Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.330 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

hij kost nu 999 met lens :)

toch wacht ik liever nog even...de D300 heeft teveel beperkingen om een échte stap verder te zijn dan mijn G5...

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 23-09-2003 21:59 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mooooody schreef op 23 September 2003 @ 21:32:
hij kost nu 999 met lens :)

toch wacht ik liever nog even...de D300 heeft teveel beperkingen om een échte stap verder te zijn dan mijn G5...
Als je die bij www.pcwebwinkel.nl bedoeld die in de Pricewatch staat... dat staat er fout want de versie zonder lens kost daar 999. :)

Ik ben zelf in afwachting van de 10D. Helaas is deze zeer slecht leverbaar op dit moment. Ik hoop wel dat ik 'm nog voor 3 oktober heb, want dan ga ik naar Sri Lanka op vakantie...

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wie kan mij wat meer info geven over Crown? Is dit een winkel, welke regio, website?
Kan hier helemaal niets over vinden online. Wie helpt?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11

SmartDoDo

Woeptiedoe

Chrasher schreef op 23 september 2003 @ 21:52:
Wie kan mij wat meer info geven over Crown? Is dit een winkel, welke regio, website?
Kan hier helemaal niets over vinden online. Wie helpt?
Crown is voor zover ik weet een particulier die spullen via marktplaats verkoopt. Ik hoor redelijk goede verhalen, heb er zelf ook spullen gekocht ;)

Waar blijft Pelle toch met z'n review want ik begin steeds meer zin te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11

Pelle

🚴‍♂️

Ok, de eerste pics (niet uit het apparaat zelf, maar van het apparaat zelf :P)

Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/4317f020b094cb75e517ee804dd812f0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/1154b7ccd198a2fa096e46dc31501e33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/8f05695ea6ed68d439dd492922aee6bd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/21a023b94a3c6768f6ace573f0d03290.jpg

Lichtcondities zijn hier beroerd, dus echt toonbare pics heb ik nog niet kunnen schieten, maar het is echt een :9~ apparaatje!

Morgen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Woei :P Nice pics Pelle, altijd mooi om ze in een niet witte achtergrond te zien 8). Crown zit volgens mij in Woudenberg onder Amersfoort (Utrecht). Maar ik wacht nog even totdat ie ook wat dichterbij verkrijgbaar is (en tot het eind v/d maand), dus voorlopig moet ik het met pics/reviews stellen. K ben benieuwd naar morgen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tentacle1 op 23-09-2003 23:27 . Reden: ;) ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Crown zit in Woudenberg, bij Maarn en Doorn enzo in de buurt.

Voor wat sample pics zie topic op DPZ: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?p=40848#40848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Pelle schreef op 23 September 2003 @ 23:23:
Crown zit in Woudenberg, bij Maarn en Doorn enzo in de buurt.

Voor wat sample pics zie topic op DPZ: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?p=40848#40848
Fuck de manual :P
:/

Maarum leuke pic's zo.. en dan op dit tijdstip nog (ook nog zonder flits?) ;)

B.t.w. in die aanbieding op marktplaats is de lens kit versie al een klein tijdje geleden weggehaald, waarschijnlijk ben je 1 van de weinige die em met lens nog heeft kunnen krijgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tentacle1 op 23-09-2003 23:41 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 18-09 17:48

-Stef-

Slainthe!

Pelle schreef op 23 september 2003 @ 22:16:
Niet persoonlijk bedoeld Pelle maar wat een draak van een camera vind ik dit. Al dat zilver, wat ziet dat er goedkoop uit.

[ Voor 6% gewijzigd door -Stef- op 23-09-2003 23:55 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

-Stef- schreef op 23 September 2003 @ 23:54:
[...]

Niet persoonlijk bedoeld Pelle maar wat een draak van een camera vind ik dit. Al dat zilver, wat ziet dat er goedkoop uit.
Leuk is dat, ik vindt het in het geheel niet bezwaarlijk :) Vindt hem er best goed uitzien, zeker als ik me bedenk dat een 10D een stuk duurder is ;)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

[...]

Smaken verschillen denk ik. Vind het er prima uitzien.

En als het er goedkoop uitziet is het een voordeel. Minder kans op diefstal ;)

Vraag me af of deze niet misschien een preproductiemodel is though

[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 24-09-2003 00:45 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pfff lekker belangrijk hoe dat ding eruit ziet. Ookal is 'ie felpaars met groene stippen, I don't care. Zolang je er maar mooie foto's mee kunt maken vind ik het gescheten.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zit zelf aan een soort van 'budget' zoomlens te denken om met deze camera te gaan gebruiken. Schiet zelf veel met een nog meer el cheapo Cosina 28-300 4.0-6.3 en ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met of de D10 of al de 300D in combinatie met deze lens:
Sigma AF 4.0-5.6 70-300mm APO Macro Super heb m bij mij in de buurt zien liggen voor €299 lijkt me een mooie prijs.
Zodra ik dan ooit wat meer geld heb haal ik wel zo'n mooie L serie lens met IS ofzo, maar dit is voor mij nog betaalbaar.
Het plan is om er veel zoom mee te schieten, veel natuurfoto's buiten, en in de zoo.
Iemand ervaring?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Nou, lekker boeiend hoe je cam eruit ziet, 't is geen auto waar je de hele dag in gezien wordt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Grrrrrene schreef op 24 September 2003 @ 08:08:
[...]

Nou, lekker boeiend hoe je cam eruit ziet, 't is geen auto waar je de hele dag in gezien wordt.
Damn, mijn auto is zilvergrijs :P.

Ik vind de cam juist enorm meevallen qua uiterlijk. Na het zien van de normale 300 is dit echt een robuust ding. Heb hem nog niet vastgehouden, maar de plaatjes geven een stevige indruk.

One of the animals has left its cage today.

• joennie
  • Laatst online: 04-08 18:46

joennie

Certified SCRUM Professional

nice pix Pelle. Zeker gezien het al schemerig is, er geen perfecte 'foto-verlichting' is gebruikt en je de pix niet erg bewerkt hebt.
* joennie wacht op de gebruikers-ervaringen van Pelle omtrend de 300D :)

Linux aanhanger!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Even mijn mening toelichten dan maar voordat iedereen er weer over valt:

Ik hoop niet dat je natuurfoto's wil maken want met een felle zon ziet het dierenrijk je al van kilometersver aankomen.

Is wat overdreven, dat weet ik wel maar ik meen het wel. Wie verzint er nou een (glanzende) zilverkleurige spiegelreflex terwijl je die bij uitstek kunt gebruiken om met een telezoom dieren te fotograferen?

Dat de rest het niet boeit wat voor kleur hij is moeten zij natuurlijk weten maar ik zou wanneer ik deze camera in overweging zou nemen de kleur toch ook mee laten wegen.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

-Stef- schreef op 24 september 2003 @ 12:53:
Dat de rest het niet boeit wat voor kleur hij is moeten zij natuurlijk weten maar ik zou wanneer ik deze camera in overweging zou nemen de kleur toch ook mee laten wegen.
Jawel, dat is ook wel zo. Een roze camera ga ik niet kopen ook al is het een perfect ding ;)
Ik denk dat voor de meeste die kleur gewoon te weinig invloed heeft bij de beslissing om deze camera te kopen. Prijs en mogelijkheden des te meer :) Bedenk ook dat het geen camera is voor echte prof's. Die zullen automatisch in een andere prijsklasse gaan shoppen.
Mijn voorkeur is overigens ook gewoon zwart, en ach die dieren schrikken toch wel van me als ik eraan kom (weerspiegeling bril B) bijvoorbeeld)

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

-Stef- schreef op 24 september 2003 @ 12:53:

Ik hoop niet dat je natuurfoto's wil maken want met een felle zon ziet het dierenrijk je al van kilometersver aankomen.

Is wat overdreven, dat weet ik wel maar ik meen het wel. Wie verzint er nou een (glanzende) zilverkleurige spiegelreflex terwijl je die bij uitstek kunt gebruiken om met een telezoom dieren te fotograferen?

En al die andere foto's van het dierenrijk die met zilverkleurige camera's zijn gemaakt dan? Ik bedoel mensen in het bezit van een dslr zijn toch niet de enige die een foto daarvan maken? (En veel non-dslr cams zijn ook zilverkleurig). Beetje onzin imo om voor zo'n rede een andere cam aan te schaffen. Als je de kleur gewoon niet mooi vind okay maar anders :?

System specs

• kmf
  • Niet online

kmf

-Stef- schreef op 24 September 2003 @ 12:53:

Omdat als de dieren je opmerken op 100 meter afstand met je 300mm zoomlens en zilverkleurige cam ze zooi mooi in je lens gaan kijken om op te letten wat je zit uit te vogelen? Je bent toch geen direct gevaar voor ze dan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

athlonkmf schreef op 24 September 2003 @ 13:17:
[...]

Omdat als de dieren je opmerken op 100 meter afstand met je 300mm zoomlens en zilverkleurige cam ze zooi mooi in je lens gaan kijken om op te letten wat je zit uit te vogelen? Je bent toch geen direct gevaar voor ze dan.
OP 100 m met een 300x1,6~480 mm ? Is een beetje ver weg, zelfs voor een overzichtje van een kudde olifanten ;).

Maar de kleur maakt niet zo gek veel uit, ik denk dat reflectie op de lens meer effect geeft.

• kmf
  • Niet online

kmf

mrknowitall schreef op 24 September 2003 @ 13:38:
[...]

OP 100 m met een 300x1,6~480 mm ? Is een beetje ver weg, zelfs voor een overzichtje van een kudde olifanten ;).

Maar de kleur maakt niet zo gek veel uit, ik denk dat reflectie op de lens meer effect geeft.
Als je met 300mm op zo'n 100 meter een menukaart tevoorschijn kan toveren kan je ook wel een leuke panter op de foto krijgen zonder op de menukaart te verschijnen ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/Imageweb/374z1sample1.sized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/Imageweb/374z1sample5.sized.jpg

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:02

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik had hem ook liever in het zwart gezien, maar om een ander reden:
Dat zilver trekt te veel hebberige mensen aan.
Gauwdieven enzo zijn gek op glinsterende en opvallende dingetjes.

Zwart valt iets minder op, het zou dan een gewone SLR kunnen zijn, en die zijn niet zo populair als hun digitale broertjes. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

De EOS 300 heeft dezelfde body kleuren als de 300D

• kmf
  • Niet online

kmf

waar blijven de camera's met verwisselbare frontjes he?

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

athlonkmf schreef op 24 September 2003 @ 15:18:
waar blijven de camera's met verwisselbare frontjes he?
Ja hallo straks gaan we er nog mee bellen ook 8)7

* Tentacle1 is benieuwd naar Pelle's mini-review...

System specs

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dáár hebben ze de GSM's met ingebouwde camera voor uitgevonden :P

* TheRookie is ook benieuwd

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

athlonkmf schreef op 24 September 2003 @ 13:48:
Als je met 300mm op zo'n 100 meter een menukaart tevoorschijn kan toveren kan je ook wel een leuke panter op de foto krijgen zonder op de menukaart te verschijnen ;)
Hehe lol, je haalt het idd een stuk dichternij.

Hier zat ik op 4-5 meter, gemaakt met 400-500 mm (ff geen zin om de Exif op te zoeken).
Zo zie je dat je verdomd dichtbij moet kunnen komen op iets echt close up te krijgen.

• Tarin
  • Laatst online: 11:35

Tarin

Just plain weird.

TheRookie schreef op 24 september 2003 @ 14:32:
De EOS 300 heeft dezelfde body kleuren als de 300D
Neej, de non-digi EOS 300/500 zijn zilverder. Deze neigt een heel klein beetje naar antraciet.

Ik vind de kleur trouwens zo (op de foto's van Pelle) stukken mooier dan die van m'n 500n..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Eerste pic die wel de moeite waar is:

Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/42d802644511014dab69161c6c5f1b5a.jpg

Reviewtje komt wellicht na dit weekend, dan ben ik terug uit Londen en heb ik als het goed is lekker geexperimenteerd met dat ding :)

• joennie
  • Laatst online: 04-08 18:46

joennie

Certified SCRUM Professional

Erg mooie pic Pelle. De lucht komt (vind ik) erg mooi over, kleuren zijn mooi en helder en ook qua scherpte van de foto kan ik allen maar bewondering uitspreken. Ik ben benieuwd naar je mini-review na het weekend (met aanvullende pix??)

Linux aanhanger!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

OMFG _/-\o_ wat een pic :)

Deze plek is te koop.

Verwijderd

demion.nl = EOS300D + 18-55 = 1063.86 euries incl btw!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Pelle, op zich vind ik het toestel niet lelijk, geen poeha, gewoon oke. Wel ben ik ietwat bezorgd over de kunstuf 'haakjes' waar de riem aan vast zit. Is dit echt kunstof, of zilvergespoten metaal? Mijn videocamera is namelijk door toedoen van kunstof haakjes op de grond kapot gevallen. Het was helaas overgebroken.
Pelle schreef op 23 September 2003 @ 22:16:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Lichtcondities zijn hier beroerd, dus echt toonbare pics heb ik nog niet kunnen schieten, maar het is echt een :9~ apparaatje!

Morgen meer :)

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 18:04:
demion.nl = EOS300D + 18-55 = 1063.86 euries incl btw!
Gelukkig.. je hebt de pricewatch gevonden :D

Maarum voor die winkel geld hetzelfde als alle andere.. ze hebben em nog niet binnen.. De exemplaren van Pelle en lotgenoten hebben een USA geimporteerde (Rebel) ;)

@ Sheik.. het lijkt van zwart gelakt metaal te zijn, maar dat kan natuurlijk ook kunststof zijn. Maar deze camera is opzich niet zo zwaar dus als ie bij mij breekt klaag ik canon aan :P

System specs

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Sheik schreef op 25 September 2003 @ 18:35:
Pelle, op zich vind ik het toestel niet lelijk, geen poeha, gewoon oke. Wel ben ik ietwat bezorgd over de kunstuf 'haakjes' waar de riem aan vast zit. Is dit echt kunstof, of zilvergespoten metaal? Mijn videocamera is namelijk door toedoen van kunstof haakjes op de grond kapot gevallen. Het was helaas overgebroken.
Zo te voelen is het metaal, niets om je zorgen over te maken dus :)

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:23
joennie schreef op 23 september 2003 @ 12:38:
[...]

huw? nu al?
en ik maar denken dat 'begin oktober' de release in NL zou zijn.
Wat kost de camera bij Crown?
Idd wat kost ie bij Crown en zijn dit de goede gegevens van de winkel?

Crown Int BV
Westerwoud 13
3931DJ Woudenberg

Tel: 033 2867030
Fax: 035 7727486

[ Voor 3% gewijzigd door sjares op 25-09-2003 23:27 ]

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

sjares schreef op 25 September 2003 @ 21:29:
[...]

Idd wat kost ie bij Crown en zijn die de goede gegevens van de winkel?

Crown Int BV
Westerwoud 13
3931DJ Woudenberg

Tel: 033 2867030
Fax: 035 7727486
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik ook m'n 300D gehaald afgelopen woensdag, prima adresje

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

joennie schreef op 25 September 2003 @ 14:18:
Erg mooie pic Pelle. De lucht komt (vind ik) erg mooi over, kleuren zijn mooi en helder en ook qua scherpte van de foto kan ik allen maar bewondering uitspreken. Ik ben benieuwd naar je mini-review na het weekend (met aanvullende pix??)
NOFI verder hoor, maar hoe de fcuk kan je aan een nog-niet-eens 500pix brede foto zien of het origineel (dat toch echt 3000+pix breed is) echt 'tacksharp' is of niet?
Ik kan dat niet en eerlijkheidshalve dien ik te zeggen dat ik echt heel veel foto's bekijk. (En zelf maak, met een gelijke sensor als in de 300D, maar ietsie andere lenzen ;)).

Verder lijkt dit topic enorm te verzanden in een 'hij kost nu X' en 'we wachten op je minireview', mjah beetje jammer, maar was te verwachten.

Bericht hierboven

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Floris schreef op 27 September 2003 @ 02:21:
[...]

NOFI verder hoor, maar hoe de fcuk kan je aan een nog-niet-eens 500pix brede foto zien of het origineel (dat toch echt 3000+pix breed is) echt 'tacksharp' is of niet?
Ik kan dat niet en eerlijkheidshalve dien ik te zeggen dat ik echt heel veel foto's bekijk. (En zelf maak, met een gelijke sensor als in de 300D, maar ietsie andere lenzen ;)).

Verder lijkt dit topic enorm te verzanden in een 'hij kost nu X' en 'we wachten op je minireview', mjah beetje jammer, maar was te verwachten.
Mjah vanuit ervaring met de 10D gezien die in princiepe dezelfde sensor heeft is het bekend dat deze foto's er vrij soft uit komen zodat je er nog alles mee kan doen (inclusief sharpening). Maar geresized zien de meeste foto's er idd scherp uit, maar lang niet alle (als je het forum verder doorkijkt met andere geplaaste foto's).

Wat wil je anders zien in het topic :? De meeste (ik iig) wachten tot ie in de winkel ligt, hebben er hoge verwachtingen van en zijn ongeduldig. Dus dan zijn zulke vragen niet ver weg (en dus idd te verwachten).. Pas als hij een beetje onder de mensen komt zullen er waarschijnlijk weer interessante vragen komen over instellingen cq lenzen enzo. Maar tot die tijd zal het niet echt 'spannend' zijn ;).

System specs

• Floor-is

Floor-is

5.2

En op die vragen zit ik te wachten, tot dan zal ik dit threadje maar weer met rust laten en mijn heil op DPR/FM/RGB/DPZ zoeken...

Bericht hierboven

Verwijderd

heb vandaag ook maar is een REBEL gekocht bij Crown... vriendelijke man met verstand van zaken.
ik heb echter niet de kit gekocht, maar er een sigma 28-300 lens bijgekocht... ik wou meer bereik... en dat heb ik bij deze gekregen :)

ben vandaag ook meteen ff bezig geweest met foto's maken. Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.bluehost.nl/foto/IMG_0095.jpg
deze vorrige foto is op: 300MM F5,6 belichting: 1/250 sec, ISO 100 alleen resize.
Afbeeldingslocatie: http://www.bluehost.nl/foto/IMG_0110.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bluehost.nl/foto/IMG_0115.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bluehost.nl/foto/IMG_0139.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bluehost.nl/foto/IMG_0177.jpg

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Op dit moment ben ik er al uit, ik moet een 300D hebben :P Mijn fotografie skills zijn dermate eenvoudig (geenszins pro/semi-pro) dat een 10D niet aan mij besteedt zal zijn. Of zie ik het verkeerd als ik dat zeg? :)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Denk je dat het eerlijk is voor ons om zo je skills zo te beoordelen?
Ik twijfel zelf ook, maar ik denk niet dat de meerprijs van 400 a 500€ zich doet rechtvaardigen voor die paar extra functies voor mij. Tuurlijk is het fijn om echt zelf in control te zijn, en die burstmode van de 10D spreekt me ook veel meer aan. Maar als ik kijk hoe ik fotografeer is het niet zoveel meer waard. Dus pomp ik zelf liever €500 in geheugen en in een lens.
Als je zelf objectief wilt beoordelen ga je naar http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/
en vergelijk je de verschillen tussen de 2 cameras, en vraag je je ook af of het extra geld waard is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Leuke foto's .tobbe. Hoeveel heb je neergeteld voor die "sigma 28-300 lens"?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

rockhopper schreef op 27 september 2003 @ 17:06:
Denk je dat het eerlijk is voor ons om zo je skills zo te beoordelen?
Het is geen kwestie van eerlijk of niet ;)

De verschillen tussen de 300D en de 10D zijn inderdaad zo na te lezen. Ik ben dan ook van mening dat ik beter voor de 300D dan de 10D kan gaan, maar daarom kan het nog wel zo zijn dat er mensen zijn die van mening zijn dat een 10D een dermate grote meerwaarde heeft op bepaald gebied dat hij toch het overwegen waard is :)

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Heeft iemand al ervaring met transcend 45x geheugen.. Bij deze cam moet natuurlijk snel geheugen, maar nieuwe types/snelheden hadden nog wel eens kinderziektes (lijkt me stug maargoed) :?. Zal het misschien niet uitmaken voor het wegschrijven in de cam omdat ie t niet sneller kan, dan is het wel voor het uitlezen in een 2.0 cradle :)

System specs

Verwijderd

Timbos schreef op 27 September 2003 @ 17:11:
Leuke foto's .tobbe. Hoeveel heb je neergeteld voor die "sigma 28-300 lens"?
2x de helft ;)
289 euro... bij crown....
wilde hem perse nieuw hebben...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Tentacle1 schreef op 27 September 2003 @ 17:32:
Heeft iemand al ervaring met transcend 45x geheugen.. Bij deze cam moet natuurlijk snel geheugen, maar nieuwe types/snelheden hadden nog wel eens kinderziektes (lijkt me stug maargoed) :?. Zal het misschien niet uitmaken voor het wegschrijven in de cam omdat ie t niet sneller kan, dan is het wel voor het uitlezen in een 2.0 cradle :)
Ik weet niet hoe snel de 300D kan wegschrijven, maar op de site van RobGalBraith kan je snelheidsvergelijkingen vinden voor de 10D en nog een hele berg (semi)pro cams. Wellicht helpt dat :)

Bericht hierboven

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 27 September 2003 @ 16:42:
Op dit moment ben ik er al uit, ik moet een 300D hebben :P Mijn fotografie skills zijn dermate eenvoudig (geenszins pro/semi-pro) dat een 10D niet aan mij besteedt zal zijn. Of zie ik het verkeerd als ik dat zeg? :)
Leuk om te lezen dat je (volgens mij) voorzichtig meer naar de 300D neigt. Voorheen was de 10D een (dikke?) favoriet bij je...

De 300D lijkt mij echter zijn geld meer dan waard en ik twijfel idd of de 10D de flinke meerprijs wel waard is... beter dit te investeren in een goed objectief is mijn idee.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 27 september 2003 @ 22:03:
[...]
Voorheen was de 10D een (dikke?) favoriet bij je...
Zeker, alleen besef ik dat het verschil tussen deze 2 camera's aan mij zeer waarschijnlijk niet is besteed. Zoals je zelf zegt, beter dat verschil investeren in een of meerdere goede lenzen en apparatuur. Voor mij is het ook lekker aan kunnen rommelen met zo'n ding, absoluut voordeel zo'n digitale spiegelreflex boven analoog :)
Stel dat ik nog eens goed wordt in fotograferen en er veel mee bezig ben, dan kan ik altijd nog een duurdere semi-pro camera aanschaffen :) Heb ik in de tussentijd iig de techniek goed onder de knie gekregen en de nodige lenzen/geheugen etc in bezit.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik merk inderdaad ook dat ik naar de 300D neig.
Student zijnde zal het best een tijdje sparen worden, en het scheelt gewoon zo enorm veel dat ik met de 300D voor -zeg maar- €1250,-- aan de slag kan.. terwijl ik voordat ik een beetje leuk met de 10D kan gaan werken veel meer kwijt ben (zeg €1600 voor de camera + CF, en dan nog een groothoek-achtig-objectief erbij, ik wil wel direct minstens effectief 28mm eigenlijk).

Dan ga ik een verzamelingetje lenzen bij opbouwen (28-135 en 50mm, later nog een 'hogere kwaliteit' groothoek), zodat ik, als ik afgestudeerd ben en wat meer geld heb, een opvolger kan kopen, en dan ook daarmee direct aan de slag k

Over geheugen trouwens, ik zag een tijdje geleden een topic over de XS/X-drive, wat mij een erg interessante investering lijkt: dan heb je nog maar 1 of 2 (voor het geval dat er iets uitvalt ofzo) CF-kaartjes van 512MB nodig, en kan je verder een hele vakantie vooruit op je laptopHDD.
Bij Power in numbers zijn ze goed te betalen (<€200 (incl. verzenden) voor 30GB)

[ Voor 28% gewijzigd door Tarin op 28-09-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tentacle1 schreef op 27 september 2003 @ 17:32:
Ik heb transcend 45x geheugen in me 300D zitten en dat is op zich lekker snel al merk ik niet echt heel veel van die 45x. Ik denk dat het meer scheelt bij het overzetten naar de pc waar ik een usb 2.0 cardreader voor ga kopen want de 300D is wat dat betreft gewoon langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 08:06:
[...]

Ik heb transcend 45x geheugen in me 300D zitten en dat is op zich lekker snel al merk ik niet echt heel veel van die 45x. Ik denk dat het meer scheelt bij het overzetten naar de pc waar ik een usb 2.0 cardreader voor ga kopen want de 300D is wat dat betreft gewoon langzaam.
ik had nog ergens een pcmcia kaartje liggen voor compact flash :) die is al een stuk sneller.... alleen moet ik nu eerst alles op laptop zetten, en dan via netwerk naar boven.... (en toch is het nog sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 11:20:
[...]

ik had nog ergens een pcmcia kaartje liggen voor compact flash :) die is al een stuk sneller.... alleen moet ik nu eerst alles op laptop zetten, en dan via netwerk naar boven.... (en toch is het nog sneller)
slightly offtopic ;)

als je boven zit :

net use x: \\$laptopnaam\$compact flash reader drive

tadaa heb je het toch ook meteen boven ;)

Verder heb ik m gister even in mijn handen mogen houden en er enkele plaatjes mee mogen schieten... helaas mocht ik deze niet meenemen naar huis :'( maar goed... iig ligt hij erg lekker in de hand en is de standaard lens die bijgeleverd wordt echt wel voldoende voor de point en shoot dingetjes... overigens valt mij de snelheid ook 100% mee van dat ding :) en tsja, vergelijken met een G3 is er natuurlijk niet meer bij, dat ding ga ik meteen slijten :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VpS_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04-2023
Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 08:06:
[...]
Ik denk dat het meer scheelt bij het overzetten naar de pc waar ik een usb 2.0 cardreader voor ga kopen want de 300D is wat dat betreft gewoon langzaam.
Tis wel beetje offtopic maar ik wilde dus ook een usb 2.0 reader kopen maar volgens de verkoper van computerland heeft dat geen zin omdat usb 1.1 12bmps haalt en compactflashkaartjes daaronder blijven...heb de koop maar uitgesteld.

