Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 15.755 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-04 23:42
Hier ff een paar pic's van mijn dag bij versnel hifi :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/audio/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/audio/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/audio/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/audio/4.jpg
Helaas had ik geen tijd meer om deze kamer even te beluisteren... :'(

Ik heb inmiddels een Rotel RSP-976 + RMB-1075 thuis om te proberen. Dat is wel even wat anders dan een Yamaha A2 amp, gecontroleerder geluid, veel meer kracht voornamenlijk op sterio gebied is het verschil groot. Iets wat ik met de A2 mis.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/audio/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 11:39

Boekster

Naimoholic

Die sets zien er goed uit, (op de lelijke voetjes na dan :X ). De Rotel set ziet er top class uit, net als de FMJ, met een Marantz DV-8300. Wel een vreemde keuze op zich, alhoewel ik gehoord heb dat de DV83 (kan de naam verkeerd hebben) helemaal geen geweldige beeldbron is. Hij schijnt alles nogal een beetje te blurren om het rustig over te laten komen. De 8300 zou dus wel eens om die reden neergezet kunnen zijn, gewoon een scherper beeld neerzetten.

En de 800 Sigs, *zucht* . Die zijn gewoon echt heel mooi! Maar dat is gewoon een droomset. Ik hoop dat ik er nog naartoe kan zaterdag, alhoewel ik eigenlijk niemand heb gevonden die gezellig met me mee gaat, en ik ga niet in m'n eentje naar Apeldoorn ;) .

Maar ook 'jouw' setje ziet er zeer netjes uit. Zou dat ook de set zijn zoals hij waarschijnlijk bij je thuis komt? Of ga je ook voor een 1000 serie SP?

Maar terugkomend op de Apeldoorn-trip: Zijn er mensen die zaterdag van plan zijn te gaan? Als er wat mensen hier van het forum zijn is het misschien wel leuk om een kleine meeting te doen. Dan ben ik best bereid even heen-en-wer te gaan.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik had best willen gaan, maar ik ben al dubbel geboekt: moet iemand helpen verhuizen en ik moet een sub evalueren (waar leggen we de prioriteiten... ;) ).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Vriend die ook wel mee had gewild die verhuist vrijdag, dus die zit ook in de zooi. Vandaar dat ik nu nogal eenzaam ben ;( . Maarja, z'n huisje gaat nu voor, kan ik ook wel inkomen :) . We hebben er de laatste maanden verdomd hard aan gewerkt, het klotehuis :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Ik ga voor de nieuwe serie om het uiterlijk maar voornamenlijk om de nieuwe processor RSP-1066 met een betere processor dts-es etc. Waarschijnlijk wordt het rsp-1066 + rmb-1075. Wat een verschil in sterio wat ik al die jaren heb gemist... zucht... Die is ook gewoon betaalbaar. Die Arcam i.c.m 803 klinkt duidelijk beter, maar de setup van de rotel i.c.m. 804 was ook nog niet optimaal. (verkeerde kabels zeiden ze bij versnel) :>

Ze hebben 's avonds ook shows, vrijdag avond geloof ik, maar voor de preciese datum + tijden moet je ff bellen. Ze wilden het niet op het internet zetten vanwege de drukte dan. Vertegenwoordigers van de merken zijn dan ook aanwezig.
Misschien ga ik nog een xtje om de 800 te beluisteren. Wanneer krijg je nou de kans om ze te luisteren :? Daar wil ik wel 100km voor rijden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
@ Green_Yoda
Green_Yoda schreef op 28 September 2003 @ 02:04:
alle hier mijn "DING" het is niet veel maar je moet ergens beginnen :)

[lijst foto's]

ander informatie: Samsung tv met flatscherm (plano)
belangrijkste specs pc:
2.8gh
1gb ram
240gb HD + externe hardeschijf van 120Gb
Audigy 2
Sapphire 9800pro 256mb
nog niets overklokt( is ook nog niet nodig)

[afbeelding]
Foto externe harde schijf

Reacties gewenst :)

[blaat]
Mooie TV _/-\o_

ff vraagje tussendoor, het moet eigenlijk in "welke case is dit" topic, maar welke case heb jij ? (ben daar een n00bje in hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn studentenhok-hifi :)

Ik heb nu 604's van Jag op m'n kamer staan, hebben wat meer kick in het laag, wat ik nogal miste in mijn kamer, maar hebben wel een wat minder mooi geluid voor de rest. Met achtergrondmuziek en met films is het wel mooier. Voor echt luisteren heb ik de laatste tijd niet veel tijd en dat kersen zonder lelijk pootje vind ik er beter uitzien, dus WMB blijf het nog een tijdje zo staan :).

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/JvS/homecinema_thumb.jpg

Van dichterbij:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/JvS/hifi_thumb.jpg

Dat is van beneden naar boven een:
Sony TA-VA8ES (prologic versterker)
Sony SDP-EP90ES (Dolby Digital decoder, vroeger he? :P)
Sony CDP-XA2ES (sja, cd spelert :P)
Philips DVD712 regiovrij
Denon RDS tunertje

De TV is een 28" 4:3 Philips Matchline, speakers zijn B&W DM604 (front) en DM303 (achter), de center is een chario syntar dialoge (m'n 3e center en eentje die wel goed klinkt), de sub is een bipolaire van Mirage (de BPS100) die lekker compact is en a-audiofiel in m'n meubel geplempt ligt :P (leven gaat bij mij samen met geluid en compact heerst ;))

En het PC'tje waarvandaan muziek gedraaid wordt (digitaal aangesloten op d/a convertende DolbyDigital decoder) met de zooi :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/JvS/bureau_thumb.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 02-10-2003 01:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Mr.David schreef op 01 October 2003 @ 23:29:
Die Rotel RSP-1098 ziet er wel heel mooi uit met dat TFT schermpje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 17:02

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Even een vraagje tussendoor:

Ik heb, om te testen of mijn optische kabel tussen Xbox en Marantz SR-4300 het deed en of het fatsoenlijk werkte, mijn alleroudste speakers (antieke-amateur zelfbouwkisten met heeeel dunne aansluitkabeltjes) eraan gehangen (alleen links en rechts dus).

Nu merk ik alleen dat ik pas vanaf 40 (-dB) een beetje lekker geluid heb, en pas bij 20 (-dB) wordt het ECHT interessant.

Waar ligt dit aan? Aan de reciever hangt voor links en rechts 2,5MM kabel van 3 meter lang, speaker omage oid weet ik niet, reciever wil het liefst 4 begreep ik van de achterkant

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat ligt aan de schaal van de marantz, draai maar door, hard gaat het toch wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

gaat tot de 80 (-dB). Dus ik draai op een normaal (en dus totaal niet echt hard) niveau op meer dan 50% van mijn maximale volume, maar meestal op 75.

Hopenlijk gaat dit over met mijn nieuwe speakers, want dit is geen pretje...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

Mr.David: Mooie plaatjes idd, vooral die 800's zijn kwijlen...

Ik ben mn Rotel RMB1095 aan't verkopen, misschien heb je wel interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik draai mijn marantz sr4300 met een cdtje ook op zijn minst op -40db, vaker op -35db.

En wanneer mijn PC als analoge bron gebruikt wordt, gaat het richting de -20, digitaal hangt het weer van het bronmateriaal af :)

Ik zou me er niet te druk om maken iig, vergeet niet dat db een logaritmische schaal is, dus het eerste deel is het gewoon allemaal heeel zacht en dan wordt het langzaamaan steeds meer herrie per db extra ;)

Verder hangt het, lijkt mij, ook af van de gevoeligheid van je speakers. Met een gevoeligheid van 86 zal het allemaal wat zachter zijn, dan bij 92?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik heb volgens mij een gevoeligheid van Watt SPL: 91dB straks met de nieuwe speakers, de rest valt te vinden op Magnat Motion pagina

Ik heb de Magnat Motion 88 bestelt, te samen met de Alpha 125 Subwoofer, en de magnat motion add-on centre en surrounds...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

ACM schreef op 02 October 2003 @ 12:38:
Ik draai mijn marantz sr4300 met een cdtje ook op zijn minst op -40db, vaker op -35db.

En wanneer mijn PC als analoge bron gebruikt wordt, gaat het richting de -20, digitaal hangt het weer van het bronmateriaal af :)

Ik zou me er niet te druk om maken iig, vergeet niet dat db een logaritmische schaal is, dus het eerste deel is het gewoon allemaal heeel zacht en dan wordt het langzaamaan steeds meer herrie per db extra ;)

Verder hangt het, lijkt mij, ook af van de gevoeligheid van je speakers. Met een gevoeligheid van 86 zal het allemaal wat zachter zijn, dan bij 92?
Ik weet trouwens wel dat het logaritmisch is, maar ik weet ook dat ik bij tussen de 30 en 40 -db bij ons boven meer dan genoeg geluid heb op een oudere marantz, in combi met een stel Quadral speakers...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

want dit is geen pretje...
Lig je er s'nachts wakker van? Ik zou dan m'n versterker omruilen!!!11 Komop, hij werkt, gaat hard en is goed instelbaar, alleen kan je er niet tegen dat je hem wat verder open moet draaien, dat boeit echt n i e t s, de versterker blijft gewoon een 5x60watt (ofzo) en dat is echt zat om superhard te spelen mocht dat nodig zijn.

Je maakt echt een probleem dat er niet is. Zie ook hier: Volume digitale verbinding A7N8X en Marantz SR4300 te laag

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 02-10-2003 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~daanvanes/homecin.jpg
mijn thuisbioscoop. Geen surround, geen subwoofer, geen platte beeldbuis, geen beamer, en nog véél erger, het blijft zoals 't is en ik ben 'r nog tevreden mee ook :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

Die schaal op de Marantz is trouwens geen dB, dat is relatief tov de 0-stand en 0 is de stand die het referentie nivo geeft waarop jij je receiver gecallibreerd hebt. Meestal is dat op 75dB, maar hangt ook weer af van je speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hij kan geloof ik zelfs tot +10 of 20 ofzo, dat is dus nog eens 10x zoveel vermogen erbovenop (boven de 0), dus als je op 0 speelt, en je gebruikt dan 5watt (wat ERG hard spelen is), dan is er dus nog ZAT reserve enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

JvS schreef op 02 oktober 2003 @ 13:02:
[...]
Lig je er s'nachts wakker van? Ik zou dan m'n versterker omruilen!!!11 Komop, hij werkt, gaat hard en is goed instelbaar, alleen kan je er niet tegen dat je hem wat verder open moet draaien, dat boeit echt n i e t s, de versterker blijft gewoon een 5x60watt (ofzo) en dat is echt zat om superhard te spelen mocht dat nodig zijn.

Je maakt echt een probleem dat er niet is. Zie ook hier: Volume digitale verbinding A7N8X en Marantz SR4300 te laag
Mjah, ik vond het alleen opvallend, en hij is pas een dag oud, snapje :)

Maar ik wacht nog even mijn luidsprekers af :)

Aansluiten was ook leuk: de beschermkapjes van de optische kabel vergeten eraf te halen (en stug door willen duwen en dan pas nadenken)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

JvS schreef op 02 October 2003 @ 13:12:
hij kan geloof ik zelfs tot +10 of 20 ofzo, dat is dus nog eens 10x zoveel vermogen erbovenop (boven de 0), dus als je op 0 speelt, en je gebruikt dan 5watt (wat ERG hard spelen is), dan is er dus nog ZAT reserve enzo
Ooooh... Eerst de manual maar eens bestuderen de komende nachten :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Zeepoog schreef op 02 October 2003 @ 13:04:
[afbeelding]
mijn thuisbioscoop. Geen surround, geen subwoofer, geen platte beeldbuis, geen beamer, en nog véél erger, het blijft zoals 't is en ik ben 'r nog tevreden mee ook :)
Maar wat je WEL hebt is 600 AB's :D Bekend verschijnsel hoor :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Probeer eens niet 3 berichten achter elkaar te posten, maar stop alles gewoon in EEN post, dat kan namelijk echt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Kan idd, zal er aan denken (*mompelt iets van gezeur etc...*) ;)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-04 17:20
Mijn Config :

TV : Philips 29PT5507
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/29pt5507_l.jpg
DVD Speler : Sony DVP-N4330
Afbeeldingslocatie: http://shop.sonystyle-europe.com/catalog/3E/3EDB5A7F1C6D2C00E10000002BC29B8F.jpg
Amplifier : Sony STR-DE595S 5ch Amp 100W x 5 - Silver ( foto is in het zwart , maar hij is in het metalic )
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B0000AKKS7.02.LZZZZZZZ.jpg
Surround Speakers : JBL SCS178
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/dblspecsid/422A443E14076D18C1256CDB004199DB/$file/SCS178.jpg

De JBL speakers klinken zeer warm en zijn ook geschikt voor muziek mee af te spelen. De center geeft zeer goed stemmen weer maar af en toe ( hangt van de dvd af ) heb ik het gevoel dat de stemmen wat scherp klinken ( precies alsof ze aan het slissen zijn ). Maar ik denk dat dit eerder aan de versterker ligt, aangezien ik hetzelfde vind bij een vriend die dezelfde versterker heeft , maar sony surround boxen erbij.

De sony versterker heeft genoeg aansluitingen , alleen is hij wat te hoog wat maakt dat je andere toestellen er zo wat belachelijk bij staan! zeker de DVD speler! D

De dvd speler van Sony geeft een zeer goed beeld, maar de bediening van de dvd speler is toch niet om naar huis over te schrijven! mijn vorige panasonic speler was daar toch gemakkelijker in!!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
_ferry_ schreef op 21 September 2003 @ 22:26:
ik heb net zitten kijken, de amp voor mijn sub ( pioneer sx-450) is ook maar 2x15w, en als je kijkt hoe dat al beukt, dan zal ik het wel redden jah :)
Toch vraag ik me dan af waarom het allemaal dan zo zwaar moet( 5x100w enzo) , geen kamer waar je dan fatsoenlijk dat vermogen in kwijt zou kunnen ;)
Maar IIG weer een goede tip erbij van die yamaha :D tnks
Nou even over vermogen. Ik draai met 3 losse eindversterkers. Voor mijn fronts (B&W 604 S3) gebruik ik een Rotel RB976 gebrugged die 3x 150 watt RMS @8 ohm levert. Ik kan je vertellen als ik het geheel flink open draai dan schiet de amp dus in de protect. Dan speel ik wel erg hard op dat moment moet ik eerlijk zeggen (116db). Maar de eindtrappen worden dan gewoon te warm, worden apart gemonitort op oververhitting en dan slaat de protection erop. Dus vermogen is wel degelijk belangrijk vind ik. Helemaal als je het over subs gaat hebben of grote luidsprekers die veel laag kunnen weergeven.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Okee, hier mijn homecinema update!
Bij een homecinema moet je natuurlijk goed kunnen zitten, vandaar mijn nieuwe bioscoop zitjes. :p
Na een hoop zaag en verfwerk zijn ze eindelijk klaar en zitten heerlijk!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/temp/stoel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/temp/stoel2.jpg

Bovendien ziet het er ook heel erg mooi uit :p (foto vertekent de kleur een beetje)

Mijn volgende project is een DIY Homecinema meubel. Hier ga ik volgende week aan beginnen en ga ik maken van mdf planken en tabeinden(draad)........ ;)

volgende update worden 2x mx3-m speakers ter vervanging van mijn mx2-m speakers.

[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 02-10-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 21:36
leuke stoeltjes, maar is het niet irritant om tijdens het film kijken dat licht uit je kast te zien in je ooghoeken????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@Jvs: staan die 604's niet ongelovelijk rot zo in die hoeken en tegen de muur aan? Lijkt me verre van een ideale positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

welkom in de studentenkamer ;)

Ik kan ze wel naar voren trekken, maar dan nemen ze 3x zoveel plaats in en het ziet er niet uit.

[ Voor 66% gewijzigd door JvS op 02-10-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

skullsplitter schreef op 02 oktober 2003 @ 12:56:
Ik weet trouwens wel dat het logaritmisch is, maar ik weet ook dat ik bij tussen de 30 en 40 -db bij ons boven meer dan genoeg geluid heb op een oudere marantz, in combi met een stel Quadral speakers...
Ik weet niet wat jij echt interessant vindt, maar bij mij is het tussen de -40 en -30 goed aan te horen, daarna wordt het snel te luid voor me.

Anyway, aangezien het een logaritmische schaal is, is het niet zo dat je bij -40 al halverwege zit ;)
Sowieso loopt het van -71 tot +18 (bij mij) en zit de -40 dus nog een stuk dichter bij "minimaal" dan je suggereert, op 1/3e ipv op 1/2e, als het een lineaire schaal was geweest :)

Anyway, maak je er niet te druk om. Check dat je kabels goed contact maken en als dat zo is, dan zal het wel zo horen. Als je echt twijfelt zou je nog met Marantz kunnen bellen om te vragen wat zij ervan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 02-10-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
JvS schreef op 02 October 2003 @ 18:27:
welkom in de studentenkamer ;)

Ik kan ze wel naar voren trekken, maar dan nemen ze 3x zoveel plaats in en het ziet er niet uit.
Dat vermoeden had ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

skullsplitter schreef op 02 October 2003 @ 11:36:
Even een vraagje tussendoor:

Ik heb, om te testen of mijn optische kabel tussen Xbox en Marantz SR-4300 het deed en of het fatsoenlijk werkte, mijn alleroudste speakers (antieke-amateur zelfbouwkisten met heeeel dunne aansluitkabeltjes) eraan gehangen (alleen links en rechts dus).

Nu merk ik alleen dat ik pas vanaf 40 (-dB) een beetje lekker geluid heb, en pas bij 20 (-dB) wordt het ECHT interessant.

Waar ligt dit aan? Aan de reciever hangt voor links en rechts 2,5MM kabel van 3 meter lang, speaker omage oid weet ik niet, reciever wil het liefst 4 begreep ik van de achterkant
UTFS! ;) Ik heb het 'probleem' namelijk ook gehad. Het hoort zo :) . Het kan verder absoluut geen kwaad, en zie het positieve ervan in: Je kunt het op lage volumes beter instellen, omdat je een lagere gain hebt :) . En die 5x60W is meer dan zat hoor. Ik had 6x110W en die had dus precies hetzelfde.
Je speakers zullen het wel een klein beetje goedmaken, maar dat is echt marginaal. Ik heb hier ook JBL's staan die een gevoeligheid van 91dB hebben, maar die waren dus geen onderdeel van het probleem.

Kortom, niet zeuren en spelen met die zooi! ;)
Aangezien ik ook een Marantz heb gehad raad ik je aan

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 15:44
ik heb mn marantz sr4300 niet gecalibreerd. Dus staat gewoon standaard.
Ik luister meestal op -15

Als er verder niemand thuis is dan gaat ie soms naar 0
heel af en toe naar +5

Dit op B&W 601 s3 speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 07:21

Wirehub

Blaat

Specs:

Receiver : Sony STR-DB930 QS incl. 2 way remote
CD-player : Sony CDP-XB930 QS
DVD-player : Sony DVP-S725D
Speakerset : Sony Pascal Series 705
Breedbeeld tv : Sony 32FX65

DVD -> Receiver optisch
CD -> Receiver optisch
PC 5.1 SPDIF -> Receiver Coax

Al met al een perfect werkend systeem waaruit ik subliem geluid kan krijgen.

DVD speler kan alleen geen cd-r / cr-rw (typisch sony in het begin aan 8)7 ), maar daar en tegen weer wel DVD + en - R/RW (getest _/-\o_ ).

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
Mr.David schreef op 01 October 2003 @ 23:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Helaas had ik geen tijd meer om deze kamer even te beluisteren... :'(

Ik heb inmiddels een Rotel RSP-976 + RMB-1075 thuis om te proberen. Dat is wel even wat anders dan een Yamaha A2 amp, gecontroleerder geluid, veel meer kracht voornamenlijk op sterio gebied is het verschil groot. Iets wat ik met de A2 mis.

[afbeelding]
Die 1075 is mooi ding (976 trouwens ook). Zou ik ook wel willen hebben ;) Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat die 1075 moet kosten ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 00:48

Jag

Wat betreft die volumeregeling op die Marantz: het maakt echt geen zak uit of je die volumeknop wat verder moet opendraaien. Puur gevoelsmatig. Bij DVDs moet je de volumecontrol ook altijd wat verder opendraaien. Dat is juist een goed teken, dan wordt er namelijk gebruik gemaakt van dynamiek, een zeldzaam verschijnsel in de hedendaagse muziek opnames :).
tbusquet schreef op 02 October 2003 @ 15:01:
[...]

Nou even over vermogen. Ik draai met 3 losse eindversterkers. Voor mijn fronts (B&W 604 S3) gebruik ik een Rotel RB976 gebrugged die 3x 150 watt RMS @8 ohm levert. Ik kan je vertellen als ik het geheel flink open draai dan schiet de amp dus in de protect. Dan speel ik wel erg hard op dat moment moet ik eerlijk zeggen (116db). Maar de eindtrappen worden dan gewoon te warm, worden apart gemonitort op oververhitting en dan slaat de protection erop. Dus vermogen is wel degelijk belangrijk vind ik. Helemaal als je het over subs gaat hebben of grote luidsprekers die veel laag kunnen weergeven.
Haha, dan speel je waarschijnlijk minstens 10 dB harder dan de modale gebruiker :). Met muziek speel ik echt zeer zelden harder dan 90 dB bij pieken en 85 dB gemiddeld op de luisterpositie (C gewogen). In mijn nieuwe setup ga ik waarschijnlijk de attenuators op de poweramps zo afstellen dat ik maximaal 100 dBspl op de luisterpositie kan krijgen (dit in verband met S/N ratio en AD/DA conversies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Niemand die toevallig spikes weet te vinden of iedergeval dingen die een geschikte vervanger voor spikes zouden zijn? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Na heel veel luisteren overgegeaan tot aanschaf van een accuphase E-212 versterker.

I love it :)

Real life pics volgen dit weekend, als ik mn digicam weer aan de praat heb!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skiffer/Accuphase%20E-212.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Laatst online: 01-03 20:06
hervaz schreef op 02 oktober 2003 @ 21:10:
Na heel veel luisteren overgegeaan tot aanschaf van een accuphase E-212 versterker.

I love it :)

Real life pics volgen dit weekend, als ik mn digicam weer aan de praat heb!

[afbeelding]
sweeeet :9

En wat is de rest van je setup op het moment?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
tbusquet schreef op 02 October 2003 @ 20:09:
[...]

Die 1075 is mooi ding (976 trouwens ook). Zou ik ook wel willen hebben ;) Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat die 1075 moet kosten ?
Ik heb de 985MKII, de voorloper van de 1075. Als jij een 993 voor me hebt, ruilen we ;)

Accuphase, wow! The real stuff ;)

[ Voor 6% gewijzigd door blue eyes op 02-10-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 24-04 09:53

w00Dy

Make soap, not war

Iedereen hier met van die supermooie spulletjes,

mag ik niet eens langskomen om een stekje te nemen van jullie geldboom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Anoniem: 13426 schreef op 02 October 2003 @ 12:35:
Mr.David: Mooie plaatjes idd, vooral die 800's zijn kwijlen...

Ik ben mn Rotel RMB1095 aan't verkopen, misschien heb je wel interesse :)
Geef je prijs maar ik heb wel intresse.... Is ie helemaal zwart of heb hij een zilvere rand in het midden?

@tbusquet
Rotel RMB-976 is voor de halve prijs... verlopen model namenlijk. Nieuw in doos! :) Ik geloof 800 euro ofzo. Ze hebben er nog 3 ofzo.
Rotel RMB-1075 ook maar ik kwam er thuis achter dat hij beschadigd was. (doos is gevallen) Ze hebben 'm niet meer op voorraad dus dan moeten ze 'm bestellen en dan kan ik wel 20% korting voor je regelen advies 1499,- voor jou 1199,- ;)

Best getest in Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31381

Ik ben ook bezig met m'n HC en ik heb even advies nodig mbt de audio-hardware. Daar weet ik namelijk vrij weinig van :).

Ik wil;

-dvd/divx afspelen via pc
-muziek cd's/mp3's beluisteren via pc
-een pocket pc kunnen aansluiten om te gebruiken als wekker
-het zo goedkoop mogelijk houden :7

Ik heb;

-beddinge slaapbank van de ikea (vandaar de wekker ;))
-samsung 55cm tv met 2 SCART aansluitingen
-pc met 6 kanaals geluidskaart (soundstorm) en tv-out

Ik heb reeds bedacht;

-Dat ik de kwaliteit van de logitech Z-640 goed genoeg vind en de prijs ook :). Is er iets beters te krijgen/aan te raden rond deze prijs en dit doel?
-Dat ik een versterker nodig heb die het audio verkeer moet gaan regelen. Ik moet dus kunnen schakelen tussen pc/pocket pc/tv. Hoe belangrijk is een goede versterker in deze situatie? Voldoet elke cheapass versterker met genoeg aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

Thermo schreef op 02 oktober 2003 @ 20:31:
Niemand die toevallig spikes weet te vinden of iedergeval dingen die een geschikte vervanger voor spikes zouden zijn? :'(
Oplossing 1: rubberen stootkussentjes. Te vinden bij een handige Harrie zaak
Oplossing 2: metalen rondjes op de vloer leggen en daar je spikes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-04 11:47

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

na bijna een jaar een digicam kunnen lenen en dan hier de pics (hoop ik)
het ultieme starterssetje vind ik dan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~piems/foto_setje1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~piems/foto_setje2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~piems/foto_setje3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~piems/foto_setje4.jpg

ah plaatjes werken ;)
het setje staat zo omdat het niet in het kastje past :(
iets te diep, en de dvd speler staat op houten blokjes zilver gespoten voor de warmte. ALs de dvd speler der boven op staat flipt ie na een uur kijken.

vergeet ik toch de specs.
reciever: Pioneer vsx-d511
dvd speler: Pioneer dv-350
front speaker: Mordaunt short 912
center speaker: Mordaunt short 905
als rears heb ik ouwe sony speakertjes, niet waardig voor de foto.

[ Voor 42% gewijzigd door piems op 03-10-2003 11:32 ]

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

PAsT die center ff mooi op je tv he :P...
BTW nice speakers he wat voor merk en type....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hey piems, hoe bevalt dat setje? En zoals Csi al vroeg: wat voor speakers zijn dat?

Ik ben al even aan het dubben om precies dezelfde combo te kopen (of misschien de 512 ipv de 511), ben alleen nog niet zeker over de speakers.

Vind het wel een beetje een tegenvaller dat de DVD-speler niet vast op de versterker kan. Ik neem aan dat de DVD-speler flipt en niet de versterker...? Zou het geen optie zijn om die onderop te zetten, of is de versterker daar te zwaar voor?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

setje bevalt uitstekend, beste investering die ik ooit gedaan heb.
laatste foto links in die lange kast stond de voorganger voor het stereo geluid, hihihi
die MS speakers geven een prachtig geluid (aan deze review kunnen geen rechten worden ontleend, ik vind dat namelijk ;)) en de bass gaat lekker door het huis als ik dvd's kijk.

de dvd speler flipt voornamelijk met gehuurde dvd's en nu hij wat hoger staat niet meer.
gekochte exemplaren hadden dit niet.
enkele cd's uit mijn collectie kan ik gewoon niet meer luisteren, het geluid is te zuiver nu.
de house of pain cd met nummer jump around is niet meer om aan te horen.
de ruis van de sample is nu te duidelijk te horen.
ik kan je van harte deze combo aanraden en ze zijn niet meer zo prijzig die speakers.
correct heeft ze nu staan voor 129 per stuk, was 179.
ga eens luisteren daar in rotterdam, ze hebben ze staan. ik kwam voor de 902's vond ik niet mooi klinken. toen missions gekozen, niet op voorraad. Uiteindelijk deze 912's met korting gehad en nog geen dag spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Thanks, je hebt zojuist mijn beslissing weer iets makkelijker gemaakt... :)
Maarreh... Wat voor speakers zijn het nou precies, dan? MS zegt me helaas niet zo veel...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
ff wat nieuwe foto's gemaakt. Zo ziet het er dus nu uit ...
Van boven naar onder: onkyo dv-sp800, Rotel RCD991, Rotel RSP1098 en Parasound A51 (helemaal onder een Philips Zenia telefoon :)).

De parasound is ruim 12cm verplaatst naar onder tov de eerdere foto's en dit geeft een enorme verkoeling aan de rotel pre/pro. Die werd aan de onderkant ook erg heet, nu een stuk beter. Dus een ruime 10 a 20 centimeter moet je voor zo'n amp wel nemen. Een Parasound pre/pro erbovenop zetten zoals in de sommige reclame foto's kan ik niet aanraden.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/rack/IM000372.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/rack/IM000373.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/rack/IM000374.JPG

Hier is te zien hoe diep de Parasound is. Past dus eigenlijk maar net in de diepte in het rack.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/rack/IM000376.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/rack/IM000377.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/rack/IM000378.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

Brabo-Joossie schreef op 03 October 2003 @ 13:05:
Thanks, je hebt zojuist mijn beslissing weer iets makkelijker gemaakt... :)
Maarreh... Wat voor speakers zijn het nou precies, dan? MS zegt me helaas niet zo veel...
had het al aangepast in me post maar het zijn dus Mordaunt-shorts
http://www.mordaunt-short.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

parasound vond ik altijd wel fraai maar ik erop afgeknapt nadat ik het gezien heb. half plastig nep fronten :/

He hervaz, dit ht, hier mogen wij niet posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scarp schreef op 03 October 2003 @ 13:07:
ff wat nieuwe foto's gemaakt. Zo ziet het er dus nu uit ...
Van boven naar onder: onkyo dv-sp800, Rotel RCD991, Rotel RSP1098 en Parasound A51 (helemaal onder een Philips Zenia telefoon :)).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier is te zien hoe diep de Parasound is. Past dus eigenlijk maar net in de diepte in het rack.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
WOW.....echt super mooie ....... telefoon Scarp ;)

Serieus: Mooie opstelling, maar jammer dat het qua uiterlijk niet echt bij elkaar past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Xanandu schreef op 03 October 2003 @ 14:00:
parasound vond ik altijd wel fraai maar ik erop afgeknapt nadat ik het gezien heb. half plastig nep fronten :/

He hervaz, dit ht, hier mogen wij niet posten ;)
Nee stel je voor. Klinkt zo'n bak werelds knap je op het frontje af. |:(

Trouwens posten maar hoor, heeft echt niemand bezwaar tegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 13:13

Verbal Kint

The man with the plan

slightly of-topic, maarrrrr met pic!

Ik heb vandaag deze voorversterker gekocht. Vond hem op Ebay voor een leuke prijs:

Afbeeldingslocatie: http://i7.ebayimg.com/03/i/00/b0/59/35_1.JPG
'tis natuurlijk nog geen complete HT installatie, maar HiFi aankopen moet je delen en ooit doet 'ie waarschijnlijk de voorversterking voor mn fronts ;)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62469

Dit is geen kansloos "wat moet ik kopen voor 600 Euro" topic...

[ Voor 85% gewijzigd door JvS op 03-10-2003 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Anoniem: 62469 schreef op 03 October 2003 @ 17:02:
Misschien hoort het hier niet helemaal thuis maar ik post het toch even..

Ik ben opzoek naar een begin Home-Cinema setje voor op mijn slaapkamer.. budget is ongeveer 600 euro.. wat ik wil.. een dvd speler die alles ondersteund.. (s)Vcd, mp3 enz.. Goede speakers, en subwoofer.. Tv heb ik al (breedbeeld Philips.. 100% plat)

Wie heeft een mooie setup voor mij >:) :7
ten eerste: met de search is erg veel te vinden over dit onderwerp.
ten tweede: mocht je toch geen goed antwoord kunnen vinden met de search open dan graag een apart topic hierover, deze discussie gaat namelijk niet in deze topic passen :)

om toch nog on-topic te zijn: mijn set staat in me sig hier beneden :)
(zal ooit nog eens foto's maken)

[ Voor 8% gewijzigd door Leipo op 03-10-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

600 euro wordt krap als je geen spijt wilt krijgen :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-04 17:20
piems schreef op 03 October 2003 @ 11:23:
het setje staat zo omdat het niet in het kastje past :(
iets te diep...
Bij de Ikea geweest??? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62469

*offtopic
Ben 15 daarom heb ik nog maar in me HiFi spaarpotje 600 euro zitten.. ik wil er tot max 1000 ongeveer aan uitgeven.. ik kan het natuurlijk ook in delen kopen..

*/ontopic
ik ga ff de search gebruiken, als ik er niet kan uitkomen maak ik wel een topic.. laten we nu maar weer verder gaan waar we zijn gebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Zeg Scarp, wat voor prachtig ding is die Rotel daar met dat schermpje? en waarvoor dient dat? kun je dan gewoon films kijken op versterker?Ziet er wel de max uit maar moet volgens mij 2500 euro gekost hebben?

Prachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Tjeu,

Het is een pre/pro. Een voorversterker met processor voor DTS, DPL, DD, etc. Kost wel wat meer dan 2500, 3500 om precies te zijn. Daarbij moet je nog eindversterkers kopen.

Op het scherm kan je idd fims kijken, maar is bedoeld om instellingen te doen voor de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik weet het niet met dat spider rack... al die kabels in het zicht. Het komt wat rommelig over en niet echt solide (hoewel het dat ongetwijfeld wel is gezien de reviews).

Die Parasound is wel leuk, best mooi design. Is toch Amerikaans? Je ziet maar weinig Amerikaans spul in Europa, terwijl ze daar toch een hoop kwaliteitsmerken hebben.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Voor de Marantz liefhebbers onder ons :p :

er zijn ondanks wat nieuwe modelen in de range, de sr-*400 range!

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr4400_med.gif
sr-4400

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr5400_med.gif
sr-5400

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr5400_ose_med.gif
sr-5400 OSE

Je kunt nu dus ook kiezen voor een zilveren marantz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 27-07-2020
twopack schreef op 02 October 2003 @ 22:03:
[...]

sweeeet :9

En wat is de rest van je setup op het moment?
Speakers : Dynaudio Contour 2.8 (2weg met passieve radiator, esotar tweeter :*) )

Cd speler : Sony Xa 50 Es

Platenspeler op het moment nog niet....(wel klote met 1000 lp's)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84270

en ik zal dan maar eventjes melden dat de gouden tinten niet meer te krijgen zijn voor de marantz recievers (tot de 6400 geloof ik) alleen de top modellen zijn nog in het goud te verkrijgen

Zal hier mijn setje ook eens posten als ik terug over mijn digi cam kan beschikken (ding is nog maar eens kapot)

effe al de specs vermelden:

TV: Hitachi 72cm (niets bijzonders)
Reciever: Marantz SR4300
DvD: Marantz DV4300
Fronts: B&W 601 S3
center: B&W LCR 60

rears komen er binnen kort nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Hee Verbal bedoel je niet eindversterker ipv voorversterker? Mooi apparaatje, zie niet zo vaak.

Ik ben helaas nog steeds moedeloos aant wachten op m'n nieuwe amp...:( word er een beetje treurig van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 24-04 09:53

w00Dy

Make soap, not war

duncanvdlinden schreef op 03 October 2003 @ 18:30:
Voor de Marantz liefhebbers onder ons :p :

Je kunt nu dus ook kiezen voor een zilveren marantz!
Check, die 5400 OSE is voor met sinterklaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20380

Ik heb hier nog een antieke marantz tuner/versterker staan ook zilver. Maar dat is naar mijn mening toch echt wel supermooi voor je hifi apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik wacht ook al een week ;)

Maar ja, levertijd zou een week zijn, is met 100% verlengt...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Wat me opvalt bij Marantz, dat de dure look van de receivers steeds een stukje naar beneden opschuift. Dan heb ik het over het gedeelte onder het display. Bij de x200 serie hadden alleen de 8 en de 9 het, bij de x300 serie alles boven de 6300 en nu zelfs alles boven de 4400! (zonder jog-dial dan wel ;) )

Erg mooie apparaten, alleen wat moeilijker met Marantz producten te combineren, wel weer makkelijker met andere merken. :) (Kwa uiterlijk dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Anoniem: 62616 schreef op 03 October 2003 @ 14:24:
[...]

Serieus: Mooie opstelling, maar jammer dat het qua uiterlijk niet echt bij elkaar past.
Boeit niet, als het geluid maar goed is :)
Dr. Strangelove schreef op 03 October 2003 @ 18:24:
Ik weet het niet met dat spider rack... al die kabels in het zicht. Het komt wat rommelig over en niet echt solide (hoewel het dat ongetwijfeld wel is gezien de reviews).

Die Parasound is wel leuk, best mooi design. Is toch Amerikaans? Je ziet maar weinig Amerikaans spul in Europa, terwijl ze daar toch een hoop kwaliteitsmerken hebben.
D'r is een kabelgoot te koop voor het spiderrack, kost alleen 200 euro ofzo (per 60 cm), aangezien m'n rack 120cm is, heb ik er 2 nodig. Ik ben van plan dunne planken te kopen en die erachter te doen, echter dat gebeurt was als m'n opstelling klaar is. Ook moeten nog een hoop kabels door nordost worden vervangen, die zijn semi-transparant, dus niet super in het zicht.

Krell is ook amerikaans, die je genoeg. Parasound is wel amerikaans (met productie in azie uiteraard) en zie je hier ook genoeg.
De "amerikaanse" sound is wel iets anders dan de engelse of europese. Iets meer direct en in your face... uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Anoniem: 91491 schreef op 03 October 2003 @ 17:28:
Zeg Scarp, wat voor prachtig ding is die Rotel daar met dat schermpje? en waarvoor dient dat? kun je dan gewoon films kijken op versterker?Ziet er wel de max uit maar moet volgens mij 2500 euro gekost hebben?

Prachtig
De Rotel pre/pro (RSP1098) is 3499, maar kortingen zijn te behalen. De Parasound eindversterker is nog iets duurder :)
De TFT heeft twee functies, ten eerste voor het tonen van de status en instelmenu's, ten tweede kan de output van de dvd speler erop. Is nu misschien nog niet supernuttig, maar mocht ik ooit een projector kopen, dan wat meer. Ik zie het meer als extra'tje, want geluid is het belangrijkst en daar is niet op bezuinigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misschien een n00b vraag, maar trekt zo'n parasound 2 804's, 2 805's en een HTM1? Het zijn namelijk niet bepaalde de minste speakers, en ik kan me bij die parasound niks voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:04

dbzfan

Nee.

Vraagje: Als je je dvdspeler aansluit op je versterker. Wat levert dan qua digitaal geluid betere kwaliteit. De coax kabel of de optische kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

4POX

Everybody is wired

dbzfan schreef op 04 October 2003 @ 16:44:
Vraagje: Als je je dvdspeler aansluit op je versterker. Wat levert dan qua digitaal geluid betere kwaliteit. De coax kabel of de optische kabel?
Theoretisch is er 0 % verschil

In praktijk heb jij de heren hier net weer voor een week discussie materiaal geleverd.

Persoonlijk zeg ik. Over hele lange afstanden lekker glasvezel pakken.. Dus 20 meter en langer. En dat ook dat de kabel veel invloed van buiten heeft.. Staat de dvd speler en de DA converter in de buurt. Dan maakt het echt niets uit. Maar goed. Er zijn hier mensen op dit forum die zeggen dat je met coax betere bas hebt :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

1000 reply!s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Laatst online: 22-04 10:47
zoh.. gister ff nieuwe spullen aangeschaft met mijn pa :9~
achter komen er 2 van mission waarschijnlijk...maar dat word volgende week

Front Speakers
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/revolutionR2.gifAfbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/revolutionR2.gif
Center Speaker
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/revolutionRC.gif
Subwoofer
Afbeeldingslocatie: http://www.chario.it/images/pic_piccolosw1.gif

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
dbzfan schreef op 04 October 2003 @ 16:44:
Helemaal los van de diskussie wat een beter geluid geeft (ik heb ideeen, maar ik houd me stil ;) ), geeft coax gewoon een betere verbinding, een steviger verbinding, mechanisch gezien.

Dat zou voor mij al reden genoeg zijn. Wat heb je aan een verbinding waar het kabeltje niet stevig vast zit?

Let wel, dit is generaliserend, maar geldt zeker voor meer dan 95% van alle aansluitingen/kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Blue Eyes schreef op 04 oktober 2003 @ 17:29:
[...]

Helemaal los van de diskussie wat een beter geluid geeft (ik heb ideeen, maar ik houd me stil ;) ), geeft coax gewoon een betere verbinding, een steviger verbinding, mechanisch gezien.

Dat zou voor mij al reden genoeg zijn. Wat heb je aan een verbinding waar het kabeltje niet stevig vast zit?

Let wel, dit is generaliserend, maar geldt zeker voor meer dan 95% van alle aansluitingen/kabels.
* 4POX schijft op

Coax heeft een bedrijfzekerder verbinding.

Ik vind dit 1 van de beste voordelen die ik ooit gehoord heb.. En coax is goedkoper. Je kunt namelijk een normale tulp<->tulp kabeltje pakken.

[ Voor 13% gewijzigd door 4POX op 04-10-2003 17:42 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Bartjeuhz schreef op 04 oktober 2003 @ 17:25:
zoh.. gister ff nieuwe spullen aangeschaft met mijn pa :9~
achter komen er 2 van mission waarschijnlijk...maar dat word volgende week

Front Speakers
[afbeelding][afbeelding]
Center Speaker
[afbeelding]
Subwoofer
[afbeelding]
Als ik jou was zou ik ook gewoon achter tannoy's zetten, dat is het beste..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26274 op 04-10-2003 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34818

helaas geen digicam maar iig plaatjes van het net.

heb het niet zo op nieuwe apparatuur ik heb top of line apparatuur van eind jaren 70. merk Pioneer. hier opstelling. Doe dvd geluid analoog verspreiden. 3 versterkers in gebruik hehe.

Toen was alles tenminste nog van aliminium frontpanels.

SA-9800 voor achterkanaal DVD
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mightyspawn/pioneer/f_pioneer_sa_9800.jpg

SPEC-1 voorversterker voor pc, voorkanaal dvd en overige audio app
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mightyspawn/pioneer/f_pioneer_spec_1.jpg

SPEC-2
onbetaalbaar zowat deze eindversterker. in gebruik samen met met de voorversterker
Afbeeldingslocatie: http://www.silverpioneer.com/SPEC-4.jpg

dit is een timer, gebruik ik om app automatisch in en uit te schakelen, vooral fijn als je savonds nog muziek luisterd op bed om het dan uit te schakelen automatisch.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mightyspawn/pioneer/f_pioneer_dt_500.jpg

wordt niet meer gebruikt maar doe hem niet weg, marktwaarde ca 300 euro.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mightyspawn/pioneer/f_pioneer_ctf_950.jpg

Real to real, ik heb nog een reuze collectie RTR tapes die beluister ik hier mee. Het mooie volle geluid van LP's maar dan zonder dat irritante gekraak.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mightyspawn/pioneer/f_pioneer_rt_909.jpg

CD speler een marantz uit 1991, CD72MK2
aliminium front, een super ding. deze maar dan zwart.
Afbeeldingslocatie: http://members.aol.com/shapesofthings/jpg/cd72.jpg

platenspeler Dual 604 gemodificeerd, ander element erop.
Afbeeldingslocatie: http://www.compassnet.com/concept/tables/604.jpg

Heb alles in 2 19" rackets hangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.silverpioneer.com/Jeff_Tolberts_Silver_Collection21.jpg
helaas niet deze maar hier lijkt t op.

Ik ben van plan om binnenkort over te stappen op deze versterker. Bij pioneer beginnen ze langzaam weer te leren wat kwaliteit is.

Afbeeldingslocatie: http://www.silverpioneer.com/VSA_AX10_low.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 34818 op 04-10-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Thefirstikke schreef op 04 oktober 2003 @ 14:38:
Misschien een n00b vraag, maar trekt zo'n parasound 2 804's, 2 805's en een HTM1? Het zijn namelijk niet bepaalde de minste speakers, en ik kan me bij die parasound niks voorstellen.
Check hier maar eens: http://www.parasound.com/halonew/A51details.asp

Die amp heeft er totaal geen moeite mee. Een set van 5 802's zal ie ook prima aankunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
We gaan hier met een aantal maanden verhuizen, vandaar dat ik niet mijn opstelling kan posten (is nu verre van optimaal maarja....Wordt toch binnenkort veranderd)

Er is/komt straks:
Onkyo TX-DS595 amp
Onkyo DV-S555 dvdspeler
5 * KEF Q1 (L,R,RS,LS komen op speakerstands. C op schap vlak onder of boven de tv)
Rel Strata III
Philips 28pwxxxx (ben nummer even kwijt: ca 70cm breedbeeld pixelplus 100hz, komt op schap te staan boven bureau uit.)

De linker, rechter en center zijn gebiwired aangesloten met vd Hul kopersnoer en vd Hul Clearwater. De achterspeakers moeten het doen met Elro speakerkabel :)

Hier even een schets van mijn nieuwe kamer:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/svandegeijn/Kamer.gif

Dit is even snel in elkaar gepaint dus de verhoudingen kloppen niet, maar het geeft een ruwe schatting van hoe het eruit komt te zien :)

Commentaar is zeker welkom, ik ben nog aan het nadenken over de indeling namelijk :) Ik zal morgen even wat foto's van de nog op te knappen kamer erbij zetten :)

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 04-10-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

neographikal,

Als ik zo jouw situatie bekijk ?

Hoe hoog komt je televisie dan te staan.. Voor mijn gevoel komt de tv erg hoog te staan. En als daarop nog een speaker komt dat gaat het geluid ook te hoog over... Gooi je bureau achter je bank. Dus de achterkant van de bank tegen je bureau.. Kun je film zien.. Jij achter je buro en het vrouwtje op de bank (of beide op de bank ;))

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
4POX schreef op 04 October 2003 @ 19:03:
neographikal,

Als ik zo jouw situatie bekijk ?

Hoe hoog komt je televisie dan te staan.. Voor mijn gevoel komt de tv erg hoog te staan. En als daarop nog een speaker komt dat gaat het geluid ook te hoog over... Gooi je bureau achter je bank. Dus de achterkant van de bank tegen je bureau.. Kun je film zien.. Jij achter je buro en het vrouwtje op de bank (of beide op de bank ;))
Krijg nou wat, dat is wel een erg goed idee zeg! Straks eens even kijken of dat dat ongeveer zou passen (helaas heb nu geen toegang tot die kamer). Het zou denk ik prima gaan, en bijkomend voordeel is dat ik geen moeilijk schap hoef te bouwen wat 70kg kan houden, dan kan de tv op een gewoon audiomeubeltje!

Enige probleem wat ik dan krijg is de bekabeling van de pc naar de versterker, eens even kijken wat we daaraan kunnen doen.
Er loopt dan nl het volgende:
s-videokabel
3x jack->tulp
1x coax

Misschien dan even onder de vloerbedekking door leggen of zo'n flexibel zacht kabelgootje zien te fixen. Overigens: liever met zn 2'en op de bank :P

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 04-10-2003 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Vandaag even bij Versnel geweest, en genoten van de 800 Sigs aan de ML set, de nieuwe 343. Mooi! Ontzettend mooi, snel dynamisch, breed, detailvol, open, ontzettend veel druk. Echt een fantastische set! De 802's achter stonden in de surround opstelling, maar die hebben we lekker achterwegen gelaten.

De bekabeling was echt heel erg flink, allemaal MIT, kabels van 10k E :| . Maarja, je moet wat aan kabels aan een ML van zo'n 30k E hangen ;) . En dan luidsprekers van 24k het setje erop ;) . Maar dan heb je wel een fantastisch geluid! Het mooiste wat ik ooit gehoord heb. Als er nog geinteresseerden zijn, ga gewoon een keer luisteren. Doen ze totaal niet moeilijk over :) . Ik heb een leuke gesprek gehad (en ben voor verkoper aangezien toen ik even alleen zat en er een ander groepje luisteraars binnenkwam :P ), met andere luisteraars en vooral ook de verkoper. Hij heeft nog een CD van me opgeschreven en we hebben nog een Naim discussie gehad (dat kon natuurlijk niet op B&W's ;) ).

Was een flinke reis, maar is het zeker waard geweest. Een fantastische ervaring! De 800 Sigs zijn zeker het beluisteren waard.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Ik baal echt dat ik te lang naar die 804/803 geluisterd heb :'( . Voordat ik het wist was ik 2,5 uur verder en was het half zes (sluitingstijd). Ik had een gesprek met de verkoper over die 800 en hij zij tegen mij "Straks laat ik ze wel horen. Ik heb een leuk nummertje en dan gooi ik de set wel ff open. Het is nu toch rustig.'' Maarja ik was te laat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 21:34
Het is dan wel niet een echte HT-setup, maar ik kan er toch mooi filmpjes op kijken, dus zal ik ook even mijn duit in het zakje doen, Als ik begin van de week mijn digicam weer terug heb zal ik nog eens wat betere fotos maken (beloofd ;-) )

Eerst de foto van de hele setup in mijn ienieminiekamer 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.interstyles.nl/app2.jpg

hierop zie je van links naar rechts en van boven naar beneden :

mijn speakers : Energy e:XL-26's
mijn tv : praat me er niet van
mijn videorecorder, die niet meer record 8)7 : een ding van Telefunken
mijn PS2 : aardige DVD-speler

Afbeeldingslocatie: http://www.interstyles.nl/app.jpg
cd-speler : Marantz CD63MKII KI
tuner : Marantz ST-40
versterker : Marantz PM80MKII
dcc-recorder : Philips dcc 730 (gebruik ik eigenlijk alleen als DAC voor mijn ps2 ;-) )

verder niet op de foto, want net aangeschaft : platenspeler Marantz TT-42, die ligt nu op mijn bureau want de kabels van het ding worden vervangen :P

Zoals jullie al gemerkt hebben geef ik een ietsiepietsie meer om het geluid dan om het beeld 8)

wat vinden jullie ervan?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Doet me een plezier , WVL_KsZeN , om eens speakers van Energy te zien. Je ziet ze absoluut niet veel , maar het zijn toch mooie dingen !
Ook je marantz componenten zijn zeker mooi ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34818 schreef op 04 October 2003 @ 17:51:
Heb alles in 2 19" rackets hangen.
[afbeelding]
helaas niet deze maar hier lijkt t op.

Ik ben van plan om binnenkort over te stappen op deze versterker. Bij pioneer beginnen ze langzaam weer te leren wat kwaliteit is.

[afbeelding]
GEWELDIG! Check al die knopjes :9~ echt super gaaf je hebt gewoon een vette James Bond opstelling _/-\o_

Please stap niet over op die nieuwe versterker. Wat je nu hebt is veeeeel cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Laatst online: 22-04 10:47
Scarp schreef op 04 October 2003 @ 17:53:
[...]

Check hier maar eens: http://www.parasound.com/halonew/A51details.asp

Die amp heeft er totaal geen moeite mee. Een set van 5 802's zal ie ook prima aankunnen :)
ff offtopic hoor...maar moet je voor de gein die producten eens bekijken op die site, en hoe fake ze gephotoshopped zijn _/-\o_

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 16-01 13:39
Bartjeuhz schreef op 05 oktober 2003 @ 12:39:
[...]

ff offtopic hoor...maar moet je voor de gein die producten eens bekijken op die site, en hoe fake ze gephotoshopped zijn _/-\o_
Hoe bedoel je als ik vragen mag? as in, geef 's voorbeeld

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 21:36
denk dat hij de lampjes bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 16-01 13:39
Zo zien ze er anders ook uit op die foto's van Scarp :) of zijn die ook gesoept :P

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dat soort ledjes zijn moeilijk te fotograferen, dus hebben ze inderdaad die lichtjes erom gemaakt of extra aangepast. Echter klopt het wel, die ronde lichtjes om de knoppen zitten er echt.

Overigens, zit dit topic al ruim over de 1000 posts... tijd voor het volgende deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Wat let je Scarp? :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
eerst moet deze dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84270

doe het topic dan maar dicht, zal ik straks eens wat fototjes nemen van mijn opstelling en ze meteen ook posten nu mijn digicam terug gemaakt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 00:45
bij deze :)

en hier dus deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5

[ Voor 79% gewijzigd door ShittyOldMan op 06-10-2003 22:27 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.