Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.065 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tja, daar heb je gelijkin ;) maar goed, als er officieel geen meetbare verschillen zijn.. ik bedoel : jij vind aarbijen wel lekker en ik bijvoorbeeld niet (dit is even neit waar, maar daar gaat et niet om)

het is subjectief voor een gedeelte,.. er zijn wel meetbare dingen, maar moeten wellicht nog gemeten worden. Dingen zoals "weerstand, capciteit, inductie, em straling, absobtie, diëlectrum,. blablalblb

als mensen het niet hoordde, zal er ook geen markt voor zijn. Ik ben echt niet zo lomp om dure dingen te kopen als ik het verschil niet zou horen.. ik kan wel andere dingen met mijn centen doen. En uiteraard vind ik gewoon de prijzen van de betere dingen absurd, en niet naar zijn geld. Dat een gek et er voor geeft, tja... daar ben ik het met je over eens.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

ViolatoR schreef op 09 September 2003 @ 13:53:
[...]

Heb je ze beluisterd? Zoja en je kan nog geen keuze maken, kijk dan naar de prijs en wat je ervoor krijgt ( opties e.d. ), design, etc.
Nope, nog niet geluisterd op de set die ik op het oog heb... Binnenkort eens doen...

Kwa looks wint de marantz, en kwa ervaring met Marantz zit het ook wel goed... Alleen is het me 2x afgeraden om aan te schaffen, en de Denon is ook wel beter getest bij kieskeurig.nl....

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

op welke speakers wil je ze aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Gitaarwerk schreef op 09 september 2003 @ 15:32:
op welke speakers wil je ze aansluiten?
Zie Welke receiver bij de Magnat Motion reeks speakers?

Speakers ga ik in Duitsland halen, dus wordt een stuk goedkoper, plus een zwaardere subwoofer (125 of 130 IPV de 120)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

k..lastig.. ik ken die combi niet.. hmz.. luisteren dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

:P

Speakers klonken erg strak, ook in het laag en hoog klonk vrij natuurlijk... moet hem nog wel eens in 5.1 testen met de twee recievers natuurlijk...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 22:07
Kwa looks wint de marantz, en kwa ervaring met Marantz zit het ook wel goed... Alleen is het me 2x afgeraden om aan te schaffen, en de Denon is ook wel beter getest bij kieskeurig.nl....
Ik zou niet echt afgaan van wat er op kieskeurig staat... de onzin die ik daar al gelezen heb.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

mjah, maar marantz en denon is niet hetgeen wat een doorsnee concurent aanschaft lijkt me...

Maar puur op mijn instinct afgaande zou ik een Marantz receiver kopen, maar ik wil het eerst beluisteren...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Ja idd, bovendien zijn dat allemaal gebruikerservaringen, niet echt bruikbaar dus. Enige waar Kieskeurig wel handig voor is, is om specs op te zoeken e.d., maar goed, heb je ook niet echt veel aan bij het kiezen van je versterker.

Ikzelf heb een Marantz SR4300 staan, en ben er zwaar tevrede over, mooi warm geluid, en daar houd ik wel van :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 09 september 2003 @ 15:55:
[...]

Ik zou niet echt afgaan van wat er op kieskeurig staat... de onzin die ik daar al gelezen heb.
Ja , iemand die net een versterker gekocht heeft a 1000 euro zal hem niet zo snel afkraken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

skullsplitter schreef op 09 September 2003 @ 15:37:
[...]

Zie Welke receiver bij de Magnat Motion reeks speakers?

Speakers ga ik in Duitsland halen, dus wordt een stuk goedkoper, plus een zwaardere subwoofer (125 of 130 IPV de 120)
wat denk je van gescheiden aansturen, een processor voor de rears en center en sub.
en een pre amp met eindtrap voor de fronts, denk wel aan de pre out die de proccesor moet bevatten.

processor kan een marantz zijn en de voor en eindtrap misschien rotel.
maar altijd luisteren.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Dr. Strangelove schreef op 09 September 2003 @ 15:55:
[...]

zwaar mee eens,
een vriend van me wou zo een JBL surround setje (gemiddeld een 300 euro)
en iedereen daar vond het geweldig..
ik vond het :r
miste totaal middengebied.. daar had ie een 9 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

ratsja schreef op 09 September 2003 @ 16:07:
[...]
wat denk je van gescheiden aansturen, een processor voor de rears en center en sub.
en een pre amp met eindtrap voor de fronts, denk wel aan de pre out die de proccesor moet bevatten.
Skullsplitter praat hier over een Marantz van 350 euro of een Denon van (in duitsland) 400. De combinatie die jij noemt heeft hier nog een getalletje voor staan denk ik ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Blamm op 09-09-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Razorfist schreef op 09 September 2003 @ 16:15:
[...]

Skullsplitter praat hier over een Marantz van 350 euro of een Denon van (in duitsland) 400. De combinatie die jij noemt heeft hier nog een getalletje voor staan denk ik ;)
ow sorry, daar had ik niet opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Gitaarwerk schreef op 09 September 2003 @ 16:10:
[...]

zwaar mee eens,
een vriend van me wou zo een JBL surround setje (gemiddeld een 300 euro)
en iedereen daar vond het geweldig..
ik vond het :r
miste totaal middengebied.. daar had ie een 9 :X
Ja maar misschien is ie naar zijn geld wel goed. Een collega van mij heeft boven op zijn kamer ook een JBL-surround setje staan en die vond het ook wel aardig klinken. Maar dan wel aan de prijs gerelateerd, want beneden heeft meneer een Levinson 390s met 331 eindversterker staan op T+A Criterion TCI 2 E speakers. Nu is het in vergelijking met die set wel bagger, maar als je de prijs in de gaten houdt.....je hebt wel 5 speakers en een subwoofer voor maar 300 euro. Zou je met zelfbouw denk ik niet eens goedkoper kunnen doen bij dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

ratsja schreef op 09 September 2003 @ 16:07:
[...]

maar altijd luisteren.

succes
Mjah, link niet gecheckt denk ik zo?

Magoed, ga wel weer eens luisteren aldaar....

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
ratsja schreef op 09 september 2003 @ 16:07:
[...]

maar altijd luisteren.

succes
Wat dacht je van een budget van 300-500 euro ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Dr. Strangelove schreef op 09 september 2003 @ 15:55:
[...]

--------------------------------------------------------------------------------

Ja , iemand die net een versterker gekocht heeft a 1000 euro zal hem niet zo snel afkraken denk ik.
Het ergste van kieskeurig i.t.t. tot b.v. Audioreview is dat het bijna zonder uitzondering huisvrouwen/mannen zijn die er posten. Bij kreten als 'fantastisch beeld' begint het bij mij meteen overal te jeuken ;) Daarbij wordt er gewoon foute informatie verspreid.

Audioreview vind ik wel een goede site. Toegegeven, ook daar is er zeer sterk het 'pride of ownership' syndroom waar te nemen, maar hier wordt over het algemeen gepost door mensen die weten waar ze over praten en hun keuze goed weten te onderbouwen. Erg handig van Audioreview vind ik ook het kopje 'similar products used', dat geeft je wat houvast bij het zoeken naar vergelijkbare apparaten die ook interessant kunnen zijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Strangelove: Ik zal wijselijk de jerrycan maar laten staan dan en je mening respecteren, alhoewel ik hem niet ondersteun maar dat zal uit mijn stukje wel duidelijk zijn. ;)

Happy listening... enjoy!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Je doelt op geel-kleurige woofers en tweeters boven op de kast? Daar is B&W niet de uitvinder van hoor (geloof ik) maar ze gebruiken het wel veel nu ja, maar er zijn ook andere fabrikanten die het gebruiken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Niet alleen dat, vind het ook verdomd veel op die Nautilus serie lijken moet ik zeggen ( behalve die 2e )

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

ViolatoR schreef op 09 September 2003 @ 20:12:
Niet alleen dat, vind het ook verdomd veel op die Nautilus serie lijken moet ik zeggen ( behalve die 2e )
Daar doelde ik dus op , die gele conus , die bouw van die kast , die tweeter.
De tweede trekt dan weer harder op de matrix seriehttp://www.fl-electronic.de/neuklang/images/b+w804.jpg

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit wel een beetje onzin en vergezocht hoor.

Kef heeft ook modellen met dezelde gecurfde vorm en tweeter ontop (reference). Nog een voorbeeld, Wharfedale, hebben zij hun gele conussen (8.1) dan ook gejat van B&W? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 20:20:
Ik vind dit wel een beetje onzin en vergezocht hoor.

Kef heeft ook modellen met dezelde gecurfde vorm en tweeter ontop (reference). Nog een voorbeeld, Wharfedale, hebben zij hun gele conussen (8.1) dan ook gejat van B&W? :)
Nee maar komaan , die modellen trekken toch héééél hard op de b&ws ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:12
Het probleem met kieskeurig en ook met een berg andere consumenten review sites is dat iedereen z'n eigen product het beste vindt en een hoog cijfer geeft.

Toen ik in een duister verleden :7, mijn eerste audio apparatuur kocht, een Marquant passieve subwoofer, welke ik aansloot op mijn bruine van zolder gehaalde speakers (die je nu tegenkomt op de vrijmarkt, maar eerder als zit-object wordt gebruikt :) ), tja ik vond het echt prachtig. En vergeleken met mijn vorige setup was het ook prachtig. En zo kan ik een Marquant subwoofer neerzetten als een super apparaat zonder een woord te liegen of de intentie te hebben anderen te overtuigen tegen beter weten in. Want ik wist ook niet beter.

En daar ligt nou net het (of een) probleem binnen de audiowereld. Iedereen heeft niet alleen een andere mening of smaak, maar ook een heel ander referentiekader. Toen een maat van me een Sony set kocht met surround en aardige sub (fl1800,- ofzo toen) stond ik ook even versteld van het mooie en volle geluid. Vervolgens kocht ik een nieuwe set (grote JBL vloerstaanders) en stond ik wederom versteld van het prachtige geluid. En nu vind ik mijn geluid ook langzamerhand weer minder worden en is het tijd voor weer wat nieuws. Iedere keer zal ik zeggen dat het geluid echt goed is omdat ik iedere keer weer een andere vergelijking heb. En gezien iedereen dat doet (hoe kun je ook anders eigenlijk), zullen vrijwel alle producten een hoge waardering krijgen. Daarom is kieskeurig zo'n klotesite als het gaat om meningen van anderen :)
(deze conclusie heeft iedereen wel getrokken denk ik, maar ik wou m'n verhaaltje ook ff kwijt, lol)

Wat betreft de kabels, naar mijn mening moet iedereen dat gewoon voor zichzelf bepalen (duh). Niet iedereen zal hetzelfde horen. Zo zat ik een keer in de bios en ik irriteerde me mateloos over het gekraak in de centerspeaker. Een maat van me (diezelfde ja :) ) hoorde het pas toen ik 'm er op wees. Beide hoor je dus andere dingen. Voor het testen van kabels kan het ook best zo zijn dat de ene persoon bepaalde geluiden heel anders hoort dan de ander, en zo zelfs onderscheid kan maken tussen kabels.

Ik ga voor mezelf dan ook never nooit uit van ervaringen van andere mensen wat betreft kabels. Ik zou het zelf moeten horen (in een blinde test) om er achter te komen of er verschil in zit. Hoor ik geen verschil dan denk ik: mooi, dan ben ik goedkoop uit
Hoor ik wel verschil dan denk ik: mooi, dan kan ik mijn luister ervaring nog wat verbeteren
Tot nu toe ben ik niet in de gelegenheid geweest om zo'n test te doen, dus houd ik het bij mijn standaard vergulde en wat dikker dan dropveter kabels :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ff vergelijkingstabelletje :

Afbeeldingslocatie: http://www.scintillafocosa.com/bwsony.jpg

Zoek de 7 verschillen ! ( Serieus , vraag het aan een leek en hij vindt ze niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

OK dan....dat is dus de 700-serie van B&W en die is pas uit (vervanger van de CDM). De Sony speakers waren er al eerder. Dus dan is het eerder andersom (dat B&W de mosterd bij Sony zou halen).

Zijn trouwens wel goede speakers van Sony....heb er wel een (Duitse) test van liggen.

[ Voor 51% gewijzigd door zimbab op 09-09-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 09 September 2003 @ 20:45:
Ff vergelijkingstabelletje :

[afbeelding]

Zoek de 7 verschillen ! ( Serieus , vraag het aan een leek en hij vindt ze niet )
Allles met dat plastic/metaal erop is van sony. Je ziet het niet zo goed, maar aan de andere kant ook wel weer duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

zimbab schreef op 09 September 2003 @ 21:13:
OK dan....dat is dus de 700-serie van B&W en die is pas uit (vervanger van de CDM). De Sony speakers waren er al eerder. Dus dan is het eerder andersom (dat B&W de mosterd bij Sony zou halen).

Zijn trouwens wel goede speakers van Sony....heb er wel een (Duitse) test van liggen.
Hey , je doet precies of ik zeg dat Sony een slecht merk is... Au contraire , niks als lof, en het kan misschien wel zijn , dat B&W hun mosterd gaan halen is bij sony ... Misschien hebben ze gewoon een potje mosterd gedeeld en kwam hun kwak mosterd er ongeveer gelijk uit de pot. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ook mijn setje maar eens posten..

Versterking

Amp: Marantz SR8200
PowerAmp (Front): NAD214

Speakers

Front: Tannoy Revolution 2
Center: Tannoy Revolution C
Rear: Tannoy Revolution 2
Sub: Rel Q100

Beeld

DVD: Philips 957 (Region Free)
TV: Sony 29FX20
Projector: BarcoData 708Iris3

Bekabeling

Monster, Oehlbach, Ixos, Van Den Hul

Airco

Rowenta CA-10

Afstandsbediening

Marantz RC3200

Bioscoopstoelen

Uit het Rembrandt Theater in utrecht gekocht bij www.bseated.nl

Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0201.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0206.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0207.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0211.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0212.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0213.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0214.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0217.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0220.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0225.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0226.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0230.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seven68.freewebspace.com/images/tn_pict0235.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Laatst online: 02-09 09:09
nou dat ziet er uit als een heel strak beeldje :9

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan nog veel beter alleen heb gee ntijd en zin om hem uithgebreid af te laten stellen.. kost oo kweer behoorlijk wat geld... en daarmee wacht ik nog even totdat ik op mezelf woon (volgend jaar dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 22:47:
Zal ook mijn setje maar eens posten..

Versterking

Amp: Marantz SR8200
PowerAmp (Front): NAD214

Speakers

Front: Tannoy Revolution 2
Center: Tannoy Revolution C
Rear: Tannoy Revolution 2
Sub: Rel Q100

Beeld

DVD: Philips 957 (Region Free)
TV: Sony 29FX20
Projector: BarcoData 708Iris3

Bekabeling

Monster, Oehlbach, Ixos, Van Den Hul

Airco

Rowenta CA-10

Afstandsbediening

Marantz RC3200

Bioscoopstoelen

Uit het Rembrandt Theater in utrecht gekocht bij www.beseated.nl

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch even natrappen: sund dat je zon mooie set hebt en zo'n belabberde indeling van je ruimte in combi met een beroerde afwerking... Hang dan mooie lakens/doeken voor dat schuim joh...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 23:01:
Het kan nog veel beter alleen heb gee ntijd en zin om hem uithgebreid af te laten stellen.. kost oo kweer behoorlijk wat geld... en daarmee wacht ik nog even totdat ik op mezelf woon (volgend jaar dus)
En zelf met de instellingen spelen kan niet?

Wat kost zon beamer nou eigenlijk? (ben een beetje erg besmet aant raken)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zeg, het kan al ns gevraagd zijn in dit topic, maar hoe komen jullie aan die bioscoop stoelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Staan regelmatig in de lokale bioscopen te koop de laatste tijd... Het zijn dan wel oudjes enzo, ik prefereer nog steeds een goede stoel of bank boven het rode pluche...

www.avpnews.com

Verwijderd

Ik vind dat schuim aan de muren juist leuk staan... dus dat hou ik maar gewoon zo..

wat betreft die stoelen kijk eens op www.bseated.nl

De projector die ik heb staan kost in deze staat denk i kzo rond de 2000 euro minimaal.

Nieuw kost ie ongveer 15000 euro

Verwijderd

Nog's ff terug inpikken over die hele uitleg daar van TomSwinnen ivm die SS-X90 van Sony dat die van B&W afgeleid zou zijn.
Qua design lijken ze er idd hard op, kan ik niet ontkennen, maar daar houdt de vergelijking dus echt wel op.
Ik kom net van de Sony dealerdagen, en daar stond een setup met 2x SS-X90, 6x SS-X30 en de SS-CNX70 als center, aangestuurd door de nieuwe TA-DA9000ES surround amp van 7x200W met de XA9000ES SACD speler.
Speakerkabels was rondom van Kimber, de 4TC, de rest van de bekabeling was Ixos (verschillende types).
Slecht wil ik die speakers zeker niet noemen, want het is wel véél speaker voor €1000 per paar.
Maar aangenaam om lang naar te luisteren op hoger volume was het toch ook niet echt.
Nu ja, versterker stond ook wel vrij hard, en dan begon je echt te merken dat de speakers niet meer konden volgen.
Ook het detail was niet echt aanwezig, hoewel ze met die ED tweeters zijn uitgerust die tot 70 KHz zouden gaan.

Ben ook erg benieuwd naar hun (veel duurdere) tweelingbroers van B&W :)

Eh, over wat ging deze thread nu ook al weer ?? :/
Oh ja, ht pics, dan zal ik die ook maar eens posten zeker ?
Niet te veel op de kwaliteit letten, waren m'n eerste foto's ooit met een digicam 8)7

Mijn HT

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 00:02:
Ik vind dat schuim aan de muren juist leuk staan... dus dat hou ik maar gewoon zo..

wat betreft die stoelen kijk eens op www.bseated.nl

De projector die ik heb staan kost in deze staat denk i kzo rond de 2000 euro minimaal.

Nieuw kost ie ongveer 15000 euro
2000, valt me nog mee eigenlijk... maar valt niet in mijn budget... Zoek iets leuks voor 1500 ongeveer, over een jaartje of 3 ofzo ;)

Maar nog even over de afwerking: Als je het zo leuk vind prima, maar werk het dan naadloos en van plint tot plint af...

www.avpnews.com

Verwijderd

Ja zou ik kunnen doen maar heb er niet echt veel zin om er nu nog tijd in te gaa nsteken.. en als het donker is zie je er toch niks van..

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Klopt, maar nu oogt het ook niet bepaald aantrekkelijk...

Plus dat het ongeveer hetzelfde is als zeggen dat je een stapel lijken als bank gebruikt, en dan zegt dat je daar in het donker toch niets van ziet :D

Ik zit ook nog maar een klein jaartje thuis, maar zolang plak ik toch wel 7 meter geluidsabsorbtie materiaal tegen de muur, latje van 3 CM dik erboven schroeven en daar een mooie lap stof tegenaan tacken, klaar :)

www.avpnews.com

Verwijderd

och vind he twel meevallen is gewoon lekker een filmpje kijken... En als ik volgend jaar weg ben meet ik eerst mijn nieuwe kamer helemaal uit voordat ik aan de gang ga met dit soort materiaal. heb wel gemerkt dat je niet zomaar overal dingen tegen aan ka n gaan plakken...

Volgende ruimte hou ik de akoestiek wel iets meer in de gaten

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:10

MnM

Is er iemand die ervaring heeft met het Sony Analog Direct systeem dat op hun nieuwe versterkers/recievers zit?
Dit houdt in dat je voor Stereo 2-channel Audio het digitale gedeelte van de versterker uit kan schakelen. Dan loopt het geluid dus ingang->volume knop -> mosfets -> uitgang.
Dit zou de geluidskwaliteit ten goede moeten komen.
Alleen kan ik nog nergens een review vinden over dit systeem.

• JvS
  • Laatst online: 11:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

even voor de kleine duidelijkheid: Ook dit topic is er niet voor "wat moet ik kopen" vragen. Dat kan het best in losse topics nadat je zelf eens bent gaan kijken/luisteren in een winkel

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• marz01
  • Laatst online: 01-10 07:52
@vincent21 >> wat hangt er naast je re-front??? een camera??
kan je die barco niet ophangen het lijkt mij niet zo prettig kijken met zo'n bakbeest waar lawaai en licht uit komt voor me neus te hebben??
is wel een lekker biosje wat je hebt hoor _/-\o_ , mooie versterker en speakers blijkbaar vond je hem te licht voor je fronts en er een eindversterker bij genomen.

ben wel benieuwd of je je nieuwe huis koopt wat ht-pre-paired is (dikke muren of vrijstaand huis en extra kamers voor deze hobby)

Verwijderd

Naast mijn rechterfront zi een stopcontact misschien bedoel je dat???

Barco kan ik helaas niet ophangen omdat het plafond te zwak is.. in mijn volgende huis wel...

Ga btw geen huis kopen ben pas 21 woon nog thuis dus heb niet genoeg geld daarvoor..

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 00:28:
Nog's ff terug inpikken over die hele uitleg daar van TomSwinnen ivm die SS-X90 van Sony dat die van B&W afgeleid zou zijn.

Ben ook erg benieuwd naar hun (veel duurdere) tweelingbroers van B&W :)

Eh, over wat ging deze thread nu ook al weer ?? :/
Oh ja, ht pics, dan zal ik die ook maar eens posten zeker ?
Niet te veel op de kwaliteit letten, waren m'n eerste foto's ooit met een digicam 8)7

Mijn HT
Ha ! Nu weet ik wie je bent ;) Heb je herkend aan je setje ;)
( moest je het niet weten , ik ben bekend als ts666 op telenet forum ;) )

Ivm die sony's , ik vergelijk ze op gebied van kwaliteit dan ook totaal niet met B&W , gewoon qua design , das alles.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 14:19
@ Vincent,

er is een upgrade voor je SR8200 beschikbaar voor zo'n €300.
Je weet dit misschien al maar ik wil je er toch even op wijzen.

Ik heb zelf de 9200 en doe de upgrade (voorlopig) niet.
Zoveel betekend de upgrade nou ook weer niet.

Het is wel een hardware- en softwarematige upgrade.

Mooie set trouwens en een prachtige projector.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

die bseated is trouwends erg leuk..zeker voor zijn geld.. 2 stoelen voor 140€ nice!! :)

Verwijderd

Had idd gehoord van die upgrade... schijnt dat er een nieuwe chipsert inkomt en dat je DTS 96/24 krijgt en CSII misschien doe ik hem nog een keer maar het is iig leuk om te weten dat het kan... maar op dit moment ben ik vrij tevreden met wat ie nu kan... Zit alleen nog te twijfelen over de Dvd speler wou eigenlijk een 8400 maar vind die toch wel erg duur.. Vind het heel jammer dat er op de nieuwe DV6400 geen progressive out zit anders was dat echt een perfecte speler geweest..

Wat betreft die projector heb ik gewoon heel veel geluk gehad heb hem voor heel weinig kunnnen kopen hij heeft wel een dikke 5000 uur gedraaid maar dat is niet te zien aan de buizen.. kan nog wel een paar duizend uur mee.. moet hem alleen een keer behoorlijk laten afstellen maar dat doe ik pas wanneer ie op zijn definitieve plaats hangt.

Bseated is echt een topklasse bedrijf aardige lui ook... ze hebben echt gigantisch veel stoelen staan..

• coob
Zit alleen nog te twijfelen over de Dvd speler wou eigenlijk een 8400 maar vind die toch wel erg duur..
Ja idd, hij is duur.
Ik heb er ook een tijdje over moeten denken. Maar mijn CD speler was aan vervanging toe en de DV8400 speelt ook menig CD speler eruit.

Daarbij komt dat ie ook nog SACD, DVD-audio en mp3 afspeelt en mijn keus was gemaakt.

En ik heb er geen spijt van.
Hij klinkt erg open en rustig en geeft een subliem beeld.
Hang er dan wel een paar goede kabels aan natuurlijk.

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
persoonlijk vindt ik de meerwaarde van een b.v. dv8300 niet zo bijzonder groot. natuurlijk is het een topapparaat alleen zul je met een digitale verbinding geen verschil merken. dus digitaal zou je in principe aan een dv4300 of 4100 OSE genoeg hebben. ik vraag mij dan af of je dan niet goedkoper/beter uit ben met een goedkope marantz dvd-speler en een cd-speler van marantz. maarjah dan heb je natuurlijk weer geen subliem geluid wat je 5.1 kan creeeren met analoge kabeltjes naar de receiver.

• duncanvdlinden
coob schreef op 10 September 2003 @ 22:57:
[...]

Ja idd, hij is duur.
Ik heb er ook een tijdje over moeten denken. Maar mijn CD speler was aan vervanging toe en de DV8400 speelt ook menig CD speler eruit.

Daarbij komt dat ie ook nog SACD, DVD-audio en mp3 :) afspeelt en mijn keus was gemaakt.

En ik heb er geen spijt van.
Hij klinkt erg open en rustig en geeft een subliem beeld.
Hang er dan wel een paar goede kabels aan natuurlijk.
:X zonde man met zo'n apparaat!

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 10-09-2003 23:25 ]

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

coob schreef op 10 September 2003 @ 22:57:
Daarbij komt dat ie ook nog SACD, DVD-audio en mp3 afspeelt en mijn keus was gemaakt.
Gewoon je PC eraan koppelen was niet makkelijker?

www.avpnews.com

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 16:06

Boekster

Naimoholic

Weet wel dat de CD kwaliteit van een DV8300/8400 wel ietsjes hoger is dan die van een DV4300 laat staan een PC. Ik zou er zelf inderdaad nooit MP3 indoen, dat klinkt op een PC al bagger. Maar de timing van een DV8300 is vele malen beter dan die van een DV4300, evenals het ritme, detaillering en klankbeeld. Zal je nog vies tegenvallen hoeveel verschil zoiets kan maken ;) . Dus misschien klinkt het als een enorme uitgave, maar het zal het geld ongetwijfeld waard zijn.

Music Addicted

• Dr. Strangelove
Maakt bijzonder weinig uit of je een MP3tje met een PC of een dure allesvreter afspeelt; het source materiaal is nl. van zulke lage kwaliteit dat de betere componenten waardoor het geleid wordt in de allesvreter weinig verschil zullen maken.

Overigens is de DV8400 een erg mooi apparaat, maar het blijft een 'jack of all trades, master of none'. Ik vind het een goede CD speler, maar een dedicated speler van €1000 speelt hem er toch echt uit, al maakt het op dat niveau nog maar zo weinig uit... als SACD en DVD-A belangrijk voor je is en je wil ook goede CD weergave dan is het een uitstekende keuze. En natuurlijk is hij erg goed met DVD (doet de 8400 ook PAL progressive, zal toch wel, zelfs de 4300 doet dat).

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Dr. Strangelove schreef op 11 September 2003 @ 00:13:
Maakt bijzonder weinig uit of je een MP3tje met een PC of een dure allesvreter afspeelt; het source materiaal is nl. van zulke lage kwaliteit dat de betere componenten waardoor het geleid wordt in de allesvreter weinig verschil zullen maken.
My point exactly: beter een goed CD speler dan een manusje van alles...

www.avpnews.com

• duncanvdlinden
yup dan kun je nog is je cdtje laten draaien tijdens het testen van een dvdtje :p
maar het voordeel van zo'n dv8300 is dat je de goede multichannel output ook kunt benutten.

[ Voor 37% gewijzigd door duncanvdlinden op 11-09-2003 00:22 ]

• Boekster

Boekster

Naimoholic

skullsplitter schreef op 11 september 2003 @ 00:15:
[...]

Ook zeker mijn opvatting nu. En wat Dr. Strangelove zegt is in elk opzicht waar. Maar ik kan me heel goed vorostellen dat er factoren zijn om toch voor deze alleskunner te kiezen. Ruimte, geld, vrouw/vriendin. Als een losse DVD- en CD-speler er niet in kunnen/komen, dan zul je toch op zoiets uitkomen.
En MP3 over een stereo is gewoon niks. Sommige mensen zweren erbij, maar die luisteren toch op de gemiddelde huis tuin en keukenset, dan 'hoor je het ook niet'. Bovendien is het wel goedkoop... (even een flame naar niet CD-kopend Nederland ;) )

Music Addicted

• Boekster

Boekster

Naimoholic

duncanvdlinden schreef op 11 September 2003 @ 00:19:
yup dan kun je nog is je cdtje laten draaien tijdens het testen van een dvdtje :p
maar het voordeel van zo'n dv8300 is dat je de goede multichannel output ook kunt benutten.
Ach, het is ook maar of je daar veel waarde aan hecht. Ik word zelf echt gek van multichannel muziek. Dan heb ik het liever in good old fashioned stereo. Voor filmbelevenis vind ik 5.1 een gewelidge toevoeging aan de belevenis, maar muziek hoeft het voor mij niet. :)

Music Addicted

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Mjah, ik heb MP3 voornamelijk omdat het snel, veel en makkelijk is, en minstens 90% van wat ik draai heb ik ook in huis, dus daar ligt het niet aan... En of het verschil nou hoorbaar is ja of nee dat doet er even niet toe: als ik een DAG lang wil genieten van muziek dan klik ik nog steeds liever een playlist aan dan dat ik om het uur een CD moet wisselen...

Neemt niet weg dat als ik er echt voor ga zitten dat ik dan gewoon een CD erin leg...

www.avpnews.com

• 4POX
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Heeft het dan nut om een dure HT installatie te bouwen als je die nooit gebruikt om normale muziek te draaien ?

De meeste DVD films hebben een ac3 448Kbit stream. En ik denk ook niet dat dat de moeite loont om daar hele gigantische dure speakers voor aan te schaffen. De "betere" MP3 files zijn daarom ook beter als een ac3 stream (Dus heren, Als je een divx rip maak van een dvd met daarin een mp3 stream, Maak die dan niet hoger als 160Kbit. Anders is het zonde van de ruimte)

Ik zelf gebruik mijn simpele yamaha receiver voor surround bij films en als ik muziek draai dan is het puur voor de achtergrond. Later op mijn oude dag wil ik misschien wel uitgebreid voor muziek gaan zitten. Maar door tijd en ruimte gebrek komt dat er niet van. Zoals ik al eerder heb later weten op dit fora zit ik met een conflict met mezelf. Wil ik nu wel of niet veel geld uitgeven aan de frontspeakers.

Zodra de digicam terug is van reperatie ga ik wel pics posten van de huidige situatie.

AKA Rinkel weblog

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Omdat het ook met minder ingangs signaal BETER klinkt dan wat je daarvoor had (in mijn geval van een Sony DAV S-300 naar een Denon AVR 1803 en een Magnat Motion selectie, te weten de Motion 144 als fronts, centre 1 als centre, Motion 125a Sub en Motion 11 als rears)

www.avpnews.com

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik wil geen heilige huisjes omver trappen. Maar hoe zit het op het moment met magnat ? De ene zegt op internet dat het rommel is, een b-merk wat low-end spul maakt. De ander is er weer super tevreden over. Ik heb een vector needle getest op mijn versterker en in het hoog klonk het veel helderder. Maar er was geen laag.

Ik word daarom ook een beetje onzeker. Ik wil graag goeie speakers, Maar ik hoef geen high-end te hebben. Maar ik wil ook geen "rommel" kopen. En nu zijn er veel van die merken waarvan ik niet weet wat het is. Goed of rommel. Ik noem als voorbeelden; magnat, jbl, eltax, MS, infinity enz....

Nu weet ik dat ik antwoorden ga horen van dat ik moet luisteren. Maar luisteren is ook niet alles. Je moet het juiste moment hebben met de juiste plaats en versterker. De tijd er voor nemen. Een miskoop doe je gemakkelijk. En dat wil ik voorkomen.

Ik vind alleen goede front speakers belangrijk. Met daarna de cneter. De kwaliteit van rears speakers kan me niets schelen. Dat is iets wat altijd later nog wel eens goed kan. Veel rear effecten lonen niet de moeite om daar een dure speakers voor te kopen.

AKA Rinkel weblog

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 13:34

Jag

Wat ik nou altijd zo jammer vind (om nog maar eens wat olie op het vuur van de kabeldiscussie te gooien :P ), is dat er IMO teveel aandacht aan relatief onbelangrijke zaken wordt besteed in de HiFi wereld. Er wordt niet een zakelijke en technische analyse gemaakt van waar het allemaal fout gaat in de reproductie van de muziek, maar alles wordt in de mystische sfeer getrokken en er wordt "maar wat aangeklooid". Niet dat dat niet in goed geluid kan resulteren, maar het lijkt me op z'n minst ineffectief.

Ik zou de volgende stadia in geluidsreproductie onderscheiden waarbij problemen optreden:

- bron met evt D-A conversie
- overdracht van signaal met interlink, digitaal of analoog
- verzwakking en vervolgens versterking van het signaal in respectievelijk voor/eindversterker
- overdracht signaal dmv speakerkabel
- scheiding signaal met wisselfilter
- omzetting electrische energie in akoestische energie door de verschillende drivers in de luidspreker
- overdracht van akoestische energie in ruimte op gehoor

Het gekke vind ik, dat bij verruit de meeste audiofielen het zwaartepunt ligt bij de eerdere stappen (soms ook nog verdedigd met het ultieme non argument garbage in, garbage out). En daarbij de ernstige problemen die optreden bij de laatste stap over het hoofd zien.

Nou kan je natuurlijk ellelange discussies voeren over of er nou wel of niet verschillen tussen kabels zitten (kabels die ingespeeld worden om de ene kant op te spelen, for god's sake, we zitten hier nog wel op een technisch forum de laatste keer dat ik keek!). Ik kan dan zeggen dat ik ook vaak genoeg met kabels geexperimenteerd heb, zowel uit beroep als hobby gewend ben analytisch te luisteren, een goed gehoor heb zoals een paar dagen geleden in mijn gehoortest in het UMC bleek, en dat ik echt geen verschil in weergave tussen verschillende kabels kan ontdekken als ik het blind test.
En dan kunnen mijn tegenstanders in deze discussie een test oplepelen waarbij de dropveter wel als slecht werd bestempeld. En dan kan ik weer zeggen dat ik die test niet goed vind of een andere test geven waarin het tegendeel bleek, enz.

Maar we moeten het toch wel eens zijn dat verschillen tussen kabels op z'n best subtiel zijn en dat er wel grotere uitdagingen zijn in de reproductie? Die laatste stap bijvoorbeeld, wat IMO echt een ondergeschoven kindje is in HiFi land. Het is zo ongeveer de No1 uitdaging in pro audio land, waarin zaken als microfoon techniek wel degelijk van belang is maar wel is "uitontwikkeld" (alhoewel wel onderhevig aan sterke persoonlijke voorkeur). Zaken als wat voor type versterker er gebruikt wordt daar zul je niet vaak een geluidstechnicus over horen, laat staan over het type speakerkabel of signaalkabel!
Nou komt dat ook wel doordat de HiFi wereld wat verfijnder is, maar ik denk ook doordat er black art van gemaakt wordt terwijl dat helemaal niet nodig is, laat staan productief. En de akoestische problemen zijn met HiFi weliswaar heel anders van aard dan in de pro audio wereld, maar niet minder lastig om mee te gaan.

Heel concreet: dat geneuzel over dat stukje geleider tussen speaker en versterker is echt totaal onbelangrijk als je een 17 dB piek bij 112Hz hebt omdat daar 3 staande golven pieken bij elkaar in de buurt zitten (en ja, dat is een reeel voorbeeld).

• Dr. Strangelove
Goed of rommel. Ik noem als voorbeelden; magnat, jbl, eltax, MS, infinity enz....
Zelf vind ik dat merken die zowel zwakke als goede speakers maken. M.n. Magnat en Infinity ben ik nooit zo van gecharmeerd, maar de duurdere JBLs zijn b.v. wel degelijk goede speakers.

[ Voor 98% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-09-2003 08:11 ]

Verwijderd

Jag schreef op 11 September 2003 @ 02:12:
[acm]lap weggeknipt[/acm]
Ik sluit me volledig bij je aan, daarom ben ik van mening dat in sommige ruimtes een kleinere monitorspeaker beter klinkt dan een grote zuilluidspreker. Ook zie ik sets voorbij komen met kabels die erg duur zijn, dat extra geld in betere speakers of roomcorrection had meer gebracht. Ik zeg hier mee niet dat de verschillen niet te horen zijn, maar die verschillen zijn vaak maar marginaal.

Tevens ben ik van mening dat er wel degelijk verschil in versterkers zit, echter in de pro-audio wordt gewoon al veel betere versterkers gebruikt die onderling kleinere verschillen hebben. De consumenten versterkers worden vaak vol features gepropt en dan zit er weer een textbook eindtrap in met een veel te kleine voeding.

Ook loopt de discussie altijd dat mp3 erg slecht is en komen er weer discussies over welke bitrate je moet hebben. Ik ben van mening dat als je een goed gecodeerde mp3 naar audiocd brand dat het resultaat goed is. Op mijn set is het verschil maar marginaal (DIY Pass Labs pre & eind, Non Oversampling Quad TDA1543 DAC, Vifa monitorspeaker). De bandbreedte van DAC's is ook altijd een punt van discussie, getallen zeggen niet zo veel het gaat toch echt om de implementatie van de chips. (TDA1543 komt uit de 80er jaren van de vorige eeuw :))

[ Voor 59% gewijzigd door ACM op 11-09-2003 17:26 ]

Verwijderd

Maar je vergeet dat veel mensen niet de expertise hebben om hun scheidingsfilter in de luidsprekers of de ruimteakoestiek aan te pakken. Ze willen een panklare oplossing tot succes, kabeltje erin en zie hier verbetering. (tenminste volgens de gemiddelde audiofiel) Ze zoeken dus naar gemakkelijke maatregelen die zonder al te veel gedoe door een a-technische/goedgelovige audiofiel uitgevoerd kunnen worden. En daar wordt bijzonder goed op ingespeeld door de hifi-boeren.

Verwijderd

Jag schreef op 11 September 2003 @ 02:12:
[acm]Lang verhaal weggeknipt[/acm]
. My point exactly.
Zoals Jag al zegt kun eeuwig een ja/nee discussie houden...
Als somige op dit forum nu eens die euro's die ze steken in kabels ed. zouden steken in meetapp. (decibel meters etc.) kun je veel meer "winst" behalen.....

[ Voor 83% gewijzigd door ACM op 11-09-2003 17:28 ]

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

4POX schreef op 11 september 2003 @ 01:33:
Ik wil geen heilige huisjes omver trappen. Maar hoe zit het op het moment met magnat ? De ene zegt op internet dat het rommel is, een b-merk wat low-end spul maakt. De ander is er weer super tevreden over. Ik heb een vector needle getest op mijn versterker en in het hoog klonk het veel helderder. Maar er was geen laag.

Ik word daarom ook een beetje onzeker. Ik wil graag goeie speakers, Maar ik hoef geen high-end te hebben. Maar ik wil ook geen "rommel" kopen. En nu zijn er veel van die merken waarvan ik niet weet wat het is. Goed of rommel. Ik noem als voorbeelden; magnat, jbl, eltax, MS, infinity enz....

Nu weet ik dat ik antwoorden ga horen van dat ik moet luisteren. Maar luisteren is ook niet alles. Je moet het juiste moment hebben met de juiste plaats en versterker. De tijd er voor nemen. Een miskoop doe je gemakkelijk. En dat wil ik voorkomen.

Ik vind alleen goede front speakers belangrijk. Met daarna de cneter. De kwaliteit van rears speakers kan me niets schelen. Dat is iets wat altijd later nog wel eens goed kan. Veel rear effecten lonen niet de moeite om daar een dure speakers voor te kopen.
De needles zijn idd te helder voor een standaard gebruiker, vandaar dat ik voor de Motion reeks ga... Ik heb een week voor ik naar de motions heb geluisterd naar Monitor Audio Bronze speakers geluisterd, en dat was toch wel een merk dat B&W o.a. wegblies kwa strakheid, dynamiek, toonbereik en ook ontwerp. En dus een week later ging ik kijken voor die magnats, en die klonken BIJNA even goed, miste wel IETS, maar niet veel... Strak, vol geluid, en dus niet duur.

Maar je moet dus WEL gaan luisteren, verschil tussen de 88 en de 144 in die lijn was nogal aanwezig (144 had meer body, heb een tijdje getwijfeld wat ik nou mooier vond klinken)

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Dr. Strangelove schreef op 11 September 2003 @ 08:09:
[...]

