Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.907 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Deel 3 !!! Verder vanaf Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2 :)

Gaarne alleen nieuwe foto's te posten of wijzigingen in je HT. Deel 2 bevat de meeste HT foto's ook al. Uiteraard als je niet gepost hebt in de vorige topics dan ook hier posten

Het maakt ook niet uit hoe duur of goedkoop je HT is, basis elementen die er in moeten: speakers, beeld/geluids bronnen, versterking en beeldweergave :) Zonder 1 van die 4 geen HT :)

Info over Projectors/Beamers, zie Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

Geen "wat moet ik kopen" posts aub.

ff een foto om mee te beginnen.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000248.JPG

Meer foto's in deel 2 :)

Inmiddels zijn de specs van mijn systeem:
Versterking
Rotel RSP1066
Rotel RB1090 (front speakers)
Rotel RMB1075 (center en surrounds)

Bronnen
Onkyo DV-SP800 (DVD)
Onkyo DX-C380 (CD Wisselaar)
JVC HR-S7500 (SVHS)

Luidsprekers
2x B&W Nautilus 804
2x B&W 603s3
1x B&W Nautilus HTM1

Beeld
Panasonic TX-W32D3F

Bekabeling
MIT T2 voor Pre-amp naar Poweramps.
MIT T2 voor analoog dvd naar Pre-amp.
6x VLS Blue Series voor 5.1 analoog van dvd naar pre-amp.
Qed Sqart AV51, 5 meter
VLS Blue Series 6 meter voor subwoofer
1x Digital Harmony (met WBT) (Digital Coax DVD -> Receiver)
Bi-wired VLS 4,00 mm² OFC speaker cable voor de fronts en center
Bi-wired VLS 2.50 mm² OFC speaker cable voor de surrounds

Overig
Finite Element Spider Rack.
APC Line-R

Aankomend
SVS subwoofer.

Toekomst
805's voor rear, speaker kabels en andere TV

[ Voor 92% gewijzigd door Scarp op 04-07-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Vorige deel ging snel zeg! Nou deel 3 dan maar :)

Die woofer blijft mooi, stel voor om elke pagina te beginnen met een nieuw picje van je 804's :P

Gisteren wat picjes geschoten van een vriend z'n Marantz SR-6200, het blijven mooie apparaten (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Audiorack/thumbs/Marantz1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Audiorack/thumbs/Marantz2.jpg
Wie herkent z'n vingerafdruk?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Audiorack/thumbs/Marantz4.jpg
Focus? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

JWO

he play is dat een eigengemaakt rackje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Mooi dat anodized metaal van die marantz ... lijkt op m'n Lian Li computer kast :)
Zit er geen klepje op die 3 ingangen vooraan? (rechts onder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JWO schreef op 22 June 2003 @ 12:48:
he play is dat een eigengemaakt rackje ?
Jep :) Anoniem: 50944 in "Audiorack bouwen"
Scarp schreef op 22 June 2003 @ 12:49:
Mooi dat anodized metaal van die marantz ... lijkt op m'n Lian Li computer kast :)
Zit er geen klepje op die 3 ingangen vooraan? (rechts onder)
Ja erg mooi, kwa uitstraling staat zo'n Marantz echt op een tree hoger dan de directe concurrenten.

Ik heb geen idee of er een klepje bij zat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39338

Op de reactie van het klepje.

bij de 6200 zit geen klepje bij , dat vind ik het storende van marantz..4200 heeft het ook niet 7200 ook niet..

maar goed wel een leuk 'beest'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
4200 heeft het niet nodig want die heeft geen aansluitingen op de voorkant... maar goed ook, who needs them?

Enne Scarp, mooie speakers :) Tijd alleen om de TV te upgraden lijkt me, ziet er wat zielig uit tussen al dat audio geweld. Waarom ben je eigenlijk voor een HTM1 gegaan, het laag wat die geeft lijkt me toch wat overdadig voor bij de 804, zeker in een relatief kleine kamer.

[ Voor 57% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-06-2003 14:38 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Bij deze dan het voltooide HT, de Speaker en Co pakketten zitten allemaal in elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.meganerd.net/audio/DSCN2559.jpg

Front: Vifa Vivace '94
Center: Vifa Carat Center
Rear: Vifa Impuls

NAD T762 AV Receiver
NAD T562 DVD Player
Sony KV32FX66B

Klinkt wat mij betreft erg goed, project geslaagd.

[ Voor 11% gewijzigd door rmels op 22-06-2003 16:35 ]

rmels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Ziet er erg netjes uit :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rmels schreef op 22 June 2003 @ 15:38:
Bij deze dan het voltooide HT, de Speaker en Co pakketten zitten allemaal in elkaar.

[afbeelding]

NAD T762 AV Receiver
NAD T562 DVD Player
Sony KV32FX66B

Wat zijn de specs van je pc-playertje ? en is hij stil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmels
Het is de VIA EPIA M10000 C3, en echt still is hij helaas niet. Moet nog wat aan gesleuteld worden.
Andere mogelijkheid is een gemodde XBox of een Kiss DP500, moet ik nog eens over denken.

rmels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

NAD T762 AV Receiver
NAD T562 DVD Player
Sony KV32FX66B

Maar hoé goed klinkt het?

Kun je een wat betere impressie geven en dan vooral van je fronts? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

Anoniem: 50944 schreef op 22 June 2003 @ 12:43:
Vorige deel ging snel zeg! Nou deel 3 dan maar :)

Die woofer blijft mooi, stel voor om elke pagina te beginnen met een nieuw picje van je 804's :P

Gisteren wat picjes geschoten van een vriend z'n Marantz SR-6200, het blijven mooie apparaten (clickable):

[afbeelding]

[afbeelding]
Wie herkent z'n vingerafdruk?

[afbeelding]
Focus? :X
Zie ik daar een namaak spider rack??
Heb je daar meer fotos van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmels
De front's ben ik errug over te spreken. De belangrijkste reden dat ze er staan is muziek, in gewoon stereo mode klinken ze fraai. Helder hoog, en met name ook een mooi bereik rond het midden. Ik heb ze uitgezocht als muziek luidsprekers, wat nog niet zo simpel bleek te zijn.
Qua laag zijn ze echt absurd, een subwoofer heb ik nog over gedacht, maar dat is echt overbodig. Deze dingen rammelen alles al uit elkaar. Belastbaar tot 180 W, en een vrij hoog rendement, use your imagination.

rmels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195 schreef op 22 June 2003 @ 18:21:
[...]

Zie ik daar een namaak spider rack??
Heb je daar meer fotos van?
Jep die heb ik, linkje staat in de 4e post van dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Laatst online: 25-03 11:39

Boekster

Naimoholic

Ik zie net dat ons Scarp ook maar naar een set 804's gegaan is? De 803 wilde je toch niet vanwege de grootte en de klank las ik. Hoe vond je ze tegenover de 804?

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Ha, gisteravond ben ik door deel 1 en 2 heen gespit van dit Topic.... erg leuk! :) Erg indrukwekkend ook, er zitten een paar ongelooflijke HT's tussen zeg, allemachtig!

Mijn HT(tje) ;) (de foto's zijn klikbaar...)

Afbeeldingslocatie: http://jacques.villeneuve.net/ht-1.jpg
hier staat:
NAD 916, gebridged naar 3x90watt voor 'voor'
Yamaha AX-496 voor 'achter' (+/- 85 watt per kanaal)
(ik heb met de 'tonecontrols' de achterkant zoveel mogelijk aangepast aan 'voor', want zowel de versterking als wel de speakers verschillen enorm en nu klinkt het geheel toch redelijk homogeen, het is een beetje behelpen, maar toch.)
NAD 910, de voorversterker en tevens Dolby Pro-Logic processor voor (voornamelijk) TV-geluid
Yamaha DDP-2, Dolby Digital Processor
en mijn 'HTPC' om de boel van beeld&geluid te voorzien, daar zit in:
Asus A7M266
Duron 900
2x256MB PC2100
40GB 5400rpm Maxtor
Soundblaster Audigy Player
RealMAGIC Hollywood+
Asus V3800 TVR, met video in&uit
Zowel de voedings- als de CPU-fan draaien op 7 volt en de videokaart is passief gekoeld. Ik heb aan het experimenteren om de harde schijf stil te krijgen, hij staat nu op rubberen voetjes en zit helemaal ingepakt in een kartonnen doosje met daarover heen vloerbedekking |:( Ik hou het geheel in de gaten met een huis, tuin en keuken-temperatuurmetertje... hij blijft rond de 40 graden nu maar ik kan 'm ook nog zachtjes horen.

Afbeeldingslocatie: http://jacques.villeneuve.net/ht-2.jpg
mijn rears, Tannoy Mercury mR Cherry, ziiten op de Yamaha AX-496 aangesloten

Afbeeldingslocatie: http://jacques.villeneuve.net/ht-3.jpg
mijn fronts, BNS E5, met nieuwe tweeters(merk weet ik niet meer, gekocht bij Speaker&Co)

Afbeeldingslocatie: http://jacques.villeneuve.net/ht-4.jpg
het zicht vanuit mijn 'kijk&luisterpositie... Oh ja, mijn TV, een Sony Trinitron 52cm

Afbeeldingslocatie: http://jacques.villeneuve.net/ht-5.jpg
close-up van de processors als ik DVD draai

Afbeeldingslocatie: http://jacques.villeneuve.net/ht-6.jpg
poging de boel in één beeld te vangen...

Afbeeldingslocatie: http://jacques.villeneuve.net/ht-7.jpg

Qua beeld ben ik wel aan vervanging toe, ik hoop ooit een goedkope CRT-beamer op de kop te tikken, ik meen ze wel eens gezien te hebben voor 200 euro...

Daarnaast, ik heb geen center! :P Ik heb zowel de DD als de DP-processor op 'phantom' staan en dat bevalt eigenlijk prima... Ik heb de versterking wel (nog 1 kanaal over op mijn NAD 916) maar ik zit te twijfelen wat ik nu wil. Aan de ene kant wel zo'n B&W setup die je hier vaak ziet langskomen, maar ja... Dat kost nogal. Anderzijds ben ik ook een paar keer bij Speaker&Co wezen kijken wat er nu mogelijk is om zelf te bouwen en dat zie ik toch wel zitten... Maar ja, eerst maar weer eens sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dr Strangelove, ik weet niet wat een relatief kleine kamer is, maar 5x6 meter is redelijk ruim. Ik draai nu zonder sub en vindt de bas zeker niet overdadig. Met m'n 604's was het zelfs behoorlijk meer. 804's en HTM1 zijn veel meer in balans qua geluid. De HTM1 heb ik gekozen omdat ik er een zeer goed aanbod voor kreeg en omdat ik gewoon de boel gelijk goed wil hebben, dus een center hoef ik de eerste 10 jaar niet meer te upgraden. En ja, d'r hoort eigenlijk een 52" plasma of iets dergelijks bij, maar goed, voorlopig blijft het zo.

Boekster, de 803's produceren mij teveel bas en zijn gewoon te groot en zwaar (niet qua gewicht maar qua geluidsproductie) voor in m'n kamer. 804's klonken me gewoon beter voor mijn situatie en muzieksoorten. Andere reden is WAF (803's zijn gewoon echt veel te groot om geaccepteerd te worden) en financieel. Voor de prijs van 2x 803 kon ik een HTM1 en een set 804's kopen. Ook kan ik op deze manier beter een matchende set bijeen verzamelen, dus bij de 804's kunnen prima 805's als rears.

Anyway, de HTM1 is echt fantastisch ... bij m'n vorige center had ik bijna altijd dat ik ondanks een goede calibratie het geluid van de center omhoog moest gooien om de boel goed te verstaan. Echter bij de 804 en HTM1 combinatie is dit niet nodig. Het geluidsbeeld en klank lopen perfect in elkaar over. Overigens doen de 603's het niet slecht als rears :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Heb de vraag ook neergeplant in het andere topic, maar daar is weinig tot geen reactie op gekomen. Is ook wel een newbvraag. Maar kan ik m'n versterker zeggen dat ik m'n tv als center wil gebruiken ipv luidsprekers ?! Of zit deze aansluiting er niet op :/ ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Als je receiver een pre-out heeft en je TV een (mono) cinch ingang heeft, dan kan het. Volgens mij hebben sommige Philips TV's die mogelijkheid.
Je sluit dan gewoon de pre-out van de center aan op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Laatst online: 23:54

JWO

je wilt dus je tv als center gebruiken ? dan moet een center pre-out hebben op je receiver en deze dan weer als enigste kanaal naar je scart toe sturen..

/typ te traag :O

[ Voor 7% gewijzigd door JWO op 22-06-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je zou zelfs een scartkabel kunnen verbouwen/kopen.
Geluid van je center verbinden aan de scart stekker en het geluid er door pompen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Scarp schreef op 22 June 2003 @ 12:36:

...

Versterking
Rotel RSP1066
Rotel RB1090 (front speakers)
Rotel RMB1075 (center en surrounds)

...
Een erg mooie setup bij elkaar, waarom heb je gekozen voor een aparte amp voor je fronts? RMB1075 is 5 kanaals toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
De RB1090 is een stuk muzikaler en aangenaam klinkerder dan de 1075 (welke inderdaad een 5 kanaals amp is). De 804's komen erg goed uit met deze amp.

De 1075 is niet krachtig genoeg om 804's, HTM1 en later ook 805's aan te kunnen. De 1095 zou dat kunnen, maar ik heb nu al de 1075 en die voldoet. Aangezien er maar 3 speakers aankomen wordt ie iets minder belast dan met 5 aangesloten speakers.

Andere reden is dat ik eerst 7.1 had, met al een stereo aparte amp, daarna de 1075 erbij gedaan, terug naar 5.1 gegaan. Dus is het meer zo gegroeid.

Anyway, voorlopig laat ik het zo qua versterking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

@mistermark: Gaaf die Macintosh SE die je zo gemod hebt :)

En zie ik daar ook een LC630 (of 1 van de honderduizend Performa's) op de vloer staan ?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 13426 op 22-06-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

@ Scarp: Nog ff een binkige CD-speler kopen.......iets dat bij het niveau van je speakers+amps past.

[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 22-06-2003 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 13426 schreef op 22 June 2003 @ 20:22:
@mistermark: Gaaf die Macintosh SE die je zo gemod hebt :)

En zie ik daar ook een LC630 (of 1 van de honderduizend Performa's) op de vloer staan ?
Ik zou zweren dat je het over hifi hebt.....Macintosh versterkertje met een Revel Performa speakertje of subje.........
Maar het zal wel iets anders zijn aangezien ik ze niet kan ontdekken op de foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apple Macintosh :)

Dat kleine zwarte kastje naast zn HiFi stuff is de SE, naast de TV voor het raam staat die andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
@zimbab: helaas heeft Rotel geen vervanger van de RCD991AE nog in de nieuwe looks (en zilver), dus dat zal op zich laten wachten. Overigens ben ik zeer tevreden met m'n Onkyo DV-SP800 welke ook geen slechte cd speler. Een quote van een review (hifi.nl):
De Onkyo klasseert zich net onder de top CD spelers in zijn prijsklasse en dan kan ‘ie ook nog met de andere formaten overweg. Hij mist alleen net even de heel fijne detailering en de extreme snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

@melvin:
Ha, ja ik wilde een beetje goed uitziende monitor op mijn HTPC en een LCD was iets te duur en een beige 15" ook niet je van het... Dus werd het een Mac SE met daarin een 9" PC-monitor 800x600... Naast de SE heb ik nog 5 oude macs, maar dat is wel erg offtopic... :)

Trouwens, ik gebruik de setup 99% van de tijd voor muziek en zo'n 'statusmonitor' (de SE) is wel handig voor playlists e.d.

<edit>
het schijnt toch nog al de aandacht te trekken, dus hierbij een uitleg op een overzichtsfoto 8)
http://jacques.villeneuve.net/ht-6-big-metuitleg.jpg
</edit>

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 61805 op 23-06-2003 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/HomeTheater/UPLOAD/DSCN0289.JPG
een plaatje waar de center een bankje heeft gekregen.
De groene verdeeldoos is intussen ook weggewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/HomeTheater/UPLOAD/DSCN0249.JPG
En de kabels Cat5 gevlochten voor de speakers , en een gevlochten powerlink. van 5x2.5mm²

Nu nog sparen voor een stofzuiger :D

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 51195 op 22-06-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78880

Anoniem: 51195 schreef op 22 June 2003 @ 21:54:
[afbeelding]

[afbeelding]
En de kabels Cat5 gevlochten voor de speakers , en een gevlochten powerlink. van 5x2.5mm²

prachtige versterker, maar voldoen die kenwood speakers als rears & center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Die kast is geintroduceerd voor de Quadra 630 als ik me niet vergis, die in sommige landen verkocht werd als LC630 (hier Quadra).

Ik heb er zelf nog een staan, Performa 6300, heeft bij mij 4 jaar trouw dienst gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
@zimbab: helaas heeft Rotel geen vervanger van de RCD991AE nog in de nieuwe looks (en zilver), dus dat zal op zich laten wachten. Overigens ben ik zeer tevreden met m'n Onkyo DV-SP800 welke ook geen slechte cd speler. Een quote van een review (hifi.nl):
Moet het dan Rotel zijn? Genoeg andere merken die betere spelers maken... lijkt me toch wel aardig om zulke mooie speakers recht te doen. Maar ik ken je DVD speler natuurlijk niet, en de mijne komt met sommige muziek ook akelig dicht in de buurt van mijn twee maal duurdere CD speler... hoewel hij het bij b.v. rustige akoestische muziek (zoals Sarah McLachlan's Freedom Sessions) wel laat liggen. Het heeft me wel de kriebel gegeven om het gat wat te gaan vergroten alleen. Iemand nog een goedkope CD23 of CD92 gezien? :)

BTW nog een vraagje, waar heb je je speakers gekocht? Ik ga binnenkort naar Engeland op vacantie, en ik was van plan daar een center te kopen omdat het daar best veel scheelt met Nederland, maar als ik vlak over de grens ofzo een goede deal kan krijgen...

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-06-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Hier is nog een die zit te wachten op de opvolger van de Rotel RCD991AE......... Als die er komt, wie wil mijn 991 overnemen? :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Blue Eyes schreef op 23 June 2003 @ 00:33:
Hier is nog een die zit te wachten op de opvolger van de Rotel RCD991AE......... Als die er komt, wie wil mijn 991 overnemen? :D :D :D
overnemen ?? :Y) sure..
8)7 heheh

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78880 schreef op 22 June 2003 @ 23:11:
[...]

prachtige versterker, maar voldoen die kenwood speakers als rears & center?
Voor mij voldoen ze prima.
Ik heb er vroeger aan gedacht om een center van B&W te nemen .
Maar waarom kosten doen , als je al tevreden bent van het resultaat.

Qua luidsprekers staat er niks meer op mijn verlanglijstje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dr. Strangelove schreef op 22 June 2003 @ 23:13:
[...]

Die kast is geintroduceerd voor de Quadra 630 als ik me niet vergis, die in sommige landen verkocht werd als LC630 (hier Quadra).

Ik heb er zelf nog een staan, Performa 6300, heeft bij mij 4 jaar trouw dienst gedaan :)
In o.a. Singapore werd ie als LC630 verkocht, en die heb ik staan ;) Leuk ding wel. TV kaartje er in enzo, scsi en ide gezellig samen in een machine.

Alleen wel loeizwaar vergeleken met m'n andere Macs.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Gitaarwerk schreef op 23 June 2003 @ 00:36:
[...]

8)7 heheh
we zijn er bijna, nog wat onderhandelen, en je mag hem meenemen :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Blue Eyes schreef op 23 June 2003 @ 08:52:
[...]

we zijn er bijna, nog wat onderhandelen, en je mag hem meenemen :P :P
flesje wijn??? of een kratje bier?? :+

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 22 June 2003 @ 23:18:
[...]
Moet het dan Rotel zijn? [...]

BTW nog een vraagje, waar heb je je speakers gekocht? Ik ga binnenkort naar Engeland op vacantie, en ik was van plan daar een center te kopen omdat het daar best veel scheelt met Nederland, maar als ik vlak over de grens ofzo een goede deal kan krijgen...
Met name een Rotel voor de looks. De 991 is een vrij goede speler, dus die in een nieuw jasje zou ideaal zijn.
Ik heb m'n speakers in duitsland gekocht (Audioklang), met name op de center zat een behoorlijke korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

[afbeelding]

NAD T762 AV Receiver
NAD T562 DVD Player
Sony KV32FX66B

Ziet er goed uit ! Leuk om weer eens wat mooi zelfbouwspul te zien, weer eens wat anders dan de bekende bestaande combi van merken (is niets mis mee, want ik doe er zelf ook aan mee met B&W en Rotel). Maar nice job !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Scarp schreef op 23 June 2003 @ 11:38:
[...]

Met name een Rotel voor de looks. De 991 is een vrij goede speler, dus die in een nieuw jasje zou ideaal zijn.
Ik heb m'n speakers in duitsland gekocht (Audioklang), met name op de center zat een behoorlijke korting.
Mwah. Understatement. Het is een bovengemiddelde speler die alleen een heel andere look heeft dan de 10 serie. Dit is ook een beetje aan de prijs af te leiden. De nw lijn cd spelers kosten de helft van de 991AE, nog steeds.

In een rechtstreekse test verloor de 991ea wel van de arcam cd92, een hele mooie speler. Gelukkig is de arcam ook iets duurder, dat verlicht de pijn O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Jaaaaaaah... CD92, wil ik hebben... ik heb er een half uurtje naar geluisterd toen ik een speler aan het uitzoeken was... toen ik zag dat het een CD92 was met een prijskaartje dat ruim drie keer hoger was dan mijn budget heb ik hem weg laten zetten... maar dat geluid blijft hangen he?

Ik heb van Audioklang een offerte aangevraagd, idd 15% onder de adviesprijs van B&W... tegen 18% in Engeland. Heeft Audioklang een beetje leuke luisterruimte (en Arcam spul)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
ben daar nooit geweest, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmels
Zelfbouwen blijt toch wel erg leuk vanwege het prijskaartje, je koopt naar mijn smaak niet zo heel veel in fabrieksspeakerland voor deze prijzen.
En ze klinken gewoon beter als je de speakers zelf in elkaar moet knutselen :)

rmels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 23 June 2003 @ 14:48:
Jaaaaaaah... CD92, wil ik hebben... ik heb er een half uurtje naar geluisterd toen ik een speler aan het uitzoeken was... toen ik zag dat het een CD92 was met een prijskaartje dat ruim drie keer hoger was dan mijn budget heb ik hem weg laten zetten... maar dat geluid blijft hangen he?

Ik heb van Audioklang een offerte aangevraagd, idd 15% onder de adviesprijs van B&W... tegen 18% in Engeland. Heeft Audioklang een beetje leuke luisterruimte (en Arcam spul)?
Bij Audioklang staan de spullen gewoon en een huiskamer. Ze hebben daarin een 4 tal opstellingen gemaakt met verschillende producten, varierend van Rotel tot Accuphase (duur!) en B&W en Kef. Arcam stond er ook nog (daar heb ik de 804's op geluisterd daar). Van B&W zag ik zo'n beetje alles staan, van 601's t/m Nautilus 800. Ook de grootste Kef Reference stond er.

Qua akoestiek was het niet optimaal. Verder wel aardige mensen en als je gewoon langsgaat loop je wel de kans dat er iemand anders als luistert, dus moet je of wachten of een afspraak maken.

Via email doen ze voor B&W en Rotel geen prijzen.

In totaal zo'n 20% korting gekregen tov adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Audioklang heeft me net gemaild scarp, en die prijzen zijn de B&W adviesprijzen met 10% korting af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Anoniem: 51195 schreef op 22 June 2003 @ 21:54:
[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je nou utp cat5 als speaker kabel? Wat is daar het nut van dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goedkoop ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 19:30
Gitaarwerk schreef op 23 juni 2003 @ 00:36:
[...]

8)7 heheh
overkopen is nogal fout ja...
fout nederlands voor het geval je dat nog niet duidelijk was ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ernst op 23-06-2003 17:49 . Reden: kleine toevoeging just for sure ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Anoniem: 13426 schreef op 23 June 2003 @ 17:37:
Audioklang heeft me net gemaild scarp, en die prijzen zijn de B&W adviesprijzen met 10% korting af.
Zal per product anders zijn denk ik. De marges op de goedkoopste reeks zijn wat kleiner vermoed ik. Als je meer koopt kan de prijs misschien ook omlaag. Volgens mij hebben ze gewoon hun eigen prijslijst voor B&W producten die ze standaard hanteren. Zelf tussen de 10% t/m 25% lager zijn dan adviesprijs.
Nog steeds jammer dat ik niet een demo heb gevraagd van dat setje 800's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274 schreef op 23 juni 2003 @ 17:39:
[...]

Heb je nou utp cat5 als speaker kabel? Wat is daar het nut van dan?
is een goedkope tweak als alternatief voor dure LS-kabel.
Klinkt niet slecht hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
Anoniem: 13426 schreef op 23 June 2003 @ 17:37:
dat moet veel goedkoper kunnen toch melvin ;)
heb je nog wat mailtjes verstuurt??ben benieuwd of die 4 bedrijven dezelfde kortingen aanbieden of voor iedereen een aparte korting berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat kan wel beter, maar ik heb hun gewoon eens gemaild om te kijken wat ze standaard vragen. Hier in Nederland krijg je dan praktisch overal de adviesprijs te horen, en bij hun dus meteen die 10% eraf.

Ben nu in de fase van wat nieuws te kopen, en daar ga ik zeker wat winkels tegen elkaar laten opbieden, want ik heb al van veel mensen gehoord dat je zo best wel tot 20% kunt gaan, zelfs lager als je aardig wat koopt in 1 keer.

Dus als alles goed gaat, heb ik hier binnen een paar weken een mooi setje 805's staan met een HTM2 :) En de SVS sub natuurlijk niet te vergeten !

(mensen die mn 602's en/of LCR60 willen kopen -> zie sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zozo ook al aan de Nautilus? ;)

Ik neem aan dat je ook veel andere speakers hebt beluisterd, kun je daar wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wie weet eigenlijk hoe stijl het filter is van de sub-out op een surround amp/receiver ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Uh...heel erg stijl? Dat is toch een actief filter dat gewoon afkapt boven een bepaalde frequentie? Alleen passieve filters hebben toch te maken met een 'steilheid'? Of zit ik nu echt poep te praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

zimbab schreef op 23 June 2003 @ 21:22:
Uh...heel erg stijl? Dat is toch een actief filter dat gewoon afkapt boven een bepaalde frequentie? Alleen passieve filters hebben toch te maken met een 'steilheid'? Of zit ik nu echt poep te praten?
Een beetje wel :P Ook actieve filters hebben een steilheid. Bijvoorbeeld een Linkwitz Riley, 24db/octaaf ofzo.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ow...ik weet al weer wat het voordeel van actieve filters was (denk ik)....dat ze niet met de wisselende impedantie van de speakers te maken krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944 schreef op 23 June 2003 @ 21:17:
Zozo ook al aan de Nautilus? ;)

Ik neem aan dat je ook veel andere speakers hebt beluisterd, kun je daar wat meer over vertellen?
Ja, de rest van de Nautilus lijn, maar die is me wat te duur :P

Nee niet echt, ik ben niet iemand die uren gaat luisteren naar verschillende setup's. Ik heb een half jaar geleden mn eerste echte deftige speaker gekocht (komende van een goedkoop Sony alles-in-een ding waar meer bas uit kwam dan detaul), nl. de 602, en daar ben ik heel erg tevreden mee. Ik heb toen de 602's aangevuld met een LCR60 en 601 surrounds en nu heb ik een ideale setup voor zowel HT als Stereo (vind ik dus). Alleen heb ik een tijdje geleden iets gedaan wat ik eigenlijk niet had mogen doen: luisteren naar een betere/duurdere speaker.

Toen ben ik echt verliefd geworden op de 805 bij wijze van spreke. Dat is een speaker die echt alles in de muziek boven brengt wat ik wil. Veel meer detail dan de 602 terwijl hij niet te laag gaat, iets wat ik altijd als eis stel. Daarnaast ziet dat ding er heel erg mooi uit + mn vriendin vindt deze speaker nog enigzins acceptabel in de woonkamer (toch meer dan een beest van een speaker zoals de 803 en hoger), dus voor mij is dit echt de ideale speaker. Misschien is er nog wel iets dat beter is dan de 805 (signature 805 :P), maar ik kan me er wel mee verzoenen dat ik misschien niet het onderste uit de kan heb gehaald.

Daarnaast heb ik nu ook een Marantz SR6300 amp, met 6x100watt @ 8Ohm. Dat ding kan die 805's en HTM2 (samen met 601 surrounds) meer dan goed genoeg aansturen, wat ook een vereiste was voor een nieuwe speaker. En nee, die ga ik NIET meteen vervangen door een Rotel >:)

En het laatste en wel meest doorslaande argument: ik heb momenteel het budget ervoor (indien ik mn oude set dus verkoop), dus ik ga er gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Laatst online: 25-03 11:39

Boekster

Naimoholic

Even een vraagje tussendoor nog aan Scarp:
Hoe groot zijn de dozen van de 804? (wel handig om te weten als je ze gaat halen :p ) en hoe zit de midrange precies vast?

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Omdat hier de oude foto's niet meer gepost worden, maar een link van me site. Deze site is nog volop in ontwikkeling zoals dat heet, en de foto's van de set moeten nog geplaatst worden, maar de site is online:

Website van Blue-Eyes met oa zelfbouw rack, en huidige en oude apparatuur

[ Voor 7% gewijzigd door blue eyes op 23-06-2003 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Anoniem: 51195 schreef op 23 June 2003 @ 19:15:
[...]

is een goedkope tweak als alternatief voor dure LS-kabel.
Klinkt niet slecht hoor! ;)
Meer mensen die dit doen, en moet je op een speciale manier vlechten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Daarnaast heb ik nu ook een Marantz SR6300 amp, met 6x100watt @ 8Ohm. Dat ding kan die 805's en HTM2 (samen met 601 surrounds) meer dan goed genoeg aansturen, wat ook een vereiste was voor een nieuwe speaker. En nee, die ga ik NIET meteen vervangen door een Rotel
Misschien niet een Rotel, maar als ik zo vrij mag zijn: je hebt aansturen en aansturen. En een SR6300 met N805s is niet echt lekker. Ik weet niet met wat voor amp je de 805s gehoord hebt, maar mijn ervaring is dat een goede amp echt wel nodig is om je speakers tot zijn recht te laten komen.

Volgens iedereen die ik sprak zouden mijn CDM7NTs prima aan te sturen zijn met mijn SR4200. Maar dat viel me erg tegen toen ze er stonden. Nu hangt er een Arcam A85 achter, en dat maakt gewoon het verschil tussen muziek en mooie muziek. En als ik nou eens een P85 kon vinden voor een leuk bedrag dan wordt het pas echt volmaakt.

Niettemin zou ik zeker de 805 kopen, maar zet dan maar vast een paar goede monoblokken of een meerkanaals eindbak op je wishlist; you know you want them ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is ook de bedoeling, maar zoals je wellicht eens met me zal zijn: eerst de speakers, dan de amp. Ondertussen hou ik de 2de hands markt goed in de gaten :)

Ik heb die 805's in de winkel gehoord met een SR7300 (ze hadden geen 6300 toonmodel staan) en dat klinkt toch best wel lekker. Er stond ook een Rotel RMB 1095, maar die heb ik optzettelijk nog NIET geluisterd :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13426 op 23-06-2003 22:16 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Er stond op hear.nl een 2ehands P85 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274 schreef op 23 juni 2003 @ 21:52:
[...]

Meer mensen die dit doen, en moet je op een speciale manier vlechten ofzo?
gewoon 3 kabels vlechten
maar daarin kan je zo ver gaan , als je zelf wil

http://www.mejiatryti.com/SpeakerCable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Bedankt voor de tip, helaas in zwart en wat duur (3 jaar oud en dan slechts 450 euro onder de nieuwprijs...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik heb die 805's in de winkel gehoord met een SR7300 (ze hadden geen 6300 toonmodel staan) en dat klinkt toch best wel lekker. Er stond ook een Rotel RMB 1095, maar die heb ik optzettelijk nog NIET geluisterd
Staar je ook niet blind op Rotel; zij zijn een van de weinigen die meerkanaals eindbakken leveren die nog redelijk betaalbaar zijn, maar twee paar tweekanaalseindbakken van een ander merk kan ook. Je zit dan ook niet vast aan de Rotel-sound. Zelf wil ik er graag een P85/3 en een P85 bij, de eerste voor center en surrounds, de tweede voor bi-amping. Ach ja, als ik het geld had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove schreef op 24 juni 2003 @ 00:10:

Staar je ook niet blind op Rotel; zij zijn een van de weinigen die meerkanaals eindbakken leveren die nog redelijk betaalbaar zijn, maar twee paar tweekanaalseindbakken van een ander merk kan ook. Je zit dan ook niet vast aan de Rotel-sound. Zelf wil ik er graag een P85/3 en een P85 bij, de eerste voor center en surrounds, de tweede voor bi-amping. Ach ja, als ik het geld had...
Staar je ook niet blind op Arcam :P ;)

Maaruh..... * zimbab heeft de kriebels.....gaat misschien zeer binnenkort iets leuks kopen.*

Wordt wel tweekanaals, dus hoort eigenlijk niet hier thuis. Ik houd de spanning er nog even in......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Is maar een voorbeeld... maar ik staar me nergens meer blind op, want ik heb al gekozen. Ik ga mijn A85 natuurlijk niet aanvullen met een NAD of Rotel eindbak als Arcam zelf perfect matchende eindbakken maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ben je ook een paar dagen weg komt Scarp aanzetten met z'n nautilusjes. :/

Ziet er super uit in ieder geval alleen tsja die center..toch maar een plasma'tje aan de muur en dan de center op het rack? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Boekster schreef op 23 June 2003 @ 21:47:
Even een vraagje tussendoor nog aan Scarp:
Hoe groot zijn de dozen van de 804? (wel handig om te weten als je ze gaat halen :p ) en hoe zit de midrange precies vast?
114cm hoog, 46cm diep en 36cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 24 juni 2003 @ 00:10:
[...]
Twee keer een 2kanaals is onhandig, omdat je dan een kanaal mist :)
Je kan dan beter 1 vijf kanaals amp kopen zoals de 1095. Je krijgt dan geen geluidsverschillen tussen de kanalen.
De 1095 heeft ook twee trafo's en als je 'm goed aansluit heb je in stereo mode (dus alleen je fronts aansturend) een trafo per kanaal. (links voorspeaker aan linkervoor amp uitgang en rechtervoor speaker aan rechter rear amp uitgang). Op die manier kan ie perfect een setje 805 of hoger aansturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Scarp op 24-06-2003 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

P85/3 en een P85
Da's een drie en een tweekanaals :). En is mooi met een 805 (al doet een 6300 het ook prima hoor :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Twee keer een 2kanaals is onhandig, omdat je dan een kanaal mist
Je kan dan beter 1 vijf kanaals amp kopen zoals de 1095. Je krijgt dan geen geluidsverschillen tussen de kanalen.
De 1095 heeft ook twee trafo's en als je 'm goed aansluit heb je in stereo mode (dus alleen je fronts aansturend) een trafo per kanaal. (links voorspeaker aan linkervoor amp uitgang en rechtervoor speaker aan rechter rear amp uitgang). Op die manier kan ie perfect een setje 805 of hoger aansturen.
Waarom is het onhandig? Hangt er vanaf hoeveel kanalen amplificatie je nodig hebt. En een goede twee-kanaals eindamp presteert in theorie wel beter dan een een meer-kanaals amp, omdat er eenvoudigweg minder onderdelen gedeeld worden (een van de redenen, naast de digitale circuits, waarom AV amps altijd minder goed presteren dan stereo amps). En als je identieke eindbakken neemt zijn er helemaal geen geluidsverschillen.

Maar het grootste probleem met meer-kanaals eindbakken is dat er gewoon niet zo veel betaalbare beschikbaar zijn, behalve de Rotels. En als je op Rotel afknapt, zoals ik, is de twee-kanaals route (of drie-kanaals zoals bij Arcam) de enige andere mogelijkheid, afgezien van monoblokken (niet handig ivm ruimte lijkt me bij een surroundopstelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
ernst schreef op 23 June 2003 @ 17:47:
[...]

overkopen is nogal fout ja...
fout nederlands voor het geval je dat nog niet duidelijk was ;)
En "fout-nederlands" is ook geen nederlands woord ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Scarp schreef op 24 June 2003 @ 07:26:
[...]

Twee keer een 2kanaals is onhandig, omdat je dan een kanaal mist :)
Je kan ook (dat is wat ik zou doen als ik een HT'er was) een Musical Fidelity HT600 kopen (kan je nu vinden voor zo'n 1400 euro). Is ook een vijfkanaals eindbak en elk kanaal heeft zijn eigen power suply.
True mono-bloc construction: Each channel has a separate transformer, heat sink, PCB and socketry. - Perfect channel separation and holographic imaging. Also huge dynamic range.
En Musical Fidelity staat wel bekend om de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Dat lijkt me inderdaad een mooie oplossing. Ik ken MF niet wat klank betreft, maar dit heeft niet de nadelen van de Rotels en andere AV amps. Wat is de nieuwprijs van dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 24 June 2003 @ 09:21:
[...]
Waarom is het onhandig? Hangt er vanaf hoeveel kanalen amplificatie je nodig hebt. En een goede twee-kanaals eindamp presteert in theorie wel beter dan een een meer-kanaals amp, omdat er eenvoudigweg minder onderdelen gedeeld worden (een van de redenen, naast de digitale circuits, waarom AV amps altijd minder goed presteren dan stereo amps). En als je identieke eindbakken neemt zijn er helemaal geen geluidsverschillen.

Maar het grootste probleem met meer-kanaals eindbakken is dat er gewoon niet zo veel betaalbare beschikbaar zijn, behalve de Rotels. En als je op Rotel afknapt, zoals ik, is de twee-kanaals route (of drie-kanaals zoals bij Arcam) de enige andere mogelijkheid, afgezien van monoblokken (niet handig ivm ruimte lijkt me bij een surroundopstelling).
Met twee paar stereo amp mis je dus je center kanaal. Dus moet je of een 3 kanaals hebben of een stereo amp erbij doen (op zich leuk als je 6.1 wilt).
Als ik het geld ervoor zou hebben (en de speakers die het willen), dan zou ik zelf ook 3x een 1090 pakken.

Qua praktisch is gewoon een 5 kanaals amp handiger.

Overigens verzanden we nu in een discussie die in een discussie topic hoort, niet hier lijkt mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Scarp op 24-06-2003 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 18:04

4POX

Everybody is wired

Scarp schreef op 24 June 2003 @ 11:26:
[...]

Met twee paar stereo amp mis je dus je center kanaal.
Ik heb ooit een luister sessie gehad bij iemand die het top model speakers van elac had staan aangestuurd door een lampenbak.

2 kanaals installatie.. Maar het was alsof je er live bij bent. Ik zelf altijd persoonlijk. Een center is niet altijd nodig. Wel makkelijk.

Goede frontspeakers kunnen het gemis van een front speaker prima opvangen.

Nu even iets anders...

Heeft iemand een tabel waarin staat welke speakers geschikt zijn voor welke versterker..

Veel mensen die ik spreek geven aan dat bepaalde merken speakers het beste passen bij een bepaalde versterkermerk

voorbeeld

yamaha - BW en KEF
Denon - Mission
Onkyo - KEF

Ik weet niet of die klopt dat bepaalde merken het goed bijelkaar doen. Maar zal het zoek werk wel een stuk makkelijker maken als je weet op welke merken je het beste kunt gaan richten.

Want ik vind het persoonlijk gekkenwerk als ik alle speakers moet gaan testen met mijn versterker (Yamaha RX630-rds)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Je kan niet eenduidig zeggen dat bepaalde speakers niet met bepaalde electronica gaat, dat is (you guessed it) puur persoonlijk. Hooguit kan je wat algemeenheden in het rond strooien, zoals dat een amp die van nature warm is niet goed matched met een speaker die ook warm van klankkleur is, maar ook dat is voor een belangrijk deel persoonlijk. Zo vind ik NAD in het algemeen niet lekker matchen met B&W, omdat NAD over het algemeen vrij kil is, en B&W metaldome tweeters gebruikt die vrij scherp overkomen in het hoog. Maar ja, er zijn uitzonderingen: de 320BEE van mijn vader klinkt bijvoorbeeld fantastisch op zijn 310s. Zowel amp als speaker zijn in dit geval niet representatief voor de beide merken in het algemeen, maar daar zit dus meteen het probleem met het maken van een tabel.

Je moet niet alle speakers gaan testen met je amp. Wat ik zou doen: ga naar een luisterruimte met een zelfbedieningspaneeltje, en luister eens een dozijn speakers. Kost je een uurtje. Dan blijven er twee of drie over die je mooi vindt, en dan ga je eens inlezen om te zien of er speakers zijn die vergelijkbaar zijn. Eventueel luister je die dan ook.

Ik heb echt niet alle speakers in mijn prijsklasse geluisterd, bij lange na niet. Ik heb gezocht tot ik iets vond wat ik mooi vond; vervolgens de concurrentie beluisterd die ik kon luisteren in mijn omgeving, en uiteindelijk gewoon besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 26-04 08:16
Ten eerste mooie sets allemaal :D
Alleen een beetje duur voor mij vrees ik :(
Ik heb een Marantz sr-4300 net 2 weken oud _/-\o_ :)
Maar.. nu zoek ik nu nog boxen natuurlijk...
Wil per box ongeveer €400/500 uitgeven.. (als t kan natuurlijk lager, student...)
Zijn er in die prijs klasse boxen waar goed geluid uit komt?

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
als je toch bij de Correct bent langsgeweest --> ga bij hun eens naar speakers luisteren. Ze hebben B&W 603 + 604, KEF Q5 + Q7 en nog wat magnat. met een beetje aandringen mag je ze waarschijnlijk wel even op de SR-4300 aansluiten. Ik heb zelf ook deze vergelijking gemaakt en de B&W's vielen mij zwaar tegen. Veelste vlak, totaal geen emotie. De KEF's klonken echt vele malen voller en hadden er duidelijk meer zin in. Niet wat ik had verwacht, maar uiteindelijk toch twee KEF Q5 meegenomen. Informeer je van tevoren wat de prijzen zijn bij andere dealers en doe hier je voordeel mee. Succes dermee :)

[ Voor 3% gewijzigd door Doogie op 24-06-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

harmageddon schreef op 24 juni 2003 @ 16:37:
Ten eerste mooie sets allemaal :D
Alleen een beetje duur voor mij vrees ik :(
Ik heb een Marantz sr-4300 net 2 weken oud _/-\o_ :)
Maar.. nu zoek ik nu nog boxen natuurlijk...
Wil per box ongeveer €400/500 uitgeven.. (als t kan natuurlijk lager, student...)
Zijn er in die prijs klasse boxen waar goed geluid uit komt?
Als je tevreden bent met de zogenaamde 'bookshelf' modellen en je er niet voor schaamt om 't laag wat aan te vullen met een subwoofer zijn er wel degelijk prima luidsprekers te krijgen voor dat bedrag.

Ikzelf heb als surrounds de Mission 780 (ongeveer 300 euro/stuk)(http://www.mission.co.uk/product/78/loudspeaker_780.htm), maar deze zijn ook prima als front te gebruiken. Het geluid wat deze speakers maken is vrij rustig maar wel gedetailleerd en het hoog is duidelijk aanwezig maar nooit scherp.

Als je zo'n 500/box wilt uitgeven, en tenminste 4 boxen koopt kan je overwegen als front speakers de 782 te nemen (die zijn iets duurder dan 500, maar de 780's zijn weer iets goedkoper, waardoor dat gemiddeld wel goed uitkomt :) ) ...

Natuurlijk ben je op dit forum verplicht B&W te kopen wil je een beetje 'meedoen', maar daar trek ik me niks van aan en ben erg tevreden met de combi die ik heb...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37864 op 24-06-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Ik heb liever 3 weg (of meer natuurlijk :P ) luid sprekers..
En ik ben zowiezo wel van plan om er ooit een subwoofer bij te komen, dat is gewoon een must bij films :)
En t gaat hier dus om 2 stereo boxen.. niet in eens keer een hele set...

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmels
Tenzij je het echt niet ziet zitten, voor 400 PER speaker kun je erg leuke Vifa DIY apparaten neerzetten.
Is alleen wel aardig wat werk, dat zeg ik er wel bij.

rmels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Leg eens uit :o
Is zelfbouw boxen trouwens ook een beetje betaalbaar, en heb je dan leuke kwaliteit geluid?
En natuurlijk is het lastig en elkaar te zetten?

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harmageddon schreef op 24 June 2003 @ 16:52:
Ik heb liever 3 weg (of meer natuurlijk :P ) luid sprekers..
Waarom? Een 3-weg filter is moeilijker te maken dan een 2-weg filter (2 crossovers, met alle problematiek die daar bij hoort (klank van de units, fasedraaiingen, aansturingsverschillen (hangt ook weer af van de controle die je versterker over je speakers heeft))) en een goede 2-weg klinkt daarom niet slechter dan een 3-weg uit dezelfde prijsklasse. Het ziet er hooguit wat minder stoer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Ach dat t minder stoer is geeft niet... Heb hier nu 2 "Cat" boxen staan van de lidl voor 30 euro :P Komt wel redelijk/goed geluid uit, maar t kan altijd beter natuurlijk :o

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga eens speakers luisteren in de prijscategorie die je net noemde en van de merken die hier al eerder genoemd zijn, en edit dan je post waarbij je 'redelijk/goed' even vervangt door 'matig' :P . Ik had ooit een technics setje met bijbehorende boxjes en kocht toen mijn eerste yamaha versterkertje. Ik wist niet wat ik hoorde; die gare boxen waar 10x te veel bas uit kwam en die nog nooit van hoge tonen hadden gehoord produceerden ineens een acceptabel geluid. Een paar maanden later ging ik luisteren naar andere speakers en dat was weer zo'n openbaring...

Mijn oude set heb ik verkocht aan mijn ouders en die staat nog dagelijks te spelen dus ik heb wel een goede vergelijking en vind 't iedere keer weer 't geld meer dan waard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Luisteren ga ik zeker doen :)
Zit nu een beetje te surfen naar boxen... welke merken beetje ok zijn en welke ik absoluut moet vermijden :)
Nu kwam k ff uit op Infinity Alpha 40/50 serie uit
Komt overeen met m'n prijs klasse.. (Althans volgens hun site :P)
Heb wel vaker mensen over dit merk gehoord dat t goed klinkt enzo...
Valt hier iets over te zeggen?
En ja ik beloof .. Ik ga binnenkort naar de speciaal zaken en luisteren (denk deze week nog) Aangezien ik sinds vanmiddag VAKANTIE!!!!!!!!!!!!111 heb :P

edit: is t trouwens niet verstandig om dit ff via mail te doen? t gaat zo offtopic enzo :o

[ Voor 8% gewijzigd door harmageddon op 24-06-2003 17:17 ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Anoniem: 37864 schreef op 24 June 2003 @ 16:46:
[...]

Natuurlijk ben je op dit forum verplicht B&W te kopen wil je een beetje 'meedoen', maar daar trek ik me niks van aan en ben erg tevreden met de combi die ik heb...
Onzin. Iedereen moet kopen wat ie wil. De ene vind B&W fantastisch (ik bv), de andere vind Kef goed, de ander heeft een voorkeur voor nog iets anders.
Tis allemaal persoonlijk. Als iemand tevreden is met een bepaald setje dan is dat hardstikke mooi, of het nou 10 euro kostte bij de aldi of 100.000 euro kostte (Marting Logan statement bv).

Ik kwam bij de B&W 804's uit. Ik ben hier uitermate tevreden mee. Dat ze niet goedkoop zijn is dan jammer, maar het is wel het geluid wat ik wil.
Overigens is het allemaal wel te betalen als je spaart en een redelijke baan hebt, maar je moet het er ook voorover hebben.

Dus koop een set waar je echt tevreden over bent, zowel qua geluid als qua financien. Staar je nooit blind op merken, maar luister gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Laatst online: 01-03 20:06
Volgens mij heeft iemand hier op het forum nog een setje 603 te koop staan toch? :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:15
twopack schreef op 24 June 2003 @ 18:02:
Volgens mij heeft iemand hier op het forum nog een setje 603 te koop staan toch? :)
Ja, bovengetekende (Scarp) ;)

offtopic:
en ik een setje 602's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien er nog geen nieuw Centraal Home-Theatre topic is, en deze vraag dit forum imho wel waard is stel ik hem hier maar.

Ik probeer een combinatie uit te docteren dat zowel erg goed presteert in surround als stereo. Belangrijk hierbij dat het niet teveel mag kosten en waarbij dus niet de stereo kwaliteit ondergesneeuwd word door honderden DSP functies.

Iemand die op de hoogte is van wat er te krijgen is zal snel NAD roepen, ja een surround amp, een T752 bijvoorbeeld presteert zowel in surround erg goed en vast stereo ook wel. Hier gaat het mij ook niet om, smaak is subjectief, en ik luister zelf wel of het mij bevalt.

Waar ik wel naar zoek zijn voorbeelden hoe het ook kan behalve dus de betreffende NAD. Een losse geintegreerde amp naast een AV amp is al een mooie oplossing, maar veel goed presterende budget versterkers kennen geen functie om het volume onafhankelijk van de volume knop te regelen. Zo krijg je de situatie dat je steeds je volume moet regelen bij het switchen van film naar muziek.

Wat ik bedoel heeft bijvoorbeeld een Arcam A75plus wel. Heel handig, en dit zoek ik dus ook op een versterker. Wie kent andere stereo versterkers die deze functie ook hebben, vaak aangeduid met Unity Gain.

Ik kijk in 1e instantie rond met een budget van rond de €1000 euro voor het versterker gedeelte. Het liefst heb ik dan een goede stereo oplossing in en kwa surround iets wat ook dts-es en dd-ex kan decoderen. Maar duurdere creatieve oplossingen worden ook gewaardeerd. Goedkoper ook uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-04 11:40

Verbal Kint

The man with the plan

Anoniem: 50944 schreef op 24 juni 2003 @ 18:28:
[..]

Waar ik wel naar zoek zijn voorbeelden hoe het ook kan behalve dus de betreffende NAD. Een losse geintegreerde amp naast een AV amp is al een mooie oplossing, maar veel goed presterende budget versterkers kennen geen functie om het volume onafhankelijk van de volume knop te regelen. Zo krijg je de situatie dat je steeds je volume moet regelen bij het switchen van film naar muziek.

Wat ik bedoel heeft bijvoorbeeld een Arcam A75plus wel. Heel handig, en dit zoek ik dus ook op een versterker. Wie kent andere stereo versterkers die deze functie ook hebben, vaak aangeduid met Unity Gain.
In de Micromega Minimum serie beschikt de Minimum AMP over deze functie. Het is een mooie muzikale versterker die in stereo bijvoorbeeld de AVR-200 van Arcam eruit speelde (naar mijn mening natuurlijk) en die staat dan nog bekend om zijn 2.0 kwaltiteit.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 17-02 16:45

Blamm

Niet meer Smart

Anoniem: 50944 schreef op 24 juni 2003 @ 18:28:Waar ik wel naar zoek zijn voorbeelden hoe het ook kan behalve dus de betreffende NAD. Een losse geintegreerde amp naast een AV amp is al een mooie oplossing, maar veel goed presterende budget versterkers kennen geen functie om het volume onafhankelijk van de volume knop te regelen. Zo krijg je de situatie dat je steeds je volume moet regelen bij het switchen van film naar muziek.

Heeft Onkyo niet ook zo'n functie? Op de site staat (bij bijvoorbeeld de TX-SR600E):
What means IntelliVolume?

The output level of each component or source connected to your receiver varies – Onkyo’s IntelliVolume automatically “corrects” these variations, so you don’t have to adjust the volume every time you change sources.
Qua klank en prijzen ben ik niet bekend hiermee, dus of het binnen je aandachtsgebied valt zou ik niet weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmels
Qua zelfbouw heb je voor 400 EUR echt iets goeds. Het moeilijk valt wel mee, ik heb zelf de kasten laten bouwen, dat scheelt al een hoop. Maar als je een verfrolletje en een soldeerbout hele enge dingen vindt, dan heb je een probleem. Geduld vindt ik echter nog belangrijker, haastwerk levert een slecht resultaat op.
Kijk eens op http://www.speakerland.com of http://www.speakerenco.nl , daar staat wat er zo ongeveer gangbaar is.
Vergis je niet in DIY, ik had er zelf totaal ook geen oren naar, totdat bleek dat ik voor een fabrieksluidspreker die me een beetje aanstond, al zo op 1000 EUR per stuk zat.
Nu heb ik voor rond de EUR 500 per zuil een hele mooie oplossing, die gegarandeerd de vloer aanveegd met de meeste fabrieksluidsprekers in dezelfde prijsklasse.
Ga gewoon een keer bij een van bovenstaande bedrijven luisteren, was voor mij de "openbaring" om het zo eens te zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door rmels op 24-06-2003 19:06 ]

rmels

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.