Mijn setje:
Ik ben een tijdje geleden geswitcht van stereo naar home-cinema en had daar al snel spijt van omdat ik vaker muziek luister dan films kijk. Inmiddels heb ik een set opgebouwd waarbj de home-cinema de stereo niet meer "in de weg zit". De set is bijna volledig opgebouwd uit 2e hands spul. Hifi is typisch een gebied waar mensen dingen niet weg doen omdat het stuk, slecht of hopeloos verouderd is, maar omdat ze iets anders willen. Nadeel is dat je iets koopt en pas thuis blijkt of het goed bij de rest past, voordeel is dat je met weinig of geen verlies weer kunt verkopen. Kost wat meer moeite en tijd, maar kan ook een hoop lol opleveren.
Enfin, hier de foto's:

Links van boven naar onder:
Micro Seiki draaitafel met vdHul element
Voeding JK voorversterker
Denon cd-speler 1015
Denon av-receiver 2801
Rechts van boven naar onder:
JK Acoustics voorversterker passive 5 mk2
JK Acoustics eindversterker active 2 mk2

Frontspeakers: B&W 801 series 1 (nog het gesloten model)
Centre: Acoustic Research
TV: Aristona
DVD speler/recorder: Philips dvdr 75
Als surroundspeakers heb ik een paar kleine metalen Blaupunkt speakers.
TV, DVD-recorder en cd-speler zijn (ooit) nieuw gekocht, de rest 2e-hands bij particulieren of winkels. Totale kosten ongeveer 5500 euri.
Het enige nadeel van een dergelijke setup is dat de frontkanalen van de av-receiver via de voorversterker lopen, dus de voorversterker moet flink open staan bij home cinema gebruik. Als je daarna een cdtje opzet en het volume vergeet dicht te draaien willen de buren nog wel eens wakker schrikken.
Het grote voordeel is dat er totaal geen home-cinema spul in de stereo signaalweg zit.
Stereo klinkt zeer goed, ik hou van een "compleet" geluid op niet al te hard niveau en daar doen de 801's het geweldig, ook qua afbeelding. Als ik het zaakje flink opendraai kan het laag wat te heftig worden voor mijn 4x6 woonkamer, maar dan alleen bij mordernerige electronische popmuziek waar achterlijk veel laag in is gemixt, zoals Massive Attack.
Home cinema-gebied klinkt ook goed, hoewel mijn eisen daar een stuk lager zijn. De centre integreert mooi met de frontspeakers, de rears zijn nogal klein maar geven een helder en onvervormd geluid, stukken beter dan die naar plastic klinkende prullen die je vaak aantreft bij home cinema setjes. Door de grote B&W's heb ik in ieder geval geen subwoofer nodig.