Daar is ie dan. Mooi apparaatje, maar vindt hem nog best zwaar. Hopelijk is dan nu het probleem van de vern**kte smartmedia kaartjes bij thuiskomst voorbij. Want als er iets vervelend is, is het wel een "card failure" als je je foto's wil gaan overhalen.
Ding neemt een leuke touristische route 
Shipment details transmitted to DHL 23 July 2003
Origin MELBOURNE
Destination AMSTERDAM
Date Time Location Details*
23 Jul 03 19:37 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
23 Jul 03 20:04 MELBOURNE -AUSTRALIA Arrived at DHL facility
23 Jul 03 22:49 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
24 Jul 03 19:06 LONDON HEATHROW -UNITED KINGDON INCL. CHANNEL/NORTHEN ISL Arrived at DHL facility
24 Jul 03 23:18 LONDON HEATHROW -UNITED KINGDON INCL. CHANNEL/NORTHEN ISL Departed from DHL facility
25 Jul 03 02:31 BRUSSELS -BELGIUM Arrived at DHL facility
Shipment details transmitted to DHL 23 July 2003
Origin MELBOURNE
Destination AMSTERDAM
23 Jul 03 19:37 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
23 Jul 03 20:04 MELBOURNE -AUSTRALIA Arrived at DHL facility
23 Jul 03 22:49 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
24 Jul 03 19:06 LONDON HEATHROW -UNITED KINGDON INCL. CHANNEL/NORTHEN ISL Arrived at DHL facility
24 Jul 03 23:18 LONDON HEATHROW -UNITED KINGDON INCL. CHANNEL/NORTHEN ISL Departed from DHL facility
25 Jul 03 02:31 BRUSSELS -BELGIUM Arrived at DHL facility
Ze geven aan dat dat ding er 3 werkdagen overdoet. Bij mij duurde het iets langer, maar er zat een weekendje tussen. En inderdaad neemt het pakje een touristische route ja 
Shipment details transmitted to DHL 17 July 2003
Origin MELBOURNE
Destination AMSTERDAM
17 Jul 03 15:41 MELBOURNE -AUSTRALIA Shipment has been picked up
17 Jul 03 19:27 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
17 Jul 03 20:03 MELBOURNE -AUSTRALIA Arrived at DHL facility
17 Jul 03 22:34 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
18 Jul 03 22:58 LONDON HEATHROW -UNITED KINGDON INCL. CHANNEL/NORTHEN ISL Departed from DHL facility
20 Jul 03 14:16 BRUSSELS -BELGIUM Departed from DHL facility
20 Jul 03 21:03 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Arrived at DHL facility
20 Jul 03 23:25 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Shipment on hold for payment
20 Jul 03 23:25 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Undergoing clearance processing
21 Jul 03 13:52 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Clearance processing completed
22 Jul 03 05:55 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Departed from DHL facility
22 Jul 03 07:21 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Arrival at destination delivery facility
22 Jul 03 08:00 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Shipment is with delivery courier
22 Jul 03 11:59 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Delivered, Signed by GFM
Mmm
Hij is nu voor 255 euro in holland te koop.
Je moet dan wel de car adapter er voor 6 euro los bijkopen maar goed. Ik begin nu toch te twijfelen aangezien garantie enzo toch makkelijker is in Nederland. Bovendien heb ik nog geen credit card dus betalen gaat nog niet bij http://www.powerinnumbers.com.au/.
Maar ja aan de andere kant is 80 euro verschil toch wel veel natuurlijk!
Nou ja ik heb nog een maand voordat ik op vakantie ga dus ik wacht nog wel ff af...
Hij is nu voor 255 euro in holland te koop.
Je moet dan wel de car adapter er voor 6 euro los bijkopen maar goed. Ik begin nu toch te twijfelen aangezien garantie enzo toch makkelijker is in Nederland. Bovendien heb ik nog geen credit card dus betalen gaat nog niet bij http://www.powerinnumbers.com.au/.
Maar ja aan de andere kant is 80 euro verschil toch wel veel natuurlijk!
In september ga ik voor 4 weken naar Zuid-Afrika en zit al weken te zoeken naar een Gadget die o.m. mijn digitale foto's tijdens de vakantie kan backuppen.
Zat eerst nog op de toer van een hele dure Mp3 speler (Acrhos Av320/340)
(Wie heeft hem al, Archos AV 320?).
Uiteindelijk afgestapt van dat idee. De Archos is inderdaad wel erg prijzig en zie geen andere vergelijkbare multi mp3 spelers als deze. Dan maar op zoek naar allaen een backup-unit. Omdat ik nog een 2,5 inch harde schijf van 30 GB thuis heb liggen, is de X-drive zonder HD de uitkomst voor mij.
Niet te duur en gezien de positieve ervaringen binnen dit Topic heb ik zojuist de knoop maar doorgehakt. Net besteld bij http://www.powerinnumbers...roducts§ion=discsteno. Heb benieuwd wanneer ie binnen is!
Zat eerst nog op de toer van een hele dure Mp3 speler (Acrhos Av320/340)
(Wie heeft hem al, Archos AV 320?).
Uiteindelijk afgestapt van dat idee. De Archos is inderdaad wel erg prijzig en zie geen andere vergelijkbare multi mp3 spelers als deze. Dan maar op zoek naar allaen een backup-unit. Omdat ik nog een 2,5 inch harde schijf van 30 GB thuis heb liggen, is de X-drive zonder HD de uitkomst voor mij.
Niet te duur en gezien de positieve ervaringen binnen dit Topic heb ik zojuist de knoop maar doorgehakt. Net besteld bij http://www.powerinnumbers...roducts§ion=discsteno. Heb benieuwd wanneer ie binnen is!
[ Voor 5% gewijzigd door HofmanJaap op 28-07-2003 17:47 ]
Lees trouwens net op de site http://www.dansdata.com/xsdrive2.htm dat de drive als FAT32 moet zijn gepartitioneerd.
Nu is het vervelende dat de hd reeds uit de laptop is en ik de laptop niet meer bezet, dit terwijl de partitie als NTFS is ingedeeld. Kan ik straks de hd nu inbouwen en via windows xp de drive alsnog partioneren naar fat32 of moet ik hem eerst weer in een laptop bouwen om deze wijziging uit te voeren? Iemand hier ervaring mee?
Nu is het vervelende dat de hd reeds uit de laptop is en ik de laptop niet meer bezet, dit terwijl de partitie als NTFS is ingedeeld. Kan ik straks de hd nu inbouwen en via windows xp de drive alsnog partioneren naar fat32 of moet ik hem eerst weer in een laptop bouwen om deze wijziging uit te voeren? Iemand hier ervaring mee?
Yups, het is gewoon een externe harde schijf dus je moet m zonder problemen kunnen formatteren.
Desnoods zet je hem met een verloopstukje in je PC. Kan je hem ook formatteren en als gewone HD gebruiken.HofmanJaap schreef op 28 juli 2003 @ 20:56:
Lees trouwens net op de site http://www.dansdata.com/xsdrive2.htm dat de drive als FAT32 moet zijn gepartitioneerd.
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
Ok dan, wist niet dat er verloop flatkabels bestaan.
[ Voor 14% gewijzigd door HofmanJaap op 28-07-2003 22:50 ]
Woei, mijn "photography software" werd net door de DHL man bezorgd

Die X-drive is nog kleiner dan ik dacht trouwens
Dr staat trouwens in de handleiding dat je de software niet hoeft te installeren onder Windows XP maar het is wel handig om te doen, anders krijg je gewoon 4 verwisselbare schijven in je explorer i.p.v. icoontjes met een naam:
Die X-drive is nog kleiner dan ik dacht trouwens
Dr staat trouwens in de handleiding dat je de software niet hoeft te installeren onder Windows XP maar het is wel handig om te doen, anders krijg je gewoon 4 verwisselbare schijven in je explorer i.p.v. icoontjes met een naam:

[ Voor 60% gewijzigd door Azrael op 29-07-2003 21:52 ]
Nou als ik dit zo lees kan ik niet wachten op de komst van mijn x-drive. Gisteren dus besteld. Nog geen bericht dat ie verzonden is.
Hoe zit het eigenlijk met garantie? Moet je dat ding dan helemaal terug sturen naar australie?
Gisteravond rond 23:30 een X-Drive 2 besteld. Vanochtend al bericht dat pakketje klaarligt om opgehaald te worden door DHL. Ik hoop dat ik 'm maandag of dinsdag in huis heb. Ook 2 CompactFlash kaartjes bijbesteld, verzendkosten gaan dan toch niet omhoog. Kan niet wachten want met m'n huidige 16 MB kaartje kom ik niet zover !
Date Time Location Service Area Checkpoint Details
--------------------------------------------------------------------------------
July 30, 2003 13:57
Melbourne - Australia Shipment picked up
July 30, 2003 19:29
Melbourne - Australia Departed from DHL facility in Melbourne - Australia
July 30, 2003 19:56
Melbourne - Australia Arrived at DHL facility in Melbourne - Australia
July 30, 2003 22:57
Ben benieuwd, het is daar 8 uur later!
--------------------------------------------------------------------------------
July 30, 2003 13:57
July 30, 2003 19:29
July 30, 2003 19:56
July 30, 2003 22:57
Ben benieuwd, het is daar 8 uur later!
Het is daar vroeger 
@OrbitZ: voor garantie moet ie terug ja, maar deze man, Vasa Carapic, levert uitstekende service, dus daar maak ik me geen zorgen om. Besides, waarom zou ie stuk gaan
@OrbitZ: voor garantie moet ie terug ja, maar deze man, Vasa Carapic, levert uitstekende service, dus daar maak ik me geen zorgen om. Besides, waarom zou ie stuk gaan
HofmanJaap schreef:
Je hebt toch hopelijk wel gecontroleerd hoe dik die harde schijf is he. De max dikte is maar 9,5 mm.Omdat ik nog een 2,5 inch harde schijf van 30 GB thuis heb liggen, is de X-drive zonder HD de uitkomst voor mij.
E.P.M. Linsen
Met alle respect:
http://www.worldtimeserver.com:
World Time Server provides the most accurate current local times of any world clock on the Internet. It makes real time adjustments for Daylight Saving Time. No matter what time zone a country or city is located in, this site provides your best resource for determining any time, anywhere. If you need this data for your own project or web site, take a moment to learn about our Time Zone Database and Guide!
UTC/GMT is 19:31 on donderdag 31 juli 2003
the current time in
Melbourne, Victoria, Australia
05:31 AM
vrijdag 1 augustus 2003
Standard Time +1000 UTC
calculate future event time in Melbourne, Victoria, Australia
To link to this clock, use:
In Ned is het nu 31 juli 2003, 21.31 PM!! Dus het is daar 8 uur later.
Verder heb ik goed opgelet, de losse hd. ibm Travelstar 30 GB, is 9,5 mm dik. Maar bedankt voor het advies.
Tot slot is de x-drive weer wat dichter bij huis:
31 Jul 03 19:16 LONDON HEATHROW -UNITED KINGDON INCL. CHANNEL/NORTHEN ISL Arrived at DHL facility
World Time Server provides the most accurate current local times of any world clock on the Internet. It makes real time adjustments for Daylight Saving Time. No matter what time zone a country or city is located in, this site provides your best resource for determining any time, anywhere. If you need this data for your own project or web site, take a moment to learn about our Time Zone Database and Guide!
the current time in
vrijdag 1 augustus 2003
Standard Time +1000 UTC
Verder heb ik goed opgelet, de losse hd. ibm Travelstar 30 GB, is 9,5 mm dik. Maar bedankt voor het advies.
31 Jul 03 19:16 LONDON HEATHROW -UNITED KINGDON INCL. CHANNEL/NORTHEN ISL Arrived at DHL facility
[ Voor 10% gewijzigd door HofmanJaap op 31-07-2003 21:40 ]
Ok, na 8 dagen is ie binnen!
August 04, 2003 13:20 Amsterdam - Netherlands, The Shipment delivered
In de handleiding staat dat de oplaadbare batterijen bij het eerste gebruik 8 uur moeten laden. Constateer dat de batterijen al gedeeltelijk opgeladen waren. Na 2 uur aan de lader geeft ie aan dat ze volledig zijn opgeladen (rode led is uit gegaan). Je zou zeggen dat de overige oplaaduren niet meer nodig zijn. Iemand hier ervaring mee?
In de handleiding staat dat de oplaadbare batterijen bij het eerste gebruik 8 uur moeten laden. Constateer dat de batterijen al gedeeltelijk opgeladen waren. Na 2 uur aan de lader geeft ie aan dat ze volledig zijn opgeladen (rode led is uit gegaan). Je zou zeggen dat de overige oplaaduren niet meer nodig zijn. Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 3% gewijzigd door HofmanJaap op 04-08-2003 17:56 ]
Ik heb 'em ook al na een paar uur gebruikt. Rode lamp uit --> gebruiken.
Wees gewoon je eigen held.
Klopt, ze zijn al gedeeltelijk opgeladen. Ik heb m er maar gewoon braaf aan laten hangen, kwaad kan het niet..HofmanJaap schreef op 04 August 2003 @ 17:55:
Ok, na 8 dagen is ie binnen!
damn je hebt natuurlijk gelijk, het is daar eerder, niet vroeger, later dusHofmanJaap schreef op 31 juli 2003 @ 21:35:
Met alle respect:
the current time in
vrijdag 1 augustus 2003
Standard Time +1000 UTC

[ Voor 49% gewijzigd door Azrael op 04-08-2003 23:13 ]
Tja, kon ook niet wachten, dus gewoon even uitgeprobeerd.
Je kunt hem ook makkelijk als tijdelijke extra hd gebruiken. Laat je gewoon de power erop. Het enige wat ik me afvraag hoe het met de warmte ontwikkeling van hd dan gaat! Zit geen koeler op en de Xs-drive wordt wel warm..
Je kunt hem ook makkelijk als tijdelijke extra hd gebruiken. Laat je gewoon de power erop. Het enige wat ik me afvraag hoe het met de warmte ontwikkeling van hd dan gaat! Zit geen koeler op en de Xs-drive wordt wel warm..
[ Voor 7% gewijzigd door HofmanJaap op 04-08-2003 23:14 ]
Mijn bestelling ging lekker vlot. Zondag avond besteld bij Power in Number in Australie... en vandaag (woensdag) binnen!
(de XS-drive 2 dus....)
En dus geen invoerbelasting:
1x photographic software AUD:50.00
1x special DHL delivery rate: AUD: 28.00
totaal 78 australian dollars.... Werkelijk was het 427 dollar (de 20gb versie en 128mb lexar memorystick)
(de XS-drive 2 dus....)
En dus geen invoerbelasting:
1x photographic software AUD:50.00
1x special DHL delivery rate: AUD: 28.00
totaal 78 australian dollars.... Werkelijk was het 427 dollar (de 20gb versie en 128mb lexar memorystick)
[ Voor 2% gewijzigd door Blue Knight op 06-08-2003 16:12 . Reden: typ foutje ]
Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8
Wat is de werkelijke snelheid waarmee jullie bestanden up/downloaden. Vind het vreemd dat ik nauwelijks verschil constateer in de datarate tussen USB 1.1 en 2.0. Haal ongeveer 1 Mb/s (140 MB in 140 sec). Dit zowel naar de X-drive als naar de pc.
Er is iets niet goed. Op mijn laptop is hetzelfde bestand binnen 35 sec overgepompd (vv).
Er is iets niet goed. Op mijn laptop is hetzelfde bestand binnen 35 sec overgepompd (vv).
[ Voor 17% gewijzigd door HofmanJaap op 06-08-2003 21:46 ]
lijkt me niet zo handig om hier zo uitgebreid te vertellen wat voor mooie invoice Power in Numbers maakt om het te versturen.
* Korakal heeft nu ook praktijkervaring met de XS-drive 2
Ik ben 3,5 week in de USA geweest; iedere dag VEEL foto's gemaakt en m'n MemorySticks (2x 128 MB) ook iedere dag geleegd in de XS-drive. Het duurde zo'n 2-3 minuten per kaartje (meestal niet helemaal vol).
Wat ik wel heb ontdekt: je moet na het aanzetten even een paar seconden wachten met op de copy-knop drukken, anders krijg je een schijf-error (wat inhoudt dat ie nog niet is opgestart). Eigenlijk is alles zonder problemen gegaan. Onderweg heb ik 'm voor de zekerheid 2x opgeladen, hoewel ie niet leeg was.
Voordat ik weg ging had ik 'm wel getest, maar toch is het de eerste keer even spannend of alles is goedgegaan. Gelukkig staat alles er netjes op, ben er erg happy mee!
Ik ben 3,5 week in de USA geweest; iedere dag VEEL foto's gemaakt en m'n MemorySticks (2x 128 MB) ook iedere dag geleegd in de XS-drive. Het duurde zo'n 2-3 minuten per kaartje (meestal niet helemaal vol).
Wat ik wel heb ontdekt: je moet na het aanzetten even een paar seconden wachten met op de copy-knop drukken, anders krijg je een schijf-error (wat inhoudt dat ie nog niet is opgestart). Eigenlijk is alles zonder problemen gegaan. Onderweg heb ik 'm voor de zekerheid 2x opgeladen, hoewel ie niet leeg was.
Voordat ik weg ging had ik 'm wel getest, maar toch is het de eerste keer even spannend of alles is goedgegaan. Gelukkig staat alles er netjes op, ben er erg happy mee!
Inderdaad, voor dat je het weet betalen diegene na ons nog fijn invoerrechten en BTW.fjorden schreef op 06 August 2003 @ 22:36:
lijkt me niet zo handig om hier zo uitgebreid te vertellen wat voor mooie invoice Power in Numbers maakt om het te versturen.
Anoniem: 25735
Hoeveel ben je uiteindelijk nou kwijt als je de X-drive 1 besteld?
is dat nou 170€ of meer?
Ik ben op zoek naar dit apparaat voor een familie van mij, misschien dat er nu wel verkooppunten in nederland zijn. Maar via google kwam ik ook bij powerinnumbers.
Maar wat ik nu uiteindelijk kwijt ben is mij nog niet echt duidelijk.
is dat nou 170€ of meer?
Ik ben op zoek naar dit apparaat voor een familie van mij, misschien dat er nu wel verkooppunten in nederland zijn. Maar via google kwam ik ook bij powerinnumbers.
Da's toch op zich niet zo'n kunst? Even aanklikken en dan 'view cart' doen:Anoniem: 25735 schreef op 11 augustus 2003 @ 10:06:
Hoeveel ben je uiteindelijk nou kwijt als je de X-drive 1 besteld?
is dat nou 170€ of meer? Maar via google kwam ik ook bij powerinnumbers.
code:
1
2
3
4
5
| X-DRIVE ONE FULL RETAIL PACK + 20 GIG HDD / XD20GIG products cost AU$ 255.00 total shipping AU$ 15.50 taxes AU$ 0.00 AU $ 270.50 |
Dan type men in op google: currency converter
En bij de eerste link vind je:
270.50 AUD Australia Dollars = 156.891 EUR Euro
Anoniem: 25735
Dan type men in op google: currency converter
Heb je vaker gedaan
Thx heb net ff dat kleine beetje info nodig
Heb je vaker gedaan
Thx heb net ff dat kleine beetje info nodig
Ik snap effe helemaal geen z*k van die AUS Dolaar kan iemand mij vetelen wat een XS Drive 2 kost met 30 gb incl vezendkosten
snap geen zak van?? Wat is DAAR nu moeilijk aan?Bartjeee schreef op 11 August 2003 @ 22:04:
Ik snap effe helemaal geen z*k van die AUS Dolaar kan iemand mij vetelen wat een XS Drive 2 kost met 30 gb incl vezendkosten
XSDrive 2 incl 30Gb: 315 aus dollar
Verzend: 45 aus dollar
totaal dus 360 aus dollar.
Dat rammel je door een koersconvertor, et voila: 210 EUROtjes
Als je DAT al niet lukt, kun je beter niets internationaal bestellen....
edit: Er zijn wel verkooppunten in Nederland, maar die zijn een "stukje" duurder -> lees: VEEL duurder
[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 11-08-2003 22:12 ]
Anoniem: 71798
vraagje: heb nu de XS-drive aan mijn PC hangen maar ik kan em niet formatteren, wat doe ik nu fout??? Onder dos zegt ie dat 30 gig te groot is voor fat32 en onder windows doet ie helemaal niets als ik em wil formatteren (XP)
Heb je soms de inhoud van de drive nog weergegeven in een explorervenster? Sluit alle vensters en open 'deze computer'. Klik dan rechts op de driveletter en formatteer 'm.
Mistique: In de manual staat dit probleem beschreven. Windows XP kan FAT32 maar bepertkt formateren. Moet dus op een PC met Win98 gebeuren (Win 2000 werkt ook niet).
Ja ik weet het stupid me maar ik had een beetje last van de
hitte

DJSmiley schreef op 11 August 2003 @ 22:10:
[...]
snap geen zak van?? Wat is DAAR nu moeilijk aan?
XSDrive 2 incl 30Gb: 315 aus dollar
Verzend: 45 aus dollar
totaal dus 360 aus dollar.
Dat rammel je door een koersconvertor, et voila: 210 EUROtjes
Als je DAT al niet lukt, kun je beter niets internationaal bestellen....
edit: Er zijn wel verkooppunten in Nederland, maar die zijn een "stukje" duurder -> lees: VEEL duurder
[ Voor 3% gewijzigd door Bartjeee op 13-08-2003 17:48 ]
Iemand problemen gehad op half lege batterij? Het viel mij op dat de batterij erg snel slechter wordt. M'n XSDrive2 moet bijna vol zijn of hij geeft transfer errors bij overzetten vanaf een kaartje. (betreft 12 gb toshiba 4500 toeren schijf, niet de grootste stroomslurper lijkt me). Gewoon op batterij bijv aan je pc hangen en gebruiken werkt prima. Er staat aangegeven dat vanaf USB niet gevoed wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat overkopieren zoveel meer stroom nodig zou hebben.
Wacht na het aanzetten even 10 seconden; als je te snel na het aanzetten op copy ramt krijg je transfer errors... misschien is dat het?Fakir schreef op 13 augustus 2003 @ 22:22:
M'n XSDrive2 moet bijna vol zijn of hij geeft transfer errors bij overzetten vanaf een kaartje.
Bartjeee schreef op 18 August 2003 @ 00:06:
Kan hier ook een Sony memory stick Pro in ??
Ja dusIt can be used with all types of memory cards: Compactflash, IBM Microdrive, SmartMedia, Memory Stick, Memory Stick Pro, Secure Digital, and MultiMediaCard
Ik heb de XS-Drive II 20GB gekocht bij www.reuver.nl.
Hij is idd kleiner als ik had gedacht (van plaatjes enzo). Verder vind ik hem op een USB 2.0 poort best wel snel! Dus hij is ook heel goed te gebruiken als externe HDD!
Hij is idd kleiner als ik had gedacht (van plaatjes enzo). Verder vind ik hem op een USB 2.0 poort best wel snel! Dus hij is ook heel goed te gebruiken als externe HDD!
Anoniem: 91136
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een XS-drive II. Geen probleem met de bezorging, had hem binnen 3 dagen binnen (vrijdag besteld, maandag binnen... geweldig).
Ik hem besteld zonder HD, want ik had mijn eigen HD (Toshiba 4,3 GB).
Nu vind ik de upload-tijd wel heel erg lang -> 128Mb CF Card duurde 31 minuten !@#$%^&
Hoe kan dat nou? Volgens XS-drive moet een 256 MB in iets van 5 min uploaden.
Zijn er mensen met het zelfde probleem? of met suggesties. Kan het dat de schijf zoooo langzaam is????
Groeten,
Steven.
Ik hem besteld zonder HD, want ik had mijn eigen HD (Toshiba 4,3 GB).
Nu vind ik de upload-tijd wel heel erg lang -> 128Mb CF Card duurde 31 minuten !@#$%^&
Hoe kan dat nou? Volgens XS-drive moet een 256 MB in iets van 5 min uploaden.
Zijn er mensen met het zelfde probleem? of met suggesties. Kan het dat de schijf zoooo langzaam is????
Groeten,
Steven.
Anoniem: 91136
Ik heb een andere schijf in gedaan en ja hoor supersnel. Toch de erste schijf die traag is. Jammer...
Ik denk er ook sterk aan een X-drive 2 te kopen. Maar wat voor stekker zit er aan de stroomkabel? Gewoon een Europees model of een anderssoortige? 
Verder zie ik dat ze bij PiN ook Ridata Super Pro 52x CF kaartjes verkopen. Zijn dit niet de beste en snelste kaarten die er zijn? Zo ja, dan bestel ik er gelijk eentje van 128 MB bij. Ik wilde eerste een Transcend 1 GB CF kaart hier in Nederland kopen, maar met een X-drive in je cameratas is 128 MB natuurlijk ook wel zat!
Verder zie ik dat ze bij PiN ook Ridata Super Pro 52x CF kaartjes verkopen. Zijn dit niet de beste en snelste kaarten die er zijn? Zo ja, dan bestel ik er gelijk eentje van 128 MB bij. Ik wilde eerste een Transcend 1 GB CF kaart hier in Nederland kopen, maar met een X-drive in je cameratas is 128 MB natuurlijk ook wel zat!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik kan het nu even niet meer vinden, maar eerder stond er op de site dat ze ook Europees konden leveren.Tourniquet schreef op 07 september 2003 @ 04:51:
Ik denk er ook sterk aan een X-drive 2 te kopen. Maar wat voor stekker zit er aan de stroomkabel? Gewoon een Europees model of een anderssoortige?
Als ik een Image Tank mee nem op vakantie (geleend, heb er zelf nog geen) dan gebruik ik 'm als back-up, zodat ik mijn foto's op 2 locaties heb. Misschien wat paranoideVerder zie ik dat ze bij PiN ook Ridata Super Pro 52x CF kaartjes verkopen. Zijn dit niet de beste en snelste kaarten die er zijn? Zo ja, dan bestel ik er gelijk eentje van 128 MB bij. Ik wilde eerste een Transcend 1 GB CF kaart hier in Nederland kopen, maar met een X-drive in je cameratas is 128 MB natuurlijk ook wel zat!
Of de Ridata Super Pro de beste / snelste zijn weet ik niet, ik weet wel dat je het verschil niet gaat merken met de runners up
1) er is geen apparatuur dat die kaartjes met 52x kan lezen of schrijven
2) voor de uiteindelijke snelheid maakt het veel meer uit of camera en CF-kaart elkaar aardig vinden, dan de precieze snelheid van de CF. Rob Gailbraith (sp?) heeft wat aardige vergelijkingen op z'n site staan.
Zoef
Bij PiN stoppen ze er een Amerikaans bestekkerde lader bij. Maar; voor 1,50 (ofzo) koop je bij je elektronicazaak een heel simpel conversieblokje. Die van mij neemt nauwelijks meer ruimte in dan de originele pinnen...Tourniquet schreef op 07 September 2003 @ 04:51:
Ik heb niks erbij gekocht en toch kon ik m gewoon opladen, rara hoe kan dat 
@ Tourniquet: ik zou er wel rekening mee houden dat het overpompen ook tijd kost, ik zou dus dan in ieder geval 2 kaartjes kopen, t liefst iets groter
@ Tourniquet: ik zou er wel rekening mee houden dat het overpompen ook tijd kost, ik zou dus dan in ieder geval 2 kaartjes kopen, t liefst iets groter
Ik kreeg er een europese adapter/stekker bij. Meteen up and running dus.Tourniquet schreef op 07 September 2003 @ 04:51:
ok, bedankt. Ik wacht dan wel af wat voor stekker eraan zit.
Je moet gewoon bij je bestelling even in het Opmerkingen veld invullen dat je er een verloopstukje bij wilt omdat je in Europa woont. Dat is geen probleem..
Bij mij zat in eerste instantie geen verloopstuk ingesloten. Heb deze zelf even gekocht. Een paar dagen later ontving ik weer een pakketje uit Australie. Hierin zat alsnog dat betreffende verlooppstukje. Heel netjes dus.
Het komt inderdaad voor dat ze bepaalde dingen niet meer op voorraad hebben, dat was eerder ook het geval met de autoladers. Deze worden dan z.s.m. nageleverd..
Ik ben nu ook trotse bezitter de "Photography Software"
(X-Drive II)
Besteld: maandagavond 8 september
woensdagavond 10 september (laat) mailtje gestuurd met de vraag of al bekend was wanneer de bestelling verzonden zou worden.
5 uur later mailtje van Vasa met het DHL tracking nummer. De route ging als volgt:
September 11, 2003 15:51
September 11, 2003 19:38
September 11, 2003 20:04
September 11, 2003 23:31
September 12, 2003 19:20
London-Heathrow - UK Arrived at DHL facility in London-Heathrow - UK
September 12, 2003 23:09
London-Heathrow - UK Departed from DHL facility in London-Heathrow - UK
September 13, 2003 03:31
Brussels - Belgium Departed from DHL facility in Brussels - Belgium
September 13, 2003 05:20
Amsterdam - Netherlands, The Arrived at DHL facility in Amsterdam - Netherlands, The
September 13, 2003 05:49
Amsterdam - Netherlands, The Clearance processing complete at Amsterdam - Netherlands, The
Amsterdam - Netherlands, The Processed for clearance at Amsterdam - Netherlands, The
September 13, 2003 07:31
Amsterdam - Netherlands, The Departed from DHL facility in Amsterdam - Netherlands, The
September 13, 2003 09:38
Amsterdam - Netherlands, The Arrived at DHL facility
September 15, 2003 08:24
Amsterdam - Netherlands, The With delivery courier
September 15, 2003 11:14
Amsterdam - Netherlands, The Delivery attempted; recipient not home
September 16, 2003 08:07
September 16, 2003 11:02
Amsterdam - Netherlands, The Shipment delivered
Met een weekend ertussen en een bezorgpoging waarbij er niemand thuis was dus al met al toch redelijk snel in huis!
Grappig dat PiN een bestandje op de HD heeft gezet met de melding:
"Congratulation!
You have succesfully installed the unit.
Power in Numbers
www.powerinnumbers.com.au"
En er zat een verloopstekkertje bij van Amerikaanse naar Europese stekker
Besteld: maandagavond 8 september
woensdagavond 10 september (laat) mailtje gestuurd met de vraag of al bekend was wanneer de bestelling verzonden zou worden.
5 uur later mailtje van Vasa met het DHL tracking nummer. De route ging als volgt:
September 11, 2003 15:51
September 11, 2003 19:38
September 11, 2003 20:04
September 11, 2003 23:31
September 12, 2003 19:20
London-Heathrow - UK Arrived at DHL facility in London-Heathrow - UK
September 12, 2003 23:09
London-Heathrow - UK Departed from DHL facility in London-Heathrow - UK
September 13, 2003 03:31
Brussels - Belgium Departed from DHL facility in Brussels - Belgium
September 13, 2003 05:20
Amsterdam - Netherlands, The Arrived at DHL facility in Amsterdam - Netherlands, The
Amsterdam - Netherlands, The Clearance processing complete at Amsterdam - Netherlands, The
Amsterdam - Netherlands, The Processed for clearance at Amsterdam - Netherlands, The
September 13, 2003 07:31
Amsterdam - Netherlands, The Departed from DHL facility in Amsterdam - Netherlands, The
September 13, 2003 09:38
Amsterdam - Netherlands, The Arrived at DHL facility
September 15, 2003 08:24
September 15, 2003 11:14
Amsterdam - Netherlands, The Delivery attempted; recipient not home
September 16, 2003 08:07
September 16, 2003 11:02
Amsterdam - Netherlands, The Shipment delivered
Met een weekend ertussen en een bezorgpoging waarbij er niemand thuis was dus al met al toch redelijk snel in huis!
Grappig dat PiN een bestandje op de HD heeft gezet met de melding:
"Congratulation!
You have succesfully installed the unit.
Power in Numbers
www.powerinnumbers.com.au"
En er zat een verloopstekkertje bij van Amerikaanse naar Europese stekker
Nou, mijn eerste echte ervaring met de x-drive is meer dan positief. Kom net uit Zuid-Afrika. Heb een kleine 500 foto's gemaakt. Tijdens de reis raakte mijn 128 mb cf-kaartje defect. Had als reserve een 32mb kaartje (zat bij mijn Canon powershot s45) bij me. Daar passen slecht 24 foto's op (hoogste resolutie).
Op sommige dagen kwam ik dus capaciteit te kort. X-drive mee op pad genomen en tussendoor de foto's gekopieerd naar de drive. Blijft natuurlijk wel spannend of het wel allemaal goed gaat. Bij thuiskomst in Nederland bleken alle foto's netjes op de hd te staan. Kortom, een perfect apparaat.
Op sommige dagen kwam ik dus capaciteit te kort. X-drive mee op pad genomen en tussendoor de foto's gekopieerd naar de drive. Blijft natuurlijk wel spannend of het wel allemaal goed gaat. Bij thuiskomst in Nederland bleken alle foto's netjes op de hd te staan. Kortom, een perfect apparaat.
Was ook op zoek naar zoiets voor onderweg, ik schiet zelf veel foto's, en de 6Megapixels van Canon hebben me snel doen besluiten dat ik ook een xdrive nodig had. Maandag besteld:
October 08, 2003 14:09 Melbourne - Australia Shipment picked up
October 08, 2003 19:52 Melbourne - Australia Arrived at DHL facility in Melbourne - Australia
October 08, 2003 23:35 Melbourne - Australia Departed from DHL facility in Melbourne - Australia
October 09, 2003 20:44 London-Heathrow - UK Arrived at DHL facility in London-Heathrow - UK
October 09, 2003 22:54 London-Heathrow - UK Departed from DHL facility in London-Heathrow - UK
October 10, 2003 01:09 Brussels - Belgium Arrived at DHL facility in Brussels - Belgium
October 10, 2003 02:27 Brussels - Belgium Departed from DHL facility in Brussels - Belgium
October 10, 2003 04:31 Amsterdam - Netherlands, The Arrived at DHL facility in Amsterdam - Netherlands, The
October 10, 2003 04:40 Amsterdam - Netherlands, The Available on payment by recipient
October 10, 2003 04:40 Amsterdam - Netherlands, The Processed for clearance at Amsterdam - Netherlands, The
October 10, 2003 09:24 Amsterdam - Netherlands, The Clearance processing complete at Amsterdam - Netherlands, The
October 10, 2003 11:22 Amsterdam - Netherlands, The Departed from DHL facility in Amsterdam - Netherlands, The
October 10, 2003 12:31 Amsterdam - Netherlands, The Arrived at DHL Facility
October 10, 2003 13:25 Amsterdam - Netherlands, The With delivery courier
October 10, 2003 15:58 Amsterdam - Netherlands, The Shipment delivered
En vandaag al binnen, supersnel, supermooi verpakt, compleet met caradapter, plug zodat ie op europese stopcontacten werkt en draagtas. Ga m morgen meenemen naar Antwerpen dus ik ben benieuwd.
October 08, 2003 14:09 Melbourne - Australia Shipment picked up
October 08, 2003 19:52 Melbourne - Australia Arrived at DHL facility in Melbourne - Australia
October 08, 2003 23:35 Melbourne - Australia Departed from DHL facility in Melbourne - Australia
October 09, 2003 20:44 London-Heathrow - UK Arrived at DHL facility in London-Heathrow - UK
October 09, 2003 22:54 London-Heathrow - UK Departed from DHL facility in London-Heathrow - UK
October 10, 2003 01:09 Brussels - Belgium Arrived at DHL facility in Brussels - Belgium
October 10, 2003 02:27 Brussels - Belgium Departed from DHL facility in Brussels - Belgium
October 10, 2003 04:31 Amsterdam - Netherlands, The Arrived at DHL facility in Amsterdam - Netherlands, The
October 10, 2003 04:40 Amsterdam - Netherlands, The Available on payment by recipient
October 10, 2003 04:40 Amsterdam - Netherlands, The Processed for clearance at Amsterdam - Netherlands, The
October 10, 2003 09:24 Amsterdam - Netherlands, The Clearance processing complete at Amsterdam - Netherlands, The
October 10, 2003 11:22 Amsterdam - Netherlands, The Departed from DHL facility in Amsterdam - Netherlands, The
October 10, 2003 12:31 Amsterdam - Netherlands, The Arrived at DHL Facility
October 10, 2003 13:25 Amsterdam - Netherlands, The With delivery courier
October 10, 2003 15:58 Amsterdam - Netherlands, The Shipment delivered
En vandaag al binnen, supersnel, supermooi verpakt, compleet met caradapter, plug zodat ie op europese stopcontacten werkt en draagtas. Ga m morgen meenemen naar Antwerpen dus ik ben benieuwd.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Hmm het is wel duidelijk dat dit de geschikte imagetank voor mij is. Nu is het enkel alleen kiezen tussen de snelle en langzame HDD (mij lijkt de snelle beter, veel photos op RAW ga ik denk ik schieten) en welke groote.
Ej Spotter 
Ik zou de langzame kiezen, toch wat minder kans op mechanische defecten denk ik. Snelheid is met USB 2.0 zat, als ik het me goed herinner ging het verplaatsen van een complete dvdr in 5 minuutjes. Het zijn in ieder geval geen merkbare verschillen, het is niet alsof je er een raidopstelling van gaat maken of windows op installeren ofzo
Grootte moet je natuurlijk zelf weten, heb zelf de kleinste (20 GB) genomen omdat ik niet zou weten hoe ik het ooit vol moet krijgen, ik heb nu in ruim een jaar nog maar 10 GB, en dat is inclusief bewerkte foto's die ik als tiff opsla. Maarja, voor iets meer geld kan 30 of 40 GB ook geen kwaad natuurlijk
Ik zou de langzame kiezen, toch wat minder kans op mechanische defecten denk ik. Snelheid is met USB 2.0 zat, als ik het me goed herinner ging het verplaatsen van een complete dvdr in 5 minuutjes. Het zijn in ieder geval geen merkbare verschillen, het is niet alsof je er een raidopstelling van gaat maken of windows op installeren ofzo
Grootte moet je natuurlijk zelf weten, heb zelf de kleinste (20 GB) genomen omdat ik niet zou weten hoe ik het ooit vol moet krijgen, ik heb nu in ruim een jaar nog maar 10 GB, en dat is inclusief bewerkte foto's die ik als tiff opsla. Maarja, voor iets meer geld kan 30 of 40 GB ook geen kwaad natuurlijk
Ter info: 1 GB Ridata 52X vol overpompen kost je ongeveer 17 minuten (van CF kaart naar drive) ik heb de xdrive II met 40GB op 4200 rpm (zo'n 360 jpg's vanaf de canon 300D geschoten)
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
lastiglastig lastig
het geld heb ik wel (of binnekort) maar heb ik zoveel wel nodig
. Ik wil em misschien ook wel als externe HD gebruiken, dus dan zou het wel handig zijn om wat meer te nemen.
het geld heb ik wel (of binnekort) maar heb ik zoveel wel nodig
weet iemand misschien een andere geschikte harde schijf?
reden: ik vind 30gb wel erg veel (5/10 gb is wel genoeg) maar ik wil 0 risico hebben als ik een andere harde schijf koop dat er iets fout is gegaan na thuiskomst en dat ik 4 maanden aan foto's kwijt ben (ik ga backpacken in zuid-amerika)
reden: ik vind 30gb wel erg veel (5/10 gb is wel genoeg) maar ik wil 0 risico hebben als ik een andere harde schijf koop dat er iets fout is gegaan na thuiskomst en dat ik 4 maanden aan foto's kwijt ben (ik ga backpacken in zuid-amerika)
Je kan ook alleen de X-Drive bestellen, zonder HD dus. Kan je zelf een laptop HD erbij kopen. Pas wel op dat je de 9.5mm versie hebt en niet de oude 12.
Ik heb zelf de 5400rpm 40GB versie besteld, en als het goed is word deze vandaag afgeleverd.
Ik heb zelf de 5400rpm 40GB versie besteld, en als het goed is word deze vandaag afgeleverd.
Uhm, dat is dus precies wat ik bedoelde. Maar ik weet dus niet welke van die harde schijven (van rond de 10GB) goed zijn en dus welke ik zorgeloos kan kopen. Dus of iemand daar tips over heeft?Spotter schreef op 24 October 2003 @ 11:18:
Je kan ook alleen de X-Drive bestellen, zonder HD dus. Kan je zelf een laptop HD erbij kopen. Pas wel op dat je de 9.5mm versie hebt en niet de oude 12.
Kunnen jullie trouwens uit de site halen wat de verzendkosten zijn naar Nieuw-Zeeland want laat ik daar nou net naartoe gaan. Ik heb daar wel een kennis waar ik hem naartoe zou kunnen sturen en waar ik mijn reis toch ga beginnen. Als dat nou echt een stuk scheelt wil ik het niet-vantevoren-uitproberen wel riskeren.
als je gewoon als land New Zealand invuld zie je het gewoon staan hor...CeeDeeS schreef op 25 October 2003 @ 16:39:
[...]
Uhm, dat is dus precies wat ik bedoelde. Maar ik weet dus niet welke van die harde schijven (van rond de 10GB) goed zijn en dus welke ik zorgeloos kan kopen. Dus of iemand daar tips over heeft?
Kunnen jullie trouwens uit de site halen wat de verzendkosten zijn naar Nieuw-Zeeland want laat ik daar nou net naartoe gaan. Ik heb daar wel een kennis waar ik hem naartoe zou kunnen sturen en waar ik mijn reis toch ga beginnen. Als dat nou echt een stuk scheelt wil ik het niet-vantevoren-uitproberen wel riskeren.
Verzendkosten naar NL = $45.- en naar New Zealand = $15.50
En ook mijne is binnen, net getest, tot volle tevredenheid
Ja ik denk dat je net zo goed gewoon een schijf van 20 GB erbij kunt kopen, denk niet dat 10 veel goedkoper is. Dan weet je in ieder geval zeker dat je een nieuwe schijf van hoge kwaliteit hebt, want dat zijn de bijgeleverde schijven (ze verkopen ze ook los).CeeDeeS schreef op 25 October 2003 @ 16:39:
[...]
Uhm, dat is dus precies wat ik bedoelde. Maar ik weet dus niet welke van die harde schijven (van rond de 10GB) goed zijn en dus welke ik zorgeloos kan kopen. Dus of iemand daar tips over heeft?
Ja, maar het minimum wat ze hebben is 30GB en ik weet zeker dat ik dat nooit nodig ga hebben.. Maar ja, dan ga ik hem maar als externe harde schijf gebruiken.. het is ten slotte wel het meest op safe spelenAzrael schreef op 26 October 2003 @ 21:12:
[...]
Ja ik denk dat je net zo goed gewoon een schijf van 20 GB erbij kunt kopen, denk niet dat 10 veel goedkoper is. Dan weet je in ieder geval zeker dat je een nieuwe schijf van hoge kwaliteit hebt, want dat zijn de bijgeleverde schijven (ze verkopen ze ook los).
Ik weet dat de laatste post behoorlijk oud is (hij is zelfs van mij
) maar ik heb toch nog even een belangrijke vraag:
Kunnen de batterijen hiervan ook in zuid-amerikaanse landen opgeladen worden waar een 110 volt elektriciteitsnetwerk wordt gebruikt?
Als dat zo is dan bestel ik hem vannacht nog (= overdag in australie, dus meteen verzenden
)
Kunnen de batterijen hiervan ook in zuid-amerikaanse landen opgeladen worden waar een 110 volt elektriciteitsnetwerk wordt gebruikt?
Als dat zo is dan bestel ik hem vannacht nog (= overdag in australie, dus meteen verzenden
Kijk even op de lader om te zien welke voltages het aankan. Als het geen 110 aankan kan je een kleine transformator kopen (hoewel dat zo vreselijk duur is in NL...)CeeDeeS schreef op 25 november 2003 @ 01:00:
Ik weet dat de laatste post behoorlijk oud is (hij is zelfs van mij) maar ik heb toch nog even een belangrijke vraag:
Als dat zo is dan bestel ik hem vannacht nog (= overdag in australie, dus meteen verzenden)
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Uhm, ja.. als ik hem nou al hadathlonkmf schreef op 25 november 2003 @ 01:22:
[...]
Kijk even op de lader om te zien welke voltages het aankan. Als het geen 110 aankan kan je een kleine transformator kopen (hoewel dat zo vreselijk duur is in NL...)
Maar ik heb ze net gemaild:
Het zit dus helemaal snor..The voltage for xdrive 2 charger is 100-240 V so it is adequate for anywhere in the world.
We sell with different adapter. The US is standard and we have EU and UK and AU attachments
It also comes with a car charger so there is no problem in charging the unit.
You can order via Web or fax or email. Most convenient and secure is on the web.
The unit has 1 yr warranty and 3 yr warranty on hard drive. If you have a problem anywhere in the world we can ship you a new unit very quickly via DHL courier.
Best Regards
Kan ik deze (in dit topic al veelbesproken) converter nou ook gebruiken voor mijn scheerapparaat? Of moet ik daar idd toch zo'n trafo voor kopen? (en wat kosten die?)
Anders wordt het een paar maanden nat scheren

Ik ben op zoek naar iets waar ik mijn Cflash op weg kan schrijven tijdens vakantie e.d.
Na wat zoekwerk kwam ik op de X-drive II

Heeft iemand hier ervaringen mee? Is het wat? Ik vind het er namelijk nogal hobby-bob-achtig uit zien. Ik ben benieuwd in jullie ervaringen met portable storage.
Een grote voorwaarde moet natuurlijk wel zijn dat het betrouwbaar moet zijn. Ik wil niet het risico lopen om thuis te komen zonder foto's
Na wat zoekwerk kwam ik op de X-drive II
Heeft iemand hier ervaringen mee? Is het wat? Ik vind het er namelijk nogal hobby-bob-achtig uit zien. Ik ben benieuwd in jullie ervaringen met portable storage.
Een grote voorwaarde moet natuurlijk wel zijn dat het betrouwbaar moet zijn. Ik wil niet het risico lopen om thuis te komen zonder foto's
Kijk es: [rml][ opslag] XS-drive/ Xdrive 1 of 2?[/rml]
een heel topic met ervaringen over de XS-drive
en die zijn best goed.
een heel topic met ervaringen over de XS-drive
Ik ben zelf voor Digital Data Player van Deltron gegaan

Heeft USB 2.0 en een redelijk groot LCD display. Daarop geeft hij ook "Copy OK' aan als het goed gegaan is, maar dat laat hij maar heel even zien. Maar als er iets fout gaat geeft hij ook een foutmelding.
Enige nadeel is dat hij alleen slide-show supported formats ziet (jpg, tif etc.) en geen .crw. Dus met de ingebouwde filebrowser kan je alleen de mapjes zien en niet je RAW files. Dus dat was de eerste keer een beetje spannend of ze er wel op stonden. Maar alles ging goed uiteindelijk
Heeft USB 2.0 en een redelijk groot LCD display. Daarop geeft hij ook "Copy OK' aan als het goed gegaan is, maar dat laat hij maar heel even zien. Maar als er iets fout gaat geeft hij ook een foutmelding.
Enige nadeel is dat hij alleen slide-show supported formats ziet (jpg, tif etc.) en geen .crw. Dus met de ingebouwde filebrowser kan je alleen de mapjes zien en niet je RAW files. Dus dat was de eerste keer een beetje spannend of ze er wel op stonden. Maar alles ging goed uiteindelijk
Misschien is de nieuwe X'S Drive Pro iets. Hetzelfde als de XS-drive II, mooier uiterlijk (in mijn ogen) en ingebouwde mp3 speler.

Ikzelf heb enige tijd geleden zo'n X-drive II gekocht bij Power in Numbers. Ik heb gekozen voor het model zonder HDD omdat ik het toch vrij lastig zou vinden als de HDD ooit stuk gaat en ik voor de garantie dat ding weer op moet sturen naar australie. Had zelf nog een 3.5Gb disk liggen hiervoor, dus hier werk ik nu mee.
De snelheid van de X-Drive is goed, dit is natuurlijk mede te danken aan het feit dat het USB2 is. Helaas gaat het lezen van mijn kaartjes niet al te snel, maar dat ligt dan ook aan het feit dat ik MS gebruik, welke gewoon niet sneller kunnen als 450kb/s. Eventueel zou ik nog een keer kunnen investeren in MS-Pro, maar wil eigenlijk niet al teveel geld meer investeren in mijn huidige cam wegens een eventuele overstap naar DSLR. Ik heb vorige week de X-Drive getest met een IBM Microdrive en met 52x Ridata media. Werkt allemaal als een trein.
De X-Drive ziet er misschien op de foto's een beetje hobbyachtig uit, in de praktijk is hij behoorlijk degelijk. De belangrijkste factor is natuurlijk nog steeds de schijf, de degelijkheid staat of valt hiermee. Nieuwe 2.5" schijven zijn natuurlijk al behoorlijk stevig en kunnen wel tegen een stootje. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er mee kunt gaan gooien (wat met CF bijvoorbeeld wel kan).
Mocht je kiezen voor de X-Drive dan raad ik je aan om deze te bestellen bij Power in numbers, je krijgt er dan een mooi tasje, lader en autolader bij. De X's drive pro is natuurlijk wel mooier en kan MP3 spelen, maar daar koop ik zo'n ding niet voor. Ik betaal liever 150-200 euro minder.
De snelheid van de X-Drive is goed, dit is natuurlijk mede te danken aan het feit dat het USB2 is. Helaas gaat het lezen van mijn kaartjes niet al te snel, maar dat ligt dan ook aan het feit dat ik MS gebruik, welke gewoon niet sneller kunnen als 450kb/s. Eventueel zou ik nog een keer kunnen investeren in MS-Pro, maar wil eigenlijk niet al teveel geld meer investeren in mijn huidige cam wegens een eventuele overstap naar DSLR. Ik heb vorige week de X-Drive getest met een IBM Microdrive en met 52x Ridata media. Werkt allemaal als een trein.
De X-Drive ziet er misschien op de foto's een beetje hobbyachtig uit, in de praktijk is hij behoorlijk degelijk. De belangrijkste factor is natuurlijk nog steeds de schijf, de degelijkheid staat of valt hiermee. Nieuwe 2.5" schijven zijn natuurlijk al behoorlijk stevig en kunnen wel tegen een stootje. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er mee kunt gaan gooien (wat met CF bijvoorbeeld wel kan).
Mocht je kiezen voor de X-Drive dan raad ik je aan om deze te bestellen bij Power in numbers, je krijgt er dan een mooi tasje, lader en autolader bij. De X's drive pro is natuurlijk wel mooier en kan MP3 spelen, maar daar koop ik zo'n ding niet voor. Ik betaal liever 150-200 euro minder.
Zó groot is het verschil ook weer niet hoor
De XS-drive Pro kost bij PiN 38 euro méér dan een zelfde XS-drive II. (153 <> 191 euro)
Hmm, zie nu ook dat ze sinds kort de XS-Drive pro leveren (levering zal wel pas eind deze maand beginnen) bij PiN en met maar een klein prijsverschil op de X-Drive II. Prijsverschil in de US lag vaak op de 100 euro, bij PiN inderdaad maar 25 euro....heb de mijne dus net te vroeg besteldKorakal schreef op 16 december 2003 @ 14:09:
Zó groot is het verschil ook weer niet hoorDe XS-drive Pro kost bij PiN 38 euro méér dan een zelfde XS-drive II. (153 <> 191 euro)
Iemand interesse in een X-Drive II inclusief een 3.5Gb disk ?
Die XSdrive Pro gaat maar 2 uurtjes mee he. En het gebruik accu's ipv batterijen. Dus als het op is is het op.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
De X-Drive I en II ook. Mijn eraring is dat ik minimaal 10 keer mijn 256Mb MS kan leeglezen voordat de accu leeg is. Gelukkig zit er zowel een normale lader als een autolader bij, meestal is 1 van de 2 stroomaansluitingen wel te vinden tijdens die 10 keerathlonkmf schreef op 16 december 2003 @ 15:58:
Die XSdrive Pro gaat maar 2 uurtjes mee he. En het gebruik accu's ipv batterijen. Dus als het op is is het op.
Misschien is dit al eens langsgekomen, maar is de Hama Mobile DataSafe CD-RW geen oplossing?

Hij kost ongeveer 170-220 euro en is wat dat betreft goedkoper dan een X-Drive II met 20 gieg hdd. Overigens alle memorykaarten passen zijn compatibel.
Iemand ervaring met dit apparaat?

Hij kost ongeveer 170-220 euro en is wat dat betreft goedkoper dan een X-Drive II met 20 gieg hdd. Overigens alle memorykaarten passen zijn compatibel.
[ Voor 9% gewijzigd door Sheik op 17-12-2003 13:59 ]
[GT] ---> [FG]
Dat is wel gaaf, direct op CD branden...Sheik schreef op 17 december 2003 @ 13:50:
Misschien is dit al eens langsgekomen, maar is de Hama Mobile DataSafe CD-RW geen oplossing?
[afbeelding]
[ Voor 95% gewijzigd door Grrrrrene op 17-12-2003 14:02 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
De Hama Mobile DataSafe II ondersteunt ook DVD's (alleen lezen geloof ik).
Volgens mij ga ik deze nog kopen voor mijn vertrek in februari. Tenminste een oplossing voor mijn memorysticks als je het mij vraagt (prijs is acceptabel, zo ook de betrouwbaarheid, blijkt uit de tests)
Volgens mij ga ik deze nog kopen voor mijn vertrek in februari. Tenminste een oplossing voor mijn memorysticks als je het mij vraagt (prijs is acceptabel, zo ook de betrouwbaarheid, blijkt uit de tests)
mmmmm leuk ding. misschien tevens bruikbaar als externe cdrw voor mn laptopjeSheik schreef op 17 december 2003 @ 13:50:
[afbeelding]
Ja, ik vind het wel een mooi dingetje, is zeker ook als normale externe brander aan te sluiten?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ja klopt, ik zoek effe een goede site over dat ding.
Zie hier, meer info (ja, dient tevens als externe laptop cdrw brander)
http://www.zdnet.nl/rev.cfm?id=30769
http://www.coudenys.be/Gr...pector_folder_okt-nov.pdf
Pagina 8
http://www.zdnet.nl/rev.cfm?id=30769
http://www.coudenys.be/Gr...pector_folder_okt-nov.pdf
Pagina 8
[ Voor 28% gewijzigd door Sheik op 17-12-2003 14:20 ]
Persoonlijk geen ervaring, heb hem echter wel ooit eens mijn hand gehad. Grootste nadeel is het gewicht (rond de kilo), de omvang van het apparaat zelf en het feit dat een stapeltje CD's veel groter zijn in omvang als een X-Drive met een veel lagere capaciteit. Als je kijkt wat je in totaal mee moet nemen om een paar Gig mee te nemen aan capaciteit ben je dus 2-3 keer zoveel ruimte kwijt.Sheik schreef op 17 december 2003 @ 13:50:
[afbeelding]
Tevens denk ik dat een brander (en dan vooral de lens) veel gevoeliger is als een harddisk. Aangezien ik mijn X-Drive vooral buiten gebruik (en binnenkort een maand in Afrika) is een X-Drive een betere keuze.
Apacer Cp100 is ook zo'n ding, vind ik er persoonlijk iets beter uitzien. Zal de specs strax nog ff vergelijkenSheik schreef op 17 december 2003 @ 13:50:
[afbeelding]
is vanaf 177 euro verkrijgbaar
Blijkbaar is er ook al een CP200, maar die heb ik in NL nog nergens gezien
Het "probleem" is dat de drive 2 ook MP3 afspeelt. dan gebruik je het toch wat meer dan enkel om geheugenkaartjes leeg te trekkenMark schreef op 16 december 2003 @ 16:23:
[...]
De X-Drive I en II ook. Mijn eraring is dat ik minimaal 10 keer mijn 256Mb MS kan leeglezen voordat de accu leeg is. Gelukkig zit er zowel een normale lader als een autolader bij, meestal is 1 van de 2 stroomaansluitingen wel te vinden tijdens die 10 keer
Dit is toch het einde van het dure 'geheugenkaartjesprobleem' of niet? Mijn memorystick zijn stikduur en vind het jammer om voor de volgende vakanties weer 2 te kopen (nu 6 in totaal). Straks koop ik een cam die geen MS gebruikt, dan zit ik met mijn dure handel. Dit is voor mij een ontzettend goedkoop alternatief
Of zit hier een addertje onder het gras, want waarom zie ik veel posts gaan over de X-drive en bijna niks over een mobiele cd brander die alle geheugenkaarten slikt?
Of zit hier een addertje onder het gras, want waarom zie ik veel posts gaan over de X-drive en bijna niks over een mobiele cd brander die alle geheugenkaarten slikt?
Omdat:Sheik schreef op 17 december 2003 @ 18:13:
1) de X-Drive kleiner is
2) de X-Drive 1/3 weegt van mobiele CD-branders
3) meer capaiteit levert in een kleinere omvang (als je er een 20Gb disk in doet moet je ter vergelijking 30 CD-R's meenemen)
3) ook alle geheugenkaarten slikt (ikzelf heb ook een 717 met 3 memorysticks en ben dus ook niet van plan om er meer te kopen, als ik 1 memstick vol heb gaat hij in mijn X-Drive om te dumpen en schiet ik met de andere verder)
4) Je de X-Drive kunt gebruiken als portable disk via USB2
5) Ik meer vertrouwen heb in een 2.5" HDD als in een laser welke cd's brand bij buiten gebruik
6) Als ik wil branden sluit ik de X-Drive aan op mijn laptop of PC
Kan je op die X-Drive ook zien of er files opstaan om er zeker van te zijn dat de foto's zijn overgezet?
Niet op de X-Drive I of II (maar dat kun je ook niet met een CD brander). Zo te zien kun je dat dus wel met de Pro welke sinds kort uit is. Je kunt natuurlijk niet zien wat het is, maar wel dat er iets op staat.Sheik schreef op 17 december 2003 @ 18:55:
Kan je op die X-Drive ook zien of er files opstaan om er zeker van te zijn dat de foto's zijn overgezet?
De X-Drive II laat wel op het LCD scherm zien dat hij aan het copieren is en wat de status is als hij hiermee klaar is.
[ Voor 14% gewijzigd door Mark op 17-12-2003 19:00 ]
Nee maar ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehoord waarvan de Drive zei dat de bestanden gekopiëerd waren terwijl er thuis niks op stondSheik schreef op 17 december 2003 @ 18:55:
damn ik heb dus een Xdrive2 en zit nou in Nieuw-Zeeland, maar nou is 1 van de pinnetjes van de CF lezer ingedrukt, dus hij leest hem niet meer 
Weet iemand of dat eigenhandig op te lossen is of is dat niet aan te raden omdat er ergens een verzegeling oid op zit?
Want nou moet ik elke keer naar een internetcafe die een reader cardreader heeft (heb de usb snoer van mn cam niet bij), wat toch elke keer weer extra knaken kost ipv dat ik het op mijn hostel kamer zou kunnen doen...
Wie o wie weet een oplossing? (zal PoN ook wel effe mailen en hun het probleem voorleggen)
Weet iemand of dat eigenhandig op te lossen is of is dat niet aan te raden omdat er ergens een verzegeling oid op zit?
Want nou moet ik elke keer naar een internetcafe die een reader cardreader heeft (heb de usb snoer van mn cam niet bij), wat toch elke keer weer extra knaken kost ipv dat ik het op mijn hostel kamer zou kunnen doen...
Wie o wie weet een oplossing? (zal PoN ook wel effe mailen en hun het probleem voorleggen)
Dat is balen. Kan je niet bij P.I.N langs, daar ben je 'vlakbij'.CeeDeeS schreef op 30 december 2003 @ 08:31:
damn ik heb dus een Xdrive2 en zit nou in Nieuw-Zeeland, maar nou is 1 van de pinnetjes van de CF lezer ingedrukt, dus hij leest hem niet meer
Kan je hem niet openschroeven en proberen het pinnetje recht te buigen?
Is dit apparaat ook als cardreader los te gebruiken? Al gevonden op de site: ja dus 
Zijn er al mensen met een Pro? Zo ja, wat zijn de ervaringen van het MP3 gedeelte? Want een integratie van een iPod achtig apparaat (helaas zonder jog), samen met een foto dumper is wel ideaal voor op vakantie. Dan heb ik nog maar 3 apparaten nodig: camera, XDrive en boxen. (En oplader met VEEL batterijen natuurlijk
Zijn er al mensen met een Pro? Zo ja, wat zijn de ervaringen van het MP3 gedeelte? Want een integratie van een iPod achtig apparaat (helaas zonder jog), samen met een foto dumper is wel ideaal voor op vakantie. Dan heb ik nog maar 3 apparaten nodig: camera, XDrive en boxen. (En oplader met VEEL batterijen natuurlijk
[ Voor 67% gewijzigd door DaCoTa op 30-12-2003 12:04 ]