Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.045 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 21 september 2003 @ 18:40:
[...]

Zijn IDD best goedkoop, tegenwoordig helemaal, ik heb ze nu al iets van 2 jaar, dus toen waren ze nog duurder.

die yamaha net even opgezocht, is 5x14watt, niet echt veel dus. Dus ik denk wel dat ik voor de optie mobo+ extra amp. ga. T kost wel weer wat, maar dan heb ik wel meer power en een nieuw mobo :)
Je gaat toch geen nieuw mobo kopen voor beter geluid?

Daarnaast zeg je nog wat over vermogen, maar dat is natuurlijk vette onzin. Jouw infinity's zijn al makkelijk fysiek kapot te krijgen met die Yamaha. Voluit bij lage bassen zal je spreekspoel de kennismaking met de poolplaat vast niet zo leuk vinden. ;)

Vermogen wordt pas belangrijk bij PA gebruik of bij zwaar laag efficiente speakers. (Dan heb ik het dus niet over dynamisch vermogen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op 21 September 2003 @ 19:17:
[...]

In sommige situaties is een bovenlader inderdaad onhandig (zoals bij jou ;) ).
Voordeel van een bovenlader is in dit geval dat er geen mechanisme inzit qua motor en redelijke. Het werkt niet met elektriciteit, en dus heb je gewoon minder storing in je apparaat. Naim doet het ook bij de CDS3, maar de andere 2 spelers hebben een front loader, waar de lade er volledig uitgetrokken wordt, inclusief het hele loopwerk. Bij Rega heb je dus hetzelfde voordeel (geen motortje) en ook nog eens geen gedoen met je loopwerk. Alleen dus die toplader, wat soms onhandig is.
Wat tevens een voordeel kan zijn van een bovenlader (sommige althans) is het feit dat je dan een (zware) puck op de CD kan leggen (wat het geheel zo onhandig maakt als een draaitafel) waardoor je een stabielere draai van de CD krijgt wat weer resulteert in minder leesfouten en snelheidsverschillen.

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 21-09-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

zimbab schreef op 21 September 2003 @ 20:38:
[...]

Wat tevens een voordeel kan zijn van een bovenlader (sommige althans) is het feit dat je dan een (zware) puck op de CD kan leggen (wat het geheel zo onhandig maakt als een draaitafel) waardoor je een stabielere draai van de CD krijgt wat weer resulteert in minder leesfouten en snelheidsverschillen.
Dat gebeurd zeker bij Rega, daar zit de puck in de klep. Je kunt er dus ook niets bovenop zetten. Bij Naim heb je dan een puck die je steeds erop en eraf moet doen. kan wel eens klungelig zijn, maar is ook een deel gewennig denk ik.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster schreef op 21 September 2003 @ 20:42:
[...]

Dat gebeurd zeker bij Rega, daar zit de puck in de klep. Je kunt er dus ook niets bovenop zetten. Bij Naim heb je dan een puck die je steeds erop en eraf moet doen. kan wel eens klungelig zijn, maar is ook een deel gewennig denk ik.
Ik heb nog niemand gehoord over grote (lees lelijke) knoppen op die Rega. Ik ben niet blind hoor meneer Rega.

En TomSwinnen zeer mooie site en dito set. Indrukwekkend voor iemand van 16. Eén nadeel je hebt geen geld meer over voor een/je vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 21:02:
[...]
En TomSwinnen zeer mooie site en dito set. Indrukwekkend voor iemand van 16. Eén nadeel je hebt geen geld meer over voor een/je vriendin.
Bedankt :*). 16 jaar , tsjah , mijn moeder klaagt dat ik er zo vroeg mee begonnen ben ( ben bezig van 14 ongeveer) en als ze dan weer eens niet begrijpt waarom ik zoveel geld geef aan een stukje kabel zeg ik gewoon "Jij begrijpt dat toch niet;)"

En mijn vriendin en ik , wij leven op liefde :) Ze heeft me voor mijn verjaardag een fotokader kado gedaan met gedichtjes in en foto's van ons ... mooiste kado dat ik ooit heb gekregen en het heeft waarschijnlijk geen cent gekost ( nuja alleen die kader mss) .. En haar kado's zijn ook altijd van die creatieve dingen , het is wel leuk zo :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 19:33:
[...]
Je gaat toch geen nieuw mobo kopen voor beter geluid?

Daarnaast zeg je nog wat over vermogen, maar dat is natuurlijk vette onzin. Jouw infinity's zijn al makkelijk fysiek kapot te krijgen met die Yamaha. Voluit bij lage bassen zal je spreekspoel de kennismaking met de poolplaat vast niet zo leuk vinden. ;)

Vermogen wordt pas belangrijk bij PA gebruik of bij zwaar laag efficiente speakers. (Dan heb ik het dus niet over dynamisch vermogen.)
nee, ik koop hem ook voor het OC'en en de nieuwere snufjes :)
dat je met dat vermogen aardig uit de voeten kan weet ik, bij normale muziek gebruik je immers maar 4watt ofzo toch?

Toch maak je me nu wel aan het twijfelen :P . Ik ga morgen ofzo eens bij correct kijken, aangezien ik daar dichtbij op school zit, en kijken waarmee ik het beste uit ben. Ik geloof dat een klasgenoot die yamaha heeft (gehad) , ik ga hem eens om wat info vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 21 September 2003 @ 21:18:
[...]
En mijn vriendin en ik , wij leven op liefde :) Ze heeft me voor mijn verjaardag een fotokader kado gedaan met gedichtjes in en foto's van ons ... mooiste kado dat ik ooit heb gekregen en het heeft waarschijnlijk geen cent gekost ( nuja alleen die kader mss) .. En haar kado's zijn ook altijd van die creatieve dingen , het is wel leuk zo :)
The audience goes: oow how cute.

Als we toch offtopic gaan (deden de mods een paar pagina's terug ook) wat vind zij eigenlijk van die giga boxen van jou?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

_ferry_ schreef op 21 September 2003 @ 21:20:
[...]
bij normale muziek gebruik je immers maar 4watt ofzo toch?
Eerder 0,01 dan 4 watt hoor. 70db is een iets aangenamer luisterniveau dan 94db continu :P (als je speakers een normale gevoeligheid hebben ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

JvS schreef op 21 September 2003 @ 21:27:
[...]
Eerder 0,01 dan 4 watt hoor. 70db is een iets aangenamer luisterniveau dan 94db continu :P (als je speakers een normale gevoeligheid hebben ;)).
sow, nog minder :P
Dat ik de 2x60w voor front niet snel nodig heb op mijn kamer wist ik wel, mar dat valt helemaal mee zeg :)
Dan toch eens kijken, want mobo + receiver =150€+300€= 450€, en ik moet ook nog een rijbewijs gaan halen volgend jaar, dus ik denk dan dat dat niet zo'n goed idee is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Normaal zit je ver onder de 1 Watt, zelfs als je redelijk hard speelt. Met 0.01 Watt kan je al een leuk achtergrond muziekje verzorgen. En met 1 Watt kan je behoorlijk knallen (is 20 dB harder dan 0.01 Watt). Maar op gaat het dan ook wel hard. Nog eens 20 dB harder zetten (is wel een hoop hoor) en je zit al aan de 100 Watt. Nog eens 20 dB erbij en dan heb je 10.000 Watt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb net zitten kijken, de amp voor mijn sub ( pioneer sx-450) is ook maar 2x15w, en als je kijkt hoe dat al beukt, dan zal ik het wel redden jah :)
Toch vraag ik me dan af waarom het allemaal dan zo zwaar moet( 5x100w enzo) , geen kamer waar je dan fatsoenlijk dat vermogen in kwijt zou kunnen ;)
Maar IIG weer een goede tip erbij van die yamaha :D tnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marketing ferry, kijk maar hoe jij er al instinkt. Dat je tweaker bent zegt misschien al dat je relatief veel interesse in techniek hebt. Kan je nagaan wat al die 5x110Watt teksten op de verkoopbordjes doet bij de normale consument. ;)

Daar schuilt trouwens nog een gevaar, behalve dat veel watt dus niet nodig is, geven veel zaken bijvoorbeeld het wattage bij 4 ohm, met achterlijk veel vervorming. Zo krijg je ook een vertekend beeld.

Op GoT is de Yamaha al redelijk vaak langsgekomen, een mooie PDF kun je trouwens hier vinden.

Bedenk trouwens wel, dat bijvoorbeeld de 5.1 versie niet alle uitgebreide in- en uitgangen van een normale DD receiver heeft, maar dat kun je beter in de winkel even nakijken. In de koopjeskelder staat nog een partij als het goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

jah, ik ben wel veel met electro bezig, doe ook de MTS :)
Al denk ik wel dat als ik naar dat ding overstap, ik misschien wel 5.1 heb, maar de qualiteit van het geluid wel achteruit gaat, dus spaar ik liever door voor een "echte" DD receiver, Boekster raadde bijvoorbeeld de yamaha rx 440 aan. Maar om niet teveel offtopic te gaan, en er geen "wat moet ik kopen" topic van te maken ga ik wel ff bij correct langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
wow dat ziet er allemaal heel mooi uit jongens maar altijd weer jammer die draden he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

De RX-V440 is zeker een aanrader. Als het goed is hebben ze ook de Marantz SR4300 voor ongeveer hetzelfde bedrag staan. Kun je die mooi vergelijken (beetje jammer dat ze natuurlijk allebei op andere luidsprekers staan). Ook zou je de Pioneer nog even kunnen besnuffelen. Van Denon zou je misschien de AVR1404 kunnen meenemen. Onkyo misschien ook nog. Neem in ieder geval wat eigen CD's mee ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik liep eerst met de gedachten dat ik nieuw mobo moest kopen om zo via de optical out en receiver 5.1 te kunnen geven. Maar ik zat de faq te lezen, en je _elke_ geluidkaart met digital out is geschikt :D Ik dacht dat de geluidkaart dan speciaal moest zijn, in dat geval heb ik nog een terratec 512i liggen, dan hoef ik aleen een receiver te kopen, en laat ik een mobo wel zitten. En voor 270pleuro heb je in de koopjeskelder al enkele modellen, dus dan gauw maar eens gaan kijken/luisteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 21:24:
[...]

The audience goes: oow how cute.

Als we toch offtopic gaan (deden de mods een paar pagina's terug ook) wat vind zij eigenlijk van die giga boxen van jou?
Ze vind ze mooi :)
Maar als ik ze openzet en zij is hier , is het al rap van "Zet het maar stiller ;)"

Voor de rest is het een schat van een meisje en heel begripvol als het op zoiets aankomt ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelukt TomSwinnen, mijn vriendin lacht me uit en vindt het geluid van haar Superpech setje niet verschillen van mijn set :( Mijn set in woorden (en over een paar dagen denk ik in foto's:

- Marantz Sr4300 receiver
- Pioneer DV-360 Black DVD speler
- Magnat Project 4 Frontspeakers
- Quadral QLX Base II centerspeaker
- Quadral QLX 100 Rearspeakers
- Pioneer PO-Z81M cd speler (wisselaar)
- Aldenkamp meubel

Binnenkort aan te schaffen:

- JVC AV-21 BF11 S VLAK/2X20W TV
Afbeeldingslocatie: http://www2.correct.com/images/e/12/4.jpg
alleen hoop ik m nog ergens in het zwart te kunnen vinden

- Aktieve subwoofer (zit nu te denken aan de Tannoy MX-SUB10)
- Quadral QLX Base II Rearcenter

Ben ongeveer een half jaartje geleden begonnen met de home cinema hobby en ik ga gewoon door met sparen voor uitbreidingen :) Keep posting pics, ga ik ook doen binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:03
Mijn setje:

Ik ben een tijdje geleden geswitcht van stereo naar home-cinema en had daar al snel spijt van omdat ik vaker muziek luister dan films kijk. Inmiddels heb ik een set opgebouwd waarbj de home-cinema de stereo niet meer "in de weg zit". De set is bijna volledig opgebouwd uit 2e hands spul. Hifi is typisch een gebied waar mensen dingen niet weg doen omdat het stuk, slecht of hopeloos verouderd is, maar omdat ze iets anders willen. Nadeel is dat je iets koopt en pas thuis blijkt of het goed bij de rest past, voordeel is dat je met weinig of geen verlies weer kunt verkopen. Kost wat meer moeite en tijd, maar kan ook een hoop lol opleveren.

Enfin, hier de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gneele/IMG_1840.jpg
Links van boven naar onder:
Micro Seiki draaitafel met vdHul element
Voeding JK voorversterker
Denon cd-speler 1015
Denon av-receiver 2801
Rechts van boven naar onder:
JK Acoustics voorversterker passive 5 mk2
JK Acoustics eindversterker active 2 mk2

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gneele/IMG_1841.jpg
Frontspeakers: B&W 801 series 1 (nog het gesloten model)
Centre: Acoustic Research
TV: Aristona
DVD speler/recorder: Philips dvdr 75

Als surroundspeakers heb ik een paar kleine metalen Blaupunkt speakers.

TV, DVD-recorder en cd-speler zijn (ooit) nieuw gekocht, de rest 2e-hands bij particulieren of winkels. Totale kosten ongeveer 5500 euri.

Het enige nadeel van een dergelijke setup is dat de frontkanalen van de av-receiver via de voorversterker lopen, dus de voorversterker moet flink open staan bij home cinema gebruik. Als je daarna een cdtje opzet en het volume vergeet dicht te draaien willen de buren nog wel eens wakker schrikken.
Het grote voordeel is dat er totaal geen home-cinema spul in de stereo signaalweg zit.

Stereo klinkt zeer goed, ik hou van een "compleet" geluid op niet al te hard niveau en daar doen de 801's het geweldig, ook qua afbeelding. Als ik het zaakje flink opendraai kan het laag wat te heftig worden voor mijn 4x6 woonkamer, maar dan alleen bij mordernerige electronische popmuziek waar achterlijk veel laag in is gemixt, zoals Massive Attack.
Home cinema-gebied klinkt ook goed, hoewel mijn eisen daar een stuk lager zijn. De centre integreert mooi met de frontspeakers, de rears zijn nogal klein maar geven een helder en onvervormd geluid, stukken beter dan die naar plastic klinkende prullen die je vaak aantreft bij home cinema setjes. Door de grote B&W's heb ik in ieder geval geen subwoofer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Vraagje...is de beeldkwaliteit goed van die Philips DVD-Recorder? Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen een recorder en een speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
_ferry_ schreef op 21 September 2003 @ 18:40:
[...]

Zijn IDD best goedkoop, tegenwoordig helemaal, ik heb ze nu al iets van 2 jaar, dus toen waren ze nog duurder.

die yamaha net even opgezocht, is 5x14watt, niet echt veel dus. Dus ik denk wel dat ik voor de optie mobo+ extra amp. ga. T kost wel weer wat, maar dan heb ik wel meer power en een nieuw mobo :)
Ik heb zelf oa 2x Infinity Reference 81 mkII. Die waren een tijd geleden (heb ze nu ong 1,5 jaar) wel goed te betalen maar niet echt goedkoop.
Daarbij gebruik ik een Pioneer VSX-711s, deze levert op 2 kanalen 110 watt (@ 8 ohm).
Op deze speakers kan ik de amp toch wel heeel erg ver draaien zonder vervorming van de speakers, en dan kom je een geluidsniveau dat je op 2 meter afstand je handen voor je oren doet en je maag naar buiten komt.

Nu zegt kwantiteit wel wat over kwaliteit maar niet natuurlijk lang niet alles. Ben zeer te spreken over de speakers, ze klinken mooi zuiver, en de tonen over de gehele linie komen goed naar voren.
Hierboven werd wat gezegd over dat de speaker over de kop zou gaan bij wat bass, nu heb ik wel een ander model (met 2x 8" woofer per speaker) maar de bass is zeer goed. Laag en stevig zoals je wilt.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:03
zimbab: Hij is in ieder geval een stuk beter dan de JVC die ik ervoor had, want die had geen RGB, en de Philips wel. Ik vind de dvd-weergave uitstekend, maar ik ben niet de meest kritische persoon op dat vlak. En dan dat heerlijke geluid waarmee die ouwe video-recorder in de vuilcontainer viel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 21 September 2003 @ 23:00:
jah, ik ben wel veel met electro bezig, doe ook de MTS :)
Al denk ik wel dat als ik naar dat ding overstap, ik misschien wel 5.1 heb, maar de qualiteit van het geluid wel achteruit gaat, dus spaar ik liever door voor een "echte" DD receiver, Boekster raadde bijvoorbeeld de yamaha rx 440 aan. Maar om niet teveel offtopic te gaan, en er geen "wat moet ik kopen" topic van te maken ga ik wel ff bij correct langs :)
De V440 is ook een erg leuk beestje, alleen jammer dat hij nog steeds geen Pre-outs heeft, de V540 wel.
wimpie schreef op 22 September 2003 @ 18:33:
[...]
Hierboven werd wat gezegd over dat de speaker over de kop zou gaan bij wat bass, nu heb ik wel een ander model (met 2x 8" woofer per speaker) maar de bass is zeer goed. Laag en stevig zoals je wilt.
Beter lezen he?
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 19:33:
[...]Daarnaast zeg je nog wat over vermogen, maar dat is natuurlijk vette onzin. Jouw infinity's zijn al makkelijk fysiek kapot te krijgen met die Yamaha. Voluit bij lage bassen zal je spreekspoel de kennismaking met de poolplaat vast niet zo leuk vinden. ;)
Wat dus iets heel anders betekend dat hij bij weinig bas over z'n nek gaat. Integendeel, de bas bij mijn Infinity's is tot op _erg_ hoge niveau's nog zuiver. ;)

Ik heb me vandaag maar in de wereld van SACD gestort, Marco Borsato hadden ze in een hybride uitvoering. Met die dus maar samen met wat andere CD's en een Oehlbach interlinkje langs de kassa gerend. Gaan we ook maar eens testen of dat nog een verschil maakt, kan tenminste niemand meer zeggen dat de bron brak is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

klopt, ik vind dat die reference echt heerlijk klinkt, al heb ik geen echte vergelijking, maar als ik bij andere stereo's wel eens luister heb je bijvoorbeeld van doe bassen die op een bepaald punt opeens onwijs resoneren, en dus veel te hard klinken, daar heb ik deze speakers nooit echt op betrapt.

Ik ben bij correct langs geweest, ze hadden een stuk of 5 staan die wel voldeden aan mijn prijs. Waarvan 3x sony :) Daarvan waren er ook nog eens 2 even duur namelijk 279€.
De STR-DE675 had schroefterminals voor de speakers, 3x optical in, 1x out, zaten meerdere inputs op, en had een equalizer knop ipv treble/bass. woog 7,5kg

De ander, een STR-DE585 zag er hetzelfde uit, maar had klemterminals, en minder aansluitingen. woog 7kg. Maar was toch even duur :?

Verder kon ik geen verschillen ontdekken, dus neem ik aan dat ik beter voor die 1e kan gaan :)

Ik zag ook nog een H/K avi 250 staan, dat was het helemaal dacht ik.... bleek alleen pro logic te zijn :( was anders een mooie combi met me avi150 die ik op me sub wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt 3x Sony, de 3e is dat toevallig de DB780(QS), deze kan ik je namelijk van harte aanbevelen en is de meerprijs echt wel waard.

Ik heb hem zelf ook, als je geen pre-outs nodig hebt is dit echt een erg mooi apparaat. Niks over de rest hoor, zullen ook vast wel goede apparaten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

die vind ik net weer te duur, ik wil onder de 300€ blijven, dr was er iij nog 1 van 299, zat eigenlijk ook weer weinig verschil tussen, aleen SACDvoorbereid en DPL2. vind ik de 20€ niet waard want sacd zal ik toch niet kopen (normale cd's vind ik goed genoeg ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

dat is waarschijlijk de 780QS die heeft dat ook , maar die is wel iets duurder als 299.. dat hoop ik tenminste .. heb er een paar maanden geleden nog 500 euro voor betaald .!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Vraagje voor de tweakers :

Ik zou misschien mijn Celestion C-set kunnen vervolledigen met C5-R ... dipole surround speakers... dan zou ik mijn "oude" Celestion's die gewoon full-range rearspeakers zijn wegdoen... Aangezien ik redelijk dicht bij m'n achterste muur zit , zou dat misschien geen slecht idee zijn , of wel?

Nu ik heb niet veel ervaring met dipool ... kan er iemand mij eens ff uitleggen wat voor/nadelen er aan verbonden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van €279 (DE585) heeft ook DPL2. Wat erg relaxed is als je bijvoorbeeld Divxjes hebt zonder AC3 stream. :)

Even op de Correct site gekeken. De STR-DB780 kost €349 (sorry B-Lennium :p ) en de Marantz SR-4300 ook €349. Beide schaal ik een stuk hoger in en zijn de extra 50 euro echt wel waard. Misschien moet je ze eens beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 20:19:
Die van €279 (DE585) heeft ook DPL2. Wat erg relaxed is als je bijvoorbeeld Divxjes hebt zonder AC3 stream. :)

Even op de Correct site gekeken. De STR-DB780 kost €349 (sorry B-Lennium :p ) en de Marantz SR-4300 ook €349. Beide schaal ik een stuk hoger in en zijn de extra 50 euro echt wel waard. Misschien moet je ze eens beluisteren?
beluisteren is lastig, ze staan in de koopjeskelder :( Rn dan staan mijn speakers er ook niet, dus erg goed vergelijken gaat dan denk niet. Wat me wel opviel is dat die sony's erg ligt waren. mn H/K die ik nu heb weegt 8kg, en heeft minder aan boord, al zegt dat natuurlijk niet alles, condensatoren waren bijv. wel even groot/klein. Gelukkig ( ;) ) moet ik nog effe sparen, dus heb ik de tijd om na te denken wat ik ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

Ik heb een vraag, Ik wil in mijn kamer ook graag beetje fatsoenlijk films kijken. Nou ben ik echt beetje prijs/kwaliteit aan het vergelijken want scholieren hebben niet zo'n breed budget. Ik zat rond de 300 euro te denken. Ik wil gewoon een tuner en dvd speler die gewoon dvd+/- Mp3 en svcd speelt, en natuurlijk Dolby surround. Kan ik beter gewoon een complete home cinema set kopen of een aparate Dvd speler met een aparte Tuner en aparte set boxen.

Tv is geen probleem,
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/av-28gt1suf.jpg deze heb ik nu staan...

[ Voor 12% gewijzigd door Leejow(saait) op 22-09-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Leejow(saait) schreef op 22 September 2003 @ 20:33:
Ik heb een vraag, Ik wil in mijn kamer ook graag beetje fatsoenlijk films kijken. Nou ben ik echt beetje prijs/kwaliteit aan het vergelijken want scholieren hebben niet zo'n breed budget. Ik zat rond de 300 euro te denken. Ik wil gewoon een tuner en dvd speler die gewoon dvd+/- Mp3 en svcd speelt, en natuurlijk Dolby surround. Kan ik beter gewoon een complete home cinema set kopen of een aparate Dvd speler met een aparte Tuner en aparte set boxen.

Tv is geen probleem,
[afbeelding] deze heb ik nu staan...
Voor dat bedrag heb je los net een receiver heb ik gemerkt, dus kun je beter voor een complete set gaan, maar dat is wel wat duurder als 300€ denk ik, reken op een 500€ voor een philips set OID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 22 september 2003 @ 20:16:
Vraagje voor de tweakers :

Ik zou misschien mijn Celestion C-set kunnen vervolledigen met C5-R ... dipole surround speakers... dan zou ik mijn "oude" Celestion's die gewoon full-range rearspeakers zijn wegdoen... Aangezien ik redelijk dicht bij m'n achterste muur zit , zou dat misschien geen slecht idee zijn , of wel?

Nu ik heb niet veel ervaring met dipool ... kan er iemand mij eens ff uitleggen wat voor/nadelen er aan verbonden zijn?
Jag heeft daar in het verleden een aantal dingen over gezegd. Dipole is gerichter, duidelijker. Volgens mij bouwt hij er nu zelf een. Zie Nieuwe set voor Jag zie zijn post van Sunday 21 September 2003 02:38

Damn dipole is wel schijt duur Tom waar haal je dat geld vandaan? Verkoop jij je lichaam ofzo? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:22:
[...]

Jag heeft daar in het verleden een aantal dingen over gezegd. Dipole is gerichter, duidelijker. Volgens mij bouwt hij er nu zelf een. Zie Nieuwe set voor Jag zie zijn post van Sunday 21 September 2003 02:38

Damn dipole is wel schijt duur Tom waar haal je dat geld vandaan? Verkoop jij je lichaam ofzo? :)
De dipole subs die ik wil gaan bouwen moet je niet verwarren met de dipole surrounds die TomWinnen overweegt te kopen. Ze heten allebei dipole, maar het zijn eigenlijk totaal andere dingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op 22 September 2003 @ 23:13:
[...]

De dipole subs die ik wil gaan bouwen moet je niet verwarren met de dipole surrounds die TomWinnen overweegt te kopen. Ze heten allebei dipole, maar het zijn eigenlijk totaal andere dingen :).
Kijk weer wat geleerd. Ik neem aan dat het verschil tussen dipole subs en dipole surrounds te vinden is op de site van meneer Linkwitz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik heb even voor je gezocht, ik meen het wel ergens genoemd te hebben zien staan, maar kan het nu niet vinden.

Je moet gewoon ff op de site van mr Linkwitz lezen en dan nog wat over dipole surrounds en dan zul je snel genoeg het verschil ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 01-09 22:55

MnM

Ik heb gister mijn oude reciever (sony STR-DE365) vervangen door een Sony STR-DB790QS.
Qua geluid maakt het echt een wereld van verschil. Ik heb gewoon dezelfde speakers gehouden en de muziek die eruit komt is veel strakker.

De bassen zijn strak en dieper als bij de DE365, en het midden en hoog komt een stuk helderder over.

Ik vraag me alleen af of ik iets heb aan de surround back aansluitingen ?
zijn er al films op DVD die DTS-ES en DD-EX gebruiken, of is het nog lang niet nodig om 6.1 aan te sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn nog niet zo veel films met het 6.1 formaat. Ik zit er ook over te dubben om een center aan te schaffen voor het rearcenter kanaal. Het schijnt dat het je een wat breder surround beeld geeft. Het geluid wordt dan gewoon door de decoder verdeelt over de achterluidsprekers (Matrixed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
_ferry_ schreef op 22 September 2003 @ 20:31:
[...]

beluisteren is lastig, ze staan in de koopjeskelder :( Rn dan staan mijn speakers er ook niet, dus erg goed vergelijken gaat dan denk niet. Wat me wel opviel is dat die sony's erg ligt waren. mn H/K die ik nu heb weegt 8kg, en heeft minder aan boord, al zegt dat natuurlijk niet alles, condensatoren waren bijv. wel even groot/klein. Gelukkig ( ;) ) moet ik nog effe sparen, dus heb ik de tijd om na te denken wat ik ga kopen :)
_Ferry_, je kan ook gewoon naar de bergweg gaan, daar de versterkers op je speakers beluisteren en dan zeggen dat kan je ze gewoon laten afboeken bij de koopjeskelder. (als die prijs lager is dan op de bergweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MnM schreef op 23 September 2003 @ 10:13:
Ik heb gister mijn oude reciever (sony STR-DE365) vervangen door een Sony STR-DB790QS.
Qua geluid maakt het echt een wereld van verschil. Ik heb gewoon dezelfde speakers gehouden en de muziek die eruit komt is veel strakker.

De bassen zijn strak en dieper als bij de DE365, en het midden en hoog komt een stuk helderder over.

Ik vraag me alleen af of ik iets heb aan de surround back aansluitingen ?
zijn er al films op DVD die DTS-ES en DD-EX gebruiken, of is het nog lang niet nodig om 6.1 aan te sluiten ?
Ik heb een soortgelijke upgrade gedaan een tijdje geleden, ik deel je ervaring iig. :)

Over 6.1 is er een tijd geleden een topic gestart. 1 bepaalde reply van SOM is het aanhalen wel waard, hij is net even te groot om te quoten, maar zou hem zeker eens doorlezen. ShittyOldMan in "Waarom en waneer 6.1/7.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me altijd afvraag is dat in dit topic veel over speakers en versterkers gaat. Maar weinig leest over LCD/plasma en projectoren.
Ik heb na me dure investering van audio nog 5500 euro over voor beeld. Een LCD/plasma of projector+scherm. Ik weet niet wat het beste is namelijk in mijn situatie... Ik zit op een enorme zolderkamer waar een muur in het midden 5 beter hoog is en 9.50 breed. de afstand van bank(evt projector) is niet meer dan 4.50 meter. Wat raden jullie me aan en waarom juist dat produkt. Ik dacht zelf namelijk aan een projector met DLP techniek in plaats lcd (raster vorming bij groot scherm). Of is LCD/plasma aantrekkelijk omdat je ook tv op kan kijken...???

O ja vergeten specs van me audio :P

Denon AV-10se Versterker, THX, DTS, DD, blablabla nog heel wat
Denon Dv5000 Dvd-speler (zeer tevreden over! zeker over de RGB aansluiting! en stil loopwerk)
Audiolab Thieus Front speakers
Audiolab Donia Rearspeakers
Audiolab Donia CS centerspeaker
Rel Senator III Subwoofer

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sj0erd666/hpbimg/jpg/bekabeling2.JPG

wat dikkere kabels gebruikt :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sj0erd666/hpbimg/jpg/center%20etc.JPG

mijn zeer nette opstelling :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sj0erd666/hpbimg/jpg/rear%20etc.JPG

achterkant :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sj0erd666/hpbimg/jpg/speaker.JPG

ze konden er niet in, dus moest het maar zo..........
:)

http://members.lycos.nl/s...mg/jpg/pats%20flimpje.AVI

en een pats filpmje :)

de plaatjes zijn best groot, daarom linkte ik ze maar :)

verder, ik ben kei blij met mijn set, echt prachtig geluid, heb er geen spijt van :)
alleen de woofer is een probleem soms, iets te zwaar :)
voor de rest puike set

geen review ofzo, ik geef de set een 9.5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darnnnn men resize je pic's wil je... met me dubbel isdn gaat het zelfs rete traag :P... niet dat het nou wonder is isdn maar goe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 16:26:
..............aantrekkelijk omdat je ook tv op kan kijken...???

O ja vergeten specs van me audio :P

Denon AV-10se Versterker, THX, DTS, DD, blablabla nog heel wat
Denon Dv5000 Dvd-speler (zeer tevreden over! zeker over de RGB aansluiting! en stil loopwerk)
Audiolab Thieus Front speakers
Audiolab Donia Rearspeakers
Audiolab Donia CS centerspeaker
Rel Senator III Subwoofer
Wow dude geld teveel ofzo _/-\o_ damn ;)

Ik zou zeker voor pj gaan. Misschien dat je een philips tunerbak van een plasma ergens op de kop kan tikken kun je ook lekker tv kijken. Hell, waarom koop je het niet allebei moet kunnen met 5500 euri

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 17:07:
[...]

Wow dude geld teveel ofzo _/-\o_ damn ;)

Ik zou zeker voor pj gaan. Misschien dat je een philips tunerbak van een plasma ergens op de kop kan tikken kun je ook lekker tv kijken. Hell, waarom koop je het niet allebei moet kunnen met 5500 euri
Nee heb geen geld teveel... eerder te weinig }) :9~ . Ik zie zoveel mooie dingen staan echt waar... maar goed. Met de plasma/lcd of projector quest is geen haast. Ik verhuis pas eind dit jaar naar die zolderkamer/studio. Kan wel beide kopen maar ik wil graag goeie kwaliteit beeld. niet dat ik verwend ben met dat. Maar een lcd projector groot op een muur kan je dus rasters zien (duurder modelen niet echt maar goe). Maar met DLP techniek is het als je te snel met je hoofd beweegt en te dicht op zit dat je HET REGENBOOF effect krijgt. Je zit allerlei kleuren waar ze normaal niet horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik zou alleen nog even kijken of ze je geen nep-subwoofer hebben aangesmeerd. De REL Senator III bestaat namelijk niet......hehehe. Ik denk dat je de Stentor III bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Laatst online: 23-06 14:07
Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 16:43:
[afbeelding]

[afbeelding]

mijn zeer nette opstelling :)

[afbeelding]

achterkant :)

[afbeelding]

ze konden er niet in, dus moest het maar zo..........

http://members.lycos.nl/s...mg/jpg/pats%20flimpje.AVI

en een pats filpmje :)

de plaatjes zijn best groot, daarom linkte ik ze maar :)

verder, ik ben kei blij met mijn set, echt prachtig geluid, heb er geen spijt van :)
alleen de woofer is een probleem soms, iets te zwaar :)
voor de rest puike set

geen review ofzo, ik geef de set een 9.5 :)
mooie set, zijn dat logitech satelieten, kun je misschien iets specs geven.
ik van plan ook computer speakers (creative megaworks) te gebruiken op mijn tv gewoonweg omdat ik inets duurder kan permiteren :) :) :)
:) :) :) :)

Ondertussen zitten er mensen bezig van 5500€ voor..., lol
ach ja............ ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hephaistus op 23-09-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Waren de smilies in de uitverkoop :? :) :) :)

:) :) :) :)

:) :)

:P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Jag schreef op 22 september 2003 @ 23:13:
[...]

Yup :)

Ik moet me ook nog een nieuwe sub aanschaffen , maar dat is totaal naast de kwestie. Nu weet ik eigenlijk nog niet of ik het zou doen , die dipoles aanschaffen.. Luisteren naar het verschil is onmogelijk. Het gaat mij gewoon om het feit wat voor gevoel dat eigenlijk geeft zo dipole surrounds en of dat een verbetering zou zijn voor mij ipv gewone speakers... iemand hints? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Ik denk het wel. Als je er nu zit zit je er redelijk dicht op allemaal en geven de rears ws te positioneel weer. En dat positioneel weergeven is nou juist wat een dipool design wilt vermijden. Dus ik denk dat het wel degelijk zin heeft, maar pin me er niet op vast.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 23 September 2003 @ 17:18:
Ik zou alleen nog even kijken of ze je geen nep-subwoofer hebben aangesmeerd. De REL Senator III bestaat namelijk niet......hehehe. Ik denk dat je de Stentor III bedoeld.
Excuses ik kom nog steeds in de war met me vorige sub. Van een ?Spaans? (bizar ik weet het) merk Abiatonea. Ooit eens meegenomen door me oom die nu zelf in spanje woont. Type was een Senator 2. Kwam mooi geluid uit maar met een beetje volume (ff flink dvd kijken) was het over met het plezier....
Denk dat de oorzaakie is :P

Maar ff verder ontopic waarvoor ik poste over die lcd/plasma of projector+doek quest... Iemand goede ervaringen met DLP (of toch DPL :? ) projectoren, of plasma schermen???

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ff verder ontopic waarvoor ik poste over die lcd/plasma of projector+doek quest... Iemand goede ervaringen met DLP (of toch DPL :? ) projectoren, of plasma schermen???
Ik zou eens een kijkje op htforum.nl nemen. Daar is veel informatie te vinden over projectoren en aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 15:17

w00Dy

Make soap, not war

Ik kan vrij goedkoop demo-modellen kopen van Celestion AVF302's

Iemand ervaring met deze speaker, wat kleine bouw-mankementjes betreft. Afspraak voor een luistersessie is reeds geregelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 16:26:
Wat ik me altijd afvraag is ....Rel Senator III Subwoofer
ik zag deze advertentie geen idee of het een goede is (zal toch wel voor dat geld).
maar misschien een ideetje...

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Wat gaat me 21 meter kabel, een optisch kabeltje en een subwooferlijn ongeveer kosten? (gewoon degelijk standaard spul)

www.avpnews.com

• Leipo
  • Niet online
bedoel je ook 21 meter optische kabel?

ikzelf heb een 3 meter super-simpel optische kabel gekocht voor mijn PC => Versterker. kostte me € 9,95

[ Voor 59% gewijzigd door Leipo op 24-09-2003 00:28 ]

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 18:09

krisis1

Onder-watte?!

Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 19:59:
Ja, ik heb al met een Sharp XV-Z90 gewerkt, prima ding.
We gebruiken het in een auditorium om op een scherm van 3 op 4 meter filmpjes en pc-beeld te projecteren, en dat valt zeer goed mee. Mooie kleuren, goed contrast, niet geweldig lichtsterk, maar toch genoeg. En die RS-232 poort is makkelijk aan te sturen :D (was speciaal geval, 3 Sharp projectors in een auditorium, een afstandsbediening met IR is dan niet meer zo handig, mikken naar projectors enzo :))

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

Appie

F1RST Racing

skullsplitter schreef op 24 September 2003 @ 00:08:
Wat gaat me 21 meter kabel, een optisch kabeltje en een subwooferlijn ongeveer kosten? (gewoon degelijk standaard spul)
Uhm ik heb voor (degelijk standaard spul)
code:
1
2
3
4
25m kabel:  56.25
optisch:    24.95
sub (10m):  29.95
Totaal:    111.15

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Ik hoorde trouwens dat NAD binnenkort met een nieuw model van de T-572 uitkomt. Weet iemand daar meer van?

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03 17:43
mijn grote liefde ( de televisie dan he)
Afbeeldingslocatie: http://80.60.1.149/media/wendy.jpg
Thomson diagonaal 133 cm

DVDspelers
2x PS2
1 keer marquant 333K
1x finlux 510

niets bijzonders

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Leipo schreef op 24 September 2003 @ 00:27:
bedoel je ook 21 meter optische kabel?

ikzelf heb een 3 meter super-simpel optische kabel gekocht voor mijn PC => Versterker. kostte me € 9,95
Sorry, my bad...

21 M koperen kabel met een oppervlakte van 2,5 MM2

Optische kabel komt tussen Xbox/DVDspeler en reciever, hoeft maar een metertje te zijn, maar wel een beetje goede.

De subwooferkabel moet zon 2m lang worden.

Tis meer om even achter een soortement gemiddelde prijs te komen

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Appie_Pils schreef op 24 September 2003 @ 00:40:
[...]

code:
1
2
3
4
Hmmm, is Nederland soms duur?

www.avpnews.com

Verwijderd

Nou wat google vannacht (6uur lang van 0.30 tot 6.30 :P ) heb ik wat reviews gelezen en gebookmarkt.
Mijn oog valt nu op de DreamWeaver II van Dreamvision. Kost 6000 pleuros afgerond, dus ff nog door sparen. Hij kan de concurrentie met de italiaanse SIM1/2 HT300 goed aan. Verschil is er wel in prijs. De SIM2 ht300 kost 14000 dollar... das wel ff slikke :P. De Dreamweaver II is wat luider in geluid maar verder als de projectoren niet verder dan 4 meter van het scherm staat is het verschil te verwaarlozen tussen beide.

De Dreamweaver II heeft de nieuwste DLP-chips van TI. ff wat specs en een linkie voor de andere GOTters :P
Dreamvision Dreamweaver II
Carl Zeiss lens
DCDI+ van Faroudja (laatste generatie FLI3200)
1100 ANSI Lumen
1500:1 contrast ratio
6 segments kleurenwiel voor betere kleuren en een verminderd regenboogeffect
8 video ingangen voor een groot aantal aansluitmogelijkheden
HDTV compatibel
Digitale keystone correctie
Slim en sexy design, dat een makkelijke integratie toelaat in ieder soort omgeving
3 afwerkingen (wit, zilver en zwart)
http://www.dreamvision.net/

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

[quote]Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 16:43:
[afbeelding]

denk je dat die dikkere kabels veel bijbrengen aan "mooier" of beter geluid met die aansluiting ?

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Wel een betere overdracht ;)

www.avpnews.com

Verwijderd

Idd... mijn kabels zijn ook niet de dunste.... en de mooiste...
Zwarte kabels op parket met witte muren :P. Maar in de zolderkamer liggen de kabel gootjes al onder de vloer door getrokken. Daar hou ik rekening mee he :P...

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Als ik bij Conrad.nl het volgende bestel:

ODT VERBINDINGSKABEL
Artikelnr.: 342025 - 8B

en 21m
LDSPR.KABEL 2.5 QMM
Artikelnr.: 342467 - 8B

Waar kan ik dan de subwooferkabel zoeken?

www.avpnews.com

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

eerlijk gezegd denk ik dat het niet veel voeten in aarde zal hebben hoor.
de aansluiting (met clipjes) is niet van dien aard dat het er echt beter van word.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Echt beter niet, maar slechter ook niet...

www.avpnews.com

• TomSwinnen

TomSwinnen

w00Dy schreef op 23 September 2003 @ 21:54:
Ik kan vrij goedkoop demo-modellen kopen van Celestion AVF302's

Iemand ervaring met deze speaker, wat kleine bouw-mankementjes betreft. Afspraak voor een luistersessie is reeds geregelt.
Ga je de Celestion-clan joinen? :)

... Nu , deze speakers stonden bij de hifiwinkel in duitsland waar ik mijn C serie ben gaan halen.. zeeer mooie dingen ( zij hadden die gemaakt uit glas staan ) , en ze klinken dan nog eens serieus lekker .. niet zo lekker als de C serie , maar ja ;) ;)
Als je ze vrij goedkoop ( = ?? ) kan krijgen , zal het zeker een hele goede koop zijn :)

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Ik ben al lid van de Celestion clan ;) Ditton 33 :9

Ik kan ze voor de helft van de prijs krijgen, echter werd aangeraden meteen een sub erbij te plaatsen.

• TomSwinnen

TomSwinnen

w00Dy schreef op 24 september 2003 @ 15:34:
Ik ben al lid van de Celestion clan ;) Ditton 33 :9

Ik kan ze voor de helft van de prijs krijgen, echter werd aangeraden meteen een sub erbij te plaatsen.
Ah ja das juist :) Was het al vergeten ;)

Helft van de prijs is serieuse korting !! Als het geluid je aanstaat , doen zouek zo zeggen .. Qua sub erbij zetten .. tsjah , het is wat je wilt hé , voor muziek zou ik sowieso geen sub er bij zetten maar voor films dan weer zeker wel.Doet me er aan denken dat ik eens moet beginnen sparen voor een mooie sub >:)

[ Voor 8% gewijzigd door TomSwinnen op 24-09-2003 16:22 ]

Verwijderd

ff kicke dit topic verdwijnt van de kaart :P...
Iemand ervarring met dat Dreamweaver II die ik eerder heb aangegeven???

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

TomSwinnen schreef op 24 September 2003 @ 16:21:
[...]

Ah ja das juist :) Was het al vergeten ;)

Helft van de prijs is serieuse korting !! Als het geluid je aanstaat , doen zouek zo zeggen .. Qua sub erbij zetten .. tsjah , het is wat je wilt hé , voor muziek zou ik sowieso geen sub er bij zetten maar voor films dan weer zeker wel.Doet me er aan denken dat ik eens moet beginnen sparen voor een mooie sub >:)
blijkt erg te stinken imo, hij staat geen luistersessie toe. :/

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Appie_Pils schreef op 24 september 2003 @ 00:40:
[...]

code:
1
2
3
4
Waar heb je dit trouwens gehaalt?

www.avpnews.com

• TomSwinnen

TomSwinnen

w00Dy schreef op 25 September 2003 @ 14:27:
[...]

blijkt erg te stinken imo, hij staat geen luistersessie toe. :/
Dan zal er wel iets meer fout zijn mss dan gewoon demo model?

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

of het is gewoon een oplichter :?

• TomSwinnen

TomSwinnen

w00Dy schreef op 25 September 2003 @ 17:53:
of het is gewoon een oplichter :?
Kan ook ... alleszins niet vertrouwen , er zijn nog genoeg verkopers van Celestion producten... ;)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik heb me deze namiddag ff geamuseerd met een aanpas-projectje ( geen zin / geen nood voor nieuw topic , dus zet ik het ff hier ) .Aan mijn pc set hing een sub , die paste bij de pc speakers ( duh ) maar aangezien ik die pc speakers vervangen heb door JBL's , pastte het flauwe wit-blauwe design van de sub niet meer bij de rest.

Wat heb ik dus vervolgens gedaan :

- Sub gestript van alle witte plastic en witte velletjes.
- Geverfd ( 2 lagen - zwart )
- Soortement zelf uitgevonden spikes eronder gemonteerd
- Nieuw doek ervoor gehangen van oude philipsen die toch naar de z*k waren.

ét voila , zoek de 4 verschillen :
Afbeeldingslocatie: http://www.scintillafocosa.com/nieuwepcsub.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Sony/thumbs/Overview.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Sony/thumbs/Front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Sony/thumbs/Rears.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Sony/thumbs/Sony.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Sony/thumbs/Computer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Sony/thumbs/Yamaha.jpg

Ff geen zin in begeleidende teksten, maar foto's vinden jullie toch veel interessanter, toch?
(Nu natuurlijk niet gaan zeuren dat m'n tv te klein is, m'n rears te dicht bij staan ed, dat weet ik allemaal ook wel :p )

• TomSwinnen

TomSwinnen

Play , je tv is te klein , en je zit te dicht bij je rears.

Doe er wat aan.

:D Grapje natuurlijk , mooie dingen heb je :) One thing though , heb jij geen center???!

Verwijderd

3e foto, goed zoeken ;)

Gemis aan center wordt trouwens opgevangen door de fronts die toch al dicht bij elkaar staan, is niet ideaal nee, maar die tv in m'n audiomeubel is ook een compromis. M'n kamer hangt eigenlijk bij elkaar met compromissen als ik er zo over na denk. ;)

Verwijderd

Play, waarom niet meer planken en je cd/dvd speler op een aparte plank. Dan kan je versterker ook beter ventileren.

Verwijderd

[rml]Play in "[ DIY]Audiomeubel"[/rml]

Overigens, had ik oorspronkelijk wel 5 planken gemaakt maar omdat ik halverwege van ontwerp ben veranderd is 1 plank onbruikbaar geworden. Zit er nog over te denken om er 1tje extra te fabriceren voordat ik ga verven maar dan moet ik weer een nieuwe plaat van 2440x1220x22 halen. Niet dat dat niet opgaat maar is wat omslachtig ;)

• Hephaistus
foto's vind ik inderdaad intersanter alhoewel het leuk staat naast specs van de apparaten.

btw zeer mooi setje, en een cool audiomeubel _/-\o_ , ik loop met in een idee in mijn hoofd maar het zal nog niet in vervulling komen de eerste 3 maanden.

ps wat is de laatste foto (val me nu niet aan , ik ben nog maar een leek) :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Green_Yoda schreef op 25 September 2003 @ 20:58:

Wie kent dit apparaat ?

Verwijderd

Green_Yoda schreef op 25 September 2003 @ 20:58:
foto's vind ik inderdaad intersanter alhoewel het leuk staat naast specs van de apparaten.

btw zeer mooi setje, en een cool audiomeubel _/-\o_ , ik loop met in een idee in mijn hoofd maar het zal nog niet in vervulling komen de eerste 3 maanden.

Dat ding op de laatste foto is dus een Yamaha AP-UP70, dat is een versterker welke je via USB op je computer kunt aansluiten, handig dus als je normale luidsprekers gebruikt in plaats van een Pc-setje. :)

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:51
Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 21:23:
[...]

Dat ding op de laatste foto is dus een Yamaha AP-UP70, dat is een versterker welke je via USB op je computer kunt aansluiten, handig dus als je normale luidsprekers gebruikt in plaats van een Pc-setje. :)
Dat dingetje heb ik ook. Vele malen beter dan die creative/logitech shit.. Zeker correct ? Ik heb de RP-200 met DTS..

• Hephaistus
Dat is iets dat ik wel graag zou willen hebben , ik denk dat het op mijn verlanglijstje komt, ik had het nog nooit gezien. ;)

Verwijderd

Ik denk dat je niet te lang moet wachten, ze staan nu nog bij Correct in de koopjeskelder maar wie weet zijn ze al bijna op. ;)

Stereo (AP-U70) €49
5.1 (RP-200) €99

• Hephaistus
meen je dat :o :o , ik ben een belg en ik ken deze winkel niet. Waar vind ik die; website, adres,...???

Verwijderd

www.correct.net, al kan ik hem zo snel niet op site vinden, heb nl geen idee waar hij onder valt. Maar een belgische medetweaker (TomSwimmen) gaat er geloof ik ook eentje bestellen. Ze bezorgen nl ook in belgie. ;)

• Hephaistus
ik weet niet ofdat ik dit hier mag vragen maar,
wat is grote verschil tussen RP-200 en de AP-U70

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 21:52:
www.correct.net, al kan ik hem zo snel niet op site vinden, heb nl geen idee waar hij onder valt. Maar een belgische medetweaker (TomSwimmen) gaat er geloof ik ook eentje bestellen. Ze bezorgen nl ook in belgie. ;)
Hij staat onder Surround Processors... het is TomSwiNNen trouwens ;) En ik ga er waarschijnlijk eentje bestellen als ik nog wat geld over heb in men hifispaarpotje ;)
@Green : De ene is stereo en de andere surround :)

[ Voor 6% gewijzigd door TomSwinnen op 25-09-2003 22:43 ]

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 25 September 2003 @ 22:43:
[...]

Hij staat onder Surround Processors... het is TomSwiNNen trouwens ;) En ik ga er waarschijnlijk eentje bestellen als ik nog wat geld over heb in men hifispaarpotje ;)
@Green : De ene is stereo en de andere surround :)
Oeps, excuse me. :)

Zoals TomSwinnen nu dus zegt is de ene stereo en de andere surround, dat wil zeggen, hij heeft ook echt Dolby Digital en DTS decoders en 5 eindtrappen. Handig als je een surround set bij je pc wil dus. ;)

• MnM
  • Laatst online: 01-09 22:55

MnM

@Play

Ik zie dat je een 780QS en een DVP-NS905 hebt.
Nu zit ik ook te kijken naar een mooie bijpassende DVD/CD-speler bij mijn 790QS, maar ligt het aan mij of is die DVP-NS905 nog al aan de prijs ? Zeker in verhouding met de Reciever.

Verwijderd

De DB780 is gewoon een koopje :p
Waardoor die DVD-speler dus inderdaad bijna duurder als de receiver is. Hij is z'n geld in ieder geval dubbel en dwars waard. Het zal lang duren voordat ik er een eventuele cd-speler bij zou willen vanwege audiofiele redenen.

Daarnaast, het is één van de weinige QS DVD-spelers, en dit design spreekt me erg aan. Eigenlijk ben je wel meteen gebonden aan deze speler als je iets van Sony uit de QS serie haalt.

Ten 3e kocht ik ze in 1 koop waardoor er nog een stuk van de prijs was af te lullen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWzes03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07-2021

BWzes03

B&Wee all the way!

Play, is die meubel gebaseerd / geinspireerd op de TNT FleXy?

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Aan alle home-cinema setjes te zien heeft de gemiddelde tweaker geen last van de recessie... :P

@Play: Mooie set! Irritant he al die compromissen in een slaapkamer. Heb ik zelf namenlijk ook last van. :(

Maandag krijg ik een Rotel RSP-976 voorversterker en een Rotel RMB-1075 eindversterker thuis om uit te proberen.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/rotel_rsp976.jpg

Dit is een verlopen model daardoor kan ik 'm (als hij mij bevalt) voor helft van de prijs krijgen. Als ik 'm thuis heb maak ik wel een paar foto's. :)

Weten jullie een paar mooie audio meubels van alu met glas? Ik vind zelf die van Aldenkamp en van Soundstyle wel mooi.

Aldenkamp
Afbeeldingslocatie: http://www.aldenkamp.com/images/akamp_s/mag486_alu_k.jpg

Soundstyle (andere kleur alleen)
Afbeeldingslocatie: http://www.soundstyle.net/xs-pic.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Mr.David op 26-09-2003 00:11 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.