Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.036 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fotos doen het hier niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 16:58
duncanvdlinden schreef op 06 September 2003 @ 23:36:

kun je niet beter een marantz dv-4300 kopen bij je sr-4300, de gouden combinatie ;)
Ik heb deze dvd speler ook, maar dan icm een sr6200.
Een mooie slanke speler, perfect beeld en geluid. (zeker als je een playstation2 als dvd-speler gebruikte ;))
fraggel schreef op 06 September 2003 @ 23:41:
Zou idd een mooie combo zijn (heb de Marantz trouwens in het zwart ;) ), maar ik vind de DV-4300 een beetje te duur en nu mijn DVD verzameling nog niet zo groot is, kan DivX ondersteuning zeker geen kwaad ;)
Ik zat eerst ook in dubio of ik een philips dvd-speler van pak en beet 180 euro zou kopen, maar ik heb toch een Marantz gekocht.
Het past mooi bij mijn receiver en bij reviews/tests kwam ie goed uit.

En ik koop als het goed is maar eens in de zoveel jaar een dvd-speler, vandaar dat ik dus wat meer heb uitgegeven.
duncanvdlinden schreef op 07 September 2003 @ 11:31:

en de 4100 ose? die is nog maar 269 euro. [afbeelding]
De DV-4300 is/was €299,- dus met een 4100 scheelt het niet veel.

En over Mordaunt Short ben ik ook zeer tevreden, je ziet ze ook steeds meer verschijnen in de soort topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik wist niet waar te posten , dus hier maar ff ...

Vandaag wat gaan stappen met de grootouders ( familieuitstapjes , weetwel ) en op gegeven moment komen we in een cafetje en ik kijk op , hangt een speaker , nou niks speciaal aan zeg je , maar ie was wel biwired ! Ik ff gaan zien , Infinity's weliswaar en aan de andere kant van de kamer een paar Kef's. Nieuw. Blijkbaar was de Cafébaas een beetje een audio fanaat , en heb dan ff mee gaan zien naar zijn versterker enzo ( het was trouwens een Marantz en cdspeler was van Sony ) ... Is het eerste café dat ik heb gezien waar ze zoveel geld steken in de installatie. Meestal zijn het van die oude grote bakken , of kleine plastieke bakjes...

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
duncanvdlinden schreef op 07 September 2003 @ 11:31:
[...]

en de 4100 ose? die is nog maar 269 euro. en deze heeft echt een veel betere cd-audio kwaliteit als een philips! dus een veel hoger hifi-gehalte. en daarbij komt, je kunt tegenwoordig ook makkelijk backuppen op dvd-r(+r) een betere kwaliteit, meerde audiostreams (surround), meerdere ondertitels.
divx heeft zijn tijd wel weergehad vindt ik persoonlijk.

en dat ose is niet voor nix, staat voor kwaliteit :p

[afbeelding]
Ik denk dat extra investeren in de DVD-speler bij mij niet echt tot zijn recht komt. De breedbeeld tv op de foto is een goedkope Samsung waarop het kwaliteitsverschil tussen de Philips en de Marantz waarschijnlijk niet echt te zien zal zijn.
Misschien dat ik voordat ik die Philips koop nog wel even wat verschillende DVD-spelers ga testen om te kijken of ik veel verschil kan merken.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Misschien even handmatig finetunen? Als het alleen bij die kanalen is, dan moet je de oplossing bij de ontvangst van die zenders zoeken lijkt me.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
TomSwinnen schreef op 07 September 2003 @ 17:33:
Ik wist niet waar te posten , dus hier maar ff ...

Vandaag wat gaan stappen met de grootouders ( familieuitstapjes , weetwel ) en op gegeven moment komen we in een cafetje en ik kijk op , hangt een speaker , nou niks speciaal aan zeg je , maar ie was wel biwired ! Ik ff gaan zien , Infinity's weliswaar en aan de andere kant van de kamer een paar Kef's. Nieuw. Blijkbaar was de Cafébaas een beetje een audio fanaat , en heb dan ff mee gaan zien naar zijn versterker enzo ( het was trouwens een Marantz en cdspeler was van Sony ) ... Is het eerste café dat ik heb gezien waar ze zoveel geld steken in de installatie. Meestal zijn het van die oude grote bakken , of kleine plastieke bakjes...
lol :)

Dat kom je idd niet vaak tegen, vaak gewoon van dat oudere spul wat ze hebben hangen. Wel grappig :P

Maaruh waar zien jullie die Marantz 4100 en 4300 voor die prijzen? Want die 4300 zie ik toch nergens voor onder de 500 :\

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
  • Laatst online: 30-08 16:58
die 4100 bij raf/staffhorst

en die 4300 heb ik hier gehaald: http://www.hificentrevideo.nl/

Heb ik ook mijn MS luidsprekers gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als partner voor mijn Marantz SR-4300 enkele dagen geleden een Marantz DV-4100 OSE gekocht bij hifi-corner in Groningen. De prijs was ook daar 269 euro maar na inruil van een sony mds-je330 minidisc deck werd dat 200 euro. Daar ik midden in een verhuizing zit heb ik er nog maar weinig gebruik van kunnen maken, maar qua design vind ik de dv-4100 iig beter bij de sr-4300 passen dan een dv-4300 ;)

edit : foto ge-upload
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=315716

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ViolatoR schreef op 07 September 2003 @ 20:25:
[...]

lol :)

Dat kom je idd niet vaak tegen, vaak gewoon van dat oudere spul wat ze hebben hangen. Wel grappig :P

Maaruh waar zien jullie die Marantz 4100 en 4300 voor die prijzen? Want die 4300 zie ik toch nergens voor onder de 500 :\
in de staffhorst advertentie van week 30 staat de marantz dv-4300 voor 299 euro en de dv-4100 ose 269, alleen weet niet zeker ofdat nog geldig is, moetje ff mailen. folder kun je zien op website.
www.staffhorst-electronics.nl

correct in rotterdam heeft zelfs de 4100 ose voor 249 euro staan! en de 4300 voor 279 euro, best voordelig moet ik zeggen. :p
zie website: www.correct.com

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 07-09-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Dat zijn idd nette prijzen, nahja over paar weekjes moet ik toch richting Utrecht, misschien daar ook 's ff langs :P

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 18:37
Nog een keer opnieuw dan, nu vanaf mijn Planet homepage

Een paar foto's van mijn setje.

De scheidingsfilters heb ik laten maken en opwaarderen door Speakerland.
Surrounds wil ik nog vervangen met Visaton Couplets of Aria II's.

Reciever : Marantz SR9200 THX
DVD/SACD : Marantz DV8400 THX
Frontsp. : Visaton VOX252 met keramische tweeters
Centersp. : Visaton Couplet KE, dus met dezelfde midden en hoog units
TV. : Philips Matchline 82cm
Surrounds B&W Solids (worden vervanden met Visatons)

Frontspeakers met keramische tweeter alumonium middentoners en zijdelinks geplaatste 25cm woofer, afgewerkt met Hammerite lak

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~reuse106/DreamHC/Pagina0_IMG_OBJ0.jpg

Centerspeaker met dezelfde units als frontspeakers, ook afgewerkt met Hammerite lak

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~reuse106/DreamHC/Pagina0_IMG_OBJ1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~reuse106/DreamHC/Pagina0_IMG_OBJ2.jpg

Surrounds

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~reuse106/DreamHC/Pagina0_IMG_OBJ3.jpg

Reciever en DVD/SACD speler

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~reuse106/DreamHC/Pagina0_IMG_OBJ4.jpg

en nog een totaalplaatje

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~reuse106/DreamHC/Pagina0_IMG_OBJ5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

damn , wat lopen er voor kabels naar je speakers ? :9
Mooi setje trouwens ..

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik gok op Cable Talk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:31

JT

VETAK y0

Eindelijk is pics van mijn HT :P Net genomen, ik neem morgen wel wat meer pics (bij meer licht enzo).

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/HT/tv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/HT/bank.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/HT/Lanzar.jpg
Tijdelijk zelfbouw subje voor meer bas bij films :P Zie dit topic.

Yamaha RX-V795
Pioneer DV-525 regio en macrovision vrij
Tannoy D633 front speakers
B&W DM600S3 rear speakers
Lanzar 10" sub op 100watt JBL autoamp
(laatste is tijdelijk)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Okay dan, ik heb dit topic al tijden gevolgd en ook wat footootjes gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://home-1.concepts.nl/~capsis/schermpje2.jpg

Algeheel overzicht van de spullen.

Afbeeldingslocatie: http://home-1.concepts.nl/~capsis/thuisbiosvoorkant.jpg

En zo ziet het er uit als de ruimte wat donkerder is.

Afbeeldingslocatie: http://home-1.concepts.nl/~capsis/audiorackrechts.jpg

Dit is het rechter audiorack (Soundstyle) met de volgende spullen:

- Sphinx Project 2 voorversterker
- Sphinx Project 12 eindversterkers
- Accuphase DP75 Cd speler
- Thorens TD166mkII platenspeler

Afbeeldingslocatie: http://home-1.concepts.nl/~capsis/Kabels.jpg

En dit is de achterkant van het rechter audiorack. Flink blauw zoals je kunt zien.

- Siltech FT-12 speakerkabel
- Siltech FTM-3 kabels voor de CD speler en vv
- Siltech SQ-56 kabel tussen vv en ev
- Siltech ST-18 vanuit platenspeler vv
- van den Hull kabel vanuit Surround versterker naar vv

Afbeeldingslocatie: http://home-1.concepts.nl/~capsis/audioracklinks.jpg

Het linker audiorack met voornamelijk de home cinema spullen:

- Pioneer DV535 DVD speler
- JVC (sorrie!!!) videorecorder
- Kenwood cassettedeck
- Denon AVR1801 Surround versterker

De frontspeaker line-outs van de Denon lopen naar de Sphinx voorversterker zodat stereo luisteren en film kijken volledig van elkaar gescheiden blijven.

De achter speakers zijn de Kef HT2001 eitjes, mijn vriendin sleurde mijn B&W Matrix 1 speakers niet als achterluidsprekers en dus heb ik voor het eerst van mijn leven consessies moeten doen m.b.t. audio... Ik weet het, slap en duidelijk onder de plak maar ja... Heet liefde geloof ik he ;)

De voorspeakers zijn B&W Matrix 802's en de center is de B&W cc6sII

De televiesie is een 82cm 100 Hz breedbeeld van Philips, typenummer weet ik niet precies... Videobekabeling is van Oehlbach.

Wat moet er in de toekomst nog komen:

- B&W ASW CDM Subwoofer
- Denon 2900 DVD speler met progressive scan
- Losse surround voorprocessor met 3 extra Sphinx Project 12 eindversterkertjes

Ik heb de beamer nu een maandje (Panasonic PT-AE300) en hij bevalt me uitermate. Ik heb gezien dat hij nu eindelijk in NL te verkrijgen is, maar dan kost hij wel ongeveer 2400 euro. Ik heb hem in Duitsland gehaald voor 1730 euro.

Toen ik het apparaat voor het eerst aansluitte en de podrace van starwars opzette, wist ik werkelijk niet wat me overkwam... Het is echt, zelfs zonder sub momenteel, ongeloofelijk KICKEN om naar zo'n groot beeld te kijken en ik kan het iedereen dan ook van harte aanbevelen!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi spul
[ACM]modbreak: Gelieve bij lange lappen tekst niet alles te quoten, zeker niet als je er één regeltje onder zet...[/ACM]

[ Voor 93% gewijzigd door ACM op 08-09-2003 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(lol @ megaquote)

Mooi set idd, maar waar staat je center ergens ? Kan hem nl. niet vinden op het plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Verdomd, nu je het zegt... deze is op geeneen van de foto's te zien maar hij staat onder de televisie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nice spul greengrass :9

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 10:12

Adonias

Oe! Buttons :9

coob schreef op 07 september 2003 @ 22:19:
Nog een keer opnieuw dan, nu vanaf mijn Planet homepage

en nog een totaalplaatje

[afbeelding]
Mooie scheepskabels heb je liggen naar je fronts ;) Ook erg mooie fronts trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat me opvalt en nog niet veel over gelezen heb is dat alle schermen hier plat tegen de muur hangen terwijl ze in de meeste bios-zalen een kromming hebben (vaak zelfs redelijk grote kromming) Is dit omdat de zaal er de vorm voor heeft of is dit echt beter voor het beeld ? En waarom dan ook niet een klein beetje het beeld hol zetten bij je thuis-bios ?!

En is het inbeelding of ligt je center-speaker nu rechts-onder je tv ? (waarom niet in het midden ?)
Voor de rest weer .. een heeel mooie HT _/-\o_

<offtopic>
Is dat een scene uit monsters inc ? komt me niet bekend voor en heb de film toch al paar keer gezien ?
</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Blizard schreef op 08 September 2003 @ 09:56:

<offtopic>
Is dat een scene uit monsters inc ? komt me niet bekend voor en heb de film toch al paar keer gezien ?
</offtopic>
Is niet echt een scène uit Monsters, maar een extra feature, Mikes Car heet hij dacht ik. Is wel een leuk stukje :) .

Maar een hele nette HT GreenGras! Zou blij zijn met eenvriendin die het allemaal maar duldt :) . Alleen zal een ASW CDM niet meer lukken nu, dan kom je bij een ASW 700 of een ASW 750 uit, behorende tot de nieuwe 700-serie.

Ook die van coob is een hele mooie. Die Visatons zijn heel strak :) . En Hamerite lak is mooi :) . Enige storende vind ik die rode blokjes/pootjes onder je center. Hoort dat zo of is dat even een noodoplossing?

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Goh, dank voor jullie positieve reacties! De scene komt inderdaad uit de extra bonus features van de Monsters Inc DVD. Het heet inderdaad "Mike's new car" en ik heb me er de eerste keer krom om gelachen, net als het stukje "the birds" op dezelfde DVD trouwens, fantastisch gewoon!
De centerspeaker ligt inderdaad rechts onder de TV, simpelweg omdat er in het midden van het kastje een poot zit en hij daar dus niet kan staan. Ik neem me al maanden voor om eens een ander kastje te zoeken voor de TV maar dat valt vies tegen, de meeste zijn veel te hoog.
Voor een sub ga ik dus in de 700 serie uitkomen? Ik heb de 800 al wel in actie gehoord en was echt stomverbaast... wat een sub!!! Hopelijk komt de 700 serie een beetje in de buurt... we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Mooie set Greengras, je tv is een 32PW8506 :D

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 30-08 19:39

nexhil

BAM!

balkenende: we leven in een recessie
nexhil: dacht het niet balkie, kijk maar es ff op tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Blizard schreef op 08 September 2003 @ 09:56:
Wat me opvalt en nog niet veel over gelezen heb is dat alle schermen hier plat tegen de muur hangen terwijl ze in de meeste bios-zalen een kromming hebben (vaak zelfs redelijk grote kromming) Is dit omdat de zaal er de vorm voor heeft of is dit echt beter voor het beeld ? En waarom dan ook niet een klein beetje het beeld hol zetten bij je thuis-bios ?!
Ik weet iig dat de duurdere (dia)projectieschermen vaak ook zo'n kromming hebben, dus waarschijnlijk is het gewoon beter voor het beeld. Maar hoeveel het uitmaakt zou ik niet weten en ik leid het enkel af uit het feit dat ik we eens dure schermen met een kromming heb gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

maar in een bios zitten de mensen ook in een lichte kromming.
anyway, brillenglazen worden ook met een lichte kromming gemaakt.. waarschijnlijk heeft dat met je zichtsveld te maken.. gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Scarp schreef op 05 September 2003 @ 17:08:
Let op de pijltjes op de connectoren. Aangezien deze kabels al ingespeeld waren maakt dit echt een hoop verschil uit. Initieel had ik eentje (zonder het te weten) verkeerd om aangesloten en het klonk nergens naar. Totaal geen bas ... echt beroerd. Kabeltje andere richting op doen maakte alles goed!
Bwaaahahahahahh hihihihihhuhu

* Varienaja onder de tafel.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken je magneten ? Weet je dat je bepaalde ijzers magnetisch kunt maken met een magneet, en zo dus de atomen een andere richting laat krijgen waardoor het magnetisme verschijnt ? Wel zo kun je de atomen in bepaalde legeringen van o.a. kabels ook een orientatie geven. En dus is de richting daadwerkelijk belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er staat alleen spanning op die kabels en netto "loopt" er helemaal geen stroom een bepaalde richting op, maar wisselt de spanning gewoon constant (wisselspanning ring a bell). Die discussie gaan we hier niet nog een keer houden, maar er is geen enkele wetenschappelijke reden om een richting in een niet afgeschermde kabel te hebben. Of je het hoort mag je van mij helemaal zelf weten.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 08-09-2003 11:43 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

* gitaarwerk agrees with JvS,
je hebt wel een afscherming wat evt uitmaakt.. (extra mantel die aan een kant vast zit.. ) Maar idd in een niet afgeschermde kabel = het onzin, je zal mocht het zo zijn toch wel na een paark eker die structuur weer omdraaien.. :P

[ Voor 38% gewijzigd door gitaarwerk op 08-09-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
*zucht*

ik ga hier niet meer posten ... als mensen me gaan uitlachen over iets wat ik *echt* gehoord heb, heeft het geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Slap dat je je zo makkelijk laat wegjagen :o. Je kan zellf toch bedenken dat mensen daar erg sceptisch over zijn? Dat weet je toch, zeker als je het zo overdreven post (wel/geen laag, dat is iets dat ik zelfs zou moeten horen en dat heb ik namelijk nooit :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Inderdaad, zo denk ik er dus ook over. Het verschil in kabels hoort iedereen maar het verschil in aansluiten volgens mij helemaal niemand. De afscherming is voor mij inderdaad de enige reden waarom ik mijn kabels in een bepaalde richting aansluit maar de fabels over "de richting waarop de atomen gaan staan" en dergelijke zal ik nooit begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nou..het is wel degelijk zo.. een goeie kabel krijgt ook ene cryo behandeling... dit wordt ook toegeapst op gitaarsnaren btw :P
dit houd de structuur van het metaal goed.

een van de interlinks die ik heb heeft ook die afscherming aan een kant zitten..daar hoor je idd een klein verschil, maar zou die er neit zitten (rechtoe -rechtaan kabel) zou het nutteloos zijn.

die hele kleine beetjes worden bij melkaar een minder klein beetje :), dus Scarp, ik lach je niet uit hoor ;)
(anyway.. ik heb weer nieuwe spullen voor mijn speakerkabels besteld waaronder teflon & lood,.. mensen geloven ook niet in dempen & antistatisch maken van speakerkabels .. )

[ Voor 16% gewijzigd door gitaarwerk op 08-09-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat ik wel bijzonder vind is dat mensen verschil (in het geluid) horen tussen optische en coaxiale digitale kabels enzo, hoe verklaar je dat dan? :)
Zeker op korte afstanden lijkt het me erg bijzonder dat er verschil te horen is en al helemaal niet in de klankkleur van het geluid. Dat lijkt me toch echt iets dat aan de DAC en de bron ligt?

Voor analoge kabels zal een verschil in de manier en mate waarop het signaal doorkomt wellicht wel uitmaken, maar we zitten hier op een technisch forum ;)
Dus proberen we ook de boel met technische verklaringen uit te leggen en die zijn er op het oog niet zo.

Wat ik me wel afvraag is hoe je gaat luisteren naar zoiets, want als ik luister, dan druk ik een cd in de speler en zet het boeltje aan en ga zitten lezen of wat anders doen.
Maar zelfs als ik echt ga zitten luisteren (midden in het stereobeeld enzo), zelfs dan betwijfel ik het of ik verschil hoor (iig niet tussen mijn oude cheapass 1.5mm2 en nieuwe (ook wel cheapass) 2.5mm2 speakerkabels).
Simpelweg omdat de tijd tussen twee luistermomenten zover uit elkaar ligt dat ik me al nauwelijks meer kan herinneren hoe het geluid nou precies klonk.
Sterker nog, zelfs de halve seconde dat het geluid stopt als ik van digitale input naar analoge switch is al voldoende voor mij om daar geen verschil tussen te horen. (of de dacs zijn gewoon even goed/hetzelfde kwa geluid ;) )

Als je die herinnering wel goed hebt (misschien maakt dat je audiofiel of is het iig onderdeel ervan?) dan kan ik me nog wel een beetje voorstellen dat je verschil hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ACM schreef op 08 September 2003 @ 12:16:
Wat ik wel bijzonder vind is dat mensen verschil (in het geluid) horen tussen optische en coaxiale digitale kabels enzo, hoe verklaar je dat dan? :)
Zeker op korte afstanden lijkt het me erg bijzonder dat er verschil te horen is en al helemaal niet in de klankkleur van het geluid. Dat lijkt me toch echt iets dat aan de DAC en de bron ligt?
Ik vind dat het allemaal psychologisch wordt op bepaalde hoogten. Met PCM audio kan het misschien nog net maar met het vervoeren van DTS of Dolby Digital signalaal maakt het geen moer uit, al beweren mensen bij hoog en laag anders.
Als je die herinnering wel goed hebt (misschien maakt dat je audiofiel of is het iig onderdeel ervan?) dan kan ik me nog wel een beetje voorstellen dat je verschil hoort.
Jij test onbevooroordeeld en nuchter, maar ook niet blind. Pas als je blind gaat testen kan je dit soort dingen gaan ontkrachten (of bevestigen uiteraard :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

JvS schreef op 08 September 2003 @ 12:27:
Ik vind dat het allemaal psychologisch wordt op bepaalde hoogten. Met PCM audio kan het misschien nog net maar met het vervoeren van DTS of Dolby Digital signalaal maakt het geen moer uit, al beweren mensen bij hoog en laag anders.
Nou, ik heb een stel college's over optische kabels gevolgd en hoewel ik weinig van de berekeningen snapte, begreep ik er wel uit dat zelfs het goedkoopste optische kabel principe nog zonder noemenswaardige 'vertragingen' (door het stuiter effect, het deel van het signaal dat rechtdoor gaat is korter onderweg dan de delen die links en rechts tegen de buitenwand aankomen) op enkele meters lengte werken.
En dat lijkt me het enige dat het signaal significant zou kunnen beinvloeden (dus kleine foutjes in het signaal waardoor de "analoge klanken" anders zouden kunnen worden gedecodeerd).
De kracht van het signaal lijkt me met enkele meters totaal irrelevant, als dat het niet is dan heb je geen goede transmitter en receiver.

En bovenstaande lijkt me ook gelden voor coaxiale kabels.
Jij test onbevooroordeeld en nuchter, maar ook niet blind. Pas als je blind gaat testen kan je dit soort dingen gaan ontkrachten (of bevestigen uiteraard :))
Misschien dat het met zo'n test juist es handig is het eerst eens met een analyzer te beoordelen, gewoon om te kijken of er uberhaupt een meetbaar verschil is :)
En het testpubliek mag dan uiteraard niet weten _dat_ er een meetbaar verschil is in het geluid en dan idd een blinde test.

Btw, ik test nuchter, maar niet onbevooroordeeld ;) Ik heb het vage idee dat ik toch geen verschil zal horen (zelfs als het onbewust is) en de kans dat je dan iets hoort is alweer wat kleiner he? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 08-09-2003 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 00:31

JT

VETAK y0

JvS schreef op 08 September 2003 @ 11:53:
Slap dat je je zo makkelijk laat wegjagen :o.
Of hij doet er verstandig aan om niet in te gaan op iemand die hem simpelweg uitlacht. Ik ben het niet eens met Scarp over dat de richtign wat uitmaakt, maar ik snap hem wel degelijk dat hij er zo geen zin in heeft.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
JvS schreef op 08 September 2003 @ 11:53:
Slap dat je je zo makkelijk laat wegjagen :o. Je kan zellf toch bedenken dat mensen daar erg sceptisch over zijn? Dat weet je toch, zeker als je het zo overdreven post (wel/geen laag, dat is iets dat ik zelfs zou moeten horen en dat heb ik namelijk nooit :P)?
Gezonde scepsis is mij best, maar iemand uitlachen is een gebrek aan respect.

In de formule 1 wordt nagenoeg alles gemeten van de auto en toch hebben de monteurs en ontwerpers de coureur nodig om te vertellen hoe die auto zich echt gedraagt. De coureur voelt het, terwijl de technische mensen van alles kunnen meten, maar niet het totaal beeld kunnen weten.

Ik weet wat ik gehoord heb met die kabel.

Voor de mensen die zulke verschillen niet horen, mooi toch ... koop de goedkoopste kabel, ga lekker 96 kbps mp3's luisteren ... mooi ... lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Scarp schreef op 08 September 2003 @ 12:58:
[...]

Gezonde scepsis is mij best, maar iemand uitlachen is een gebrek aan respect.

In de formule 1 wordt nagenoeg alles gemeten van de auto en toch hebben de monteurs en ontwerpers de coureur nodig om te vertellen hoe die auto zich echt gedraagt. De coureur voelt het, terwijl de technische mensen van alles kunnen meten, maar niet het totaal beeld kunnen weten.
Met als gevolg dat de auto meetbaar sneller rijdt.
Ik weet wat ik gehoord heb met die kabel.

Voor de mensen die zulke verschillen niet horen, mooi toch ... koop de goedkoopste kabel, ga lekker 96 kbps mp3's luisteren ... mooi ... lekker goedkoop.
Ja, met zo'n post getuig je zelf ook van lekker respect he? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

JvS schreef op 08 September 2003 @ 13:03:
Ja, met zo'n post getuig je zelf ook van lekker respect he? :{
Als we dat stukje zwarte geschiedenis in deze draad even overslaan, dat is nog zinlozer dan de discussie of de richting van de draad invloed op het geluid heeft :)

Opzich ben ik best wel benieuwd of er ook meetbare verschillen in het signaal zitten als die 100 uur "de ene kant op heeft gespeeld" en dan ineens omgedraaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dat is inderdaad wel een leuke test, echter is het moeilijk om een referentie te hebben daarvoor. Je kan wel eenzelfde kabel nemen, maar in principe zou die op de atoom nauwkeurig moeten zijn wat erg moeilijk is uiteraard. Als referentie nemen de 'oude' situatie van de kabel, dus voor die 100 uur spelen, kan ook niet echt omdat je niet weet wat de 100 uur spelen op zich met de kabel heeft gedaan en dus is het moeilijk het eventuele verschil aan de richting toe te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
ACM schreef op 08 September 2003 @ 11:05:
[...]

Ik weet iig dat de duurdere (dia)projectieschermen vaak ook zo'n kromming hebben, dus waarschijnlijk is het gewoon beter voor het beeld. Maar hoeveel het uitmaakt zou ik niet weten en ik leid het enkel af uit het feit dat ik we eens dure schermen met een kromming heb gezien ;)
Is heel simpel. Vroeger hadden ze moeite om veel licht uit een projector te krijgen. De oplossing lag dan in het scherm, ze gebruikte een scherm met een hele hoge reflectie waarde (gain). Het probleem van een scherm met hoge gain is dat je last krijgt van een kleine kijkhoek, m.a.w. er is slecht te kijken naar het scherm vanuit verschillende punten en een heel klein gedeelte van het publiek kan maar genieten van het optimale resultaat. Een tevens groot probleem is dat je last krijgt van zogenaamde hotspots, dus dat 1 punt voor de kijker veel meer licht weerkaatst dan de rest van het scherm. Om deze problemen tegen te gaan maakt men een bolling in de breedte van het scherm, hiermee worden hotspots uitgesloten en krijg je weer een grotere kijkhoek. Vandaag de dag met projectoren met veel lichtopbrengst is het dus niet de moeite meer waard om voor gecurvde screens met een hoge gain te gaan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
ACM schreef op 08 September 2003 @ 12:16:

Voor analoge kabels zal een verschil in de manier en mate waarop het signaal doorkomt wellicht wel uitmaken, maar we zitten hier op een technisch forum ;)
Dus proberen we ook de boel met technische verklaringen uit te leggen en die zijn er op het oog niet zo.

Wat ik me wel afvraag is hoe je gaat luisteren naar zoiets, want als ik luister, dan druk ik een cd in de speler en zet het boeltje aan en ga zitten lezen of wat anders doen.
Maar zelfs als ik echt ga zitten luisteren (midden in het stereobeeld enzo), zelfs dan betwijfel ik het of ik verschil hoor (iig niet tussen mijn oude cheapass 1.5mm2 en nieuwe (ook wel cheapass) 2.5mm2 speakerkabels).
Simpelweg omdat de tijd tussen twee luistermomenten zover uit elkaar ligt dat ik me al nauwelijks meer kan herinneren hoe het geluid nou precies klonk.
Sterker nog, zelfs de halve seconde dat het geluid stopt als ik van digitale input naar analoge switch is al voldoende voor mij om daar geen verschil tussen te horen. (of de dacs zijn gewoon even goed/hetzelfde kwa geluid ;) )

Het verschil tussen optisch en coaxiaal kan waargenomen worden wanneer er fouten optreden in de vorm van "jitter" dit zal theoretisch eerder gebeuren bij een optische connectie omdat in essentie het digitale signaal electrisch is, wanneer er gebruik gemaakt wordt van slechte/goedkope optocouplers kunnen er fouten optreden in het signaal en deze fouten zouden evt. kunnen worden waargenomen als jitter.

Dus puur een kwestie van slechte componenten.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae
  • Laatst online: 06-01 13:36

raphidae

...antichrist...

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 11:39:
Ken je magneten ? Weet je dat je bepaalde ijzers magnetisch kunt maken met een magneet, en zo dus de atomen een andere richting laat krijgen waardoor het magnetisme verschijnt ? Wel zo kun je de atomen in bepaalde legeringen van o.a. kabels ook een orientatie geven. En dus is de richting daadwerkelijk belangrijk.
De orientatie van magnetisme heeft meer met de elementen van gauss te maken dan met de orientatie van de electronen hoor.

Een speakerkabel is net een tuinslang die vol zit met water, stop een liter aan de ene kant erin en er komt direct een liter aan de andere kant uit.

Every morning is the dawn of a new error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren de schermen ook niet krom omdat het beeld in de hoeken minder scherp was? Omdat het rechtdoor minder ver is dan naar de hoeken, dat het daardoor dus in de hoeken van het scherm iets uit focus was, als je het dan krom maakt is de afstand tot de projector overal op het scherm even groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zou kunnen, want het valt me juist op bij nieuwere bioscopen (zoals die Pathe schuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb een Logitech Z680 als home cinema met een 72cm grundig breedbeeld tv en een thomson dvd speler.

Ik heb de zet gekocht op een vrijdag avond om 21.00 dus had alles maar ff rommelig neer geplant, en ik d8 jemig wat een kut zet :)
Volgende dag alles perfect op gehangen enzo.. vet mooi seround effect man :)
ben dus zwaar tevreden...

PS ik snap niet dat sommige van jullie een serround set hebben, ik zie dat een aantal gewoon die speakers ergens heen werpen en ze daar laten liggen/staan en sommige lui hebben hun rear speakers gewoon naast hun zit plek :) dan heb je dus echt geen mooi effect he, koop dan gewoon een stereo setje van yoko :)

[ Voor 3% gewijzigd door Beat691 op 08-09-2003 15:30 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 08 September 2003 @ 15:02:
Dat zou kunnen, want het valt me juist op bij nieuwere bioscopen (zoals die Pathe schuren).
In de VS zie je het heel goed in de imax theathers, die schermen zijn echt _groot_. En die lopen heel duidelijk rond, en is echt geen verouderd spul hoor. :) Volgens mij is het voor de scherpte, een andere logische verklaring kan ik iig niet bedenken. :) Maar thuis maakt dit natuurlijk niks uit, omdat het dan om zulke kleine schermen gaat, dat de afstand naar de hoeken ook niet gek veel groter is dan naar het midden. NIet nuttig voor thuis dus imo.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Beat schreef op 08 September 2003 @ 15:29:
Ik heb de zet gekocht op een vrijdag avond om 21.00 dus had alles maar ff rommelig neer geplant, en ik d8 jemig wat een kut zet :)
Volgende dag alles perfect op gehangen enzo.. vet mooi seround effect man :)
ben dus zwaar tevreden...

PS ik snap niet dat sommige van jullie een serround set hebben, ik zie dat een aantal gewoon die speakers ergens heen werpen en ze daar laten liggen/staan en sommige lui hebben hun rear speakers gewoon naast hun zit plek :) dan heb je dus echt geen mooi effect he, koop dan gewoon een stereo setje van yoko :)
Dan willen we natuurlijk ook foto's van je set zien en hoe je het hebt opgesteld, in sommige gevallen kan je de speakers niet achter je zetten en dus is het geluid van de zijkant een oplossing (wat overigens ook leuk klinkt).
Sommige mensen zullen misschien niet snappen dat jij een Logitech speaker in je kamer zet. Zo snappen we allemaal niet alles toch :);)

edit:
En bij dolby geven ze trouwens ok aan dat je de speakers naast je moet zetten bij 5.1
Afbeeldingslocatie: http://www.dolby.com/graphics/ht/HomeTheaterGuide_0110_fig08.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Lurge op 08-09-2003 16:50 ]

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 30-08 18:37
damn , wat lopen er voor kabels naar je speakers ?
Mooi setje trouwens ..
Dat zijn Linn K400 biwire kabels, kun je ook als plint gebruiken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Beat schreef op 08 September 2003 @ 15:29:
Ik denk nu niet dat je met een Logitech setje echt veel commentaar moet hebben op andere mensen hier :) Plaatsing is iets wat je zelf bepaalt , niet wat je doet volgens normen..

@hele kabeldiscussie : IK moet mij aansluiten bij Scarp , ik had tijd geleden nieuwe interlinks gekocht met een LC technologie ( Linear Crystal ). Ook met een richting op. Blij met de nieuwe interlinks en verblind door die blijheid had ik ze rap ingeplugged... Mijn eerste reactie "Getver , kutgeluid... nuja , inspelen moeten ze zeker?" Ondertussen kijk ik ff op de doos. Staan er grote tekeningen op met richtingsaanwijzingen enzo , en ik dacht bij mezelf "Toch ff checke" ... inderdaad , ze hingen in de verkeerde richting .. Nuja geen probleem , ff hersteken ... "Wat een verbetering" was daarna mijn eerste reactie .. Ligt het aan die LC technologie of gewoon aan het feit dat die pijltjes er niet voor niets staan , maar ik hoorde het echt hoor ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 30-08 09:56
In de VS zie je het heel goed in de imax theathers, die schermen zijn echt _groot_. En die lopen heel duidelijk rond, en is echt geen verouderd spul hoor. Volgens mij is het voor de scherpte, een andere logische verklaring kan ik iig niet bedenken. Maar thuis maakt dit natuurlijk niks uit, omdat het dan om zulke kleine schermen gaat, dat de afstand naar de hoeken ook niet gek veel groter is dan naar het midden. NIet nuttig voor thuis dus imo.
Heeft meer te maken met het feit dat IMAX schermen ook gemaakt zijn om 3D films te laten zien volgens mij...

Wat betreft het inspelen van kabels en de aansluitrichting: tja. Het is een stuk metaal, niks meer, niks minder. Zelf heb ik ervaren dat de kwaliteit van dat metaal wel degelijk een (subtiele) invloed heeft op het geluid, maar richting... ik heb ook pijltjes op mijn IXOS interlink van €120 staan, denk maar niet dat ik verschil hoor in de manier waarop het aangesloten is.

Kabels en interlinks zijn de 'finishing touch' voor een set. Ze maken een slechte set niet goed en een goede niet slecht. Wel kunnen ze net dat beetje bas dat je mist toevoegen of dat scherpe dat je dwarszit weghalen zodat je met volle tevredenheid kan luisteren. Daar hoef je niet eens walgelijk dure kabels voor te kopen, vaak is de keus tussen koper en zilver al voldoende. En om ff olie op het viir te gooien (ik hou van een stevige discussie }) ), mensen die een kabel kopen van €250 de meter verklaar ik voor gek en moeten meteen onder curatele gesteld worden; geef dat geld maar aan de kankerbestrijding of het Rode Kruis ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-09-2003 17:13 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 15:42:
[...]

In de VS zie je het heel goed in de imax theathers, die schermen zijn echt _groot_. En die lopen heel duidelijk rond, en is echt geen verouderd spul hoor. :) Volgens mij is het voor de scherpte, een andere logische verklaring kan ik iig niet bedenken. :) Maar thuis maakt dit natuurlijk niks uit, omdat het dan om zulke kleine schermen gaat, dat de afstand naar de hoeken ook niet gek veel groter is dan naar het midden. NIet nuttig voor thuis dus imo.
Imax moet rond zijn, omdat het je de illusie moet geven dat je IN het beeld zit. In plaats van een vierkant beeld waarbij je dus uit je ooghoeken geen beeld meer ziet wordt je gehele gezichtsveld voorzien van beeld. Imax films worden ook met speciale 70mm filmcamera's met speciale lensen gedraaid.

En geloof me, de ronde vorm van schermen is bedoeld om hotspotting tegen te gaan bij high-gain doek en een vergroting van de kijkhoek te krijgen. Het is ook logisch dat ze steeds groter zouden willen gaan en dan heb je dus meer lichtopbrengst nodig. Het minder scherp worden van het beeld in de hoeken zou niet mogen gebeuren bij goede projectoren en bioscoopprojectoren zijn echt niet zomaar iets. Een goede bios-film-projector is een apparaat dat een klein vermogen kost.

[ Voor 10% gewijzigd door tbusquet op 08-09-2003 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove schreef op 08 September 2003 @ 17:09:
En om ff olie op het viir te gooien (ik hou van een stevige discussie }) ), mensen die een kabel kopen van �250 de meter verklaar ik voor gek en moeten meteen onder curatele gesteld worden; geef dat geld maar aan de kankerbestrijding of het Rode Kruis ;)
Nou zie ik alleen niet in wat voor een toevoeging jij geeft aan de discussie met die opmerking. Moeten we nu gaan discussieren of je het geld nu wel of niet aan de kankerbestrijding moet geven of het moet opmaken aan kabels? Ik ben met je eens dat als je een niet al te dure set hebt je geen bakken geld aan de kabels uit moet geven, maar wat nu als je een enorm dikke set hebt....mag je dan niet ook een overeenkomstig bedrag uitgeven aan kabels? Als je het verschil hoort en je er prettig bij voelt is het toch niet erg?
tbusquet schreef op 08 september 2003 @ 17:15:
Het minder scherp worden van het beeld in de hoeken zou niet mogen gebeuren bij goede projectoren en bioscoopprojectoren zijn echt niet zomaar iets. Een goede bios-film-projector is een apparaat dat een klein vermogen kost.
Aan wat voor bedragen moeten we dan ongeveer denken? Just curious.....

[ Voor 19% gewijzigd door zimbab op 08-09-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nou zie ik alleen niet in wat voor een toevoeging jij geeft aan de discussie met die opmerking. Moeten we nu gaan discussieren of je het geld nu wel of niet aan de kankerbestrijding moet geven of het moet opmaken aan kabels? Ik ben met je eens dat als je een niet al te dure set hebt je geen bakken geld aan de kabels uit moet geven, maar wat nu als je een enorm dikke set hebt....mag je dan niet ook een overeenkomstig bedrag uitgeven aan kabels? Als je het verschil hoort en je er prettig bij voelt is het toch niet erg?
Hoeveel smilies moet ik gebruiken om sarcasme aan te geven? Neem het niet zo serieus joh...

Overigens ben ik wel degelijk van mening dat €250 per strekkende meter een belachelijk bedrag is om aan een stuk koper uit te geven, maar iedereen moet lekker zelf weten wat ie met zijn centen doet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove schreef op 08 september 2003 @ 18:11:
[...]

Hoeveel smilies moet ik gebruiken om sarcasme aan te geven? Neem het niet zo serieus joh...

Overigens ben ik wel degelijk van mening dat €250 per strekkende meter een belachelijk bedrag is om aan een stuk koper uit te geven, maar iedereen moet lekker zelf weten wat ie met zijn centen doet hoor.
Ow...heheheh....soms gaat er wel iets langs mij heen blijkt maar weer.

Excusez-moi :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 13:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Argh!

* GaMeOvEr ziet weer een kabel discussie!

Of het nu een daadwerkelijk effect heeft of een psychisch effect, ik waag me er niet meer aan. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
zimbab schreef op 08 September 2003 @ 17:24:
[...]

[...]

Aan wat voor bedragen moeten we dan ongeveer denken? Just curious.....
Geloof dat een set lensen zomaar een paar ton kosten. Maar dat geldt natuurlijk voor bijna alles dat profi gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ow...heheheh....soms gaat er wel iets langs mij heen blijkt maar weer.

Excusez-moi
No problemo :)

Enne, ik heb ook niet zo'n zin in een kabeldiscussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

En om ff olie op het viir te gooien (ik hou van een stevige discussie ), mensen die een kabel kopen van €250 de meter verklaar ik voor gek en moeten meteen onder curatele gesteld worden; geef dat geld maar aan de kankerbestrijding of het Rode Kruis
Uhhhh..... Dus dan koopt iedereen voortaan ook een Suzuki Alto met 1.0 liter motortje die net zo goed 120km/uur kan? Kan alle meerprijs voor een snellere, luxere auto ook meteen naar de kankerbestrijding! ;)

Ik begrijp de discussie die je wil uitlokken, maar elk mens heeft wel een hobby waar belachelijk (en dus in andermans ogen onnodig) veel geld naartoe gaat. Dat kan een dure, snelle auto of motor zijn, een kunstcollectie, een flinke postzegel of muntenverzameling, de snowboard of Golfuitrusting, 4x per jaar vakantie of een aantal dure computers in huis...............

Moeilijk dus om een echte, goed onderbouwde discussie over te voeren vrees ik ;) Ik ga deze dus ook niet aan! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 15:54
Hallo GreenGras. mooie set heb je :) , vraagje : welke matrix 802 serie heb je? ik zit te denken aan een matrix 802s3 nm maar wil eerst wel eens ergens gaan luisteren. Ik ben op dit moment bezig mn Linn AV5140 te verkopen (zijn waarschijnlijk verkocht).

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

vadanag ff een test gedaan met optisch, klinkt bagger.. en de DAC was niet de minste ;)
ook met upsampling gaf et nog geen lekker geluid..

dat je vershcillen tussen optisch en coax hoort kan ik me wel voorstellen ook hoor.. bij optisch heb je 2 omzetters extra in je kring, bij coax heb je slechts een 75ohm weerstanje.

maar om objectief te zeggen dat het altijd vershcil maakt : nee, soms doet het meer en minder.. vandaag heb ik pas echt verschillen gehoord in loopwerken.. en ik dacht dat er bijna neits in te horen was |:(
mijn pioneer stable platter was doffig met bas, niet echt gedefineerd, de sound-stage bleef bij de speakers hangen ipv los te komen, minder transparant, ... en dit waren eigenlijk die dingen die ik in mijn set wou verbeteren..
met een dac erbij gaat dat niet helpen.. die optische zooi moet eruit.. eigenlijk die cd speler gewoon :P

anyway.. ik wil maar zeggen dat er wel verschillen zijn, alleen hoort men die niet altijd.. Ik weet nu pas waar wat welk verschil maakt. Niet iedereen is zich daarvan bewust. Dat komt er ook nog eens bij.

Als je met zen alle gaat luisteren, en van te voren wordt laten horen aan je wat de verschillen zijn, dan zou je er een objectief gesprek over kunnen hebben. Maar ik vermoed dat sommige mensen hier dit "soort" verschillen gewoon niet van bewust zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Hellhound:

Ik heb de Matrix 802sII met B&W high-pass alignment filter. De verschillen met de sIII zijn door het filter echt marginaal te noemen en als je eens wilt komen luisteren onder het genot van een bakkie koffie of whatsoever dan kan dat, ik woon in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

die 80x serie is toch bijna niet meer te krijgen? :X ik wou dat ik ze nog kon kopen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
GreenGras schreef op 08 September 2003 @ 23:25:
Hellhound:

Ik heb de Matrix 802sII met B&W high-pass alignment filter. De verschillen met de sIII zijn door het filter echt marginaal te noemen en als je eens wilt komen luisteren onder het genot van een bakkie koffie of whatsoever dan kan dat, ik woon in Breda.
Ah bedankt voor het aanbod, zal het zeker in overweging nemen.Ben wel benieuw hoe ze klinken en heb er veel goeds over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 08 September 2003 @ 23:27:
die 80x serie is toch bijna niet meer te krijgen? :X ik wou dat ik ze nog kon kopen.. :9
Lang leve 2e hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
Gitaarwerk schreef op 08 September 2003 @ 23:27:
Dat heet zoeken Gitaarwerk ;) , waar een wil is is een weg .
Voor de prijs van je CM4's had je ze kunnen hebben >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Hmmm gitaarwerk, jij als internetfreak komt ZEKERWETEN wel aan een mooie set 802's voor een mooie prijs. Naast NL ook weleens aan duitsland gedacht? Daar zijn ze 2dehands vaak NOG goedkoper ;)
Als je ze per sé nieuw wilt, wordt het inderdaad moeilijk... en die nautiluss krengen blijven zo godvergeten prijzig!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

om eerlijk te zijn vind ik de matrixen mooier.. (persoonlijk) maar ik ben abng dat ik mijn versterkertje moet upgraden dan..
dei CM4's verkopen en dan matrix 801 voor kopen :P (802 is ook best :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

801's zullen er bij mij nooit inkomen.

Overigens hebben die een prima gevoeligheid naar mijn weten en gaat een redelijke versterker ze zeker wel goed aan kunnen sturen hoor :). Het is niet dat dat nodig is of dat je er dan niets aan hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
ja je hebt wel een amp nodig die veel stroom kan leveren (High Current Amp) en die heb ik al :)
Voor Matrix 801 heb je echt de ruimte nodig, ik heb dan liever de 802, en met high-pass filter gaan die tot 25hz, daar doe ik het wel voor :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb een voor & eind van AVM, 2*80W klasse AB, 40.000uF per kanaal reserve, de trafo weet ik niet, hij behalve de trafo dual-mono opgebouwd. Dat weet ik ervan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Gitaarwerk: Die amp van jou redt dat makkelijk, de 802 speelt al prima op een (stabiele!) 50w versterker met genoeg vermogenreserve. Ook zakt hij niet te ver in het ohmage, maar ook dat zou voor de AVM's geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

De meeste 800 series zijn wel goed aan te sturen. De gevoeligheid is erg goed, dus met een relatief laag vermogen kun je al een goed geluidje neerzetten :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wie weet ;) allereerst moet mijn speakerkabel af |:( dat geintje kost ook veel :+ en waarschijnlijk ga ik binnenkort bij mijn broer wonen, dus ik den kdat ik er even mee gaat wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hellhound schreef op 08 September 2003 @ 23:42:
ja je hebt wel een amp nodig die veel stroom kan leveren (High Current Amp) en die heb ik al :)
Dat is niet waar, als je gewoon een 90db gevoeligheid heeft, heb je totaal geen sterkere versterker nodig dan voor een 303'tje ofzo. Misschien als je harder wil spelen ofzo, maar ook met een 801 zal je niet boven een niveau van 0,01 tot 0,1watt gemiddeld spelen en zo rond de 1-15 watt als je heel erg hard speelt (met wat uitschieters naar boven, maar dat is met een 303 net zo :)).

Een grote speaker heeft helemaal niet per defenitie een grote versterker nodig, tenzij hij heel ongevoelig is, of rare dingen met de impendantie heeft (bijvoorbeeld ineens 1,1ohm ergens in een laag frequentiegebied, waar soms flink wat meer db's gehaald worden dan bij mid/hoog), maar dan heb je het over een flutversterkertje van sony die in protectie springt bij "blazen" ofzo. Een simpele rotel RA971 of NAD 320CEE zal een 801 prima aan kunnen sturen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
JvS schreef op 09 September 2003 @ 00:10:
[...]
Dat is niet waar, als je gewoon een 90db gevoeligheid heeft, heb je totaal geen sterkere versterker nodig dan voor een 303'tje ofzo. Misschien als je harder wil spelen ofzo, maar ook met een 801 zal je niet boven een niveau van 0,01 tot 0,1watt gemiddeld spelen en zo rond de 1-15 watt als je heel erg hard speelt (met wat uitschieters naar boven, maar dat is met een 303 net zo :)).

Een grote speaker heeft helemaal niet per defenitie een grote versterker nodig, tenzij hij heel ongevoelig is, of rare dingen met de impendantie heeft (bijvoorbeeld ineens 1,1ohm ergens in een laag frequentiegebied, waar soms flink wat meer db's gehaald worden dan bij mid/hoog), maar dan heb je het over een flutversterkertje van sony die in protectie springt bij "blazen" ofzo. Een simpele rotel RA971 of NAD 320CEE zal een 801 prima aan kunnen sturen :).
tuurlijk, je zal een 801 daar best mee aan kunnen sturen , maar echt controle over de speakers heb je dan niet, en verwacht ook geen strak laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Gitaarwerk schreef op 08 september 2003 @ 23:20:
vadanag ff een test gedaan met optisch, klinkt bagger.. en de DAC was niet de minste ;)
ook met upsampling gaf et nog geen lekker geluid..
En wat vs wat heb je dan getest :?
optisch vs analoog? Of optisch vs coaxiaal tussen dezelfde apparaten.

Maar wat ik bedoelde is dat er mensen zijn die verschil schijnen te kunnen horen tussen verschillende optische kabels of tussen verschillende coaxiale kabels...
dat je vershcillen tussen optisch en coax hoort kan ik me wel voorstellen ook hoor.. bij optisch heb je 2 omzetters extra in je kring, bij coax heb je slechts een 75ohm weerstanje.
Dat vind ik een zeer vreemde verklaring, gezien het feit dat we het over 1-en en 0-en hebben, niet over golven en dergelijke waarvan de frequentie/lengte en hoogte het geluid direct beinvloed, bij digitale verbindingen moet het eerst in het omslaggebied komen wil het invloed hebben.
Het geluid is digitaal zolang het niet bij de DAC aangekomen is en dat er verschillen in het traject tussen de optische en coaxiale trajecten zitten is leuk, maar lijkt me redelijk irrelevant zolang beide binnen de specificaties blijven die gesteld zijn (en aangezien ze beide aan de spdif standaard moeten voldoen lijken me die redelijk gelijkwaardig voor beide aansluitingen).
Anyway, ik ben niet van plan het te testen (heb er ook geen apparatuur voor die ik er zinvol voor kan gebruiken) en hoor al geen verschil tussen de optische en analoge verbinding tussen mijn cdspeler en receiver, hoewel ik best bereid ben es een luistertest erover te houden ;)
Maar ik vermoed dat sommige mensen hier dit "soort" verschillen gewoon niet van bewust zijn.
Dit is ook deels wat ik bedoelde met het herinneren van het geluid, als je niet goed onthoud hoe het bij sessie A klonk, dan kan je het echt niet vergelijken met sessie B. Dat geldt zowel voor de mensen die denken dat ze wel verschil horen als voor de mensen die denken dat ze dat niet doen. En het is dus maar de vraag hoe goed je die geluiden kan onthouden en af kan zetten tegen de voorgaande sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Hellhound schreef op 09 September 2003 @ 00:15:
[...]

tuurlijk, je zal een 801 daar best mee aan kunnen sturen , maar echt controle over de speakers heb je dan niet, en verwacht ook geen strak laag.
Natuurlijk is meer beter. Maar je zult echt verbaasd staan over wat sommige kleine versterkers nog kunnen doen met grote luidsprekers.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hellhound schreef op 09 September 2003 @ 00:15:
[...]

en waarom mag ik dan geen strak laag verwachten? Je denk dat een "simpele" speaker wel strak laag weer gaat geven en een 801 omdat-ie zo "moeilijk" is niet? Dat is gewoonweg niet waar. Als jij van een 805 naar een 801 gaat, wordt je laagweergave met sprongen beter en niet ineens ontzettend flubberig omdat de versterker de speaker niet "aankan", ook als je eerst een NAD C350 gebruikte om met de 805 te spelen (wat naar mijn ervaring een heerlijk geluid geeft met erg strak laag).

Dat het geluid beter wordt als je een betere versterker gebruikt, is helemaal waar en geloofwaardig, maar het is absoluut gewoon onwaar dat het laag ineens 'niet strak' zou zijn als je geen enorme Bryston ofzo gebruik en een grote speaker aansluit. Of is een NAD C350 op een 805 aangesloten ook "niet strak"?

Het is altijd mogelijk en audiofiel verantwoord om betere speakers aan te sluiten. Het is niet zo dat het geen zin heeft omdat het laag dan ineens "niet strak" wordt of dat de speaker "niet aangestuurd" kan worden, dat zijn echt van die audiofielenfabels. Volgens mij verwarren mensen "je hoort op een betere speaker beter wat de nadelen van een goedkopere versterker zijn" met "Je hebt een goede versterker nodig om echt te kunnen genieten van een betere speaker".

In andere woorden: ook met je bestaande versterker is een upgrade van een B&W CM1 (ofzo) naar een Matrix 801 (ook al heb je dan een koelkast (nee twee :o) in je kamer staan :{) een hele nuttige en een die een heel veel beter geluid zal geven (als je die 801 veel beter vindt klinken dan een CM1), ook al hou je dezelfde 'middelmatige' versterker. Je moet altijd eerst speakers zo goed mogelijk krijgen, daar zit het hart van het geluid en de meest extreme verschillen, daarna moet je eens kijken wat je aan versterkers enzo kan verbeteren (mits je gewoon behoorlijk spul hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ACM schreef op 09 September 2003 @ 00:16:
[...]

En wat vs wat heb je dan getest :?
optisch vs analoog? Of optisch vs coaxiaal tussen dezelfde apparaten.

Maar wat ik bedoelde is dat er mensen zijn die verschil schijnen te kunnen horen tussen verschillende optische kabels of tussen verschillende coaxiale kabels...

Tja.. soms, de optische kabel die ik bij me had was neit echt super.. heel dun enzo, als je een goeie kabel hebt, zou er wellicht een heel klein verscilletje zijn.. ik verwacht zelf niet teveel :)
[...]

Dat vind ik een zeer vreemde verklaring, gezien het feit dat we het over 1-en en 0-en hebben, niet over golven en dergelijke waarvan de frequentie/lengte en hoogte het geluid direct beinvloed, bij digitale verbindingen moet het eerst in het omslaggebied komen wil het invloed hebben.
Het geluid is digitaal zolang het niet bij de DAC aangekomen is en dat er verschillen in het traject tussen de optische en coaxiale trajecten zitten is leuk, maar lijkt me redelijk irrelevant zolang beide binnen de specificaties blijven die gesteld zijn (en aangezien ze beide aan de spdif standaard moeten voldoen lijken me die redelijk gelijkwaardig voor beide aansluitingen).
Anyway, ik ben niet van plan het te testen (heb er ook geen apparatuur voor die ik er zinvol voor kan gebruiken) en hoor al geen verschil tussen de optische en analoge verbinding tussen mijn cdspeler en receiver, hoewel ik best bereid ben es een luistertest erover te houden ;)

echt een verklaring is het ook niet, ik ben niet zo technisch :P, tja.. maar goed.. bij omzetting heb je altijd verlies..zeker met licht ook.. hoewel et technisch allemaal 'nog-zo-goed' is.. :P
[...]

Dit is ook deels wat ik bedoelde met het herinneren van het geluid, als je niet goed onthoud hoe het bij sessie A klonk, dan kan je het echt niet vergelijken met sessie B. Dat geldt zowel voor de mensen die denken dat ze wel verschil horen als voor de mensen die denken dat ze dat niet doen. En het is dus maar de vraag hoe goed je die geluiden kan onthouden en af kan zetten tegen de voorgaande sessies.
die geluiden kan je na veel luisteren wel herkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
Nou ik ben niet in de markt voor een 801 hoor, wellicht de 802s3 :) . Heb wel eens een "mindere" amp op mn Linn AV5140 speakers gehad maar dat leek net of de woofers kapot waren, terwijl die LS ook 90db rendement hebben.
Ik stuur de AV5140 nu aan met een Yamaha MX-1 (2x200 watt, DF >350, stabiel tot 1 ohm en vertel je dat dat een wereld van verschil is).

Mensen die een Matrix 801 met een "middelmatige" nad of 303 gaan aansturen doen hun speakers daar zeer veel te kort mee (no offense) , of jij moet iets heel anders onder controle en strak laag verstaan dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Uhhhh..... Dus dan koopt iedereen voortaan ook een Suzuki Alto met 1.0 liter motortje die net zo goed 120km/uur kan? Kan alle meerprijs voor een snellere, luxere auto ook meteen naar de kankerbestrijding!
Ik kan het niet weerstaan... ;)

Bij hifi gaat de vergelijking al gauw mank. Het is nl. zo dat een groot deel van de bevolking wel degelijk verschillen merkt tussen een Alto en een Ferrari.

Ik schat echter dat minder dan 1% het verschil hoort tussen een kabel van €25 de meter en €250 de meter.

Vraag jezelf vervolgens het volgende: Je plukt 99 mensen van de straat en zet daar een audiofiel bij die geloofd in het nut van kabels van €250, en je laat ze allen blind testen. Ervan uitgaande dat dit allen mensen zijn met normaal gehoor, voorspel ik dat diezelfde 99 mensen het verschil tussen kabels van €25 en €25 de meter niet horen. Wat zegt dat dan over de audiofiel?

Ik pak de jerrycan nog even ;)

Ik zeg dat hij zich dingen aanpraat, dat hij dingen WIL horen die er niet zijn. Waarom? Ik kan wel een aantal redenen bedenken, maar ik wil niet tot op mijn veters afgefikt worden, dus...

Trusten allemaal, en niet teveel aanstoot nemen aan mijn geklets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Potverdorie, ik hoopte dat de discussie al afgelopen zou zijn en dan kom je nog met ongefundamenteerd gezwets op de proppen zetten en dat vind ik oprecht jammer. Je hebt overduidelijk nog nooit een blind kabel-vergelijk gedaan anders had je nooit zo gesproken.

Misschien ken je het merk "Nordost"? De heren die dit merk in NL vertegenwoordigen, hebben een jaartje geleden bij de Audioclub Oost Brabant een demonstratie gegeven. Allereerst kreeg iedereen een email met het verzoek een kabel mee te nemen naar de demo-avond voor vergelijk. Dit varieerde van een goedkoop "plastic Sony setje-rode en witte tulp kabeltje" tot een Siltech FTM3 van zo'n 800 euro.
Vervolgens heeft de man die de demo verzorgde een referentiekabel gepakt, ik geloof een v.d. Hul the First of iets dergelijks. Hierop hebben we een stukje muziek gehoord en vervolgens werd deze kabel in het midden op de vloer voor de hifiset gelegd.
Vervolgens werd er steeds een andere kabel achter gehangen waarvan de hele zaal (zo'n 60 personen) niet wist welke het was en werd er opnieuw geluisterd. Na het luisteren mocht de zaal aangeven of de kabel beter of slechter was en waarom. Alle kabels die beter waren werder verder naar rechts op de grond gelegd en alle kabels die slechter werden aan de linkerkant.

Toch allereerst al best bijzonder dat bijna de hele zaal unaniem kon zeggen of de beluisterde kabel beter of slechter was dan de v.d. Hull. Sterker nog: na een aantal kabels konden we de daarop volgende zelfs nauwkeuriger categoriseren. (dus: beter dan de v.d. Hull, maar slechter dan de kabel hiervoor e.d.)

Toch grappig dat we na een uur luisteren door de kabels heen waren en dat volledig links het goedkope wit/rode tulpkabeltje lag en volledig rechts de Siltech FTM3... Terwijl niemand wist welke kabel wanneer achter de set hing...

Dit alles is steeds beoordeeld op 30 seconden muziek, moet je nagaan hoeveel verschil je gaat ontdekken als je serieus een aantal uren naar een bepaalde kabel luistert om de echte kwaliteiten te ontdekken.

Wat ik nu zo jammer vind, is dat jij zo'n vergelijk nooit hebt gedaan maar wel degelijk een heel stellige mening en positie inneemt als het om verschillen in kabels gaat. Je verkondigt jouw mening zelfs als waarheid en die van mij als fabel, terwijl je overduidelijk zelf totaal geen ervaring hebt in het luisteren naar verschillende kabels en het nemen van de proef op de som.

Om hier nog even op door te gaan: Het vergelijk met de Suzuki Alto gaat wel degelijk op. Dit is tenslotte het goedkope kabeltje en voldoet voor sommigen. Dan heb je de mooie, veel-waar-voor-je-geld spullen zoals Rotel, Marantz, Denon, NAD, Harman, en noem het allemaal maar op welke ik dan zou willen vergelijken met de Golf, Toledo, Leon, A3, 316compact, 147, Megane, 206, enzovoorts. (veel auto voor een schappelijke prijs).
Zodra het (ook bij auto's) duur wordt, ben je bezig in de laatste paar procenten van sublieme audio-weergave/carperformance. Dit is vaak exponentieel veel duurder omdat er steeds duurder spul komt met slechts een kleine winst in kwaliteit... Zo zie ik het ook als ik kijk naar de duurste Porche, de McLAren F1, de Ferrari's en de Lamborghini's... JE betaalt heeeel veel meer voor die 2 extra tienden die je sneller op de 100km/h zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik denk dat je gelooft wat je wil geloven, en dat je hoort wat je wil horen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat iemand 250 euro voor een meter kabel absurt veel geld vind, en zelf nooit meer dan 10 euro per meter zal betalen voor een meter, het verschil tussen de kabels ook niet zal horen. Wie heeft er nu gelijk? geen van beide. De ene persoon is ontzettend tevreden met z'n 10euro/meter kabel, en de andere geniet van zijn 250 euro/meter kabel en haalt -al is het maar voor zijn eigen gevoel- het maximale uit zijn set.

Ik denk dat je hiermee alles hebt gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat ik nu zo jammer vind, is dat jij zo'n vergelijk nooit hebt gedaan maar wel degelijk een heel stellige mening en positie inneemt als het om verschillen in kabels gaat. Je verkondigt jouw mening zelfs als waarheid en die van mij als fabel, terwijl je overduidelijk zelf totaal geen ervaring hebt in het luisteren naar verschillende kabels en het nemen van de proef op de som.
Weet je wat ik jammer vind? Dat jij een ongëinformeerde mening over mij hebt en meteen persoonlijk wordt. Ik zeg nergens dat mijn verhaal waarheid is. Ik haal jouw verhaal nergens aan en zeg niet dat het een fabel is. Het is mijn eigen mening die wel degelijk op de praktijk gebaseerd is, ik heb meermalen tijdens het luisteren naar speakers dure en goedkopere kabels uitgeprobeerd, ik hoorde GEEN verschil, en de verkoper moest in één van die gevallen ook toegeven dat 'het verschil erg subtiel was'. Mijn set was te goedkoop om de verschillen te laten horen werd gezegd. For the record, dat is een B&W CDM7NT/Arcam A85/CD72/92 combi. Wat moet ik hebben om het verschil dan wel te horen? Ik heb zelf best mooie kabels liggen die ik duur zat vind, maar ik blijf erbij dat €250 de meter zot is.

Ik kap nu definitief met dit verhaal, ik beloof dat ik me niet meer zal laten verleiden tot deze discussie, want er zijn hier teveel mensen die zich op hun audiofiele teentje getrapt voelen door iemand die eens een andere mening heeft die ingaat tegen de standaard regel in audioland 'duurder is beter'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

En omdat Dr. Strangelove zijn mond ook niet kon houden kan ik het ff ook niet......hehehe. ;)

Als je zomaar 99 mensen van de straat plukt, en we gaan er even van uit dat daar geen echte audiofielen tussen zitten of heel weinig, dan heb je wel 99 mensen die niet gewend zijn om te luisteren naar subtiele verschillen. En als je die 99 mensen meeneemt in een zaak waar je twee speakers laat horen, 1 "goede" neutrale en rustige speaker en 1 met veel hoog/laag en opwindend geluid, zullen verreweg de meesten ook de tweede als de beste aanwijzen. Dit terwijl wij weten, door onze ervaring en omdat we weten hoe we moeten luisteren, dat deze speaker de zaken waarschijnlijk overdrijft en uiteindelijk na langere tijd zal gaan vermoeien. Met andere woorden is het een klein beetje flauw om onervaren mensen van de straat te plukken. Om de analogie naar de autowereld maar even voort te zetten......als je onervaren mensen in een Porsche 911 Turbo op een circuit zet en daarna in een 911 GT2 (lichter, stijfer, sterker, maar zonder dingen als 4x4 en tractiecontrole) dan denk ik dat er niet veel mensen zijn die een wezenlijk verschil in tijd zullen neerzetten. Waarom niet? Omdat ze niet ervaren zijn en niet echt met 462 Pk op de achterwielen om kunnen gaan. Zet je er echter een coureur in of iemand die wel de nodige ervaring heeft dan zal het verschil wel duidelijk worden. Hetzelfde geldt in de hifi-wereld. Je zou die 99 mensen wel gewoon van de straat kunnen halen, maar ze dan een mini-cursus luisteren moeten geven....niet dat ze het niet kunnen, maar ze moeten zich van beplaade zaken 'bewust' worden. Zo zal je ook de mensen in de Porsche een kleine race-cursus geven. En dit hoeft trouwens de objectiviteit van die mensen totaal niet te beïnvloeden.
Dr. Strangelove schreef op 09 September 2003 @ 10:53:
Ik kap nu definitief met dit verhaal, ik beloof dat ik me niet meer zal laten verleiden tot deze discussie, want er zijn hier teveel mensen die zich op hun audiofiele teentje getrapt voelen door iemand die eens een andere mening heeft die ingaat tegen de standaard regel in audioland 'duurder is beter'.
Hehehe....iedere keer denk ik ook me afzijdig te houden van de discussie, maar toch doe ik het telkens weer. Maaruh....de reden dat het altijd fout loopt is niet alleen omdat er audiofielen zijn die alleen in hun eigen 'wereld' geloven, maar ook omdat er mensen zijn die altijd lopen te verkondigen dat als je wat hoort het tussen de oren zit, omdat het niet wetenschappelijk onderbouwd kan worden. Het is gewoon een tweedeling van ver uit elkaar staande partijen.

[ Voor 21% gewijzigd door zimbab op 09-09-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je onervaren mensen in een Porsche 911 Turbo op een circuit zet en daarna in een 911 GT2 (lichter, stijfer, sterker, maar zonder dingen als 4x4 en tractiecontrole) dan denk ik dat er niet veel mensen zijn die een wezenlijk verschil in tijd zullen neerzetten.
Kijk nu komen we ergens..

Er wordt eerder gesproken over het verschil tussen een Lada en een ferrari, dat is nu al gereduceerd tussen een 911 turbo en een 911 turbo 4x4... We gaan al de goede kant op heren audiofielen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Wat ik me afvraag: zijn er mensen met Denon apparatuur? Ik heb er niks speciaals mee, maar het is toch een van de topmerken dacht ik. Je ziet om de haverklap merken als NAD, Rotel en Marantz maar ook Harman/Kardon en bijvoorbeeld Arcam voorbij komen. Over bovenstaande hoor ik echter niks. Is dit door de prijskwaliteit verhouding, gebrek aan extra's of zit ik te kort op AV&H en heb ik alle dikke Denon sets over het hoofd gezien? :)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zie meer Denon langskomen hier dan Arcam... ben volgens mij de enige hier die dat laatste heeft staan, ik heb toch wel een hoop mensen langs zien komen met Denon.

Er is trouwens niks mis met Denon; levert net zoveel kwaliteit voor het geld als HK en Marantz. Het moet je alleen liggen, ik vind het een vrij saai merk, zowel qua geluid als qua looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Dr. Strangelove schreef op 09 september 2003 @ 12:17:
Ik zie meer Denon langskomen hier dan Arcam... ben volgens mij de enige hier die dat laatste heeft staan, ik heb toch wel een hoop mensen langs zien komen met Denon.

Er is trouwens niks mis met Denon; levert net zoveel kwaliteit voor het geld als HK en Marantz. Het moet je alleen liggen, ik vind het een vrij saai merk, zowel qua geluid als qua looks.
saai qua geluid en net zeg je dat het net zoveel qwaliteit levert voor het geld als bv Marantz.
Dat wat is nu saai geluid, beide ?
En geluid is van meerdere dingen afhankelijk, een cd speler bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

C4M1 schreef op 09 September 2003 @ 11:59:
Wat ik me afvraag: zijn er mensen met Denon apparatuur? Ik heb er niks speciaals mee, maar het is toch een van de topmerken dacht ik. Je ziet om de haverklap merken als NAD, Rotel en Marantz maar ook Harman/Kardon en bijvoorbeeld Arcam voorbij komen. Over bovenstaande hoor ik echter niks. Is dit door de prijskwaliteit verhouding, gebrek aan extra's of zit ik te kort op AV&H en heb ik alle dikke Denon sets over het hoofd gezien? :)
Er bestaat ook nog iets als High end audio en dan kom je "nog betere of duurdere merken tegen" of een andere lijn van de niet bruingoed merken.
Er is misschien wel te veel.
Hoe duurder het word, dan kan je de lijn van kwaliteit niet meer rechtlijnig doortrekken.
Prijs kwaliteit heeft een bepaalde grens wat voor ons nog haalbaar is, daarboven is het niet meer te doen, tenzij je een vette beurs hebt, er is keer een punt dat je tevree moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Dr. Strangelove schreef op 09 september 2003 @ 12:17:
(..)
Dat vind ik nou niet aardig dat je dat je dat zegt, ik heb hier ook een mooie Arcam combi staan (en zelfs zonder de obligate B&Ws ;)). Ik moet alleen nog even zo'n Marantzje halen.

Ik kwam op hear.nl trouwens nog een leuk HT setje tegen. Daarmee kom je qua prijs meteen in de top regionen van dit forum terecht.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik twijfel nu HEEL heftig tussen een Denon AVR 1803 en een Marantz SR4300

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Verbal Kint schreef op 09 September 2003 @ 12:59:
[...]
Dat vind ik nou niet aardig dat je dat je dat zegt, ik heb hier ook een mooie Arcam combi staan (en zelfs zonder de obligate B&Ws ;)). Ik moet alleen nog even zo'n Marantzje halen.

Ik kwam op hear.nl trouwens nog een leuk HT setje tegen. Daarmee kom je qua prijs meteen in de top regionen van dit forum terecht.
zal dan binnenkort de mijne plaatsen, kijken of ik in de top kom :D, denk het vast wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
skullsplitter schreef op 09 September 2003 @ 13:00:
Ik twijfel nu HEEL heftig tussen een Denon AVR 1803 en een Marantz SR4300
Heb je ze beluisterd? Zoja en je kan nog geen keuze maken, kijk dan naar de prijs en wat je ervoor krijgt ( opties e.d. ), design, etc.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Oei..ik heb ff wat gemist :)
ik heb een kabel test gedaan.. dat is een tijdje geleden gepost. ik dacht op hifi.nl.
Het verschil in apparatuur is zeker verschillend. En toen hoorde we ook maar subtiele verschillen, waaronder wel vdHUL (type weet ik uit mijn hoofd niet, iig niet de reference kabel) minder was.. en de zelfbouw kabel (wel zeer professioneel gemaakt : Henno's XTC) het beste uit eindelijk.

Het verschil wat ik hier meende te horen vond ik het niet waard om een dure interlink ertussen te gooien.
Gisteren ween luisteren op een wat beter afgestemde set.. Maar beter afgestemd is naar mijn mening ook een stuk gevoeliger. Hier een dropveter ertussen, en het klinkt brak, hier een dure yamamura kabel ertussen en het klinkt ineens heel open etc. Uiteraard kan je je afvragen of dit 'goed' is, maar het is een kwestie van het geluid mooi vinden. Persoonlijk haat ik de MIT kabels, naar mijn idee haalt et teveel weg, maar andere zijn er dik tevreden over. Voor mij geen probleem, want ik koop ze ook niet ;)

In de wat goedkopere apparatuur worden veel lastige kwesties vermijd door alles op te vangen dmv condensators, ic's , trafo's etc etc etc. Maar op een duurdere niet, neem bijvoorbeeld het NL merk : Aitos, afgelpen zaterdag heeft een van de hoofdmedewerkers een uitleg geveven over het product. Duurder spul is minimalistisch, dus ook meer gevoelig voor bijvoorbeeld kabels. Maar door alles goed af te stemmen heb je een beter geluid weer.

Waarom worden auto's getuned?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Niemand zal beargumenteren dat er niet een meetbare verbetering in de prestatie van de auto optreedt na (goede) tuning.

Oeps, ik zou mijn bek houden.
saai qua geluid en net zeg je dat het net zoveel qwaliteit levert voor het geld als bv Marantz.
Dat wat is nu saai geluid, beide ?
En geluid is van meerdere dingen afhankelijk, een cd speler bijvoorbeeld.
Het is beide. Elk merk heeft zijn eigen klankkleur. Marantz is vrij warm, Arcam (in elk geval mijn A85) is wat rustiger en helderder, NAD excelleert in het leveren van power. Denon vind ik overal wat tussenin hangen, ik vind het persoonlijk dus niet zo'n interessant merk. Neemt niet weg dat anderen het mooi kunnen vinden, en dat de meesten met me eens zullen zijn dat het qua bouw, mogelijkheden en prijs gewoon net zo veel waar voor je geld biedt als b.v. Marantz of Onkyo.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.