Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.047 views sinds 30-01-2008

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Die rangorde is altijd wel dubieus, omdat het altijd een moment opname is met bepaalde andere apparatuur die in de loop van de tijd ook wel verandert.

De goedkoopste Tag is zo'n 3300 euro (AV30), echter kan je daarmee niet upgraden zoals z'n grotere broer de AV32, dus bijna niemand koopt 'm (beter een jaar doorsparen naar de AV32).

Anyway... tov de RSP1066 is de 1098 zeker een hele verbetering, zowel qua mogelijkheden als geluid. Toch blijft de 1066 zo'n beetje de enige pre/pro in z'n prijsklasse en nog hardstikke goed.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

skullsplitter schreef op 17 september 2003 @ 10:04:
[...]

Dom, niet op gelet :D

Die pre-out gebruikt ie omdat de subwoofer actief is, en daar dus nog een keer versterkt wordt, right?

Maar wat als je geen actieve subwoofer hebt?
Nou, bijna goed. Het wordt niet nog een keer versterkt, maar het wordt maar 1 keer versterkt. Dat gebeurt inderdaad in de power amplifier van de actieve subwoofer (actief houdt dus in dat de sub zijn eigen power amplifier heeft).

Als je een passieve sub hebt, dan moet je dus zelf een power amp ertussen doen. Je kan dan nog steeds de sub out gebruiken, die naar je eigen power amp en dan naar de passieve sub.
Of je kan de sub bij de front speakers erbij hangen. Dan gebruik je dus de power amp een van de front kanalen. Maar dan heb je dus geen level (volume) control voor de sub, dus dat is geen goede oplossing.

Verwijderd

Scarp schreef op 17 September 2003 @ 20:03:
@Play: hij staat vrij hoog. Daaronder moeten een RMB1095 (nog ooit aan te schaffen) en een RB1090 ... die zijn beide vrij groot (vraag maar aan melvin). Als ik zit is de pre/pro op ooghoogte.
24cm powerrrrrrrrr baby 8) Maar goed dat er achteraan wieltjes onder staan zodat je hem over de vloer kan rollen, dat ding alleen tillen is niet te doen (32kg dacht ik).

Ruilen Scarp ? >:)

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Jag schreef op 17 September 2003 @ 20:38:
[...]

Nou, bijna goed. Het wordt niet nog een keer versterkt, maar het wordt maar 1 keer versterkt. Dat gebeurt inderdaad in de power amplifier van de actieve subwoofer (actief houdt dus in dat de sub zijn eigen power amplifier heeft).

Als je een passieve sub hebt, dan moet je dus zelf een power amp ertussen doen. Je kan dan nog steeds de sub out gebruiken, die naar je eigen power amp en dan naar de passieve sub.
Of je kan de sub bij de front speakers erbij hangen. Dan gebruik je dus de power amp een van de front kanalen. Maar dan heb je dus geen level (volume) control voor de sub, dus dat is geen goede oplossing.
Mjah, dat bedoelde ik: vanuit die RCA wordt het signaal(sub alleen dus) doorgestuurd naar de versterker van de sub, relatief onbewerkt.

www.avpnews.com

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Super geil ding Scarp! Was het het geld waard?

En dan natuurlijk gezien vanuit het geluidskwaliteit perspectief.
Nieuwer, fancy, gadget is allemaal gaaf, maar het gaat tenslotte om het geluid.

Divide and conquer.

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik weet dat dit geheel offtopic is , maar om voor deze vraag nou een nieuwe draad te openen ging me een beetje ver , Ik ben druk met het instellen van mijn Sony receiver , en ik kan op een gegeven moment een keuze maken tuusen Narrow/Wide . Weet iemand wat dit inhoud , en wat het "doet"

• Jag

Jag

KunDun schreef op 18 September 2003 @ 00:36:
Ik weet dat dit geheel offtopic is , maar om voor deze vraag nou een nieuwe draad te openen ging me een beetje ver , Ik ben druk met het instellen van mijn Sony receiver , en ik kan op een gegeven moment een keuze maken tuusen Narrow/Wide . Weet iemand wat dit inhoud , en wat het "doet"
Waarschijnlijk hoort die instelling bij een EQ. Die narrow of wide slaat dan op de zogenaamde Q van het filter. Je kan met EQen ingrijpen in een heel smal gebied (hoge Q) of in een groot gebied (lage Q).

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Anyone?

www.avpnews.com

• Jag

Jag

Zo'n splitter kabeltje is niet nodig, gewoon een rca -> rca kabel. Of in Jip en Janneke taal: een snoertje met twee keer een tulp stekkertje eraan.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Stond op een site (waar ik ook mijn boxen ga halen) als Subwooferkabel aangegeven, vandaar...

www.avpnews.com

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
zimbab schreef op 17 September 2003 @ 20:13:
In de 'Stereoplay' van oktober staat een review van die 1098. Kwam er heel goed uit. In de "rangorde" die die Duitse tijdschriften altijd bijhouden staat hij net een piepkein beetje onder de TAG AV 32R die toch wel 1250 euro duurder is.
Er stonden de laatste tijd regelmatig Tag's AV 32R's te koop voor onder de 2000 euro........

Dus als je een kans had gehad, was het de afgelopen tijd!

• Scarp
  • Niet online
wimpie schreef op 17 September 2003 @ 23:50:
Super geil ding Scarp! Was het het geld waard?

En dan natuurlijk gezien vanuit het geluidskwaliteit perspectief.
Nieuwer, fancy, gadget is allemaal gaaf, maar het gaat tenslotte om het geluid.
Ik vind hem z'n geld waard. Beter geluid en veel meer mogelijkheden om optimale resultaten te krijgen tov m'n vorige pre/pro. Nu alleen sparen voor een setje 805's en een RMB1095 erbij.

• blue eyes
Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 21:50:
[...]

24cm powerrrrrrrrr baby 8) Maar goed dat er achteraan wieltjes onder staan zodat je hem over de vloer kan rollen, dat ding alleen tillen is niet te doen (32kg dacht ik).

Ruilen Scarp ? >:)
Mietje! 32 KG wat is dat nu? Dat valt toch best mee! Of komt het dat ik van de boerderij kom en jij niet? ;)

p.s. Ok, voor een eindbak is het wel zwaar :D

[ Voor 7% gewijzigd door blue eyes op 18-09-2003 21:44 ]

Verwijderd

32kg is op zich niet super veel, maar het is niet echt handig om vast te nemen en dat maakt het moeilijk dragen :)

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Ik post dan ook maar ff mijn home-cinema/dj setje... :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/audio/Audio1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/audio/Audio2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/audio/Audio3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/audio/Audio4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/audio/Audio5.jpg

Yamaha DSP-A2 (Versterker)
Yamaha KX-393 (Casette Deck)
Yamaha DVD-S796 (DVD omgebouwd regio vrij)
Yamaha CDX-593 Pro-bit (CD-Speler)
Yamaha TX-492RDS (Tuner)

2X Technics SL1200MK2 (Draaitafels)
Pioneer DJM-600 _/-\o_ (Mengpaneel)
Sony MDR-V700 (Koptelefoon)

4X B&W 604 S2 (Speakers)
B&W LCR6 S2 (Center)

De opstelling is vreemd ik weet het, maar dat is i.v.m. de ruimte. Als ik een film wil kijken moet ik de tv naar het midden rijden 8)7 .

Ik wil binnenkort gaan upgraden richting mijn eindoel. Ik heb er nu de ruimte niet voor, maar wanneer ik op mezelf woon heb ik het geld er niet meer voor. Beter ga ik er nu dus mee beginnen. Ik wil als eerst mijn toren inruilen (en veel... heel veel bijbetalen :( ) voor een Rotel RSP-1066/RSP-1098 Preamp, Rotel RMB-1095/RMB-1075 Eindbak ,Rotel RDV-1060 DVD en Rotel RT-1080 Tuner of een Arcam FMJ AV8 Preamp, Arcam P7 Eindbak, Arcam FMJ DV27A DVD en Arcam FMJ T31 Tuner.

Dan ben ik inmiddels 2 jaar verder en dan wil uiteindelijk de B&W N803/N804 als Fronts, HTM1/HTM2 als Center en N805 als rears. Misschien komen die er wel eerder als een nieuw model uit komt dan wordt er waarschijnlijk met de Nautilus serie gestunt zoals nu al met de B&W CDM NT seie het geval is. Zo kom ik ook aan mijn 604tjes halve prijs!! (800,- echte hollandse guldens)

@Scarp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Kan je foto's posten van je hele setup? Ik heb geen zin om 3500 postjes door te lezen. :)

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Scarp heeft een sait...:)

Zorg wel dat je de ruimte hebt voor 804's of 803's, anders kunnen ze nog wel eens beroerd gaan klinken. Ik ga er ook vanaf zien. Wilde ze ook graag hebben, maar worden het toch niet. En ik had beloofd ook nog een keer foto's te maken van mijn topklasse spul :p . Zal morgen een digicam proberen te regelen :) .

Music Addicted

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik wil binnenkort gaan upgraden richting mijn eindoel. Ik heb er nu de ruimte niet voor, maar wanneer ik op mezelf woon heb ik het geld er niet meer voor. Beter ga ik er nu dus mee beginnen. Ik wil als eerst mijn toren inruilen (en veel... heel veel bijbetalen ) voor een Rotel RSP-1066/RSP-1098 Preamp, Rotel RMB-1095/RMB-1075 Eindbak ,Rotel RDV-1060 DVD en Rotel RT-1080 Tuner of een Arcam FMJ AV8 Preamp, Arcam P7 Eindbak, Arcam FMJ DV27A DVD en Arcam FMJ T31 Tuner.

Dan ben ik inmiddels 2 jaar verder en dan wil uiteindelijk de B&W N803/N804 als Fronts, HTM1/HTM2 als Center en N805 als rears. Misschien komen die er wel eerder als een nieuw model uit komt dan wordt er waarschijnlijk met de Nautilus serie gestunt zoals nu al met de B&W CDM NT seie het geval is. Zo kom ik ook aan mijn 604tjes halve prijs!! (800,- echte hollandse guldens)
Mijn god wat een inkomen heb jij voor iemand die bij zijn ouders woont en binnen twee jaar een set van €25.000 neerzet...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Mr.David
Binnen 2 jaar de set zonder speakers... Ik woon thuis en werk fulltime.... De winkel waar ik alles koop is van een vriend van mij inkoop + btw + 5%... En jij weet niet wat ik op de bank heb of mijn inkomen is.

En als je goed leest zitten er goedkopere opties tussen.... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mr.David op 18-09-2003 23:48 ]

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dan is 25.000 Euro voor een gemiddeld verdienend persoon nog redelijk wat hoor. Is een dikke 55.000 oude guldentjes. Is met gemak een half jaarsalaris bruto voor een gemiddeld persoon denk ik. Ik vind het veel en ik denk dat er velen zijn die dat ook zullen vinden. En niet vervelend bedoelt, maar als je thuis woont wil je geen 803's, dan worden je ouders gek, want die dingen gaan heel diep.Geldt ook wel redelijk voor de 804, maar je kan zelf ook wel bedenken dat dat in mindere mate is. Ik zou het lekker doen als je een eigen hutje hebt :) . Ga voor de 'goedkope' spullen, met de 804's, en dan het geld wat je over hebt (ik schat toch al gauw een 10.000E ) in je huisje stoppen, door de akoestiek te verbeter bijvoorbeeld :P ;) (zie eerdere discussie). Ik wilde ook een paar 804's in mijn veel te kleine kamer. Denk dat ik toch voor monitors ga, die toch al verserking door de muren krijgen.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Ik wil eerst voor een andere preamp + amp gaan. Ik vertel het wel simpel, maar het is natuurlijk een jaren plan. 804 komen voorlopig nog lang niet tenzij ik ze voor een 'prikkie' kan krijgen omdat ze worden vervangen. Zoals met al mijn spullen wacht ik meestal de koopjes af. Ik word opgebeld als er een aanbieding is zoals nu met de oude rotel serie en de B&W CDM NT serie. Die jongen koopt de oude voorraad op van de importeur en gaat ermee stunten. Wat dat betreft ben ik een echte jood :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik heb ook een jarenplan opgesteld nu :) , daar niet van. Maar ik weet niet precies wat je van plan bent, qua op jezelf wonen, maar houdt rekening met een flinke bas uit een 803. In een gewoon appartement is het denk ik teveel van het goede, en ben je beter uit met een 804. Een overdadige bas raak je minder snel kwijt dan dat je er wat bas bijtoverd ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Ik wil voorlopig nog niet op mijn zelf wonen. Ik heb 't veels te goed hier (eten als ik thuis kom, was gedaan, geen buren >:) ) Ik ga nu gewoon rustig beginnen met mijn 'jaren' plan nu het nog kan. Over of het de 804 of de 803 word heb ik nog helemaal niet nagedacht dat is te ver weg. Ik ga me nu orrienteren over een nieuwe voor en eind. Dan wil ik de set compleet gaan maken met dvd en tuner en dan pas komen de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCARP >> Wat een koele vversterker!

mischien kan je de tv wel in de verkoop doen,, want zo te zien is dat schermpje mooi en duidelijk voor dvd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op 19 September 2003 @ 00:21:
Ik heb ook een jarenplan opgesteld nu :) , daar niet van. Maar ik weet niet precies wat je van plan bent, qua op jezelf wonen, maar houdt rekening met een flinke bas uit een 803. In een gewoon appartement is het denk ik teveel van het goede, en ben je beter uit met een 804. Een overdadige bas raak je minder snel kwijt dan dat je er wat bas bijtoverd ;) .
Wat dat laag betreft....mijn speakers trekken hem tot 34Hz (-3dB) en hebben de baspijp aan de voor/onderkant (helemaal beneden aan de onderklant). Mijn ouders slapen recht onder mij en toch kun ik normaal naar muziek luisteren. Als ze beneden zijn kan ik hem in principe opendraaien wat ik wil (hoewel je dat wel iets hoort natuurlijk). M.a.w.....ligt ook een beetje aan het type huis.
Bas kwijt raken is ook minder moeilijk dan je denkt als je een basreflex-systeem hebt....vaak worden er van die schuim dingen meegeleverd die je in de pijp kan stoppen en anders kan je altijd zelf nog iets van schuim nemen (of een sok :P ). Laag wordt dan minder maar iets strakker.

Ennuh........wanneer zien we nu eens mensen die bijvoorbeeld Primare willen combineren met bijvoorbeeld KEF XQ speakers? Ik zie alleen maar B&W en iedereen wilt of heeft Rotel.........niet dat er wat mis mee is, maar ik heb nu wel genoeg plaatjes van o.a. Scarp gezien.

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/xq/images/product_images/images/XQ5_Graphite.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/xq/images/product_images/images/XQ1_Graphite.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/xq/images/product_images/images/XQ2c_Graphite.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/Rayons/Hifi/ChainesCompos/Primare/ADT20.jpg

Die KEF's zijn ook nog in mooie andere kleuren verkrijgbaar.

Edit: Dit is slechts om een mooi voorbeeld te noemen. Soms krijg ik namelijk het gevoel dat mensen niet eens meer weten dat er ook andere mooie spullen te koop zijn buiten Rotel en B&W Nautilus.

