In die 2de UBB tag moet je nog een / zetten voor de IMG
dus
[IMG]link plaatje[/IMG]
of
[IMG=600]link plaatje[/IMG]
als ze te groot zijn
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
In die 2de UBB tag moet je nog een / zetten voor de IMG
[ Voor 10% gewijzigd door Exigence op 07-12-2003 16:06 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
www.avpnews.com
[ Voor 14% gewijzigd door Dupje op 07-12-2003 22:34 ]
Verwijderd
Een hoek versterkt wel je bas, dus je beeld klopt niet meerduponjan schreef op 07 december 2003 @ 22:33:
Goede sub = niet te horen uit welke richting de bassen komen
Dus wat boeit het als die sub nu in een hoekje staat?
Music Addicted
Of je nu een fim kijkt, televisie kijkt of een spelletje speelt. De lamp zal op de normale manier slijten. Je moet er van uitgaan dat je lamp een 2000 uur meegaat.Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 23:33:
Ik ontvang dinsdag mijn beamer (infocus X1), ik wil er ook graag games op spelen vanaf de pc. Ik heb gehoord dat dit slecht is voor de lamp van de beamer![]()
Als ik games speel en deze beelden met de beamer projecteer heeft dit dan grote nadelen ... ?
Ik ben bezig om een HT te bouwen en zal foto's plaatsen zodra ik de beamer heb.
Verwijderd
Verwijderd
Begrijpend lezen is moeilijk, maar als ik zeg dat ie zijn sub op een hoekje heeft laten vallen dan bedoel ik ook exact dat: zijn sub is gewoon beschadigd!duponjan schreef op 07 december 2003 @ 22:33:
Goede sub = niet te horen uit welke richting de bassen komen
Dus wat boeit het als die sub nu in een hoekje staat?
www.avpnews.com
En wat valt er eigenlijk in te branden in zon projector?Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 07:06:
Het heeft niets met slijtage van de lamp te maken maar met het gevaar voor inbranden. Bij games is het vaak zo dat er veel dezelfde zaken steeds in beeld staan, met te hoog contrast / brightness loop je gevar dat dat dan inbrand in de lamp.
www.avpnews.com
Ik had ook al op z'n site gekeken en gezien wat je bedoelde.skullsplitter schreef op 08 december 2003 @ 11:43:
[...]
Begrijpend lezen is moeilijk, maar als ik zeg dat ie zijn sub op een hoekje heeft laten vallen dan bedoel ik ook exact dat: zijn sub is gewoon beschadigd!
Music Addicted
Great minds think alike!
Mooie speakersetVerbal Kint schreef op 08 december 2003 @ 11:51:
Nou je bent even een weekendje weg en meteen allemaal nieuwe ontwikkelingen (terwijl de rest van GoT zo'n beetje stil staat in het weekend...). Dus:
- Play, dat rood ziet er erg goed uit!
- Scarp, gaat lekker zo, what's next?
- Boekster, waar blijven die foto's? (desnoods in het andere topic)
En dan nog wat huishoudelijke mededelingen van mijn kant:
- De ultieme cd-tweak, "Wow, this stuff really works!"![]()
- Helaas niet mijn nieuwe speakersetje
Gelukkig wel dat van mijn goede vriend en bijna buurman
Probleem is wel dat de beste jongen geen eindversterking heeft voor dat spul en trouwens ook geen processor... Iemand hier toevallig in een upgrade proces?
Music Addicted
Verwijderd
Ik niet .. deed de doos open , zat er zo inskullsplitter schreef op 07 december 2003 @ 20:39:
WAAROM heb je die magnat op een hoekje laten vallen?
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd
Ieeew, ik heb bij jouw pics altijd het idee dat je een eenzame kluizenaar bent! Haal die stoel daar weg en zet daar een driezitsbank neer! Of heb je geen vrienden?TomSwinnen schreef op 07 december 2003 @ 17:08:
heb nog wat nieuwe piccies getrokken overlaatst , check http://home.pi.be/~swinneke/hifi > Pictures ..
Voorsmaakje :
[afbeelding]
Neuh, in zoverre heb je gelijk, maar staat gewoon niet netjes... Maar je hebt hem dus niet voor niets zo goedkoopTomSwinnen schreef op 08 december 2003 @ 13:29:
[...]
Ik niet .. deed de doos open , zat er zo inDoos was niet beschadigd , dus ik neem aan dat Blue Company hier voor verantwoordelijk is .. Heb ze dan maar mailtje gestuurd , nog geen antwoord gehad ..
Maar het valt gelukkig niet zooo hard op en doet niks aan het geluid *oef*
www.avpnews.com
Eerder in dit topic riep hij al dat er binnenkort toch maar ging kijken voor iets waar meer mensen van konden meegenieten, en ik denk dat ik voor Februari ook wel iets anders heb staan dan 2 matrassen en oversized pallets die ik nu als bed/bank gebruikzimbab schreef op 08 december 2003 @ 14:23:
Voor de honderduizendste keer: Hij heeft niet meer plaats!!!!!!!!!!! En ook met een hamer gaat het dan niet passen nee. Ik heb trouwens ook maar 1 luie stoel hier staan, maar als er vrienden komen (zoals zodirect voor een LOTR marathon: FOTR SEE + TT SEE) dan haal ik even wat andere luie stoelen van de andere kamers en plof ze hier neer.
www.avpnews.com
Wat kabels en daarna eerst een nieuwe autoVerbal Kint schreef op 08 december 2003 @ 11:51:
- Scarp, gaat lekker zo, what's next?
Verwijderd
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
De speakers zijn IQ L60 speakers en ik denk dat niemand ze kent dus het zegt weinig natuurlijk en ik zou niet zo snel weten waar ze mee te vergelijken zijn, maar ze klinken zeer levendig en relatief druk vergeleken met de B&W 603 (die ik eerst op het oog had), maar daar hou ik juist van.leffe_blond schreef op 08 december 2003 @ 21:18:
wat een beest
welke speakers gaat hij ondersteunen? (maw die zuil welke is dat?)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 21:42 ]
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
[ Voor 20% gewijzigd door Blamm op 08-12-2003 21:48 ]
Verwijderd
Owja dat had ik er nog niet bijverteld de woofer is nu nog niet gefilterd, maar als ik van de week even tijd heb ga ik even naar speaker en co in rotterdam om te kijken of hun een tijdelijke budget oplossing hebben om hem te filteren totdat ik een actieve subversterker heb.Razorfist schreef op 08 december 2003 @ 21:46:
martijnsp: hoe heb je de subwoofer nu gefilterd? je hebt er immers nog geen aparte versterker aan hangen.
En mag ik vragen waar je de units besteld hebt? Ik ben me ook (alweer / nog steeds) aan het oriënteren voor een zelfbouwwoofer.
Hij ziet er trouwens geweldig uitIs dat wit de uiteindelijke kleur? Vind het zeer mooi staan en erg apart
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 22:35 ]
Geweldig mooi setjeVerwijderd schreef op 07 december 2003 @ 09:21:
Hier dan nog wat verse pics van me "nieuwe" (2de hands) 805-jes in me woonkamer / biosDe 805 vervangen de 7nt's die nu als side surrounds fungeren. De oude side-surrounds (mirage) zijn als rear surrounds hun werk gaan doen. Omdat de 805-jes inderdaad niet laag genoeg gaan staat er rechts van de bank, achter de speaker nog een sub. Ik verbaas me toch steeds weer hoe laag de 805 evengoed nog gaat, top luidspreker, doe er nog maar 4
Alleen eerst even speakerkabel halen want er hangt wel erg goedkope meuk aan
[afbeelding]
[afbeelding]
Dank jeMikeyMan schreef op 09 december 2003 @ 12:00:
hoewel ik over het algemeen niet zo'n fan ben van Yamaha, moet ik toch zeggen dat je een mooi setje hebt uitgezocht
Nouja, dat zilver hoeft van mij niet zo, maar tziet er toch wel strak uit...
Mooi setje hoor. Zilver ziet er top uit, ben zelf niet zo'n fan van zwart. Yamaha heeft, volgens mij, best een goede naam op dit gebied. Waarom heb je ervoor gekozen, puur om budgettaire redenen of heb je ook nog geluisterd naar andere merken?Mad_Manic schreef op 09 december 2003 @ 11:41:
Ik heb laatst een setje samengesteld. Ik ben geen audiofiel zoals sommige hier en derhalve besteed ik er dus minder geld aan.
Verwijderd
Upgrade naar de nieuwe PandaScarp schreef op 08 december 2003 @ 19:18:
[...]
Wat kabels en daarna eerst een nieuwe autoDaarna zien we wel weer qua HT
Why the sad face? Ik kan het alleen maar toejuigen. Een aantal jaren terug waren projectoren onbetaalbaar voor een gewone sterveling. Nu word het steeds bereikbaarder voor een gewoon publiek. Super toch?4POX schreef op 09 december 2003 @ 10:20:
Was zondag in de bioscoop en hoorde ik mensen geintjes maken over een beamer bij de Aldi.. Keek ik gister op de Aldi website, en realiseerde: Beamers gaan in de toekomst nog een leuke groei beleven..
beamers bij de aldi
Verwijderd
CRT zal niet in prijs dalen, en bij een echt HT hoort een CRTnotgib schreef op 09 december 2003 @ 12:27:
[...]
Why the sad face? Ik kan het alleen maar toejuigen. Een aantal jaren terug waren projectoren onbetaalbaar voor een gewone sterveling. Nu word het steeds bereikbaarder voor een gewoon publiek. Super toch?
Tuurlijk snap ik ook wel dat je voor een echte kwaliteitsprojector (CRT) nog behoorlijk in je buidel moet tasten. Maar die kunnen in prijs toch niet achterblijven, lijkt me zo.
Eh, hoezo niet? De vraag word alleen maar groter -> meer merken gaan ze maken -> meer keuze -> meer concurrentie -> lagere prijzen.Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 14:47:
[...]
CRT zal niet in prijs dalen, en bij een echt HT hoort een CRT.
Verwijderd
Zou je misschien kunnen vermelden waat jij je beamer hebt gekocht.Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 09:21:
Hier dan nog wat verse pics van me "nieuwe" (2de hands) 805-jes in me woonkamer / biosDe 805 vervangen de 7nt's die nu als side surrounds fungeren. De oude side-surrounds (mirage) zijn als rear surrounds hun werk gaan doen. Omdat de 805-jes inderdaad niet laag genoeg gaan staat er rechts van de bank, achter de speaker nog een sub. Ik verbaas me toch steeds weer hoe laag de 805 evengoed nog gaat, top luidspreker, doe er nog maar 4
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb volgens mij nog geen enkele CRT bezitter gezien die zn CRT nieuw gekocht heeft, dat is allemaal 2de hands. Waar ze vandaan komen weet ik niet precies, maar ik gok dat het oude modellen zijn die bedrijven e.d. wegdoen als ze upgraden naar nieuwere hardware. Met nieuwe tubes er in zijn die CRT's nog prima te gebruiken, dus slecht is het zeker niet. Nieuw kost een degelijke Barco al zeker 25 000 EURO...notgib schreef op 09 december 2003 @ 14:49:
[...]
Eh, hoezo niet? De vraag word alleen maar groter -> meer merken gaan ze maken -> meer keuze -> meer concurrentie -> lagere prijzen.
2e hands zijn er nog hele goede crt's te koop hoor. Ik heb er een+alu concaaf beeld (sony VPH1031Q 5.5" data/video crt projector) voor minder dan €500... superscherp, en zowiezo al een superhoog contrast dat met dat scherm alleen nog maar beter wordt (scherm heeft een gain van 13!! (kan iemand me uitleggen wat dit eiluk precies inhoudt?notgib schreef op 09 december 2003 @ 12:27:
[...]
Tuurlijk snap ik ook wel dat je voor een echte kwaliteitsprojector (CRT) nog behoorlijk in je buidel moet tasten. Maar die kunnen in prijs toch niet achterblijven, lijkt me zo.
[ Voor 16% gewijzigd door Adonias op 10-12-2003 13:48 ]
Ik vond die spullen van Yamaha goed klinken en had via research op internet/bladen gezien dat de prijs/kwaliteit verhouding van Yamaha echt fantastisch is. Ik moet ook zeggen dat alles er keurig afgewerkt uitziet.notgib schreef op 09 december 2003 @ 12:25:
[...]
Mooi setje hoor. Zilver ziet er top uit, ben zelf niet zo'n fan van zwart. Yamaha heeft, volgens mij, best een goede naam op dit gebied. Waarom heb je ervoor gekozen, puur om budgettaire redenen of heb je ook nog geluisterd naar andere merken?
Dit voreg ik mij ook af. Ik heb wat gemaild met tipex (bedanktVerwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:19:
[...]
Zou je misschien kunnen vermelden waat jij je beamer hebt gekocht.
Ik heb zitten zoeken naar de topics van Tbusquet, maar daar kan ik verder niks meer van terug vinden.
Ik wil binnenkort een beamer aanschaffen met "doek".
De kwaliteit moet gewoon goed zijn.
Beste Hans,
Bedankt voor de informatie en ondertussen had ik je site al gevonden. Ik ga vanavond even informatie zoeken voor een CRT, en omdat ik zelf niet helemaal goed thuis bent in dit wereldje neem ik een goede vriend met verstand mee als ik een tweedehands koop. Ik heb gelezen dat het steeds moeilijker wordt om een CRT te bemachtigen. Omdat het enkel voor thuisgebruik is, hoeft deze niet perfect te zijn. Ik geef immers meer om het geluid dan om het beeld. Wat bedoel je precies met de kwaliteit van de buizen? Heeft dat te maken in welke staat de lampen verkeren? En waar moet ik precies op letten bij aankoop? Ook ben ik bang dat ik bijvoorbeeld wel een goede CRT kan bemachtigen maar dat de lampen het begeven na een tijdje en ik geen nieuwe lampen kan bemachtigen. Hoe heb jij dat precies opgelost. Tevens zie ik dat de CRT redelijk hoog is, waardoor je je hoofd makkelijk stoot. De garage wordt volgende week verbouwd (spouwmuur, vloerverwarming, beton plafond) waardoor het denk ik allemaal gaat lukken.
Nogmaals bedankt en ik hoop dat ik begin volgend jaar ook een mini-HT heb.
Groetjs Bob
--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Bob,
Ik heb op me website nog wel wat meer pics staan maar deze zijn niet echt heel recent, wil er binnenkort weer eens wat gaan maken en die komen er dan ook zeker bij te staan. Tot die tijd kun je op http://www.schaaps.com kijken onder het kopje hometheater, daar staat een lijst van me apparatuur en wat foto’s. Wat ik gebruik om te projecteren is geen beamer maar een crt, beamer is voor mensen met een crt nogal een vies woord J CRT is een drie buizen oplossing wat je ook op de foto’s kunt zien, verders zijn ze een stuk groter en zwaarder dan een lcd/dlp projector maar het beeld is aanzienlijk beter. De mijne is een sony 1270 en dat is een “simpele” crt maar doet het evengoed niet slecht. Je kunt er overigens tweedehands meestal voor een leuk prijsje aankomen (let op kwaliteit van de buizen), nieuw zijn ze onbetaalbaar, reken vanaf 20K. Scherm is er eentje van projecta, formaat 2.40m x 1.80m, kwaliteit doek is ‘m’, dat wil zeggen dat het redelijk dik is wat een voordeel is want de goedkopere ‘s’ kwaliteit begint snel te krullen aan de zijkanten. Zelf kun je makkelijk een scherm maken, is genoeg info over te vinden op het internet. Garage lijkt me zeker een mooi lokatie voor een HT, zit zelf helaas in een apartement maar bij verhuizing zou ik dat ik zeker overwegen. Ik heb geen foto’s van de projector in actie, daarvoor moet het pikke donker zijn (nadeel van crt, heeft weinig lichtopbrengst) maar ook die kan ik wellicht ook binnenkort eens maken.
Hoop dat dit je vragen een beetje beantwoord. Overigens kun je op www.htforum.nl en www.dvdforum.nl heeft veel info vinden over projecteren en ht’s, daar ben ik ook paar jaar geleden begonnen en verslaafd geraakt J
Groetjes
Hans
--------------------------------------------------------------------------------
Hey Tipex,
Ik had op GoT gevraagd om je e-mailadres om te vragen of je meer pics hebt. Om nou te voorkomen dat iedereen dat gaat vragen en die topics doe ik het even via de mail.
Verder over jouw bericht:
[quote]Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 09:21:
[afbeelding]
[afbeelding][/quote]
Heb je wat meer informatie over die beamer en scherm. Qua audio ben ik zelf al redelijk voorzien en omdat ik nu de garage van mijn vader tot mijn beschikking krijg (wat natuurlijk een mini-HT-ruimte wordt), lijkt mij dit een perfecte combinatie. Welk typenummer is de beamer en heb je de beamer ook in actie?
Misschien een beetje overlast van mn mailte (sorry). Maar toch alvast bedankt!
Groetjes,
Bob ( je86nl )
Haai,
ik zag op GoT dat je me gevraagd je te mailen wat ik bij deze effies doe
Groetjes
Tipex (Hans)
[ Voor 9% gewijzigd door Bobje op 09-12-2003 17:36 ]
Verwijderd
Melvin geeft in principe al het antwoord op je vraag. Er zijn vrij weinig mensen die een nieuwe projector hebben hangen vanwege het prijskaartje wat er aan deze jongens hangt. 25K is inderdaad nog maar het begin en loopt zo richting de 50 a 60K en dan heb je alleen nog maar de projector, vergeet niet dat je je projector nog een signaaltje moet voeden, hiervoor zijn ook diverse mogelijkheden die varieren van goedkoop tot duur.Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:19:
[...]
Zou je misschien kunnen vermelden waat jij je beamer hebt gekocht.
Ik heb zitten zoeken naar de topics van Tbusquet, maar daar kan ik verder niks meer van terug vinden.
Ik wil binnenkort een beamer aanschaffen met "doek".
De kwaliteit moet gewoon goed zijn.
Wat een onzin zegMad_Manic schreef op 09 december 2003 @ 16:35:
[...]
Ik vond die spullen van Yamaha goed klinken en had via research op internet/bladen gezien dat de prijs/kwaliteit verhouding van Yamaha echt fantastisch is. Ik moet ook zeggen dat alles er keurig afgewerkt uitziet.
Hierin schoten mijn inziens JVC, Philips en Sony tekort. Zeker als je ziet wat voor componenten er binnenin gebruikt zijn. Andere merken zoals harman/kardon,denon, marantz vind ik ook supermooi maar daar betaal je dan meteen ook meer naar. Dus ja om budgettaire redenen en ik wilde een leuke kwaliteit/prijsverhouding voor een niet-audiofiel die wel kwaliteit wil en degelijke producten wil waar hij lang plezier van kan beleven.
Nou, ook in die prijsklasse zitten _echt_ wel klankverschillen. Zoals tussen mijn sr4300 en de yamaha rv440. Al vond ik de afwerking van de yamaha wel wat beter door de volume knop die minder speling had en een wat makkelijkere bediening.marz01 schreef op 09 december 2003 @ 18:42:
[...]
Wat een onzin zeg, heb je mischien een linkje naar die testen/verhalen
![]()
Als je naar een receiver kijkt in dezelfde prijsklasse zijn de verschillen echt minimaal, ik heb hier wat duitse en engelse bladen liggen en daar blijkt nergens uit dat yamaha beter is dan een sony, harman kardon of denon ofzo.
Wil je een betere receiver zal je gewoon meer geld moeten neerleggen (*>2)
Een receiver rond deze prijsklasse kan je mischien beter in de oren klinken (scheller/warmer/boemeriger)of het design staat je wat meer aan, maar de prijs/kwaliteits verhouding licht echt zeer dicht bij elkaar en om de verchillen goed te horen heb je wel wat betere speakers nodig dan zo'n sub/sats setje
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 22:40 ]
[ Voor 11% gewijzigd door -Sander- op 09-12-2003 22:51 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dude! welke tv is dat? Je pa ziet er strak uit!Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 22:39:
[afbeelding]
die oude vent ff wegdenken.. die was zijn 2e jeugd aan het herleven met de afstandsbediening
Mijn pa ziet er ouder uit, dus hij moet wel trots zijnVerwijderd schreef op 09 december 2003 @ 22:42:
[...]
Dude! welke tv is dat? Je pa ziet er strak uit!
Ik had eerst een subwoofer + 5 satellietjes, maar die halen het bij lange na niet bij de 4 zuilspeakers + center die ik nu heb. Ga ze luisteren zou ik zeggen, das de enige manier om erachter te komen.Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 22:29:
Voor de boxen heb ik de volgende op het oog:
[afbeelding]
Maar dan in het zwart.
[afbeelding]
Zelf zit ik te twijfelen of ik van die kleine speakers moet nemen of gewoon grote speakers. Maar wat is precies het verschil tussen dit soort speakers? Zelf heb ik het gevoel dat houten speakers wat dieper geluid geven en het staat wel flippend natuurlijk van die zuilspeakers naast de tv
Hoe denken jullie hierover?
Die tv kan zijn:Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 22:42:
[...]Dude! welke tv is dat? Je pa ziet er strak uit!
Verwijderd
hahahaVerwijderd schreef op 09 december 2003 @ 22:42:
[...]
Dude! welke tv is dat? Je pa ziet er strak uit!
Verwijderd
De vraag naar CRT's wordt misschien groter maar dat zijn mensen met een dikke beursnotgib schreef op 09 december 2003 @ 14:49:
[...]
Eh, hoezo niet? De vraag word alleen maar groter -> meer merken gaan ze maken -> meer keuze -> meer concurrentie -> lagere prijzen.
Is dat die sony set, de Sony DAV-880 werd al genoemd. Ik heb die laatst bij iemand gezien en gehoord. Was echt verbaasd over hoe... ehrm, slecht het was. Vond ten eerste het nogal gammele en lichte dingen (nooit een goed teken voor speakers). En dan met die dunne speakerkabels. Brrr.. kreeg er echt een killig gevoel bij. En zo klonk het ook. Echt beroerd in mijn optiek.Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 22:39:
die oude vent ff wegdenken.. die was zijn 2e jeugd aan het herleven met de afstandsbediening
Verwijderd
Nu ik niet geheel ongevoelig ben voor design, is er toch iets dat me zeer aantrekt, nu ik zie dat jij ze hebt is mij vraag, wat zijn jou ervaring met die set? Ik neem aan dat je er tevreden over bent, anders schaf je het uiteraard niet aan, maar zijn er ook dingen die ronduit "KUT" zijn? Ik twijfel namelijk om van Infinity zuilen een 5.1 set te creeeren, maar dit blijf ik toch mooi vinden en kwa prijs ontloopt het elkaar haast niet.Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 19:52:
Net binnen gekregen: [afbeelding]
Sony SS-LAC305ED set. 5.0 dus.
Ik weet nog niet precies hoe ik ze ga neerzetten, maar er zijn max 2 opties. Bij de eerste worden 2 stuks monitoren bij m'n computer, en de andere 2 + center worden dan gebruikt als rears en centerback.
Andere optie is de center tijdelijk gebruiken als front center, en de 4 rears gebruiken als de achterste 4 bij een 7.1 opstelling. Dan zal ik wel een extra eindtrap moeten gebruiken, of 2 op de center back aansluiting zetten, maar of ik het dan nog goed gecalibreerd krijg? Technisch gezien is het geen probleem, aangezien het achter kanaal bij 7.1 toch mono is aangezien er maximaal 6.1 sporen op een DVD zijn te vinden.
Het geluid is echt verassend goed, vergeleken met goede boekenplank speakers verliezen ze natuurlijk, maar ze klinken behoorlijk neutraal, stemmen komen heel mooi door en het geluidsbeeld is ook aangenaam. De laagweergave is voor een slaapkamer grote kamer niet genoeg maar valt nog behoorlijk mee. In-room vallen ze pas merkbaar af bij 60/55hz. In deze positie stonden ze naast m'n monitor wat het laag natuurlijk wat aandikte, maar daarom zijn ze ook goed geschikt voor naast m'n computer. Ook zonder sub.
Voor het geld wat ik ervoor heb neergeteld had ik echt niks beters kunnen verzinnen. Zelfbouw was natuurlijk een optie, maar voor dit geld had ik nooit zulk goed afgewerkte luidsprekers kunnen bouwen, welke ook nog ideaal zijn om op te hangen. Dat is ook waarom ik afgestapt ben van zuilen als rears, deze klinken weliswaar goed, maar ze zijn gewoon niet te plaatsen, meer als 5.1 was niet mogelijk en dan nog stonden ze nog niet lekker. De plaatsing is heel belangrijk en is nu dik in orde te krijgen. Dat is ook een boel waard.
Als toegift nog een picje van m'n SR7300, en als je goed kijkt zie je ook m'n nieuwe tv. Gewoon een CRT, en wegens ruimtegebruik een 55cm, maar wel lekker volledig vlak.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door ConZito op 10-12-2003 13:11 ]
Waarom raadt je pas na 8" aan? Ik heb een sony VPH1031Q (http://www.crtcinema.com/sonyspecs.html) . Die heeft 5.5" buizen van 900 lijnen (in RGB mode) 300 lumen, 2 RGB aansluitingen (een 9 pins en een scart). Ik heb hem op een Matrox Millenium II 4MB PCI aangesloten (dat die zonder problemen DVD's en divx draait snap ik nog steeds niet, maar je hoort mij niet klagenVerwijderd schreef op 10 december 2003 @ 11:07:
[...]
De vraag naar CRT's wordt misschien groter maar dat zijn mensen met een dikke beurs. Een CRT is high end en die blijft high end, beneden staan een paar projectoren met de daarbij behorende prijzen. De 6 is niet interessant, de 7 heeft ook nog 7" en geen 8". Een 8" is echter aan te raden, dus kan je na gaan wat het je gaat kosten en 2e hands ben je nog steeds 1/3 aan de nieuwprijs kwijt
.
Barco cine 6: +/- € 8948,-
Barco cine 7: +/- € 17128,-
Barco cine 8: +/- € 31350,-
Barco cine 9: +/- € 60000,-
Andere CRT fabrikanten: Runco, Vidikron en Sony er zullen waarschijnlijk nog een paar zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Adonias op 10-12-2003 13:49 ]
Het klinkt zo te horen iig dat ze er bij Sony wel aandacht aan hebben besteed, ik ga as. zaterdag een kleine kruistocht houden door rotterdam, om te luisteren idd.Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 13:27:
Tja, wat ik ervan vind is niet echt relevant, want dat is nogal smaakgebonden. Je zou ze beter zelf eens kunnen gaan beluiteren.
In ieder geval kan ik je wel zeggen dat het vooroordeel over satalieten hier niet op gaat. Maarja de behuizing is ook zo'n 25 cm hoog dus we praten hier niet meer over mini-satalieten.
Ik zou ze niet zonder subwoofer nemen, want dan mis je echt wel laag. Maar ze gaan echt laag zat om op een verantwoorde manier aangevuld te kunnen worden door een subwoofer. Meestal laten satalieten een te groot gat over wat dan aangevuld moet worden met een subwoofer. Deze is dan veel te goed te plaatsen en klinkt gewoon niet fijn. Doordat je met deze set je sub pas vanaf max 80 hz hoeft laten meedoen, is hij bijna niet te plaatsen en integreert hij veel beter.
Ik heb ze inmiddels opengeschroeft (kon het niet laten) en dat ziet er goed uit, 2e orde filter, aluminium frame waarin de woofer hangt. Bitumen op de kunstof zijwanden en een op het eerste gezicht kwalitiatief uitstekende woofer. Grote magneet, stevige ophanging, rubberen surround.
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 14:01 ]
Verwijderd
Echte 8" projectoren (dus niet 800/801 Barco, maar 808(s), Sony G70, Marquee 8000/8500) hebben EM focus i.t.t. ES focus, waardoor je plaatje een stuk scherper wordt. Ook de lichtopbrengst is hoger. Daarnaast heb je vaak een hogere scanrate en bandbreedte (als je bijvoorbeeld je DVD-bron upgescaled de projector 'aanbiedt' of een HD-bron).Daarom nogmaals, wat is het voordeel van 8" buizen (afgezien van dat je wellicht groter kunt projecteren).
Ik denk dat je meer winst kunt halen uit een goed scherm dan uit een verschrikkelijk veel duurdere beamr/projector(nogmaals, die van mij was incl scherm nog geen 500 euro 2e hands)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 14:16 ]
Als ik de Prijs van Correct erbij pak dan heb je voor het geld van de Sony set enkel 2 Infinity Alpha 20'sConZito schreef op 10 december 2003 @ 13:44:
Ik twijfel op het moment nog tussen 2 Infity Alpha 50 of 40 fronts en dan 2 Infinity Alpha 30 of 20 rears. Gezien het geluid van Infinity me erg bevalt en het design in mijn ogen erg mooi is. Maar nu de nieuwe Mission M3 set uit is wil ik die ook wel eens horen en ik wil toch ook eens een keertje de Magnat Motion 990 horen.
Verwijderd
Je kan natuurlijk nog groter, door de projector verder van het scherm te zetten. Het probleem is de beperkte lichtopbrengst, waardoor je o.a. de brightness veel hoger zal moeten zetten, waardoor er sneller wear op je buizen komt.Ik projecteer nu op een sony aluminium concaaf scherm met een diamter van 1.8m (72") maar de beamer kan ook op 100" projecteren (2.5m diameter).
Je hebt idd helemaal gelijk, maar de "fabrieksopgave" (en zo kun je de lenzen en scherm ook instellen (met spacers ed) is dat je kunt projecteren op 72" en 100" (en iets kleiner, en iets groter dan beiden, op een bepaalde afstand) Ik projecteer nu op een iets kleinere afstand dan de fabrieksafstand voor 100", op een 72" scherm, met lens/scherm instellingen voor 100". Ik ga nog 's kijken of het uitmaakt als ik de spacers erin zet voor 72" projectie...Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:18:
[...]
Je kan natuurlijk nog groter, door de projector verder van het scherm te zetten. Het probleem is de beperkte lichtopbrengst, waardoor je o.a. de brightness veel hoger zal moeten zetten, waardoor er sneller wear op je buizen komt.
Bij de specs van veel CRT-projectoren staat ook vrolijk dat de schermbreedte 6 meter kan zijn, maar goed ... eigenlijk moet je niet boven de 2,5 meter gaan (ligt aan de projector die je hebt, de staat van de buizen, de aansturing, etc.)
Verwijderd
Mij gaat het er vooral om de volgende punten:Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:14:
[...]
Echte 8" projectoren (dus niet 800/801 Barco, maar 808(s), Sony G70, Marquee 8000/8500) hebben EM focus i.t.t. ES focus, waardoor je plaatje een stuk scherper wordt. Ook de lichtopbrengst is hoger. Daarnaast heb je vaak een hogere scanrate en bandbreedte (als je bijvoorbeeld je DVD-bron upgescaled de projector 'aanbiedt' of een HD-bron).
Je kan hierdoor groter projecteren dan bv. een 7", waarbij je sneller aan de sweetspot zit en boven de sweetspot beeldlijnen gaan overlappen en je plaatje softer wordt.
De 'simpelste' CRT-projectoren (bv. Sony 10xx) hebben een zo beperkte scanrate, dat je met een 480/576p al snel tegen de grens van je buizen aanzit qua scanrate.
Het nadeel van de scherpte van een 8" (en 9") is (natuurlijk) de eisen die je aan de bron moet gaan stellen. Een SD-signaal (720 x480/576) is te laag, waardoor je de scanlines zal gaan zien. Je moet dit signaal dus eigenlijk altijd upscalen (bv. met HTPC, Stand alone scaler, DVD-speler met PSM-1) om geen scanlines te zien.
Over het scherm: Een goed scherm is inderdaad een pre. Let vooral op de gain en op de structuur en dikte (bij rolschermen). Een goed doek hoeft niet duur te zijn. Je kan bijvoorbeeld ook los projectiedoek kopen en zelf een frame in elkaar schroeven en het doek erop spannen. Voila, een prachtig scherm met gebruik van het juiste doek
Ik had ook een bericht getikt als antwoord op het verhaal van HT-freak over de Cine-serie, maar de back-knop wiste mijn bericht![]()
Geen zin om opnieuw te tikken
Cheap crt's (alla sony10XX) hebben wel liqued cooled, erg goede scherpte (al naar gelang je ijverigheid van instellen) en sja... hoge scanrate... nou ja... daar moet ik nog 's mee spelen of dat voldoetVerwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:16:
[...]
Mij gaat het er vooral om de volgende punten:
Liquid cooled
scherpte
hoge scanrate
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Wat voor projector is dat?Alfa_33 schreef op 09 december 2003 @ 22:36:
Goed,. even een update van mijn kant..
Ik heb een nieuw scherm gebouwd, omdat ik mijn oude helemaal zat was..
Want die had bollingen naar binnen aan de buitenkanten
Vandaar een nieuw DIY scherm!
Pics van de oude situatie,. hier kan je het goed zien aan de buitekanten dat ie naar binnen valt.
[afbeelding]
[afbeelding]
En nu de nieuwe..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Morgen wel meer pics!
Ga er eerst van genieten,.. beeld is een stuk strakker geworden!
Andere verandering is dat de center niet meer langer achter het scherm ligt,. maar eronder.
Geeft toch een beter surround beeld. Morgen ff langs de audioboer om spikes te halen, zodat het geluid weer een beetje los komt van het audio-meubel.
Een oog kan een beeld anders opvatten dan een camera dat doet.Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 19:04:
[...]
Wat voor projector is dat?
Ik vind het nogal donker en nogal flets eerlijk gezegd.
soort van goedkope buttkicker ......_ferry_ schreef op 10 december 2003 @ 22:31:
wow, ik heb vandaag een 12" sub onder me film-kijk-stoel gelegd, versterkertje erop en gaanomdat ik een houten vloer heb waar me stoel dus op staat geeft dat echt een gaaf effect tijdens explosies enzo. Als je je afvraagt hoe dat klinkt, betergezegd "voelt" zou ik t echt eens proberen. Ook leuk was bijvoorbeeld de kogels in the matrix die je dan door de geluidsbariiere zag gaan (die circels) dan leek t echt alsof ik dr naast stond
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Als er vrienden komen , gaan we beneden zitten :Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 13:30:
[...]
Ieeew, ik heb bij jouw pics altijd het idee dat je een eenzame kluizenaar bent! Haal die stoel daar weg en zet daar een driezitsbank neer! Of heb je geen vrienden?
[ Voor 5% gewijzigd door TomSwinnen op 11-12-2003 12:10 ]
TomSwinnen schreef op 11 december 2003 @ 12:08:
[...]
Goedgekeurd?Het systeem is btw een Sony DAV-S300.
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Hmmmm....jouw pa ziet er niet zo strak uit moet ik zeggen..........TomSwinnen schreef op 11 december 2003 @ 12:08:
[...]
Als er vrienden komen , gaan we beneden zitten :
Goedgekeurd?Het systeem is btw een Sony DAV-S300.
Hij heeft dan ook een errug stresserende jobzimbab schreef op 11 december 2003 @ 13:04:
[...]
Hmmmm....jouw pa ziet er niet zo strak uit moet ik zeggen..........
Verwijderd
www.theforumisdown.comratsja schreef op 11 december 2003 @ 15:38:
vanavond pictures van mijn set en dat belooft wat
ps kan je de pics hier uploaden ?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq