hormonen van enkelen in dit topic wat overhoop liggen, ík krijg tenminste geen harde van een releasedatum die niet eens vast staat. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magoe, voorlopig zijn we 'fucked', release-date wordt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet gehaald.... Maar wanneer dan ?

/me vloekt wat richting Valve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 23:10:
[...]

ik krijg eerder de indruk dat de hormonen van enkelen in dit topic wat overhoop liggen, ík krijg tenminste geen harde van een releasedatum die niet eens vast staat. O-)
En hoe kom je erbij dat anderen dat wel hebben. Puur gebaseerd op het feit dat mensen speculeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 15:21

GG85

.......

Zouden ze ook van die wouse Lifetec cd's gebruiken; Aldi heeft vorige maand wel een order van 10.000.000 Lifetek cd's gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
als ik em dan heb brand ik em eerst over op een fatsoenlijke cd :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Misschien krijgen we (de gamers over de wereld) wel wat nieuws op die Tokyo beurs 26 september... sja. ik w8 wel op een berichtje van valve... tot die tijd zal ik geen minuut minder om slapen :) en ga ik voor de 30ste...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
Lijkt me toch ook redelijk kut dat als je aan die game heb gewerkt of nog aan werkt. dat je dan helemaal niest tegen vrienden of iets dergelijks mag zeggen :P

Maar goed. Ik hoop nog steeds op een wonder en op de 30e :+

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
:( ga ik nu pitten, weet ik nog niks meer... :(
Hopen dat er morgenochtend dan nieuws is :X

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Hee even wat anders, ik heb al lang geen game meer gekocht (prijzen :? :?) maar maak voor deze een uitzondering.

Wat zal hij gaan kosten schatten jullie?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Captain Pervert schreef op 24 September 2003 @ 00:40:
Hee even wat anders, ik heb al lang geen game meer gekocht (prijzen :? :?) maar maak voor deze een uitzondering.

Wat zal hij gaan kosten schatten jullie?
50 euri ? 55?

maakt mij nie uit! onder de 100 plz... :D

Verwijderd

49.95 gok ik, toch standaard prijs tegenwoordig

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

44,95 bij dimension plus :D

-- Altijd blijven prutsen --

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
54,95 bij dynabite :D

• StyXL
  • Niet online
HALF-LIFE 2 OFFICIALLY DELAYED
By: Storm

I'm actually VERY excited to post this. Doug Lombardi, big wig from Valve has replied to my question concerning the release date. I guarantee you this responce is authentic and from Doug Lombardi himself. He CONFIRMS Half-Life 2 is being delayed beyond September 30th (told you so...again) to an unknown date.

The previously announced September 30th release date for Half-Life 2 is being pushed back. We are currently targeting a holiday release, but do not have a specific "in-store" date to share at this time. We will release that information as soon as we have confirmed a new date.

So I give about, oh, 4 hours after I post this for the world to end in a bitter storm of hatred. Oh well. It appears all the recent speculation, the going Gold rumors, the IRC chat, forum flames, can now come to an end regarding September 30th, and begin anew on some random date Joe Shmoe comes up with. WHY VALVE WHY!! Oh by the way, don't shoot the messanger. I'm just the bringer of bad news, not the source itself. Take your anger out on them, and don't find my address.
Bron: City-17.net
Half-Life 2 Delay
- Steve Gibson

We've managed to get an official statement from Valve Software on the release date of Half-Life 2 being pushed back. Here is word that I got directly from Doug Lombardi of Valve Software. Valve seems to have been having some mail issues so you may not see this on other sites, however we can confirm with absolute certainty that this is valid:

The previously announced September 30th release date for Half-Life 2 is being pushed back. We are currently targeting a holiday release, but do not have a specific "in-store" date to share at this time. We will release that information as soon as we have confirmed a new date.

As more information becomes available from Valve we'll have it here for you.
Bron: Shacknews

;(

[ Voor 27% gewijzigd door StyXL op 24-09-2003 06:31 ]

Specs

• Kwartjuh
Valve sucks! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Kwartjuh op 24-09-2003 08:37 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:02

Eijkb

Zo.

Nuttige toevoeging. "Jij suckt ook". Met zo´n grote produktie heb je natuurlijk altijd de kans dat er iets misloopt. En misschien ligt de schuld niet bij Valve zelf. Weet jij veel 8)7. In ieder geval, indien het bericht op waarheid berust, is het jammer dat het uitgesteld moet worden. 'Wel meer tijd om me goed voor te bereiden', moet je maar denken...

En het willen hebben is half het plezier. Dus met een uitstel wordt de 'gameplay' al behoorlijk opgetrokken :+

.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zeg, je hóeft het niet te kopen.

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 13:47
heh, ik heb liever dat ze dan nog een week/maand door werken er aan dan dat ze het spel gaan rushen en releasen met bugs er in. Iets wat nog al vaak voor komt in spellen die (te) snel afgemaakt worden.

En ja het is lullig dat ze het zo lang verzwegen hebben, niks aan te doen. Moeten we gewoon even wat langer wachten tot hij in de winkels komt. En dat vindt ik wel best waard. Zeker als je na gaat dat er mensen zijn die hun PC upgraden alleen om dit spel te kunnen spelen.

offtopic:
En zeggen dat Valve zuigt slaat nergens op, want je gaat het spel toch kopen als het uit is, en dan is Valve weer super en dit en dat en zus en zo. sorry moest er even uit :P

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

• GG85
  • Laatst online: 14-09 15:21

GG85

.......

En op gamer.nl:
Na weken gezeur en gespeculeer, is dan nu eindelijk de kogel door de kerk. Valve heeft aan Shacknews mede weten te delen dat Half-Life 2 de releasedatum van 30 september niet gaat halen. Men hoopt nu op een release tegen het eind van het jaar.
"The previously announced September 30th release date for Half-Life 2 is being pushed back. We are currently targeting a holiday release, but do not have a specific "in-store" date to share at this time. We will release that information as soon as we have confirmed a new date."

Jemig, komen ze nu pas mee, beetje triest hoor.

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:48

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Tjah....was te verwachten......Even geduld aub :P

Welk?

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

toch vreemd dat ze naast weetikhoeveel filmpjes, techdemo's, continu de 30ste roepen (ok ok we'll see is ook goed) opeens een delay hebben. En dan nog tot het eind van het jaar??

oh well. Zat games om te spelen dus dat komt wel goed.

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Wat ik wel spijtig vind is dat mijn vriendjes altijd al roepen dat het later is dan de 30ste want dat stond in een spellenblad. Nu was dat toevallig het enige spellenblad dat zijn info niet bij Valve vandaan had gezien de rest van de media het wel over de 30ste had. Nu die uitstel er is zal ik het wel te horen krijgen. Als ik dan uitleg dat het eigenlijk anders in elkaar zit luisteren ze al niet meer :p (Dat komt omdat ze mij wel betweterig zullen vinden op IT gebied maar ik weet het toch ook gewoon beter? :+ Dus als ze mij een keer kunnen tegenspreken als ze toevallig gelijk krijgen zullen ze dat niet laten :))

.

• Kwartjuh
Chill mensen, het was maar een grapje van mij!

Zie ik net dat ik de 1000 posts al voorbij ben... 8)7 :X :Y)

[ Voor 43% gewijzigd door Kwartjuh op 24-09-2003 08:38 ]

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sorry, bericht is al gemeld

[ Voor 96% gewijzigd door mellowpimp op 24-09-2003 08:28 ]

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:00

MicroWhale

The problem is choice

niet dat het wat uitmaakt voor de verkopen hoor, maar ik vind het ronduit slechte marketing. Ze wisten waarschijnlijk al veel eerder dat het niet de 30e was, maar ze hebben verzwegen dat het later zou worden. Aan de andere kant willen ze natuurlijk uiterst voorzichtig uitzoeken wat de gevolgen van elke onverwachte stap zijn, om zo alleen maar met correcte informatie naar buiten te komen. Ook weer begrijpelijk, maar ze hebben het wel een beetje tot in het extreme doorgevoerd daar bij Valve.

Dan eerst maar Max Payne 2 uitspelen :) (of kwam die ook met kerst?)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Heb ik ff tijd om een fatsoenlijke nieuwe PC te kopen en dan kan Valve mooi Steam fix0ren :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Misschien is Steam wel de reden van de uitstel. Zoals iedereen weet is dat nog alles behalve vlekkeloos en moeten ze nu aanpassingen doen dat HL2 single player ook steamloos te doen is. Wie weet. Een betere en 'eerlijkere' communicatie naar de buitenwacht zou wel acceptabeler zijn imo.

.

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Achja, wieweet brengen ze 30 september wel een techdemo uit ofzo... om de pijn te verzachten ;)

offtopic:
btw, Logos, Max Payne komt 15 oktober :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

en toch klopt er iets niet:

Lombardi die naar een kleine fansite die grote bericht mailt........
Waarom niet Newell?
Waarom naar zo'n kleine fansite?
Geen officieel mailtje, alleen een stukje tekst.......
Waarom een aantal maanden verschuiven als andere games er aan zitten te komen?

Beetje vreemd allemaal!

Verwijderd

man wat haat ik het om gelijk te krijgen :S

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Ik vind dit een zeer slechte zaak. :( Waarom maken ze dit minder dan een week van tevoren bekend? Dat is toch belachelijk! Het zou me niet verbazen als er mensen zijn die net vorige week een peperdure 9800pro hebben aangeschaft puur voor dit spel. Ook hebben Newell en Lombardi eerder (zeer recentelijk trouwens) uitspraken gedaan dat ze het waarschijnlijk gingen halen en anders 1 of 2 weken later. Nu richten ze op het eind van het jaar!! Nee marketingtechnisch flateren ze hier enorm mee.. Ik ben wel behoorlijk teleurgesteld. :|
Nu maar hopen dat ze tegen die tijd het spel niet weer uitstellen, want mijn geloof in hun uitspraken is wel enigszins verdwenen :/

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Magic666 schreef op 24 September 2003 @ 09:45:
en toch klopt er iets niet:

Lombardi die naar een kleine fansite die grote bericht mailt........
Waarom niet Newell?
Waarom naar zo'n kleine fansite?
Geen officieel mailtje, alleen een stukje tekst.......
Waarom een aantal maanden verschuiven als andere games er aan zitten te komen?

Beetje vreemd allemaal!
Dat idee had ik (in eerste instantie) ook. Je zou toch zeggen dat ze een persbericht sturen naar alle sites of iets publiceren op hun eigen site. Anderzijds zou een delay niet vreemd zijn gezien we nog niks te horen gehad habben over het gold gaan van HL2. Verder zijn er een hoop zaken die voor vertraging kunnen zorgen. Ook zaken buiten Valve om.

Ik heb me nu ingesteld op half december en dat slaapt een stuk rustiger :-) Wat een verrassing als het toch de 30ste komt :+

[ Voor 41% gewijzigd door Eijkb op 24-09-2003 09:49 ]

.

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

misschien een verkooptruc van valve/ati... iedereen denkt: oh, hij komt pas december uit, dus dan koop ik over een poos wel een videokaart. Komtie toch september uit, gaat iedereen dat pakket HL2+Radeon9800 kopen ;)

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Dat pakket betreft HL2 en de nieuwste Ati (9900 of 9800xt?). Misschien is ATI wel de reden van de 'eventuele' vertraging.

.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Je hebt gelijk; er kunnen een aantal zaken, buiten valve om, zijn die ervoor zorgen dat er een delay ontstaat. Alleen zie je zoiets toch ruim van te voren aankomen ipv 6 dagen voor de officiële releasedatum?

En dan gaat men opeens een email sturen (die makkelijk te faken is) naar eoa fansite 2 dagen voordat ze in Tokyo te zien zijn.........

ik weet het niet hoor.........

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik wacht tokyo wel af...
Zoals ik wel eerder zei... dit soort verhalen zijn wel leuk om het spannend te houden.. maar euh.. ik geloof het allemaal niet...

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
nou ja, een voordeel. je kunt nog even wachten met de aanschaf van een radeon 9800. tegen de tijd de hl2 in de winkels ligt is tie waarschijnlijk weer wat goedkoper geworden.

maar idd wel lullig als je er net eentje speciaal voor de release hebt aangeschaft :/

ik game voorlopig mooi ff verder met mn gf4 4200

btw, vraag me wel af of zou valve niet eventjes wat eerder dan een week voor 30 sept dit had kunnen meedelen. dit hebben ze toch al veel langer zien aankomen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Verwijderd

*raaaaghhhhh* *zoekt hooivork, pek en veren*

Verwijderd

ik hoop dat ie mei 2004+ uitkomt :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 10:25:
ik hoop dat ie mei 2004+ uitkomt :D
Dan is de hardware hopelijk wel goedkoper :)

Verwijderd

Laat hem nog maar even lekker wachten inderdaad, kan ik net nog even het pc prive project van volgend jaar meepakken ;)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

net een pc besteld......... met 9800 pro....... :/

Ga hem niet cancellen, komen zat games uit (en zijn uitgekomen) die ik allang niet meer kan spelen.

Alleen dat HL2 vertraagd zou zijn (ik geloof het nog steeds niet) is jammer...

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
pfff wat lullig zeg, idd belachelijk om dat even zo snel van te voren te gaan melden, laat ze dan in ieder geval met als troost met een demo ofzo komen, ik denk dat de community dit niet vet vind, hierdoor gaan mensen sowieso halflife een klein beetje vergeten...
ik ga hem nu iig downloaden, ik zie wel of ik hem nog een keer koop voor multiplayer :(

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 24 September 2003 @ 09:47:
Ik vind dit een zeer slechte zaak. :( Waarom maken ze dit minder dan een week van tevoren bekend? Dat is toch belachelijk! Het zou me niet verbazen als er mensen zijn die net vorige week een peperdure 9800pro hebben aangeschaft puur voor dit spel. Ook hebben Newell en Lombardi eerder (zeer recentelijk trouwens) uitspraken gedaan dat ze het waarschijnlijk gingen halen en anders 1 of 2 weken later. Nu richten ze op het eind van het jaar!! Nee marketingtechnisch flateren ze hier enorm mee.. Ik ben wel behoorlijk teleurgesteld. :|
Nu maar hopen dat ze tegen die tijd het spel niet weer uitstellen, want mijn geloof in hun uitspraken is wel enigszins verdwenen :/
Zo denk ik er ook over.

Als oudere en verwende (maar nog steeds verslaafde)gamer was dit 1 van de weinige titels waar ik nog echt naar uitkeek.

Je kan het gewoon niet verkopen om zo vlak voor de releasedate een game zo lang uit te stellen, dan schijt je gewoon in het gezicht van je klanten, als ik zeg dat ik pissed ben, druk ik me extreem zacht uit, dit soort dingen flik je gewoon niet....

Niet op voorraad.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
edward2 schreef op 24 September 2003 @ 11:03:
[...]

Zo denk ik er ook over.

Als oudere en verwende (maar nog steeds verslaafde)gamer was dit 1 van de weinige titels waar ik nog echt naar uitkeek.

Je kan het gewoon niet verkopen om zo vlak voor de releasedate een game zo lang uit te stellen, dan schijt je gewoon in het gezicht van je klanten, als ik zeg dat ik pissed ben, druk ik me extreem zacht uit, dit soort dingen flik je gewoon niet....
helemaal mee eens, en dan kan je wel zeggen van dat ze zelf mogen bepalen wanneer ze het uitbrengen etc etc en dat wij te verwend zijn, maar wij zijn wel degenen die gaan betalen voor dat product en zij verdienen er gigantische hoeveelheden geld mee... :(

Ik kan ook niet geloven dat de game nog niet af is, dat zie je op langere termijn al wel aankomen, en al die berichten dat als hij het niet zou halen dat hij de release dan met 1 a 2 weken zou missen dan :S

Volgens mij denken ze gewoon met de kerst meer te kunnen verdienen :(

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 22:38

BaatZ

Prullenbakker :?

Ik heb dus inderdaad net na de zomer al mijn hardverdiende vakantiewerk centen uitgegeven voor een dikke gamebak met 9800 pro en 3ghz proc, en als ze het uitstellen voel ik me vet genaaid want dan had ik makkelijk 3 maanden kunnen wachten en betere hardware kopen om et spel nog beter te kunnen draaien, dus ja, ik mag wel zeggen dat ik tot de groep behoor die echt financieel nadeel heeft van een uitstel :(

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Volgens mij denken ze gewoon met de kerst meer te kunnen verdienen
Hoeveel concurrentie van grote spellen hebben ze nu?
En hoeveel concurrentie hebben ze met kerst? juistja, ze zullen echt wel een verdomd goede reden hebben om naar holiday uit te stellen hoor, want het is een topseizoen, onwijs veel spellen.

• Kwartjuh
Eijkb schreef op 24 September 2003 @ 09:48:
[...]

Dat idee had ik (in eerste instantie) ook. Je zou toch zeggen dat ze een persbericht sturen naar alle sites of iets publiceren op hun eigen site. Anderzijds zou een delay niet vreemd zijn gezien we nog niks te horen gehad habben over het gold gaan van HL2. Verder zijn er een hoop zaken die voor vertraging kunnen zorgen. Ook zaken buiten Valve om.

Ik heb me nu ingesteld op half december en dat slaapt een stuk rustiger :-) Wat een verrassing als het toch de 30ste komt :+
Same here... allemaal een beetje vreemd... overigens is het nieuws ook naar shacknews.com gemailed, maar het blijft vreemd om zo'n niet-zo-veel-betekendende-site te mailen over zulk belangrijk nieuws...

als excuus word er gezegt dat Valve mailproblems heeft... mailserver gehacked? :+

zou kunnen, maar dat zou wel héél erg zijn...

Weet je... hoe meer ik er over nadenk, hoe vreemder ik het allemaal vind... waarom is er geen officiele persrelease van dit nieuws uitgebracht? Waarom zulke vage sites mailen... ik begin er steeds meer aan te twijfelen....

[ Voor 12% gewijzigd door Kwartjuh op 24-09-2003 11:33 ]

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
Eigenlijk wel dom van die mannen. Ze kunnen makkelijk game of the year halen met H-L2, dit allemaal dankzij IdSoftware die Doom3 naar volgend jaar hebben verschoven. Anders hadden die de game of the year. En nu gaan die gasten van Valve gewoon uitproberen hoe ver ze kunnen gaan? Vind het wel erg tricky hoor!

:+

• Aikon
  • Niet online
Mensen die nu al geupgrade hebben en nu pissed zijn omdat het spel niet uitkomt zijn echt niet wijs. Ga je honderden euro's uitgeven voor zoiets onzekers, koop dan die upgrade gewoon gelijk met Half-Life 2, als echte tweaker heb je alles toch binnen een paar uurtjes in je systeem zitten en kan je gaan spelen :)

We kunnen trouwens ook nog gaan speculeren dat Half-Life 2 wel 30sept komt, en dat Valve ons voor de gek houdt. Verklaart ook gelijk waarom ze het zo laat pas uitstellen enzo :P

• Kwartjuh
Aikon schreef op 24 September 2003 @ 11:37:
Mensen die nu al geupgrade hebben en nu pissed zijn omdat het spel niet uitkomt zijn echt niet wijs. Ga je honderden euro's uitgeven voor zoiets onzekers, koop dan die upgrade gewoon gelijk met Half-Life 2, als echte tweaker heb je alles toch binnen een paar uurtjes in je systeem zitten en kan je gaan spelen :)

We kunnen trouwens ook nog gaan speculeren dat Half-Life 2 wel 30sept komt, en dat Valve ons voor de gek houdt. Verklaart ook gelijk waarom ze het zo laat pas uitstellen enzo :P
Nee, dat geloof ik niet. Valve houd ons niet voor de gek, dat betwijfel ik echt.
Desalnietemin heb ik wel het gevoel dat er iets niet klopt... (zie mijn vorige post)
Noem mij een rasoptimist, of een wantrouwig persoon... :|

• p.habo
Kwartjuh schreef op 24 September 2003 @ 11:42:
[...]

Nee, dat geloof ik niet. Valve houd ons niet voor de gek, dat betwijfel ik echt.
Desalnietemin heb ik wel het gevoel dat er iets niet klopt... (zie mijn vorige post)
Noem mij een rasoptimist, of een wantrouwig persoon... :|
Neuh... doen ze niet... voor de gek houden? Echt niet...

Of toch? Of toch? Of toch? Of toch? Of toch? Of toch?

Ik weet wel dat ze grapjes maakten mbt het zeker wel releasen op de 30e.

:*)

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
alle grote games worden altijd uitgesteld, bekijk het van de positieve kant... Ze maken voor zichzelf tijd om het te perfectioneren, we kennen mensen die dat niet doen (Core Design - TR6AOD Anyone?) Wees blij dat ze het uitstellen, geduld is immers ook een schone zaak!

Verwijderd

a bad game is bad forever....

Verwijderd

Hej, wel de hele quote doen he :P

Miyamoto: "A delayed game is eventually good, a
bad game is bad forever."

Maargoed, ik had dit al wel verwacht..

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Iemand zei dit op het forum van Halflife2.net over dat mailtje van shacknews
Thats strange Valve's mail servers went down at the same time he sent that e-mail. There's always the possibility their mail servers got hacked, and someone mass mailed the message under Lombardi's address just to **** with everyone. If thats the case, then thats really quite funny. But that would explain the downtime for the servers. OR everyone was just so pissed off they all emailed Valve at the same time and overloaded all the servers. Either way I'm sure there will be some official official announcement tomorrow. Even if the email is legit, it seems kinda shitty to tell only a few websites through e-mail, instead of making some kind of notice on the Valve or Steam websites... Again, I'm sure there will be answers tomorrow. And if the email is true, then even the holiday release is in question, as it is just another "target" date. HL2 coming holiday season, 2005!
Zit denk ik wel wat in

[ Voor 4% gewijzigd door vacuumcleaner op 24-09-2003 12:23 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Ik geloof er werkelijk geen reet van dat ie delayed is, waarom zouden ze dat nu pas melden en dan ook nog eens 1 of andere vage site mailen met deze info :? |:(

Nee mensen, volgens mij kan dit bericht direct naar de prullenbak met alle andere fabeltjes :Z
Die quote van vavuumcleaner is idd ook wel goed.

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Gang van zaken als voorgesteld: Lombardi typt een mail. Verstuurt deze naar diverse sites (als in persbericht) en Shacknieuws ontvangt deze, publiceert het nieuws en iedereen mailt Valve met klachten. Dit alles in zo´n kort tijdsbestek dat de mass-mailer van Valve crashed nog net nadat een tweede mail naar die andere site verstuurd is? :+ Ik wil of nieuwe (betrouwbare bronnen, Valve zelve) bronnen (dus niet dat sites andere sites gaan napraten) of een storm van website updates van sites die allen dat mailtje ontvangen hebben.

Of natuurlijk het nieuws dat HL2 15 dagen geleden GOLD is gegaan :p

.

Verwijderd

Naja was ook te leuk om waar te zijn. Dit soort projecten zijn toch meestal te groot om aan een datum vast te houden. Dan maar ff wachten, wat op zich ook goed is ivm video kaarten, tegen die tijd zullen nvidia en ati wel weer nieuwe pixel kanonnen op de markt brengen. (en hopelijk doet nvidia hun huiswerkt es goed).

• Serial-X
  • Laatst online: 22:33
Ik geloof er dus echt helemaal niks van dat hl2 is uitgesteld.. waarom zouden ze het pas zó verschrikkelijk laat uitstellen? En waarom heeft alleen shacknews dit bericht gekregen? Ik geloof er niks van

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

• KreKkeR241
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Serial-X schreef op 24 September 2003 @ 12:59:
Ik geloof er dus echt helemaal niks van dat hl2 is uitgesteld.. waarom zouden ze het pas zó verschrikkelijk laat uitstellen? En waarom heeft alleen shacknews dit bericht gekregen? Ik geloof er niks van
Och ja, van Tupac geloven de echte fans ook niet dat hij dood is, Elvis idem 8)7

Verwijderd

Ik wilde vanmiddag een nieuwe pc gaan bestellen voor HL2, heb ik ff geluk dat ik dit lees en dus nog ff een paar maanden wacht.

btw ik "gok" dat ie 21-11-2003 uitkomt :X

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 13:22 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:00
KreKkeR schreef op 24 September 2003 @ 13:19:
[...]
Och ja, van Tupac geloven de echte fans ook niet dat hij dood is, Elvis idem 8)7
en struisvogels steken ook hun hoofd in het zand :+

Strava | AP | IP | AW

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

LOl, allemaal terleurgesteld hier _/-\o_. Ik snap niet dat je zo op die datum heb kunnen fixeren. Wat een ophef ook allemaal. En het zijn nog speculaties ook, niets is zeker.

Ga gewoon rustig wat anders doen en dan istie uit voordat je het weet :z.

En mensen die speciaal een vidkaart gaan kopen (van te voren, vertrouwen op een release date niet 90% niet waargemaakt kan worden |:() voor een spel zijn helemaal mesjokke >:), hebben zij even pech dat die kaart een maand of zelfs misschien 3 maanden later goedkoper is >:).

De schuld is niet aan valve maar dat ligt dan helemaal aan jezelf :).

specs

Verwijderd

executor schreef op 24 September 2003 @ 13:25:
LOl, allemaal terleurgesteld hier _/-\o_. Ik snap niet dat je zo op die datum heb kunnen fixeren. Wat een ophef ook allemaal. En het zijn nog speculaties ook, niets is zeker.

Ga gewoon rustig wat anders doen en dan istie uit voordat je het weet :z.

En mensen die speciaal een vidkaart gaan kopen (van te voren, vertrouwen op een release date niet 90% niet waargemaakt kan worden |:() voor een spel zijn helemaal mesjokke >:), hebben zij even pech dat die kaart een maand of zelfs misschien 3 maanden later goedkoper is >:).

De schuld is niet aan valve maar dat ligt dan helemaal aan jezelf :).
ach ik moet toch een nieuwe pc kopen voor een spel als Counter-Strike. Steam vern**kt de fps nogal :r

Verwijderd

Het wordt tijd dat de mensen van valve een nieuw filmpje gaan maken. Niet met allerlei technische pracht en praal, maar met een releasedate van hun product.

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:41
Ik geloof nog niets todat Valve met een officieel persbericht komt . Eén e-mail naar één news site vind ik niet echt geloofwaardig als het echt gaat om uitstel voor zo'n spel . Ik wacht wel tot een verklaring van Gabe .

[ Voor 15% gewijzigd door Theebag op 24-09-2003 13:42 ]

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 13:31:
[...]

ach ik moet toch een nieuwe pc kopen voor een spel als Counter-Strike. Steam vern**kt de fps nogal :r
Ow is dat zo erg? Ik heb er geen last van(heb wel dure kaart enzo), misschien dat het nu 32 bits is ook? Of speel je gewoon op 16.
Theebag schreef op 24 September 2003 @ 13:36:
Ik geloof nog niets todat Valve met een officieel persbericht komt . Eén e-mail naar één news site vind ik niet echt geloofwaardig als het echt gaat om uitstel voor zo'n spel . Ik wacht wel tot een verklaring van Gabe .
heel goed, al dat geroezemoes. Officieel is nog nix bekend. En ja het gerucht zou waar kunnen zijn, maar daar moet je gewoon niet over gaan kibbelen. Gewoon lekker chillen d:)b.

specs

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Er staat een erg interessant stuk op: Hl2.net forum

Hele stuk: http://www.halflife2.net/...2&perpage=40&pagenumber=1 (must read ;)).
ilove64:

My interpretation: A lot of us won't be happy on the 30th because the retail version won't be available. Then again, quite a few of us will still be satisfied to buy the game over Steam, even though there is a good chance we'll have to wait a while to download it. But like my previous interpretation mentioned, Valve never said you will have it by the 30th, only that the game will be available by the 30th.

Final Conclusions

I have really convinced myself that Half-Life 2 will be released on the 30th via Steam. I put together enough evidence to formulate a plausible theory. To conclude, remember when a HalfLife2.net user by the name of spitcodfry visited Valve. He noted that no one was busy, everything was calm. One could conclude the game was done and it was all up to the publishers to get the game out in stores. Well, we already know the answer to the retail release. But spit then asked Gabe if the game will be released on the 30th. Gabe, the coy business man that he is, replied, "We'll see..." with a slight chuckle. From that response and from a man who is dedicated to his fans, do you really think Gabe will really let us down on the 30th? In this user's honest opinion - no.

I don't know about you, push comes to shove on the 30th, I'll probably have my credit card ready and a nice cup of java as I'll sit in my chair eagerly trying to download me a copy of Half-Life 2. Cheers.
Hij denkt dus dat HL2 wel uitkomt op 30 sept, maar dan alleen voor STEAM. Ik denk dat dit waar kan zijn. Omdat ze in het "delay" stuk zeggen dat de "in-store" date verder gezet is (dus niet de STEAM release date ;)). Hierdoor kunnen ze gewoon HL2 via steam releasen op 30 sept. (misschien alleen de SP versie) en releasen ze de RETAIL versie later. Dan houdt Valve ieder geval zijn woord, want ze hebben nooit gezegt dat de RETAIL versie op 30 sept uit zou komen.

Best wel balen dan, maar niet voor de mensen met een credit-card ;). En misschien released Valve na 30 sept. wel een techdemo of het benchmark tooltje om ons rustig te houden tot de RETAIL release date :).

[ Voor 8% gewijzigd door Jerry op 24-09-2003 13:48 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

Gabe heeft altijd gezegt dat retail en steam versie tegelijk uitkomen .. dus nee dat steam verhaal is zeer onwaarschijnlijk en dat zal VU nooit goed vinden

Verwijderd

Is dat niet een beetje stom om via steam te releasen ipv steam + in de store? Ik bedoel ivm de warez he ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 13:56:
Is dat niet een beetje stom om via steam te releasen ipv steam + in de store? Ik bedoel ivm de warez he ;)
Yup, de kans zit er dik in dat ie dan weken eerder te downen is dan dat ie in de winkels ligt. Nu gebeurt dit wel vaker adv geleakte gold-copies, maar om het zo in de hand te werken lijkt me niet echt snugger...

btw: de delay lijkt me valid, "A mere week away from apparent release, Doug Lombardi of Valve Software has confirmed a delay in what Shacknews consider an official statement." -halflife2.net :'(

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 13:56:
Neuh.....ten eerste: je moet je game activeren, gaat beetje moeilijk zonder goeie key.
ten tweede: grootste deel speelt HL voor het online gebeuren. Je hebt best kans dat veel mensen een eventuele SP warez versie zouden downloaden, maar ja.....wat heb je daaraan als je hem uitgespeeld hebt? Online kom je er niet mee.....

Ik verwacht dat dat valve niet bakken met geld misloopt doordat ze het via steam zouden released en dan gekraakt zou worden (met in het achterhoofd dan dat die steam authentication gekraakt zou worden).

Mijn mening over release gezeik:
Als het waar is dat ie delayed is; triest dat ze er niet wat eerder mee gekomen zijn. Aan de andere kant; geen overhaaste zooi uitbrengen etc.

Maar we w88 nog ff af; kan me niet voorstellen dat valve 1 mailtje stuurt naar gameshack en daarmee af. Je verwacht toch minstens een officieel persbericht oid :?

We'll see.

• p.habo
KreKkeR schreef op 24 September 2003 @ 13:19:
[...]
http://www.rotten.com (Voor de fans die nog niet alle Tupac posters en plaatjes hadden) :P

• KreKkeR241
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 13:54:
Gabe heeft altijd gezegt dat retail en steam versie tegelijk uitkomen .. dus nee dat steam verhaal is zeer onwaarschijnlijk en dat zal VU nooit goed vinden
Ik meen me juist te herinneren dat is gezegd dat de steam versie een paar dagen (week oid) eerder beschikbaar zou zijn. Men kon dan nog niet spelen, dat kon pas vanaf de offiele release. Maar men zou dan dus wel alvast kunnen downloaden.

Iets wat me eigenlijk zo gek nog niet lijkt, gezien de overbelasting die de Valve servers anders zouden krijgen, als alle steam-gebruikers HL2 tegelijk zouden downloaden. Enige spreiding lijkt me daarom zeer logisch.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
bluh, mijn rotten.com tijdperk is voorbij, vond ik als 12 jarig kereltje nog helemaal de shit... Trieste mennekes zeg :x

Verwijderd

KreKkeR schreef op 24 september 2003 @ 14:15:
[...]
Ik meen me juist te herinneren dat is gezegd dat de steam versie een paar dagen (week oid) eerder beschikbaar zou zijn. Men kon dan nog niet spelen, dat kon pas vanaf de offiele release. Maar men zou dan dus wel alvast kunnen downloaden.

Iets wat me eigenlijk zo gek nog niet lijkt, gezien de overbelasting die de Valve servers anders zouden krijgen, als alle steam-gebruikers HL2 tegelijk zouden downloaden. Enige spreiding lijkt me daarom zeer logisch.
ik bedoel dus dat ze gelijk speelbaar zijn he.. want je zou die steamversie niet kunnen spelen voordat de retail in de winkels ligt
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.