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 19-09-2003 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Mr.David schreef op 18 September 2003 @ 23:25:
[ACM]Lap tekst weggehaald[/ACM]
Eng opgeruimd :D

[ Voor 88% gewijzigd door ACM op 19-09-2003 11:36 ]

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Die KEF's zijn ook nog in mooie andere kleuren verkrijgbaar.
O.a. Ferrari-rood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

En Primare klinkt ook nog eens geweldig :) .

Wat dat laag betreft, het ligt zowel aan de kamer als aan je huis, natuurlijk. Daarom zou ik het zeker eerst proberen, hoewel je in een slaapkamer beter bij monitors kunt blijven. Front ported maakt zeker uit, en dempen kan, maar andersom gaat gewoon veel makkelijker.

De meeste mensen hier komen al iets verder dan Marantz en Denon, en dan krijg je Rotel en Aracam. Andere merken zijn veel onbekender, zoals Rega, Naim, Musical Fidelity, Teac en Creek. Het budget is misschien wel iets anders, maar ik denk dat als je een hoop geld uit wilt geven je toch ook gemakkelijk eens kunt kijken naar deze merken. Vooral voor Mr. David een idee ;) . Ga gerust eens naar Naim luisteren. Voor het geld dat jij er aan uit gaat geven kom je echt verdomd ver met Naim. Als je per se Nautili wil raad ik je Musical Fidelity bij voorbaat af. Prima klinkt ook grandioos mooi, en Rega is ook zeker niet verkeerd. Probeer het eens en sta versteld ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.David schreef op 18 September 2003 @ 23:25:
Ik post dan ook maar ff mijn home-cinema/dj setje... :)
In ieder geval heb je nu al een erg mooie set. :)
Wel jammer dat je helemaal de plank misslaat kwa afstraling. Die liggende fronts kan eigenlijk niet hoor. Veel te dicht op de muur en daarnaast hoor je zuilen gewoon niet neer te leggen, dat mbt. de afstraling.

Verder wou ik nog even zeggen dat ik dat Rotel-B&W gezeur wel een beetje zat ben hoor. Er is niemand die z'n Naim-Kef set niet post omdat er veel over B&W gepraat word. Het is nou eenmaal zo dat onder de regelmatige bezoekers van GoT veel B&W eigenaars zitten. Dat je daar dan veel foto's van ziet is niet meer dan logisch. Trouwens, ik kan me ook nog wel discussies herinneren waar Rotel helemaal buiten beschouwing werd gelaten (boekster ja). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 09:51:
[...]
Verder wou ik nog even zeggen dat ik dat Rotel-B&W gezeur wel een beetje zat ben hoor. Er is niemand die z'n Naim-Kef set niet post omdat er veel over B&W gepraat word. Het is nou eenmaal zo dat onder de regelmatige bezoekers van GoT veel B&W eigenaars zitten. Dat je daar dan veel foto's van ziet is niet meer dan logisch. Trouwens, ik kan me ook nog wel discussies herinneren waar Rotel helemaal buiten beschouwing werd gelaten (boekster ja). ;)
Ik ben zo onschuldig als een kind O-) . Het is me nu al van meerdere kanten afgeraden, zelfs door de mensen hier en verkopers. De CD-speler van Rotel is gewoon niet je-van-het in vergelijking tot andere merken. Daar komt ook nog eens bij dat de versterkers gewoon ontzettend goed zijn, maar niet heel erg subtiel, het is echt rauwe power. Dat is wat ik momenteel heb gehoord (van mensen, nog niet zelf). Daarom laat ik Rotel even voor wat het is. Het is uiteraard nog steeds die kwestie van smaak. Maar toch vind ik het jammer dat mensen daar blijven steken. Ik dnek dat er mooier te koop is voor het geld.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs ik heb nog weleens gespammed met andere amp's. :p
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 21:22:
Aha, weer een goede tip. Ik moet me er nog wat verder in verdiepen, uit de specificaties van de verschillende versterkers kan ik namelijk niet zoveel opmaken.

Nog zoveel te beluisteren...

Maar omdat dit toch een plaatjes topic is:

Audio Analogue Puccini (€680)
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/puccini.jpg

Audio Agile Joker AMP (€770)
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/aa-joker-w.jpg

Micromega Minium AMP (€550)
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/micromega-minamp.jpg

Rotel RA-01/02 (€400/€600)
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/rotel-ra01.jpg

Creek 4330mkII (€540)
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/creek-4330II-300w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 10:00:
[...]
Doet ie het zomaar weer! :+ ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 10:00:
[...]
en dan koop je een sjonnie >:) .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heee niks slechts over m'n lieve recievertje hoor. :( :P

Ken je het gezegde, het een sluit het ander niet uit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 09:51:

Wat ik eigenlijk probeerde te bereiken is dat mensen eens zien dat er ook heel wat andere mooie combinaties zijn. Het gaat mij niet om die mensen die het spul al hebben, maar om de mensen die van plan zijn te upgraden. Dan hoor je 9 van de 10 keer "Nautilus en Rotel voor/eind". Echt helemaal niks mis mee, maar ik wil mensen iets bewuster maken van het feit dat er ook prachtige andere apparaten zijn. Ik persoonlijk zou me zelf eerder orienteren op andere spullen aangezien dat in dit optiek iets 'aparter' is. Gewoon een tip dus, niet een veroordeling.

Om er nog eens een setje tegen aan te gooien:

Fronts:

Afbeeldingslocatie: http://www.aanvilaudio.u-net.com//images/audiophysic/temp3_1.jpg

Rears:

Afbeeldingslocatie: http://www.aanvilaudio.u-net.com//images/audiophysic/spark_1.jpg

Center:

Afbeeldingslocatie: http://www.aanvilaudio.u-net.com//images/audiophysic/center_1_3.jpg

Setje:

Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/Rayons/HomeCinema/SystHCComplet/Myryad/SystSerieM.jpg

Maar dit is dan wel een prijzig setje.....

[ Voor 20% gewijzigd door zimbab op 19-09-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Heel mooi setje! De Audiophysics zijn ook grandioze speakers. Ik heb alleen de Spark nog gehoord, maar de Tempo moet er ook nog een keer van komen (Jubilee Edition). Warm aan te bevelen voor upgraders :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat ik eigenlijk probeerde te bereiken is dat mensen eens zien dat er ook heel wat andere mooie combinaties zijn. Het gaat mij niet om die mensen die het spul al hebben, maar om de mensen die van plan zijn te upgraden. Dan hoor je 9 van de 10 keer "Nautilus en Rotel voor/eind". Echt helemaal niks mis mee, maar ik wil mensen iets bewuster maken van het feit dat er ook prachtige andere apparaten zijn. Ik persoonlijk zou me zelf eerder orienteren op andere spullen aangezien dat in dit optiek iets 'aparter' is. Gewoon een tip dus, niet een veroordeling.
Helemaal mee eens. Ik vond het eerlijk gezegd ook lichtelijk irritant worden dat van alle mensen op dit forum die met high-end speakers bezig zijn ze allemaal voor de B&W 804s gaan... toevallig allemaal dezelfde smaak of is hier iets anders aan de hand?

Meer variëteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Zéér mooi setje geef je daar zimbab.. speakers zijn echt goud waard :9~
Ik begin het trouwens zelf een beetje beu te worden dat het allemaal B&W is wat de klok slaat... er zijn nog zooooveeel (minder bekende weliswaar) merken en (door volgens mij marketing ) kijkt men niet verder dan hun neus lang is ( of de verkoper slim is ) ...

Ik kwam overlaatst per toeval uit op PenAudio ... nog nooit van gehoord , maar prachtige speakers (zowel van look , als sound) ! Had ik nog geen prachtige Celestion's ;) , ik had PenAudio zeker een kans gegeven.Wat me aanstaat aan PenAudio is hun getrouwheid aan het originele geluid ( wat ook hun slogan is eigenlijk : )
PENAUDIO Ltd. was founded by an ambitious young designer Sami Penttilä. He wanted to design loudspeakers as loyal to the sound of actual instruments as possible.

In PENAUDIO, wellbeing and technology are combined into a form of a loudspeaker.

For those who feel tired after a day at work we want to offer a stressless moment. For those who are after perfect moments in life we offer the groundings to build it on. We are partners in everyday life.
Afbeeldingslocatie: http://www.midinvest.fi/kuvat/penaudio.jpg

( pic is clickable ;) )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Of een mooi setje Sonus Fabers ;) . Is niet heel erg bekend, en je moet het echt mooi vinden. Ik vind ze qua vormgeving absoluut niet mooi, maar het geluid is echt fantastisch!

Even een paar plaatjes voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/cremona_%20001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/cremona_004.jpg

Ook de Totem speakers zijn heel erg mooi om te zien en te horen. Ook een leuke bijkomstigheid zijn de beaks. Dat is ook een grappige toevoeging.

De Model 1, die ik nog wil horen:
Afbeeldingslocatie: http://www.deopera.com/images/modelone.jpg

En de Hawk, een mooie relatief betaaldbare vloerstaander:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.consumerreview.com/audio/gallery/pictures/IMG_0103.jpg

En stuur die maar eens aan met een mooie Rega, dat is ook schitterend :) . Beetje braaf, maar dat kan geen kwaad, als je er maar van houdt :) .

Amphion, wil ik toch ook zeker even laten zien. Mooie luidsprekers om te zien, om te horen waren ze goed, maar niet meer dan dat. Beetje 'uit balans' over het hele klankbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.audiophilia.com/hardware/xenonbirch.JPG

Misschien een aantal tips voor de mensen die wat willen evranderen, maar geen eenheidsworst willen zijn ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dat ziet er allemaal zéér mooi uit , boekster.. en allemaal lekker origineel ;)
Ik durf trouwens ook met gerust hart zeggen dat ik de enigste ben op dit forum met deze schatjes :
Afbeeldingslocatie: http://www.slantmarket.ru/goods/448.jpg ... Dat durf ik met 99% zekerheid zeggen ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

Ziet eruit als Quadral :)

Verdere specs?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

Skef

Ik scheer.me

TomSwinnen schreef op 19 September 2003 @ 16:26:
Ik kwam overlaatst per toeval uit op PenAudio ... nog nooit van gehoord , maar prachtige speakers (zowel van look , als sound) ! Had ik nog geen prachtige Celestion's ;) , ik had PenAudio zeker een kans gegeven.Wat me aanstaat aan PenAudio is hun getrouwheid aan het originele geluid ( wat ook hun slogan is eigenlijk : )
Het lijken wel Seas Excel units welke ze gebruiken, zo met die koperen phaseplug...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Mad_Demon schreef op 19 september 2003 @ 17:20:
Ziet eruit als Quadral :)

Verdere specs?
check mijn site : http://home.pi.be/~swinneke/hifi

Het zijn trouwens Celestion's , waar ik ook van durf zeggen dat ik ongeveer 85 % vertegenwoordig van Celestion aanhangers op dit forum :p

[ Voor 3% gewijzigd door TomSwinnen op 19-09-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Skef schreef op 19 september 2003 @ 17:24:
[...]

Het lijken wel Seas Excel units welke ze gebruiken, zo met die koperen phaseplug...
Het zijn ze wel niet ;)
Custom-made woofers and hand-made plywood veneer with other high quality details shows how the owner of these fine speakers holds high value on music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Het zijn wel Seas Excel units.
Custom made wilt zeggen dat ze op specificatie van PenAudio worden gemaakt. Er kunnen dus kleine verschillen zitten met de 'normale' versie. Maar een fabrikant zegt al gauw dat zijn units 'custom made' zijn. Net als dat ze allemaal zeggen dat ze het originele geluid getrouw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

zimbab schreef op 19 September 2003 @ 17:38:
Het zijn wel Seas Excel units.
Custom made wilt zeggen dat ze op specificatie van PenAudio worden gemaakt. Er kunnen dus kleine verschillen zitten met de 'normale' versie. Maar een fabrikant zegt al gauw dat zijn units 'custom made' zijn. Net als dat ze allemaal zeggen dat ze het originele geluid getrouw zijn.
Achzow... nuja , weer wat bijgeleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dr. Strangelove schreef op 19 September 2003 @ 16:17:
[...]

Helemaal mee eens. Ik vond het eerlijk gezegd ook lichtelijk irritant worden dat van alle mensen op dit forum die met high-end speakers bezig zijn ze allemaal voor de B&W 804s gaan... toevallig allemaal dezelfde smaak of is hier iets anders aan de hand?

Meer variëteit :)
Sja, je kan er lang of kort over lullen, maar ik vind de 805 en 804 gewoon echt fenomeaal goed. Zeker de 805 vergeleken met wat je voor dat geld kan krijgen, vond ik al goed voordat dit forum bestond volgens mij :P. En ze zien er gewoon extreem rete-goed uit (wat je niet kan ontkennen), waardoor ze een hoge "WAF" hebben (en ik vind een beetje "WAF" ook belangrijk, er is meer dan vierkante dozen :P)...

Volgens mij heeft B&W én een goede prijs kwaliteit verhouding, én de bekendheid mee door de modellen aan de onderkant van de hifi-klasse (300 serie, 600 serie, B&W is verreweg het bekendste merk dat echte hifi speakers maakt) én hebben ze spullen die voor een goede prijs goed werken en er zeer en zeer goed uitzien (de speakers)...

Die combinatie van factoren heeft geen enkel ander speakermerk. Dat rotel meeverkocht wordt, komt omdat veel mensen de neiging hebben om alle spullen van dezelfde importeur te halen (B&O/Onkyo, NAD/Dali, JBL/HK, etc etc) en omdat rotel IMO ook gewoon goeie producten verkoopt :).

Als ik nu speakers voor 2000 euro zou kopen, zouden het denk ik ook B&W N805'jes worden, als ik meer geld had, zou ik verder gaan luisteren want dan ben ik minder overtuigd van de suprematie van B&W nautilus (totem en dergelijke ziener ook strak uit en zijn vast ook goed).. Maar nogmaals, er is niets geks aan en het is ook geen nalopen en het zou voor mij zeker geen reden zijn om geen B&W en rotel te kopen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dat is inderdaad wel waarom B&W bekend is, maar wat wij nu proberen te doen is mensen bewust maken van het feit dat er ook andere merken zijn die misschien niet zo bekend zijn, maar wel een goede prijs/kwaliteit-verhouding kunnen bieden en een mooi design (hoewel dat voor iedereen anders is). En ik persoonlijk vind het wel leuk om wat apart spul te hebben en misschien zijn er hier wel meer mensen en die raken zo iets meer bekend met de minder bekende merken (of de merken die wel bekend zijn, maar wel eens worden overgeslagen zoals KEF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:04
TomSwinnen schreef op 19 September 2003 @ 16:44:
Dat ziet er allemaal zéér mooi uit , boekster.. en allemaal lekker origineel ;)
Ik durf trouwens ook met gerust hart zeggen dat ik de enigste ben op dit forum met deze schatjes :
[afbeelding] ... Dat durf ik met 99% zekerheid zeggen ;)
Dan durf ik met 99% zekerheid te zeggen dat ik de enige ben met deze speakers op dit forum :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ekokrebbers/NAD/DSCF0002.JPG

btw let niet op de troep, ik krijg binnenkort een andere slaapkamer van 8 bij 9, hopelijk wordt het dan wat netter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17

w00Dy

Make soap, not war

wat kost zo'n primare setje nog ? Ziet er heel strak uit btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Zo'n Primare set kost je zo rond de 5000E schat ik. CD speler is redelijk prijzig, zo'n 2150E. De geintegreerde versterker zit op 1990E. Tuner is 1230E. Je zit dus aan iets meer dan 5000E :) . Maar dna heb je een fantastische set :) . Ik heb hem gehoord, en was erg onder de indruk.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Het valt me op dat er weinig tweakers zijn met Magnepan luidsprekers...

www.magnepan.com

Voor de rest veel mooie spullen die in dit topic voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Dat denk je... je moet is onder mijn bed kijken... :)

Even over de discussie 'iedereen wil B&W 800 serie' Ik heb ze 2,5 jaar geleden bij raf in A'dam geluisterd samen met de 604 s2 en sindsdien ben ik (en mijn vriendin) verliefd op het uiterlijk en innerlijk van de 800 serie geworden. Toen ik weer omscakelde naar de 604 leek het wel of ie nog in 't plastic zat verpakt. 8)7

Over andere merken versterkers... Ik moet het bij de merken houden die die vriend van mij verkoopt, anders moet ik ergens anders de volle prijs betalen.

@Scarp ik kan wel 20% korting regelen op die rotel einbak van je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

w00Dy schreef op 19 September 2003 @ 19:12:
[...]

wat kost zo'n primare setje nog ? Ziet er heel strak uit btw.
Prijzen van Primare kan je hier vinden: http://www.moremusic.nl/p.../prijslijst%20Primare.pdf

Goedkoopste CD-speler + versterker kost je dus 2050....valt nog wel mee dus.
BonBon schreef op 19 September 2003 @ 19:28:

www.magnepan.com

Inderdaad ook niet de meest gangbare speakers. Hervaz heeft ze in ieder geval gehad (maar wat heeft die nou niet gehad?) en er was in ieder geval nog iemand met die dingen.

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 19-09-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Mr.David schreef op 19 September 2003 @ 19:36:
[...]

Dat denk je... je moet is onder mijn bed kijken... :)

Even over de discussie 'iedereen wil B&W 800 serie' Ik heb ze 2,5 jaar geleden bij raf in A'dam geluisterd samen met de 604 s2 en sindsdien ben ik (en mijn vriendin) verliefd op het uiterlijk en innerlijk van de 800 serie geworden. Toen ik weer omscakelde naar de 604 leek het wel of ie nog in 't plastic zat verpakt. 8)7

Over andere merken versterkers... Ik moet het bij de merken houden die die vriend van mij verkoopt, anders moet ik ergens anders de volle prijs betalen.

@Scarp ik kan wel 20% korting regelen op die rotel einbak van je. ;)
Sorry, maar dat krijg ik net even niet naar binnen. Jij wil gewoon niet voor wat moois betalen als ik het zo hoor? Ik bedoel, Rotel is klasse spul, maar er is zo veel ander moois te krijgen. En als je vriend het niet verkoopt hoef je het niet? Beetje laffe redenatie. Tuurlijk is het fijn, maar keek eens verder dan dat. De combinaties die hiervoor gegeven zijn zijn ook erg mooi, en als die je meer aanspreken dan Rotel, dan zou ik daar zeker maar eens naar gaan kijken! Dan maar wat meer uitgeven voor iets mooiers zou ik zeggen. En wat jij gaat uitgeven is echt heel veel. Daar is zat ander spul voor te krijgen. Ook zonder korting.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

fisherman schreef op 19 September 2003 @ 18:59:
[...]

Dan durf ik met 99% zekerheid te zeggen dat ik de enige ben met deze speakers op dit forum :)

[afbeelding]

btw let niet op de troep, ik krijg binnenkort een andere slaapkamer van 8 bij 9, hopelijk wordt het dan wat netter ;)
En dat zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:32
zimbab schreef op 19 September 2003 @ 19:37:

Inderdaad ook niet de meest gangbare speakers. Hervaz heeft ze in ieder geval gehad (maar wat heeft die nou niet gehad?) en er was in ieder geval nog iemand met die dingen.
Jazeker gehad!, de magnepan 1.5 qr, toch weer weggedaan voor wat anders (hifi-virus :) )

Verder speel ik op het moment zowaar ook een rotel component in mn set, als je voor een redelijke prijs een mooie eindbak wil zit je er al vrij snel (komt door beetje hele dure pre-amp) welke eindbak er na de rotel komt weet ik zo niet, bevalt trouwens erg goed die rb-991 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik durf te wedden dat ik de enige ben met de deze speakers,
ik gebruik twee zo een speakers als fronts in mijn home cinema in opbouw

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jeroendoggen/rtr/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jeroendoggen/rtr/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jeroendoggen/rtr/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jeroendoggen/rtr/4.jpg

ik kocht deze speakers een tijdje geleden tweedehands voor 50 euro, ze zijn van het merk rtr, model: magnum. Is er iemand die iets meer weet over deze speakers of het merk?
rtr ging ergens in de jaren 80 failliet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Mja als je het op oudere modellen hebt kan iedereen wel zeggen van "ik ben de enigste die.." .. ik doelde eigenlijk meer op nieuwbouw.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik denk dat het Driade is.

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een receiver + speaker. Ik zal het vooral gebruiken bij films en om af en toe een cd te luisteren.

Nu ben ik vandaag eens gaan rondneuzen, en mijn keus wat de A/V Receiver betreft is gevallen op de NAD T-752, klonk erg goed en het design spreekt me erg aan (heb al een DVD-speler van NAD).

Afbeeldingslocatie: http://www.nadelectronics.com/images/av_receivers/T752big.jpg

Maar nu de speakers, ik twijfel tussen losse speakers en een satellite set. Wat satellites betreft twijfel ik tussen de:

KEF KHT 2005.2

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/A291C843B304D099C1256D1D0052A2CE/$file/kht20052.JPG

of de

Infinity Oreus

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/9DFF1AB92EB200B0C1256CDB0044B714/$file/oreus.JPG

Klonken allebei erg goed, en vooral het Design van de KEF sprak me erg aan.

Nu heb ik nog niet geluisterd naar losse speakers als Mission, Infinity, enz. Maar ik vond ze allemaal erg groot en lomp.

Wat denken jullie? Verstandige keus of heb je op de lange termijn toch meer profijt van losse speakers?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 15:42 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ikzelf zou kiezen voor losse speakers , maar het is toch jou keuze zeker? ... Ik heb goede ervaringen met infinity , heb de kef eitjes wel nog niet gehoord... maar vind persoonlijk de infinity's mooier.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 21:12:
ik durf te wedden dat ik de enige ben met de deze speakers,
ik gebruik twee zo een speakers als fronts in mijn home cinema in opbouw

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ik kocht deze speakers een tijdje geleden tweedehands voor 50 euro, ze zijn van het merk rtr, model: magnum. Is er iemand die iets meer weet over deze speakers of het merk?
rtr ging ergens in de jaren 80 failliet
http://cgi.ebay.com/ws/eB...3048120578&category=14993

Lijkt me dat je voor 50 € een koopje hebt gedaan als het klopt wat hij zegt.

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 14:14:
Ik ben op zoek naar een receiver + speaker. Ik zal het vooral gebruiken bij films en om af en toe een cd te luisteren.

Nu ben ik vandaag eens gaan rondneuzen, en mijn keus wat de A/V Receiver betreft is gevallen op de NAD T-752, klonk erg goed en het design spreekt me erg aan (heb al een DVD-speler van NAD).

[afbeelding]

Maar nu de speakers, ik twijfel tussen losse speakers en een satellite set. Wat satellites betreft twijfel ik tussen de:

KEF KHT 2005.2

[afbeelding]

of de

Infinity Oreus

[afbeelding]

Nu heb ik nog niet geluisterd naar losse speakers als Mission, Infinity, enz. Maar ik vond ze allemaal erg groot en lomp.

Wat denken jullie? Verstandige keus of heb je op de lange termijn toch meer profijt van losse speakers?
ik denk dat jouw receiver overkill is met een sub/sat setje, zou je receiver onder doen, daarom zou ik gaan voor losse zuiltjes/plank/sub combinatie. En dat hoeft niet eens veel duurder te zijn omdat de kef's sats ook best prijzig zijn.

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 14:07
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 14:14:

[afbeelding]

KEF KHT 2005.2

[afbeelding]

of de

Infinity Oreus

[afbeelding]

Hoi ik ben nieuw hier en heb nog veel te leren en doe mijn best.

Qua design vind ik toch die Infinity Oreus mooier, maar ja dat is persoonlijk
ik heb beide nog niet gehoord dus daar kan ik niet over oordelen.
ik denk wel dat het goedkoper zal uitvallen dan als je losse boxen koopt, als prijs voor jou iets uit maakt natuurlijk. ;)

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Green_Yoda schreef op 20 September 2003 @ 16:19:
[...]

Hoi ik ben nieuw hier en heb nog veel te leren en doe mijn best.

Qua design vind ik toch die Infinity Oreus mooier, maar ja dat is persoonlijk
ik heb beide nog niet gehoord dus daar kan ik niet over oordelen.
ik denk wel dat het goedkoper zal uitvallen dan als je losse boxen koopt, als prijs voor jou iets uit maakt natuurlijk. ;)
Welkom op GOT,

met 1000 euro kom je best ver met losse speakers (bw 600serie, tannoy mx, kef cresta/q) zeg maar de instap speakers, die los de meeste sats er uit speelt, met de sub erbij is het weer anders.

• blue eyes
Verdorie. En ik was nog wel een van de allereersten hier die Rotel heeft gekocht :D :D

En verdorie voor de tweede keer, ik ben ook de enige hier die geen Rotel en B&W heeft, maar Rotel en JBL TIK ;) .

B&W: Het grote naloop typebox. Dezen worden verkocht omdat ze goed zijn, een naam hebben en veel anderen ook. Ik heb wel het idee dat veel mensen het daarom blind kopen, niet goed testen. Persoonlijk LIJKT het wel of dat mensen die een ander merk speakers hebben veel meer testen, en ook beter, zich niet blind staren op een merk.

p.s. Ik zeg NIET dat B&W slecht is!

Verwijderd

Als iets goed is, is het redelijk logisch dat veel mensen het kopen he :)
B&W bestaat al jaren, dus het is zeker geen trend.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Blue Eyes schreef op 20 september 2003 @ 16:48:

p.s. Ik zeg NIET dat B&W slecht is!
héhé ;)

Ik deel trouwens jou mening helemaal. Word of mouth blijft nog steeds een killer in deze wereld. "Mijn speakers zijn top" ... is het zo niet dat Bose beroemd ( berucht ) is geworden? Nu vergelijk ik B&W absoluut niet met Bose maar B&W begint zo de allure te krijgen van een iets té bekend speakermerk te zijn..als je begrijpt wat ik bedoel.

@Melvin : B&W bestaat zeker al jaren , maar het is de laatste jaren dat ze echt wel een trend hebben en steeds meer bekendheid vergaren.

Verwijderd

Wat me opvalt is dat jullie tv vaak niet zo'n platte beeldbuis heeft lijkt mij een niet onbelangrijk deel voor je home-cinemaset.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 18:40:
Wat me opvalt is dat jullie tv vaak niet zo'n platte beeldbuis heeft lijkt mij een niet onbelangrijk deel voor je home-cinemaset.
Er was hier een tijd geleden iemand die ook begon te neuten over dat we veel meer geld gaven aan onze geluidsinstallaties dan aan onze tv's ... zoek die topics ff op wil je ;)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
De grootte van de beeldbuis lijkt me ook iets belangrijker dan of ie plat is of niet :P

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Ik heb maar 3 6" beeldbuisjes ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Adonias op 20-09-2003 20:56 ]

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

TomSwinnen schreef op 19 september 2003 @ 17:28:
[...]

check mijn site : http://home.pi.be/~swinneke/hifi

Het zijn trouwens Celestion's , waar ik ook van durf zeggen dat ik ongeveer 85 % vertegenwoordig van Celestion aanhangers op dit forum :p
Ik had ook ooit celestions!
tot er een speaker stuk ging...

• TomSwinnen

TomSwinnen

Freekdernatuur schreef op 20 september 2003 @ 21:16:
[...]

Ik had ook ooit celestions!
tot er een speaker stuk ging...
Dewelke? ... je zal ze wel te hard gespeeld hebben zeker , dat ze kapot zijn gegaan >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 14:07
IK heb ook celestions wel maar f10, maar allé het is al iets
Als ik een digitale fototoestel te hand krijg zal ik eens een paar foto's nemen van mijn kamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Green_Yoda schreef op 21 September 2003 @ 00:59:
IK heb ook celestions wel maar f10, maar allé het is al iets
Als ik een digitale fototoestel te hand krijg zal ik eens een paar foto's nemen van mijn kamer :)
Zeer goed idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Die hele B&W / Rotel discussie is dus nutteloos. Als KEF nou wat groter was geweest en misschien samen werkte met marantz, dan was het een discussie KEF/Marantz discussie geweest. Echter nu word B&W een beetje aangevallen omdat het gewoon een merk is dat veel verkoopt, goede producten heeft (in mijn opinie) en goed in marketing is.

Uiteindelijk gaat alles om het verkopen van je producten, want daarvan kan je weer research betalen voor product ontwikkeling en research.

Rotel is slim geweest door bij de marketing en distributie van B&W aan te haken. Zeer slimme zet, want zelf zo'n organisatie op poten zetten is moeilijk. Overigens is de product ontwikkeling van B&W en Rotel gescheiden (beweer niet iets anders, want dit komt bij een erg hoge bron binnenin Rotel zelf) alhoewel ze elkaar soms toevallig tegenkomen en wel wat van elkaar proberen te leren.

B&W heeft van laag naar hoog goed producten. Heel veel merken hebben of alleen low end of alleen high end spullen, maar een handvol merken heeft alles. Dat is 1 van de voordelen vind ik. Je kan goedkoop beginnen en als je wilt kan je verder gaan naar high end speakers. Veel merken zitten in Niche markten, oftewel hoekjes en gaten van de markt, wat leuk kan zijn, maar verdomt moeilijk is.

Uiteraard zijn er talloze andere producten van talloze andere merken en je zou gek zijn om alleen maar naar 1 merk te gaan luisteren. Audio is nog altijd erg persoonlijk en niet iedereen vind een bepaald merk goed klinken.

Ga dus ook op zoek naar de speakers, amps, pre/pro en kabels die bij jou passen. Luister verschillende speakers in je budget en probeer daar een goed match te vinden qua apparatuur die weer bij jou past. Als dat B&W en Rotel is ... mooi ... is dat JBL en Accuphase (of iets dergelijks) ... hardstikke mooi. Als je er maar plezier in hebt.

Iets waar ik totaal het niet mee eens ben is opmerkingen als "speaker X speelt speaker Y er totaal uit" of "Versterker Z is beter dan versterker W". Dit zijn allemaal subjectieve conclusies welke ook alleen in jou situatie en met de specifieke keten het geval is.

Speakers, amps, etc zijn maar gereedschappen voor waar het eigenlijk om gaat: genieten van films en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
TomSwinnen schreef op 26 August 2003 @ 15:21:
Voor de nieuwe thread eens wat mooiere foto's getrokken .. heb ondertussen opstelling beetje veranderd om de speakers wat meer ruimte te geven .. en heb men (budget) pcspeakertjes ontvangen :p

Fronts : Celestion C3 - 200 watt ; 44Hz _- 20kHz
Surrounds : Celestion Type 9 - 100 watt ; 45 - 20 kHz.
Center : Celestion C4-C - 150 watt ; 65Hz - 20kHz
Sub : Mission 73PS Passief (in combinatie met JVC A-K22 versterker)
Receiver : Marantz SR-4300
Dvd : Philips DVD700
Cd : Marantz CD-60
Tv : Sony KV-C292 70Cm 4:3
Kabels o.a : Kimber , Bandridge , Hitachi , ..

Wat gaat er nog veranderen?
- Als ik ze nog vind gaan de surrounds vervangen worden door Celestion C2's.
- JVC versterker voor sub wordt vervangen door een mini-stereoversterkertje van 50 watt... wel kwaliteit natuurlijk.

Voor de rest ben ik tevreden :) Voor meer info : http://home.pi.be/~swinneke/hifi
'nuff chit-chat , and now for something completly different , pictures :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

( verschil tussen sub van pc speakers & sub van HT ;) )
[afbeelding]
Pc speakers !! ;)
Even een hele kleine opmerking tussendoor, die eigenlijk helemaal niet in dit topic thuis hoort: http://home.pi.be/~swinneke/hifi doet het niet met Netscape 7.0 :| B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

BARO schreef op 21 September 2003 @ 10:09:
[...]

Even een hele kleine opmerking tussendoor, die eigenlijk helemaal niet in dit topic thuis hoort: http://home.pi.be/~swinneke/hifi doet het niet met Netscape 7.0 :| B)
Tsjah , ik heb alleen getest op IE en Opera ... Netscape staat er hier nimmer op :) Ff proberen met IE dan hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
BonBon schreef op 19 September 2003 @ 19:28:

www.magnepan.com

Die zijn er wel maar hebben nog steeds geen digicam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/stereo/Afbeelding%20009TN.jpg
De harman kardon avi 150 pro logic, gemod met een blauwe led ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/stereo/Afbeelding%20008TN.jpg
En zo ziet ie er van binnen uit :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/stereo/IMG_1261TN.jpg
Sony rear speakers, van een oude stereo.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/stereo/IMG_1263TN.jpg
De infinity reference 41mk2. en me 17" monitor, plek voor een TV heb ik niet op me kamer, dus moet ik me films hierop kijken :( Ook zie je de gemini cdj20 cd speler, is eigenlijk voor me disco, maar ze waren duur zat, dus gebruik ik ze ook op me kamer.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/stereo/IMG_1269TN.jpg
En als laatste de subwoefert.

Geluid van me pc doe ik nu via me epox 8kha+, maar binnen niet al te lange tijd heb ik een asus a7n8x deluxe, met soundstorm :*) Dan moet ik er alleen nog een versterker bij zien te regelen + center speaker.
Bij elkaar is het denk een best leuke set voor een 17jarige puber :P

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 21-09-2003 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom maar een keer bij mij langs :D
We hebben de Totem model 1 staan en een Rega versterker :D:D

Thank you parents :)
Boekster schreef op 19 September 2003 @ 16:35:
Of een mooi setje Sonus Fabers ;) . Is niet heel erg bekend, en je moet het echt mooi vinden. Ik vind ze qua vormgeving absoluut niet mooi, maar het geluid is echt fantastisch!

Even een paar plaatjes voor de liefhebbers:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ook de Totem speakers zijn heel erg mooi om te zien en te horen. Ook een leuke bijkomstigheid zijn de beaks. Dat is ook een grappige toevoeging.

De Model 1, die ik nog wil horen:
[afbeelding]

En de Hawk, een mooie relatief betaaldbare vloerstaander:
[afbeelding]

En stuur die maar eens aan met een mooie Rega, dat is ook schitterend :) . Beetje braaf, maar dat kan geen kwaad, als je er maar van houdt :) .

Amphion, wil ik toch ook zeker even laten zien. Mooie luidsprekers om te zien, om te horen waren ze goed, maar niet meer dan dat. Beetje 'uit balans' over het hele klankbeeld.
[afbeelding]

Misschien een aantal tips voor de mensen die wat willen evranderen, maar geen eenheidsworst willen zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een paar pics van de Rega en Totem van mijn paps en mams :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/IMG_1425.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/1430.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/1431.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Rega maakt goede spullen, heb het eens gehoord. Wat erg prettig om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
@scarp:

KEF maakt trouwens speakers waar ik die van mij wel voor wil omruilen :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Ik zat ook te twijfelen tussen B&W 602/603's en KEF Q5's, uiteindelijk toch voor de KEFs gekozen want vond het geluid net wat warmer en het uiterlijk vond ik ook erg mooi :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 12:36:
Hier een paar pics van de Rega en Totem van mijn paps en mams :)
Heel mooi die totems, is veel meer uit te halen met andere bron/amps (mooi om mee te groeien dus!), alleen de akoestiek lijkt me heel erg hard, ik mag hopen dat er nog een groot kleed oid ligt maar mn complimenten voor je pa, totem zijn wonderlijke speakers!

[ Voor 6% gewijzigd door hervaz op 21-09-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
hervaz schreef op 21 September 2003 @ 13:32:
[...]

Heel mooi die totems, is veel meer uit te halen met andere bron/amps (mooi om mee te groeien dus!), alleen de akoestiek lijkt me heel erg hard, ik mag hopen dat er nog een groot kleed oid ligt maar mn complimenten voor je pa, totem zijn wonderlijke speakers!
Vergis je niet in REGA. Zijn bovengemiddelde amps/cd spelers.

En ja, beter kan altijd. Maar ik blijf het een mooie set vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
ViolatoR schreef op 21 september 2003 @ 13:16:
Ik zat ook te twijfelen tussen B&W 602/603's en KEF Q5's, uiteindelijk toch voor de KEFs gekozen want vond het geluid net wat warmer en het uiterlijk vond ik ook erg mooi :)
Die ik bedoel zijn als set veel meer dan 10.000 euro. En met name die center is erg gaaf om te zien, enorm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Vergis je ook niet in de Model 1! Die speakertjes zijn pittiger aan te sturen dan je denkt :) .

Maar Rega is inderdaad mooi spul hoor. Die bovenlader is heel erg mooi gedaan. Ik vind het een stuk slimmer dan wat Naim heeft gedaan :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
zimbab schreef op 20 september 2003 @ 11:21:
[...]

Ik denk dat het Driade is.
dat klopt helemaal :), maar dat is ook niet zo moeilijk als je naar mijn avatar kijkt, vandaar volgens mij die knipoog ook van Tom, volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 21 september 2003 @ 10:02:

Speakers, amps, etc zijn maar gereedschappen voor waar het eigenlijk om gaat: genieten van films en muziek.
Juist, who gives a fuck als je alleen maar bagger muziek kan luisteren op je Linn-Diapason-Vd Hul-Mit set ;)
Blue Eyes schreef op 21 september 2003 @ 12:53:
Rega maakt goede spullen, heb het eens gehoord. Wat erg prettig om naar te luisteren.
Dat geloof ik best, ze zullen wel heel erg goed moeten klinken wil je dat in je interieur plaatsen :P

Die totems vind ik trouwens wel weer erg mooi, mooie Dynaudio achtige woofers :9

Mijn audiomeubel zit eindelijk in elkaar en als de rest volledig geinstalleerd is (wat nog wel even gaat duren) post ik daar ook wel een paar foto's van, audiomeubel post ik vanavond nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

fisherman schreef op 21 September 2003 @ 15:00:
[...]

dat klopt helemaal :), maar dat is ook niet zo moeilijk als je naar mijn avatar kijkt, vandaar volgens mij die knipoog ook van Tom, volgens mij
Tsjah ;) altijd lekker subtiel é ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 15:28:

Die totems vind ik trouwens wel weer erg mooi, mooie Dynaudio achtige woofers :9
Niet "achtig", het zijn dynaudio woofers :)

Ze weten bij totem dat dynaudio nou eenmaal een van de toppers is!
;) (jaja waar zou ik toch momenteel mee spelen hihi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hervaz schreef op 21 September 2003 @ 15:51:
[...]

Niet "achtig", het zijn dynaudio woofers :)

Ze weten bij totem dat dynaudio nou eenmaal een van de toppers is!
;) (jaja waar zou ik toch momenteel mee spelen hihi)
Dus toch, ik herkende de woofers al als Dynaudio maar op de foto miste ik de typische inkepingen in de stofkap. Welke er waarschijnlijk dus wel zullen zitten :)
_ferry_ schreef op 21 September 2003 @ 12:16:
[afbeelding]
De harman kardon avi 150 pro logic, gemod met een blauwe led ;)
[afbeelding]
En zo ziet ie er van binnen uit :)
[afbeelding]
Sony rear speakers, van een oude stereo.
[afbeelding]
De infinity reference 41mk2. en me 17" monitor, plek voor een TV heb ik niet op me kamer, dus moet ik me films hierop kijken :( Ook zie je de gemini cdj20 cd speler, is eigenlijk voor me disco, maar ze waren duur zat, dus gebruik ik ze ook op me kamer.
[afbeelding]
En als laatste de subwoefert.

Geluid van me pc doe ik nu via me epox 8kha+, maar binnen niet al te lange tijd heb ik een asus a7n8x deluxe, met soundstorm :*) Dan moet ik er alleen nog een versterker bij zien te regelen + center speaker.
Leuke set hoor, ik heb zelf ook speakers uit de Reference serie van Infinity, en voor het geld is er bijna niks beters te krijgen (Let op, kritische tweakers, ze zijn echt goedkoop ;) ). Misschien als versterker voor bij je Pc een Yamaha AP-U70/RP-U200, die kun je via usb (of gewoon digitaal/analoog) aansluiten op je pc en heb je dus helemaal geen geluidskaart voor nodig. Ideaal dus voor Pc gebruik. Nog leuker: €49 bij Correct (stereo) €99 (5.1 DD/DTS)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Maar Rega is inderdaad mooi spul hoor. Die bovenlader is heel erg mooi gedaan. Ik vind het een stuk slimmer dan wat Naim heeft gedaan .
Dan mag je mij eens uitleggen wat het voordeel van een bovenlader is, want het is voor een hoop situaties alleen vreselijk onhandig. Ik geloof niet dat het de geluidskwaliteit ten goede (of ten slechte) komt, want de meeste top spelers hebben een gewoon tray-mechanisme net als een Sony midisetje. Bovendien vind ik de manier waarop REGA het implementeert aesthetisch absoluut onverantwoord, net als de rest van het design trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 10:32

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Een tijd geleden heb ik een nieuwe versterker gekocht een yamaha rx-v730rds. Nu ben ik nu opzoek naar een subwoofer. Mijn oog is gevallen op een JBL pb10.

Zo ziet mijn set er nu uit.
Yamaha rx-v730rds (specs)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zymotic/audio/yamaha_rx-v730rds.jpg

2x akai bijna ten dode opgeschreven boxen. (geen specs.)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zymotic/audio/kleine_box.jpg

1x een grote door een kennis met de hand gemaakte box. (5 boxen)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zymotic/audio/grote_box.jpg

Nu wil ik dus de JBL pb10 erbij kopen. (specs)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zymotic/audio/jbl_pb10.jpg

Is dit een goeide keus bij wat ik nu heb? Aangezien mijn versterker 125 watt is en de subwoofer 150 watt. Ik gebruikte me versterker eigelijk altijd op stereo maar als ik een subwoofer aansluit zal ik waarschijnlijk DTS Prologic I/II aan moeten zetten.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 16:22:
[...]
Dus toch, ik herkende de woofers al als Dynaudio maar op de foto miste ik de typische inkepingen in de stofkap. Welke er waarschijnlijk dus wel zullen zitten :)
[...]
Leuke set hoor, ik heb zelf ook speakers uit de Reference serie van Infinity, en voor het geld is er bijna niks beters te krijgen (Let op, kritische tweakers, ze zijn echt goedkoop ;) ). Misschien als versterker voor bij je Pc een Yamaha AP-U70/RP-U200, die kun je via usb (of gewoon digitaal/analoog) aansluiten op je pc en heb je dus helemaal geen geluidskaart voor nodig. Ideaal dus voor Pc gebruik. Nog leuker: €49 bij Correct (stereo) €99 (5.1 DD/DTS)
Zijn IDD best goedkoop, tegenwoordig helemaal, ik heb ze nu al iets van 2 jaar, dus toen waren ze nog duurder.

die yamaha net even opgezocht, is 5x14watt, niet echt veel dus. Dus ik denk wel dat ik voor de optie mobo+ extra amp. ga. T kost wel weer wat, maar dan heb ik wel meer power en een nieuw mobo :)

[ Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 21-09-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dr. Strangelove schreef op 21 September 2003 @ 16:51:
[...]

Dan mag je mij eens uitleggen wat het voordeel van een bovenlader is, want het is voor een hoop situaties alleen vreselijk onhandig. Ik geloof niet dat het de geluidskwaliteit ten goede (of ten slechte) komt, want de meeste top spelers hebben een gewoon tray-mechanisme net als een Sony midisetje. Bovendien vind ik de manier waarop REGA het implementeert aesthetisch absoluut onverantwoord, net als de rest van het design trouwens ;)
In sommige situaties is een bovenlader inderdaad onhandig (zoals bij jou ;) ).
Voordeel van een bovenlader is in dit geval dat er geen mechanisme inzit qua motor en redelijke. Het werkt niet met elektriciteit, en dus heb je gewoon minder storing in je apparaat. Naim doet het ook bij de CDS3, maar de andere 2 spelers hebben een front loader, waar de lade er volledig uitgetrokken wordt, inclusief het hele loopwerk. Bij Rega heb je dus hetzelfde voordeel (geen motortje) en ook nog eens geen gedoen met je loopwerk. Alleen dus die toplader, wat soms onhandig is.

De nieuwe spullen van Rega zijn trouwens wel erg mooi hoor, ook esthetisch gezien. Van binnen ook, mooi opgeruimd ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
ZyMoTiC schreef op 21 September 2003 @ 17:03:
Een tijd geleden heb ik een nieuwe versterker gekocht een yamaha rx-v730rds. Nu ben ik nu opzoek naar een subwoofer. Mijn oog is gevallen op een JBL pb10.

[..]

Is dit een goeide keus bij wat ik nu heb? Aangezien mijn versterker 125 watt is en de subwoofer 150 watt. Ik gebruikte me versterker eigelijk altijd op stereo maar als ik een subwoofer aansluit zal ik waarschijnlijk DTS Prologic I/II aan moeten zetten.
[afbeelding]

Ik heb al een jaar of 2 die sub (zie afbeelding). Ik ben er heel tevreden over, krachtig genoeg. Weliswaar niet krachtig genoeg om de schilderijen van de muur te laten trillen ;).
Als ik jou was zou ik hem wel low-level aansluiten en niet high(speaker)level. Dat is overigens ook gebruikelijk met een surround reciever.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.