[opslag] XS-drive/ Xdrive 1 of 2?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 12:31
Bij Power in Numbers zijn zowel XS-drives 1 als 2 verkrijgbaar tegen een aardig lage prijs. Wat ik me nou afvraag is of versie 2 de meerprijs waard is. Hij heeft een lcd-schermpje, maar is dat nou iets wat je echt mist op de 1 :? Ook heeft ie een buzzer indicator (:?) en natuurlijk USB 2.0.
Het nadeel van het LCD scherm is wel dat de accu een uur sneller leeg is.

XS-drive 1 + 20 GIG HDD EUR 150,-

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/X_Drive_Ridatasm1.jpg
• USB 1.1 connectivity to PCs.
• Support Memory Card Interfaces:
Compact Flash Card typeI/type II
Smart Media Card (SM)
Memory Stick (MS)
Secure Digital Card (SD)
MultiMedia Card (MMC)
IBM MicroDrive
• Internal rechargeable storage device.
• LED indicator shows the status of X-drive while operating.
• 720mA x2 internal Li-ION batteries and re-chargeable circuit.
Battery life: approx. 2.5 hours.
• Dimension: 13x7.5x2.5 cm
• Weight: 288g

XS-drive 2 + 20 GIG HDD EUR 190,-

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Xdrive_2sm.jpg
• USB 2 High Speed connectivity to PCs.
• Support Memory Card Interfaces:
Compact Flash Card typeI/type II
Smart Media Card (SM)
Memory Stick (MS)
Secure Digital Card (SD)
MultiMedia Card (MMC)
IBM MicroDrive
• Internal rechargeable storage device.
• LCD desplay working status
• Able to create up to 9999 folders
• Buzzer Indicator
• LED indicator shows the status of X-drive while operating.
• 720mA x2 internal Li-ION batteries and re-chargeable circuit.
Battery life: approx. 1.6 hours.
• Dimension: 13x7.5x2.5 cm
• Weight: 288g

(even zonder rekening te houden met aanbiedingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34249

zo dat is niet duur zeg, waar kan je die kopen? (pricewatch kan ik ze niet vinden)

edit: eigenlijk wel sterk, de goedkoopste 2,5inch 20 gig schijf die ik kan vinden, is 109 euro, dan zou de rest maar 41 euro zijn..

edit: :o lezen is een heel moeilijk vak

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 34249 op 21-03-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Power in Numbers, dat zeg ik ;)

Komt nog wel zo'n 20 euro verzendkosten bij trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 20:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb bij power in numbers een paar weken geleden de 2de versie besteld. was eerst van plan om voor versie 1 te gaan (was bij compgeeks.com maar $90,-) maar voor de kleine meerprijs wil ik wel usb2.
het lcd display is niet echt interessant. en moet met ledjes net zo goed werken.

Verder doet het ding precies wat het belooft en moet doen. je kan niets anders dan een kaartje naar hd kopieren maar wat zou je ook nog meer willen ?

verder komt het ding vrij compleet met ac adapter (110v/220v) standaard met vs stekker maar klein verloopstekkertje naar onze europese standaard. autolader, traagtasje en usb kabel.

ik dacht dat versie 2 ook memory stick pro ondersteund en versie 1 nog niet.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Mkay, en ben jij een beetje tevreden met dat apparaat?

Houd de batterij het lang genoeg uit?
En welke snelheid haal je daadwerkelijk met USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ben zeer tevreden met dit ding. vorig jaar heb ik gezocht naar een dergelijk apparaat maar was toen gewoon veel te duur (kende deze x-drive toen ook niet) en heb toen maar en paar cf kaartjes gekocht voor vakantie maar dit werkt veel beter, 1 redelijk groot geheugen kaartje en je zet gewoon elke avond de foto's op de hd.
batterij gebruik heb ik niet echt getest. heb een paar keer een 256mb cf kaartje gekopieerd en later thuis de gegevens overgezet naar pc met 1 accu.
USB2 is gewoon zo snel als je hd is. paar honderd mb kopieren ging iig in een paar minuten.

nadelen van dit apparaat is dat je niet kan zien hoevol de hd is en ook niks meer kan verwijderen zonder pc, maar als je een hd van een paar gb erin stopt krijg je die toch niet zo snel vol. ook is er geen controle of het kopieren goed is gegaan, ik heb geen problemen gehad en het zijn bij mij ook gewoon kiekjes die niet echt heel belangrijk zijn maar voor profissioneel gebruik zou er toch een soort controle funtie op moeten zitten. Het schijnt dat als je geheugen kaartje gefragmenteerd is je problemen kan krijgen bij het kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46637

Ik heb zelf de Xdrive II en ben juist voor de USB2.0 gegaan omdat ik me ergerde aan de trage usbreaders.
Onderweg naar een pc pomp ik het kaartje naar de drive en de drive dan idd zoals cosmoOo ook zegt bijna net zo snel als een hd.
En dat werkt stukken prettiger.

De accu was bij mij na een uur aan me systeem te hebben gedraaid leeg maar ja wat wil je als continue lees en schrijf acties uitvoerd.
Aangezien een vol 256Mb CF -volgens de handleiding- in 4 tot 5 minuten op de Xdrive geschreven staat kun je dus zo'n 12 tot 15 keer (minimaal acht ik) een kaartje naar je Xdrive overzetten.
Maar ach ik ga toch vaak met de auto op weg dus dan komt die 12v adapter zeker van pas.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 46637 op 23-03-2003 22:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ah ok, dat klinkt goed :)
Ik had eigenlijk verwacht dat dat LCD scherm zou zijn om te checken hoeveel er op je hdd staat, helaas niet dus, maar je kan niet alles hebben.

Over de "belangrijkheid": Het zou toch erg vervelend zijn als als je al je vakantiekiekjes ineens kwijt bent ;) Je zal er altijd wel voorzichtig mee om moeten gaan, het blijft een gewone harde schijf, weliswaar voor een laptop.

Maar goed, ik denk er sterk over om dit apparaat aan te schaffen, in vergelijking met een CF card scheelt het echt enorm, en je hoeft je ook gelijk nooit meer zorgen te maken dat je te weinig ruimte hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Azrael schreef op 23 March 2003 @ 22:30:
Ik had eigenlijk verwacht dat dat LCD scherm zou zijn om te checken hoeveel er op je hdd staat, helaas niet dus, maar je kan niet alles hebben.

Over de "belangrijkheid": Het zou toch erg vervelend zijn als als je al je vakantiekiekjes ineens kwijt bent ;) Je zal er altijd wel voorzichtig mee om moeten gaan, het blijft een gewone harde schijf, weliswaar voor een laptop.
Het display geeft eerst aan of je CF/SM/MS/SD/MD goed is herkend en dan kun je hem de opdracht geven om te kopieren.
Als het kopieren klaar is hoor je "biep biep" dan zet je em uit en kun je met je kaartje verder schieten. (wel formatteren in je cam ;) )

100% garantie heb je nooit maar dat vind ik wel acceptabel want een normale foto ontwikkelcentrale kan immers ook rolletjes/opnamen kwijt maken.
Ik hoef iig niet een laptop op vakantie mee te slepen of 10 internetcafés af te gaan voordat ik iets op cd kan branden.
Maar goed, ik denk er sterk over om dit apparaat aan te schaffen, in vergelijking met een CF card scheelt het echt enorm, en je hoeft je ook gelijk nooit meer zorgen te maken dat je te weinig ruimte hebt :)
Precies. ;)

Ik stond ook voordat dillema 512 mb flashkaartje en na een paar dagen die alweer vol te hebben. Dan was voor mij de keus zo gemaakt, de X-drive. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:50
Azrael schreef op 23 March 2003 @ 22:30:

Houd mij maar ff op de hoogte, ik heb namelijk ook wel belangstelling in zoiets ;)

Edit: Geheugen is ook leuk, 62 EUR voor 256Mb CF.... Goedkoopste in PW: 80 EUR

Als we toch gaan shoppen daar.......

Een losse X-Drive kost 78 EUR... Kun je je eigen laptop hd in hangen.. Aan de andere kant... 20 Gb erbij, ben je wel meteen klaar

Edit 2:

http://www.xs-drive.com/contact.htm

die gasten zitten in Engeland....
Is er geen IA mogelijk ofzo?? is allicht handiger dan het uit Australie te halen

En nog een Edit:
Als ik de "where-to-buy" toko's doorreken die op de XS-drive site staan is die australische boer best goedkoop

move.to/laupro_forum ;) (IA's mogen niet meer op GoT)

[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 23-03-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07-2024

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Werkt het ook andersom?

DWZ: Bij tom tom navigator kan je kaarten v/e land bijvoorbeeld als 128 mb opslaan (dan heb je bijvoorbeeld 1/3e van Frankrijk. Als je heel frankrijk wilt heb je dus rond de 300 mb nodig, past makelijk op die x-drive. Kan je dus al die deel-kaarten van 128 mb op de xdrive opslaan en ze elke keer op een flashkaartje zetten en in je compaq stoppen? Werkt dat?

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ja, PiN is erg scherp geprijst :)
http://www.all4.nl/ is de Nederlandse importeur, daar zijn ze een stuk duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik weet dat het een engels bedrijf is maar het ding in de uk bestellen is idd veel duurder. verzendkosten uit australie vielen mij erg mee en was ook zeer snel hier in nederland. Ik kwam de site een week vooordat ik op vakantie zou gaan tegen en met een weekend ertussen wist ik niet zeker of het wel op tijd zou aankomen, maar gelukkig was dit wel zou.

de makers van de x-s drive hebben ook een ander apparaat dat naast de mogelijkheden van de xdrive ook een tft schermpje heeft en mp3 kan afspelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs-drive.com/pics/vmp3hunit.jpg
momenteel is hij te koop bij geekbert.com voor $200,- zonder hd.
Ik denk dat hij voor dagelijks gebruik voor mp3 luisteren te groot is en een tft schermpje heb ik ook niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jonggoud.nl schreef op 23 maart 2003 @ 23:26:
Werkt het ook andersom?

DWZ: Bij tom tom navigator kan je kaarten v/e land bijvoorbeeld als 128 mb opslaan (dan heb je bijvoorbeeld 1/3e van Frankrijk. Als je heel frankrijk wilt heb je dus rond de 300 mb nodig, past makelijk op die x-drive. Kan je dus al die deel-kaarten van 128 mb op de xdrive opslaan en ze elke keer op een flashkaartje zetten en in je compaq stoppen? Werkt dat?
Lees eerst dit eens: X-drive II.
Daar staat het allemaal in en dat moet duidelijk zijn en hier in de draad staat ook genoeg. ;)
Azrael schreef op 23 March 2003 @ 23:26:
Ja, PiN is erg scherp geprijst :)
http://www.all4.nl/ is de Nederlandse importeur, daar zijn ze een stuk duurder!
Afzetters die lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

jonggoud.nl schreef op 23 March 2003 @ 23:26:
Werkt het ook andersom?

Bij deze x's drive iig niet maar er zijn wel een soort digiwallets die dit kunnen, ik zag geloof ik iets dergelijks in het topic over nieuwe hd mp3 spelers en er zullen er wel meer zijn. het zou ook leuk zijn als je van memory stick naar cf e.d. zou kunnen kopieren. dan kan je met je palmtop toch je foto's uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Dit lijkt me wel de goedkoopste manier om veel vakantie foto's op te slaan
ik heb een canon A40 met 32 mb CF.

Ik wou hier 2*128 mb bij gaan halen omdat ik een maand naar thailand ga, maar ik geloof dat ik maar zo'n ding moet hebben!.

Nog mooier zou zijn als je (ipv naar een HD) de CF rechtstreeks naar een multisessie CDR kon zetten.

Maar de prijzen varieren nogal. Dus ik kijk nog even rond.

