Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.350 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Topicstarter
Aangezien deel 4 gesloten is en het upgraden van onze setjes nooit stopt, een vers deel!

Links naar voorgaande topics:
Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4

Mijn setje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Sony/thumbs/Overview.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Sony/thumbs/Front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Sony/thumbs/Rears.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Sony/thumbs/Sony.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Sony/thumbs/Computer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Sony/thumbs/Yamaha.jpg

Onderdelenlijst (van beneden naar boven):
Sony DVD-NS905V
Sony STR-DB780
*niet de moeite*
Sony CPD-XE220
Sony MDS-JE530
Philips DCC ding.
op: Infinity Reference 51MK-II

Computer:
Creative Soundblaster Live!
Yamaha AP-U70
op: Infinity Reference 31MK-II
Tevens via tv-out op tv voor ev. divx etc.

offtopic:
Als ik iemand voor z'n kop stoot door het te openen, mijn oprechte excuses. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:18
Ik zie net dat jij ook een DCC hebt, waar gebruik jij hem eigenlijk voor? Ik gebruik de mijne eigenlijk alleen als ADC en DAC voor mn pc 8)7 (nu ik erover nadenk ik dat ook alweer een hele tijd geleden ;) )

btw, sorry voor deze non-show post, maar ik zal hem vanavond editen met betere foto's van mijn eigen set erbij (en dan met de tt-42).. zoals beloofd ;)

@play : LOL, net als de mijne dus, die eigenlijk niets aan het doen is behalve stof te verzamelen. Had het ding gekocht toen DCC net nieuw was (is al weer een tijdje terug ;) ). Helaas geflopt :(. En sindsdien ook de laatste keer geweest dat ik het nieuwste van het nieuwste heb gekocht (<- dit is overigens een echte aanrader, zekers ook op het gebied van pc's, scheelt je hopen geld :D)

[ Voor 36% gewijzigd door WVL_KsZeN op 06-10-2003 11:06 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20380

JAMO E 5ADD.2 surroundset
Afbeeldingslocatie: http://www.jamospeakers.com/consumer/products/images/speakers/P0466.jpg
Hier zitten dan nog 2 surroundspeakers bij zijn dezelfde als de fronts
Marantz SR4300
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr4300_lrg.gif

Opmerkingen welkom hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 20380 op 06-10-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wat ik me eigenlijk afvraag is waar de DVD-spelers het laten liggen op het gebied van CD-geluidskwaliteit? Heeft dat ook met het loopwerk te maken (niet zo geschikte laser ofzo.....ik noem maar wat), of puur met de DAC die meerdere formaten aan moet kunnen en dus met minder hoogwaardige componenten uitkomt. Ik moet namelijk ook eens een stand-alone DVD-speler kopen, maar omdat ik meer een stereoman ben wil ik wel perfecte CD-kwaliteit. Nu kan ik dus een goedkopere losse DVD-speler kopen en gewoon een hoogwaardige CD-speler, maar misschien kan ik ook mijn huidige CD-speler inruilen tegen een goede DVD-speler en later eens een externe DAC erbij kopen. Op die manier kan ik de kosten een beetje spreiden en heb ik het voordeel dat ik zowel een goede CD-speler heb als een goede DVD-speler. Maar dit gaat dus alleen op als de 'bottleneck' van de DVD-speler de DAC is. Weet iemand hier meer van?

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 06-10-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WVL_KsZeN schreef op 06 October 2003 @ 10:52:
Ik zie net dat jij ook een DCC hebt, waar gebruik jij hem eigenlijk voor? Ik gebruik de mijne eigenlijk alleen als ADC en DAC voor mn pc 8)7 (nu ik erover nadenk ik dat ook alweer een hele tijd geleden ;) )

btw, sorry voor deze non-show post, maar ik zal hem vanavond editen met betere foto's van mijn eigen set erbij (en dan met de tt-42).. zoals beloofd ;)
Dat DCC deck heb ik tijdje geleden cadeau gehad. Dat tekend ook wel het nut van het apparaat. Geen dus. Als ik de plek nodig heb gaat hij eruit. ;)

Als DAC gebruikte ik vroegah mijn Minidisk deck, nu heeft de receiver er zelf een dus die hoef ik daar ook niet meer voor te gebruiken.
zimbab schreef op 06 October 2003 @ 11:01:
Wat ik me eigenlijk afvraag is waar de DVD-spelers het laten liggen op het gebied van CD-geluidskwaliteit? Heeft dat ook met het loopwerk te maken (niet zo geschikte laser ofzo.....ik noem maar wat), of puur met de DAC die meerdere formaten aan moet kunnen en dus met minder hoogwaardige componenten uitkomt. Ik moet namelijk ook eens een stand-alone DVD-speler kopen, maar omdat ik meer een stereoman ben wil ik wel perfecte CD-kwaliteit. Nu kan ik dus een goedkopere losse DVD-speler kopen en gewoon een hoogwaardige CD-speler, maar misschien kan ik ook mijn huidige CD-speler inruilen tegen een goede DVD-speler en later eens een externe DAC erbij kopen. Op die manier kan ik de kosten een beetje spreiden en heb ik het voordeel dat ik zowel een goede CD-speler heb als een goede DVD-speler. Maar dit gaat dus alleen op als de 'bottleneck' van de DVD-speler de DAC is. Weet iemand hier meer van?
Het is altijd moeilijk om de mogelijke verbeteringen op een goede manier te plaatsen. Prioriteiten leggen dus.

Een losse cd-speler zal vast wel beter klinken, in welke mate en welke componenten daar aan meehelpen weet ik niet precies. Ik geloof wel dat een goed loopwerk zeker meehelpt aan een goede weergave. Dus theoretisch ben je er nog niet met een losse goede DAC. Dan ga je later alsnog een losse cd-speler kopen en bespaar je niet echt geld meer.

Daarnaast heb je wel dvd-spelers die geroemd zijn om hun audiokwaliteiten. Ik noem een Philips 939SA. Waarvoor zelfs een Van Medevoort upgrade is. Vergeet trouwens ook niet het voordeel van een duurdere dvd-speler, deze heeft ook een verbeterd beeld-gedeelte. Niet helemaal onbelangrijk als je veel films kijkt.

Concluderend, als je je niet al te gek laat maken en niet altijd perse een compromisloze oplossing wilt (of nog niet aan toe bent), kies dan een goede DVD-speler such as de Philips of een ander exemplaar natuurlijk. (luisteren maakt deze keuze moeilijker/makkelijker ;) )

Wel audio voor alles. 2 losse apparaten. :)

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 06-10-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

hmmm (denkmodus)
toch nog even een vraagje:
ik heb nu een SOny SEN-R5420, deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sen-r5420.jpg

Maar nou zie ik in deze topics iedereen met (meestal flink prijzige) componenten en speakers.
Wat ik me nou afvroeg is of dit nou zoveel verschil maakt met mijn setje?
Ik gebruik hem in princiepe voor bijna alles (pc/dvd/tv) maar het nadeel is wel dat er alleen maar tulp aansluitingen opzitten en niet bijster veel..
Maarja een paar extra aansluitingen alleen is mij dat geld niet waard natuurlijk.

Maar wat ik dus wil weten is maakt het nou echt zoveel verschil als ik nu goeie versterker/speakers/dvd/kabels koop?

Probleem is ook dat ik in een gat woon :z waar geen goeie hifi winkels in de buurt zitten waar ik het kan beluisteren dus dat is geen optie.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46945

Anoniem: 20380 schreef op 06 October 2003 @ 11:00:
JAMO E 5ADD.2 surroundset
[afbeelding]
Hier zitten dan nog 2 surroundspeakers bij zijn dezelfde als de fronts
Marantz SR4300
[afbeelding]

Opmerkingen welkom hoor.
Mag ik vragen waarom je voor deze speakers hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:18
intuliegend : is dat zo'n ding uit de Wehkamp-gids? Het plaatje is een beetje onduidelijk. Tja, ik heb het nooit gehoord en zal er ook maar geen uitspraken over doen dan :). Ga gewoon eens luisteren bij een vriend met wel een dure (hoeft niet automagisch een goed te zijn, natuurlijk ;) ) set, en vergelijk.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
intuliegend schreef op 06 October 2003 @ 11:15:
hmmm (denkmodus)

[afbeelding]

Maar nou zie ik in deze topics iedereen met (meestal flink prijzige) componenten en speakers.
Ik gebruik hem in princiepe voor bijna alles (pc/dvd/tv) maar het nadeel is wel dat er alleen maar tulp aansluitingen opzitten en niet bijster veel..
Maarja een paar extra aansluitingen alleen is mij dat geld niet waard natuurlijk.

Maar wat ik dus wil weten is maakt het nou echt zoveel verschil als ik nu goeie versterker/speakers/dvd/kabels koop?

Probleem is ook dat ik in een gat woon :z waar geen goeie hifi winkels in de buurt zitten waar ik het kan beluisteren dus dat is geen optie.
In mijn jeugd geilde ik enorm op deze setjes. Stonden ze bij de Radio Modern :9

Nu weet ik wel beter. Ik weet niet of je veel films kijkt maar een dvd-speler op een DD/DTS receiver klinkt vele malen beter. Jouw set is namelijk alleen maar DPL. Dat is al een enorme verbetering.

Ik ken verder je luidsprekers niet, maar ook al zou ik ze kennen heb je daar niks aan. Ga eens luisteren in een goede zaak dus. Kan me niet voorstellen dat bij jou geen bus stopt. Trek er eens een zaterdag voor uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
@intuliegend: M'n ouders hebben ook iets dergelijks van Sony, waarschijnlijk voorganger van wat jij hebt ofzo. Maar nu is de CD speler kapot ofzo ( CD's skippen na aantal seconden ), en nu komt het probleem. Wil je het ding ter reparatie terug sturen, ben je ook gelijk je tuner en alles kwijt, dus je hebt gewoon nix voor een tijd. Voordeel voor losse componenten dus, ook vind ik van losse componenten een groot voordeel dat je makkelijker kunt upgraden.

Voor mij iig nooit een vaste set :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 50944 schreef op 06 October 2003 @ 11:01:

Een losse cd-speler zal vast wel beter klinken, in welke mate en welke componenten daar aan meehelpen weet ik niet precies. Ik geloof wel dat een goed loopwerk zeker meehelpt aan een goede weergave. Dus theoretisch ben je er nog niet met een losse goede DAC. Dan ga je later alsnog een losse cd-speler kopen en bespaar je niet echt geld meer.
Juist....tenzij de loopwerken van de DVD-spelers gewoon wel aardig goed zijn. Dat gecombineerd met een betere DAC zou dus wel een goede CD-speler moeten opleveren.
Daarnaast heb je wel dvd-spelers die geroemd zijn om hun audiokwaliteiten. Ik noem een Philips 939SA. Waarvoor zelfs een Van Medevoort upgrade is. Vergeet trouwens ook niet het voordeel van een duurdere dvd-speler, deze heeft ook een verbeterd beeld-gedeelte. Niet helemaal onbelangrijk als je veel films kijkt.
Inderdaad...dat is natuurlijk ook de achterliggende gedachte....dat ik ten eerste de kosten kan spreiden en dan na een tijdje én een goede DVD-speler heb én een goede CD-speler. De Philips 963SA is wel goed inderdaad, maar relatief gezien he. Dat ligt toch iets onder mijn niveau van wat ik nu heb en later wil. Ik zit als DVD-speler te denken aan dingen als de Denon DVD 2900 of de Sony DVP NS 999 ES of misschien tweedehands of in de aanbieding dingen als de Philips SACD 1000, T+A DVD 1210/1230 of Arcam DV88. Om je een ideetje te geven. Dit zijn apparaten waar ik van denk dat ze wel goede solide loopwerken hebben. Als DAC zou er dan eens een Musical Fidelity A3-24 kunnen komen, of een North Star Model 192 of een Apogee Mini DAC.

Maar misschien moet ik maar eens naar een winkel gaan waar ze bijvoorbeeld de Denon 2900 hebben en de Musical Fidelity DAC (Hobo bijvoorbeeld).....dan kan ik het misschien wel vergelijken met een dedicated CD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 07:30
Oké mensen, pas besteld vanuit België, hij komt a.s. woensdag waarschijnlijk binnen:

de Philips 28PW8818.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/28pw8818_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/NL/nl/b2c/ce/catalog/assets/feature_glossary/100hzchi.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/NL/nl/b2c/ce/catalog/assets/feature_glossary/digital_natural_motion.jpg

Kieskeurig.nl Reviews etc.

Te zijner tijd een lading pics. Wordt nog spannend aangezien ik nix over dit alles heb besproken met mijn zwaar gelovige ouders :|

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
@Yohan: LOL! :) krijg je er dan grote problemen mee ofzo? :D Wel zeer mooie aankoop hoor!

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zimbab schreef op 06 October 2003 @ 12:04:
Inderdaad...dat is natuurlijk ook de achterliggende gedachte....dat ik ten eerste de kosten kan spreiden en dan na een tijdje én een goede DVD-speler heb én een goede CD-speler. De Philips 963SA is wel goed inderdaad, maar relatief gezien he. Dat ligt toch iets onder mijn niveau van wat ik nu heb en later wil. Ik zit als DVD-speler te denken aan dingen als de Denon DVD 2900 of de Sony DVP NS 999 ES of misschien tweedehands of in de aanbieding dingen als de Philips SACD 1000, T+A DVD 1210/1230 of Arcam DV88. Om je een ideetje te geven. Dit zijn apparaten waar ik van denk dat ze wel goede solide loopwerken hebben. Als DAC zou er dan eens een Musical Fidelity A3-24 kunnen komen, of een North Star Model 192 of een Apogee Mini DAC.

Maar misschien moet ik maar eens naar een winkel gaan waar ze bijvoorbeeld de Denon 2900 hebben en de Musical Fidelity DAC (Hobo bijvoorbeeld).....dan kan ik het misschien wel vergelijken met een dedicated CD-speler.
Aha, dat is inderdaad een andere klasse. Mijn excuses :P

Dan heb je het dus over apparaten waar je eigen smaak zo fijn en belangrijk is dat er echt geen andere manier meer is als zelf (veel) luisteren. Luister dus eens naar een combo van een DVD-Speler-DAC en een wat goedkopere DVD-CD-speler combo. Probeer dan beide sets zo te kiezen dat je ongeveer op eenzelfde prijs uitkomt. Zo blijft het het eerlijkste. Maar dat was ook je plan geloof ik.

Denk trouwens ook eens aan latere situaties wanneer je HT en stereo ook in je huis gaat scheiden, dus een aparte stereo luisterkamer bijvoorbeeld. Dan is een losse cd-speler wel weer slim. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84487

zimbab schreef op 06 oktober 2003 @ 11:01:
Ik weet niet wat je budget is maar een merk als bv. Meridian (http://www.meridian-audio.com/) maakt fantastische cd-spelers, en hebben ook dvd-cd-speler combi's in hun programma zitten die elke cd-speler tot in de klasse van een paar duizend euro naar huis zal spelen. Ik denk dat andere merken ook zeker zulke producten zullen hebben.. ik zou zelf denk ik niet zo'n manusje van alles kopen, maar goed, het hele home cinema gebeuren word ik ook niet warm of koud van, ik ben een echte audio-purist :P (komt hier ook erg mooie audio voorbij, ik ga binnen kort ook maar eens kijken bij versnel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 84487 schreef op 06 October 2003 @ 13:14:

Ik weet niet wat je budget is maar een merk als bv. Meridian (http://www.meridian-audio.com/) maakt fantastische cd-spelers, en hebben ook dvd-cd-speler combi's in hun programma zitten die elke cd-speler tot in de klasse van een paar duizend euro naar huis zal spelen. Ik denk dat andere merken ook zeker zulke producten zullen hebben.. ik zou zelf denk ik niet zo'n manusje van alles kopen, maar goed, het hele home cinema gebeuren word ik ook niet warm of koud van, ik ben een echte audio-purist :P (komt hier ook erg mooie audio voorbij, ik ga binnen kort ook maar eens kijken bij versnel :Y)
Mijn budget is niet dusdanig groot nee en dat de DVD-spelers van Meridian CD-spelers tot enkele duizenden euro's er uit spelen is een fabeltje wat sommige verkopers mensen willen laten doen geloven. Feit is dat er betaald moet worden voor licenties, een duurder loopwerk en meer converters en dus zal een dedicated CD-speler van een eveneens goed merk zo'n Meridian DVD-speler er echt wel uit spelen. Wat tevens een nadeel van zo'n Meridian is is, wat ik al eerder opmerkte, dat ik dan in één keer zo'n klap geld op tafel moet leggen. Ik ben eigenlijk ook een audio-purist en wil ook niet een manusje-van-alles als uiteindelijke bron voor mijn CD's. Maar als er gewoon een goed loopwerk in zit en je dat combineert met een DAC van bijvoorbeeld Apogee dan heb je echt wel een hifi-waardige CD-speler en als bonus ook nog eens een goede DVD-speler. Ik weet trouwens ook nog niet of ik het ga doen, maar het is gewoon een optie die me laatst eens te binnen schoot. Ik zal er dus eens meer onderzoek naar gaan doen en als het niet tot goede resultaten leidt op audio-gebied dan zal ik gewoon voor een goede dedicated CD-speler gaan en een goedkopere DVD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

Even over 28" breedbeeld TV's: niet kopen. Ik heb er zelf een, en ik vind het beeld gewoon te klein voor zo een grote TV. Als je de hoogte vergelijkt met een normale TV, dan is je 28" 16:9 TV kleiner dan een gemiddelde 4:3 TV. Vanaf 32" vind ik het pas de moeite waard om het te kopen.

Nog even een plaatje van mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://melvin.narfum.be/pictures/ht/N804/804_kameroverzicht.jpg

B&W Nautilus 804

Marantz SR6300 (gebruikt als pre, tekoop)
Rotel RMB1095 (5x200watt poweramp, momenteel 2 kanalen gebruikt)
Pioneer DV-454-K (te koop)
Marantz CC4300 (ook te koop)

Binnen 2 maanden verhuizen we naar een nieuw huis, dan zal ik hopelijk wat mooiere fotos kunnen posten waar alles wat beter opgesteld staat dan nu :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 13426 op 06-10-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yohan schreef op 06 October 2003 @ 12:12:
Oké mensen, pas besteld vanuit België, hij komt a.s. woensdag waarschijnlijk binnen:

de Philips 28PW8818.

[afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

Te zijner tijd een lading pics. Wordt nog spannend aangezien ik nix over dit alles heb besproken met mijn zwaar gelovige ouders :|
Gefeli, wat scheelde het je om het uit Belgie te laten komen? Ik wil nl de 28PW9308 of de 28PW9527 bestellen. Ik denk dat het de eerste wordt (de tweede is ietwat duurder, om van de opvolger maar niet te spreken) en ik de extra boxen van de 9527 toch niet ga gebruiken :) Enige verschil met jouw toestel is volgens mij de pixelplus. Ik vond dat wel erg mooi dus ik denk dat ik voor die ga

Maar erg mooie aankoop hoor, succes met je ouders :) En als ze zeuren: jij werkt, neem ik aan, en dus is het jouw geld en jouw zaak hoe ofdat je het besteed :)

Hoe moeilijk is het trouwens om zelf een tv-meubel in elkaar te schroeven wat om en nabij de 100KG moet houden (van hout)? tv+amp+dvd+centerspeaker+dvd's weegt nl. best wel wat :)

[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 06-10-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 05-05 07:30
Grote problemen met ouders liggen idd in de lijn der verwachting ja. Maar een apparaatje van 39 kilo krijg je lastig het raam uit.

Prijs scheelde behoorlijk wat, ik raad je aan om ff prijsopvraag te doen bij www.fransdesmet.be (geen spam ;)). Wacht wel ff mijn reacties af in dit topic wat betreft levertijd etc.

Meubeltje heb ik er overigens direct bijbesteld. Hier in Nederland kon ik via een vriend het hele setje incl. meubel kopen voor 1300 euro, dat was net iets meer dan hun inkoopprijs. Bij die belgische zaak was ik 1065 euro kwijt inclusief verzending naar Nederland :) Wel de moeite waard dacht ik zo.

En wat betreft PixelPlus, ik heb me laten vertellen dat bij een relatief kleine breedbeeld zoals 28" pixelplus een overbodige extra is. Bij enigszins slecht bereik van zender of een wat mindere kwaliteit VHS schijnt de kwaliteit van het beeld zelfs slechter te worden. Ik wou eerst voor de 8807 gaan, maar het verschil met de 8818 was naast de prijs de Digital Natural Motion, en dat is wel een grote aanrader.

[ Voor 37% gewijzigd door yohan op 06-10-2003 14:23 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

zimbab schreef op 06 October 2003 @ 13:37:
(..)
Ik ben eigenlijk ook een audio-purist en wil ook niet een manusje-van-alles als uiteindelijke bron voor mijn CD's. Maar als er gewoon een goed loopwerk in zit en je dat combineert met een DAC van bijvoorbeeld Apogee dan heb je echt wel een hifi-waardige CD-speler en als bonus ook nog eens een goede DVD-speler. Ik weet trouwens ook nog niet of ik het ga doen, maar het is gewoon een optie die me laatst eens te binnen schoot. Ik zal er dus eens meer onderzoek naar gaan doen en als het niet tot goede resultaten leidt op audio-gebied dan zal ik gewoon voor een goede dedicated CD-speler gaan en een goedkopere DVD-speler.
Nog een DAC-tip: de Linn Numerik, een goed DAC die je inmiddels steeds meer op de tweedehands markt ziet verschijnen. Maar, nadeel van een los DAC is dat je "tijd-inconsistentie" kan krijgen. Je loopwerk en je DAC hebben immers elk hun eigen interne klok. Dit is op te lossen met een kabeltje dat meestal zoiets heet als "clock-signal", maar elk merk gebruikt daar zijn eigen standaard voor en de meeste DVD-spelers zullen sowieso niet over zo'n uitgang beschikken.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

De Numerik vind ik een beetje bejaard als ik eerlijk moet zijn. De laatste tijd zijn er aardig wat veranderingen geweest in die wereld....ik wil dus wel een moderne DAC. Zeker gezien het feit ik wil gaan upgraden....dan wil ik ook iets van de laatste stand der techniek. Ik moet me inderdaad eens goed laten voorlichten en orienteren, want ik moet ook eens kijken in hoeverre ik problemen krijg met de clock. Bedankt voor de tip!

Edit: Apogee heeft er dus een mooie oplossing voor (ik heb de review weer even doorgenomen):
Uniek ten opzichte van veel andere dac’s is ook het klokken van het signaal. Als fabrikant sta je voor de keuze: klok ik het ingangssignaal binnen te nauwe toleranties dan moet de bron optimaal zijn of klok ik het ingangssignaal zo dat elke bron wel lockt, al moet ik dan leven met jitter? Apogee lost dat op door met twee klokken intern te werken waartussen een data buffer zit. De klok aan de ingang is tolerant voor de bron, de tweede klok aan de conversie zijde zorgt dat de data exact getimed uit de buffer komt. Kostbaar maar de ultieme oplossing.

[ Voor 45% gewijzigd door zimbab op 06-10-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

hmmm (denkmodus)

[afbeelding]

Je zou eens moeten gaan luisteren, kan echt een wereld van verschil maken, dat setje wat je hebt is wel leuk, alleen kan het veel beter, daar komt bij dat hij kwa home theatre technieken alweer ver verouderd is (houdt je altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Ook al krijgen DVD spelers nog zulke goede referenties om hun CD kwaliteiten, bijv. de hier veel genoemde 963 vM, deze halen het idd niet bij een goede cd speler. Ik heb wel eens horen zeggen dat je de prijs van een DVD speler door midden moet doen, deze halve prijs is de prijs van een gelijkwaardige cd speler. Dit zou betekenen in het geval 963 vM dat je met een cd speler van onder de 500 euro de 963 eral uit speelt. Dit zou me niets verbazen.

Ik heb diverse test gedaan met DVD spelers en CD spelers, en idd je moet een behoorlijk dure DVD speler hebben om een hele goede cd speler naar huis te spelen.

Ik geloof dan ook meer in een hele goede cd speler en een goedkopere DVD speler. Of een hele goede dac, maar dan ook een duurdere DVD speler ivm de betere loopwerken.

Het verschil wordt overigens wel al kleiner. Het zou me niets verbazen dat binnen een jaar je de prijs niet moet halveren, maar dat je 75% moet nemen. Dus dat rechtvaardigd de keus voor een goede dvd speler op termijn.

Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar een DVD speler blijft een compromis, een cd speler is dedicated voor CD weergave. Daarnaast heb je de afweging nog voor SACD en DVD-A.......... Moeilijk, moeilijk.

Mijn voorkeur zou vandaag uitgaan naar een hele goede CD speler of DAC(+-2000 euro oid, 2ehands) en een goede DVD speler (alleseter) zoals de Denon DVD A11 (2500 euro). In mijn beleving heb je dan het beste van beide werelden met een heeeeeeeeeeeeel groot nadeel: de prijs :D . Dat wordt laaaaaaaaaaaaaaang sparen .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:40
De 963SA ongemodificeerd vond ik al bijna net zo goed als mijn oude Arcam CD72 (toch geen misselijke CD speler), dus DVD spelers kunnen wel steeds meer.
De speakers die bij dat setje zitten kunnen in elk geval beter, die heb ik ook gehad, vormden de reden voor mij om hifi serieus op te pakken. De meest simpele MS of Tannoy boxen leveren een veel beter geluid dan die dingen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Tja, ik weet het niet hoor. Toen we ooit de Micromega Minimum DVD (1250 euro) vergeleken met mijn Arcam Alpha 8se cd-speler (tweedehands te krijgen voor 400-500 euro) was de laatste toch echt wel de betere. Dat is dus voor (heel veel) minder dan de helft van de prijs, en alhoewel nieuw en tweedehands prijzen vergelijken natuurlijk niet helemaal eerlijk is geeft het wel aan dat je goed moet nadenken voor je je geld besteed.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

sja ga toch maar is bij zo'n zaak kijke dan... alleen geen flauw id waar er een zit..
weet iemand er toevallig 1 in de buurt van breda??

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

intuliegend schreef op 06 October 2003 @ 16:08:
sja ga toch maar is bij zo'n zaak kijke dan... alleen geen flauw id waar er een zit..
weet iemand er toevallig 1 in de buurt van breda??
http://www.hear.nl/cgi-bi...PROVINCIE=Noord%20Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-01 09:36
Yohan schreef op 06 October 2003 @ 12:12:

de Philips 28PW8818.

[afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

Hallo Yohan, zou je eens kunnen zeggen hoeveel jij ervoor betaalt en bij welke (internet)winkel je hem koopt.
:)

/edit ik zie dat je hierop al min of meer een antwoord gegeven had iets verder

[ Voor 5% gewijzigd door Hephaistus op 06-10-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 15:13

w00Dy

Make soap, not war

Probleem is ook dat ik in een gat woon
Vervelend, moet je er steeds uitklimmen :+

Of je zelf zwaar wil investeren moet je voor jezelf uitmaken, als je gaat upgraden moet jij vooral het verschil horen ! Een verkoper zal nl. altijd zeggen dat iets beter klinkt. Als die sony voor jouw het nog lekker doet, laat hem dan rustig spelen. Je gaat een auto toch ook niet vervangen als hij nog perfect rijvaardig is (imo). Volgens mij is bij jouw de connectiviteit een probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door w00Dy op 06-10-2003 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
w00Dy schreef op 06 oktober 2003 @ 16:56:
[...] Je gaat een auto toch ook niet vervangen als hij nog perfect rijvaardig is (imo).
Ben ik het niet mee eens. Ook al rijd ie nog, dan wil je soms wel wat anders en misschien iets beters. Ik had ook een prima surround setje wat nog goed werkte en maar 2 jaar oud was. Inmiddels heb ik ruim het 20 voudige ervan uitgegeven als vervanging :)

Maar ieder moet voor zichzelf kijken wat ie verbetering waard vind en of ie verbetering uberhaupt hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:22

JT

VETAK y0

Anoniem: 13426 schreef op 06 October 2003 @ 13:50:
Even over 28" breedbeeld TV's: niet kopen. Ik heb er zelf een, en ik vind het beeld gewoon te klein voor zo een grote TV. Als je de hoogte vergelijkt met een normale TV, dan is je 28" 16:9 TV kleiner dan een gemiddelde 4:3 TV. Vanaf 32" vind ik het pas de moeite waard om het te kopen.

Nog even een plaatje van mijn setup:

[afbeelding]

B&W Nautilus 804

Marantz SR6300 (gebruikt als pre, tekoop)
Rotel RMB1095 (5x200watt poweramp, momenteel 2 kanalen gebruikt)
Pioneer DV-454-K (te koop)
Marantz CC4300 (ook te koop)

Binnen 2 maanden verhuizen we naar een nieuw huis, dan zal ik hopelijk wat mooiere fotos kunnen posten waar alles wat beter opgesteld staat dan nu :)
toon volledige bericht
Das een coole setup. Die TV, is dat 82cm ? Ziet er meer uit als 72...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

JT schreef op 06 October 2003 @ 17:07:
[...]

Das een coole setup. Die TV, is dat 82cm ? Ziet er meer uit als 72...
Als je gewoon de tekst leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Zo, bij deze dan eindelijk eens wat foto's van mijn setup. Heb al eerde de specs geplaatst maar nog nooit foto's!

Een overzicht van de set-up vanuit mijn lusiterpositie:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/HomeCinema%20001.jpg

De TV is net een paar dagen oud en is een JVC AV21BF11SL 55 cm total flat screen televisie. Beeld bevalt me uitermate goed, mooie kleurdiepte, goed scherp, alle funcites die ik nodig heb en nog een mooie prijs ook!

Close-up van de TV:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/HomeCinema%20005.jpg

De versterker die ik gebruik is de alom bekende Marantz SR4300, probleem in dit Aldenkamp meubel is dat het erg warm wordt binnenin, zitten niet echt veel ventilatiegaten in.:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/HomeCinema%20023.jpg

Oud pioneer stereoversterkertje die ik gebruik om mijn altec lansing subje aan te sturen (moet vervangen worden, sub en versterker):

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/HomeCinema%20012.jpg

Nog een overzichtje alleen dan zonder frontjes, speakers zijn trouwens Magnat Project 4 en Quadral Base II:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/HomeCinema%20018.jpg

DVD-speler is de Pioneer DV-360 K die me ook geoed bevalt op één punt na. De laadtijden zijn vooral met audio en mp3 cd's gewoon heel erg lang. Soms pakt ie m ook niet, maar verder een uitstekende speler!Raad welke cd het is!

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/HomeCinema%20006.jpg

Binnenkort alles bij elkaar zetten (Dj-hoekje, HTPC) en dan alles met elkaar verbinden, kabels zijn inmiddels bestelt en het is nog even wachten dus! Achterspeakers moet ik nog ophangen (moeten worden vervangen) dus daar geen foto's van.

Dit alles is in een half jaartje ontstaan enik moet zeggen het is een erg leuke hobby! Mijn excuses voor de crappy pics maar resizen in GoT werkt niet echt lekker zo te zien.

Mijn beginnende DVD-collectie: http://www.dvdprofiler.co...ion.asp?alias=mark_dabomb

Oke dan, dat was dus mijn Home Cinema, kom maar op met reacties/commentaar/suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46945 schreef op 06 October 2003 @ 11:16:
[...]

Mag ik vragen waarom je voor deze speakers hebt gekozen?
Ja hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geintje :)

Ik heb helaas niet het geld om "echte" luidsprekers te kopen. Dus heb ik besloten om van een wat beter merk een satteliet systeem te kopen. Een all in one systeem wilde ik helemaal niet, met het oog op uitbreidingen in de toekomst.
Specificaties van de luidsprekers:

satteliet:
System 2 Way Closed
Woofer (mm) 95
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 90
Frequency range (Hz) 120-20000
Cross-over frequency (Hz) 5000

Subwoofer:
Woofer (mm) 203
Total volume (liters) 37.6
Frequency range (Hz) 45 - 150
Cross-over frequency (Hz)
Upper cutoff frequency (Hz) Adjustable 70 - 150

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 20380 op 06-10-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 20380 schreef op 06 October 2003 @ 18:42:
Geintje :)

Ik heb helaas niet het geld om "echte" luidsprekers te kopen. Dus heb ik besloten om van een wat beter merk een satteliet systeem te kopen. Een all in one systeem wilde ik helemaal niet, met het oog op uitbreidingen in de toekomst.
Slim, kan je meteen van meerkanaals geluid genieten en je hebt al een goede versterking en bron.

Andere mogelijkheid zou kunnen zijn om van het geld van je 5.1 set 2 fronts te kopen welke je dan later uitbreid. Dan heb je wel een betere stereo weergave maar geen surround uiteraard. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 06-10-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 16:53
Ik heb ook maar weer een paar plaatjes gemaakt van mijn ht-tje.

van boven naar beneden
amp: pioneer vsa-ax10i-S
tuner: sony st-sb920QS
dvd: pioneer dv-757Ai
video: samsumg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~droppie/hifi3.jpg

speakers: b&w nautilus 804 (bi-ampt) + htm1 als center (dit alles in red cherry)
tv: loewe aconda 82 cm

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~droppie/hifi2.jpg

nog een paar pic's van mijn speakers

van boven
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~droppie/hifi6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~droppie/hifi7.jpg
en van onderen

kom maar op commentaar, tips en suggesties ;)

ps. Ik weet dat mijn foto's een beetje mislukt zijn met name de laatste 2, heeft
iemand nog tips hoe je goed foto's kan maken ?

[ Voor 5% gewijzigd door powerman op 06-10-2003 18:51 ]

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Scarp schreef op 06 October 2003 @ 17:05:
[...]
Maar ieder moet voor zichzelf kijken wat ie verbetering waard vind en of ie verbetering uberhaupt hoort.
Dat was wat initeel bedoelde :P

ik wil ook meer uitgeven aan mijn set, maar het behoudt zijn functie of het nu beter klinkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Anoniem: 24317 schreef op 06 October 2003 @ 18:23:
Zo, bij deze dan eindelijk eens wat foto's van mijn setup. Heb al eerde de specs geplaatst maar nog nooit foto's!

Oke dan, dat was dus mijn Home Cinema, kom maar op met reacties/commentaar/suggesties!
Héhé , heb die Altec Sub ook nog gehad ( pc speaker dingetje hé? ) ... wel serieuze knaller vond ik toen !

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha, ja klopt, bij een Dell pc zat ie toen :) valt inderdaad erg mee, presteert beter dan verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94237

na anderhalf jaar meelezen hier wordt het tijd om ook maar eens te gaan posten.

van het weekend was ik bij stassen in tegelen in hun luisterstudio.
ik had donderdags een afspraak gemaakt in hun winkel in venlo om zaterdags een projector te bekijken en eventueel nog een LCR 60 te beluisteren.

nou heb ik bij stassen al vaker het gevoel gehad niet serieus genomen te worden (komt misschien omdat ik 20 ben of zo, ik snap het niet echt) en dit gevoel werd er zaterdag niet beter op. aangekomen in tegelen bleek men 1. niks van de afspraak te weten en 2. de projector (panasonic pt ae 200) en center waren er beide niet.

men ging dus aan het bellen richting venlo en mijn broer en ik werden door een stagaire of zo geparkeerd in een luister/projectie ruimte.

onderweg daarnaar toe kwamen we langs een fraai setje b&w 802's ;) .

ik vroeg dus maar even terloops of die toevallig aangesloten waren.

nee maar ze konden ze wel even voor me aansluiten, dus ze gingen hop de steekwagen op en werden met een setje nordost blue heavens aan een accuphase E 212 met marantz cd 14(?) gehangen.

jullie weten hoe het werkt? mwah komt wel goed zei ik.
en men liet ons gewoon alleen om wat met de aanwezige projector en de accuphase te spelen. :+

ik had uiteraard zelf geen cd's bij me aangezien ik niet voor stereo kwam dus kwam mn aanzetten met een paar (gekopieerde :/ ) cd's.

ik heb maar wat klassiek gepakt en was redelijk onder de indruk. ut stond allemaal niet echt optimaal dus vandaar daar ik niet zo van mn stuk was.
maar het klonk toch zeker niet verkeerd. ze gaven een heel breed geluid en waren erg gedetailleerd.

allemaal leuk en aardig maar dat was natuurlijk niet waar ik voor kwam.
nog even gauw naar venlo gecrost om daar de verkoper op zn flikker te geven.

hij ging het nou allemaal regelen en (om het goed te maken) ik kreeg voor 2 weken een lcr 60 mee naar huis om op mn gemak te testen.

volgende week maar weer naar tegelen :)

mijn ht om me gelijk maar even voor te stellen:

front: B&W 603 S2
center: B&W cc3
rear: B&W 601 S3
Receiver: sony Str DB 840
Cd: pioneer pd-s 505
dvd: dvp ns 405

bekabeling: 2,5 mm snoer, en deltac optimum (op de scart na ook niet echt spannend)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 94237 op 06-10-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 94237 schreef op 06 October 2003 @ 19:31:

nou heb ik bij stassen al vaker het gevoel gehad niet serieus genomen te worden (komt misschien omdat ik 20 ben of zo, ik snap het niet echt) en dit gevoel werd er zaterdag niet beter op.

ik vroeg dus maar even terloops of die toevallig aangesloten waren.

nee maar ze konden ze wel even voor me aansluiten, dus ze gingen hop de steekwagen op en werden met een setje nordost blue heavens aan een accuphase E 212 met marantz cd 14(?) gehangen.

ik had uiteraard zelf geen cd's bij me aangezien ik niet voor stereo kwam dus kwam mn aanzetten met een paar (gekopieerde :/ ) cd's.
hij ging het nou allemaal regelen en (om het goed te maken) ik kreeg voor 2 weken een lcr 60 mee naar huis om op mn gemak te testen.
Jouw gevoel dat je niet serieus wordt genomen wordt versterkt (omdat de spullen er niet waren), maar ze sluiten wel ff een lompe set voor je aan en je mag twee weken lang een center thuis uitproberen.....volgens mij nemen ze je serieus genoeg. 1 ding kan ik je wel vertellen....de meeste mensen die in hifi-winkels staan zijn enorme warhoofden.....misschien dat ze daarom je afspraak waren vergeten. En die gekopieerde CD's zie je best wel vaak....het origineel laten ze lekker thuis (1 kopie voor jezelf mag) en ze hebben ze vaak om te testen of een CD-speler ook CD-R's en/of CD-RW's eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
@porthos002

Ik snap niet dat ge klaagt. Dat ze een afspraak niet wisten kan gebeuren. Wat ze voor je gedaan hebben is goed! Datgene is al veel meer dan dat ik in regel over Stassen hoor. Ik denk dat je tekst maar aan moet passen, ik vind het iig meer dan netjes wat ze gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 20:00

Varienaja

Wie dit leest is gek.

zimbab schreef op 06 October 2003 @ 15:05:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Uniek ten opzichte van veel andere dac’s is ook het klokken van het signaal. Als fabrikant sta je voor de keuze: klok ik het ingangssignaal binnen te nauwe toleranties dan moet de bron optimaal zijn of klok ik het ingangssignaal zo dat elke bron wel lockt, al moet ik dan leven met jitter? Apogee lost dat op door met twee klokken intern te werken waartussen een data buffer zit. De klok aan de ingang is tolerant voor de bron, de tweede klok aan de conversie zijde zorgt dat de data exact getimed uit de buffer komt. Kostbaar maar de ultieme oplossing.
Wat een KUL. In de tijd dat HDD's met 8MB cache komen is een suf buffertje van hooguit 64kbyte opeens een 'kostbare' oplossing? Whahahaa ik lach me suf.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 08:49

PoweRoy

funky!

khoop dat jullie me een beetje kunnen helpen maar here it goes.

kheb een simpele 55cm supertech B) tv met daaraan een dp-500(xvid/divx/dvd speler + netwerk kaart) alleen hij heeft nog probs met decoden van ac3 maar dunno of dat aan de software ligt maarja. ik zoek een mooi surround setje erbij.
zelf staat alles in een kleine kamer van 4 bij 3 ong. wat kunnen jullie me een beetje aanraden en een goed geluid geeft voor onder de 300 euro :?
alvast bedankt ;)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Varienaja schreef op 06 October 2003 @ 20:43:
[...]

Wat een KUL. In de tijd dat HDD's met 8MB cache komen is een suf buffertje van hooguit 64kbyte opeens een 'kostbare' oplossing? Whahahaa ik lach me suf.
Volgens mij is het idee meer dat ze met TWEE KLOKKEN werken. En het is natuurlijk ook niet zomaar een kwestie van "we proppuh er wel even wat geheugen in"! En dat het probleem dan opgelost is. Het moet natuurlijk wel gecoördineerd worden. Maar kostbaar is ook relatief trouwens....de gehele DAC kost 1380 euro, dus zo duur is dat niet, maar het is zeker kostbaarder dan het compromis dat een heleboel andere fabrikanten toepassen. Lach je nu maar eens suf over je snelle inzicht in zaken.

[ Voor 32% gewijzigd door zimbab op 06-10-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 27-07-2020
Zo 212 tijd! :)

Niet zo mooi als ik zou willen (heb beter licht nodig), maar hier komt een redelijke pic en nog een mooie promo pic ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skiffer/accu212.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skiffer/212.jpg

Meer pics volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Heel mooi Hervaz...klassespul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Hervaz, the accuphase men ;)

[ Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 06-10-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Design deed me eerst aan marrantz denken eerlijk gezegd :)

Maar errug mooi spullie. Ik kan hier wel foto's gaan posten maar echt optimaal opgesteld staat het hier zeker niet. Misschien toch maar even wachten tot het nieuwe huis? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

neographikal: Geen verkoopspraatjes in je sig plz.

powerman: Zo een brugcontructie had ik dus destijds ook voor mn LCR60 center, met een HTM1 is het nog erger om die goed te plaatsen zo te zien :) Dan MOET je bijna een plasma scherm nemen en tegen de muur hangen om die center wat plek te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazcarpteam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

tazcarpteam

zuipuh en schreeuwe(H.Teeuwen)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~djusty/DSC00844.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~djusty/DSC00845.JPG

mijn setje :Sony DA 50 es _/-\o_
Sony 325 dvd
Sony kc 44 es casette(oudje) dubbele capstan as
Sony cd-player
Keff subwoofer 100watt
Infinity sm 120 studiomonitors
B&w centerspeaker
Bose 100 rear speakers

Philips 32 inch breedbeeld Ice blue

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Is dat een mannetje van het volk van laaf? :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 13426 schreef op 06 October 2003 @ 21:55:
neographikal: Geen verkoopspraatjes in je sig plz.
Ehm ik heb er geloof ik nog niemand over gehoord, en toch echt al een stuk of wat topics in SeM gezet dus de mods hebben het vast wel gezien (aangezien het er al een flinke tijd staat)

* neographikal gelooft niet dat er iemand problemen mee heeft?

offtopic:
behalve jij dan :)
Als je iets graag wilt delen met ons, vul dan het homepage-veld in je profile in. Het plaatsen van een reclameachtig linkje in je signature zien we ook liever niet.
uit de algemene faq's. Niet verboden, en nog geen mods over gehoord (schijnbaar niet aanstootgevend genoeg ofzo)

Nu weer ontopic :)

Ik zal wanneer de Strata binnen is hier toch maar wat pics maken. Ik post de verbeteringen wel na de verhuizing :)

[ Voor 41% gewijzigd door neographikal op 06-10-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik stoor me er niet aan maar negeer het gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:01
Yohan schreef op 06 October 2003 @ 14:17:
Ik wou eerst voor de 8807 gaan, maar het verschil met de 8818 was naast de prijs de Digital Natural Motion, en dat is wel een grote aanrader.
Weet je dat zeker? Ik heb ook een Philips met DNM (de 28PW9525), maar heb het na een paar weken weer uitgezet. Hij staat nu gewoon op Digital Scan.

DNM zorgt m.i. voor een soort "wazigheid" over het beeld. Het is vooral erg irritant bij closeups van gezichten en grote kleurvlakken, je krijgt dan een soort "veegeffect".

Het schijnt dat PixelPlus beter werkt, maar dat heb ik nog nooit in actie gezien.

Jammer dat je van TV's niet de firmware kunt upgraden, een PixelPlus upgrade zou wel aardig zijn :) Moet technisch ook wel kunnen volgens mij, alleen verkoopt Philips dan een stuk minder nieuwe TV's denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, volgens JvS moest ik m'n TV opstelling ook maar eens posten :P

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/Exirion/pics/wnng/DSCN1448_2.jpg

Het is een Samsung 55cm PLANO toestel met een Pioneer DV350S DVD-speler en Pioneer VSX511S receiver. Voor de speakers (prototypes van m'n vader) heb ik eigenlijk een veel betere versterker staan (ook eigen design en bouw) maar de receiver is voor surround gedoe bij de TV toch wel erg de moeite waard :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heeft je receiver geen pre-out die je kan gebruiken dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ACM schreef op 07 October 2003 @ 00:40:
Heeft je receiver geen pre-out die je kan gebruiken dan? :)
Nee, maar ik heb 'm al eens opengeschroef. Misschien is er ook wel een service manual met schema te vinden om een goeie pre-out te maken :) En anders maar zonder manual op de printplaat op jacht met de scoop ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Exirion schreef op 07 oktober 2003 @ 00:29:

[afbeelding]

Het is een Samsung 55cm PLANO toestel met een Pioneer DV350S DVD-speler en Pioneer VSX511S receiver. Voor de speakers (prototypes van m'n vader) heb ik eigenlijk een veel betere versterker staan (ook eigen design en bouw) maar de receiver is voor surround gedoe bij de TV toch wel erg de moeite waard :)
Heeft je vader die speakers ontworpen ? Ik vind ze heel mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

w00Dy schreef op 07 October 2003 @ 00:44:
Heeft je vader die speakers ontworpen ? Ik vind ze heel mooi :P
Ja, ik vind ze eigenlijk ook erg mooi. Maar.. het ging in principe alleen maar om het geluid voor hem ;) En dit zijn prototypes... de filters bengelen er al 14 jaar lang los achter. Ze klinken super, dus ik laat het maar lekker zo :+ M'n neef heeft nettere exemplaren staan die hoogglans gespoten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2021
mark_dabomb schreef op 06 October 2003 @ 18:23:

DVD-speler is de Pioneer DV-360 K die me ook geoed bevalt op één punt na. De laadtijden zijn vooral met audio en mp3 cd's gewoon heel erg lang. Soms pakt ie m ook niet, maar verder een uitstekende speler!Raad welke cd het is!
Dat is Masterpiece Theatre van En Vogue. Effe een vraagje over die tv. Met welke tv's heb je hem vergeleken, voordat je hem kocht?

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de TV vergeleken met een Sony TV ( de KV-21CL10 en de KV-21LS30) daarnaast een Philips 21PT5505 en nog een ander model waar ik het model niet van weet (had maar één SCART aansluiting). Daarnaast met een Thomson die de minste van het stel was. Verder vond ik eigenlijk niks mooi genoeg om in overweging te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94237

Blue Eyes schreef op 06 October 2003 @ 20:35:
@porthos002

Ik snap niet dat ge klaagt. Dat ze een afspraak niet wisten kan gebeuren. Wat ze voor je gedaan hebben is goed! Datgene is al veel meer dan dat ik in regel over Stassen hoor. Ik denk dat je tekst maar aan moet passen, ik vind het iig meer dan netjes wat ze gedaan hebben.
in de luisterstudio's werd ik meer als prima geholpen (het was voor hun ook vervelend dat afspraken niet doorgegeven waren). daar ligt het probleem ook niet, daar werken namelijk andere mensen als in de winkel.

@zimbab: zo'n opstelling verdient echter toch meer als een vivastar cd'tje, niet?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 94237 op 07-10-2003 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Daar heb je gelijk in....ze hadden op z'n minst een Taiyo Yuden ofzo kunnen nemen...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 11:15

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Exirion schreef op 07 October 2003 @ 00:29:

[afbeelding]

haal die bras eens van die speakers, man!
die hoeven niet versierd te worden met planten en auto's
;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
ff snel wat (brakke) foto's gemaakt van mijn set in mijn zeer kleine kamer (3,90 bij 2,20):

Afbeeldingslocatie: http://ick.gamepoint.net/stereo/Stereo2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ick.gamepoint.net/stereo/Stereo.jpg

van boven naar onder:
Marantz dv3100
Marantz cd6000OSE LE
Marantz sr6200
Rotel rb976mkII

speakers zijn Chario Syntar 200

ik heb jammer genoeg op dit moment het geld niet om mijn set af te maken (center en achter speakers: hangen nu brakke sony surroundjes) dus er komt heus wel weer een update :)

[ Voor 5% gewijzigd door Leipo op 07-10-2003 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023

tbusquet

©

Leipo schreef op 07 October 2003 @ 10:08:
ff snel wat (brakke) foto's gemaakt van mijn set in mijn zeer kleine kamer (3,90 bij 2,20):

[afbeelding]
[afbeelding]

van boven naar onder:
Marantz dv3100
Marantz cd6000OSE LE
Marantz sr6200
Rotel rb976mkII

speakers zijn Chario Syntar 200

ik heb jammer genoeg op dit moment het geld niet om mijn set af te maken (center en achter speakers: hangen nu brakke sony surroundjes) dus er komt heus wel weer een update :)
toon volledige bericht
Voor welke kanalen gebruik je de 976 op het moment ? Ik zie dat je alle kanalen gebrugd hebt staan. Ik draai zelf ook met 2 van die versterkers gebrugd.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
ik gebruik de eerste 2 gebrugde kanalen voor me fronts en het derde kanaal ga ik OF voor me toekomstige center gebruiken OF voor me rears (dus dan niet meer gebrugd). Op dit moment hangt er nog niets aan.

Ik denk persoonlijk dat ik voor die center ga (daar ben ik nu ook voor aan het sparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023

tbusquet

©

Leipo schreef op 07 October 2003 @ 13:38:
ik gebruik de eerste 2 gebrugde kanalen voor me fronts en het derde kanaal ga ik OF voor me toekomstige center gebruiken OF voor me rears (dus dan niet meer gebrugd). Op dit moment hangt er nog niets aan.

Ik denk persoonlijk dat ik voor die center ga (daar ben ik nu ook voor aan het sparen).
Waarom heb je eigenlijk voor die Marantz gekozen als je de eindtrappen niet gebruikt als ik vragen mag ? Niet dat er iets mis is met de 976 ;) :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Ik hou veel meer van het geluid van de Rotel dan van de Marantz.
eerst had ik alleen de cd6000 en de rb976 (dus cd direct op eindtrap) en was ik opzoek naar een goedkope voorversterker. die van Rotel vielen al af omdat die te duur waren en toen zag ik ineens een aanbieding van de sr6200 en heb dus die maar gekocht

en op dit moment gebruik ik de eindtrappen van de rears wel van de marantz (heb nog geen interlinks om de rears aan me rotel te hangen :P )

[ Voor 21% gewijzigd door Leipo op 07-10-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mijn Strata III is volgende week binnen :)

Dan zal ik even wat pics maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65456

Hier mij Home Cinema Setupje

Tv:
Sanyo CTP 3240 (Gekregen :9 )

Video/DVD:
Samsung SV-630F
Phillips VR 6585 (Van thuis)

Speakers:
Sony Realistic Optimus T-200 (gekregen, woofers vervangen; Met Jamo Woofers 4x25 cm >:) )

Audio:
Voor en eindtrap Sony Ta-Fe210 (2x60W@8Ohm)
Eindtrap Sphynx SP-BOS-110 (2x150W@8Ohm 8) ) Wel Wat te luidruchtig voor rustige muziek,daarvoor is de schakelaar,kan ik alleen de sony gebruiken.
Casettspeler:Phillips D6920 MK2 (Van thuis)
Hoofdtelefoon: Phillips HP800

Hier de pic's

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/Hans/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/Hans/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/Hans/8.jpg

Voor een studentje is dit zeker prijs/kwantiteit niet slecht :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34818

mooi setje zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Vind vooral die Sanyo tv erg origineel :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62469

Anoniem: 65456 schreef op 07 oktober 2003 @ 15:02:
Hier mij Home Cinema Setupje

Tv:
Sanyo CTP 3240 (Gekregen :9 )
...
offtopic: op die 2e foto linksbovenaan staat ligt een schakelaar, waarvoor gebruik je die?(dit vraag ik omdat dat schakelaar-tje van mijn vaders bedrijf komt >:) , met zo'n rond symbool met 2 uit-einden..

ontopic: voor de rest nice setje :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 62469 op 07-10-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Eindtrap Sphynx SP-BOS-110 (2x150W@8Ohm ) Wel Wat te luidruchtig voor rustige muziek,daarvoor is de schakelaar,kan ik alleen de sony gebruiken.
daarvoor dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65456

Hiermee schakel ik dus men boxen tussen de sony en de Sphynx, Ik gebruik dan nog wel de voorversterker van de sony en via de hoofdtelefooningang zo naar de zware eindtrap. Die Schakelaar had men pa met de taxi van Duitsland laten afkomen via het werk :D Wrs is dit nie zo audiofiel mr ja, het werkt en het klinkt allemaal zoal ervoor dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Voor mensen die niet kunnen kiezen tussen een grote T.V. en een goede projector hier nog even een heeel mooi 'projectie-scherm'. :P Zit namelijk geen tv-tuner in, maar zo'n ding verdient ook gewoon een digitale satteliettuner. Zag het toevallig in een Duits tijdschrift en daar stond:
seine Bildqualität grenzt schon an Zauberei......

ähnliche helligkeit vorausgesetzt, bildet der SIM2 natürlicher ab als das beste Plasma...
Kan je in 42" en in 55" krijgen

Kost alleen een lieve duit......het grootste model kost in Duitsland 14.000 euro, maar de projectors van SIM2 zijn zelf ook niet zo goedkoop en dit is gewoon gebaseerd op hun eigen DLP projectors.

ff wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.sim2.it/pgmarket/products/23-p72.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sim2.it/pgmarket/products/23-p74.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sim2.it/pgmarket/products/22-p69.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sim2.it/pgmarket/products/23-p86.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sim2.it/pgmarket/products/22-p71.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sim2.it/pgmarket/products/22-p70.jpg

Het is alleen de vraag hoe de beelkwaliteit en de prijzen en de grootte van de LCD-schermen zich het aankomende jaar gaan ontwikkelen....dit is namelijk wel een aardig groot ding voor in de kamer, hoe mooi ie ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hervaz, vraagje over die Accuphase (übergeile pics btw :P). Ik ben voor mn vader nog op zoek naar een andere versterker en zag dat Accuphase mooie versterkers maakt, maar dat dat niet zulke powerhouses zijn als bv. van krell oid (of ook sommige Rotel's).. hoe zit het daarmee (speciale gedachte erachter van Accuphase?)? (zag die 212: 90W @ 8 ohm .. --> 180 W @ 4?). Is overigens om b&W 801 matrix 3 aan te sturen (4 ohm 600 W continu). Ik weet dat vermogen niet alles zegt maar ik vroeg me gewoon af hoe het zat ;)

edit: ik kijk bijna nooit tv maar hmm erg mooi ding in de post hierboven!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 84487 op 08-10-2003 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Als een versterker zijn vermogen verdubbeld tov van 8 naar 4 Ohm kan het niet anders dan een goede versterker zijn! Alleen de duurdere typen en merken halen deze waarden!

Deze accuphase kan die speakers zeker aan! Overigens zijn er ook Accuphases die hetzelfde vermogen halen als Krells, maar ook Krells die zo "weinig" vermogen hebben.

Laat je vader luisteren, vermogen zegt niet alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Inderdaad, vermogen zegt niet alles.

Ga maar na, hoeveel vermogen gebruik je op een normale volumestand ? Waarbij dus de muziek echt mooi en zuiver klinkt. Het max. vermogen gebruik je op het moment dat de volumeknop voluit staat, en wanneer doe je dat nu ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Anoniem: 84487 schreef op 08 October 2003 @ 11:38:
Hervaz, vraagje over die Accuphase (übergeile pics btw :P). Ik ben voor mn vader nog op zoek naar een andere versterker en zag dat Accuphase mooie versterkers maakt, maar dat dat niet zulke powerhouses zijn als bv. van krell oid (of ook sommige Rotel's).. hoe zit het daarmee (speciale gedachte erachter van Accuphase?)? (zag die 212: 90W @ 8 ohm .. --> 180 W @ 4?). Is overigens om b&W 801 matrix 3 aan te sturen (4 ohm 600 W continu). Ik weet dat vermogen niet alles zegt maar ik vroeg me gewoon af hoe het zat ;)

Accuphase heeft ook monoblokken volgens mij, maar dat zal wel erg duur zijn :D. Maar als je in deze klasse rondkijkt, misschien Pass Labs? (www.passlabs.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

[off-topic]

Taco.....was jij niet (al een hele tijd geleden) bezig met een Aleph DIY? Zo ja...hoe is het daar mee? Is het een beetje gelukt?

[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep ik weet dat je normaal niet zoveel watt's gebruikt, maar bv. ik heb wel eens de krell 300i en 500i beluisterd en dan is de zwaardere 500i toch wel beduidend beter (die cijferaanduiding slaat trouwens op het vermogen op 4 ohm :P). Inderdaad versterkers als ml, krell, etc verdubbelen hun vermogen bij halvering van de impedantie, wel van belang als je een beetje laagohmige luidsprekers hebt. Daarom vroeg ik me -naast waarom accuphase (dat als merk tegen krell aanzit) gemiddeld veel "lichtere" versterkers maakt- ook af of dat bij die 212 ook zo is (op 4 ohm dubbele, dus 180 Watt), dat heb ik nl nog niet kunnen vinden. Ik zal nog wel laten horen hoe het gaat lopen (dat kan nog wel even duren want voordat mn pa wat gaat kopen wl ie helemaal het naadje van de kous weten, en ik geef em geen ongelijk ;))

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 84487 op 08-10-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52
dit is mijn net aangekochte setje :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wim.vanderende/sony.jpg

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En, tevreden mee?

Geef eens een uitgrebreide review van het geluid ed, dat is iig wel interessant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Anoniem: 84487 schreef op 08 oktober 2003 @ 11:38:

Ja hij kan ze aan, accuphase is heel erg stabiel (op 4 ohm heeft ie trouwens 115 watts, hij verdubbelt trouwens niet)

Trouwens zet ik accuphase,krell,ml,jeff rowland,spectral etc etc zo'n beetje gelijk in de high end, op dat nivo is het niet meer of het goed speelt of stabiel is, want dat zijn ze allemaal, het gaat om de klankkleur van dat merk, en dus wat je het beste aanstaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
8 Ohm 90 watt, 4 Ohm 115 watt? Dat zijn niet waardes die je van een top versterker verwacht, eerder van Sony, Marantz en noem de rest maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 15:43
Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~gfilius/hardware/bw601s3.gif
Vier B&W DM601 S3 Surround Speakers

Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~gfilius/hardware/bwlcr600s3.gif
Een B&W LCR60 S3 Center Speaker

Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~gfilius/hardware/relq200.gif
Een REL Q200E voor de lage tonen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~gfilius/hardware/sonydvp2525d.gif
Een Sony DVP-S525D (omgebouwde) DVD speler

Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~gfilius/hardware/denon3802.jpg
Een Denon AVR-3803 versterker

Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~gfilius/hardware/sonystrde635.gif
Een Sony STR-DE635 (mn oude versterker die momenteel niet aangesloten is)

Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~gfilius/hardware/sonykv28fx20.gif
Een Sony KV-28FX20 breedbeeld tv

En een merkloze beamer die ik van mn werk mee mocht nemen.
zie: http://people.zeelandnet.nl/filiusg/temp/beamer.jpg

De foto's hoe het er in het echt uitziet en de specs staan op mn website:
http://people.zeelandnet.nl/filiusg

[ Voor 11% gewijzigd door gerwinf op 08-10-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93791

Dit is mijn 4 maanden oude set: een Creative Inspire 5.1 5500. Het is een best mooie set, kan hard zat. Ik heb er ook Audigy kaart in geplant. Er zit een afstands bediening bij maar das een beetje overdreven |:( (dies eigentlijk nooit gebruikt).

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Blue Eyes schreef op 08 October 2003 @ 19:55:
8 Ohm 90 watt, 4 Ohm 115 watt? Dat zijn niet waardes die je van een top versterker verwacht, eerder van Sony, Marantz en noem de rest maar op!
Liever 115 stabiel dan 180 en het zakt in als een kaartenhuis zal ik dr maar op zeggen, verder zijn de meters nooit verder geweest dan 9 watt, en dat houdt je geen hele cd vol, wat een volume...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zimbab schreef op 08 October 2003 @ 15:22:
[off-topic]

Taco.....was jij niet (al een hele tijd geleden) bezig met een Aleph DIY? Zo ja...hoe is het daar mee? Is het een beetje gelukt?

[/off-topic]
Ik heb prototype draaien, echter ik kom wat koelcapaciteit tekort. Ben hem nu aan het herbouwen in 2 monoblokken. Koelblokken werden erg heet zodat na een tijdje een eindtrap uitfikte :D. Maar die paar uur dat het werkte was het wel heel erg mooi. Zelfs in winkel nog niet zo'n mooie amp gehoord :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Hervaz, ben ik niet helemaal mee eens. Een liniaire lijn geeft juist de potentie van een versterker weer. En de reserves en daarom is het juist stabiel!. En dat lijkt bij die getallen beduidend minder te zijn!

Let wel, lijkt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door blue eyes op 08-10-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue Eyes schreef op 08 October 2003 @ 20:42:
Hervaz, ben ik niet helemaal mee eens. Een liniaire lijn geeft juist de potentie van een versterker weer. En de reserves en daarom is het juist stabiel!. En dat lijkt bij die getallen beduidend minder te zijn!

Let wel, lijkt ;)
Verdubbeling van vermogen bij halveren van de impedantie is idd een goed teken. Echter bij sommige versterkertopologieen is dat niet altijd haalbaar. Ondanks dat er een hele dikke voeding in zit. En zoals Hervaz al aangeeft 10 stabiele watts is al een hoop kabaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat je dan ook beter kan kijken naar het amperage van zo'n monster. Veel watt is leuk als je 15 bent of in de PA zit, maar waar jullie zo hard naar zoeken is amperage om die conussen in bedwang tehouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52
Anoniem: 50944 schreef op 08 October 2003 @ 16:38:
En, tevreden mee?

Geef eens een uitgrebreide review van het geluid ed, dat is iig wel interessant. ;)
een uitgrebreide review zal een beetje moeijk worden aangezien ik er nog niet zoveel verstand van heb, maar ik heb naar meerdere setjes in de winkel geluisterd er was ook zo'n zelfde maar dan met vierkante speakers maar daar valt het geluid toch een beetje van tegen ik dacht dat dat de sony HTYP 1100 was. De subwoover dat is wel een krachtig ding mooi te regelen op de subwoover zelf en er zit nog een aparte knop op voor een music en movie stand. de dvd dpeler leest op foto cd's en divx na alles er mijn zelf gebrande DVD's speelt hij uitstekend af. voor de rest het is een redelijk stak disign vind ik wel mooi maar daar moet je michien van houden.

en de vraag of ik er tevreden mee ben kan ik snel beantwoorden dat is: JA
als je nog meer info wil hebben laat het dan even weten

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43391

Ik ben nu al een paar weken aan het rondkijken, luisteren en reviews aan het lezen.

Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op een NAD 532 DVD speler (inmiddels gekocht), een NAD 752 Receiver en een KEF 2005.2 satellite set. Deze laatste klonk geweldig, misschien ietsje minder dan (duurdere) losse boxen maar het geringe formaat van deze boxen heeft me echt over de streep getrokken. Ik heb nu eenmaal weinig zin om mijn hele huiskamer met boxen vol te stoppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Duidelijk argument dat voor veel mensen de doorslag geeft: de beschikbare ruimte, en grote hoeveelheid app en LS die maar in de weg staat.

En idd, de kleinere boxen zullen tov de duurdere broertjes een minder geluid geven, maar wie zegt dat de kleintjes slecht zijn? Die zijn zeker goed!

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43391

Blue Eyes schreef op 09 October 2003 @ 11:46:
Duidelijk argument dat voor veel mensen de doorslag geeft: de beschikbare ruimte, en grote hoeveelheid app en LS die maar in de weg staat.
Klopt, een ander argument is dat ik ze vooral bij films zal gebruiken. Dat de boxen iets minder goed klinken bij muziek is niet zo erg. Overigens is "iets minder goed" relatief. Het klonk nog steeds vele malen beter als een satellite set van Sony, JVC en Pioneer.
En idd, de kleinere boxen zullen tov de duurdere broertjes een minder geluid geven, maar wie zegt dat de kleintjes slecht zijn? Die zijn zeker goed!
Ze konken geweldig! En hebben meerdere awards gewonnen.
Veel plezier ermee!
Dat zal wel lukken! Ik zal wel wat pics posten als ik ze heb, moet daarvoor helaas wel nog even op mijn eindejaarsuitkering wachten.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.