Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Heel erg netjesPelle schreef op 07 October 2003 @ 00:27:
Finally, na mijn mislukte poging van vorige week:
Canon EOS 300D review
Deze plek is te koop.

(Gelukkig wordt dit 1 van de laaste webcam shots

K heb alleen nog geen geheugen.. en dat is ook nog niet eens verstuurd
Ik heb het geheugen samen met een cardreader besteld, maar die cardreader is nog steeds niet geleverd dus sturen ze het geheugen ook niet op. K ben blij maar ook gefrustreerd nu

Kun je geen foto maken en direkt door sturen naar de computer met de USB kabel ?
De manual is duitstaligBlord schreef op 07 October 2003 @ 12:12:
Tijd genoeg om de manual door te lezen
Kun je geen foto maken en direkt door sturen naar de computer met de USB kabel ?
En dat 2e denk ik niet, want verzenden gebeurt via je geheugen, niet je buffergeheugen... maarja dan toch maar het pdf-je ofzo

Ik zou gewoon ff bij de dixons ofzo een kaartje halen anders wordt je GEKTentacle1 schreef op 07 October 2003 @ 12:09:
K heb alleen nog geen geheugen.. en dat is ook nog niet eens verstuurd
Trouwens, is je I-toets stuk, ipv "ik" typ je regelmatig alleen K?
"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981
Eh..ik mag niet op DPZ?Pelle schreef op 07 October 2003 @ 00:27:
Finally, na mijn mislukte poging van vorige week:
Canon EOS 300D review
Forbidden
You don't have permission to access / on this server
(bb) || !(bb)
[13:24:13] <Grrrrrene> Ik mag niet op DPZ
[13:24:24] <Grrrrrene> Forbidden
[13:24:24] <Grrrrrene> You don't have permission to access / on this server.
[13:25:29] <@Rene> huh?
[13:25:34] <@Rene> wat browse je dan?
[13:26:31] <@Rene> haha..
[13:26:38] <@Rene> ff zien wat er aan de hand is.
[13:29:45] <@Rene> zo word al gefixed
Dus.. zal zo wel weer werken
Je kan gewoon foto's maken met de bijgeleverde software. De foto's worden dan gewoon direct binnen getrokken.Tentacle1 schreef op 07 oktober 2003 @ 12:22:
[...]
De manual is duitstalig. (K heb de engelse pdf).
En dat 2e denk ik niet, want verzenden gebeurt via je geheugen, niet je buffergeheugen... maarja dan toch maar het pdf-je ofzo
Hehe ik heb er aan lopen denken.. ik heb hett bedrijf ook gemaild over de levertijd, anders laat ik die cardreader ff zitten aangezien die ook bij de mediamarkt worden verkocht (hoewel ze daar ook niet op voorraad waren). Ik vind het sonde om nog geld daar aan uit te gaan geven aangezien dat nou net zo mooi is bespaard op de kit prijs.Moriaty schreef op 07 October 2003 @ 13:17:
[...]
Ik zou gewoon ff bij de dixons ofzo een kaartje halen anders wordt je GEK64MB heb je voor 30 euro ofzo.
Trouwens, is je I-toets stuk, ipv "ik" typ je regelmatig alleen K?
Ik heb al even een tijdelijk oplossing.. een vriend van mij heeft een camera met CF, dus daar ga ik donderdag even langs iig
Oh ja... 'K' i.p.v. 'Ik' is automatisme, beetje chat taal denk ik zo of is het Rotterdams ik weet het niet (K zal er op letten
Hmm nouja even proberen dan maarXander2000 schreef op 07 October 2003 @ 13:32:
[...]
Je kan gewoon foto's maken met de bijgeleverde software. De foto's worden dan gewoon direct binnen getrokken.
[ Voor 3% gewijzigd door Tentacle1 op 07-10-2003 13:55 ]
stofkap op de lens, MF en dan foto maken.. maar je kan het ook gewoon zo in de foto zien.Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 14:37:
Hoe heb je getest om die hotpixel te krijgen?
En t is geen hot-pixel maar een stuck pixel (hij blijft wit) maar boeie, die pixel werkt niet en dat wil ik wel voor een camera van 1149 euro!
[ Voor 24% gewijzigd door Tentacle1 op 07-10-2003 15:00 ]
Groot gelijk heb je als het een hot pixel is, maar is het niet gewoon stof of iets op de lens?Tentacle1 schreef op 07 October 2003 @ 14:45:
En t is geen hot-pixel maar een stuck pixel (hij blijft wit) maar boeie, die pixel werkt niet en dat wil ik wel voor een camera van 1149 euro!
"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981
Ik weet al waar ik voor ga sparen
Het is een stuck pixel (blijft wit), misschien is het zo duidelijker:Moriaty schreef op 07 October 2003 @ 15:36:
[...]
Groot gelijk heb je als het een hot pixel is, maar is het niet gewoon stof of iets op de lens?

Het kan geen stofje zijn aangezien het dan zwart zou blijven (omdat er geen licht op de sensor valt).
K hoop dat crown wil ruilen want anders ben ik em 3 weken kwijt en had ik em zowiezo ergens anders kunnen kopen (en verzendkosten kunnen besparen)
Jammer genoeg heb ik wel al ruim 1700 foto's gemaakt met dit 'artifact', omdat ik eenvoudigweg niet de tijd heb gehad om mijn foto's uit te zoeken vanaf vorige week vrijdag. (Ja ik maak vrij veel foto's
Mijn angst is wel dat als ik met de 1D heb gewerkt, ik niet weer terug wil naar de 10D namelijk.
[ Voor 72% gewijzigd door Floor-is op 07-10-2003 18:19 ]
Bericht hierboven
Wat jammer voor je, ik denk dat Crown gewoon de zaak moet omruilen. Volgens mij is zoiets juridisch beschreven ofzo.
Bericht hierboven
Over die europese garantie en handleiding kan ik ook wel wat zeggen. Ik was toevallig bij de "bekendmaking" van de Nissan 350Z in de Beurs van Berlage in Amsterdam en daar stonden ze ook. Hij kon mij vertellen dat geen internetshop (ook niet in Nederland) Nederlandse handleidingen met de camera's mee verkoopt, aangezien Canon Nederland volgens de regels niet aan internet shops verhandeld. Of alle internetshops volgens de regels kopen weet ik niet maar het geeft wel wat aan in hun beleid ten aanzien van onprofessioneel gedoe in de markt.Nestor schreef op 06 October 2003 @ 16:20:
Ik vind sommige zaken erg ver gaan met die prijs die ze vragen voor de 300D, als je ziet dat je in Duitsland voor ongeveer honderd euro meer de 10D kunt kopen, dan is voor mij de keuze vrij makkelijk gemaakt. Tenzij er nog wat nadelen aan zitten om het in het buitenland te kopen, maar volgens mij heeft Canon een Europese garantie e.d.
Ruilen kan altijd (zijn ze wettelijk verplicht).... Maar goed, je geeft al aan dat ze het best willen, maar niets op voorraad hebben. Dan kan je hem altijd nog retour brengen en ergens anders proberen te kopen.......Floris schreef op 07 oktober 2003 @ 18:26:
Crown wil wel ruilen, maar officieel kan hij dat pas vanaf 3 pixels met problemen en er zijn zowel geen 10D's als geen 300D's meer te krijgen...
ik d8 dat je camera pas een paar dagen jong was, vergeet mijn post dus maar
[ Voor 11% gewijzigd door Droopey op 08-10-2003 07:04 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
Als het overigens stof is, moet dat relatief eenvoudig te verwijderen zijn, dat ga ik morgen bij mijn favo winkel eens trachten te regelen.
Ohjah nog een tip voor de kersverse eigenaren:
Als je niks nodig hebt, ga dan ook niet kijken wat er allemaal voor moois te krijgen is! Ik heb Crown nog even gevraagd naar een aantal prijzen en hij had voor mij een superlens in gedachten, maar ik denk dat hij zich heeft vergist in hoe lichtsterk dit gevalletje dan wel niet is, want ik kan geen Canon 14mm f/1.4L USM vinden
Eerst maar eens een nieuw LowePro PhotoTrekker tasje kopen, volgt daarna de rest van dienst inhoud wel.
Bericht hierboven
Monniksgier:

Shutter Speed 1/100, Aperture 7.1, ISO 400 @300mm
Sitatoenga kalf

Shutter Speed 1/200, Aperture 5.0, ISO 100 @168.0 mm
Aasgier

Shutter Speed 1/400, Aperture 7.1, ISO 100 @300.0 mm
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

En ook al heeft ie em niet op voorraad, dan wil ik em wel ruilen als ie ze wel weer op voorraad heeft, want ik heb em juist bij Crown gekocht zodat ik er deze maand mee kon werken. Als ik 3 weken moet wachten heeft het allemaal geen zin meer en had ik em net zo goed ergens anders kunnen kopen
Alles wat niet scherp is ligt waarschijnlijk aan mij.Sheik schreef op 08 October 2003 @ 10:41:
Mooie composities, maar hier en daar toch niet helemaal scherp. Kan met de 300d hopelijk toch beter?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Op een statief met een langere sluitertijd etc. had dat best gekunt... voor dit doel vondt ik ze overigens al errug fijnSheik schreef op 08 October 2003 @ 10:41:
Mooie composities, maar hier en daar toch niet helemaal scherp. Kan met de 300d hopelijk toch beter?
Deze plek is te koop.
Bij Fotostarink in Eindhoven hebben ze nog een laatste voor 1199,-
Ik mocht hem direct meenemen van de verkoper, maar ja, moet nog een jaartje sparen
(bb) || !(bb)
Hij zal de neus wel bedoelen van de sitatoenga (hertje). Eerlijk gezegd weet ik niet of dat nou door een kleine DOF kwam of dat ikzelf verkeerd gefocused heb.catchingfire schreef op 08 oktober 2003 @ 11:33:
Niet helemaal scherp? Verklaar U nader? De achtergrond is niet scherp nee...
Maar inderdaad het punt is meer om aan te geven dat je op 300mm best nog aardige foto's kan maken uit de hand. Heb een hekel aan statieven.
Hier een aantal vergelijkbare foto's genomen met m'n nederige F717...gewoon voor fun en zonder bijbedoeling...toevallig vind ik
[ Voor 44% gewijzigd door Sheik op 08-10-2003 14:50 ]
Verwijderd
Sorry sheik, maar ik vind het onderwerp in de laatste 2 pics van rockhopper, toch echt wel scherp hoor. Kijk maar naar de haren van Sitatoenga kalfje.Sheik schreef op 08 oktober 2003 @ 14:48:
stefimke, de foto's zijn niet scherp nee. En dan doel ik uiteraard niet op de achtergrond (domme reactie overigens) maar op het voorwerp zelf zoals rockhopper al aangeeft. Ik zeg overigens niet dat de kwaliteit van de cam noch van de fotograaf slecht is, ik weet ook dat beiden aan elkaar moeten 'wennen'.
......
Trouwens dee lens van rockhopper presteerd ook wel lekker voor wat hij mag kosten!
[ Voor 6% gewijzigd door Sheik op 08-10-2003 15:10 ]
Verwijderd
/me wou dat hij ook kon oefenen met een 300D
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Maar ik hoor er over het algemeen best goede reacties over vooral als je kijkt naar de prijs.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Nou das lekker... Als ik een camera koop waarvan ik weet dat die door al het personeel uitvoerig is getest, hoef ik um niet meer...BaRF schreef op 08 October 2003 @ 20:52:
woei vandaag ook lekker mee gespeeld! vanmorgen 5 binnen gekregen en al drie verkochtHij voelt echt veel beter aan dan hij er uit ziet zeg! Ook niet van dat nare 'flitsende' zilver, maar een beetje uhm 'matter'. Jammer genoeg vandaag geen mooi weer, dus fotos heb ik nog niet echt kunnen maken (ja, beetje binnen in de winkel met mooie gele lampen
)
Jaja er zitten altijd liefhebbers tussen van pindakaas
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
Dat zal dan wel het showroommodel geweest zijn, als jij daar een nieuwe cam koopt, zal je best een gesealde verpakking krijgenZandor schreef op 08 October 2003 @ 23:20:
[...]
Nou das lekker... Als ik een camera koop waarvan ik weet dat die door al het personeel uitvoerig is getest, hoef ik um niet meer...
Jaja er zitten altijd liefhebbers tussen van pindakaas
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ja dat snap ik ook welDat zal dan wel het showroommodel geweest zijn, als jij daar een nieuwe cam koopt, zal je best een gesealde verpakking krijgen.
Nu is het zo dat de 300D niet in een gesealde verpakking zit....
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Nou dan weet je in ieder geval dat de camera werkt. Hoe moet iemand die in zo'n zaak werkt anders wat over z'n te verkopen produkten leren? Uit een folder? En als je een vraag stelt kunnen ze in ieder geval demonsteren hoe hij aan moet (dat is al heel wat, de verkopers van tegenwoordig hebben vaak echt totaal 0.0 produktkennis).Zandor schreef op 08 October 2003 @ 23:20:
Nou das lekker... Als ik een camera koop waarvan ik weet dat die door al het personeel uitvoerig is getest, hoef ik um niet meer...
Ze moeten niet zeuren, de foto is scherp waar jij hem scherp wilde hebben, de 'onscherpte' komt door de DOF en een wellicht net te groot diafragma (klein getal dus).rockhopper schreef op 08 October 2003 @ 14:11:
[...]
Hij zal de neus wel bedoelen van de sitatoenga (hertje). Eerlijk gezegd weet ik niet of dat nou door een kleine DOF kwam of dat ikzelf verkeerd gefocused heb.
Maar inderdaad het punt is meer om aan te geven dat je op 300mm best nog aardige foto's kan maken uit de hand. Heb een hekel aan statieven.
Geen idee wat je voor instellingen hebt gebruikt verder, maar je kan eens testen met f/8 of zelfs nog hoger, gezien de lichtomstandigheden zou je dan nog uit de hand moeten kunnen schieten
Bericht hierboven
Link camera: http://www.bytepro.de/ind...how&id=11975&kategorie=79
[ Voor 4% gewijzigd door sjares op 09-10-2003 09:28 ]
Wij zeuren niet, en waarom kan je in mijn postings lezen. Daarbij denk ik overigens wel dat je een nieuwe bril/monitor nodig hebt. De scherpte is er echt niet! Kijk maar naar de contouren van de veren, de neus van dat beest, de snavel etc. Dit komt misschien door het gekozen diafragma, maar kan ook door de lens komen, wie weet? Mijn collega heeft ook nog steeds focusproblemen met zijn nieuwe 10D. Dit terwijl hij jarenlang SLR ervaring heeft. Misschien speelt dit probleem ook nog bij de 300D? Speculaas...speculaas...Floris schreef op 09 October 2003 @ 09:04:
[...]
Ze moeten niet zeuren, de foto is scherp waar jij hem scherp wilde hebben, de 'onscherpte' komt door de DOF en een wellicht net te groot diafragma (klein getal dus).
Als ik niet kan ruilen kan ik toch wel de camera ter reparatie aanbieden omdat dit te verhelpen is?
Linux aanhanger!
[ Voor 11% gewijzigd door Sheik op 09-10-2003 17:38 ]
Persoonlijk vind ik zo een test compleet onboeiend. Ik heb het nog nooit gedaan met mijn 10D. Pas als het me opvalt bij dagelijks gebruik in mijn fotos, dus niet test shots, zou ik hem willen ruilen. Ik betwijfel echt of je die stuck pixel ziet in een foto van 3072x2048.Tentacle1 schreef op 07 October 2003 @ 14:45:
[...]
stofkap op de lens, MF en dan foto maken.. maar je kan het ook gewoon zo in de foto zien.
Had op me D60 zelfs een stuck pixel gehad LCD. Zat net buiten het gedeelte waar de foto op gepreviewed wordt. Vond ik compleet niet boeiend. Die camera doet wat ik wil, fotos maken!
[ Voor 16% gewijzigd door miekol op 09-10-2003 17:53 . Reden: typo's ]
Overigens: Die foto met de 300D is inmens veel prettiger om naar te kijken dan de foto's van die Sony later in de thread. Maar da's mijn persoonlijke mening
Bericht hierboven
edit: of hoe ga jij zorgen dat je van die stuck pixels afkomt? (naar canon sturen?)
[ Voor 28% gewijzigd door joennie op 10-10-2003 10:51 . Reden: toevoeging ]
Linux aanhanger!
Wat de prijzen zijn weet ik niet. Als het binnen de garantie valt dan is het wel gratis. Je bent dan de camera wel voor paar weken kwijt.
Ik kan hem wel ruilen, als ik meer dan 3 stuck/hot/kapotte pixels heb. Ik heb er twee, dus ik kom er eigenlijk nog eentje tekortjoennie schreef op 10 oktober 2003 @ 09:05:
Floris: kun jij die cam nog wel ruilen dan? Ik ben wel benieuwd hoe de verschillende fotowinkels met een 'stuck pixel' omgaan namelijk.
edit: of hoe ga jij zorgen dat je van die stuck pixels afkomt? (naar canon sturen?)
Vooralsnog moet ik de 'echt waardevolle' foto's maar retoucheren op die 2 plaatsen, da's nog wel te doen ook
Dat is ongeveer wat ik nu (achteraf) ook moet doen, alleen handmatig is het best rotwerkBlord schreef op 10 oktober 2003 @ 11:45:
Je kunt altijd naar de Canon Repair Center sturen voor een stuck pixel. Ze gaan dan die pixel remappen, dwz het gaat altijd de kleur aannemen van de omgeving. Je ziet niks meer van terug.
Dit valt nog onder de garantie, wat op zich natuurlijk prettig is, ik kan het toestel alleen echt niet missen. Mijn planning is vanaf volgende week zaterdag elk weekeinde tot en met 6 december gevuld, met 8 november als enige uitzondering.Wat de prijzen zijn weet ik niet. Als het binnen de garantie valt dan is het wel gratis. Je bent dan de camera wel voor paar weken kwijt.
Om weer wat verder ontopic te gaan: hoeveel mensen hier hebben nu een 300D met een foutje er in? Volgens mij bar weinig, met de launch van de 10D zijn er heel wat meer 'problemen' naar boven gekomen, waaronder een nogal opmerkelijke hoeveelheid mensen die niet bepaald te spreken waren over de autofocus van het toestel. Toch wel goed te zien dat de mensen van Canon wat door hebben ontwikkeld aan de sensor en de interne electronica.
Bericht hierboven
Genomen met externe Metz 40C2 flitser op Full Manual, 100ISO, F11, 1/250.

en een 100% crop van bovenstaande foto

Tot nu toe ben ik uiterst tevreden met mijn aankoop. Met een beetje geluk ga ik morgen buiten eens wat opnamen maken. Denk dat ik eens in Blijdorp ga kijken.
PSN-id: Chrasher

Ik heb de randen van de viewfinder dus op de bijhorende rand van de TV gezet en toen dus gekeken hoeveel beeld van de tv er op de foto te zien was. Mijn vermoeden was juist.. de lijn van de viewfinder komt bijna exact overeen met die van de foto, maar dat betekend ook dat de bovenkant een heel groot stuk bevat wat ik dus niet kan zien op de viewfinder (het witte is wat je kan zien op de viewfinder en het zwarte is wat je ziet op de foto ongeveer). Ik weet dat je maar 95% krijgt te zien, maar is zo'n verschuiving van het beeld normaal?
Kan iemand anders misschien ook zo'n test doen om te kijken of daar ook zo is, anders moet ik echt ff sterk gaan nadenken over maatregelen. Ik bedoel een viewfinder die niet centraal zit en een stuck pixel. Heb ik een maandagochtend model ofzo
Bij mij is ook de onderkant van de viewfinder bijna gelijk aan de actuale opname. Bij de bovenkant scheelt het maar een aantal millimeters (TV vol in beeld). Zolang de viewfinder maar niet meer aangeeft dan dat je wilt fotograferen, vind ik het prima. Je kan er makkelijk rekening mee houden.
Belangrijker vind ik of het center-focus-punt wel in het midden zit. Als ik een foto maak van een letter of smilie van mijn beeldscherm en dan op de kamera volledig inzoom (10x), dan zit dat punt iets minder dan 1 stap (met de richtingtoetsen) onder het exacte midden.
Als je de foto meer dan 2 stappen moet verplaatsen dan zit je buiten het middelste focus-vierkant en dan zou ik me zorgen gaan maken.
Ik neem wel aan dat je die foto van de TV met een statief hebt gemaakt, je kan bij het afdrukken met de hand de kamera namenlijk makkelijk wat vertikaal verplaatsen. 100% op 1 punt stilhouden lukt nooit met de hand.
Bij mij is het ongeveer zo..... waarbij het witte de foto is en het zwatre datgene wat ik door de viewfinder zie.

[ Voor 8% gewijzigd door Chrasher op 11-10-2003 00:29 ]

Van mn center focus klopt dus ook weinig van

Om een idee te geven hier de foto in zn geheel waar de gele stip overeen komt met wat ik als center focus zie.

Maar ja als je dit met de 10x gaat bekijken is dit ongeveer wel 1 stap verschil
K wil alleen weten of dit alles normaal is.. zo ja dan ga ik me nergens zorgen over maken en hou ik er rekening mee. Zo niet dan kan ik nog actie ondernemen.
K ben waarschijnlijk gewoon op hol geslagen na die ene pixel en sindsdien erg kritisch gaan kijken
[ Voor 35% gewijzigd door Tentacle1 op 11-10-2003 01:18 ]
links recht evenveel.
Onder gelijk aan viewfinder en boven meer...
Vind het prima... beter dan veel mensen op dpreview die rechts veel meer hebben en links niets extra
Ik hoor zo weinig klachten over andere merken en niet dat die merken minder populair zijn, ik vind dit weer een treffend 'bewijs' van hun matige kwaliteitssysteem. Hopelijk krijg ik dit keer geen geflame naar mijn hoofd geslingerd, want eerlijk is eerlijk....het begint een beetje de spuigaten bij Canon uit te lopen.
Waar haal jij vandaan dat er iets serieus mis is met de A serie? Ik wil die bron graag even wetenSheik schreef op 11 oktober 2003 @ 09:12:
De kwaliteitszorg van Canon baart mij nu alweer grote zorgen. Eerst is het de A-serie, dan de 10D nu weer de 300D.
Dan heb je het imho aan jezelf te dankenHopelijk krijg ik dit keer geen geflame naar mijn hoofd geslingerd, want eerlijk is eerlijk....het begint een beetje de spuigaten bij Canon uit te lopen.
Zal ik het nog een keer zeggen? Verkoop 10.000 camera's en er zitten 10 mensen bij met een defect. Verkoop er 100.000 en je hebt er al 100 mensen. Neem van mij maar aan dat 100 mensen harder kunnen roepen dat iets niet goed is dan die 10 mensen. Het probleem in de A serie (A60/A70?) zit hem iig in het feit dat er zoveel van verkocht is. De kans op een defect en iemand die daar over post/praat/zeurt wordt dus ook een stuk groter
[ Voor 31% gewijzigd door bartvdl op 11-10-2003 11:50 ]
En daar wordt niet alleen op geklaagd zoals je indirect aangeeft.
[ Voor 20% gewijzigd door Sheik op 11-10-2003 11:41 ]
Ik ken de hele Sony F717 niet moet je nagaanSheik schreef op 11 October 2003 @ 11:41:
Van de sony F717 zijn ook ontzettend veel verkocht, maar op de fora kom ik zelden zoveel problemen tegen als de A-serie. De fora zijn mijn bronnen.
Concludeer iig wat jij wilt, ik heb nog geen enkele reden gehoord of gezien om aan te nemen dat Canon's kwalitatief minder zijn. De A60/A70 is echt heel veel verkocht (leveringsproblemen met A70 anyone?) en problemen komen dan eerder voor, logisch
Jij gaat geen Canon kopen dat is duidelijk, ik wel want ik zweer bij het merk en ja, ik ben kritisch
Ik ben wel heel benieuwd of en hoe snel de prijzen wat gaan dalen. Ik zit nog niet aan m'n budget dus als de prijzen wat gaan zakken kan ik hem inclusief accessoires eerder aanschaffen

Canon zegt 95%, en als je dat gaat terugrekenen op een plaatje van 3072x2048 dan is er een marge mogelijk van zo'n 153 pixels in de breedte en 102 pixels in de hoogte die je kan missen in de viewfinder.
En de meeste personen lopen te klagen dat de onderkant zo dicht bij de werkelijkheid zit, terwijl ze een behoorlijk gedeelte van de bovenkant missen! Ik zou er juist blij mee zijn, hoef ik niet te gokken. Ik houdt gewoon rekening met de onderkant en ga lekker fotograveren.
Dit is hetzelfde als dat zogenaamde focus-probleem met de 10D, zwaar overdreven. Iedereen gaat ineens als een gek (ondoordachte) testen doen en andere personen kopen er geen meer omdat het zo wordt opgeblazen.

Natuurlijk zijn er altijd een paar toestellen die niet goed zijn (daar heb je garantie voor), maar het lijkt soms wel of de wereld vergaat en iedereen springt er bovenop.
NOFI ofzo hoor, maar misschien moet je dan en een nieuwe bril kopen en eens goed gaan opletten. Weet je nog de 1e serie van de F717? Was het niet zo dat die met groen en rood nogal een probleem had? Was het niet zo dat als je daarmee een foto in het donker maakte, heel blauw leek weg te vallen? Wat het bovendien niet zo dat deze ook problemen hadden met MemStick2?Sheik schreef op 11 October 2003 @ 11:41:
Van de sony F717 zijn ook ontzettend veel verkocht, maar op de fora kom ik zelden zoveel problemen tegen als de A-serie. De fora zijn mijn bronnen.
En daar wordt niet alleen op geklaagd zoals je indirect aangeeft.
Ik weet niet welke fora jij bezoekt, maar het lijkt er op dat je iig niet op sony-fora komt
De EOS 10D heeft een focussingprobleem werd er geklaagt; bleek weinig van te kloppen, het was in 99% van de gevallen een human error, omdat de focussingpoints anders geplaatst werden dan gebruikelijk was en men niet goed doorhad hoe dit dan werkte. (Stond gewoon in het boekje, daar niet van.) Ja er zijn wel wat front- en backfocussingproblemen geweest, maar eigenlijk waren dat uit de 30.000 eerste camera's er welgeteld 6! (whoehie
De 300D hoor ik gezeur over de VF, maar dat heb je op een analoge cam ook, dus ik vind het maar gezever, tenzij hij scheef zit
Maareuh wie beweerde er ook weer dat Canon niet populairder is dan andere merken? Ik zie hier geen Nikon D100 thread of een thread over de *ist die maar in de buurt komt van deze
Bericht hierboven
Verwijderd
Idd. Dat rood probleem is er nog steeds met de 717, en dan hebben we het nog niet over CA, purple fringing, colorbleeding en de HAF problemen.Floris schreef op 11 oktober 2003 @ 12:32:
[...]
NOFI ofzo hoor, maar misschien moet je dan en een nieuwe bril kopen en eens goed gaan opletten. Weet je nog de 1e serie van de F717? Was het niet zo dat die met groen en rood nogal een probleem had?
(CA is iets anders dan purple fringing).
En dit alles zal met de 828 niet minder worden.
En laten we het vooral niet hebben over ruis en snelheid tov een 300D.
Alleen zien wat je wilt zien....Ik weet niet welke fora jij bezoekt, maar het lijkt er op dat je iig niet op sony-fora komt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 12:55 ]
Verwijderd
Voor het eerst dat ik iemand hoor (lees) zeggen dat de kleuren niet goed zijnSheik schreef op 11 oktober 2003 @ 13:03:
Floris, wat voel jij je aangevallen zeg. Ik kom dagelijks op de dpreview fora (allemaal trouwens!! en niet alleen Sony). Ik heb Sony foto's vergeleken met mijn collega die de 10D heeft en hij is uiterst teleurgesteld in zijn scherpte en kleuren.

Weet je collega hoe hij moet post-processen ?
Laat hem even inlichten via http://www.dutchphotozone.com
De Sony kleuren zijn verre van accuraat. Probeer eens huidkleur er goed op te krijgen. Voor mij zijn dat Walt Disney kleuren....
Scherpte met een DSLR moet je zelf creeeren.
Dit is tevens ook een groot pluspunt van de camera : power to the people.
USM komt in vele vormen en maten en je zult voor jezelf uit moeten maken welke sharpening techniek je het mooist vind en welke de meeste details naar voren haalt.
Dit tov een digicam met interne sharpening, waarbij de details al zijn verscherpt door de camera zelf, met alle risicos van dien (halos, oversharpened, detailloss)
maar je bent ook niet bepaald pro Canon...nu hoeft dat ook niet, maar om te denken dat een 717 de oplossing voor alle problemen in het leven is, is gewoonweg dom.Mij maakt het nogmaals geen zak uit of het nou Canon, Sony of Nikon is waarvan de kwaliteit bagger is. Ik heb nergens een aandeel in en beschouw Sony echt niet als de beste hoor.
De 300D gaat er namelijk makkelijk aan voorbij.
op dpreview zitten dezelfde type mensen als jijzelf :Ik bekijk het objectief en als ik een woordje slecht zeg over de Canon (op GOT!!!) dan zijn de poppetjes aan het dansen van een aantal tere zieltjes hier. Waarom zijn dit soort discussies wel mogelijk op dpreview en niet hier? Weinig respect nog voor andersmans mening om meteen wat te gaan bleren. Bekijk ook eens andere fora om te zien dat het ook anders kan.
"Mijn 717 produceert scherpere plaatjes dan jouw dure 10D"
Mits je de sharpening onder controle hebt en je weet hoe je moet post-processen halen die 717 plaatjes het bij lange na niet.
En jouw voorbeeldjes van die vogel zien er voor mij totaal niet scherp uit.
Het verschil is bijvoorbeeld ook dat je met een 717 een foto van een stilleven goed kunt maken, maar zodra er beweging in zit, ben je al blij dat je het erop hebt staan, in die tijd heb je met een DSLR er al 15 opstaan en kun je kiezen welke je de mooiste vind.
Daarnaast heb je dan ook nog de fijne factoren van ondiepe DOF, bokeh en lage ruis.
Kortom, meesterlijke reactie van je. Ik begrijp vaak dergelijke 'wraak'posts niet hoor. Inhoudelijk mag je met me discussieren, maar ga me niet voor 'iets' beoordelen (zie je post), want dat kan je niet. Laat dat soort dingen dus.[b]Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 14:24:
[...]
Voor het eerst dat ik iemand hoor (lees) zeggen dat de kleuren niet goed zijn
Weet je collega hoe hij moet post-processen ?
Ja
De Sony kleuren zijn verre van accuraat. Probeer eens huidkleur er goed op te krijgen. Voor mij zijn dat Walt Disney kleuren....
Huidskleuren zijn natuurlijk, check de reviews en bijv. mijn foto's maar.
Oh, jammer dat de camera voor dat geld dat niet zelf goed kan.
Maar je bent ook niet bepaald pro Canon...nu hoeft dat ook niet, maar om te denken dat een 717 de oplossing voor alle problemen in het leven is, is gewoonweg dom.
Gelukkig zeg ik dat ook niet. Ben ik nu ook niet dom??
De 300D gaat er namelijk makkelijk aan voorbij.
Overtuigd heeft de camera nog niet als ik de fora afstruin en collega's / vrienden spreek.
op dpreview zitten dezelfde type mensen als jijzelf :
Jij kan snel mensen beoordelen, erg goed van je!
Het verschil is bijvoorbeeld ook dat je met een 717 een foto van een stilleven goed kunt maken, maar zodra er beweging in zit, ben je al blij dat je het erop hebt staan, in die tijd heb je met een DSLR er al 15 opstaan en kun je kiezen welke je de mooiste vind.
Kan je genoeg voorbeelden laten zien om het tegendeel te bewijzen.
Daarnaast heb je dan ook nog de fijne factoren van ondiepe DOF, bokeh en lage ruis.
Enige zinvolle bijdrage van je wat met DSLR's gewoonweg een feit is te noemen.
Zijn er nog mensen die een gebruikerservaring kwijt willen hier over de 300D. T is me opgevallen dat het scrollwieltje aan de bovenkant erg stug is en dat je veel kracht moet zetten om hem te draaien (maar t went
[ Voor 8% gewijzigd door Tentacle1 op 11-10-2003 16:51 . Reden: maar t went :) ]
Verwijderd
vond de F717 eerst ook een meesterlijk apparaat, maar de 300D is verweg de betere.
Als iemand tevreden is met een F717, dan moet hij die camera gewoon lekker gebruiken. Als iemand anders meer ziet in een 300D, dan koopt hij die Canon. We kunnen hier nou wel lekker elkaars camera's af gaan zitten zeiken maar dat heeft heel weinig zin om dat het altijd een subjectieve discussie blijft.
Koop een camera die JIJ lekker vindt werken en die JIJ mooie platen vindt schieten. Voor de een is dat een F717 en voor een ander een 300D
Overigens ben ik nog altijd blij met mijn D60 die ik vooral voor binnenopnames (hoge iso) en F1 wedstrijden gebruik. Dus, bij deze wil ik nogmaals zeggen dat ik niet anti-canon ben, noch pro sony
nieuw in dit topic hier
Maar dat is natuurlijk niet waarvoor ik hier kwam
Ik zie het zo even niet, maar er hoort bij te zitten:GsJosh schreef op 11 October 2003 @ 20:17:
Ik wilde even weten welke accesoires er bij deze camera http://www.bytepro.de/ind...how&id=11974&kategorie=79 zitten als er verteld wordt dat er 'standaard accecoires' bij zitten

volgens de startpost. Je hebt dus òf een camera met die accessoires zonder lens òf een camera met die accessoires mèt lens
Als je het zeker wilt weten, zou ik mailen met de winkel zelf.
Wout schreef op 10 October 2003 @ 20:57:
Ik wil de 300D in de toekomst ook kopen, maar ben niet razend enthousiast over de kitlens. Weet iemand een lens met vergelijkbare specs (diafragma, aantal mm) maar van beter kwaliteit?
Dergelijke lenzen zijn niet te koop (in ieder geval niet in die zoomrange).
Als je een lens wil die rond de 19mm begint, en een redelijke zoom biedt (kom je zeg maar tot de 35mm), ben je redelijk wat geld kwijt.
Het eerste waar ik overigens op zou letten als ik jou was, is het diafragma: kijk of je een lens kan vinden die lichtsterker is.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Een nagenoeg gelijke lens is de 22-55 4.0-5.6 maar het zou redelijk stom zijn om die aan te schaffen. Wel USM, maar verder dik twee keer zo duur en ook nog eens 4mm minder groothoek.
Sigma heeft ook een 24-70 2.8, en die is een stuk betaalbaarder, denk dat je die wel voor 450 op de kop kunt tikken.
Conclusie 2: ik heb 2e batterij nodig.
Dus de vraag: 1) waar zou ik goedkoop een 300D batterij kunnen halen?
2) zijn er ook auto-opladers, zodat ik onderweg op vakantie een of twee batterijen kan opladen met de meegeleverde oplader, of kan dit niet?
Valt mee hoor, ik vind het alleen nogal onzin wat je neer had gezet.Sheik schreef op 11 October 2003 @ 13:03:
Floris, wat voel jij je aangevallen zeg.
Ik kom er niet dagelijks, heb wel contact met de mensen waar ik wel contact mee wil hebben, dus ach... Jouw collega zou dan zijn 10D eens moeten laten checken of schoonmaken of USM leren of betere lenzen kopen of zijn ogen laten nakijkenIk kom dagelijks op de dpreview fora (allemaal trouwens!! en niet alleen Sony). Ik heb Sony foto's vergeleken met mijn collega die de 10D heeft en hij is uiterst teleurgesteld in zijn scherpte en kleuren.
We zijn hier een opgewaardeerde point-and-shoot aan het vergelijken met een D-SLR, dat kan je niet vergelijken!Mij maakt het nogmaals geen zak uit of het nou Canon, Sony of Nikon is waarvan de kwaliteit bagger is. Ik heb nergens een aandeel in en beschouw Sony echt niet als de beste hoor. Ik bekijk het objectief en als ik een woordje slecht zeg over de Canon (op GOT!!!) dan zijn de poppetjes aan het dansen van een aantal tere zieltjes hier.
Door de intonatie, door de ignorance van de posters en omdat sommigen het gewoon niet begrijpen misschien?Waarom zijn dit soort discussies wel mogelijk op dpreview en niet hier? Weinig respect nog voor andersmans mening om meteen wat te gaan bleren. Bekijk ook eens andere fora om te zien dat het ook anders kan.
Kijk een F717 is best een prima toestel, strakke Japanse lens (design in Duitsland), vrij lichtsterk, gaaf design, levert best een OK resultaat op na wat PS-werk. Maar het is en blijft een cam met een erg kleine sensor, met een lastiger DOF, met nogal wat CA, Halos etc.
Een 300D is ook geen koningscam en ook niet vergelijkbaar met een F717, omdat hij wisselbare lenzen heeft, een echte shutter, grotere sensor, minder ruis, veel meer DOF om mee te werken, heel andere kleurweergave en nogal veel groter is. Maar ook qua prijs is het niet te vergelijken. Velen vinden bovendien dat je ook bij de 300D nog wat nabewerking nodig hebt (USM, levels) om echt mooi resultaat te krijgen, wat ik in veel gevallen ook wel vind.
[ Voor 24% gewijzigd door Floor-is op 13-10-2003 15:37 ]
Bericht hierboven
Hmm nee, wellicht kan je de tokina 'plastic fantastic' proberen. Minder zoom, ietsje meer WA. Vrij goedkoop ook, maar nog steeds duurder. (17-35mm als ik me niet vergis. Ik heb een canon WA-zoom, niet vergelijkbaar
Daarnaast een 2e hands 28-135 oid, heb je gelijk wat meer zoom.
Bericht hierboven
Beetje jammer deze opmerking, het is algemeen bekend dat een DSLR (in RAW mode) niet aan sharpening doet, zeker niet zo agressief als een compact cameraSheik schreef op 11 October 2003 @ 15:05:
[...]
Oh, jammer dat de camera voor dat geld dat niet zelf goed kan.

Als iemand 1000 euro uitgeeft aan een DSLR, waarom heeft hij dan zo weinig fotografische kennis?
1 vriend van je heeft een 300D en meteen is hij ruk? Weet je wat het probleem is: mensen vergelijken de 300D met een 10D of betere cams, dat gaat natuurlijk niet. De 300D zit in het Sony 828 prijssegment en daar moet je hem dus ook mee vergelijken. Het is echter wel een heel andere camera: bloedsnel en goed gebouwd, goede CMOS sensor met een ultiem laag ruisniveau, maar verwacht niet dat je hem net zo makkelijk de baas bent als een Sony 828 of wat voor consumer cam ook.De 300D gaat er namelijk makkelijk aan voorbij.
Overtuigd heeft de camera nog niet als ik de fora afstruin en collega's / vrienden spreek.
Be my guest. Sowieso: wat is er volgens je vriend/collega mis met de kleuren van de 300D en waarom beweer je dat zonder enige onderbouwing? Linkje met structureel foute shots zou genoeg zijn, Pelle krijgt er nml wel goede foto's uit en qua fotografische kennis heb ik 10x meer vertrouwen in hem dan in "een collega/vriend" van "een user op GoT".Het verschil is bijvoorbeeld ook dat je met een 717 een foto van een stilleven goed kunt maken, maar zodra er beweging in zit, ben je al blij dat je het erop hebt staan, in die tijd heb je met een DSLR er al 15 opstaan en kun je kiezen welke je de mooiste vind.
Kan je genoeg voorbeelden laten zien om het tegendeel te bewijzen.
Ik zou zeggen: bewijs die "Canon afkraak dingen" van je eens, ipv te beweren dat het op dpreview.com te vinden is. Ik lees daar ook regelmatig, maar heb nog niemand horen klagen over de kleuren van de 300D.Kortom, meesterlijke reactie van je. Ik begrijp vaak dergelijke 'wraak'posts niet hoor. Inhoudelijk mag je met me discussieren, maar ga me niet voor 'iets' beoordelen (zie je post), want dat kan je niet. Laat dat soort dingen dus.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Het is bijna te triest om weer te reageren, maar door 2 van zo'n brakke opmerkingen van jullie kan ik het toch niet laten ('vrij lichtscherp' sorry maar 2.0 is ERG lichtscherp....'F717 staat bekend om weinig postprocessing' etc etc). Nogmaals wil ik jullie zeggen dat ik geen Canon hater ben, noch een Sony aanhanger (Canon D60 en Sony F717). Ik vertel in deze reactie weer niks nieuws en daarom stop ik ook de discussie. Ik ga verder ook niet meer in op 'mijn collega' want winnen doe ik hier toch niet. Veel plezier met jullie 300D en hopelijk blijven jullie bespaard van mijn nogal uitgesproken mening over Canons kwaliteitssysteem (dead pixels/scherpte/motoriek en weet ik wat nog meer). Het is mijn mening, respecteer dat en ga niet meteen in de tegenaanval met een gedrag alsof jullie mijn situatie kunnen beoordelen. Happy shooting.
Ja en die cases waren allemaal goed onderbouwd, not. 99% daarvan was gewoon user error.Sheik schreef op 13 October 2003 @ 18:39:
Ik ga niet bewijzen wat er op fora al voor handen ligt. Er zijn zat foto's die ik van 10D gebruikers (en daar had ik het over) heb gezien die vooral onscherp waren en niet met USM waren te verbeteren (originele Canon lens). Deze problemen zijn tot in den treure reeds wereldwijd bekend en ga niet voor een klein select groepje zoals jullie 2 nogmaals de bewijzen boven tafel halen. Kost me teveel tijd en heb dit er niet voor over, aangezien deze discussie erg kinderachtig gaat worden.
<knip>
Je kan trouwens nooit alle DSLR's over 1 kam scheren want de DSLR houdt alleen de film vast (cmos/ccd tegenwoordig) en de lens neemt de foto.
Iedereen maakt wel eens onscherpe foto's, in de eerste serie Canon's zaten nog wel eens wat rare modellen die inderdaad focusproblemen hadden. Erg jammer, maar het waren er gelukkig echt maar weinig; men moest meer wennen aan de nieuwe focuspoints.Sheik schreef op 13 October 2003 @ 18:39:
Ik ga niet bewijzen wat er op fora al voor handen ligt. Er zijn zat foto's die ik van 10D gebruikers (en daar had ik het over) heb gezien die vooral onscherp waren en niet met USM waren te verbeteren (originele Canon lens). Deze problemen zijn tot in den treure reeds wereldwijd bekend en ga niet voor een klein select groepje zoals jullie 2 nogmaals de bewijzen boven tafel halen. Kost me teveel tijd en heb dit er niet voor over, aangezien deze discussie erg kinderachtig gaat worden.
Kost je 'teveel tijd' en 'heb je er niet voor over' is niet minder dan zielig, als je de discussie begint, ga de discussie dan ook aan. Anders ben je alleen maar aan het trollen.
Ja ik heb een Canon 10D en ja ik heb ook met andere cams gewerkt, heb ervaring mogen opdoen met verschillende merken, verschillende typen, verschillende lenzen etc. etc. En ja ik durf best te zeggen dat ik wel iets weet van fotografie, of zelfs erger nog: ik durf te zeggen dat er maar weinig mensen zijn die aan mij tippen in mijn kleine vakgebeid.
85mm f/1.2 dat is pas lichtscherp of een 50mm f/1.0! f/2 is voor een consumergeval erg goed ja, zeker als je denkt dat je ook nog kunt zoomen. Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat dat niet mogelijk is met een normale lens, althans het kan wel, maar ze zijn niet te koop.Het is bijna te triest om weer te reageren, maar door 2 van zo'n brakke opmerkingen van jullie kan ik het toch niet laten ('vrij lichtscherp' sorry maar 2.0 is ERG lichtscherp....
Ik heb wel iets gezegd over veel in-cam processing, en dat ik de kleurweergave (persoonlijk) compleet de plank vind misslaan, maar dat vind ik; mijn mening.'F717 staat bekend om weinig postprocessing' etc etc).
Dat vind ik getuigen van zwakte, onderbouw je verhaal nou eens, daar heb je meer aan. Wegrennen isNogmaals wil ik jullie zeggen dat ik geen Canon hater ben, noch een Sony aanhanger (Canon D60 en Sony F717). Ik vertel in deze reactie weer niks nieuws en daarom stop ik ook de discussie.

Een discussie 'win' je niet!Ik ga verder ook niet meer in op 'mijn collega' want winnen doe ik hier toch niet.
Ik accepteer je mening, respecteren doe ik hem niet, omdat je pertinent weigert hem te onderbouwen.Veel plezier met jullie 300D en hopelijk blijven jullie bespaard van mijn nogal uitgesproken mening over Canons kwaliteitssysteem (dead pixels/scherpte/motoriek en weet ik wat nog meer). Het is mijn mening, respecteer dat en ga niet meteen in de tegenaanval met een gedrag alsof jullie mijn situatie kunnen beoordelen. Happy shooting.
Bericht hierboven
net toen ik de moet wou opgeven voor de zekerheid nog even de Dixons binnen gelopen en daar stond hij dan eindelijk! de 300D
Even rustig bekeken en ik weet het nu zeker: morgen ga ik een EOS300D bestellen.
Werken deze ook met de meegeleverde canon 300d acculader? Zijn ze uberhaupt oplaadbaar? Ze zijn zoveel goedkoper, of heb ik een aparte lader nodig?Grrrrrene schreef op 13 September 2003 @ 00:25:
Tip: Haal je BP511 accu's hier: http://cgi.ebay.de/ws/eBa...2950646320&category=28995
Daar komen de mijne ook vandaan, 't zijn geen Canons, maar ze bevatten wel 1350 mAh ipv de 1100 van de Canons en ik merk totaal geen verschil. Scheelt wel een slok op een borrel qua geld
[ Voor 5% gewijzigd door Sheik op 14-10-2003 07:51 ]
Had dan ff gevraagd of je m even in je handen mocht houden... dan had je m nu inmiddels al besteldAlfisti schreef op 13 October 2003 @ 23:23:
Vandaag op zoek gegaan naar de EOS300D, de MediaMarkt in Amsterdam had hem niet dus weer terug gereden naar Hilversum om daar te gaan kijken. Eerst Sturkenboom bezocht > geen 300D te bekennen, toen naar de Combi > geen 300D te bekennen
net toen ik de moet wou opgeven voor de zekerheid nog even de Dixons binnen gelopen en daar stond hij dan eindelijk! de 300D![]()
Even rustig bekeken en ik weet het nu zeker: morgen ga ik een EOS300D bestellen.
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Sheik, je hebt zelf een D60. Dan weet je toch hoe het zit met post-processing, USM en de kleuren ? De D60 kleuren verschillen weinig tot niets met de 10D en 300D.Sheik schreef op 14 October 2003 @ 07:46:
Floris, ik ben zwak en ren nu weg. Ik ben geen discussie aangegaan, ik werd ertoe gedwongen door een opmerking over kwaliteit. Verder ben ik blij voor je dat er weinig mensen aan jou kunnen tippen (zoals je van jezelf zegt). Dus ga ik er nu maar verstandig van uit dat jij het ook allemaal wel heel goed zal weten......
Een maat van me heeft een 717 en zijn platen op 100% komen niet in de buurt van mijn 10D plaatjes. Nu kan het ook aan zijn Sony liggen natuurlijk.
Je zegt dat je 717 scherpere (plus meer detail) platen produceert dan een 10D of 300D, en dus ook een D60 ?
Verwijderd
Superlicht? K vind em nogal wat gewicht hebben, zeker als je em om je nek hebt hangen. Ik ben dan wel niks gewend maar je krijgt wel het gevoel dat je een flinke camera in je handen hebt ten opzichte van een gewone digicam of analoge. Ach t is een mening dus gelukkig kan iedereen dat voor zichzelf bepalenVerwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 12:32:
Heb ook ff de 300D in handen gehad gisteren, ligt erg lekker in de hand en verbaasde me over het gewicht, hij is echt superlicht vergeleken bij mijn G3. Maar ik vind het zelf té licht, te speelgoedachtig aandoen. Voor de rest weinig minpunten kunnen ontdekken, maar die ene woog bij mij toch wel het zwaarst denk ik...(wellicht doorsparen voor een D60 of 10D?)
Vrees niet, hij is inmiddels besteld via mijn werk en word week 43 geleverdKeeZ schreef op 14 oktober 2003 @ 10:23:
[...]
Had dan ff gevraagd of je m even in je handen mocht houden... dan had je m nu inmiddels al besteld
toch handig als je nog zoveel vrije dagen over hebt
Verwijderd
Dat wil btw niet zeggen dat ik deze 300D niet ga aanschaffen aan het eind van deze maand
Hij heeft wel een punt over dat hij de poppen aan het dansen heeft als hij iets verkeerds zegt over Canon. Ik zie dat hier heel vaak en niet alleen bij Canon. Zo heb ik bijvoorbeeld 5 jaar geleden een Sony brander gekocht. Dat was tegen alle got wetten in want een brander moest en zou een plextor zijn. 5 jaar later en 1000-en cd's verder, werkt deze brander nog steeds en heeft in zijn totaliteit 2 mislukte cd's geleverd. Dit was maar een klein voorbeeld, maar zo zijn er wel 100-en te vinden. Waarom ik nog even offtopic bijvoeg is omdat iedereen zijn mening hier over een bepaald apparaat moet kunnen geven zonder meteen aangevallen te worden (alhoewel dat in dit topic in mindere mate is, maar goed).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 00:12 ]
Dit topic is gesloten.