[opslag] XS-drive/ Xdrive 1 of 2?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.761 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:32
*kuch*

Al iemand met de Pro? In ieder geval wel een dpreview.com review gevonden. Nouja, review... Meer een gecopieerde sales-pitch, maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57
Azrael schreef op 17 december 2003 @ 20:51:
[...]

Nee maar ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehoord waarvan de Drive zei dat de bestanden gekopiëerd waren terwijl er thuis niks op stond :P
Nou hier is de 1e dan... toen dat pinnetje ingedeukt was was ik net een kaartje aan het overzetten.. hij gaf het gebruikelijke piepje toen ie klaar was maar ik dacht al van "cool wat deed ie dat snel"
naja, geheugenkaartje leeggemaakt, en savonds in een internetcafe checken... idd, was nix overgezet :'( weg 128 mb aan foto's :'(
athlonkmf schreef op 17 december 2003 @ 16:44:
[...]

Het "probleem" is dat de drive 2 ook MP3 afspeelt. dan gebruik je het toch wat meer dan enkel om geheugenkaartjes leeg te trekken
Dat is dus de Pro en niet de 2 ;)

Naja, ik heb PiN gecontact en ik ga nou als ik thuis ben mijn XD2 terugsturen (en krijg daar mijn geld voor terug) en ga een XD Pro bestellen... (goeie service btw!)
Hij heeft idd weinig batterijverbruik voor mp3, maar het is toch een goedkope hd mp3 speler als je toch al een XD koopt. Ook stond het me wel aan dat iemand zei dat je kan checken of je fotos kan overzetten, maar mag ik vragen hoe je daarbij komt? Ik zie het niet op de site van PiN staan :?
Weet iemand of je hem ook gewoon aan het lichtnet kan hangen en dan daarvan je stroom tappen (zodat je savonds in je hostel op bed gewoon van het lichtnet kan luisteren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:01

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij de X-drive II (niet pro) gaat dat wel. Ik zou er dus vanuit gaan dat ze deze feature NIET weggehaald hebben.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:55
Weet iemand of het nodig is om de XS-Drive in een X-ray bag te doen als deze door een rontgen scanner moet op het vliegveld ? Over 3 weken ga ik namelijk op vakantie in Kenia en Tanzania. Ik weet dat laptops er in nederland gerust doorheen kunnen, maar van mijn XS-Drive dus niet 100% (en ik wil het er natuurlijk ook niet op wagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Opslag gaat via een harde schijf, hou m uit de buurt van magneetvelden en maak je geen zorgen over röntgenstralen

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
hadden jullie dit model al gezien? (is ook een Xdrive)

hij is hier vanaf 220 dollar (zonder HDD) te verkrijgen (geen flauw idee of het de goedkoopste is)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs-drive.com/pics/vmp3hunit.jpg

Heeft meteen ook een kleurenscherm (net als de Nixvue Vista), maar kan helaas geen divx afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
rockhopper schreef op 08 januari 2004 @ 03:49:
Opslag gaat via een harde schijf, hou m uit de buurt van magneetvelden en maak je geen zorgen over röntgenstralen
Okay, X-ray is dus geen probleem, maar een metaaldetecor wel. Dan gaat hij dus mooi mee met de handbagage en door de scanner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71798

Heb een behoorlijk tijdje lopen proberen de Xs-drive 2 op mijn nieuwe pc te installeren en nog steeds geen succes :(

Op mijn vorige pc had ik ook het probleem dat ie em aangaf als unknown device maar dankzij het kleine driver-cd'tje dat erbij zat werd het probleem verholpen. Nu is alleen dat driver-cd-tje door midden gebroken en kan ik die dus niet meer gebruiken. Wie kan mij helpen???

werk met Win XP Pro by the way...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik wil de X'S-DRIVE PRO VP300 maar de harde schijf wil ik los kopen. Welk formaat past hier in? Ik heb iets gehoord van 9 of 12 mm......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71798

Anoniem: 71798 schreef op 25 januari 2004 @ 00:40:
Heb een behoorlijk tijdje lopen proberen de Xs-drive 2 op mijn nieuwe pc te installeren en nog steeds geen succes :(

Op mijn vorige pc had ik ook het probleem dat ie em aangaf als unknown device maar dankzij het kleine driver-cd'tje dat erbij zat werd het probleem verholpen. Nu is alleen dat driver-cd-tje door midden gebroken en kan ik die dus niet meer gebruiken. Wie kan mij helpen???

werk met Win XP Pro by the way...
Is al opgelost, had er een verleng-usb-kabel op aangesloten, maar dat werkt dus niet bij een nieuwe installatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Sheik schreef op 25 januari 2004 @ 08:25:
Ik wil de X'S-DRIVE PRO VP300 maar de harde schijf wil ik los kopen. Welk formaat past hier in? Ik heb iets gehoord van 9 of 12 mm......
In de VP300 kunnen alleen maar disks van 9mm (9.5mm om precies te zijn). Alle moderne schijven (van de laatste 2 jaar) zijn 9 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Dank je voor je reactie. Nu kan ik tenminste wat gaan I-shoppen voor een schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Heeft er soms iemand ervaring met de Apacer Steno CP 100 icm Memorystick Pro? Ik vraag me af of dit apparaat die sticks slikt....

http://www.apacer.com/apa...html/disc_stone_cp100.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 13:12

Korakal

Up up up!