(bb) || !(bb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 17:58
45x150 kilobye per seconde = 6,5 megabyte per seconde. Dat haalt usb 1.1 met zijn 1 megabyte per seconde niet. USB 2.0 dus wel. Afhankelijk van welk CF geheugen je dus koopt heeft zo'n reader zin.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VpS_
Hm, op poweinnumbers.com.au staat dit voor de 45x Transcend CF:
- Sustained Read: 45 times 9.62 MB/S
- Sustained Write: 45 TIMES 9.5 MB/S

Da's MByte neem ik aan? Dan heeft de verkoper zich inderdaad vergist. Maar ik hou verder hierover op. Het ging over de 300D... ;)

(bb) || !(bb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat plaatjes van de 300D die ik de afgelopen dagen heb gemaakt. Ook wat plaatjes van een bezoekje aan Artis vandaag, was nogal bewolkt en veel binnen foto's gemaakt. Door het weinige licht veel op iso 400/800 geschoten met best wel aardige resultaten. De foto's uit Artis zijn niet nabewerkt alleen wat verkleind in photoshop. Alles met de standaard kit lens gemaakt

1. Fotootje van me horologe door PS en neatimage gehaald
Afbeeldingslocatie: http://www.schaaps.com/gallery/albums/macros/IMG_2070_PS_filtered.sized.jpg

2. Plantje in me vensterbank, alleen geresized
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~kraven/IMG_2108_PS_Small.jpg

3. Foto uit het aquarium waar je geen hand voor ogen ziet, soort kwal
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~kraven/IMG_2121.jpg

4. Nijlpaard
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~kraven/IMG_2127.jpg

5. Vliegbeest
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~kraven/IMG_2136.jpg

6. Twee schildpadden die bijkletsen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~kraven/IMG_2160.jpg

7. Varaan
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~kraven/IMG_2164.jpg

8. Slang, deze vind ik erg goed gelukt door het glas heen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~kraven/IMG_2165.jpg

9. Hagedisje, ook weer erg mooie kleuren (jammer van die brandslang, effuh wegpoetsen nog)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~kraven/IMG_2167.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

FYI: "5. Vliegbeest" is een "5. Kraanvogel" AFAIK.

Maar de foto's zijn erg mooi! Ben wel benieuwd naar wat crop enzo, dan kan je de scherpte bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal morgen (avond) wat kropjes proberen te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

@.tobbe, bedankt voor je info.

@tipex, heb je nog andere lenzen in bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

3: upside down yelliefish
4: Tanya het nijlpaard
5: Kroonkraanvogel
6: Griekse landschildpad (kleine) en de Aldabra reuzenschildpad (een van de 2 mannetjes)
7: Indische varaan
8: Gokje: streepstaartslang
9: nog een gokje parelskink
ERG mooie foto's, krijg ook zin in m'n aan te schaffen Canon300D

[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 28-09-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik moet idd ook zeggen dat het me absoluut niet tegenvalt wat voor foto's er hiermee te maken zijn :) Heb je misschien ook nog 'full size' pictures staan ??

[ Voor 24% gewijzigd door KeeZ op 28-09-2003 23:41 ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal vanavond de full size versions online zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timbos schreef op 28 September 2003 @ 22:20:
@.tobbe, bedankt voor je info.

@tipex, heb je nog andere lenzen in bezit?
Nog niet, wil of de 28-135 USM IS of de 75-300 USM IS aanschaffen op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek zijn http://www.schaaps.com/gallery/Artis de full versions van de artis pics hierboven te vinden. Even geen tijds om crops te maken, maar met de full versies kun je het zelf ook bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 19:29:
Op verzoek zijn http://www.schaaps.com/gallery/Artis de full versions van de artis pics hierboven te vinden. Even geen tijds om crops te maken, maar met de full versies kun je het zelf ook bekijken.
hartelijk dank !! Ik vind ze nog steeds heel erg strak moet ik zeggen... met name de Varaan is een groot favoriet van ondergetekende...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VpS_
Ik weet dat het op ISO 800 is genomen, maar is de ruis op de full version foto van de varaan normaal/acceptabel voor een camera van deze klasse?

(bb) || !(bb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

_VpS_ schreef op 29 September 2003 @ 23:15:
Ik weet dat het op ISO 800 is genomen, maar is de ruis op de full version foto van de varaan normaal/acceptabel voor een camera van deze klasse?
ingezoomd door glas heen... dan krijg je dus dit soort foto's en kan je alleen met verkleining een goed resultaat krijgen.. als ik een dergelijke actie met een G3 zou doen wil je niet weten wat je dan krijgt ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Is hij al bij de mediamarkt te koop? Staat een grote foto vd deze cam op de frobtpage.

www.mediamarkt.nl

[ Voor 1% gewijzigd door wrcveen op 30-09-2003 19:59 . Reden: a vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Pelle schreef op 25 September 2003 @ 11:17:
Reviewtje komt wellicht na dit weekend, dan ben ik terug uit Londen en heb ik als het goed is lekker geexperimenteerd met dat ding :)
*Kuch*

Niet dat ik je wil haasten, maar ik ben best heel erg benieuwd naar je bevindingen :) Zit er nog een reviewtje in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
wrcveen schreef op 30 September 2003 @ 19:59:
Is hij al bij de mediamarkt te koop? Staat een grote foto vd deze cam op de frobtpage.

www.mediamarkt.nl
Soms weet een mediamarkt personeel niet eens wanneer iets precies komt en wat voor actie er gaan komen. Donderdagavond moet ik weer werken bij de mediamarkt dus ik kan wel even kijken of ik wat inside info kan krijgen. Ik wil 'm zelf namelijk ook wel hebben :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:27
SmartDoDo schreef op 30 september 2003 @ 20:08:
[...]
Niet dat ik je wil haasten, maar ik ben best heel erg benieuwd naar je bevindingen :) Zit er nog een reviewtje in?
Zie http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=2616

Daarin zegt Pelle:
Een review over de camera ga ik nog schrijven, maar hier alvast wat foto's die ik daar geschoten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

wrcveen schreef op 30 September 2003 @ 19:59:

www.mediamarkt.nl
Ik ben er vandaag langs geweest, speciaal naar tasjes enzo wezen kijken, maar ze hebben nog geen 300D...

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dank je. Ik snuffel daar wel rond maar had dat topic nog niet gezien :)

Overigens is deze link http://luminous-landscape...meras/digital-rebel.shtml wellicht interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

SmartDoDo schreef op 30 September 2003 @ 22:25:
[...]

Dank je. Ik snuffel daar wel rond maar had dat topic nog niet gezien :)

Overigens is deze link http://luminous-landscape...meras/digital-rebel.shtml wellicht interessant.
Idd een zeer interessante link.. minder gelul over specs en duidelijke taal.. Dat stukje over histogrammen vond ik ook erg interessant (linkje staat ergens in de review) :).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

SmartDoDo schreef op 30 September 2003 @ 20:08:
Ik heb gisteravond voor het eerst de manual uit het cellofaan gehaald :P

Voor de niet-dpz'ers onder ons nog wat sample-pics:

Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/IMG_0452.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/IMG_0355.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/IMG_0596.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/IMG_0645.jpg

D'r was slechts 1 functie die ik zelf nog niet had ontdekt maar voor de rest wijst de camera zich vanzelf, en zeker als je al eens een digi Canon gehad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Ik ben best geintresseerd in deze camera, alhoewel ik nu een a70 heb. Dit is misschien wel een overweging voor koment jaar. Even wachten op beetje prijsdaling...

Zijn er mensen die een a70 hebben/hadden?

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eerste pic is grappig Pelle :)
Ik vind dat je foto's ineens een heel stuk mooier zijn geworden (dat kan aan mij liggen) maar volgens mij word je creatieve kant nu minder beperkt.

Heeft er iemand al nachtfoto's gemaakt, met bijv een lange sluitertijd op een lage isowaarde? (buiten die op dpreview enzo) ik ben erg benieuwd hoe dat eruit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Die millenium bridge foto mag van mij zo meedingen naar die digi picture wedstrijd van contrast. Mooie foto's, zo te zien is het effe wennen aan het toestel maar levert het wel wat het belooft na oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Pelle schreef op 01 October 2003 @ 09:39:
[...]

Ik heb gisteravond voor het eerst de manual uit het cellofaan gehaald :P
...
D'r was slechts 1 functie die ik zelf nog niet had ontdekt maar voor de rest wijst de camera zich vanzelf, en zeker als je al eens een digi Canon gehad hebt.
Ik had het al gezien op DPZ :) Leuke foto's.
mktje schreef op 01 October 2003 @ 10:30:
Zijn er mensen die een a70 hebben/hadden?
* SmartDoDo Yep :)
Om eerlijk te zijn, zijn het voornamelijk mijn ouders die er mee schieten momenteel. Ik mis duidelijk het fotograferen zoals ik met mijn 500n deed :) Die 300D komt er dus wel, de vraag is alleen wanneer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
Voor de mensen die de 300D graag in hun handen willen hebben: hij is momenteel te koop bij Dixons (in iedergeval in het filiaal te Apeldoorn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:02

vanDaal

-ismeereentje

Prijs 1.279,- voor alleen de body betekent inderdaad alleen vasthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

wezep schreef op 01 oktober 2003 @ 15:17:
Voor de mensen die de 300D graag in hun handen willen hebben: hij is momenteel te koop bij Dixons (in iedergeval in het filiaal te Apeldoorn).
Voor €1.279,00 dikke tokus voor hun, k wacht nog even op de mediamarkt voor een prijs (niet dat ik em daar per-se wil kopen ofzo).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
vanDaal schreef op 01 October 2003 @ 15:19:
Prijs 1.279,- voor alleen de body betekent inderdaad alleen vasthouden ;)
Ik mocht hem inderdaad vasthouden. Vervolgens gevraagd of ik een paar foto's kon maken, er werd gekeken of er een accu in zat: niet dus. Deze wordt mometeel opgeladen, zodat ik alsnog een paar foto's kan maken.
Uiteraard vind ik 1279 euro ook teveel: is volgens mij ook meer als de adviesprijs (1100 euro??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 13:45:
Heeft er iemand al nachtfoto's gemaakt, met bijv een lange sluitertijd op een lage isowaarde? (buiten die op dpreview enzo) ik ben erg benieuwd hoe dat eruit komt te zien.
Wil ik vandaag of morgen wel even een keer doen.

Hier iig een 1600ISO shot van David Blaine in z'n kooitje:
Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/IMG_0391.jpg

Beetje bewegingsonscherpte ook (1/10 sluitertijd geloof ik), maar qua ruis ben ik echt dik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En met neatimage is dat ook weer mooi weg te werken :) 300D is idd toppie qua ruis valt me alles mee. Mooie serie in london pelle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Zo ik heb inmiddels mn geheugen en CF reader besteld :). Om terug te komen op het tassen gebeuren: K zie af van de LowePro Orion Mini en heb mn zin gezet op de LowePro Nova 1 AW. Deze keuze is voornamelijk genomen omdat de laastgenoemde meer ruimte heeft (k heb gezien hoe groot die lenzen werkelijk zijn :|), waterafstotend is en met een halsband kan worden gedragen :). Helaas was de tas alleen in het groen verkrijgbaar dus ik wacht nog even met de aankoop daarvan. Nu alleen de camera nog... voor een normale prijs :/ (1.100,- is np..) maarja..... hij's nog niet echt lekker verkrijgbaar he ;). K kan haast niet meer wachten :D.

edit:
Oh ja, Pelle.. nice pic's idd, k had ze al gezien op DPZ maar toch :9

[ Voor 7% gewijzigd door Tentacle1 op 01-10-2003 19:59 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6sense
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 10:33
Yes, yes bestelling is geplaatst zoals eerder vermeld in deze topic is mijn onderstaande aanvraag door mijn werkgever gehonoreerd.

1. Canon 300D incl. bijbehorende lens EF-S 18-55/3.5-5.6
2. Lens EF 28-135/3.5-5.6 IS USM
3. Lens EF 50/1.8 II USM
4. Flitser Canon 420 EX
5. Geheugen Compact flash 512MB
6. Extra accu Battery Pack BP-511
7. Compact flash card reader USB 2.0
8. Fototas

All-in pijs 2149,-

Als de betaling een beetje vlot loopt heb ik volgende week alles binnen.

System 1: [P3800][AsusCUSL2][384 SDRAM][20 GB WD][AsusV6800 DeLuxe][DVD Toshiba][PLextor 101232A][SbLive!1024][IIyama 17"] System 2:[P2-350][Asus P2b][128 SDRAm][6 GB HD][Matrox G200][3dfx Voodoo2][CDROM36X][SB sound][15" scherm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op 01 October 2003 @ 16:29:
Wil ik vandaag of morgen wel even een keer doen.
Bij deze dus :)

Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/8153bbf90048e6d6ce92f1fc2ec2631e.jpg

f/8, 15sec, ISO100

En hier een 100% crop:

Afbeeldingslocatie: http://pics.hard-ware.nl/images/d5bb2645406e0a7f760d7ebfecc15247.jpg

Zeer netjes, al zeg ik het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Foto's zien er prima uit Pelle :) Ik vroeg met wel af in hoeverre je aan nabewerking doet en of dat het nodig is bij de foto's van de 300D. Ik krijg namelijk bij foto's van sommige mensen (waaronder jij) altijd het idee dat ik enorm benadeeld ben als Photoshop n00b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Pelle schreef op 01 oktober 2003 @ 23:01:
Zeer netjes, al zeg ik het zelf :)
Ziet er echt fabelfantastisch uit vergeleken met m'n f6900z. Goed, ik weet wat z'n opvolger gaat worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 15:21

BaRF

bijna kerst

Mmm, ik ga mn baas toch ook eens lief aankijken, inkoopprijsje van iets meer dan €xxx :9 een stuk lager dan de verkoop O-)

speciaal voor _VpS_

[ Voor 30% gewijzigd door BaRF op 02-10-2003 00:07 . Reden: hehe ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VpS_
Wilt je baas wel dat je die informatie met ons deelt? :P

(bb) || !(bb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 15:21

BaRF

bijna kerst

_VpS_ schreef op 01 October 2003 @ 23:50:
Wilt je baas wel dat je die informatie met ons deelt? :P
je kunt met die info toch niks aan de verkoopprijs veranderen >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

BaRF schreef op 02 oktober 2003 @ 00:06:
[...]

je kunt met die info toch niks aan de verkoopprijs veranderen >:)
Dat was dus de prijs inclusief lens??

hmm.. * Tentacle1 does the math.. +33%... :z

offtopic:
Hee gozert.. ken je me niet meer? K heb nog zo'n IRDA setje bij je gekocht. Vaste klant he :P Zo'n 300D he..., kan je daar nog aan komen voor een vriendelijk prijsje? O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Tentacle1 op 02-10-2003 00:17 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

[00:25:52] <Pelle> @#+_@!#_)@!(#@#
[00:25:55] <Pelle> KUTZOOI
[00:26:02] <Pelle> ben een 300D review aan het schrijven
[00:26:10] <Pelle> klik ik op een linkje in een ICQ berichtje van Jaymz
[00:26:19] <Pelle> review weg |'(
[00:26:21] <bakman> review weg ?
[00:26:23] <bakman> :(
[00:26:24] <Pelle> :r
[00:26:28] <Pelle> anderhalf uur lopen tikken

Beetje jammer :{
Ga daar nu niet weer opnieuw aan beginnen, deze week heb ik er ws. geen tijd meer voor dus wellicht zondag pas of volgende week.
SmartDoDo schreef op 01 oktober 2003 @ 23:03:
Foto's zien er prima uit Pelle :) Ik vroeg met wel af in hoeverre je aan nabewerking doet en of dat het nodig is bij de foto's van de 300D. Ik krijg namelijk bij foto's van sommige mensen (waaronder jij) altijd het idee dat ik enorm benadeeld ben als Photoshop n00b ;)
Die nightshots zijn onbewerkt. Bij het online publiceren doe ik vrijwel altijd nog wel een unsharp mask filter (50, 1, 0) en soms een auto-levels. Maar daar houdt het bewerken echt wel op, heel soms nog wat saturation omhoog of omlaag maar meer ook niet.
Het is handig om te kunnen, maar geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Frustrerende actie :X
We zien het vanzelf wel voorbij komen :)
Maar daar houdt het bewerken echt wel op,
Ik weet even genoeg, kan ik gaan proberen/testen met mijn A70 foto's ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.