Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Jij hebt veel problemen met dat ding he, dat kan niet alleen door de laptop zelf komenRS_003 schreef op 05 September 2003 @ 17:14:
OMG wat heeft mijn laptop nu weer, soms hangt hij voor 1 seconde en dan doet hij het weer 3 sec, erg leuk als je muziek luistert, en de mouse point hangt dan ook ff, ook had ik nadat ik hem uit slaapstand haalde vandaag dat heel mijn scherm vreemd deed en alles zodra ik door een windows menu scrolde alles dubbel kwam enzz.
arggg ( excuse me, mijn spelling en zinsopbouw is atm niet zo goed omdat ik moe en boos ben. )
Ow jah, ik heb de problemen het meest als ik in de buurt van een Wlan acces point ben van intel, die op het A protocol draait ( ook leuk bij mij op school, kan dus het netwerk niet op omdat je dan een A netwerk kaart moet hebben ipv B....)
edit:
Heb dat gezijk dus alleen als ik uit de standby kom of slaapstand, dus ik ga eens de VGA drivers updaten

Ik snap niet waarom iedereen steeds driver updates ophaalt want alles werkt toch perfect met de cds die acer er bij levert,
mijn tip, installeer via de acer cds windows op nieuw en ga niet met nieuwe drivers zitten kloten, dan werkt de laptop optimaal.
Ik weet niet of je dit al eens geprobeert hebt...
maar persoonlijk vind ik het een klein beetje om problemen vragen als je niet de cds van acer gebruikt maar je eigen windows installatie.........
Verwijderd
Thanks.Stiffener schreef op 05 September 2003 @ 17:43:
[...]
Ik heb het gestest
Eerst de system CD erin, dan de recovery, en aan einde weer de system CD.
Er waren 3 opties.
Alleen Win XP opnieuw doen, en personal files bewaren (hij dat doet weet ik niet)
C opnieuws formateren en D intact laten
HD opnieuw indelen.
Je kunt dat overigens gewoon doen, en als het je niet bevalt/vertrouwt, reboot je gewoon weer en is alles weer bij het oude, omdat hij nog niet veranderd heeft als je zover bent/komt
Heb nu alles teruggezet naar fabrieksinstellingen. D is intact.
Erm, het kan wel degelijk aan mijn laptop liggen hoe durf je mij de schuld te geven. Heb jij die laptops gehad die ik had? NEE!Qorne schreef op 06 september 2003 @ 12:49:
[...]
Jij hebt veel problemen met dat ding he, dat kan niet alleen door de laptop zelf komen
Ik snap niet waarom iedereen steeds driver updates ophaalt want alles werkt toch perfect met de cds die acer er bij levert,
mijn tip, installeer via de acer cds windows op nieuw en ga niet met nieuwe drivers zitten kloten, dan werkt de laptop optimaal.
Ik weet niet of je dit al eens geprobeert hebt...
maar persoonlijk vind ik het een klein beetje om problemen vragen als je niet de cds van acer gebruikt maar je eigen windows installatie.........
En ik heb het al opgelost ja. Het was software. ( Blijkbaar waren de drivers brak geworden )
Gister was ik moe ( Klote dag ) dus heb ik er ook niet echt meer naar gekeken.
Verder heb ik nog Bleutooth getest en dat werkt mooi
Fir lukt me echter niet, ik weet dat ik het in de bios moet inschakelen, maar dan nog vindt hij mijn andere Travelmate niet ( Ook de micropoint laptops van school ziet hij niet). Komt misschien door dat het IRDA is ipv FIR?
En kunnen jullie met de normale acer drivers wel overlay aanzetten? Bij mij werkt de tv-out dus niet goed omdat ik geen fullscreen kan gaan met .avi bestanden. En dat is best wel jammer.
Humor, ik had deze laptop moeten kopen
[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 06-09-2003 13:12 ]
Verwijderd
Same here, als ik de wlan kaart uitschakel in apparaatbeheer doet alles het wel prima. Kaartje opnieuw geinstalleerd (drivers) en alles werkt weer.Ow jah, ik heb de problemen het meest als ik in de buurt van een Wlan acces point ben van intel, die op het A protocol draait ( ook leuk bij mij op school, kan dus het netwerk niet op omdat je dan een A netwerk kaart moet hebben ipv B.... )
Heeft iemand met een standaard installatie de FIR poort aan het werk gekregen? Welk tranciever type gebruik je want hij vind nu wel af en toe iets maar communiceren met een ir apparaat ho maar.
Goh, wat een toeval.Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 13:33:
[...]
Same here, als ik de wlan kaart uitschakel in apparaatbeheer doet alles het wel prima. Kaartje opnieuw geinstalleerd (drivers) en alles werkt weer.
Heeft iemand met een standaard installatie de FIR poort aan het werk gekregen? Welk tranciever type gebruik je want hij vind nu wel af en toe iets maar communiceren met een ir apparaat ho maar.
En ik krijg die FIR ook maar niet goed aan de praat.
Zo quorne, blijkbaar lag het toch niet helemaal aan mij hé?
Dude doe normaalRS_003 schreef op 06 September 2003 @ 13:46:
[...]
Zo quorne, blijkbaar lag het toch niet helemaal aan mij hé?

Ik heb de TM800 nu al een tijdje in gebruik en ik heb nog steeds weinig tot niets te klagen. Ik las dat er soms spanning staat op de laptop waardoor je soms kleine schokjes voelt op je polsen. Dat heb ik ook heel af en toe..
En in het begin bugte de touchpad een beetje. De muis week steeds uit naar rechtsboven. Dat is ook vanzelf over gegaan.
Ben dus een tevreden gebruiker
Vertel eens over die schokjes?MAZZA schreef op 06 September 2003 @ 14:27:
[...]
Dude doe normaal![]()
Ik heb de TM800 nu al een tijdje in gebruik en ik heb nog steeds weinig tot niets te klagen. Ik las dat er soms spanning staat op de laptop waardoor je soms kleine schokjes voelt op je polsen. Dat heb ik ook heel af en toe..
En in het begin bugte de touchpad een beetje. De muis week steeds uit naar rechtsboven. Dat is ook vanzelf over gegaan.
Ben dus een tevreden gebruiker
Want ik heb er "gelukkig" geen last van, waar komt dat vandaan denkje?
De voeding? Want daar zijn al paar probleempje's gevonden.
En heb jij een idee hoe ik de overlay functie ( Avi ziet er nu gewoon bruin zonder beeld uit @ tv-out ) aan krijg. Ik zie geen optie staan in de drivers van acer, of de modded catalyst drivers.
Ps: Ik doe normaal
[ Voor 23% gewijzigd door Roberto op 06-09-2003 15:41 ]
maar als ik nu een van de Intel Prosets installeer (dus met Dell drivers of alleen de proset zelf van HP) zegt deze dat ik helemaal geen Intel Wlan erin heb zitten terwijl die het bij de originele installatie (als je de laptop net aanzet zeg maar) met de Dell drivers het wel perfect werkte... * Mysteryman wil weer dat de Proset werkt
Everybody happy??? I soon change that here we go...
Uit de changelog van firmware 2.60 (revB) en 3.05 (revC) van de DWL-900AP+:Enige kans dat die crashes veroorzaakt worden door packetjes/signalen van men accesspoint (d-link DWL-900AP+)?
6. acx 4.26(fixed Centrino bug).
If it ain't broken, tweak it!
Als alles zo goed werkt, dan zou ik het niet doen.Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 19:46:
Heeft het zin om een Bios update te draaien...???
Kan alleen maar slechter worden.
Hoeft natuurlijk niet, maar ik ga met mijn Acer geen risico's meer nemen
Als bij mij de netstroom er op staat, en ik ga met mijn hand heel licht over de achterkant van het scherm, dan krijg ik af en toe een lichte stroomschok. Dit is vooral onderaan het scherm, bij het "klapgedeelte". Dit is tijdens normaal werk echter niet storend oid.MAZZA schreef op 06 September 2003 @ 14:27:
Waar ik met wel "dood" aan erger is de batterijhitte. Ik moet voor stage zo'n 8 uur per dag achter de laptop werken, waarin ik toch behoorlijk veel tiep. Het is mateloos iritant dat mijn linkerpalm warm/klam is (toch al gauw 30-35 graden), en de andere gewoon kamertemperatuur.
Maar dit kan misschien door gewenning in een paar weken over zijn, hopelijk. Voor de rest bevalt de laptop heel goed.
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!
Tja, zoals ik al had verteld, ik heb het alleen als ik op een geaard stopcontact op m'n werk zit. Daarnaast werd ik een tijd terug erg snel statisch opgeladen op m'n werk, kan dus een omgevingskwaaltje zijn. Thuis absoluut geen problemen/schokjes.zugzug schreef op 06 September 2003 @ 20:20:
Ik loop nu ook een tweetal weken met deze laptop rond (de 800-versie dan), en ik toch een tweetal "dingetjes" opgemerkt.
[...]
Als bij mij de netstroom er op staat, en ik ga met mijn hand heel licht over de achterkant van het scherm, dan krijg ik af en toe een lichte stroomschok. Dit is vooral onderaan het scherm, bij het "klapgedeelte". Dit is tijdens normaal werk echter niet storend oid.
Ik connect m'n palm m100 via IRDA met m'n travelmate, en dat o pde standaard installatieRS_003 schreef op 06 September 2003 @ 13:02:
Fir lukt me echter niet, ik weet dat ik het in de bios moet inschakelen, maar dan nog vindt hij mijn andere Travelmate niet ( Ook de micropoint laptops van school ziet hij niet). Komt misschien door dat het IRDA is ipv FIR?
(overigens werkt ir standaard al prima, alleen met de hotsync van Palm moest ik ff irComm2k gebruiken (start nu mee op). Bestandjes sturen e.d ging al goed)
[ Voor 8% gewijzigd door Speedpete op 06-09-2003 23:34 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
het is de hitte van de harde schijf, niet van de batterij. Ik werk zonder de batterij en nog steeds is het linker gedeelte erg warm.zugzug schreef op 06 september 2003 @ 20:20:
Ik loop nu ook een tweetal weken met deze laptop rond (de 800-versie dan), en ik toch een tweetal "dingetjes" opgemerkt.
[...]
Als bij mij de netstroom er op staat, en ik ga met mijn hand heel licht over de achterkant van het scherm, dan krijg ik af en toe een lichte stroomschok. Dit is vooral onderaan het scherm, bij het "klapgedeelte". Dit is tijdens normaal werk echter niet storend oid.
Waar ik met wel "dood" aan erger is de batterijhitte. Ik moet voor stage zo'n 8 uur per dag achter de laptop werken, waarin ik toch behoorlijk veel tiep. Het is mateloos iritant dat mijn linkerpalm warm/klam is (toch al gauw 30-35 graden), en de andere gewoon kamertemperatuur.
Maar dit kan misschien door gewenning in een paar weken over zijn, hopelijk. Voor de rest bevalt de laptop heel goed.
Verder nergens om: maar als jij 8 uur per dag op de laptop werkt is het dan (ivm RSI) niet verstandig om even een los toetsenbord aan te sluiten?
Deze week even proberen, hopelijk werkt het, thx.FatalError schreef op 06 September 2003 @ 19:11:
StRuJeKeR:
[...]
Uit de changelog van firmware 2.60 (revB) en 3.05 (revC) van de DWL-900AP+:
6. acx 4.26(fixed Centrino bug).
Verwijderd

Foutje; is idd de harde schijf. Maar vind niemand dit nu zo mateloos iritant als mij, of zijn jullie er gewoon allemaal gewend aan geraakt?j-w schreef op 07 September 2003 @ 12:14:
het is de hitte van de harde schijf, niet van de batterij. Ik werk zonder de batterij en nog steeds is het linker gedeelte erg warm.
Verder nergens om: maar als jij 8 uur per dag op de laptop werkt is het dan (ivm RSI) niet verstandig om even een los toetsenbord aan te sluiten?
En 8 uur werken is natuurlijk incl. pauze's, denkwerk en lunch
Verwijderd
zugzug schreef op 07 September 2003 @ 12:38:
[...]
Foutje; is idd de harde schijf. Maar vind niemand dit nu zo mateloos iritant als mij, of zijn jullie er gewoon allemaal gewend aan geraakt?
Ondanks dat het incl. pauze's, denkwerk en lunch is, zou ik toch een keyboard aansluiten. Dat werkt zoveel rustiger en 't is zo veel beter voor je houding.
Iemand enig wat het kan zijn? Een pluspunt de VGA out is nu een stuk beter
Verwijderd
heeft wat moeite gekost maar uiteindelijk heb ik hem dan.µ
Ik heb hem gekocht bij PCSNEL, daar aangekomen kreeg ik dus mijn laptop. Ik wou hem eerst wel even testen, en dat was geen probleem, dus doos open, klap scherm open (er zat geen beschermingsfolie tussen het scherm en het toetsenbord) zat er een grote kras op de zijkant van het touchpad. (waarschijnlijk dus ook een kras op het scherm).
Gelukkig hadden ze nog een andere op voorraad en die heb ik dan meegekregen (die was wel goed)
** BELANGRIJKE INFO IVM STROOMSCHOKJES **
Wat ik wel heb gemerkt is dat ik met die laptop met krassen last had van stroom schokjes (schokken op de linkerkant van je laptop).
Bij die andere laptop (wat met dezelfde voeding & stekker was) had ik geen schokken, helemaal nergens.
Dus het is best mogelijk dat het ook iets met laptop zelf te maken heeft, of gewoon een keer opnieuw in stopcontact steken en dat het dan wel werkt...
Maargoed, alles werkt goed bij mij (en die pieptoon heb ik niet, maar het heeft wel wat met bluetooth te maken, want als ik daar mee aan't prutsen ben dan krijg ik hem soms wel heel even...)
1 probleempje, maar volgens mij was dat een driver probleem (als ik het me goed herrinner) is dat mijn TV-OUT in zwart wit is. Maar dat moet ik eerst nog eens bezien ivm drivers (er stond hier ook iets over, dus dat ga ik ook eens opzoeken).
voor de rest werkt ie heerlijk
TV-Out kan ook liggen aan je DIN kabel hoor
[ Voor 11% gewijzigd door alienfruit op 07-09-2003 13:20 ]
Verwijderd
Kan ook aan je tv liggen, als je met S-Video werkt op SCART en je hebt meerdere scartaansluitingen dan is er vaak maar één compatible met S-Video op de scart. (Heb ik bij een desktop meegemaakt) Als je tulp gebruikt heb je er misschien geen last van...1 probleempje, maar volgens mij was dat een driver probleem (als ik het me goed herrinner) is dat mijn TV-OUT in zwart wit is. Maar dat moet ik eerst nog eens bezien ivm drivers (er stond hier ook iets over, dus dat ga ik ook eens opzoeken).
Btw ik krijg nogal sterk t idee dat jullie grandioos veel gebruik moeten maken van RMA

Verwijderd
Had even wat problemen met draadloze netwerktoegang op school, maar daar ben ik ondertussen ook uit gekomen. Andere draadloze verbindingen werken ook perfect.
Alleen de TV-OUT heb ik nog niet geprobeerd, maar dat heeft voor mij geen hoge prioriteit.
Ik heb 'm nog niet zo lang, maar toch ben ik echt enorm tevreden over m'n lappie!!
WANT ik kan dus niet .avi files kijken op mijn tv omdat hij dus niet de tv-out overlay functie kan gebruiken.
(* Ik kan hem dus niet vinden in de acer drivers bij tv-out opties.)
[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 07-09-2003 14:08 ]
als je de standaar Acer drivers heb, moet je in Advanced - Displays, op de twee vierkantjes onder panel en tv klikken om te kiezen of je de overlay op het TFT-panel of op de TV wilt hebben.RS_003 schreef op 07 September 2003 @ 14:07:
Zeg ik heb de vraag nu al 3x gesteld, maar hebben jullie wel de optie om overlay aan te zetten?
WANT ik kan dus niet .avi files kijken op mijn tv omdat hij dus niet de tv-out overlay functie kan gebruiken.
toch zou ik je een los toetsenbord aanraden, ook al werk je maar een paar uur per dag op de laptop. RSI zit in een klein hoekje, vooral bij een laptop.zugzug schreef op 07 September 2003 @ 12:38:
[...]
Foutje; is idd de harde schijf. Maar vind niemand dit nu zo mateloos iritant als mij, of zijn jullie er gewoon allemaal gewend aan geraakt?
ik gebruik het ingebouwde toetsenbord alleen onderweg, voor de rest heb ik er altijd een ander keyboard aan hangen.
[ Voor 20% gewijzigd door j-w op 07-09-2003 14:36 ]
Verwijderd
Nu je het zegt, best wel een beetje een vreemd gevoel zo, die ene kant warm en de andere koudzugzug schreef op 07 September 2003 @ 12:38:
[...]
Maar merk 't eerlijk gezegd nooit, heb m'n handen nooit op die polssteunen, eigenlijk. Typ nl. met 2 vingers
Kun je dan ook RSI krijgen, trouwens? Typ wel met 2 vingers, maar toch zo'n 8 uur per dag. Nooit over nagedacht, eigenlijk..
Bij ongeveer iedere vrijwel constante beweging die je langere tijd uitvoerd kan je RSI krijgen, en dat hoeft dus niet eens per se bij PC gebruik te zijn.Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 14:36:
[...]
Nu je het zegt, best wel een beetje een vreemd gevoel zo, die ene kant warm en de andere koud
Maar merk 't eerlijk gezegd nooit, heb m'n handen nooit op die polssteunen, eigenlijk. Typ nl. met 2 vingers
offtopic:
Kun je dan ook RSI krijgen, trouwens? Typ wel met 2 vingers, maar toch zo'n 8 uur per dag. Nooit over nagedacht, eigenlijk..
@ j-w:
Los toetenbord ook altijd mee, ook als je mobiel bent (Ookal gebruik je die dan niet)? of gebruik je laptop maar op 1 "vaste plek", je werk ofzo, en heb je altijd daar je toetsenbord staan?
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Toestenbord vind ik prettig omdat het iets in een ronding loopt. En tja, zodra ik meer ruimte heb thuis koop ik z'n laptop-standaard en een usb-tobo, maar voorlopig werkt het prima.
Verwijderd
Die heb ik dr dus bij besteldSpeedpete schreef op 07 september 2003 @ 16:01:
De Logitech Mini Mouse Optical die ik heb is gewoon te klein

was natuurlijk het goedkoopst

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 16:16 ]
Voor de duidelijkheid: voor mij issie te klein bij langdurig gebruik. (en ik heb geen handen, ik heb kolenschoppenVerwijderd schreef op 07 September 2003 @ 16:16:
[...]
Die heb ik dr dus bij besteld![]()
offtopic:
was natuurlijk het goedkoopst(en leek me wel handig)
De muis zelf is top, niks te klagen, maar als ik op m'n werk 8 uur bezig ben met Internet (statline, google, msdn), programmeren en offertes maken, dan issie gewoon te klein (net geen 11cm lang issie).
Het is mijn inziens wel de beste speciale laptop muis. Die van MS is (voor mij) echt VEEL te klein, en targus heeft er een, en als ik daar alleen al naar kijk Heb voor het overzicht een fotootje gemaakt. De cordless optical van m'n broer (rechts), mijn logitech laptopmouse (midden) en de mini notebook mouse van m'n broer (links):

[ Voor 11% gewijzigd door Speedpete op 07-09-2003 19:50 ]
Ik kan het gewoon aanzetten met de standaart drivers >op desktop rechtermuis properties>tabblad>settings>Advanced>tabblad overlay zo moeilijk was het toch nietRS_003 schreef op 07 september 2003 @ 14:07:
Zeg ik heb de vraag nu al 3x gesteld, maar hebben jullie wel de optie om overlay aan te zetten?
Verwijderd
Eej bedankt voor de info!
Ik kan echt niet w88 tot mn TM'je thuisbezorgd wordt, al heb ik geen idee hoe lang dat gaat duren (gaat via pc prive...)
Verwijderd
Je moet de theatre-mode activeren. Zie ATI op http://www.miloman.tkRS_003 schreef op 07 September 2003 @ 14:07:
Wie kan me helpen>>?????
Ik kan niet kiezen tussen de TM 800 Lci en de TM803Lci, het enige verschil zit hem in de 1.3 of 1.6 centrino maar voor de rest is hij hetzelfde en prijsverschil van 250 euro wat ik wel WAT geld vind aangezien ikhet zelf betaal.
Mijn vraag : is het vershil in CPU echt merkbaar, ik ga hem deels voor game maar merendeel voor programeren geruiken, wie heeft er al ervaring mee (bijde dan) en wie wil er wat over kwijt?
bedankt
dus max haalbare performance verschil
aangezien performance per app niet alleen puur CPU afhankelijk is.
daar merk je toch wel iets van en dat kost je 250 Euro's
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
Goede kabel gebruikt met de goede instellingen? PAL/NTSC en S-video/composiet?alienfruit schreef op 07 September 2003 @ 19:14:
Okay, nu werkt de Theatre view hier wel. Alleen wel nog zwart/wit
Zolang je in de bios en in TV settings hebt ingesteld dat het via PAL gaat, zou het moeten werken in kleur. Bij mij werkte dat echter ook niet, waarna ik er na extreem veel zoekwerk achter kwam dat het aan de bekabeling + scartblokje lag. Met de kabels van een vriend werkte het namelijk wel.alienfruit schreef op 07 september 2003 @ 19:14:
Nieuwe kabel + scartconverter gehaald, en het werkte prima.
na alle al genoemde optie's komt er nog een bij, heb je misschien een TV met meerdere scart ingangen dan moet je degene nemen met de "EXT-2s". ( de SVCD ingang) zo kwam ik van mijn zwart/wit beeld af, kijk dus even in je boekje van de TValienfruit schreef op 07 september 2003 @ 19:14:
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Kijk ff naar boven daar zei ik ook al zoietsMontana schreef op 07 September 2003 @ 20:59:
[...]
na alle al genoemde optie's komt er nog een bij, heb je misschien een TV met meerdere scart ingangen dan moet je degene nemen met de "EXT-2s". ( de SVCD ingang) zo kwam ik van mijn zwart/wit beeld af, kijk dus even in je boekje van de TV
Ja of kijk hieronder
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 13:24:
[...]
Kan ook aan je tv liggen, als je met S-Video werkt op SCART en je hebt meerdere scartaansluitingen dan is er vaak maar één compatible met S-Video op de scart. (Heb ik bij een desktop meegemaakt) Als je tulp gebruikt heb je er misschien geen last van...
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 21:22 ]
Verwijderd
Want het werkte wel op onze Philips, met precies dezelfde kabel en instellingen
[ Voor 34% gewijzigd door alienfruit op 07-09-2003 23:33 ]
Verwijderd
huh? NTSC is volgens mij de Amerikaanse standaard... In NL moet je voor PAL kiezen...alienfruit schreef op 07 September 2003 @ 23:32:
Heb een veel leukere optie, de televisie van de Aldi ondersteunt geen NTSC![]()
Want het werkte wel op onze Philips, met precies dezelfde kabel en instellingen
ik gebruik m'n laptop het meest op twee plekken: thuis en op mijn werk.Nakebod schreef op 07 September 2003 @ 15:11:
[...]
@ j-w:
Los toetenbord ook altijd mee, ook als je mobiel bent (Ookal gebruik je die dan niet)? of gebruik je laptop maar op 1 "vaste plek", je werk ofzo, en heb je altijd daar je toetsenbord staan?
Op beide plaatsen heb ik een los toetsenbord klaar staan. Bovendien gebruik ik op mijn werk een losse monitor, en thuis een laptop standaard zodat het laptopscherm op een juiste, ergonomische, hoogte staat.
Ik neem dus geen los toetsenbord mee in mijn laptoptas, maar ik zorg er wel voor dat als ik ergens voor langere tijd werk dat ik daar de beschikking heb over een los toetsenbord.
[ Voor 6% gewijzigd door j-w op 08-09-2003 11:42 ]
dan is het tijd om de grote TV-OUT FAQ even door te nemen!alienfruit schreef op 07 September 2003 @ 19:14:
De grote tv-out FAQ
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Mijn bevindingen zijn dat de laptop de games buitengewoon goed trekt. BF1942 draait als een zonnetje. Wat me echter wel sterk tegenvalt van de TM800 is het LCD scherm. Bij beide spellen heb ik zoveel last van Ghosting dat ze niet goed te spelen zijn. Als je je muis snel heen en weer beweegt dan wordt het scherm wazig, waardoor je dingen pas weer goed ziet als je je muis weer stilhoudt. Dit is voor Counter-strike absoluut een nadeel. Je moet juist veel bewegen en om je heen kijken. Andere laptops die meekwamen (in ieder geval een Dell "breedbeeld" model ) hadden helemaal geen last van Ghosting.
Dit maakt de TM800 in mijn inziens ongeschikt om 1st person shooters mee te spelen. Erg jammer. Ik denk ook niet dat het aan drivers ligt, ik heb er verscheidene geprobeerd.
Dus mijn advies: Game Laptop? Geen TM80X vanwege het LCD scherm.
Misschien in combinatie met een externe monitor een ander verhaal, maar die steek je ook niet zomaar in je borstzak.
Beauty is in the eye of the beerholder
Als de licentie werkt zoals bij de versie van Norton die ik heb (2000), dan kan je gewoon blijven scannen. Je draait de datum terug naar installatiedatum voor een update en draait deze daarna terug.DuDePrOdUcTiOnS schreef op 08 september 2003 @ 11:57:
ik krijg net te zien dat me Norton abbo verloopt op 30-9-2003... ik dacht dat er een licentie van een jaar bij zat? vaag...
Ik heb Norton 2000 destijds voor 90 piek in de winkel gekocht. Het abo-systeem vind ik daarbij een waardeloze regeling. Laat me dan 115 piek betalen voor 5 jaar....
Als ik jou was zou ik toch eens gaan tweaken aan de instellingen. FPS doet het bij mij perfect. Eerst wat probleempjes bij Sum of all Fears, maar Ghost Recon draait perfect (SoaF draait op de GR-engine afaik)HellBeast schreef op 08 september 2003 @ 12:14:
Ik heb dit weekend een LAN party bij me thuis gehouden en natuurlijk ook de TM800 getest met o.a. Counter-Strike en Battlefield 1942 (Desert Combat).
Mijn bevindingen zijn dat de laptop de games buitengewoon goed trekt. BF1942 draait als een zonnetje. Wat me echter wel sterk tegenvalt van de TM800 is het LCD scherm. Bij beide spellen heb ik zoveel last van Ghosting dat ze niet goed te spelen zijn. Als je je muis snel heen en weer beweegt dan wordt het scherm wazig, waardoor je dingen pas weer goed ziet als je je muis weer stilhoudt. Dit is voor Counter-strike absoluut een nadeel. Je moet juist veel bewegen en om je heen kijken. Andere laptops die meekwamen (in ieder geval een Dell "breedbeeld" model ) hadden helemaal geen last van Ghosting.
Dit maakt de TM800 in mijn inziens ongeschikt om 1st person shooters mee te spelen. Erg jammer. Ik denk ook niet dat het aan drivers ligt, ik heb er verscheidene geprobeerd.
Misschien in combinatie met een externe monitor een ander verhaal, maar die steek je ook niet zomaar in je borstzak.
Overigens heeft Counterstrike het meeste last van Ghosting. The Specialist, die in dezelfde engine is gebouwd heeft veel minder last van Ghosting. Echt heel vreemd.
dat komt omdat de verhouding van 1280*1024 anders is dan die van 1024*786 en 1400*1050.. hierdoor valt de rechterkant weg.. je kan hem zo instellen dat je een zwarte balk erom heen krijgt... (weet niet precies meer waar, maar gewoon ff zoeken).. dan heb je wel volledig beeld..HellBeast schreef op 08 september 2003 @ 14:43:
Net nog even iets getest. Wanneer je de resolutie hoger zet, dan lijkt ghosting wat minder te worden. Maar wanneer ik Counterstrike hoger zet dan 1024 x 768 dan past het beeld niet meer in het scherm. Weet iemand hoe ik dat goed krijg?
Overigens heeft Counterstrike het meeste last van Ghosting. The Specialist, die in dezelfde engine is gebouwd heeft veel minder last van Ghosting. Echt heel vreemd.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Nooit geen last van, ik heb nooit last van ghosting, zal wel aan jou liggenHellBeast schreef op 08 September 2003 @ 12:14:
Ik heb dit weekend een LAN party bij me thuis gehouden en natuurlijk ook de TM800 getest met o.a. Counter-Strike en Battlefield 1942 (Desert Combat).

Ik speel net zo goed BF1942 op mn laptop als op mn desktop. Als ik eenmaal een kwartiertje bezig ben, dan ben ik gewend aan de Logitech Traveller en het scherm, en gaat het fraggen en vliegen als de brandweer
als je er last van hebt hang je er toch een ctr aanLosserNL schreef op 08 September 2003 @ 20:03:
Ghosting heb ik last van, maar ik zet de instellingen dermate hoog dat de FPS sowieso lager is dan mn IIyama/Radeon 9700 Pro combinatie, ghosting is dan een minder groot probleem....Het feit dat ik geen complete auto vol met spullen hoef mee te nemen, maar een rugzakkie is voor mij genoeg!
Ik speel net zo goed BF1942 op mn laptop als op mn desktop. Als ik eenmaal een kwartiertje bezig ben, dan ben ik gewend aan de Logitech Traveller en het scherm, en gaat het fraggen en vliegen als de brandweer, vice versa natuurlijk ook
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 14:44 ]
Dit kan ook komen doordat in het powermanagement van je pc ingesteld staat dat je PC na een periode van (meestal) 20 minuten inactiviteit zichzelf, de harde schijf of de monitor moet uitschakelen. Je PC wil zichzelf dus uitschakelen en dan ziet hij dat je DVD speler nog draait en dan gaat het schokken. (Heb het zelf namelijk ook gehad.)zugzug schreef op 09 September 2003 @ 14:06:
Is er eigenlijk een mogelijkheid de snelheid van de centrino, die als ik het goed begrepen heb in stappen verloopt, zelf ook in te stellen? Als ik namelijk een dvd/divx-je kijk, wil hij namelijk nog wel eens schokken. Dit is meestal na een half uurtje ofzo, en het lijkt me te liggen aan de processorsnelheid.
Zorg ook dat de DMA is enabled voor je DVD-rom speler. Maar omdat je zegt dat het zowel DVD als DIVX betreft, denk ik echter dat het het bovengenoemde probleem is.
Geef als je een probleem hebt ook even de specs van je PC door. Dan kunnen we zien wat anders het probleem kan zijn.
Suc6
[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 09-09-2003 15:28 ]
Ik heb natuurlijk een 800cli, vrij logisch gezien het topicHellBeast schreef op 09 September 2003 @ 15:26:
Dit kan ook komen doordat in het powermanagement van je pc ingesteld staat dat je PC na een periode van (meestal) 20 minuten inactiviteit zichzelf, de harde schijf of de monitor moet uitschakelen. Je PC wil zichzelf dus uitschakelen en dan ziet hij dat je DVD speler nog draait en dan gaat het schokken. (Heb het zelf namelijk ook gehad.)
Zorg ook dat de DMA is enabled voor je DVD-rom speler. Maar omdat je zegt dat het zowel DVD als DIVX betreft, denk ik echter dat het het bovengenoemde probleem is.
Geef als je een probleem hebt ook even de specs van je PC door. Dan kunnen we zien wat anders het probleem kan zijn.
Suc6
Maar de problemen doen zich voornamelijk voor tijdens de snelle scenes, het snel van bijvoorbeeld een overzichtsshot wat van links naar rechts "filmt". Hier zie je duidelijk dat het even schokt. Hierdoor denk ik zelf aan een snelheids-probleem. DMA staat trouwens aan.
Maar het is dus niet mogelijk de processorsnelheid altijd op maximum te zetten dus? De laptop kan misschien tijdens een "normale" scene gaan denken dat er maar 50% ofzo CPU nodig is, waarna hij in een snelle scene weer bij moet schalen, wat natuurlijk tijd kost. Daarom had ik het graag ook handmatig ingesteld.
ja dat is wel mogelijk, zoals ook op vele andere plaatsen in dit topic te lezen valt....zugzug schreef op 09 september 2003 @ 16:21:
[...]
Maar het is dus niet mogelijk de processorsnelheid altijd op maximum te zetten dus? De laptop kan misschien tijdens een "normale" scene gaan denken dat er maar 50% ofzo CPU nodig is, waarna hij in een snelle scene weer bij moet schalen, wat natuurlijk tijd kost. Daarom had ik het graag ook handmatig ingesteld.
maar vooruit op:
http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/
kun je een link SpeedswitchXP vinden, waarmee de processorsnelheid handmatig kunt regelen.
[ Voor 22% gewijzigd door j-w op 09-09-2003 16:48 ]
Verwijderd
wat heb je er voor betaald?Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 17:22:
woei bij Qorne Computers een 2e accu besteld voor me 800
heb je nog korting gekregen als je dit bericht zou posten?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 17:39 ]
CPU: INTEL® Pentium 4 2.0GHz Mobile
TFT Größe: 15.1
Speicher (RAM): 512MB SO-DDR RAM
Grafikkarte (VGA): 64MB nVidia GeForce Go 440
Festplatte: 40GB
Sound: 3D Sound
Laufwerk: Combo Drive 24/24/24/8x (CD-ReWriter und DVD lesen)
Floppy: nein
Maximale Auflösung: 1400x1050
Anschlüsse: 2x USB, 1x parallel, 1x IrDA, 1x PS/2, 1x TV-Out, 1x RJ45
Tasten: 84
Maus: Touchpad
Gewicht: ca.3.5kg
Maße (BxHxT): 328mm x 46mm x 274mm
Akku: Lithium Ionen
Zubehör: Handbuch, Treiber-CD
Besonderheiten: Modem 56k intern, Smart Card Reader 4 in2 (MS, SM, SD, MMS)
Nu vraag ik me af of dit ongeveer te vglk valt met de TM. Ik veronderstel van wel? Een TM800 1.3 centrino zal toch ongeveer hetzelfde presteren? Wat denken jullie van dit? Ziet iemand grote verschillen tussen dit en de TM800CLi???
Dit kopen voor een 1250 euro, of een TM800CLi voor een 1550 euro??? Ik ben student, ik wil graag goed kunnen gamen op m'n laptop, maar blijft in eerste plaats voor school... Oja, ik kies voor centrino of mobileprocessor omwille van het geluid...ben niet zo geinteresseerd in een mobiel grasmachien...
Verwijderd
Dis trouwens geen slecht systeempje maar bij Computerland.nl verkopen ze ook zoiets voor 1250 maar dan met Athlon XP-M
Verwijderd
Nee! Schande gewoonVerwijderd schreef op 09 September 2003 @ 17:38:
[...]
wat heb je er voor betaald?
offtopic:
heb je nog korting gekregen als je dit bericht zou posten?
Verwijderd
Als je voor het geluid (of het ontbreken daarvanfrederick schreef op 09 September 2003 @ 18:55:
Oja, ik kies voor centrino of mobileprocessor omwille van het geluid...ben niet zo geinteresseerd in een mobiel grasmachien...
Geen WLan, geen bluetooth, geen firewire, wel geheugenkaartjes lezen, wel oude muis aansluiten, mindere 3d (de Go 440 is toch wat minder over het algemeen dan de Radeon 9000)frederick schreef op 09 September 2003 @ 18:55:
Ik heb in een zoektocht naar lage prijzen voor de Acer TM800 oftewel de 803 nog een leuk (en goedkoper!!) alternatief gevonden in duitsland, namelijk dit:
CPU: INTEL® Pentium 4 2.0GHz Mobile
TFT Größe: 15.1
Speicher (RAM): 512MB SO-DDR RAM
Grafikkarte (VGA): 64MB nVidia GeForce Go 440
Festplatte: 40GB
Sound: 3D Sound
Laufwerk: Combo Drive 24/24/24/8x (CD-ReWriter und DVD lesen)
Floppy: nein
Maximale Auflösung: 1400x1050
Anschlüsse: 2x USB, 1x parallel, 1x IrDA, 1x PS/2, 1x TV-Out, 1x RJ45
Tasten: 84
Maus: Touchpad
Gewicht: ca.3.5kg
Maße (BxHxT): 328mm x 46mm x 274mm
Akku: Lithium Ionen
Zubehör: Handbuch, Treiber-CD
Besonderheiten: Modem 56k intern, Smart Card Reader 4 in2 (MS, SM, SD, MMS)
Nu vraag ik me af of dit ongeveer te vglk valt met de TM. Ik veronderstel van wel? Een TM800 1.3 centrino zal toch ongeveer hetzelfde presteren? Wat denken jullie van dit? Ziet iemand grote verschillen tussen dit en de TM800CLi???
Dit kopen voor een 1250 euro, of een TM800CLi voor een 1550 euro??? Ik ben student, ik wil graag goed kunnen gamen op m'n laptop, maar blijft in eerste plaats voor school... Oja, ik kies voor centrino of mobileprocessor omwille van het geluid...ben niet zo geinteresseerd in een mobiel grasmachien...
Is dat het verschil waard? Aan jou de keuze... En als je al die extra's niet nodig hebt denk ik dat er misschien wel betere alternatieven zijn...
Centrino!!frederick schreef op 09 september 2003 @ 18:55:
Ik heb in een zoektocht naar lage prijzen voor de Acer TM800 oftewel de 803 nog een leuk (en goedkoper!!) alternatief gevonden in duitsland, namelijk dit:
....
Gewoon omdat het minder lawaai maakt, veel langere werktijd op 1 accu.
En weet je dat je in Duitsland een ander toestenbord erbij krijgt ???? Andere indeling?, dan moet je alsnog een vervangende NL indelinge erbij kopen.
Centrino dus!
If I agreed with you, we'd both be wrong.
nouja, ik woon inbelgie en zit op azerty, dus is alleszins toch een omschakeling :d
Verwijderd
Is best getest C!T, perfecte specs voor die prijs.
Is eigenlijk een Jewel
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 20:51 ]
Heb je enig idee hoeveel verschillende tekens er bij toetsenborden met een duitse layout anders zitten dan bij de nederlandse layoutfrederick schreef op 09 September 2003 @ 20:32:
duitsland = qwerty, holland = qwerty maar niet hetzelfde dan ofwat?
nouja, ik woon inbelgie en zit op azerty, dus is alleszins toch een omschakeling :d
* Loft vindt dat verschrikkelijk, maar dat zal voor iedereen anders zijn... Maar kost wel geld als je een NL layout wilt.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Duitsland is Quertzfrederick schreef op 09 September 2003 @ 20:32:
duitsland = qwerty, holland = qwerty maar niet hetzelfde dan ofwat?
* Speedpete Pakt zijn duitse tobo erbij
Belangrijkste verschil zijn wisseling van Z en Y. Rechts van de P zit Ü, rechts van de L zitten Ö en Ä.. Zum beispiel:

Heb een nieuwe install gedaan van win xp ( hd formatted) en hij wil nog altijd die tering smartcardjes niet aannemen
Ik voer ook het juiste password, maar 't helpt niet.
Er komt altijd deze foutmelding : " Please insert the SmartCard and try again"
Dus vraag'k 't nog een keer, weet er iemand hoe ik die kaarjtes kan wissen zodat ik ze opnieuw kan gebruiken?
Verwijderd
mn eerste gedacht was: staat dat ding wel aan????
hij is éééécht stil !!!
heerlijk dingetje alles werkt prima
Mijn eerste gedachte was: "hij doet het niet!!"Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 00:00:
mn eerste gedacht was: staat dat ding wel aan????
Welcome to the club
Verwijderd

--> hoe zit het met het 'geluid' van deze athlon laptop??? Kan iemand me daar iets over vertellen???
Verwijderd
Mag ik erop duiden dat dit een topic is over de Acer Travelmate 80x serie is. En ik dan ook op geen enkele manier een verband zie met bovengenoemde laptop.frederick schreef op 10 September 2003 @ 12:03:
http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=3915
--> hoe zit het met het 'geluid' van deze athlon laptop??? Kan iemand me daar iets over vertellen???
NOFI
dit soort digen horen echt niet in dit topic. Dit topic gaat alleen over TM80x serie, als je vragen hebt over andere laptops (ook vragen hoe is deze laptop vergeleken met de TM80x) dan moet je die maar in een ander topic stellen.frederick schreef op 10 september 2003 @ 12:58:
sorry hoor...ik probeer ook alleen maar vergelijkingen te weten te komen met de TM... maar dat had je wellicht niet door. lees volgende keer alles uh
Verwijderd
1. Kan je de apdater kabel erin en/eruit steken als je laptop aanstaat (dus op accu werkt)?
2. Er zit zo-en plastiekje over dat zwart balkje vanonder (waar bluetooth & wireless lan enzo is), kan dat eraf? denk dat dit eraf hoort te zijn, en enkel bescherm verpakking is.
3. Is het verstandig om dat stukje zacht mousse tussen het scherm & toetsenbord te steken als je hem dicht doet? of is dit echt overbodig?
alvast bedankt
Verwijderd
1. Ja dat kan dan gaatie dus over op de batterijVerwijderd schreef op 10 September 2003 @ 14:37:
Hey, ik heb nog een paar vraagjes:
1. Kan je de apdater kabel erin en/eruit steken als je laptop aanstaat (dus op accu werkt)?
2. Er zit zo-en plastiekje over dat zwart balkje vanonder (waar bluetooth & wireless lan enzo is), kan dat eraf? denk dat dit eraf hoort te zijn, en enkel bescherm verpakking is.
3. Is het verstandig om dat stukje zacht mousse tussen het scherm & toetsenbord te steken als je hem dicht doet? of is dit echt overbodig?
alvast bedankt
2. Ja dat kan eraf en is denk ik inderdaad bescherming
3. Is niet nodig, je kan hem gewoon dichtklappen. Niet te lomp natuurlijk
Verwijderd
en ook andersom? ja neem ik aan?Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 14:44:
[...]
1. Ja dat kan dan gaatie dus over op de batterij
dus van batterij naar netstroom
Verwijderd
Over die Athlon-laptop kan ik je niet veel vertellen, die ken ik niet. Wat ik je wel kan vertellen is dat het bijna niet mogelijk is om een laptop te kopen die stiller is dan de Travelmate (of waarschijnlijk vergelijkbare Pentium M/Centrino modellen). Zeker niet als je de prestaties meeweegt. De 'Transmeta Crusoe'-laptops zijn misschien even stil, maar zeker niet zo snel.frederick schreef op 10 September 2003 @ 12:03:
http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=3915
Eigenlijk zou ik bijna durven te beweren dat er op dit moment geen reden is om nog voor een andere processor te kiezen dan een 'Centrino'. De voordelen van deze processor zijn echt revolutionair, zelden heeft een opvolger zoveel verbeteringen t.o.v. zijn voorganger gekregen als deze. Dat is sinds de 80386 niet meer voorgekomen vind ik
En als je dan tussen de diverse Centrino-laptops zou moeten kiezen, dan biedt de Acer volgens mij het meeste, zeker voor z'n prijs. WiFi, Bluetooth, 4x USB 2.0, FireWire, Smartcard, 15" scherm en ATI M9 in een apparaat en voor die prijs kom je maar weinig tegen. Dus eigenlijk snap ik niet dat er mensen nog twijfelen
Ikzelf had al een Dell Inspiron 8200 besteld, toen-ie op het laatste moment niet meer leverbaar bleek te zijn. Daar heb ik best wel een tijd van gebaald want ik kon toen geen betere (voor mij) vinden. Maar achteraf ben ik zo blij dat deze niet doorging en ik nu een Travelmate 800 heb, ik spring nog bijna dagelijks een gat in de lucht
Maar eerlijk, ik heb zelden zoveel plezier van een computeraankoop gehad als van deze Travelmate. En dat wil bij mij heel wat zeggen want ik koop nog wel eens wat
Zeker gebruiken. Vooral in een tas heb je het risico dat het scherm tegen de toetsen aankomt. Ik heb al een klein krasje daardoor.Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 14:37:
[...]
Verwijderd
Je kan het idd wel doen voor extra bescherming. Ikzelf gebruik em niet en heb nog nergens last van. Als je niet te lomp doet valt het mijns inziens wel mee.Shir schreef op 10 september 2003 @ 14:59:
[...]
Zeker gebruiken. Vooral in een tas heb je het risico dat het scherm tegen de toetsen aankomt. Ik heb al een klein krasje daardoor.
Maar zodra ik binnen het bereik van die dingen komt gaat mijn laptop schokken en heb ik constant 28 tot 32 procent cpu ussage en als ik de muis beweeg hangt hij voor 0.6 sec en dan kan ik hem weer 2 sec bewegen.
Dit dus alleen als ik bij de acces points ben.
Ik zit me toch af te vragen hoe dit kan aangezien ik hem op school waar geen wlan is hem echt probleemloos kan gebruiken. ( En thuis heb ik een 802.11B netwerk en kan hij ook 10 uur probleemloos aanstaan )
Wlan uit zetten helpt ook niet echt.
Heel vreemd, iemand een idee hoe en waarom? Ik denk zelf dat er iets in de acers zit, dat reageert op die frequentie.
[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 10-09-2003 16:51 ]
Verwijderd
Is het verstandig om nog even te wachten op een Acer met een 9600 of is het verschil zo klein dat ik beter de 803lcib met de mobility 9000 kan kopen. Mijn deadline is november omdat ik tot die tijd nog gebruik kan maken van de PC prive regeling van mijn vader's werk (+/-40% korting
Tot nu toe heb ik geen problemen kunnen ontdekken.
[ Voor 29% gewijzigd door FatalError op 10-09-2003 18:34 ]
If it ain't broken, tweak it!
Dit topic is gesloten.