Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.033 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heeft er overigens iemand nog pics van z'n home cinema?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Verbal Kint schreef op 24 June 2003 @ 18:46:
[...]

In de Micromega Minimum serie beschikt de Minimum AMP over deze functie. Het is een mooie muzikale versterker die in stereo bijvoorbeeld de AVR-200 van Arcam eruit speelde (naar mijn mening natuurlijk) en die staat dan nog bekend om zijn 2.0 kwaltiteit.
Hmm nog nooit van gehoord, daardoor des te interessant. Jammer dat hun site trouwens "under construction" is. ;)
Razorfist schreef op 24 June 2003 @ 19:03:
[...]

Heeft Onkyo niet ook zo'n functie? Op de site staat (bij bijvoorbeeld de TX-SR600E):
Het gaat er juist om dat de stereo amp het volume overneemt van de pre-out van de AV amp.

Dit is trouwens wat anders, het lijkt er op dat als je een cd-speler hebt die standaard een harder signaal geeft, dat hij deze dan aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 15:31
Scarp schreef op 24 juni 2003 @ 19:14:
jaja, ze komen eraan.... Ff w88 tot dig camera gearriveerd is en dan komen er een paar. Het is niets bijzonders maar toch. Wel ht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
harmageddon schreef op 24 June 2003 @ 16:37:
Ten eerste mooie sets allemaal :D
Alleen een beetje duur voor mij vrees ik :(
Ik heb een Marantz sr-4300 net 2 weken oud _/-\o_ :)
Maar.. nu zoek ik nu nog boxen natuurlijk...
Wil per box ongeveer €400/500 uitgeven.. (als t kan natuurlijk lager, student...)
Zijn er in die prijs klasse boxen waar goed geluid uit komt?
Ik heb wel voor 350 euro een set JBL XTI60 voor je. Adviesprijs 800 euro per twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Anoniem: 50944 schreef op 24 June 2003 @ 19:29:
[...]
Hmm nog nooit van gehoord, daardoor des te interessant. Jammer dat hun site trouwens "under construction" is. ;)
Het wordt onder andere verkocht door Rik Stoet in Den Haag en Wilbert in Utrecht (overigens beide erg leuke zaken vind ik).

[ Voor 3% gewijzigd door Verbal Kint op 24-06-2003 21:38 . Reden: tja, typo... ]

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, weer een goede tip. Ik moet me er nog wat verder in verdiepen, uit de specificaties van de verschillende versterkers kan ik namelijk niet zoveel opmaken.

Nog zoveel te beluisteren...

Maar omdat dit toch een plaatjes topic is:

Audio Analogue Puccini (€680)
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/puccini.jpg

Audio Agile Joker AMP (€770)
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/aa-joker-w.jpg

Micromega Minium AMP (€550)
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/micromega-minamp.jpg

Rotel RA-01/02 (€400/€600)
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/rotel-ra01.jpg

Creek 4330mkII (€540)
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/creek-4330II-300w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

@ PLay:
Ik durf het bijna niet te zeggen.....maar ik zou goed vergelijken als ik jou was, want die Micromega kan het hoogstwaarschijnlijk niet echt bijhouden met de rest die je postte hierboven.... Ik heb er redelijk ervaring mee en de minium is een niet zo heel erg beste serie van Micromega. Niet dat het slecht is, maar in dezelfde prijsklasse is er veel beter te krijgen, b.v. die creek, rotel en iets duurder (maar wel mooi en goed!) de AA (kwaliteiten van de AudioAgile weet ik niet zo....blijft altijd een beetje op de achtergrond met apparatuur dat merk, ook in Duitsland). De betere lijn van Micromega is (was?) de Stage-serie.......hebben een vriend en een kennis van me ook....erg stijlvol ook (zie plaatje beneden). Alleen die serie heeft ook alweer de nodige jaartjes erop zitten. Maar ik ben erg voorzichtig geworden met wat ik zeg en dus moet je zelf maar gaan vergelijken, maar houd het maar in je achterhoofd. Ik persoonlijk zou voor 1 van de andere opties hierboven gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.envogue-24.de/Bilder/Gelegenfotos/micromega%20tempo1480.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mij hoef je het niet zo voorzichtig te formuleren hoor, jij vind hem slecht klinken, dan mag je dat best zeggen. Zolang je het niet neerzet als feiten heeft niemand er moeite mee. ;)

Uiteraard gaat er eerst heel veel geluisterd worden. Als ik voor de AV amp - stereo versterker ga. Dan ga ik eerst een tijdje met me AV aan de slag, en zodra dat ding helemaal ingebakken zit als referentie ga ik vervolgens uitkijken naar stereo.

Maar wat word er over het algemeen aangeraden? Wat voor andere opties zijn er behalve een AV amp en een losse versterker. Voor mij is het ondersteunen van formaten belangrijker dan de geluidskwaliteit bij -let op- films.

Ik hoef geen merken AV amp's en dergelijke te horen, maar misschien wel ervaringen met de verschillende set-ups. Ik weet bijvoorbeeld dat s_roubos met een Marantz AV en Arcam stereo amp draait.

Waarom kiest iemand daarvoor bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
U vraagt, wij draaien :)

Het begin van mijn eerste 'serieuze set', ruim een jaar terug nu, was een SR4200. Ik baalde van de surround prestaties van mijn PL amp, dus ben ik naar de stad gegaan om een DD/DTS amp te kopen. Ik kon de SR4200 voor een hele goede prijs krijgen, en ik was er erg tevreden mee. Maar ik was gegrepen door de upgrade koorts, dus kwamen er nieuwe speakers, in eerste instantie budget tot 300 euro p.s., daarna 500, vervolgens 800 en tenslotte kwam ik uit op 1000 euro p.s. Gehoord op een A85 en love at first sight. Dus gekocht.

Maar het geluid viel wat tegen met de SR4200. Logisch, AV amps (vooral de goedkopere) zijn waardeloos in stereo, en bovendien bleek de Marantz sound me niet te liggen. Dus de aanschaf van een nieuwe AV amp overwogen. Echter, zelfs tot 1500 euro kon ik niks vinden dat significant verbetering bracht. Dus toen de oplossing van een stereo amp in combinatie met een AV amp zich aandiende, heb ik die gegrepen. De A85 klonk perfect, en de processor mode (ook wel fixed output of unity gain) maakte dit heel makkelijk (ook beschikbaar op de nieuwe A80, A75(+), A32 en A22 (bij die laatste niet gedocumenteerd).

Dit levert dus totaal onafhankelijke twee-kanaals weergave waar geen digitale circuits bij in de buurt komen, stereo prestaties die tig keer beter zijn dan met de AV amp, een behoorlijk boost in kwaliteit omdat de fronts betere versterking hebben in surround modes, echter ook een verschil in klankkleur tussen fronts en surrounds. Persoonlijk vind ik dat laatste niet hinderlijk (eerlijk gezegd hoor ik het niet), maar ik ben wel van plan uiteindelijk de AV amp uit te faseren middels P85 eindbakken en een DiVA processor (hij MOET gewoon komen :) ). Toekomstmuziek.

Unity gain: erg makkelijk, maar dat wil niet zeggen dat je deze manier niet kan toepassen met elke andere stereo amp, al zul je dan altijd de volume knop van de stereo amp moeten draaien naar een vast punt (niet nauwkeurig dus een ramp voor precieze afstelling van je surround levels, en gevaarlijk als je hem vergeet terug te zetten bij een CDtje :) ).

Alternatieven voor deze oplossing: Een hele vette hele mooie AV amp. Let wel dat volgens What Hifi zelfs het vlaggeschip van Pioneer (3000 euro) niet beter presteert in stereo dan een NAD 320. Tweede mogelijkheid is de surround processor, zoals Scarp dit doet. Persoonlijk zou ik die dan aanvullen met een onafhankelijke twee-kanaals eindbak gecombineerd met andere eindbakken voor de surrounds, maar die discussie is al langsgeweest. Ik weet echter niet hoe goed een surround processor is in vergelijking met de pre-amp van een geintegreerde stereo amp. Variant is de processor aan te vullen niet met eindbakken, maar met een geintegreerde amp, waardoor je dus de processor niet nodig hebt in stereo (wat ik van plan ben).

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-06-2003 00:05 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Weet iemand toevallig of Correct nog die SR-4300's heeft staan voor 200 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

bel ze op, maar ik kan je teleurstellen, ze zijn altijd 300 geweest

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Ah heerlijk, dit getheoretiseer over wat nu de juiste weg is om te bewandelen... ;)

Anyway, ik ben zelf door dit topic ook weer behoorlijk aangestoken en zit druk te bedenken wat nu een beetje een lekker upgrade-path is. Ik heb de indruk dat ik veel te veel op de versterker-kant zit te hangen, ik heb nu een NAD916, gebridged, zodat je feitelijk 3 monoblocken in een kastje hebt en daarbij heb ik een Yamaha AX-496(wat een impulsaankoop was...) voor de surrounds. Ik denk dat ik nu het beste maar eens voor nieuwe frontspeakers kan gaan. Ik heb nu behoorlijk oude BNS E5, die bevallen op zich goed maar ik heb dan ook geen enkele referentie in de buurt waar ik mijn 'geluid' mee kan meten maar iedereen kan op z'n vingers natellen dat speakers uit 1984(...) niet meer je van het klinken. Ik heb vorig jaar de tweeters vervangen, wat al een hoop scheelt. Ik denk dat ik de speakers zoals rmels die heeft, de Vivace'94 + Carat Center maar eens ga beluisteren bij Speaker&Co als dat mogelijk is. Mijn idee nu is het volgende, eerst de fronts vervangen(en eindelijk een center!), dan later eventueel een NAD 216THX(o.i.d.) voor de stereo-front en de Yamaha verkopen. Dan heb ik 2+3 kanaals NAD met een lichte nadruk op stereo en kan ik dan bekijken of ik kleine of grote(dezelfde?) speakers voor surrounds neem. Nu heb ik alleen de processor nog niet genoemd maar dat laat ik ook even, daar ben ik (nog lang) niet over uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Dr. Strangelove schreef op 24 June 2003 @ 23:58:
[..]l

Tweede mogelijkheid is de surround processor, zoals Scarp dit doet. [..] Ik weet echter niet hoe goed een surround processor is in vergelijking met de pre-amp van een geintegreerde stereo amp.
Tja, een processor/voorversterker. Daar kun je inderdaad wel fatsoenlijke stereo uit krijgen. Van horen zeggen (helaas..) weet ik bijvoorbeeld dat de Linn 5103 (een proc/vv) als stereo voorversterker heel erg goed is, beter dan een Linn Kairn (alleen vv, E2995,-). Maar ja, aan dat soort apparaten hangt dan ook een gruwelijk hoog prijskaartje.

Als je surround vooral leuk vind als uitbreiding op je film en daarmee niet de audiofiele hemel wilt bereiken zou ik gewoon gaan voor de combi receiver + aparte geintegreerde amp, zo bespaar je veel geld op je surround gedeelte wat je dan dus mooi kunt uitgeven aan stereo. Een aparte proc/vv combinatie is erg duur.

Wat betreft de Micromega amp, deze is niet gemaakt voor "zware" luidsprekers; mijn Linn Keilidhs (zuilen, gesloten, niet al te hoog rendement) kan hij niet goed aan, maar voor een monitor is het een vriendelijke muzikale amp.
De "basis" rotel versterker is mij tegengevallen. De rb/rc03 combi deed het slechter dan de geïntegreerde Arcam A75, ook op controle in het laag (Faithless, Why Go), iets wat ik absoluut niet had verwacht.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Je kan het ook van een praktische kant bekijken. Dus waarom twee voorversterkers? Je moet telkens wisselen, je hebt twee aparte apparaten staan, etc.

Ik vind gewoon een aparte surround processor het makkelijkst. Misschien dat ie qua stereo niet kan meekomen met apparaten van dezelfde prijsklasse, maar zeker wel met de iets lagere prijsklasses, daarbij zit de surround processing er al in. Overigens is de stereo mode van m'n Rotel min of meer gewoon passthrough (met volume en tone regeling) (mits je de analoge inputs gebruikt).
Je hebt wel alles op 1 apparaat zitten, dus geen onhandig gedoe.

Doe daarbij een goede stereo eindversterker voor je front speakers en je hebt prima stereo geluid. Doe daarbij een goede 3 of 5 kanaals eindversterker en je hebt je surround. Zo heb ik het ook. Ik heb nog de optie open om nog eens naar 7.1 terug tegaan.

Overigens zou ik niet gaan voor maar 2 stereo amps, want zonder center in surround kan echt niet. Je belast je front speakers dan met het geluid van de center, waar gewoon echt veel uitkomt. Mijn center upgrade van de LCR600 naar de HTM1 bracht echt een enorme verbetering in de surround belevenis. Neem dan 3 stereo amps en dan heb je nog 1 kanaal over voor 6.1 (nog een HTM1 achter :)).

Overigens heb ik 804's gehoord op een arcam cd92 en arcam geintegreerde versterker (type weet ik niet) en ik vond het niet geweldig klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
Scarp schreef op 24 June 2003 @ 19:14:
Ja, maar die heb je al gezien ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verbal Kint schreef op 25 June 2003 @ 02:40:
[...]

Tja, een processor/voorversterker. Daar kun je inderdaad wel fatsoenlijke stereo uit krijgen. Van horen zeggen (helaas..) weet ik bijvoorbeeld dat de Linn 5103 (een proc/vv) als stereo voorversterker heel erg goed is, beter dan een Linn Kairn (alleen vv, E2995,-). Maar ja, aan dat soort apparaten hangt dan ook een gruwelijk hoog prijskaartje.

Als je surround vooral leuk vind als uitbreiding op je film en daarmee niet de audiofiele hemel wilt bereiken zou ik gewoon gaan voor de combi receiver + aparte geintegreerde amp, zo bespaar je veel geld op je surround gedeelte wat je dan dus mooi kunt uitgeven aan stereo. Een aparte proc/vv combinatie is erg duur.

Wat betreft de Micromega amp, deze is niet gemaakt voor "zware" luidsprekers; mijn Linn Keilidhs (zuilen, gesloten, niet al te hoog rendement) kan hij niet goed aan, maar voor een monitor is het een vriendelijke muzikale amp.
De "basis" rotel versterker is mij tegengevallen. De rb/rc03 combi deed het slechter dan de geïntegreerde Arcam A75, ook op controle in het laag (Faithless, Why Go), iets wat ik absoluut niet had verwacht.
Ik heb niet voor niets uiteindelijk de RSP1066 pre van Rotel gekocht. Hij is erg goed in surround en als je puur stereo wilt heb je de mogelijkheid om het hele digitale circuit te paseren. Wat mij betreft dus het beste uit 2 werelden.

En ik moet het voor 100% met Scarp eens zijn wat betreft de rol van een center speaker in surround. Je kunt nog zulke mooie frontspeakers hebben, maar een center is echt een deticated kanaal en goed centraal geplaatst, vergoot je het realisme van dialogen echt enorm. Een goede centerspeaker is wat mij betreft een must voor surround.

[ Voor 12% gewijzigd door tbusquet op 25-06-2003 09:52 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tbusquet schreef op 25 juni 2003 @ 09:45:
[...]
Ja, maar die heb je al gezien ;)
Nieuwe pics? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Moet nog aan de slag met wat schilderwerk voor mijn projectiescherm. Gaat een aluminium toplaag krijgen wat het contrast en zwartniveau dramatisch zou moeten verbeteren. Als ik dat gedaan heb zal ik wel weer eens wat fototjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 07:47
Anoniem: 26274 schreef op 25 June 2003 @ 00:25:
Weet iemand toevallig of Correct nog die SR-4300's heeft staan voor 200 euro?
De Sr-4300 is inderdaad nog te koop, maar kost ook 300 euro, zoals al eerder vermeldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Overigens is de stereo mode van m'n Rotel min of meer gewoon passthrough (met volume en tone regeling) (mits je de analoge inputs gebruikt).
Dat is hetzelfde als de Direct functie die op bijna alle AV amps zit, en geeft zeker geen vergelijkbaar resultaat als een geintegreerde stereo amp. Zelfs de Arcam AV8/P7 combi is niet zo goed in stereo als de 5 keer goedkopere A32.
Overigens heb ik 804's gehoord op een arcam cd92 en arcam geintegreerde versterker (type weet ik niet) en ik vond het niet geweldig klinken.
Nuttige opmerking... ik heb hetzelfde met Rotel op alle speakers die ik gehoord heb. Da's gewoon persoonlijk. Jij vindt Rotel mooi, ik Arcam. Feit is dat in de situatie waar we het nu over hebben Arcam the edge heeft met de unity gain mode, hoewel ik iemand die voor de keuze staat aanraad om eerst een selectie te maken op basis van sound en dan features. Dus als je Rotel of een ander merk beter vindt klinken, dan zou ik niet voor Arcam gaan omdat er een processor mode op zit (hoewel ik het bij twijfel duidelijk de tiebreaker zou laten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tja, de hele discussie hier is vaak niet nuttig. Je moet gewoon zelf luisteren en kopen wat je zelf goed vind klinken.

Overigens is dit geen discussie topic, maar een post en specs topic van HT (geen hifi!).

Overigens, vind ik het gebruik van verschillende voorversterkers (of geintegreerde versterkers) erg onhandig en zal bij mij nooit erin komen. Dan liever doorsparen voor een surround voorversterker die zowel stereo als surround goed doet op het niveau dat ik wil.

[ Voor 39% gewijzigd door Scarp op 25-06-2003 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:15

JT

VETAK y0

Mijn nieuwe HT komt eraan, alvast een overzicht van hoe het eruit gaat zien op mijn studentenkamer van 6x3:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=170553

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het is niet meer werk dan een proc/eindbak combi: jij moet proc en eindbak aanzetten, vervolgens op proc source selecteren. Ik moet AV amp en stereo amp aanzetten en op de tape loop van de stereo amp drukken. Ik hoef nooit aan de source select te komen op een van beide amps (tenzij ik video kijk :) ).

Om de voordelen op een rijtje te zetten:

- je kan klein beginnen met een (simpele) AV amp
- je kan stap voor stap uitbouwen (eindtrappen per twee of drie vervangen, AV amp vervangen door processor), zodat je geen gigantische uitgaven in een keer hoeft te doen.
- het is simpel op te zetten en te bedienen
- je compromitteert op geen enkele manier je stereo weergave, terwijl het eindresultaat ook op geen enkele manier surround compromitteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Ziet er goed uit, ik wil ook een grotere kamer :(

Mijn enige optie nu is een projector kopen, omdat ik anders echt geen scherm kwijt kan, maar ja, hoe leg je dat uit aan je omgeving ("nee Pa ik heb geen pieken voor het collegegeld, O ja die beamer, euh...")

[ Voor 3% gewijzigd door Verbal Kint op 25-06-2003 11:31 . Reden: Nu staat sander er weer tussen natuurlijk... (ben het overigens helemaal met je eens!) ]

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:01

MnM

Hier mijn budget HT-combinatie, hij hoort niet echt thuis tussen al die high-end spullen van jullie maar toch...

Ik heb deze spullen al een geruime tijd, de Stereoset is iets van 7 jaar oud, de TV iets van 9 jaar.
Voordeel van deze TV (ding heeft toen FL 3500,- gekost en het was het neusje van de zalm van Philips) is dat hij heel veel aansluitingen heeft. 3x Scart, 3x SHVS input 2x SVHS output, 2x stereo audio out, 2x stereo audio in, etc.

Televisie:
- Philips Matchline 100Hz IDTV 28ML8976 72CM 4:3

Audio
- Sony Reciever STR-D365 Stereo 2x 90 Watt Din (Front Speakers)
- Sony Dubbel Cassettedeck TC-WR465 (ik heb geen idee waarom hij er nog staat..)
- Sony 5-CD Caroussel CDP-C265
- 4x Philips FB-652 2-weg speakers 60/120 watt 6 ohm Leader Series
- Sony Versterker 2 kanaals 2x 80 watt (Rear speakers)

Bronnen
- JVC HR-S6600 SVHS Stereo Videorecorder (Volledig SVHS aangesloten)
- PC TV-out via SVHS op de TV voor Divx/DVD (Radeon 9800Pro)

Pics

Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/~arco/tv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/~arco/video.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/~arco/stereo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/~arco/speaker.jpg

Bij het kijken van een DVD, werken de speakers van de TV (3 stuks) als centre speaker en 2x FB652 als Front en 2x FB652 als Rear.
Als ik na de zomervakantie nog wat geld over heb ga ik eens kijken voor een nieuw setje geluid, maar voorlopig vind ik dit nog prima.

graag jullie reacties

[ Voor 5% gewijzigd door MnM op 25-06-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
huh rear? Je hebt een stereo versterker.

Heb je nog een 2e versterker voor de rear speakers of luister je gewoon dubbel stereo? (2 speakers per kanaal)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

wimpie schreef op 25 juni 2003 @ 12:23:
huh rear? Je hebt een stereo versterker.

Heb je nog een 2e versterker voor de rear speakers of luister je gewoon dubbel stereo? (2 speakers per kanaal)
mja ben ik vergeten neer te zetten, ik heb nog een oude sony 2 kanaals versterker die de rear speakers aanstuurt, ik zal me msg ff aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MnM schreef op 25 June 2003 @ 13:00:
[...]

mja ben ik vergeten neer te zetten, ik heb nog een oude sony 2 kanaals versterker die de rear speakers aanstuurt, ik zal me msg ff aanpassen
Maar dan heb je geen Dolby Surround...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klein vraagje .. waarschijnlijk dwaalt deze wel al ergens rond en is het eigenlijk een beetje offtopic, maar er stond vandaag een leuke dvd-speler in de aanbieding voor 75 euro. Maar ik ga binnekort een divx-pctje maken, kan ik nou best die standalone kopen (stiller, makkelijker etc) of toch maar beter alles met het pctje ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Maar dan heb je geen Dolby Surround...
Mijn pc heeft een Nforce2 moederbord met met 5.1 analoge uitgangen.
De front uitgang loopt naar me Reciever waar me front speakers aan zitten.
De Rear uitgang loopt naar de versterker waar me rear speakers aan hangen.
De centre uitgang loopt naar de TV.

Op die manier heb ik dus alles gescheiden (front/rear/centre) verdeeld over 3 speaker sets (tv-speakers/front-speakers en rear-speakers).

Doordat de geluidskaart bij het afspelen van een DVD het dolby signaal uistuurt over de verschillende uitgangen en aan iedere uitgang een apparte versterker (TV/reciever/versterker) zit hou ik toch het 5 kanaals geluid ? of zie ik dit helemaal verkeerd ?

[ Voor 5% gewijzigd door MnM op 25-06-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MnM schreef op 25 June 2003 @ 13:16:
[...]

Mijn pc heeft een Nforce2 moederbord met met 5.1 analoge uitgangen.
De front uitgang loopt naar me Reciever waar me front speakers aan zitten.
De Rear uitgang loopt naar de versterker waar me rear speakers aan hangen.
De centre uitgang loopt naar de TV.

Op die manier heb ik dus alles gescheiden (front/rear/centre) verdeeld over 3 speaker sets (tv-speakers/front-speakers en rear-speakers).

Doordat de geluidskaart bij het afspelen van een DVD het dolby signaal uistuurt over de verschillende uitgangen en aan iedere uitgang een apparte versterker (TV/reciever/versterker) zit hou ik toch het 5 kanaals geluid ? of zie ik dit helemaal verkeerd ?
Als jij de Dolby Digital Codec heb geinstalled dan heb je idd gelijk :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja maar dat moet je met een dolby digital versterker ook, anders gaat er echt geen geluid uit je divx'jes komen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Tnx ik was al bang dat ik het compleet verkeerd zag, ik denk daar gaat me theorie :)
Standaard Nforce software en powerdvd, in beide kan je op vele manieren aangeven hoe je het geluid wilt hebben.

Het is totaal niet de meest ideale setup, maar wel het beste wat ik er van kon maken met de spullen die ik hier had staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind dat je het best leuk heb gedaan, is een goedkope oplossing maar het werkt wel :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scarp schreef op 25 June 2003 @ 11:13:
tja, de hele discussie hier is vaak niet nuttig. Je moet gewoon zelf luisteren en kopen wat je zelf goed vind klinken.

Overigens is dit geen discussie topic, maar een post en specs topic van HT (geen hifi!).

Overigens, vind ik het gebruik van verschillende voorversterkers (of geintegreerde versterkers) erg onhandig en zal bij mij nooit erin komen. Dan liever doorsparen voor een surround voorversterker die zowel stereo als surround goed doet op het niveau dat ik wil.
Discussie over geluid en andere is ook onnutig, ik hoopte dat dat er ook niet van zou komen. Even over mijn situatie, voordat de stereo amp erkomt, dus na de surround receiver heb ik alles zelf wel eens beluisterd. Ook duurdere ampen, bepaal ik dan wel of ik doorspaar.

Maar voordat je een weg in slaat kan je wel op een forum met hulp van anderen vooronderzoek doen. Ik ben ook al een stuk wijzer geworden. Nu alleen nog de plekjes invullen met de juiste apparaten.

Surround processor met eindbakken is een mooie, maar helaas wat te prijzige oplossing. Ik zoek echt iets modulairs wat rustig op te bouwen is zondar dat je in het begin met niks zit. Alleen een surround processor is wat onhandig. Met een wat minder muzikale AV receiver valt heel goed te leven.

Ik wil ook absoluut niet merkvast kiezen en het zal dan ook wel een bonte verzameling worden van apparatuur, begin niet over matchen of het klinkt bepaal ik zelf wel :P . Dat stoort mij niet, homogeniteit is bij mij onder geschikt aan individuele kwaliteit. Ik vind het alleen zo verdomd moeilijk om een goed pad uit te stippellen. :)

Bedankt voor de herinnering Scarp, heb jij nog wat pics liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Play, als je het zo stelt, dan is het allemaal wat logischer. Een goed pad uitstippelen zonder al te veel verlies te draaien is lastig. Ik heb echter nooit gekeken naar AV amp + geintegreerde versterker. Ik heb wel AV + eindversterker gehad. Dat vond ik al een stuk verbetering. In een extra voorversterker (eventueel geintegreerd in een eindversterker) voor alleen stereo bronnen zie ik zelf geen heil. Anyway ... ieder z'n keuze :)

Ik heb nog geen nieuwe pics, de meeste zijn al gepost of staan op m'n site. Binnenkort eens verder rondkijken voor een andere tv meubel. Misschien nog een closup maken van de HTM1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou klankmatig is er echt geen speld tussen te krijgen. Ook is achteraf een losse versterker kopen heel veilig, want je kan dan nog alle kanten op. Als ik er dan ook nog een vind met Unity Gain is het prachtig te integreren.

Stereo is dan ook goed te scheiden. Zelfs als je een combodrive koopt. Een Philips DVD 963-SA vM (Deze is dus gemodificeerd) bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/963vmmod.jpg

Gaat hij analoog (stereo) naar de stereo amp en digitaal naar AV.

Losse cd-speler en dvd-speler is dan natuurlijk nog mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
In een extra voorversterker (eventueel geintegreerd in een eindversterker) voor alleen stereo bronnen zie ik zelf geen heil.
In jouw situatie is er ook veel minder reden om dat te doen, je hebt nl. al een processor die heel behoorlijk presteert in stereo.

Maar iemand die alleen een AV amp heeft staan (zoals ik had), heeft weinig aan een losse stereo eindbak. Je blijft dan nl. gebruik maken van die waardeloze pre-amp van de AV amp, en dat wil je juist niet. Dus is de makkelijkste oplossing dan een geintegreerde stereo amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Inderdaad, bij mij is het niet meer relevant. Enige wat ik nog aan de versterking ooit zou willen doen is een grotere 5 kanaals amp en een andere voorversterker. Echter dat heeft geen prioriteit :)

Nog een paar closeups van m'n center.
Baswoofer:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000257.JPG
Midwoofer:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000258.JPG

Foto van de 804:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000261.JPG

[ Voor 42% gewijzigd door Scarp op 25-06-2003 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

Wat ik niet veel zie zijn surround processors ZONDER al die video meuk op. Dat heeft 90% van de gebruikers toch nooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Klopt, die zijn er niet veel, en degene die er wel zijn zijn toch ook schrikbarend duur. Zou een hoop geld schelen toch. Hoewel ik persoonlijk wel graag component video in en outputs zou willen hebben, om mijn DVD speler en PS2 beiden via component out aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Anoniem: 13426 schreef op 25 June 2003 @ 22:36:
Wat ik niet veel zie zijn surround processors ZONDER al die video meuk op. Dat heeft 90% van de gebruikers toch nooit nodig.
Indeed, dat snap ik ook niet, als je in de markt bent voor een losse hoogwaardige processor dan is het toch niet waarschijnlijk dat je je videobronnen schakelt? Het is dan dat het nu vaak s-video is, tot voor kort zaten er ook nog gewoon composiet-schakelingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Dr. Strangelove schreef op 25 June 2003 @ 11:28:
Het is niet meer werk dan een proc/eindbak combi: jij moet proc en eindbak aanzetten, vervolgens op proc source selecteren. Ik moet AV amp en stereo amp aanzetten en op de tape loop van de stereo amp drukken. Ik hoef nooit aan de source select te komen op een van beide amps (tenzij ik video kijk :) ).

Om de voordelen op een rijtje te zetten:

- je kan klein beginnen met een (simpele) AV amp
- je kan stap voor stap uitbouwen (eindtrappen per twee of drie vervangen, AV amp vervangen door processor), zodat je geen gigantische uitgaven in een keer hoeft te doen.
- het is simpel op te zetten en te bedienen
- je compromitteert op geen enkele manier je stereo weergave, terwijl het eindresultaat ook op geen enkele manier surround compromitteert.
Ik gebruik gewoon een geschakelde stekkerdoos, met een slave en master unit. Als ik de pre aanzet gaat alles wat er in de slave doos zit automatisch aan, werd nl. beetje gek van om iedere keer 4 losse versterkers aan te zetten.. bovendien kan ik nu met 1 druk op de knop van mijn AB het hele zooitje aan en uitzetten. Ik ben gewoon lui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 25 juni 2003 @ 20:59:
Inderdaad, bij mij is het niet meer relevant. Enige wat ik nog aan de versterking ooit zou willen doen is een grotere 5 kanaals amp en een andere voorversterker. Echter dat heeft geen prioriteit :)
Waarom zou je in vredesnaam nog een zwaardere 5 kanaals eindtrap willen ?! Die 1075 levert toch een dikke bak vermogen ! Nouja, als je die ooit weg doet houd ik me aanbevolen ;)

Ow, btw. ik vind je setje erg geil geworden hoor ! Maar aiii aiii wat een knaken heb je d'r in gepompt, kost wat heb je ook zeker wat. Weet niet of ik er zoveel voor over zou hebben gehad alleen ;) Geluid zou ik lekker met rust laten nu, ga je niet veel meer extra uit halen of je moet echt zo ontzettend veel extra inversteren. Nu snel eens een projector en scherm gaan aanschaffen. Bij groots geluid hoort groot beeld ! Dan krijg je pas echt de bioscoop beleving die je mist met een TV.

[ Voor 34% gewijzigd door tbusquet op 26-06-2003 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Ik denk dat Scarp stiekem grotere muziekliefhebber is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tbusquet schreef op 26 June 2003 @ 10:37:
[...]
Waarom zou je in vredesnaam nog een zwaardere 5 kanaals eindtrap willen ?! Die 1075 levert toch een dikke bak vermogen ! Nouja, als je die ooit weg doet houd ik me aanbevolen ;)

Ow, btw. ik vind je setje erg geil geworden hoor ! Maar aiii aiii wat een knaken heb je d'r in gepompt, kost wat heb je ook zeker wat. Weet niet of ik er zoveel voor over zou hebben gehad alleen ;) Geluid zou ik lekker met rust laten nu, ga je niet veel meer extra uit halen of je moet echt zo ontzettend veel extra inversteren. Nu snel eens een projector en scherm gaan aanschaffen. Bij groots geluid hoort groot beeld ! Dan krijg je pas echt de bioscoop beleving die je mist met een TV.
Qua vermogen is de 1075 voldoende, qua geluid zou het misschien een verbetering zijn om 'm te vervangen. Echter ga ik dat de eerste jaren niet doen.
Als eerste wil ik m'n 603's te vervangen door 805's, echter moet ik daar het geld eerst voor hebben. Daarna kan ik denken aan vervanging voor m'n TV. Een projector gaat het niet worden in dit huis. Dus zijn er maar een paar opties, echter financieel lukt dat dit jaar sowieso niet.

En ja, er zit veel geld, maar je krijgt er een hoop plezier van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 2111 schreef op 26 juni 2003 @ 11:01:
zie jij cd's staan?? :X

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ik had wel ergens een foto van de dozen waar m'n nieuwe speakers inzaten, daar stond dacht ik m'n cd rekje ook. Inderdaad luister ik veel muziek, via sacd of gewoon cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

Anoniem: 2111 schreef op 26 juni 2003 @ 11:01:
hehe, ik weet niet of het wel zo veel met muziekliefhebben te maken heeft... lijkt eerder richting een "lichte" obsessie te gaan voor ons scarp, wie in no-time, laten we zeggen een jaarm, over gaat van een comlete 600 s3 serie + een THX select receiver en dan overstapt op Rotel ( "effe") en dan nu ineens de nautilus serie van B&W, tja die pompt er echt AL zijn geld in. Natuurlijk mag iedereen zelf weten wat hij doet, maar ik ga liever ook even op vakantie etc ;).

ALs je geen muziekliefhebber zou zijn en je pompt toch zo veel geld in je set, dan zou er toch iets niet helemaal 100 zijn ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 12167 op 26-06-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Mooi spul allemaal !

Ik heb een week geleden mijn hifi set (Onkyo versterker, cd-speler en tuner + Elac 80 speakers) ingeruild voor een JVC QP112AL Home Cinema setje.

Hoewel ik me terdege besef dat dit geen vergelijk is qua geluidskwaliteit, vind ik de set best goed klinken. Voor het beeld zorgt een 63cm Philips TV (4:3)

Waar het mij ook om ging is de voorwaarde dat e.e.a. geen opvallende plaats in de woonkamer mag innemen, en met de kleine speakers van die set lukt dat aardig.

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://bilder.guenstiger.de/prodfoto/qp112al.jpg

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Anoniem: 12167 schreef op 26 June 2003 @ 15:46:
[...]
hehe, ik weet niet of het wel zo veel met muziekliefhebben te maken heeft... lijkt eerder richting een "lichte" obsessie te gaan voor ons scarp, wie in no-time, laten we zeggen een jaarm, over gaat van een comlete 600 s3 serie + een THX select receiver en dan overstapt op Rotel ( "effe") en dan nu ineens de nautilus serie van B&W, tja die pompt er echt AL zijn geld in. Natuurlijk mag iedereen zelf weten wat hij doet, maar ik ga liever ook even op vakantie etc ;).

ALs je geen muziekliefhebber zou zijn en je pompt toch zo veel geld in je set, dan zou er toch iets niet helemaal 100 zijn ;)
* Scarp is al 4 jaar niet op vakantie geweest.

Maar genoeg over mij en het geld wat ik ervoor heb uitgegeven. Sommige mensen kopen een laptop van 1500 euro, ik koop daar een speaker van. Sommige gaan voor 1000 euro op vakantie, ik geef dat aan mijn hobby uit. etc etc.

Feit blijft dat ik nu echt tevreden ben met de front speakers en center. Hier doe ik niets meer aan. Qua eindversterking op de fronts ben ik ook tevreden. Ik heb bij die dingen geen gevoel meer van "dat kan beter, dat wil ik beter" (uiteraard kan het altijd beter, maar tegen een te hoge prijs). Verbeteringen kunnen altijd en die zullen ook nog wel komen, maar genoeg nu.

Dus ... on with business please en genoeg over mij ... ik zal nog wel binnenkort wat andere foto's posten. D'r komt ook nog steeds een subwoofer aan (svs pc plus 20-39), helaas duurt het wat langer dan gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dus ... on with business please en genoeg over mij ... ik zal nog wel binnenkort wat andere foto's posten. D'r komt ook nog steeds een subwoofer aan (svs pc plus 20-39), helaas duurt het wat langer dan gehoopt.
Moeten we het nou wel of niet over je hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laten we het over de hardware hebben :) Eens kijken of ik geen SVS in mn setup kan Photoshoppen, dan komt er hiet toch nog eens een plaatje te staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ik bedoelde genoeg over mij en m'n 'obsessie' :)

ff doorgaan met lullen over HT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

scarp ! ,
Voor 1000 euro raak je niet ver op reis hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een puntje dan: B&W P500. Heeft iemand die speakers al ooit gezien/gehoord ? Die bood de verkoper me vandaag ook aan, ze waren een beetje beschadigd maar volgens hem waren dit ooit heel erg populaire speakers. Weinig laag, veel detail en dus eigenlijk precies wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Op de B&W site staat bij de discontinued models wel de P5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Laatst online: 25-05 20:54
seq_uence schreef op 26 June 2003 @ 16:15:
Mooi spul allemaal !

Ik heb een week geleden mijn hifi set (Onkyo versterker, cd-speler en tuner + Elac 80 speakers) ingeruild voor een JVC QP112AL Home Cinema setje.

Hoewel ik me terdege besef dat dit geen vergelijk is qua geluidskwaliteit, vind ik de set best goed klinken. Voor het beeld zorgt een 63cm Philips TV (4:3)

Waar het mij ook om ging is de voorwaarde dat e.e.a. geen opvallende plaats in de woonkamer mag innemen, en met de kleine speakers van die set lukt dat aardig.

Plaatje:

[afbeelding]
toon volledige bericht
Ik heb dezelfde.. moet zeggen dat hij goed bevalt. Alleen een beetje lastig om alles goed in te stellen, is me nog niet helemaal naar tevredenheid gelukt. Ook is er een probleem wanneer ik tegelijktijd het geluid van mijn tv (bijpassende JVC breedbeeld) aan heb bij het afspelen van een DVD. Het geluid loopt niet helemaal synch. scheelt een paar ms, maar zorgt voor een 'blikkerig' geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
P5 staat ook regelmatig op Ebay Duitsland en Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Anoniem: 12167 schreef op 26 June 2003 @ 15:46:
[...]

Wat komt me dit bekend voor ;)

Denon 3802, DVD3800 binnen 2 mnd ingeruild, TI5000 binnen 6 mnd weg, voor mijn huidige set. Al met al binnen 8 mnd ;)

p.s. Ik ga wel op vakantie ;) (twee maal :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Hehe, blue-eyes, maar nu ben je wel tevreden toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

iets voor u, Dr. Strangelove?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, al gezien, helaas in zwart (heb zelf zilver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Scarp schreef op 27 juni 2003 @ 08:35:
Hehe, blue-eyes, maar nu ben je wel tevreden toch? :)
De 1070 trekt de TIK boxen niet ;)

Daar moet een enkele 1090 per speaker aan! Of een 1090 en een 1095 (quad wire!)

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
ow ja ... dat moet nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Blue Eyes schreef op 27 June 2003 @ 17:52:
[...]

De 1070 trekt de TIK boxen niet ;)

Daar moet een enkele 1090 per speaker aan! Of een 1090 en een 1095 (quad wire!)
Ik mag aannemen dat dat een grapje is he? Die Ti10K is vrij normaal aan te sturen hoor. Een NAD C320 speelt al heel erg mooi op die speaker (2x40watt) (ook hard zonder dat laag rare dingen gaat doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Is GEEN grapje. Aansturen is een, dat kan elke versterker, en idd de 1070 doet dat goed, maar er kan gewoon veel meer uitgehaald worden. En daar heb je, als ik bij Rotel wil blijven, de 1090 voor nodig. Maaaarrr.......... ik heb hier reeds een paar Bryston monoblokken gehad, dat geluid is bij mij blijven hangen. Maar ja, ik heb dan geen homogene set meer.... Moeilijk, moeilijk ;)

De brystons zijn beter dan de Rotels, en nog goedkoper ook, what to do... Maar eerst maar weer eens op geld wachten, we moeten eerst nog twee maal een weekje op vakantie naar Frankrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tjemig... echt rot om op vakantie te moeten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Stalkert schreef op 26 juni 2003 @ 18:30:
[...]

Ik heb dezelfde.. moet zeggen dat hij goed bevalt. Alleen een beetje lastig om alles goed in te stellen, is me nog niet helemaal naar tevredenheid gelukt. Ook is er een probleem wanneer ik tegelijktijd het geluid van mijn tv (bijpassende JVC breedbeeld) aan heb bij het afspelen van een DVD. Het geluid loopt niet helemaal synch. scheelt een paar ms, maar zorgt voor een 'blikkerig' geluid.
Ik zet het geluid van tv helemaal uit als ik de set aan heb, wat ik ook wel handig vind is de mogelijkheid om tv en video via de JVC afstandsbediening te bedienen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Maaaarrr.......... ik heb hier reeds een paar Bryston monoblokken gehad, dat geluid is bij mij blijven hangen. Maar ja, ik heb dan geen homogene set meer.... Moeilijk, moeilijk
Over homogeniteit qua aansturing tussen rears en fronts zou ik me niet zoveel zorgen maken... ik hoor het niet, en ik heb zowel in kwaliteit als in klankkleur echt grote verschillen tussen fronts en rears. Daarbij zal die Rotel het best goed op de rears, en met die Brystons wordt het echt feest op je fronts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Met homegeniteit is set bedoelde ik meer op het uiterlijk, dus alles bijv. van Rotel.

Homegeniteit van speakers kan je wel degelijk horen. Ik hoorde het ook niet, tot dat ik alle speakers van een gelijke serie had gekregen. Met name met DVD-A kon ik het heel erg duidelijk horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Van speakers wel ja, maar van de versterking die erachter hangt? Ik niet, tenzij je van heel slecht naar heel goed gaat. Tussen fronts en rears is dat toch echt moeilijk te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Blue Eyes schreef op 27 June 2003 @ 20:47:
Maaaarrr.......... ik heb hier reeds een paar Bryston monoblokken gehad, dat geluid is bij mij blijven hangen. Maar ja, ik heb dan geen homogene set meer.... Moeilijk, moeilijk ;)

De brystons zijn beter dan de Rotels, en nog goedkoper ook, what to do... Maar eerst maar weer eens op geld wachten, we moeten eerst nog twee maal een weekje op vakantie naar Frankrijk!
Begin me nu niet serieus af te vragen of ik niet jou 3802 hier heb staan :+
Heb de mijne in januari gekocht bij org*pieeeeeeep* En heb ook die Bryston's ff bekeken om iets meer controle op de maggies te krijgen.

Leuk zaakje nietwaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik heb mijn 3802 bij je PIEP gekocht in september maar in December door verkocht aan de PIEP met drie hoofdletters. Misschien dat zij onderling doorschuiven ;)

Verander dat iets maar in gigantisch. ALs je bedoeld tov de Denon 3802........ De denon wordt zoek gespeeld door een Bryston. De bryston was alleen niet mooi om te zien en was 10 jaar oud, maar nog wel 10 jaar garantie (bryston geeft 20 jaar op de versterkers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Dr. Strangelove schreef op 28 June 2003 @ 11:23:
Van speakers wel ja, maar van de versterking die erachter hangt? Ik niet, tenzij je van heel slecht naar heel goed gaat. Tussen fronts en rears is dat toch echt moeilijk te horen...
Daar kan ik wel met je eens zijn. Immers, er zijn weinig mensen die de zelfde zware speakers van de fronts ook als rear of surround hebben staan. De rear/surrounds zijn 90% van de gevallen stukken lichter, hebben dus ook een mindere versterker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Danster schreef op 28 juni 2003 @ 11:24:
[...]

Leuk zaakje nietwaar? :)
Ja, vind het leuk om daar te komen, zijn ook nog eens schappelijk. Alleen die Rotel RB991 die ze aanbieden voor 999 euro is veel te duur. Daar koop je een nw RB1080 voor, de opvolger van de RB991.

Maar ze hebben regelmatig hi end appz daar staan, tweedehands, en die zijn leuk om dan te kopen, als voorbeeld de Brystons 3B, 2 stuks voor 1500 euro. Veel minder geld dan een RB1090, maar veeeeeeeeeeel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Tja, maar voor de WAF moet je soms wat over hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik wil geen reclame maken, maar ik zat net op de site van www.audiovision-shop.de te kijken, en dat zijn geen verkeerde prijzen. Ik ken alleen Arcam en een beetje van B&W uit mijn hoofd, en die prijzen zijn erg scherp. 1100 euro voor een A85 is geen geld (400 euro onder adviesprijs). Lastig is alleen dat ze dus geen officiele dealer zijn van veel merken, dat staat ook op hun site, ze leveren hier 'huisgarantie' op.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-06-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Scarp schreef op 28 June 2003 @ 14:18:
Tja, maar voor de WAF moet je soms wat over hebben :)
WAF :?

Vraagje Scarp; kun je de CDM 9NT vegelijken met de 804? En waarin verschilen ze dan? klank? Zo op het eerste gezicht lijken ze erg veel op elkaar. ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

WAF --> Women Acceptance Factor, ofwel, je vrouw/vriendin moet de speakers ook wel een beetje mooi (lees: klein) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Weer wat geleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Thefirstikke schreef op 28 June 2003 @ 14:47:
[...]
WAF :?

Vraagje Scarp; kun je de CDM 9NT vegelijken met de 804? En waarin verschilen ze dan? klank? Zo op het eerste gezicht lijken ze erg veel op elkaar. ... :)
Qua technieken hebben ze veel gelijkt, dus zelfde "soort" drivers, etc. Echter is de 804 in mijn opinie wel een stuk beter. Qua uiterlijk vind ik de CDM9NT lelijk en vierkant. De ronde vormen van de 804 strelen mijn ogen veel meer :)
Qua geluid zijn ze ook verschillend. 804 vind ik gewoon mooier klinken.

Overigens noemen sommige HomeCinema-fielen hun vrouw/vriendin ook "waf" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Wat zegt je vrouw Scarp???

:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Qua technieken hebben ze veel gelijkt, dus zelfde "soort" drivers, etc. Echter is de 804 in mijn opinie wel een stuk beter. Qua uiterlijk vind ik de CDM9NT lelijk en vierkant. De ronde vormen van de 804 strelen mijn ogen veel meer
Qua geluid zijn ze ook verschillend. 804 vind ik gewoon mooier klinken.
De 804 is zeker qua uiterlijk veel mooier... de CDM serie is idd niet moeders mooiste, de 9 vind ik dan nog wat lelijker vanwege zijn hoogte dan de 7, maar... ze leveren wel heel veel voor wat je er voor betaald. Op hifi.nl hoor je ook meer dan eens dan de 9NT een betere koop is dan de 804... kan er zelf niet over oordelen want ik ken ze beiden niet goed, maar ik ben wel blij met mijn 7NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:42

4POX

Everybody is wired

Kunnen de heren niet beter "het grote dure hifi topic" openen.. Dit is niet meer echt een HT topic meer. Jammer :(

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563

"de heren" zijn anders nog de enigen die dit topic levend houden.

daarnaast is het Centrale HomeTheater topic ook weg, dus is dat ene draadje waar gediscussieerd / geshowed kan worden over / met je geluidinstallatie nu werkelijk zo'n doorn in je oog?

als ik toch post dan ook nog iets ontopics : ik zit wat rond te kijken naar dvd-spelers, en de marantz dvd-4100 ose is wel een aardige optie geloof ik. ik vraag me echter af of deze nog wel verkocht wordt, weet iemand daar iets over? eventuele tips over tweedehands dvd-spelers die ook goed zijn met cd-audio, om te combineren met een marantz sr-4300 zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Blue Eyes schreef op 28 June 2003 @ 16:55:
Wat zegt je vrouw Scarp???
:D :D
Mijn vriendin vind ut allemaal maar onzin... maar goed ze moet niet zeuren, ze had 150 paar schoenen (totdat er bij d'r werd ingebroken en ze gejat waren).

Het gaat hier nog steeds over HT hoor. Speakers horen ook bij HT :)

Dat niemand hier meer een systeem post is jammer inderdaad. Een beetje discussieren over HT hier is altijd wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Het is niet echt een doorn in het oog.. Maar ik mis een beetje de andere voorbeelden van HT ... Ik wil die van mij ook wel showen.. Maar ik moet je dan wel waarschuwen dat die van mij niet klaar is..

Even digicam opzoeken ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Zeer binnenkort heb ik ook weer wat nieuwe foto's van mn h'cinema ik heb nu nml 2 kamers waardoor ik 1 een kamer een home cinema kan opstellen, want nu staat alles errug dicht op elkaar :)

Ik heb btw nog wel wat nieuwe foto's :) ik heb nml een setje Infinity Primussen 200 aangeschaft als achterspeakers met Tannoy voetjes en nu is mn setje compleet op een H/K 5 cd wisselaar na :)

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/DSC00326.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/DSC00327.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Lennieboy83 op 28-06-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Okeeh, De foto's zijn geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/audio.jpg

Mijn audio kastje..

Yamaha RX-V630RDS receiver
Pioneer DV-350 DVD speler
Kenwood DM-3090 Minidisc
SEGA mega drive

Kastje moet nodig vervangen worden omdat hij het gewicht van de televisie niet kan houden. Het kan elk moment instorten :(. Maar het geen ruimte om het spul ergens anders neer te zetten. Dus gewoon erg voorzichtig zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/monitor.jpg

Oude telefunken televisie. Lang geleden gekocht voor een prikkie op een stage adres. Zolang die werkt ga ik hem nog niet vervangen. Tegen die tijd hoop ik dat breedbeeld TFT te betalen is (geloof niet zo in Plasma)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/rechts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/links.jpg

De frontspeakers van het geheel. Dit zijn de speakers van de vorige versterker. Ze staan op de nominatie om vervangen te worden. Maar door ruimte gebrek (plus de grote investering) gebruik ik ze nog steeds. En ik moet je bekennen.. Sinds ze aan de yamaha hangen komt geen verkeerd geluid uit. Denk dat de sony versterker brakke filter heeft.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/rear.jpg

De rear speakers.. Niet aangesloten.. Vroeger was het heel wat.. Nu durf ik ze niet eens op de hoedenplank van de auto te plakken :D

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/divx.jpg

Mijn werkstation en tevens DIVX/XVID machine..

Ik zal jullie de specs besparen.. Geweldige machine. Alleen nog een brakke monitor

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/storage.jpg

De storage server.. Hierop staat mijn films en muziek. RAID 5 :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/scherm.jpg

En het scherm voor de beamer.. Alleen deze moet ik ook nog steeds ophangen. Maar door ruimte gebrek is dat nog steeds niet gelukt.. Ik heb de pech dat de kamer van mij maar 4,5 meter lang is en 2,2 meter breed. En ik heb nog meer pech omdat aan de ene smalle kant een raam zit, en de andere smalle kant de deur heeft. Na veel brainstormen is er nog steeds geen oplossing voor hoe ik deze kamer wil inrichten.

Dus ik beam nu nog op de muur.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/flits.jpg

Met de flits aan ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/noflits.jpg

Met de flits uit ;) Het lukt niet met deze camera om een heldere opname te krijgen. Zal eens een andere camera proberen.

Omdat jullie graag HT zien post ik die van mijn vader ook

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/pa1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/pa2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/pa3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/pa4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/pa5.jpg

Ooit, In de verre toekomst als ik de ruimte en het geld heb dan zal ik jullie het resultaat laten zien. Denk 2018 ofzo :)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Hmm...speaker op een kachel ... lijkt me niet bevordelijk.

Ach, ieder begin is goed toch ! In ieder geval weer eens wat foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Nu moet ik niet het allerbelangerijkste onderdeel vergeten...

De Bank

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/bank.jpg

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Scarp schreef op 28 June 2003 @ 21:12:
Hmm...speaker op een kachel ... lijkt me niet bevordelijk.

Ach, ieder begin is goed toch ! In ieder geval weer eens wat foto's :)
Dat klopt dat de speaker niet op de kachel mag.. Maar in deze maanden staat hier de CV helemaal uit. Maar zodra het buiten weer een beetje guur gaat worden dan gaat die speaker op de grond..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
als ik toch post dan ook nog iets ontopics : ik zit wat rond te kijken naar dvd-spelers, en de marantz dvd-4100 ose is wel een aardige optie geloof ik. ik vraag me echter af of deze nog wel verkocht wordt, weet iemand daar iets over? eventuele tips over tweedehands dvd-spelers die ook goed zijn met cd-audio, om te combineren met een marantz sr-4300 zijn ook welkom.
De 4100 OSE is in de aanbieding bij RAF volgende week, kijk maar op www.raf.nl

Ivm MP3 support en component aansluitingen, evenals PAL/NTSC progressive scan support (en zelfs .jpg support) zou ik echter wat meer uitgeven en voor de DV4300 gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Scarp...........

Ik dacht dat je vriendin WAF zei :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
4pox

Wat is er mis met je set? Waarom zo minderwaardig over je set? Ik neem aan dat je met ontzettend veel plezier luisterd en kijkt, en DAAR gaat het om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
4pox, kan je nog wel zitten op je bank? :) Overigens ben je verder dan mij op het beeld gebied, ik zit nog met een TV en geen PJ.

[ Voor 17% gewijzigd door Scarp op 29-06-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik ben er niet minderwaardig over ;) Maar ik word alleen gek over de grootte en indeling van mijn slaapkamer. Ik ben nu al 4 jaar aan het brainstormen hoe ik deze kamer anders wil gaan inrichten zodat de HT eindelijk eens de kans krijgt om te ontplooien. Ik durf nu nog geen nieuwe luidsprekers te kopen omdat ik bang ben dat ze misschien in dit hokje geweldig klinken, maar als ik op mezelf woon het opeens niet meer klink zoals ik het graag wilde/wou (juiste spelling schiet me niet te binnen).

Als ik nu film ga kijken is het een afweging.. Bij spectacel pak ik de beamer erbij die ik dan op een stoel zet en zo op de muur beam.. Het probleem is dat de stoel daar de hele kamer blokkeert en ik dus niet normaal naar de computer kan lopen. Als ik beam dan komt het geluid van links, omdat de fronts dan links van mij staan..

Als ik een film zie op de tv dan heb ik het geluid van voren.

Wat ik op mijn verlanglijstje heb staan is een complete vernieuwde speakerset. 2 front, 2 centers en 2 rears. Welk merk en type ben ik het nog niet overuit. Ik kan bijvoorbeeld 2 zuilen nemen en 2 centers en 2 boekenkast speakers. Maar ik kan ook 5 boekenplank nemen en 1 center.. Dat zijn nog allemaal dingen waar ik nog over het nadenken ben.

De beamer moet ook een vaste plek krijgen. Want ik krijg het nog steeds benauwd als de beamer aanstaat en ik moet er langs. 1 fatale stoot en ik kan 500 euro investeren in een nieuwe gloeilamp.

Die yamaha ben ik erg blij mee. Na lang zoeken was dit voor mij de versterker die het meeste bood voor een beetje normale prijs. En het is een erg fijn ding. De pioneer heb ik genomen omdat pioneer goeie kwaliteit levert voor een leuke prijs en ook eens nog veel formaten ondersteunt. Nadeel is dat er een coax uitgang zit. Dit is een nadeel omdat de yamaha maar 1 coax ingang heeft. En die had ik graag voor de onboard geluidskaart willen gebruiken van mijn pc. Nu gaat dat optisch via een hercules geluidskaartje.

De kenwood minidisc speler is helemaal een juweel. Optische in/uitgangen en sharp atrac :P

Ik heb nu vakantie en dus tijd om nog eens heel goed te brainstormen over deze kamer. De enige oplossing die ik kan bedenken is helemaal opnieuw inrichten. Dus dat het projectie scherm aan de kant van het raam van de kamer komt.

foto van de deur kant

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/deur.jpg

Foto van de raam kant

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/ht/raam.jpg

Misschien hebben jullie ideeën..

De kamer is 4,5x2,2 meter.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Pfff, dit is wel erg moeilijk. Je moet zoveel uit je kamer slopen of weggooien voor je een beetje wat hebt, dat is eigenlijk niet gezond meer. Wat je misschien kan doen is je bed onder het raam zetten (in de breedte van de kamer) en dan je bureau daar vlak naast. dan maak je een plankje in het midden en hoog in de muur waar het raam ook inzit en daar zet je de beamer en evetnueel een center-achter speaker neer.Dan zet je die grote bruine kast (klerenkast?) op de plaats waar je bureau nu staat. Dan is de achterkant van je kamer goed gevuld maar aan de deurkant heb je dan nog ruimte genoeg denk ik. Dan hang je boven je deur je projectiedoek die je dan gewoon laat zakken voor je deur als je een film gaat kijken. Je hangt hem dus gewoon een stukje voor de deur zodat het doek daar vrij hangt. Dan zet je in de hoeken van de muren de twee fronts en hang je boven je deur eventueel achter het doek een centerspeaker die je naar beneden richt naar je sweetspot. De sweetspot zit dan ongeveer in het midden van je kamer. De twee surround links en rechts moet je dan denk ik ophangen aan de muur of bijvoorbeeld op die klerenkast zetten en die ander ophangen boven je bureau. Deze moeten op ongeveer 70-90 centimeter boven oorhoogte zitten dus dat komt dan wel goed uit.

Ik weet niet of het allemaal kan i.v.m. maten en dergelijke maar dit leek mij de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Gewoon ruilen met je ouders, je ouders hebben vast een grotere kamer ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.