vaak komen er dan wel van die patches die dat er uit halenLetsnow schreef op 14 september 2003 @ 11:49:
Niet iedereen heeft Breedband en is altijd online. Mij kan het niet veel schelen heb ADSL maar wat als mijn provider ff down is? Kan ik dan geen halflife meer spelenAls ik geen internet heb is het juist het moment dat ik SP ga spelen.
Gabe newell.
here bericht te zien @ www.halflife2.net forum
btw. stop eens met die onzin over internet nodig hebben.
de versie van steam die bij HL2 zit gaat (als het goed is) geen internet nodig hebben voor SP. en er komt een aparte optie voor LAN games te starten (ook zonder Inet)
zelfde bron
[ Voor 39% gewijzigd door RocketKoen op 14-09-2003 12:12 ]
Steam auth'en voor offline/LAN play gaat wel erg (lees: te) ver, ik denk dat Valve dat ook wel inziet. Gewoon auth'en om online te spelen is genoeg lijkt me.
Edit:
Edit:
Op het altijd gezellige Petition online is een petitie verschenen waarin men protesteert tegen de aanwezigheid van een Internetverbinding om Half-Life 2 op een LAN te kunnen spelen, aangezien veel LANs geen Internet hebben. Men vraagt dan ook aan Valve dat Steam alleen gebruikt wordt voor online multiplayer. Inmiddels hebben al 2876 mensen op deze petitie gestemd.
[ Voor 61% gewijzigd door Rafe op 14-09-2003 13:19 ]
Zou wel erg ERG zijn van ze, ze denken zker dat iedereen tegenwoordig internet heeft! Ok heel veel, maar dan moet je toch ook rekening houden met de niet-internetters.....
We zitten alweer op "3150 Total Signatures"Rafe schreef op 14 september 2003 @ 13:17:
Steam auth'en voor offline/LAN play gaat wel erg (lees: te) ver, ik denk dat Valve dat ook wel inziet. Gewoon auth'en om online te spelen is genoeg lijkt me.
Edit:
[...]
Als nou ff alle GoT-ers die HL spelen dat ook doen....
3150 mensen die het nieuws niet volgen....
ik zeg toch
VALVE IS AL EEN OFFLINE VERSIE AAN HET MAKEN!!!
ik zeg toch
VALVE IS AL EEN OFFLINE VERSIE AAN HET MAKEN!!!
Ik neem aan dat je dit topic op het forum van Halflife2.net bedoeld?
Dat is imho nog onzin, ook al is het maar voor de eerste paar weken dat je moet auth'en voor SP/LAN. Op bijv. LANs bij vrienden thuis sluiten we geen internet aan, dan gamen we eigenlijk alleen maar.
En nu schiet me het volgende te binnen: iets dat door mensen kan worden gemaakt, kan door mensen worden gekraakt...
Dat is imho nog onzin, ook al is het maar voor de eerste paar weken dat je moet auth'en voor SP/LAN. Op bijv. LANs bij vrienden thuis sluiten we geen internet aan, dan gamen we eigenlijk alleen maar.
En nu schiet me het volgende te binnen: iets dat door mensen kan worden gemaakt, kan door mensen worden gekraakt...
[ Voor 19% gewijzigd door Rafe op 14-09-2003 15:30 ]
damn, ik vraag me af en toe af waar al die onzin soms vandaan komt.
misschien als mensen wat beter lezen dat het dan wat minder vaak voor komt, of proberen meerdere bronnen te vinden. ( of gabe een mail sturen
)
Persoonlijk zit in niet echt te wachten op steam, maar ik kan mij best bedenken wat de voordelen er van zullen zijn. ( en de nadelen natuurlijk ook ). Dit bedoel ik niet als flame, maar ik voel er niks voor om "extra" software te "moeten" instaleren om iets te kunnen spelen online.
misschien als mensen wat beter lezen dat het dan wat minder vaak voor komt, of proberen meerdere bronnen te vinden. ( of gabe een mail sturen
Persoonlijk zit in niet echt te wachten op steam, maar ik kan mij best bedenken wat de voordelen er van zullen zijn. ( en de nadelen natuurlijk ook ). Dit bedoel ik niet als flame, maar ik voel er niks voor om "extra" software te "moeten" instaleren om iets te kunnen spelen online.
offtopic:
rafe heeft gelijk, er is 1 factor die gamekraakers hebben die programeurs niet hebben. De factor tijd.
rafe heeft gelijk, er is 1 factor die gamekraakers hebben die programeurs niet hebben. De factor tijd.
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Zet ergens op een forum van een HL2 site de woorden HL2, Gabe en cancelled en binnen 5 min staat het op rest van de forum en nieuws sites dus dan moet het wel waar zijn als het op zoveel fora sites staat
er is altijd iemand zo slim on te meelen of het waar is
[ Voor 94% gewijzigd door RocketKoen op 14-09-2003 17:18 ]
jullie zullen wel boos worden maar nadat ik het eerste filmpje bekeken heb vond ik e.e.a. nogal tegenvallen. Ik had er meer van verwacht.
Het is natuurlijk een filmpje maar dat zal best met een maximale config gerecord zijn. Vond het nogal schokkerig.
Verder ben ik zelf van de categorie die HL1 nooit langer dan 5 minuten heb gespeeld omdat ik het allemaal veel te traag vond gaan.
Maar goed HL2 engine zal in veel spelen gebruikt worden en ik geef het voorlopig het voordeel van de twijvel.
Het is natuurlijk een filmpje maar dat zal best met een maximale config gerecord zijn. Vond het nogal schokkerig.
Verder ben ik zelf van de categorie die HL1 nooit langer dan 5 minuten heb gespeeld omdat ik het allemaal veel te traag vond gaan.
Maar goed HL2 engine zal in veel spelen gebruikt worden en ik geef het voorlopig het voordeel van de twijvel.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
* RocketKoen wordt boosHelp!!!! schreef op 14 September 2003 @ 18:36:
jullie zullen wel boos worden maar nadat ik het eerste filmpje bekeken heb vond ik e.e.a. nogal tegenvallen. Ik had er meer van verwacht.
1) er zijn al 10 filmpjes.
2) als het schokt moet jij een nieuwe PC gaan kopen, als je nog geen streams kunt afspelen ga jij problemen krijgen met HL2 zelf.
3) ik heb iets tegen mensen uit de catogorie "1337 CS kindje dat nooit HL1 heeft gespeeld maar wel gal spuwt op deel 2. en oude hardware verkoopt voor bijna nieuwprijs"
offtopic:
post 1500
post 1500
Heb je wel al die Binkfilmpjes gezien?, ik vind dat er niets is wat in de buurt kom kwa gfx.Help!!!! schreef op 14 September 2003 @ 18:36:
Niet op voorraad.
Hoe kan ik via steam de HL2 filmpjes krijgen? Ze staan niet in mijn lijst??? (steam liep vast bij de overdracht van files van de ouwe steam naar de nieuwe)
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Een nieuw account aanmaken helpt soms wel eens bij dit soort problemen. Dus als Steam eenmaal aanstaat uitloggen en dan Create Account aanklikkenKwartjuh schreef op 14 september 2003 @ 19:03:
Hoe kan ik via steam de HL2 filmpjes krijgen? Ze staan niet in mijn lijst??? (steam liep vast bij de overdracht van files van de ouwe steam naar de nieuwe)
The devil is in the details.
Ik bedoel het niet slecht of trollerig hoor .RocketKoen schreef op 14 September 2003 @ 18:45:
[...]
* RocketKoen wordt boos
1) er zijn al 10 filmpjes.
2) als het schokt moet jij een nieuwe PC gaan kopen, als je nog geen streams kunt afspelen ga jij problemen krijgen met HL2 zelf.
3) ik heb iets tegen mensen uit de catogorie "1337 CS kindje dat nooit HL1 heeft gespeeld maar wel gal spuwt op deel 2. en oude hardware verkoopt voor bijna nieuwprijs"
offtopic:
post 1500
ad 1) ik heb 768 down dus het duurt ff maar ben nu bugbait aan het downen omdat ff te bekijken.
ad 2) filmpjes afspelen doet deze pc prima hoor! AMD 1300mhz 512meg ti4600 etc.
dat ik HL2 ondanks de vereisten, zie topicstart, niet of iig niet in alle pracht en praal kan spelen begrijp ik ook wel.
Het filmpje dat waarschijnlijk op een heftige set is opgenomen, lees ATI 9800 e.d. , zou:
- een reeel beeld moeten geven hoe HL2 in hoge kwaliteit settings op dergelijke
hardware zich gedraagt. Ik vond het niet vloeiend genoeg maar stel dan ook vrij hoge eisen aan FPS en verwacht meer van een game die ook op mindere hardware goed zou moeten draaien.
3) Het gaat mij er niet om, om HL2 gameplay af te kraken. Puur in grafisch opzicht en snelheid vond ik het in eerste instantie wat tegenvallen.
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik het pas echt kan beoordelen als ik een demo gespeeld heb op relevante hardware. ( niet mijn hardware dus)
Eerlijkheidshalve vond ik het nodig te melden dat ik HL1 nooit heb uitgespeeld omdat ik de eerste minuten 'stroef' vond gaan en het niet op kon brengen om door te zetten waardoor ik wellicht Biased ben. (BTW ik ben wel doom fan maar vond de levels van DIII wat te donker. Ben dus misschien gewoon (wat te) kritisch.)
Ik keek/kijk dan ook niet uit naar HL2 vanwege de gameplay maar wel vanwege de grafische vooruitgang omdat zeer waarschijnlijk veel games op de HL2 engine gebaseerd gaan worden.
Oh ja die hardware, ach als je het te duur vind voor een vrijwel nieuwe Z680 doe dan een relevant bod.
(PS ik heb iets tegen mensen die altijd voor minder dan een dubbeltje luxer dan 1e rang willen zitten
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Gozer niet zwammen, deze graphics zijn echt on-ge-lovelijk!! Zelfs doom3 gaat het moeilijk krijgen net als, far cry, stalker, etcetera.
ik heb ook "maar" 786 down, en ze staan er allemaal op 
dat jij vind dat er in het filmpje niet genoeg fps worden gehaald is onzin....
als je zo'n filmpje ongecomprimeerd @ 100FPS maakt, dan mag jij 4GB gaan d/l over jouw adsl lijntje.....
dus is er waarschijnlijk teruggegaan naar 640*480 @ 30 fps oid. met videocompressie
als je zo'n filmpje ongecomprimeerd @ 100FPS maakt, dan mag jij 4GB gaan d/l over jouw adsl lijntje.....
dus is er waarschijnlijk teruggegaan naar 640*480 @ 30 fps oid. met videocompressie
Ach 'on-ge-lovelijk' lijkt me gewoon een mening net als 'wat tegenvallen'. Hierbij moet ik aantekenen dat 'on-ge-lovelijk' wat mij betreft een stuk zwaarder aangezet is maar wellicht zijn ze allebei iets overdreven.OcNewB schreef op 14 September 2003 @ 19:24:
Gozer niet zwammen, deze graphics zijn echt on-ge-lovelijk!! Zelfs doom3 gaat het moeilijk krijgen net als, far cry, stalker, etcetera.
Doom3 en HL2 zijn de nieuwe stap in de graphics. Voor engines waar jaren aan gewerkt is vind ik de sprong vooruit toch wat tegenvallen.
Maar nogmaals, het definitieve oordeel, kan ik pas rechtmatig vellen als ik HL2 op een goede set gespeeld heb. Ik hoop dat ik dan 'tot inkeer' kom.
[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 14-09-2003 20:56 ]
PC Specs
nouja ik ben niet ontevreden hoor met 768 down.RocketKoen schreef op 14 September 2003 @ 20:37:
ik heb ook "maar" 786 down, en ze staan er allemaal op
Van comprimeren van dit soort ingame filmpjes heb ik geen kaas gegeten net zomin als van de corresponderende grootte. Als wat je zegt waar is dan zal het allemaal wel meevallen straks.
PC Specs
Je hoeft niet bekeerd te worden, maar meer zielen is meer vreugd denk ik dan 
Dat de filmpjes schokkend liepen is wat raar, hier lopen ze vloeiend, ik denk dat die Radeon 9800 Pro geen peentjes heeft lopen zweten om een goeie framerate te hoeven halen. Draaien er zeker weten geen programma's op de achtergrond die veel CPU tijd eisen?
En tja, over de sprong van de graphics valt te twisten, de lat staat al zo hoog en ik denk niet dat er nog echt enorm vernieuwende dingen aankomen op deze manier. Je kan wel door blijven gaan met meer polygonen en nog meer gedetailleerde texture's, maar erg baanbrekend is het niet meer. Een ding is zeker: als je een dikke bak hebt zijn de graphics op niveau
Dat de filmpjes schokkend liepen is wat raar, hier lopen ze vloeiend, ik denk dat die Radeon 9800 Pro geen peentjes heeft lopen zweten om een goeie framerate te hoeven halen. Draaien er zeker weten geen programma's op de achtergrond die veel CPU tijd eisen?
En tja, over de sprong van de graphics valt te twisten, de lat staat al zo hoog en ik denk niet dat er nog echt enorm vernieuwende dingen aankomen op deze manier. Je kan wel door blijven gaan met meer polygonen en nog meer gedetailleerde texture's, maar erg baanbrekend is het niet meer. Een ding is zeker: als je een dikke bak hebt zijn de graphics op niveau
Mijn bek viel niet open door de grafix alleen,want daar val ik niet snel meer van achterover.Het was het totale concept dat me liet kwijlen :Help!!!! schreef op 14 September 2003 @ 20:48:
[...]
Ach 'on-ge-lovelijk' lijkt me gewoon een mening net als 'wat tegenvallen'. Hierbij moet ik aantekenen dat 'on-ge-lovelijk' wat mij betreft een stuk zwaarder aangezet is maar wellicht zijn ze allebei iets overdreven.
Doom3 en HL2 zijn de nieuwe stap in de graphics. Voor engines waar jaren aan gewerkt is vind ik de sprong vooruit toch wat tegenvallen.
Maar nogmaals, het definitieve oordeel, kan ik pas rechtmatig vellen als ik HL2 op een goede set gespeeld heb. Ik hoop dat ik dan 'tot inkeer' kom.
- Nieuwe en ECHT originele wapens
- Goede AI die ook eens echt lijken te werken
- Physics die eindelijk de gameplay bepalen (bv barricade maken)
- Originele en leuke monsters
- De grootsheid en de manier waarop de gameplay samenvloeit (van binnenshuis naar grote buitenvlakte)
Bovenstaande dingen kom je vaker in nieuwe fps tegen,maar jij mag me eens een titel noemen die ze ALLEMAAL heeft.
Dit is geen oordeel over het spel zelf,maar wel waarom het zo een hype is.
ik weet er wel 2Exe-cuter schreef op 14 September 2003 @ 21:04:
[...]
Mijn bek viel niet open door de grafix alleen,want daar val ik niet snel meer van achterover.Het was het totale concept dat me liet kwijlen :
- Nieuwe en ECHT originele wapens
- Goede AI die ook eens echt lijken te werken
- Physics die eindelijk de gameplay bepalen (bv barricade maken)
- Originele en leuke monsters
- De grootsheid en de manier waarop de gameplay samenvloeit (van binnenshuis naar grote buitenvlakte)
Bovenstaande dingen kom je vaker in nieuwe fps tegen,maar jij mag me eens een titel noemen die ze ALLEMAAL heeft.
Dit is geen oordeel over het spel zelf,maar wel waarom het zo een hype is.
Half-life 2 en 3
Rafe schreef op 14 september 2003 @ 20:57:
Je hoeft niet bekeerd te worden, maar meer zielen is meer vreugd denk ik dan
==> Schokkend was overdreven. Ik bedoelde ermee uit te drukken dat als Gordon zich omdraait het op mij niet net niet vloeiend genoeg overkomt. I.i.g. minder vloeiend dan wanneer ik me omdraai bij MOHAA. E.e.a. in combinatie met mijn veronderstelling dat ze dit filmpje op een huidigie topset hebben opgenomen.
==> Precies. Alhoewel ik bugbait al mooier vond, indoor lichteffecten enzo, vond ik de textures van die bugs wat tegenvallen en de poten wat grof.
PC Specs
Beetje onzinnig om nou 2versies uit te gaan geven, aangezien non internetters of 56kers anders niet van het spel zouden kunnen genieten. Als ze nou alleen de offline versie hadden, want als je beide maakt kan iedereen gewoon de offline versie leechen, dus heeft dat inloggen met internet van de andere versie geen zin meer.
je moet niet vergeten dat een john carmack(oid) best een engine kan maken die echt zulke mooie graphics op het beeld tovert waar zelfs de 1337ste film cgi dude van gaan kwijlen echter de huidige pcs zijn gewoon te langzaamHelp!!!! schreef op 14 september 2003 @ 20:48:
[...]
Ach 'on-ge-lovelijk' lijkt me gewoon een mening net als 'wat tegenvallen'. Hierbij moet ik aantekenen dat 'on-ge-lovelijk' wat mij betreft een stuk zwaarder aangezet is maar wellicht zijn ze allebei iets overdreven.
zoals bij doom 3, de realtime lighting is gewoon enorm zwaar, en dat gaat ten koste van andere dingen, en vergeet ook niet dat de resolutie van beeldschermen gewoon omhoog moet voor realistischere weergave, want je kan wel textures gebruiken van 2048*2048 en zo enorm veel detail hebben in een simpele muur, maar als je beeldscherm nog steeds 1024*768 laat zien heb je er ook niet veel aan, want de pixels zijn dan gewoon te groot. maar het probleem is dat dat veel geld kost, nieuwe monitor, plus dat de videokaart veel zwaarder krijgt.
stel je gaat van 1024*768 naar 2048*1536
een verdubbeling in de lengte en breedte, maar een verviervoudiging van pixels, en dat is voor een videokaart gewoon funest
bla bla bla... triest.OcNewB schreef op 14 september 2003 @ 19:24:
Yeah right... Toevallig noem je net die drie spelletjes die revolutionaire gfx gebruiken. Half-Life gebruikt simpele lighting met - oh! - wat pixel shaders voor water en het glanzende dak (kennen jullie q3tourney2 ? die heeft ook zo'n glimmende muur ziet er alleen net iets minder uit)...OcNewB schreef op 14 september 2003 @ 19:24:

Kunnen we eens ophouden met deze discussie over welke graphics het beste zijn? HL2 ziet er prima uit maar het is zeker niet revolutionair!
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
dit mag ik eigenlijk niet zegen maarOcNewB schreef op 14 September 2003 @ 19:24:
STFU! Grafics is toch niet ales ? HL2 ziet er zeer zeker niet beter uit dan FarCry Maar farcry ook niet beter dan Hl2 (he? confusing isnt' it) Oftewel.. grafisc zijn niet belangrijk als de game en de sfeer in het spel maar goed zit.
Verwijderd
"...en de sfeer in het spel maar goed zit." ==> exactemento
Zolang ze de oude sfeer van het spel weten te behouden, zal het wel loslopen.
Vaak zie je echter dat 'remakes' of vervolgen op games niet meer de oude sfeer hebben (of een half verlepte gameplay). Dat is meestal nogal een teleurstelling.
{zelf heb ik eigenlijk de verwachting dat Valve dit wel goed gaat maken}
Zolang ze de oude sfeer van het spel weten te behouden, zal het wel loslopen.
Vaak zie je echter dat 'remakes' of vervolgen op games niet meer de oude sfeer hebben (of een half verlepte gameplay). Dat is meestal nogal een teleurstelling.
{zelf heb ik eigenlijk de verwachting dat Valve dit wel goed gaat maken}
Idd, mij boeien de graphics dus gewoon echt niet. Natuurlijk is het cool als het er wat allemaal mooier uit ziet maar wat heb je aan een spel wat ubermooi is maar geen reet aan is? Als graphics zouden boeien zouden al die miljoenen half-life gamers geen half-life maar q3 spelen. Ik vind het dan ook echt zielig dat hier DooM 3 fanboys de graphics afzijken. Omdat Half-Life 1 de wereld domineerd en ze weer bang zijn dat Half-Life 2 hetzelfde gaat doen? Who knows, kweet iig wel dat het superkansloos is om in een Half-Life 2 topic, tegen fans van Half-Life 2, te zeggen dat de graphics van DooM 3 beter zijn.... WAT MOETEN WE ER NOU MEE?!?!? Oh, nou... dan gaan we maar DooM 3 spelen he..?! Sorry hoor maar dat vind ik dus echt gewoon een verspilling van tijd, moeite, energie, dataverkeer en onnodig toetsenbord verslijting.
@ Nova: Ik reageer alleen op die onwijze HL2 "fanboys" die zo met de hype gaan en dan ook nog eens te weinig af weten van gfx dat ze roepen dat HL2 betere gfx heeft dan alles wat de wereld heeft gezien. Dat is namelijk (technisch) gewoon niet waar! (voor bewijs en argumentatie zie vorig(e) topic(s))
Deze "Doom³ fanboy" hier weet haast wel zeker dat HL2 kwa gameplay helemaal te gek wordt (ook al heeft die het spel nog niet eens gespeeld en alleen wat videos gezien..) maar hij heeft ook een beeeetje verstand van gfx en probeert mensen met argumenten te overtuigen dat Hl2 echt niet het non-plus-ultra is kwa gfx!
En al helemaal niet gaat deze fanboy de "HL2ers" proberen te overtuigen dat ze niet HL2 maar D³ moeten spelen. Deze fanboy gaat ze namelijk allebij kopen!
//edit: over dat verhaaltje over HL1-wereld-dominatie: Whatever you say!
HL1 is nou eenmaal het beste PC spel ooit en er zijn uitstekende multiplayer mods verschenen. Maar dat betekend toch niet dat je de opvolger (van die je niet meer dan videos en screenies hebt gezien!) zo vereert
dat je geen discussie (met argumenten dan...) aan wilt gaan die de "absolute wereld dominatie" van dit spelletje aantast?
Stelletje fanboys!
Deze "Doom³ fanboy" hier weet haast wel zeker dat HL2 kwa gameplay helemaal te gek wordt (ook al heeft die het spel nog niet eens gespeeld en alleen wat videos gezien..) maar hij heeft ook een beeeetje verstand van gfx en probeert mensen met argumenten te overtuigen dat Hl2 echt niet het non-plus-ultra is kwa gfx!
En al helemaal niet gaat deze fanboy de "HL2ers" proberen te overtuigen dat ze niet HL2 maar D³ moeten spelen. Deze fanboy gaat ze namelijk allebij kopen!
HL1 is nou eenmaal het beste PC spel ooit en er zijn uitstekende multiplayer mods verschenen. Maar dat betekend toch niet dat je de opvolger (van die je niet meer dan videos en screenies hebt gezien!) zo vereert
Stelletje fanboys!
offtopic:
note smileys.... is niet als flame bedoelt!
[ Voor 34% gewijzigd door JayVee op 15-09-2003 10:30 ]
@ JayVee : Ik geef je helemaal gelijk.Ik volg zowel het Doom 3 topic als dat van HL2 , maar D³ is het enige dat imo revolutionair is qua graphics.
Niet op het gebied van graphics nee, maar half life is meer..JayVee schreef op 15 September 2003 @ 09:20:
[...]
Kunnen we eens ophouden met deze discussie over welke graphics het beste zijn? HL2 ziet er prima uit maar het is zeker niet revolutionair!
-- Altijd blijven prutsen --
Ik las dan het volgende op halflife2.net:
.....Alhoewel het wél een beetje een vage mail is.
*edit*
Jeetje... was ik even vergeten te kijken naar pagina 2
Dit was dus allang bekend
Dus ik neem aan dat er geen internet verbinding nodig is voor SP.Originally posted by Chris_D
Just recieved confirmation from Gabe that Steam will NOT require an internet connection for LAN or single play. All you LAN partiers out there and guys in Australia with broadband where you pay for the bandwidth that you use or where your bandwidth is capped will not need to worry.
I'd just like to say before I post the e-mail that this is once again a fine example that Valve are NOT idiots like some of you seem to think.
And all you conspiracy theorists can all rest with your "omg teh Vaelv hav a deel wiv meh ISP so tha tehy get moor munnie from meh!!"
-----Original Message-----
From: Chris Deeming [mailto:chrisdeem@hotmail.com]
Sent: Thursday, September 11, 2003 4:16 PM
To: gaben@valvesoftware.com
Subject: Will it never cease?
I'm not sure if it will ever cease or not. The constant nagging question
that people are asking - Will Steam be required to have an internet
connection active when starting up a singleplayer game or a LAN game?
It's giving me a headache
Seen the petition yet?
Chris_D
--------------------------
No, it won't.
There will be a brief transition (like two weeks) when it is necessary, but
then it will go away. It's a temporary issue.
EDIT: If you all want a screenie to prove authenticity, then let me know and I'll post one up.
*edit*
Jeetje... was ik even vergeten te kijken naar pagina 2
Dit was dus allang bekend

[ Voor 6% gewijzigd door aal op 15-09-2003 11:36 ]
Mjah, het was al lang bekend dat er een "Lan-Mode" aankomt voor steam [en steam games]aal schreef op 15 September 2003 @ 11:32:
Ik las dan het volgende op halflife2.net:
[...]
Dus ik neem aan dat er geen internet verbinding nodig is voor SP.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
IK herhaal mijn quote nog maar even, dit is pure Anti-Piracy. Tegen die tijd (over 2 weken) heeft zo ongeveer iedereen 'em al in de winkel gekocht. Daarna maakt hiet niet meer uit. Geniaal van Valve, echt slim.
-- Altijd blijven prutsen --
Waarom hebben ze bij hl2 nooit een demo gereleased niet dat ie bij 1 wel zat maar toch....
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Iemand Halflife.2.Beta.Press.Release-JAGiso al geprobeerd ?
Lijkt er op dat er een beta gelekt is (612 MB).
Lijkt er op dat er een beta gelekt is (612 MB).
[ Voor 28% gewijzigd door EaS op 15-09-2003 13:02 ]
En voor de zoveelste keer: voor SP hoef je geen internetverbinding te hebben, het verhaal is dus pure onzin.FoggyFreek schreef op 15 September 2003 @ 11:37:
IK herhaal mijn quote nog maar even, dit is pure Anti-Piracy. Tegen die tijd (over 2 weken) heeft zo ongeveer iedereen 'em al in de winkel gekocht. Daarna maakt hiet niet meer uit. Geniaal van Valve, echt slim.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Precies! zo denk ik er ook over. Ik koop ze ook allebei, en ik volg ook de d3 draad met spanning. Echter kwa gfx gaan er zo veeel mooie dingen uitkomen,JayVee schreef op 15 September 2003 @ 10:24:
@ Nova: Ik reageer alleen op die onwijze HL2 "fanboys" die zo met de hype gaan en dan ook nog eens te weinig af weten van gfx dat ze roepen dat HL2 betere gfx heeft dan alles wat de wereld heeft gezien. Dat is namelijk (technisch) gewoon niet waar! (voor bewijs en argumentatie zie vorig(e) topic(s))
HL1 is nou eenmaal het beste PC spel ooit en er zijn uitstekende multiplayer mods verschenen. Maar dat betekend toch niet dat je de opvolger (van die je niet meer dan videos en screenies hebt gezien!) zo vereert![]()
![]()
dat je geen discussie (met argumenten dan...) aan wilt gaan die de "absolute wereld dominatie" van dit spelletje aantast?
Stelletje fanboys!![]()
![]()
offtopic:
kreed/stalker/farcry enzovoort enzovoort.
hebben hebben hebben!
zou die dan niet al gold moeten zijn?
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
En wie zegt dat ze een gold melding geven?
Verwijderd
Hierboven is al gezegd/gespeculeerd dat Valve dat niet zou hoeven te doen. Om ons ( de consument ) te verassen. Maar het zou ook goed mogelijk kunnen zijn dat HL2 een dezer dagen gold gaat.
/me blijft optimistisch wat betreft de 30 september release datum
Er is een interview verschenen op Halflife2.net met gabe newell:
Klik hier om em te lezen.
Niet veel bijster interressante info, maar toch...
Klik hier om em te lezen.
Niet veel bijster interressante info, maar toch...
ik post hier nooit enzo.. kheb aleen 1 vraagje. ik vind het zo jammer dat al die nieuwe vette single players geen CO OP optie hebben.. dat is het enige wat de gameplay 2x zo leuk maakt imho..
zit er co op in hl2?
zit er co op in hl2?
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
pardon? het beste pc spel?JayVee schreef op 15 September 2003 @ 10:24:
HL1 is nou eenmaal het beste PC spel ooit en er zijn uitstekende multiplayer mods verschenen.[/offtopic]
ten 1e, laat iedereen dat voor zichzelf uitmaken aub, ten 2e kan je niet zomaar het beste "pc spel" kiezen, dr zijn gewoonweg teveel genres
als je zou zeggen de beste fps/shooter, ok(niet dat ik het daar mee eens ben want ik vond half life niets bijzonders) maar ook daar moet eenieder voor zichzelf beslissen wat de beste in de categorie is
en nee half life 2 krijgt gene co op, maar dr zijn wel modmakers bezig om dat te maken, van dezelfde co op mod als voor half life 1, google dr maar ff op
Verwijderd
Iedereen gaat er maar van uit dat HL2 op 30 september gereales wordt, terwijl dat nergens meer wordt bevestigd.
Ik las vandaag op www.gamers.nl dat het zelfs wel tot begin januari kan duren.
Dat worden veel mensen die getroosd moeten worden door mamma op 30 september ALS hij niet wordt gereleased. Gezien de onzinnige discussie welke game nou mooiere graphics heeft. *zucht*
Dat worden veel mensen die getroosd moeten worden door mamma op 30 september ALS hij niet wordt gereleased. Gezien de onzinnige discussie welke game nou mooiere graphics heeft. *zucht*

Verwijderd
Omdat Valve/Vivendi de release date heeft gezet op 30 september. En tot dusver hebben zij nog geen officiele melding gegeven van een uitstelling van de release van de game. Hieruit kun je denk ik wel concluderen dat de game toch wel degelijk op 30 september uit zou kunnen komenVerwijderd schreef op 15 september 2003 @ 15:15:
Iedereen gaat er maar van uit dat HL2 op 30 september gereales wordt, terwijl dat nergens meer wordt bevestigd.
//edit: En datgene dat je op gamers.nl hebt gelezen, zijn geruchten. Niet meer, niet minder.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 15:34 ]
check je bron, en denk dan nog eens na... gamers.nl = niet betrouwbaar.Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 15:15:
Ze zeiden laastst een 'betrouwbare bron' te hebben, die zei dat hl2 30 september niet zou gaan halen. De enigste betrouwbare bron is Valve, en je gaat me niet vertellen dat Gabe Newell ff gamers.nl gaat babbelen...
Verwijderd
Ik hoop voor jullie allemaal dat 30 september de Release date blijft. Maar ik zal er niet van opkijken als deze uitgesteld wordt. Bij dynabyte stond deze nog op 20 november.. Who knows.,....Kwartjuh schreef op 15 September 2003 @ 15:34:
[...]
check je bron, en denk dan nog eens na... gamers.nl = niet betrouwbaar.
Ze zeiden laastst een 'betrouwbare bron' te hebben, die zei dat hl2 30 september niet zou gaan halen. De enigste betrouwbare bron is Valve, en je gaat me niet vertellen dat Gabe Newell ff gamers.nl gaat babbelen...
Er is idd nog helemaal niks gezegd over andere release dates van Gabe Newell of Valve / Vivendi, dus alle andere release dates zijn gebaseerd op lucht. (ook die van de dynabyte of gamers.nl
)
Verwijderd
//offtopic: Madoperator, in je sig staat "your" dat moet zijn "you're" 
//ontopic: Zolang er geen officieel bericht verschijnt dat HL2 is vertraagd, blijf ik ( en ik denk de rest hier op het forum maar ook mensen die niet op het forum zitten
) optimistisch
//ontopic: Zolang er geen officieel bericht verschijnt dat HL2 is vertraagd, blijf ik ( en ik denk de rest hier op het forum maar ook mensen die niet op het forum zitten
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 15:46 ]
Verwijderd
Ach tja ik hoop ook nog steeds de miljoen te winnen..Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 15:46:
//offtopic: Madoperator, in je sig staat "your" dat moet zijn "you're"
//ontopic: Zolang er geen officieel bericht verschijnt dat HL2 is vertraagd, blijf ik ( en ik denk de rest hier op het forum maar ook mensen die niet op het forum zitten) optimistisch
Verwijderd
De vraag is, heb je hier ook een gegrondde reden voor?Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 15:53:
[...]
Ach tja ik hoop ook nog steeds de miljoen te winnen..

Je hebt gelijk, het is absoluut smaak. Echter, als je op gamerankings kijkt zie je dat HL1 het hoogst scorende PC game ooit is.bolleh schreef op 15 September 2003 @ 14:39:
[...]
pardon? het beste pc spel?
ten 1e, laat iedereen dat voor zichzelf uitmaken aub, ten 2e kan je niet zomaar het beste "pc spel" kiezen, dr zijn gewoonweg teveel genres
Blijft echter subjectief.
Een review is natuurlijk altijd subjectief, maar als je kijkt dat het gemiddelde van 54 reviews een 9.6 is, dan is dat toch wel extreem hoogJayVee schreef op 15 September 2003 @ 16:25:
[...]
Je hebt gelijk, het is absoluut smaak. Echter, als je op gamerankings kijkt zie je dat HL1 het hoogst scorende PC game ooit is.
Blijft echter subjectief.
The devil is in the details.
kleine correctie hierop: Vivendi is zelfs niet te vertrouwen, aangezien zij de oorzaak zijn van die gezeur: Zij hebben als eerste gezegt dat de release date mischien niet gehaalt gaat worden. Valve heeft er nooit iets over gezegt, en in een interview met Gabe reageerde laastsgenoemde zelfs lichterlijk verbaast op de vraag of het waar was wat Vivendi zei... hij wist dus van niksMaxow schreef op 15 September 2003 @ 15:46:
Er is idd nog helemaal niks gezegd over andere release dates van Gabe Newell of Valve / Vivendi, dus alle andere release dates zijn gebaseerd op lucht. (ook die van de dynabyte of gamers.nl)
Het spijt me zeer dat ik niet alles heb gelezen, maar een kort vraagje: komt er op het moment dat HL2 uitkomt ook meteen CS 2 uit?
Niet schieten mensen! Niet schieten! Heb gedult! Tel eerst even tot 10!
Nee, ff zonder gekkigheid: CS heeft natuurlijk geen ene fok te doen met half-life he?
Alleen de engine, het is een mod... (het valt me nog mee dat je wéét dat CS op HL is gebaseerd, want die kennis is vaak niet eens aanwezig bij CS fanboys...)
Geen flame, alleen een wat geirriteerd persoon die reageert...
op CS 2 moet je dus nog even wachten
edit: foutje ff weggewerkt...
Nee, ff zonder gekkigheid: CS heeft natuurlijk geen ene fok te doen met half-life he?
Alleen de engine, het is een mod... (het valt me nog mee dat je wéét dat CS op HL is gebaseerd, want die kennis is vaak niet eens aanwezig bij CS fanboys...)
Geen flame, alleen een wat geirriteerd persoon die reageert...
op CS 2 moet je dus nog even wachten
edit: foutje ff weggewerkt...
[ Voor 5% gewijzigd door Kwartjuh op 15-09-2003 18:06 ]
haha dan weet jij er dus niks van!Kwartjuh schreef op 15 September 2003 @ 17:21:
(het valt me nog mee dat je wéét dat CS op HL2 is gebaseerd, want die kennis is vaak niet eens aanwezig bij CS fanboys...)
cs is gebaseerd op HL 1!!!! en niet op HL2, cs2 zal gebaseerd zijn op hl2
en toch komt het wel over als een flame
Nou,en als jij even logisch nadenkt dat zie je ook dat Kwartjuh CS 1 bedoeld ip CS 2T7D_Sneezy schreef op 15 September 2003 @ 17:35:
[...]
haha dan weet jij er dus niks van!
cs is gebaseerd op HL 1!!!! en niet op HL2, cs2 zal gebaseerd zijn op hl2
en toch komt het wel over als een flame
Ik wordt zelf ook geirriteerd van mensen die wel CS kennen, maar nog nooit van HL hebben gehoord en dus ook nooit de SP hebben gespeeld.Onvoorstelbaar.
ja dat snap ik ook wel he, maar na zon harde flame kon ik het ff niet laten.Exe-cuter schreef op 15 september 2003 @ 17:57:
[...]
Nou,en als jij even logisch nadenkt dat zie je ook dat Kwartjuh CS 1 bedoeld ip CS 2
Ik wordt zelf ook geirriteerd van mensen die wel CS kennen, maar nog nooit van HL hebben gehoord en dus ook nooit de SP hebben gespeeld.Onvoorstelbaar.
verder heb ik al ergens een site gevonden waar je voor 25 pond hl kan orderen, inclusief p&p!
maar ik denk dat dat de SP only is
true, maar stel je hebt 2 game genresMaRc0 schreef op 15 September 2003 @ 16:29:
[...]
Een review is natuurlijk altijd subjectief, maar als je kijkt dat het gemiddelde van 54 reviews een 9.6 is, dan is dat toch wel extreem hoogVoor de PC is het zelfs het enige spel die boven de 90% scoort gemiddeld van x aantal sites. Al zijn daar wel veel spellen die niet eens een beoordeling hebben en er ontbreken natuurlijk ook nog tig spellen
bij de 1 is het doel om over gaten te springen(ala prince of persia)
bij de ander is het een game als age of empires. het is toch veel moeilijker om met die age of empires een score van 90% te halen dan met dat springspel?
je moet spellen gewoon niet gaan vergelijken als ze niet van hetzelfde genre zijn, en dat wordt steeds moeilijker want je kan een game steeds minder in een hokje stoppen. doom 3 en half life 2 bijv zijn beiden shooters, toch willen ze een heel ander doel bereiken(uiteindelijk is het hoofddoel hetzelfde natuurlijk, jou te laten gamen magoed)
net als met films, hoe kun je the godfather en bijv lord of the rings nou tegenover elkaar zetten om te kijken welke beter is? dat kan toch niet, doe het dan bij games ook niet mensen
http://www.ati.com
Kan niet missen; als ze 30-09-2003 niet halen, eet ik een zak pepernoten leeg!
(kisten zijn niet zo lekker
)
Ja, ik heb me ook al geregistreerd
(kisten zijn niet zo lekker

[ Voor 30% gewijzigd door srblackbird op 15-09-2003 21:21 ]
hmm, pepernoten!Yorick schreef op 15 September 2003 @ 21:15:
(kisten zijn niet zo lekker)
ik doe mee! kom op mensen, stel het op zijn minst 1 dag uit, ik heb zin in pepernoten
ik vind het btw niet erg duidelijk waar we ons op de Ati site nou voor inschrijven?
[ Voor 10% gewijzigd door jjwa op 15-09-2003 21:21 ]
En ik mijn taaipop! Ati gaat geen dikke reclame voor HL2 maken als het niet binnenkort wordt uitgebrachtYorick schreef op 15 september 2003 @ 21:15:
(kisten zijn niet zo lekker)
Alleen die alien over water vind ik nou net weer niet goed
Ik hoop de Hl2 bundel met de 9900ik vind het btw niet erg duidelijk waar we ons op de Ati site nou voor inschrijven?
[ Voor 28% gewijzigd door vacuumcleaner op 15-09-2003 21:25 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
dan maar hopen dat ze de 9900 gratis bij hl2 geven ipv andersom, want zoveel geld ik niet er niet voor over denk ik!
(van 9700 pro naar 9900 is het dan nml voor mij)
oops. bij die registratie vragen ze wat voor kaart je nu hebt.
keuze uit 20 kaarten, en ergens tussen de S3 en de 3dfx staat nvidia met kleine lettertjes
zal die server je er auto uitgooien als je de verkeerde kaart hebt?
en voor mensen die op CS2 wachten.
het CS team werkt nu @ Valve en CS2 wordt een apart verkochte uitbreiding op HL2 (mensen met steam abo kunnen em gratis downloaden)
keuze uit 20 kaarten, en ergens tussen de S3 en de 3dfx staat nvidia met kleine lettertjes
zal die server je er auto uitgooien als je de verkeerde kaart hebt?
en voor mensen die op CS2 wachten.
het CS team werkt nu @ Valve en CS2 wordt een apart verkochte uitbreiding op HL2 (mensen met steam abo kunnen em gratis downloaden)
Ik begin sinds kort ook steeds meer voor de Radeon te voelen.
Hopelijk komt ATI met een bundel...
Beste videokaart op dat moment (misschien met kleine HL2 modificaties op de kaart zelf), plus een HL2 collectors edition.
Hopelijk komt ATI met een bundel...
Beste videokaart op dat moment (misschien met kleine HL2 modificaties op de kaart zelf), plus een HL2 collectors edition.
Verwijderd
Huh? In de drivers ok, maar op de kaart?Legion schreef op 15 September 2003 @ 21:40:
misschien met kleine HL2 modificaties op de kaart zelf
Op de kaart 
Het HL2 teken als fanguard of op de kaart zelf. Of de kaart geheel in HL2 kleuren.
Het HL2 teken als fanguard of op de kaart zelf. Of de kaart geheel in HL2 kleuren.
dat zou wel heel stoer zijnLegion schreef op 15 september 2003 @ 21:45:
Op de kaart
Ati Radeon 9800 / 9900 Pro Limited HL2 Edition
standaard overgeclocked natuurlijk
Verwijderd
Maar we kunnen die advertentie op de ati site dus zien als een (goed) teken dat de release datum van HL2 toch gehaald gaat worden? 
Of are you guys just making me get my hopes up ?
Of are you guys just making me get my hopes up ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 22:49 ]
Verwijderd
het eea bij elkaar optellend...
- Gabe, die erg overtuigend overkwam over de te halen release date, en nog geen officiele tegenberichten tot nu toe...
- Het uitbrengen van steam 1.0 2,5 week voor de geplande release datum, dus nog wat ruimte om de laatste bugs plat te strijken in een live-test.
- De reclame op ati.com, doen ze niet als de game pas over drie maanden uitkomt.
Ik begin er vrij zeker van te raken dat 30 sept gehaald gaat worden =)
- Gabe, die erg overtuigend overkwam over de te halen release date, en nog geen officiele tegenberichten tot nu toe...
- Het uitbrengen van steam 1.0 2,5 week voor de geplande release datum, dus nog wat ruimte om de laatste bugs plat te strijken in een live-test.
- De reclame op ati.com, doen ze niet als de game pas over drie maanden uitkomt.
Ik begin er vrij zeker van te raken dat 30 sept gehaald gaat worden =)
dan moet HL2 toch echt morgen of overmorgen gold gaan
Verwijderd
yep, maar voor zover jij en ik weten kan ie al gold zijn, als valve 1 ding bewezen heeft is het wel dat ze de kracht hebben om dingen heel erg binnenhuis te houden...
IDD ze moeten dat wel ffs melden......ik heb geen uren meer om op te nemen, maar ik zal er zijn. KLokslag 9 uur. Dan moet ik nog wel 8 uur wachten om het te kunnen installeren
Maarjah en de volgende dag kan ik het niet spelen, want dat is het weer AFC AJAX - brugge.
Het leven van een HL fan gaat nu eenmaal niet over rozen
Het leven van een HL fan gaat nu eenmaal niet over rozen
Welk?
woei ik heb hier een zakje geld liggen dat helemaal klaar ligt om meegenomen te worden naar de winkel 
En als Het Spel dan voor me op mijn bureau ligt dan lach ik.
Dan lach ik om de mensen die alle moeite doen om hem te downloaden, de mensen die online willen spelen, maar elke keer gezeik hebben met een key.
Dan lach ik om de mensen die niet zomaar even kunnen updaten, en 's nachts huilend wakker worden. Error. Error. Dan roep ik naar ze: Sukkels. Het pad van de gerechtvaardigden is afgezet aan alle zijden door de ongelijkheden van de zelfzuchtigen en de tirranie der kwaadaardige mensen. Gezegend is hij, die in de naam van onbaatzuchtigheid en goede wil, Half-life 2 daadwerkelijk koopt, want hij is de ware beschermer der broeders, en de vinder van verloren kinderen. En ik zal neerslaan op gij met grote wraak en woeste kwaadheid, zij die downloaden en de cracks gebruiken. Gamekeys van andere gedeien niet, broeder. En jij zult weten dat wij jou niet moeten als ik mijn wraak op jou loslaat.
Black Mesa, Black Mesa. Amen.
Dan lach ik om de mensen die alle moeite doen om hem te downloaden, de mensen die online willen spelen, maar elke keer gezeik hebben met een key.
Dan lach ik om de mensen die niet zomaar even kunnen updaten, en 's nachts huilend wakker worden. Error. Error. Dan roep ik naar ze: Sukkels. Het pad van de gerechtvaardigden is afgezet aan alle zijden door de ongelijkheden van de zelfzuchtigen en de tirranie der kwaadaardige mensen. Gezegend is hij, die in de naam van onbaatzuchtigheid en goede wil, Half-life 2 daadwerkelijk koopt, want hij is de ware beschermer der broeders, en de vinder van verloren kinderen. En ik zal neerslaan op gij met grote wraak en woeste kwaadheid, zij die downloaden en de cracks gebruiken. Gamekeys van andere gedeien niet, broeder. En jij zult weten dat wij jou niet moeten als ik mijn wraak op jou loslaat.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
heheh stukje uit pulp fiction ook
stoer 
wachten wordt nou toch wel lastig hoor... ben maar weer bezig met de ouwe half-life
wachten wordt nou toch wel lastig hoor... ben maar weer bezig met de ouwe half-life
CorrectemundoBaRF schreef op 16 September 2003 @ 08:08:
woei ik heb hier een zakje geld liggen dat helemaal klaar ligt om meegenomen te worden naar de winkel
BTW, ik heb hem in Haarlem gepre-orderd, hij zij dat hij op zoek ging naar de collectors-edition, nu maar hopen dat dat lukt.
[ Voor 6% gewijzigd door vacuumcleaner op 16-09-2003 09:24 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Gold gaan van zo'n game hou je heel simpelweg NIET binnenshuis. Of Valve beheert hun eigen cd-persen/inpakafdeling/distributiekanaal etc etc en zelfs dan durf ik het me ten zeerste af te vragen.Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 00:10:
yep, maar voor zover jij en ik weten kan ie al gold zijn, als valve 1 ding bewezen heeft is het wel dat ze de kracht hebben om dingen heel erg binnenhuis te houden...
Ik ben heel benieuwd of ze 30 september gaan halen, zeker als ze voor een worldwide release gaan. Qua tijd gaat het echt heel erg krap worden om alles in 14 dagen rond te krijgen.
Verwijderd
Maar als je computer het dan niet trekt om het fatsoenlijk te spelen, lach je niet al te lang meer denk ikBaRF schreef op 16 september 2003 @ 08:08:
En dan koop ik zijn legale versie die die niet kan spelen voor een tientje
vergeet niet dat Valve onderdeel is van Siera, en Siera weer onderdeel is van Vivendi universal. de grootste producent in de entertainment industrieIceStorm schreef op 16 September 2003 @ 09:57:
[...]
Gold gaan van zo'n game hou je heel simpelweg NIET binnenshuis. Of Valve beheert hun eigen cd-persen/inpakafdeling/distributiekanaal etc etc en zelfs dan durf ik het me ten zeerste af te vragen.
Ik ben heel benieuwd of ze 30 september gaan halen, zeker als ze voor een worldwide release gaan. Qua tijd gaat het echt heel erg krap worden om alles in 14 dagen rond te krijgen.
Oh nee dat vergeet ik ook niet hoor, maar heb je enig idee hoe veel schoonmakers alleen al dat hoopje data zien als het van Valve overal naar toe gebracht wordt om het zo maar te zeggen?RocketKoen schreef op 16 September 2003 @ 12:41:
vergeet niet dat Valve onderdeel is van Siera, en Siera weer onderdeel is van Vivendi universal. de grootste producent in de entertainment industrie
Voor zover ik weet is er nog nooit een game geweest die in de winkels lag voordat men door had dat ie uberhaupt gold was gegaan en het lijkt me uitermate sterk dat het een geheim zou blijven als het bij HL2 het geval was.
En als alles af zou zijn wat verwacht je dan? Dat een groothandel een telefoontje krijgt van ene meneer V. A. Lve met de melding dat ie komende zaterdag 100 pallets komt afdroppen van een niet nader te noemen game
[ja ja ik weet het, het voorbeeld is overtrokken, het gaat om het idee ;)]
Het lijkt me wel een stoere actie eigenlijk... Iedereen zit zich af te vragen wanneer die game nou gereleased wordt, en net als iedereen denkt dat het uitgesteld is ligt ie ineens in de winkels :d
Maar de vraag is idd in hoeverre dit geheim te houden is...
het gaat er vooral om hoeveel moeite je wilt doen om iets geheim te houden.
Valve heeft het geld, en de mensen om alles binnenshuis te doen en te zorgen dat iedereen zn bek houdt (premie bieden voor elke dag dag Hl2 gold niet is gelekt)
de vraag is alleen of ze dat willen, en of dit verstandig zou zijn
(denk het niet)
Valve heeft het geld, en de mensen om alles binnenshuis te doen en te zorgen dat iedereen zn bek houdt (premie bieden voor elke dag dag Hl2 gold niet is gelekt)
de vraag is alleen of ze dat willen, en of dit verstandig zou zijn
Verwijderd
Uhmm.. ze hebben Half-Life2 5! jaar geheim kunnen houdenDocB schreef op 16 September 2003 @ 13:37:
Het lijkt me wel een stoere actie eigenlijk... Iedereen zit zich af te vragen wanneer die game nou gereleased wordt, en net als iedereen denkt dat het uitgesteld is ligt ie ineens in de winkels :d
Dat is niet echt een kunst. Zodra je gewoon met een mooi team mensen aan een project werkt zal er niemand zijn die dingen verraad omdat het zijn eigen werk is. Alleen als de game echt 'af' is en verspreid moet gaan worden dan komen er opeens zo ontzettend veel meer mensen bij kijken dat het imho gewoon niet geheim kan blijvenVerwijderd schreef op 16 September 2003 @ 13:44:
Uhmm.. ze hebben Half-Life2 5! jaar geheim kunnen houden![]()
Maar het blijft allemaal speculeren natuurlijk, ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren de komende dagen.
Ik hoop voornamelijk dat HL2 gewoon een leuke game wordt met een verhaal dat lekker boeit en ook meer dan 5 uur speeltijd in beslag neemt. En ja, dat kan ik pas zeggen als ik het spel zelf in handen heb
Dit topic is gesloten.