Zelf vind ik dat merken die zowel zwakke als goede speakers maken. M.n. Magnat en Infinity ben ik nooit zo van gecharmeerd, maar de duurdere JBLs zijn b.v. wel degelijk goede speakers.
Magnat en Infinity maken goede speakers, mits je de low-budget modellen maar overslaat...

JBL was binnen dezelfde prijsklasse pas buttzooi... Heerlijk helder, maar echt alleen het middengebied, de rest miste gewoon...

www.avpnews.com

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 09:48:
[...]

Maar je vergeet dat veel mensen niet de expertise hebben om hun scheidingsfilter in de luidsprekers of de ruimteakoestiek aan te pakken. Ze willen een panklare oplossing tot succes, kabeltje erin en zie hier verbetering. (tenminste volgens de gemiddelde audiofiel) Ze zoeken dus naar gemakkelijke maatregelen die zonder al te veel gedoe door een a-technische/goedgelovige audiofiel uitgevoerd kunnen worden
dat is niet erg, alleen de stelligheid waarmee beweerd wordt dat het ook daadwerkelijk extreem goed helpt vind ik persoonlijk bijna schokkend. Een (weg ge-ediitte) opmerking van scarp over dat het laag bij het omdraaien van een kabel gewoon WEG is (en dan hebben we het niet over uit fase aansluiten) en dat het geluid zoveel meer "gedefinieerd" (ofzo :P) is bij andere kabels, slaan gewoonweg nergens op. Een kabel maakt dat verschil niet, anders zou het ook meetbaar zijn en ik heb nog nooit zoiets gezien.

In het specifieke voorbeeld van scarp ga ik bijna vermoeden dat-ie die kabel eerst in een lus had liggen ofzo, zodat het een spoel werd. Dat zou misschien kunnen schelen (al lijkt me dat ook sterk), maar ik vermoed dat het meer een goedpratertje is dat je gewoonweg in de marketing van de kabels getrapt bent.
En daar wordt bijzonder goed op ingespeeld door de hifi-boeren.
Precies, dat zijn ook allemaal maar bedrijven die niets meer willen dan winst maken :P. En weet je waar dikke vette winst op gemaakt wordt? Kabels! :o

Zelfs de behulpzame verkoper in een hobby achtige speciaalzaak wil winst maken, of hij is er zelf ook in gaan geloven omdat-ie uiteindelijk ook gewoon consument is en die vertegenwoordigers van die kabels hem omgeluld hebben.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Dat iedereen mp3's slecht vinden komt in het verleden door 1 bedrijf : XING

Hun mp3 technologie werd in het verleden in elke software gebruikt. Sinds de komst van lame , plus dat fraunhofer gemakkelijker in gebruik werd is dat ook allemaal een stuk beter geworden. En ik hoor het verschil toch niet tussen de audio-cd en een (goede) mp3 versie.

Monitor audio bronze heb ik ook beluisterd. En die blonk toch uit tegen de rest die in de luisterruimte stond. Nu heb ik mensen de foto's laten zien van die speaker. En iedereen zei meteen dat het lelijke speakers zijn. Een antwoord zonder ze eerst geluisterd te hebben. En iedereen, geef nu maar toe.. Het oog wil ook wat (maak mij niet uit.. Is het lelijk, dan spuit ik ze wel over in een andere kleur.. Die elac speaker die in blauw was gemod is het mooiste voorbeeld van kunst)

Ook dat van die kabels vind ik onzin.. Zoveel meer betalen voor zo'n klein verschil. 4mm² heb je voor 50 cent de meter. Heb je de meeste mensen al blij mee. Van sony zwart-rood kabels naar 2,5 mm² is een grote vooruit gang. Maar daarna nog eens veel geld uitgeven voor dat kleine beetje extra. Mij niet gezien. Waar je wel het kwaliteit verschil kunt horen is bij interlinks. Maar die is ook wel te verklaren dat je goede afgeschermde kabels moet hebben omdat op dat punt kleine verstoringen worden meeversterkt. Maar als er in een speakerkabel een storing ontstaat van 2 Mv.. geen tweeter die daar echt wakker van gaat liggen. maar als je een storing van 2mv op een interlink tussen een platenspeler en versterker heb.. Dat wel ga je er aan ergeren.

Kom maar op met de tegenwerkingen.. Kom kom mer

AKA Rinkel weblog

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Xing klonk redelijk ok, en zeker voor het snelle encoden... Lame klinkt vele malen beter, maar die doet het op een of andere manier niet meer (net nu ik alles opnieuw wilde gaan encoden :(, kan mijn CD drives niet meer vinden sinds ik CDRWIN 5 had geinstalleerd, iemand een oplossing?)

Over die bronze heb je gelijk, blies werkelijk alles opzij wat er stond in die zaak...

Magnat zat daar in mijn oren maar weinig van af met de motion reeks... iets minder helder, maar wel erg goed...

www.avpnews.com

• 4POX

4POX

Everybody is wired

skullsplitter schreef op 11 September 2003 @ 11:52:
Xing klonk redelijk ok, en zeker voor het snelle encoden... Lame klinkt vele malen beter, maar die doet het op een of andere manier niet meer (net nu ik alles opnieuw wilde gaan encoden :(, kan mijn CD drives niet meer vinden sinds ik CDRWIN 5 had geinstalleerd, iemand een oplossing?)

Over die bronze heb je gelijk, blies werkelijk alles opzij wat er stond in die zaak...

Magnat zat daar in mijn oren maar weinig van af met de motion reeks... iets minder helder, maar wel erg goed...
Als je begint over het blaas vermogen van speakers dan weet ik voldoende wat voor iemand jij bent.. hard, harder , hardst

Ik zelf vond die audio monitor zo bijzonder omdat die in het hele freq. range goed klonk. Als ik wil blazen dan pak ik die el cheapo omni-audio speakers van mijn broertje erbij. Klinken waardeloos. Maar als je hard wil een goede keuze (omni-audio zijn van die bestelbus speakers). De prijzen in de winkel waren 300 voor een zuil en 180 voor een boekenkast model. In het middem en hoog klonken ze identiek. De zuil is net wat voller in het laag. De aansturing was een stereo maranzt bak (??-14 ofzo) . Dus hoe die speakers het doen met een HT versterker. Ik moet nog steeds even luisteren. Alleen ik heb nu geen ruimte voor speakers. En zolang er woningnood is in friesland komt de aanschaf van nieuwe front speakers niet dichtbij. Helaas!Q

AKA Rinkel weblog

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

het is inderdaad erg om verschrikkelijk veel voor kabels te betalen.. maar verschillen zijn er zeker wel.. zie paar pagina's terug waarom.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een paar pagina's terug staat niet waarom, alleen maar beweringen van mensen die zeggen dat het zo is.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

4POX schreef op 11 September 2003 @ 12:14:
[...]

Als je begint over het blaas vermogen van speakers dan weet ik voldoende wat voor iemand jij bent.. hard, harder , hardst

Ik zelf vond die audio monitor zo bijzonder omdat die in het hele freq. range goed klonk. Als ik wil blazen dan pak ik die el cheapo omni-audio speakers van mijn broertje erbij. Klinken waardeloos. Maar als je hard wil een goede keuze (omni-audio zijn van die bestelbus speakers). De prijzen in de winkel waren 300 voor een zuil en 180 voor een boekenkast model. In het middem en hoog klonken ze identiek. De zuil is net wat voller in het laag. De aansturing was een stereo maranzt bak (??-14 ofzo) . Dus hoe die speakers het doen met een HT versterker. Ik moet nog steeds even luisteren. Alleen ik heb nu geen ruimte voor speakers. En zolang er woningnood is in friesland komt de aanschaf van nieuwe front speakers niet dichtbij. Helaas!Q
Kuch, harder was dus NIET hetgeen ik bedoelde met wegblazen ;) Het klonk gewoon VEEL vollediger dan de concurrentie, dus daar veroordeel je me verkeerd :D

Ik heb getest met de volgende nummers op CD:

Chemical Brothers - Under Influence (heeft een bass die van mid naar HEEL laag zakt, krijg je een mooi beeld hoe geluids-vast ie nou eigenlijk is)
Jamiroquai - Manifest Destiny (basgitaar en subtiel pianospel plus stem)
het een en ander van Vivaldi
wat Rap en dance van de soundtrack van Blade.

Een lekkere wijdse test dus...

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

JvS schreef op 11 September 2003 @ 12:30:
Een paar pagina's terug staat niet waarom, alleen maar beweringen van mensen die zeggen dat het zo is.
Juist, gewoon goede koperen kabels zijn goed genoeg :)

www.avpnews.com

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb zelf Magnat speakers uit de vintage range (Verder niet veel bijzoders hoor :) ) Maar m'n amp is gewoon echt te slecht om m'n speakers aan te hangen. Ze hangen aan een sony midi-setje van begin jaren '90 :P Daarom zal ik in dit topic ook maar niks over m'n setje posten ;)

btw: even over de speakers :) Ik heb het idee dat magnat's van zichzelf nogal kil klinken. Misschien heb je iets aan deze info ivm je amp.

[ Voor 24% gewijzigd door Thefirstikke op 11-09-2003 14:15 ]

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Magnat Motions die ik op het oog heb niet :)

www.avpnews.com

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
skullsplitter schreef op 11 September 2003 @ 13:03:
[...]

Juist, gewoon goede koperen kabels zijn goed genoeg :)
of zilver ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Thefirstikke schreef op 11 September 2003 @ 14:13:

btw: even over de speakers :) Ik heb het idee dat magnat's van zichzelf nogal kil klinken. Misschien heb je iets aan deze info ivm je amp.
dit is een uitspraak waar je dus helemaal niets aan hebt. Er bestaat niet een "de klank van een magnat" (naast het feit dat je kamer waarschijnlijk meer invloed heeft op het geluid dan de mafste versterker). ga gewoon luisteren en beoordeel zelf. Luister ook nog even als ze in je eigen kamer staan, als jij het dan mooi vindt klinken, is het geen miskoop. Het leven is simpel :).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

JvS schreef op 11 September 2003 @ 12:30:
lol, staat er toch echt ;), en of JIJ het hoort, dat moet je dan voor jezelf uitmaken :P

[ Voor 14% gewijzigd door gitaarwerk op 11-09-2003 15:26 ]

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
JvS schreef op 11 september 2003 @ 14:43:
[...]

dit is een uitspraak waar je dus helemaal niets aan hebt. Er bestaat niet een "de klank van een magnat" (naast het feit dat je kamer waarschijnlijk meer invloed heeft op het geluid dan de mafste versterker). ga gewoon luisteren en beoordeel zelf. Luister ook nog even als ze in je eigen kamer staan, als jij het dan mooi vindt klinken, is het geen miskoop. Het leven is simpel :).
Daarom staat er ook bij dat "ik het idee heb" 8)7
Maar goed, hij heeft de motions al beluisterd, dus ik zal er wel langs zitten :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gitaarwerk schreef op 11 september 2003 @ 15:26:
[...]

lol, staat er toch echt ;), en of JIJ het hoort, dat moet je dan voor jezelf uitmaken :P
quote het dan eens? Volgens mij staat er namelijk echt alleen maar DAT het zo is en geen enkele steekhoudend argument waarom het zo is.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Zilver is denk ik te snel :P

www.avpnews.com

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

JvS schreef op 11 September 2003 @ 15:55:
[...]

quote het dan eens? Volgens mij staat er namelijk echt alleen maar DAT het zo is en geen enkele steekhoudend argument waarom het zo is.
idd DAT et zo is.. argumentatie is gewoon wetenschappelijk.. tja.. kijk op tnt-audio :)

laten we erover ophouden.. :*
(wel grappig trouwends dat eigenlijk als het om kabels gaat, dat er zich altijd 2 fronten vormen)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom zeg je nu dat we erover ophouden? Net zeg je nog dat ik geen gelijk heb als ik zeg dat de argumenten er niet staan en als ik je vraag om ze alleen maar te quoten moeten we erover ophouden? :?
Ik zou niet weten waarom :7

Eruitkomen doen we niet, want ik heb geen zin om een kansloze blinde test te gaan organiseren waarin we met z'n allen de kabels achter een doek gaan wisselen om vervolgens met aangespannen billen en gesloten ogen met de goede muziek gaan trachten de verschillen te luisteren, dit vaak genoeg omgeplugd om er iets significants mee te kunnen, met pluggen die uiteraard niet de waarde van de kabel geheel nihil maken en om uiteindelijk tot de discussie te komen dat je verschil in kabels gewoonweg niet eventjes in een A/B verschil hoort omdat het te subtiel is :z

(been there, done that).

[ Voor 57% gewijzigd door JvS op 11-09-2003 16:58 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Hmm ... was er niet eens iets gezegd van dit topic vooral ontopic te houden ivm foto's en specs ... Goed gelukt tot nu toe , hoeveel setjes zouden er staan .. 8 , 9 ?

Imo ;)

Verwijderd

Beter wat tekst dan helemaal geen tekst. Ik weet niet waar JvS mee is opgestaan, maar hij schopt toch flink tegen de "kabel-aanhang" Misschien wel aangespoord door Hielke maar dat geeft verder niet. Ik kan me zelf ook meer vinden in het wetenschappelijke front, dus wie stuurt de leden papieren even op? ;)

Scarp lijkt zich na de discussie met JvS een paar dagen geleden ook helemaal teruggetrokken te hebben uit het forum gebeuren, of heeft iemand andere info? Dat is inprincipe wel jammer want een goede discussie is altijd wel leuk.

Het punt wat Jag aansnijd vind ik wel het uitdiepen waard. Nergens is eigenlijk een recente discussie oid over acoustiek te vinden. Daar ben ik wel erg benieuwd naar, want dat heeft een wel te meten en horen uitwerking op het geluid (hoeven we daar tenminste niet over te discusseren ;) )
Ik zou wel graag weten welke soort vloerbedekking een goede acoustiek bevorderd. Mij lijkt het dat je zo min mogelijk reflectie wil en daarom dus een dempend materiaal. Hoog polig tapijt misschien?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Kunnen we niet een apart topic openen dan over de grenzen van audio ?

AKA Rinkel weblog

• TomSwinnen

TomSwinnen

4POX schreef op 11 September 2003 @ 17:33:
Kunnen we niet een apart topic openen dan over de grenzen van audio ?
Ja want dit wordt echt wel een offtopic mengelmoes ... oke als je ff vraagt welke kabel je hebt , of wat een mooi setje of hoeveel heeft die center je gekost , en bevalt hij je .... en zo van die dingen maar er zijn hier heuse offtopic discussies ..

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Jag heeft wel een punt, maar er zijn wel een aantal verklaringen waarom het lijkt dat de hifi-branche zich erg veel richt op bron en bekabeling en waarom er schijnbaar voorbij gegaan wordt aan akoestiek. Het aller- aller- allerbelangrijkste punt werd al genoemd....mensen willen een 'kant en klaarpakket' en je bent bedrijfstechnisch gezien onwijs dom als je niet aanbiedt wat de consument wilt. Toch zie je de laatste tijd steeds meer en meer dat er de nadruk wordt gelegd op ruimte-akoestiek-aanpassing. Dit gebeurt met o.a. toonregeling, subwoofers, electronica die de hele mikmak doorrekent en zelfs met microfoons (b.v. in de nieuwe Beolab van B&O en ook een THX-set van Jamo had zoiets). Hiervoor werd er echter ook heel veel rekening gehouden met ruimte-akoestiek, maar achter de schermen. Heel veel speakerfabrikanten gaan bij hun ontwerp van speakers namelijk niet uit van een dode ruimte, maar werken ook met verschillende modellen van typen luisterruimtes om zo een speaker te ontwerpen die het in zoveel mogelijk ruimtes goed zal doen. Deze speakers zijn vaak ook niet zo gigantisch moeilijk in de plaatsing. De reden waarom het lijkt dat er zoveel aandacht wordt besteed aan kabels is ook omdat het een omstreden onderwerp is en derhalve heeel vaak een punt van discussie, kijk alleen maar hier op GoT al. Dat er zo vaak een discussie over is wilt echter niet zeggen dat het een belangrijker onderwerp is dan de rest. En ja.....het is ook zo dat het best goed geld verdienen is met de kabel-business (als je er een beetje uit springt tenminste) en het 'mysterieuze' eraan is natuurlijk ook wel aanlokkelijk voor menigeen (hoewel niemand dat toe zal geven of direct van zichzelf in de gaten zal hebben). De reden dat CD-spelers zo in the picture staan is natuurlijk omdat dit een nog vrij jonge techniek is en er de afgelopen jaren enorme sprongen vooruit zijn geboekt. Nu komen er andere formaten aan al dan niet gecombineerd met meerkanaals geluid....de ontwikkelingen staan dus niet stil. Maar ook bij versterkers gaat het aardig.....herontdekking en beter implementatie van de buizen, de opkomst van digitale versterkers en ook steeds meer hybride versterkers.

Anyway....er wordt dus wel aandacht besteed aan akoestiek en dergelijke hoewel het vaak niet zo lijkt. Maar wat gewoon ook het punt is is dat het slimmer is om een meerkanaals-set te ontwerpen dan een akoestisch aanpasbare speaker of versterker oid. Mensen hebben geen zin om eindeloos aan knopjes te gaan draaien enzo...die willen een indrukwekkende 7.1 THX Dolby Digital TrueSurround EX blablablabla-set omdat dat nou eenmaal lekker patsen is en omdat dat nu in de mode is. Sad but true. En als je wilt overleven dan voldoe je daaraan. En sommige merken kunnen het zichveroorloven om aan beide te voldoen.

• coob
natuurlijk is het een topapparaat alleen zul je met een digitale verbinding geen verschil merken
Het cd gedeelte sluit je gewoon analoog aan hoor! net als het SACD en het DVD-audio gedeelte via de analoge 5.1 uitgangen.
Gewoon je PC eraan koppelen was niet makkelijker?
Nee, speelt die dan SACD en DVD-audio af?
De DV8400 IS een goede CD speler en een goede DVD-A en SACD speler.

En ik heb hem dus gekocht, zoals ik al zei omdat mijn cd speler aan vervanging toe was, ik graag van DVD-A en SACD gebruik wilde gaan maken.
en ik dus anders 3 apparaten had moeten kopen of.

En dat hele mp3 gedoe, dat noemde ik alleen als leuke bijkomstigheid.
Ach, het is ook maar of je daar veel waarde aan hecht. Ik word zelf echt gek van multichannel muziek. Dan heb ik het liever in good old fashioned stereo. Voor filmbelevenis vind ik 5.1 een gewelidge toevoeging aan de belevenis, maar muziek hoeft het voor mij niet.
Al eens 2 channel SACD beluisterd met dus de hoge samplerate van SACD?
als SACD en DVD-A belangrijk voor je is en je wil ook goede CD weergave dan is het een uitstekende keuze. En natuurlijk is hij erg goed met DVD (doet de 8400 ook PAL progressive, zal toch wel, zelfs de 4300 doet dat).
Daarom heb ik hem dus gekocht en ja, hij doet ook PAL progressive.

We hebben het hier wel over een top model Marantz, met dezelfde HDAM eindtrappen als in de top CD-spelers van Marantz, koperen chassis en gescheiden voeding voor audio en video! En bijna 7 Kg zwaar.

• -Sander-
  • Laatst online: 08:57

-Sander-

///M Powerrrrrr

skullsplitter schreef op 11 September 2003 @ 14:28:
Magnat Motions die ik op het oog heb niet :)
Welke type ??

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

JvS: Grappig, ik en een hoop anderen op dat moment kunnen precies hetzelfde zeggen: Been there, done that. En juist iedereen hoorde toen overduidelijk de verschillen tussen de kabels. Ben je misschien bang dat je zelf het verschil niet hoort en daarom zo tof over een blinde luistertest die je niet gaat organiseren?

Laat ik het zo stellen: Jij bent behoorlijk direct en stellig in je beweringen omtrent kabels en de in jouw eigen woorden en optiek "kleine nuanceverschillen". Dat vind ik prima, maar slik dan ook mijn stelling over het wél kunnen horen ervan. Daarnaast wordt een aantal pagina's terug gesuggereerd dat audiofielen het geluid "willen" horen. Ook niet erg sympathiek en behoorlijk veroordelend gesteld lijkt me zo... Laat ik dan net zo lullig stellen dat jij het waarschijnlijk niet KUNT horen. Klinkt ook niet aardig maar is kritiek in dezelfde strekking.

Er is een manier om dit alles te beeindigen en die durf je zelf niet aan: Een blinde test met een aantal personen waaronder jijzelf...

Toch lijkt me dat de enige optie om het hele gedoe uit de weg te ruimen en meteen een leuke kennismaking buiten dit forum. Elkaar op afstand en met geschreven tekst afzeiken is tenslotte wel erg makkelijk.

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• Boekster

Boekster

Naimoholic

coob schreef op 11 September 2003 @ 18:03:
[...]

Al eens 2 channel SACD beluisterd met dus de hoge samplerate van SACD?
Nee nooit. En eerlijk gezegd hecht ik daar ok maar weinig waarde aan. Waarom? zelfde reden als HDCD eigenlijk. Je weet niet wat voor verschil het teweeg brengt. Als je het test op een gewone CD speler klinkt het heel anders. En dat komt mede door het feit dat het een andere CD-speler is. Je kunt SACD niet aan of uitzetten, zodat je cht het verschil kunt horen. Vandaar mijn scepcis. Er is geen vergelijkingsmateriaal.

Music Addicted

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

GreenGras schreef op 11 September 2003 @ 18:59:
Been there, done that. En juist iedereen hoorde toen overduidelijk de verschillen tussen de kabels.
En wie was daarbij van de critici die zeggen dat het niet zo is? Ik kan ook een test organiseren en dan met mensen die het verschil niet willen horen. Was die test blind?
Laat ik dan net zo lullig stellen dat jij het waarschijnlijk niet KUNT horen. Klinkt ook niet aardig maar is kritiek in dezelfde strekking.
Ik voel me niet aangevallen op mijn "inferieure gehoor" hoor (ik ken de klappen van de audiofielencliché's-zweep inmiddels wel :P). Ik hoor inderdaad amper tot geen verschillen die er niet of amper zijn :). Ik hoor wel verschillen als "er was ineens gewoon geen laag meer". Ik weet dat verschillen in hoeveelheid laag meetbaar zijn. Ik weet dat verschillen zoals Scarp ze nu vertelde gewoonweg onzin zijn. Ik weet dat er geen meetrapporten zijn waaruit blijkt dat een speakerkabel van invloed is (en dan heb ik het niet over dropveter Vs. nette OFC 2,5mm2 kabel, maar over dure kabel Vs Hele dure kabel). Ik weet dat Jag en ik niet echt verschillen horen tussen die dingen en dat we allebij uit de catagorie "extreme geluidsliefhebbers" (ik noem mezelf expres geen audiofiel) komen en dat we ook gewoon goede oren hebben :). Ik heb zelfs een jaar of anderhalf audio verkocht, dat doe je niet als je niet fanatiek bent en niet geinteresseerd in verschillen. Verschillen tussen speakers waarbij veel mensen roepen "jaaah man dat hoort ik toch helemaal niet" blijf ik erg groot vinden.
Er is een manier om dit alles te beeindigen en die durf je zelf niet aan: Een blinde test met een aantal personen waaronder jijzelf...
Ik durf dat best aan hoor, maar ik hoor het verschil toch niet, dus hoef niet perse mee te luisteren en ik vind het altijd erg suf en de organisatie komt er toch nooit van
Toch lijkt me dat de enige optie om het hele gedoe uit de weg te ruimen en meteen een leuke kennismaking buiten dit forum. Elkaar op afstand en met geschreven tekst afzeiken is tenslotte wel erg makkelijk.
hehe dat klopt. Ik vind het in principe wel interessant, maar zullen we dan gelijk de volgende tegenargumenten/cliché's uit de weg gaan? Als kabels weldegelijk nut hebben, dan kunnen we dat dus eventueel testen op een set B&W60X's met een simpele sonyES versterker? Of hoor je daar die verschillen niet mee? :o. Het moet een set zijn die iedereen even slecht kent.

Nemen we dan ook de verse en de ingespeelde kabel mee? En de kabel die in goede richting en in verkeerde richting aangesloten zit? :P

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 11-09-2003 19:14 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.