Sheik schreef op 07 februari 2004 @ 08:08:
Heeft er soms iemand ervaring met de Apacer Steno CP 100 icm Memorystick Pro? Ik vraag me af of dit apparaat die sticks slikt....

http://www.apacer.com/apa...html/disc_stone_cp100.asp
Zo te zien niet; MS Pro is een afwijkend formaat van MS, als 'ie dat ook zou kunnen lezen zou het er wel specifiek bijvermeld moeten staan (en er staat alleen MS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Op dpreview zeggen ze van wel, op andere fora weer niet....ik heb hem maar besteld zojuist. Als mijn Aldi readertje zelfs MS Pro leest (staat ook alleen maar MS compatible bij) dan kan deze het vast en zeker ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
Sheik schreef op 07 februari 2004 @ 12:52:
Op dpreview zeggen ze van wel, op andere fora weer niet....ik heb hem maar besteld zojuist. Als mijn Aldi readertje zelfs MS Pro leest (staat ook alleen maar MS compatible bij) dan kan deze het vast en zeker ook wel.
waarom ben je uiteindelijk toch voor deze gegaan en niet voor de x-drive?

overigens krijg ik binnenkort mijn X-drive pro thuisgestuurd...
trouwens zeer aardige en snelle feedback en goede hulp krijg je bij PiN
heb mn kapotte (pinnetje van CF lezer was afgebroken) XD2 teruggestuurd en kon kiezen tussen een nieuwe terug of het verschil bijbetalen en een XD Pro nemen, ben maar voor de Pro gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
De reden is simpel.

- betrouwbaarder (meerdere cd's kopieren en dus risico spreiden)
- goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Update

Zojuist kreeg ik bericht van Mycom dat de CP100 uit het assortiment wordt gehaald en niet meer via internet besteld kan worden.

Ik heb de Steno CP200 maar besteld bij een andere winkel voor 253,-. Ik laat jullie iets weten hoe hij bevalt :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 11:57

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb ffies een vraagje.. voor de mensen die zon drive hebben.
mijn probleem is dus dat als ik fotoz heb geschoten. ik kopieer ze op me hdd en dan format ik mijn kaartje op me digicam.
wanneer ik dan weer fotoz ga maken start ik dus weer bij 0001.jpg

nu is dus de vraag zal dit een probleem opleveren bij zon drive. dat hij het dus telkens overschrijft ipv erbij / ernaast kopieerd..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is geen probleem omdat de X-Drive voor iedere copieer actie een nieuwe directory aanmaakt op de harddisk. Daarin wordt dan de complete inhoud van je kaartje gecopieerd. Maakt verder dus niet uit.

Omdat je later wel een probleem krijgt op je PC (als je meerdere pict0001.jpg in een directory wil zetten omdat ze bij elkaar horen bijvoorbeeld) kun je op veel camera's aangeven dat ze doornummeren en dus niet opnieuw bij 0001 beginnen.
Ik heb zelf een Minolta camera en via het menu is dat in te stellen.

X-Drive is trouwens fantastisch apparaat, ga binnenkort een nieuwe kopen (60GB) en m'n "oude" gaat dan naar m'n schoonvader :7

Anoniem: 56701

Ik ben dus ook aan het kijken naar een X-Drive. (heb vroeger nog de Xdrive I gehad). Maar ik weet niet welke. Ofwel de X-Drive II of de X-Drive Pro? Dat je mp3 kan afspelen met de Pro, dat interesseert mij echt niet. Verschil is iets van 20€. Daar zijn de verzendkosten van de X-Drive II gedekt.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik zit eigenlijk te wachten op prijzen van de Nikon CoolWalker, ook een X-Drive achtig ding maar dan met kleuren scherm.

Kan je meteen naar je fototjes kijken - lijkt me ook erg leuk ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 22:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik was er al redelijk uit om een Archos Gmini 220 aan te schaffen toen ik van een vriend hoorde over de Vosonic X'S Drive PRO VP300...

Nu zit ik in twijfel.. Zijn er hier mensen die een van de twee apparaten in bezit heeft en er wat over kan vertellen. Want er zit toch ook een leuk prijsverschil in.

De functie om (CF-)kaartjes uit te kunnen lezen zal ik zeker gebruiken omdat ik hem ook als extra HD op vakantie meeneem en mijn foto's er op wil gaan slaan.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111099

wat voor harde schrijf moet er in een xdrive
kan er eentje van een oude pc in of moet je een nieuwe kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Anoniem: 111099 schreef op 08 april 2004 @ 22:56:
wat voor harde schrijf moet er in een xdrive
kan er eentje van een oude pc in of moet je een nieuwe kopen ?
Als je ff topic had gelezen, of gewoon ff de specs van dat ding had bekeken had je t allang gezien: Een normale (laptop) hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Terug van een Caribische cruise en heb de Apacer Steno 200 meegenomen. Het ding werkt perfect. Elke avond heb ik mijn memorysticks gebackupped op 3cd's! 1 cd voor in de handbagage voor het vliegveld. De andere 2 voor in de 2 koffers. Ik ben zo blij met die betrouwbaarheid van cd's dat ik niet meer anders wil. Maak zoveel backups als je wilt, ipv van maar eentje bij de xdrive.

Ik heb 3 Sandisk en 1 Lexar Memorystick extra gekocht. Bij de Sony camera kreeg je standaard een 32MB stick van Sony erbij. Deze memorystick gebruikte ik alleen in geval van nood. Ik heb overigens erg veel geluk gehad. Elke keer als wij van land terug naar het schip gingen werden moesten alle spullen door de scanners. Op een gegeven moment had ik een stuk of 4 foto's op de Sony memorystick staan, die na de scan allemaal corrupt waren geraakt. De cd's hadden daar geen moeite mee, een xdrive met harde schijf zou ook wel eens problemen gehad kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Sheik schreef op 09 april 2004 @ 08:03:Ik ben zo blij met die betrouwbaarheid van cd's dat ik niet meer anders wil. Maak zoveel backups als je wilt, ipv van maar eentje bij de xdrive.
Beetje schijnveiligheid. Als je schrijver het niet goed doet schrijf je 3 defecte CD's :'(

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik ren overigens rond op Mallorca (alvast aan het pakken voor de vlucht naar huis :( ) en ik gebruik een X-Drive Pro 30GB en 2x 512MB CF.

De X-Drive blijft in het hotel en per dag schiet ik al gauw 2 512mb CFtjes vol (RAW, 63 tot 70 images per kaart)...s'avonds even overladen op de X-Drive en weer met 2 lege kaartjes op stap.

Heerlijk ding .. speelt ook nog eens MP3tjes :) En dank zij het LCD scherm kan ik ook zien wat er op staat (d.w.z ik kan de gehele directory structuur en files bekijken maar de fotos zelf niet.. maar ik kan wel zien welke files er op staan, hoeveel GB/MB er nog vrij is etc etc).

Daarnaast kan ik hem ook nog als Card Reader gebruiker wanneer ik heb aan de USB poort van mijn PC/Laptop aansluit.

Yup, ik ben er zwaar tevreden mee. En bestellen bij Powerinnumbers.com.au is echt super makkelijk en snel. Vorige week zondag bestelling via web gedaan... dinsdag verzonden met DHL en donderdag was de X-Drive aanwezig! _/-\o_

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69489

Als nou iemand met dat bedrijf kan regelen dat er een inkoopactie komt.
Dan heb je kast dat je korting krijgt en dat de verzendkosten laag worden.
Dan kan je het beste de XDrive II nemen want die is neller he doormiddel van USB 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat weet ik nog zo net niet... het verzend gewicht gaat dan erg omhoog en dat kost ook veel meer geld. PIN had overigens een lagere waarde aangegeven voor de douane waardoor ik minder invoerrechten/BTW moest betalen (18 euro).

Daarnaast kan je zelf ook nog wat kleinere dingen erbij bestellen.. zo heb ik een 512MB CF kaartje erbij genomen terwijl de verzendkosten niet omhoog gingen.

Overigens de XDrive Pro heeft toch ook USB 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111302

Ik zit even op een langzame verbinding, dus ga het even niet nazoeken, maar volgens mij is er in dit topic al eerder sprake geweest van een inkoopactie bij PIN. Daar is toen van af gezien omdat PIN aangaf dat de prijs niet veel lager zou worden, terwijl de kans op onderschepping door de Douane bij een grote zending veel groter is. In dat geval moet er 19% BTW over betaald worden (zowel over de inhoud van het pakje als de verzendkosten).

Ik heb een paar weken geleden een X's drive Pro besteld bij PIN. Bij mij duurde de reis met DHL een weekje. De Douane liet het pakje met rust :) , waardoor de prijs voor mij uitkwam op € 210 (drive plus verzending). Perfect ding! Overpompen van volle kaartje gaat redelijk vlot en de USB 2.0 interface met de PC is (bijna) net zo snel as een interne harde schijf.

Ik heb de mp3-functie nog niet uitgebreid getest, maar de geluidskwaliteit viel mij reuze mee (ik had overigens geen hoge verwachtingen). Ik zou 'm niet aanschaffen voor de mp3, maar als extraatje is het zeer zeker de moeite waard! (vooral met een goeie koptelefoon). Tot 192 bitrate trouwens geen problemen geconstateerd, hij verslikte zich wel in 320 bitrate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zit er ook over te denken om een XD PRO VP300 te kopen. Weet iemand daar een goed adresje voor? En dan het liefst in Nederland in verband met garantie en dergelijke.

Maakt het eigenlijk nog uit hoe snel die harde schijf is en wat voor merk het is (betrouwbaarheid)? Ik wil namelijk (als dat goedkoper is) misschien een PRO zonder harde schijf kopen en er zelf één in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Ik heb nog even rond gekeken en mijn oog is gevallen op de XDrive PRO VP300 met 40Gb harde schijf. Deze kost bij Foto John de Reuver €283 inclusief verzenden. Bij PowerInNumbers kost deze versie AU $400 inclusief verzenden, dat is omgerekend €268. Voor €15 meer koop ik hem liever in Nederland, of kan hij nog ergens goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dan hebben ze bij D95.nl behoorlijk de prijs naar beneden gehaald. Mijn 30GB Pro was daar namelijk enkele weken geleden nog 280 euro excl verzendkosten.

Bij PIN was hij 180 euro plus 28 euro verzendkosten en 18 euro invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42710

De_Klusjesman schreef op 12 april 2004 @ 13:29:
Ik heb nog even rond gekeken en mijn oog is gevallen op de XDrive PRO VP300 met 40Gb harde schijf. Deze kost bij Foto John de Reuver €283 inclusief verzenden. Bij PowerInNumbers kost deze versie AU $400 inclusief verzenden, dat is omgerekend €268. Voor €15 meer koop ik hem liever in Nederland, of kan hij nog ergens goedkoper?
Ik heb net de X-Drive Pro 60GB besteld in Duitsland bij www.egovers.com voor 260 Euro Er komt wel 17,50 verzendkosten overheen, maar nog steeds een stuk goedkoper als in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Die Duitse site is inderdaad veel goedkoper, ook goedkoper dan PIN blijkt na wat rekenen. Als je hem al binnen hebt, hoelang heb je er op moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:20
ik zag dit sitecom ook een soortgelijk product heeft, de media drive (CN-604). Iemand hier ervaringen mee? Hij heeft een 20 GB hd

quote van de site:
Deze Media Drive is een totaaloplossing die je in staat stelt moeite loos data te lezen en schrijven van en naar de meest populaire typen memory cards én data op te slaan op de 20 GB harddisk. Dit maakt de Media Drive de ideale oplossing voor elke mobiele gebruiker die bijvoorbeeld digitale foto’s maakt. De drive wordt geleverd met een ingebouwde oplaadbare batterij voor gebruik op elke locatie. Wanneer je memory card vol is, sla je de data gewoon op de harddisk op en kun je verder met foto’s maken. Naast het copiëren van data van de ene kaart naar de andere of naar de harddisk, kun je de Media Drive ook zonder moeite aansluiten op je computer en alle data uploaden via de USB aansluiting. De Media Drive werkt met: Multi Media Card, Smart Media, Compact Flash, Secure Digital, Microdrive, Memory Stick, Memory Stick Pro en elke USB Memory Drive

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Die heb ik ook gezien. Het is volgens mij wel een leuk apparaat, echter zit er maar 20 Gb in, mist hij een xD slot en MP3 compatibaliteit. Bovendien is hij relatief duur in vergelijking met de XDrive II en PRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111302

De_Klusjesman schreef op 14 april 2004 @ 01:12:
Die Duitse site is inderdaad veel goedkoper, ook goedkoper dan PIN blijkt na wat rekenen. Als je hem al binnen hebt, hoelang heb je er op moeten wachten?
Ik reken even mee... Ik heb de 30GB X's-drive bij PIN besteld. Er werd €210,30 van mijn credit card afgeschreven (voor drive plus verzenden). Bij die Duitse site is de prijs van die drive € 219,90 en daar komen dan nog verzendkosten bij. Je moet afwegen of je 'm liever dichterbij besteld, maar die Duitse site is dus niet veel goedkoper, maar (iets) duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Ik had de prijs berekend met behulp van een geld converter en daaruit bleek dat de Duitse site goegkoper was. Uit wat jij schrijft blijkt dat een voorbeeld maar een voorbeeld is en dat de werkelijkheid vaak anders is.

Edit: Ik merk net dat ik gisteren een rekenfout heb gemaakt |:( .

[ Voor 16% gewijzigd door De_Klusjesman op 15-04-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Technisch gesproken loop je met een Australische bestelling wel het risico op extra kosten door de douane van 20%. Een risico dat je met een bestelling in Duitsland niet loopt. Maar over het algemeen worden de kleine pakketjes van PIN er gelukkig niet zo snel uitgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Laatst online: 20:54

ko9

Ik hoorde ergens dat de Xs-drive II (misschien ook wel andere versies) niet goed de snellere SD-kaarten kunnen lezen. Heeft iemand hiermee ervaring (Sandisk UltraII of 256mb Panasonic kaarten).
Of is dit gewoon een fabeltje? :?
Heb namelijk een Xs-drive II en wil graag een pana 256mb kaartje bestellen, echter zijn deze alleen online te bestellen, dus ik kan het niet testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Erhm een Sandisk Ultra II is een CF kaartje, geen SD toch? ;)
Mijn X-Drive Pro heeft iig geen enkel probleem met het lezen van mijn Sandisk Ultra 512MB CF (geen II) en mijn Ridata Power 52x 512MB CF.

De Ridata is merkbaar sneller dan de Sandisk Ultra - beide geformateerd op FAT32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:40

Neo

tazzman schreef op 19 april 2004 @ 16:29:
Erhm een Sandisk Ultra II is een CF kaartje, geen SD toch? ;)
Die zijn er van CF en SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112374

Ik ben ook op zoek naar een apparaat zoals de XS Drive, maar ik kwam de WD externe HD tegen met kaartlezer.

pricewatch: Western Digital Dual-option M. Center, 160GB (7200rpm, USB 2.0 & Firewire, 8MB)

Is dit niet een directe concurrent van de XS Drive.

237 Euro maar dan wel 160 GiG :)

Wel iets groter waarschijnlijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 112374 schreef op 25 april 2004 @ 13:00:
Ik ben ook op zoek naar een apparaat zoals de XS Drive, maar ik kwam de WD externe HD tegen met kaartlezer.

pricewatch: Western Digital Dual-option M. Center, 160GB (7200rpm, USB 2.0 & Firewire, 8MB)

Is dit niet een directe concurrent van de XS Drive.
Nee, ik ben bang van niet. Volgens mij is de card reader gewoon dat: een card reader die je CF-cards e.d. op je PC kan aansluiten. Zo zit er ook een USB-hub in. Bovendien loopt dit ding trouwens niet op een accu. En je zegt het zelf al, de draagbaarheid is er ook niet echt :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk toch wel dat voor een aantal onder ons dit een te overwegen product is.

Hier een aantal links

http://www.tomshardware.com/storage/20040217/

http://www.westerndigital...s/Products.asp?DriveID=75

http://www.tomshardware.com/storage/20040217/images/mc-1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 112374 op 25-04-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Nog even voor alle duidelijkheid dan: met het door jouw genoemde product heb je een PC nodig om je geheugenkaartjes te backuppen. Met een XS-drive of vergelijkbaar apparaat hoeft dat niet. De twee zijn dus geen concurrenten :-)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog wat gevonden, deze zijn wel directe concurrenten.
Ik vind ze allemaal nog steeds te duur jammer genoeg.

http://www.pocketz.nl/cat...805c98c62522b26bcbe4930eb

Hama Mobile DataSafe CD-RW

en de

Jobo Giga 40GB 7-in-1
Met de Giga biedt Jobo 40GB aan mobiele opslag aan die voor beginners en semiprofessionele Digitaalfotografen een interessante tool is. De JOBO Giga beschikt over een ingebouwde Lithium-Ionen-Accu. Aansluiting voor 7 verschillende kaarten (CF I/II, Microdrive, SM, SD, MM, MS) en is tegelijk als USB kaartlezer voor PC en Mac voor alle kaarten inzetbaar. Incl.: JOBO Giga, Lithium-Ion-Accu, AC Adapter, Software, USB Kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Laatst online: 30-05 21:30

Erw

Zijn er geen drives die wat langer met een batterij doen? of eentje op AA batterijen ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door Erw op 05-05-2004 22:39 ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Laatst online: 02-03 19:33
GFM schreef op 08 september 2003 @ 09:43:
Je moet gewoon bij je bestelling even in het Opmerkingen veld invullen dat je er een verloopstukje bij wilt omdat je in Europa woont. Dat is geen probleem..
Wil de X-drive Pro bestellen want hij is vandaag nog in de aanbieding bij PIN maar uuhh..
Hoe schrijf ik dat in het engels, een verloopstukje?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat ding heet een 'adapter' in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Oke, ik heb er dan ook eentje besteld. Nou heb ik bij sommige gezien dat ze precies zien waar hun pakketje zich bevindt. Is er iemand die mij wil vertellen hoe ik dat kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verloopstukje zit er gewoon bij (althans wel bij mijn X-Drive Pro). Je krijgt van PIN een e-mail met een DHL Tracking number plus URL .. dan kan je meteen het pakketje volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Zaterdag besteld maar slechts nog 1 bevestigingsmailtje gekregen. Dat DHL verhaal duurt waarschijnlijk nog even voor mij. Vind het toch wel eng. Zeker als ik lees dat sommige mensen hem na 3 dagen al binnen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb hem op een zondag besteld en kreeg het bevestigingsmailtje. Op Dinsdag is het ding op transport gezet en toen kreeg ik het DHL trackingnumber. Op Donderdag nam mijn schoonvader het pakketje in ontvangst.

Relax, er is echt niets engs aan. :) PIN = Goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
Harold_S schreef op 10 mei 2004 @ 20:30:
Zaterdag besteld maar slechts nog 1 bevestigingsmailtje gekregen. Dat DHL verhaal duurt waarschijnlijk nog even voor mij. Vind het toch wel eng. Zeker als ik lees dat sommige mensen hem na 3 dagen al binnen hadden.
Mailtje met tracker ID erin krijg je zodra PIN het pakket hebben aangemeld bij DHL. Dit gebeurd meestal binnen 48 uur na de orderbevestiging.
Ook ik heb op een zondag besteld en de vrijdag erna was het pakketje er al (inclusief verloopstukkie). Komt allemaal dik in orde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 15:17

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Harold_S schreef op 10 mei 2004 @ 20:30:
Ik had mijn X'S Drive Pro op een woensdag besteld, kreeg s'nachts een bevestigingsmail en de maandag erop (weekend!!!) kreeg ik een mail van PIN met een DHL trackingnummer. Hierna duurde het nog twee dagen eer hij er was.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Jeeaahh, ik krijg net een berichtje van PIN met DHL nummer. Gaat toch allemaal goed komen. Toppie... :*) :*)

Melbourne, Singapore, Keulen, Brussel, Amsterdam....pppfff bijna... :9...yep binnen in 4 dagen.

By the way:

http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=255&grp_id=3

Ziet er ook wel erg cool uit.... misschien wel een mooi alternatief :? en gewoon in Nederland te verkrijgen }:O

[ Voor 67% gewijzigd door Harold_S op 14-05-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33393

Ik ben van plan een X's-Drive Pro VP300 aan te schaffen en nou is het continue de info dat er 2uur met een volle opgeladen batterij te doen is. Nou wil ik hem ook gaan gebruiken als MP3 speler en is 2 uur, te kort. Zijn die batterijen eventueel (makkelijk) te vervangen door normale batterijen of het is echt 2 uur en daarna weer opladen?

Zo ja, is er dan eventueel een alternatief, die ongeveer hetzelfde kan als de VP300 en langer meegaat of op AAA batterijen werkt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
Anoniem: 33393 schreef op 21 mei 2004 @ 00:50:
Ik ben van plan een X's-Drive Pro VP300 aan te schaffen en nou is het continue de info dat er 2uur met een volle opgeladen batterij te doen is. Nou wil ik hem ook gaan gebruiken als MP3 speler en is 2 uur, te kort. Zijn die batterijen eventueel (makkelijk) te vervangen door normale batterijen of het is echt 2 uur en daarna weer opladen?

Zo ja, is er dan eventueel een alternatief, die ongeveer hetzelfde kan als de VP300 en langer meegaat of op AAA batterijen werkt ofzo?
De accu is niet echt makkelijk (handig) te vervangen. Je moet de achterkant eraf schroeven en dan zit de accu met zo'n cpu-fan connectordingetje vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus het vervangen van de batterij/accu is geen optie. Het leek me namelijk een ontzettend mooi apperaatje :) Mp3'z, data opslaan, card-lezer etcetc... maar 2 uur is gewoon te weinig, ik weet dat ik een ander topic is ; maarrem is er een alternatief die langer mee gaat en rond dezelfde prijs hangt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114510

De batterij vervangen is geen optie, maar alleen als foto opslag gaan de batterijen
lang genoeg mee, en anders koop je er een autoadapter bij.
Je hebt aan 30 GB genoeg voor duizenden (grote) foto's.
Ik heb zelf een paar maanden geleden gekozen voor de 30GB snelle versie
met een 256ultra 2 card en dat werkt perfekt, zie www.d95.nl de HD is al netjes
voorbereid zodat bij elke kaartlezing een nieuwe map word aangemaakt
Zodra ik de HD leeg gemaakt heb in de Pc en op cd gebrand begint alles weer
van voor af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja zoals ik al (meerdere) keren zei; het lijkt me een mooi ding ,maar als ik hem wil gebruiken als Mp3 speler is hij gewoon te 'slap' kwa stroomvoorziening/levensduur.

Helaas, gaan we op zoek naar een ander type.. (maar welke ?! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Ik weet niet of iemand interesse heeft maar op DPZ is er een inkoopactie van X-Drives

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=7010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tip. Scheelt zo'n 50 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Graag gedaan des te meer mensen meedoen des te goedkoper de prijs wordt de prijs die er nu staat is de maximale prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de liefhebbers :)

Sony HDPS-M1 40 GB portable photo storage

Sony Japan today announced their new portable storage device aimed squarely at 'high megapixel digital still camera'. The HDD Photo Storage HDPS-M1 has a 40 GB hard disk built-in, Memory Stick and Compact Flash slots, a Lithium-Ion battery, a one-button Copy function and USB 2.0 (high speed) connectivity. Clearly designed to be very easy to use the HDPS-M1 has no LCD display or video output capability, instead it is purely intended to be used as a backup / mass storage device for digital photographers. The compact HDPS-M1 measures just 135 x 92 mm (5.3 x 3.5 in) and is 30 mm (1.1 in) thick, it weighs just 300 g (10.6 oz) ready to use. It's expected to go on sale in Japan on 18th June at a price of 29,800 YEN (approx. $270).

Bron: Dpreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 11:35
Klopt het dat de X's-Drive Pro VP300 ook XD-kaarten kan lezen zonder daarvoor een adapter te gebruiken ? En heeft er iemand mischien een foto of een link hierna waar je dit apparaat bij iemand in zijn handen ziet liggen ? (voor de groote) Want zag dat je hem ook als mp3 speler kan gebruiken wat me ook erg aanspreekt omdat ik die ook eigenlijk nodig heb. En als iemand hem hier als mp3 speler gebruiken kan je dan zeggen hoe hij bevalt qua qualiteit en groote/handelbaarheid !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 15:17

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

De X'S Drive Pro VP300 vergezeld van een 512MB CF-kaartje, een 40GB 2,5" harde schijf, een autoaanstekeradapter, een 220V-adapter, een stel oordopjes en verpakkingsmateriaal :) Oja, die CD is geen full-size CD maar zo'n klein mini-CDtje
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30900/full.png

[ Voor 62% gewijzigd door Ralph Smeets op 26-05-2004 16:48 ]

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat ziet er bekend uit..ik had namelijk ook een Ridata 52x 512MB CF bij mijn X-Drive Pro besteld ;)

Vergeet je alleen niet te vermelden dat je nu helemaal gratis - jazeker Bob, helemaal gratis! Ik doe het gewoon erbij! Een echte AMAZING DISCOVERY! ...... een USA <--> Europa stekker converter bij de adapter krijgt? :)

Je trekt de normale Europeese stekker van de adapter en daaronder zit dan een Amerikaanse stekker... kan je gewoon zo in de VS/Canada gebruiken. Erg handig! en de gratis 12V adapter is ook geweldig, die heb ik al eens gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22

YellowCube

Wait...what?

misschien een ongeldige vraag maar, ik heb gekeken naar de VP2060. De VP300 vind ik niet zo interessant.
Ik heb in NL twee adressen gevonden waar ze het ding verkopen, alleen zijn ze komende maand bij beide bedrijven niet beschikbaar. Ik ga over een paar weken naar China en ben eigenlijk op zoek naar een geschikte opslagmethode. De camera in kwestie is een D70 en als ik qua CF of MD een beetje opslag wil, ben ik veel meer kwijt dan een XSdrive (of iets soortgelijks). Vandaar mijn voorkeur voor zo'n oplossing.

Heeft iemand eventueel andere adressen waar ik het zou kunnen proberen?

btw, dit waren de bedrijven waar ik het geprobeerd heb:
xsdrive-center
all4.nl

Iemand suggesties?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
YellowCube schreef op 26 mei 2004 @ 22:52:
misschien een ongeldige vraag maar, ik heb gekeken naar de VP2060. De VP300 vind ik niet zo interessant.
Ik heb in NL twee adressen gevonden waar ze het ding verkopen, alleen zijn ze komende maand bij beide bedrijven niet beschikbaar. Ik ga over een paar weken naar China en ben eigenlijk op zoek naar een geschikte opslagmethode. De camera in kwestie is een D70 en als ik qua CF of MD een beetje opslag wil, ben ik veel meer kwijt dan een XSdrive (of iets soortgelijks). Vandaar mijn voorkeur voor zo'n oplossing.

Heeft iemand eventueel andere adressen waar ik het zou kunnen proberen?

btw, dit waren de bedrijven waar ik het geprobeerd heb:
xsdrive-center
all4.nl

Iemand suggesties?
Aangezien ik op DPZ een VP300 heb besteld ga ik mijn VP2060 (met 6Gb disk) verkopen. Weet niet of jij daar eventueel interesse in hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ YellowCube,

Volgens mij kan je beter meedoen op dutchphotozone.com.
De VP300 is beter dan die oude versie.

Bijvoorbeeld xD kaart lezen zonder adapter en Mp3 fucntie. Voor de rest kijk eens op.

www.xs-drive.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Mark schreef op 26 mei 2004 @ 22:59:
Aangezien ik op DPZ een VP300 heb besteld ga ik mijn VP2060 (met 6Gb disk) verkopen. Weet niet of jij daar eventueel interesse in hebt ?
Check uw mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Mark schreef op 26 mei 2004 @ 22:59:
[...]

ik stel je aanbieding zeer op prijs, maar
Anoniem: 112374 schreef op 27 mei 2004 @ 23:27:
@ YellowCube,

Volgens mij kan je beter meedoen op dutchphotozone.com.
De VP300 is beter dan die oude versie.

Bijvoorbeeld xD kaart lezen zonder adapter en Mp3 fucntie. Voor de rest kijk eens op.

www.xs-drive.com
ik ben toch maar voor de VP300 gegaan.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Goede keuze, de Pro heeft ook een beter display met veel meer informatie aangaande de bestanden op de HD. Vond ik wel zo prettig.. je kan de foto's zelf niet zien maar je kan wel door de bestanden heen bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115270

ha, naar aanleiding van dit topic mijn x-drive bij PIN besteld. ik heb de xdrive woensdag om 10:00 besteld. Vrijdagochtend om 11:15 stond DHL voor de deur. Twee dagen!!! ik stond echt even te knipperen met mijn ogen... ;-)
quote: website_DHL
26 May 04 15:39 MELBOURNE -AUSTRALIA Shipment has been picked up
26 May 04 19:01 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
26 May 04 19:23 MELBOURNE -AUSTRALIA Arrived at DHL facility
26 May 04 23:14 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
27 May 04 07:11 SINGAPORE HUB -SINGAPORE Arrived at DHL facility
27 May 04 08:05 SINGAPORE HUB -SINGAPORE Departed from DHL facility
27 May 04 21:57 COLOGNE GERMANY -GERMANY Arrived at DHL facility
27 May 04 23:53 COLOGNE GERMANY -GERMANY Departed from DHL facility
28 May 04 02:00 BRUSSELS -BELGIUM Arrived at DHL facility
28 May 04 03:18 BRUSSELS -BELGIUM Departed from DHL facility
28 May 04 05:21 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Arrived at DHL facility
28 May 04 06:25 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Undergoing clearance processing
28 May 04 06:25 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Clearance processing completed
28 May 04 09:29 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Shipment is with delivery courier
28 May 04 11:18 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Delivered, Signed by MRS DON
Groetjes, het apparaat werkt perfect!
Maarten

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 115270 op 01-06-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66714

hoe lang doe je gemiddeld met de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70381

Heb bijna een EOS300D besteld en het is me al duidelijk geworden dat ik best een Image tank koop ipv een hoop CF kaartjes. persoonlijk dacht ik aan de VP300 en 1 256mb CF Ultra (die snelle 8) ).

maar er zijn zoveel soorten HD's die je in die X Drive kunt steken. maakt het aantal toeren echt zoveel uit of besteed ik dat geld beter aan 10Gb extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:20
ik heb vandaag mijn VP300 binnengekregen. Ik had nog een 40 GB 2.5" schijf liggen dus ben maar 135 euro kwijt. Hij hangt aan de oplader. Van wat er er nu van gezien heb (beetje kaartje kopieren en gebruiken als cardreader) issie super!! Wel vrij groot, gelukkig hebbik een grote tas :)
Zal na et weekend wel wat meer bevindingen posten

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

* YellowCube heeft z'n VP300 vrijdag binnengekregen

leuk apparaatje. 30 GB opslag, makkelijk te bedienen en vrij handzaam.
De MP3 functie vind ik met 2 uur accucapaciteit een beetje onzinnig., Maargoed, als je een keer een feestje hebt en je kunt 'm aan z'n voeding hangen, dan kan het misschien nog wel eens van pas komen.
Ga over een week voor een paar weken naar China..ideale situatie om 'm te testen.

Zag dat het ding ook xD kaarten aankan, maar kon zo 1,2,3 geen slot vinden. Passen ze in hetzelfde slot als een SD of MMC kaart?
een onzinnige vraag eigenlijk, aangezien ik geen xD kaarten heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik begrijp dat je er 2uur mee kunt doen? das best veel, ik schat dat het 2-3minuten duurt om een 128mb xd kaartje te legen (5 mb/sec in theorie. het zal niet meer dan 1mb/sec zijn in werkelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:44
zijn er hier ook mensen die de xdrive pro vp300 met XD picture cards hebben gebruikt ?

en is het risico van de scan apparatuur op luchthavens niet te groot of valt het mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik lees ook overal dat hij xd aankan, maar op steves digicams staat dat je een adapter nodig hebt, en op de website staat XD ook niet bij de specs van de vp300!

van de site (http://www.xs-drive.com/xsdrivepro/specs.htm)
Memory cards Supported Compactflash Card type I / type II (CF)
IBM Microdrive
Smartmedia Card (SM)
Memory Stick (MS)
Memory Stick Pro (MS Pro)
Secure Digital (SD)
MultiMediaCard (MMC)
maarrrrrrr van een internetwinkel (http://www.d95.nl/Digitaa...n/Diversen/X-DrivePro.htm)
Hij werkt met verschillende types memory card : Compactflash, IBM Microdrive, Smart Media, Memory Stick, Memory Stick Pro, Secure Digital, Multimedia Card en de allernieuwste xD cards alles zonder adapter

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 66714 op 07-06-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Anoniem: 66714 schreef op 07 juni 2004 @ 00:35:
ik lees ook overal dat hij xd aankan, maar op steves digicams staat dat je een adapter nodig hebt, en op de website staat XD ook niet bij de specs van de vp300!
It also takes XD cards.
We are 100 % sure - we tested .

Best Regards
Vasa Carapic
www.powerinnumbers.com.au
E-Mail: vasa@bigpond.net.au

-------------------

Zonet besteld.....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah mooi, wel vreemd hoor, dat op de site van xs-drive.com van niet staat. Ook op steves-digicams stond dat je een adapter nodig hebt.

Ik wacht tot ik een foto heb gezien van een xd-kaartje dat erin gestopt wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Anoniem: 66714 schreef op 07 juni 2004 @ 10:32:
ah mooi, wel vreemd hoor, dat op de site van xs-drive.com van niet staat. Ook op steves-digicams stond dat je een adapter nodig hebt.

Ik wacht tot ik een foto heb gezien van een xd-kaartje dat erin gestopt wordt!
Op de site van PIN staat ie soms wel met XD en soms niet. We zullen het zien.
Tis nu bijna 1900 daar, dus zal morgen wel pas verstuurd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

kevertje1977 schreef op 06 juni 2004 @ 22:58:
zijn er hier ook mensen die de xdrive pro vp300 met XD picture cards hebben gebruikt ?

en is het risico van de scan apparatuur op luchthavens niet te groot of valt het mee ?
Normaliter niet. Een laptop kan immers ook door zo'n ding zonder al teveel problemen. Het is de laatste tijd echter wel zo dat, in verband met veiligheid, er nogal wat oude X-ray machines uit de kast getrokken worden om zo de capaciteit te vergroten.
Wellicht dat het in die dingen wel kwaad kan, maar volgens mij moet je dat ter plekke even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Hi Hans,

The reason why they don't say that openly is due to the fact that Vosonic would have to pay special fee for using words like XD Picture cards.
We are definite that the XD Pro can take XD cards and you should take our word for it - as we would not sell the items in any different way.

Please have a look our feedback page, or make enquiries about us on different forums around the world to realise that we fully stand behind our products and offer excellent service.

If there is anything else, please e-mail back.

Best Regards
Vasa Carapic
www.powerinnumbers.com.au
E-Mail: vasa@bigpond.net.au

---------------------

Duidelijke taal

[ Voor 11% gewijzigd door kevertje1977 op 07-06-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad, maar ik wil nog steeds zien in welk slefje de xd card gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Anoniem: 66714 schreef op 07 juni 2004 @ 11:18:
Ik laat het je weten zodra ik hem heb, zal als ik de andere berichten hoor wel donderdag of vrijdag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb deze vraag ook gesteld bij d95.nl en all4.nl !

De VP300 kan gewoon xD aflezen zonder adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09-2021

Ajajong

Nobody is perfect, me either..

Ik heb de VP 300 ook en er passen inderdaad XD kaartjes in. Het ding heeft drie sleuven, één grote voor compactflash en drives, en twee onder elkaar.
De bovenste dient voor het lezen van Secure digital en Memorysticks, de onderste dient voor Smart Media en XD kaarten.
Inderdaad staat het niet op de site van Vosonic, maar het wordt wel genoemd op de site van foto de Reuver.
Ik heb zelf een videocamera van JVC met SD fotokaart en een Olympus camera met XD kaart.
De laatste laat zich ook prima overzetten met de VP 300, dus ..... knuppelhout, je kunt hem gerust aanschaffen!!!!!

Sometimes it rains, sometimes the sun shines.... I like the sunshine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Ajajong schreef op 11 juni 2004 @ 17:11:
Ik heb de VP 300 ook en er passen inderdaad XD kaartjes in. Het ding heeft drie sleuven, één grote voor compactflash en drives, en twee onder elkaar.
De bovenste dient voor het lezen van Secure digital en Memorysticks, de onderste dient voor Smart Media en XD kaarten.
Inderdaad staat het niet op de site van Vosonic, maar het wordt wel genoemd op de site van foto de Reuver.
Ik heb zelf een videocamera van JVC met SD fotokaart en een Olympus camera met XD kaart.
De laatste laat zich ook prima overzetten met de VP 300, dus ..... knuppelhout, je kunt hem gerust aanschaffen!!!!!
Op de doos en in de handleiding staat het gek genoeg niet. Hij is nu aan het laden. Ging vrij snel. Duurde even voor ie verstuurd werd maar ik heb hem ontvangen en hij ligt nu aan de 220.
Ziet er goed en compleet uit.

11 Jun 04 14:08 MELBOURNE -AUSTRALIA Shipment has been picked up
11 Jun 04 19:41 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
11 Jun 04 20:03 MELBOURNE -AUSTRALIA Arrived at DHL facility
12 Jun 04 18:18 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
13 Jun 04 07:39 LONDON HEATHROW -UNITED KINGDON INCL. CHANNEL/NORTHEN ISL Arrived at DHL facility
13 Jun 04 14:47 LONDON HEATHROW -UNITED KINGDON INCL. CHANNEL/NORTHEN ISL Departed from DHL facility
14 Jun 04 12:40 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Departed from DHL facility
14 Jun 04 13:05 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Arrival at destination delivery facility
14 Jun 04 13:30 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Shipment is with delivery courier
14 Jun 04 13:59 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Delivery attempted; receiver not home-waiting on receiver call back
14 Jun 04 19:05 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Delivered, Signed by

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Anoniem: 66714 schreef op 07 juni 2004 @ 11:18:
Bestel hem maar knuppelhout:

Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/xsdrive/pic001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/xsdrive/pic002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/xsdrive/pic003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/xsdrive/pic004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/xsdrive/pic005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Ik heb maandag ook een Xdrive Pro besteld met 30 Gb bij PIN, maar helaas kreeg ik vandaag een mailtje waarin stond dat hij niet meer op voorraad is. Ze verwachten ze maandag of dinsdag weer en tot die tijd: "DUE TO DELAY FREE EXTRA BATTERY FOR EVERY PURCHASE OF XDRIVE PRO". Toch wel prima dat ze er een gratis tweede batterij bij doen, als je die wil kopen ben je zo'n €20 kwijt.

[ Voor 17% gewijzigd door De_Klusjesman op 16-06-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
d'r zit nog iets over je display :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Na twee weken voorraadproblemen bij PIN is mijn x-drive pro vandaag verstuurd. Ik hoop dat ze er bij de post niet erg lang over doen en dat ik hem met een dag of 3/4 in huis heb.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste