Clowns to the left of me, Jokers to the right
Mjah, voor singleplayer heb je toch geen steam nodig , dus het boeit nietKapoen schreef op 16 September 2003 @ 14:49:
[...]
Ik vrees dat als Steam zijn issues niet oplost dat er niet veel gelachen gaat worden dan
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik ben echter een verstokte MP fan, en het afgelopen weekend was het echt huilen met de pet op (heb nog steeds mijn TFC installatie niet werkende gekregen). Maar goed dat is voor een ander topic he
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Status Update; New Installers to be Released Tomorrow
September 15, 2003, 5:18 pm · Greg Coomer
Well, the release process last week and over the weekend was pretty rocky. The community managed to get 500,000 accounts created and are currently seeing about 15,000 people playing Counter-Strike 1.6 at any given time. We know that the conversion process has been anything but smooth for many of our users. We're going to get this fixed. We've done our best to support the Half-Life community over the past 5 years, and we're still committed to doing whatever it takes to make the community happy. We've listened to the response, and we'll be repairing the problems with Steam until it performs the way we all want it to.
Tomorrow we will release new installers which include the cache files for all of the games available via Steam (Day of Defeat, Team Fortress Classic, the dedicated server, etc). If you haven't already done so, please use the installer that includes Counter-Strike and Half-Life.
Here's what's going on at Steam HQ:
We ran into some pretty serious bandwidth and server limitations after the release last week, which has caused several other problems like long wait times and UI unresponsiveness. The load is starting to die down now and we're getting more content servers lined up, so these problems are becoming less frequent. As more people begin using the new installers which include the game caches, their experience using Steam will improve greatly. If you're having problems connecting to Steam or launching Counter-Strike, please download the latest version of the installer and give it a try.
Some other Steam problems -- "JIT" error messages, expired ticket errors, etc -- will be fixed with a Steam update this week.
Other stuff:
Counter-Strike 1.5 is still available, and will be for a couple of weeks. After we're confident that the Steam authentication servers are functioning as they should (and not before), we'll be turning off the WON servers and migrating everyone over to the new system.
There have been some reports of the Conversion Wizard failing during account creation. If this happens for you, please try downloading and installing the most recent version of the Steam client from one of the mirrors listed on this site.
We're preparing a new installer on CD for cyber-cafe owners. Contact biz@steampowered.com if you're interested in receiving this.
We've heard from several people who are having trouble getting their MODs working with Steam. We've updated our FAQ with new information about this. Check it out and then email us if you're still having trouble.
Feel free to get in touch with us you're having difficulty, or for whatever reason. Thanks for hanging in there with us through these first few days.
Maargoed, ze hebben iig door dat het niet helemaal lekker ging
[ Voor 20% gewijzigd door Maxow op 16-09-2003 17:47 ]
Dit vond ik trouwens wel een interessant plaatje:

Als dit de boxart wordt ben ik daar niet op tegen
The devil is in the details.
Zullen we gewoon eens wachten tot er weer wat nieuws komt?
Verwijderd

pff wat een bullshit.. waar heb je dat van gehoord dan? je plaatselijke gameshop?
want ik zou helemaal niks van niemand geloven op ik een officieel persbericht zie van Valve/sierra of wie dan ook
This space is occupied
Verwijderd
Dat is (een) concept boxart.MaRc0 schreef op 16 September 2003 @ 17:56:
Dit vond ik trouwens wel een interessant plaatje:
[afbeelding]
Verder over de release dates: 13 september is altijd de dag genoemd waarop HL2 gold zou moeten gaan.. dus tsja
Maar we zien wel
Verwijderd
tot november want dan komt half-life 2 pas uit....:'(.....
Ome Tom:
On the other hand we must admit that NVIDIA still has plenty of time to fix issues with their drivers and increase the performance of their cards in Halflife 2, which is estimated for November this year
still hoping......30 september!!O-)
Verwijderd
Dat vind ik ook serieus positief, ik neem aan dat ze bij Ati (na de sporttassen geld te hebben overhandigd) wel enige info los hebben weten te peuteren over data want anders staan ze ook lichtelijk voor lulVerwijderd schreef op 16 September 2003 @ 18:58:
hoe verklaren we dan dit:
www.ati.com ??
there is hope
Maar een beetje jammer dat we zo infoloos blijven...
en jij gelooft een gameshopVerwijderd schreef op 16 September 2003 @ 18:56:
ik ben gisteren naar een gameshop geweest en die man zei dat ze pas de 21e NOVEMBER half life 2 binnenkregen...(was alweer uitgesteld...) so throw your hope on the same smelly pile of SHIT as I did

kijk maar gewoon op de officiele HL2 site en ALS ik dan word uitgesteld gaat get daar vanzelf staan
This space is occupied
ik denk dat gabe ze allemaal op ze eigen pc met een 2x CD brander bakt en zelf de covers kleurt. Kijk maar es in zn vuilnis, 10 tegen 1 dat je daar een afschrift ziet van 100 sets kleurkrijtjesDocB schreef op 16 September 2003 @ 13:37:
Het lijkt me wel een stoere actie eigenlijk... Iedereen zit zich af te vragen wanneer die game nou gereleased wordt, en net als iedereen denkt dat het uitgesteld is ligt ie ineens in de winkels :d
Maar de vraag is idd in hoeverre dit geheim te houden is...

Verwijderd
http://www.amazon.com/exe...nce&s=videogames&n=507846Availability: This item will be released on October 30, 2003. You may order it now and we will ship it to you when it arrives.
Verwijderd

Jahh!.. het is een hoax.. er komt geen HL2Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 19:17:
Wat een freaky crowbar.....mja kijk neem deze stelling aan.....als je iets ZOOOO erg graag wilt..loopt het mis..(kennen we haast allemaal) de wet van Murphy slaat hoogstwaarschijnlijk ook weer eens toe...(voor de niet beschaafden: als er iets mis kan lopen, loopt het ook goed mis
) dus heb ik er niet veel hoop in dat hij de releasdate gaat hale...maar ja hoe langer het duurt, hoe beter het eindresultaat toch???Of niet niet soms ?? Toch ?
Die filmpjes zijn renderings..
(ik geloof dat ze bij valve dan echt een probleem hebben.. zie het al voor me.. "honderden gamers breken hoofdgebouw valve af"
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
STFU about releasedates
Verwijderd
Maar aangezien dit nu eenmaal de inquirer is, moet dit natuurlijk met een korreltje zout worden genomen.
http://www.theinquirer.net/?article=11547
Ik zie het al helemaal voor meNibble schreef op 16 September 2003 @ 19:24:
[...]
Jahh!.. het is een hoax.. er komt geen HL2![]()
Die filmpjes zijn renderings..
(ik geloof dat ze bij valve dan echt een probleem hebben.. zie het al voor me.. "honderden gamers breken hoofdgebouw valve af"

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
* RocketKoen ziet een berg amerikaanse tweakers met een crowbar de deuren van Valve HQ openbreken @ 1 oktober
Volgende E3
nieuwe engine
verbetering
andere verhaallijn
nieuwe engine
etc...
looks like Duke nukem to me
Dat is natuurlijk een heel leuk bericht om te horen, maar The Inquirer is toch wel één van de meest onbetrouwbare bronnen die er isYorick schreef op 16 September 2003 @ 20:26:
http://www.theinquirer.net/?article=11573
offtopic, 30-09 is de date
(Dat is trouwens niet offtopic, aangezien het gewoon over HL2 gaat
The devil is in the details.
-- Altijd blijven prutsen --
http://www.valvesoftware.com/people.htmFoggyFreek schreef op 16 September 2003 @ 20:30:
Is Gabe Newell dan betrouwbaar? Die zei onlangs nog dat de date 30 september was. Laten we nu maar gewoon officiele mededelingen van Valve afwachten, die lui weten dat wel
Gabe Newell - Founder/Managing Director
Hij is praktisch valve
Mr Valve that isYorick schreef op 16 September 2003 @ 20:35:
[...]
http://www.valvesoftware.com/people.htm
Gabe Newell - Founder/Managing Director
Hij is praktisch valve
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Verwijderd
(srry ik sloeg ff door
wow wat een mooie render. ik wil ook kunnen 3dsmaxenDocB schreef op 16 september 2003 @ 19:13:
ff met max zitten klooien om iets over de releasedate te fixen... niet nuttig ofzo, maar dat is deze hele discussie ook niet natuurlijk
[afbeelding]
Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 21:07:
HERE HE IS!! THE ONE AND ONLY GAAAAAABEEEEE NEEEEEWEEELLLLL........ AND WITH HIM the BEST GAME EVER..... HAAAAALLFFFFLIIIIFEEE TWOOOOO....(ala die gast uit de film "A knights tale")
(srry ik sloeg ff door)

Alleen maar amerikaanse? * Serial-X denkt dat er ook wel Europeese en Aziatische(als die er zijnRocketKoen schreef op 16 September 2003 @ 20:23:
als HL2 wordt gecanceld of uitgesteld denk ik dat er eindelijk bewijs komt voor de stelling "Van first person shooters als HL worden kinderen agressief"
* RocketKoen ziet een berg amerikaanse tweakers met een crowbar de deuren van Valve HQ openbreken @ 1 oktober
Niet op voorraad.
[ Voor 9% gewijzigd door Maxow op 16-09-2003 23:01 ]
Verwijderd

Verwijderd
/me sluit zich aan bij de optimisten en chant, 30 september...30 september...30september
say hoe..., ha 30 september, say hoe, ha 30 september
Verwijderd
In april/mei heeft Valve al aangekondigd dat ze al bezig zijn met het testen van mappen/gameplay...
laatst heeft iemand van Valve(?) gezegt het krap aan wordt maar dat ze die 30 september wel zullen halen.
Laat ik hopen 30 september
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Dat is Doug Lombardi geweest, volgens mij het marketing opperhoofd van ValveVerwijderd schreef op 16 september 2003 @ 23:54:
-knip-
laatst heeft iemand van Valve(?) gezegt het krap aan wordt maar dat ze die 30 september wel zullen halen.
Laat ik hopen 30 september
Verwijderd
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Naja, max payne 2 is gold, dus dan kunnen we ons daar wel mee vermaken totdat halflife 2 uitkomt...
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Tot die tijd profiteren de werknemers bij Valve van de geldboom die in de tuin staat?
Iedere game fanaat koopt HL2 of het nu kerstmis is of niet, tis zelfs nog slimmer op het voor de kerst uit te brengen omdat men dan veel meer reclame heeft gekregen voor het spel in de vorm van reviews en mond op mond reclame.
Een spel dat af is moet simpelweg zo snelmogelijk worden uitgegeven om er iets aan te kunnen verdienen.
De ene vaporware fabrikant die samengaat met de andere vaporware fabrikant, die combo gaat gegarandeerd de komende 5 jaar de vaporware-awards winnenKaMiKaZe schreef op 17 September 2003 @ 00:45:
morgen komt Valve met de melding dat de deal met ATI niet doorgaat, omdat ze een betere deal hebben met de bitboys. We zullen dan echter wel nog tot 2006 moeten wachten totdat de bitboys eindelijk een werkende videokaart hebben die HL2 kan draaien
(HL2 was tot een paar maandjes geleden nog vaporware, dus niet meteen beginnen met schelden
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Voelt best goed, een spel kopen. Maar deze is het dan ook wel waard. Zeker wanneer er coole mods voor komen. Ik hoop dat dit spel net zo'n lange levensduur heeft als HL1, dat zou betekenen dat het in 2008 nog veel gespeeld wordt
Een lekkere engine, een goede modding/mapping community en natuurlijk goede mods zijn wel een must...
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
lees jij dit artikel maar eens:jagermeister1 schreef op 17 september 2003 @ 01:13:
Straks valt ie zooo tegen en dan is al die ophef voor niets geweest...
http://www.planet.nl/plan...ontentid=400808/sc=6c0887
en bekijk dit filmpje maar es:
ftp://ftp.planet.nl/pub/p...ltimedia/source_hdr02.exe
kreeg ik net via msn van een maat van me
• Zeker 30 September!!!!
• Nah halen ze nooit --> Oktober
• Ik denk dat het November wordt
• Pas volgend jaar....
• Halflife 2 komt nog veel later (lees nooit)
Ook een poll maken? Klik hier
ff voor de gein
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Verwijderd
Welk?
Een sok geld toch voor sint? Bij kerst is het gewoon onder de boom-boesOne- schreef op 17 September 2003 @ 01:00:
Nu D3 uitgesteld is, zou het marketing technisch slim zijn om te wachten tot de kerst.. Dan weten ze zeker wat iedere game fanaat in zijn sok krijgt..
Dat zou marketing technisch juist heel dom zijn.-boesOne- schreef op 17 September 2003 @ 01:00:
Nu D3 uitgesteld is, zou het marketing technisch slim zijn om te wachten tot de kerst.. Dan weten ze zeker wat iedere game fanaat in zijn sok krijgt..
Bij Valve weten ze sowieso al dat HL2 gewoon een miljoen+ keer over de toonbank gaat. De kerstaankopen zullen dat niet (al) te veel beinvloeden. En een game die af is 3 maanden laten 'verouderen' is gewoon ontzettend stom, het enige dat je dan bereikt is dat mensen gaan morren.
Ik krijg steeds meer de indruk dat Gabe en consorten gewoon de gamers lopen te teasen en dat ze gewoon zeker weten dat het spel op de 30 overal ligt. If not dan begaan ze een grove fout imho.
Verwijderd
Volgens sommige mag The Inquirer niet de betrouwbaarste bron zijn, maar hun berichten lijken qua HL2 toch wel te kloppen (als je het vergelijkt met andere bronnen), dus ik denk zelfs dat de R9800XT en Half-Life 2 samen op Alcatraz gelanceerd worden. Nee, die datum van 30 september zit volgens mij wel goed
Ik ben bang dat ik met mijn 1.4ghz P4 256 mb en geforce4 ti 4400 niet echt "ver kom"
Smiling as the shit comes down...
Verwijderd
Als je alleen al dat DX-schalen goed hebt, dan is 't eigenlijk aleen maar een kwestie van polys/texturekwaliteit reductie.
Ben benieuwd
Enneh, een GF4 ti4600 presteert heel goed in DX8 HL2, je kan er nog bijna 40fps mee halen in 1024x768
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 12:40 . Reden: bijstellen fps ]
Het plan was eerst geloof ik om de nieuwe filmpjes vlak na de nieuwe steam te releasen, maar ik kan me voorstellen dat ze er nu een weekje mee wachten, tot alle probs met steam zijn opgelost... Die servers liepen ook zo al gigantisch vol, en dat zou met die filmpjes nog veel erger geweest zijn...GG85 schreef op 17 September 2003 @ 13:05:
Als ie 30sep. komt blijft het raar dat nog niet alle filmpjes zijn gereleased....
Dat was wel met een P4 op 3GHz!Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 12:39:
Enneh, een GF4 ti4600 presteert heel goed in DX8 HL2, je kan er nog bijna 40fps mee halen in 1024x768
Eind deze maand komt een benchmark uit, dan zie je precies hoe goed het op jouw systeem loopt. Wacht nou maar gewoon af. Je gaat er toch niets aan veranderen (anders had je dat al lang gedaan
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
ik geloof dat in een reactie van Gabe gezegt is dat ze van de filmpjes af gezien hebben omdat steam nogal zwaar belast wordt en dat ze dat niet nog erger wilden maken.DocB schreef op 17 September 2003 @ 13:09:
[...]
Het plan was eerst geloof ik om de nieuwe filmpjes vlak na de nieuwe steam te releasen, maar ik kan me voorstellen dat ze er nu een weekje mee wachten, tot alle probs met steam zijn opgelost... Die servers liepen ook zo al gigantisch vol, en dat zou met die filmpjes nog veel erger geweest zijn...
Zou goed kunnen dat ie al gold is, maar Valve ons beetje zit te plagen en het geheim houdWildfire schreef op 17 september 2003 @ 14:07:
Ik begin me nu af te vragen of HL2 idd wel op tijd komt. Nog steeds niets gehoord dat HL2 gold zou zijn gegaan. Wordt nu ongeveer toch weleens tijd, wil het nog eind deze maand gereleased worden.
ok, een beetje werkgeheugen kun jij wel hebben, maar ik denk dat je best op 800*600 @ DX8 mode kunt spelen
Dx9 simulatie kan jouw proc niet aan, dat raad ik dus ook af.
op een TNT2 met een P3 zet je gewoon DX6.0 simulatie aan, en details op low.
dan denk ik dat je nog best 50 fps haalt op 640*480.
tenminste, gabe zei dat ze er alles aan deden om de game ook op oudere pc's speelbaar te maken. zonder dat de gameplay daar onder leid
Verwijderd
Lijkt me erg onhandig als je DirectX 8 op je pc moet zetten, want veel andere spellen hebben wel DirectX 9 nodig. (niet voor de effecten, maar om gewoon te werken).
Verwijderd
http://www.halflife2.net/...read.php?s=&threadid=7753
en het emailtje
http://www.halflife2.net/...read.php?s=&threadid=7771
Verwijderd
hahaFoggyFreek schreef op 17 September 2003 @ 15:27:
Er gaat trouwens zo een fan van halflife2.net naar het hoofdkantoor van Valve, gewoon even kijken met z'n webcam. Gabe weet ervan, dus misschien mag ie wel wat met 'em praten. !!
http://www.halflife2.net/...read.php?s=&threadid=7753
en het emailtje
http://www.halflife2.net/...read.php?s=&threadid=7771
Ik volg die fanboy al de hele middag... wel leuk voor hem
Verwijderd
Verwijderd

ik was lekker de eerste die het zei
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 17:12 ]
kheb ook net ff gebeld naar men gameshopvriendjes, en hij zei ook dattie uitgesteld was naar 30!! November...Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 16:50:
Ik ben vandaag even naar een winkel geweest met het plan HL2 te reserveren, en die hadden net gehoord dat hij uitgesteld was tot half november
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
nix officieels van valve dus laten we hopen dat Gabe hard aan het werk is om 30 september te halen....
De ideeën om binnen te komen in die eerste thread, humorFoggyFreek schreef op 17 September 2003 @ 15:27:
Er gaat trouwens zo een fan van halflife2.net naar het hoofdkantoor van Valve, gewoon even kijken met z'n webcam. Gabe weet ervan, dus misschien mag ie wel wat met 'em praten. !!
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Volgens mij is het een WORLD RELEASEOakley schreef op 17 September 2003 @ 17:16:
Release date kan nog steeds 30 Sept zijn, maar dat betekent niet dat de Nederlandse distributeurs deze ook 30 sept bij de winkels hier afleverenKan dus best pas 30 november zijn.
Welk?
Ja.. verkleed je als loodgieter en zeg dat je de lekkende 'valve' komt reparerenD³ schreef op 17 September 2003 @ 17:18:
[...]
De ideeën om binnen te komen in die eerste thread, humor
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Dit topic is gesloten.