[opslag] XS-drive/ Xdrive 1 of 2?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66714

een maand geleden liepen er 2 tegelijk. ach ja, ik heb de tijd: moet binnen 6 mnd een xd hebben

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik dacht eerst aan een 2Gb Microdrive, maar dit is net zo duur, en heeft 20 keer zoveel opslagcapaciteit (bij 40Gb)!

Ik zit eraan te denken om een "lege" Vosonic Xs-Drive-Pro VP3310 te kopen en er dan zelf een 2,5" HDD in te zetten. Ik heb wel een aantal vragen daarover:

Welke is het beste om te gebruiken:
- Welk toerental (4200/5400)?
- Welk merk? (bv. Fujitsu, Hitachi, Seagate, Toshiba)
- Hoeveel Cache? (ze zijn er zelfs met 16 mb cache!)
Daarbij lettend op betrouwbaarheid, warmteontwikkeling, stroomverbruik en performance.

Zal een snellere schijf met meer cache erg veel extra vermogen trekken?

Is het makkelijk in elkaar te zetten?

Heeft iemand dit zelf al eens gedaan en wat was de ervaring daarmee?

[ Voor 27% gewijzigd door BounceMeister op 16-09-2004 14:01 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:07

EXX

EXtended eXchange

Op deze 100 GB disk kun je iig heel wat kwijt ;)

edit:

Ik zat er ff een factor 1000 naast.... 8)7 , nu is het goed ;)

[ Voor 30% gewijzigd door EXX op 16-09-2004 14:50 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
EXX schreef op 16 september 2004 @ 14:32:
Op deze 100 MB disk kun je iig heel wat kwijt ;)
uh... 100Gb bedoel je, en daarbij, de xsdrive heeft geen sata dus beetje zinloos om zo'n disk te kopen

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 09:50

Beaves

Usque ad Finem

DJSmiley schreef op 16 september 2004 @ 14:41:
[...]

uh... 100Gb bedoel je, en daarbij, de xsdrive heeft geen sata dus beetje zinloos om zo'n disk te kopen
Aangezien de SATA markt nog een beetje klein is, is die nieuwe serie zowel met SATA als met PATA verkrijgbaar :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Beaves schreef op 16 september 2004 @ 14:43:
[...]

Aangezien de SATA markt nog een beetje klein is, is die nieuwe serie zowel met SATA als met PATA verkrijgbaar :)
ow.. uh.. dan ff artikeltjes iets beter lezen voor ik begin te schreeuwen ;)

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:17

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

BounceMeister schreef op 16 september 2004 @ 13:48:
Ik dacht eerst aan een 2Gb Microdrive, maar dit is net zo duur, en heeft 20 keer zoveel opslagcapaciteit (bij 40Gb)!

Ik zit eraan te denken om een "lege" Vosonic Xs-Drive-Pro VP3310 te kopen en er dan zelf een 2,5" HDD in te zetten. Ik heb wel een aantal vragen daarover:

Welke is het beste om te gebruiken:
- Welk toerental (4200/5400)?
- Welk merk? (bv. Fujitsu, Hitachi, Seagate, Toshiba)
- Hoeveel Cache? (ze zijn er zelfs met 16 mb cache!)
Daarbij lettend op betrouwbaarheid, warmteontwikkeling, stroomverbruik en performance.

Zal een snellere schijf met meer cache erg veel extra vermogen trekken?

Is het makkelijk in elkaar te zetten?

Heeft iemand dit zelf al eens gedaan en wat was de ervaring daarmee?
Welk toerental je moet nemen is natuurlijk afhankelijk van wat je wil.
5400 rpm zal iets sneller gereed zijn met het wegschrijven van de data,
en misschien iets meer power verbruiken, maar omdat ie sneller is
zal dit verschil verwaarloosbaar zijn denk ik.

merk is ook weer zo'n persoonsverbonden verhaal. De een heeft goede ervaringen met Seagate en de ander met Hitachi.

Cache geheugen is bij mij persoonlijk nooit echt de doorslaggevende factor geweest.

Het in elkaar zetten is een plakje cake.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een losse X-drive + losse HD is meestal toch duurder? wat zou je 2e hands moeten neertellen voor 30-40gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Anoniem: 66714 schreef op 17 september 2004 @ 01:13:
een losse X-drive + losse HD is meestal toch duurder? wat zou je 2e hands moeten neertellen voor 30-40gb?
misschien is tweedehands wel goedkoper (zal vast wel), maar ik heb er dan toch niet echt een veilig gevoel bij. Ik bedoel hoe oud zal dat HDD'tje wezen? Hoeveel draai uren heeft deze er al op zitten?

Ik persoonlijk gebruik de X-drive voor het back-uppen van mij foto's als ik op vakantie ben. Zal je net zien, dat je 2'handsje het begeeft. Weg voor 1,5 Gb aan foto's (dit kan natuurlijk ook met een nieuwe gebeuren, maar de kans is procentueel gezien een stuk kleiner).

Dat is voor mij een motivatie geweest om het ding gewoon in zijn geheel nieuw te kopen (maar ja, dat moet natuurlijk ieder voor zich weten).

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psies
ga ik ook doen (zodra er weer een IA is doe ik mee!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102772

Anoniem: 66714 schreef op 17 september 2004 @ 13:43:
psies
ga ik ook doen (zodra er weer een IA is doe ik mee!)
er is in ieder geval weer een animocheck: http://www.inkoopacties.net/topic/1gvfkxfl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb gereageerd op de animocheck.
deze gaat als ik het goed begrijp alleen over de vp3310, maar die doet toch iets korter met de accu? op de site van vosonic staat van niet, maar ben toch benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23

mjl

Ugh

Anoniem: 66714 schreef op 20 september 2004 @ 17:59:
ik heb gereageerd op de animocheck.
deze gaat als ik het goed begrijp alleen over de vp3310, maar die doet toch iets korter met de accu? op de site van vosonic staat van niet, maar ben toch benieuwd
Aangezien het apperaat exact hetzelfde is als de VP300 Pro zou ik die gewoon nemen (180 euro met 10GB HD, 215 euro met extra accu), heb je alleen geen verlichte display die de batterij leeg vreet. En als je uberhaupt geen mp3 speler gebruikt kun je net zo goed een nog ouder model nemen.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mjl schreef op 21 september 2004 @ 17:17:
[...]

(180 euro met 10GB HD, 215 euro met extra accu), heb je alleen geen verlichte display die de batterij leeg vreet. En als je uberhaupt geen mp3 speler gebruikt kun je net zo goed een nog ouder model nemen.
dan is de prijs die bij de animocheck staat genoemd toch wel erg aantrekkelijk
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd, ben benieuwd of dat gaat lukken. Hoe komt je aan die prijs met 10gb? heb tot nu toe alleen maar 30, 40 etc GB gezien, nog nooit iets daaronder. Ik wil toch wel meer dan 10gb, daar zit je toch vrij snel aan als je 4 maanden naar TAnzania gaat (zoals ik)
Ik hoop dat er veel mensen zich aanmelden voor de AC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o ja: de IA zelf (en die het forum-topic erover, genoemd in een eerdere post) staat op http://www.inkoopacties.net/ia/tsmhx8yy

voor de duidelijkheid: ik ben niet (financieel) betrokken bij deze IA

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Nou heb ik zo'n X-drive Pro en heb toch een mankementje waar ik niet aan uit kom :'(

Wanneer ik hem in het bijgeleverde tasje stop dan gebeurd het dat de aanuitknop wordt ingeduwd. Dit zit precies onder de klitteband strip.
Wanneer er iets tegen het tasje aangeduwd wordt kan de drive ook al aan gaan.

De knop is gewoon te gemakkelijk in te duwen en het is niet zo dat de drive automatisch weer uitschakeld wanneer deze niet wordt gebruikt.
Heel vervelend want het weekend met een dagje uit was dat dus ook weer gebeurd en sta je met een lege accu. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem???

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Harold_S schreef op 22 september 2004 @ 09:08:
De knop is gewoon te gemakkelijk in te duwen en het is niet zo dat de drive automatisch weer uitschakeld wanneer deze niet wordt gebruikt.
Heel vervelend want het weekend met een dagje uit was dat dus ook weer gebeurd en sta je met een lege accu. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem???
Dit is een veelgehoorde klacht, ik heb daar ook last van en ik heb een losse case (Pelicase) erbij gekocht, die ook nog eens lucht en waterdicht is.

ik zag bij d95 dat je een schuimrubbertje krijgt als je m daar koopt of gekocht hebt.

zeg ns: hoelang gaat de accu van dat ding in de praktijk mee?

• Harold_S
Anoniem: 66714 schreef op 22 september 2004 @ 09:56:
ik zag bij d95 dat je een schuimrubbertje krijgt als je m daar koopt of gekocht hebt.

D95?? Ken ik niet. Is daar een foto te zien van het rubbertje?? Ik kan me iets erbij voorstellen als een vierkantje want om de knop heen valt. Want een schuimrubbertje op de knop maakt volgens mij het probleem alleen maar erger. Jammer dat de drive niet te locken is. Dat zou het probleem mooi oplossen.

De accutijd zou ik echt niet weten. Ik weet wel dat je een behoorlijk aantal volle kaartjes kan kopieeren naar de drive. Dat is mijn functionaliteit van het apparaat en niet als mp3speler.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Lang zat voor mij, ik weet niet precies hoe lang, maar ik heb eens twee uur lang de drive aan mijn laptop gehangen en ik had toen nog steeds een kwart volle accu volgens de drive zelf. Je hebt in ieder geval genoeg tijd om meerdere grote CF kaarten te legen.

• TTommie

TTommie

Hmm, ik vind die prijs vrij hoog van 215 euro.

En ook de config van 10GB ben ik nog nooit tegen gekomen.
Het probleem van het on/off knopje heb ik van gehoord maar in de praktijk nog geen last van gehad.

In duitsland koop de hem trouwens als voor 189-, Euro.

www.foto-erhardt.de

Even nog over de tijd, ligt om en nabij de 2 uur. eerder erboven dan eronder trouwens (maar dat is natuurlijk ook weers afhankelijk)

edit:aanvulling tijd

[ Voor 22% gewijzigd door TTommie op 22-09-2004 11:03 ]

Mr. T.

TTommie schreef op 22 september 2004 @ 11:02:
In duitsland koop de hem trouwens als voor 189-, Euro.

www.foto-erhardt.de
dat is nog altijd ruim 40 euro duurder dan de prijs die bij de AC wordt genoemd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102772 schreef op 22 september 2004 @ 11:09:
[...]

dat is nog altijd ruim 40 euro duurder dan de prijs die bij de AC wordt genoemd. :P
inmiddels is de inkoopactie van start gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(en die IA komt ook nog eens van die leverancier af ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Nou dat zat er bij anders niet bij, ik heb 'm daarom maar omgeruild voor een vp300 (exact hetzelfde op de display na...) Als ik dat van te voren had geweten had me dat weer 20 euro gescheeld ...

Uberhaupt is de mp3 functie waardeloos, na 1 tot 2 uur stopt ie er mee (batterij leeg ...)

Jammer dat er geen IA is voor de XS-drive II ... die kan vast ook een stuk goedkoper dan 83 euro zonder hdd.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Even een nieuwtje, de IA is niet doorgegaan. Maar een alternatief is de CompactDrive

Een Animo Check is gestart:

http://www.inkoopacties.net/ia/dgjbw49q/1

[ Voor 4% gewijzigd door mjl op 14-11-2004 12:02 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij staat er voor 250 eu (60gb), das best duur, de prijs die voor 40gb stond op de site van de leverancier was ong. 200 euro, maar misschien is ie inmiddels verhoogd, kan t niet vinden (site werkt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Anoniem: 66714 schreef op 08 november 2004 @ 15:51:
hij staat er voor 250 eu (60gb), das best duur, de prijs die voor 40gb stond op de site van de leverancier was ong. 200 euro, maar misschien is ie inmiddels verhoogd, kan t niet vinden (site werkt niet)
Welke leverancier was dat ? Dan kan ik die eventueel ook menemen als kandidaat.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dgs-services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je een goeie deal weet te regelen doe ik zeker mee!
ik heb trouwens meer belangstelling voor 30 of 40gb. 60 is enorme overkill wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Anoniem: 66714 schreef op 08 november 2004 @ 16:16:
als je een goeie deal weet te regelen doe ik zeker mee!
ik heb trouwens meer belangstelling voor 30 of 40gb. 60 is enorme overkill wat mij betreft
Dan zal ik wellicht een 40GB versie toevoegen ipv 60 ... 30 is erg prijsongunstig.

DGS prijzen:

0 GB 125
40 GB 225
60 GB 275
80 GB 299
10 0GB 369

Maar een losse HD bijbestellen is al voordelig !! En als je belangstelling hebt wil ik je vragen deel te nemen met de animocheck, daar is die tenslotte voor.

[ Voor 28% gewijzigd door mjl op 08-11-2004 16:35 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt, zal t zsm ff doen.

misschien een idee om een aantal losse HD's in de IA te betrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115749

Ik heb een paar weken een thread geopend op Belgium Digital over de compactdrive. Voor de geintereseerde
http://forum.belgiumdigit....php?t=57025&page=1&pp=25

Gr Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Anoniem: 66714 schreef op 08 november 2004 @ 17:10:
klopt, zal t zsm ff doen.

misschien een idee om een aantal losse HD's in de IA te betrekken?
Staan los vermeld onder HDD's ! (nog geen korting op gevraagd, maar zit meestal weinig tot geen marge op die dingen)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aangemeld. je kunt t trouwens altijd probere, toch? al scheelt het maar 10 euro, tis toch mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Anoniem: 66714 schreef op 08 november 2004 @ 18:35:
aangemeld. je kunt t trouwens altijd probere, toch? al scheelt het maar 10 euro, tis toch mooi meegenomen!
Proberen zal ik het zeker maar eerst wat meer animo vinden !

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Pas geleden mijn X-drive Pro meegenomen op vakantie naar Costa Rica. Geweldig gewoon. _/-\o_ _/-\o_

Klein schuimrubbertje om de powerknop heengelegd en daardoor is hij niet meer aangesprongen tijdens het reizen.

Vele filmpjes gemaakt en ongeveer 1200 foto's. Allemaal op de X-drive en zonder problemen door de verschillende douane's heengekomen. Niks geen verlies van foto's. Echt een geweldig apparaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Harold_S schreef op 09 november 2004 @ 07:50:
Pas geleden mijn X-drive Pro meegenomen op vakantie naar Costa Rica. Geweldig gewoon. _/-\o_ _/-\o_

Klein schuimrubbertje om de powerknop heengelegd en daardoor is hij niet meer aangesprongen tijdens het reizen.

Vele filmpjes gemaakt en ongeveer 1200 foto's. Allemaal op de X-drive en zonder problemen door de verschillende douane's heengekomen. Niks geen verlies van foto's. Echt een geweldig apparaat. 8)
Ja werkt perfect, ik werd in de US echter bij alle bagage checks eruitg gevist vanwege m'n verdachte apparaat, dat het een mp3-speler is wil er nog net in gaan, maar uitleggen wat het echt is gaat er niet in bij die jongens ... Maar nu toch over op een CompactDrive, stuk handzamer en sneller en je kunt veel langer zonder stopcontact.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
mjl schreef op 09 november 2004 @ 09:46:
[...]

Ja werkt perfect, ik werd in de US echter bij alle bagage checks eruitg gevist vanwege m'n verdachte apparaat, dat het een mp3-speler is wil er nog net in gaan, maar uitleggen wat het echt is gaat er niet in bij die jongens ... Maar nu toch over op een CompactDrive, stuk handzamer en sneller en je kunt veel langer zonder stopcontact.
Compactdrive :? Heb ik een stukje gemist in het forum :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

werkt op aa batt, gaan alle kaartjes in, is zuiniger met accu en kopieert veel sneller. (en is net zo duur als xdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Anoniem: 66714 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 08:52:
werkt op aa batt, gaan alle kaartjes in, is zuiniger met accu en kopieert veel sneller. (en is net zo duur als xdrive)
Heeft nu ook een eigen topic: [rml][ imagetanks/opslag] Compact Drive PD7x gebruikers topic[/rml]

-------

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste