Ik heb deze week mijn eerste zelfbouw subwoofert gemaakt (voor in een auto in principe), gewoon een goedkoop projectje om is te proberen. Hier is het resultaat:

De onderdelen, o.a. 12mm MDF wat ik nog over had.

De woofer, Lanzar SE10

Hier stond er nog 1 zijmuur open...

...maar ik kwam erachter dat het tussen die 2 plankies zo goed klemde dat het andere wandje er ook gelijk tussen kon.

De woofer in de frontbaffle, dubbel 12mm hout, 24mm dus. Ik wou er eerst per ongeluk doorheen zagen om het rondje te kunnen zagen...Gewoon ff dichtgelijmd.

Front baffle op de sub gelijmd.

Achterkant erop, met springclips die ik nog over had.

En hier het eindresultaat
Niet echt netjes afgewerkt, maar het kan z'n doel dienen: compacte sub (17l) die redelijk diep gaat (0dB@60hz) en goed hard gaat. Luistertesten wijzen ook uit dat ie niet echt superdiep gaat maar diep genoeg om veel lawaai te maken en wat te laten voelen. Kwalitatief is het allemaal best ok, helemaal voor het geld (60 euro bij elkaar) ! Het is gewoon om die deur speakertjes die niet onder de 60hz komen aan te vullen en om te ontlasten zodat je een stuk harder kan spelen, das het idee.

De onderdelen, o.a. 12mm MDF wat ik nog over had.

De woofer, Lanzar SE10

Hier stond er nog 1 zijmuur open...

...maar ik kwam erachter dat het tussen die 2 plankies zo goed klemde dat het andere wandje er ook gelijk tussen kon.

De woofer in de frontbaffle, dubbel 12mm hout, 24mm dus. Ik wou er eerst per ongeluk doorheen zagen om het rondje te kunnen zagen...Gewoon ff dichtgelijmd.

Front baffle op de sub gelijmd.

Achterkant erop, met springclips die ik nog over had.

En hier het eindresultaat
Niet echt netjes afgewerkt, maar het kan z'n doel dienen: compacte sub (17l) die redelijk diep gaat (0dB@60hz) en goed hard gaat. Luistertesten wijzen ook uit dat ie niet echt superdiep gaat maar diep genoeg om veel lawaai te maken en wat te laten voelen. Kwalitatief is het allemaal best ok, helemaal voor het geld (60 euro bij elkaar) ! Het is gewoon om die deur speakertjes die niet onder de 60hz komen aan te vullen en om te ontlasten zodat je een stuk harder kan spelen, das het idee.
[ Voor 7% gewijzigd door JT op 04-08-2003 22:30 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning