Ze zijn wel 'ietjes' beter alleen CS gfx zijn zoiezo verouderdXymox schreef op 22 September 2003 @ 12:41:
[...]
Eh, wil je daarmee zeggen dat de texturing van Counter Strike NIET beter is dan die van HL1 ?
(effe voor de zekerheid, negatieve ontkenningen is nooit mijn sterkste punt geweest)
ik heb van de week een radeon 9600 pro gekocht en dat is eigenlijk alleen maar voor HL2
is er trouwens al wat meer bekend over de mods (CS2 ?)
is er trouwens al wat meer bekend over de mods (CS2 ?)
TF komt 6 maanden na hl2 en ik gok cs2 over een jaartje
Verwijderd
ik kan niet begrijpen dat er 5000 post over een spel worden gemaalt dat nog niet eens uit is, niet eens een Demo, dit spel gaat dus voor de meesten van jullie ZWAAR teleurstellen, want jullie verwachtten teveel. Laat het spel gewoon op je af komen en verwacht er niet teveel van, want anders wordt je geheid teleurgesteld, dit betekend niet dat het niet een Wereldspel wordt, want dat weet ik niet, maar het wordt iig niet wat de meeste van jullie ervan denken.
Nee, het wordt beter dan wat ik ervan denk!
-- Altijd blijven prutsen --
ik denk dat we niet te veel verwachten.... en dat het ook niet gaat teleurstellen. Ik denk dat jij het een beetje negatief inziet.
Verwijderd
Ik denk niet dat ik het te negatief inzie, volgens mij wordt het een grandioos spel, dat ik ook zeker ga kopen, Maar het wordt volgens mij niet DE revolutie op Games gebied, wat andere wel denken, daar hebben we nu gewoon nog te weinig van gezien om dat te concluderen. Maar ik denk dat ik heel Realistisch ben, ik hoop alleen niet dat Valve ook is gaan geloven dat ze niks fout kunnen doen en daarom maar lekkker relaxt zijn gaan werken en straks een game af leveren wat gewoon een kut verhaal heeft. Ik denk het niet hoor, alleen die kans bestaat natuurlijk altijd. Ik denk dat het een een hele goede game gaat worden , alleen niet een Games revolutie wat sommige hier lijken te proberen zeggen.
yup ik roep ook al een tijdje dat het kan tegen vallen, omdat bijvoorbeeld de specs te hoog zijn voor de gemiddelde pcDa Monkey schreef op 22 September 2003 @ 14:08:
waar heb ik dit eerder gehoord.
black & white does ring a bell? ook zwaar veel over gelult en viel ook tegen.
Verwijderd
Je hebt wel gelijk, sommige mensen hypen het veel te veel, voor hun gaat het zwaar tegenvallenVerwijderd schreef op 22 September 2003 @ 14:11:
Ik denk niet dat ik het te negatief inzie, volgens mij wordt het een grandioos spel, dat ik ook zeker ga kopen, Maar het wordt volgens mij niet DE revolutie op Games gebied, wat andere wel denken, daar hebben we nu gewoon nog te weinig van gezien om dat te concluderen. Maar ik denk dat ik heel Realistisch ben, ik hoop alleen niet dat Valve ook is gaan geloven dat ze niks fout kunnen doen en daarom maar lekkker relaxt zijn gaan werken en straks een game af leveren wat gewoon een kut verhaal heeft. Ik denk het niet hoor, alleen die kans bestaat natuurlijk altijd. Ik denk dat het een een hele goede game gaat worden , alleen niet een Games revolutie wat sommige hier lijken te proberen zeggen.

waa een unbeliever, get himVerwijderd schreef op 22 September 2003 @ 13:58:
ik kan niet begrijpen dat er 5000 post over een spel worden gemaalt dat nog niet eens uit is, niet eens een Demo, dit spel gaat dus voor de meesten van jullie ZWAAR teleurstellen, want jullie verwachtten teveel. Laat het spel gewoon op je af komen en verwacht er niet teveel van, want anders wordt je geheid teleurgesteld, dit betekend niet dat het niet een Wereldspel wordt, want dat weet ik niet, maar het wordt iig niet wat de meeste van jullie ervan denken.
we wachten nog ff af!! kopen doe ik cker wel..
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Zeker, zeker.... maar bij staren alleen blijft het niet... krijg je dadelijk nog regelrechte pr0n in HL2Exe-cuter schreef op 21 september 2003 @ 21:19:
[...]
"You're staring at me again" wijst toch eerder op een beginnende liefdesrelatie tssn jij en Alyx denk ik

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 12:40:
hey gasten,
weten jullie misschien waar ik de steam versie van half-life 2 kan preorderen...ik kan het echt niet vinden
1 keer is genoeg hoor, als er niet op gereageerd wordt weten we het niet.Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 11:06:
waar kan ik de steam versie van half-life 2 pre-orderen...kan het zo gauw niet vinden?
Op deze manier krijg je wel een reactie, maar niet degene die jij wilt hebben.
En waarom wil je de steam versie pre-ordenen? Je kan hem toch downloaden
black & white kan je helemaal niet met HL2 vergelijken vind ik. B&W had een compleet nieuw concept dat gewoon erg tegenviel. HL2 is een gewone FPS, maar dan wel vernieuwend.Da Monkey schreef op 22 September 2003 @ 14:08:
waar heb ik dit eerder gehoord.
black & white does ring a bell? ook zwaar veel over gelult en viel ook tegen.
Verwijderd
jah, ik bedoel eigenlijk dat ik die steam versie wil downlaoden zodra die er is...hopelijk de 30ste...alleen waar kan ik hiervoor inschrijven...of is dat allemaal pas mogeliijk op de datum zelf?
Verwijderd
Ik vind er niets vernieuwends aan, oke de physics engine is vet en de graphics zijn hoogstaand maar voor de rest is het een normale shooter, net als al die andere.
(mischien nog een uitgebreider verhaaltje).
nee hoor
deze shooter gaat de wereld shocken, met ongekende physics en ai en "oneindig" veel gameplay
http://www.twitch.tv/jannustitannus
zijn er nou al filmpjes uit waarin je de gameplay echt goed bezig ziet? dus de physics en de AI enzo?
want heb alleen maar een paar graphic hoogstandjes gezien maar nog niet echt duidelijke gameplay.
want heb alleen maar een paar graphic hoogstandjes gezien maar nog niet echt duidelijke gameplay.
Verwijderd
Dan heb jij de filmpjes niet goed bekeken vrienddark4ever schreef op 22 september 2003 @ 15:54:
zijn er nou al filmpjes uit waarin je de gameplay echt goed bezig ziet? dus de physics en de AI enzo?
Verwijderd
Waar heb jij de laatste 3 maanden geleefd? Onder een steen?dark4ever schreef op 22 september 2003 @ 15:54:
Verwijderd
weetje wat ik nu denk over die release date?
dat valve ons gewoon zwaar loopt op te fokken door niets te laten horen over de release maar dat het spel wel op 30 spetember wordt gereleased
dat valve ons gewoon zwaar loopt op te fokken door niets te laten horen over de release maar dat het spel wel op 30 spetember wordt gereleased
Laat ons toch lekker verder dromen over HL2Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 13:58:

Verwijderd
Neuh, Xen komt dit keer naar jou toeDarkShadow schreef op 21 September 2003 @ 22:44:
(...)
Maar heb wel enorm veel zin in halflife 2, vooral omdat ik hoorde dat je deze keer niet naar de alienwerelden moet...
Als je het over HL1 hebt, check de bovenste post op [rml][ PC] Half-Life 2[/rml].Kwartjuh schreef op 21 september 2003 @ 22:45:
Mischien is het wel een ideen om met GoT alle bits 'n pieces van het verhaal achter elkaar te plakken om zo een duidelijke geschiedenis te krijgen? Of staat dat soms al ergens op een site?
Weliswaar niet alles tot in detail, maar alle belangrijke zaken staan erin.
Vind ik ook, volgens mij gaat het dezelfde toer op als HL1.Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 14:11:
- Dood amuzeren met de gameplay.
- Geluid valt wel mee, niet echt spannend, kon beter.
- Beeld valt mee, niet fantastisch, kon beter.
Alles KAN beter, zolang het maar niet beter HOEFT.
Verwijderd
opposing force was ik ergens dat je een groot monster moest verslaan dat uit een soort van portal kwam. had ik die verslagen kon ik niks meer doen. lift werkt nie niks erg jammer
Verwijderd
Graphics waren toen halflife 1 uitkwam FANTASTISCH, en het geluid is nog steeds heel erg goed. De gameplay is nog steeds fantastisch..poing schreef op 22 September 2003 @ 16:23:
[...]
Vind ik ook, volgens mij gaat het dezelfde toer op als HL1.
- Dood amuzeren met de gameplay.
- Geluid valt wel mee, niet echt spannend, kon beter.
- Beeld valt mee, niet fantastisch, kon beter.
Halflife1 kwam 5 jaar geleden uit, en nu NOG ruleert het de online wereld..je moet het beroordelen met de standaards van 5 jaar geleden, niet met die van nu, dat weten veel noobs/mensen niet
Typisch gevalletje van "mijn pc is niet snel genoeg dus ik zeik het ff af"ik kan niet begrijpen dat er 5000 post over een spel worden gemaalt dat nog niet eens uit is, niet eens een Demo, dit spel gaat dus voor de meesten van jullie ZWAAR teleurstellen, want jullie verwachtten teveel. Laat het spel gewoon op je af komen en verwacht er niet teveel van, want anders wordt je geheid teleurgesteld, dit betekend niet dat het niet een Wereldspel wordt, want dat weet ik niet, maar het wordt iig niet wat de meeste van jullie ervan denken.
[ Voor 3% gewijzigd door vacuumcleaner op 22-09-2003 16:47 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
hij is stil ook
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Verwijderd
aha, jij hebt het zo te horen al gespeeld ?evilpin0 schreef op 22 September 2003 @ 15:40:
nee hoordeze shooter gaat de wereld shocken, met ongekende physics en ai en "oneindig" veel gameplay
Waar haal je anders die wijsheid vandaan?

Verwijderd
Grapjas, Maar even eerlijk, het spel gaat voor velen tegenvallen, niet dat het geen goed spel wordt, maar het wordt gewoon niet wat men ervan verwacht had omdat ze alle hoop op Hlaf Life 2 vestigen van dat het het beste Spel ooit wordt, je moet niet raar opkijken als straks de Gameplay hetzelfde is als Hl1 en ook niet als de AI tegenvalt ( want hoe jullie de AI omschrijven, kan gewoon nog niet met de huidige technologie). Dit is hetzelfde als voor vele van jullie onbekende Jay-Z the Black Album. Jay-Z wordt in amerika gezien als de Hiphop God, en brengt zijn Laatste CD dit jaar uit, hijzelf netzoals Valve zegt dat het het beste is wat we ooit hebben gehoord, Men is het aan het Hypen als een gek, precies zoals HL2, en daarom is het al een Flop voordat het uit is, Want men WIL en VERWACHT teveel, precies zoals HL2 ookal zal het een Superspel worden, dan zullen velen van jullie teleurgesteld zijn, omdat het toch net niet bracht wat jullie hoopten.vacuumcleaner schreef op 22 september 2003 @ 16:47:
[...]
Typisch gevalletje van "mijn pc is niet snel genoeg dus ik zeik het ff af"
Er zijn toch al verschillende filmpkes online gezet hoor Merc. Die geven een heel aardige indruk van het geheel.
Reageer gewoon niet als je niet denkt dat dit het spel gaat worden, totdat Doom III uitkomt 
E-plaza heeft trouwens een lijst een daar staat als release datum 21nov. op. Hopelijk klopt 'ie niet en komt 'ie wel de 30e.
E-plaza heeft trouwens een lijst een daar staat als release datum 21nov. op. Hopelijk klopt 'ie niet en komt 'ie wel de 30e.
Graphics vielen reeeeuuze mee hoor. Unreal was grafisch fantastisch (half jaar eerder). Het omgekeerde geldt voor de gameplayVerwijderd schreef op 22 September 2003 @ 16:47:
Graphics waren toen halflife 1 uitkwam FANTASTISCH
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Kijk inderdaad even op tweakers, er is namelijk een thread waarin uitbundig is overlegt hoe de exacte volgorde van chapters zou moeten zijn....Kwartjuh schreef op 21 September 2003 @ 22:45:
HMja, ik heb het het associaal veel gespeeld... ik heb het wel gezien vrees ik... écht tijd voor de sequel... veel plezier though
Mischien is het wel een ideen om met GoT alle bits 'n pieces van het verhaal achter elkaar te plakken om zo een duidelijke geschiedenis te krijgen? Of staat dat soms al ergens op een site?
Ennuh nog even over opposing force, het zou goed kunnen dat deze versie inderdaad reeds de nieuwe textures in zich had. WANT er is een zogenaamde high-definition-pack uitgekomen die heeeel veel textures mooier maakte... Zie BlueShift CD.
[ Voor 6% gewijzigd door Gody op 23-09-2003 00:26 ]
Het spel kan prima tegenvallen natuurlijk, dat kan ik pas beoordelen als ik het gespeelt heb.Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 17:12:
Grapjas, Maar even eerlijk, het spel gaat voor velen tegenvallen, niet dat het geen goed spel wordt, maar het wordt gewoon niet wat men ervan verwacht had omdat ze alle hoop op Hlaf Life 2 vestigen van dat het het beste Spel ooit wordt, je moet niet raar opkijken als straks de Gameplay hetzelfde is als Hl1 en ook niet als de AI tegenvalt ( want hoe jullie de AI omschrijven, kan gewoon nog niet met de huidige technologie).
Maar toch, de AI die tot nu toe in de filmpjes naar voren kwam is erg goed (en AI maakt voor een flink deel gameplay, niets zo storend als voorspelbare vijanden) en daarnaast lijken de omgevingen erg gedetailleerd en interactief (ik noem het barricaderen van een deur met een tafel ed).
Ik verwacht dat HL2 sowieso een goed spel wordt (los van het feit dat het een van de best selling games ooit wordt puur op 'HL1-nostalgie').
Het enige waar ik min of meer bang voor ben is dat het verhaal niet goed in elkaar steekt of te kort is.
De rest van de game (graphics, AI, mods) komt wel goed.
Valve is wel degelijk in staat om (wederom) een revolutie te veroorzaken, mits het spel maar op tijd af is (en dus geen Daikatana trekjes gaat vertonen
Nee, ik kijk nog steeds met veel plezier uit naar HL2 en ik ben er van overtuigd dat de Collector's Edition een mooie aanwinst voor mijn verzameling wordt
Verwijderd
offtopicVerwijderd schreef op 22 September 2003 @ 17:12:
[...]
Jay-Z wordt in amerika gezien als de Hiphop God, en brengt zijn Laatste CD dit jaar uit, hijzelf netzoals Valve zegt dat het het beste is wat we ooit hebben gehoord, Men is het aan het Hypen als een gek, precies zoals HL2, en daarom is het al een Flop voordat het uit is, Want men WIL en VERWACHT teveel, precies zoals HL2 ookal zal het een Superspel worden, dan zullen velen van jullie teleurgesteld zijn, omdat het toch net niet bracht wat jullie hoopten.
Denk dat jay-z zijn album wel leuk wordt
ontopic
als ik de berichten mag geloven en het artikel wat ik gelezen heb in EDGE wordt dit toch wel een revolutionaire spel is.
Maar wie ben ik?
Ha;f;ife 2 wordt mijn eerste FPS
Verwijderd
Ook al zou singe player enorm floppen... Die mogelijkheden die je hebt gezien in de filmpjes met deuren, containers die om kunnen vallen etc etc. , Dat alleen al gaat voor een geweldige Multi-Player ervaring zorgen...
Ik heb het volste vertrouwen in valve dat ze iets zeer lekkers neer zetten. Minder vertrouwen dat we binnen een paar weken al kunnen spelen maar goed. Eerst zien dan geloven...
Ik heb het volste vertrouwen in valve dat ze iets zeer lekkers neer zetten. Minder vertrouwen dat we binnen een paar weken al kunnen spelen maar goed. Eerst zien dan geloven...
Ik zit nu al de hele tijd de Steam-monitor te checken in de hoop dat hij al de eerste bestanden van HL2 stuurt 
Wat betreft gamers.nl/ city 17, ik geloof wel dat HL2 af is maar waar ze het vandaan halen dat hij pas in 2004 uitkomt
Verder... Waar je HL2 kan orderen (steam) word denk ik wel door Valve/ VU op tijd medegedeeld

Wat betreft gamers.nl/ city 17, ik geloof wel dat HL2 af is maar waar ze het vandaan halen dat hij pas in 2004 uitkomt
Verder... Waar je HL2 kan orderen (steam) word denk ik wel door Valve/ VU op tijd medegedeeld
Dan vrees ik dat jij een Oranje powerbal met een bug bent tegengekomenVerwijderd schreef op 22 September 2003 @ 16:46:
opposing force was ik ergens dat je een groot monster moest verslaan dat uit een soort van portal kwam. had ik die verslagen kon ik niks meer doen. lift werkt nie niks erg jammer
Ik ben ff zo goed geweest om Opposing Force bij mij op te starten en te kijken of ik de betreffende safegame nog heb.
http://users.skynet.be/executer/quick01.sav
uit de map "D:\Half-Life\gearbox\SAVE"
Alstublieft

http://www.tomshardware.c...030922/computex_1-06.html <-Dit is een goede reden waarom ATI zo snel mogelijk hun nieuwe kaar + HL2 de deur uit, en op de makt wil hebben
Verwijderd
Srry maar het enige dat ik zie is een plaatje van een nieuwe fx kaartYorick schreef op 22 september 2003 @ 17:58:
http://www.tomshardware.c...030922/computex_1-06.html <-Dit is een goede reden waarom ATI zo snel mogelijk hun nieuwe kaar + HL2 de deur uit, en op de makt wil hebben
Precies en we weten ondertussen hoe de nieuwe FX kaarten de DX9 instructies ondersteunen. Dus waarom heeft Ati dan haast? Ati kan op zijn gemakje hun nieuwe (9900 ofzo?) chipset gaan maken terwijl nvidia de pijn van dx9.0 ondergaat... Iig kwa HalfLife2! Misschien is het bij een andere dx9 game iets anders... Maar als de FX serie de dx9 code zo slecht ondersteund dat Valve daar 5x zoveel tijd in heeft moeten steken vraag ik me af hoe andere dx9 spellen het op de FX's gaan doen.
Ik heb zelf een Ati Radeon 9100 (dx 8.1 dus) En ga hier ook de game op draaien, €4xx uitgeven zit er momenteel niet in, hoewel ik uiteraard benieuwd ben hoe het er op een 9800 uitziet. Maargoed een vriend van me heeft een dikke p4 3,0 staan met n 9800 dus dat check ik dan daar wel een keer. Ennuh als HL1>HL2 dezelfde gameplay/sfeer behoudt dan zullen de dx9 features me in eerste instantie minder interreseren.... "Ik koos ervoor om in dienst van Gman te gaan werken, ik koos niet voor een mooie wereld"
Ik heb zelf een Ati Radeon 9100 (dx 8.1 dus) En ga hier ook de game op draaien, €4xx uitgeven zit er momenteel niet in, hoewel ik uiteraard benieuwd ben hoe het er op een 9800 uitziet. Maargoed een vriend van me heeft een dikke p4 3,0 staan met n 9800 dus dat check ik dan daar wel een keer. Ennuh als HL1>HL2 dezelfde gameplay/sfeer behoudt dan zullen de dx9 features me in eerste instantie minder interreseren.... "Ik koos ervoor om in dienst van Gman te gaan werken, ik koos niet voor een mooie wereld"
heel simpel, bundelen van je nieuwste kaart met HL2 is zeer goed voor de verkoop van die kaart.Gody schreef op 22 september 2003 @ 18:30:
Precies en we weten ondertussen hoe de nieuwe FX kaarten de DX9 instructies ondersteunen. Dus waarom heeft Ati dan haast? Ati kan op zijn gemakje hun nieuwe (9900 ofzo?) chipset gaan maken terwijl nvidia de pijn van dx9.0 ondergaat... Iig kwa HalfLife2! Misschien is het bij een andere dx9 game iets anders... Maar als de FX serie de dx9 code zo slecht ondersteund dat Valve daar 5x zoveel tijd in heeft moeten steken vraag ik me af hoe andere dx9 spellen het op de FX's gaan doen.
Een gast zei tegen mij dat ie Halfllife 2 morgen had, en dat ie 3 cd's was.....
Ik geloof het pas als ik het zie

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
en als ik daar ff op inhaak... ATI / Valve en VU zijn bedrijven. Die willen winst maken. Dus hoe sneller ze hun producten kunnen lanceren, hoe minder klanten kiezen voor producten van de concurentie. (Waarom zou iemand 100.000den kopien van HL2 ergens willen laten liggen toto 2004 ?)RocketKoen schreef op 22 september 2003 @ 18:35:
[...]
heel simpel, bundelen van je nieuwste kaart met HL2 is zeer goed voor de verkoop van die kaart.
Verwijderd
Dat is juist de reden dat ATi ook snel met hun nieuwe kaart moeten komen...Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 18:03:
[...]
Srry maar het enige dat ik zie is een plaatje van een nieuwe fx kaart![]()
Verwijderd
bedankt exe-cuter. opposing force en half life zijn alle 2 stuk gegaan door mijn aller lieve broertje. maar bedankt. woei erg cool was ie.
Verwijderd
ik weet uit ervaring dat filmpjes niet een goed beeld geven van hoe het spel ook speelt ...GG85 schreef op 22 September 2003 @ 17:12:
Er zijn toch al verschillende filmpkes online gezet hoor Merc. Die geven een heel aardige indruk van het geheel.

True....Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 18:56:
[...]
ik weet uit ervaring dat filmpjes niet een goed beeld geven van hoe het spel ook speelt ...
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Mensen met dx9 kaarten > gaan jullie ook daadwerkelijk in dx9-modus spelen, of gaan jullie in dx8 spelen, omdat je dan flinke performancewinst boekt? Als het gemiddelde aantal FPS zo "laag" is @ 1024*768 en het min. aantal FPS dus nog een stuk lager is, lijkt het me wel de moeite waard, niet? De beeldkwaliteit gaat niet eens zo ver achteruit. Maarja, hoe denken jullie hier dan over?
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
reactie @ gamer.nl
psychodad (Ongemodereerd) 22-09-03 @ 10:13
Klopt als een bus. Verschillende mensen hebben al een review exemplaar. ( ik ken er een paar ) maar deze staan allemaal onder embargo tot 30 september
Okyah : Bij HL2 gaat het me om de gameplay , die niet gaat inboeten voor de graphics. Ik heb in het verleden al genoeg games gespeeld aan 10fps , gewoon om mooiere graphics te hebben.Dat nooit meer
Verwijderd
En hoezo dan?Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 18:48:
[...]
Dat is juist de reden dat ATi ook snel met hun nieuwe kaart moeten komen...
We weten wat er met de vorige FX'jes is gebeurd

Dan moeten ze toch een manier vinden om Gordon uit dat pak te krijgen.Serial-X schreef op 22 September 2003 @ 14:57:
[...]
Zeker, zeker.... maar bij staren alleen blijft het niet... krijg je dadelijk nog regelrechte pr0n in HL2![]()
![]()
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Een blikopener?Vanitas schreef op 22 september 2003 @ 19:17:
[...]
Dan moeten ze toch een manier vinden om Gordon uit dat pak te krijgen.![]()
Dus jij bent met een radeon9800 bereid in dx8 te draaien? Kan ik me wel in vinden, hoor
Ik kan echt niet tegen lage framerates, dan heb ik liever een tikkeltje minder detail...
En dan als ik over een jaar of anderhalf een superbrute mega-Radeon 15K heb (ofzo
) ga ik het nog wel eens spelen met alle opties vol open
Aangenomen dat het een leuk spel is dan 
En ik neem aan dat de mp dan nog wel flink draait
Daar kan je dan ook je nieuwe videokaart flink laten zweten
En dan als ik over een jaar of anderhalf een superbrute mega-Radeon 15K heb (ofzo
En ik neem aan dat de mp dan nog wel flink draait
Alone at last
Just nostalgia and I
Hmm morgen toch es op het campusnet koekeloerenWJP schreef op 22 september 2003 @ 18:42:
Een gast zei tegen mij dat ie Halfllife 2 morgen had, en dat ie 3 cd's was.....

Maar ik koop em toch zogauw die in de winkel ligt

Verwijderd
Ik heb een Raedon 9500 pro en ik hoop toch wel een beetje dat ie een beetje aardig draait in DirectX 9 mode.
Maarja als het echt niet gaat, dan schakel maar over naar 8, net zoals de meeste mensen neem ik aan.
Maarja als het echt niet gaat, dan schakel maar over naar 8, net zoals de meeste mensen neem ik aan.
Verwijderd
Ja dat weten we allemaal, maar wie weet komt NVIDIA nu met een waardige concurrentVerwijderd schreef op 22 September 2003 @ 19:17:
[...]
En hoezo dan?
We weten wat er met de vorige FX'jes is gebeurd![]()
Ik heb niet voor niets geüpgrade, dus ik ga echt wel met max detail spelen. En het liefst nog eens met 4x AA en 8x AF! Sweeet!
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
DX8 of DX9 maakt voor de (top) ATi kaarten toch nauwelijks uit? Dus een ieder met een beetje fatsoenlijke Radeon gewoon lekker DX9 lijkt me 
* Dyxtra moet nog een mooie Radeon uitkiezen
* Dyxtra moet nog een mooie Radeon uitkiezen
f.k.a D³
nee.....D³ schreef op 22 September 2003 @ 19:59:
DX8 of DX9 maakt voor de (top) ATi kaarten toch nauwelijks uit? Dus een ieder met een beetje fatsoenlijke Radeon gewoon lekker DX9 lijkt me
* RocketKoen moet nog een mooie Radeon uitkiezen
DX 9.0 kaart heeft heel veel power nodig om DX 9.0 hardware te simuleren.
mooie FPS zonder een DX 9.0 kaart, en tegelijk DX 9.0 aan laten staan in HL2 lijkt mij dus niet verstandig
Radeon 9500 (moddable) of hoger is aan te raden
Ik heb geen idee waar je het over hebtRocketKoen schreef op 22 September 2003 @ 20:01:
nee.....
DX 9.0 kaart heeft heel veel power nodig om DX 9.0 hardware te simuleren.
mooie FPS zonder een DX 9.0 kaart, en tegelijk DX 9.0 aan laten staan in HL2 lijkt mij dus niet verstandig
Radeon 9500 (moddable) of hoger is aan te raden
Ik bedoelde specifiek Half-Life² in DX8 of DX9 modus, dat maakt voor de Radeons nauwelijks verschil:

Als het plaatje niet werkt: http://www.gamespot.com/p...e2/printable_6075080.html
f.k.a D³
Ja een Ati9800 is toch bijna een vereiste om HL2 te spelen,maar ik ga toch voor de 9900 die er aan komt,alleen...Wanneer komt ie dan.
Er was toch sprake dat ie deze maand nog uitkomt in combinatie met HL2,maar ik lees er niets over.
Wie weet meer?
Er was toch sprake dat ie deze maand nog uitkomt in combinatie met HL2,maar ik lees er niets over.
Wie weet meer?
Schrijf je in op www.ati.comFern schreef op 22 September 2003 @ 20:15:
Ja een Ati9800 is toch bijna een vereiste om HL2 te spelen,maar ik ga toch voor de 9900 die er aan komt,alleen...Wanneer komt ie dan.
Wie weet meer?

Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
offtopic: Ik ben een van de grootste Jay-Z fans, en denk dus ook dat het een klassieker gaat worden, hij is iig geconcetreerd bezig en dat is weleens anders geweest, *ugh* Bp2 *ugh* maar ik ga niet meedoen aan de verhalen die er in amerika de ronde doen want anders ben ik straks teleurgesteld met een WereldCD. DAt is ook de zelfde reden dat ik niet met het HL2 hypen meedoe, ik wil niet teleurgesteld zijn straks met een Wereld spel.Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 17:25:
[...]
offtopic
Denk dat jay-z zijn album wel leuk wordt![]()
ontopic
als ik de berichten mag geloven en het artikel wat ik gelezen heb in EDGE wordt dit toch wel een revolutionaire spel is.
Maar wie ben ik?
Ha;f;ife 2 wordt mijn eerste FPS
ontopic: ik ga ook naar een Ati kaartje upgraden, na jarenlang trouwe Nvidia fan tezijn geweest, is het nu dan voorbij. de 9800 Pro moet mij straks weer een jaartje vooruit krijgen, ookal is mijn huidig kaartje ook nog wel goed , alleen HL2 zal wel niet zo goed draaien ermee.
Iedereen heeft ondertussen lijkt me wel die screenshots gezien van de DX 8.0 en de DX 9 versie? Verschil is nihil tot niet te zien. Dus ik zit wel goed met m'n GF4 Ti.
heb je dat high def difmpje gezien waar ze de DX9 effecten tonen???
op de daken van city 17, met een glimmende ant-lion?
ziet er anders wel lekker uit
op de daken van city 17, met een glimmende ant-lion?
ziet er anders wel lekker uit
Jup, maar dat kan bijna net zo mooi met DX8 shaders.
yup, ik denk niet dat het verschil al te groot is, het zal er heus wel zijn hoor, maar ik geloof dat het met direct x 8.1 ook een prachtige game is...
gelukkig ben ik uitgerust voor de zekerheid met een radeon 9700
gelukkig ben ik uitgerust voor de zekerheid met een radeon 9700
Verwijderd
Ze mogen nu wel eens opschieten met dat tooltje om te checken of HL2 (goed) kan draaien op je pc.
Verwijderd
Hoezo? Speculeren is altijd leuk in afwachting van iets.
Btw Thunderbolt, het was allang bekend dat die system-check tool voor HL2 30 september beschikbaar zou zijn.
Btw Thunderbolt, het was allang bekend dat die system-check tool voor HL2 30 september beschikbaar zou zijn.
&²
Ja,beetje nutteloos de laatste week.Heel Deel 5 gaat over onbekende releasedates en blabla.Gisteravond leek het weer ff interessant te worden ,maar niet voor lang spijtig genoegVerwijderd schreef op 22 September 2003 @ 23:01:
wat een loos gespeculeer in dit topic zeg...
Nogmaals, laat ons toch lekker over HL2 ouwehoeren. Als je dit topic niet bevalt, hoef je toch ook niet te reagerenVerwijderd schreef op 22 September 2003 @ 23:01:
wat een loos gespeculeer in dit topic zeg...

btw deze heb ik nu op mijn desktop staan

Verwijderd
Ik nu ook[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 22 September 2003 @ 23:21:
[...]
Nogmaals, laat ons toch lekker over HL2 ouwehoeren. Als je dit topic niet bevalt, hoef je toch ook niet te reageren
btw deze heb ik nu op mijn desktop staan
[afbeelding]
hoe krijg ik nou die filmpjes van HL2 in steam?

Ik vrees dat die eraf zijn? niet?

En 6 
Ontopic:
Verwacht er eigenlijk ook maar IEMAND dat HL2 ook maar een beetje gaat draaien op zijn pc?
Ik ken natuurlijk wel die stats met FPS maar dat spel lijkt me echt zo verschrikkelijk zwaar.
Volgens mij heb je een NASA pc nodig om met 100 fps kunnen spelen
Ik bedoel, ze ziet van alles bewegen, alles KAN bewegen en alles is dan nog Ubermooi ook _/-\O_
Ik verwacht zelf dat ik met mijn houdige setup met alles op zijn laagst misschie 20 fps kan halen (denk nog niet eens)
Wat verwachten jullie? hoe denk je zelf dat het zal draaien op jou houdige setup?
Ontopic:
Verwacht er eigenlijk ook maar IEMAND dat HL2 ook maar een beetje gaat draaien op zijn pc?
Ik ken natuurlijk wel die stats met FPS maar dat spel lijkt me echt zo verschrikkelijk zwaar.

Ik bedoel, ze ziet van alles bewegen, alles KAN bewegen en alles is dan nog Ubermooi ook _/-\O_
Ik verwacht zelf dat ik met mijn houdige setup met alles op zijn laagst misschie 20 fps kan halen (denk nog niet eens)
Wat verwachten jullie? hoe denk je zelf dat het zal draaien op jou houdige setup?
This space is occupied
Verwijderd
ik gok toch wel zeker meer dan 30 fps op 800/600 met details op medium.TheEvilCuber schreef op 23 September 2003 @ 01:35:
En 6
Ontopic:
ik heb zelf een 1800+ met radeon 8500
2000+ Gforce Ti4400 512ddr . Hopelijk doet ie het hier ook
Mario Kart FC 1590-4774-1019
2500+ Gforce Ti4600 en 1GB ddr
Hopelijk draait ie wel een beetje soepel.
Maar daar valt nu dus totaal niks zinnigs over te zeggen.
Het enige wat ik jammer vind is dat ik geen DX9 features kan zien
Hopelijk draait ie wel een beetje soepel.
Maar daar valt nu dus totaal niks zinnigs over te zeggen.
Het enige wat ik jammer vind is dat ik geen DX9 features kan zien
Verwijderd
hl2 zal zich denk ik veel vlugger tevreden stellen dan pakweg doom3,TheEvilCuber schreef op 23 September 2003 @ 01:35:
En 6
Ontopic:
half life heeft een wijder publiek(iedereen die een pc heeft die ik ken heeft wel al een keer hl gespeeld bv) en als valve het een beetje slim speelt gaan ze de systeem eisen niet belachelijk hoog maken om zo een groot deel van hun doelgroep te verliezen
van doom3 wordt gewoon geeist dat het pas met nextgen hardware super gaat runnen, dat trekt ook een ander publiek aan...de mensen die om de X maanden een nieuwe; of toch grotendeels geupgrade pc kopen.
De systeemeisen van HL2 zijn schaalbaar.
Je kunt het al spelen met een DX6 kaartje.
Ik hoef daar niet bij te zeggen dat de details dan ronduit extreeeeeem laag zijn
Maar je kunt in iedergeval toch minstens HL1 kwaliteit verwachten met zo'n oud kaartje.
Het zal dan dus wel nog speelbaar zijn, alleen heb je wat minder eyecandy.
Je kunt het al spelen met een DX6 kaartje.
Ik hoef daar niet bij te zeggen dat de details dan ronduit extreeeeeem laag zijn
Maar je kunt in iedergeval toch minstens HL1 kwaliteit verwachten met zo'n oud kaartje.
Het zal dan dus wel nog speelbaar zijn, alleen heb je wat minder eyecandy.
ik verwacht toch wel meer dan 40 frames per seconde op 1024 bij 768 met alle settings op zn hoogst...
tenminste na het nodige overclockwerk van mn radeon 9700 en xp 2500+ 512kb
tenminste na het nodige overclockwerk van mn radeon 9700 en xp 2500+ 512kb
Ik hoop hem eigenlijk te kunnen spelen op 1280 bij 1024 aangezien dat de standaard resolutie is van mijn 19'' tft. Heb verder een xp 2600+ en een radeon 9700. Maar misschien is het toch beter om hem dan op 1024 bij 768 te zetten en dan alle settings op zijn hoogst. (als ie dat trekt zonder over te klokken)
[ Voor 10% gewijzigd door Brammel op 23-09-2003 07:59 ]
Hmm ik heb een AMD 1800+ 9800se 512sdram, het spel zou wel moeten draaien denk ik. Ik overweeg nog om naar DDR te gaan..maarja geld he

- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:58
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Je merkt het pas als de game uit is. Meestal worden de specs overdreven en draait het prima onder de aanbevolen specs. We zullen het zien
Specs overdreven? Vaak is het juist ondersom. Dan vertellen ze op een doos dat je zus en zo nodig hebt als minimaal verhaal en dan draait het spel om laagste instellingen met 12FPS ofzo. Tja, het draait dan wel inderdaad maar speelbaar is natuurlijk anders.
Ben dus zeer benieuwd in hoeverre de min. specs van Valve gaan kloppen. Heb zelf een XP2000+, 1GB 2100 DDR ram en een Geforce 4 ti4200. Voor mijn vriendin(g) heb ik een zelfde config maar dan met 512 ram en een Geforce 3 kaartje. Voor beide PC´s wil ik het spel aanschaffen en dan moet het natuurlijk wel een beetje speelbaar zijn.
Eventueel koop ik voor mijn pc´tje nog een betere vid kaart en een andere proc. Als het spel echter op die GF4 al niet vooruit wilt dan zou ik in 2 vid kaarten moeten investeren.
Nu heb ik trouwens 4 versies van HL1 voor mijn 4 pc´s. Je snapt dat met de overgang naar HL2 ik geen 4 versies van HL2 ga aanschaffen compleet met dan 3 nieuwe vids
Maar wie weet, na verloop van tijd. In de overige 2 PC´s zitten trouwens 1800+ procs en een Matrox G400 en een G550 kaartje. Ben benieuwd hoe die het trekken.
Tja. Als er een linux serverversie komt en ik voor mijn volgende baan een betere inet verbinding krijg thuis (redundant
) dan kan 1 van die pc´tjes natuurlijk als server gaan dienen....
Al met al. IK KAN NIET WACHTEN!!! Hoop echt dat het de 30ste is en blijft.
Ben dus zeer benieuwd in hoeverre de min. specs van Valve gaan kloppen. Heb zelf een XP2000+, 1GB 2100 DDR ram en een Geforce 4 ti4200. Voor mijn vriendin(g) heb ik een zelfde config maar dan met 512 ram en een Geforce 3 kaartje. Voor beide PC´s wil ik het spel aanschaffen en dan moet het natuurlijk wel een beetje speelbaar zijn.
Eventueel koop ik voor mijn pc´tje nog een betere vid kaart en een andere proc. Als het spel echter op die GF4 al niet vooruit wilt dan zou ik in 2 vid kaarten moeten investeren.
Nu heb ik trouwens 4 versies van HL1 voor mijn 4 pc´s. Je snapt dat met de overgang naar HL2 ik geen 4 versies van HL2 ga aanschaffen compleet met dan 3 nieuwe vids
Tja. Als er een linux serverversie komt en ik voor mijn volgende baan een betere inet verbinding krijg thuis (redundant
Al met al. IK KAN NIET WACHTEN!!! Hoop echt dat het de 30ste is en blijft.
.
Jullie maken jullie wel allemaal zo druk maar als jullie nou eens die filmpjes van de developers van HL2 zouden gaan kijken zouden jullie anders piepen. Ik raad vooral aan om het filmpje 'wall' te gaan downen. Dit is het filmpje waar ze de muur voor de grot in het techlevel maken. Daar waar ze in de E3 filmpjes het water en alle texture opties laten zien. De muur in de grot ziet er gigantisch uit, veel polychronen zou je denken... niet dus. Hoe complex de muur er ook uit ziet, hij bestaat uit 1 polychroon!
Het is moeilijk om uit te leggen, je kan beter het filmpje zelf gaan bekijken, maar hier komt het op neer. Ze maken eerst een hele complexe muur, daarna 'neemt' het tooltje wat ze ervoor gebruiken een 'soort screenshot' direct van voren. Voor de rest maakt dat tooltje een lichtberekening aan. Als het licht dus beweegt hoeft je GPU geen vette lichtning berekening te maken zoals Doom 3 ofzo. De berekening wordt verschoven naar de CPU, maar die hoeft dan geen keiharde lichtning berekening te maken maar alleen de lichtning die via dat tooltje is ontwikkeld door Valve. Dit scheelt heel veel voor je GPU (1 polychroon) en is wat minder voor je CPU maar het verschil is gigantisch. Dus 1 zo'n mooie muur 'killt' niet je framerate zoals die gozer uitlegt. Maarjah... zoals ik al zei, ga het filmpje eens downloaden en je zal zien hoe vet ze dat in elkaar hebben gezet. Knappe jongens daar bij Valve.
Het is moeilijk om uit te leggen, je kan beter het filmpje zelf gaan bekijken, maar hier komt het op neer. Ze maken eerst een hele complexe muur, daarna 'neemt' het tooltje wat ze ervoor gebruiken een 'soort screenshot' direct van voren. Voor de rest maakt dat tooltje een lichtberekening aan. Als het licht dus beweegt hoeft je GPU geen vette lichtning berekening te maken zoals Doom 3 ofzo. De berekening wordt verschoven naar de CPU, maar die hoeft dan geen keiharde lichtning berekening te maken maar alleen de lichtning die via dat tooltje is ontwikkeld door Valve. Dit scheelt heel veel voor je GPU (1 polychroon) en is wat minder voor je CPU maar het verschil is gigantisch. Dus 1 zo'n mooie muur 'killt' niet je framerate zoals die gozer uitlegt. Maarjah... zoals ik al zei, ga het filmpje eens downloaden en je zal zien hoe vet ze dat in elkaar hebben gezet. Knappe jongens daar bij Valve.
Novah schreef op 23 September 2003 @ 08:59:
Jullie maken jullie wel allemaal zo druk maar als jullie nou eens die filmpjes van de developers van HL2 zouden gaan kijken zouden jullie anders piepen. Ik raad vooral aan om het filmpje 'wall' te gaan downen. Dit is het filmpje waar ze de muur voor de grot in het techlevel maken. Daar waar ze in de E3 filmpjes het water en alle texture opties laten zien. De muur in de grot ziet er gigantisch uit, veel polychronen zou je denken... niet dus. Hoe complex de muur er ook uit ziet, hij bestaat uit 1 polychroon!
Ik heb het filmpje ook gezien... ziet er idd goed uit, die lichtberekeningen!
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Ze hebben steeds gezegd dat ze het voor zo veel mogelijk mensen speelbaar willen houden, dus ik ga er van uit dat dat ook wel lukt...
Ben ook echt niet van plan speciaal voor HL2 te gaan upgraden, zeker niet van tevoren. Mocht nou achteraf blijken dat het echt niet lekker draait, dan ga ik dan wel kijken naar een andere videokaart ofzo (heb bu Ti4200)
Oh, en ik heb deze op mn achtergrond:

(is geresized, dus daar zijn de kartelrandjes van
Ben ook echt niet van plan speciaal voor HL2 te gaan upgraden, zeker niet van tevoren. Mocht nou achteraf blijken dat het echt niet lekker draait, dan ga ik dan wel kijken naar een andere videokaart ofzo (heb bu Ti4200)
Oh, en ik heb deze op mn achtergrond:

(is geresized, dus daar zijn de kartelrandjes van
Dit topic is gesloten.