Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.201 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een jaar geleden ook me kamer omgegooid om een betere indeling te kunnen maken. Daarvoor heb ik een enorme klerenkast eruit gegooid en een la onder me bed ingericht als klerenkast. Voor hangende spulletjes had ik wat laags ingericht. Gaf me een boel meer ruimte, ten koste van goede ruimte voor me kleren, maar hee HT gaat voor alles :P

Leuke HT's allemaal hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op 28 June 2003 @ 21:02:
Okeeh, De foto's zijn geschoten.

[afbeelding]

Mijn audio kastje..

Yamaha RX-V630RDS receiver
Pioneer DV-350 DVD speler
Kenwood DM-3090 Minidisc
SEGA mega drive

Kastje moet nodig vervangen worden omdat hij het gewicht van de televisie niet kan houden. Het kan elk moment instorten :(. Maar het geen ruimte om het spul ergens anders neer te zetten. Dus gewoon erg voorzichtig zijn.

[afbeelding]

Oude telefunken televisie. Lang geleden gekocht voor een prikkie op een stage adres. Zolang die werkt ga ik hem nog niet vervangen. Tegen die tijd hoop ik dat breedbeeld TFT te betalen is (geloof niet zo in Plasma)

[afbeelding]

[afbeelding]

De frontspeakers van het geheel. Dit zijn de speakers van de vorige versterker. Ze staan op de nominatie om vervangen te worden. Maar door ruimte gebrek (plus de grote investering) gebruik ik ze nog steeds. En ik moet je bekennen.. Sinds ze aan de yamaha hangen komt geen verkeerd geluid uit. Denk dat de sony versterker brakke filter heeft.

[afbeelding]

De rear speakers.. Niet aangesloten.. Vroeger was het heel wat.. Nu durf ik ze niet eens op de hoedenplank van de auto te plakken :D

[afbeelding]

Mijn werkstation en tevens DIVX/XVID machine..

Ik zal jullie de specs besparen.. Geweldige machine. Alleen nog een brakke monitor

[afbeelding]

De storage server.. Hierop staat mijn films en muziek. RAID 5 :P

[afbeelding]

En het scherm voor de beamer.. Alleen deze moet ik ook nog steeds ophangen. Maar door ruimte gebrek is dat nog steeds niet gelukt.. Ik heb de pech dat de kamer van mij maar 4,5 meter lang is en 2,2 meter breed. En ik heb nog meer pech omdat aan de ene smalle kant een raam zit, en de andere smalle kant de deur heeft. Na veel brainstormen is er nog steeds geen oplossing voor hoe ik deze kamer wil inrichten.

Dus ik beam nu nog op de muur.

[afbeelding]

Met de flits aan ;)

[afbeelding]

Met de flits uit ;) Het lukt niet met deze camera om een heldere opname te krijgen. Zal eens een andere camera proberen.

Omdat jullie graag HT zien post ik die van mijn vader ook

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ooit, In de verre toekomst als ik de ruimte en het geld heb dan zal ik jullie het resultaat laten zien. Denk 2018 ofzo :)
ik zie dat je een oprolscherm hebt , die kan toch zonder probleem voor je raam of venster komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das een flinke quote voor die ene zin ;)

4pox, zat nog ff te denken. Als je eerst nou eens die bank verwijderd, in zulke kleine kamers nemen die gewoon teveel ruimte in en zitten kan je ook op je bed.

Vervolgens schuif je je bureau tegen het raam aan, zodat je lekker naar buiten kan kijken. Het scherm en fronts hang je dan ook tegen die muur op, als je bureau dan nog onder het scherm past. Je beamer komt tegen het plafond, kan je hem 1 keer goed instellen en dan hoef je er nooit meer aan te komen.

Je bed laat je lekker staan en daarvanaf zul je ook films moeten kijken, niet ideaal maar wel ruimte besparend. De dichte kast laat je daar ook staan en daar tegen aan zet je de open kast. Zal wel een smalle doorgang worden, maar ruim hoeft het ook niet te zijn.

Aan het voeteneind van je bed zou je dan je tv kwijt kunnen, voordeel daarvan is dat wanneer het geluid over je boxen speelt dat je dan nog goed voor de boxen zit, zo komt het geluid zowel bij het gebruik van beamer als van tv van voren.

Toch maar even uitgepaint:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Kamer4pox.GIF

Ik kan alleen maar raden hoe groot je meubels zijn, dus best kans dat dit helemaal niet klopt en je er echt helemaal niks mee kan :P

Paar mogelijkheden om het nog wat te verbeteren, regel/koop een lekkere luie stoel die simpel te verplaatsen is. Die zet je op een van de vrij plekjes en schuif je dan voor je scherm als je film gaat kijken.

Probeer van de hoge kasten af te komen, het beste alternatief zijn 2 laden (waarvan 1tje dan niet zo ver kan uitschuiven ivm kast) onder je bed. De troep die er nu ongetwijfeld ligt stauw je zo veel mogelijk in dozen en zet je ergens anders in het huis neer, berging, zolder whatever. Door wat hoge spullen kwijt te raken krijg je het gevoel dat je kamer wat groter is geworden, opzich niet verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Misschien een goed idee om je tv weg te doen en een grote monitor te kopen en die als TV gebruiken ? Voor groot beeld heb je immers een beamer toch ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is al een beamer , die beamert gewoon om de deur en muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 16:08
ik zou juist het bed of de bank onder het raam plaatsen ( ik heb ook zo'n kamertje gehad en een beamer en rolgordijnscherm dus film kijken is deur op slot :) )
tv zou ik naast de deur plaatsen , ik zou verder gaan opruimen/afstoffen/weggooien ;)
koop of een tft-scherm of een laptop zodat die plank weg kan waar je monitor op staat of maak deze kleiner .
die kast met boeken kan wel weg>>>staat rommelig en boeken gooi je maar onder je bed ofzo :)
en anders ruil je je bank en bed in voor een slaapbank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eindelijk ook aan men eigen homecinema setje begonnen,

Heb van het weekend het volgende aangeschaft :

- Marantz SR-4300
- Marantz DV-4200 OSE
- 2 x B&W 602 S3
- 1 x B&W LCR60

zal van de week wel wat pics posten als ik ff een digicam kan regelen.

Staat nog op de planning :

- 2 x B&W 601 S3
- Sub
- Nieuw AV meubel
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:34
Da's een mooie set! Check je AV amp even op de 'pop' uit de speakers die sommige mensen hier rapporteren, gebeurt bij het overschakelen tussen DD/stereo modes (op mijn 4200 dan).

Roll on the pics!

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-06-2003 09:23 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
4POX schreef op 29 June 2003 @ 11:59:
foto van de deur kant

[afbeelding]

Foto van de raam kant

[afbeelding]

Misschien hebben jullie ideeën..

De kamer is 4,5x2,2 meter.
Hey die klerenkast heb ik ook ! :D Ben blij dat ik niet de enige ben waarbij de deuren naar klote zijn zijn, wat een pokke kast is dat :( Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat er een keukenkastje van de muur tegen die klerenkast aangedonderd is ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, hier even een foto'tje van mijn setje
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vandekamp6/images/recent/audio1.jpg
stereo (muziek) de hoofdmoot, en surround er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb mn Extra kamer ingericht en het ziet er als volgt uit:

We gaan met de klok mee de kamer rond te beginnen bij de deur:
Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00333.jpg

Hier de center speaker en fronts:
Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00328.jpg

Subwoofer:
Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00335.jpg

Comp:
Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00329.jpg

Bank + achterspeaker:
Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00330.jpg

Nog een achterspeaker en bank maar dan aan de andere kant:
Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00331.jpg

Cd/DVD rack:
Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00332.jpg

Het geluid klinkt nu stukken beter dan eerst :) ik ben blij dat ik deze kamer nu ook mag gebruiken (komt omdat mn broer uit huis is nu) nu alleen nog kabels wegwerken :)

Er zit ook een flinke boost in de bass hier in de hoeken, veel erger dan eerst :)

edit:

Editje, mn H/K receiver schijnt defect te zijn dus vandaar dat ie er niet tussen staat (nu staat tijdelijk mn Sony DD & DTS receiver er weer), display gaat niet meer aan en geen geluid meer alleen maar de groene lichtjes doen het nog, misschien dat iemand weet wat dat is :?

[ Voor 13% gewijzigd door Lennieboy83 op 30-06-2003 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Mooi cd rek, waar hebbie die vandaan? Ik wil ook hebbuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Music Store, voor rond de 100 euro dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Lennieboy83 schreef op 30 June 2003 @ 13:37:
Music Store, voor rond de 100 euro dacht ik :)
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
hifiman en mr biggleworth.... nice !
Maaruh ... wat voor speakers en apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

v&d moet dat cd rek ook hebben (de grotere)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Scarp schreef op 30 June 2003 @ 16:07:
had ik al eerder gepost :)

Maar ik wil het nog wel een keertje doen no problemo :)

Receiver: Harman/Kardon AVR 2550
Speakers voor, center, achter: Infinity Primus 300, Primus Center, Primus 200
Subwoofer: Infinity HPS-250
TV: Sony, type weet ik eff niet is 55cm
Minidisc Recorder: Sony MDS-JE330
DVD-speler: Sony DVP-S325
CD-speler: Sony CDP-XE530

CD speler wordt nog vervangen en TV denk ik ook

En zoals ik al zei in mn vorige post dat tijdelijk dus even mn oude Sony DD & DTS receiver er weer staat omdat de H/K een mankement blijkt te hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Infinity ... ik heb nog kleine infinity speakertjes staan in een hoekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Erg, maar dan erg leuk die Thiels !

Begint weer een beetje los te komen met foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
OcNewB schreef op 30 June 2003 @ 13:32:
Mooi cd rek, waar hebbie die vandaan? Ik wil ook hebbuh!
Idd mooi rek :) was ook van plan het te vragen, morgen maar 's ff langs wippen :P

Ziet er verder ook erg nice uit je kamer Mr. Bigglesworth :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
'k heb een kleine update :) ik heb nml mn Center speaker opgehangen, hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00336.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00337.jpg

Ik heb ze op steuntjes gelegd die 50KG :P kunnen houden samen met kleine rubbertjes eronder voor anti-slip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren en vandaag heb ik de hele woonkamer hier verhuisd (ruim 40m2 maar moeilijk afmetingen), en natuurlijk allemaal 100% HT verantwoord :)

Nu eens kijken of ik er wat leuke fotos van kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 22:21:
Gisteren en vandaag heb ik de hele woonkamer hier verhuisd (ruim 40m2 maar moeilijk afmetingen), en natuurlijk allemaal 100% HT verantwoord :)

Nu eens kijken of ik er wat leuke fotos van kan maken...
Ben benieuwd :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 30 juni 2003 @ 09:23:
Da's een mooie set! Check je AV amp even op de 'pop' uit de speakers die sommige mensen hier rapporteren, gebeurt bij het overschakelen tussen DD/stereo modes (op mijn 4200 dan).

Roll on the pics!
Nog niet gehad, dacht dat dit met de sr-4300 gefixt was.

enigste wat ik nu wel soms voorheb is het volgende http://www.penny-arcade.c...hp3?date=2003-05-09&res=l :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

4POX schreef op 29 June 2003 @ 11:59:

Ik heb nu vakantie en dus tijd om nog eens heel goed te brainstormen over deze kamer. De enige oplossing die ik kan bedenken is helemaal opnieuw inrichten. Dus dat het projectie scherm aan de kant van het raam van de kamer komt.

foto van de deur kant

[afbeelding]

Foto van de raam kant

[afbeelding]

De kamer is 4,5x2,2 meter.

1. opruimen! damn, wat een teringbende ( met alle respect)
Maar zo lijkt het inderdaad klein .

2. Ik kan net niet de deurkant niet zien, maar daar kan je het scherm kwijt. Als je nu heel handig bent maak je deze draaibaar ( boven je bed tegen de muur , links)
De beamer kan boven je "boekenkast"
qua scherm haal je het makkelijk.

ps, welke beamer heb je?
Dat heb ik niet kunnen vinden

[ Voor 41% gewijzigd door weeraanmelden op 30-06-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 23:27:
[...]

Nog niet gehad, dacht dat dit met de sr-4300 gefixt was.

enigste wat ik nu wel soms voorheb is het volgende http://www.penny-arcade.c...hp3?date=2003-05-09&res=l :+
lol :)

is idd nice set :) post eens wat pics zodra je daar de kans voor hebt.
Er zijn trouwens wel mensen met rare plops e.d. met hun SR4300, zelf gelukkig geen last van.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 15:18

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Ok, hier een kleine update:
Eerst de oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~supert/test-theater/pt/huis-oud.jpgHier te zien in bewegende animatie

Nieuwere Situatie: Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~supert/huis/final2.jpg click op foto voor een grotere bewegende afbeelding

nu de feiten:

Versterker Yamaha RX V396RDS
front speaker B&W 630i
center speaker B&W LCR60
Rear speakers B&W DM302 (niet te zien op foto's)

DVD + 19" scherm is computer apperatuur

Maar sinds vandaag!
De 1e grote update!
een Philips 28PW9527! (niet op foto)

Nieuwe dingen die nog wachten op mijn geld:
-Rear-Speaker-stands

-DVD speler + Pre-amp + Power amp
(Rotel lijkt mij op dit moment een goede keus)
(ongeveer de set die scarp heeft maar dan voorlopig zonder 1090, maar wel met de nieuwste dvd player if possible/payable)

-Heel nieuw set speakers
(voorkeur gaat uit naar B&W CM serie)

Zoals je waarschijnlijk al begrijpt is het uiterlijk van de apperatuur erg belangrijk voor mij. Vandaar ook de CM serie speakers. Het valt me wa tdat betreft op dat er zo weinig over deze set geschreven wordt. Hij ziet er echt super top uit... (maar ja, geluid blijft ook zeer important natuurlijk) Daarom ook de Rotel set (prijs-prestatie verhouding en looks)

anyway, de tijd zal het leren.
Ik zal zien of ik de komende week nog even een foto kan plaatsen met de nieuwe tv erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 04:39
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 12:36:
hallo, hier even een foto'tje van mijn setje
[afbeelding]
stereo (muziek) de hoofdmoot, en surround er bij.
Oei, moet toch wel even slikken, wat een mooie set! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
freekdernatuur, leuke set!
Als ik jou was zou ik de nieuwe Denon 2900 in de zwarte kleur overwegen als dvd (mocht je het nu kopen uiteraard). Die past qua looks redelijk bij Rotel en is een super speler. De Rotel dvd spelers zijn een beetje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie setup freekdernatuur, maar je hebt kennelijk hetzelfde probleem als ik: de bank staat voor een deel voor je speaker. Dat is voor mij ook een reden om eerst naar monitor sized speakers te kijken en dan pas naar floorstaanders.

En dat panorama effect is echt cool, met panorama factory gemaakt ? Ga ik straks ook eens proberen voor mijn setje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Dank u Scarp ik zal mijn blik een werpen op Denon. Wat is jou mening over de CM serie van B&W? (ben wel benieuwd omdat jij ook wel aardig wat b&w luister-ervaring hebt)

Wat die speaker betreft, die staat idd niet echt ideaal, maar zo dramatisch vind ik het op dit moment nog niet, mijn rearspeakers heb ik ook niet continu aangesloten, want ik kan ze eigenlijk niet goed neerzettem (vandaar de speaker-stands die nog moeten komen)

Klopt Panoramafactory 2.4, dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
nou dat is een hele vooruitgang @freekdenatuur

maar volgens mij had je makkelijk een 32inch bbtv kwijtgekunt in die ruimte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
De CM serie heb ik overgeslagen. Qua geluid was het niet echt een grote vooruitgang tov de 600 serie. Ze zijn wel wat beter en ze zien er bijzonder mooi uit, echter als je komt van een 604 dan heeft het geen toegevoegde waarde. De CDM serie vind ik ook niet echt mooi (hoekig), maar die klinken wel weer veel meer richting nautilussen.

Ik denk dat voor jou zeker de CM serie wel een goede keuze kan zijn. Mooi uiterlijk met een geluid net iets mooier dan dat van de 600 serie.

Maar goed, ga er gewoon eens naar luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even wat nieuwe fotos van mijn HT:

De oude setup:

De achterste muur die je hier ziet, gaat eigenlijk schuin, waardoor het niet makkelijk is om de surrounds te plaatsen. Op de foto staat de achterste surround ook tegen de muur.

Setup is de B&W 602 S3 (front), LCR60 S3 (center) en 601 S3 (surround).

Afbeeldingslocatie: http://melvin.narfum.be/pictures/ht/set_20030623/spot_teh_bunny_400x300.jpg

De 602's en de LCR60 zijn ondertussen verkocht en ik ben druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe set. De 601's dienen nu tijdelijk als fronts, die gaan nadien als surround dienen.

Nieuwe setup:

Ik heb nu de 2 delen van de kamer (TV-hoek en werkplek) omgeruild, zodat in het driehoekige deel van de kamer nu de werkplek is (zie je achter de TV een stukje van). Die plek past veel beter in de driehoek vorm, waardoor er voor de TV dus een vierkante ruimte over is.
Afbeeldingslocatie: http://melvin.narfum.be/pictures/ht/set_20030701/globaal_overzicht_small.jpg

De speakers staan nu niet meer voor een muur, en dat hoor ik heel goed. Veel minder bas, ik kan het volume hoger zetten zonder dat ik het vervelend vind klinken en het klinkt overal in de kamer redelijk goed, kamervullend om het zo te zeggen.

Ipv mn audio stuff onder de TV te zetten (onhandig !) heb ik ze nu op een apart bankje gezet. Krijgen ze meer koeling, kan ik makkelijker kabeltjes wisselen en het ziet er ook mooi uit zo. Alleen is het nu even wachten op een 5m scart kabel, tot zover behelp ik me met een s-video kabel (die helaas van slechte kwaliteit is :( )

Onderin staat een MGE UPS van 800vA. Daar hangt al het audio gedeelte op en de 2 pc's die achter de TV staan. De monitors, lampjes en de TV zelf hangen allemaal op een andere, ongeaarde groep. Het lichtnet is hier niet echt stabiel en die UPS filtert de schommelingen er mooit uit. Binnekort komt er een APC Line-R 1250i in de plek, maar omdat die nog een maandje in bestelling zal staan gebruik ik dus tijdelijk mn UPS.

De spullen zelf zijn:
- Pioneer DV-454-K (RGB output)
- Marantz CC4300 (cd changer)
- Marantz SR6300 (6x100watt)

Afbeeldingslocatie: http://melvin.narfum.be/pictures/ht/set_20030701/hifi_reck_small.jpg

Ik ben echt 100% tevreden over deze set, vooral de combinatie van de B&W 600 lijn met Marantz bevalt me heel erg goed. Als de Marantz me ook kan bekoren met een set 805 en een HTM2, dan staan die speakers hier binnekort te pronken (en komen er natuurlijk nieuwe pics :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Ik heb nu twee tannoy r2's aan mijn marantz sr4200 hangen als fronts. Nu wil ik graag de set uitbreiden met 2 tannoy m3's. foto==>http://www.primefocus.com/m3.html
Ik wil deze twee dan als surround rechts en surround links inzetten (daar hangen nu twee akai speakertjes aan). Vullen deze speakers de r serie aan of moet ik voor een optimale aansluiting uitwijken naar de r serie surrounds?
tweede vraag, is dit overkill voor surroundspeakers?
Ik bedoel zou ik niet beter als surrounds gewoon boekenplank model speakers nemen? Wil gewoon goede sound met een flinke "ooemf"

[ Voor 6% gewijzigd door OcNewB op 01-07-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, weet iemand nog wat leuke amp's in de richting van marantz SR-4300. Is deze amp nog een beetje goed in stereo mode, of hebben jullie nog een andere tip voor een amp in deze klasse.

Ik ga ook zeker luisteren maar wou even wat meningen horen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een Marantz SR4300 voor 299 EUR moet je niet twijfelen, gewoon kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meningen over de Marantz?

Samengevat wat ik veel tegenkom, erg warm (word als plezierig opgevat) geluid. Muzikaal, maar de basweergave valt tegen.

Veels te kort door de bocht, maar je moet maar even met de search wat topics lezen. Kijk ook even in het H/K topic, dat gaat nu een beetje richting Marantz.

Nog beter is om het gewoon zelf even te gaan luisteren, dat kan gerust met andere modellen, de verschillen tussen de merken komen ook naar boven als je met wat zwaardere apparaten werkt. ;)

!edit: Ik weet niet of het al bekend is, maar vanmorgen vond ik een heel erg plezierig mailtje van Hobo. In navolging van de NAD T742, wordt nu ook de C320BEE leverbaar in titanium, dit kan bijna niet beter uitkomen voor mij. Ik ben erg gecharmeerd van de Titanium NAD's

O behalve de C320BEE worden ook de C420 en C521i leverbaar in titanium.!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Omdat ik niet alle namen wil opzoeken sinds mijn laatste post en niemand wil vergeten: Ga door met foto's posten en mooie sets! Creativiteit alom in de kleine kamers, leuk om te lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door blue eyes op 01-07-2003 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 30 June 2003 @ 16:07:
Oke dan;
Versterker ; Audio analogue meastro
cd-speler ; Audio analogue Meastro
luidsprekers ; Thiel CS3.6
Surroundversterker ; Marantz SR4200
DVD-speler ; Philips 870P
Centerspeaker ; Geen
surroundspeaker ; Kleine JBl's (ik moest toch een compromis sluiten met m'n vriendin :) )

Tussen Cd-versterker: siltech 4-56 interlink
versterker-luidspreker: Siltech ls38 G3
overige bekabeling monster

Rack: zelf gemaakt.

afstandbediening: Philips Pronto
TV: philips 32PW9525 (mooier beeld dan de pixel+ toestellen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
!edit: Ik weet niet of het al bekend is, maar vanmorgen vond ik een heel erg plezierig mailtje van Hobo. In navolging van de NAD T742, wordt nu ook de C320BEE leverbaar in titanium, dit kan bijna niet beter uitkomen voor mij. Ik ben erg gecharmeerd van de Titanium NAD's

O behalve de C320BEE worden ook de C420 en C521i leverbaar in titanium.!
Ik kan absoluut niet ontkennen dat de 742 er mooi uitziet in titanium, maar ik vind het toch wat jammer dat NAD het na 30 jaar nodig vindt om het ´alleen verkrijgbaar in grijsgroen´ concept los te laten. Dat begon al een beetje met de S serie, maar als deze titanium dozen goed verkopen (vast wel, het is gewoon mooi spul, ook al zou het paars zijn), dan gaat NAD toch een beetje zijn ´eigen´ identiteit kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

marz01 schreef op 01 July 2003 @ 13:44:
nou dat is een hele vooruitgang @freekdenatuur

maar volgens mij had je makkelijk een 32inch bbtv kwijtgekunt in die ruimte ?
opzich misschien wel, maar dan is gelijk mijn andere zwevende rib ook uit mijn lijf.
(let wel, het is wel mijn 1e KTV! voorheen keek ik altijd naar een 19" monitor)
Scarp schreef op 01 juli 2003 @ 15:04:
De CM serie heb ik overgeslagen. etc etc.....
Je hebt wel gelijk, de 800 reeks zijn idd errug mooi, maar ik denk net een klein beetje te duur voorlopig. En eigenlijk moeten de fronts weer terug naar mijn vader. Die had ik namelijk '''''''geleend'''''' uit zijn zomerhuisje :-)

binnenkort idd maar eens lekker wat Grunninger audio zaakjes afluisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Moet je anders ff bij soundgallery langsgaan en ff met Arthur kletsen kom je pas 's avonds laat thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 12:10:
Pfff, dit is wel erg moeilijk. Je moet zoveel uit je kamer slopen of weggooien voor je een beetje wat hebt, dat is eigenlijk niet gezond meer. Wat je misschien kan doen is je bed onder het raam zetten (in de breedte van de kamer) en dan je bureau daar vlak naast. dan maak je een plankje in het midden en hoog in de muur waar het raam ook inzit en daar zet je de beamer en evetnueel een center-achter speaker neer.Dan zet je die grote bruine kast (klerenkast?) op de plaats waar je bureau nu staat. Dan is de achterkant van je kamer goed gevuld maar aan de deurkant heb je dan nog ruimte genoeg denk ik. Dan hang je boven je deur je projectiedoek die je dan gewoon laat zakken voor je deur als je een film gaat kijken. Je hangt hem dus gewoon een stukje voor de deur zodat het doek daar vrij hangt. Dan zet je in de hoeken van de muren de twee fronts en hang je boven je deur eventueel achter het doek een centerspeaker die je naar beneden richt naar je sweetspot. De sweetspot zit dan ongeveer in het midden van je kamer. De twee surround links en rechts moet je dan denk ik ophangen aan de muur of bijvoorbeeld op die klerenkast zetten en die ander ophangen boven je bureau. Deze moeten op ongeveer 70-90 centimeter boven oorhoogte zitten dus dat komt dan wel goed uit.

Ik weet niet of het allemaal kan i.v.m. maten en dergelijke maar dit leek mij de beste oplossing.
Met dit idee ga ik verder brainstormen, is misschien wel een leuke oplossing.
Blue Eyes schreef op 29 June 2003 @ 12:27:
Gewoon ruilen met je ouders, je ouders hebben vast een grotere kamer ;)
Dat voorstel heb ik ook gedaan. Maar mijn vader zag het idee om samen met mams in een stapelbed te slapen niet helemaal zitten 8-)

Ik moet me nu redden met de ruimte die mij nu aangeboden wordt.
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 15:49:
[...]

ik zie dat je een oprolscherm hebt , die kan toch zonder probleem voor je raam of venster komen?
Precies. Ik moet gewoon de functionaliteit van dat scherm gebruiken.
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 16:42:
Das een flinke quote voor die ene zin ;)

4pox, zat nog ff te denken. Als je eerst nou eens die bank verwijderd, in zulke kleine kamers nemen die gewoon teveel ruimte in en zitten kan je ook op je bed.
Dit bank blijft waar die is, Zit en slaapt heerlijk :D
Vervolgens schuif je je bureau tegen het raam aan, zodat je lekker naar buiten kan kijken. Het scherm en fronts hang je dan ook tegen die muur op, als je bureau dan nog onder het scherm past. Je beamer komt tegen het plafond, kan je hem 1 keer goed instellen en dan hoef je er nooit meer aan te komen.
Dat zou het scherm een stuk naar voren moet komen. ANders staat die op de monitor. Maar is wel een idee. Dus het buro of het bed onder het raam. Dan heb je meteen de eerste paar vierkante meters ingericht
Je bed laat je lekker staan en daarvanaf zul je ook films moeten kijken, niet ideaal maar wel ruimte besparend. De dichte kast laat je daar ook staan en daar tegen aan zet je de open kast. Zal wel een smalle doorgang worden, maar ruim hoeft het ook niet te zijn.
Ik denk dat ik die kasten wegdoe. Er komt hier een nieuw bed. Kan ik beter de ruimte onder het bed benutten.
Aan het voeteneind van je bed zou je dan je tv kwijt kunnen, voordeel daarvan is dat wanneer het geluid over je boxen speelt dat je dan nog goed voor de boxen zit, zo komt het geluid zowel bij het gebruik van beamer als van tv van voren.
Film vanaf de bank en de tv voor bed.. Is wel een idee.
Toch maar even uitgepaint:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Kamer4pox.GIF

Ik kan alleen maar raden hoe groot je meubels zijn, dus best kans dat dit helemaal niet klopt en je er echt helemaal niks mee kan :P

Paar mogelijkheden om het nog wat te verbeteren, regel/koop een lekkere luie stoel die simpel te verplaatsen is. Die zet je op een van de vrij plekjes en schuif je dan voor je scherm als je film gaat kijken.

Probeer van de hoge kasten af te komen, het beste alternatief zijn 2 laden (waarvan 1tje dan niet zo ver kan uitschuiven ivm kast) onder je bed. De troep die er nu ongetwijfeld ligt stauw je zo veel mogelijk in dozen en zet je ergens anders in het huis neer, berging, zolder whatever. Door wat hoge spullen kwijt te raken krijg je het gevoel dat je kamer wat groter is geworden, opzich niet verkeerd. :)
Precies.. Zoals die Jan altijd zei op Yorin. Ruimte is ook een meubel. Ik moet deze kamer anders gaan inrichten zodat het groter gaat lijken maar ook dat ik me er echt thuis ga voelen.
JT schreef op 29 June 2003 @ 17:17:
Misschien een goed idee om je tv weg te doen en een grote monitor te kopen en die als TV gebruiken ? Voor groot beeld heb je immers een beamer toch ?
Ik blijf het gemak van een TV makkelijker vinden dan zitten kloten met een tv kaart.
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 19:51:
er is al een beamer , die beamert gewoon om de deur en muur
De deur is van een gladde verf.. Reflecteerd heel raar.. En een deurkruk in iemand's gezicht is ook niet alles.
marz01 schreef op 29 June 2003 @ 22:06:
ik zou juist het bed of de bank onder het raam plaatsen ( ik heb ook zo'n kamertje gehad en een beamer en rolgordijnscherm dus film kijken is deur op slot :) )
tv zou ik naast de deur plaatsen , ik zou verder gaan opruimen/afstoffen/weggooien ;)
koop of een tft-scherm of een laptop zodat die plank weg kan waar je monitor op staat of maak deze kleiner .
die kast met boeken kan wel weg>>>staat rommelig en boeken gooi je maar onder je bed ofzo :)
en anders ruil je je bank en bed in voor een slaapbank :P
Slaapbank is ook wel een erg goed idee. ZOmeteen over de catalogus van de Ikea opzoeken. Ik zal zo meteen even de rolmaat opzoeken. Misschien kan de bank prima onder het raam staan en dat het scherm dan bij de deur komt te hangen.

Ik heb al een laptop. Maar blijft gebruik maken van de normale desktop omdat dat gewoon beter werkt. Buro blijft (ik eis weer eens te veel)
tbusquet schreef op 30 juni 2003 @ 11:38:
[...]

Hey die klerenkast heb ik ook ! :D Ben blij dat ik niet de enige ben waarbij de deuren naar klote zijn zijn, wat een pokke kast is dat :( Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat er een keukenkastje van de muur tegen die klerenkast aangedonderd is ;)
Ouders hebben 3 van die kasten gekocht. zijn nu 4,5 jaar oud.. Maar de deuren vielen er na enkele maanden al uit.. Rot kasten.. Elk jaar moet ik de la's weer opnieuw lijmen.. Praxis rommel
weeraanmelden schreef op 30 juni 2003 @ 23:30:
[...]

1. opruimen! damn, wat een teringbende ( met alle respect)
Maar zo lijkt het inderdaad klein .

2. Ik kan net niet de deurkant niet zien, maar daar kan je het scherm kwijt. Als je nu heel handig bent maak je deze draaibaar ( boven je bed tegen de muur , links)
De beamer kan boven je "boekenkast"
qua scherm haal je het makkelijk.

ps, welke beamer heb je?
Dat heb ik niet kunnen vinden
De beamer is een oudje. Heel oud..

http://www.projektoren-datenbank.com/pro/

En dan kiezen voor sharp xv-315p

Leuke beamer met een leuk beeld.. Nadeel : Geen mogelijk heid om op de kop aan het plafoon.. Is ontworpen als een tafel beamer

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove schreef op 01 July 2003 @ 19:05:
[...]

Ik kan absoluut niet ontkennen dat de 742 er mooi uitziet in titanium, maar ik vind het toch wat jammer dat NAD het na 30 jaar nodig vindt om het ´alleen verkrijgbaar in grijsgroen´ concept los te laten. Dat begon al een beetje met de S serie, maar als deze titanium dozen goed verkopen (vast wel, het is gewoon mooi spul, ook al zou het paars zijn), dan gaat NAD toch een beetje zijn ´eigen´ identiteit kwijtraken.
Dat is nu eenmaal vooruitgang. Als je als merk niet mee gaat dan overleef je niet. En ik vind de nieuwe NAD's wel een stuk mooier en het kan me dan ook niet schelen dat ze van hun geloof af moeten stappen.....dat zie je overal. In de autobranche zijn er ook steeds minder merken die geen diesel in het programma hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Laatst online: 19-07-2024
Okee voor de plaatjesfreaks :) (like me)
Het is eerlijk gezegd een beetje of topic aangezien het niet mijn HT is maar goed.

http://www.hometheaterforum.com/bbs/equipment/page3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
[b]4POX schreef op 01 juli 2003 @ 20:10:[/b
Dat zou het scherm een stuk naar voren moet komen. ANders staat die op de monitor. Maar is wel een idee. Dus het buro of het bed onder het raam. Dan heb je meteen de eerste paar vierkante meters ingericht
Ik denk dat ik die kasten wegdoe. Er komt hier een nieuw bed. Kan ik beter de ruimte onder het bed benutten.
Slaapbank is ook wel een erg goed idee. ZOmeteen over de catalogus van de Ikea opzoeken. Ik zal zo meteen even de rolmaat opzoeken. Misschien kan de bank prima onder het raam staan en dat het scherm dan bij de deur komt te hangen.
Ik heb al een laptop. Maar blijft gebruik maken van de normale desktop omdat dat gewoon beter werkt. Buro blijft (ik eis weer eens te veel)
De beamer is een oudje. Heel oud..
http://www.projektoren-datenbank.com/pro/
En dan kiezen voor sharp xv-315p
Leuke beamer met een leuk beeld.. Nadeel : Geen mogelijk heid om op de kop aan het plafoon.. Is ontworpen als een tafel beamer
ik had dus ook zo'n beamer die dus niet aan het plafond kon ik had hiervoor een klaptafeltje gemaakt aan de muur onder het raam wat ik dus naar beneden klapte als ik geen film keek :)
maar ik zou dat bureau daar niet neerzetten zoals op je nieuwe tekening >>ik zou echt ervoor kiezen om daar de (slaap) bank te plaatsen of het bed omdat denk ik de beste plaats is om film te kijken
maar er zullen denk ik echt wat meubelen moeten verdwijnen of verkleinen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 01 July 2003 @ 19:05:
[...]

Ik kan me hier toch wel in vinden, een merk eigen kleur is natuurlijk wel te waarderen. Echter matcht dat grijsgroen zo onmogelijk slecht met andere apparatuur dat dat mij wel een beetje tegenstond. Nu valt het redelijk te combineren met andere, zilvere componenten.

Behalve dat vind ik het ook erg mooi, ze blijven sober, maar wel in een prettigere kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Koop je toch gewoon de Silverline van Nad :P

Maarre hij is inderdaad mooi de titanium versie van de T742, oog wil ook wat.....

Wat ik wel weer vreemd vind (als we het toch over uiterlijk hebben) is de standby led van m'n T761 groen is en wanneer hij aanstaat deze uit gaat en van m'n T562 standby amber is en wanneer hij aanstaat groen is. Niet zo erg schokkend maar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silverline? leveren ze die ook zonder meerprijs?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Wat ik jammer vind van zilverkleurige apparatuur is dat het front vaak gewoon plastic is met een zilverkleurig laagje er overheen. Het ziet er nooit zo mooi uit als een echt metalen front, en is nog eens gevoeliger voor krassen en slijtage ook. De huidige pioneer receivers zijn erg lelijk wat dat betreft: Het front is wel van metaal, maar het klepje waar achter de knopjes zitten is van plastic en heeft ook nog eens net niet dezelfde kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, wat vind je dan van de Yamaha AV Amps met titanium kleurig front? Dit is volgens mij geen verflaagje en ziet er wat mij betreft erg chique uit.

Vanaf de 740 hebben ze het allemaal waarbij de duurdere modellen een klein beetje afwijken van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de yamaha dsp-az2, en het front is inderdaad helemaal van metaal. De titanium kleur van yamaha is sowieso wel erg mooi om te zien, maar kleurt vaak weer slecht bij de 'plastic-metalen' frontjes...

Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/front2_sml.jpg

edit:
Klikbaar gemaakt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

alleen goedkope series van kenwood en sony enzo hebben zo'n plastic front. Sony QS heeft al 'echt' geborsteld aluminium en de duurdere AA merken hebben meestal ook echt metaal hoor :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:38
Lijkt me toch ook wel dat die titaniumkleurige NAD componenten gewoon een alu front hebben, zoals bij de gewone grijze het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Volgens mij is dat toch echt plastic bij NAD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Nou die van mij is dus iig niet van plastic, dat kan ik je verzekeren.
Volgens mij zijn er wel een aantal cd-spelers die een plastic front hebben, dat zou wel kunnen
Ik heb trouwens geen titanium versie hoor, maar gewoon de grijze. Volgens mij bestaat er ook geen titanuim versie van een t752. Overigens vind ik die titanium versies niet mooier. De silverline daarentegen wel, maar voor dat geld koop je toch waarschijnlijk beter een ander merk dan NAD

[ Voor 47% gewijzigd door fisherman op 02-07-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

de gewone NAD apparaten (die grijze, 320 enzo) hebben allemaal een plastic front volgens mij. De silverline is wel metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas geen foto's van thuis, geen digicam, maar kan wel vertellen wat we hier thuis hebben ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/graphics/bogo/media/Wallpaper/Download_files/Avant_1024.jpg

Maar die 2 speakers achter zijn geen "uitroeptekens'' maar deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/graphics/bogo/media/loudspeakers/beolab6000/setups/img_5_3_1_1_L.jpg

en die tv is met ingebouwde DVD speler links aan de boven kant

Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/graphics/bogo/media/televisions/beovisionavant/features/img_2_4_4_3_rc.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56
GeniusD: WAUW!!! Heeeel errug mooi setje!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De 320BEE is in elk geval wel plastic van voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 22:17:
Helaas geen foto's van thuis, geen digicam, maar kan wel vertellen wat we hier thuis hebben ;)

[afbeelding]

Maar die 2 speakers achter zijn geen "uitroeptekens'' maar deze:

[afbeelding]

en die tv is met ingebouwde DVD speler links aan de boven kant

[afbeelding]

Het ziet er prachtig uit! Ik vind het alleen zo jammer dat het beeldoppervlak zo klein is. De rand maakt er toch nog een grote tv van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubix schreef op 02 July 2003 @ 23:27:
[...]

Het ziet er prachtig uit! Ik vind het alleen zo jammer dat het beeldoppervlak zo klein is. De rand maakt er toch nog een grote tv van...
IDD, hier zijn BTW nog de formaten:

Dimensions W x H x D: 84 x 109 x 61cm (32")

Leuke flash animatie van mijn tv;) http://www.bang-olufsen.com/sw1684.asp

...dit is ook een mooie tv van B&O:

Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/graphics/bogo/media/televisions/beovision5/setups/img_2_1_1_1_L.jpg

Dimensions (W x H x D):
1066 x 1132 x 170 mm (42")

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind die TV's erg geniaal :). De speakers en audio zou ik zelf niet gekocht hebben, liever piega dan, die klinken een stukje beter vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
side note: gaarne niet meer mailen over m'n 603's, die zijn verkocht :)

ontopic: grappige spullen van B&O, maar veel te duur voor wat ze bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We willen home made pics, geen foldertjes !!

(is dat ook weer even gezegd...)

Die B&O TV vind ik ook niet echt mooi. Plasma TV's zijn net zo mooi omdat ze zo klein kunnen zijn (schilderijtje aan de muur bv.) maar dan maakt B&O er weer zo een bak van een ding van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
fisherman schreef op 02 July 2003 @ 21:11:
De silverline daarentegen wel, maar voor dat geld koop je toch waarschijnlijk beter een ander merk dan NAD
Silverline van Nad is niet te vergelijken met de rest uit de Nad series. Silverline is echt top spul hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 07:33:
We willen home made pics, geen foldertjes !!

(is dat ook weer even gezegd...)

Die B&O TV vind ik ook niet echt mooi. Plasma TV's zijn net zo mooi omdat ze zo klein kunnen zijn (schilderijtje aan de muur bv.) maar dan maakt B&O er weer zo een bak van een ding van...
1. ja ben het met je eens dat je home made pics moet posten.. dat is gewoon leuk hoe creatief en innovatief mensen kunnen zijn!

2. B&O is natuurlijk een eigen smaak! persoonlijk.. Persoonlijk vind ik het namelijk wel weer mooi! _/-\o_ Maar goed...

Binnenkort misschien een nieuwe center.... Maar goed.... ik weet nog niet welke.... ga binnekort maar eens een paar zaakjes langs :D

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:51

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 07:33:

Laat het dan ook gewoon een CRT zijn en geen plasma. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Scarp schreef op 03 juli 2003 @ 07:12:
side note: gaarne niet meer mailen over m'n 603's, die zijn verkocht :)

ontopic: grappige spullen van B&O, maar veel te duur voor wat ze bieden.
Het is ook niet alleen techniek dat je koopt, maar ook design en een soort van lifestyle. Om maar weer eens een vergelijking te trekken naar de autowereld.....een paar jaar terug kon je ook beter een Mercedes S600 of een BMW 750i kopen in plaats van een Rolls Royce. Ze waren beter en veel goedkoper. Maar toch gaan er mensen voor de Rolls Royce.

Als ik rijk zou zijn dan zou ik definitely voor die plasma (of is het LCD?) van B&O gaan....maar zoals JvS ook al zegt zou ik wel andere geluidsapparatuur nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heb ook regelmatig naar die B&O TV van hierboven gekeken. Nou niet echt schokkend goede beeldkwaliteit. Gewoon goed, niet meer.

Terwijl topmodellen van Sony / Philips, als in breedbeeld +70 cm 100Hz mooier en strakker beeld geven.

En het design is gewoon puur smaak, daar hoeven we het niet over te hebben. ;)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe jullie het voor me elkaar krijgen om alles zo mooi op de foto te zetten.. Maar goed voor de liefhebbers mijn pics deel 3 ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.apresskikelder.nl/pauluz/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.apresskikelder.nl/pauluz/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.apresskikelder.nl/pauluz/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.apresskikelder.nl/pauluz/4.jpg

Zoals jullie zien: Nog steeds niet uitgebreid. Simpelweg vanwege geldgebrek. Ik heb gelukkig sinds deze week weer een goede baan dus ik hoop over een maand 4/5 weer wat geld te hebben voor nieuwe fronts.

Voordat jullie vragen: "Waar projecteer je in godsnaam op?"

Nou dat is dus een laken :D, een heus scherm staat op mn verlanglijstje :)

Specs:

Beamer: ASK compact C1
Tv: Philips 32PW6006
Receiver: Sony STR DB 1070QS
Fronts: B&W DM 602 s3
Center: B&W DM 601 s3
Surrounds: Sony m205... dacht ik
Rear: B&W CC3
Sub: Mivoc SW1000
Dvdspeler: Daewoo
En een XBOX :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 18:55 . Reden: specs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hoe heb je de 601 als center afgeschermd?
Silverline van Nad is niet te vergelijken met de rest uit de Nad series. Silverline is echt top spul hoor.
Toch is de Silverline niet populair, ik vind het zelf ook niet toonaangevend in die prijsklasse. Er is zoals gezegd beter te krijgen voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove schreef op 03 July 2003 @ 20:59:

Toch is de Silverline niet populair, ik vind het zelf ook niet toonaangevend in die prijsklasse. Er is zoals gezegd beter te krijgen voor het geld.
Ik persoonlijk vind de CD-speler wat achterblijven bij de versterkers. Ik denk dat de CD23 van Arcam beter is dan die NAD. Is ook zelfs duurder. De NAD S500i kost 1850 euro terwijl de S300 geintegreerde versterker al 3.000 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik bedoel maar. NAD probeert in die prijsklasse met NAIM, Arcam (FMJ), Classée, Primare etc. mee te komen, en dat lukt ze niet, het kost gewoon net te veel allemaal. Hoewel je de Silverline wel steeds vaker afgeprijsd ziet, en, mits er fors wat afgaat, dan kan je toch een mooi apparaat te pakken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

neem gewoon een wadia of een north star :Y) ;)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 04 juli 2003 @ 03:00:
neem gewoon een wadia of een north star :Y) ;)
Als cd-speler misschien, hebben ze ook dvd-spelers van die merken? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Nee.....dan maar een Proceed of een Lexicon. He verdikkie wat een straf.....

Maaruh....nog mensen met plaatjes? Ik wacht nog even op een nieuwe digicam en dan zal ik ook eens uit de kast komen met mijn tweekanaals HT........

[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 04-07-2003 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ben net terug van RAF Hilversum... toch wel een hoop leuke aanbiedingen. Het is een beetje een puinhoop daar, en de prijzen variëren van niet interessant tot erg leuk, maar toch wel de moeite waard.

De bovenverdieping van Staffhorst Utrecht is ook erg leuk, veel mooi spul in de aanbieding.

Zelf ben ik gevallen voor een CD92T. Zeer mooie prijs, gloednieuwe ex-demo. CD72 net maar even op hifi.nl gezet, ik hoop dat ik die snel kwijtraak... (hint hint ;) )

Qua prestaties is het wel even een stapje omhoog. Veel meer detail, bas minder zwaar maar wel strakker (dit is voor sommigen geen pluspunt misschien), en een veel driedimensionaler beeld.

Helaas ga ik zondag op vacantie, dus ik kan nog even niet genieten...

And now for something completely different: Ik heb het al in de betreffende thread gepost, maar NAD heeft grote plannen op AV gebied. Een hele reeks nieuwe AV amps, zwaarder dan de huidige 762 en... een pre-amp! Erg goed nieuws voor velen onder ons denk ik. De link met .pdf jes:

http://www.nadelectronics.com/news/ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39

4POX

Everybody is wired

* 4POX is begonnen met het ombouwen van de kamer..

Broertje zit een week in Spanje, dus ik kan mooi zijn slaapkamer gebruiken als buffer voor mijn zooi...

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 19-09 10:34
Ik krijg begin volgende week me nieuwe boxen binnen: B&W DM 309 :o
Samen met me reciever Marantz sr-4300 moet t wel goed komen kwa geluid, en dat voor een "arme" student :)
Ik zal pics maken als ze er staan...

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk een receiver, een Marantz Sr-4300. Erg leuk dingetje met erg mooi geluid.
Het enige wat me opvalt dat je ontzettend veel moet draaien een de volume knop om er een beetje hard geluid uit te krijgen.

Maar ik ben zeker tevreden over deze receiver :) (Ben ook pas 15 he..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 14:53
*half topic/ half ontopic *
Ook behoefte aan pics van mijn home cinema? Ik kan even wat digitale plaatjes schieten... ik weet alleen niet waar ik deze gratis kan plaatsen. Iemand een idee zodat ik jullie ook kan verblijden met pics?

En wat is een fijne resolutie om af te beelden om dit forum?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

www.picserver.tk

400x300 is prettig
560x420 is maximaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een aantal fotos van mn receiver:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/Marantz/marantz1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/Marantz/marantz2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Das toevallig Robzilla
Heb ik ook :P
Waar heb je m gekocht?

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Mooi closeups van die marantz. Helaas had je ff moeten afstoffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Ook wat foto's van mijn set!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=185472

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=185474

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=185475

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=185495

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=185497

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmageddon schreef op 04 July 2003 @ 17:01:
Das toevallig Robzilla
Heb ik ook :P
Waar heb je m gekocht?
Gisteravond bij Correct R'dam :)
Scarp schreef op 04 July 2003 @ 17:02:
Mooi closeups van die marantz. Helaas had je ff moeten afstoffen :D
Is zooo klein stof, dat krijg je echt niet weg, je blijft wel wat zien op die macro foto's ja :P

edit: damnit, ik zie nu pas dat er een klein krasje in mn schermpje zit :(

je moet heel goed kijken maar toch :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ziet er goed uit, ik zou alleen die speakers wat van de muur afzetten ivm gedreun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
KillerB schreef op 04 July 2003 @ 17:28:
[...]

Ziet er goed uit, ik zou alleen die speakers wat van de muur afzetten ivm gedreun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Hmm per ongeluk ge-quote zonder wat toe te voegen....

Het is een binnenmuur waar de boxen tegenaan staan. Dus van gedreun heeft niemand last.
Maar wellicht is het beter voor de bass, aangezien de baspijp aan de achterkant van de speakers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Charlie schreef op 04 July 2003 @ 17:35:
Hmm per ongeluk ge-quote zonder wat toe te voegen....

Het is een binnenmuur waar de boxen tegenaan staan. Dus van gedreun heeft niemand last.
Maar wellicht is het beter voor de bass, aangezien de baspijp aan de achterkant van de speakers zit.
met dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kan je je post editten dus veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53

w00Dy

Make soap, not war

Heb je ook specs ?
HK dat herken ik, maar je speakers ?

Hoe je rechterspeaker daar in die hoek staat gaat je bas 'boomen'.

[ Voor 7% gewijzigd door w00Dy op 04-07-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 17:26:
[...]

Gisteravond bij Correct R'dam :)

[...]

Is zooo klein stof, dat krijg je echt niet weg, je blijft wel wat zien op die macro foto's ja :P

edit: damnit, ik zie nu pas dat er een klein krasje in mn schermpje zit :(

je moet heel goed kijken maar toch :P
Zit dat krasje niet stiekem op je monitor? :D

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmageddon schreef op 04 July 2003 @ 17:42:
[...]

Zit dat krasje niet stiekem op je monitor? :D
neehee :P je ziet hem niet op de foto zelf, een krasje aan de rechterkant van het scherm aan het midden die ongeveer tot een kwart doorloopt..

Best klote want als je van voren kijkt zie je hem toch wel.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 17:47:
[...]

neehee :P je ziet hem niet op de foto zelf, een krasje aan de rechterkant van het scherm aan het midden die ongeveer tot een kwart doorloopt..

Best klote want als je van voren kijkt zie je hem toch wel.. :(
Bij mij zit er nog geen krasje op :) Alleen een beetje veel stof.. maja dat boeit niet :P

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Wat klopt er trouwens niet aan dit plaatje:
Het staat op de site van hifi.nl in het artikel van de T762:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/nad_t762_12022003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=185472
Vet tapijtje van de IKEA, die heb ik ook in mijn kamer :). Ik ga over een paar dagen ook een digicam hebben en zal dan wat foto's en een filmpje van m'n hifi schieten :).

Hier nog een paar oude foto's:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/JvS/pics/kamer/torentje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/JvS/pics/kamer/meubel.jpg

Kameroverzicht, vrij lelijke foto is dat:

http://crew.tweakers.net/JvS/pics/kamer/hifitotaal.jpg

Van de week dus met mijn gloednieuwe ultracheape digicam wat nieuwe foto's :P

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 04-07-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster