Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 12:10:
Pfff, dit is wel erg moeilijk. Je moet zoveel uit je kamer slopen of weggooien voor je een beetje wat hebt, dat is eigenlijk niet gezond meer. Wat je misschien kan doen is je bed onder het raam zetten (in de breedte van de kamer) en dan je bureau daar vlak naast. dan maak je een plankje in het midden en hoog in de muur waar het raam ook inzit en daar zet je de beamer en evetnueel een center-achter speaker neer.Dan zet je die grote bruine kast (klerenkast?) op de plaats waar je bureau nu staat. Dan is de achterkant van je kamer goed gevuld maar aan de deurkant heb je dan nog ruimte genoeg denk ik. Dan hang je boven je deur je projectiedoek die je dan gewoon laat zakken voor je deur als je een film gaat kijken. Je hangt hem dus gewoon een stukje voor de deur zodat het doek daar vrij hangt. Dan zet je in de hoeken van de muren de twee fronts en hang je boven je deur eventueel achter het doek een centerspeaker die je naar beneden richt naar je sweetspot. De sweetspot zit dan ongeveer in het midden van je kamer. De twee surround links en rechts moet je dan denk ik ophangen aan de muur of bijvoorbeeld op die klerenkast zetten en die ander ophangen boven je bureau. Deze moeten op ongeveer 70-90 centimeter boven oorhoogte zitten dus dat komt dan wel goed uit.
Ik weet niet of het allemaal kan i.v.m. maten en dergelijke maar dit leek mij de beste oplossing.
Met dit idee ga ik verder brainstormen, is misschien wel een leuke oplossing.
Dat voorstel heb ik ook gedaan. Maar mijn vader zag het idee om samen met mams in een stapelbed te slapen niet helemaal zitten
Ik moet me nu redden met de ruimte die mij nu aangeboden wordt.
Precies. Ik moet gewoon de functionaliteit van dat scherm gebruiken.
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 16:42:
Das een flinke quote voor die ene zin
4pox, zat nog ff te denken. Als je eerst nou eens die bank verwijderd, in zulke kleine kamers nemen die gewoon teveel ruimte in en zitten kan je ook op je bed.
Dit bank blijft waar die is, Zit en slaapt heerlijk

Vervolgens schuif je je bureau tegen het raam aan, zodat je lekker naar buiten kan kijken. Het scherm en fronts hang je dan ook tegen die muur op, als je bureau dan nog onder het scherm past. Je beamer komt tegen het plafond, kan je hem 1 keer goed instellen en dan hoef je er nooit meer aan te komen.
Dat zou het scherm een stuk naar voren moet komen. ANders staat die op de monitor. Maar is wel een idee. Dus het buro of het bed onder het raam. Dan heb je meteen de eerste paar vierkante meters ingericht
Je bed laat je lekker staan en daarvanaf zul je ook films moeten kijken, niet ideaal maar wel ruimte besparend. De dichte kast laat je daar ook staan en daar tegen aan zet je de open kast. Zal wel een smalle doorgang worden, maar ruim hoeft het ook niet te zijn.
Ik denk dat ik die kasten wegdoe. Er komt hier een nieuw bed. Kan ik beter de ruimte onder het bed benutten.
Aan het voeteneind van je bed zou je dan je tv kwijt kunnen, voordeel daarvan is dat wanneer het geluid over je boxen speelt dat je dan nog goed voor de boxen zit, zo komt het geluid zowel bij het gebruik van beamer als van tv van voren.
Film vanaf de bank en de tv voor bed.. Is wel een idee.
Toch maar even uitgepaint:
Ik kan alleen maar raden hoe groot je meubels zijn, dus best kans dat dit helemaal niet klopt en je er echt helemaal niks mee kan
Paar mogelijkheden om het nog wat te verbeteren, regel/koop een lekkere luie stoel die simpel te verplaatsen is. Die zet je op een van de vrij plekjes en schuif je dan voor je scherm als je film gaat kijken.
Probeer van de hoge kasten af te komen, het beste alternatief zijn 2 laden (waarvan 1tje dan niet zo ver kan uitschuiven ivm kast) onder je bed. De troep die er nu ongetwijfeld ligt stauw je zo veel mogelijk in dozen en zet je ergens anders in het huis neer, berging, zolder whatever. Door wat hoge spullen kwijt te raken krijg je het gevoel dat je kamer wat groter is geworden, opzich niet verkeerd.

Precies.. Zoals die Jan altijd zei op Yorin. Ruimte is ook een meubel. Ik moet deze kamer anders gaan inrichten zodat het groter gaat lijken maar ook dat ik me er echt thuis ga voelen.
JT schreef op 29 June 2003 @ 17:17:
Misschien een goed idee om je tv weg te doen en een grote monitor te kopen en die als TV gebruiken ? Voor groot beeld heb je immers een beamer toch ?
Ik blijf het gemak van een TV makkelijker vinden dan zitten kloten met een tv kaart.
De deur is van een gladde verf.. Reflecteerd heel raar.. En een deurkruk in iemand's gezicht is ook niet alles.
marz01 schreef op 29 June 2003 @ 22:06:
ik zou juist het bed of de bank onder het raam plaatsen ( ik heb ook zo'n kamertje gehad en een beamer en rolgordijnscherm dus film kijken is deur op slot

)
tv zou ik naast de deur plaatsen , ik zou verder gaan opruimen/afstoffen/weggooien
koop of een tft-scherm of een laptop zodat die plank weg kan waar je monitor op staat of maak deze kleiner .
die kast met boeken kan wel weg>>>staat rommelig en boeken gooi je maar onder je bed ofzo
en anders ruil je je bank en bed in voor een slaapbank

Slaapbank is ook wel een erg goed idee. ZOmeteen over de catalogus van de Ikea opzoeken. Ik zal zo meteen even de rolmaat opzoeken. Misschien kan de bank prima onder het raam staan en dat het scherm dan bij de deur komt te hangen.
Ik heb al een laptop. Maar blijft gebruik maken van de normale desktop omdat dat gewoon beter werkt. Buro blijft (ik eis weer eens te veel)
tbusquet schreef op 30 juni 2003 @ 11:38:
[...]
Hey die klerenkast heb ik ook !

Ben blij dat ik niet de enige ben waarbij de deuren naar klote zijn zijn, wat een pokke kast is dat

Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat er een keukenkastje van de muur tegen die klerenkast aangedonderd is

Ouders hebben 3 van die kasten gekocht. zijn nu 4,5 jaar oud.. Maar de deuren vielen er na enkele maanden al uit.. Rot kasten.. Elk jaar moet ik de la's weer opnieuw lijmen.. Praxis rommel
weeraanmelden schreef op 30 juni 2003 @ 23:30:
[...]
Misschien hebben jullie ideeën..
1.
opruimen! damn, wat een teringbende ( met alle respect)
Maar zo lijkt het inderdaad klein .
2. Ik kan net niet de deurkant niet zien, maar daar kan je het scherm kwijt. Als je nu heel handig bent maak je deze draaibaar ( boven je bed tegen de muur , links)
De beamer kan boven je "boekenkast"
qua scherm haal je het makkelijk.
ps, welke beamer heb je?
Dat heb ik niet kunnen vinden
De beamer is een oudje. Heel oud..
http://www.projektoren-datenbank.com/pro/
En dan kiezen voor sharp xv-315p
Leuke beamer met een leuk beeld.. Nadeel : Geen mogelijk heid om op de kop aan het plafoon.. Is ontworpen als een tafel beamer