Maar laten we eerst eens inventariseren wie er mee wil doen. Ik stel zowieozo tomswinden en scarp en greengrass als gelovers voor, Ikke, Jag en dr Strangelove als het panel ongelovigen en nog wat neutrale mensjes waaronder 4POX
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Ga gewoon gezellig bbquen ofzo en laat iedereen lekker in z'n waarde. Dit valt niet op te lossen omdat het gewoon uitdraait op een paar meningen. Ja wat als er blind getest wordt. Excusen zullen altijd gemaakt worden. Iig zie ik het nut er niet echt van en wil ook niet zoveel moeite doen om mijn stelling te verdedigen.
Een gezellig avondje eten en bierdrinken ok, maar dat krampachtige geluister van een groepje audiofielen vind ik altijd zo sneu.
Ik hang wel een doek op met de set erachter, 6 paar speakerkabel in de speakers en een ongelovige en een gelovige wisselen ze wel een beetje @random om, schrijven op welke kabel wanneer ingeplugd zit, laten zich niet zien of horen aan de rest en zetten hetzelfde nummer of aantal nummers weer aan
Ik heb wel wat setjes bekabeling van IXOS (603 en 6003)
[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 11-09-2003 19:46 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Ojee nieuw standpunt: Het verschil is er wel, maar het is niet te horen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 19:53 ]
Want ? Als iemand die het WEL hoort in de test er baat bij heeft maar JIJ niet, dan is het nutteloos ? Vreemde conclusie...JvS schreef op 11 September 2003 @ 19:51:
als de test nutteloos is, dan zijn die kabels ook nutteloos
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
als iemand in de test het wel hoort en het is significant (dus toeval uitgesloten), dan is de test dus wel nuttigJT schreef op 11 September 2003 @ 19:53:
[...]
Want ? Als iemand die het WEL hoort in de test er baat bij heeft maar JIJ niet, dan is het nutteloos ? Vreemde conclusie...
Dat ik het niet hoor wil niet zeggen dat het er niet is hoor.
Ecodan warmtepomp
A: Er is wel een verschil en die twee hebben een beter gehoor (of zoiets) dan de anderen.
B: Er is geen verschil en die twee hadden het toevallig goed (wat niet ondenkbaar is).
Met andere woorden.....de discussie gaat lekker verder.
En wat nu als niemand het goed heeft? Kun je dan zeggen dat er geen verschil is? Kun je niet zomaar stellen.....misschien als je 10 goede recensenten of audio-ingenieurs op hetzelfde setje zet er wel 7 ofzo zijn die het wel goed hebben en dus is er dan misschien toch wel een verschil.
Ik probeer nu niet een pro- of contramening over kabels te geven, maar wil slechts aangeven dat het uitvoeren van zo'n test zeer onwaarschijnlijk tot een tevredenstellend antwoord zal leiden.
[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 11-09-2003 20:19 ]
Je mag vinden wat je vind. Ik ben er nu nog van overtuigd dat niemand dat verschil gaat horensnap je nu waarom ik net nutteloos vind
10 keer het goede gokken uit 2 is wel heel goed, dat gebeurt 1 op de 1024 keerzimbab schreef op 11 september 2003 @ 20:06:
Het is gewoon beter om het bij dit te laten. Wat nu namelijk als je daar met laten we zeggen 10 man zit en slechts twee horen verschil, d.w.z. zij zijn de enigen die telkens de juiste kabel aan weten te wijzen? Wat concludeer je dan?
A: Er is wel een verschil en die twee hebben een beter gehoor (of zoiets) dan de anderen.
B: Er is geen verschil en die twee hadden het toevallig goed (wat niet ontdenkbaar is).
JvS had het 7 keer goed en 3 keer niet, de kans dat de goede antwoorden door gokken komt is 1 op (27/23) = 1 op 16.
Door bijvoorbeeld 20 keer te luisteren gaat je precizie al heel erg omhoog
Vast wel, maar het zegt wel heel veel over "zeggen dat je verschil hoort" en daadwerkelijk verschil horen... En het zegt dus ook wat over de invloed van willen horen heeft.En wat nu als niemand het goed heeft? Kun je dan zeggen dat er geen verschil is? Kun je niet zomaar stellen.....misschien als je 10 goede recensenten audio-ingenieurs op hetzelfde setje zet er wel 7 ofzo zijn die het wel goed hebben en dus is er dan misschien toch wel een verschil.
Ik zou zowel tevreden zijn met het feit dat niemand significant verschil hoort als wanneer een paar mensen het wel >90% goed hebben en een paar gewoon nietIk probeer nu niet een pro- of contramening over kabels te geven, maar wil slechts aangeven dat het uitvoeren van zo'n test zeer onwaarschijnlijk tot een tevredenstellend antwoord zal leiden.
Ecodan warmtepomp
Je kunt schakelen naar gewoon cd hoor!Je kunt SACD niet aan of uitzetten, zodat je cht het verschil kunt horen. Vandaar mijn scepcis. Er is geen vergelijkingsmateriaal.
Op een SACD staat ook het gewone cd-spoor, dus je hebt perfect vergelijkingsmateriaal.
Op een en hetzelfde schijfje staat het SACD- en het CD-spoor.
Maar het is gewoon een feit dat SACD met een veel hogere kwaliteit opgenomen wordt dan een conventionele CD:
Uitleg: (opgezocht
PCM
SACD's maken in tegenstelling tot cd's en dvd's geen gebruik van PCM (Pulse Code Modulation) voor het converteren van analoge geluidsignalen naar digitaal schema. In de plaats daarvan gebruiken ze het 1-bits Direct Stream Digital (DSD) systeem. Hierbij hoort een woordje uitleg. Een digitale opname wordt normaliter gemaakt via het systeem van de 64x digitale oversampling delta-sigma modulatie van analoge signalen. Zo ontstaat een 1-bit digitale representatie van het audiosignaal. PCM maakt samples van die 1-bit representatie met een bepaalde frequentie (44,1 kHz voor een cd) en resolutie (16-bit voor een cd). Het signaal wordt letterlijk gedecimeerd, of juister gekwantiseerd in een multi-bit PCM-code. De kwaliteit van het resulterende audiosignaal kan men verhogen door de frequentie en de resolutie te verhogen tot, bijvoorbeeld, 192 kHz en 24-bit voor DVD-Audio. Een DVD-Audio disc bevat daardoor duizend keer meer informatie dan een gewone cd.
Andere benadering
DSD gebruikt een totaal andere benadering voor het converteren van analoog naar digitaal. Bij PCM heb je filters nodig: een decimatiefilter aan de opnamezijde en een oversampling filter aan de afspeelzijde. Deze filters verminderen de geluidskwaliteit. Bovendien beperken ze de mogelijke resolutie die men met PCM kan behalen. (Bij traditionele 44,1 kHz sampling moeten de filters een audiosignaal van 20 kHz doorlaten, maar eentje van 22,05 kHz blokkeren, iets wat technisch erg moeilijk is.) DSD neemt de 1-bit pulsen van de digitale opname direct op: er is dus geen modulatie meer zoals bij PCM. Dit systeem doet een één op één conversie van elk bit waardoor er geen filters nodig zijn. Het is dus een 1-bit systeem, maar met een zeer hoge sampling frequentie, namelijk 2,8224 MHz ofwel 64 keer 44,1 kHz. De bit rate per kanaal ligt op 2.822.400 bits per seconde, tegenover 705.600 bits per seconde voor gewone cd's. De bitrate van SACD's is dus "slechts" vier keer beter dan die van een gewone cd. Dit genereert zeer grote bestanden, maar gelukkig biedt een eenlagige SACD disc 4,7 GB opslagruimte, terwijl een tweelagige zelfs plaats biedt aan 9 GB opslagruimte. Een hybride SACD combineert een eenlagige SACD van 4,7 GB met een traditionele cd. Op die traditionele cd wordt het 1-bit DSD-signaal weergegeven via de techniek van de Super Bit Mapping Direct (SBMD) processing, die resulteert in een hogere geluidskwaliteit dan mogelijk is met traditionele cd-processing technieken. Hybride SACD's klinken dus ook beter op gewone cd-spelers. Nog een opmerking over filters: hoewel DSD geen filter gebruikt tijdens de opname, gebruikt het wel filters om de SNR (Signaal-ruis verhouding) te verbeteren: door middel van een trucje wordt alle digitale opnameruis naar een hogere, onhoorbare frequentie geconverteerd.
hoe kan een effect psychologisch zijn als je niet weet naar welke kabel je luistert?JT schreef op 11 September 2003 @ 20:35:
Heb ik nog een leuk punt: stel dat iemand meent dat het geluid beter klinkt met een kabel van 400 euro ipv 1 van 200 euro. Maar dit blijkt helemaal psychologisch te zijn (placebo effect), echter weet diegene het niet. Nou, fijn, kost hem een hoop geld, maar hij is er blij mee en in ZIJN beleving is de de beleving ook beter. Ik vind daar eigenlijk niks mis mee...
Ecodan warmtepomp
Nee, maar dan is het mijns inziens wel onzin om er honderden euro's voor uit te geven. (tenzij het langer meegaat ofzoiets wat bij kabels niet aan de orde is)JT schreef op 11 September 2003 @ 19:50:
Leuk, maar als je iets niet hoort dan wil het niet zeggen dat het er niet is
Dat wist ik nietcoob schreef op 11 September 2003 @ 20:58:
[...]
Je kunt schakelen naar gewoon cd hoor!
Op een SACD staat ook het gewone cd-spoor, dus je hebt perfect vergelijkingsmateriaal.
Op een en hetzelfde schijfje staat het SACD- en het CD-spoor.
Maar het is gewoon een feit dat SACD met een veel hogere kwaliteit opgenomen wordt dan een conventionele CD:
Uitleg: (opgezocht)
Verhaal
Toch blijf ik er toch bij dat ik het niet waard vind een manusje van alles te kopen. De kwaliteit mag dan (zoals nu gesteld) beter zijn, maar er is gewoon te weinig materiaal om een SACD-speler/combinatiedingachtigiets te rechtvaardigen voor mij. Ik weet niet hoe het met jullie muziekverzameling is (zal ook wel smaakgebonden zijn), maar ik heb welgeteld 0 SACD's, en ik geloof 6 HDCD's ofzo. Ik heb momenteel iets meer dan 100 CD's wat ik toch een redelijke hoeveelheid vind. Mams heeft beneden wel een SACD (Blof, jakkes
Het zal me echter ook niets verbazen als mensen nu speciaal een speler hebben gekocht om er wel gebruik van te kunnen maken, omdat een hele goede CD in CD/SACD uitkomt.
Music Addicted
Ik heb van verschillende gebruikers van Mordaunt-Short speakers gelezen dat ze zand in de 'ballast boxes' van hun speakers deden om de kwaliteit van met name de bass te verbeteren. Is dit nu echt aan te raden, of is het onzin?
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
ja, ik snap je punt echt totaal niet? Dat is precies wat ik beweer. Dat mensen denken dat ze het horen. De "gelovigen" (JT schreef op 11 September 2003 @ 22:19:
Daar gaat het juist om; je weet dat je een duurdere kabel koopt van een goed merk. Ik heb het gewoon over het dagelijks leven.
Dat is zegmaar het hele idee van die blinde test. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar je naartoe wil
 . Je verzint er steeds dingen bij om te zeggen dat het nutteloos is
. Je verzint er steeds dingen bij om te zeggen dat het nutteloos is 4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hou je erbuiten!fraggel schreef op 11 September 2003 @ 23:03:
Even iets anders tussendoor als het mag
Ik heb van verschillende gebruikers van Mordaunt-Short speakers gelezen dat ze zand in de 'ballast boxes' van hun speakers deden om de kwaliteit van met name de bass te verbeteren. Is dit nu echt aan te raden, of is het onzin?
Zeker geen onzin, je resonanties in de kast worden opgelost met massa. En ballast boxes nemen geen extra ruimte in, dus die kunnen prima gebruikt worden, zonder dat het volume van de kast afneemt, en je bas dus zeker strakker kan worden.
Music Addicted
Ik heb SACD ondersteuning op mijn Philips 963SA (was een bonusje, ik kocht het ding voor PAL progressive support), en ik heb er speciaal een tweetal SACDs voor gekocht. Beiden konden me niet overtuigen, mijn CD92 klinkt zo goed met CDs dat ik geen behoefte heb om alles nu nieuw te gaan kopen op SACD. Dat is, als het al beschikbaar is, want ik vind SACD voor een product dat toch al jaren beschikbaar is erg slecht verkrijgbaar. Ik denk niet dat SACD of DVD-A ooit nog wat wordt.Toch blijf ik er toch bij dat ik het niet waard vind een manusje van alles te kopen. De kwaliteit mag dan (zoals nu gesteld) beter zijn, maar er is gewoon te weinig materiaal om een SACD-speler/combinatiedingachtigiets te rechtvaardigen voor mij. Ik weet niet hoe het met jullie muziekverzameling is (zal ook wel smaakgebonden zijn), maar ik heb welgeteld 0 SACD's, en ik geloof 6 HDCD's ofzo. Ik heb momenteel iets meer dan 100 CD's wat ik toch een redelijke hoeveelheid vind. Mams heeft beneden wel een SACD (Blof, jakkes ). En geen SACD's op 100 CD's zegt toch wel iets over de verkrijgbaarheid hiervan. Het is een relatief klein deel (in mijn geval dus gewoon niets). Nu is het een nieuwe techniek, maar er komt ook relatief weinig materiaal uit wat er momenteel geschikt voor is, kwalitatief gezien. Pas als het echt doorbreekkt zal ik er over denken.
Het zal me echter ook niets verbazen als mensen nu speciaal een speler hebben gekocht om er wel gebruik van te kunnen maken, omdat een hele goede CD in CD/SACD uitkomt.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dat is inderdaad ook precies wat me nu dwarszit. SACD is gewoon te weinig verkrijgbaar en wat je hoort uit hoeken is dat SACD niet schrikbarend veel beter is. Des te meer reden om een mooie CD speler te kopen (een CD92 bijvoorbeeldDr. Strangelove schreef op 11 september 2003 @ 23:15:
[...]
Ik heb SACD ondersteuning op mijn Philips 963SA (was een bonusje, ik kocht het ding voor PAL progressive support), en ik heb er speciaal een tweetal SACDs voor gekocht. Beiden konden me niet overtuigen, mijn CD92 klinkt zo goed met CDs dat ik geen behoefte heb om alles nu nieuw te gaan kopen op SACD. Dat is, als het al beschikbaar is, want ik vind SACD voor een product dat toch al jaren beschikbaar is erg slecht verkrijgbaar. Ik denk niet dat SACD of DVD-A ooit nog wat wordt.
Music Addicted
Verwijderd
Iemand hier die ervaring heeft met projectoren van dit formaat? hij is trouwens geheel analoog
Mijn punt: is het zo verkeerd dat die mensen geloven dat het beter klinkt ipv dat het gewoon zo is, vooropgesteld dat het zo zou zijn wat dus niet zeker is ?JvS schreef op 11 september 2003 @ 23:05:
[...]
ja, ik snap je punt echt totaal niet? Dat is precies wat ik beweer. Dat mensen denken dat ze het horen. De "gelovigen" () zeggen dat ze het echt horen en dat het niet iets psychologisch is. Dat kan je met een blinde test uitsluiten. Dat is zegmaar het hele idee. Als je niet blind wel extreem verschil hoort en blind ineens amper, dan weet je dus zeker dat het een psychologisch effect is.
Dat is zegmaar het hele idee van die blinde test. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar je naartoe wil. Je verzint er steeds dingen bij om te zeggen dat het nutteloos is
.
Ecodan warmtepomp
Ik denk dat het placeboeffect bij audio zeker meespeelt. Ben je sceptisch, dan hoor je het bewust niet. Ben je lovend, dan hoor je het maar al te graag.
Nadeel van een blinde test is: Een scepticus valt veel minder snel door de mand dan een voorstander. Als de vorstander er maar een paar fout heeft is ie al de pineut. Een scepticus kan alleen door de mand vallen als hij toevallig een paar goed heeft, en dat is een kleine kans. Verkeerd gokken is makkelijker dan goed gokken
Music Addicted
Verder moet je gewoon 2 kabels vergelijken per test en deze gewoon 20keer beluisteren, zonder dat je weet welke aangesloten zit, dan sluit je het toevalseffect uit.
Ik zal even een ontopic reply geven door dit loze geneuzel heen....fraggel schreef op 11 September 2003 @ 23:03:
Even iets anders tussendoor als het mag
Als je de kast zwaarder maakt, wordt het materiaal meer "dood".
Daardoor word je bass strakker, omdat je minder resonantie hebt naar de kast toe.
Hoe doder hoe beter,.. (maar niet te want anders ben je je dynamiek kwijt)..
Zeker aan te raden,.. om het eens uit te testen. Je zal versteld staan van het effect!
Net als spikes onder je speakers te plaatsen en die weer op een marmeren plaat zetten..
Je hele geluidsbeeld zal anders worden en in de meeste gevallen altijd positief..omdat er geen geluid meer naar de vloer/grond verspilt wordt.
Suc6..
En laat ff horen wat je bevindingen zijn...
Ik zou zeggen test het zelf eens uit!!...JvS schreef op 11 September 2003 @ 23:56:
Wij hebben ook niets te bewijzen. Wij beweren dat we het niet horen en dat geloven jullie
. Waarom zou ik beweren iets niet te horen als ik het wel hoor? Je kan moeilijk bewijzen dat je het niet hoort, want dat kan je ook gewoon simuleren
.
Verder moet je gewoon 2 kabels vergelijken per test en deze gewoon 20keer beluisteren, zonder dat je weet welke aangesloten zit, dan sluit je het toevalseffect uit.
NOFI, maar je zegt de hele tijd dat het niet mogelijk is en wijst het de hele tijd af..
Ga het dan juist eens met eigen oren testen bij een goede audio winkel,..vraag ze er desnoods naar of je het ff mag testen.!
Verwijderd
AMP: Samson Servo 550
SPK: Mission nogwat
Lieverd, luister alsjeblieft even naar me, niet zo boos doen.Alfa_33 schreef op 12 September 2003 @ 00:06:
[...]
Ik zou zeggen test het zelf eens uit!!...
NOFI, maar je zegt de hele tijd dat het niet mogelijk is en wijst het de hele tijd af..
Ga het dan juist eens met eigen oren testen bij een goede audio winkel,..vraag ze er desnoods naar of je het ff mag testen.!
Ten eerste: ik probeer hier zo'n test te organiseren om het eens echt te testen met voor en tegenstanders.
Ten tweede: ik heb anderhalf jaar in zo'n echte hifi winkel rondgewandeld als verkoper/adviseur (en niet alleen op de zaterdag en koopavond als het heel druk is en je bijna alleen dozen schuift) en geb redelijk wat met die kabels gedaan
Dat je verschil hoort tussen waslijn en echt speakerdraad is trouwens niet helemaal de issue, maar het is natuurlijk altijd leuk om mee te nemen
[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 12-09-2003 00:23 ]
Ik ben ook niet boos hoorJvS schreef op 12 september 2003 @ 00:19:
[...]
Lieverd, luister alsjeblieft even naar me, niet zo boos doen.
Ten eerste: ik probeer hier zo'n test te organiseren om het eens echt te testen met voor en tegenstanders.
Ten tweede: ik heb anderhalf jaar in zo'n echte hifi winkel rondgewandeld als verkoper/adviseur (en niet alleen op de zaterdag en koopavond als het heel druk is en je bijna alleen dozen schuift) en geb redelijk wat met die kabels gedaan. Ik heb zelf ook gamma, ixos 6003 en een een of andere ultra dure kabel (die ik nu gebruik om te bi-wiren, puur omdat ik het leuk vind en die kabel was gratis
).
Dat je verschil hoort tussen waslijn en echt speakerdraad is trouwens niet helemaal de issue, maar het is natuurlijk altijd leuk om mee te nemen.
Als verkoper moet je alleen maar wat doen, en dat is verkopen..
Uiteraard als je je persoonlijke ervaringen meedeelt is dat heel fijn voor de klant, maar die heeft dr vaak geen ruk aan (als het op kabel gebied gaat)....
Net als dat sommige mensen het regenboog effect niet zien op een DLP PJ,.. zo horen sommige mensen gewoon ook echt het verschil niet tussen de verschillende kabels of andere dingen..
Ik wil nog wel een gewaagde discussie aangaan,. het maakt namelijk uit hoe je de stekker in het stopcontact stopt!.
En sterker nog,. de bekabeling naar je HT als je die vervangt moet het nog beter klinken (ik heb hier zelf geen ervaring mee). Het is een hele dure grap, maar je systeem schijnt echt beter te werken.. "schonere stroom"...
Aannames zijn fataal.
Dat van dat omdraaien kan ik me nog wel in vinden, dan zitten alle apparaten "in" fase. Sony doet op al hun stekkers een stipje zodat je ze allemaal "goed-om" aan kan sluiten.
verschil tussen DLP en LCD heb ik nog nooit gezien (gewoon nog nooit gezien) en daar zal ik geen uitspraak over doen, maar die verschillen zijn tenminste echt zichtbaar en bevinden zich niet zo in de marge als de verschillen met kabels wel.
Ik volg de discussie nu al een tijdje en er moet me dan toch wat van het hart:Alfa_33 schreef op 12 September 2003 @ 00:26:
[...]
Ik wil nog wel een gewaagde discussie aangaan,. het maakt namelijk uit hoe je de stekker in het stopcontact stopt!.
En sterker nog,. de bekabeling naar je HT als je die vervangt moet het nog beter klinken (ik heb hier zelf geen ervaring mee). Het is een hele dure grap, maar je systeem schijnt echt beter te werken.. "schonere stroom"...
1).Over de stekkers en stroom heel simpel Wanneer het zoveel uitmaakt hoe doe je het dan van het transformator huisje tot aan dat ene stekkerdoosje bij jou thuis?(dan heb ik het niet eens over de kilometers hoogspanningleiding en de halve wijk die op jouw fase zit).
2).In geen enkele studio die ik heb gezien (en dat zijn er aardig wat van wissellord tm bullit) gebruikt iedereen gewoon gebalanceerd xlr(koper) en geen perilbilium of zultiunm met rechtsroerende ionen die linksom beter roeren dan rechtsom.Juist deze studios zouden toch beter moeten weten.....
3).Bij een set van 150K doe je natuurlijk geen dropveters maar om bij een setje van 10K nou voor 1k kabels toe kopen sorry hoor, koop dan een betere versterker en of speakers voor dat geld.
4).Na vele jaren matchen en testen ben ik tot de conclusie gekomen dat de versterker en de speakers het verschil maken(ja ook de versterker nog wel meer dan de speakers).
5).Kwaliteit (en vaak dus ook geld)loopt bij audio helaas altijd logaritmisch op een 2keer zo dure set klinkt misschien 1,5 x beter een weer 2 x zo dure dan misschien 1.3 x etc.
Na een bepaald niveau is het inderdaad raadzamer om je huis te gaan verbouwen ipv 20.000 euro uit te geven aan een nieuw setje kabels.
[ Voor 138% gewijzigd door gitaarwerk op 12-09-2003 02:10 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Idd, heel goed van je, ik wilde idd maar even de discussie overhevelen naar dit topic: Grenzen van audio
Verwijderd
nog nooit gehoord van afscherming zekerGaMeOvEr schreef op 12 september 2003 @ 00:46:
Je stroom wordt pas schoner als je je stroom filtert, niet door het de laatste meter vanuit het stopcontact het koper te vervangen door gouden kabel met zilveren aarding en diamantpoeder omvlechting.
Verwijderd
De rotzooi die er al op zit raak je niet kwijt door het laatste stukje af te schermen. Misschien dat je wat spul tegenhoud van de andere aparatuur (interlinks e.d.) Maar de apparaten hebben niet voor niets filterbanken in de voeding. (afvlakken van schakelpulsen van diodes) Dus de andere bagger raak je ook wel kwijt.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 11:31 ]
Ik meld me bij deze aan voor de BBQJT schreef op 11 September 2003 @ 19:56:
Zeker niet nee. Dus....vertel mij dan maar hoe je objectief gaat bewijzen of een verschil er wel of niet is...snap je nu waarom ik net nutteloos vind ? En daarnaast ben ik het helemaal eens met Play, ga lekker bbqen ofzo...is het nou zo belangrijk om je gelijk te krijgen dat je er helemaal een meeting voor gaat organiseren ?
Maar om even mijn mening te geven. Ik heb pas bij RAF in de aanbieding uit de grabbelbak een aantal meters IXOS 613 Superstrand gevist van 4 mm2. Dacht bij mezelf, dit is het moment om eens te kijken of "dure" kabels iets uitmaken. Nou ik moet heel eerlijk zijn, ik heb niet het gevoel dat er iets verandert is aan het geluid. Heb uit diezelfde bak ook 1 of ander super gevlochten interlink van IXOS gehaald (vond ik eigenlijk nog best duur geloof iets van 60 euro ofzo) en ook hier kon ik weinig winst bemerken, maar het voelt opzich wel prettig om kabels met iig goede connectoren te hebben
[ Voor 53% gewijzigd door tbusquet op 12-09-2003 14:59 ]
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Hmm, was stuk meer dan 3,50 p/m .. Misschien ben ik genaaid of heb me vergist ? Nouja, zo duur is mijn set ook niet dus netjes in verhouding vind ik dan. En ja ik luister het meest MP3's kwa stereofraggel schreef op 12 september 2003 @ 15:28:
Wil niet vervelend zijn, maar die IXOS 613 is niet echt een dure kabel. Heb hem zelf ook aanbevolen gekregen door de verkoper bij Staffhorst, omdat die op dat moment even duur was als de dunnere kabel van IXOS die ze hadden, namelijk 3,50€ per meter. Dure kabel is, als ik het hier goed gevolgd heb, zo'n 100€ of meer per meter.
[ Voor 12% gewijzigd door tbusquet op 12-09-2003 16:00 ]
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Of niet natuurlijk, maar dan lukt dat ook niet met een andere kabelVerwijderd schreef op 12 September 2003 @ 11:29:
Dus de andere bagger raak je ook wel kwijt.
Verwijderd
True, maar de ergste rommel raak je wel kwijt anders heeft de ontwerper wat over het hoofd gezienJag schreef op 12 september 2003 @ 17:40:
[...]
Of niet natuurlijk, maar dan lukt dat ook niet met een andere kabel.
Magnat Motion, al twijfel ik momenteel tussen de 144 en de 88 voor zuiltjes... (88 klonk strakker, 144 had meer body/ruimtelijkheid)
www.avpnews.com
Ik zie alleen maar discussies over kabels en voedingen
De 88 serie kan ik over meepraten.skullsplitter schreef op 13 September 2003 @ 00:16:
[...]
Magnat Motion, al twijfel ik momenteel tussen de 144 en de 88 voor zuiltjes... (88 klonk strakker, 144 had meer body/ruimtelijkheid)
Want die heb ik zelf in mijn bezit.
Heel erg mooie speakers voor het geld!
Ik ben zeer benieuwd wat je keuze wordt !
Dus het is beter om een speaker te hebben met een tweeter en een speaker. En dat het ontwerp van de filter dus een stuk simpeler kan worden en dus -> goedkoper.
Of praat ik nu poep ?
Dus ook hier geldt weer: geef je oor te luisteren
Ik ga maandag weer eens testen tussen de 144 en 88 voor een definitieve keuze...
www.avpnews.com
Nu kan ik toch in fatsoenlijke stereo ( of 3d surround
Piccies :

Overzichtje

De JBL TLX-121's

De alombekende Green Dude "Shrek"
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Als het spul binnen is dan kan ik weer foto's maken
Iemand een idee wat voor een beugels/speakerstandaarden voor aan de muur ik kan gaan vinden in een schappelijke prijs?
(iets simpels voor de rear speakers dus...
www.avpnews.com
http://cgi.benl.ebay.be/w...=3046662028&category=3276 ?skullsplitter schreef op 14 September 2003 @ 14:34:
Iemand een idee wat voor een beugels/speakerstandaarden voor aan de muur ik kan gaan vinden in een schappelijke prijs?
(iets simpels voor de rear speakers dus...
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd
Over de werking ervan moeten we misschien maar niet meer discusseren, maar het staat in ieder geval erg mooi.
Waar dienen trouwens die kastjes in het snoer voor?
Verwijderd
Misschien zitter er wel filters in of weerstanden in om een bepaalde eigenschap te krijgen.
Ze claimen daardoor betere kwaliteiten te halen. Het zal wel, ik vind ze goed klinken. Ik ga ze iig niet openhalen.
Beetje TE klein vrees ik... Maar ik zal eens kijken....
www.avpnews.com
Daar zit een klein iers kaboutertje in ,en die kruipt er 's avonds uit om je kabeltjes op te poetsen...Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 16:18:
Waar dienen trouwens die kastjes in het snoer voor?
[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 14-09-2003 18:20 ]
Die zijn gewoon helemaal van goud. En die hebben on-site ierse kaboutertjes.Dr. Strangelove schreef op 14 September 2003 @ 19:03:
Ik vraag me dan altijd af waarom andere dure kabels zoiets blijkbaar niet nodig hebben...
Volgens mij moet jij wat minder Paddo's gaan eten.....TomSwinnen schreef op 14 September 2003 @ 19:24:
[...]
Die zijn gewoon helemaal van goud. En die hebben on-site ierse kaboutertjes.
[ Voor 21% gewijzigd door zimbab op 14-09-2003 19:29 ]
Kunnen ze best nodig hebben, maar mogen het niet gebruiken omdat MIT waarschijnlijk de techniek gepatenteerd heeft.Dr. Strangelove schreef op 14 September 2003 @ 19:03:
Ik vraag me dan altijd af waarom andere dure kabels zoiets blijkbaar niet nodig hebben...
Daarom zie je ook nooit kabels (of sowieso producten) die alle goeie eigenschappen van anderen combineren. Of bijv een wasmiddel met dit keer echt alles in één
Of een andere techniek gebruiken, die tot hetzelfde doel geraakt. Renember, er zijn meer wegen die naar Rome leiden.Dr. Strangelove schreef op 14 september 2003 @ 19:03:
(maar kweet dus niet zeker of dit 'm is, lijkt er wel op)
link: klikkerdeklik
en plaatjes:

Zieje nou ! Ik had weer eens gelijk

Ik vind dit het beste antwoord op mijn vraag. En dat meen ik serieus.Die zijn gewoon helemaal van goud. En die hebben on-site ierse kaboutertjes.
Je bent echt een die hard scepticusDr. Strangelove schreef op 14 september 2003 @ 21:21:
[...]
Ik vind dit het beste antwoord op mijn vraag. En dat meen ik serieus.
Maar het zal allemaal wel wat betreft die kabels
En nu weer lekker pics posten met die zooi
Music Addicted
Jep....is van M.I.T......kijk maar eens naar de namen van de ingenieurs:ShittyOldMan schreef op 14 September 2003 @ 21:09:
Nu weet ik niet of dit nou de juiste is, maar hier staat een patent omschreven van een kabel waar zo'n kastje omzit, misschien interessant om eens te kijken of er nou echt kabouters inzitten
(maar kweet dus niet zeker of dit 'm is, lijkt er wel op)
link: klikkerdeklik
en plaatjes:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
http://www.google.com/sea...start=0&ie=utf-8&oe=utf-8
http://www.google.com/sea...start=0&ie=utf-8&oe=utf-8
Hier hun lijstje: http://www.mitcables.com/technology/patents.asp
Bovenstaand is dus de vierde van boven.
(andere kun je hier vinden: http://patft.uspto.gov/netahtml/search-adv.htm)
Goh , had ik een eurocent voor elke keer dat ik dat gehoord heb ... dan had ik een eurocent voor elke keer dat ik dat heb gehoord.Boekster schreef op 14 September 2003 @ 21:33:
[...]
En nu weer lekker pics posten met die zooi. En kabouters mogen ook uiteraard. Wat een snoepie
! (TomSwinnen, je bent gek!
).
(ben nog nieuw op dit gebied en moet mijn shit nog aanschaffen, maar dit wil ik wel even weten voor ik iets koop)
www.avpnews.com
Ik heb mijn PS2 via een optisch kabelje aan mijn SR4200 hangen. Nu komt er regelmatig (90 seconden tussepoze ongeveer) een tikje uit de linkerspeaker. Enig idee waar dit van kan komen? Mijn 4200 heeft wel vaker last van tikjes, maar dat was altijd gerelateerd aan het switchen van bron of surround mode.
Mag je hem even aanwijzen:JvS schreef op 17 september 2003 @ 01:00:
op de subwoofer uitgang die er ook op zit

Ik weet namelijk niet welke kabel ik moet kopen en waar deze aan te sluiten...
www.avpnews.com
Ik noem dat gewoon een tulpstekkertje(cinch aansluiting (eigenlijk heten die dingen rca))
Dom, niet op geletJag schreef op 17 September 2003 @ 01:46:
Diegene waar subwoofer bijstaat(bij de pre outs). Ik neem aan dat je wel snapt waarom er een lijn signaal (cinch aansluiting (eigenlijk heten die dingen rca)) naar een actieve sub moet en geen speaker signaal (die rode en zwarte binding posts).
Die pre-out gebruikt ie omdat de subwoofer actief is, en daar dus nog een keer versterkt wordt, right?
Maar wat als je geen actieve subwoofer hebt?
www.avpnews.com
Dan sluit je hem op de speaker uitgang B aan ofzo of lus je je frontspeakers door naar de sub ofzo, maar hier is dit topic niet voor. Voor 5.1 heb je een actieve sub nodig. Dit soort dingen staan allemaal in handleidingen trouwensskullsplitter schreef op 17 September 2003 @ 10:04:
[...]
Maar wat als je geen actieve subwoofer hebt?
[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 17-09-2003 10:13 ]
Het topic wordt meer en meer een technisch forum over kabels etc.
Mjah, ik zit hier met een passieve sub aan een 5.1 Sony setje, maar daar wil ik dus GRONDIG van af...JvS schreef op 17 September 2003 @ 10:13:
[...]
Dan sluit je hem op de speaker uitgang B aan ofzo of lus je je frontspeakers door naar de sub ofzo, maar hier is dit topic niet voor. Voor 5.1 heb je een actieve sub nodig. Dit soort dingen staan allemaal in handleidingen trouwens
www.avpnews.com
Als het hier allemaal staat dan zal ik wel eens foto's maken... een weekje of 4 waarschijnlijk...BonBon schreef op 17 September 2003 @ 10:14:
De laatste paar pagina's zie ik weinig foto's meer...
www.avpnews.com
Verwijderd
Op elke pagina is ook wel zo'n post te vinden wat ook niet echt bijdraagd aan een nuttigge inhoud.BonBon schreef op 17 September 2003 @ 10:14:
De laatste paar pagina's zie ik weinig foto's meer...
Ben weer begonnen aan m'n Audio-rack. Als dat klaar is zal ik wel weer wat foto's posten.
hiero!skullsplitter schreef op 17 September 2003 @ 01:19:
[...]
Mag je hem even aanwijzen:
[afbeelding]
Ik weet namelijk niet welke kabel ik moet kopen en waar deze aan te sluiten...

En je koopt dus gewoon een "enkele" tulp kabel.
[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 17-09-2003 17:08 ]
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Heb je hem alleen niet liever wat hoger in het Rack, of bedien je alles toch met de AB?
@Dr. Strangelove: voor instellingen kan je hem nog makkelijk lezen (bij een parasound c1 lukt dat niet). Scheelt weer een video kabel naar de tv toe. Daarnaast voor het bedienen van dvd-audio of iets dergelijks, waarbij ik de tv niet wil gebruiken. Voor projector eigenaren zit er misschien nog wat meer nut bij (alvast dvd klaar zetten voor de PJ aangaat of als die aan het opwarmen is). Sommige mensen hebben cd-jukeboxen met video output, dat kan hier ook op. Ik zie het als extra'tje. Hij doet niet onder voor apparaten in z'n prijsklasse (TagMclaren zit in die regio met hun 1e modellen), dus is er niet beknibbeld op de rest van het apparaat door dat schermpje.
Wat Rotel had kunnen doen is het geintje wat Parasound met hun C1 en C2 doen. Die zijn redelijk hetzelfde qua specs (op een paar kleine puntjes na), maar de C2 is een stuk goedkoper en zonder display. De C1 heeft er een display bij.
[ Voor 13% gewijzigd door Scarp op 17-09-2003 20:04 ]
Of zoals ik dus al eerder tiepte:teacher schreef op 17 September 2003 @ 17:06:
[...]
hiero!
[afbeelding]
En je koopt dus gewoon een "enkele" tulp kabel.
Die pre-out gebruikt ie omdat de subwoofer actief is, en daar dus nog een keer versterkt wordt, right?
Dus zon kabeltje eraan:

www.avpnews.com
 Dit topic is gesloten.

Dit topic is gesloten.

:strip_exif()/u/4438/6.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/2919/kevlar_cone.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/15049/DC2-icon-klein.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/39287/1.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/52627/crop62c5c54392753_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/22114/conus.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/24789/Naim-Logo.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/23145/dr.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/29461/rintaxi.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/2208/dave-icon.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1957/congot.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/32546/crop5e623cef01555.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/2349/VU_icon.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/3050/icon5.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/28600/skull-night2.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/16970/crop57cd1ef1eb0d0.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/74022/2406_jpg.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/5924/crop6228eebb4e1db_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/4366/bj.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/36129/234558.gif?f=community)