Ik ben voor een IA, als alles dan maar voor eind juni binnen is :P

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523

ik heb ooit mijn ridata 512mb CF card gehaald bij PiN, ik had em in 3 dagen op de mat, en hij werkt perfect. Ik heb wel vertrouwen in het bedrijf, en zou ook zeker zo'n xdrive wel kopen bij hun.

Tis dat ik nou geen geld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Aangezien ik hier ook naar op zoek ben en hem inderdaad al had gevonden bij PiN, vroeg ik mij af wat voor merk HD hier in zit. Als er een of ander sjingsjong merk in zit dan koop ik 'em liever zonder HD en haal ik wel een laptopschijfje in NL.
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om in z'n X-Drive te kijken. Alvast bedankt.
Voor de mensen die de drive gaan bestellen uit AU --> vergeet niet dat je ook nog 19% importbelasting BTW betaalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 24-03-2003 09:41 ]

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Disciplus-Simplex schreef op 24 maart 2003 @ 09:21:
Aangezien ik hier ook naar op zoek ben en hem inderdaad al had gevonden bij PiN, vroeg ik mij af wat voor merk HD hier in zit. Als er een of ander sjingsjong merk in zit dan koop ik 'em liever zonder HD en haal ik wel een laptopschijfje in NL.
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om in z'n X-Drive te kijken. Alvast bedankt.
Voor de mensen die de drive gaan bestellen uit AU --> vergeet niet dat je ook nog 19% importbelasting betaalt.
je betaald geen importbelasting maar btw volgens mij en mij pakje is iig zonder problemen door de douane gekomen (dus geen extra kosten)

ik heb zelf de x's drive zonder hd gekocht omdat ik hier toch nog een laptop hd over had (maar 6gb, maar meer dan genoeg voor mij).

ik neem aan dat er die fujitsu hd inzit die ze ook los verkopen, ik denk dat $78 voor 20gb vrij goedkoop is en dat je hier in nl veel meer geld kwijt bent en echt slecht kan die hd toch niet zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mijn weten gebruiken ze fuji schijven omdat deze ook los verkocht worden.

Ik zal em een keertje openmaken want ik heb een extra batterij erbij gekregen en ik wil gewoon ff zien hoe die er in gaat.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 46637 op 24-03-2003 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

je betaald geen importbelasting maar btw volgens mij en mij pakje is iig zonder problemen door de douane gekomen (dus geen extra kosten)
Je hebt inderdaad gelijk (zo bedoelde ik het eigenlijk ook).
ik heb zelf de x's drive zonder hd gekocht omdat ik hier toch nog een laptop hd over had (maar 6gb, maar meer dan genoeg voor mij).
ik neem aan dat er die fujitsu hd inzit die ze ook los verkopen, ik denk dat $78 voor 20gb vrij goedkoop is en dat je hier in nl veel meer geld kwijt bent en echt slecht kan die hd toch niet zijn lijkt mij.
Ik kan 'em kopen zonder HD en daar ook een fujitsu bij bestellen natuurlijk. Maar aan de andere kant is de HD wel het zwakste punt bij zo'n apparaat en als je in NL een schijf haalt en hij gaat kapot kun je die makkelijk weer retourneren zonder dat dit veel geld kost. Maar goed, ik mail die gasten wel even.

edit
Dit is het mailtje wat ik terug kreeg:

Thanks for your e-mail. Hard Disk installed in Xdrive is Fujitsu - you can view on their web site specs. www.fujitsu.com

Best Regards
Vasa Carapic
www.powerinnumbers.com.au
E-Mail: vasa@bigpond.net.au

[ Voor 14% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 24-03-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 15:27
Ik kon niet een nieuwer topic over dit apparaat vinden, maar wil graag weten of iemand de X(S) Drive 2 gekocht heeft en wat de ervaringen zijn. Ik loop namelijk te denken of ik er ook eentje zal gaan kopen voor mijn vakantie. Zeker nu de prijs in australie nu gezakt is naar 135 euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Hm dat gaat dan lekker met die prijs :9

Ik heb m nu niet nodig, ik wacht met zoiets kopen totdat ik (minstens) een weekje weg ga, wat niet in de zeer nabije toekomst zal zijn :)

BTW, die XS-drive 2 is niet zo goedkoop, of je moet zonder hdd bedoelen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Azrael op 29-04-2003 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Oeps, ik heb inderdaad flink fout zitten kijken geloof ik, erg slordig.. Ik heb em op dit moment niet nodig maar over 6 weken ga ik op vakantie en dan kan ik em wel erg goed gebruiken..
Een goedkoper alternatief is nog niet te vinden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlappieNL schreef op 29 April 2003 @ 12:04:
Ik kon niet een nieuwer topic over dit apparaat vinden, maar wil graag weten of iemand de X(S) Drive 2 gekocht heeft en wat de ervaringen zijn. Ik loop namelijk te denken of ik er ook eentje zal gaan kopen voor mijn vakantie. Zeker nu de prijs in australie nu gezakt is naar 135 euro!!
Reviews zat en ook genoeg mensen hier die er 1 hebben.

En de eerste die in aanmerking komt met 10 Gb erin kost €185 ex. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
* DJSmiley overweegt serieus om zo'n ding te kopen.... lijkt me echt ideaal. Niet alleen voor digicam, maar ook als externe drive.

Ik heb ze trouwens gemaild wat t goedkoopst is: Gezamelijk kopen of apart.. Hun advies: apart. Samen zou je kwa verzendkosten goedkoper komen, maar kreeg je invoerrechten enz waardoor je alsnog duurder uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Waarom dan opeens die invoerrechten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Azrael schreef op 29 April 2003 @ 14:05:
Waarom dan opeens die invoerrechten :?
omdat er een soort van waardeaangifte op de doos moet.... Bij (erg lage) bedragen (lees: 1 drive, ze zetten er gewoon een laag bedrag op) gaat dat vrolijk erdoor, grotere partij moeten ze hogere waarde erop zetten, en wordt het dus belast...

Mailtje van die gasten (snel trouwens, binnen 24 uur)
Ordering more XDrive might not work in your favour. You will be saving small amount on shipping costs but you are risking paying higher duty and taxes. When we send an item we declare AU$ 80 and in most cases that gets through without paying any taxes.

When the parcel is larger we have to declare larger amount sometimes AU$ 400+ - and than you have to pay on that amount. Shipping costs of 1 XDrive is AU$ 45, having another one added would increase the costs of shipping to AU$ 65 - plus the cost for duty.

Best Regards
Vasa Carapic
www.powerinnumbers.com.au

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
ja zoiets had ik ook gehoord. Had wat besteld bij amazon tijdje terug en daar kreeg ik mooi wel 10 euro invoerrechten over. Baalde ik goed van.
De kosten zijn nu geloof ik rond de 220 euro inclusief verzendkosten. Ik zal even moeten wachten maar ik ga er wel een kopen. Reviews heb ik nog niet uitgebreid gelezen.. als er iemand nog goede links weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
FlappieNL schreef op 29 April 2003 @ 15:25:
ja zoiets had ik ook gehoord. Had wat besteld bij amazon tijdje terug en daar kreeg ik mooi wel 10 euro invoerrechten over. Baalde ik goed van.
De kosten zijn nu geloof ik rond de 220 euro inclusief verzendkosten. Ik zal even moeten wachten maar ik ga er wel een kopen. Reviews heb ik nog niet uitgebreid gelezen.. als er iemand nog goede links weet...
Drive zelf 182 EUR, komt 45 Aus dollar verzend bij, da's dus omgerekend zo'n 25 EUR (www.gwk.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlappieNL schreef op 29 April 2003 @ 15:25:
Xdrive I:
Steve
Dp-now

Xdrive II:
Dp-now

Voor de rest alleen maar wat links naar russische en aziatische fora. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 46637 schreef op 29 April 2003 @ 22:23:
[...]

Xdrive I:
Steve
Dp-now

Xdrive II:
Dp-now

Voor de rest alleen maar wat links naar russische en aziatische fora. :P
http://www.dpreview.com/news/0301/03012801vosonicxdrive2.asp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah klopt maar daar staan alleen maar de features iets uitgebreider. ;)

Vind het niet echt een review eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 46637 schreef op 29 April 2003 @ 22:41:
[...]

Jah klopt maar daar staan alleen maar de features iets uitgebreider. ;)

Vind het niet echt een review eigenlijk.
ja, dat zie ik nu ook ;)

* DJSmiley weer eens te snel met posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Wat betreft Douane rechten (invoerrechten) en BTW kijk hier ook eens:
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm
ALs het goed is, hoef je voor een X-Drive geen DR te betalen. BTW ontkom je niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
http://www.dpreview.com/news/0304/03042901iomagicdrive.asp

Is dat ding niet gewoon een XS-Drive, maar dan met een ander stickertje erop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Disciplus-Simplex schreef op 01 May 2003 @ 13:49:
Wat betreft Douane rechten (invoerrechten) en BTW kijk hier ook eens:
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm
ALs het goed is, hoef je voor een X-Drive geen DR te betalen. BTW ontkom je niet aan.
Ik heb er geen last van gehad. :P

Powerinnumbers.com.au stuurt het onder het mom van photography software naar je toe en stopt er een invoice in van $78 aussie dollars.
En omgerekend is dat niet veel maar UPS voert het zelf in. (begreep ik van het tracen)
DJSmiley schreef op 01 May 2003 @ 15:07:
http://www.dpreview.com/news/0304/03042901iomagicdrive.asp

Is dat ding niet gewoon een XS-Drive, maar dan met een ander stickertje erop :?
Jah er zijn meer bedrijven die het kunnen verkopen onder licentie.

Qua specs gelijk aan de X-drive I.

Vosonic koopt dus bij dezelfde tawainees die spullen in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Anoniem: 46637 schreef op 01 May 2003 @ 16:23:
[...]

Ik heb er geen last van gehad. :P

Powerinnumbers.com.au stuurt het onder het mom van photography software naar je toe en stopt er een invoice in van $78 aussie dollars.
En omgerekend is dat niet veel maar UPS voert het zelf in. (begreep ik van het tracen)
Doen ze dat ook als je een geheugenkaart + X-drive II bestelt of geldt het alleen als de totaalprijs niet al te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Disciplus-Simplex schreef op 01 mei 2003 @ 23:38:
[...]

Doen ze dat ook als je een geheugenkaart + X-drive II bestelt of geldt het alleen als de totaalprijs niet al te hoog is.
Jep waarom niet ?

Mail ze anders voor de zekerheid, op de site zeggen ze ook niet voor niets dat het niet uitmaakt als je er nog een flash kaartje bij besteld qua verzendkosten dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
ik heb em binnen! Ben toch maar gaan bestellen en ik moet zeggen: TOP!! Dinsdag vorige week besteld in Australië bij Power in Numbers en maandag had ik em binnen. Ze waren 's morgens al van DHL langs geweest maar toen was ik er niet, n een telefoontje werd ie een uur later nog afgeleverd. goede service wat dat betreft.
Verder inderdaad geen problemen met invoerrechten enzo. Stond op dat het PC Software was. Eerste tests waren zeer veelbelovend. een memorystick van 100 mb aan foto's duurt wel even voor je die over hebt, maar dat gaat over minuten. Ook het kopieren naar de PC (via USB 2) gaat goed. Heb de X-Drive meteen even ingezet als backup disk. ongeveer 10 GB aan Mp3's overgezet, deed ie een minuut of 30 over, weet niet of dat snel is, zou me niets verbazen als dat ook nog te maken heeft met de schrijfsnelheid van de 20 GB HDD die daar in zit.
Ben zeer tevreden tot nu toe, hopen dat ie het ook straks blijft doen op vakantie.
Ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ik heb een X-Drive II besteld plus een transcend (30x) 256 MB en hoop dat ik volgende week alles krijg. Is er ook een soort tracking systeem?? Lijkt me wel aardig om m'n pakket te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Woei, dit is best wel een intressant apparaat zeg! :9

Me moeder heeft nu nl. ook een digitale camera gekocht (Sony). Nu heeft ze er 2 x 128Mb bij gekocht voor een hoge prijs (€90 p.s). :X

Nu lijkt het me best wel een goed idee dat ze 1 terug brengt en voor dat geld een X-Drive koopt.... super ! ;)
Maar uhm, 20GB vind ik wel iets te veel van het goede. 5GB lijkt me meer dan genoeg.
Weet iemand waar je een goedkope 5GB harddisk kan kopen?

[edit]
Net ff me moeders gesproken, lijkt haar wel een goed idee! :)
Ik ga morgen iig ff 1 kaartje inruilen.

[edit2]
Ik herinner me opeens dat ik hiero een kapotte Compaq Armada 4131T heb met een IBM harddisk.

Type:
DMCA-21440 E182115 S
1440 MB

Gaat deze erin passen? :+

[ Voor 26% gewijzigd door Harmen op 18-05-2003 23:24 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meendering schreef op 18 May 2003 @ 22:52:
Woei, dit is best wel een intressant apparaat zeg! :9

[...]

Ik herinner me opeens dat ik hiero een kapotte Compaq Armada 4131T heb met een IBM harddisk.

Type:
DMCA-21440 E182115 S
1440 MB

Gaat deze erin passen? :+
Download de handleiding eens en lees het stuk waarin het uitgelegd wordt hoe je een schijf inbouwt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmzzz, ik lees net de FAQ:
If you insert your own Hard drive into the X's drive, it will work if it has already been partitionned and formatted FAT.
Your 2.5 inches Hard drive must be 9.5mm thick - a 12mm won't fit in.
You cannot partition a HD via the xs-drive connected on the USB port.
You only can format the Hard Disk via the USB connection.
Heb de harddisk voor me neus. Meetlatje erbij, ik kom zo rond de 10mm.
Moeilijk meten hoor, weet iemand de specs van mn harddisk?

Kwam net een website tegen, volgens hun is mn harddisk 12,5mm hoog. Gaat dus niet werken. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Harmen op 19-05-2003 00:07 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
meendering schreef op 18 mei 2003 @ 23:58:
Hmmzzz, ik lees net de FAQ:

[...]

Heb de harddisk voor me neus. Meetlatje erbij, ik kom zo rond de 10mm.
Moeilijk meten hoor, weet iemand de specs van mn harddisk?

Kwam net een website tegen, volgens hun is mn harddisk 12,5mm hoog. Gaat dus niet werken. :(
Googlen, 2e hit:

http://www.hgst.com/hdd/support/dmca/dmcamec.htm
Height (mm) 12.5
Forget it dus...

trouwens, 1.4 Gb is nu niet echt dat je zegt de moeite waard, is vrij snel vol..

Ik wou eerst ook zo'n ding kopen, maar nu toch maar een andere oplossing..
Heb een oude laptop gekocht, een P133/32M met 4Gb hdd, voor 75 EUR...

Kan meteen de foto's kijken, er zit een 10" TFT ding op de laptop.
Ik heb hier nog een externe IDE behuizing, dus een oude fikker scoren en voila: Brander erbij. Perfect, kan ik t meteen veilligstellen (hd wil nog wel eens crashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

DragonLord of FlappieNL krijg je ook nog wat te horen na het bestellen en het eerste mailtje?
Bijvoorbeeld een mailtje met een trackingnummer oid of staat DHL ineens op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 10:45
Kopiert die ook van CF naar SD en vice versa (eventueel via HD maar liefst zonder die) en ziijn ze er ook zonder hd dus alleen als kopierder tussen twee verschillende formaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Disciplus: je krijgt een invoice, mail met inderdaad een tracking nummer erin. DHL doet dat overig zeer netjes. Ik was 's morgens niet thuis. Kom om 1 uur thuis en er ligt een brief in de bus of ik wil bellen. Gevraagd of ze toevallig 's middags nog in de buurt waren, 1,5 uur later heb ik het setje in huis..

Menn0: voor zoer ik kan zien is dit niet mogelijk. Maar wat is de reden dat je dat zou willen. Elke keer dat je een memory kaart kopieert maakt ie een nieuwe folder aan, zodat niet alles bij elkaar komt te staan. Het lezen duurt redelijk lang (niet echt gemeten nog), Maar het kopieren naar de PC gaat wel snel via USB2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

menn0 schreef op 21 May 2003 @ 03:31:
Kopiert die ook van CF naar SD en vice versa (eventueel via HD maar liefst zonder die) en ziijn ze er ook zonder hd dus alleen als kopierder tussen twee verschillende formaten?
Nee dat kan dit apparaat niet. er zijn volgens mij wel digital wallets die dat kunnen maar die zijn meestal een stuk duurder en hebben altijd een hd erin.

Dit is natuurlijk een handige functie als je foto's met je pda wil versturen en je pda kan alleen SD aan en je digitale camera CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 10:45
ja daar gaat het idd om ja, ik heb de garmin 3600 PDA op het oog. Enige nadeel mijn digitale camera is CF. Nou bestaan er veel SD to CF converters maar niet een andersom. En ja ik begrijp dat zoiets er heel lelijk uit gaat zien maar goed het is dan ook maar ff voor wat fotos op je pda te zetten en ze vervolgens door te mailen. Of heeft iemand zo
n converter wel gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 14:07
Zijn er meer mensen die ineens niet meer op die site komen? Ik ben nou toch wel erg enthousiast geworden, en nou kan ik niet meer bestellen :(

-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

palmpaul schreef op 23 mei 2003 @ 20:17:
Zijn er meer mensen die ineens niet meer op die site komen? Ik ben nou toch wel erg enthousiast geworden, en nou kan ik niet meer bestellen :(
Je bedoelt: http://www.powerinnumbers.com.au ? Site werkt hier OK.
Mijn bestelling is onderweg en heeft iets vertraging opgelopen omdat m'n CF kaartje niet op vooraad was. Die gast van PiN heeft me aangeboden om een duurder kaartje op te sturen voor dezelfde prijs. 'JA doe maar :9~', schreef ik en iets later had DHL het pakje al in Melbourne liggen. Mooi hoor!
Twijfel niet en bestel bij PiN. Een beetje reclame voor die toko kan geen kwaad. Nu maar hopen dat ik geen import/belasting hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
Ik dub... wik en weeg. 't Blijft toch wel weer een hoop doekoes alles bij elkaar. En die 45 euro verzendkosten maken het er zeker niet goedkoper op. Maar 't is wel een verdomde makkelijk ding. Nu sleep ik elke keer rond de 20 cd's mee, straks alleen een boxje van krap drie ons en kleiner dan een cd-hoesje.
Welke versie heb jij besteld?

De site deed het overigens 10 minuten later gewoon wel weer. Gekkigheidje 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door palmpaul op 23-05-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Disciplus-Simplex schreef op 23 mei 2003 @ 23:22:
[...]

Je bedoelt: http://www.powerinnumbers.com.au ? Site werkt hier OK.
Mijn bestelling is onderweg en heeft iets vertraging opgelopen omdat m'n CF kaartje niet op vooraad was. Die gast van PiN heeft me aangeboden om een duurder kaartje op te sturen voor dezelfde prijs. 'JA doe maar :9~', schreef ik en iets later had DHL het pakje al in Melbourne liggen. Mooi hoor!
Twijfel niet en bestel bij PiN. Een beetje reclame voor die toko kan geen kwaad. Nu maar hopen dat ik geen import/belasting hoef te betalen.
Ik ga binnenkort ook zo'n drive halen :) mooi dat DHL zo'n goede service heeft. Daar kan TGP post nog wat van leren. Bij mij komt 1 van de 3 paketjes niet normaal aan. Heb zelfs 1 keer gehad dat iets een maand later pas was bezorgd |:( :X Niet te geloven toch

EDIT: heb nog 2 ultimate spiderman Busts (beeldjes) besteld. Vraag me af wanneer ik die binnen krijg als ze er ooit moeite voor doen om het te bezorgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Alpha-sphere op 23-05-2003 23:55 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

palmpaul schreef op 23 mei 2003 @ 23:51:
Ik dub... wik en weeg. 't Blijft toch wel weer een hoop doekoes alles bij elkaar. En die 45 euro verzendkosten maken het er zeker...

Welke versie heb jij besteld?
Je bedoelt 45 AU dollar. Scheelt een factor 0.57 oid!!!

Wat versie betreft. Ik heb een X-Drive II (20 gig) omdat ie een stuk sneller is qua data overdracht en folders kan aanmaken. Verder wil ik hem als extra HD en kopieerslaaf gebruiken en dan is USB2 wel handig. Jammer dat ik maar een USB1.x aansluiting heb maar daarvoor moet ik dan maar een USB2 kaartje kopen. Het grote nadeel van de II is de 'speelduur' op een lading batterijen. Deze is een stuk korter dan de I versie.
Maar goed, laat de vakantie maar komen. Voor deze jongen is 1 CF kaart, plus de kleine die standaard bij de cam zit, voldoende. Veel MB's voor weinig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
Disciplus-Simplex schreef op 24 May 2003 @ 00:21:
[...]

Je bedoelt 45 AU dollar. Scheelt een factor 0.57 oid!!!
Je hebt gelijk. Had niet goed gelezen |:( Bij elkaar dus 203,- eurootjes. M'n vriendin es effe lief aankijken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Laatst online: 04-04 10:23
xychix schreef op 24 March 2003 @ 07:48:
Dit lijkt me wel de goedkoopste manier om veel vakantie foto's op te slaan
ik heb een canon A40 met 32 mb CF.

Ik wou hier 2*128 mb bij gaan halen omdat ik een maand naar thailand ga, maar ik geloof dat ik maar zo'n ding moet hebben!.

Nog mooier zou zijn als je (ipv naar een HD) de CF rechtstreeks naar een multisessie CDR kon zetten.

Maar de prijzen varieren nogal. Dus ik kijk nog even rond.

Ik ben voor een IA, als alles dan maar voor eind juni binnen is :P
Zon apparaat wordt ook aangeboden via http://www.powerinnumbers.com.au en heet de DISC STENO.
(dit dus: http://www.powerinnumbers...roducts&section=discsteno )
En nee, ik werk daar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

SEFje schreef op 24 May 2003 @ 02:00:
[...]

Zon apparaat wordt ook aangeboden via http://www.powerinnumbers.com.au en heet de DISC STENO.
(dit dus: http://www.powerinnumbers...roducts&section=discsteno )
En nee, ik werk daar niet :P
Dit soort apparaten lijken me veel meer schokgevoelig ivm het optiek dat er in zit. Een laptop HD kan ongelofelijk veel hebben in ruststand en zijn echt gebouwd voor schudden edg. Je hoeft ook niet bang te zijn voor vuile koppen, hoewel dit vast wel mee zal vallen. Als je HD crasht ben je overigens wel zuur met je X-Drive en met de Steno heb je het veilig op ROM als alles goed gaat tenminste.
Al met al lijkt me de X-drive wat solider en ook nog eens 90 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:14
Nog maar even een vraag..
Ik zag zojuist dat de X-Drive II in de aanbieding is bij PiN. Dit is echter de versie zonder hardeschijf..
De hardeschijf die zijn in hun retail-packages meeleveren, dat zijn toch gewoon de Fujitsu's?
Want als ik een losse X-Drive II bestel + een losse hardeschijf dan is dat goedkoper dan een retail-package (die dus beide bevat)..
Ik heb PiN al gemaild, maar nog geen antwoord gehad.
Misschien dat een van jullie mij uitsluitsel kan geven aangezien ik bang ben dat de actie morgen voorbij is en de drive dus weer €30 duurder is (er staat voorzover ik weet nergens vermeld tot wanneer de acties geldig zijn, maar wel dat het een weekly-special is)

[ Voor 4% gewijzigd door JJapie op 31-05-2003 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Yep dat zijn Fujitsu's en die zijn fluisterstil. Heb de mijne net binnen gekregen en hij bevalt, samen met de geheugenkaart, zeer goed. Het apparaatje is in het echt nog mooier dan op de foto.
Hier is info over de schijf die er bij mij inzit (MHT2020AT (20GB)): http://hdd.fujitsu.com/global/drive/mht2xxx/catalog.html --> vloeistof gelagerd en nog veel meer coole features. Enorme shock tolerance indien niet in gebruik.

Oh ja, de belastingdienst heeft ook voor mij een goede daad verricht ;)
En nog een oh ja: DHL krijgt ook een pluim.

He ^%$^%$ hell ik ontdek net dat er bij mij geen car charger inzit!! Kan iemand hier vertellen of dat klopt.

[ Voor 19% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 01-06-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Nee, die zou er volgens de site wel bij moeten zitten..
Misschien even een mailtje de deur uit doen?

En met dat van de belastingdienst bedoelde je dat je geen importgelden hebt hoeven betalen??

[ Voor 33% gewijzigd door JJapie op 01-06-2003 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

GFM schreef op 01 June 2003 @ 11:10:
Nee, die zou er volgens de site wel bij moeten zitten..
Misschien even een mailtje de deur uit doen?

En met dat van de belastingdienst bedoelde je dat je geen importgelden hebt hoeven betalen??
Op de retaildoos en in de gebruiksaanwijzing staan keurig alle accessoires, behalve de car charger. Dus volgens de beschrijving is alles compleet. Wellicht zijn ze op de site wat te enthousiast of iemand hiero moet het wel hebben gekregen. Eigenlijk boeit die autolader me ook helemaal niet, maar als je hem er gratis bijkrijgt wil ik 'em ook wel.

Antwoord op vraag 2: Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBouman
  • Laatst online: 07-11-2024

RBouman

René

Mijn collega heeft afgelopen week een xdrive ii gekocht bij foto erhardt
http://www.foto-erhardt.de 40 Gb versie voor 269.99 Euro
Maarja hij heeft dan ook een 5 megapixel camera met memorysticks.
;)

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Car adapter hoort erbij te zitten Disciplus-Simplex.

Mailen, bellen of faxen dan maar. ;)

Succes. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Binnen 5 minuten mail uit australie:

We just receive Car Charger and we are now shipping to everybody in the past and of course in the present if we didn't sent it by now.

Best Regards
Vasa Carapic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 14-02 13:13

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik heb helaas een laptop met maar usb 1.1. :(
Werkt dan zo'n apparaat met USB 2.0 wel of niet? Ik kan me voorstellen dat hij dan op een lagere snelheid data verzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killkees schreef op 04 June 2003 @ 15:33:
Werkt dan zo'n apparaat met USB 2.0 wel of niet? Ik kan me voorstellen dat hij dan op een lagere snelheid data verzend.
Heb je het topic wel doorgelezen ? :(

:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Anoniem: 46637 schreef op 04 June 2003 @ 15:54:
[...]

Heb je het topic wel doorgelezen ? :(

:Z
Ja, hoezo?

Ik zie alleen dat de XS-drive I usb 1.1 connectivity heeft. Maar dat is mijn vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Killkees schreef op 04 June 2003 @ 15:33:
Het apparaat werkt wel, maar dan op USB 1.1 snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Killkees schreef op 04 June 2003 @ 16:57:
[...]

Ja, hoezo?

Ik zie alleen dat de XS-drive I usb 1.1 connectivity heeft. Maar dat is mijn vraag niet.
USB 2.0 is backwards compatible ja, dus sowieso werkt dat. Ik zou ook voor USB 2.0 gaan, dat heb je over een jaar toch wel als je een nieuwe PC/laptop koopt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Grrrrrene schreef op 04 June 2003 @ 21:18:
[...]

USB 2.0 is backwards compatible ja, dus sowieso werkt dat. Ik zou ook voor USB 2.0 gaan, dat heb je over een jaar toch wel als je een nieuwe PC/laptop koopt :)
Ik heb wel firewire standaard op m'n delletje zitten, dus misschien dat ik voor een oplossing ga die daar mee over weg kan, dan heb ik nu ook nog wat aan die snelheid. Ik ben er in ieder geval nog niet uit.

[off-topic]
Trouwens, ik ga over een kleine twee weken naar amerika, misschien dat ik daar iets leuks op de kop kan tikken.. :)
[/off-topic]

[ Voor 5% gewijzigd door Killkees op 04-06-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 11:41

Korakal

Up up up!

Afgelopen zondagavond heb ik de XS-drive II besteld bij PiN. Woensdag kreeg ik een mailtje dat ie verzonden was en vandaag (vrijdagmiddag) had ik 'm in huis. Superservice _O_ Daar kunnen sommige Nederlandse bedrijven nog eens een voorbeeld aan nemen!
Ziet er leuk uit dat ding, nu de komende tijd maar eens ervaringen opdoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Korakal schreef op 13 June 2003 @ 21:36:
Afgelopen zondagavond heb ik de XS-drive II besteld bij PiN. Woensdag kreeg ik een mailtje dat ie verzonden was en vandaag (vrijdagmiddag) had ik 'm in huis. Superservice _O_ Daar kunnen sommige Nederlandse bedrijven nog eens een voorbeeld aan nemen!
Ziet er leuk uit dat ding, nu de komende tijd maar eens ervaringen opdoen :)
hoeveel was je ervoor kwijt als ik vragen mag.
Denk dat ik heeeeeeel binnenkort ook 1 ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Voor een 20GB XS-drive II retail package (incl kabel, tasje, lader en autolader) omgerekend €185, inclusief verzendkosten naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
ke dan PiN it is then :) gelijk even een 256 30x CF erbij kopen van trancend. Kan ik lekker veel filmpjes maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Laatst online: 21-12-2024
Mmm. Met deze prijs wordt het idd wel interessant om zoeen ding te kopen. Van de zomer ga ik 3 weken naar Italie en 3 Weken naar Amerika dus daar ga ik veeeeeel foto's maken!

Het enige nadeel vind ik dat je dat ding thuis niet zoveel gebruikt. Je kan thuis toch iedere dag je flash kaartje legen...

Dus dan is €200 misschien wel duur alleen voor de vakantie (die ook al niet goedkoop is)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Je kan hem ook als removable disk (handig als je wat gaat kopieren bij vrienden en voor backups) gebruiken en natuurlijk als cardreader.
Als je nog een laptop schijf hebt, kost ie helemaal geen drol!
Geld speelt geen rolex, gadgets wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ja je kan hem idd gebruiken als externe hdd! Alleen jammer dat hij dan geen gebruik maakt van de voeding van een USB poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

OrbitZ schreef op 21 June 2003 @ 13:35:
Alleen jammer dat hij dan geen gebruik maakt van de voeding van een USB poort...
Nee, maar er zit wel een accu in. Dus hij doet het wel een behoorlijke tijd zonder externe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22718

Het apparaat werkt niet met Xd-cards, kun je hem wel gebruiken met die CF card adapter? klik voor Finepix CF card adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Anoniem: 22718 schreef op 21 June 2003 @ 15:46:
Het apparaat werkt niet met Xd-cards, kun je hem wel gebruiken met die CF card adapter? klik voor Finepix CF card adapter
yup, moet gewoon lukken :)
Die adapter doet zich voor alsof ie CF is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 28-04 11:08

miekol

erm

Zal je altijd zien, de makers van de enige digital wallets met firewire (voor zover ik weet, wie kent er nog meer?) aansluiting gaan failliet. zucht...

zie www.mindsatwork.net

(ik wil perse firewire, vind usb 2.0 maar niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Is er niemand meer die zoeen ding uit australie heeft geimporteerd?? De vakantie komt namelijk wel erg dichtbij en ik zit nog steeds te denken om deze bij http://www.powerinnumbers.com.au/ te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71798

ga ik binnenkort ook doen, eentje zonder schijf want ik heb er nog eentje liggen nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
OrbitZ schreef op 17 July 2003 @ 21:01:
Is er niemand meer die zoeen ding uit australie heeft geimporteerd?? De vakantie komt namelijk wel erg dichtbij en ik zit nog steeds te denken om deze bij http://www.powerinnumbers.com.au/ te bestellen...
Ik heb hem gisteren besteld :) De 20gig is nu lekker goedkoop.
quote: status DHL
Shipment details transmitted to DHL 17 July 2003
Origin MELBOURNE
Destination AMSTERDAM

Date Time Location Details*
17 Jul 03 15:41 MELBOURNE -AUSTRALIA Shipment has been picked up
17 Jul 03 19:27 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
17 Jul 03 20:03 MELBOURNE -AUSTRALIA Arrived at DHL facility
17 Jul 03 22:34 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonder schijf issie 190 AU$ en dat is €110,- koopje dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Dat is €80 hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xe.com Universal Currency Converter ® Results
Live mid-market rates as of 2003.07.18 08:26:35 GMT.
190.00 AUD
Australia Dollars = 109.972 EUR
Euro
1 AUD = 0.578800 EUR 1 EUR = 1.72771 AUD
bron: http://www.netonline.be/financieel/wisselkoersen.asp
kweenie waar jij je gegevens vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Zie hiero: https://secure3.ozhosting...oodslist.asp?productid=82
AU $150.00 (Ex-Tax) (app. USD 90/EUR 81)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-04 22:03
wow...leuke aanbiedingen hebben ze daar 8)7 als je een x-drive los koopt + een harde schijf, ook daar, van 20 gig, ben je goedkoper uit :?
X-drive los (64.8€)+20 gig laptopschijf (73.98€) = X-drive + 20 gig (138.98€) Op de site koopt je dit voor 143.1€. t scheelt nie veel, maja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja zo kan ik het ook, waar zijn je btw en je exportportkosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ja, jij schreef niet dat je dat had meegerekend.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) geen fratsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 15:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

GFM schreef op 17 juli 2003 @ 21:27:
[...]

Ik heb hem gisteren besteld :) De 20gig is nu lekker goedkoop.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Origin MELBOURNE
Destination AMSTERDAM

17 Jul 03 15:41 MELBOURNE -AUSTRALIA Shipment has been picked up

[...]
Hé, die van jou en mij zitten samen in hetzelfde vliegtuig. 8)

Waarom heb je de 20 besteld? De 30 Gb was maar €6,- duurder?

AWB *******245
Origin MELBOURNE
Destination AMSTERDAM
17 Jul 03 15:53 MELBOURNE -AUSTRALIA Shipment has been picked up

[ Voor 30% gewijzigd door superduper op 18-07-2003 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
No way, ik heb de 20 lekker goedkoper, scheelde mij €20 :) En ik krijg die 20gig toch al niet vol...

Bij mij staat de status trouwens nog steeds als in mijn eerdere post, bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Nou de topicstartert heeft er eindelijk ook maar eentje besteld :P
Ben benieuwd wanneer ie er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Mijne is vanmiddag aangekomen :) Toppie Vasa!!

[ Voor 3% gewijzigd door JJapie op 22-07-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ok dan moet die van mij maandag aankomen duz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 15:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Helaas ben ik DHL misgelopen. Komt ie donderdag nog een keer proberen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Na een kleine vakantie kan ik zeggen dat de X-Drive uitstekend bevalt. X-Drive in een kluisje en iedere dag de foto's saven. Batterij gaat lang genoeg mee om een x aantal giegen over te pompen. 20 gig krijg je nooit van je leven vol met foto's of je moet een hele lange reis gaan maken en alles in raw schieten, wat ik (moet je natuurlijk altijd doen als je ruimte hebt) overigens ook altijd doe. Als cardreader bevalt ie ook goed en backuppen werkt ook prima op dat ding.
Verder heb ik, zoals afgesproken, de autolader keurig nagestuurd gekregen.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste